|
|
|
2012. okt. 24. 22:50 | Válasz | #5164 | |||
Nagyon jó! Remélem Sutyinak, Sopronba. De ez az Általános javítási topic, a téma meg a MIX-be való! | |||
| |||
© Roby | 2012. okt. 24. 21:56 | Válasz | #5163 |
Jó estét mindenkinek!Tamás feladtam a fórum regisztrációs lapot a postán
|
2012. okt. 24. 21:39 | Válasz | #5162 | |||
Bárki kipróbálhatja ezt a lámpavillogtatást minden szerelés nélkül. Fel kell tenni a mocit középsztenderre és húzni kell a gázt jó közepes fordulaton. Ha elég türelmesek vagytok, a lámpa jelezni fogja hogy motorfordulat van, de mérhető sebesség nincs. Villog mindaddig míg le nem állítod a motort a sluszkulccsal. Következő indításnál minden kezdődik elölről. Figyel hogy észreveszed-e hogy még mindig sztenderen van a motor... | |||
| |||
2012. okt. 24. 21:15 | Válasz | #5161 | |||
Nem, dehogy! Írtam Neked viberen, tökéletesen működik, de a kis drótot át kellett vágnom és így már pontosan jó a töltésem. Alapjáraton felmegy 14,5-re, fordulaton tompítottal teljes fényerőnél 13,9 - 14V. Szóval pontosan ott van ahol kell! | |||
| |||
2012. okt. 24. 21:12 | Válasz | #5160 | |||
Tamas remelem nem nyiffant ki megint a fesszabod, olvastam elobb sp irasat .
| |||
| |||
2012. okt. 24. 21:10 | Válasz | #5159 | |||
Én is ebben reménykedek, ha ezt is szétküldi szétszedetem az egészet. Bélus is arra gyanakszik hogy belül kukacos, de azért ha nem muszáj nem bontanám meg. Ettől nagyobb baja soha ne legyen. Végül is a Majestynek soha semmi elektromos gondja nem volt, még izzó sem kellett bele sehova. Most pótolom a villanypásztorkodást!
| |||
| |||
2012. okt. 24. 21:08 | Válasz | #5158 | |||
Tehát az illetékes lámpa működése az YP-250 és DX-250 típusokon. De az én T-MAX-omon is pontosan így van. Szóval ráadod a gyújtást indítás nélkül: a lámpa felgyullad 3 "-re. Ezután elalszik és kussol, lapít. Ha kigyullad és úgy is marad: - a variáns: Lefutottad a 3'000kmt. Esetedben ez nem igaz, mert Te is lelkiismeretesen felírod az olajcseréket hiszen kapásból jelezted hogy 1'500 km van benne olajcsere óta, tehát ez kilőve. - b variáns: Gyújtás, 3", indítás, motor indul, te is elindulsz a motorral és haladsz. Egyszer csak kigyullad a lámpa és mindaddig így is marad, amíg le nem állítod a motort. Akkor ismét az előzőekben leírtak játszódnak le. Ennek az az alapfeltétele, hogy nem működik a km óra a motorodon. Ha a mutató méri a haladási sebességet és mégis megtörtént ez az eset akkor az agya szállt el, ez gáz. Fogalmam sincs mit kéne vele csinálni. Ha az óra nem mér, akkor a hiba nyilvánvaló. Az elektronika jelzi hogy van fordulat, tehát haladunk, fut a km a mociba, de az óra nem tudja mérni mennyi, ezéért bejelez hogy: - Ugyan má Pitta, nézz ide, valami gáz van! Na itt lehetnek különböző viszonylag egyszerű dolgok. Pl: Ki van csavarodva a spirál lent a jeladónál, vagy fenn az órából. Én mindkétféleképpen jártam, ellenőrizd le a tiéd milyen. Rosszabb esetben a spirál van elszakadva és cserélni kell. Afelől sajnos el kell hogy keserítselek hogy ez a lámpa olajnyomást jelezne. Sajnálom, nem. De a manual leírja, minden indítás előtt ellenőrizd az olajszintet! Érdeles komolyan venni ezt! A T-MAX is ilyen, csak azon nem kell a nívópálcával pepecselni hanem kémlelő ablak van a blokk bal oldalán. De a lámpa pont ugyan ezen az elven működik. Ha menet közben elfogyna (elfolyna) az olaj, nincs ami jelezze, sajnos akkor kopp, nyekk és recccs... Amit a srácok írtak szintén igaz. Én már csak kiegészíteni tudta, sajnos... | |||
| |||
© Kiss Róbert | 2012. okt. 24. 20:19 | Válasz | #5157 |
Igy van ha nem müxik a km óra akkor elkezd villogni!!!
| |
© István | 2012. okt. 24. 19:31 | Válasz | #5156 | ||
Köszönöm az infót! Megfogadom a tanácsokat, szerintem Fecó a te tipped lesz a nyerő! Azért megkönnyebbültem, hogy nem az olajcirkuláció készül behalni. Remélem... :D Köszi mégegyszer!
| |||
|
© satyapapa | 2012. okt. 24. 19:23 | Válasz | #5155 | ||
Tamás-Tamás. Beszéltem villamossági szerelövel,fesszabályzó ügyben...Nála is sok yamaha megfordul ezzel a hibával,,A tapasztalata alapján ez a fesszabályzó rossz tervezése miatt van,és az esetek többségében nem a motor egyéb hibája okozza a fesszabályzó tönkremenetelét. | |||
|
© satyapapa | 2012. okt. 24. 19:13 | Válasz | #5154 | ||
Nálam is csinált ilyet a lámpa,,és csak hosszas tapizás után találtuk meg a hibát..Az akksi negativ csatlakozoja volt hibás..Amint azt kicseréltem rendbe jött.Valoszinüleg ez a lámpa több funkcios,mint egy kód nélküli hibakontrol.A fö funkciója az olajcsere idöszak,a többi másodlagos.
| |||
|
2012. okt. 24. 19:08 | Válasz | #5153 | |||
Akkor is csinálja ha a km számláló nem megy, így ne tudja számolni az olajcsereintervallumot.Ha az órát megcsinálod elmúlik.ezért csak indulás után kezdi.A többit majd a 250-esek...
| |||
| |||
© István | 2012. okt. 24. 17:41 | Válasz | #5152 | ||
Meg most eszembe jutott, épp egyszerre ment el a kilométer óra is! (sebesség és km.-számláló is)Ez lehet összefüggésben? Én max annyiban tudnám összekötni a két esetet, hogy egyszerre szétcsúszik valami csati a műszerfal alatt...
| |||
|
© István | 2012. okt. 24. 17:38 | Válasz | #5151 | ||
De elvileg ezt olajnyomás visszajelzőnek hívják, legalábbis én úgy tudom. Más járműveken pl. autókban is, ha ez kigyullad, akkor elment az olajnyomás... nagyon szomorú lennék...
| |||
| |||
2012. okt. 24. 17:28 | Válasz | #5150 | |||
Annak a jelzőlámpának (elvileg) nincs köze sem a blokkban lévő olajmennyiséghez, sem az olajnyomáshoz, sem a víz hőmérsékletéhez. Csak kizárólag a megtett 3'000kmt méri. Ha hazaérek írok mobilról macerás...
| |||
|
© István | 2012. okt. 24. 10:20 | Válasz | #5149 | ||
Menet közben tapasztalom, amíg melegítem indulás előtt nincs villogás, aztán menet közben kis idő múlva, meg ahogy a vízhőfok mutató eléri az alsó negyedet elkezd villogni. A víz amúgy nem melegszik tovább, szintje szerintem rendben van. Olaj szintén...
| |||
| |||
© Wiking | 2012. okt. 24. 09:42 | Válasz | #5148 |
Volt nekem is hasonló jelenség mikor hozzámkerült a motor. Átnéztem mindent, feltöltöttem az olajat meg a hűtővizet és elmult a dolog. Állóhelyzetben jön elő a dolog csak vagy menet közben is?
| |
© István | 2012. okt. 24. 08:56 | Válasz | #5147 | ||
Sziasztok! Egy kis szakértelmet szeretnék kérni valakitől! :D Maja 250, '97-es, 4hc... típusú Majácskámon elkezdett tegnap villogni az olajlámpa, de csak akkor, ha eléri a teljes üzemi hőfokot. Olaj van benne, csere intervallum felénél járok. (1500 km van még cseréig) Nem tudjátok hogy mi lehet ez? Előre is köszönöm a segítségeket!
| |||
|
2012. okt. 14. 17:24 | Válasz | #5146 | |||
Sziasztok! A motoromon a vízvisszajelző piros led a következőket csinálja: elindítom a motort nem világít, majd ahogy melegszik egyre jobban kezd világítani a piros víz mutató ledje, majd kb 5 perc múlva teljes fényében világít. (Olyan mintha a szívató működését mutatná) Néztem megy a vízgombáról a szívató gombájára 2 db kábel lehet azokat kell megcserélnem? Másik kérdés: a motor jobb elejénél a burkolat alatt van egy kis fém gömb szerű tárgy 2db kábel megy rá (piros-zöld, és barna). Az indexreléhez van közel. olyan mint egy pici duda az micsoda mit a szerepe nem tudja valaki véletlenül? Nagyon köszi!! | |||
|
2012. okt. 14. 12:45 | Válasz | #5145 | |||
Akkor minden rendben
| |||
| |||
© CsabaB | 2012. okt. 14. 10:44 | Válasz | #5144 |
Nekem is ez volt vele, takarítás óta tökéletes.
| |
2012. okt. 14. 09:13 | Válasz | #5143 | |||
Fecó! Bocs, hogy félreérthető voltam.A szabadonfutó, ékszíjporos volt. A szíjról ami lejön fekete por, az lepte be a szabadonfutót, elvileg csak le kellet pucolni. A kis görgőknél,amiket 3 pici rugó tart,és indítózáskor nekik kéne meghajtani a főtengelyt ott volt nagyon szutykos. A kuplungot szedtem le, mert egy kicsit rángatott a motor induláskor. Az már lassan cserés lesz, elég kopottak.A kuplungházat kicsit megcsiszoltam, most nem rángat, egy darabig jó lesz.Az ékszíj jónak tűnt, megmértem. | |||
|
2012. okt. 14. 07:55 | Válasz | #5142 | |||
Rainbows: Sajnos nem tudom a csapágyméreteket mert nem kellett az enyémen cserélnem.(szerencsére) Kivenned nem kell a csapágyat, elég csak a kereket. Lemérhető kivett keréknél.Tegyél a sztender alá magasítófakockát és könnyen kifér az első kerék.Nehogy a sárhányó eltörjön. Coller úr:Szerintem Te nem a szabadonfutót szedted szét hanem a regulátort.Amit leszedtél szíjat az a meghajtószíj. Az önindító szabadonfutója (annak nincs szíja) a regulátor mögött kissé jobbra fent az önindító behajtásnál van.Jobb ha az önindító is lekerül.Nézz hozzá rajzot a letöltésekben van teljes doksi.Vigyázz minden alátétnek szerepe van, oda kerüljön ahova való.Volt rá példa, és 1-2 km és szétolvad az egész. | |||
|
2012. okt. 13. 20:35 | Válasz | #5141 | |||
Köszönöm szépen Fecó a választ. Valóban a szabadonfutó volt a ludas. Nem bírtam ki, hogy ne szedjem szét. Beizzítottam a légkulcsokat. A motor hét éves, és én nyúltam hozzá először. A görgők eléggé kockák, a szabadonfutó ékszíj poros volt, és melegen azonnal nem tapadt hozzá a főtengelyhez. Megpucoltam, most úgy néz ki jó. Kicsit féltem tőle, de ugyan az mint a robogóim(50 ccm), csak kicsit nagyobb. Örülök, hogy rátok találtam, kösz a segítséget.Igyekszem viszonozni. | |||
|
2012. okt. 13. 20:34 | Válasz | #5140 | |||
Úgy van, ahogy Fecó mondja - gyújtáskor először megáll a mutató az akku töltöttségi szintjénél, majd átmegy' a benzinszint-jelzésre. Fecó, vagy valaki, nem tudjátok véletlenül az első kerék csapágyának adatait, hogy ne kelljen szétszedni ahhoz, hogy újat tudjak venni?! Nem találni sehol a neten.. Előre is köszönöm! | |||
| |||
2012. okt. 13. 19:55 | Válasz | #5139 | |||
Az enyém még a mutatós volt (szerencsére) és csak találgatok de asszem a működése:A gyújtás után teszt,(aksifeszmérés) és utána áll be üzemanyagmérésre. A mutatónak nincs köze az önindítóhoz. Ha elsőre elindul mindig akkor az aksid is valszeg jó.Talán az önindító szabadonfutója a ludas, én azt nézném meg először.Sajnos le kell venni hozzá a regulátort, és ha nem vagy ebben járatos, nincsenek szerszámaid ne állj neki mert mert sok kárt lehet okozni!Valaki a környéken aki segít, vagy szerelő... | |||
| |||
2012. okt. 13. 11:53 | Válasz | #5138 | |||
Sziasztok! Most léptem be, már is a segítségetekre szorulok. Teljesen tanácstalan vagyok. Van egy 125 ccm majám, 2005 évjárat. A töltésjelzővel van gondom, ami a műszerfalon van. Először is nem nagyon tudom, hogy mikor kell nézni az akku állapotát. Mikor gyújtásra teszem, vagy amikor leállítom. Amikor leállítom, nem a nullán áll meg, hanem mindig máshol, a fehérbe nem nagyon, általában a pirosba. Mikor gyújtásra teszem, akkor a mutató elvándorol, egy kicsit megáll(nem tudom, hogy ilyenkor mutatja-e az akkut), felmegy maxra, és beáll a benzinszintre. Előfordul, hogy megyek vele, megállítom, és ha 10 percen belül indítani akarom nem tekeri a főtengelyt, csak magába forog a generátor.Mind amikor a fogaskerék nem ér hozzá a főtengelyhez, csak magába forog. De ez mindig akkor történik, ha a töltésjelző nullán áll, vagy nagyon pirosba.Töltés van, 13,9-14,5 V kb. Az akkuba 12V van, amper nem tudom. Szerintem az áramerősség nem megfelelő, magyarul hiába tölt az akksira, az nem veszi fel a töltést.Első indítás általában jó, ha megyek vele egy két km-t akkor kezdődnek a bajok. Ha valaki leírná, hogy pontosan, hogy kell értelmezni a töltésmutatót a műszerfalon, azt nagyon megköszönném. Yamaha Majesty 125. | |||
|
2012. okt. 10. 11:41 | Válasz | #5137 | |||
Ok nagyon köszi! Mailben kereslek majd...
| |||
| |||
© Wiking | 2012. okt. 09. 21:34 | Válasz | #5136 |
Ha össze tudjuk egyeztetni az időpontot akkor minden további nélkül szivesen látlak... Remélem A közeljövőben kicsit több időm lessz mint az utóbbi hetekben volt :P Molnár Mikinek is lógok még egy kipufogócserével... :) | |
2012. okt. 09. 20:57 | Válasz | #5135 | |||
Nagyon szépen köszi a sok segítséget!! Hétvégén eltávolítom a többi oldalidomot is, ülés alatti, és a taposó műanyagokat, és akkor már látok mindent hol van. Ha a meghívást komolyan gondolod egyszer hétvégén lehet levinném utánfutóval hozzád átnézni... Ellenszolgáltatásként ha mást nem is Kőszegi borokat, saját minőségű pálinkát, gesztenyét stb vinnék mindenképp. | |||
| |||
© Wiking | 2012. okt. 09. 20:44 | Válasz | #5134 |
Ha netán errefelé (Nyergesújfalu Komárom-Esztergom megye) sodor a szél szivesen segítek átnézni ezt azt...
|
© Wiking | 2012. okt. 09. 20:40 | Válasz | #5133 |
Szia Mazsó! A honlapon a letöltések menüpont alatt találsz sok dukumentációt a majákhoz. A kiegyenlítő tartály nem vesz részt aktívan a hűtésben ezért ott nem fogsz szinte soha melegvizet találni kivéve ha felforr a hűtőrendszerben. A motorban ugye van termosztát szelep ami szabályozza a blokkban lévő víz hőmérsékletét. Tehát az normális ha a blokk melegebb mint a hűtőrendszer de persze csak addig amíg nem emelkedik túlzottan magasra a blokk hőmérséklete( Beragad a termosztát) Ilyenkor nem elegendő a blokk hűtése és felforr benne a víz. Ezt az is jelzi ilyenkor hogy kinyomja a rendszerböl a vizet ami még nem is olyan meleg. A vezérlést megtudod nézni úgy, hogy a gyujtás oldali műanyag burkolatnál lévő kis nyilacskához tekered a lendkeréken lévő rovátkát, a másik jelölés pedig a vízpumpa alatt lévő bezérműlánckeréken van valamint ehez is tartozik egy kis nyilacska. Mind a kettőnek a jelen kell lennie akkor jó. Arra figyelj, hogy a főtengely minden 2. fordulatnál lessz abban a pozícióban mint a vezérműtengely. A 125-150-180-as maják eléggé kényesek a hűtőrendszer légtelenítésére. Ha nincs megfelelően kilégtelenítve, nem tud keringeni a víz a rendszerben és ez szintén okozhatja a blokk túlmelegedését, vagy indokolatlanul magas hőmérsékletét. A vízpumpa tetején és a termosztát fedélen van 1-1 könyök csatlakozó amiket egy gumicső köt össze. Ezek kölönösen hajlamosak az elzáródásra ezzel megakadályozva a vízáramlást és a megfelelő légtelenítést is. Ezeket az idomokat fogóval egyszerűen ki lehet húzni a helyükröl és akár vékony fúrószárral ki lehet őket tisztítani. Ha már leveszed a vízpumpát a vezérlés ellenörzéséhez, akkor nézd át a láncot, nincs e megnyúlva és hogy tudja e még feszíteni a feszítő.
| |
2012. okt. 08. 20:30 | Válasz | #5132 | |||
Köszi, de jó autószerelőt tudok én is. Olyanra gondoltam aki a majesty-ket keni-vágja :-) Azért gondolom mert néha becsörög halkan valami, és autónál ezt vezérlés is szokta okozni. Mielőtt szétszedném megnézném azért... Hol találom meg hogy mit kell nézni? Megnézem magam is, csak nem tudom hol vannak a jelek rajt. Egyszerűbb lenne úgy keresnem ha tudom hogy mit keressek és hogy hol. Azt nem tudom mennyit fogyaszt, mert nem megyek így vele nem akarom tönkre vágni(1 hete vettem a motort kb) Alapjáraton ment kb 10 percig, észrevettem hogy 1 kábel le volt csúszva (vagy direkt le volt véve), ez a víz visszajelző ami egy hőgombára megy a motor tetején. Ha rádugtam folyamatosan világított a műszerfalon a piros lámpa. Motor forró volt, víz a csövekben meleg volt, hűtőben langyos, kiegyenlítő tartályban szinte hideg ez normális szerintetek? Mindenkinek nagyon köszi tényleg aki próbál segíteni! | |||
| |||
2012. okt. 08. 18:38 | Válasz | #5131 | |||
Milyen problémával nézel szembe ami arra utal hogy nem jó a vezérlés?
| |||
| |||
2012. okt. 08. 17:52 | Válasz | #5130 | |||
Ha kb-re átlagot fogyaszt akkor a vezérlés jó.
| |||
| |||
2012. okt. 08. 15:06 | Válasz | #5129 | |||
Bokor Róbert Jákfa. Ő csinálta a haverom quadjának a vezérlését. Egyébként a daf szervizben van. Eléggé vágja a témát. Ha kell elkérhetem a telefonszámát. | |||
|
2012. okt. 07. 21:38 | Válasz | #5128 | |||
A vezérlést hogy kell megnézni hogy a helyén van-e? Egy próbát megérne... Köszi! | |||
| |||
2012. okt. 07. 21:35 | Válasz | #5127 | |||
Nagyon köszi!! Vas megyében nem ismertek valakit akihez bátran fordulhatnék? | |||
| |||
2012. okt. 07. 17:50 | Válasz | #5126 | |||
Nos az olajat sztenderen, a nívót nem behajtva csak bedugva a menetig. A kipu sajna nem szétszedhető de a belső felén ahol nem látszik már vágtam ablakot és sikerült is megcsinálnom.Ablak "U" alakban kivág, kihajt kivenni ami elszabadult, ( általában hővédő vagy terelőlemez) aztán visszahajt és lehegeszt.Elég rézzel is, nincs már itt nagy hő.Vagy körbevág, de így több a hegesztés.Ja hát lehet venni újat is... A csörgésed valszeg nem a vezérlés mert akkor 6-8 l-t enne és nem menne 60-at sem.Ha balról jön talán varió ha középről hajtókar, de ezt innen nem tudom. | |||
|
2012. okt. 07. 17:28 | Válasz | #5125 | |||
Nos szétszedtem a motor, vagyis pontosan az idomokat róla. Minden szép gyári, csatlakozók is, semmi monyákolás nincs benn. Először ellenőrizem az olajakat. Motorolajból ha keréken volt akkor is sok volt benn, ha sztenderre tettem akkor meg locsogott ki. Most ha keréken áll akkor van benn a maximumnál. Hajtóműolajat nem láttam mennyin áll, ezért leengedtem, majd tettem bele amennyit a szakleírás ír. Víz ok volt a maximumon állt. Alapjáratot lejjebb vettem mert magas volt picit szerintem. 1 kábel le volt csúszva vagy direkt le volt véve, ez a víz visszajelző ami egy hőgombára megy. Ha rádugtam folyamatosan világított a műszerfalon a piros lámpa. Víz a csövekben meleg volt, hűtőben langyos, kiegyenlítő tartályban szinte hideg. (Ha hidegen is világít akkor biztos a gomba lesz a rossz, de állítólag új azt mondta akitől vettem a motort) A furcsa hang a kipufogó dobból jön ez biztos, mint mikor szét kezd égni a belseje, a motorból halkan néha csörgő hang hallatszik mint mikor a etz-ben, vagy a trabant-ban csörgött a gyűrű. Kérdéseim: 1. motorolajat hogy ellenőrizzem? - ha keréken van a motor, vagy ha sztenderre teszem? 2. kipufogót lehet orvosolni valahogy? (külsőleg olyan mint az új nincs szétégve sehol sem, és nem is rozsdás) a leg végén a dobnak van két anya az miért van ott? 3. A csörgés szerintetek lehet azért mert a vezérlés el van rakva? Azt hogy lehet ellenőrizni hogy jó helyen áll? Nagyon szépen köszönöm előre is a segítségetek! | |||
|
2012. okt. 05. 19:19 | Válasz | #5124 | |||
mix-ben megy a válasz...
| |||
| |||
2012. okt. 05. 19:18 | Válasz | #5123 | |||
Rendszám nélkül, minden kinti papírjával. Hosszú életű lesz szerintem, ha nagyobb kell megtartom városi robogónak Megnéztem a hátsó kerék kotyogást is. Oldalra semmi (tehát jól meg van húzva a csavar, és jó a kerékcsapágy :-) előre hátra ha mozgatom bejelöltem 3mm között kotyog. Ez milyen állapotról tanúskodik? | |||
|
2012. okt. 05. 18:36 | Válasz | #5122 | |||
Szia Mazsó! Én most akarnék venni egy dízel VW Golf I-est - mi a véleményed az autóról? Érdemes venni? Alacsony fogyasztás, megbízhatóság, könnyű szerelhetőség, alkatrész-ellátottság és olcsó ára miatt ajánlották.
| |||
|
2012. okt. 05. 10:01 | Válasz | #5121 | |
Üdv Mazsó Először is gratula a mocihoz, tényleg jó áron vetted a gépet. Ha majd lehúzod a hengert és beméreted többet tudsz majd a géped kopásáról, a főtengelycsapágyakat cseréld szimeringekkel együtt, amit mindenképpen ellenőrizz az a vezérmű láncod feszessége, szelepszárszimeringeket cseréld, úgyis lesz a tömítéskészletben. szelepeket finoman csiszold be. Sok sikert |
© Katona zsolt | 2012. okt. 05. 09:08 | Válasz | #5120 | ||
Két csapágyat tudnék ajánlani japán NTN, svéd SKF. mind a kettő remek minőség
| |||
|
2012. okt. 05. 07:38 | Válasz | #5119 | |||
rendszám nélkül vetted??
| |||
| |||
© satyapapa | 2012. okt. 04. 21:06 | Válasz | #5118 | ||
Többit a MIX-ben
| |||
| |||
© satyapapa | 2012. okt. 04. 21:04 | Válasz | #5117 | ||
Legelöször is döntened kell a motor rövid és hosszutávu szerepéröl,,ennek fügvényében kell alkatrészt választani...Általában hamar nagyobb gépekre van igény ,,igy voltam Én is,de mások is,,Csak akkor költs rá komoly összeget ha legalább 4-5évig akarod használni,,a gép hamar felszippant 100ezret,amit talán soha nemkaphatsz vissza.
| |||
| |||
2012. okt. 04. 20:56 | Válasz | #5116 | |||
Nagyon köszi, igen rendes vagy! Találtam én is, de nem tudom melyiket érdemes, a leg jobbat szeretném ha már egyszer felújítok...
| |||
| |||
© satyapapa | 2012. okt. 04. 20:50 | Válasz | #5115 | ||
Talán Katona Zsolt tud ebben segiteni,,vagy robogó szaküzletek,De a neten is vannak lehetöségek.majd holnap beleböngészek.
| |||
|
2012. okt. 04. 20:47 | Válasz | #5114 | |||
Köszi! Csapágy, tömítéskészlet márka, és bolt ahol érdemes megvenni?
| |||
| |||
© satyapapa | 2012. okt. 04. 20:45 | Válasz | #5113 | ||
japcsi csapágyat bele,,,az tuti.Tömités készlet is kell,és szerintem ha már babrálod akkor a szelepszár simmeringet is cseréld ki,,a tömitéskészletben kapható...
| |||
| |||
2012. okt. 04. 20:40 | Válasz | #5112 | |||
Már ezeknek is visszatekerik a km óráját gondolod? Szervizkönyvbe is (olasz) 22e km van... Majd kiderül, így nem megyek vele, nehéz megállni de nem lesz rosszabb legalább... Főtengelycsapágyat milyet érdemes venni, hol? Előre meg szeretném venni hátha csak tényleg az a baj... A többit alkatrészt majd akkor kérdezném ha szét lesz szedve és pontosan tudom mi kell hozzá ha nem nagy gond... | |||
| |||
© passat52 | 2012. okt. 04. 20:32 | Válasz | #5111 | ||
| |||
© satyapapa | 2012. okt. 04. 20:27 | Válasz | #5110 | ||
Tényleg szép,,annyi pénzt Ok,,még a javitási költséggel eggyüt is megérheti az árát...Véleményem szerint kb 40ezret futhatott,de ez részletkérdés és nemkell vele foglalkozni,,,Én 42ezer km el vettem a burgit és nem bántam meg.Gyürd bele magad és klassz lesz
| |||
| |||
2012. okt. 04. 20:22 | Válasz | #5109 | |||
|
2012. okt. 04. 20:21 | Válasz | #5108 | |||
Köszi mindenkinek a választ. H. kereket megnézem lötyög-e... Pár autót már szétszedtem összeraktam magamnak tökéletesek a mai napig (1962-es bogár, golf1 cabrio, golf2 g60 gti stb stb) A motort 80e Ft-ért vettem ennyiért biciklit lehet venni. Beszúrom a képet róla. Festése gyári mindenhol, elemek szépek nem állnak el, kipufogó is mint az új, gumik is jók, féktárcsák mint az újak... Ránézel egy gyönyörű állapotú motor, de lehet a belseje rohadt mint a szép almának... Kompresszió nagy, szívató működik, új akksi, majd meglátjuk mi lesz.. | |||
|
© Katona zsolt | 2012. okt. 04. 20:06 | Válasz | #5107 | ||
Nem szeretnék a zsebedben túrkálni, de elárúlnád nekünk, hogy mibe kerűlt a moci. | |||
|
© satyapapa | 2012. okt. 04. 19:46 | Válasz | #5106 | ||
Hát Mazsó ,lehet hogy kissé megreszeltek a géppel,,,de kapd össze magad,,,ne busulj. A fötengely csapágy csere aránylag komoly,és preciz dolog,no meg azért elég munkaigényes is.Én biztos nemvettem volna meg ilyen hibával a masinát,,,de ha már megvan minnél elöbb megkel csinálni. Ha jóltudom akkor fötengely kösszörülés esetén kell egyensullyozni.Csapágy cserénél nem,,De Béci guru ezt (is) jobban tudja.. Egyébként 25ezer alatt is kilehet fektetni a fötengelyt,de akkor szegény masina elég szépen meglett hajtva,,,ami más alkatrészekre is hasonló terhelést nyomott.Ezért mindent átkell nézni.Még a hátsó meghajtást is...-PL--Tedd sztenderre és kereszt irányba mozgasd enyhén a hátsó kereket,,ha kotyog az gáz,,és akkor biztos több van az gépbe mint az órába,, | |||
| |||
© Katona zsolt | 2012. okt. 04. 19:36 | Válasz | #5105 | ||
A leírtak alapján azt tanácsolnám ,hogy egy teljes átvizsgálást kellene a mocidon végezni. | |||
|
© Katona zsolt | 2012. okt. 04. 19:34 | Válasz | #5104 | ||
Hát úram téged jól rá szettek ezzel a mocival. Nagy a baj ha egy 22e km-es mociba főtengely csapágyat kellett cserélni. Nem tudom hogy mennyire értessz a mocikhoz, ha nem akkor azt tanácsolnám hogy nézesd meg egy hozzáértő emberrel. A csapágyat mindenképpen ki kellene cserélni a megfelelőre, és jó minőségüre. | |||
|
2012. okt. 04. 14:49 | Válasz | #5103 | |||
Mondjuk át lettél verve ami manapság elég gyakori.
| |||
| |||
2012. okt. 04. 11:04 | Válasz | #5102 | |||
Üdvw mindenkinek! Nemrég lettem egy majesty 150 tulaja, és egyben clubtag e clubban. Pár kérdésem lenne így az elején, hisz azt sem tudom mit hol keressek :-) A motort 5 napja vettem, picit fémes hangja van. Jól megy nem füstöl,kompresszió nagy van benn. Az előző tulaj azt mondta kompletten cserélt görgőket (számla is van, régieket is odaadta), és főtengely csapágyat is amiből rossz minőségűt tett bele a szerelő mint később kiderült. Lehet hogy csak ez a gondja? Kicseréljem normális minőségűre? A főtengelyt csapágyazás után szoktátok esztergagépen kiegyensúlyozni? A motorban 22e km van (szervizkönyve szerint is) de én nem értem miért ment tönkre ilyen hamar akkor a csapágy, ez normális? Mit nézzek, nézessek át rajt amit érdemes még mindenképp leellenőrizni mielőtt elkezdeném használni? Nagyon szépen köszi mindenki válaszát! | |||
|
© jasa | 2012. szept. 28. 22:14 | Válasz | #5101 | ||
Dia ! Ha ilyen szépen haladsz, előbb-utóbb igazi "motoros csaj" lesz belőled, ami nagy szó, mert igen ritka. Úgyhogy hajrá ! .....és ha még el is tudnál jönni egy talira !!! (kb 3 éve Egerben, ugye az volt az utolsó ?)
| |||
| |||
2012. szept. 28. 16:48 | Válasz | #5100 | |||
Ok, ok, még nem késő :) Aludni érdemes egyet-kettőt általában.. Amúgy pár napja gyertyát cseréltem, mert előző este 50-el és vészvillogóval tudtam csak hazaevickélni. Hiába volt nálam cseregyertya, a parkolóban matatva meg sem bírtam moccantani, amilyen csodás helyen van. Másnap viszont azonnal és erősen indult, jót tett neki
| |||
|
© Kiss Róbert | 2012. szept. 27. 21:52 | Válasz | #5099 |
Ráadásul azt irják YAMAHA gyári szij !!! | |
2012. szept. 27. 20:49 | Válasz | #5098 | |||
Akkor Dia ez 832 lesz!
| |||
|
© Kiss Róbert | 2012. szept. 27. 18:42 | Válasz | #5097 |
Igen, mert nem zsir ujj szijj volt és spárgával mértem asszem és az sem biztos hogy full pontos volt. Inkább nyult szij volt mint ujj!!!
| |
2012. szept. 27. 12:48 | Válasz | #5096 | |||
Köszönöm minden hozzászólónak
| |||
|
2012. szept. 27. 12:09 | Válasz | #5095 | |||
Akkor azzal be kell fáradni egy Yamaha kereskedésbe és ott tutira megmondják milyen kell. Bár évjárat alapján nélküle is meg tudják mondani szerintem.
| |||
| |||
2012. szept. 27. 11:56 | Válasz | #5094 | |||
Én kerestem, de nem találtam. Csak a kódszáma van megadva.
| |||
| |||
2012. szept. 27. 04:24 | Válasz | #5093 | |||
A gyári manualban nincs leírva pontosan, hogy mekkora kell? Csak azért kérdezem, mert az a 2 mm befolyásolhatja az áttételt is. Pl indulásnál amikor a varioban legalul van a szíj hátul a 2mm miatt még jobban ki tud menni a tárcsa szélére ne adj isten esetleg már le is lóg vagy legroszabb esetben lefut róla. Bár azt talán 2mm miatt még nem tud. Az is elég esélyes ha már annyira a szélén van, hogy a kontrasztrugó nem tud ellentartani a legszélső ponton, mert a két tárcsa teljesen alaphelyzetben van hátul és a szíj annyira laza lesz, hogy minden indulásnál megcsúszással kezdi amig a varió annyira nem megy be, hogy ráfeszitsen. Vagy forditva, amikor a variónál kifut a legvégére ahonnan már nem tud tovább, a hátsónál még nem megy be annyira amennyire kell, igy a végsebesség nem lesz meg rendesen amit amúgy hozna.
| |||
|
2012. szept. 26. 21:37 | Válasz | #5092 | |||
Úgy gondolod hogy nyúlt pár mm-t?
| |||
| |||
© Kiss Róbert | 2012. szept. 26. 21:18 | Válasz | #5091 |
Én a 832-est venném !
|
2012. szept. 26. 19:17 | Válasz | #5090 | |||
Sziasztok! Szíjrendelésnél megfektetett 2mm Azt írják több oldalon, hogy a 2003-as 180ccm-es majesty ékszíjmérete 832x22. Amikor Robi lemérte nekem a motoromban lévő Dayco-t, azt írtuk fel, hogy 834x22. Találtam 832-eset is, amire azt írják, hogy gyártó a Yamaha és gyárival megegyező 2003-as 150ccm Yamahára, de találtam 834-est is, amire egész más motortípust írnak, Piaggio hexagon 125-t. Most mi a fenét csináljak, melyiket rendeljem meg??? | |||
|
© Szomjas | 2012. szept. 14. 07:55 | Válasz | #5089 | ||
Satyapapa az én motoromban is Athena szíj van. Eddig 2-t fogyasztott el a gép,mert 10 ezer km-enként cseréltem. Még nem volt vele gond,ha lesz akkor megírom mindenképpen.
| |||
|
© satyapapa | 2012. szept. 13. 20:56 | Válasz | #5088 | ||
A mitsubosi nagyon jó.
| |||
| |||
2012. szept. 13. 20:54 | Válasz | #5087 | |||
Köszönöm! (Dayco van 5000-ért, a Mitsuboszi 7900.-)
| |||
|
© Wiking | 2012. szept. 13. 20:51 | Válasz | #5086 |
Ahoz képest amiket írtak róla páran szerintem nem rossz...Nem vezeek én sem nagypapisan és volt 2 személyes túra is erős hegymenetben Dobogókőre...Szóval annyira nem drága az az olcsó...ha csak a felét megy el mint a 2-3szor drágáb szíjak, akkor már megérte. Ha jól emlékszem 5600ft volt futárral együtt, azután a következő árkategória 12000ft fölött van...
| |
© satyapapa | 2012. szept. 13. 20:48 | Válasz | #5085 | ||
Ebben az esetben sokkal gyakrabban kell ellenörizni a szij állapotát,mert sok esetben már 5-6ezer km nél elöfordult a szij szakadása. Jelenleg nagy ccm robogóhoz nem is gyártják,mert negativ listás. Minden különösebb elöjel nélkül is tönkre mehet,,Persze még igy is van aki esküszik rá..De ez nem gyakori | |||
| |||
© Katona zsolt | 2012. szept. 13. 20:40 | Válasz | #5084 | ||
Természetes mindenkinek tiszteletben kell tartani az anyagi kereteit
| |||
|
© Wiking | 2012. szept. 13. 20:37 | Válasz | #5083 |
Én azért adok egy szavazatot az athena szíjnak is...nekem jelenleg az van fent, és habár idén nem mentem vele túl sokat csak 1000-1500km-t de eddig nem volt vele gond és kopni sem kopott semmitsem ezalatt az idő alatt. Nem kétlem, hogy a drágábbak jobbak is valamivel, de nekem per pillanat erre volt keret.
|
© Katona zsolt | 2012. szept. 13. 20:18 | Válasz | #5082 | ||
Csatlakozom az Athéna szíj nagyon gagyi nem szabad megvenni. Szerintem a Mitsuboshi szíj ár érték arányban kiváló minőség.
| |||
|
© satyapapa | 2012. szept. 13. 20:15 | Válasz | #5081 | ||
A dayco szij nem rossz én is használtam,javaslom. Viszont az Athéna szijjat Én nem javaslom. Nyilván a gyári szij a legjobb, | |||
| |||
© Katona zsolt | 2012. szept. 13. 20:12 | Válasz | #5080 | ||
Ha elfogadsz egy jó tanácsot nem veszel meg olcsó szarokat, mert az mindig drága. A drágább dolog azért annyi, mert jobb a minősége. | |||
|
2012. szept. 13. 17:43 | Válasz | #5079 | |||
Dayco ékszíjról van valakinek tapasztalata?
| |||
|
2012. szept. 05. 12:59 | Válasz | #5078 | |||
Mix!
| |||
| |||
2012. szept. 04. 15:35 | Válasz | #5077 | |||
Kedves Tőled, köszönöm. Bevált az új mocid? Én is nézegettem az új 250-es T-max-ot, de 180kg! Pfú! | |||
| |||
2012. szept. 04. 15:33 | Válasz | #5076 | |||
Köszi azért :) 7végén csak én dolgozom, sej? | |||
| |||
2012. szept. 04. 08:54 | Válasz | #5075 | |||
Az olajszint mindig jó,csak a nívópálca rövid!
| |||
|
2012. szept. 04. 08:32 | Válasz | #5074 | |||
Még lehet, hogy jó hogy "csak" 3-4 nap, ha valóban annyi lesz. Ott ahol több motort is javítanak, nem ritka a 2-3 hetes várakozási idő. Szorítok Neked hogy minél hamarabb motorod legyen!
| |||
|
© Katona zsolt | 2012. szept. 04. 05:41 | Válasz | #5073 | ||
Dia sajna ebbe bele kell törődnöd, hogy senki nem fogja tudni 1 nap alatt megcsinálni. Szétszedés után derül ki, hogy mi kell hozzá,azt be kell szerezni, és beépíteni. Szóval legalább 3-4 nap | |||
|
© Wiking | 2012. szept. 04. 05:25 | Válasz | #5072 |
Mondanám, hogy gyere el és megcsináljuk, de én csak hétvégén érek rá sajnos...nah meg persze az alkatrészeket is be kell szerezni...a gyűrűhöz, meg le kell mérni először a hengert.
| |
2012. szept. 03. 21:05 | Válasz | #5071 | |||
Szia! Bárcsak annyival megúsznám Bármelyik szerelővel beszéltem, a teljes átvizsgálás kb 4 nap. Cudar lesz tömegközlekedni. 20 perc helyett 120 perc alatt fogok hazaérni, grr. jasa: az "is" itt szócska akart lenni, csak elírtam Remélem, sokáig lesz még jóidő és üdv Titynek, aki rendszeresen látogat, mint egy kórházi beteget | |||
| |||
© jasa | 2012. szept. 03. 13:41 | Válasz | #5070 | ||
"....de motor nélkül is borzalmas az élet." Dia, ez bizony nagy igazság ! | |||
|
2012. szept. 02. 22:14 | Válasz | #5069 | |||
Jó lesz ha belenéztek!
| |||
| |||
© Wiking | 2012. szept. 02. 21:45 | Válasz | #5068 |
Valószinűleg gyűrűzni kell és szelepszár szimeringet cserélni... A gyűrűszett 3-4000ft körül van ha jól emlékszem a szelepszár szimering meg 1500-bol megvan...időben kb 4-5 órás munka.
| |
© Katona zsolt | 2012. szept. 02. 17:42 | Válasz | #5067 | ||
Rendben majd szólj
| |||
|
2012. szept. 02. 17:37 | Válasz | #5066 | |||
Szia! Nagyon kéne, de még nem kaptam fizetést és ne tudd meg, mennyi felé kellene a pénz..és tartok tőle, hogy ezer dolgot kell majd kicserélni rajta, meg akkor ott kell hagynom, mert nincs hozzá alkatrész, meg csupa ilyen para. A héten csütörtökön-pénteken érnék rá és még ott is aludnék valahol, ha kellene, de motor nélkül is borzalmas az élet | |||
| |||
© Katona zsolt | 2012. szept. 02. 17:36 | Válasz | #5065 | ||
Az nem annyira jó
| |||
|
|
|
|