Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Kenőanyagok
Olajokról, zsírokról bővebben, tapasztalatok alapján is

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


tamas2016. jún. 11. 08:16 | Válasz | #476 
Legfontosabb, hogy mindig legyen benne és időben (vagy hamarabb) lecseréld...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2016. jún. 11. 08:15 | Válasz | #475 
Sokan, sokfélét.
Ami fontos: Mindenképpen 4T-s olaj kell bele. Az autók hosszútávon 2500-3500- között forognak. A mi motorjaink 4500-6000 között. Ide 4T-s olaj kell.
Szerintem a gyár útmutatása alapján döntés. Ha sok a motorba a km, lehet tenni sűrűbb olajakat is, de ne felejtsük el, hogy már a gyár is 20W50-es olajat javasolja +5 - +50 celsiusfokos hőmérsékletnél!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © stancy2016. jún. 10. 23:16 | Válasz | #474 
mi igaz abból hogy a mobil 5100es 15w-40es észter olaját kéri a 250es? egy tag meg az autónak a castrol magnatech olaját teszi bele. én meg olajat tennék bele. és ti mit?

Bertalan Tibor2016. máj. 30. 18:27 | Válasz | #473 

tamas2016. máj. 15. 14:25 | Válasz | #472 
Szia!
A 125-ös topicot bogarászd kicsit. Ott is Coller úr beírását. A seprűnyeleset.
És vedd komolyan!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Krampy2016. máj. 15. 14:09 | Válasz | #471 
Sziasztok!
Olajat szeretnék cserélni a 125-ösmici első telójában. Hogyan lehet szétszedni?

 © mickeymiller2016. márc. 05. 18:25 | Válasz | #470 
Én csak azt használom,persze biztos helyről beszerezve.
"Mindenki meghal,de nem mindenki él!"

 © satyapapa2016. márc. 04. 16:17 | Válasz | #469 
egész jó.
06304373303-vagyok elérhetö

Ternák Albert2016. márc. 04. 10:14 | Válasz | #468 
Hali!
Valaki rakott már majesty-be Castrol power 1 10w40-es olajat?,most cseréltem le,kíváncsi leszek hogy milyen lesz.

 © juhász béla2016. jan. 29. 08:35 | Válasz | #467 
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

 © satyapapa2016. jan. 29. 07:07 | Válasz | #466 
Egy kis történelem az olajokról---érdekes
-
Az API, az ASTM és az SAE összefogásával 1970-ben megszületett a mai amerikai teljesítményszint specifikáció-rendszer alapja. Nagyrészt ennek köszönhető, hogy a hetvenes évek közepére az olajipar utolérte az autóipart....stb a cikkben
-
A rendszer kidolgozásáig folyt,a mindennapos motor meghibásodást okozó, rossz olajok előállítása.
Az autógyárak kényszerböl túlméretezett alkatrészeket használtak a motorokhoz a hibák elkerülése,csökkentése végett. Ez azonban a teljesítmény rovására is ment. Nagyon magas üzemanyag fogyasztás, és káros anyag kibocsájtást okozott.

-Fö cikk
http://www.autoszektor.hu/hu/content/motorolajok-tortenete-kezdetektol-napjainkig-1-resz
06304373303-vagyok elérhetö

 © juhász béla2016. jan. 28. 10:02 | Válasz | #465 
Igen,,régebben nem az volt a cél hogy spóroljanak,de manapság nem ez a cél,hanem minél olcsóbban állitsanak elő bármit....és tudva levő hogy a spórolás az mindig is a minőség rovására megy.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

 © satyapapa2016. jan. 27. 22:13 | Válasz | #464 
-
Egy 20-30 éves motor kenő anyag igénye más mint egy 5-10éves gépé. Régebbi gépeknél a fémanyag másabb .Na ezért is vettem egy 24 éves Kawasakit is, amely motorikusan tökéletes..
Ezt az évjárat különbséget figyelembe kell venni, más masináknál is.
06304373303-vagyok elérhetö

 © juhász béla2016. jan. 27. 20:58 | Válasz | #463 
Nem kukacoskodni akarok,de én csak ásványi olajat használok,és az a 310 ezer km futásteljesitmény ami az én vasamba van,és még nem volt generálozva,/alapméret minden/az magáért beszél.Nem vitatom vannak kűlömböző minőségű olajok,,de egy motor élettartama nem csak az olajon mulik,hanem a a főbb jellemző az anyag összeválogatás,,magyarul egyes alkatrészeket miből és milyen hőkezelési eljárással készitenek és milyen méretekkel,illesztési hézagokkal,,stb,,és azt mivel párositják.A gond az hogy ezek a jellemzők legtöbje csak számitásokon alapul,,jóval kevesebb a gyakorlati bizonyitás.Nem fognak olyan csinálni hogy kűlömböző tipusu motorokon teszteljék ezeket az olajakat,mert millio egy tipus van,,általánositanak,,pedig tudjuk hogy nincs két egyforna motor még tipuson belűl sem.Lehetne még ragozni, de a lényeg a lényeg ahogy Majaman is irta IDŐBEN cserélni Ammen.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

 © Dunai Krisztián2016. jan. 27. 12:37 | Válasz | #462 
Bocsánat itt a teljes cikk ha esetleg vkit érdekelne
http://www.tesztmotor.hu/muhely/ki_mit_tud_motorolaj
Soha ne menj gyorsabban,mint ahogy az őrangyalod repülni tud!

 © Dunai Krisztián2016. jan. 27. 11:56 | Válasz | #461 
azért az ásványi olaj sem tökéletes!
Az ásványi olajok az alap elvárásoknak ugyan megfelelnek, de igazándiból gyenge kenőképességük van. Ráadásul ez az idővel természetéből adódóan még tovább romlik, ugyanis a természetes viszkozitás-változását ellensúlyozó szénhidrogének a folyamatos hőmérséklet változásra egyszerűen elnyíródnak. Így a hőmérséklet emelkedésével romlik az áramlása, nem tudja ellátni a funkcióját. Az összevissza molekulaszerkezete miatt rosszul szállítja a hőt, így mint hűtő folyadék sem használható olyan jól. Annál a motornál, amelyiknél külön vizes hűtőrendszer dolgozik, ez kisebb gond, de a légolaj hűtés esetében ez döntő fontosságú. Érdekes, hogy amikor leállítjuk a motort és a hűtőrendszer nem dolgozik (valljuk be, sokszor előfordul, hogy nem járó motor mellett hagyjuk hűlni a blokkot) a motorolaj hőmérséklete elkezd nőni! Nézzétek csak meg: állítsátok le a motort, amikor mondjuk 103 fokot jelez és láss csodát elkezd emelkedni a hőmérséklet. Ilyenkor indítsátok be a gépet egy fél percre és szépen le fog hűlni. Az ásványi olajnál, ha túl magas a hőmérséklete, beindul a koksz képződés, ami tovább szennyezi azt és így koptatja a motort. De ha már itt tartunk, jó tudni, hogy a kopások 90%-ba a hidegindítás a ludas. Később érteni fogjuk miért, de annyit mondhatok, hogy hidegen még nem úgy is viselkedik az olaj, mint üzemi hőfokon, akkor még képes terhelés alatt is működni. Sőt, ha annyira rosszat választunk, a szimpla hideg alapjárattal sem bírkózik meg. Az ásványi hidegen látványosan besűrűsödik, és így annyi a jó áramlásnak. Egyébként pedig szeret szennyeződni és az égés során nagyon sok mellékanyagot és füstöt képez. Szóval nem egy főnyeremény.
Soha ne menj gyorsabban,mint ahogy az őrangyalod repülni tud!

tamas2016. jan. 13. 17:04 | Válasz | #460 
Arról nem is beszélve, hogy olajból iszonyú mennyiség fogy...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © juhász béla2016. jan. 13. 14:29 | Válasz | #459 
Hamisitvány mindig is volt és lesz is mindenből,és mig nagynevű cégeken kersztűl viszik be a forgalomba, addig soha nem tudjuk hogy melyik az igazi,és melyik nem. Minél nagyobb egy cég, annál nagyobb a sumákolás. Pl.lásd: Volkswagen.
Ha egy több milliós autóknál sumákolnak, akkor nehogy azt higyjűk már hogy 1-2 ezer forintos olajoknál nincs susmus.Mese a habbal.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

 © satyapapa2016. jan. 13. 11:23 | Válasz | #458 
Bizony erre már tavaly is volt felhívás a médiában.
Még profi szaküzletben is találtak hamisított olajakat.
06304373303-vagyok elérhetö

talicskas2016. jan. 13. 11:11 | Válasz | #457 
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

tamas2015. dec. 23. 21:14 | Válasz | #456 
Jó...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © mickeymiller2015. dec. 23. 17:11 | Válasz | #455 
Dunaharasztin lakok,legutoljára Macedóniában voltam gépmester,jelenleg siemens.Gépkezelő.A nyomdaipar halálán van.Sajnos.
Miért?
De ez már mix.
"Mindenki meghal,de nem mindenki él!"

tamas2015. dec. 12. 20:52 | Válasz | #454 
Te Miki!
Hol laksz? Merre vagy gépmester?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © mickeymiller2015. dec. 12. 19:16 | Válasz | #453 
Köszönöm mindenkinek!Vigyázni fogok,ígérem.:)
"Mindenki meghal,de nem mindenki él!"

tamas2015. dec. 09. 17:41 | Válasz | #452 
Szétszerelésnél vigyázz, pofán ne vágjon a rúgó!!!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Herold2015. dec. 09. 13:33 | Válasz | #451 
Esetleg megoldás egy pogácsa esztergáltatása is. Nekem 1cm-es volt benne 15-ös olajjal, sokkal határozottabbá vált az eleje.
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

 © mickeymiller2015. dec. 09. 12:06 | Válasz | #450 
Köszi Tamás,már le is töltöttem. :)
Szerintem ilyen időjárás mellett lesz időm vele foglalkozni.
"Mindenki meghal,de nem mindenki él!"

tamas2015. dec. 09. 11:47 | Válasz | #449 
Rugó is lehet.
Manualban megtalálod a megfelelő méretet, de szét kell hozzá szedni, hogy meg tudd mérni.
Nekem a 250-es Majestymben konkrétan hidraulika olaj volt elől. Puha lett. Visszatettem a gyárit.
A letöltésekben, a 250-eseknék megtalálod a teleszkópjavítás, felújítást. Még az az én motoromról készült...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © mickeymiller2015. dec. 09. 11:28 | Válasz | #448 
Köszönöm!250-es Majáról van szó,a szervizkönyv 15w olajat ír,az is volt benne eddig,de nagyon puha,erősebb fékezésnél felüt.A vizsgán is megjegyezték,hogy túl puha.De lehet,hogy nincs is meg a megfelelő olaj mennyiség benne.Vagy talán a rugó?
"Mindenki meghal,de nem mindenki él!"

tamas2015. dec. 09. 06:46 | Válasz | #447 
Vagyis, 15W-s olajjal a teleszkóp keményebb lesz.
Ez nem azt jelenti azt, hogy egyben sportosabb is, hiszen csak magával az olajjal nem lehet mindent megoldani. Egy sűrűbb, keményebb olaj nehezebben áramlik, ott a teleszkópban lévő furatokat is figyelembe kell venni. Valamit biztos elbír,de ne menj messzire!
A másik része a dolognak, hogy a teleszkópba való olaj nem melegedik úgy, mint a motoban lévő olaj. Mivel itt nincs olyan plusz belső hőfejlődés mint a motorblokkban az égési folyamat. Könnyen úgy járhatsz, hogy hideg időben bitang kemény lesz a csillapítás, ha felmelegszik lassan, akkor meg vagy ideális, vagy puha.

Ezért szoktak esetenként hidraulika olajat tenni bele, ha kéznél van. Na meg ha pont jó a viszkozitása. Tartsd szem előtt, mit ajánl a gyártó.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Coller úr2015. dec. 08. 17:29 | Válasz | #446 
A 15w a hidegoldali viszkozitás, a 10w soványabb.
A 10w hidegebb időben kezd el dermedni.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © mickeymiller2015. dec. 08. 16:31 | Válasz | #445 
Sziasztok!Lengéscsillapító olaj sűrűségét mi jelöli?A szervizkönyv annyit ír,hogy 15W -s ,de ha nekem 10W -s van,az sűrűbb vagy hígabb?
Köszönöm válaszotok.
"Mindenki meghal,de nem mindenki él!"

 © satyapapa2015. dec. 03. 16:49 | Válasz | #444 
1-Azért azt tudni kel(lene) hogy minden forgalomba lévő motorolaj tartalmaz ilyen olyan adalékokat.
2-Minél magasabb egy olaj lesiklási sebessége annál kevésbé melegszik a motor, kisebb a súrlódás, a hőterhelés.
3-A legtöbb (általános) motorgyár csak a viszkozitási értéket adja meg, olaj márkáját ritkán.
4- a revitalizáló eljárás már kb 40-50 éves, a motorsportban és pl a hadiiparban nagyon régóta használják,,, eredményesen.
5-az általános ezer-ft/Liter olajok gyakorlatilag ujjra hasznosított fáradt olajat is tartalmazhatnak és sokan ezt használják, nem valószínü, hogy prémium minőségűek.
6-néhány szakértő úgy ír a termékekröl hogy nem próbálta ki. Nem is olvasták a teszteket amit független intézmények végeznek.
7- A javasolt olaj Holland termék , nem valószínü hogy hasztalan lenne.
STB STB
-
Csodaszerek nembiztos hogy léteznek,de nagyon jó, elég jó, és rossz termék az létezik.
Én javasoltam egy általam is használt olajat, mert nagyon jónak tartom. Ez nem utasítás csak egy javaslat amit sokan igazolnak. Persze kinek mi a felfogása, tapasztalata, elvárása, az alapján dönt hogy kell vagy nem.....
06304373303-vagyok elérhetö

 © Gazsi2015. dec. 03. 16:28 | Válasz | #443 
XADO EX120 - OlajWebShop.hu Itt vettem. Ez az adalék kimondottan a kétütemű és az olyan négyütemű motorkerékpárokba való, ahol együtt van a motor-, és a váltóolaj. Lehet külön váltóba, motorba, szervokormányba stb. is kapni. Nekem a váltóm volt egy kicsit zajos, a motornak semmi baja sem volt, de a váltóba való adalékot nem ajánlották, mert nem biztos hogy jót tenne a motornak. Én is kicsit bizalmatlan voltam az adalékokat illetően, mert régebben még a Ladába próbáltam a teflonost, később a prolongot is, de egyik sem hozta a megfelelő eredményt.Ezeket az adalékokat rendszerint a magas olajfogyasztás miatt használtuk kisebb-nagyobb sikerrel. A mai modern adalékok nem a motorolajat teszik sűrűbbé vagy teflon réteget képeznek mindenhol, ahova elviszi a olaj (még ott is ahol nem kellene) és így próbál számunkra jó eredményt elérni. A mai nanotechnológia egészen más. Érdemes utána olvasni, mert sok érdekességet tartalmaz. Az "olajdoktort" én is olvastam, van sok igazság abban amit leír, de minden olajgyártó cég is azt írja, hogy az ö olajában benne van minden ami kell és ne tegyünk már bele semmit mert csak rontunk vele. Én a benzinből is a motorba mindig ha lehet csak Shell Wpowert tankolok.Ezt a Forma 1-be a Ferrarikhoz fejlesztették ki, minden féle különleges adalékkal. Nagyon sokan azt mondják, hogy pénz kidobás. mégis amikor egyszer a Yamahámnak szét szedtük a motorját nem akartam hinni a szememnek sehol nem volt koromlerakódás, teljesen tiszták voltak a szelepek meg a dugattyú és a hengerfej is, ahogy leírták a teszteken. A fogyasztásom is kevesebb mint másnak az ugyan ilyen típusú motoron (lehet hogy nem csak a benzin miatt). Ezek után én hiszek az új fejlesztésű adalékokban a szkeptikusok pedig kételkedjenek.
Az életben inkább azt bánjam, amit megtettem, mint amit meg sem próbáltam

tamas2014. nov. 16. 22:11 | Válasz | #442 
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gábor2014. nov. 16. 22:01 | Válasz | #441 
A prolong tovább fejlesztett változata a gnolorp,a reklám szerint a fejlesztő éjjel nappal tökéletesitette miután rájött hogy csak forditva kell leírni a nevét és már kész is az új termék.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

talicskas2014. nov. 16. 18:25 | Válasz | #440 
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © satyapapa2014. nov. 16. 14:27 | Válasz | #439 
Sok motor olaj adalék teflonos (pl Slik50,Swedol ami /PTFE/ műanyag kb.273 fokon olvad ami nem sok, mivel a motorok hengerfal hőmérséklete 300 fok körüli.
A következő generáció anyagai mint a METABOND már nem tartalmaztak teflont, de voltak olyan összetevőik amelyek ha elégtek nagyon korrodálták a motort.
Az újabb fejlesztésű anyagoknál már jobban kiküszöbölték ezt a problémát, de teljes védő hatásukat kb.10%-os adagolásban érik el.Ilyenek pl.:Prolong,Supranol.
A legújabb generáció: LUBETEC!
06304373303-vagyok elérhetö

 © Herold2014. nov. 16. 13:40 | Válasz | #438 
Finis 3000. Egy fél flakon van, ha érdekel valakit. Szekértengelyre még jó lehet...
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

TopJoe2014. nov. 16. 10:47 | Válasz | #437 
Fimol.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2014. nov. 16. 10:34 | Válasz | #436 
Ki mit ken...
Na és mesélj!
Milyen a kipufogód színe?

OFF...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Papp László2014. nov. 16. 10:04 | Válasz | #435 
A Vazelin (puha parafin) sem rossz ám! Forrás: Kék osztriga bár.
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

 © satyapapa2014. nov. 16. 09:40 | Válasz | #434 
Az egyik legismertebb AW adalék a cink-dialkilditiofoszfát (ZDDP). A cink-dialkilditiofoszfátok kiváló kopásgátló hatását már kb. 60 éve felismerték. Ezek a legjobb legolcsóbb, leggyakrabban használt kopásgátló adalékok.A legtöbb motorolaj tartalmaz ilyen adalékokat.-Forrás anyag: Division Performance,
06304373303-vagyok elérhetö

GRISA2014. nov. 16. 00:27 | Válasz | #433 
Ezzel én is így vagyok. Mára kiveséztük a dolgot, mármint tegnapra.Köszönöm a minden irányú eszme futtatásotokat.Jó éjt mindenkinek.

tamas2014. nov. 15. 23:10 | Válasz | #432 
Az a széghibája az egésznek, hogy mikor az elmúlt évezred utolsó századának hajnalán az első autó összeszerelő üzem tulajdonosa bizonyos Henry Ford utánajárt hogy miképpen áll a T modellek élettartama, azt mondták Neki, hogy van olyan alkatrész ami 2 év után és van amelyik csak 20 év elmúltával adja meg magát. Ford erre azt mondta, tervezzék át az egész autót olyanra, hogy 8 év elmúltával tokkal vonóval tönkremenjen.
Na itt kezdődött.
Aztán bizonyos Suzuki szan megtervezte azt a szövőszéket, ami nem ment tönkre. Biztosan nem hallott Mr.Fordról...
Mivel Suzuki viszont tönkrement, így nekilátott motorokat gyártani. Akkorra viszont már biztosan meséltek Neki Fordról, mert a motorjai (ugyan úgy mint bárki másé) már nem voltak örök életűek, mint a svájci bicska.
Szóvá így van ez.
A rendszeres karbantartásnak nincs párja. De ha lehet kicsit tolni rajta, miért ne...?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Papp László2014. nov. 15. 21:00 | Válasz | #431 
Nekem a teherautóim 5-600.000km után mennek piacra, eddig egyet sem kellet megbontani sem, pedig csak normális szervízet kapnak! Személyautóból most van az első autóm 120.000km-el, de nem gondolom, hogy nem bírná 500.000-ig gond nélkül, úgy megy mint új korában és azon kívül, hogy 30.000km helyett 10.000-ként cserélek olajat, semmi extrát nem kap!
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

GRISA2014. nov. 15. 20:42 | Válasz | #430 
Igazán semmi probléma nincs. Csendes a motor, dinamikus, erős, keveset is fogyaszt. Az egyetlen dolog ami aggaszt, hogy 140.000 km hez érek mindjárt, és kicsit óvni, kedveskedni szeretnék a motornak valami tényleg jó anyaggal, főleg most hogy olaj csere előtt állok, amit mindig 9500-10000 között ejtek meg. Általában 10W40 Castrol Magnatec. Az eddigi autóim hála a Mindenhatónak nem érték el a 100.000 km-t, ha még is (persze korrekt szervizelés mellett)akkor már ment is a piacra.
Ezért érdekelne hogy érdemes e valami pluszt adni neki.Vagy csak simán menjen bele az új olaj és kész?

Papp László2014. nov. 15. 20:22 | Válasz | #429 
Csak egy apró példa, hogy mennyire kell egy tudományos kísérletet komolyan venni: kb. 3 éve egy korróziós konferencián egy román származású proff arról beszélt, hogy felfedezték, hogy a medvehagyma és a foghagyma kivonat a calgonnal azonos hatású, de ugyanakkor környezetbarát korróziós inhibítort fedeztek fel. A két hatóanyag közőtt csak század százaléknyi eltérés volt a hatásban. Az előadás vége viszont fordulatot hozott, nem halgatták el mielőtt mindenki foghagymát, vagy medvehagymát tömködne a mosógépébe, hogy a hatást, mely 3% körül volt, mindkét esetben nem a hagymákból ered, hanem a polialkohol, az extraháló szer váltja ki, ami egyébként baromi mérgező! Tehát sok hűhó semmiért! A nanokerámiára nem lehet azt mondani, hogy nincs, de az hogy az esetleges fogyasztás csökkenés abból ered-e, vagy abból, hogy esetleg jobb olajat tettünk a gépbe, vagy nincs is de mi úgy érezzük, hogy így jobb nem tudni. De amig nincs bizonyítva, hogy az adalék káros mindenki belátása szerint használja! De csoda valószínűleg nem fog történni!
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

 © juhász béla2014. nov. 15. 20:16 | Válasz | #428 
Egy motor legyen az bármilyen,az élettartalmát legelső sorban az anyagok összepárositása határozza meg .Mit mivel ,milyen terhelést kap,csuszik egymáson ,vagy forog,és ha ezek az anyagok szivósak,kopásállóak,és jól vannak őtvözve edzve,stb,és megfelelően vannak a motorban párositva akkor mindegy hogy milyen olaj van benne csak ott legyen a kenés.De ha már nem annyira szivósak,és kopásállóak,stb,akkor már lehet abba aranyból is olaj ,elöbb meg fog pusztulni az a motor.Csak manapság ,az átlagembereknek nem a jó anyagokról szól a világ,hanem a pénz pénz,meg a jó tálalás,aki ezt nem látja azt bármivel meg lehet etetni.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

tamas2014. nov. 15. 19:58 | Válasz | #427 
Ez nem "szaktopik" hanem kenőanyagokkal foglalkozó.
A "szaktopikot" úgynevezett "szakemberek" írják.
...szerintem...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2014. nov. 15. 19:55 | Válasz | #426 
Laci nem is azt irta, hanem hogy az új cuccot levéd(heti)...
Aki akarja, megveszi, beleönti.
Van aki a vékony olajokra esküszik, van aki a vastagra, van aki a gyártó által ajánlottra.
De a rendszeres karbantartásnak nincs párja!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2014. nov. 15. 19:40 | Válasz | #425 
Nem olyan rég hasonló dolgokról irtam ebben a "szaktopikban",,nem igazán nagy sikerrel,söt ellenszenvvel .Sok ember nincs tisztában az ujj generációs kenő anyagokkal.Pedig csak el kellene olvasni a felkínált szak anyagot.
06304373303-vagyok elérhetö

 © juhász béla2014. nov. 15. 19:11 | Válasz | #424 
Ha valaki tisztában van a motorok és hajtóművek illesztési hézagjaival ,akkor ott nem mikronra illesztenek hanem századra,és tizedre.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

Papp László2014. nov. 15. 19:04 | Válasz | #423 
Gyerekek, a nanokerámiás anyagok csodát nem fognak tenni egy kopott hajtóművel, mivel a kialakított bevonat vastagsága kb. 2-8 mikrométer, ellenben egy új hajtómű kopását képesek csökkenteni. Amit egyébként a magas minőségű olajok ellátnak hibátlanul! Tehát ártani nem használ!
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

tamas2014. nov. 15. 18:43 | Válasz | #422 
Ez így van Régidejó Barátom, ezt nem is vitatta senki! SŐT!
De a kettőnek semmi köze egymáshoz.
Azt is tudjuk, hogy fémet csak fémmel lehet pótolni. Én sem szoktam ész nélkül adalékolni a járműveimet, de néha bepróbálkozok.
Én azt is oltári nagy baromnak tartom (és volt hogy a szemébe is mondtam) aki kifejtette, hogy mivel a járműve több olajat fogyaszt egy csere intervallum alatt mint a benne lévő mennyiség, Ő nem is cseréli, mert mindég friss olaj van benne. No comment...
Ezek a csodaszerek nem fognak egyetlen motort sem az örökkévalóságig üzemeltetni, de vagyunk páran akik ki-ki próbálunk dolgokat. Van hogy bejön, van hogy nem. De a lelkünknek nagyon-nagyon jó.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2014. nov. 15. 18:16 | Válasz | #421 
06304373303-vagyok elérhetö

 © juhász béla2014. nov. 15. 18:09 | Válasz | #420 
Csodák nincsenek,de a legjobb ha időben olajat cserélűnk.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

GRISA2014. nov. 15. 17:58 | Válasz | #419 
Köszönöm szépen. Tehát érdemes vele foglalkozni. Eddig én is csak jót hallottam róla.Valószínűleg ki is próbálom.Thanks.

tamas2014. nov. 15. 17:00 | Válasz | #418 
Kis útmutató a XADO termékekhez, na meg hogy hogyan is bukkantak rá...
Érdekes...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2014. nov. 15. 16:43 | Válasz | #417 
Én tettem a Zsigulátorba de nem Sado, hanem Xado revitalizálót. Ez hajtóműbe való adalék, mikor megbontotttuk a difit akkor láttuk, hogy az anyag gyakorlatilag beleolvadt az olajba, ami átvette a Xado zöld színét. Most azt tervezem, mivel 50'000km óta benne van a sebváltóba és a difibe és annak idején egy adagot osztottam kétfelé, hogy lecserélem itt is ott is a hajtóműolajakat és újra teszek bele.
Azt ugyan nem vettem észre, hogy bármi jobb lett volna, ellenben rosszabb sem lett.
Az tény, a váltó könnyebb fut, jobban kapcsolható. Vagyis mégis jobb lett.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

oborzilió2014. nov. 15. 16:13 | Válasz | #416 
SADO -MAZO és ez adalék?

GRISA2014. nov. 15. 16:06 | Válasz | #415 
Benzin üzemű autóba használt e már valaki SADO márkájú kerámia adalékot? Nem autó javítás, csak állapot megőrzés céljából. Van valakinek tapasztalata?

 © satyapapa2013. aug. 26. 15:23 | Válasz | #414 
Tamásom...Még hogy ÉN nem értem?????
Feltettem egy másolt szak anyagot,az olajokról.Ennyi.Minden komment nélkül,nem véleményeztem.Nem az én tanulmányom volt,nem én irtam a cikket,,stb
Egyszerüen csak egy olvasmánynak szántam akit érdekel,,,
De igérem soha többet semmilyen hasonló tájékoztatót nem rakok fell.Majd Én is meghuzódom a háttérbe,,nem én leszek az elsö.
Az anyagot kérésemre már kedves moderátorunk törölte,..Köszönöm neki.
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2013. aug. 26. 10:03 | Válasz | #413 
Sajnos messze nem érted miről beszélünk itt páran és messze nem értem miért nem jó az amit a gyár ajánl.
Nem voltam indulatos, inkább cinikus, ezért elnézésedet kérem, mert ez csak Neked nem jött le.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Mosquito2013. aug. 26. 10:03 | Válasz | #412 
Egyszerű..Tedd oda a forrást,aki akarja megkeresi.. Ennyi..

 © Herold2013. aug. 26. 09:50 | Válasz | #411 
Papus!
Te olajból ítrad a doktori dezertációdat?! =D Tanulságos tanulmány...
Nekem az jött le belőle, hogy megnézem mit is ír elő a gyár olaj terén(is) nekem pl a manual 3-16oldal és azt teszem bele. Majd az előírt időben lecserélem. Bízom a mérnökben, aki kitalálta.
Oszt hali...
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

 © satyapapa2013. aug. 26. 07:09 | Válasz | #410 
Sajna sehogy nemsikerült a linket feltenni ,.Ezért másoltam be a töredék anyagot .
-
Ha utban van a cikk ,hát töllem nyugodtan töröljétek,engem nem zavar,és nekem nincs rá szükségem.,,,,,((de azért néhány topikban ennél sokkal több sallang is elöfordul,,))
Nem értem hogy mért kell "indulatosan?" kezelni egy kérdést,hiszen csak társalgunk,BARÁTILAG !!
06304373303-vagyok elérhetö

Feco2013. aug. 26. 06:50 | Válasz | #409 
Jó ez a bemásolás csak kár hogy ilyen rövid...
Motor után,első a család legyen!

tamas2013. aug. 25. 21:25 | Válasz | #408 
Csak annyit hogy ha mindez így igaz lenne, akkor azok a motorok amikkel 30-40 éve közlekednek, már réges régen megálltak volna. Sajnos arról egy kib@sztott szót sem ír, amit felemlítettünk többen is, a gyártók által szándékosan szűkebbre vett olajfuratokat. Amiken annak a fránya olajnak vissza kellene folynia. Persze ezek csak akkor látszanak, ha valaki szétszed egy motorblokkot, addig nem... A cikkünk írója biztosan sokat szerelt, Ferrari motorokat is, ez tisztán kiderül a továbbiakból.

Nagyon tetszett ez a pár mondat:"Például a Ferrari 550 Maranello kezelési könyve még 5w-40-es motorolajat javasol, míg az újabb kiadású 575-ös könyve már 0w-40 olajat preferál. A motorok a két autóban gyakorlatilag teljesen azonosak, csak az 575-ösé erősebb valamivel. Jobban gyorsul és nagyobb a végsebessége, de egyébként az erőforrások azonos tűrésekkel készültek."
Minden elismerésem azoknak a "szakembereknek" akik ennyivel elintézik a Ferrari mérnöki karának olajokra való utasításait: "csak az 575-ösé erősebb valamivel." AZÉRT EZ NEM SEMMI TUDÁSRA UTAL! Le a kalappal!

Azt az időt amit arra szántam hogy mindezt elolvassam, komolyan sajnálom...

Részemről a továbbiakban a ezt a témát végleg lezárom.

Jah, bőven elég lett volna a link is, nem kéne feleslegesen terhelni az oldalt...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2013. aug. 25. 19:41 | Válasz | #407 
A #406-os bejegyzést másoltam egy szakanyagból.
06304373303-vagyok elérhetö

 © satyapapa2013. aug. 25. 19:36 | Válasz | #406 
Satyapapa kérésére eltávolítva!
06304373303-vagyok elérhetö

Feco2013. aug. 10. 10:09 | Válasz | #405 
Osztom a véleményed...A gond csak az, hogy sokan olvassák, és van aki olyant is elhisz amit nem kéne...Sőt ha ki is próbálja akkor meg.....
Motor után,első a család legyen!

 © juhász béla2013. aug. 10. 09:30 | Válasz | #404 
Na végre valaki. Eddig csak dobálózás volt a számokkal 5-10-20-stb, de a legfontosabb az hogy milyen időben használjuk a vasat. A bűvös szót CELSIUS Tamás kimondta. Igen, a 20w50-es olajat már +5 foktól lehet használni, de a mostani "korszerűnek" mondott motorok is elmennének egy olcsóbb, vastagabb olajjal, de mivel szűkebbek az illesztési hézagok és kisebbek az olajfuratok átmérői,ezért kell bele a "Drágább" olaj, ami nem biztos hogy jobb kenést is biztosit. A lényeg hogy időben le legyen cserélve.
Ha visszagondoltok régen mi volt az olaj választék, szinte semmi, de viszont a gép használója jobban vigyázott a masinájára mint az asszonyára, és az meg is hálálta. Csak most sokan azt hiszik, hogy a mostani korszerű technikával megáldott szerkezetek soha nem mennek tönkre mert abba nagyon drága olaj van és 30ezer km is bir az olaj. /idejig-óráig/Érdekesség képpen azért minig többet lehet hallani és olvasni a korszerű vasakról, hogy most ez, most az ment tönkre, mint a régebbi vasakról.
Csak annyit hogy Tamás világitott rá igazán erre a témára okosan. Ettől fűggetlenűl mindenki azt tegye bele a mociába amit akar, vagy jónak lát.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

tamas2013. aug. 10. 09:25 | Válasz | #403 
Aki a tervezőgárdát, mérnököket felülbírálja vagy nagyon okos (és itt meghajlok előtted) vagy finoman szólva is felelőtlen...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2013. aug. 10. 09:18 | Válasz | #402 
Akkor nosza zú bele.Más meg nemszámit
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2013. aug. 10. 08:52 | Válasz | #401 
Az eslő szám 0, 5, 10, 20, azt jelöli, hány celsius fokos motorblokk és olaj hőmérséklettől ideális az olaj kenőhatása. Egy korszerű, modern motorba 0W-s olajat tesznek, főleg, ha zimankósak a körülmények. Az 5W-s olaj semmivel mem biztosít jobb kenést mint egy 20W-s. Ha meg eltörik a hajtókar, az tőbbnyire azért van mert ki van a motor illesztések szempontjából, mint a liba... Vagy betont öntöttek bele. 20W-s olaj üzemi hőmérsékleten nem lesz érezhetően sűrűbb mint a 0W-s. A kenése meg végképp nem rosszabb.
Sokkal fontosabb a vékony és vastag olaj között, hogy legyen benne olaj, hidegen ne hajtsuk, hagyjuk bemelegedni, ne forraljuk meg, majd hagyjuk kihülni is mikor leállítjuk.
A másik, amiért egyre vékonyabb olajak vannak az, hogy ugye felfelé nyomja a pumpa. Átnyomja az a 0 és 20W-s olajat ugyan úgy, csak hidegen a modern motorok direkt szűkre tervezett olajvisszatérő, visszafolyó furatain vagy lassabban, vagy egyáltalán nem jutnak vissza. Ergo, kénytelen vagy beletenni a vékony olajat, mert melegen ugyan visszajön a vastag is, de hidegen megöli. Ugyan ez a régebbi, nagyobb olajfuratos rendszerekre nem igaz. Abba teheted mindkettőt és itt jönnek azok a ballépések, hogy "az én járművem milyen tuti, milyen jól megy a vékony olajjal." Aha, egy darabig.
A gyártó előírásai minden esetben a tökéletes illesztésű, kifogástalan állapotra vonatkoznak. Mikor egy egyhengetes fekvő 250-es elmegy 40'000, 60'000kmt, az minden, csak nem tökéletes. Az ember élete alkonyán nem ugrik ki az ágyból és fut 1200 méteren csúcsot, de mégsem alkalmatlan mindenre. Itt van a kezemben az YP-250 kezelési útmutatója.
Azt írja, ha -10 és +32 celsius fok között használod, tegyél bel. SAE 10W 30-as olajat. +5 foktól már ajánlja a 20W-s olajat, főleg ha a hőmérséklet felmegy 42 fokig. De ha +5 és +45 között, akkor már 20W45-öt kell, 50foktól meg a 20W 50-est irja. Nálunk ez nem ritka, tehát nyáron az említett YP-250-be igenis +5 és +50 fok között a 20W50 es olajat kell beletenni!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2013. aug. 10. 06:11 | Válasz | #400 
rengetegszer irtunk már ,és szakanyagos tájékoztatót is be linkeltünk erröl a témáról..HIÁBA.
-A viszkozitásról jó lenne ha megjegyeznék a használók,,,pl 10W-40,,20W-50 stb a második szám jelzi a sürüséget,az elsö pedig azt hogy hidegen mennyire folyos (nagyvonalakban).
A hideg motornál egy 20W-50 olaj ugyan tömit,de olyan terhelés ad a mozgo alkatrészeknek ami miatt sokkal elöbb elromolhat..Ha egy henger-dugó, fötengely stb kopott azon az olaj nemsegit.
A folyadék összenyomhatatlan,,egy sürü olaj ez miatt sokkal jobban lefogja a dugattyú mozgást,mint egy higabb. EZ TÉNY. És az hogy a sürütöl nem füstöl??!!-ja ,,egy ideig,,,
Persze persze,nagy ritkán van kivétel,,,de a fizika az mindenere vonatkozik,ha elfogadjuk,ha nem.
Tehát összefoglalva!! Lehet nagyon sürü olajat használni,,de ezekbe a gépekbe felesleges..Ha már nagyon kopott a gép,akkor rövid ideig,szüksémegoldás esetén lehet 10W-50olaj,ez ugyan sürü mint a lekvár ,de legalább a hideg motort nem terheli meg nagyon.
És talán a hajtókar sem fog eltörni.a nagy ellenállás miatt..
-
Egyébként a legujjab -minöségi -autóknál,,5W-20 olajat kell használni.
-
A GOOgle-rengeteg szakanyagot tartalmaz a témában.
06304373303-vagyok elérhetö

 © jasa2013. aug. 09. 19:45 | Válasz | #399 
Mivelhogy folyamatosan OFF-oljátok a MIX-et , ide írom: általában a normál állapotú, fiatalabb motoroknál 10w40, sőt a mostani moderneknél 10w30 a jó. Az idősebb, 10enix éves, kopottabb gépek inkább a 20w50 ásványival járnak.
Egyébként pedig minden alól van kivétel.............de én inkább a bevétel híve vagyok
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © satyapapa2013. máj. 20. 19:50 | Válasz | #398 
mielött bármilyen célra zsiradékot,pasztát használunk megkell nézni a zsiradék fizikai,és vegyi tulajdonságait.Ha meggondolatlanul használjuk sokkal többet árthat mint ami haszna lehet.
A fizikai hatások közül kikell emelni pl, a höterhelést .A zsiradékok sokkal lassabban adják le a höt mint pl a viz.Ez néhány esetben nagyobb üzemi höfokot idézhet elö.
Vegyi tulajdonság esetében megváltozhat a zsiradék alkoto elemeinek hatása ,erös igénybevétel esetén fellépö höterhelés miatt.
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2013. máj. 20. 19:27 | Válasz | #397 
Olyan a versenygörgő mint a J-Costa varió.
Ezek mint a nevében is benne van, versenycélokra vannak tervezve ahol tétek vannak és pénzek mozognak. De azt se feledd ám el, hogy ott egy verseny, egy görgősor! Mint a F-1... Egy versenyhétvége, 6 gumiszett és iszonyat mennyiségű benya...
Valamit valamiért!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © R.Gábor2013. máj. 20. 18:49 | Válasz | #396 
Vagy ami még a megoldás az a versenygörgő ami olyan műanyag bevonattal van ellátva ami védi a variót és a görgőt is.
Az a baj csak hogy ezek a görgők már már varióárban vannak.

Vagy betekerem havanna barnával...:D

De igazából egy jó megoldásra voltam kíváncsi és azt szerintem meg is kaptam. Kopni így is úgy is kopik csak ezekkel a "modernebb kencékkel" talán tartósabb lesz. Elvégre ahogy írtam ezeket a motorokat évekre veszik a felhasználók hisz egyrészt amit megcsinál azt nem adja el másrészt meg az átíratási költség európai szabású....

Így csak megköszönni tudom a hozzászólásotokat és nem csalódtam..
Sokat segítettetek:D

tamas2013. máj. 20. 14:01 | Válasz | #395 
Így van. De el kell keserítselek, a görgők mindent kidolgoznak maguk alól. Részben gördülnek, részben csúsznak.
Szacsa mondta, Ő híg zsírt tesz a varióba, leállítás után fél perccel (míg elpakol) kicsit ráindít ezáltal a lent lévő zsír fentre kerül és lecsorog az egész varióra. Ez is egy módszer.
A száraz variónak is van előnye.
Ki kell próbálni.

De a takarításnak nincs párja!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © R.Gábor2013. máj. 20. 13:29 | Válasz | #394 
Én annyiból látom a rézsprayben a fantáziát hogy ezt talán nem dolgozza ki maga alol a görgő és hosszabb távon fog kenni.
A zsirral ha hagyományos akkor talán ez elkerülhetetlen hisz beszárad kitaposódik ragaszt és a görgő féloldalasan kopik agyon....

De igazából szerintem ennek az igazi titka valahol ott lehet hogy olajcserénél rápillantani. Ha van lehúzószerszám akkor pár perc szétszedni másik pár perc magasnyomásúval a nagyját kimosatni majd tisztára mosni benzinnel és újrakenni.

tamas2013. máj. 20. 09:43 | Válasz | #393 
Igen, Putoline állítólag ezt pont ilyen helyekre találta ki. Próbáltam belinkelni, de nem tudtam...
De Tyti találmánya sem rosszabb, Feco egy speciális kamionok nyeregszerkezetére való kemény zsirt szerzett régebben, csak az nekem elfogyott. Sok jó megoldás lehet.
Én egyetlen eggyel vitatkozok, a gyári javaslatok ellen tenni. De nem kizárt hogy én tévedek. Mindenki a saját járművét ápolja, a biztonsága, az élete múlhat rajta hogy megbízható legyen. Kizártnak tartom hogy bárki is aki itt tanácsot ad, rossz szándékkal tenné. Mindannyian a saját tapasztalatainkra alapozunk, Te meg majd jól eldöntöd a Te motorodnak mi lesz hosszútávon a legjobb!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © R.Gábor2013. máj. 20. 08:01 | Válasz | #392 
Ez gyárilag ide kitalált zsír?

 © R.Gábor2013. máj. 20. 07:58 | Válasz | #391 
Igazából ha jól olvastam ezeket kell zsírozni és mivel egy kisebb vagyon egy variátor szeretném mindenképpen megfelelően karban tartani.
mindenkáppen kiprbálom....
Köszió

orpi552013. máj. 20. 06:56 | Válasz | #390 
Csatlakozom Satyához,görgőt csúszkát én sem kenek,csak takarítom évente egyszer télen,és ragyogóan mükszik...

Fáy Tibor2013. máj. 19. 18:52 | Válasz | #389 
Mindettől függetlenül Tamásnak igaza van, a rendszeres karbantartás a legjobb megoldás.Próbálj ki több kenceficét és kiderül neked melyik a legjobb.Vagyis nem neked, hanem a motorodnak.Nehogy magadra kend!Véleményem ill.tapasztalatom szerint számít a vezetési stílus is.Kíméletesebb vagy csutka gáz használat.
Tyti

 © satyapapa2013. máj. 19. 18:51 | Válasz | #388 
Nos megint témánál vagyunk-sokadszorra...
A lényeg,,, ahogy Tyti irta ,,,,vékonyan,,
-
((bár én nem használok semmi zsiradékot,,és érdekes módon.soha nincs gondom a görgövel,csuszkával,semmivel)de ez magán vélemény, tapasztalat
06304373303-vagyok elérhetö

Fáy Tibor2013. máj. 19. 18:39 | Válasz | #387 
Én mostanában rézsprayt használok.Nagyon bevált.Nem csinál nagy koszt,vékony bevonatot képez a felületeken.Sokkal kevésbé kopik a görgő meg a csúszka.Több motoron kipróbáltam hasonló eredménnyel.
Tyti

tamas2013. máj. 19. 09:19 | Válasz | #386 
Sajnos igazán jó megoldás a rendszetes karbantartáson és a jó minőségű alkatrészeken kívül nincs. Folyamatosan takarítani és zsírozni kell. Ki ezt, ki azt ajánlja. Majd próbálgatod és eldöntöd Neked amelyik a legszimpatikusabb.
En jelenleg a Putoline idevaló zsírját használom.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © R.Gábor2013. máj. 18. 22:27 | Válasz | #385 
Nekem is valami hőálló grafitos zsír van benne...
Csak arra gondoltam hogy van-e valami olyan kence pl. szilikon tartalmú vagy teflon tartalmú kenőanyag ami jobban véd és évekig.



 © Herold2013. máj. 18. 21:36 | Válasz | #384 
Én fékzsírt teszek bele. Nem igazán zsír, de nem pörög ki és nem olvad, ezért ajánlják fékekhez is. Ha érdekel megnézem a típusát.
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

 © R.Gábor2013. máj. 18. 21:31 | Válasz | #383 
Ha már zsírokról is lehet itt kérdést intézni.
Az olajokról nagyon sokat tanultam és sok hasznosat olvastam.

A variátort mivel kell zsírozni?
Mivel őrzi meg legtovább az állapotát?mi

tamas2013. márc. 07. 22:50 | Válasz | #382 
Nagy valószínűség szerint komoly szerelvényboltokban kapsz megfelelő méretben. Ugyan a 250-est én majd öt évig használtam és nem kellett cserélni benne, de az nem árt ha van tartalék. Polcon elfér, enni nem kér...!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © symbi2013. márc. 07. 22:17 | Válasz | #381 
Ok köszi szépen!

 © Wiking2013. márc. 07. 22:07 | Válasz | #380 
Pepírforma szerint ingen, én viszont a 2 év alatt amióta nálam van a motor, nem cseréltem ki még azt a tömítést. Érdemes alaposan átvizsgálni az ógyűrűt és ha hibás akkor cserélni, ellenkező esetben viszont nem feltétlen kell.

 © symbi2013. márc. 07. 21:36 | Válasz | #379 
Kérdésem az volna hozzátok hogy az olajcsere után a tömítőgyűrűt ki kell mindig cserélni a leeresztő csavarnál?

meszizs2013. feb. 26. 08:21 | Válasz | #378 
Én most a Q8-ra fogok átállni!
A forgalmazóval barátkoztam össze!
Lassan rákérdezek, hogy miket és mennyiért tud hozni! Mert minden vasamban olajat kell cserélnem!
1996-os Majesty 250

meszizs2013. feb. 26. 08:19 | Válasz | #377 
Köszönöm!
Úgy szeretem amikor megerősíted az elképzelésemet!
1996-os Majesty 250


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől