|
|
|
2014. nov. 12. 21:09 | Válasz | #2159 | |
Tovább tart a masina ha nem szakítod a szarvát,a 140 nem is rossz.
| |
© csaby2 | 2014. nov. 12. 21:05 | Válasz | #2158 |
8 ezret nem hagytam hogy elérje.annyira azért nem szeretem nyaggatni ha ennyi akkor ennyi:)
|
2014. nov. 12. 21:04 | Válasz | #2157 | |
Ez fölött már nem biztos hogy jót tesz neki a fordulat.
|
© csaby2 | 2014. nov. 12. 21:02 | Válasz | #2156 |
Helóó. Tegnap megjött a kis lapka a gyújtáskapcsolóhoz:D..32 fogas vigyor ült ki a képemre annyira jóól néz ki:D..már odapróbáltam de még nem volt időm felrakni..Ezer hálám Satyapapa remélem egyszer tudom viszonozni kedvességed! voltam most egyet hosszúba (200 km). szuper volt:D. egy kérdés: ezeknek a típusoknak 140 a vége?
|
© satyapapa | 2014. nov. 09. 20:29 | Válasz | #2155 | ||
Attól függ milyen a hátsó telód..a progressziv az szétszedhetö,de csak a rugó vehetö ki-ill cserélhető.
| |||
| |||
© porajp | 2014. nov. 09. 20:11 | Válasz | #2154 |
Sziasztok. Tanácsot kérnék a típussal kapcsolatban. Lassan 10 éves és több mint 72000 km-et futott motoromban érzem, hogy kezd elfogyni a hátsó rugóstag. Lehet-e ezt javítani illetve, ha nem akkor a gyárin kívül volna-e valami javaslat, hogy milyet tegyek bele? Előre is köszönöm! |
© satyapapa | 2014. okt. 31. 21:16 | Válasz | #2153 | ||
Mivel egy hajszálnyival nagyobbra csináltam lehet hogy kicsit illeszteni kell ,azt pedig finom reszelővel,vagy csiszoló papírral megoldod. Most a karbon matt színü de ha gondolod simán lelehet lakkozni. | |||
| |||
© csaby2 | 2014. okt. 31. 21:07 | Válasz | #2152 |
Nagyon köszönöm ezer hálám!. sajnos még arra sem volt időm hogy beindítsam, mert közben a mariskamnak (fiat marea) lettek gondjai és vele foglalkozom már pár napja.ha ő kész lett akkor jön a felség is:D
|
© satyapapa | 2014. okt. 31. 20:24 | Válasz | #2151 | ||
Feladtam a gyújtás kapcsolóhoz a borítást..levélbe megy.Hogy álsz a majával?. | |||
| |||
© satyapapa | 2014. okt. 26. 18:36 | Válasz | #2150 | ||
Arra is felhivom a figyelmed hogy az elsö keréknél lévő km jeladót tisztítsd és zsírozd meg kissé,mert meg elözhetsz egy hibát.Valaki már itt irt róla,hogy ajánlott karbantartani.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. okt. 26. 18:20 | Válasz | #2149 | ||
Ha emailba adsz cimet akkor levélbe küldök olyan kis lapkát ,Én csináltam carbonból. Nekem is az van,jól néz ki és kis csavarral lehet fellfogatni,Így többet nem veszik ell.
| |||
| |||
© csaby2 | 2014. okt. 26. 17:02 | Válasz | #2148 |
Nagyon szépen köszönöm, mihamarabb megoldom a javaslatokat. Amúgy természetesen nem úgy vettem meg a motort hogy na most erre rá se nézek többet, tudom h néha javításra szorul de melyik nem?..a kipufogó hővédő az eséskor maradt el valószínüleg, még a gyújtáskapcsoló körüli kis lapka is hiányzik..kilátok az aszfaltra:D..a hővédőre valóban szükségem lenne mert nem szeretném ha a menyasszonyom lába látná kárát a hiányának...nem tudom hogy kell kapcsolatba lépni az illetővel de biztos megoldódik...A motrod pedig gyönyörű, egy ékszer!!
|
© satyapapa | 2014. okt. 26. 07:07 | Válasz | #2147 | ||
A leállás hibára a javaslatom emailba. Van még néhány apró és olcsó megoldás a maja jobbá tételére. Van a gépnek egy-két gyengécske pontja,,pl kormány csapágy,,,de ettöl függetlenül jó gép. A képen látom jó sportos szélvédő plekód van. A kipufogó hövédöt könnyen pótolhatod,Mravik Misitöl. | |||
| |||
© satyapapa | 2014. okt. 25. 21:48 | Válasz | #2146 | ||
én is béna vagyok ehhez ,nem tudok képet feltenni itt..Viszont megköszönném ha emailba küldenél képet,,én is küldök.Meg néhány további apró fogást is írnék. Nevemre kattintva van az email cim. | |||
| |||
© csaby2 | 2014. okt. 25. 21:43 | Válasz | #2145 |
köszi a segítséget nemsokára szét fogom szerelni, és készítek képeket is. miután ennyit bénáztam esetleg milyen megosztó oldallal lehet konnyen megosztani képeket ide?
|
© satyapapa | 2014. okt. 25. 21:29 | Válasz | #2144 | ||
Mindegy ,ha a pofákat csiszolod használj szilicium karbid csiszolót 120-160-ast.A pofák éleit kissé vedd ell. Ha korrund alapu csiszolót használsz,az is jó de utána a pofa felületén ne maradjon esetleg reszelék: vastartalmú. Ha be van illasztve akkor finom szemcséssel is huzd meg kissé a felületeket. | |||
|
© satyapapa | 2014. okt. 25. 21:21 | Válasz | #2143 | ||
most sem .
| |||
| |||
© csaby2 | 2014. okt. 25. 21:15 | Válasz | #2142 |
látszik új vagyok bénázok ezerrel.maja
|
© satyapapa | 2014. okt. 25. 21:13 | Válasz | #2141 | ||
Kép igy nem jött át.
| |||
| |||
© csaby2 | 2014. okt. 25. 21:11 | Válasz | #2140 |
Teszek egy képet a mociról. ez régebb készítettem csak ez van róla:) |
© satyapapa | 2014. okt. 25. 20:45 | Válasz | #2139 | ||
A legtöbbször a kuplung a ludas a rángatásban.A 400-as maja 3 vagy 5 pofás kuplungal létezik.Nekem először 3pofás volt és beszabályzással megszünt a rángatás.A jobbik az ha 5 pofás a kuplung,de azt is be kell csiszolni-illeszteni a haranghoz.Ha illesztés után a pofák felülete legalább 80.%-ban illeszkedik, akkor nem lesz rángatás.Nekem ez a tapasztalatom , Meg kéne nézned a kuplungot,,nem nagy meló hozzáférni..Ügyelj a rögzitö csavar megfelelő meghúzására,A harang levételéhez vagy légkulcs,kell vagy egy segédeszköz.De ezt megnézheted pl a YouTubon is. | |||
| |||
© csaby2 | 2014. okt. 25. 20:29 | Válasz | #2138 |
nagyon köszönöm a segítséget meg a szándékot is, nagyon ritka és szuper hogy még vannak ilyen emberek! a bökkenő hogy erdélyi vagyok. Eggyáltalán nem vagy figyelmetlen én mondtam keveset. Székelyudvarhelyen lakom. a gépeimet magam szoktam szerelni, lehet az autó motor bármi,ha sikerul rájönnöm mi a baj,vagy csak akkor ha egy fórumon mint ez is, okítanak, nem szeretek a saját fejem után menni vakon. ha esetleg le tudnád írni hogy mit tehetek vagy visszautalni egy hozzászoláshoz azért hálás lennék. Ha megoldható:)
|
© satyapapa | 2014. okt. 25. 20:16 | Válasz | #2137 | ||
Ezen általában könnyen tudok segíteni,eddig legalábbis mindig jó lett.Kicsit talán más a módszerem és elképzelésem a hibáról,de bevált. Legtöbb esetben alkatrész csere nem szükséges. Merre laksz hogy dolgozol...Nem tudok sokat rólad,talán figyelmetlen vagyok. | |||
| |||
© csaby2 | 2014. okt. 25. 20:07 | Válasz | #2136 |
én nagyon elégedett vagyok a mocival. 100-on kb 5300 rpm-en pörög..jól gyorsul. esetlég még annyi hogy mikor dugóban araszolok (mikor nem tudok meglépni) akkor eléggé reszket..ez normális vagy utal valamire? olyan 2500-3000 rpm-en. nem rángat hanem reszket, ráz.
|
© csaby2 | 2014. okt. 25. 19:59 | Válasz | #2135 |
ja és a gumi elől pirelli félkopott és kicsit kezd érett lenni, hátul irc azis félkopott..
|
© satyapapa | 2014. okt. 25. 19:57 | Válasz | #2134 | ||
Ha jó a gép és elégedett vagy a teljesítményével,akkor ne foglalkozz a kilóméterrel.Élvezd a gépet..Mindenképp javaslok egy nagy szervizt..Variátor,légszűrők ,gyertyacsere stb. Ha kell segitek. | |||
| |||
© csaby2 | 2014. okt. 25. 19:53 | Válasz | #2133 |
A motor 2005-ös és padovából való. Ottani Yamaha szervizes papiron szerepelt a 9500 km. a féktárcsák elég épek de nem új mert helyen helyen rozsdás picit. a markolaton szép a taposó dettó nem látszik kopás rajtuk. a csavarok sincsenek elmarva. dőlve volt vele de nem vészes.. eléggé körbeszaglásztam és bújtam be alá, mert nekem is éppúgy hihetetlen, de olyan jó állapotban van h sajnáltam otthagyni..magán a blokkon se olajfolt semmi..a piros kulcsot nem kaptam meg vele csak a két feketét.
|
© satyapapa | 2014. okt. 25. 19:31 | Válasz | #2132 | ||
szia-üdv itt Jó lenne tudni milyen évjáratú. Nézd meg pl a féktárcsák állapotát,vastagságát, ha nagyon kopott vagy nagyon ujj az sok mindent elárulhat a valós km-röl.Megbontás nélkül csak néhány jel utalhat a valós km-re,Pl a gumik-markolat, taposó gumi,esetleg légszürő burkolat csavar Az olaszok általában 4-5 ezret mennek évente, persze ez csak átlag.Attól is függ hogy észak vagy dél olasz. Ha nem használod télen a gépet akkor talán jobb kivenni az akksit.Én bent hagyom,de hetente legalább egyszer beinditom ,járatom ha nem jeges az út, megyek egy lassú rövid távot.Ez nem csak az akksi miatt ajánlott,hanem az egész szerkezetnek is jobb szerintem. | |||
| |||
© csaby2 | 2014. okt. 25. 19:11 | Válasz | #2131 |
Sziasztok!. Csaba vagyok örűlök hogy itt lehetek! azért itt mutatkozok be mert mindjárt le is írnám hogy mi gondom bajom a szeretett 400-as majámmal. 2 hónapja vagyok a gazdája, azelőtt egy 150-es majám volt 5 évig. egy öreg bácsitól vettem, ő hozta be olaszországból 9500 km-ben.. az olasz papírokban is ennyi szerepelt. Valahogy meg lehet tudni hogy tényleg reális-e a km? Amúgy a motor nagyon egyben van karcolásokat leszámítva de én nem azt néztem. Az igazi gondom vele az (ha gond) hogy néha fogja magát és menet közben leáll..utána rögtön indul pöccre. Hibát nem jelez. És még egy kérdésem az, hogy mikor lerakom (ha leesik a hó) kivehetem az akksit belőle? A 150-essel ezt csináltam, így az akksi nem romlik annyira le. Ha ezekben tudtok segíteni nagyon megköszönném előre is! Tisztelettel: Bencző Csaba |
© ghostboy | 2014. okt. 24. 15:47 | Válasz | #2130 |
© satyapapa | 2014. okt. 24. 15:26 | Válasz | #2129 | ||
Nos ha jól megnézed láthatod hogy a "görgö" lapos fele ami a nyomolaphoz feküdne fell az alul van, a szíjtárcsa felé fekszik fel. Ez lehet hogy nem világháborút kirobbantó probléma,,,de nem így kell állni. Ettől még működik a variátor,,,, A nyomólapot ugyan nem fotózta le Tomi,,de abba nagyon mély benyomódás van néhány helyen, a szélső íven.Nem egyenletes a kopás..Ezt nem valószínű hogy a Pulley okozta,,, A tárcsákon lévö durva csiszolatok ( a hátsó tárcsán is) nem tudni kinek a műve,mindenesetre nem szép látvány.Ilyet csak sport célú robogókon szoktak csinálni,(azokon sem így) de ott nem számit ha pár verseny után szíjat kell cserélni. Sajna a képen nem látni hogy a szíj oldalprofilja mennyire fém szennyezett ,de amikor letisztitottam a nagyját akkor látszott hogy milyen lerakódás volt rajta.Ez a csiszolt tárcsa műve nagy valószínűséggel. | |||
| |||
2014. okt. 24. 10:29 | Válasz | #2128 | |||
Nos, a képeket nézve én fordítvalevő rakott görgőt nem látok, csak olyat, ami el van fordulva, ami viszont szétszedéskor megforoghat. A tárcsa oldalán levő csikarásokat nem tudom értelmezni, éppeszű ember ilyet nem csinál, ismerem Laci hozzáállását, ez nem az Ő keze! A kuplung kopása normális, a pofákra felrakott ferrodol így kopik ha gyári szerelésű. Mint mindenki aki robogót szerel jól tudja, a harang a pofákat befelé húzza, ebből adódik a szemre ferdének megítélt kopás. Ha nem befelé húzza, akkor a pofák kicsavarodhatnának. Én ahogy nézegetem nem 30%-on fogott, hanem 30%-on még nem fogott. Ez idovel kopik be, vagy kézzel becsiszolgatjuk. Aki megelégszik kisebb gyorsulással is, illetve könnyebb, annak fel sem tűnik. Persze "kövér gázra" ez kitünhet. A szíjon nem látok semmi extrát. Lehet már vaksi vagyok. Annak örülök hogy jó lett. | |||
| |||
© satyapapa | 2014. okt. 24. 08:23 | Válasz | #2127 | ||
Na igy ok. köszi
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. okt. 24. 08:21 | Válasz | #2126 | ||
Tomikám ,,nem nyilik meg a kép ikon
| |||
| |||
© ghostboy | 2014. okt. 24. 08:18 | Válasz | #2125 |
A képek: A beírásban található linkeket Gáspár Tamás kérésére töröltem! Új képek hamarosan G.Tamás ígérete szerint. Moderálta: 2014.10.24. 12.55' R.Tamás |
© ghostboy | 2014. okt. 24. 08:14 | Válasz | #2124 |
Papa, Gábor az más, engem a legtöbben Tamásnak szólítanak ;-) 12g-os görgőt ebben a méretben, amiben a 400-asba kell, 1 helyen találtam csak. Mindenhol rendeléses volt, raktáron a Motorline üzletben kaptam. A hibajelenség leginkább az volt, hogy nagyon nyúlósan gyorsult a motor. Kövér gázt húzva visszaesett a fordulat induláskor, és mintha gumikötélen húztak volna (rosszul kopott kuplung), úgy gyorsult. Papa által említett dolgok valósak. Hogy bele lehet-e fordítva rakni Pulley "görgőket" avagy sem, azt nem tudom. De hogy mikor levettük a variót, 2 db fordítva állt (a képen a bal alsót visszafordítás előtt fotóztuk), az ténykérdés. Oldalirányból vettük le, sem rázva, sem leejtve, összefogva a nyomólappal. Ha ez a tulajdonképpen eseménytelen mozdulat alatt fordulhatott belül meg, hát legyen, de ahogy számotokra valószínűtlen az ellenkezője, számunkra pedig ez. Mindegy, jelentősége tulajdonképp nincs. Így nézett ki a vario szétszedve. Papa ezt nagyon nem tudta megbocsátani: A szíj, az oldalán levő, nem ideális állapottal: És itt a kuplung egyik pofája: A kuplung felszabályozása és a görgők 3g-mal könnyebbre cserélése után, sokkal finomabb a motor. A holtponton (30 km/h körül), ahol épp befog/elenged a hajtás, érezhetően finomabban harap. A nulláról gyorsulásnál pedig, amikor a kuplung csúszik, sokkal határozottabb, eltűnt a gumikötél-effekt. Arra vagyok kíváncsi, hogy ha egyszer tudott ilyen ferdén kopni, vajon fog-e még. Az említett anyát beszerzem, egy fehér kontrasztrugót is beújítok, és 5-600 km múlva megint szétszedjük. Cseréljük a kontrasztrugót és az anyát, valamint megnézzük, hogy a pofák hogy koptak. Igazából ami gondom még van a motorral, hogy hidegben elölről kluttyanó hangot ad. Ha pár km-t mentem vele, elhallgat, és nagyobb felütéseknél egyértelműen, de kisebbeknél is jelentkezik. Sőt, bemelegedett állapotban, kanyarban dőlve (máshogy kapja a terhelést), szintén jelentkezik. Kerékcsapágy jó. Kormánycsapágy most lett cserélve. Hacsak nem a váz van eltörve, akkor más nem adhatja a hangot, mint a teló. (Becsúszók és szimeringek látszólag jók, lógás nincs.) Tehát még azt fogom leszervizeltetni, aztán kész a vas. Köszönöm, Papa, remek munkát végeztél; és nemkülönben jól is éreztük magunkat ;-) |
2014. okt. 24. 08:00 | Válasz | #2123 | |||
Go go bíró sporttárs...!!!
| |||
| |||
2014. okt. 24. 03:42 | Válasz | #2122 | |||
Ott a pont!!!!
| |||
| |||
2014. okt. 23. 20:40 | Válasz | #2121 | |||
Az, hogy a nyomólap csereérett, miben nyilvánul meg? Mitől csereérett??
| |||
|
2014. okt. 23. 20:28 | Válasz | #2120 | |||
Valószínű amikor lehúztad a variót a főtengelyről nem fogtad rendesen össze a nyomólappal és akkor fordulhatott át. Nem lehet úgy összerakni. Eleve befeszülne az egész. Nekem is ugyan ilyenem van a motorban. Csak én szoktam szerelni a motoromat és már jópárszor szétkaptam ezzel a görgővel is.képtelenség hogy átforduljon. Forditva meg nem megy a nyomólap rendesen össze a varioval.
| |||
| |||
2014. okt. 23. 20:25 | Válasz | #2119 | |||
A Pulley görgők alakjukból adódóan nem szerelhetőek össze-vissza. Ha valami nem volt a helyén, akkor az szétszedéskor fordulhatott el! | |||
| |||
© satyapapa | 2014. okt. 23. 19:57 | Válasz | #2118 | ||
HM Nem irtam olyat hogy a varió nem müködött. Azért jött ell mert valami nem jól müködött szerinte.. -Mindegy nekem hogy hisszük vagy sem.De majd ghostboynak talán hajlandó leszel hinni, meg a fotóknak.Még jó hogy itt volt,és saját szemével látta a dolgokat.. | |||
| |||
2014. okt. 23. 19:30 | Válasz | #2117 | |||
Már megocsáss, de nem vagyok hajlandó ezt elhinni. A Pulley görgők alakjukból adódóan nem helyezhetők be össze-vissza. Mellesleg, nem hiszem el hogy valaki 1 hónapot úgy közlekedjen, hogy a varió nem működik, mert rosszul van összerakva. Előtte meg az előző tulaj is ment vele 600 kmt... Roppant hihetetlen, de nagyon finaman szólva! | |||
| |||
© satyapapa | 2014. okt. 23. 19:10 | Válasz | #2116 | ||
Hát bizony belehet rosszul rakni,,,de ezt talán majd képen is lehet látni..amit Gábor fotozott..mi is csak lestünk.
| |||
| |||
2014. okt. 23. 19:05 | Válasz | #2115 | |||
Nekem is Pulley görgő vannak benne és azokat nem lehet fordítva összerakni... Hogy van ez...? | |||
| |||
© satyapapa | 2014. okt. 23. 16:35 | Válasz | #2114 | ||
Nos szét és összeraktam ghostboy 400as varióját,,és érdekes dolgookat találtunk benne. A csoda görgöböl 2db forditva volt betéve,a kuplung pofák csak kb 30%-ban fogtak,az is ferdén.Most fell lett szabályozva. A szijtárcsák durva,valószileg csiszoló papirral fellettek csiszólva,néhány elég mély barázdával. A nyomolap csere érett. A csuszkák kifogástalanok. A kuplung és a kontraszt rugók valószinüleg gyáriak..A harang jó állapotban van.DE a rögzitő csavart cserélni kell,mert ell van nyalva.A szij ujjszerü,de az oldala tele volt fémporral.. Most bent van a 12gr-os malossi görgö.Kb 3óra alatt végeztünk,röhögéssel pisiléssel eggyüt.Az elsö próba Út után majd a tulaj nyilatkozik. | |||
|
© satyapapa | 2014. okt. 19. 20:17 | Válasz | #2113 | ||
egy két napja furcsa fémes hang jött elö idönként a majám hátsó része felöl. Szombaton sikerült megállapitani hogy a jobb hátsó teleszkopnál van a gond.A teleszkópszár a tartó harangnál(?) elengedte a -hegesztést-?...Még jó hogy a bal oldali teló rendben volt,mert ha az is kitört volna,akkor a rugók talán kitudnak esni a helyükröl..A javitás aránylag egyszerü volt..A harangot átfurtam 12es fúróval majd reszelövel bele illesztettem a telószárat, és védögázassal belett hegesztve ( a hegesztést profi csinálta). Tulajdonképpen egyszerüen és gyorsan meglett csinálva..A telot is könnyen összetudtam rakni. Az Én majám proressziv rugós.A rugót könnyen lehet le-fell rakni a telóra.Igy lehetöség van más rúgo használatára. | |||
|
2014. okt. 19. 18:58 | Válasz | #2112 | |||
A lényeg az, hogy a motor úgy viselkedjen, ahogy azt Te akarod! A többi mellékes. Mindent meg lehet oldani, a motorerővel nincs gond, a többi az áttételezésen múlik. Mondjuk én első körben csak a kuplungot variálnám, a variátor a Dr.Pulley görgőkkel és csúszkákkal jó kéne hogy legyen. Majd meglátjátok. Ami jó volt Lacinak, az Neked nem válik be. Nincs ezen mit csodálkozni, mások vagyunk. Mellesleg, a sógorom 400-as Burgmanját sikerült olyan jól összehangolnom, hogy Malossi varióval, Dr.Pulley görgőkkel legyorsulja a T-MAX-omat egy motorhosszal. Mondjuk Ő 70kg, én meg 110. Ha motort cserélünk vége, de egyébbkénk pariban vagyunk. | |||
| |||
© ghostboy | 2014. okt. 19. 18:28 | Válasz | #2111 |
Igen, elmagyaráztad, és vannak dolgok, amiket valamilyen okból kifolyólag, képtelen vagyok megjegyezni elsőre. Aztán másodszorra. Így már emlékszem azokra is, amiket mondtál, amiket Satyapapa is mondott. Összeállt, köszönöm. És igen, Rá bízom magam, majd beszámolok. |
2014. okt. 19. 18:00 | Válasz | #2110 | |||
De hát anno pontosan ezeket magyaráztam el mikor telefonon beszélgettünk... Szóval az elindulás a kuplung rugóin múlik. Alacsonyabb motorfordulaton akarsz indulni? Gyengébb rugók. Sportosan? Erősebb rugók. Ha nyugisan szeretnél a városban motorozni, akkor gyári, vagy gyáritól nehezebb variógörgők kellenek. Ha dinamikus gyorsulás az álmod, elérhető, ehhez kellenek a könnyebb görgők. Lehet hogy buksz a végsebességen, de nem annyit hogy ne lenne érdemes városi forgalomra hangolni a motorod válltóját. De vigyázat! Mindezt szépen össze kell hangolni a kontrasztrugóval, mert itt minden mindennel összefüggésben van. Kezdve a Testsúlyoddal, a vezetési stílusoddal, a közlekedési helyszínnel. Satyának van tapasztalata, majd Ő tudja mit mivel rakjon össze, Te meg kipróbálod! Jó lesz az! | |||
| |||
© ghostboy | 2014. okt. 19. 17:44 | Válasz | #2109 |
Király. Na, ezért kerékpárokkal foglalkozom és nem robogókkal :-) Jó, nem akarom érteni fórumon keresztül. Kivárom Papát, míg felvilágosít. |
2014. okt. 19. 15:36 | Válasz | #2108 | |||
Ghostboy ne csüggedj. Mi sem értettük egyből elsőre. Sokmindenre magának kell rájönni az embernek. Leírni hosszadalmas, és nem is,igazán lehet. Ha gondolod skypeon elmagyarázom mi mit csinál, miért van és mivel függ össze.
| |||
|
2014. okt. 19. 15:34 | Válasz | #2107 | |||
Pont ugyan ezt akartam írni.
| |||
| |||
2014. okt. 19. 15:07 | Válasz | #2106 | |||
Sajnos talán egyet sem találtál el a felsoroltakból...Valahol van egy topikunk "hajtáslánc" vagy vmi ilyesmi ott a Yu tub-ról belinkeltek komplett rajzos magyarázatokat mert míg az egész hajtást nem érted addig tűnik csak nagyon nehéznek. | |||
| |||
© ghostboy | 2014. okt. 19. 12:43 | Válasz | #2105 |
Sziasztok, Hamarosan megyek Satyapapához. Az Ő javaslatára csak szétszedjük a komplett hajtást, kuplungot (végül is csak szakija ennek a szegmensnek), és megnézzük, hogy mi is odabent a helyzet. A motorban most 15 grammos görgők vannak, nemtom milyen rugókkal. A gondom az, hogy a motor, amíg a kuplung nem fog be rendesen, nagyon nyúlósan gyorsul. Amikor kiállok a garázsból, emelkedőn az utcára, pörgeti-pörgeti, mintha egy rugós kötélen húznának. Ugyanez az érzés az induláskor lámpánál; érzésem szerint, ha a kuplung hamarabb befogna, nyomatékból sokkal jobban gyorsulna, mint így, hogy szerintem teljesen feleslegesen csúsztatja. Papa szakértelmét nem kérdőjelezem meg (különben nem mennék Hozzá), de annyi helyről hallottam ilyen-olyan véleményeket, hogy már azt sem tudom, hova kapjam a fejem, így inkább érteni szeretném jobban a dolgokat. Javítsatok ki, kérlek: A görgő, minél kisebb, annál kisebb fordulaton befog, viszont nagyobb tempónál nem nyit annyira, így a végsebesség csökken? Kuplung rugója minél erősebb, annál hamarabb fog be rendesen? Kontrasztrugó ugye a vibrációt csökkenti és az ékszíj és tárcsa kapcsolatot biztosítja, hogy a szíj ne csússzon meg. Ha 15-ről 12 g-ra csökkentjük a görgőket, akkor utána kell menni kontrasztrugóval is vajon? Úgy tudom, a hármat együtt, vagyis egybe kell hangolni, hogy elérjük a kellő hatást. Papa motorját próbáltam és az valóban alulról húz, hamar befog és nem csúszik úgy, mint az enyém. Dr. Pulley görgőt akartam venni (a mostani 15-ös helyett Papa javaslatára 12-est), de abból nincs 25-ös átmérőjű. Papp Lacitól megkaptam a más színű kuplungrugókat is, ahogy én látom, gondolom, azokat is kell majd cserélni. Ha nem Pulley görgőt, mit javasoltok? Szeretném nem külföldről rendelni, szerdán van jelenésem Papánál... Amit szeretnék, hogy alacsony fordulatról is fogjon és nyomatékból húzzon, de ha kell, kipörögje a max. nyomatékos 6000-et is. Ha 170-es vége 140-re esik, az pont nem hoz lázba. |
© ghostboy | 2014. okt. 13. 21:09 | Válasz | #2104 |
Jelentem, a másolt kulcs elkészült. Akit Papa ajánlott, azok szerdán azt mondták, másnapra meglesz a kulcs. Következő hétfőn is csak néztek, mint hal a szatyorban... Elmentem egy másik helyre (Kerepesi út Hungária körút sarok), ahol azonnal megcsinálták. Muuukodik, ahogy Uri Geller mondaná. :-) | |
© ghostboy | 2014. okt. 11. 11:28 | Válasz | #2103 |
Papa, Talicskás, köszönöm a tippet. A gyári csapágy beszerezését egyelőre jegeltem. A csapágy számát viszont szétszedés nélkül sajnos nem tudom megállapítani. Olvastam külföldi fórumokat, használati útmutatókat, de egyelőre nem akadtam a nyomára. Hívtam Yamaha kereskedőt is, de ott mondták, hogy a cikkszámon kívül számukra más nem derül ki. Na jó, akkor csak lerakom a szerelőnél a motort. Amit sikerült a csapágyról kideríteni: Angular and taper roller bearings, lock-to-lock angle left and right 40-40 fok.Ez még kevés. |
2014. okt. 10. 21:18 | Válasz | #2102 | |||
ebben a csapágyboltban polcról adják a japán csapágyat. Szedd ki a csapágyat és a rajta lévő szám szerint azonnal adják a gyári ár töredékért. link | |||
| |||
© satyapapa | 2014. okt. 10. 18:18 | Válasz | #2101 | ||
holnap hivj fell ,,,,segitek
| |||
| |||
2014. okt. 10. 10:57 | Válasz | #2100 | |||
Sajnos van néhány alkatrész, ami annyira ritka, hogy senki nem gyárt után. Ha szentendrei Keeway és Miska (Yamaha bontós Szarvason) sem tud segíteni, akkor szerintem csak a gyári cucc marad. Talán még az E.bay az ahol lehet rá szert tenni, de az is komoly kutatómunka.
| |||
| |||
© ghostboy | 2014. okt. 10. 10:53 | Válasz | #2099 |
Tudtok abban segíteni, hogy van-e kapcsolatotok, aki gyárinál olcsóbban (utángyártott) tudna 400-as Majához kormánycsapágyat? Az én forrásaim szerint csal 250-esig van utángyártott, a 400-asra csak gyárit lehet, 32e Ft-ért + beszerelés. Ha esetleg tudtok valakit, aki erre ráfeküdt és ilyeneket készít, osszátok meg, kérlek! Addig nem rendelem meg, míg Ti is azt nem mondjátok, hogy ez az egyetlen lehetőség. Köszönöm! |
© jasa | 2014. okt. 08. 12:51 | Válasz | #2098 | ||
Ez már messze nem a 400-as típus ügye, ezért a MIX-ben kívánom leírni a véleményemet ....
| |||
|
2014. okt. 07. 22:28 | Válasz | #2097 | |||
Ne ne, ne nekem, nekünk! Legyen igazunk ha az valóban kijár és legyen esélyünk azt bebizonyítani! Mindannyiunk közös érdeke ezt kívánja! Álljunk ki magunkért és egymásért! | |||
| |||
2014. okt. 07. 22:23 | Válasz | #2096 | |||
Legyen igazad
| |||
| |||
2014. okt. 07. 22:18 | Válasz | #2095 | |||
Eszemben sincs vitatkozni Veled! A kérdésedre a válaszom: Igen, hiszek a mesékben! A jó győz, a gonosznak a fejét veszik! Vegyék is! Ha a törvény ereje kevés, ott az RTL Klub. Mostanában úgyis éhesek az igazságra. Egyszer csak eljön az az idő is mikor a szarháziaknak el kell gondolkodniuk, hogy mit csomagoljanak a sittre... Nem mondom hogy sajnos nincs igazság a szavaidban, de ha folyamatosan minden békát lenyelünk azalatt a címszó alatt, hogy nálunk így megy ez, akkor valoban birkák vagyunk és megérdemeljük a sorsunkat! | |||
| |||
2014. okt. 07. 22:15 | Válasz | #2094 | |||
Azért gondolom mert vannak dolgok amik elévülnek ,és egy használt motorra nem adnak garanciát évekre.Kiváncsi volnék mikor majd eladód a motort elfogod e mondani ezt a történetet a vevőnek??
| |||
| |||
2014. okt. 07. 22:05 | Válasz | #2093 | |||
Tamás ,Te még hiszel a mesében ,Itt a törvény csak az állampolgárra csap le.Akit elkapnak másnap már szabadon van és nem csak óra visszatekerés miatt.Arról nem is beszélve hogy olyan áron vette a motort mint egy másikat amiben 40000km van.Vagy úgy gondolod hogy a kormánycsapágy pédául az állásba kopik ki.Valoszinű ha nem itt ismeröstöl lett volna véve nem tudna igy utána nézni mert legfeljebb azt monta volna az eladó hogy nem tudja milyen az elöélete.
| |||
| |||
2014. okt. 07. 21:45 | Válasz | #2092 | |||
A törvény az törvény. Ha Te jársz így akkor is ez a véleményed? Aki szándékosan károsít meg mást, másokat, annak igenis vegyék a vérét! Itt szándékosságról van szó, a jóhiszemű vásárló tudatos megkárosításáról. Végre itt az alkalom, hogy a törvény erejével sújthasson le az Állampolgár! Tegye meg! Ha mi fizetünk mindenért, fizessen az is a tudatosan lop, csal, hazudik! | |||
| |||
2014. okt. 07. 21:25 | Válasz | #2091 | |||
Osztom Tamás álláspontját! Igen jogi háttérrel kell a kártérítést benyújtani az eladó részére.
| |||
| |||
© ghostboy | 2014. okt. 07. 21:16 | Válasz | #2090 |
Ha 10 éves motort 4 évre forgalmon kívül helyeznek, 2 évet pedig egy megbízható embernél volt, aki szavatolja a 3100 km-t, amennyit ő ment vele (Papp Laci), úgy még akár hihető is lenne. De pláne, amilyen állapotban van a motor. Miért gondolod, hogy hiába? |
2014. okt. 07. 20:58 | Válasz | #2089 | |||
Más a helyzet de ez nem fog semmin változtatni.Sajnos aki úgy gondolja hogy egy tíz éves motorban 12000km van az igy jár ,de mint látszik barátunk se gondolta komolyan mert utána járt.Szerintem hiába a keménykedés!
| |||
| |||
2014. okt. 07. 20:03 | Válasz | #2088 | |||
Tamás, vidd végig! Az igazság ideát van! | |||
| |||
© satyapapa | 2014. okt. 07. 19:27 | Válasz | #2087 | ||
Nos ennek tudatában már más a helyzet
| |||
| |||
2014. okt. 07. 17:21 | Válasz | #2086 | |
Ennyit a Márkaképviseletek tisztaságáról és korrektségéről.4keréken is ez a helyzet. Biztos nem hagynám annyiban.
|
© Herold | 2014. okt. 07. 16:38 | Válasz | #2085 | ||
Oppá! Nem minden user lúzer! Őszintén kívánom, hogy jussatok az igazatok birtokába és kíváncsian várom a fejleményeket! | |||
| |||
2014. okt. 07. 16:12 | Válasz | #2084 | |||
Az állapota a legfontosabb,így is lehet hagyni de viszont Én már csak azért sem hagynám annyiban. vesszen az összes óratekerő! Ha bizonyithatóan annak idején már Lacink át lett pattintva a palánkon akkor, Ti ketten együtt karöltve vagy Laci egyedül,de érdemes lenne elcsevegni egy kellemes kompenzációval kapcsolatban, mert ez konkrétan bűncselekmény amit csináltak !! | |||
|
© ghostboy | 2014. okt. 07. 16:10 | Válasz | #2083 |
Papa, ahogy Lacival beszéltünk is róla, nem jártam rosszul (sokkal inkább ő). Tekintettel arra, hogy a motor jó állapotú, szép és műszakilag is rendben van, így mellé nem nyúltam. Ellenben az igazságérzetemet piszkálja a dolog, így az alábbi levelet írtam Zakarnak: ____________ Zakar József úr részére _____________________ Tisztelt Uram! Gáspár Tamás vagyok. Egy közvetve Önöktől származó motorral kapcsolatban írok levelet. A napokban vásároltam egy magánembertől egy Yamaha Majesty 400-as motorkerékpárt, ami ő Önöktől vásárolt 2012-ben. Ez a magánszemély most értékesítette a motort, 11.896 km-rel. Tekintettel arra, hogy a motor 2004-es, így furcsálltam is, hogy hogy lehet benne ilyen kevés kilométer. Ez a magánszemély megmutatta nekem az Önökkel kötött akkori szerződést, aminek egy másolata a tulajdonomban is van (Zakar József a képviselő), birtokomban vannak az akkor Eredetiséget igazoló papírok és a Gépjármű-Felelősségbiztosítási ajánlat is, ahol szerepel, hogy Önök 8.790 km-rel adták el a motort. Ez a magánszemély 2012 és 2014 között nagyjából 3.100 km-t motorozott, így amikor én a napokban megvettem tőle a motort, 11.896 km-rel vásároltam meg. Ez valós. A mai nap folyamán megcsináltattam az Eredetiségvizsgálatot, ahol a következő anomáliára derítettek fényt. Amikor Önök eladták a magánszemélynek 2012-ben a motort, akkor a kilométeróra állása az ominózus 8.790 km állást mutatta. Ebből következően a magánszemély, mikor nekem eladta 11.896 kilométerrel a motort, teljesen jóhiszeműen járt el. Viszont láttam, és birtokomban is van az a 2007. 06. 05-én, Önök által készített Eredetvizsgálat során készült fénykép a műszerfalról, ahol összkilométernek 34.870 km látszik. Ez joggal meríti fel bennem a kérdést, hogy azt jelenti-e, hogy Önök a motorkerékpár magánszemély felé való értesítése előtt visszatekertették-e az órát. Kapcsolatban állok a DAS-szel. Ők jogvédelmet biztosítanak számomra minden olyan peres ügyben, amivel kapcsolatban meg vannak győződve az ügyfelük igazáról. Konzultáltam velük ezzel kapcsolatban és a következőket mondták. A járművek kilomteróra állásának visszatekerése egyértelmű bűncselekmény, amely miután a másik fél megtévesztésével kicsalt többlethaszon elérését célozza meg, így maximálisan kimeríti a csalás fogalmát. 2013. óta a ezt a cselekedetet börtönbüntetéssel is sújthatják. A DAS javaslatára fogalmaztam meg ezt a levelet az Önök számára, ugyanis így nemcsak az Önöktől vásárolt magánszemély, hanem közvetve én is át lettem verve, ami nemigazán van ínyemre. Arról nem beszélve, hogy mikor Önök eladták a motorkerékpárt, csak a fekete kulcsot adták a magánszemélynek. Az ő kérésére és az Önök határozott ígérete ellenére, nem keresték elő a pirosat. Én, mint új tulajdonos, tegnap beszéltem egy kedves kollegájukkal, aki mondta, hogy miután csak a piros kulcsról lehet másolatot készíteni (amit természetesen nem talált meg), a feketéről nem, nagyon sajnálja, de 430.000 Ft-ért tud komplett zárszerkezetet elektronikával biztosítani. Más megoldást nem lát. Magam is vállalkozó vagyok, aki minden ügyfelével maximálisan korrektül jár el. Éppen ezért veszem finoman szólva is zokon, ha egyrészről az én hozzáállásomat megkérdőjelezik, vagy pedig, mint ez esetben is, ha engem ér ilyen fokú és mértékű igazságtalanság (csalás). A magam részéről első lépésként nem szeretnék pert indítani, mert hosszadalmas, időigényes dolog. Egyikőnknek sincs rá szüksége, habár az én igazam borítékolható. Viszont ha ez a levelem süket fülekre talál és nem tud megfelelő magyarázatot adni a fentiekre, illetve ha ez így van, és nem tudják valamilyen számomra is elfogadható módon és értékben ezt kompenzálni, úgy nem bánom, ha sok időm és energiám megy el vele, végigviszem a dolgot. Várom megtisztelő válaszát, Gáspár Tamás |
© satyapapa | 2014. okt. 07. 15:48 | Válasz | #2082 | ||
Hát sokunk gépének km-ora állása nem mérvadó.Szerintem az a fontosabb hogy jelenleg milyen állapotban van.Egy motor akkor is lehet vacak ha csak 10ezer km van benne.Lehet a gépedben akár 40-50ezer is? Ha jó a gép és jó kezekben volt, talán nem számit. Nem emlékszem milyen évjáratú a géped.Normál tulajnál évente kb 5-6ezer km a menettáv.Persze ez nem szentirás,,,, | |||
| |||
2014. okt. 07. 15:42 | Válasz | #2081 | |||
Most azt hiszed át vagy verve??
| |||
| |||
© KrenAtesz | 2014. okt. 07. 14:55 | Válasz | #2080 | ||
Hello! Aranykulcs.hu a kulcsmásolás elérhetőség. Üdv, Atesz | |||
| |||
© ghostboy | 2014. okt. 07. 13:44 | Válasz | #2079 |
Köszönöm, Satyapapa, kulcs ügyében a héten eljárok. Ennél sokkal égetőbb és aggasztóbb dolog van. Megcsinálták az eredetiségvizsgát és láttam az előzőekről készült képeket. Laci, amikor csináltatta, valóban az a 8000 egynéhányszáz kilométer volt benne. Viszont mikor a Yamaha Zakar csináltatta 2007. 06. hónapban (ezt is láttam), akkor a motorba 34870 km volt. Laci mondta, hogy Orpi annak idején lecsekkoltatta a motort, és valóban 8000 km körüli volt benne. Kicsit tanácstalan vagyok. Mielőtt komolyabb dologra ragadtatnám magam ez ügyben, várom szíves véleményeteket. |
© satyapapa | 2014. okt. 06. 16:12 | Válasz | #2078 | ||
Hivj fell kulcs ügyben. segitek | |||
| |||
© ghostboy | 2014. okt. 06. 16:03 | Válasz | #2077 |
A Yamaha Zakar, habár segíteni akar, nem tud. Azt mondja, nem lehet megoldani. Vagyis külön kulcs 14.000 Ft, zárrendszerrel együtt 430.000 Ft. Igen, 430.000 Ft. Nincs más lehetőség, mert állítólag a Yamaha annyira levédte a kulcsát, hogy nem lehet másolni. Beszéltem Mravik Misivel, ő most fut egy kört, van egy ismerőse, aki segíthet. A baj az, hogy a fekete kulcs van meg, amiből másolni állítólag nem lehet. Nagyon nem szeretnék úgy járni, hogy valamiért elromlik a kulcs, vagy elhagyom vagy bármi és aztán még egy motor árát költsem rá... KrenAtesz! Kérem szépen az elérhetőségét a Te kapcsolatodnak is! |
© somogyirobert | 2014. okt. 06. 15:33 | Válasz | #2076 |
nekem is egy kulcsom volt a majestyhez, a kulcsmásoló nézegette és 17-ért csinált új kulcsot. tesco butiksoron sima kulcsmásoló, nem specialista.
|
© KrenAtesz | 2014. okt. 06. 15:04 | Válasz | #2075 | ||
Elsőnek: grat a motorhoz! :) Egyik ismerősöm Focushoz másoltatott kucsot, immóval együtt, valahol 30e Ft. körül állt meg neki. Ha érdekel, utánakérdezek a részleteknek :) | |||
| |||
© ghostboy | 2014. okt. 06. 12:38 | Válasz | #2074 |
Sziasztok, Igen, a vas már nálam van. Örülök annak is, hogy egy ilyen szép és jó állapotú motort sikerült megbízható helyről vennem, és örülök annak is, hogy személyesen megismerkedtünk Laciékkal is. Ezúton is köszönöm a részletekre is kiterjedő, hathatós segítséget! A motorba eddig 150 kilométert tettem. Ami biztos, hogy nagyon finom, nagyon erős és élvezetes. Lehet, butaság, de külön öröm, hogy mikor mondjuk az irányjelző gombot eltolom, az nem szorul, bekattan, igaz ez a gyújtáskapcsolóra is.. szóval sokkal jobb állapotú, mint amiről leszálltam. Igen, a kormánycsapágy. Középen egy kis vályúba esik, amiből kimozdítani nehéz, valamint ha a közelébe van a kormánycsapágy, akkor berántja. Ez városban, enyhe kanyarodáskor brutál... túl kell tolni, hogy kanyarodhassak, de csak picit, és mindig visszarántja, ezért úgy kanyarodok vele, mint egy alulkormányzott sprinterkígyó. No mindegy, ez cserélve lesz. Amit viszont egyelőre nem tudtam beazonosítani, az a kluttyanó hang. Nem pattan, nem ciripel, nem recseg, kluttyan. Főleg hirtelenebb felütésnél (pici egyenetlenség az úton). Olyan a hangja, mintha kormánycsapágy lenne, de azt nem érzem kotyogni (bár ha épp határra van állítva, mozgatással nem fog kotyogni, de ütésre igen... mint a bringáknál), teló teljesen rendben tűnik. Nos, ezt is meglátjuk a kormánycsapágy csere után. Ami szintén aggaszt picit, hogy csak egy kulcsot kaptam, ahogy Laci is Zakaréktól. Beszéltem velük (Zakar), és délutánra ígértek választ, hogy megvan-e, de nagyon kicsi a valószínűsége. Ráadásul, mint mondták, ha a piros kulcs lenne meg, csak arról lehet másolni, a feketéről nem. Ez így elég sanszos, mert ha az immobiliser miatt betojik az elektronika (kulcs leesik, vagy sérül vagy bármi), akkor mozdíthatatlan a motor. Egy gyújtáskapcsoló, hozzá való elektronikával meg nem hiszem, hogy túl olcsó lenne. Ez utóbbira van ötletetek? |
2014. okt. 05. 21:23 | Válasz | #2073 | |||
| |||
2014. okt. 05. 15:35 | Válasz | #2072 | |||
| |||
© Pazo | 2014. okt. 05. 14:54 | Válasz | #2071 | ||
Gratula!
| |||
| |||
2014. okt. 05. 11:57 | Válasz | #2070 | |||
Skacok, Tamás barátunk(Ghostboy) a mai napon megvásárolta a motoromat.... Sajnos a kormány csapágy picit középen oválra volt kopva, így ezért cserében az alapárba betetettük a túraplexi árát.... Úgy gondolom kölcsönösen jó alkut kötötünk!
| |||
|
© juhász béla | 2014. okt. 04. 03:05 | Válasz | #2069 | ||
A Papp Laci robeszát nyugodt szivvel ajánlom,.Minden szempontból tiszta
| |||
| |||
2014. okt. 04. 00:13 | Válasz | #2068 | |
Ez a tiszta dolog. És itt marad a szép vas is. Hurrá!Gyerünk srácok!
|
2014. okt. 03. 23:13 | Válasz | #2067 | |||
Örülök, hogy egymásra találtatok :):)
| |||
| |||
© ghostboy | 2014. okt. 03. 22:01 | Válasz | #2066 |
Az előző kérdésem (amire köszönöm Nektek a választ), immáron okafogyottá vált. Nos, a hírt cáfolni nem, megerősíteni viszont annál inkább tudom :-) Vasárnap megyek el Lacihoz, aki összeismertet minket ezzel a már-már hihetetlen állapotú motorral. Tekintettel arra, hogy ha minden jól megy, a vas családon belül marad és onnan jön, a legkisebb aggodalom és bizonytalanság nélkül (és örömmel) fogadok el minden, a motorral kapcsolatos jellemzést Lacitól. Vasárnap után jelentkezünk, hogy mire jutottunk! |
2014. okt. 03. 21:56 | Válasz | #2065 | |||
Mindketten jól járnátok!
| |||
| |||
2014. okt. 03. 21:56 | Válasz | #2064 | |||
Csak az van írva, hogy magyar okmányokkal, az nem azt jelenti hogy magyarországon helyezték forgalomba! Ez azért nem mindegy... | |||
| |||
2014. okt. 03. 21:18 | Válasz | #2063 | |||
Sziasztok skacok! A fórumot rendszeresen olvasom, de eddig nem éreztem szükségét, hogy írjak. Most viszont a kedélyek csillapítására képpen elmondom, hogy Ghostboy alias Tamás szemezik a motorommal.... Valószínűleg hamarosan találkozunk és a mocim a csapaton belül marad.... A mixben pedig töltök egy pár képet az vasamról...
| |||
|
© satyapapa | 2014. okt. 03. 21:02 | Válasz | #2062 | ||
Hát talán kissé rögös volt az útja.
| |||
| |||
2014. okt. 03. 20:59 | Válasz | #2061 | |
Csak a műszaki vizsga nem stimm.. 2008 - 4 majd 2 év,azaz 2014-nek kellene vinni műszakira,nem 2015-ben.
| |
© satyapapa | 2014. okt. 03. 19:58 | Válasz | #2060 | ||
alul oda van irva hogy magyar,2015ig van vizsga.Kiskunhalasi a maja. Ha egyébként megfelel akkor Én nem várnék. | |||
| |||
|
|
|