Motorblokk és CVT hajtómű

Több
2024 febr. 10 06:55 #7170 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Koöszi!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2024 febr. 09 22:50 #7169 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Átvettem ma a bontott alkatrészt,ég és föld a különbség így látva. Rendes csapágy,nincs benne horony,viszont a közdarabba rendesen megvan a horony+O gyűrü is van,így értelmet nyer a zsírzás. Az ami benne volt/van még az enyémbe,az ehez képest szanaszét van kopva,rágva. Tőlem nem látott zsírt....sajna. Na de majd most

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.

! Nekiugrok szétszedem majd a kuplungját is,és lezsírzom azt is. 



Bizony a karbantartás elengedhetetlen dolog! Jó munkát és sok sikert!

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.


"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2024 febr. 09 20:18 #7168 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Átvettem ma a bontott alkatrészt,ég és föld a különbség így látva. Rendes csapágy,nincs benne horony,viszont a közdarabba rendesen megvan a horony+O gyűrü is van,így értelmet nyer a zsírzás. Az ami benne volt/van még az enyémbe,az ehez képest szanaszét van kopva,rágva. Tőlem nem látott zsírt....sajna. Na de majd most

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.

! Nekiugrok szétszedem majd a kuplungját is,és lezsírzom azt is. 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2024 febr. 08 19:43 #7166 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Az a jó kenőanyag, ami ott van ahol lennie kell. 

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.

​​​​​​
Én mostanában szilikonos, hőálló zsírt (szilorett) szoktam használni. 
De a manualban pontosan meg van határozva. 

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2024 febr. 07 20:16 #7165 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Akkor asszem itt az ideje szétszedni

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.

,mert amióta nálam van ahoz még nem nyúltam. Gondolom akkor a csapágyakat kimosni,újrazsírozni,meg a forgáspontokat újrakenni. Milyen zsír kell? Van itthon kék színü valamilyen,az talán hőálló,aztán van féknyereg csúszkához való,meg sima fehér szilikonzsír,meg van grafitos is,meg sárga 

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.

.  Mivel illik?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2024 febr. 07 07:57 #7164 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
A kuplungot zsírozni kell, vannak olyan forgáspontok,amik kifejezetten igénylik a rendszeres karbantartást, kenést. Ehez viszont szét kell szedni ki kell mosni. Akkor ide is kell némi kenőanyag. 
A szíjnak a 17E km nem sok, bár nem tudom miféle volt benne. Ha elöregszik, akkor is cserés lehet futástól függetlenül. 

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2024 febr. 06 20:17 #7163 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szíjat azt már rendeltem,ebben végül is volt kb.17000km. A kuplungtámasszal ott tartok,hogy vettem bontottan másikat,bár még csak ma intéztem,úgyhogy fizikálisan nem láttam,de a kép alapján a csapágyban is,meg a bele illő támasztéknak is gyárilag mart vájatos a felülete. Ami az enyémen van,az már le van kopva:(!Az om parts oldalán nincs kép az alkatrészről. Se szimering,se gumigyűrű egyébként. Csak úgy van. A kuplung tengelyt támassza meg a csapággyal a végén. Ott 10e a csapágy,30páre a közdarab hozzá. Az eladó szerint azért van a vájat,vagy inkább horony,mert zsírozni kell! Nem tudom,ott a kuplungpofák környékén mennyire jó ötlet a zsír. Majd nézek valami hőálló csapágyzsírt,aztán finoman megkenem....vagy passz! 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2024 febr. 06 16:40 #7162 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Manual robbantott rajzán, alkatrész listáján nem látszik, hogy milyen csapágy való bele?
Minek van ott gumi tömítés? Van esetleg mögötte esetleg szimering, ami olajtetret véd? Ha igen, akkor a furat azért van, hogy észrevedd ha el kezd ereszteni a szinering. Ha nincs olajtér mögötte, passz... 

A szíjon bármi sérülést látsz, foghíjas, azonnal csere. 

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2024 febr. 05 21:09 #7161 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Ezt a csapágy részt milyen zsírral illik megkenni? Az a pici lyuk az mi célból van ott?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2024 febr. 05 21:07 #7160 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
    Sziasztok! Tettem fel képet a kuplung tengelyén lévő tám csapágyról,és a párjáról,amin fut. Az normális ,hogy olyan barázdált a csapágy belső gyűrűje,meg az ellendarabja is? Összerakva a helyén kézzel érezhető lógása nincs,de így kiszedve nem túl bizalomgerjesztő. A másik a szíj. A széle meg van edve,meg egy helyen mintha kezdett volna szakadni,vagy valami. Az gondolom cserés. A kuplungpofák vastagok,nem volt panasz rá,az utángyártott Rms varió is teszi a dolgát. A malossi görgők egy helyen vannak megkopva,de a használatban nem venni észre semmit. Azzal a csapággyal és ellendarabjával van tennivaló??? Lehet,hogy attól zajos egy picit a hajtás? A nyáron összefutottam egy Versitys emberrel,és az Ő motorja valahogy csendesebb hatást keltett a hajtás irányából.

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 nov. 01 18:26 #6690 Írta: trekkes
trekkes válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Köszi a választ, tegnap kijött a szerelő trélerrel   a biztonság kedvéért elvtte , meglátjuk mi lesz.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 okt. 31 10:26 #6688 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Mindeképp nézd meg a hűtőfolyadékszintet.Ha onnét került bele az gáz, de a szerelőig utántöltéssel akár de elindulhatsz.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2022 okt. 30 22:09 - 2022 okt. 30 22:11 #6687 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Sziasztok , Egy 2002-ES YP125 tulaja vagyok , hazautamoon arra lettem figyelmes hogy viz csöpög a légszűrő házból. 1 km-re voltam,m otthonról , hazamentem , lecsavartam a védőműanyagot kivettema légszűrőt: Az alja vizes, a légszűrőházban víz van. mögötte is van lecsapodás Mi okozhatja ? merjek ezzel még elmenni a szerelőmhöz? Kb 15 km-re van.

köszia segítséget


Szia!
Kérdés hogy hűtőfolyadék, vagy kondenzvíz. Ha hűtőfolyadék, az baj, de szerintem kondenzvíz lesz. Ha az, engedd le, töröld ki szárazra a légszűrőházat és hosszú távon (legalább 30 km) futtasd meg. Száraznak kéne lennyie, de nem véletlenül van leeresztő cső a légszűrőház alján. 
A kondenzvíz a kipufogóban is lecsapódik ebben a hideg, nyirkos időben, indításkor fehér lehet a kipufogóból kiáramló gáz. Mikor bemelegszik, kitisztul.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
Last edit: 2022 okt. 30 22:11 by Tamás.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 okt. 30 18:55 #6686 Írta: trekkes
trekkes válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok , Egy 2002-ES YP125 tulaja vagyok , hazautamoon arra lettem figyelmes hogy viz csöpög a légszűrő házból. 1 km-re voltam,m otthonról , hazamentem , lecsavartam a védőműanyagot kivettema légszűrőt: Az alja vizes, a légszűrőházban víz van. mögötte is van lecsapodás Mi okozhatja ? merjek ezzel még elmenni a szerelőmhöz? Kb 15 km-re van.

köszia segítséget

Ez az üzenet csatolt képet tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 szept. 04 13:50 #6240 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Asszem minden kérdésre megkaptam a választ,köszi:)! A könyve 3000kmt ír olajcserére,ezt léptem picit túl,és ezalatt a cca 3500km alatt volt fél liter olajfogyasztása. A zsírzással kapcsolatban pedig úgy értettem,hogy mikor az aktuális olajcsere periódus van,akkor ráér-e a varió tisztítás...de ezek szerint igen,sőtt később is jó. Visszakanyarodva az RMS görgőkre...azért örülök,hogy nem hullottak szét. Lehet,hogy akkor én emlékszem rosszul a súlyára,de bennem az van,hogy mikor megvettem a komplett új RMS variót,akkor azt papíron 14 grammos görgőkkel adták,de a mérésnél kevesebb gramm volt mindeggyik. Végül is mindeggy. Akkor úgysem cseréltem jobb minőségűre. Most kiszerelés,tisztítás után 12gramm volt darabja. Az új  Malossi görgő meg 14 gramm darabja,lemértem. Ez már majdnem a gyári méret:)! Az olaj,meg végül is maradt a Yamaha saját márkás Yamalube 10w40es félszintetikus olaja. Jó drágán:(! Hogy jó-e....vagy csak jó drága??? Ki tudja...
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Tamás, Rlacika

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2021 szept. 04 08:55 #6239 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Előzőleg mezei grafitos zsírral raktam össze,bár csak finoman kentem meg,de a képen talán látszik,hogy minden zsíros,csak az nem ami kell:)! Most más zsírral próbálkozok. Egyébként milyen időközönként illik a variót szétszedni,és zsírozni,..ha egyébként nincs panasz a hajtásra?  Ez a kb 3000es olajcsere periódus megfelel?

Ha nincs olajszűrő, igen. Gépkönyved nincs, hogy a gyártó mit ír elő?
Mi még nem találtunk olyan zsírt, ami 6-8'000 fordulaton a helyén maradna. Én konkrétan ezért vettem Dr.Pulley kockaforma görgőket, mert az teflonos, önkenős. De azt is lezsíroztam finoman hőálló teflonos zsírral.
Azért maximum évente, de 10'000 km megtétele után ajánlatos belenézni a hajtásba, a görgők is kopnak, a szíj is, a kuplung is. Kitakarítani sem árt, a por semminek nem használ, a zsírba rakódva meg durván csiszol... Tönkre vágja a görgőt, görgőpályát, csúszkákat.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2021 szept. 04 08:44 #6238 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szia!
Én nem vagyok az RMS mellett, de ezt leírtam. 
Örülök, hogy Neked bevált! 

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.


A súlya tuti nem változott, ha kockára kopik, akkor is csak nagyon minimális eltérés lehet az eredeti súlyhoz képest.
A fél deci olaj 3'500 km alatt, vagy  a 3'000 felül fogyott? Mert 3'500 kmbe belefér! 
Az, hogy túlszaladtál nem olyan vészes, a lényeg, hogy ott legyen a jó minőségű olaj. Birna az többet is, de ugye nincs finom szűrő a blokkban... 

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 szept. 03 21:58 #6237 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Előzőleg mezei grafitos zsírral raktam össze,bár csak finoman kentem meg,de a képen talán látszik,hogy minden zsíros,csak az nem ami kell:)! Most más zsírral próbálkozok. Egyébként milyen időközönként illik a variót szétszedni,és zsírozni,..ha egyébként nincs panasz a hajtásra?  Ez a kb 3000es olajcsere periódus megfelel?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2021 szept. 03 21:52 #6236 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok! Kicsit benéztem az olajcserét,3500 kilómétert mentem,amióta leszervizeltem. Mindeggy,ez van. Ezalatt a kilóméter alatt,fél liter olajat "fogyasztott" el a robesz. Ma olajcsere,hajtómű olaj csere,légszűrő tisztítás  történt. Szétszedtem a hajtást  is,kíváncsi voltam az utángyártott RMS varióra. Látszatra minden jó,a csúszkák tökéletesek. Az rms görgőkön látszott azért a használat,de teljesen éppnek tűntek. Letisztítva,felrakva a mérlegre,viszont a beépítési,asszem 13,5grammhoz képest most 12 gramm volt egységesen mindeggyik.  Úgyhogy elkocsikáztam Győrbe,vettem új 14 grammos Malossi görgőket. Holnap összerakom vele,aztán majd a következő olajcserénél ránézek.  A képeken a kiszerelt rms görgők vannak,a dobozban meg még az újak. Úgyhogy jelentem,...azért használható az rms is!

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2021 aug. 04 18:37 - 2021 aug. 04 18:38 #6146 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Sziasztok!

Most léptem be a klubba.
Szeretnék segítséget kérni: Van egy Majesty-m 250cm3, szeretném egy kicsit erősíteni, tud rajtam segíteni valaki? Megköszönöm:Levente
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.



Szia!
Nem a Klubba léptél be, ez csak a Fórum.

Vannak tuning variátorok, Pollini, Athena, Malossi, JCosta, de ezek mind a motor élettartamának a rovására adnak teljesítmény többetet. Ha ezt bevállalod, válogathatsz kedvedre, van kínálat. A gyári variót is át lehet görgőzni, az a legolcsóbb megoldás.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
Last edit: 2021 aug. 04 18:38 by Tamás.
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Levente7135

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.187 másodperc