|
|
|
© ata89 | 2016. ápr. 01. 17:58 | Válasz | #1445 | ||
Kezdetnek megnézem a légszűrőt, gyertyát, meg a karbit kipucolom Köszönöm Üdv | |||
|
2016. ápr. 01. 17:51 | Válasz | #1444 | |||
Talán akkor igaz az állításod, ha alapon indítunk...DE!! Ha gázadásra indul akkor a BIZONYOS szinthez a gázzal több levegőt adunk.A "normál" indítás---szívató gáz nélkül---
| |||
| |||
© csaby2 | 2016. ápr. 01. 10:04 | Válasz | #1443 |
Csak írok mint amatőr. Anno az én 150-es majám is ezt produkálta, nekem az az oldotta meg a bajt, hogy picit több benzint kapott. Pöcc röff hidegen melegen, tavasszal 5 hónap leállás után is:)
|
2016. ápr. 01. 08:43 | Válasz | #1442 | |||
Csak egy kis pitty putty... Ha több naftát kap akkor hidegen inkább nem kéne jobban indulnia? És akkor inkább melegen nem indulna nem? A varangyot dúsra állítottam,(télen állítok karbit, miért is ne :))és Vasváron a benzinkútnál 20 fokos melegbe lefulladt. Szegényítettem rajt és simán jó lett. Egy gyertyaképet belinkelhetnél, az elég sok mindent elárul. Akár azt is, ha télleg dús. | |||
|
© ata89 | 2016. márc. 31. 19:16 | Válasz | #1441 | ||
Köszönöm, utánanézek!
| |||
|
2016. márc. 31. 18:42 | Válasz | #1440 | |||
Csak tippem van, --valamiért több benzint kap, vagy kevesebb levegőt.A szívató nem így romlik el.Első körben ellenőrizd a levegőszűrődet.Szűrő nélküli indítást is megpróbálhatsz.Ha ez nem jön be, akkor emelkedett a benzinszinted, ami a mai benzineknél nem is csoda.Egy kis lerakódás (zöld oxid...) és nem zár az úszó.Egyből magasabb a szinted.Ez is lehet.... Sok szerencsét!!
| |||
| |||
© ata89 | 2016. márc. 31. 14:18 | Válasz | #1439 | ||
Üdv! Felmerült egy apró probléma, tavaly ezt még nem csinálta, most kezdte. Első indításkor (hidegen) gázadás nélkül csak teker az önindító nem akar elindúlni, ha húzok egy kis gázt egyből indul. melegen semmi gond. Az autómata szivató szórakozik vagy mi lehet? Köszönöm Üdv! | |||
|
2015. aug. 23. 22:12 | Válasz | #1438 | |||
Annyi pénzért lehet is jó...
| |||
| |||
2015. aug. 23. 21:11 | Válasz | #1437 | |||
JCosta! | |||
| |||
2015. aug. 23. 20:24 | Válasz | #1436 | |||
Mert jók is...
| |||
| |||
© KrenAtesz | 2015. aug. 23. 18:16 | Válasz | #1435 | ||
Akkor nem zsírozom meg a variátort, így marad :) Holnap összerakom, meglátom, milyen lesz, aztán majd max kap egy Malossi Multivart vagy hasonlót, arról jókat olvastam.. :)
| |||
|
© juhász béla | 2015. aug. 23. 12:53 | Válasz | #1434 | ||
Nem teljesen zárt. | |||
| |||
2015. aug. 23. 12:53 | Válasz | #1433 | |||
A víz, mindenhová bejut. Olyan mikro porózus repedések vannak mindenhol, hogy az ellen nincs más védekezési mód, mint a teljes olajcsere. A tartályok is hermetikusan zárnak, ennek ellenére évek alatt annak az alján is megáll a moszat... | |||
| |||
2015. aug. 23. 12:38 | Válasz | #1432 | |||
Értem én,de ha a fékrendszer egy zárt rendszer hogy kerül bele víz??
| |||
| |||
© bundás | 2015. aug. 23. 10:07 | Válasz | #1431 |
Igen!
|
2015. aug. 23. 09:52 | Válasz | #1430 | |||
Végülis a lényegében egy hullámhosszon vagyunk, a teljes mennyiséget kell cserélni, max. 2 évente. A legfőbb probléma a víz és a kosz. | |||
| |||
© bundás | 2015. aug. 23. 09:23 | Válasz | #1429 |
Ezt találtam:"A fékfolyadék tulajdonságai: kenési képesség, forráspont, vízzel való összeférhetőség, vegyi semlegesség, gumiduzzadás, egymással való keverhetőség. A fékfolyadékkal szembeni legfontosabb elvárás azonban, hogy minél magasabb legyen az úgynevezett száraz forráspontja (az a forráspont, amit akkor lehet mérni, mikor a folyadék még új, és nem kötött meg nedvességet). Amennyiben a fékfolyadék felforr, akkor a folyadék helyett részben gáz lesz az az anyag, amelynek a fékerőt továbbítani kellene, és mint az ismeretes, a gáz – szemben a folyadékkal – összenyomható, így nem képes az erő megfelelő továbbítására. A fékolaj forráspontja nem süllyedhet 180 Celsius fok alá". Tehát részben igazad van!De csak a felforrás után puhulhat fel a fék,ha jól értelmezem a szöveget. "felforr a vizes folyadék a kerékfék szerkezet közelében. Mivel a folyadékban ilyenkor keletkező gőzbuborékok összenyomhatóak, nem képesek a féknyomást, a pedálerőt továbbítani. A fékpedál „felpuhul”, teljesen benyomhatóvá válik" |
2015. aug. 23. 09:02 | Válasz | #1428 | |||
Nem tudom! Soha nem jártam így! Kérdezd Juhász Bélát. Ő az akihez eljutnak az ilyen blokkok... | |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 23. 08:56 | Válasz | #1427 |
Valaki adjon már tippet hogy lehet kimosni az emulziót a blokkból?Brigéciól?
|
2015. aug. 23. 08:54 | Válasz | #1426 | |||
Mivel a víz hidrogén és oxigén molekulákból áll, ahogy megköti a fékfolyadék, úgy kezd puhulni is, sokat veszít a fékkar a keménységéből. Szerintem... | |||
| |||
© bundás | 2015. aug. 23. 08:47 | Válasz | #1425 |
Lehet,hogy félreérthető voltam,bocsánat!Természetesen új folyadékot használtam. A fékfolyadékot kipumpáltam,de csak addig,hogy ne levegősödjön le.Majd utánatöltöttem az újat.Ezt addig csináltam míg meg nem jelent az új.Aztán még kb. háromszor feltöltöttem,hogy át is öblítsem a rendszert.Sima leengedéssel(szerintem),csak egy része távozik a kosznak.Mindenképpen át kell öblíteni valahogy.Egy doboz bőven elég volt hozzá,még kicsi maradt is.Amúgy is hiába marad meg a fele dobozzal később már nem szabad felhasználni,mert nedvességet vesz magába.A víztartalomtól(szerintem) nem levegősödik,csak lecsökken a fékfolyadék forráspontja és ez nekünk nagyon nem jó. Nekem valami nem volt okés a hátsó fék légtelenítésénél,mert nem akarta kitolni a levegőt,fél óra pumpálgatással sem.Fecskendővel kellett átszívni a rendszeren.Az elsőt csináltam először,ott nem volt semmi gond.A fecskendős megoldást utána olvastam a neten is,persze akkor már kész volt a művelet. Jelentem,hogy mindkét fék tökéletesen működik azóta is! Félreértések elkerülése végett:amit leírtam az nem tanács,csak elmeséltem,hogy én így csináltam.Biztos van jobb megoldás is,csak azt én nem ismerem. |
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 23. 08:39 | Válasz | #1424 |
Lenne egy nem igazán idevágó kérdésem.Havernak összefolyt a víz az olajjal,mindenhol habot okádott ki.Mivel lehetne a habot kimosatni?
|
2015. aug. 23. 08:37 | Válasz | #1423 | |||
Nem is a "kuplungot a ferrodolt" kell zsírozni, hanem a forgáspontokat, csapágyakat, csúszó felületeket. Azokat viszont lelkiismeretesen. A variátorról annyit, én úgy tudom, hogy a Majesty 125, 150, 180 variója nyitott, száraz. A 250-es zárt, az zsiros, ezt irja is a manual. A 400-as megint száraz, de van aki finoman zsírozza, bár a manual ezt konkrétan nem írja. A T-MAX ugyan nem Majesty, de annak is zsírozni kell a varióját. Aztán mindenki azt csinál a saját tulajdonában lévő dolgokkal, amit akar... | |||
| |||
2015. aug. 23. 08:13 | Válasz | #1422 | |||
Ha tudsz szerezni kicsapódásgátló-adalékolt zsírt az jó bele, ha nem molibdénszulfitos, vagy grafitos is jó. Nagyon keveset csak annyit amennyit az újjaddaql a felületre tudsz kenni, mert a többit tényleg lecsapja.
| |||
|
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 23. 06:36 | Válasz | #1421 |
erről a variátorról tud valaki valamit,mert elég olcsó.
|
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 23. 06:35 | Válasz | #1420 |
http://robogoalkatreszek.com/id/03763_Variator_Benelli___Italjet___Malaguti_F12___MBK_Skyliner___Yamaha_Majesty_125-150ccm
|
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 23. 06:25 | Válasz | #1419 |
Ha már szét van szedve megmérnéd hogy mekkora a szimering a varióban?A cső külső átmérője,meg a szimering külső mérete.Köszi
| |
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 23. 05:56 | Válasz | #1418 |
A görgőket hiába zsírozod,az első 5 km-en lecsapja a centrifugális erő,de amíg rajta van megszedi magát mindenféle jóval.A majesty száraz kuplungos,csak a szimeringen belül zsírozd meg,bár annak meg kicsi az esélye hogy az még zárjon úgy ahogy kellene neki.
| |
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 23. 05:50 | Válasz | #1417 |
A hátsóféket úgy tudtam légteleníteni hogy egy méteres benzincsővel megszívtam.
|
2015. aug. 22. 23:22 | Válasz | #1416 | |||
...ha rám hallgatsz, újat teszel fékfolyadékból. Az utolsó cseppig... Ha valami nem játék, az a fék! Oda kell figyelni, az tény, de meg lehet csinálni! A régi és az új fékfolyadék nem szerencsés ha találkozik. A régi magába veszi a vizet és már levegősödik is, meg húzza befelé a retket a munkahengereken. Ki kell azt takarítani alaposan! Inkább az irgalmatlan kínok, mint egy fékhiba... | |||
| |||
© bundás | 2015. aug. 22. 22:21 | Válasz | #1415 |
Az én varióm is sérült volt a régi rolleremben,de nem ette a szíjat(érdekes). Azt olvastam akkoriban robogós oldalon,hogy ez anyaghibára vezethető vissza (jellegzetes kagylós kopás).Sajnos a róla készült képek azóta eltűntek.Bár a tiéden inkább beverődésnek tűnik,kopásnak elég mélyek. A fékfolyadékot kb. 2 hónapja cseréltem a majámban.Ha rám hallgatsz a tiszta folyadékkal kitolod a régit.Nekem sikerült levegőt juttatni a hátsó fékbe.Irgalmatlan nagy kínok közepette tudtam légteleníteni.Még fecskendő is kellett hozzá.De ahogy Tamás írta:ki,hogy szereti... |
© KrenAtesz | 2015. aug. 22. 22:03 | Válasz | #1414 | ||
A háta is zárt volt emlékeim szerint, de majd megnézem. Lehet, megkenem, ha nem jó, percek alatt szét lehet kapni. Meglássuk.. :) Lehet ha már úgyis szétszedtem, veszek eggyel kisebb és nagyobb görgőket, megpróbálom, mit változik. Ahogy néztem, a Pulley görgők ~3e körül megállnak. | |||
|
2015. aug. 22. 21:42 | Válasz | #1413 | |||
Ha van a varión szimering és zárt a háta, zsíros. Ha nincs, akkor száraz. De ki hogy szereti... | |||
| |||
© KrenAtesz | 2015. aug. 22. 21:07 | Válasz | #1412 | ||
Nagyszerű :) Sose keresgéltem ott, de nagyon jó dolgok vannak ott, köszönöm! A zsírzásnál eszembe jutott, hogy a gyári manual 125-höz azt írja, hogy zsírozni kell a görgőket. De azt is olvastam máshol, hogy nem kell, mert száraz görgők. Akkor ki ebben, ki abban hisz? :) Amúgy a 180-asnál találtam frankó robbantott ábrákat, ott kiderült, az a kósza alátét valószínűleg rossz helyen van, azt a két tárcsa közé kell tenni. Fasza.. :( | |||
| |||
2015. aug. 22. 20:14 | Válasz | #1411 | |||
A letöltésekben, a 250-ben, Németh Zsolt tollából remek fényképes leírásban megtalálod a 250-es kuplungjának a felújítását. A 125-ös szinte ugyan az. Mindent megtalálsz. A 250-esnek nem volt alátét, csak a csavar alatt, ami a főtengelyre rögzíti a variót. Nem tudom ennek van-e... | |||
| |||
© KrenAtesz | 2015. aug. 22. 20:10 | Válasz | #1410 | ||
Basszus most nézem, szerintem nekem ott van a vékony alátét, de a variátor és a nyomólap között? Tehát belülről a sorrend: nyomólap - alátét - görgők - variátor belső tárcsája - variátor külső tárcsája - nagy alátét - kis alátét - anya.. ITT a 64. oldalon ahogy elnézem, az az alátét k.rvaszar helyen van.. Nem? Viszont ha már karbantartás, a fékfolyadék-cserét ti hogy szoktátok csinálni? Kipumpáljátok belőle teljesen a régit, és úgy bele az újat, vagy az újjal átnyomjátok a régit? Gondolom a menete ugyanaz, mint az autónál.. Teletölt, pumpál, nyomva tart, csavar lazít? A légtelenítő-csavar nagyon bele szokott rohadni, vagy nem vészes? (elöl-hátul tárcsás) | |||
| |||
© KrenAtesz | 2015. aug. 22. 19:59 | Válasz | #1409 | ||
Köszönöm mindenkinek a választ! Amikor megvettem, akkor a szíjat néztük csak meg, sajna a variátort nem vettük le. Azt tudtam, hogy a kuplung csavarja szét van b@szva, azt hidegvágóval ütötték le, elnyalva. Azt megmelegítettem, majd lejött szépen légkulccsal, még annak idején Miskától kaptam újat, azzal rakom majd össze. Akkor ezzel rakjam össze? Kéne közé távtartó (gondolom), azt nem találtam, tudok venni vajh' valahol? "Sima" alátét jó lehet? Azt néztem, annak az az értelme, hogy ne tudjon túlságosan összezárni, és "túlcsúszni" a szíj? Más: hol s hogy kell zsírozni a kuplungot? :) (bocsi a sok hülye kérdésért, a CVT váltó kínai nekem.. :) ) | |||
|
2015. aug. 22. 06:18 | Válasz | #1408 | |||
Van a szíjhűtésnek egy ventilátora, és annak szivacs a szűrője... El szokták felejteni a visszarakást, vagy szétmállott és akkor beszív az útról minden xart... ezt ha odanyomja a szíj (mert odanyomja) akkor lesz ílyen!--Kitisztít visszarak, a szivaccsal együtt!!!
| |||
| |||
2015. aug. 21. 21:01 | Válasz | #1407 | |||
Rakd össze és használd. Ha eddig nem ette meg a szíjat, már nem is fogja. Valaki korábban elbarmolta a tárcsákat, de legalább nem eszi a szíjat. Zsírozd le a kuplungot ahol kell, kicsit csiszold meg a pofákat és a harangot és hagy szóljon! | |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 21. 17:52 | Válasz | #1406 |
Olaszból behozott motor?Azoknál fordulhat elő ilyen,mert sokszor kint tárolják akár évekig is a szabadban, fémtiszta alkatrész könnyen korrodál.Gondolom az előző gazdája drótkoronggal megtisztította,és azért vannak a kráterek.Hézagolónak kell lennie.Bontott majestyt könnyen találni,de ne vegyél 10000-ért új variátorszettet amit lehet kapni,mert az szar utángyártott,kidobott pénz lesz.
|
© jasa | 2015. aug. 21. 15:53 | Válasz | #1405 | ||
Ilyet szíj acélba nem csinál, szerintem valami forgácsszerű fémhulladék kerülhetett bele tiszteltetem az előző gazdáját..... Te csak most vetted észre, mióta van meg ? Használt motornál az első, hogy az ember belenéz a hajtásláncba (ha nem akar magának rosszat), én megtanultam már régen.
| |||
|
© KrenAtesz | 2015. aug. 21. 15:32 | Válasz | #1404 | ||
Nem, szép "sima" a kráter s tárcsám, a szíj 20,5 mm vastag, gyári (Mitsuboshi). Nem repedezett, simán szép állapotú. Megnéztem, a kuplung is nagyon fasza állapotban van, annak azért örültem :) | |||
| |||
2015. aug. 21. 14:53 | Válasz | #1403 | |||
Ette a szíj szélét?
| |||
| |||
© KrenAtesz | 2015. aug. 21. 10:07 | Válasz | #1402 | ||
Asszem kicsit nagyra sikerültek a képek (de miért nem kattinthatóan tölti fel?), valaki leméretezné nekem? :)
| |||
| |||
© KrenAtesz | 2015. aug. 21. 10:06 | Válasz | #1401 | ||
Sziasztok! Épp az aktuális karbantartást végzem a Maján, erre gondoltam (ha már vettem légkulcsot), leszedem a hajtást, megnézem.. Erre mit látok az első variátornál? Ez így miért és hogy vagy de nemáááár???... Azt jól sejtem, hogy kuka? Ha igen, szíjat is cseréljek, azt is eldarálhatta? Azt még nem mértem meg. Hol érdemes variátortárcsát beszerezni, bontó (Miska) vagy újat (Szentendre Keeway?), egyéb? Más: Aldis légkulccsal kb. 4 bar nyomással (még töltött a kompresszor) erőlködés nélkül lejött a csavar? Az úgy meg volt húzva? Más: itt kell(ene) lennie távtartó alátétnek a két tárcsa között? Mert nem nagyon volt.. | |||
|
2015. aug. 20. 13:41 | Válasz | #1400 | |||
Termosztát nélkül ne nagyon próbálgasd... 70fok alatt a motor hideg. Nekem is változó, ha hideg van, sokkal lassabban melegszik, (a menetszél nem +30 fok, a flaszter is hideg) sőt, van hogy visszahül. A termosztát lesz a hunyó, hamar nyit. | |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 20. 11:44 | Válasz | #1399 |
Kíváncsi lennék rá hogy kinek mennyi idő múlva éri el az üzemi hőmérsékletet a kb 90 fokot,mert az enyém hűvösebb időben kb 5 km után.Nemtudom miért ilyen sokára melegszik fel.Próbáltam termosztát nélkül,akkor nem ment fentebb 40-50foknál,vagyis Elméletileg működik a termosztát.
|
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 20. 04:35 | Válasz | #1398 |
Miből jöttél rá hogy rossz a hengerfejtömítés?
| |
© ata89 | 2015. aug. 16. 12:15 | Válasz | #1397 | ||
hengerfej tömítést kellett cserélni, most jónak tűnik, bár a víz kicsit feljebb van mint eddig, most tesztelés van, remélem nem lesz vele gond Üdv | |||
|
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 12. 09:28 | Válasz | #1396 |
A termosztát kb 90 foknál nyit.Nálam a pirostól kb 0.5cm-re van a mutató akkor nyit.
|
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 12. 09:24 | Válasz | #1395 |
Vízkőlerakódás,dugulás?slaggal nyomasd meg visszafelé.Légtelenítést próbáld úgy hogy az elsőkereket alátámasztod,csurig öntöd.először a termosztátnál légtelenítesz,feltéve ha nincs eldugulva az áthidalás,aztán a vízpumpát légteleníted.
| |
© ata89 | 2015. aug. 10. 21:44 | Válasz | #1394 | ||
Segítséég!!! Mozgolódott a víz hőfokom egyszer meleg egyszer hideg, valami nem oké... Vásároltam vízpumpa felújító készletet, a mai beszerelésre került, olajat nem engedtük le, csak a vizet Összerakás után az elmenő csőbe meleg a víz a visszajövőbe pedig hideg, venti nem kapcsol be, és valami furcsa hang is társul mellé gázadáskor. a termosztáton át jut a meleg víz, légtelenítve elvileg le lett a csavarral Mondjatok valami okosat ÜDv! | |||
|
2015. aug. 08. 20:52 | Válasz | #1393 | |||
Mondom, az ezres sportmotorokat 65-70-ig veri!
| |||
| |||
© satyapapa | 2015. aug. 08. 12:30 | Válasz | #1392 | ||
Annyit tudok mondani hogy a fehér,sárga, piros kontrasztrugó a gyárihoz képest 40-60-80% kal erösebb. Tehát ennyivel nagyobb erő kell az összenyomáshoz....Malossi adat. Nagyon erős rugó jelentős végsebesség csökkenést okozhat. | |||
| |||
© jasa | 2015. aug. 08. 11:31 | Válasz | #1391 | ||
17 l/100 km fogyi ?!?!? nincs valami elírás ? Ennyit egy terepjáró fogyaszt szakadéknak felfelé, nem egy 200-as robesz....
| |||
| |||
2015. aug. 08. 08:42 | Válasz | #1390 | |||
Ha melegszik a szíj akkor csúszik.A 30 fokos meleg nem melegítheti fel annyira hogy tönkremenjen.A saját súrlódásának hőjét lehűtik a lapátok, még ilyen melegben is! Meg kell keresni a csúszás okát!!!
| |||
|
© Imre | 2015. aug. 07. 17:08 | Válasz | #1389 | ||
Tárcsák (ékszíj) egysíkú futás ellenőrzésében nehézség, hogy a variátornál a külső tárcsa a fix, míg a kuplungnál a belső. Ahogy totál kihúztam a kuplung külső tárcsát és oldalról belenéztem, úgy szemre jónak tűnik. | |||
|
© Imre | 2015. aug. 07. 16:35 | Válasz | #1388 | ||
Ismét köszönöm a közös "hangos" gondolkozást! Ékszíjról fél órája kaptam sms-t, hogy a következő munkanap hozzák. Most, hogy olvastam a sorokat még beugrik, hogy miután elszakadt a szíj volt enyhe gumi szag. A variátor hűtőlapátjánál lévő légszűrő tiszta volt, levegőt kapott szerintem, igaz az aszfaltról csak forrót. (Amikor toltam haza a motort éreztem a cipő talpán.) A tárcsák fix oldalait még nem néztem, hogy síkban futnak-e, de pótolom! A hézagolót megnéztem a manuálban, ott van a külső tárcsa és a csapszeg között. Mivel hétfőn tudok szerelni (remélem addig lesz új szíj) a tapasztaltakat leírom. Csak még egy gondolat: ha a hézagolóval a variátor tárcsák között 22 mm lesz a táv, akkor a 22 mm-es szíj kimegy-e optimálisan a tárcsán...
| |||
|
2015. aug. 07. 15:47 | Válasz | #1387 | |||
Némileg ellentmond gumiszerelő ismerősöm tapasztalata, aki hangolta a 200-as Gilera robogóját és nem volt kedve állandóan szétszedegetni, míg összeállt a kép. Közel 2 hétig használta minden takaróelem nélkül, a második héten már a végleges felállásban. Az eredmény sportmotorokat megszégyenítő gyorsulás 65-70-ig és 17l/100 km-es fogyasztás. Se nem olvadt, se nem folyt le semmi. Esőben nem ment vele, végig száraz (és meleg) idő volt. Pedig gyilkolta rendesen, Neki a gyorsulás és a rendőrök elől való meglépés volt a cél. Bejött. Hosszú távon dekni nélkül tuti behalnak, de Imre nem is gondolkodik abban, hogy így használja. Lehet félreértettem valamit... | |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 07. 14:19 | Válasz | #1386 |
Ha azt nézzük hogy nem állandóan 100 fölött járkál vele,jelenlegi 35 fokos melegben,hozzátesszük a súrlódó alkatrészekből adódó hőt,a blokk hőjét,a motor szélcsatornáját,abszolút semmi hűtése nincs neki a szíj úgy elfog szállni mint a győzelmi zászló.Ráadásul még a kuplungpofák is beégnek aztán induláskor mintha traktor rántgatná a motort.A variátort meg a kuplungot nemtudja olyan mértékben eltolni hogy ilyen fajta jelenségeket produkáljon,ahoz cm-es eltéréseknek kellene lenni, ami teljesen kizárt.A hiba forrása a szíj minőségéből adódó felmelegedés,képlékennyé vált,ha nem volt hézagoló az új szíj feltételekor,ráadásul 0,2mm-errel szélesebb is a gyáritól,akkor a variátor olyan nyomást gyakorolt a szíjra hogy hosszában kettévált.Dayco szíjam volt már egy ciak 100-on 2 hétig volt rajta,büdös gumi szaga volt,meg rátapadt foltokra a fém alkatrészekre.piaggio typhoon-on is volt,ott bordákra szedte szét a szíjat.
| |
2015. aug. 07. 08:35 | Válasz | #1385 | |||
Elképzelésem sincs, mekkora szorítása van (mondjuk Newtonban) egy kuplung kontrasztrugónak ami a szíjon visszahat a varió görgőire. Arról sem, hogy hány mm a tárcsatávolság zárt, ill. nyitott állapotban mind a primer, mind a szekunder hajtásnál. Ha fent lesz a szíj és beindul a gép, minden megmutkozik. Ha túlfut a tárcsán elől, az baj. Ha több marad el a szíj és a perem közt mint 2-3 mm, az is baj. Ha megcsúszik bármelyik tárcsa ha kézzel mozgatom (persze csak miután be lett indítva a motor), az is baj. Szóval a gyári méreteket nem tudjuk, azt meg, hogy hol mekkora hézagoló van, akkor derül ki, mikor összeáll a hajtómű. Azt nézd már meg Imre, hogy a tárcsák fix oldala egyvonalban legyen. Roppant egészségtelen ha a szíj ketesztbe fut... | |||
|
2015. aug. 07. 05:58 | Válasz | #1384 | |||
Mármint 2 mm vastag hézagoló alátét van a variátorba berakva a külső tárcsa elé??? Mert ha igen, akkor az baromi sok. És ott az ok. Nekem annó a 400-as Majába a Malossi varionál kb 0,5-ös volt berakva és már az nagyon sokat számított. Szerintem 2 mm az brutálisan sok.
| |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 07. 02:12 | Válasz | #1383 |
22x832 a szíj.A hézagoló 2mm.
|
2015. aug. 06. 22:10 | Válasz | #1382 | |||
Gyári hibásnak néz ki...
| |||
| |||
© Szomjas | 2015. aug. 06. 22:06 | Válasz | #1381 | ||
|
© Szomjas | 2015. aug. 06. 21:51 | Válasz | #1380 | ||
Próbáltam belinkelni a tönkrement ékszíjat,de nem jött össze. Pedig előtte telefonon betöltötte a képet. Megpróbálom ide feltölteni...
| |||
|
© Imre | 2015. aug. 06. 21:26 | Válasz | #1379 | ||
Igen nincs rajta ékszíj, mert így néz ki amit levettem: http://www.kephost.com/image/SaA3 | |||
|
2015. aug. 06. 20:42 | Válasz | #1378 | |||
Én sem látom...
| |||
| |||
2015. aug. 06. 20:41 | Válasz | #1377 | |||
De szíj sincs rajta, Imre csak sasolja, hogy mi okozhatta a problémát. De különben bírná, mert a menetszél csak hűtené. Nagyobb baj lenne a por, a piszok ami kapásból bejut, illetve az esővíz, ami mindenhová bejutna. Imre, jó lenne ha meg tudná valaki mérni a saját, jó varióját. De ha rajta az új szíj, meglátod meddig jár fel a tárcsán, illetve azt is látni fogod, hogy feszül-e szépen. Ha kézzel meg tudod hajtani majd a kuplung felőli tárcsát és az elsőn elcsúszik, akkor laza. De várjuk ki, míg ráteszed! | |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 06. 20:08 | Válasz | #1376 |
Nincs fent a dekni akkor nem sok hűtése van így az sem bírja sokáig
|
© Imre | 2015. aug. 06. 19:10 | Válasz | #1375 | ||
Köszönöm a segítő írásokat! Ma már rendeltem ékszíjat is (mitsuboshi-t, kb. 1100.-ft-al volt drágább mint a dayco). Mivel a dekni nincs fent, így napjában többször nézem a variátort, kuplungot, de nem találok hibát. Méricskéltem is pl. ha a variátor tárcsákat kézzel összehúzom akkor 20mm közte a távolság, míg egy új szíj szélessége 22mm /22,2/. Ez vajon jó? Utolsó írás "éxíj" linkje nekem nem csinál semmit, pedig rettentő kíváncsi lennék rá!
| |||
|
© Szomjas | 2015. aug. 06. 16:40 | Válasz | #1374 | ||
| |||
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 06. 14:47 | Válasz | #1373 |
Köszi Tamás.
| |
2015. aug. 06. 13:11 | Válasz | #1372 | |||
Szerintem gyári hibás volt...
| |||
| |||
2015. aug. 06. 13:10 | Válasz | #1371 | |||
Nekem akkor csinál ilyet, ha sztenderre húzom. De nem áll le, csak majdnem. Szerintem a benzinszint inog meg és a fúvóka falsot szív. | |||
| |||
© jasa | 2015. aug. 06. 10:22 | Válasz | #1370 | ||
Együttérzésem . Én 2007-ben jártam így egy 150-es kymco Dink-kel (erősen kezdő voltam). A hátsó külső tárcsában kb 5 mm-es oldalirányú ütés volt, szétszedte a szíjat, a variátorházban nagy rombolás történt, drága tanulópénz....) Nagyon egyetértek Tamással: szíjat csak minőségit, gyárit. | |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 06. 09:53 | Válasz | #1369 |
Üdv mindenkinek!Találkozott-e már valaki olyan jelenséggel,hogy hidegen mikor lelöki a talpára a gépet hirtelen leesik az alapjárat tán még le is áll.?
|
© Imre | 2015. aug. 06. 06:14 | Válasz | #1368 | ||
Na ez a képfeltöltés nem akar összejönni.
| |||
|
© Imre | 2015. aug. 06. 06:13 | Válasz | #1367 | ||
http://www.kepfeltoltes.hu]ékszíj
| |||
|
© bundás | 2015. aug. 06. 01:31 | Válasz | #1366 |
http://www.rababelt.hu/tech/reklamacio.html Hátha segít. |
2015. aug. 05. 22:49 | Válasz | #1365 | |||
Azt majd látod ha felteszed az új szíjat, hogy meddig jár. Ha elmarad a tárcsa peremétől 1-2mm, az jó. Szerintem nem járt túl a szíj, simán x@r volt... A Gates is produkált már hasonló problémát. Egyszerűen annyi, hogy vannak dolgok, amin nem érdemes spórolni. Gumi, fék, olaj, hajtómű. A képet sajnos nem tudtam megnyitni, ha e.mailban átküldöd, akkor megsasolom... | |||
| |||
© Imre | 2015. aug. 05. 22:15 | Válasz | #1364 | ||
Elektromos kulcs van. Takarítás is ok, görgőket is átnézem. Gondoltam a variócsúszkát is kicserélem. Az buta gondolat tőlem, hogy nagyon kiment a szíj a variátortárcsán és azért szedhette le a fogakat? Kb. 85 km/h-nál szűnt meg a hajtás a kerék felé.
| |||
|
2015. aug. 05. 22:07 | Válasz | #1363 | |||
Minden tiszteletem nagyapádé! De az, hogy Ő fél Európát átgyalogolta, rajtad maximum lelkierő tekintetében segít. Az sem kevés, elismerem! Szíjról: Vagy gyári, Yamaha vagy Mitsuboshi. A többiről a véleményedet már megformáltad ma, a déli órákban... A vario összeraknásánál vedd figyelembe, hogy a görgők szétrepültek, elébb szedd szét, ha, már úgyis ott jársz, nézd meg a görgőket, takarítsd ki a variót. Aztán mehet össze. Légkulcsod, vagy elektromos kulcsod van hozzá? | |||
| |||
© Imre | 2015. aug. 05. 21:35 | Válasz | #1362 | ||
A mai nap dél környékén szűk 10 km-ről toltam haza a motort (közben többször eszembe jutott megboldogult nagyapám aki gyalog jött haza a frontról). Lényeg: a bontás után láttam, hogy a bordás ékszíj ami a variátornál van tropára ment. Az ékszíj olcsóbb fajta volt, tavaly azt rakta bele a szerelő nagyon max. kb. 1000 km-t mehetett, a forgás irány jó volt. Az ékszíj egyharmada hosszában kettészakadt, ill. a keresztirányú fogak 90%-a eltűnt. Abban kérnék segítséget, hogy a variátorszíj visszarakásánál mire kell ügyelnem, igazából a tárcsa hézagolása érdekelne! Arra gondoltam, hogy nagyon kiment az ékszíj a v.tárcsán és azért szedhette le a fogakat. Próbálok feltenni képet is. A kép alapján esetleg van valakinek ötlete, hogy mi lehetett a baj? /Ja eddig ékszíjból Dayco márkájút találtam, ami nekem kell méretben./ http://kepfeltoltes.hu/150805/_ksz_j_www.kepfeltoltes.hu_.jpg | |||
|
2015. aug. 05. 14:34 | Válasz | #1361 | |||
Akinek volt, dícséri. A téli, mostoha útviszonyokra is gyártanak gumikat. Örülök, hogy rendben van a gép! | |||
| |||
© bundás | 2015. aug. 05. 13:20 | Válasz | #1360 |
Tegnap rakattam fel előre egy Heidenau K61-est.Kissé borsos az ára. Gurultam vele kicsit,nagyon jónak tűnik,nagyon jó az iránytartása is.Egy tesztet olvastam robogó gumikról és ez jött ki nyerőnek. Tamásnak:meg is szűnt a kormány szitálása,tehát a gumi volt a ludas. |
© KrenAtesz | 2015. aug. 03. 15:16 | Válasz | #1359 | ||
:) Köszi! Szerintem akkor valamelyik Michelin lesz, páros akcióban.. :) | |||
| |||
2015. júl. 31. 14:19 | Válasz | #1358 | |||
Contit csak virágágyásnak! Metzeller, Pirelli, és Dunlop is volt, mind jók. De Contit ne! | |||
| |||
© KrenAtesz | 2015. júl. 31. 14:04 | Válasz | #1357 | ||
| |||
© KrenAtesz | 2015. júl. 31. 14:02 | Válasz | #1356 | ||
Sziasztok! A napokban úgy gondoltam, le kéne cserélni végre a gumikat a Maján, és vacilálok, melyik legyen: METZELER ME 7-Teen link PIRELLI SL 26 link CONTINENTAL ContiTwist url=http://www.kekhold.hu/?page=webshop/shop_detail&id=2456&actmenu=31_40_18134]link PIRELLI EVO 21 Front és PIRELLI EVO 22 Rear link és link DUNLOP ScootSmart Front link METZELER Feel Free link MICHELIN City Grip Páros akció link MICHELIN Power Pure SC Páros akció link Kérdés, méretben maradjak a gyárinál (120 és 130), vagy érdemes eltérni fel-le? Köszi! | |||
|
© zsoltxc | 2015. júl. 18. 19:01 | Válasz | #1355 |
Ez lesz az. Annó a majestym blokkját autófestékkel festettem, de kibasz körülményes volt alkatrészről alkatrészre kimaszkolni és a több réteget ráfújni. Mondjuk megérte, mármint nekem, mert amúgy nem sok látható a blokkból, de engem zavar, ha oxidáció van rajta.
| |
© zsoltxc | 2015. júl. 18. 18:59 | Válasz | #1354 |
Kössz a tippet :-)
| |
2015. júl. 17. 17:52 | Válasz | #1353 | |||
Very Well spray a neve...lehet,hogy nem így írják pontosan ...van ahol még le is lakkozzák az ezüstfestés után a blokkot... szintén ezzel a márkával.
| |||
| |||
© zsoltxc | 2015. júl. 17. 09:18 | Válasz | #1352 |
Ahogy elnézem, valami festék az van rajta, és most, hoogy lehomokfújtam szeretném az állagát megőrizni. Korrodálni, valóban nem korrodál, de egy idő után fehér réteg képződik rajta.
| |
© Csíkos Nándor | 2015. júl. 17. 08:09 | Válasz | #1351 |
Szerintem azt nem fújják le aluminiumöntvény nem korrodál.De ha lekened sósavval kicsit állni hagyod leslagolod és olyan lesz mint az új
|
© zsoltxc | 2015. júl. 16. 14:52 | Válasz | #1350 |
Sziasztok! Nem tudjátok véletlenül, hogy gyárilag milyen festékkel fújják le a blokkokat? Valami ezüst festék, de szerintem nem cink spré...
|
2015. jún. 28. 17:37 | Válasz | #1349 | |||
Ja, azt hittem az suber és membrán... Fogalmam sem volt róla hogy ezt csapatosan is elnevezték... | |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2015. jún. 28. 14:29 | Válasz | #1348 |
súber+ membrán
|
2015. jún. 28. 13:57 | Válasz | #1347 | |||
Minek a szakszerű neve a "tolattyú"...?
| |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2015. jún. 28. 13:41 | Válasz | #1346 |
A múlthéten tanultam ismét.1-Ne vegyél 10000ft-os tolattyút,2-Ne vegyél utángyártott levegőszűrőt.Igen bosszantó hibákat tudnak produkálni.
|
|
|
|