|
|
|
2013. feb. 26. 08:19 | Válasz | #377 | |||
Köszönöm! Úgy szeretem amikor megerősíted az elképzelésemet! | |||
| |||
2013. feb. 25. 21:08 | Válasz | #376 | |
Én Castrol Actevot használok, valószínűleg én is olcsóbbra váltok, 3000Km-enként úgyis kuka, ennyi idő alatt nemigazán fáradhat el az olaj.
|
© juhász béla | 2013. feb. 25. 21:05 | Válasz | #375 | ||
Melyik olajon van feltűntetve szerinted hogy csak 5000/ ford használhatod?Nem fordulatra tervezik hanem kenésre ,és ha az olajszivattyud jó a szűrő és az olajcsatornák tiszták akkor ott nem lehet gond a kenéssel.
| |||
| |||
2013. feb. 25. 20:45 | Válasz | #374 | |||
Én is megköszönöm az értékes infókat! DE! Azt azért megkérdezném itt a nyilvánosság előtt, hogy a disel olaj ugyanúgy bírja a fordulatot? Mivel tudomásom szerint a hagyományos diesel motorok azok általában nem igazán forognak 5000 felett! Viszont egy Maja vagy egy sikító azért inkább bőven 5000 felett forognak! A CX-be és a Gold-ba vita nélkül elfogadom a TD olajakat! Köszi! | |||
| |||
© Carlos | 2013. feb. 25. 19:52 | Válasz | #373 |
Köszönöm az infót!
|
© juhász béla | 2013. feb. 24. 12:00 | Válasz | #372 | ||
Ha minuszokban is használod akkor 10w40.de az ember álltalában tavasztól öszig használja,és erre 20w50 es olaj a jó.Mert ugyanis a 20w50 es olajat már +5-10 C-tól már használható.Az hogy milyen márka,? szerintem mindegy,mert ugyanis ha valamelyik márka nem felel meg az EU előirásnak akkor azt nem is engednék forgalomba hozni.Itt csak az adalékolással tudnak trűkközni a gyártók.Kérdés hogy az jó e minden otortipusnak az az adalék amit belekutyulnak.Az biztos hogy a diesel motorba valo olajok több terhelést birnak,mint a benzinesé,mert azért ott tőbb mint a duplája a kompressio,és ott nagyobb erők hatnak a dogóra,hajtókarra ,csapágyakr.stb.Én speciel 20w50 es diesel olajat használok,és a futásteljesitmény magáért beszél/285000km/Igaz ezzel nem ért egyet sok ember,de én csak a évek hosszu tapasztalataimra hagyatkozom,van aki meg az internetre,mert azt hiszik hogy amit ott leirtak az mind ugy van.A pénz körűl forog a világ.A lényeg hogy az olaj ott legyen ahol annak lenni kell,és végezze a feladatát.
| |||
| |||
© Carlos | 2013. feb. 24. 11:16 | Válasz | #371 |
Juhász Béla! Én is a te véleményeden vagyok,miszerint a tizen-huszonéves technika más gondoskodást igényel. Milyen olajat javasolsz 99-es 125-ös Majestymhez??? Nyugodtan írhatsz márkát is, amiben nem csalódtál! Egy biztos: ez előtt 6 évig használtam mindennapi rendszerességgel 50-es kínai robogót, egy alkalommal az előírástól eltérően nem ásványi, hanem fél szintetikus olajat tettem a motorba, és mintha a hangja is fémesebb lett volna....azt hiszem, az ásványi olaj kell az én kincsembe, de erősítsenek meg a szakértők!!! Köszönöm! |
© juhász béla | 2013. feb. 18. 10:22 | Válasz | #370 | ||
27 éve még a fasorban sem voltak a szintetikus lötyik,ugy hogy nyugudtan tedd bele az ásványit,de szerintem a nyári idöszakra is a vastagabbat irja elő.
| |||
| |||
2013. feb. 17. 21:54 | Válasz | #369 | |||
Kicsit lejjebb, -358- Olajinfo-forgalomtár-viszkozitási osztályok. Sok felmerülő kérdésre találtam én is megfelelő választ. Most cseréltem olajat, Motul scooter expert 10w40-et használtam. | |||
| |||
2013. feb. 17. 21:10 | Válasz | #368 | |||
A 20W40 jól hangzik, de egy hidrótőkés 27 éves boxer motorban is megfelelő tudna ez lenni? | |||
| |||
© satyapapa | 2013. feb. 17. 19:32 | Válasz | #367 | ||
Lehet hogy jobb lenne visszaolvasni a régi beirásokat ,mert abban levan irva sok minden.- - Viszont....Azt figyelembe kell venni,hogy a mai és a régi motorok anyagai és müködési körülményei teljesen mások mint 20-30stb éve. Az olaj minöségi követelményei is nagyban változtak,,,de tény hogy aki huzamosan akarja használni szeretett jármüvét annak mindenképpen jó minöségü,és megfelelö viszkozitásu olajat kell használni. Amit én használok az szintén castról,,5w-40 autóba motorba..A zafirám 13éves és 280ezret futott a 400as burgim 12éves és 43ezret. | |||
|
2013. feb. 17. 18:31 | Válasz | #366 | |||
Ezt a csontot lerágtuk annak idején. A MOL-os kenőanyagmérnök nem tudta megindokolni miért nem beleönteni a robogókba a nagy teherautók olaját.A végén már csak annyi indoka maradt valamivel gyorsabban forog a robesz főtengelye...Ezért kell külön robogóra fejlesztett kétszer olyan drága bele. A lényeg: Ne Tesco gazdaságos legyen.
| |||
| |||
© juhász béla | 2013. feb. 17. 18:13 | Válasz | #365 | ||
Nekem már évekóta,a 20w50 turbó diesel,7500ft 10 l./Jelenleg 285000km van a vasban,alapméretes/Mert ugyanis a turbó diesel motorok sokkal nagyobb terhelésnek vannak kitéve mint egy benzines,mert ott 20 bar feletti kompressiok uralkodnak.A lényeg hogy időben lecserélni,inább előbb mint később.Amiket irnak egy egy bizonyos olajokról ,nem kell ott mindent elhinni,mert a laikus hogyan tuná azt leellenőrizni hogy az ugyis van e, vagy sem.Ez épp olyan mint mikor egy autogyár azt mondja egy tipusra hogy 5l fogyaszt,és a teszteken soha nem sikerűl hozni ezt az értéket.De leirta ,mert jó reklámfogás.Erről szól a világ.Na de mindenki azt hisz amit akar,olyan létyót tesz e vasába amilyet akar,de azt tudni kell hogy két egyforma motor nincs,még tipuson belűl is. http://hardtoil.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=154:multi/agri-turbo-sae-20w50&Itemid=190 | |||
|
2013. feb. 17. 17:43 | Válasz | #364 | |||
A Ladába azért van Castrol, mert ha a TG boltban akciós, akkor 6'500-ért megkapom a 4 litert. Ha "úgy" hozzák, akkor 5'500... Ennyit megér. A mocihoz meg az eladó mellékelte szűrővel együtt. De abszolút meg vagyok vele elégedve. Jó olaj. Amivel meg meg vagyok elégedve, azt nem variálom. A véletlen hozta hogy így alakult, egyáltalán nem volt tudatos, de nem bántam meg. Én maradok a Castrol mellett. Mondjuk a hagyományos robogóba ahol nincs az olajban a kuplung, oda nem feltétlenül kell a 4-T. De erről mint annyi minden másról is, erősen megoszlanak a vélemények. | |||
|
2013. feb. 17. 15:37 | Válasz | #363 | |||
Én most nagy valószínűséggel át fogok állni a Q8-ra! Helyben van a magyarországi egyik közvetlen forgalmazó és még jó ismerős is! Aztán elmondása szerint a kedvezmény is jónak tűnik! Megjegyzem elmondása szerint, még nem láttam az árlistát! Eddig én is mindenben a Castrolt részesítettem előnyben, de mostanára a környékünkön jó árban forgalmazottról egyre jobban megoszlanak a vélemények! Lehet, hogy megy a pancsolás! Nekem is sajnos most mindenben olajat kell, hogy cseréljek! | |||
| |||
© symbi | 2013. feb. 17. 15:04 | Válasz | #362 |
Köszi szépen!
| |
2013. feb. 17. 14:49 | Válasz | #361 | |||
Nekem a Ladába is és a T-MAX-ba is Castrol van. A lényeg az, hogy hiába a jó olaj, ha a vas nem megfelelő. Ha jó a motor, szinte mindegy milyen olajat teszel bele csak ott legyen. Természetesen az ember törekszik a jobb minőségű dolgokra, tehát tedd csak bele nyugodtan ha meg tudod venni. Én is ezt veszek következő körben is... | |||
| |||
© symbi | 2013. feb. 17. 12:58 | Válasz | #360 |
http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu/?cikkkod=CA+10W-40+ACT%3EEVO+X-tra+4T+1L
|
© symbi | 2013. feb. 17. 12:56 | Válasz | #359 |
Castrol Szerintetek ez az olaj jó a 250-es Majestybe? Jó árban van szerintem.
|
2013. feb. 02. 07:57 | Válasz | #358 | |||
Egy jó kis oldal a kenőanyagokkal kapcsolatban :OLAJINFO
| |||
|
© jasa | 2012. júl. 07. 10:00 | Válasz | #357 | ||
OK.
| |||
|
2012. júl. 06. 13:48 | Válasz | #356 | |||
Jasa! Bocsánatot kérek tényleg, nem olvastam visszafele. | |||
| |||
© jasa | 2012. júl. 06. 13:10 | Válasz | #355 | ||
Szepi ! Azért ez durva. Éppen 3 napja hogy ezt kitárgyaltuk Csak egy kicsit kellett volna visszagörgetnek ugyanebben a topikban, mielőtt zsigerből beírsz ! Egy új fórumostól még hagyján ez, aki nem ismer még senkit, semmit, bár annak is célszerűbb először olvasgatni, ismerkedni a dolgokkal, mintsem hebehurgyán beírni.....de Te nem most regisztráltál ide ! Úgyhogy nem értem Nem személyeskedni akarok Veled (főleg így ismeretlenül), de azt hiszem bizonyos normák, "íratlan szabályok" hozzátartoznak egy fórum kultúrájához....amit mi szeretnénk megtartani, őrizni. Köszönettel. | |||
| |||
© Pazo | 2012. júl. 06. 12:28 | Válasz | #354 | ||
Én 80w90-es hajtóműolajat
| |||
| |||
2012. júl. 06. 12:03 | Válasz | #353 | |||
lassan cserés lesz és nem emlékszem hogy a szerelő mit tett bele legutoljára. nincs valami jól bevált típus?
| |||
|
2012. júl. 06. 09:36 | Válasz | #352 | |||
Van aki motorokat, van aki hajtóműolajat. Mindkettő megfelelő. Legyen benne. | |||
|
2012. júl. 06. 06:23 | Válasz | #351 | |||
Üdv! YP 250-be ki milyen olajat tesz a hajtóműbe? | |||
|
© yoyo | 2012. júl. 05. 20:40 | Válasz | #350 |
Köszi a segítséget.
|
2012. júl. 04. 23:29 | Válasz | #349 | |||
Van amelyik 400-ba HF132-es kell (mint a burgiba )célszerű az évjáratnál megnézni.
| |||
| |||
© passat52 | 2012. júl. 04. 21:39 | Válasz | #348 | ||
Van benne olaj szűrő! A manuál szerint minden második alkalommal kell cserélni. 990 ft. ért megkapod a Yamaha kereskedésekben de szerintem más motoros áruházakban is! A motorblokk oldalán keresd. 3 db 10-es csavarral van felfogatva a decnije! A szűrő Ilyen
| |||
| |||
© yoyo | 2012. júl. 04. 21:26 | Válasz | #347 |
Üdv.mindenkinek! Ujj vagyok itt,nemrég vettem egy 400-ast,sok mindent elolvastam itt nálatok,nagyon hasznosnak találom.Lehet elkerülte a figyelmemet,van v.milyen olajszűrő a 400-as maján? |
© satyapapa | 2012. júl. 03. 21:17 | Válasz | #346 | ||
Hajtómübe a hajtómüolaj a legjobb,,,csendesebb is vele mint más olajjal.
| |||
|
2012. júl. 03. 19:31 | Válasz | #345 | |||
Bocsi fiúk!Csak annyit fűznék hozzá, hogy én Shell Helix hajtóműolajat használok kezdettől fogva.10000 kilóméterenként cserélem.Nagyobb nyomást és hőmérsékletet bír mint a motorolaj.Nemrég cseréltem hátsó szimmeringet és szinte semmi kopást nem láttam a hajtáson,Ez a tapasztalatom.Uff!
| |||
|
© Kiss Róbert | 2012. júl. 03. 18:16 | Válasz | #344 |
Szerintem azért jó bele szinte minden olaj,mert ez csak fogaskerék áttétel,nincsenek szinkron gyürük,léptetővillák meg miegymás! Itt szimpla kenés kell csak nem kell bele semmi extra! |
© Koko | 2012. júl. 03. 17:28 | Válasz | #343 | ||
Köszönöm a segítséget mindenkinek!Bele fogom önteni a váltóolajat. Közben találtam a neten olyan infót,mely szerint az egyik legjobb olaj a váltókba az API GL5 jelzésű,csak azt nem értem,hogy jó bele akkor a "sima" motorolaj is?
| |||
|
© Wiking | 2012. júl. 03. 17:19 | Válasz | #342 |
Én is amondó vagyok, hogy nyugodtan töltsd bele a váltóhoz vett olajadat...teljesen megfelelő... Sok robinál is a sima motorolaj való bele, de a hajtómű olajat is szereti...ez utóbbinak jobb a kenése.
| |
© jasa | 2012. júl. 03. 16:32 | Válasz | #341 | ||
Sztem, normál hajtómű olaj, ez általában 80w90 szokott lenni, de a 75w90 is teljesen megfelel. Van ahol, (pl. a burgmanokba) ugyanolyan 10w40-es olajat ír a gépkönyv, mint ami a motorblokkba való, tehát láthatod, hogy igazából az a lényeg hogy legyen benne elég, és ne ősrégi legyen. A hajtóműben nincsenek kicsi rések, a hőterhelés is sokkal kisebb, simán fogaskereket ken az olaj. Uff.
| |||
| |||
© Koko | 2012. júl. 03. 15:52 | Válasz | #340 | ||
Sziasztok!A Hondámban szeretném lecserélni a hatóműolajat,mert mióta nálam van még nem cseréltem le,fogalmam sincs,hogy utoljára mikor nézte valaki. Nem tudom,hogy milyen olaj kell bele,a gépkönyv szerint (ami angolul van),ilyen: Recommended oil Hypoid gear oil SAE #90 or Honda 4-stroke oil or equivalent motor oil certified to meet API service classification:SE Viscosity:SAE 10W-30 Most akkor mi kell bele? Biztosan van valaki köztetek,aki jobban tud angolul,mint gugli fordító,és ért hozzá,hogy mit tegyek bele. A Suzuki Swiftemben nemrég volt váltóolaj csere,ebből bőven maradt annyi,ami elég lenne a robogóba.A dobozán ez van: 75W90 API GL5 MIL-L2105D Semi-Synthetic Gear Oil Ez jó lehet? Válaszotok előre is köszönöm:Koko | |||
|
2012. ápr. 01. 17:31 | Válasz | #339 | |||
Tamásnak van maximálisan igaza, amikor azt írta, hogy ki így,ki pedig úgy. Az olajos cég miért mondaná azt, hogy ne a drágábbat rakd bele! A szerelőnek meg majdnem mindegy, mert az olajcsere munkadíja ugyanaz 4T vagy normál olaj esetén, legfeljebb, ha károsodik valami, akkor majd Ő nagyot tud szakítani! De szerintem a kenőképesség tekintetében, ha az előírt számok megegyeznek és szinten van az olaj, valamint a csereperiódus oké, akkor már csak Tőled függ, hogy 4T vagy normál, meg az is hogy mi a márkaneve az olajnak! | |||
| |||
2012. ápr. 01. 14:03 | Válasz | #338 | |||
Így van ez. Mind a tapasztalatok azt mutatják, mind a szakemberek azt mondják hogy ki így, ki úgy. Van aki ragaszkodik a gyári értékekhez, van aki eltér tőlük. Mindkettőnek megy a motorja. A lényeg mint írtam, legyen benne!
| |||
| |||
© Botos Attila | 2012. ápr. 01. 13:26 | Válasz | #337 |
Szerinted akkor a mi esetünkben lényegtelen a 4t jelző mert az olaj nem keni a váltót? Akkor,h ha veszek egy SAE 15w 40 olajat nyugodtan belerakhatom a majába. Mert nekem a szerelő akihez járok ő azt mondta, h nem ajánlja mert nem véletlenül van motorba való olaj meg autóba való. Megkérdeztem a soroksári Yamaha word be és ott meg azt mondták,h nyugodtan bele lehet tenni az autó olajat.
|
2012. ápr. 01. 13:06 | Válasz | #336 | |||
Én azt mondom, hogy mindig megfelelő mennyiség és minőség legyen benne valamint a megfelelő időben/3000km/ cseréljed le! Valóban itt magasabb a fordulat, de talán az olasz és a jappán szgk is elég jól tudnak pörögni, azon felül itt még szerintem az sincs érvényben, hogy egyben van a váltó, kuplung és a motor, emiatt kellene az az úgynevezett kuplungot kímélő 4T adalék! Én most úgy döntöttem, hogy a következő olajcserémnél lefelejtem a 4T jelet az olajosflakonokról! | |||
| |||
2012. ápr. 01. 12:26 | Válasz | #335 | |||
Pedig van, de nem autós boltokban (bár ott is láttam már, hiszem ez is csak Otto motor) hanem motoros boltokban. Elviekben mindegy lenne, de mint írtam, a sokkal magasabb üzemi fordulat az ami jelentős különbség. De van aki soha nem tett bele 4T olajat, mégis remekül működik a gépe. A lényeg az, hogy legyen olaj. Annak a hiányát soha nem lehet helyrehozni... Írtam neked a MIX-be egy kérdést... | |||
| |||
© Botos Attila | 2012. ápr. 01. 12:15 | Válasz | #334 |
Csak azért érdekel ez a kérdés mert SAE 15w 40-es olajat akarok beletenni de 4t-ből nem találok sehol.
|
2012. ápr. 01. 12:07 | Válasz | #333 | |||
Lehetni lehet, de a magasabb fordulatszám miatt nem ajánlott. Én inkább a gyári ajánlásokkal értek egyet. Persze lehet eltérni, ha visszaolvasol találsz sok érdekes tapasztalatot. | |||
| |||
© Botos Attila | 2012. ápr. 01. 12:01 | Válasz | #332 |
Hy. Nekem egy olyan kérdésem lenne,h autóba való olajat bele lehet önteni egy 250-es majába? |
© Zsolt | 2012. feb. 13. 20:45 | Válasz | #331 | ||
|
© jasa | 2011. dec. 11. 18:57 | Válasz | #330 | ||
Mi van Orpikám, kukkolunk-kukkolunk ? De ez tényleg OFF úgyhogy töröljétek gyorsan. (Botos Gyuszi hiányolja az ugratásokat: hát itt van, tessék....) | |||
| |||
2011. dec. 11. 16:04 | Válasz | #329 | |||
Áhhhh ez csak a kölcsönös szeretet jele...
| |||
| |||
2011. dec. 11. 14:37 | Válasz | #328 | |||
OFF!!
| |||
| |||
2011. dec. 11. 14:08 | Válasz | #327 | |
Imádom ahogy a burgonyások "kóstolgatják"egymást...
| |
2011. dec. 11. 11:14 | Válasz | #326 | |||
Reméltem is hogy mi nem fogunk egymásnak esni!Mivel egyforma traktorral rendelkezünk
| |||
| |||
2011. dec. 11. 11:11 | Válasz | #325 | |
Jól van "Móricka" Akkor jövőre ugyan itt.. Üdv. A Farkas.. | |
© jasa | 2011. dec. 10. 23:00 | Válasz | #324 | ||
Oké szaktárs De a Mórickát magamra értettem, nem a burgira, olvasd el mégegyszer a beírásomban a ragozást Egyébként meg ez az "ideális motorolaj" téma, ez örökös GUMICSONT, elrágódhatunk rajta, (ha nincs ízletesebb falat......) | |||
| |||
© jasa | 2011. dec. 10. 22:51 | Válasz | #323 | ||
Gábor, ne ítélj elhamarkodottan Gép könyv, manuál, minden megvan és nagyon jól ismerem ! Mint ahogy azt is, hogy 84 ezer van benne. Télen, hidegben , bemelegítetlenül stb nem járok vele. Ez a motor nem sportgép, hanem egy 13 éves (és megbízható) konstrukció.... A "traktorolaj" poénkodást meg azért nem veszem komolyan, mert ott van mögötte a kacsintás. Úgy hogy szent a béka. | |||
| |||
2011. dec. 09. 21:26 | Válasz | #322 | |
Móricka már lassan vénjány.. És amint olvasom elég vastagon kell kenegetni drágát nehogy klimaxoljon..
| |
2011. dec. 09. 21:19 | Válasz | #321 | |||
Nem unalmas, no meg az a helyzet hogy ahogy múlik az idő, a tapasztalatok is gyűlnek. Én elgondolkodtam azon, hogy miután felújítottam a motoromat, teszek bele valami okosságot, amiket emlegettek itt. De nem tettem, ellenben nem gyilkolom és megkapja amit kell. Mind a kocsi, mind a motor tökéletesen teljesít, majd az idő megmutatja jól döntöttem-e. | |||
|
2011. dec. 09. 20:15 | Válasz | #320 | |||
Én mindig mást írok hogy ne legyek unalmas
| |||
|
2011. dec. 09. 20:01 | Válasz | #319 | |||
Én meg azon mosolygok, hogy mindig ugyanazt írjátok akik hozzászóltok. Én is...
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. dec. 09. 15:05 | Válasz | #318 | ||
Igen én is most rágtam át a könyvet és 10w-30 illetve 10w-40et ir,,, Én 30ast tettem bele,,mert még nincs sok km -benne -és szép simán megy. | |||
| |||
© satyapapa | 2011. dec. 09. 15:02 | Válasz | #317 | ||
Azért muris hogy ez az olajtéma hányszor teritékre kerül bizonyos idö elmultával.Akkor sokan irnak mindenféle vélt és valós tapasztalatokat.Ez lehet jó is meg rossz is.De nagyon kevesen olvassák vissza az elözö bejegyzéseket,és még kevesebben olvasnak ell tényleges szakanyagot ,pedig a GOOGle tele van vele.Sokszor régi ""szakik"" véleménye, tapasztalata alapján vesznek kenöanyagot,de nem biztos hogy az mindig jó megoldos.Én is ismerek olyan szerelöt akinek fogalma sincs a valós olaj szakismerethez.A megszokás rabja.2009-es Ford fokuszba amibe nemvolt még 30ezer km se, olyan olajat rakot ami egy régi 105-ös skodába való,vagy pl Ford Galaxi audi motoros változat ezmiatt ment galyra az egész szelepsor.
| |||
|
© Herold | 2011. dec. 09. 14:55 | Válasz | #316 | ||
Na ez a fajta adalék az, amit boltban nem érdemes keresni!
| |||
| |||
2011. dec. 09. 14:55 | Válasz | #315 | |||
Látom te se olvasod a gépkönyvet az ugyanis 10/40-est ir elö!!!!!! amit te használsz talán traktorba való
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. dec. 09. 14:24 | Válasz | #314 | ||
A slick eésösorban tehergépjármüvekhez, és munkagépekhez erögépekhez stb lett kitalálva,de használták autóba is, bár nem abba való,Ugyanis ha jól emlékszem!! 80mikron volt a szemcsenagyság.A személyautóhoz a Swedol volt forgalomba,az csak 20mikron volt és tényleg jót tett de csak használt,kopottab motoroknál.de pl a régi Audi 80-hoz kimondottan káros volt mert megette a vez tengelyházat, A Swedol most is létezö anyag,bár drága,és a modern motorokhoz már nemigazán szükséges. | |||
|
© jasa | 2011. dec. 09. 11:25 | Válasz | #313 | ||
Móricka meg síma 20/50-es Castrolt tesz a jó öreg burgijába, rendszeresen cseréli, közben utántölt mikor kell, induláskor 1 percet járatja, és nyugisan közlekedik......eddig (84 ezer km) bevált
| |||
|
© Herold | 2011. dec. 09. 09:35 | Válasz | #312 | ||
Csak akkor, ha én vagyok a forgalmazó!!
| |||
| |||
2011. dec. 09. 08:39 | Válasz | #311 | |||
Az már biztos hogy ha ugy elkopot a motorod hogy meg se találod a gépbe ne akarj beleönteni csoda adalékot.
| |||
| |||
2011. dec. 09. 06:54 | Válasz | #310 | |||
Ismertem a slick adalékot,de ez nem az volt. Azt hiszem milyen amcsi gyártmány,amit nálunk csak ők forgalmaztak.
| |||
| |||
© Herold | 2011. dec. 09. 06:47 | Válasz | #309 | ||
A slick a rendszerváltós csodaszer volt. Csodát ígért és valljuk be az akkori áfor olajok (és járműtípusok)körében volt is alapja. Bár hosszú távon nem merném jónak mondani. | |||
| |||
© Herold | 2011. dec. 09. 06:39 | Válasz | #308 | ||
Ott a nagy igazság!!!
| |||
| |||
© Herold | 2011. dec. 09. 06:38 | Válasz | #307 | ||
A maja kuplung nem fog csúszni, bármit tegyél a motorba!! Legalábbis nem attól... Bocsi! | |||
| |||
© Mathias | 2011. dec. 08. 21:18 | Válasz | #306 | ||
Hány % tettél hozzá? Mert én mindig 10% környékét teszem hozzá. Nálam GSXR-nél nagyon érezhető volt a változás. X9-nél is 1-2p után érezhető volt. Lehet a Majánál nem lesz ennyire érezhető. Passz. Majd ha benne lesz leírom milyen lett. | |||
| |||
2011. dec. 08. 21:02 | Válasz | #305 | |||
Én is használom és nem ócska olaj mellé.Nekem nem emelkedett az alapjáratom és a sebességem.Esetleg kicsit csendesebb lett.Nekem elég ha a mostani állapotot sokáig megtartja.
| |||
| |||
2011. dec. 08. 20:40 | Válasz | #304 | |
Ha otthon ülős lennék akkor megtudnám.. De ha viszket a senekem és menni kell akkor menni kell. Viszont 1év alatt megteszek annyi km-t amit más lehet több év alatt.. | |
2011. dec. 08. 20:39 | Válasz | #303 | |||
Na meg is van kire fogsz hallgatni! Az egyéni tapasztalatok a mérvadóak azt hiszem. | |||
| |||
© Mathias | 2011. dec. 08. 20:30 | Válasz | #302 | ||
Burgman 400: Akkor ennyit a csodaszerekről... :-) Igazából senkivel se tudok érdemben vitatkozni a Prolongról mert mindenki azt mondja amit hallott, és nem azt amit tapasztalt. Max. magammal tudnék vitázni, de én magammal teljes mértékben egyetértek. :-)) | |||
|
2011. dec. 08. 20:29 | Válasz | #301 | |||
Ahogy téged ismerlek nem tartod évtizedekig a gépedet hogy meg tud hogy jót tettél e vele.
| |||
| |||
2011. dec. 08. 20:25 | Válasz | #300 | |
Én autót/motort így használok /alapjárat pár perc ketyeg majd indul/. Még nem volt motor generál semmin sem! Rajtam már igen.. Ezen is lehetne több oldalt beszélgetni,hogy használjuk/induljunk a motorral. | |
© satyapapa | 2011. dec. 08. 20:25 | Válasz | #299 | ||
Ja-ja emlékszem.A wartburg résvezérlésü volt mint az a 2ütemüre jellemzö ,és ahhoz volt néhány tuti löty,nekem is volt...Az enyém csapágyas lett de nagyon ment.
| |||
| |||
2011. dec. 08. 20:24 | Válasz | #298 | |||
Azt hivták SLICK50-nek
| |||
| |||
2011. dec. 08. 20:19 | Válasz | #297 | |||
Én egyszer próbáltam ki egy csodaszert,nem prolongot! A maruzsi team-nek volt egy kimondottan kétütemüekhez való adaléka,amit járó motornál kellett belecsorgatni a karbiba. Meg volt adva a ccm-mennyiség arány.Ki volt emelve,hogy csak kopott motorba alkalmazható! A wartburgomat mintha kicserélték volna! 160 fölé ment a mutató,előtte örültem,ha 110-ig felment. Nem volt olcsó...'92-ben elkértek érte 5000 forintot. Valamilye teflon tartalmu,két komponensü lötyi volt....
| |||
|
2011. dec. 08. 20:13 | Válasz | #296 | |||
A gazemberség ugy jön ide hogy akik ezt csinálják magyarázzák a legjobban az olaj minöség fontosságát és betartását.És ezekre halgatunk!!!!
| |||
| |||
© juhász béla | 2011. dec. 08. 20:12 | Válasz | #295 | ||
Igen ,régen a motorok illesztése lazább volt mint a mai motoroké.Az a 6-8 század az jónak számitott,ma meg már ennyi kopás után előirja a gyár a generált.De a kovácsolt dugattyuval szerelt motoroknál tizedek az illesztési hézagok,mert ott nagyobb a hőtágulás,és azért van az hogy ezek hidegen kopognak.Tehát mint ahogy irtam nagyon fontos egy motornál az anyag összeválogatás,amit mi nem tudunk,hogy milyen anyagok vannak összeházasitva ,csak ha bevizsgáltatnánk.Elkell higgyűk amit agyár mond.De a japán vasakhoz itt egy kiváló olaj.http://www.eneos-olaj.hu/index.php/eneos
| |||
| |||
2011. dec. 08. 20:10 | Válasz | #294 | |||
Az tuti ken mindenütt.
| |||
| |||
© Szomjas | 2011. dec. 08. 20:07 | Válasz | #293 | ||
Keverékkel kell menni! Mondjuk 1:150-essel.
| |||
| |||
2011. dec. 08. 20:05 | Válasz | #292 | |||
Ez már számomra olyan magas hogy el se érem!
| |||
| |||
© Mathias | 2011. dec. 08. 20:04 | Válasz | #291 | ||
De egyébként nagyon egyszerű. kell keresni egy kopott gyengébb kompressziós Maját a fórumon, megmérni a kompressziót Prolong előtt, majd Prolong után 100-150km megtétele után. Gondolom így kiderülne kinek is van igaza. Lényegében 6e ft... Van telefonszáma a Prolongosoknak, tehát aki a mikéntjét akarja megtudni, mit és hogy csinál a Prolong, fel tudja hívni őket. Ha megnézitek itt a fórumon is mi volt. Biztos csúszni fog tőle a kuplung. Miután nem csúszik, mert bizonyság vagyok erre, gyorsan lesz más ellenérv a használat mellett. Mindezt úgy, hogy itt sem használta senki a kétkedők közül. | |||
|
2011. dec. 08. 20:00 | Válasz | #290 | |||
Ha jól emlékszem régebben azt mondták az okosok hogy egyböl induljuk persze kiméletesen hogy hamarabb melegedjen be a motor. Az alapjáraton való járatás nem jó mert a dús üzem anyag lemossa az olaj filmet.Na akkor erre varjatok gombot!
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. dec. 08. 19:59 | Válasz | #289 | ||
Most a gazemberség hogy jön ide...csirkefogók vannak sajnos,de a gyári ajánlásokban ez nem szerepel... - Álltalában egy normál vezetö egy bizonyos stilusban vezet,,gyorsit fékez.A használat során az alkatrészek ezen terhelési mód szerint ,kopnak idomulnak egymáshoz.Ha mindig egy jólbevált márkás olajat használunk,akkor a jó stilus mellet több száz ezer km ig tuti a motor.Ha olajcsrék alkalmával,eltérünk a megszokot olajtól és egy más olaj tulajdonságaihoz kezdjük a motort üzemeltetni az nembiztos hogy nagyon káros,de nem is elönyös.A már összeszokot alkatrészek egy más tulajdonságu anyag hatására elkezdhetnek egy másodlagos kopási,illesztési formát.Ez pedig futásteljesitmény csökkenéséhez vezethet,még abban az esetben is ha a jobb minöségü anyagra térünk át.Ez csak többezer km megtétele után derülhet ki.Ezek miatt egy igazán jó szerelö,vagy szakember azt javasolja hogy lehetöleg ne változtassunk az olaj márkáján,hosszutávon ez a jó megoldás. A prolongot ha használjuk fiatal megkimélt gépbe akkor azt mindig használjuk mert ha nemhasználjuk vagy az olaj tipusán változtatunk akkor azzal hosszutávon ártunk.Hiszen létrejön a másodlagos kopási folyamat az eltérö kenési tulajdonság miatt.Ez pedig tény,no meg fizika.Ezt nem mindig vesszük figyelembe,de attol az még van. Én a márkás jó minöségü olajban hiszek,és elégségesnek tartom.PL castrol,és mindig ugyanazt használom,bár nem olcsó.. és most tényleg ennyi a részemröl | |||
| |||
© Mathias | 2011. dec. 08. 19:56 | Válasz | #288 | ||
passat52: Hát igen, elég gyenge érv azzal példálozni, hogy szárazon Prolong nélkül is elmegy a blokk egy fél napot...Mondjuk kételm hogy ez a nagy átlag. Az meg a másik hogy kompressziót gondolom nem mért beindítás előtt és szárazon járatás után néhány percel. Az hogy nem állt be, egy dolog, de lehet olyan méretű volt a kopás, hogy így is úgy is kuka lett volna a blokk attól függetlenül hogy nem állt be. Végezetül pedig, ez a nagyon bölcs fórumozó aki ennyi okosságot leírt másik fórumon, nem értem mire alapozza a véleményét ha a Prolongot még csak ki sem próbálta. Akkor tudok valamit összehasonlítani, ha kipróbáltam egyiket és a másikat is. Komoly szaktudás lehet a háttérben ha a Prolong reklámfilmjét veszi alapul összehasonlításképpen... Miért van az, hogy mindig az szidja a Prolongot és kampányol ellene, aki még csak ki sem próbálta? Az összes fórum ezekkel van tele. | |||
|
2011. dec. 08. 19:53 | Válasz | #287 | |
Nagy mértékben attól is függ,hogy hogy használjuk a gépünket. Reggel/bármikor indít és egyből gáz vagy indít majd pár perc járatás és megy. Én 2.ik verziót favorizálom. A kötelező olajcserék nem véletlenül vannak kitalálva! Azt kitolni mert hozzá van keverve ez az badarság szerintem! Én személy szerint a Burgiba nem 6000km cserélek olajat hanem 5000km. Már ez is használ a motornak/váltónak. Vannak olyan dolgok amiken nem szabad spórolni vagy elfelejteni/kitolni azt! Ami el van kopva szét van hajtva azon nem sokat lehet varázsolni! Lehet bármilyen cucc meg csoda lötty. Azon már csak előbb utóbb a felújítás segít/het. |
2011. dec. 08. 19:40 | Válasz | #286 | |||
Ez akkor lenne érdekes ha a prolongal járatnák és mondjuk még egy hónap mulva is menne!Vagy nem!De az lenne egy összehasonlítás.Azt hogy olaj nélkül is megy azt én nem is akarom tudni.
| |||
| |||
2011. dec. 08. 19:37 | Válasz | #285 | |||
Az adalékot az amcsik találták fel, és Vietnamban használták először, hogy a sérült gép, olaj nélkül bizton kihozza a katonákat a harci zónából.-Aztán kuka--.Amit tudnak bevezetnek a civil szférába, mert ha átmegy tömegtermelésbe, akkor a seregnek sokkal kevesebbe kerül.Ezt ott nagyon kitalálták. Béla megmondta a tutit: "Vasat csak vassal"!-- Különbem mindenki maga tudja, vagy a pénztárcája... | |||
| |||
2011. dec. 08. 19:34 | Válasz | #284 | |||
Satyapapa én is voltam ford szervizbe a saját szememmel láttam hogyan csöpögtették össze a különbözö olajokat hogy keressenek az olaj cserén.Akkor nem számít a gyári elöirás??Még az elözö automba cseréltettem váltó olajat márka szervizbe hordoból ne is mondjam fél év mulva már zörgött is és egy fekete szar olaj volt benne.Persze a saját költségemre megcsinálták!
| |||
|
© passat52 | 2011. dec. 08. 19:28 | Válasz | #283 | ||
Idézek más fórum hasonló vitájából! "A témához csak két dolgot tennék hozzá,mégpedig: 1-a Pontiac motorokat már a hetvenes években is tesztelték úgy,hogy ott a soron amikor kész lett az autó, olaj víz le ,motortértető lecsuk és figyula meddíg megy el a motor fordulaton.Volt amelyik több mint egy napíg ketyegett.Jó nem maxigáz volt csak normál üzemi ford. 2-egyszer úgy adódott,hogy egy favorit motort tönkre kellett tennünk ,szitu hasonló víz olaj le,motor indít reggel fél kilenckor.Az autó délután négykor még vígan muzsikált és a hangja sem volt vészes.Meg kellett forgatni rendesen,hogy estére megálljon.Na ennyit a sokszor szídott skodáról de a prolong ezekután nem tudom mit keres egyáltalán bárhol a felperces reklámjával.Mindenki inkább vegyen drágább motorolajat mint egyszer egy jó olaj áráért valami csodát.Még az is aki egy évben csak keveset megy az autóval.Hosszú távon az olaj a jobb.És a másik, egy elkopott olajlehúzó gyűrűt,vagy szelepszárszimmeringet,vagy főtengelycsapágyat van ami "meggyógyít" a cserén kívül?Szegény motorfelújító gépműhelyesek éhen fognak halni fél éven belül!!!!!!!!(:-)" | |||
|
© Mathias | 2011. dec. 08. 19:08 | Válasz | #282 | ||
satyapapa: Na igen, de ha a kedves autótulajdonos nem megy olajcserére, mert a Prolong kitolja az olajcsere periódust, akkor az már mindjárt veszteség. Biztos nagy szopás a blokkhoz nyúlni, de azért egyik szervízt se sajnálom akinek esetleg meg kell bontani. GSXR-nél úgy működik hogy csak a blokk szét-össze 60e. Ezen felül pedig amit cserélni kell. Szóval rendesen megkérik az árát ha mélyebben kell belenyúlni a szokásosnál. Lehet nem ez a fő bevétele a műhelyeknek, de anyagilag ezen is éppen úgy megvan a haszon/óradíj, ahogy a többi munkamenetnél is. | |||
|
2011. dec. 08. 18:55 | Válasz | #281 | |||
Nem ellened írom, de nekem van olyan autó versenyző cimborám aki csak az olajat (Castrol) önti a motorba, mást nem. De van olyan is, aki adalékol mindent mindennel és esküszik rá.Kinek a pap, kinek a papné. A szerelő ismerőseim meg pontosan az injektor tisztítót nem teszik bele a sajátjukba. Na tégy igazságot. Hogy írja JaSa? Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor) | |||
|
© satyapapa | 2011. dec. 08. 18:27 | Válasz | #280 | ||
Én FORD márkaszervizben dolgoztam 3évet,és nálunk a motorjavitás-generál az nemvolt kedvelt bevélteli forrás,,mert tulsok idö és kellék kell hozzá.És még rizikós is A szerviznek elsösorban ami jó ,,kuplung javitás, féktárcsa és betétek cseréje, futomü, szijjak,izzok olajcsere szürők stb de egyszerübb dolgok,no meg a garanciális reviziók.Ebbe van a gyors bevétel. Viszont a szerelök közül senki nem használt semmiféle adalékot a saját jármühöz,kivéve az injektór tisztitót,pedig az is agressziv anyag,de néha muszáj,mértékletesen. Nem ellenpropaganda,csak tisztánlátás. Nemvagyunk ellene ,de mellette sem ,Csodaszerek hosszutávra, persze létezhetnek de ritkák.. Minnél tovább müködik egy jól motor a tulaj annál tovább használja,,,ezalatt pedig sok más alkatrészt kell cserélni ami igazán bevételi forrás.. | |||
| |||
© Mathias | 2011. dec. 08. 18:09 | Válasz | #279 | ||
Azt is olvastam valahol, hogy a szervízeknek nem érdeke a Prolongot népszerűsíteni. Sőt egyenesen ellenpropaganda indult a Prolong ellen, mert ha az üzleti oldalát nézzük, nem érdeke egy márkaszervíznek ha egy blokk ép és sértetlen 2-300e km után is, mert akkor nem lenne munkájuk. Ráadásul sokan úgy alkotnak véleményt, hogy nem próbálták. Célszerű kipróbálni, és utána véleményt alkotni saját tapasztalatból kiindulva. Szóval az ellenpropaganda a Prolong ellen teljesen érthető, mert a szervízeknek és szervízeseknek annál kevesebb a bevételük, minnél többen használnak Prolongot. Persze ez szigorúan csak magánvélemény. | |||
|
© juhász béla | 2011. dec. 08. 18:07 | Válasz | #278 | ||
Adalékok ide vagy oda ,mindenki döncse el saját maga hogy használja vagy nem.Egy igazi kopott motornál,a fémet csak fémmel lehet pótolni.Tehát a végső megoldás a gépmunka,vagy a drága gyári cucc.Én csak a saját tapasztalatom tudom elmondani,hogy a jelenlegi motorom /cx 500 custom/óraszerint 272000km ment /Nem elirás!/minden adaléktól mentes legolcsóbb 20/50 es olajjal.A gyári kompressió 10:1 hez ,jelenleg 9 a mérhető kompressió hengerenként.A legjobban a motor élettartalmát nem csak a olaj határozza meg ,hanem a jó anyag összeválogatás.Mit mivel teszűnk össze ,hogyan viselkedik két kűlömböző anyag ,kopás szempontjából,kűlömbözö terhelési viszonyok között.Ma már ezt a mai mérnökök nagyon kitudják számolni,de nem ugy hogy az tul sokáig birja.Egy példa ,hogy mig a régebbi motorok szelepeit teljes keresztmetszetében hőkezelték,mamár ez nem divat,elég a felűlei hökezelés,mert ha egyszer megköszörűlöd akkor vége a kemény rétegnek,és vegyél ujat.Röviden ennyit,de hosszan nagyon sokat lehetne erről beszélni.Űdv mindenkinek
| |||
|
|
|
|