|
|
|
2010. okt. 24. 21:09 | Válasz | #340 | |||
Valóban jó az ötlet SatyaPapa, lenne értelme. Egerben már működik, akit én viszek a Botaxba, az kedvezményesen kap szobát éjszakára. Miért ne lehetne ezt máshol is megvalósítani? Ráadásul ehhez nem is kell feltétlenül tagsági díj... A Clubtagok névsorában fel lesz tüntetve ki az aki aktív, ki az aki nem és lesz aki törölve lesz, de ezt az illetékesekkel le fogom levelezni. Lehetnek olyan dolgok a háttérben ami miatt esetleg el is szégyellhetem magam… ZSolt, nem értem miért írod hogy csak szemlélődő vagy, aktívabb vagy mint valaha és nagyon jó lenne ha ez így is maradna!!! Ráadásul van rálátásod a dolgokra, még ha a véleményed nem is egyezik mindenkiével. Gyurmám, SMS ment... | |||
|
© Zsolt | 2010. okt. 24. 19:48 | Válasz | #339 | ||
LINK?
| |||
| |||
© Gyurma | 2010. okt. 24. 18:56 | Válasz | #338 |
Tamásom csörgess már meg oda van a számod én nem tudlak kicsit bénáztam a telcsivel:)))) ja a 30 ason
|
© satyapapa | 2010. okt. 24. 18:42 | Válasz | #337 | ||
Ha visszaolvasol,,, ott lett másoktol emlitve hogy azokat a tagokat akikröl semmi aktivitás,nincs törlödjenek.(KB ez,lenne a szelektálódás) Aktiv-nem aktiv tagok. Én egyetértek ezzel.De minderröl Tamásunk sokkal többet és okosabbat tud. | |||
|
© SPOJLERES | 2010. okt. 24. 18:36 | Válasz | #336 |
Mit értesz azon hogy szelektálodnánk Mert ezt félre is lehet érteni | |
© satyapapa | 2010. okt. 24. 17:50 | Válasz | #335 | ||
Akivel most tárgyaltam kis étterem-parkoló és kiadó szobák. -föúton. Szivem szerint azt gondoltam hogy volna (van is) egy jó pár fös magunk aki tul képpen szervezi a gurikat és nekik, nekünk miért ne lehetne egy törzshely.Szerintem megszolgáltuk,méltoak vagyunk rá.Itt akár szezonon kivül is ,vidékröl is ,,akár autosan is összejöhetnénk,dumcsi kaja stb Nem a tagdijjon van a hangsúly,különben se én vetettem fel elöször.!!!Azt sem, ha kicsit szelektálódnánk ,mert van néhány társ akiröl régota semmi hir,semmi aktivitás,csak ha kell valami.Persze ezután is segitünk mindenkinek. A kiadó szoba egyébként 4500-ft /éj,de klubtagoknak (aktiv) 1-ezer/éj,És a klub,ill törzshely ingyenes használat. Részemröl az egész csak tudakozodás, igényfelmérés.Ötletek,javaslatok kellenek . Persze nem muszáj,minden mehet tovább mint eddig..... | |||
|
© Zsolt | 2010. okt. 24. 17:34 | Válasz | #334 | ||
Én már csak szemlélődő vagyok... De egy jó és olcsó hely info azért nem rossz. Ha az ember átutazóban van, jól jöhet. | |||
|
© SPOJLERES | 2010. okt. 24. 17:25 | Válasz | #333 |
Persze hogy talált Ezzel kezdte éves dij 1500ft (de vajon hány főt gondolt hogy benne lesz) És a szállás az plusz de kedvezményes Viszont számszerüleg ezt jo volna tudni aszem Meghogy hányan lennének benne | |
© Zsolt | 2010. okt. 24. 17:12 | Válasz | #332 | ||
Satyapapa: találtál valami olcsó helyet?
| |||
|
© baranyai.imre | 2010. okt. 22. 05:46 | Válasz | #331 |
Guszti! A ballont ne felejtsd el! És a párleszt is iszogasd,torokfájásra nagyon jó! Tegnap amikor haza jöttem tőled, az én torkomat egyenesen sterilizáltam vele
|
© baranyai.imre | 2010. okt. 22. 05:44 | Válasz | #330 |
A pumpára nem emlékszem, de a film az jó volt! Az egyik legjobb. És ami a legjobb: Az ördög jobb és bal keze I-II
| |
2010. okt. 21. 18:25 | Válasz | #329 | |||
Itt nálunk szelén van is egy ilyen szivattyú. A szomszédom csinálta a tavát tölti vele. Egy nagy ventilátor ,egy excenter tengely meg egy teherautó légrugó a fő alkatrészei. | |||
| |||
© Zsolt | 2010. okt. 21. 18:19 | Válasz | #328 | ||
Az a fajta szivattyú a Volt egyszer egy vadnyugatban volt. Az egy pumpás, membrános szivattyú.
| |||
| |||
© satyapapa | 2010. okt. 21. 15:40 | Válasz | #327 | ||
GRISÁNAK--- Tevékeny napnak végeztével paripám nyergében érkezvén megállék uradalmam ajtajánál,-s ekkor ó egek mi zaj hasit a szélbe fülemet bántva---no hát bezzeg a hangirányba fordulván meglátom acélos hintajában a délceg vitézt,ki malomkeréknyi kezét a magasba intvén irányomba--jaj uram mi lön e látomás ,tán rosszat cselekedém--de nem nem--mert a bösznek hitt két embernyi vitéz karja lelohadván, elötünt mosolygos tekintete | |||
|
© SPOILERES | 2010. okt. 21. 14:37 | Válasz | #326 |
annyi meg kell is a 250, azzal már lehet haladni
| |
© M. Zoltán | 2010. okt. 21. 14:07 | Válasz | #325 |
Kerti szivattyúnál felesleges az elektromosságot belevenni, közvetlen meghajtással membrános szivattyúval és nagy tartállyal hatékonyabb, persze folyamatos vízkivételre nem alkalmas, de locsolni, tavat tölteni stb. jó és egyszerű.
|
© jasa | 2010. okt. 21. 13:54 | Válasz | #324 | ||
Azzal az "apró" különbséggel, hogy a Földkörül az gyakorlatilag Veszprém-Siófok-Veszprém . De előtte volt már egy szezonom egy 100-as Peugeo-val, egy másik meg egy 150-es Kymco Dinkával ugyanezen viszonylatban. A 250-nél most néhány évre megragadtam.... | |||
| |||
2010. okt. 21. 13:07 | Válasz | #323 | |||
Igen, ez igaz. Végül is ki kell próbálni mindent, az élet megszüli majd a végeredményt. Én sem bánnám ha nagyobbak lennének e kerekek, de ekkora költségvetésből ekkora kerékre telik...
| |||
| |||
© SPOILERES | 2010. okt. 21. 12:53 | Válasz | #322 |
akkor majd nem te vagy willy fogg de nem 80 nap alatt a föld körül hanem 2 és fél év alatt az se rossz | |
© jasa | 2010. okt. 21. 11:16 | Válasz | #321 | ||
"Álmomban" én is kacérkodom ezekkel a klasszikus túramotorokkal (Yam Diversion, Honda CBF stb) meg túraendurókkal (V-strom, Transalp...) Egyszer szívesen kipróbálnám őket, de aztán nagy valószinűséggel szépen visszasomfordálnék a maxirobogóm mellé. Mert arra, amire 95 %-ban használom a motort (napi 90 km munkábajárás, majdminden időben, a telet kivéve, a kényelem, szél- és esővédelem, fogyasztás stb. miatt) mégiscsak az a legmegfelelőbb. Az egyéb 5 %-ért meg nem futja egy másodikra. . Amit pedig a műszaki dolgokról írtál, az meg teljesen igaz. Apropó: a héten a km-óra átfordul 72 ezerre. 2008 februári vétel óta "körbegurultam a Földet". | |||
| |||
© SPOILERES | 2010. okt. 21. 09:40 | Válasz | #320 |
sv 650 havernak olyan van kék be 6. ik ba berakom 60 nál és végig 220 ig ugyan olyan jol huz pedig csak aszem 72 LE de kipörög rendesen vagy 18ezerig ugytudom de nekem nem kéne nagy rajta a szél 1x cseréltem vele a kymco val túrán és nem akarta vissza adni mert hogy jol is megy és nincs a robogón semmi szél ja és csendesebb a motorja sokkal na mégiscsak a robogo a nyerő | |
© SPOILERES | 2010. okt. 21. 09:30 | Válasz | #319 |
de közel lax a munkahejhez és nem kell sokat gyalogolnod :) nézd a jó oldalát:) | |
© Zsolt | 2010. okt. 21. 09:00 | Válasz | #318 | ||
Nekem mások a szempontjaim. Vegyünk egy 1998-as Majestyt meg egy szintén 1998-as Yamaha Xj Diversiont. Tudom más kategória, DE! 10-12 évesen az egyiknél főtengelyt kell javítani, meg fúratni, a másiknál meg nem. A robogó blokkok élttartalma csak töredéke a más kategóriás gépnek. De ha azt veszem, hogy a 30 éves JAWA-mban is még eredeti minden, akkor meg pláne. Az új ára meg ugyanannyi mindkettőnek, sőt ha a lóerőket vesszük akkor meg méginkább látszik a különbség. Tudod Te is, az a 20 paci nem sok, mondhatni kevés, pláne utassal. Én szeretek váltogatni, robogón ülve meg olyan mintha az ember egy villanymotoron ülne és a potmétert tologatná. Kicsik a kerekek, a robohoz jó út kell, mert rossz útnál zörög, csattog, rázkódik. Nem lehet vele tempósan haladni, az előzéseket meg előtte már 10 perccel meg kell tervezni. Jó, jó, de mégsen frankó.
| |||
| |||
2010. okt. 21. 08:37 | Válasz | #317 | |||
Jön majd a gyalogos súlyadó. Én nagyon rosszl járok, 110 kg vagyok...
| |||
| |||
2010. okt. 21. 08:36 | Válasz | #316 | |||
Nekem azt mondta a hengeremet fúró szaki, hogy minden esetben a dugóhoz fúrja a hengert, századra. Ha jól emlékszem, a Majesty 0,05mm-re van illesztve. Ha szerencséd van és pont ekkora a henger-dugó-gyűrű eggyüttes, akkor bejöhet a dolog! Ültem hasonlón, a Yamahának van ránézésre majdnem ugyan ez a motorja, nagyon kényelmes és igen dinamikus gépezet. Sógorom álma ez a Honda. De, Ő azt mondta, robogót vesz legközelebb, a praktikum, a kényelem, a szélvédelem oly nagymértékű, amivel nem versenyezhet egy másik típus sem. Hiába tett rá három dobozt, nincs vele maximálisan megelégedve. Erdélyben most bebizonyosodott a dolog számára. Hiába na, az ember mindig mást, többet, jobbat akar. Majd ha jön a lábválltós, kuplungos robogó, az lesz az igazi hibrid! Csodálkozom rajta hogy még nincs ilyen. | |||
| |||
© Zsolt | 2010. okt. 21. 08:00 | Válasz | #315 | ||
Nem fúratom meg, mert szerintem jó a fúrás, de ha nem lenne jó, akkor van másik hengerem pont ilyen átmérőben. Csere? Hát igen. A minap mentem egy Sv650-el. Eladó moci, 6 évesen 550 ezer lene. Olyan motorfék van rajta, hogy gázvisszavételkor majd lefejeltem a műszerfalat. CSakhogy 'hasalós' a motor, ezeket nem szeretem. Előbb-utóbb csere lesz, ezért nem is tolok már bele több pénzt. Várom a jó vételt. Amúgy most EZZEL kacérkodom.
| |||
| |||
2010. okt. 20. 23:02 | Válasz | #314 | |||
Ellenpélda, vagy hasonló! itt nálunk a kerületben már tavaly nyáron terjesztették a kútadóval való okoskodást..(a szomszédom önkormányzati droid:)) ahogy az emberek jó pár kerületben elkezdtek kutakat fúratni, és házi vízműre átállni...majd kitalálják a szankciót:)) De Én nem lepődök meg már az ilyeneken... | |||
|
2010. okt. 20. 22:43 | Válasz | #313 | |||
Miért nem fúratod meg? A dugó ugyan van vagy 18-20'000ft gyűrűsorral. 2'000ft a fúrás, de utánna biztosan jó lesz a gép. Vagy nem tervezed hosszú távra megtartani? A szélerőműért nem kell adózni. Egyellőre a napkollektorokért sem, de az csak idő kérdése. Aztán majd ha bringán hajtjuk a generátort, megadóztatják az izomerőt is... | |||
| |||
© SPOILERES | 2010. okt. 20. 21:54 | Válasz | #312 |
ezért kell utánna nézni dolgoknak miért mit kell fizetni VAGY épits egy 4 motoros repülőgépet a házad tetejére és azt mondod majd hogy repiteni akarod csak nem tud fellszállni ja és mindig szélirányba forduljon majd | |
© Zsolt | 2010. okt. 20. 21:35 | Válasz | #311 | ||
És majd a szomszédok feljelentenek, mert szélerőművet üzemeltetek és nem fizetek adót.
| |||
|
© SPOILERES | 2010. okt. 20. 21:33 | Válasz | #310 |
kb ennyit tudnak a gépkocsi generátorok 12volt 40amper de felrakhatsz vagy 3 szélgenerátort is a kertbe :) | |
© Zsolt | 2010. okt. 20. 21:30 | Válasz | #309 | ||
500W? 12 volton? kicsit kevés nem?
| |||
|
© Zsolt | 2010. okt. 20. 21:29 | Válasz | #308 | ||
Nem lehet, magasra kellene tenni a szélkereket. Fölöttünk igen nagy a légtéri forgalom, nem szeretném ha a Shanghai-i gép pont nálunk esne le. Amúgy tényleg sokan vannak az égen. Jó időben kiülök egy sörrel a kertembe és látom az ejtőernyősöket frankón.
| |||
|
© SPOILERES | 2010. okt. 20. 21:26 | Válasz | #307 |
én már utána is néztem ha az épitmény nem magasabb mint 10 méter és a lapátok átmérője nem nagyobb mint 3 méter akkor nem kell hozzá épitési engedély a energia szolgáltató felől még nem érdeklődtem de aszem ott is van valamilyen teljesitmény után de az kww ok fölötti szoval rászerelnek neked egy fogyasztás mérőt hogy az áfát nehogy megsporold vagy ijesmi de pl egy gépkocsi generátor a bontobol 5000 ért már 500w ot tud leadni ilyennel lehetne kisérletezgetni csak az a baj hogy szél nem sok van 10 magasságig viszont mikor felmentem szélcsendbe az esztergomi bazilika tetejére neten keressetek rá mijen magas akkor majd lefút a szél na olyan magasságban már mindig lenne kis szellő :) |
© SPOILERES | 2010. okt. 20. 21:22 | Válasz | #306 |
tulajdonképpen nem hülyék ingyen energia inkább akkor szélgenerátorba gondolkozz | |
© Zsolt | 2010. okt. 20. 21:13 | Válasz | #305 | ||
Egy 10*10 centis 3500-ba kerül. LINK A 1,5 kw-os kerti szivattyúmhoz *urva sok kell belőle. | |||
|
© SPOILERES | 2010. okt. 20. 21:10 | Válasz | #304 |
és a nap elem egyenfeszt állit elő azt tárolni célszerű aksiban majd ha olyan helyre kell mint hálózat akkor még fel kell transzformálni olyannal mint pl a szünetmentes tápegység és azoknak is van anyagi vonzata nem is kevés ha jol számoltam négyzetméterenként 100-140w már kijöhet ezekkel vagyis legalább 10 négyzetméter tetőfelület kell 1kw hoz és jó rálátás a napnak vagyis minél merőlegesebben aszem a polikristályos nak nem szükséges annyira a merőleges fénybeesés de ha mozgatható táblára szereled akkor tudunk hozzá napkövető motorvezérlást csinálni hogy mindig olyan szögbe álljon hogy jo legyen a fényviszony hú elzsibbadt az ujjam | |
© SPOILERES | 2010. okt. 20. 21:04 | Válasz | #303 |
kb egy 40x90cm es 50-60w és kb17-22volt 2.5 amper körül lehet számolni de ezeknek az ára nagyon változó lehet kb 70-10ezer és van poli kristályos meg van monokristályos is de nem ez határozza meg a használhatóságát egyenlőre pl amit árulnak napelemes kerti lámpát azokba átlag kb 6x6cm es lemez 500ft ért kb 40-80mA t ad le 3.3v on kb vagyis 0.2w de pl ITT találsz instrukciokat hozzá ez nem egy olcso bolt de mint irányadó árak és méretek miatt küdtem | |
© Zsolt | 2010. okt. 20. 20:41 | Válasz | #302 | ||
Okés Guszti. Más: lehet már normális áron napelemet venni? Milyen méretű tábla kell 1Kwh villamos teljesítmény kinyeréséhez? | |||
|
© SPOILERES | 2010. okt. 20. 18:18 | Válasz | #301 |
csak mikor a gyürüsort berakod egyesével előtte forgasd be a hengerbe mert lehet oválisra van kopva a henger nekem a madisonnál ez bevált és csak gyürüt cseréltem berakod a gyürüt és kb középre nyomod a dugóval majd ki veszed a dugót és benne marad merőlegesen a gyürü és látszik fénynél a henger és a gyürü közti hézag ha van és oda forditod ahol a legkissebb a hézag remélem érthető voltam | |
© Zsolt | 2010. okt. 20. 15:44 | Válasz | #300 | ||
Nem. Tulajdonképpen csak gyűrűzöm. Találtam olyan gyűrűsort, ami beépíthető, igaz a gyűrűhornyokat kissé utó kell munkálni esztergával. Kalkuláltam az árakkal is. Ez, meg a kínai tömítéskészlet 6-8 ezerből kijön majd.
| |||
| |||
© satyapapa | 2010. okt. 20. 14:51 | Válasz | #299 | ||
Hát az én majám is beszippant némi olajat plusszba de mivel jól megy ,nem füstöl igy egyenlöre nem foglalkozom vele.Lehet hogy ha elkezdeném babrálni az inkább ártana.
| |||
|
2010. okt. 20. 12:59 | Válasz | #298 | |||
Akkor hengerfúrás, dugó és gyűrűsor?
| |||
| |||
2010. okt. 20. 09:36 | Válasz | #297 | |||
Igen. Maga az ötlet nem rossz. Sőt... Miért nem akarják, hogy így legyen? Valószínű valakinek nagyon sértené az anyagi érdekeit... Gondolj bele. Nem lehetne behozni/forgalomba helyezni azt sok lopott ill. roncs konténeres motort az országba.Mekkora veszteség lehete ez egyeseknek?!?! | |||
| |||
© Zsolt | 2010. okt. 20. 08:18 | Válasz | #296 | ||
Imre: gyere, bármikor szivesen látlak. Én maradok a kínai dobnál, bár még nem kezdek bele a projectbe, mert a lakás hőszigetelése minden időmet leköt. A gépemen újra szívműtétet kell végrehajtani, mert sok az olajfogyi. 1 liter 380 km alatt elfogy. Nem vált be a prox gyűrű, viszont találtam olcsót helyette, így csere lesz.
| |||
| |||
2010. okt. 20. 07:42 | Válasz | #295 | |||
Gusztikam! Ha nem jött le neked, hogy poén, akkor jelzem hogy annak szantam...Bocsi ha felreertheto volt az iras
| |||
|
© SPOJLERES | 2010. okt. 20. 07:12 | Válasz | #294 |
Az előző mért nem ment válasznak? Vagy ez se qrvamobil | |
© SPOJLERES | 2010. okt. 20. 07:10 | Válasz | #293 |
Mért is Most valójában mi bajod van velem [is] De a segitségem az jó! Nem értem én ......... Na mindegy Inkább nem szolok be:-( |
© baranyai.imre | 2010. okt. 20. 05:41 | Válasz | #292 |
Zsolt! Nem értem miért történtek a dolgok így, nagyon sajnálom. Azért remélem klubtársak és barátok maradunk,és ha netalán egymás közelében járunk, lesz 1 kis időnk 1 k.v.-ra stb.Amúgy lehet hogy a hónap vége felé arra megyek egy vadász-göriért. A napokban fogok hozzá egy kipu dobhoz (majesty). ha addigra kész lesz azt is megmutatom. Üdv: Imrusss |
2010. okt. 19. 23:06 | Válasz | #291 | |||
Pedig így van... Gondoljatok csak bele, ha Mo.n is eleve 19 megyére lenne osztva a rendszám, mondjuk kezdődhetne a megye betűjével: H mint Heves, ezen belül is lehetne E mint Eger. Mindez felkerülhetett volna a rendszámtábla azon részére, ahol jelenleg az a teljesen felesleges EU zászlócska, vagy a H bötű van. Mert ugye ha elhagyod az országot, felségjellel nem ér fel... Ugyan így lehetne a robogókat is lerendszámozni ill. forgalmiztatni. Komoly pénzbevétel lenne állam bácsinak és nem utolsó sorban ki lehetne szűrni a renitens szabálysértőket. De nem akarják. Nem tom miért... | |||
| |||
2010. okt. 19. 22:58 | Válasz | #290 | |||
Az kizárt! Nincs is annyi betű meg szám... | |||
| |||
2010. okt. 19. 22:27 | Válasz | #289 | |||
Szerintetek Kínában hány kerékpár van? Mert van rendszám mindegyiken...
| |||
|
2010. okt. 19. 21:32 | Válasz | #288 | |||
Falura kell költözni és a 90 éves nagypapára kell kötni az 50-s biztosítást = 2200.ft.
| |||
| |||
2010. okt. 19. 21:14 | Válasz | #287 | |||
igen!! valóban!! Te a megtestesült becsületes motoros!! ezekután röviden becézlek majd:MBM!:)) | |||
|
© SPOILERES | 2010. okt. 19. 21:03 | Válasz | #286 |
itt egy havernak vagy 4400ft ot kell fizetnije az 50 esre én meg 3660 at fizetek a 250 esre a régi 150 esre meg 3800 at fizettem :( de ez sok mindentől függ (látták rajtam a "becsületes" motorost) :( :) | |
2010. okt. 19. 20:51 | Válasz | #285 | |||
Guszti! röhögni fogsz, de nekem jó 3 éve az 50-es mocira cca. (pontosan nem emlékszek) 3000 Ft volt talán az éves díja!! na most ezt nem befizetni....az ám a spórolás:) | |||
|
© satyapapa | 2010. okt. 19. 20:47 | Válasz | #284 | ||
A "Balkáni" megjegyzés a jogalkotokra vonatkozik. | |||
|
© satyapapa | 2010. okt. 19. 20:44 | Válasz | #283 | ||
A 269-ben azt gondoltam hogy a normális B-jogsis nyugodtan vezethetne 125-öst (utas nélkül)Ez szent meggyözödésem,de legyen minden rendszámos,biztositásos.stb
| |||
|
© SPOILERES | 2010. okt. 19. 20:41 | Válasz | #282 |
de akkor mi volt ez a balkáni #269 megjegyzésed igazából a rendőr ha megállitja a segédmotort akkor ha csak adásvételije van amellé kéne biztositás is amit én szigorubban néznék | |
© SPOILERES | 2010. okt. 19. 20:35 | Válasz | #281 |
rendszám nélkül max bicigli az nem tud meglogni a károsult autós elől . amugy a segédmotorra is kell biztositás és tán többe is kerül mint nekünk ha van kötve de nem nagyon van :( szóval hálistennek nem lesz "A1" a "B" ből | |
© satyapapa | 2010. okt. 19. 20:31 | Válasz | #280 | ||
Ezt mondom többek közt én is.De a jogalkotok 6-éve nem oldják meg ezt sem.
| |||
|
2010. okt. 19. 20:27 | Válasz | #279 | |||
Igy van...megoszlott a vélemény!! de a magyar mentalitás, előbb kell bekövetkezni a katasztrófának, hogy foglalkozanak a körülményekkel!! Én sem vagyok maradi, de Guszti és Imre véleményét osztom!! miszerint aki a 500-600e Ft-os robogót megveszi, hogy sporoljon....akkor a rendszámozáson..és a kötelező biztosítás becsületes befizetésével ne sporoljon... az a tudat nem jut el az ilyen emberek eszéig, hogy ha rendszámos rendszer a lopások ill. illegális adásvételeket is mérsékelné!!! valamint ha araszol a kocsisorok között, és ha véletlenül meghuza egy kocsi oldalát...akkor ne az legyen az ösztönös reakciója, hogy elmenekül, mert biztosítás nélkül zsebből nem szívesen állná a másik kárát... a közlekedésben igen is legyen meg a kölcsönös bizalmi elv...miszerint aki járművel közlekedik, akkor minden esetben vállaljon felelőséget mindenkivel szenben!! | |||
|
© satyapapa | 2010. okt. 19. 19:27 | Válasz | #278 | ||
ÉN is.
| |||
|
2010. okt. 19. 19:24 | Válasz | #277 | |||
Sziasztok! Látom azért rendesen megosztott a társaság. Szerintem igazán nagy gond, hogy már így is egy rettenetesen agyon szabályozott világban élünk. Az biztos, hogy a hatósági jelzéssel való ellátást minden közúti közlekedésre alkalmas járműre ki kellene terjeszteni.De! Ennek nem szabadna "pénzbehajtásszerűen" történni. A vezetői engedély? Hát ha a mai képzés színvonalát, minőségét nézzük... Láttam olyan 6 éves gyerkőcöt motorozni akit meg lehetne magázni...És olyan korombelit 1000-s mociján, hogy isten ments azon az úton lenni ahol ő is közlekedik!!! Annó annak idején 50 ft ,három KRESZ kérdés, semmi gyakorlat és mehettél segédmotoros kerékpárral, lovas kocsival sőt az IFA-ból átalakított lassú járművel... Én nem érzem nagyobb veszélynek azt ha valaki "B" jogsival vezet egy 125-t, sőt biztonságosabbnak tartom mintha kerékpárral vinné a barátnőjét más félméteres kilengéssel.Tudom a KRESZ tiltja, de itt vidéken ez rendszeres. Egy szó mint száz ha hülye ember kerül ötvenesre vagy 125-re "B" jogsival ugyanott vagyunk, küldheted akármilyen gyakorlati vizsgára. Viszont nagyon sok embernek nagy könnyebbséget jelentene ha csak "úgy" átugorhatna az autóból egy 125-re és még az anyát is "kidobhatná" útközben a zöldségesnél. Hát én így gondolom. | |||
|
© satyapapa | 2010. okt. 19. 19:12 | Válasz | #276 | ||
acsaba- igy van az 50simson ha rendszámos volt vihetet utast is. Minden törvény annyit amennyit betartatnak belöle.!!!! | |||
|
2010. okt. 19. 19:03 | Válasz | #275 | |||
Nekem még volt rendszámos 50 cm3-s Simson-om és biztos, hogy abban az időben mindenki jobban figyelt a szabályok betartására.
| |||
|
© satyapapa | 2010. okt. 19. 18:56 | Válasz | #274 | ||
Ha valaki B jogsival vezetne 125-öst -nem vihetne utast -nem vezethetne autópályán,autóuton -a B jogsi legalább 2éves gyak.legyen -((egy gyorsitot rutinvizsga letétele)) Jelenleg egy segédmotoros tul.képpen bármit elkövethet,alig lehet elkapni.Nincs rendszám,biztositás.Gond nélkül lehet lopkodni mert nemnagyon kapják ell a tolvajt.Az 50-esek közt is böven van olyan amely simán megy 80-at. A Kresz ellen vétkezöket kell büntetni, függetlenül attól mit vezet.Az 50km tábla is mindenkire vonatkozik. Az hogy nagy teljesitményü gépre ne üljön akárki azzal egyetértek ((DE-aki ezt vezetheti azok között is rengeteg olyan van aki méltatlan hozzá,hiába van rá vizsgája._Ezt is mindannyian tudjuk. | |||
|
© SPOJLERES | 2010. okt. 19. 18:35 | Válasz | #273 |
Igy van igazad van
| |
© baranyai.imre | 2010. okt. 19. 18:29 | Válasz | #272 |
Az az igazság, hogy a rendszám nélküli segédmotorosok közül szép számmal nem igazán tartják be a kresz alapvető szabályait sem (ezek után ítélnek negatívan bennünket is a külső szemlélők). Nem beszélve a nagyköbcentis segédmotorosokról.Én szigorítanék, rendszámot a segédmotorra is, és természetesen külön vizsga a nagyobb kategóriákra, ahogyan eddig is.
|
© SPOILERES | 2010. okt. 19. 17:52 | Válasz | #271 |
igazad van sztem is jobb lenne rendszámozni az 50 eseket és majd utána hozzá fogni ijen nagyobb köbcebtis modositáshoz de jobb lenne ha minden igy maradna ahogy van nem vagyok maradi de sztem kell egy vizsga a nagy motorozáshoz mert pl egy 125 köbcentis gilera kétütemű (peugeot jetforce, aprillia sr ditech stb ) tud ám 20 Le is lenni láttam róla videót nagyon tudnak menni és csak 120 kg a suja és ehez már tudás kell nem csak egy b s jogsi gyakorlat nélkül stb stb | |
2010. okt. 19. 17:43 | Válasz | #270 | |||
Mi az az előny amitöl elestünk???Szerintem igen is nagy lépés van az 50-es és a 125 között pl:utast is vihetsz! ami rossz esetben igen labilis lehet!Akkor akár nem is kéne motoros jogsi,mert mivel nagyobb lépés a 125-röl át ülni a 400-ra.Nekem nem okozott nagy gondot,megoldottam csak lekellet hozzá vizsgázni.Szerintem ez nem balkáni gondolkodás,mert akár lehet autot is vezetni jogsi nélkül éveken át baleset nélkül,(volt már rá példa) és lehet jogsival is balesetett okozni.Sajnos a segéd motorokat is jobban kellene ellenörizni akkor nem lennének köztük még 250-esek is.De amig vannak akik ezt kijátszva közlekednek rendszám nélkül addig a jogalkotok joggal néznek balkáninak akitt csak fegyelmezni lehet.
| |||
| |||
© satyapapa | 2010. okt. 19. 15:04 | Válasz | #269 | ||
Az hogy a vének tanácsa nem szavazta meg a 125ccm vezethetöségét B jogsival.jól jellemzi hogy még mindig balkáni módon gondolkodnak a jogalkotók. Ez miatt nagyon sok elönytöl elestünk,ha nemtudnák Ha valakinek van autós jogsija és avval vezethet 50ccm motort az rendben?? a 125 olyan oriási lépés amit egy normális autós nem tud megoldani???Ha, ha, röhögnöm kell kinomban..Aki hülye annak tök mindegy milyen kategoriája van..Egész nyugateurópában megtudták oldani ,nálunk meg nem.Hát ezek vagyunk mi.Lassan 6éve képtelenek megoldani a segéd motorok rendszámozását SE,biztositását SE.vizsgázását SE.Ezek tények, és teljesen mindegy mi mit gondolunk. Nagyon szivesen elmagyaráznám nekik az egész piaci hátterét a kérdésnek,igy láthatnák --nem vagyunk hülyék,és nem veszünk be minden baromságot.XXÍ század van,,ébresztö jogalkotok. | |||
|
2010. okt. 19. 10:48 | Válasz | #268 | |||
Az a helyzet hogy én folyamatosan próbálom képezni magam, de nem megy. A vizsgabiztosok állandóan előhúznak a kalapból pl. olyan kérdéseket hogy: - Milyen hosszú rakomány szállítható kerékpárom? meg hogy - Milyen esetekben kanyarodhatsz balra nagy ívben kerékpárral főútvonalon? meg hogy - Mit tilos főútvonalon...? Kész... Ezekre nem lehet felkészülni idehaza, az oktatók tudják az éppen aktuális heppet és felemlegetik a vizsgázóknak. Azok meg megjegyzik. Vagy nem... De hogy elhasalnék az tuti... | |||
| |||
2010. okt. 19. 10:39 | Válasz | #267 | |||
Nem csak sokan ,ha nem mi is!!!!!!!!
| |||
| |||
2010. okt. 19. 09:18 | Válasz | #266 | |||
Mélyen egyet értek Veled. Nem egyszerűen adni kell, egyrészt meg kell kérdezni akarod-e és ha igen, tegyél is érte hogy tudd kezelni azt a járművet. Én a gyakorlatban lévő gjmű. vezetőket is képezném. Sokan igen nagyot hasalnánk egy KRESZ vagy egy rutin ill. vezetési helyzeten!
| |||
| |||
2010. okt. 19. 07:32 | Válasz | #265 | |||
És ha azt csinálják, (mint más országokban)hogy 5 éves B jogsi + motoros tréning!? (Megj: a mai motoros vizsga vicc! -jogsit lehet szerezni, de a többi...) Az első kitételel kizárják a suhancokat a másodikkal a motort nem láttotakat. Azt hiszem mindegy minek hívjuk a folyamatot, (vizsga vagy tréning) 125ccm-hez előtte fel kell rá ülni -és rajta maradni-. (Emlékszünk, hány videót láttunk ahol a lelkes amatőr alatt szétszaladt az az 1-2 ló! Tényleg vicces volt! De ugyan ez a forgalomban = tragédia!) Ha engedték volna nem tudom milyen feltételeket szabtak volna. De csak úgy képzés nélkül ne engedjenek a közlekedők közé senkit! | |||
| |||
2010. okt. 18. 22:49 | Válasz | #264 | |||
Én is ellene szavaztam volna. A 125 ccm már iskolázottságot követel és nálunk a "B" kategóriában ez nincs meg. Én még a robogót is megkérdőjelezném és minimum levezettetném azt a 20 órát a "B"-sekkel forgalomban és rutinon is. Ha nem kéri, akkor meg beírnám hogy csak "B", "M" nem! A motor az motor, az autó meg autó. | |||
| |||
© Szomjas | 2010. okt. 18. 21:14 | Válasz | #263 | ||
Nőből is jó a használt,hát még robogóból! :D
| |||
|
© passat52 | 2010. okt. 18. 20:56 | Válasz | #262 | ||
Használt robogót!:)) Küld a skiccet ha megcsináltad! Email:passat52@freemail.hu | |||
| |||
© SPOILERES | 2010. okt. 18. 20:51 | Válasz | #261 |
az már 250 est vesz | |
© passat52 | 2010. okt. 18. 20:30 | Válasz | #260 | ||
Viszont akinek van fél millája egy komolyabb 125-öst venni annak legyen még jogsira is!
| |||
| |||
© Szomjas | 2010. okt. 18. 20:28 | Válasz | #259 | ||
Ezt már talán sohasem tudjuk meg. :) Akinek jogsira nincs pénze motorra sem lesz...
| |||
| |||
© SPOILERES | 2010. okt. 18. 20:25 | Válasz | #258 |
talán jobb is igy :) | |
© Szomjas | 2010. okt. 18. 20:15 | Válasz | #257 | ||
Leszavazták a javaslatot,hogy B jogsival 125-ös motort is vezethessen a nép.Link
| |||
|
2010. okt. 07. 05:47 | Válasz | #256 | |||
| |||
© SPOJLERES | 2010. okt. 07. 01:13 | Válasz | #255 |
Eccer még mikor a kocsikat hordtuk svájcbol Nekem jött egy nő elváltstb vállalkozo ,hajduszoboszlo előtt azt hitte svájci vagyok de rendes volt kifizette a kárt meghivott vacsorára ;-) és megkért hogy huzzam haza a lyukas hütője miatt az autoját berettyóujfaluba volt panzioja és étterme a folytatást odabizom De másnap délre haza értem Szegénynek kicsit csalodás volt hogy nem vagyok svájci de ezt csak utána tudta meg:-( ;-);-);-) Azért vannak rendes női sofőrök is ;-) |
© Zsolt | 2010. okt. 07. 00:11 | Válasz | #254 | ||
A kérdés, hogy egyáltalán lesznek-e megnövekedett igények, ha lazítva lesz az A1-es jogsi. Egy 50-es forgalombahelyezése fillérekből kijön, tulajdonképpen csak a biztosítást kell rá kifizetni. De egy 125-ösnél a 'felrendszámosítás' több 10 ezer forint. Nem is beszélve arrol, hogy vinni kell időnként majd műszakira is. Megéri?
| |||
| |||
2010. okt. 06. 23:42 | Válasz | #253 | |||
Azzal a megállapításoddal nem értek egyet, hogy a megnövekedett vásárlói igényeket /mennyiségi/ nem tudná kielégíteni a használtmotor piac. Minden hirdető tele van használt gépekkel, a környékünkön minden faluban van egy vállalkozó aki vagy hivatalos kereskedelmi úton vagy csak úgy de árul robogókat. Szóval én attól nem félek, hogy egyik napról a másikra robogó hiány állna be.Hogy valaki rutin nélkül ül egy nagyobb motorra, azért nekünk kell imádkoznunk, hogy az ő baja legyen.Nálunk is van aki 125-ös Majával feszít rendszám nélkül, de szerencsére, ahogy észrevettem csak a kocsmáig jár vele + vissza. A jogszabály meg ugye annyit ér amennyire betartatják. Hozhatnak itt akármilyen szabályt, csak meghozzák aztán annyi. Utána mindenki úgy értelmezi ahogy akarja, a rendőrök nem foglalkoznak a motorosokkal, ha csak éppen nem valami akció van. | |||
| |||
© Zsolt | 2010. okt. 06. 23:27 | Válasz | #252 | ||
Jó pihenést.
| |||
|
2010. okt. 06. 23:09 | Válasz | #251 | |||
Valami hasonló. Na, bevertem egy-két deci medinát, úúúúhogy lassul a kézjárásom a tasztelen, lassssssan le kell feküdni aludni. Csak bírd ki valahogy reggelig! Mélyen együtt érzek Veled, alszok Neked is! | |||
| |||
© Zsolt | 2010. okt. 06. 23:06 | Válasz | #250 | ||
Ursula nővér a Dr. Bubóból. Értem.
| |||
|
2010. okt. 06. 23:05 | Válasz | #249 | |||
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.............. Nem Zsanett alkat volt ám. Az iskolai fogorvos aszisztensnője................... | |||
| |||
© Zsolt | 2010. okt. 06. 23:04 | Válasz | #248 | ||
Hááát... Nekem vannak ötleteim ha tényleg nőnemű volt. Guszti logikai vonalán haladj! | |||
|
2010. okt. 06. 23:01 | Válasz | #247 | |||
De hogyan? Mivel? Én sima állampolgár vagyok...
| |||
| |||
© Zsolt | 2010. okt. 06. 23:00 | Válasz | #246 | ||
Meg kellett volna büntetned...
| |||
| |||
2010. okt. 06. 22:56 | Válasz | #245 | |||
SomTomi! Te motorozni akartál, én is motorozni akartam, itt MI mindannyian motorozni akartunk. Akinek csak "úgy" adják a jogsit, az bizony szerintem is potenciális donor lesz. Másrészt. Ha kivárja a srác hogy csak "B" kategóriára vizsgázzon, mert az "M" is legalább annyi ha kétszer megbukik, máris kint lesz az utakon egy olyan aki a motoros oktatásban nem részesült, de hajtani azt fogja. Nekem rossz előérzetem van, olyan ez mint az elektromos kerékpár. Talán kérdezzétek meg erről Talicskást. Sokukat egyszerűen a helyszínen főbe kéne lőni és kész. Nagyon sarkosan fogalmaztam, de legalább nem értetek félre. Ha van egy kategória, aminek teljesítmény vonzata is van, akkor arra tessék levizsgázni. Nem csak a gázt huzigálni, hanem levizsgázni és bizonyítani! Én a speedeseket is kizavarnám a Hugaroringre és ha nem tudja a saját motorjának a 107%-os szintjét kimotorozni, akkor levenném a kategóriát arra a teljesítményre, amit képes hozni! Persze a 100% az lenne, amit Talmácsi tud azzal a kategóriával. Ha már sportmotor, akkor tudjon is motorozni nem?! A dugó meg nem ettől lesz megoldva. Ez szemlélet kérdése. A magyar ha jól megy neki, sz@rni is kocsival megy. Nem lesz másként. Volt olyan akció, hogy aki felmutatja a BKV-n a forgalmit, az ingyen utazhat. Eredmény? Tök átlőve. Erről ennyit… Különben meg rendszámot minden kismotorra és kerékpárra, mint Kínában van! Ha valaki vezet, az vállalja a felelősséget, ne bújjon el egy sisak mögé. Tegnap reggel egy szürke Opellal leszorítottak az útpadkára. Még így is elvitte a balos tükrömet, amit alig 3 hete szereltem fel. Utána mentem hogy ugyan már, térítse meg a kárt! De Ő nem érzi hibásnak magát, mondta a Nőnemű lény. Ez engem nem érdekel feleltem, ez a manőver 3'000ft-ba került. Kifizette, de megjegyezte, hogy ha a férjem itt lenne... És én akkor kinek szóljak? Anyukámnak? A feleségemnek? Apukámnak? Hát nem én vagyok a járművezető? Nem én felelek? Akkor elviselem a rendszámot is, és azt is hogy azonosíthassanak Megemlítettem a Hölgynek hogy mivel elhagyta a baleset helyszínét, ez cserbenhagyásnak minősül, úgyhogy én meg a rendőrnek fogok szólni. Kicsit elsápadt és elköszönt. Ezek után mit is mondhatnék még…? | |||
|
© Zsolt | 2010. okt. 06. 22:54 | Válasz | #244 | ||
Én nem támogatom az ötvenesek papírozását. Amúgy ha a cikket végigolvassátok, egyértelműen lejön, hogy az Ő profitjuk érdekében volna jó ezeket a dolgokat meglépni. Szerintem akinek nincs pénze egy 50-es új nagynevű gépre, annak nem lesz 125-ösre sem. Használt 125-ös, legyen szocigép vagy robogó egyszerűen meg nincs annyi az országban, hogy hirtelen sok-sok autós átüljön rá. Újra meg nem fog telleni, mint írtam, tehát az egész nem fog hatalmas változást hozni. Az írásból az is kiderül, hogy kicsit savanyú a szőllő, mert a használt robik mennek (meg a kínaiak is - Motowell, Keeway, stb), csak az új szalongépek nem, és ez nem jó (nekik). Az új motor és robogó árak elszaladtak, 2 éve egy Yamaha YBR125-ös 500+regado volt. Most 700+regado. És még sorolhatnám. Ahhoz, hogy a motorpiac fellendüljön olcsó motorok kellenek, és nem jogsi kategóriák fellezítása.
| |||
|
© SPOILERES | 2010. okt. 06. 20:55 | Válasz | #243 |
én is támogatom a legalizálást igy hátha meg lesz az ellopott simsonom :) de eséj rá nem sok | |
2010. okt. 06. 20:50 | Válasz | #242 | |||
Nem értem miért érzitek, hogy gond, hogy a B jogosítvánnyal rendelkező vezethetne 125-ös mocit? Hogy nem vett részt motoros tanfolyamon? Én 1985-ben vizsgáztam. Mit gondoltok akkor milyen oktatás volt? Megcsináltad a rutint, kaptál ideiglenes jogsít, utast nem vihettél, egy idő után mentél városíra, és ennyi. Én 250-es ETZ-vel, 16 évesen. Ehhez képest a B jogsival rendelkezőknek több tapasztalatuk van. Megjegyzem, hogy amikor motoron ülök semmi gondom nincs az autósokkal, bár lehet, hogy kevéset megyek motorral, ha kevés az évi 10.000 km. Én támogatom az elgondolást, több motor lenne legalizálva. | |||
|
© SPOILERES | 2010. okt. 06. 20:47 | Válasz | #241 |
ez igy van csak poénkodtam :) különben is hogy nézne kipl anyosom a 140 centijével még elboritaná a motor főleg ha ojat venne mint az enyém magas is meg nehéz is | |
|
|
|