|
|
|
© Zsolt | 2008. máj. 19. 15:49 | Válasz | #235 | ||
A gyertyát vedd ki és tisztítva tedd vissza. Mennie kell. A fő probléma szerintem a hengerfej tömítés hibája lesz (gátszakadás v. viz került a hűtőburokból a hengertérbe).
| |||
| |||
2008. máj. 19. 08:55 | Válasz | #234 | |||
A kiegyenlítőtartályban van-e olaj, ill. a az oajban van-e víz? Ha ezek rendben vannak a teendő a következő : Ha vizes a benya, azt metudhatud úgy, hogy a tank legaljára! ledugsz egy csövet, és jól megszívod. (ha a szádba is jut a benzinből akkor szó szerint is) Leengedsz vagy 2-3litert, és hagyod ülepedni. A víz szépen, és jól kivehetően elválik a benzintől a fajsúlykülönbség miatt. Az eset egyszűvé válik, kiveszed a tankot, jól kimosod, és OK. Azért tartom érdemesnek kivenni, mert alatta van a karbi, és az alján van egy csavar (az úszóház alján) és ott le lehet engedni az összes vizes trutymót a karbi bontása nélkül. Esetleg a csavarral kell megküzdeni, meg a helyzetével. (kiskezű japán emberkék esete) Ezután ha töltöttél vagy 4-5 lityi benyát az alaposan kimosott és megszárított tankba, szépen melléteszed a mocinak. Ajánlok egy hokkedlit erre a célra, a csövek elég hosszúak ahhoz hogy még lehessen turkálni a motrban is. Nyitvahagyod az úszóház alján a csavart, rádugod a tankra (vagy a karbira ki honnan húzza le első felindultságában) a benzincsövet, majd a vákumos tápszivattyú csövével a szádban (ezt a szívócsonról kell lerántani) elkezdessz szipákolni. Ezt lehet színni bátran, mert itt nem jön üzemagyag jó esetben. Ha igen, akkor baj van a membránnal is. Addig "szívsz" amig a tiszta benzin teljesen át nem mossa a karbit. Engedd a lefolyó mennyiséget egy üvegpohárba, így nem megy kárba, és az eredmény is jól látszik. Ha OK. reménykedj hogy a fúvókába sem maradt trutyi, vagy ha igen, kivigye a vákum. Vedd ki a gyertyát, takaritsd meg, pördesd meg önindítóval a motort hogy a hengered is kiszellőzzön a gyertyanyíláson keresztül, és ne maradjon benne esetleg pára mert odavág a gyertyahézagnak! Tedd vissza a gyertyát, és fullgázzal indíts (a maradék trutyi miatt) ha bekap, rögtön engedd el a gázt! Amennyiben sikerrel jártál, és valóban vizes volt az üzemanyagod, jól jegyezd meg a kút nevét, és soha ne menj arra tankolni. Ha nagyon macerás volt a művelet, vidd magaddal a kimentett vizet, és dühösen reklamálj. Miven nem szerviz csinálta, úgysem fizetnek kártérítést a javításért, és e kút "feje" el is hajt a picsába, de elnézést nem kérnek. Én ekkor szoktam elejteni az üveget, ami eltörik, és bocsánatot kérek majd sürgősen távozok. Ajánlatos kerékpárral, vagy rendszám nélküli motorral menni. Sok szerencsét! Egyébbként a kipufogóban lecsapódik a kondenzvíz, lennie kell egy "leeresztő furatnak" valahol, itt tud távozni a kondenzvíz. Ennek hiánya okozhatja egy idő után a kipufogóból távozó nagyobb mennyiségű vizet. De ha óvatosan "belenyalsz" (nem szívatlak!) a vízbe és édeskés, akkor fagyálló. Ez baj lenne kapásból. Na, a feladat adott! | |||
|
madaraszbela | 2008. máj. 19. 08:13 | Válasz | #233 |
Van Budapesten valakinek megbízható (nem átvágós) motorszerelője?
|
madaraszbela | 2008. máj. 19. 07:59 | Válasz | #232 |
Sziasztok! A gépem tegnap nem indult, kb.10 percig indítóztam, időnként pöffent egyet, de nem bírta elkapni. Víz folyt a kipufogóból (kb, fél deci). Lehet hogy hengerfej probléma? Vagy csak vizes a benzin. Előtte működött, bár mostanában a hűtővizem fogyott. Van esetleg ötlete valakinek? |
madaraszbela | 2008. máj. 19. 07:54 | Válasz | #231 |
Szia! Az ülésnél a tanksapka takaró műanyagot veszed le és az az alatt levő két csavarral szedem le az ülést. Vissza rakásnál a tanksapka takaró műanyag alsó két csavarja necces, de megoldható. Üdv. MB |
2008. máj. 16. 20:55 | Válasz | #230 | |||
Megnéztem az ülés és a tank alatti részt és hát ügy tűnik hogy gyorsitó membrán környéke "könnyezik" azzal talán elmernék holnap indulni,viszont nem tudom ti hogy szerelitek vissz aza ülést valószínű én csinálok valamit rosszul de kb másfél óra alatt sikerült visszaraknom,biztos tudtok valami technikát ami megkönnyíti ezt a müveletet. | |||
|
© Zsolt | 2008. máj. 16. 12:26 | Válasz | #229 | ||
Ebben a mélységben csak Tamás járt, Ő tud majd erről többet is mondani.
| |||
|
madaraszbela | 2008. máj. 16. 10:24 | Válasz | #228 |
Köszi a segítséget. A porlasztót még nem szedtem szét. Az ábrát böngészve nem lehet, hogy a 6-os az valami subert tű szerűség, mert akkor viszont az a benzin levegő keverékért a felelős?
|
2008. máj. 16. 09:06 | Válasz | #227 | |||
köszi az infót:) | |||
|
2008. máj. 16. 09:05 | Válasz | #226 | |||
Rendben mindenképpen megnézem ma még ,de beszétem a tamással is ö is azt mondta nem olyan nagy a gáz ha nem csöpög,folyik sehol , én nem láátam alatta tócsát és megnztem közpésztenderen járattam kb 5-10 percet de éreztem benya szagot körülötte és ne is csöpögött.
| |||
|
© Zsolt | 2008. máj. 16. 08:57 | Válasz | #225 | ||
Béla: a maja biblia 160. oldalán van a karburátor rajza. A 2-es csavarral az alapjáraton tudsz állítani, míg a 3-assal a benzin levegő keverési arány (dús-szegény) állítható be. Több állítási lehetőség nincs, végül is egy sima ETZ kabin sincs más, csak ez a két csavar. Igen, a tankot ki kell szerelni, ill. oldalra dönthető, ekkor a csövek maradhatnak rákötött állapotban. Lacko: ha tócsa nincs alatta, akkor nincs baj. A karbi úszószelepe lényegtelen hogy zár-e, a gép AC pumpás és nem gravi tartályos, tehát nem jöhet orrán-száján ha áll a gép. Ettől még elindulhatsz. A benzinszag jöhet máshonnan is, lehet, hogy a benzintank szellőzőcsöve esett le, vagy az üzemanyag cső valahol könnyezik. Én még ma megnézném, hogy mi a helyzet, pár dolgot kell csak leszedni (ülés + burkolat), nem nagy ügy. | |||
|
2008. máj. 16. 08:25 | Válasz | #224 | |||
Nagyon fontos kérdés ugy nézki a karbimban az úszószelep nem zár rendesen ezért van reggelre benzin szag,ettöl még indulhat nehezebben ?és hogy ezzel el lehet e indulni a holnapi túrára mert ma melo van és nem hinném hogy lenne időm megcsinálni este meló után.ugyhogy vagy nem együnk holnap vagy ha azt mondjátok ezzel el lehet indulni akkormegyünk vagy akik jnnek azok mögé felülünk a csajommal. | |||
|
2008. máj. 15. 08:14 | Válasz | #223 | |||
Reggel a garázsban igen intenzív benzin szag volt és érzehetőena motorombol jött,aztán kitoltam az utcára és kicsit nehezen is akart beindulni de utána tökéletesen müködött,egyzser régebben volt valami hasonlo benzinszag már akkor sem értettem a dolgot ez még azután volt hogy megvettem. Nem tudjátok hogy esetleg mi lehet ?amikor toltam be a mocit akkor egy picit megdöntöttem oldalra elképzelhtő hogy esetleg ekkor folyhattot a karbiba benzin?
| |||
|
madaraszbela | 2008. máj. 14. 13:03 | Válasz | #222 |
Sziasztok! Hol lehet állítani a benzin levegő arányt? Nagyon kormos a gyertyám. Illetve az alapjárat a kisebbik csavar a porlasztón? Csak a tank kiszedésével érhető el? Üdv. MB |
© Zsolt | 2008. máj. 14. 09:05 | Válasz | #221 | ||
A 250-es típusnál a reset gombot kell folyamtosan nyomva tartani 2-5 másodpercig (maja biblia 12. old) A 125-ösnél nem tudom...
| |||
| |||
© XS | 2008. máj. 13. 21:40 | Válasz | #220 |
Nos megnéztem a szervízkönyvet is. Felülről azt látni, amit írtam, de aszerint alulról kell állítani. Amit én mondtam, a fehér fej meg a fogaskerékszerűség az már az állítómechanizmus felül. Tehát elvileg alulról állítható, holnap megnézem ezt is.
| |
2008. máj. 13. 21:36 | Válasz | #219 | |||
Köszi. Sejtettem, hogy nem lesz egyszerű, de... A jobb hátsó lámpám néha nem világít, de azt hiszem, hogy egyenlőre így marad. Majd ha sok időm lesz. Az első lámpákhoz is szét kell szedni az egész motort? Elég porosak az izzók, jó lenne kicserélni, mert alíg világít. | |||
| |||
end | 2008. máj. 13. 21:15 | Válasz | #218 |
Gimiharangot=gumiharangot
|
end | 2008. máj. 13. 21:14 | Válasz | #217 |
SomTom! Kérdésedre a válaszom: nagyon egyszerüen, az első kerék kivételével csak a motort kell szétszedned!...de félre a tréfával. Ahoz, hogy a hátsó lámpákhoz hozzáférj, az ülést a csomagtartóval, a tanksapkánál a gimiharangot kell levenned, utána körbe az egész burkolatot le kell csavaroznod és óvatosan hátrafelé levenni, miközben a tank beömlőnyilásán át kell emelned. Ez egy kicsit bonyolultan hangzik. /de az is/ Ez azért van igy mert a hátsó lámpa csavarjai fogják össze a két oldalsó burkolatot a középső burkolattal, sehonnan sem férni hozzá. Sok sikert!
|
© XS | 2008. máj. 13. 15:49 | Válasz | #216 |
A 2 lámpás van nekem is. Nos lekaptam a lámpa feletti idomot, és szerintem a 2 lámpa közötti 1-1 állítócsavart, amik füffőleges tengelyűek, csak innen lehet elérni. Fehér a fejük, és egy fém fogaskerékféleséget forgatnak, ha tekered az állítócsavart. Ez az egyik tengely, az erre merőleges pedig alulról állítható, mind2 lámpa hátlapjának külső oldalán.
| |
Túri Márk | 2008. máj. 13. 14:09 | Válasz | #215 |
Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni h h lehet kinullázni az oil checking kiirást? Előre is köszönöm..
|
© Etibi | 2008. máj. 13. 12:48 | Válasz | #214 |
Ui.: Ha elsőre nem találod amit keresel érdemes megnézni a malaguti,aprillia stb. címszavak alatt is, mert jónéhány motorgyártó felhasználta már ezt a blokkot. Ha lessz egy kis időm összeszedem, hogy pontosan mely tipusokba került bele.
|
© Etibi | 2008. máj. 13. 12:44 | Válasz | #213 |
Sziasztok! Végre megleltem. Találtam egy internetes áruházat, ahol a majához is tartanak utángyártott (főleg olasz) alkatrészeket. De nem csak görgő + szíj. Van utángyártott karburátor membránjuk is és 10E -rel rövidebb az ára mint a yamaha-nál. :) Ez mindenképp pozitív. Telefonon is nagyon segítőkészek voltak, ajánlom mindenkinek. Persze nem célom reklámozni őket. Az oldal címét berakom a fórum boltok rovatába. Sok sikert mindenkinek, de kívánom, hogy minnél ritkában legyen rá szükségetek. :)
|
2008. máj. 12. 20:51 | Válasz | #212 | |||
Köszönöm szépen a segítséget. Megpróbálkozok vele, menni fog azt hiszem. Másik kérdésem, hogy hogyan lehet a hátsó lámpa izzóihoz hozzáférni? | |||
| |||
end | 2008. máj. 12. 20:23 | Válasz | #211 |
SomTom! Nem egy egyszerü feladat de megprobálok segíteni.Le kell szerelned a plexit és az alatta lévő fekete háromszöget /amiben a helyzetjelző van/ valamint baloldalt alul az oldalsó burkolatot, ahol a folyadék szintet ellenörzöd./ablak/ Leengeded a hütőfolyadékot /alsó gumicsö bontása/ a beöntö csö sapkáját leveszed,/elöl/ ehez el kell kalapálnod a kezedet ahoz, hogy azon a kis háromszög nyiláson beférjen.Feltölteni is ott kell, vékony cső, tölcsér segitségével, alapjáraton.Amikor a kiengyelitő tartály megtellik, a vizpunpánál a gumicsövet megoldani,a levegöt kiengedni./légtelenités/ -én minden csatlakozót megszoktam lazitaní, igy biztosan nem marad levegös- Elösször mikor kiprobálod figyeld a vizhöfokméröt mert ha nem jól légtelenitettél felforr a vized, ha a kiengyenlitö tartályban kevés a folyadék már ott is tudsz tölteni, a beöntő csonk az aksi mellett található... remélem tudtam segíteni:
|
© Zsolt | 2008. máj. 12. 10:38 | Válasz | #210 | ||
Húú, ezt én sem tudom, nincs tapasztalatom a 125-ös terén.
| |||
|
2008. máj. 11. 22:49 | Válasz | #209 | |||
Sziasztok. A héten vettem egy 1999-es 125-ös Majestyt, 13000 km-rel. Érdekelne, hogy hogyan tudom lecserélni a hütőfolyadékot. Előre is köszönöm a segítséget. | |||
|
© Tutula | 2008. máj. 11. 11:22 | Válasz | #208 |
Köszi megpróbálom.
| |
2008. máj. 10. 21:16 | Válasz | #207 | |||
No kérem szépen a vizhőfokmérőm nekem is rendetlenkedett ma, mentem vagy 20 km-t nagyon rossz rázós úton, azóta vagy működik vagy nem. Zsolt tapasztalatait és felfedezését követve holnap én is érintkezőzöm.
| |||
|
2008. máj. 09. 22:17 | Válasz | #206 | |||
A helyprobléma az tényleg gond. Mindenesetre én csak azt furcsállom, hogy a csavarfejek lefele néznek a rajzon. De miért? Legalábbis azon a manuálon amit megnyitottam. De szerintem ez is nagyon hasonló, vagy ugyan olyan.
| |||
|
2008. máj. 09. 22:07 | Válasz | #205 | |||
Nem vagyok benne teljesen biztos de nekünk azt hiszem innen lehet állitani a fedél levétele után. Úgy jó nagy hely van elfér az ember keze.
| |||
|
2008. máj. 09. 22:06 | Válasz | #204 | |||
Ezt nem tudom. Én az állitócsavarokat nem babráltam mert jól világit a lámpa, csak a riasztót kötöttem be és helyeztem el,ezért vettem le a fedelet.
| |||
| |||
2008. máj. 09. 22:01 | Válasz | #203 | |||
Joe! És az állítócsavarokat csk felülről lehet megfogni? Alulról nem?
| |||
|
2008. máj. 09. 21:58 | Válasz | #202 | |||
És az állítócsavarokat csak onnan lehet elérni, vagy lentről is?
| |||
|
2008. máj. 09. 21:16 | Válasz | #201 | |||
Tutula! a két csavart kiszeded és a fedelet le kell pattintani. A fedélen van 2-4 kis műanyag fülecs ami illeszkedik a kasztnihoz. Ha a csavarokat kivetted már csak ezek fogják.Én sem birtam elsőre levenni, másodjára bátrabb voltam és egyből lejött. Nem törik el. ( remélem)
| |||
| |||
2008. máj. 09. 20:40 | Válasz | #200 | |||
Most már kíváncsi vagyok a megoldásra, mert (ha jó manualt nyitottam meg: Yp-250 SMsuppl 2000) az 50. oldalon látható a felső képen a vertikális, az alsó képen a horizontális állítócsavarok helyzete. Ezek arra utalnak (számomra) hogy alulró felnyúlva a sárvédő fölött lehet tekergetni a csvarokat igény szerint. Szóval érdekel a dolog! A felső idomot szerintem az izzók cseréjéhez kell csak leszerelni... | |||
|
© Tutula | 2008. máj. 09. 13:26 | Válasz | #199 |
Köszi
| |
© Tutula | 2008. máj. 09. 13:25 | Válasz | #198 |
Szia,Neked ,ha jól látom az egylámpás motorod van,nagyon szép állapotú,látszik van gazdája,aki szereti.Az enyém dupla lámpás,és a lámpabúra felett van egy idom melyet 2 csavar tart,ezen van egy kerek Yamaha embléma,nos ezt kellene valahogy leszednem ,mert az én értelmezésem szerint emögött vannak valami állítócsavarok.A gépkönyv is ezt mutatja.Csak nem akarom összetörni meg feszegetni.A rugóállításon én is gondolkodtam.
| |
© XS | 2008. máj. 09. 12:10 | Válasz | #197 |
A manóba, bocsánat, az előbb nem látszott semmi, ezért beírtam újra. Kár volt.
|
© XS | 2008. máj. 09. 12:09 | Válasz | #196 |
Hétvégén megnézem. Még nem kellett állítanom, ezért nem tudom.
|
© XS | 2008. máj. 09. 12:08 | Válasz | #195 |
Hétvégén megnézem. Még nem kellett állítanom rajta.
| |
2008. máj. 08. 22:25 | Válasz | #194 | |||
Vízhőfokmérő : Ne tudd meg Zsolt, amikor olvastam amit írtál, a hajam majd kitéptem. Pont aznap du. állítottam be az ülésemet, előző nap tettem fel a karbit. Az ülés olyan jól sikerült, hogy ma alámentem a mocinak aknából, de sajnos nem tudom megfelelő módon elérni az érintett szondát. Úgyhogy jól csukódó ülés ide-(vagy)oda, leszedem és kipucolom, mert nagyon izgat a dolog. Tutula, a mi gépeinken simán lehet állítani a fényszórót, ha alányúlsz előlről a lámpatestnek mind horizontálisan, mind vertikálisan. (a szerelési segégletekben van fénykép a mi lámpánkról, az első idom felrakásánál) Azért nem értem a leszerelendő alkatrészt, mert ha felveszel egy utast, eleve állítani kell a tompin. No ugye ez szerelgetve érdekes. Szóval elgondolkodtat a dolog, de nincs más ötletem, mint a tapis alsómajomfogás. Vagy esetleg két utas esetén a hátsó teleszkóp keménységén állítva lehet kiküszöbölni a magasan hordó tompítottfényt? Nem tudom... A magad felé húzandó panellről meg annyit, én azt tapasztaltam a magam gépén, hogy a megfelelő szögből érkező erőhatásoknak nagyon könnyen engednek az idomok. Ha rosszul nyomorgatom, szenvedés. Légy óvatos, de határozott. Tudom hülyén hangzik, de nem tudom máshogy megfogalmazni. Ez a nesze semmi fogd meg jól jótanács. | |||
|
© Tutula | 2008. máj. 08. 15:22 | Válasz | #193 |
Kedves Xs! Tutkó a géped !Az enyém is ez a modell,éjjel mentem vele,és a tompított fényszórón kellene állítanom ,mert közelre szór egy kicsit.Nem nagyon mozdul az elején a panel,amit le kellene szednem,esetleg tudnál segíteni,oldalrol feszítsek alá vagy mit csináljak?Hiába húzom magam felé amit ír a kezelési könyv ,ami amúgy nagyon tetszik A két csavart ami rögzíti,kiszedtem természetesen.Természetesen mindenkitől elfogadok segítséget
|
© Zsolt | 2008. máj. 06. 16:41 | Válasz | #192 | ||
Ma tettem egy érdekes felfedezést. A majáknál eddig azt hittük, hogy a vízhőfokmérő azért van folyamatosan mozdulatlanul, mert levegős a karbi környéke. Hát nem! Az indítómotor gondom miatt rendesen szétkaptam én is a gépet és mivel villamos jellegű gondom volt, átnéztem a vezetékeket és a csatlakozókat máshol is. Szóval a hőmérő gomba a blokk felső részén van az akku felöli oldalon. Kicsit megmozgattam a csatlakozót és végül is rajta volt, jelegénél fogva kicsit forgott is. Tanakodtam, mi van ha a nagy felületi ellenállás és a kis óhmos mérési tartomány miatt nem mér a műszer. Felcsiszoltam ezért a csatlakozó felületeket + kontakt spray és jól összenyomtam a villát, hogy ne forogjon, ne mozogjon. És láss csodát, jó lett! Most mér frankón a hőmérő.
| |||
|
2008. máj. 05. 08:39 | Válasz | #191 | |||
Megnézegettem a karbit közelről, mert nem hagyott nyugodni a dolog, hiszen az úszóházból az utolsó csepp benya is eltűnt, nem győztem köszörülni. Hát a gyorsítószelep alján adta meg magát valahol a tömítás, és ott ürült ki teljesen. Az olajadalékokról meg annyit, hogy a fémet csak fémmel lehet pótolni, bárki bármit mond! Vagyis, ezek akkor fejtik ki jótékonyan a hatásukat, ha jó állapotú a motor, és kopások még nincsennek. A bratyóm vett anno egy 206-os pezsót, nagyon tuti állapontban, valami 40'000km-el. SLICK-50 volt akkor a menő, a szervizben is ajánlották neki, tett is bele. Ez teflonbevonatot képez a fémfelületeken, csökkentve a súrlódást. Igaz, valamivel kisebb lett a motorfék, de a futása sokkal kiegyensúlyozottabbá vált. 140'000 körül adta el, a srác aki megvette, azt mondja nem tudja agyonütni a motort. Betartja a rendszeres olajcsereciklust, de se nem fogyasztja az olajat, se nem kokszosodik. Tehát alapfeltétel a jó állapotú motor is! Azok állítólag az igaziak, amik beépülnek a forgó-kopó alkatrészekre(-be). A METABOND nem ilyen, olajcsere esetén kiűrül, de érdemes pótolni egy új felöntéssel, ha bevállt. Jó teszt lesz az egri kirándulás. Az is hozzátartozik, hogy csk "kezelt" olajat szabad utánnaönteni, tehát abban se ártana ha lenne adalék. Jól belemásztam a zsebede nem Jasa? | |||
|
© Zsolt | 2008. máj. 05. 07:26 | Válasz | #190 | ||
Nekem a Metabondról nincs tapasztalatom, de biztos, hogy úgy fejti ki rendesen a hatását, ha egy teljes olajcsereciklust a motorban van. A következő olajcserénél próbálkozzál márka váltással, a típus maradjon ugyanaz.
| |||
|
2008. máj. 04. 22:08 | Válasz | #189 | |||
Az én motorom is fogyaszt olajat, 3'000km alatt kb 6 6,5dl. Több szerelő is azt állítja, ez normális ennyi km esetén. Remélem. Most a 20W50-es van benne. A METABOND egyébbként biztos hogy jó, van egy autóversenyző barátom, Ő is elismeréssel szól róla. Olajat meg hozzál magaddal, nálam is szokott lenni ha kimegyek a hegyek közé. Lassan felszerelem magam, mint Zsolt. Kis műhelymotor, saját magam mentése céljából... | |||
|
© jasa | 2008. máj. 04. 21:48 | Válasz | #187 | ||
Kicsit aggódom: megy a gép símán (igaz mostanában kevesebbet használtam) hol lesz ennek a böjtje... Azt azért tapasztaltam hogy csipegeni az olajat, 6-800 km alatt lefogy a nivópálca aljáig (kb 2 dl) Még a német út előtt a szerelő rádumált, tegyek a Ventóba Metabondot (olajadalék - méregdrága) egy kicsit kapott belőle a burgi is, kíváncsi vagyok lesz-e hatása ?
| |||
|
© Zsolt | 2008. máj. 04. 19:05 | Válasz | #186 | ||
Azért ez nem igaz fiúk! A Maja Biblia 210. oldalán van a a gép kapcsolási rajza. 1. generátor, 2. fesz szabályzó. Multiméterrel meg kellene nézni, hogy a fesz. szabályzó kapcsain van-e mérhető töltő áram. (piros vezeték) Majd ezután megnézni, hogy a piros vezeték kontaktba van-e az 5. biztosítékon keresztül a 4. akkumulátorral. Méréskor vigyázz a véletlen testelésre, lehet kárt csinálni rendesen. A biztosíték az akku előtt van, az indítómotor relé oldalán.(5.Main fuse-bizti, 6. Starter relay-relé) | |||
|
2008. máj. 04. 18:31 | Válasz | #185 | |||
Nem szabad feladni! Mindenikünknek voltak komoly problémái is, és én is úgy érzem nem értem még a végére. De nem baj, emberek csinálák (még ha oly kicsik is) tehát mi is meg tudjuk találni a problémákat, és meg is oldjuk őket! Töltésügyben tényleg Zsolt lesz aki tud segíteni, bár az esetek nagytöbbségében is Ő húz ki minket a szarból. | |||
|
end | 2008. máj. 04. 17:38 | Válasz | #184 |
Zsolt természetesen Neked is igazad van, de ezt úgy gondoltam,hogy nem kell külön kiemelni.Most pótolom mulasztásomat:Neked is Köszönöm! Azért nem minden kerek, most van áram, pöcre indul, megszünt a ledadogás, de elment a töltés. Nyanvat 0,1 voltot sem tölt max. fordulaton. Biztosan az én hozzáállásommal van a baj, mert én csak motorozni szeretnék és nem a motorszerelő szakmát Á-Z-ig megtenulni./a hasznát motor elönye ???/ úgy,hogy megprobálom a következő problémát is megoldani, hátha án birom tovább.
|
2008. máj. 04. 10:43 | Válasz | #183 | |||
A tömítés nézett ki furcsán. Ha a benzinszintem szállt volna el, akkor a túlfolyón távozik a felesleg a megfelelő gumicsövön át, ill. a motorba jut be. Nem ez történt, a henger és a blokk illesztésénél van egy mélyedés, ott állt meg a nafta, és amikor megtelt, onnan folyt le, meg amikor oldalsztenderre tettem a motort, a blokk oldalán. Látszik is a folyásnyom. Remélem az eredeti karbival nem lesz gondom.Ki van takarítva, bár nem igazán volt benne se szemét, se üledék. Jó kis szűró van a szivattyún. Ennek a cseréjét nem írja a Bibliánk valahol? Vagy ez örökös amíg be nem dugul? Az enyém tuti, mert amkikor elengedtem a befogott csonkot, lőtt vagy 60 cm-re, de folyamatosan! Hát a tapasztalatok meg szépen jönnek, csak velem az a baj, ha nem írom le őket, hajlamos vagyok elfelejteni. Lehet szenilisedek...? | |||
|
© Zsolt | 2008. máj. 04. 08:46 | Válasz | #182 | ||
A karburátor csésze tömítése nem megfelelő? A karbiból akkor is kifolyik a benzin, ha nagyon magas a benzinszint, vagy túltelítődik a csésze. (úszó-zárószelep probléma) Á, nem fogtam én meg semmit. Örülök, hogy egyre többen vagyunk tapasztalatokkal megáldva, így tudunk segíteni a többieknek. | |||
|
2008. máj. 03. 21:45 | Válasz | #181 | |||
Igen, megint Te fogtad meg az "Isten lábát", csak az a különbség hogy én (a trehányságomnak köszönhetően) a pontos hibát írtam le. Gyakorlatilag én csináltam magamnak egy műhibát, amit sikerült megoldanom. Erre is van egy jó mondat: -Fasza gyerek aki a vállam veregeti!- vagyis end is kellő trehánysággal van megáldva a problémakeresést illetően. Ez van. Önindítóügyben is lehet hogy megoldottad a problémát, hiszen a kontakthiba is eredményezthet ilyen jelenségeket. Más. Benzinfolyásom. Képzeld el, nem a benzinszivattyúm adta meg magát, és nem is a csövek. Levettem a tankot, majd letettem a motor alá, és a szívótorokról jövő vákumcsövet visszatettem a helyére és indította. Az úszóházban levő üzemanyaggal simán járt 2 percet alapjáraton, és a szivattyúnál semmi nem eresztett. Húzgáltam a gázt miközben balkézzel befogtam a szivattyú kifolyócsövét, és akkor láttam, hogy magából a karbiból folyik a benzin rá a henger tövére. Valahol a porlasztó a jobb oldalán ereszt. Levettem a karbit, és az eredetire rátettem az "új" membránt és szivatót, és itt elfogyott a nap. Vasárnap ébredés után összerakom, és megjelentem mi történt. Sajnálom ezt a kerbit, mert ennek a vizcsövei átjárhatóak, az én eredetimnek meg sajnos nem. Hiába fújkálom és furkálom (az 1,5-ös fúró simán belemegy) nem jut át a levegő. Pedig a fúrószárat ahogy beledugom a nyillásokba, a vízcső furataiban össze kéne hogy érjenek. Még megpróbálom átpucolni. Jó lenne ha átjárhatóak lennének. | |||
| |||
© Zsolt | 2008. máj. 03. 12:41 | Válasz | #180 | ||
És nekem miért nem lett igazam? "Kezdjük a legegyszerűbbel: kontakthiba, csatlakozó lazulás. " | |||
|
2008. máj. 02. 23:01 | Válasz | #179 | |||
Ez a vak tyúk is talál szemet efektus. A durrogásom meg összefügghet azzal, hogy én cseréltem karbit a membrán miatt, és ez nem lett beszabályozva csak rátettem. Örülök hogy működik.
| |||
|
end | 2008. máj. 02. 15:29 | Válasz | #178 |
A "tamas"-nak lett igaza! A bitósíték és a gyújtáskapcsoló közözz tünt el az áram, behuztam egy új kábelt és pöccenésre indult.Azt nem tudom, hogy a rángatás ezzel volt e összefüggésben mert kiprobálni sajnos nincs idöm./azért reménykedem/ Nekem nem durrogott csak egyszerüen nem vette a fordulatot, csak melegen és huzamosabb nagyobb tempó után, mint mikor a karbiból elfogy a benzin, v.gyertyapipa, v. trafó.A karbi jó a többin kellene végimenni....Köszönöm a segítséget, további szép gurulást!!!
|
© Zsolt | 2008. máj. 01. 22:39 | Válasz | #177 | ||
Végül is ezt ki lehet egyszerűen mérni, a műszerfal alatt van egy a többitől eltérő vastagságú piros vezeték (ez lehet a gerinc), erre kellene rámérni. (én a riasztót ide kötöttem)
| |||
|
2008. máj. 01. 22:08 | Válasz | #176 | |||
Nem szeretnék beleavatkozni villamossági dolgokba, mert a minap is hülyeséget írtam a generátorról, csak elmesélném a saját élményemet. Nem említettem, mert szégyelltem a trehányságomat, de most ezzel hátha segítek valamit. A hibaleírás nálam is stimmelt, de rögtön megtudtam oldani a problémát. Nekem durrogott menet közben, meg persze elment az erő. Utánna meg nem indult, majd ha bekapott, alapjáraton ment, de a fordulatot csak durrogva vette. Nekiláttam tolni, de csak kísérletezgettem, és láss csodát beindult, húzott mint állllat. Vérszemet kaptam, és leállítottam, erre nem indult. Se kép, se hang, vaksi műszerfal. Nyomogattam mindent, de semmi nem ment. Berágtam, és joblábbal dühömben dobbantottam a taposógumin miközben húztam a féket és nyomtam az indítót, mire beindult. Ebben a pillanatban jött a szikra, hogy az akksi fölött toporzékolok, és biztos kontaktos. A hiba oka az volt, (aki emlékszik a sztorira tudja hogy kidurrantottam az akksimat) hogy én nem kapcsos, hanem fasstonsarus riasztóba való akksit tettem bele, óccsóé. Lecsúszott a saru, és hol volt kontakt, hol meg nem. Visszaoperáltam, azóta semmi gond (az üzemanyagfolyástól eltekintve). Azt furcsálom nagyon, hogy nem azzal kezdődött nekem sem a probléma hogy nem indult, hanem fordulaton voltak gondok, és kigyorsításkor. Mindez napokig eltartott, és nem tudtamn rájönni a probléma okára, míg meg nem állt. Ötletem : Mi lenne ha a főkábeleket behelyettesítenéd egy másik párhuzamos kábelpárral, amivel kizárhatnád az esetleges vezetékszakadás lehetőségét. Hátha csak ennyi...? Valahol kábelszakadásod van esetleg, és amikor volt kontakt ment, aztán akadozott, majd teljesen megatda magát. | |||
|
© Zsolt | 2008. máj. 01. 20:39 | Válasz | #175 | ||
Az oldalsztender kihajtott állapotban nem blokkolja a műszerfalat, csak a gyújtást veszi el. No jó, gondolkozom tovább...
| |||
|
end | 2008. máj. 01. 20:29 | Válasz | #174 |
Köszönöm... de már mindent végigcsináltam. Egy ötletem van csak de nem tudom megoldani, nálam ha oldal sztenderen van a motor nincs áram, arra gondoltam, hogy az ottani kapcsoló romlott el és úgy érzékeli mintha... Már kiiktattam, rövidre zártam mindent (gondolom én)de nem ismerem a müködési elvét, igy csak tapogatozom.Sajana több ötletem nincs.... |
© Zsolt | 2008. máj. 01. 19:57 | Válasz | #173 | ||
Nehéz menet lesz… Kezdjük a legegyszerűbbel: kontakthiba, csatlakozó lazulás. A Maja Biblia 209. oldalán találod azokat az elektromos lomokat, amik a gépben vannak. Szereld ki az alsó-középső szerszámboxot, valamint kapd le a szélvédőt. Gyújtást add rá. Szépen tapogasd végig és mozgasd meg a vezetékeket, csatlakozókat lépésről-lépésre. Egy ember folyamatosan figyelje a műszerfalat. Ha a műszerfal hirtelen életre kell, akkor a célegyenesben vagy. Ha mégse akkor írj, folytatjuk. | |||
|
end | 2008. máj. 01. 19:26 | Válasz | #172 |
Van valakinek valami ötlete a hiba orvoslására.Pár napja huzamosabb tempó után ledadog kigyorsításnál, nehezen veszi fel a fordulatot.Már végig probáltam mindent de a hiba marad. Hab a tortán mostmár be sem tudom inditani, ráteszem a gyujtást de semmi.Nincs áram a müszerfalon, semmi nem müködik.... biztósíték aksi jó. Valami jó ötlet ha van valakinek előre is köszönöm.További jó gurulást a hosszúhétvége hátralévő napjain.
|
© Zsolt | 2008. máj. 01. 16:45 | Válasz | #171 | ||
Szerintem az AC pumpa környékén, vagy a karburátornál lesz a gond. Én sem értem még az indítómotor gondom végére, most hétvégén fogom szétbontani és meglátjuk mi a helyzet. | |||
|
2008. ápr. 30. 22:29 | Válasz | #170 | |||
Napok óta egyre nehezebben indult a mocim, és benzinszag is terjengett a garázsban. Betudtam a rotikapa jelenlétének (már a benzinszagot) de ma már pont annyitr kellett köszörülnöm, mintha az üzemanyagellátórendszer teljesen üres lett volna. Valahol elengedett egy benzincső (jobb esetben) mert délután mentem egy kis kört és utánna benzintócsát találtam a motor alatt középen. Kíváncsi vagyok mi lesz az ok!
| |||
|
2008. ápr. 18. 22:32 | Válasz | #169 | |||
Vezeték nélkülit vettem egyszer, többet sem fogok, mert ha megcsörren a mobiltelefonom, máris 99-et mér. Szétnézek kerós boltban, mert izgatja a fantáziámat a dolog. Nem rázza a jeladó mágnese a kormányt, v. ellensúlyoztad?
| |||
|
© jasa | 2008. ápr. 18. 09:15 | Válasz | #168 | ||
Igen valóban, csak előbb le kell fényképezni. Igyekszem a hétvégén elküldeni, de elég sűrű a menetrend, mert holnap bringatúrára megyek ( lásd: balatonkor.hu) Hétfő hajnalban meg indulunk Düsseldorfba 1 hétre, meglátogatjuk a fiamat, fél évre kontroller gyakornok a Henkelnél Most elviekben néhány dolog: - ez egy BBB kerékpárcomputer 11 funkciós, vezetékes (vezetéknélkülit motorra nem célszerű) - nekem fúrni kellett az alu felnit a jeladó mágnes rögzítésére, közel az agyhoz találtam rejtett helyet, nem nagyon látszik - a jelfogadót a teleszkópszárra rögzítettem, műanyag bandázzsal, hasonlóképpen a vezetéket több ponton - a vezeték alig látható, igyekeztem a burkolat alatt vinni - a kijelzőt a kormányszarv közepére, a "völgybe" rögzítettem, rejtett csavazozással, a műanyag elemet itt is fúrni kellett. - beállítod a kerékkerület hosszát (le kell mérni) és halál pontosan mér (tesztelve az útmenti sebességellenőrökkel ) nekem praktikus, bevált. | |||
| |||
2008. ápr. 17. 21:09 | Válasz | #167 | |||
Jasa! Ajámlottad egy fenti beírásodban, hogy ha kéri valaki, elküldöd a kerós km számlálód felszerelését, meg miegymás.. Légyszi légyszi légyszi... | |||
|
© jasa | 2008. ápr. 15. 13:47 | Válasz | #166 | ||
Nekem is pontosan ugyanez van a burginál: a légszűrűház (közvetlen az ülés alatt van)aljából vezet le egy gumicső a középsztenderd mellé és minden reggel egy csöpp fogad (olyan olajos-vizes mint ahogy Béla mondja) Már aggódtam hogy mi a gond. A gyári szivacs légszűrőt mindjárt vételkor kitisztítottam és kapott egy kis olajat + kinyomogatást. Ahogy írtad , valószínűleg ez a szivacsban lévő olaj csöpög le apránként alulra. Van a szivacsot tartalmazó doboz és a karbi között mégegy doboz. Azt nem néztem meg belülről, a robbantott ábra szerint üres. Azért utánanézek milyen, köszi a tippet !
| |||
| |||
© Zsolt | 2008. ápr. 15. 11:57 | Válasz | #165 | ||
Tamás: bontóban nézd meg, újonnan is 18 euro. Madaraszbela: természetes jelenség, indításnál néha visszapüfög a légszűrőbe a motor. Nekem is látni időnként, egy légszűrőház takarítás + szivacs átmosás nem ártana. | |||
|
madaraszbela | 2008. ápr. 15. 11:48 | Válasz | #164 |
Sziasztok! Valami folydogál a légszűrőmből. Ez csak valami páralecsapódás, vagy valami nagyobb probléma lehet? olyan vizes olajos valami.Nálatok is van hasonló? Üdv. MB |
2008. ápr. 11. 13:07 | Válasz | #163 | |||
Autósboltosok csak néznek. Mosógépeseknek van hasonló profilgumijuk, de az meg túl kemény, nem veszi fel a sarkain az ívet, meg a plexi is elég vastag bele. A vezetékre gondoltam, de azok meg álltalában öntöttek, és nem lehet kihúzni a belső kábelt, hanem le kellene fejteni. A sarkokon az is merev sajnos. Lehet hogy gyári lesz belőle?
| |||
| |||
2008. ápr. 11. 12:58 | Válasz | #162 | |||
csak egy ötlet: elmész egy villanyász boltba, veszel valami fekete szinű megfelelő vastagságú kábelt és pengével hosszában elvágod, majd felteszed a plexi szélére. Vagy autósboltban valamilyen peremezett gumi csikot keresel. Hirtelen nincs jobb ötlet. | |||
| |||
2008. ápr. 11. 09:35 | Válasz | #161 | |||
Srácok! A pleximről (mivel le is volt töredezve) leszedtem a polírozás miatt a peremvédő gumicsík(darabokat). Segítsetek, mivel lehetne pótolni, mert így nagyon kopasz szegényke.
| |||
|
2008. ápr. 08. 22:31 | Válasz | #160 | |||
e.mail elment!
| |||
| |||
Laci2 | 2008. ápr. 07. 12:58 | Válasz | #159 |
Így már redben van.Köszi!
|
© jasa | 2008. ápr. 07. 12:54 | Válasz | #158 | ||
IGEN, és KÖSZÖNÖM előre is.
| |||
| |||
2008. ápr. 07. 12:48 | Válasz | #157 | |||
Ja ja! Hajtóműre gondolván, bevéstem a motorolajat. Jasa jól látja a helyzetet...
| |||
|
© jasa | 2008. ápr. 07. 12:34 | Válasz | #156 | ||
Tisztázzuk: 1. a mitsuboshi, mint írtam egy japán márkanév (google-ba beírva láthatod) és pl. hajtószíjakat gyárt. 2. Nem vagyok Tamás "fogadatlan prókátora" de: "....Gyári adat a 10W30-as hajtóműolaj, ezt tedd bele,....." lásd 147 hsz. Nos a 10w30 inkább motorolaj, a 80w90 pedig hajtómúolaj, véletlen elírás lehetett. Így már rendben, Laci? | |||
| |||
Laci2 | 2008. ápr. 07. 12:05 | Válasz | #155 |
Tamás!-ezt most valahogy nem értem:Motorolajat írtam!!! A hajtómű stimmel.
|
Laci2 | 2008. ápr. 07. 12:04 | Válasz | #154 |
Az a Mitsuboshi milyen,arról még az életben nem hallottam.
|
2008. ápr. 07. 11:47 | Válasz | #153 | |||
csak kicsiben írom, de betojni sem volt időm, meg a zabszem sem ment volna fel sem ki.Szerintem az volt a mázlim, hogy egyenesben állt a kormány és nem lejtett a talaj. A lehuppanás meg lassitott film szerűen ment, a többi meg gyorsan.
| |||
| |||
2008. ápr. 07. 11:43 | Válasz | #152 | |||
jasa van egy 250-es burgihoz való szerelési manualom. ha érdekel elküldöm emailben.AN250-es 1998-2002-ig. 138 oldalas.
| |||
| |||
© jasa | 2008. ápr. 07. 11:41 | Válasz | #151 | ||
Ja igen: gratulálok "erőművész Úr", tisztacsere volt-e utána ? Egyébként a témához illik: pénteken megjött a gyári rögzítőfék bowden, újból szétkaptam a gépet, beraktam :OKÉ !!! (Sokba került, de a környéken rengeteg a lejtő és nem akarom hogy eldőljön a vas... szerelés közben meg kell a kiékelés, mint ahogy Tamás is írta.)Ha már szétkaptam, felszereltem rá a "BBB" kerékpárórát is. Nekem már a Dinkánál is bevált: jól látható nagy méretű kijelző, pontos sebességmérés, napi számláló, menetidő, összes menetidő, átlagsebesség, óra, stb... és van egy SCAN funkció is ami automatikusan lépteti az egyes funkciókat, nem kell pl. menet közben kesztyűs kézzel nyomogatni. Ha esetleg érdekel valakit, tudok képet küldeni a jeladó illetve az óra elhelyezéséről. | |||
| |||
© jasa | 2008. ápr. 07. 11:21 | Válasz | #150 | ||
A "Mitsuboshi" japán gyári beszállító, elsőrangú márka, a Burgmanban is az van "gyárilag". Horror ára van, de ha vigyázol rá sóóóóóóóóóóóókáig jó lesz !
| |||
| |||
© jasa | 2008. ápr. 07. 11:17 | Válasz | #149 | ||
A 80w90-es való hátra a hajtóműbe, nyugodtan teheted bele.
| |||
| |||
2008. ápr. 07. 09:50 | Válasz | #148 | |||
Bocsi! Motorolajat írtam!!! A hajtómű stimmel!
| |||
| |||
2008. ápr. 07. 09:48 | Válasz | #147 | |||
Gyári adat a 10W30-as hajtóműolaj, ezt tedd bele, ha minden rendben van a géppel (márpedig ránézésre is nagyon szép motor). Ha már régebben nálad van, akkor ismered annyira hogy van-e morgás, vagy rágás a hajtóműben. Ha nincs, tedd a gyár álltal ajánlottat. A dokutárban is megtalálod az idevágó adatokat, érdemes nézelődni benne!
| |||
| |||
Laci2 | 2008. ápr. 07. 07:33 | Válasz | #146 |
Egy olyan kérdés,hogy cserélni akarom az áttételben az olajat,nem tudom melyik jobb.Én a Motul Scootergear 80W 90 1,5dl csomagolásban van.-én erre gondoltam.Gondolom a mégyüteműhöz is ez kell.
|
© Zsolt | 2008. ápr. 06. 21:29 | Válasz | #145 | ||
A szerver nem frankó. Én mindegyik hozzászólásomat szövegszerkesztőben írom meg, majd a frissen megnyitott hozzászólás ablakba egyszerűen bemásolom és MEHET. Vasárnap és esténként lassú a rendszer. Ez van. Nekem már írt ki olyat, hogy nincs ilyen FÓRUM.
| |||
|
2008. ápr. 06. 21:21 | Válasz | #143 | |||
Zsolt! Miért van az, hogy csak pár szavas beírásokat tudok elküldeni? A "webhely nem azonosítható"
| |||
|
2008. ápr. 06. 21:19 | Válasz | #142 | |||
Lackó! A csapágyszámnak rajta kellene lennie a peremén. Én nem egy alkalommal csináltam azt, hogy kellő óvatossággal kivettem a műanyag porvédőt, és teletömtem kézzel jó minőségű zsírral. Ezután szépen vissza a porvédő, és mehet. Mikor berakod Lackó, vigyázz, a golyósor meg ne nyomja a futófelületét. A legoptimálisabb megoldás, egy másik csapágyat ráhelyezni, és kalapács nyelével a helyére kocogtatni. Ne sajnáld rá a pénzt, irtó ciki tud lenni amit Zsolt leírt. Hát még ha menet közben adja meg magát! TopJoe! A légszűrőházat helyére tenni tényleg tényleg jó kis játék! Az meg hogy a variátorod rendben találtad, abszolút megnyugtató. Most meg, hogy a motor is függőlegesben van, már Te is megnyugodhatsz. Nekem tavaly volt egy olyan hülye húzásom, hogy jobbra szálltam, le a gépről (pedig az oktató elmondta, ilyet ne tegyek!). Mivel a sztendert sarokkal nyitottam ki (azóta csak kézzel nyúlok le) nem éreztem hogy nem koppant végálláson, és amikor leléptem jobbra, a motor szépen előreindult, majd balra dőlt. Ezért is festettem le. Csúnya lett szegény nagyon, az egész oldala meg lett csikargatva. Úgyhogy Te büszke lehetsz magadra, és tégy úgy, mint én, ékeld ki az elejét ha szerelsz! Kocsit is ha felemelem, teszek alá bakot, ne az emelő tartsa. A másik jó megoldás, megkötöm a megfelelő fékkart. No meg az is szerepet játszik, hogy nem vagy összeszakadva. B.hatnád Ta a súlypontot... | |||
|
2008. ápr. 06. 21:18 | Válasz | #141 | |||
Lackó! A csapágyszámnak rajta kellene lennie a peremén. Én nem egy alkalommal csináltam azt, hogy kellő óvatossággal kivettem a műanyag porvédőt, és teletömtem kézzel jó minőségű zsírral. Ezután szépen vissza a porvédő, és mehet. Mikor berakod Lackó, vigyázz, a golyósor meg ne nyomja a futófelületét. A legoptimálisabb megoldás, egy másik csapágyat ráhelyezni, és kalapács nyelével a helyére kocogtatni. Ne sajnáld rá a pénzt, irtó ciki tud lenni amit Zsolt leírt. Hát még ha menet közben adja meg magát! TopJoe! A légszűrőházat helyére tenni tényleg tényleg jó kis játék! Az meg hogy a variátorod rendben találtad, abszolút megnyugtató. Most meg, hogy a motor is függőlegesben van, már Te is megnyugodhatsz. Nekem tavaly volt egy olyan hülye húzásom, hogy jobbra szálltam, le a gépről (pedig az oktató elmondta, ilyet ne tegyek!). Mivel a sztendert sarokkal nyitottam ki (azóta csak kézzel nyúlok le) nem éreztem hogy nem koppant végálláson, és amikor leléptem jobbra, a motor szépen előreindult, majd balra dőlt. Ezért is festettem le. Csúnya lett szegény nagyon, az egész oldala meg lett csikargatva. Úgyhogy Te büszke lehetsz magadra, és tégy úgy, mint én, ékeld ki az elejét ha szerelsz! Kocsit is ha felemelem, teszek alá bakot, ne az emelő tartsa. A másik jó megoldás, megkötöm a megfelelő fékkart. No meg az is szerepet játszik, hogy nem vagy összeszakadva. B.hatnád Ta a súlypontot... | |||
|
2008. ápr. 06. 21:14 | Válasz | #140 | |||
Szerintem az volt a piszok mázlim, hogy egyenesben volt a kormány és nem lejtett a talaj.No meg alacsony a súlypont
| |||
|
2008. ápr. 06. 20:24 | Válasz | #139 | |||
Felléphetnél a cirkuszban is:) Télleg nem semmi lélekjelenlétre utal:)Ja és természetesen cserélem a csapágyat a Zsolt által felvázolt lehetséges eset elkerülése akár még 3500 ft is megér:)
| |||
|
© Zsolt | 2008. ápr. 06. 19:58 | Válasz | #138 | ||
Az ár persze nagyban függ attól, hogy hol veszed. Én kicserélném, ha beáll egy meleg nyári napon, távol a garázstól (2-300km-re) és mondjuk vasárnap, akkor nincs mit tenni. Azért nem semmi, hogy megtartottad a motort, elég nehéz 170 kilót egyensúlyozni. | |||
|
2008. ápr. 06. 18:59 | Válasz | #137 | |||
Én is szereltem ma egy jót úgy unatkozósdiból.Kiváncsi voltam a légszűrőre, aztán ha már úgyis ott térdeltem tovább haladtam és levettem a vario fedelét. Nos a varió belül nagyon tiszta volt, a szij brutál erősnek és jó állapotúnak tűnt, megmértem, még 22 mm. Valami mitsuboshi ( nem elirás ) felirat volt rajta, re rühesedés, sem repedések nem láthatóak. A vario ház fedele alatt egy klassz profilgumi tömités van igy nem kell külön tömiteni. No meg megnéztem működés közben, hát nem semmi találmány. Egyszersmint egyszerű is. Ami jó játék volt az a gumiharang karbulátorra való visszahelyezése volt, valamint a bilincs meghúzása.Végül csak meg kellett vékonyan kennem a gumit egy lehelletnyi zsirral,hogy a helyére ugorjon. És ekkor jött a zűr, jól megnyomtam a motort hátulról ( semmi sex )erre leugrott a közép állványról. Hát mit ne mondjak meghűlt bennem a vér. A hátsó keréknél fogva tartottam térdelve egyensúlyozva és centiket araszoltam a felállásig közben mindenhol kapaszkodtam bele. Nem dőlt el ! Megúsztam. Nem részletezem miket mondtam közben. Zsolt a csapágy nem olcsó játék. Tavaly vettem egy kisméretű csapágyat ( talán 6203,vagy kisebbet )a lengyel 2000 volt as sks vagy mifene meg 3500 Ft. A lengyelt vettem meg, közben azon gondolkodtam de jó lenne az a jópár csapágy amit kölyökkorban szétvertünk vagy csapágyasban elhasználtunk.Mondjuk akkor még lehetett pár üzemből " szocializálni ". | |||
|
© Zsolt | 2008. ápr. 06. 18:40 | Válasz | #136 | ||
A csapágyat kapd ki, nem tudom a számát. Normál csapágy, sima csapágyboltban lehet kapni, mindkét oldalról porzárós. Az olaj ok, ami volt benne, azt öntsd bele most is. Akkor lenne fekete, ha ásványi volna. Olajfogyasztás normális. | |||
|
2008. ápr. 06. 18:25 | Válasz | #135 | |||
Ja és az olaj majdhogynem még arany szinű na jó sötét artany de nagyon messze van még a feketétól :)
| |||
|
2008. ápr. 06. 18:23 | Válasz | #134 | |||
Amuyg valami spec csapágy na már csal azért kérdezem mert hogy csapágy boltban kapható e vagy csak robogó kellékesnél?a számát hogy milyen csapágy való bele hol találom meg? vagy vegyem ki és mérjem meg? Ja meg lassan ujra kell olajat cserélni mert letelik a 3000 km megnéztem a olajszintet és kb 1- 1,2 decit után kellet öntenem az még az elfogadható normán belül van ? | |||
|
|
|
|