|
|
|
© Zsolt | 2010. márc. 10. 13:46 | Válasz | #77 | ||
Az alap olaj 10W40-es. Kopott motornál én a 20W50-est használtam. Persze mindkettő Castrol.
| |||
|
© ansa | 2010. márc. 10. 12:49 | Válasz | #76 |
Jó,én az árakat nem néztem,mert eddig én is 10w40est használtam,amióta meg olajkazán lett,á......hagyjuk.. Szóval azt nem tudtam,hogy azok drágák,igy már világos | |
© satyapapa | 2010. márc. 10. 12:47 | Válasz | #75 | ||
Ansa- a legföbb ok az ára.A Ow-20/30 olajhoz az én gépeim már öregek,és a külsö menetközbeni hömérsékletek se indokolják. Sajnos a hideginditással nincs mit kezdeni,legfeljebb ilyenkor kiméletes használat a megoldás,pár percig. Amit én kinéztem igazi HU-HA de jó olaj annak 8500-ft literje,ez azért már a ló másik oldala. | |||
|
© ansa | 2010. márc. 10. 12:34 | Válasz | #74 |
Csak azt nem értem,hogy akkor már mért nem 0w-st használsz(unk),hiszem még az is sűrű a cikk szerint,az 5w-s meg még sürübb hidegindításnál,nem?
| |
© satyapapa | 2010. márc. 10. 12:30 | Válasz | #73 | ||
Na látjátok.Ha az álltalam javasolt cikket mind a négy részt elolvassátok többé nem lesz gond milyen olaj kell.Én se azért használok 5W-30 olajat mert ezt találtam a lomok közt. Az utobbi mindkét motorom és az autom is ezt kapja pedig az automba már 250ezer km van. A 40-50-60as jelölési olaj már csak akkor kell ha nagyon kezd kopni a henger-gyürü stb.Azzal hogy sürü olajat használsz csak rosszab lesz.Az üzemmeleg motornak tök mindegy hogy -2 vagy +40 fok a levegö hömérséklete ((ez csak a vizhütésesekre vonatkozik).Hideg motoron a sürü olaj (50-60)sokkal késöbb kezd ell kenni mint a higabb (5W--30vagy 40-es jelölésü) Sajnos nálunk még a szervizek egyrészében sincsenek tisztában a motorolajokkal.Pedig csak venni kéne a fáradságot és 1-óra alatt ellehet olvasni az idevonatkozó szakanyagot,No és akkor ugye az ember nem csinál marhaságot. | |||
|
© jasa | 2010. márc. 10. 11:37 | Válasz | #72 | ||
Nem akarok okoskodni, de szerintem az olajminőségen kívül a használat módja a legfontosabb: beindítás után 1-2 perc alapjárat kell a "hosszú élethez". Aki 5 mp után csutkára húzva startol, annak a motorján legszuperabb, legdrágább olaj sem segít....A 10w40 vagy 50 szerintem a helyzetek nagyon nagy részében okés (nem szibéria és nem sivatag)
| |||
|
© ansa | 2010. márc. 10. 11:10 | Válasz | #71 |
Igen, köszi a linket, én is elolvastam....És bizony elég mellbevágó! Mert ha jól értelmeztem, akkor a hideginditás a probléma,a meleg érték "szinte Mindegy", ugy értem, pl.egy 0w30-as se higul fel melegben káros mértékben. Viszont akkor az általunk használt,10w40,vagy 10w50 olaj nem is jó?Mert ugye a tanulmány szerint még a 0w-s se jó hidegben....... |
2010. márc. 10. 10:43 | Válasz | #70 | |||
Köszi Satyapapa! Hasznos az írás tényleg, beleolvasgattam, ezek alapján inkább maradok a 10W-40-nél! Ha jól értelmeztem, a 10W-50 nagyobb hőmérsékleten kevésbé "híg", így esetleg jobban melegedhet a blokk! Ne menjünk nagyon bele, mert már tényleg sokszor kitárgyaltuk, csak annyit írjatok, hogy így van-e, vagy nem-e így van-e. Nyilván összetettebb a téma...
| |||
| |||
© satyapapa | 2010. márc. 10. 09:12 | Válasz | #69 | ||
Fiuk--Már töbször irtunk az olajokról..AJÁNLOM a tisztánlátás érdekében,hogy a Google-üssétek be :motorolaj tesztek..melyik olajat használjam 5:10 alcimben.Minden hibás nézetre választ lehet kapni:Rendkivül fontos,tanulságos olvasmány Én olajokból kivántam szakvizsgát tenni és rengeteget tanultam róla. | |||
|
2010. márc. 10. 08:57 | Válasz | #68 | |||
Köszi! :)
| |||
| |||
2010. márc. 10. 08:49 | Válasz | #67 | |||
Mármint Viktor, igen, nagyobb a hőtűrése.
| |||
|
2010. márc. 10. 08:47 | Válasz | #66 | |||
Igen
| |||
|
2010. márc. 10. 08:18 | Válasz | #65 | |||
Nem "kukacoskodni" akarok, de én is majdnem rácsaptam a Motulra, mert én is ezt használom, csak a 10W-40-est! A 10W-50-es csak annyiban különbözik, hogy nagyobb hőtűrése?
| |||
| |||
2010. márc. 10. 08:16 | Válasz | #64 | |||
Mindkettőtök levelére válaszolva. Sok motorom volt és nem megsértve nem MZ meg Simson. Én a Motul olajat eddig nem használtam, mert minimum egy ezressel drágább volt az általam használtaktól/Addinol, Repsol,Castrol/. Most viszont, mivel ismerem az eladót, Ő hívta fel a figyelmemet, hogy náluk, most van beakciózva, ki tudja, hogy miért a Motul 10W-50 5100-as olaj. 2900 helyet 2100-ért. www.formula3000.hu Azért is vettem 5 literet, mert akkor mindkét motorom ezt az olajat fogja megkapni. Egyébként én is az olcsóbb Castrolt vagy a Repsolt vettem volna. | |||
|
© M. Zoltán | 2010. márc. 10. 08:02 | Válasz | #63 |
Ettől még én a Motul olajjal meg vagyok elégedve.
|
© satyapapa | 2010. márc. 10. 07:27 | Válasz | #62 | ||
Ok-a motul se rosz,DE- figyelembe kell venni sajna azt a tényt hogy a mai üzleti életben az eladó nem mindig azt mondja ami neked valóban jó.Ő neki ugyanis ki van adva hetente-naponta hogy mi az a termék aminek eladását elötérbe kell helyezni,mert pl nagy a készlet igy kaphatták olcsobban. Az eladó forgalom utáni jutaléka ezektöl füghet.Dolgoztam kereskedelemben 5-évet.Nekem se azt a TV készüléket kellet eladnom amit jónak tartottam,hanem amiböl sok volt,vagy nemjól fogyott. Ez nem azt jelenti hogy amit "ránksóznak"az rosz,de nembiztos hogy nekünk az a legmegfelelöbb. | |||
|
2010. márc. 10. 07:12 | Válasz | #61 | |||
Én is Castrolt akartam venni, de az olajboltos mondta, hogy most be lett akciózva a Motul és vegyek, ha akarok. Hát akkor mindjárt rendeltem is 5 litert.
| |||
| |||
2010. márc. 10. 06:05 | Válasz | #60 | |||
Nálam is a Catrol a befutó. Próbálgattam mindent még autóolajakat is , de a vége az lett leengedtem és Castrol Scuter.
| |||
| |||
© Zsolt | 2010. márc. 09. 22:31 | Válasz | #59 | ||
Biztos jó, én maradok a jó öreg Castrol Act Evo 10W-40-nél.
| |||
|
2010. márc. 09. 21:33 | Válasz | #58 | |||
Jó ár, a márka is jó, bízom benne hogy bejön. Nézegesd a nívót minden indulás előtt és 100 km-enként. Biztos ami biztos. Aztán majd csak naponta, hetente...
| |||
| |||
2010. márc. 09. 13:41 | Válasz | #57 | |||
Ma megrendeltem az olajat itt Kanizsán a www.formula3000.hu nál. A MOTUL 4T 5100 10W-50 2900ft helyett 2100ft!! | |||
|
2010. márc. 08. 21:01 | Válasz | #56 | |||
Ha a Te td is olyan hosszú távokat gurulna színte egy megállással, akkor abban is elég lenne a 20-30 ezres csereperiódus. Hivatalosan az én T-Jet kocsimban 30ezrenként kellene cserélni, de én 12-15nél nem adok többet neki. | |||
| |||
© SPOILERES | 2010. márc. 08. 18:57 | Válasz | #55 |
egy turbódizelben ez nem semmi én a tdi met 6-8ekm után cseréltem az olajat 10w-40 sint re ki is birt vagy 360ekm et aztán eladtam de voltak vele jó sztorik majd mesélek | |
2010. márc. 08. 18:53 | Válasz | #54 | |||
A DAF kamionban az olajcsere 90 ezer gyári előírás!!Nem tévedés 90! DE! 40 után elkezdi zabálni az olajat, olyan mint a fekete víz.Egy olasz kanyar 3-4 liter.Nem biztos hogy mindenben be kell tartani a gyári előírást.
| |||
| |||
2010. márc. 08. 08:57 | Válasz | #53 | |||
:-)
| |||
|
2010. márc. 08. 08:18 | Válasz | #52 | |||
Mert az már sportmotor druszám és feltételezi hogy csavargatod fülit!
| |||
| |||
2010. márc. 08. 06:54 | Válasz | #51 | |||
Jó reggelt! Azt írod, hogy "A kocsikban sem sokkal több olaj van." Az 1,4 benzines turbó, intercooleres kocsimba 3,2 liter olaj megy bele és, ha a hivatalos periódust nézem, akkor 30 ezer km. Én nem várom meg a 15 ezret sem. | |||
| |||
2010. márc. 08. 06:44 | Válasz | #50 | |||
Én maradok ennél a tipusnál, drága, de ha jó a gép, szerintem megéri.
| |||
| |||
2010. márc. 08. 06:34 | Válasz | #49 | |||
Nagy esélye van, hogy tényleg a terhelés miatt van szükség a 4T olajakra. 1,5-2 olajnál, szürő nélkül érthető a 3000 km-es olaj csere is. De azt nem értem, hogy a T-Maxnál 3.5 l olaj, plusz szürő, miért 5000 km a csere periódus. A kocsikban sem sokkal több olaj van. | |||
| |||
2010. márc. 08. 06:13 | Válasz | #48 | |||
Átrágtam ezt a kérdést és addig mentem míg egy kenőanyagokkal foglalkozó mérnökembert nem találtam. Azt mondta, és igazat adok neki, minden jobb a Tescos-nál, de a sima autósolaj kisebb fordulatra és kisebb hőterhelésre van specifikálva.Azért is olcsóbb.A legpörgősebb személykocsi is kevesebbet forog Majánál. Arról nem beszélve , több literrel ken és hűt, a miénk meg majdnem kicsit több mint egy liter.Az enyémbe is autós volt leengedtem, spec scuuter Castrol van bent.
| |||
|
© SPOILERES | 2010. márc. 07. 21:26 | Válasz | #47 |
rátapintottál a lényegre max egy finomabb szürő hálót lehetne betenni de ojat ami a gépkocsikban van azt nem mert ahoz nyomás is kell itt meg nincs nyomás amit mértem hideg motornál kb 0.2 bar vagyis mint egy jol felfujt lufi és ezt képzeld el pár mm es lukon kijönni szoval nem sok amugy csak poén ból irtama szürőt betenni legfeljebbegy mágneses csavart mint a szimokba van a hajtómübe de az olajnyomásmérőm az nem poén az jo | |
2010. márc. 07. 21:23 | Válasz | #46 | |||
Én is ezt, de csak azért mert ez a gyári és ez volt benne, meg ezt kaptam tartalékba. Viszont q..a drága. A 4T tényleg a kuplung adalékolást jelenti, a megcsúszást akadályozza meg valami adalék benne.
| |||
| |||
2010. márc. 07. 21:17 | Válasz | #45 | |||
Megvan a lehetőséged, érdekelne mekora nyomás kell ahoz, hogy egy olajszűrőbetéten át is menjen az olaj. Főleg ha hideg... Mondjuk -5fokos. Az a nyomás vajon elegendő-e, amit a Yamaha mérnökei produkálnak ezzel a jelenlegi szivattyúval? Felmerül bennem egy másik kérdés, ha kellene bele szűrő, miért nem tettek bele? Nem hülyék a Japán mérnökök, ezen nincs mit vitatkozni! Az olajcsere intevallum meg mindegy neki hogy mekkor, sőt az is nekik kedvez alkatrész utánpótlás miatt. Szóval, van egy-két felmerülő kérdés... | |||
| |||
© SPOILERES | 2010. márc. 07. 20:50 | Válasz | #44 |
hát akkor tegyünk bele szürőt ha már olajnyomásmérőt tettem bele akkor egy szürő nem fog ki rajtam :)
| |
2010. márc. 07. 20:37 | Válasz | #43 | |||
De ott van ám olajszűrő, nekünk meg nincs!
| |||
| |||
2010. márc. 07. 19:59 | Válasz | #42 | |||
Köszönöm! Én sem vagyok híve a 4T-nek, mert nincs kuplung. A normál olaj sem kap szerintem nagyobb terhelést, sőt azt meg le sem cserélik 3000km-ként! | |||
|
© baranyai.imre | 2010. márc. 07. 19:35 | Válasz | #41 |
Terhelés tekintetében ugyan azt tudja mint 4T olaj,a kuplung miatt van külön adalékolva.
|
© baranyai.imre | 2010. márc. 07. 19:33 | Válasz | #40 |
rátapintottál a lényegre. Nem kuplungos,igy én is simán bele fogom tenni a castrol 10W-s magnatec-ét
| |
© Zsolt | 2010. márc. 07. 19:29 | Válasz | #39 | ||
A magyar nyelvű kezelésiben (köszönjük SANCI!) nincs benne a 4T megjelölés.
| |||
|
2010. márc. 07. 19:27 | Válasz | #38 | |||
Igen, de szerintem a gyártó az esetleges terhelés miatt ragaszkodik a 4T-s olajhoz, ami indokolt is. Nem mindenki olyan szolíd motoros és lelkiismmeretes karbantartó mint Bélánk.
| |||
| |||
© Zsolt | 2010. márc. 07. 19:25 | Válasz | #37 | ||
Azért ezt a 4T nem 4T problémát nem hagyom annyiban. Ha nincs kuplung, akkor jónak kell lennie. Egy sima Castrol 10w40-es olaj jóval olcsóbb mint 4T-s társa!
| |||
|
2010. márc. 07. 19:23 | Válasz | #36 | |||
Igen! Ez is igaz! Nem szabad figyelmen kívül hagyni!
| |||
|
© Zsolt | 2010. márc. 07. 19:22 | Válasz | #35 | ||
És nem 4T-vel!
| |||
|
2010. márc. 07. 19:18 | Válasz | #34 | |||
Persze Majestyvel!
| |||
| |||
2010. márc. 07. 19:18 | Válasz | #33 | |||
Én igen, minden rendeltetésszerűen működik, talán annyi, hogy tovább illik melegíteni kicsit a viszkozitása miatt. Juhász Béla 70'000 km-t ment le 20W-50-es Botonddal...
| |||
| |||
2010. márc. 07. 19:15 | Válasz | #32 | |||
Tudomásom szerint a 20-as sűrűbb és ha tényleg ez így lenne, akkor talán az olajfogyasztás is csökkenhet, ha ezt használja az ember. A szelepek normál vezérléssel mennek, nem hidrótőkések, tehát ez sem igényli a hígabb anyagot. Használt már ilyet valaki? Mi a vélemény? | |||
| |||
2010. márc. 07. 19:15 | Válasz | #31 | |||
Most akkor olajozzunk is egy kicsit! 10W-40 és a 20W-40 között mi a leglátványosabb különbség? Szerintem mindegyikünk a 10W-40 et használja, de mit szóltok a 20W-40 hez? | |||
|
2010. feb. 17. 15:19 | Válasz | #30 | |||
Igen! Az egyhenger fokozott igénybevétele és a magasabb fordulatszámtartomány, magasabb hőmérséklet miatt (már az autókhoz képest...).
| |||
| |||
© Zsolt | 2010. feb. 17. 13:30 | Válasz | #29 | ||
Nem emlékszem már, hogy miben maradtunk... Szóval a majába mindenképpen 4T-s olaj kell? | |||
|
2010. feb. 15. 21:45 | Válasz | #28 | |||
Én szintén Repsolt, de 10W-40.
| |||
|
2010. feb. 15. 21:34 | Válasz | #27 | |||
Nem volt rá panaszom, bár előtte Valvoline Scooter 5w-40-et használtam, csak a Repsol kicsit olcsóbb.
| |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 15. 21:26 | Válasz | #26 | ||
No igen,,,, az se gyenge olaj.
| |||
|
2010. feb. 15. 21:24 | Válasz | #25 | |||
Én Repsol Scooter 5W-40-et használok.
| |||
| |||
2010. feb. 15. 20:43 | Válasz | #24 | |||
oké.
| |||
|
© satyapapa | 2010. feb. 15. 20:36 | Válasz | #23 | ||
Azt nem mondom hogy te is 5w-40 est vegyél, de mindenkép márkás olajat. Én máskép gondolkodom az olajok viszkozitásárol mint mások.Évekig dolgoztam márkaszervizbe,és az ott szerzet tapasztalatok és szakanyagok miatt használok más olajat.DE MINDENKÉP komoly márkás olaj kell.Föleg mert a motorunk ugye 1 hengerrel oldja meg a feladatát,nem ugy mint egy autó a legalább 4 hengerrel.GOndold ell. | |||
|
2010. feb. 15. 20:29 | Válasz | #22 | |||
Akkor az 5w 40 csak márkás legyen. Amúgí is márkásat akarok bele tenni csak nem tudtam melyik a jó! | |||
|
© satyapapa | 2010. feb. 15. 20:09 | Válasz | #21 | ||
Hát mi páran Castrolt használunk,(ha jól tudom) a 10w-40 az ok. Én ugyan 5w-40 töltök a majába a castrolból,mert a hökezelö képessége és a higulási adatai nagyon jók.De ezt, ha vissza nézed ,,mi már ezt iszonyuan átrágtuk.A lényeg hogy márkás olajat vegyél,és lehetöleg olyat ami nem benzinmárkás cégé.
| |||
|
2010. feb. 15. 20:01 | Válasz | #20 | |||
Nekem a 125 majába ugye ez az való gyárilag SAE 10W-40 4T tipus. Maradjak ennél vagy tudtok jobbat? Csak azért kérdem hogy akkor milyet vegyek mert most nincs benne semilyen, de nincs kitéve az időjárásnek a motor mert most a lakásba van. Szerintetek Köszi | |||
|
2010. jan. 18. 22:10 | Válasz | #19 | |
Hi,De ez csak félszintetikus olaj ?
|
2010. jan. 17. 17:30 | Válasz | #18 | |
A kezelési útmutatója szerint -10 és +35 celsius fok közötti használat esetén SAE 10W-30 tipusú olaj,0 és +40.-fok közötti használat esetén SAE.10W-40 tipusú és mindkét esetben API SE,SF,SG,vagy magasabb besorolású olajat kell használni mint a motorban,mint a hajtóműben. Nekem annak idején már a garanciális olajcsere alkalmával Castrol Actevo X-tra 4T.10W-40-tipusú olajat tettek a gépembe,azóta is ezt használom,rossz tapasztalataim nincsenek. | |
2010. jan. 17. 17:12 | Válasz | #17 | |
Hali. Tudom hogy az olajdolog elég szubjektiv ,mégis milyet ajánlatos a 400-as majába ??
|
© baranyai.imre | 2009. okt. 15. 13:27 | Válasz | #16 |
© satyapapa | 2009. okt. 02. 07:08 | Válasz | #15 | ||
http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=204.más jármüvekre is igaz
| |||
|
2009. szept. 25. 09:14 | Válasz | #14 | |||
Szerintem nyugodtan lehet télen is egy 15W-s olajjal járni, csak hidegindítás után a melegedésre várni kell kicsit többet. Egyértelmű hogy a "hideg motor" nem -13 fokra értendő, hanem +70 fok alatt. Ezt sokan nem hiszik, vagy nem veszik komolyan. Nos ha a víz eléri a 70 fokot, minden rendben lesz. Persze alatta is lehet hajtani, csak nem kell csodálkozni a következményeken!
| |||
|
© satyapapa | 2009. szept. 24. 08:19 | Válasz | #13 | ||
Vissza a mocikhoz. Ha beleolvastok az olaj szak anyagokba világosan kiderül,hogy a mi robogoinkba is gond nélkül ajálják a 5W-30.40.50 olajat(nem ujj,de jó motor).A 0-5W--40 és a 10W40 olaj közt tul képpen az az eltérés hogy az utobbi hidegen vissza sürüsödik,ami a hideg motornál hátrány (nagyon)Ahogy a gép kezd kopottab lenni ugy kell emelni a hátsó értéket fejjeb.A márkás olaj pedig azt jelenti hogy inkább olyan olajmárkát ajánlanak amelyek egyébként nem elsösorban üzemanyag elöállitással és forgalmazással foglalkoznak,hiszen a nagy üzemanyag gyártó cégeknek az olaj csak melléktermék és nem igazán érdekük hogy pl az autó kevesebbet fogyasszon.Szándékosan nem mondok márkaneveket. De az hogy én mindenbe Castrol olajat használok,az a rengeteg elolvasat szak anyag és tapasztalat miatt van. Minden jármüvembe 5W-olaj volt és van a második számnál van csak eltérés hisz nem mindegy hogy a motorban 50-vagy 150ezer km van ,és pl átlagban milyen az adott motor leggyakoribb ford,szám tartománya,milyen hatékony a hütési rendszere stb.Ezt hányan veszik figyelembe?? A leggyakrabban ugye 10W-40 az ajánlot. És ha mégsem ez a legjobb? akkor mi van.Tudok olyan eseten hogy ugyanazt a tip,motort aminek csak az elektronikája változott kissé,jó pár évvel késöbbi gyártásunál már nem 10W-40, hanem 5W-30 olajat ajál. Nem szándékom bárkivel is vitatkozni.ÉN csak az álltalam elolvasot kimondottan olaj szak anyaggal kapcsolatos informáciokat közlök.Ezt szivesen teszem mert sok idöm ráment,és talán segitség másnak.Természetesen némi saját tapasztalatot is közlök, de ez másodlagos a tényekben. | |||
|
© satyapapa | 2009. szept. 24. 06:54 | Válasz | #12 | ||
Tom-te szakember vagy és jól jön a tájékoztatód.Én csak a olajminöség fontosságát hangsullyozom,ami a NOACK teszt jelentöségén alapul.Hisz nemmindegy hogy a API vagy ACEA A3 minösitést használunk.Az API minösitést hála az égnek már kisseb mértékben használják,hisz nem europai motorok tesztjén alapszik.Még ma is sokszor elöfordul hogy olyan olaj kerül forgalomba kedvezö áron, ami az ACEA minösités szerint már a 15-éves gépekbe sem ajánlott. Az APi-minösités ugye alig foglalkozik a hötermeléssel,de az europai motoroknál ez az elsödleges eltérés,és az ACEA A3 ezt nagyon komolyan veszi. | |||
|
2009. szept. 24. 06:02 | Válasz | #11 | |||
Kb ezzel a véleménnyel értek egyet bár hőterhelésről és fordulatról nem beszéltél de ezek terhelésparaméterek a minőséggel és az árral egyenesen arányosak. Ezt gondolom.
| |||
| |||
2009. szept. 23. 22:11 | Válasz | #10 | |||
A mi robogóinkban nem más mint egy 4 ütemű otto motor van, éppen ezért nem szükséges olyan motorolajat használni náluk amit váltós motorkerékpárokba fejlesztettek ki. A 4t (takt) olaj a robogóknál is használható, de a váltó, és kuplung hiánya miatt nem feltétel. A gyártó meghatároz egy bizonyos teljesítményszintü olajat aminél rosszabat nem szabad, jobbat általában nem érdemes használni.A viszkozitás tekintetében el lehet térni attol függően, hogy a motort milyen körülmények közt használják. A motorolajokon szereplő első számának csökkentése a hideg indításnál elöny jelent, mert könnyeben eljut az összes kenendő helyre. Az autóknál a statisztikák szerint, minden hideg inditás 160 km meleg motorral megtett táv kopását eredményezi. A 0w-5w-s olajak kizárolag szintetikusak, ezért lényegesen drágábbak. mint egy 10w-s részszintetikus, vagy szintetikus bázisu olaj. | |||
|
© jasa | 2009. szept. 23. 13:48 | Válasz | #9 | ||
a 11 éves burgim ette a 10w40-et, 38 ekm óta (most 57 ezer van benne) 20w50-es Castrol Actevo GP-vel működik (2 literes a töltés, 6000 km-ként cserélek, két csere közt 1 liter fogy el apránként, olajszűrő van, minden második olajcserénél váltom a szűrőt is) Tudjátok, hogy "nagypapa" tempóban vezetek, télen nem járok vele,márc-okt között jobbára 0 fok fölött van, induláskor kb. 1 percet melegszik (kesztű, garázskapu) Ennyi. (most az új dugóval - ha már végre elkészül- visszatérek a 10w40-re, miután a "bejáratós" olajcserén túl leszek.) | |||
|
© satyapapa | 2009. szept. 23. 13:28 | Válasz | #8 | ||
Igy van !! Gellilackó,én is .
| |||
|
2009. szept. 23. 13:15 | Válasz | #7 | |||
Én csakis Castrolt használok kocsiba is motorba is.nem használnék semmi mást semmi pénzért nekem bizonyított már Próbálkoztam az autóimba más nívós márkájú azonos viszkózítású olajokkal az egyikkel csörgött,a másikkal hangos a harmadikat ette stb stb .... Csakis Castrol ! | |||
|
© satyapapa | 2009. szept. 23. 12:57 | Válasz | #6 | ||
Magyarul--a szennyezödések kezelése(nem engedi kicsapodni) lebegteti,leköti az olajban és segiti a szürö hatékonyságát. Énnekem volt szerencsém olyan olajat használni amit versenycélra hsználnak.Hát igen primák. Az áruk is.12000ft/ liter.de felesleges hisz a mi jármüveinkben negyed akkora a terhelés mint egy sportgépben,az viszont érdekes hogy a sport gépekben gyakorlatilag izzik minden,de az olaj hatékony marad | |||
|
2009. szept. 23. 12:48 | Válasz | #5 | |||
Tamas! en peldaul szinten Repsolt hasznalok az elso motoromba is mar... | |||
|
2009. szept. 23. 12:46 | Válasz | #4 | |||
detergens diszpergens viszkozitásu Mint anya a hülyegyerekéhez! Magyarul!!! | |||
| |||
© satyapapa | 2009. szept. 23. 12:32 | Válasz | #3 | ||
Zsotti- kérdésedre-az hogy az olaj elszinezödik önmagában nem baj,ha a viszkozitása még jó (nincs fellhigulva) Az elszinezödés föleg a dizel,és a laza illesztésü motorokra jellemzö.Az égéstérbe lezajlott munka korommal,sav és höképzéssel jár ami a gázzal keveredik és lejut az olajteknöbe.Nézd meg ha egy dizelben(jó motoru) olajat cserélsz a friss tiszta olaj is hip -hop elfeketedik,viszont még attol megfelelhet.Itt léphet be az olajminöség,hogy ezeket a dolgokat mennyi ideig képes ellensulyozni az adalékaival. A lényeg ismét:a mi mtotorjainkba 10W-40 2T vagy 4T olaj való.Valami márkás.. Én a chopperhez 5w-40 használok,egy kicsit eszi de nembaj.Had egye viszont hidegen is azonnal hatásos,szintetikus tehát jó a terhelhetösége.Igaz elöbb kell lecserélni,de ez legyen a legnagyob baj.Érveim ::hidegen is hatékony,sokkal jobban lehet tartani az üzemi höfokot,gyors az áramlása, jó a detergens és diszpergens hatása,a legszükeb helyeken is hatékony,nehezen ég meg,nagyon meleg állapotban se veszit sokat a viszkozitásból,kisseb ellenállást gyakoról a forgó csuszó mozgó alkatrészekre,hiszem hogy megnöveli a motor élettartalmát. Az automba is ilyen viszkozitásu van, és hibátlan a DÖG.(pedig nem ez való bele,.eszi is egy kicsit.Noés??De megy mint egy svájci ora. | |||
|
2009. szept. 23. 12:24 | Válasz | #2 | |||
Olyan kérdés ez mit a gumi. Van akinek megfelel a gyengébb minőség mert sem esőben, sem nagyobb sebességgel nem közlekedik. Vagyis nem fog egy szett(esetleg két szett) árán megvenni 1 db első gumit. Az olajjal is ez a helyzet. Ha valaki beállt egy márkára és esküszik rá, úgysm lehet meggyőzni. A márkaszervizeknél meg nézd meg milyen transzparensek vannak kitévve. No olyan olaj lesz a Te motorodban, autódban is mert velük van szerződése. Tom ezt jobban tudja. He mást akarsz bele, vidd magaddal. És nézd ahogy beleönti!!! Én most beálltam a két olajra, kocsiba a Castrol, mociba a Repsol. Mindkettő nagyon jól teljesít, minimális fogyasztás, szép szín leeresztéskor. De mindkét motor jó állapotban van. Miért rontanám el valami középkategóriás kenőanyaggal, mikor még olajszűrő sincs a mociban!
| |||
| |||
2009. szept. 23. 10:51 | Válasz | #1 | |||
Egyeb otlet es javaslat! lenyegeben a minosegi olajak vasarlasat maga az egyszeri megvasarlas mennyisege ami konkretan minoseg gyengitese nelkul de a vasarlas osszeget csokkenti!! pl. lehetne csoportositani az azonos olajat hasznalok szerint az igenyeket, es meglehetne nezni az esetleges gazdasagos olaj vasarlas parametereit. persze ennek is akkor lenne ertelme, ha tobben hasznalnank azonos olajat... termeszetesen senki senkit nem beszel ra semilyen valtasra... | |||
|
|
|
|