|
|
|
© Mathias | 2011. dec. 08. 17:59 | Válasz | #277 | ||
Félre ne érts. Nem akarlak meggyőzni. Biztos jobban értesz műszakilag a motorokhoz mint én. Tehát hogy mi mitől és miért van azt nem tudom. De mint "laikus" motor tulajdonos, meg tudom állapítani érzésre jobb e valami vagy rosszabb. Ehhez nem kell szerelőnek lennem. Aki bizonytalan, vegye meg a legkissebb 254ml kiszerelést (6e) és olajcsere után tegye bele. Ha szarabb lesz a motor tőle, még mindig le tudja cserélni az olajat, de a pozitív tapasztalataimat figyelembevéve ennek elég kicsi az esélye. | |||
| |||
© satyapapa | 2011. dec. 08. 17:43 | Válasz | #276 | ||
HÁT OK,akkor nosza bele Amit akartam már leirtam. | |||
|
© Mathias | 2011. dec. 08. 17:31 | Válasz | #275 | ||
GSXR-be 5000km futásteljesítmény óta töltöttem. Tévedés, hogy csak kopott motorba lehet tenni. Úgy tudom, elsődleges funkciója között van az állapotmegörzés is. Tehát ha egy frissebb motorba teszed, akkor megörzi annak állapotát. Hozzáteszem, hogy 30-35e-nél mérettem kompressziót, és igen meg voltak lepődve a szerelők. Minden hengerben szinte a gyári értékeket mérték, pedig nem csak túrázásra használtam, volt benne jó pár Hungaroringes pályanap is, és ez már azután volt, hogy 2-3p járt olajnyomás nélkül az egyik olajcserém után. Lehet hogy nem a Prolongtól volt gyári a kompresszióm, de hogy nem ártott neki hogy beletöltöttem, az biztos. Volt hogy Prolong nélkül mentem olajcsere után kb. 500 km-t. Jóval nagyobb volt a surlódási erő mint Prolonggal. Kicsit nehézkesebb lett a blokk a Prolongos használathoz képest, és sokkal több volt a hőtermelésem is amit a lábamon éreztem. Ezeket én tapasztalatam, nem pedig ilyen-olyan forrásokból származó másod és harmadkézből származó információk. Nekem lényegében teljesen mindegy ki használja és ki nem, jutalékot nem kapok, ez csak egy opció ha valaki sokáig meg akarja őrizni a blokk sértetlenségét, esetleg feljavítani a jelenlegi állapotát. Volt a csajomnak Peugeot Elyseo is az X9 előtt, az is megkapta a Prolongot. Amikor hazajött ő is tapasztalta a változást és tetszett neki mennyit javult. Ezek családon belüli saját tapasztalatok. Mindenki vonja le a következtetést. :-) | |||
|
© satyapapa | 2011. dec. 08. 17:27 | Válasz | #274 | ||
amig nem olvastam ell a rengeteg szakanyagot (muszájból) addig én is másként gondolkoztam a kenöanyagok,olajokról..A tények függetlenek attol,hogy elhisszük és megfogadjuk, vagy sem, Viszont mindenképp érdemes elolvasni. | |||
|
2011. dec. 08. 17:20 | Válasz | #273 | |||
Satyapapa én elhiszem hogy nem te találod ki ezeket a dolgokat mi csak bevesszük.
| |||
|
2011. dec. 08. 17:17 | Válasz | #272 | |||
A prolong nem csak régi motorhoz használható,bár a mieink ugy se ujjak.Én használom és semmi negativumot nem vesszek észre.Mellesleg a drága adalékolt és az olcsobb olajközt se igen vesszek észre semmi külömbséget.
| |||
|
© satyapapa | 2011. dec. 08. 17:06 | Válasz | #271 | ||
Mint irják,, az adalék használt kopott motorhoz használható elsösorban..Ujj vagy ujjszerü gépekbe nem javasolt..a céges reklám filmeken sem ujj autók vannak ezzel a cuccal kezelve.A lényeg jó motorba elég a jó olaj ami úgyis adalékolt EZEKET nem én találom ki, - A benzin is tartalmaz legalább 8féle adalékot.pl injektor tisztitó,felsökenö,bioetanol 5% stb | |||
| |||
2011. dec. 08. 16:58 | Válasz | #270 | |||
És a benzint jó adalékolni?Annak a kipufogo gáza igazán büdös még is azt mondják hogy környezet kimélö.Az ilyen autos tesztek meg már a hülyeség határát surolják,mért nem egy uj autoval probálták?Egy ilyen régi golfba már a gyürük is eltévednek a hengerben nem hogy megszorulna.
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. dec. 08. 16:46 | Válasz | #269 | ||
A prolong tesztben olvasható::-sikamlós alcimen- a Bild magazin teszthez kapcsolódva. A legutolsó próbadarab azonban mindenre rácáfolt. Egy 1985-ös évjáratú 1,3-as Golf mindenféle kezelés nélkül 26 kilométert teljesített teljesen kenetlenül, és valószínűleg bírta volna tovább is, ha a tesztelők nem kapcsolnak vissza, és nem nyomják padlóra a gázpedált; így azonban nagy reccsenéssel hirtelen megszorult. A végeredmény egyértelműnek tűnik: a kenetlen motor szerencsés esetben, kis terheléssel járatva Prolong nélkül is túléli a cég által ígért és a tesztek eredményei alapján 25 kilométerre csökkentett távolságot. Az autómárkák és a nagy olajcégek kifejezetten tiltják a motorolajok házi adalékolását, főként mert az utólagos kotyvasztás sok esetben rontja a kenőképességet. A legtöbb gyártó a mechanikus alkatrészek garanciáját is megvonja, ha kiderül, hogy adalékolt olajjal használták az autót. Az autós és az olajoscégek nem beszélnek a levegőbe, látványos tesztekkel bizonyítják a Prolong és egyéb adalékgyártók által is előszeretettel használt köszörűs súrlódásvizsgálógép alkalmatlanságát. A BP már 1970-ben, a Shell pedig 1986-ban kísérletsorozatban bizonyította, hogy az erőmérős súrlódásvizsgálat a tejet és a sört is jobbnak mutatja az átlagos motorolajoknál. A környezetvédők is gyűlölik az olajadalékokat. A kipufogógáz-elemző vizsgálatok kimutatták, hogy a motorok olajfogyasztása miatt elégetett adalékanyagok többsége mérgező gázok formájában távozik. | |||
|
2011. dec. 07. 17:27 | Válasz | #268 | |
Googli a barátod.. Sajnos nem tud mindenki készenlétben lenni,hogy azonnal segítsen az adott témában..
|
© Mathias | 2011. dec. 07. 15:26 | Válasz | #267 | ||
Köszi, végülis 5100 lett, ma délelőtt vettem meg a szűrőkkel együtt. Sajnos árban majdnem annyi volt a 2L, mint az általad linkelt helyen 4L. Kicsit későn kaptam az infót. Mindegy. Majd legközelebb innen veszem.
| |||
| |||
2011. dec. 07. 15:14 | Válasz | #266 | |
A Motul 7100-est a Majába? Már bocsi.. De minek..? Ott van az 5100. Az is tökéletes bele. A másik az nem mindegy,hol és mennyiért is veszed a fekete aranyat! AUTÓTÉKA OLAJOK | |
© Mathias | 2011. dec. 07. 14:42 | Válasz | #265 | ||
Ezt viszont rossz helyre írtam. :-( Átrakom a Maja 400-as topikba. | |||
|
© Mathias | 2011. dec. 07. 14:40 | Válasz | #264 | ||
A kuplungommal nem csinált semmit a Prolong. A GSXR-nél egyszer sem csúszott a kuplungom, pedig 40e km volt benne amikor eladtam. A Prolongos ember, amikor először megvettem garit vállalt, hogy a kuplung nem fog csúszni. Nem is csúszott, tehát igaza lett. Szerintem nem kell ettől félni, bár az tény, hogy a Maja más motor, más belsővel, de szerintem ez a kuplungcsúszásos gond csak tévhit és szóbeszéd. Ma sikeresen lepottyant menet közben a kipufogó hővédő műanyagja. Nagy baja nem lett a fényezésnek, viszont a csavarok helyénél ki van törve a műanyag. Tehát nem a csavar lazult meg hanem az idom anyaga tört ki MAGÁTÓL a csavar mellett. Tudja valaki mennyibe kerül újonnan, vagy van e esélyem bontva kapni? Yamaha minőség ide vagy oda, Suzukinál ilyen gondom sosem volt az idomzattal, hogy anyagában fárad el... :-( | |||
|
2011. dec. 07. 13:45 | Válasz | #263 | |||
Mathias! A Prolong is kenőanyag, remélem nem kell átmenni a Mix-be! Bennem is többször megfordult már akár a Prolong, de írhatnák bármi más "csodaszert" is! Írtad, hogy a GSXR-be is használtad! Ez egy ugyebár súrlódáscsökkentő adalék, melynek több más pozitív hatása is van. Amiatt nem merek ilyet használni az olajfürdős kuplunggal szerelt motorjaimnál, mert olyat olvastam, illetve hallottam, hogy nekünk azért kell a váltóval egybeépített motorokba 4T jelű olajat tenni, mert abban van egy speciális adalék, hogy ne csússzon meg a kuplung /talán tapadás növelő/, de motor kenését is megfelelően biztosítsa. Ezen vélemény alapján nem jó a motorba a normál szgk-hoz használt olaj. Ha ez igaz és beleküldöm a "csodaszert", ami ugyebár csökkenti a súrlódást, akkor ezzel a szerel kiiktatom a 4T adalékot? Én a Majába is beletettem volna a normál szgk olajat, de ott pedig azt mondták, hogy a 4T a nehezebb, keményebb igénybevételek miatt javasolt! Akkor most hogy is állunk? Mert én is használtam annó mindenféle csodaszereket, csak mostanra leálltam velük! Várom a véleményeket, ha kell akkor mehetünk a MIX-be is! Köszi | |||
| |||
© Mathias | 2011. dec. 07. 10:49 | Válasz | #262 | ||
Én is a Motult, de most télire nem szeretnék Motult beletenni. 2x annyiba kerül a 7100 Motul mint a Repsol, a 300V meg még +1000ft/l a 7100-hoz képest. Télen egyébként is kevesebbet fogok vele menni, május környékén pedig úgyis le fogom dobni, és idényre friss olajat rakok bele. Ezért gondoltam egy nem rossz, de átmeneti olaj márkára. Idényre úgyis 300V-t + Prolongot fogok beletenni ahogy magamat ismerem. Régóta használok Prolongot, és nagyon elégedett voltam vele a GSXR-ben is. Volt hogy a Prolong mentette meg, mert nem volt olajnyomásom, amit beröffentésnél nem vettem észre és 2 percet járt olajnyomás nélkül alapjáraton. A blokknak semmi baja nem lett, átnézettem, és a kompresszióm is olyan volt mintha új lenne a motor (ez még 3 éve volt kb). Ezen felül halkabb, takarékosabb, és kevésbé melegedett nagy melegben is, mivel a surlódást is csökkenti.
| |||
| |||
2011. dec. 07. 09:28 | Válasz | #261 | |
Szia! Nem rossz az az olaj! Bár én a Motult favorizálom. | |
© Mathias | 2011. dec. 07. 01:15 | Válasz | #260 | ||
Repsol Moto Racing 4T 10W-50 olajat próbálta már valaki? Érdemes? Az ára elég kecsegtető (2,2e). | |||
|
2011. okt. 01. 23:49 | Válasz | #259 | |||
Ismét egy régi lerágott csont, bizony a manuál leírja a zsírzás szükségességét a 250-es variójában, Neked pedig az van. Hazudnék ha nem mondanám meg őszintén hogy vagyunk páran akik zsírozzuk, vannak páran akik nem. Vannak szerelők akik javasolják, vannak akik nem. A gyár mérnökei előírják. A döntés a Tiéd! | |||
| |||
© satyapapa | 2011. okt. 01. 19:36 | Válasz | #258 | ||
Sokan használnak mindenféle anyagot. föleg zsiradékot..Én nemjavaslom,nagyon sok egyéb indok miatt,de ha teszel bele hát ne sokat. Ha ujj görgöt teszel be ,nézd meg milyen alapanyagu,és hogy javasolnak vajon hozzá kenöanyagot. Ha felhivsz telcsin elmondom a véleményem. | |||
|
© Zsotti | 2011. okt. 01. 19:05 | Válasz | #257 |
Sziasztok! Mivel az általános javítással kapcsolatos fórum zárva van ezért itt tenném fel a kérdésem. Első variátorban a röpsúlyokat szárazon rakjuk össze vagy a csúszópályát enyhén kenőanyaggal?? |
2011. szept. 30. 21:33 | Válasz | #256 | |||
HA oda kerül a sor, ezt is meg fogom szakérteni. Most kb 150 km van az olajamban. Még a kereskedésben lecseréltettem. Na jóccakát!
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. szept. 30. 21:28 | Válasz | #255 | ||
Az öregecske majestyhez ajánlott legjobb olajok egyike.- Silkolene Pro4 Plus Elektrosyntec 10W-50 motorkerékpár olaj kb 5ezrft /liter,nagyon jó tulajdonságu. | |||
|
2011. szept. 30. 21:26 | Válasz | #254 | |||
Ezt nevezem! Más ennyiért motort vesz! Én itt szoktam venni! http://hu.trost.com/
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. szept. 30. 21:23 | Válasz | #253 | ||
Érdekesség Fuchs Silkolene Pro R 0W-20 motorkerékpár olaj 32 800 Ft + ÁFA (41 000 Ft) -/liter Ez egy versenyolaj de ez még közel sem a legjobb | |||
|
2011. szept. 30. 21:14 | Válasz | #252 | |||
A Liqui Moly adalékokat a németek fejlesztették ki a forma 1-ben használják ugyan ezzel a márkájú olajjal. Az adalék MsO2 (asszem molibdén szulfid)-t tartalmaz, ami felrakódik a henger falára és mindenre. Így kisebb a súrlódás, jobb a kompresszió. Az indításnál sem indul szárazon a motor. = Alacsonyabb fogyasztás. Én eddig minden autómban használtam a hozzá való olajjal együtt. Nem drágább, mint az átlag olaj, csak jobb. PL: 19 éves Skoda 120L-em 5,75 L/100 km Bp, országút. Suzuki Swift városban 6,2L/100 km. A mostani Ignis-em 5,9-6-6,2 L/100 km vegyes használatban. A nyáron Görögországba fölpakolva csurig+ tető box, átlag fogyasztás 6,5-6,7L/100 km. Nekem bevált!
| |||
| |||
© Zsolt | 2011. szept. 30. 21:05 | Válasz | #251 | ||
Teljesen igaz!
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. szept. 30. 20:55 | Válasz | #250 | ||
A slikket sokan használtuk, pl zsigulihoz is,Pedig személygépjármühöz a Swedol volt a megfelelö.Ez az anyag sokkal finomabb szemcseszerkezetü volt,és a benne lévö adalékok miatt nem rakodott le az olajjáratokra.A Slick eredetileg teherjármüvekhez,munkagépekhez lett kitalálva.
| |||
| |||
© Zsolt | 2011. szept. 30. 20:45 | Válasz | #249 | ||
Tulajdonképpen nincs tiltva az adalékolás, csupán nem vagyunk a teljesen meggyőzve a hasznosságáról.Pl. én magam is használtam Slick-et, mégis generálozni kellett a gépet. Ha betartod az olajcsere intervallumokat nagy baj nem lehet.A váltónál sokan áttértünk a 80w90-re (és társaira), ez mégiscsak hajtómű. Mit is tud az adalékod? | |||
|
© satyapapa | 2011. szept. 30. 20:43 | Válasz | #248 | ||
1-Az adalék tiltása alsösorban arra vonatkozik,hogy a viszkozitása ne változzon.10w-40. 2-A majánál kevés a betöltött olaj mennyisége ezért nehéz az adalékot jól kezelni,, 3- feleslegesnek tarják,stb | |||
|
2011. szept. 30. 20:31 | Válasz | #247 | |||
Üdv mindenkinek! Kérdésem: A gyári leírásában a 250-esnek az szerepel, hogy a motorolajba ne tegyünk semmiféle adalékot. Ez miért van így? Ha jól tudom a váltó külön olajozással megy. Eddig minden járgányomban használtam és használom is a Liqui Moly olaj adalékot használok. Még az Ignis fogyasztása is vegyes használatban lement 5,9-6 literre. A Majában használható, vagy nem? | |||
|
© satyapapa | 2011. aug. 06. 18:52 | Válasz | #246 | ||
Ez a kis honda teljesen igénytelen,de megbizható gép.Az olaj csak az alkatrészek tulhevülése elleni védelem miatt kellet bele. Egy angól ficko több száz km.-et tett meg vele olaj nélkül. Egyébként A legnagyobb példányszámban eladot segédmotor-robogo? volt.oriási népszerüségnek örvendet | |||
|
© juhász béla | 2011. aug. 05. 15:18 | Válasz | #245 | ||
Részemről is mindenki olyat használjon amit jónak lát.Ezt láttad már satya! A legstrapásabb honda.A gyár azt irja neki hogy bármilyen motorolaj tehető bele.Na ezek a gyilkosok feltöltötték étolajjal,és láss csodát. http://www.youtube.com/watch?v=SLjnqkXNWJs | |||
| |||
© satyapapa | 2011. aug. 05. 15:03 | Válasz | #244 | ||
Hát akkor csak használjátok. A gyári ajánlásban egyébként az szerepel,,hogy plusz15(20) és 50-fok höm között lehet használni,,,,, figyelmesen elolvasva. Ennyi részemröl.. | |||
|
© jasa | 2011. aug. 05. 00:24 | Válasz | #243 | ||
Én is a Zsolt olaját (#238)használom már jópár tizezer km óta (!) (Egyébként most fordulta át az óra a 80-at) | |||
|
© Zsolt | 2011. aug. 04. 14:59 | Válasz | #242 | ||
A 20W50 szerepel a gyári ajánlásban, így nyugodtan merem használni és ajánlani is bárkinek, aki normál vezetési stílusban hajt. Nem vitattom azt, hogy ha az ember folyamatosan magas fordulaton jár - vagyis szinte állandóan végsebesség közelében - annak ajánlott modernebb olaj. De már egyszer végigbeszéltük ezt, úgy emlékszem.
| |||
| |||
© juhász béla | 2011. aug. 04. 14:17 | Válasz | #241 | ||
Hali satya!Nem akarok vitába szállni veled ,de én a majámba 22000km-től 115 ezerig 20w50 es olajat használtam.Akkor lett ugyanis generálozva,de nem azért mert erő elfogyott hanem a hengerfej végett.De a főtengelyen és a csapszegnél sem volt mérhető kopás,de ugyvoltam vele akkor már kajon egy uj hengert dugót,meg egy hengerfej felujitást.Ja ésha időben levan cserélve az a 20w50-es olaj,amit normális körűlmények között használtunk,akkor nem érheti a motort károsodás.Egyébként az olajakat a motor illesztéshez igazitják.Mert egy olyan amelyet 2-3 századra illesztenek,meg 1mm körűli olajfuratok vannak benne ,ezekbe nemigazán jó a vastag olaj,de amejiket 4-6 századra illesztenek,meg 3-4mm es olajfuratok vannak benne oda bizony kell a vastagabb olaj.Mert a nagyobb illesztésű motoroknál az olajnak nem csak kenési feladata van hanem tömitési is.Pl ha egy valamilyen tengelyt kihézagol az ember 3-4 tizere,szárazon összerakva mozgatva lehet érezni azt a 3-4 tized elmozdulást,de ha felötöd olajjal megforgato,megmozgatod eltűnik a 3-4 tizedes hézag ,ez igy is van rendjén.Na de mort már a többit szóban mert zsibbad az ujjam.Űdv neked
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. aug. 04. 13:45 | Válasz | #240 | ||
Huha a 20W-50 azt mi a szervizbe szilvalekvárnak hivtuk.Az már alig folyik.Igaz nagyon kopott motorba rövid ideig jó,mert nem füstöl,csak az a baj vele hogy a gyürühornyokat megzabálhatja, kiverödhet.No meg hidegen a hajtokar csapágynak, dugocsapszegnek van vele dolga rendesen. Ha kopott vagy iszákos a motor a 10/15w-50 ajánlott ,rövid ideig. | |||
|
2011. aug. 04. 13:26 | Válasz | #239 | |||
Könnyű belemenni egy olyan vételbe ami nem igazán korrekt.Az ilyen olajfogyi hibák kimondottan egy kis használat után realizálódnak.Talán ráutaló nyomok vannak de biztosra nem lehet menni!
| |||
| |||
© Zsolt | 2011. aug. 04. 11:52 | Válasz | #238 | ||
Most hogy mondod, hát igen, lehet az is... Amúgy a 250-es gépemen pont egy órája cseréltem olajat, Castrol Actevo 20w50 került bele. Ennyit megérdemel. | |||
| |||
© M. Zoltán | 2011. aug. 04. 09:33 | Válasz | #237 |
Remélem úgy értette, hogy amit eladott az ette az olajat, de a 400-as már nem eszi, nincs nézegetés öntögetés...
|
© Zsolt | 2011. aug. 04. 09:02 | Válasz | #236 | ||
Nem is az a baj, hogy beköszön hamrosan valaki ezzel aproblémásval, hanem az hogy 400-as! Valahogy ennek a típusnak volt egy 'mítosza', hogy nincs vele olyan gond (komoly olajfogyi ami valószínűleg csak dugócserével orvosolhatÓ), vagyis nem örökölte az előd bajait. Vagy mégis? Mennyi lehet egy 400-as dugó?
| |||
| |||
2011. aug. 04. 07:37 | Válasz | #235 | |||
Akkor vkit átb...Jövő héten jön aztán, kérdezi aztán magyarázhatjuk előröl...
| |||
| |||
© Zolika | 2011. aug. 03. 22:19 | Válasz | #234 |
Szerencsére már eladtam, 400-as már nincs nézegetés, öntögetés. Pazar...
|
© Zsolt | 2011. aug. 03. 13:49 | Válasz | #233 | ||
Ez így van. Az új, friss olaj nem fogy úgy, mint a használt. Amúgy ha nagyon nincs rá lóvéd alternatív megoldásként tehetsz bele autóba való olajat. Én egy évig így jártam vele.
| |||
| |||
2011. aug. 03. 12:55 | Válasz | #232 | |||
Vazze ne használd már így mert azt is kinyírod benne amit még meg lehetne menteni!Arról nem is beszélve, több olajat eszik mint benyát!!
| |||
| |||
© Zolika | 2011. aug. 03. 12:07 | Válasz | #231 |
Csak, ha 300-350km után újratöltöm, és mondjuk elérem a 3000-km és elötte öntöttem fel egészet uj olajjal, mert minimumon volt a szint, engedjem le az uj olajat?
|
© Zsolt | 2011. aug. 03. 09:12 | Válasz | #230 | ||
Nem olajcsere az állandó folyamatos utántöltés. Az olaj a használat közben öregszik és telítődik. Egy idő után az olajszivattyú már csak 'vacak' olajat tud átküldeni a rendszeren, ami lerakódáshoz, duguláshoz vezet. Pl. az olajlehúzó gyűrű ha letapad az olajsártól nincs olyan vegyi anyag, ami rendbe tenné, így marad a szétszedés. A 3 ezrenkénti olajcsere gyári ajánlás. Nem kell berartani, de akkor magadra vess, ha a gépezet beáll alattad. Egy 250-es gép főtengely/henger rendbetétele ha magad csinálod akkor is anyagszinten kb. 95-100 ezer Ft. Sőt ha eladni szeretnéd így már csak bontóba veszik meg, tehát igen minuszos lehet a project a végére. Ismétlem, Te tudod mit akarsz. A maja megbosszulja a szervizelés hiányát.
| |||
| |||
© Zolika | 2011. aug. 02. 22:10 | Válasz | #229 |
De, ha szinte állandoan kifogyott, de azért néztem, hogy ne fogyjon ki,1L kelett bele mindig, az már egy olajcsere, nem? 3000- ezrenként kb 5-6 olajcsere lenne.... szerinem már egy felujitás ráfért volna már.
|
© Zsolt | 2011. aug. 02. 22:02 | Válasz | #228 | ||
A folyamatos utántöltés nem csere, ezt Te is tudod. A majánál azért 3000 a csereperiódus, mert nincs benne szűrő, így nem tud az olaj letisztulni. Persze azt is lehet, hogy nem cseréled, elmegy a gép még pár ezret így is. Azt tudnod kell, hogy a maja hajtókal alsó csapágy szokott a leghamarabb tönkremenni, ha soványan kap olajat, hamarabb lehet majd megfinanszírozni a főtengely javítás költségét. Az meg olyan 50-60 ezer között van most. Ennek tükrében szerintem csak érdemesebb rászánni azt az 1,2liter friss olyajat háromezrenként. | |||
| |||
© Zolika | 2011. aug. 02. 21:49 | Válasz | #227 |
Én Folyamatosan cseréltem :-)
|
© Zolika | 2011. aug. 02. 21:48 | Válasz | #226 |
Én fojamatosan cseréltem :-)
|
© Zolika | 2011. aug. 02. 21:46 | Válasz | #225 |
Egyszer elmentünk turázni, max szintel kb 250km mentünk, hazaértem vártam egy kicsit, na megnézem a szintet, láss csodát neméri a nivó az olajat gáz....
|
© Zsolt | 2011. aug. 02. 21:46 | Válasz | #224 | ||
De az olajat 3 ezrenként kell cserélni!
| |||
|
© Zolika | 2011. aug. 02. 21:43 | Válasz | #223 |
Én kb 8ezret mentem a mocimmal, megvettem akkor lecseréltem az olajat utánna "csak" utánnaöntöttem, mintha kétütemüm lett volna....
|
© Zolika | 2011. aug. 02. 21:39 | Válasz | #222 |
Sziasztok, 15w50 nekem ugyanugy bevágta mint a 10w 40, de nem füstölt.
|
© SPOJLERES | 2011. aug. 02. 21:30 | Válasz | #221 |
a 100km/1dl azért se jó mert már majcsak annyi forintba mint a benzin
| |
© Zsolt | 2011. aug. 02. 21:13 | Válasz | #220 | ||
A teljesítmény és a fogyasztás sem változott. Az utolsó 3000km alatt rá kellett önteni a cserére úgy 1,5 decit. A 8dl nem sok- nem is kevés, viszont sűrűn kell nézni az olajszintet. A határ -tapasztalatom szerint - olyan 100km / 1dl-nél van, ekkor már kell a felújítás. | |||
| |||
© SPOJLERES | 2011. aug. 02. 19:41 | Válasz | #219 |
sztem az se olyan vészes legalább frissül az olaj | |
© Botos Attila | 2011. aug. 02. 19:33 | Válasz | #218 |
Nekem 8decit kell rátöltenem 3e km alatt. Változott neked valami a sürübb olajtol (teljesitmény, fogyasztás' hasonlók) ?
| |
© Zsolt | 2011. aug. 02. 18:54 | Válasz | #217 | ||
Jó a 15w40-es is, nekem most 20w50-es van benne (ezt is ajánlja a gyártó). Ha 3 ezer km alatt elmegy 2-3 deci olaj nem kell vele foglakozni. (én már 40 ezret mentem a géppel a 6 év alatt)
| |||
|
© SPOJLERES | 2011. aug. 02. 17:35 | Válasz | #216 |
let s go :-)
| |
© Botos Attila | 2011. aug. 02. 16:18 | Válasz | #215 |
Megoldotta a problémát? Már nem csipegeti? Mert nekem is ez a bajom a mocival és erre gondoltam én is, h 10w 40-es helyett 15W 40 rakok bele. Szerintetek?
| |
© Zolika | 2011. jún. 14. 22:00 | Válasz | #214 |
Haliho, most tettem a mocimba Repsol 15w50-es olajat, mert 10w40-est azért csipegette, de nem füstöl...
|
2011. ápr. 18. 17:08 | Válasz | #213 | |||
Kérném átvezetni a MIX-be, mert ez már nem kenőanyag!
| |||
| |||
2011. ápr. 18. 17:06 | Válasz | #212 | |||
Te uraság! A Majások az FZR-ről nyergelnek át a robogóra? Ádámnak és nekem is Fzr volt. Az enyém is 89-es 600-as volt. | |||
| |||
© jasa | 2011. ápr. 18. 15:26 | Válasz | #211 | ||
Nem láttátok Gábor hozzászólása végén a "kacsintást" ?
| |||
| |||
© Laller | 2011. ápr. 17. 13:25 | Válasz | #210 | ||
Nekm volt eyg 89es fzr 600am most van a majám.Én mind2őbe 20w50 olajat tettem/teszek.Szerintem nem befolyásolja a végsebességet és szeretik ezek az idösebb vasak,pláne hogy többnyire 30 fok melegben használja az ember.Az autóm 19 éves abba is vastagabb olajat teszek mert a vékonyat megeszi 3000km múlva
| |||
|
2011. ápr. 17. 11:07 | Válasz | #209 | |||
A 10W 50-es olaj alkalmasabb sport célokra. Semmivel nem "vastagabb". Csak jobban bírja a terhelést.
| |||
|
2011. ápr. 17. 07:50 | Válasz | #208 | |||
Nem hiszem, hogy a "vastagság" üzemmeleg motor esetén akkora különbséget tudna okozni. Ha elolvasod az előző hozzászólást, akkor abból is ez derül ki, számomra. Nekem nem kell, hogy 130-at menjen, csak jó tudni, hogy meddig lehet feszegetni a határt. 80-100 az számomra kiváló tempó! De ez már MIX!! | |||
| |||
2011. ápr. 16. 23:16 | Válasz | #207 | |||
Ha vastag olajjal megy 130-at akkor higabbal mennyit menne?
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. ápr. 16. 20:42 | Válasz | #206 | ||
Hát igazábol az 50-es jelölésü olaj már talán kicsit vastag (sürü).Tény hogy jó olaj ,de a vastag olaj a hideg motornál kissé lefog.Nagy melegbe, ok.
| |||
|
2011. ápr. 16. 20:36 | Válasz | #205 | |||
Mert? Ez az olaj kopottba való? 1996-os 42000km. Kopott? Korának megfelelő, alapméretes, csak gyűrűzve volt. | |||
| |||
© satyapapa | 2011. ápr. 16. 20:34 | Válasz | #204 | ||
Ez elég jó olaj bár 10W-50 kicsit,Vagy talán nagyon öreg ,ill kopott a motor?
| |||
| |||
2011. ápr. 16. 20:23 | Válasz | #203 | |||
Így van! Tegnap elvégeztem én is az olajcsere-berét! Motul 10W-50 5100 olajjal. | |||
| |||
© Jin_Ke | 2011. ápr. 16. 10:07 | Válasz | #202 |
végre az első jó hír mára :D köszönöm |
© passat52 | 2011. ápr. 16. 10:07 | Válasz | #201 | ||
A hajtóműbe ugyanazt a motorolajat beletöltheted amit a motorba használsz! úgy tudom a manuál is ezt írja! A többség szerintem ezt használja! | |||
| |||
© Jin_Ke | 2011. ápr. 16. 09:53 | Válasz | #200 |
Sziasztok! Tudtok nekem mondani olyan hajtóműolajat amit valamelyik nagyobb multinál is meg tudok venni akár hétvégén is és nyugodtan belerakhatom a Majába? előre is köszi |
© SPOJLERES | 2011. ápr. 15. 18:03 | Válasz | #199 |
Mit is nem ;-)
| |
2011. ápr. 15. 17:28 | Válasz | #198 | |||
Hát ezt már nekünk nem kell megbeszélnünk... Gusztival szintén... | |||
| |||
© adamfzr | 2011. ápr. 15. 12:48 | Válasz | #197 |
kint van fateromnál a doboz, nem írtam fel mi a franc volt, fuchs talán... de majd egyszer kinézek egy márkát, amiben öröké hinni fogok, és akkor tudni fogom :D
| |
© jasa | 2011. ápr. 15. 10:52 | Válasz | #196 | ||
"....legutóbb asszem valami svájcit kaptam......"
| |||
|
© M. Zoltán | 2011. ápr. 15. 10:49 | Válasz | #195 |
Motul 5100 10W40 4t-vel használtam a 250-est is, és a 400-asba is évek óta ezt töltöm. A két motorba több mint harmincezret mentem ezzel az olajjal (néha ennek a scooter változatával), jók a tapasztalataim. Lehetne olcsóbb is.
|
© SPOJLERES | 2011. ápr. 15. 09:01 | Válasz | #194 |
Látom hozod a formád :-( ;-) megint
| |
© adamfzr | 2011. ápr. 15. 07:36 | Válasz | #193 |
osztom. Legtöbbször hegylakok.hu -s kutya barátomtól szoktam rendelni, ő megbízható, jó olajat küldd, legutóbb asszem valami svájcit kaptam. Ilyen castrol, meg hasonló mániákat a kis vidéki 125-ösös srácok szoktak nyomni, hogy húú, csak castrol részinggel ment (vagy inkább ragadt meg, mert hamisítványt vett XD), és hasonlók. Ami teljesíti az adott igényekhez tartozó normákat, az rossz nem lehet, csak biztosan az legyen. Úgyh, ééén (ami nem jelenti hogy ez a legjobb, de szerintem jó) úgy csinálom, hogy veszek egy közepes árú, normális oljaat, és kész... Satya megzörgette a harasztot, hogy nem olyan egyszerű ez a számokkal, de én az itteni klimatikus viszonyokra, utcai hazsnálatra, a 10w40-eseket tartom optimálisnak. Olyan meg, hogy kopott motorba sűrűbbet, hááááát. Részben történő tüneti kezelés, és mivel egy motor soha nem homogénül kopik, bizonyos részeknél elmegy egy darabig, másoknak csak nehézséget okoz a "sűrűbb" olaj. Node, egy nem olyan feszülős, nem olyan nagy fordulatú, kissebb belső sebességű blokkhoz közel sem optimális egy túl "vékony" spéci olaj, amit egy R6r-be kéne tölteni amúgy) De a legeslegjobb amit a gyártó előír, vagy ami hasonló paraméterekkel modernebb ha nagyon régi a motor. De szerintem utcára 10w40 azt annyi.
| |
2011. ápr. 14. 22:30 | Válasz | #192 | |
Jáááj Autotéka olajok | |
2011. ápr. 14. 22:12 | Válasz | #191 | |||
Nos, én kedvet kaptam, ki fogom próbálni! Aztán leverem rajtad ha mégsem jönne be... | |||
| |||
2011. ápr. 14. 21:57 | Válasz | #190 | |
Hátha valaki kedvet kap.. Motul |
2011. ápr. 14. 21:54 | Válasz | #189 | |
Persze halható és érezhető volt a különbség! Nem jelenti azt hogy nem jó olaj a Castrol. Nekem/gépnek nem tetszett nem vált be így mást használok.A Motul jó,bevált ennyi.
| |
© Kiss Róbert | 2011. ápr. 14. 21:45 | Válasz | #188 |
Értem. Tehát halhato volt a külömbség!Ez valoszinüleg motor függö is! Nekem 2 éve castrollal megy a maja, nem volt zörgös még eddig!
| |
2011. ápr. 14. 21:27 | Válasz | #187 | |
Amikor vittem 6000-es szervizre az Apriliát Castrol racing 5w-40 tettek bele. /Gyárilag Agip 5w-40 ír a papír./ Nos nekem nem azt mondom hogy csörgött de hogy zörgött és nem járt szépen a gép az tuti!! Ugyan ez volt Mzet kollégával is. Akkor még nem is ismertem öt. Egyszer mondata Ö is tett bele egyszer Castrolt és ugyan ezt a tünetet produkálta! Mellesleg egy csepp olajat sem eszik a gép! Még sport kipuffal sem!! Amióta Motult teszek a gépbe ilyet hibát nem produkál! Egyszerűen szépen,finoman jár és jobban fel is pörög a gép ha kell. Most hogy megvettem a Burgit az összes olajat lecseréltem! Nekem megér annyit hogy biztonságban legyen a motor váltó hajtás rész! | |
2011. ápr. 14. 21:09 | Válasz | #186 | |||
Csak árban van érezhető különbség! Valamint nem hiszem, hogy a mi motorjainkba/250/ az 5W lenne a nyerő megoldás! Illesztések, kopások stb miatt sem! | |||
| |||
2011. ápr. 14. 21:09 | Válasz | #185 | |
Aprilia Atlantic 500 A Burgi a turbós. | |
© satyapapa | 2011. ápr. 14. 21:00 | Válasz | #184 | ||
Az 5W azt jelenti hogy az olaj hideg állapotban is folyékonyab mint a 10w.A 40es jelenti a sürüséget,üzemmeleg motornál az 5w-40és a 10w-40 egyforma értéken van (nagyvonalakban) GOOGle-motorolajtesztek ill milyen olajat használjunk. | |||
| |||
2011. ápr. 14. 20:52 | Válasz | #183 | |||
Szerintem a lényeg a viszkozítási számon és a 4T jelen van! A márkanév az már csak hab a tortán! Emiatt is bátorkodtam érdeklődni Mosquitótól, hogy mibe rakja az 5W-40et? Mert azért annyira nem a legújabb és a legmodernebb technológiával készültek a mi motorjaink! | |||
| |||
© SPOJLERES | 2011. ápr. 14. 20:49 | Válasz | #182 |
Jó de mejik márkából mert amugy majdnem mind 10w40 semisint
| |
© adamfzr | 2011. ápr. 14. 20:41 | Válasz | #181 |
Én arra gondoltam, hogy veszek bele 10w40-es félszintit, és kész. Ilyet raktam az fzr-be is anno. Hm?
| |
© SPOJLERES | 2011. ápr. 14. 20:28 | Válasz | #180 |
Nekem pl semmi Csak jött ez a jobb liqui molly racing 10w40 SL jelzésű teljesitményszinttel ráadásul nagyobb volt vele az olajnyomás mi kell még és tavaj olcsóbb volt de ez maradt mára is | |
2011. ápr. 14. 20:19 | Válasz | #179 | |||
Igazán nem kívánok okoskodni, de milyen a Te motorod, hogy 5W-40 olajat is használsz? Hidrotőkés? Turbós?
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. ápr. 14. 20:01 | Válasz | #178 | ||
Szerintem vannak akik nemtudják pontosan hogy mit jelentenek a viszkozitási számok (PL) 10W-40 stb.ha esetleg valakit érdekel magasabb szinten,ezek fontossága nagyon szivesen tájékoztatom emailban Pl
| |||
|
|
|
|