|
|
|
2010. ápr. 11. 15:13 | Válasz | #200 | |||
YP125D - - YP150D Frizione centrifuga automatica: (röpsúlyos automata kuplung) Spessore ceppo frizione : 2,0 mm 1,5 mm (betét vastagsága, és a minimum) Lunghezza libera molla ceppo frizione 28 mm ••• (kuplung harang max. átmérője. | |||
| |||
© Rezner Zsolt | 2010. ápr. 15. 19:50 | Válasz | #201 |
Köszi szépen! Úgy döntöttem, veszek egy újat (9600,- ), és a régit fel ferrodoloztatom. Harap a masina az új kuplunggal. Segített a 250 közti lépésről-lépésre szóló leírás. Nem is tudom mi lett volna velem a képek nélkül. Ami viszont zavar, hogy az új szíj, és az új kuplung ellenére 20-30km/h közt sír egyet a masina,de megy tovább, most nincs torpanás, de azért az a sikítás zavar. Lehet a szíj, hogy még nem olyan kúpos a formája, ill. a kuplung nincs bekopva? Azt a lendkerék szerűt nem kellett szabályozni, az tökéletes, meg a tárcsák is. | |
2010. ápr. 15. 20:28 | Válasz | #202 | |||
A kuplung nagy kontrasztugója biztosan teszi a dolgát? Lehetséges hogy akkor sír, amikor a tárcsákat áttolják a görgők. Próbáld már meg hogy nem nyélgázon, hanem lassabban gyorsítassz. Minden esetben felsír?
| |||
| |||
2010. ápr. 15. 20:40 | Válasz | #203 | |||
a hátsó tárcsa amikor egymástól hossz irányban elmozdul az intenzív kapcsolás miatt...vagy az új szíj most jobban elhúzza a két tárcsát egymástól... szét kéne szedni a két tárcsát a kontrasztrugó nélkül nem-e a szennyeződéstől meg van szorulva.. | |||
|
2010. ápr. 15. 21:13 | Válasz | #204 | |||
Nézd meg a variátortárcsák egyenesek-e.Ha hullámos ott a baj (gondolom).Ha hullámba ér megcsúszik a szíj.
| |||
| |||
© Csokáv | 2010. ápr. 16. 12:26 | Válasz | #205 |
Sziasztok! A hűtésem olyat csinál, hogy amikor rendesen bemelegszik a motor, akkor haladás közben is legalul van a mutató. Ha megállok, akkor meg felkúszik egész magasra, gyakran a pirosba is. Viszont ha felpörög a motor (nem kell haladnia is, csak odahúzok neki egy kicsit de még áll a motor), akkor azonnal visszamegy a mutató. Találkozott valaki ilyennel? |
© M. Zoltán | 2010. ápr. 16. 13:10 | Válasz | #206 |
Alacsony fordulaton kevésbé hatékony a vízpumpa, nem forog a víz, ezért melegszik. Ha odahúzol neki, akkor kicseréli a felmelegedett vizet, a hűtőről a hidegebb visszahűti a motort. Szerintem.
|
© M. Zoltán | 2010. ápr. 16. 13:11 | Válasz | #207 |
A pirosba meg lehet, hogy azért megy, mert nem indul a ventilátor.
|
2010. ápr. 16. 14:56 | Válasz | #208 | |||
Meg kéne takarítan az elektormos csatlakozásokat mert ilyen gyorsan nem válltozik a hűtővíz hőmérséklete. Lehet hogy itt-ott be van oxidálódva. Leginkább a jeladó a blokkon. No meg meg is tapogathatod hogy merre meleg, merre nem! | |||
| |||
2010. ápr. 16. 20:34 | Válasz | #209 | |||
A pirosba azért megy mert a "hőmérés" a hengerfejnél van,és ha nem áramlik rendesen, akkor az a kevés ami ott van az nagyon gyorsan felmelegszik.A ventilátor meg na indul el mert az érzékelője a hűtőn van, és ott valószínű még teljesen hideg a víz. Hallottam már, hogy a vízpumpa lapátjai megforogtak a tengelyen, ez is lehet, de nem festem az ördögöt a falra . Valamiért nincs rendes áramlásod. | |||
| |||
© peterandor | 2010. ápr. 19. 12:50 | Válasz | #210 |
Sziasztok, hatso gumit akarok cserelni es nem tudom, hogy mit vegyek?-michelin?-pirelli?-avon?-esetleg masat? Tartosat szeretnek , meg ha dragabb is....
|
© peterandor | 2010. ápr. 19. 14:02 | Válasz | #211 |
-ja, meg nem szereltem le a kereket, hol kezdjem? Kosz a segitseget!
|
2010. ápr. 19. 14:17 | Válasz | #212 | |||
Kipu le. Távtartók nem egyformák, nem összekeverni! Konzol le. Kerék ki. Ennyi. | |||
| |||
2010. ápr. 19. 21:14 | Válasz | #213 | |||
A konzol csavarjaira vigyázz, csak jó minőségű imbuszkulcsot használj.
| |||
|
© peterandor | 2010. ápr. 20. 10:52 | Válasz | #214 |
Nagyon koszonom, megertettem.
|
© Rezner Zsolt | 2010. ápr. 22. 19:31 | Válasz | #215 |
Szép napot Mkinek. Nem visít a "malac" valszeg az új kuplung "bevasalódott" és mikor megrántotta a mocit, sikított egyett az ékszíj. Csodákra képes egy új kuplung! De most összeszedem a bátorságom és kérdezek egy elektromosat. Ugye a benzin szintmérő és a töltésjelző egy órában van és egy a mutatója. Na most a mocin a mutató fel alá járkál, de folyamatosan így soha nem mutatja normálisan a benzinszintet, és a töltést se.Volt már olyan, hogy a folyamatos fel le járkálástól a mutató olyan tartományban ingadozott, ahol nem volt osztás, magyarul átfordult a másik oldalra. Hol keressem a hibát? |
2010. ápr. 22. 23:00 | Válasz | #216 | |||
Örülök hogy a kuplung probléma megoldódott! Villamossághoz csak annyit, (mivel jómagam nem vagyok jártas az elektromosságban) hogy az nem árt, ha minden érintkezőt, stekkert, csatlakozást leveszel, kitakarítassz és újra összerakod. Nem biztos hogy segít, de semmiképpen nem árt! Kizárod a kontakthibákat. | |||
| |||
2010. ápr. 23. 05:58 | Válasz | #217 | |||
Hát szerintem a hibák nem múlnak csak úgy maguktól, ezzel a visítással még foglalkozni fogsz. A mérőműszer hibáját talán egy autóvillamossági-műszerész megtalálja, és ha szerencséd lesz nem húz le nagyon.
| |||
| |||
© Csokáv | 2010. máj. 03. 16:01 | Válasz | #218 |
Sziasztok! Valaki lenne oly kedves és lemérné nekem a kipuff tartó konzolok (gyárilag hatszög keresztmetszetű, belül menetes távtartók) hosszát? Hála előre is. |
2010. máj. 03. 17:35 | Válasz | #219 | |||
A kipuff helyzetét a toroknál két hernyócsavar és a felső valóban hatszöganyagból lévő tartó határozza meg. A hossza kb 50 mm. Szétszedés nélküli mérés 1-2 tizedet csalhat de nem hiszem, hogy gond lenne.Az alsó kettő nem fix tartó, hanem egy hosszú csavar távtartóval, a csavar feje alatt két alátét között egy gumituskó.Az átmérője könnyedén átmegy a kipuff lukján és amikor meghúzod összenyomja a gumit és az beleszorul a kipuff lukjába.Kicsit bonyolultnak hangzik, de egyszerű.A távtartónak a két csavaron akkorának kell lennie hogy érintőrehúzva a gumi a lyuk közepén legyen.Ha nem világos írj privibe lerajzolom.
| |||
|
© Csokáv | 2010. máj. 05. 00:18 | Válasz | #220 |
Köszönöm szépen. Az elülső hatlap cucc az megvan, a másik kettő méretére lennék kíváncsi. Gumituskós dolog is stimmel, csak a távtartók a kérdéses, mert asszem nem is egyforma hosszúak.
|
2010. máj. 05. 06:04 | Válasz | #221 | |||
Azok nem hatlapúak és a kipuff lyukának a kezdetéig tart.Felszerelve,meghúzva a toroknál és felül, a távtartó a kipuffig tartson. A lukban már csak gumi legyen.A gumi meg hosszabb mint a lyuk,hogy meghúzáskor ne a kipuffot nyomja beljebb hanem a gumit össze.Talán este ráérek szétszedem, és megmérem.De szerintem jobb ha a sajátodra méretezed.
| |||
|
© Csokáv | 2010. máj. 05. 11:15 | Válasz | #222 |
Igen, csak az a baj, hogy nekem ezek nincsenek meg, és ha rossz hosszakat csinálok, akkor lehet, hogy feszülni fog. Ne szedd szét ezért semmiképp, csak úgy, ahogy van, leméred, az jó. A tizedmilliméterek nem számítanak...
|
2010. máj. 05. 20:58 | Válasz | #223 | |||
Lemegyek megmérem.
| |||
|
2010. máj. 05. 21:11 | Válasz | #224 | |||
Szétkaptam és nálam mindkettő 42 mm.Igaz az egyik kijjebb áll pár mm-t, az lehetne rövidebb is.
| |||
| |||
© Csokáv | 2010. máj. 06. 09:40 | Válasz | #225 |
Köszi szépen!
|
© SPOJLERES | 2010. jún. 07. 10:52 | Válasz | #226 |
Feco a tegnapi beszélgetésünkkel kapcsolatba amugy van egy tartalék motorblokkom 5ds vagyis 125 és 150 hez 5kd hengerrel Öninditó állórész és lendkerék karbi hiányzik A henger furando de alapméret és a szivószelep kicsit elhajlott Ja és a főtengej hajtokarral felujitando Talán még van abbol a 6-7 ezer forintos felujitó szettből Mikor nekem kellett volna ako 32ezer vot |
2010. jún. 07. 21:30 | Válasz | #227 | |||
A helyzet, hogy megvan a régi főtengőm és vettem hozzá abból az ócsóbb felújítóból.A többivel nem tudnék mit kezdeni.Legfeljebb 180-as érdekelne de ahhoz meg másik hengerfej és szelepek is kellenének.Sok gond lenne vele.
| |||
| |||
© homorodisz | 2010. jún. 08. 17:56 | Válasz | #228 |
Szerbusztok! Lenne egy pár kérdésem ami már régóta foglalkoztat, csak eddig nem volt kitől megkérdeznem. Eddig:) 1.125-ös majám van nekem is és most hogy elkezdetem hosszú távon használni kíváncsi lettem a fogyasztásra ami 4,3 lett. Egy kicsit sokkalom de lehet hogy jó? 2.105 km/h a vége én olvastam már 130-at is valahol (bár nem száguldozni akarok vele)de a kíváncsiság akkor is hajt hogy mennyi a normális? 3.Milyen változást észlelnék ha 150-es hengert és dugót kapna? Ja és vannak e ennek az átalakításnak hátulütői és rejtett technikai kérdései? 4.A 180-as átalakításnak ár érték arányban van értelme? Előre is köszönöm a válaszokat, és elnézéseteket kérem a kérdésözön miatt. |
2010. jún. 08. 18:36 | Válasz | #229 | |||
Ha csutkagázon mész akkor nem sok, de finoman 2,8 ra le lehet vinni.Az átlagos kb 3,6-3,8 80-90-nél. GPS-sel mérted vagy a sajátjával?A sajátja mindegyiknek csal. Azért mondanak többet mert a 25-ös órája túlmér!Pontos GPS- mérés 100-110!Minden tuning nélkül kb ennyit tud. 90 körüli utazóval. Az átalakítás pénztárca kérdése. 150-re elég csak henger dugó csere, 180-ra komplett hengerfej is kell, mert a szelepek nagyobbak.A buli sztem annyiba van mintha ezt eladnád és vennél egy 250-est.Nézd meg az árakat a NET-en. | |||
| |||
© SPOJLERES | 2010. jún. 08. 19:01 | Válasz | #230 |
Nekem 150 es van és 2.3 volt a legjobb de soxor 2.6 ot mértem, városba+ 3-3.2 körül A vége kb 110-max 113 de hátszéllel felment már párszor 120 ra is És nem bőgőt a motor ,sztem 100 az utazonak nem sok |
© SPOJLERES | 2010. jún. 08. 19:06 | Válasz | #231 |
Ha bontott 180 as hengert találnál henger fejjel akkor még nembiztos hogy a karbi elég hozzá | |
© passat52 | 2010. jún. 08. 19:09 | Válasz | #232 | ||
Az előző motorom ami 125-ös volt kijött 3 literből pedig én nem vagyok egy lassu jármü!:) Fecó! Olvastam nemrég a neten,hogy a gps adatok sem pontosak a sebességmeghatározásnál! A helyzet az,hogy a gps jel jelentősen késik és ezért nem mutat pontos adatot! Persze készüléke is válogatja mert biztos vannak olyan készülékek már amelyek szinte szinkronban vannak a müholdakkal de a mi mezei gpsünre nem lehet ezt elmondani! | |||
|
© SPOJLERES | 2010. jún. 08. 19:18 | Válasz | #233 |
Ha leméred hogy ugyanazón sebességgel 1km-t hány másodperc alatt teszel meg akko abbol kiszámolhatod a m/s és a km/h is És ha fogyasztást akarsz mérni vannak kilométer kövek ;-) az megmondja hány km t mentél már Ha nem hiszel az orádnak sem a gps nek |
2010. jún. 08. 20:50 | Válasz | #234 | |||
Passat:A saját órájánál minden pontosabb! Guszti: Aztán meg gyökötvonok és a reciprokával megszorzom!! | |||
| |||
© homorodisz | 2010. jún. 08. 21:42 | Válasz | #235 |
Először is nagyon köszönöm a gyors és kimerítő válaszokat! Arra a következtetésre jutottam hogy a motor nagyobb átalakítását még sokszor átgondolom és átszámolom minden oldalról. :) Körülbelül 90-100 szoktam vele menni (óra szerint) igy lesz 4,3 úgyhogy talán magyarázható ezzel a magas fogyasztás. Bár nem tudom hogy bele számíthat e hogy 13g-os görgők vannak a gépben? (a szerelő ezt ajánlotta) és még csak most járt le a bejáratás?(1500 km) mert volt fúrás és dugó csere. |
2010. jún. 08. 21:50 | Válasz | #236 | |||
A GPS pontos, normális vevőnél max 1 másodpercet késik. Rá kell állni fix sebességre, és ellenőrizni a órát és a GPS-t. Az én órám nagyjából pontos volt, a Fecójé vagy 10-15-t sietett az enyémhez képest. A 120 km/h-s sebességek nem reálisak! A 2,3 literes fogyasztás sem tudom elképzelni, figyelembe véve a motor tömegét. A 4,3 l nagyon sok. Nekem 90-s utazónál 3,3 l volt. | |||
|
© Zsolt | 2010. jún. 08. 21:52 | Válasz | #237 | ||
A 250-es gépem eszik 3,3-at, a 4,3 tényleg sok. A karbiban a tű pozícióját meg kellene nézni.
| |||
|
2010. jún. 08. 21:55 | Válasz | #238 | |||
Passat, ha sokat késne, akkor rég túl mennél a kereszteződésen amikor szólna. A Nokia hajlamos kicsit a késésre, még az N95 is késik. Végülis telefon. | |||
| |||
2010. jún. 08. 23:00 | Válasz | #239 | |||
Nekem a Majesty órája tuti pontos. 96-ban még bíztak a józan itélőképességben és lehet hogy jobb volt ha a paraszt tudta hogy 100-al megy. Most meg úgy gondolja, ez még nem olyan sok, az óra úgyis csal!
| |||
|
© bringaspar | 2010. jún. 09. 05:57 | Válasz | #240 |
Na igen, de nemcsak itt látjuk, hogy változnak az idők. GPS tartót én is szereltem a gépre, 12V-os szivargyújtó-töltőt meg kivezettettem a bal kesztyűtartóba. Felcsigáztatok, ma felrakom és megnézem azt a sebességet. Kíváncsi vagyok, hogy mennyire pontos a 2002-es órája.
| |
2010. jún. 09. 06:09 | Válasz | #241 | |||
Csutkagázon el tudok képzelni 4 fölötti fogyasztást de le kell vinni 3-4 közé mindenképp.
| |||
|
2010. jún. 09. 09:50 | Válasz | #242 | |||
Én még úgy sem. Két személlyel 90 utazóval, szélben sem evett többet 3.6-3.7-nél.
| |||
|
© homorodisz | 2010. jún. 09. 18:59 | Válasz | #243 |
Szerbusztok! A 4.3-as fogyasztást folytatnám. Szerintetek önmagában a 13 g görgők (gyári 9.1) és a szívató szarakodása eredményezheti a dolgot? |
© Zsolt | 2010. jún. 09. 19:07 | Válasz | #244 | ||
A karburátort kell első körben átnézni, láttam már olyat hogy átcserélték a fúvókákat nagyobbra. Ezután gyújtógyetya, hézag meg ilyesmi. Legvégül a hajtáslánc. A komplett átnézés elengedhetetlen. Amúgy is ha az ember portájára új gép kerül illik átnézni mindent, hiszen a jó műszaki állapot a túlélés egyik feltétele. Amúgy találgatással is célba lehet érni, csak úgy az út kicsit hosszabb lesz.
| |||
|
2010. jún. 09. 20:30 | Válasz | #245 | |||
Vagy piszok mázlija van...
| |||
| |||
© homorodisz | 2010. jún. 09. 22:18 | Válasz | #246 |
Köszönöm. Megfogadtam tanácsod holnap megyek hogy átnézzék a dolgokat. Véletlenül Székesfehérvár környékén nem tudtok egy jó szerelőt. Mert holnap akihez megyek az már a 3. lesz mert eddig mindegyik nagyon kelletlenül állt a dolgokhoz. A szerelők fő mottója a mai napon az volt: Nem mindegy 1 liter ide vagy oda? :)Megy...megy...akkor jó..:) |
© homorodisz | 2010. jún. 18. 09:08 | Válasz | #247 |
Szerbusztok! Részben sikerült orvosolni a magas fogyasztást. Egy gyertya+pipa csere, most 3,8 körül van. Ám ezen még elvileg lehet faragni, ma kerül bele egy új szívató utána egy kis berhelés a karbin és erős imádkozás. A gép átnézése közben derült fény arra hogy a hátsó fék azért nem fog olyan tutin mert a dob majdnem teljesen el van kopva. Valóban a dob egyben van a felnivel és csak egyben lehet cserélni, vagy esetleg van rá valami más megoldás is? (42000 km van benne) |
2010. jún. 18. 14:13 | Válasz | #248 | |||
Egyben van, kell egy kerék. Ajánlom Miskát, 20/335-91-25 bontója van Szarvason, postázi is a dogokat.
| |||
| |||
© Rezner Zsolt | 2010. júl. 30. 18:44 | Válasz | #249 |
Szép Napot Mkinek! SEGÍTSÉG kellene! Nem indul a moci! 125 Maxter Sport, aminek a motorja egy az egyben egy 125-ös maja. Teker az önindító, de nem indul a vas.Lényeg az, hogy első körben az önindítóra gyanakodtam,hogy szorul, vagy valami. Szétkaptam, megpucoltam, stb, megy,teker mint állat. Felteszem, pörög-pörög-pörög, de nem indul a moci. újra leszedtem az önindítót, és újjal benyúlok a "motorba" ahová az önindító való és az ott lévő fogaskereket újammal megtudom pörgetni, de nekem gyanús, hogy ha megpörgetem ,akkor pörö-pörög. Valami nem akad be? Elkophatott valami? Mi a rák lehet vele, hogy az önindító pörgeti, de nem indul be? Előre is köszönöm a segítséget!
|
© SPOJLERES | 2010. júl. 30. 19:38 | Válasz | #250 |
Talán szabadonfutó csere lesz Motort forgatja az öninditó ? | |
2010. júl. 30. 20:30 | Válasz | #251 | |||
Tényleg azt nem írtad forgat, vagy nem!
| |||
| |||
© Rezner Zsolt | 2010. júl. 30. 20:56 | Válasz | #252 |
Csak az önindító forog mint állat, meg azt a fogaskereket, ami ott "bent" van! Olyan könnyen forog, nem úgy mint ha nem kapna benzint, vagy nem lenne gyújtás és nem indul el.
|
2010. júl. 31. 06:59 | Válasz | #253 | |||
Hát akkor az a szabadonfutó lesz.Sajna le kellene szedni a teljes variátort,és alatta asszem imbuszcsavarok tartják,szemből nézve balra fönt.Ha még nem szedtél hasonlót szét hívj segítséget inkább, mert ha valamit nem jól sikerül összerakni ott a főtengely sérül, de a variátor sem kis pénz.Előfordulhat, hogy csak tele van kosszal a szabadonfutó és nem "ugrik" be. A biblia 66. oldalán találsz róla rajzot, ha még mindig nem sikerült lebeszélni szétszedésről. Merre laksz, mert talán van a közelben valaki a ki segít. | |||
| |||
© Rezner Zsolt | 2010. júl. 31. 13:22 | Válasz | #254 |
Előre is köszönöm a segítséget mkinek. Szétkaptam a variátort, még célszerszámot is csináltam, hogy letudjam venni, de ez a legkevesebb. Levettem a tárcsákat, és ott a szabadonfutó, amibe ugye három görgő van. (megnéztem több webáruház képeit,bizti az) Na azok a görgők a kuplung szerepét játszák el ugye? Az önindító teker, tekeri azt a nagy fogaskereket, amin a szabadonfutó van, de az nem forog, ill. elforog az indítózás közben a nagy fogaskerék az szabadonmfuton. Annak nem kellene megszorulnia, és a fogaskerékkel együtt forogva a tengelyt meghajtania?
|
© Rezner Zsolt | 2010. júl. 31. 13:27 | Válasz | #255 |
Ja meg va ahol 19.000,- valahol meg 8.500,- Ft. Ez csak a márka lehet,nem, mert yamaha maja 125-nél vannak.
|
2010. júl. 31. 13:50 | Válasz | #256 | |||
Igen az a lényege, hogy visszafelé a főtengely meg ne tudja meghajtani.Szedd szét a szabadonfutót is mielőtt újat veszel.Kis görgők vannak benne és azok szoktak bekoszolódni, és beszorulni.Visszafelé a hézagolólemezekre is figyelj mert szerepük van.A variátoranyát rögzítsd ragasztóval mert le szokott tekeredni és akkor a menetnek annyi.Sok sikert!
| |||
| |||
© Rezner Zsolt | 2010. júl. 31. 19:18 | Válasz | #257 |
Hát leszedtem a szabadonfutót, teljesen szétszedni nem lehet ugye, mert a csavarjai be vannak "húzva". A benne lévő kis görgőket, rugós micsodákat kiszedtem, féktisztítóval, meg kompresszorral megtisztítottam, kifújtam, hézagolók nem voltak benne. Nem tudom, hogy ennek van e jelentősége!? De sajna ugyanez a jelenség. Önindító teker, tekeri a nagy fogaskereket, de a szabadonfutó csak áll és áll, nem szorul meg és nem hajtja meg azt a hosszbordás tengelyt. Így akkor tuti, hogy az a szabadonfutó a rossz? Csak mert ugye ha nem muszáj nem vennék, elég drága mulatság. Amúgy meg köszöntem szépen a segítséget! | |
© SPOJLERES | 2010. júl. 31. 20:24 | Válasz | #258 |
Az egyik irányba megkell szorulnia a másik irányba meg szabadon foroghat De ha kivehető a görgő akkor én megnézném csapágy boltba nem e lehet kapni hozzá mert akkor meguszod 100ft ból |
2010. júl. 31. 21:32 | Válasz | #259 | |||
A görgők kivehetők,és biztos megtalálod a hibáját!Valami nem ok, ha mindkét irányba elforog. Alaposan nézd meg!!
| |||
| |||
© Rezner Zsolt | 2010. aug. 01. 10:11 | Válasz | #260 |
Lehet, hogy réz a szabadonfutó belseje ami elkophatott?
| |
© SPOJLERES | 2010. aug. 01. 11:07 | Válasz | #261 |
Tuti nem réz Az kemény acél | |
© Zsolt | 2010. aug. 01. 11:14 | Válasz | #262 | ||
Futtatott acél.
| |||
|
© Rezner Zsolt | 2010. aug. 01. 17:58 | Válasz | #263 |
Hát el sem hiszem, de megy a moci. Sóher gyerek révén nézegette-nézegettem, hogy mit és hogyan lehet csinálni vele. Hozzá kell tennem, hogy a hiba teljes beállása előtt 15 percig próbálgattam indítani, mire elindult, és haza értem vele. Csak a teljesség kedvéért! Hihetetlen, de fordítva forgott az önindító , és persze, hogy a szabadonfutó nem fogta meg a főtengelyt. A hiba ott volt, hogy az önindító házban a mágnesek közül az egyiket elengedte a ragasztás, és összecsúsztak, és egy nagy mágnes lett belőle. Jó kipucoltam, kicsit felpolíroztam a belsejét, nyomtam oda kétkomponenses ragasztót, a mágnes magát odahúzta a helyére, összeraktam és pöc-röf. Mivel mindent kitakarítottam, wd-40 befújtam, most egy kicsit "új" hangja van, de 1 másodperc alatt berántja a motor. Hát érdemes volt segítséget kérni, nézegetni, morfondírozni. Köszönet mkinek a segítségért, három csomag pelenka árát meg spóroltuk!
|
© Zsolt | 2010. aug. 01. 18:01 | Válasz | #264 | ||
Ahh, ügyes vagy. Sokan ezt észre sem vették volna. Most legalább megismerkedtél kicsit a motorod belsejével.
| |||
|
© Rezner Zsolt | 2010. aug. 01. 18:13 | Válasz | #265 |
Meg ám, csak a méreg eszi ilyenkor az embert! Meg mire levettem a variátort aszittem leszakad a micsodám. Mire kitaláltam?! Fogtam egy régi 22 csőkolcsot, amin átmegy a 19 krovafej. A csőkulcsra heggesztettem két darab akárhányas betonvasat, ugy 5-5 cm, ami belemegy a variátor közepén lévő kis núttokba. rátettem, egy svédfogóval betámasztottam, hogy ne forogjon el, "átfűztem"rajta a 19 krovát és megengedtem. Ez volt egy nap! Ma meg nézegetem, forgatom a hátsó kereket, nézem a forgásirányt,tovább menve,merre forog az égszíj, a tárcsa, hát akkor az a nagy fogaskerék, miért pont ellenkezőleg forog, ha az önindító pólusait felcserélni nem lehet?! De megvilágosodtam, és rájöttem, hogy tudok motor szerelni!
|
2010. aug. 01. 18:44 | Válasz | #266 | |||
Ügyes vagy gratula!!Mindig van új a nap alatt, erre a hibára senki nem gondolt volna!
| |||
| |||
2010. aug. 01. 18:49 | Válasz | #267 | |||
Ja és ha beruházol egy egy elektromos vagy légkulcsra akkor az egy naposból 10 mp lesz.
| |||
| |||
© Zsolt | 2010. aug. 01. 18:52 | Válasz | #268 | ||
Úgy valahogy. Mondjuk nekem van egy örökölt kompresszorom, meg egy METRO-s légkulcsom. (10 rúgó volt). Enélkül küszködés.
| |||
|
2010. aug. 01. 19:21 | Válasz | #269 | |||
Gratulálok, tiszta Robinson voltál de megálltad a helyed! Le a kalappal!
| |||
| |||
© attila633 | 2010. aug. 06. 18:36 | Válasz | #270 |
Üdv minden fórumozónak! Úgy néz ki, hogy hamarosan (remélhetőleg) boldog gazdája leszek egy 2003-as évjáratú 125-ös Majesty-nek. Ti már tapasztaltak vagytok, úgyhogy biztos jobban tudjátok mire kell odafigyelni a vásárlás előtt. Olyasmikre gondolok, amik később sokba fájhatnak. Egy hibát már felfedeztem én is: alul a karbin van egy tű szerű valami némi gumiharmónikával, amit a gázkar mozgat (gondolom ez a gyorsító fúvóka membránjának a része lehet) és ott egy kicsit szivárog a benzin ha nyélgázt húzok. Ez az alkatrész javítható, vagy csak a csere segít? Előre is köszönöm a választ. |
2010. aug. 06. 19:53 | Válasz | #271 | |||
Igen az a gyorsítófúvóka része, de hogy mi csöpög azt nem tudom így látatlanba.Valszeg a szártömítés a harmonika alatt, nem nagy ügy. pontosan meg kell nézni. Üdv a fórumon. | |||
| |||
2010. aug. 06. 21:05 | Válasz | #272 | |||
Szia! Légy üdvözölve! Ajánlom figyelmedbe a motorvásárlás rovatot! | |||
|
© attila633 | 2010. aug. 07. 09:42 | Válasz | #273 |
Köszönöm a válaszokat! Szétszedtem a karbit és el van repedve a gumimembrán. Úgy nézem ez nemigen javítható, ugyhogy csere. |
© Rezner Zsolt | 2010. aug. 07. 12:01 | Válasz | #274 |
Az és Maxteromban is az volt elszarva. Az a membrános kütyü,gumuharmonika,gumitömítés,meg valai kicsi gumidugók kerültek 15.000,- |
© Rezner Zsolt | 2010. aug. 07. 12:04 | Válasz | #275 |
Ja ésegy prifi mociszerelő csinálta, mert az volt a tünet, hogy elment az erő a mociból. A helyi Honda - Suziki szalonba dolgozik, és elmondása szerint vannak olyan dolgok, amit csak eredeti japóból lehet beszerezni, és ez az.
| |
2010. aug. 07. 13:12 | Válasz | #276 | |||
Van utángyártott, de az is 20 körül fog fájni.
| |||
| |||
2010. aug. 07. 14:51 | Válasz | #277 | |||
Ha tényleg a gyorsítómembránod szakadt, próbálkozz egy bontott karbival. 10-15ért kis szerencsével, az automata szívató nélkül már kapsz. Akkor eredeti japcsi bent minden.Van bent minden, és a gumi cuccok jobbak mint az utángyártott,de oda kell rá figyelni A vételnél.
| |||
| |||
© attila633 | 2010. aug. 07. 17:10 | Válasz | #278 |
..hát ez nem túl jó hír! Egy ilyen kis gumikütyüért 15-20 ezer! Pedig valószínűleg tömegcucc. Lehet, megpróbálom legyártani. Maga a szerkezet nem valami bonyolult dolog. Azthiszem a megfelelő szövetbetétes benzinálló gumi beszerzése a nehéz feladat. A cseréje a meglévő "tün" nem egy nagy kaland. Tulajdonképpen csak az a két kb 6 mm-es fémkorong tartja, amiböl az egyik alúlról rá van nittelve. De a bontott karbi sem rossz ötlet. Kérdés, az milyen állapotú. |
2010. aug. 07. 17:41 | Válasz | #279 | |||
Hát a bontott cucchoz szerencse is kell az igaz de ha odafigyelsz talán sikerül.
| |||
| |||
© passat52 | 2010. aug. 07. 18:55 | Válasz | #280 | ||
Sajna már nem ugrik be,hogy melyik motoros fórumon olvastam a memrán javitásárol! Keresgéltem is ma több helyen de nem bukkantam rá! A lényeg,hogy a motoros részletesen leirta a javitást és 1500 ft-bol kihozta! Az elmondása szerint egy éve müködik a dolog nála! Próbáld ki a javitást te is és számolj be a sikerről had tanuljunk! | |||
| |||
2010. aug. 07. 19:06 | Válasz | #281 | |||
Az a siber membránja volt, és megragasztotta!Ez olyan kicsi, hogy nem tartom valószínűnek a javítását.
| |||
| |||
© attila633 | 2010. aug. 07. 20:11 | Válasz | #282 |
Hát bizony tényleg elég kicsi (pláne a síberhez képest), de azért majd megpróbálom. Van némi műszerész múltam, úgyhogy nem idegen tőlem az apró alkatrészek készítése. Természetesen a tapasztalatokat megosztom mindenkivel, akár sikerül akár nem. Már van is ötletem a gumi beszerzéséhez. Némelyik régebbi autó AC pumpájában ilyesmi gumi van, meg gázreduktorokban is láttam hasonlót. Majd körülnézek a sufniban, meg a haverokéban is! |
2010. aug. 07. 20:14 | Válasz | #283 | |||
A gázreduktor gumija nem benzinálló!Csak karbiból kiszedett gumit használj. Sokszor jobb a bontott használt mint az utángyártott új. Sok sikert!
| |||
| |||
© attila633 | 2010. aug. 08. 08:24 | Válasz | #284 |
"A gázreduktor gumija nem benzinálló!" Ettől tartok én is! Azt tervezem, hogy összeszedek néhány alkalmasnak tűnő gumit és pár napra beáztatom őket benzinbe. |
© attila633 | 2010. aug. 09. 15:46 | Válasz | #285 |
Egy német oldalon találtam membránt 13,7 Euroért.Mai árfolyamon kb.3800 Ft. Szállítással együtt sincs 10e-ben. De 27 euróért komlett szett van, o gyűrűkkel, meg mindennel együtt. |
© Rezner Zsolt | 2010. aug. 09. 21:29 | Válasz | #286 |
Az a német oldal motoralkatrészekkel foglalkozik? Megadnád a nevét? Én még a kuplungot is félreraktam, mert Győrben van egy fószer aki ferrodoloz, és majd alkalomattán 3mm tetetek rá egy 5-ért. Még így is megéri. | |
© SPOILERES | 2010. aug. 09. 21:34 | Válasz | #287 |
HY nekem 3000 ért ráraktak vagy 3mm ferodolt a kuplungra jó hirü fékbetétes , de tényleg jo is lett de valahogy hosszu távon és melegen kicsit rángatózott ezért fel kellett csiszolni néha csiszolo papirral kicsit és ujra jó lett | |
© Rezner Zsolt | 2010. aug. 10. 13:41 | Válasz | #288 |
Azért a gyári "kuplungréteg" bizti más, nem csúszik meg! Meg lehet,hogy hülyeség de a színe is barna a gyárinak. Csak mert a kocsim kuplungtárcsáját is ott ferrodoloztattam 1.5 mm többet tett rá,harapott is a kocsi rendesen, a kipörgésgátló ellenére, de már azért érzem, hogy finomabb. Ezért gondolom, hogy azért más az anyagminőség. Jól jártál azért azzal a 3 ropival még így is ,hogy "simogatni" kellett.
|
© attila633 | 2010. aug. 10. 19:18 | Válasz | #289 |
Itt a link, ahol találtam az alkatrészt: http://www.teile-katalog.com/?ALIAS=25301&CLIENT=NEUBERT2&LANGUAGE=DE&BRAND=YAMAHA&NAVGROUP=_2007%20Roller%20Yam&MACHINE=1121&AFFILIATE=ersatzteile.at&HEAD=018.YP125E%205D81%20010-07%20MB10 A cég neve: Neubert Racing Shop Én úgy találtam meg, hogy a gugliba egyszerűen beírtam a gyári katalógusszámát a membránnak, az egyiknek ezt is kidobta. |
© attila633 | 2010. aug. 11. 20:51 | Válasz | #290 |
Üdv mindenkinek. Mint írtam hamarosan az enyém lesz egy 125-ös Mayajesty. Tudni kell róla, hogy egy éve állt a szabadban (ill. egy tető alatt). A karburátor teljesen beállt. Ami fúvóka csak van benne az mind berohadt. Szétszedtem és minden alkatrészt megpucoltam, összeraktam (egyenlőre a repedt membránnal. Gyakorlatilag az első pöccre beindult. Jó kis gép lesz ez! :-) Fékbetétet hol érdemes venni, vagy esteleg ferrodoloztatni? Van valakinek tapasztalata? |
2010. aug. 11. 22:21 | Válasz | #291 | |||
csak újat... a fék nem játék!
| |||
| |||
© Csokáv | 2010. aug. 12. 10:02 | Válasz | #292 |
Én a futár motoros boltban vettem, valami 4000 ft volt asszem.
| |
© attila633 | 2010. aug. 12. 19:25 | Válasz | #293 |
...hát én is inkább újban gondolkodom. Ha 4e körül van, akkor nem is érdemes bohóckodni vele. Ma egyébként elvittem a Mozaik utcába. Simán átment. |
© Rezner Zsolt | 2010. aug. 14. 19:20 | Válasz | #294 |
Szép estét Mkinek. Két dologban kérnék segítséget, mert még nem csináltam. Légteleníteni kellene a hátsó féket, mert mikor lavettem a hátsó kereket, véletlenül meglazítottam a fékcsövet a féknyergen, és egy-két csepp fékolaj elcsöppent, viszont érezhetően puhább a fék, és mikor meghúzum a kart (üresben) hallom, hogy szuszog. Szóval, hogy álljak neki féketlégteleníteni. A másik, hogy olajat kéne cserélnem a motorba, de nem tudom milyet érdemes, mennyi kell bele? Ja van olajszűrő? Előre is köszöntem! |
2010. aug. 14. 20:07 | Válasz | #295 | |||
Olaj szürö nincs csak egy háló rugóval a leeresztő csavar mögött úgy hogy vigyázz mikor kicsavarod könnyen elveszik!A féknél meg meg kell lazítani a légtelenitő csavart és lassan pumpálni kell a fékkart hogy folyjon a fékolaj.Figyeld hogy ne legyen buborék utána húzd meg és jónak kell lenni.Arra is figyelj hogy közben a féktartályba mindig legyen fékolaj, töltsd utána.A motorba 10w40-es olaj ajánlott.
| |||
|
2010. aug. 14. 22:37 | Válasz | #296 | |||
Talán csak annyit, az olaj-leeresztőcsavart könnyű lesarkítani csak hatszögű dugókulccsal állj neki.Nem szabad agyonhúzni, inkább cserélj "O" gyűrűt!
| |||
| |||
© attila633 | 2010. aug. 15. 14:03 | Válasz | #297 |
Üdv mindenkinek. Tegnap sikerült találnom egy jó alkatrészbeszerzési forrást (Motor Oázis). 2.500-ért kaptam hátsó fékbetétet. Ki is cseréltem, mert a benne lévő már szinte vason volt. Az első még elmegy egy darabig, de az sem drága (4.000.-). Meg tettem bele új hajtómű olajat is. A régi már erősen sötét volt. Gondolom még a gyári lehetett benne.
|
2010. aug. 15. 18:36 | Válasz | #298 | |||
Linkeld be az"ALKATRÉSZBÁZIS"-ba.
| |||
| |||
© Rezner Zsolt | 2010. aug. 15. 19:09 | Válasz | #299 |
OK. Löszöntem szépen. Már csak azt kérdezném, hogy mikor a féket légtelenítem, akkor leszedjem a fékolaj tartáj tetejét, és úgy álljak neki pumpálni a féket?
| |
|
|
|