Motorblokk és CVT hajtómű

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2024 szept. 13 08:03 #7357 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Ismét jelentkezem, elkészült a motor, nagyon jólett, köszönöm a segítséget mégegyszer.


 


Akkor örülünk!

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.


Sok balesetmentes kilométert vele!

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.


"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
A következő felhasználók mondtak köszönetet: tanabe

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2024 szept. 11 17:27 #7355 Írta: tanabe
tanabe válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Ismét jelentkezem, elkészült a motor, nagyon jólett, köszönöm a segítséget mégegyszer.
 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2024 júl. 29 20:41 #7325 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sajnos nem tudok a környékeden szerelőt ajánlani.
 
Jól sejted, a kormánycsapágy kényes pontja a motornak, én kúpgörgős csapágyat ajánlok bele. 
Az AC szokott még tönkre menni, illetve ha benne vagytok a blokkban, a generátort is érdemes megnézni alaposan, mert a gerjesztő tekercsek egyenként adják meg magukat különösebb jelek nélkül, csupán a töltőfeszültség csökken lassan. 
A szilentek közül mindet nézd át, a motor egyenes futását komolyan befolyásolják. Ha kiszopósodnak, csuklik-nyelik a motor. Lehet felújíttatni, nem kell venni újat. 
Alkatrészek közül én gyári holmit javaslok, drága, de megéri ha hosszú távra tervezel a motorral

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2024 júl. 29 10:26 #7324 Írta: tanabe
tanabe válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szia!

Kunfehértón lakok a déli határnál.
Köszönöm az információkat, megpróbálom a legjobbat kihozni ebből az üzletből.
Melyik motortartóval szokott gond lenni, mert ha jól gondolom van belőle 4db, gondolom a kisebbekel van baj, de ha kell akkor mind csere.
Honnan érdemes alkatrészeket beszerezni?
Ha már ennyire szét van szedve mit érdemes még cserélni, esetleg ellenőrizni ezen a tipuson, a kormánytengely csapágyakat mindenképp a jól sejtem.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2024 júl. 28 08:45 #7322 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szia! 
Merre laksz? 
A használt alkatrészek motorblokkba szerintem felejtősek. Ilyen esetben célszerű komplett motorgenerált végezni, a fekvő egyhengeresek amúgy is kényes jószágok. Ha korrekt az eladó és megosztoztok a költségeken (neki is érdeke hogy ne sározódjon be, még ha jóhiszeműen adta is el) még inkább. 
Keress egy hozzáértő szakit és hajrá. Lesz egy új mocid. 
A motorblokk tartó szilenteket is cseréltesd ki ha már úgyis kinn a blokk az asztalon és a hajtásláncot is nézd meg alaposan. 
​​​​​​

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2024 júl. 27 07:33 #7321 Írta: tanabe
tanabe válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok!
Sajnos egy probléma miatt találtam a klubbra és rögtön segítségért rontok a "házba"
Most vásároltam egy 2010-es 400-as motort, másnap kiderült hogy valószínű hajtókar ibás lehet, mert volt pici kopogó hangja.
Jó áron vettem, így meg tartanám, az eladó korrekten állt hozzá hogy bele szál a javítási költségekbe.
A kérdésem az lenne hogy honnan érdemes bontott és természetesen új alkatrészeket vásárolni.
Van e valakinek tapasztalata hogy ilyenkor mire érdemes még oda figyelni a javítás során, gondolok itt vezérműláncra és egyéb alkatrészekre amiket mindenképp cserélni kell egy ilyen jellegű munkafolyamat során.
A szakirodalmat már letöltöttem hozzá, de jól jönnek az egyéb tanácsok amik esetleg rutinból mennek.
Nagyon köszönöm hogy elolvastátok és esetleges segítséget is.
 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2024 febr. 10 06:55 #7170 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Koöszi!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2024 febr. 09 22:50 #7169 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Átvettem ma a bontott alkatrészt,ég és föld a különbség így látva. Rendes csapágy,nincs benne horony,viszont a közdarabba rendesen megvan a horony+O gyűrü is van,így értelmet nyer a zsírzás. Az ami benne volt/van még az enyémbe,az ehez képest szanaszét van kopva,rágva. Tőlem nem látott zsírt....sajna. Na de majd most

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.

! Nekiugrok szétszedem majd a kuplungját is,és lezsírzom azt is. 



Bizony a karbantartás elengedhetetlen dolog! Jó munkát és sok sikert!

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.


"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2024 febr. 09 20:18 #7168 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Átvettem ma a bontott alkatrészt,ég és föld a különbség így látva. Rendes csapágy,nincs benne horony,viszont a közdarabba rendesen megvan a horony+O gyűrü is van,így értelmet nyer a zsírzás. Az ami benne volt/van még az enyémbe,az ehez képest szanaszét van kopva,rágva. Tőlem nem látott zsírt....sajna. Na de majd most

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.

! Nekiugrok szétszedem majd a kuplungját is,és lezsírzom azt is. 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2024 febr. 08 19:43 #7166 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Az a jó kenőanyag, ami ott van ahol lennie kell. 

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.

​​​​​​
Én mostanában szilikonos, hőálló zsírt (szilorett) szoktam használni. 
De a manualban pontosan meg van határozva. 

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2024 febr. 07 20:16 #7165 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Akkor asszem itt az ideje szétszedni

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.

,mert amióta nálam van ahoz még nem nyúltam. Gondolom akkor a csapágyakat kimosni,újrazsírozni,meg a forgáspontokat újrakenni. Milyen zsír kell? Van itthon kék színü valamilyen,az talán hőálló,aztán van féknyereg csúszkához való,meg sima fehér szilikonzsír,meg van grafitos is,meg sárga 

A kép rejtve van a vendégek elől.
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.

.  Mivel illik?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2024 febr. 07 07:57 #7164 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
A kuplungot zsírozni kell, vannak olyan forgáspontok,amik kifejezetten igénylik a rendszeres karbantartást, kenést. Ehez viszont szét kell szedni ki kell mosni. Akkor ide is kell némi kenőanyag. 
A szíjnak a 17E km nem sok, bár nem tudom miféle volt benne. Ha elöregszik, akkor is cserés lehet futástól függetlenül. 

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2024 febr. 06 20:17 #7163 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Szíjat azt már rendeltem,ebben végül is volt kb.17000km. A kuplungtámasszal ott tartok,hogy vettem bontottan másikat,bár még csak ma intéztem,úgyhogy fizikálisan nem láttam,de a kép alapján a csapágyban is,meg a bele illő támasztéknak is gyárilag mart vájatos a felülete. Ami az enyémen van,az már le van kopva:(!Az om parts oldalán nincs kép az alkatrészről. Se szimering,se gumigyűrű egyébként. Csak úgy van. A kuplung tengelyt támassza meg a csapággyal a végén. Ott 10e a csapágy,30páre a közdarab hozzá. Az eladó szerint azért van a vájat,vagy inkább horony,mert zsírozni kell! Nem tudom,ott a kuplungpofák környékén mennyire jó ötlet a zsír. Majd nézek valami hőálló csapágyzsírt,aztán finoman megkenem....vagy passz! 

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2024 febr. 06 16:40 #7162 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Manual robbantott rajzán, alkatrész listáján nem látszik, hogy milyen csapágy való bele?
Minek van ott gumi tömítés? Van esetleg mögötte esetleg szimering, ami olajtetret véd? Ha igen, akkor a furat azért van, hogy észrevedd ha el kezd ereszteni a szinering. Ha nincs olajtér mögötte, passz... 

A szíjon bármi sérülést látsz, foghíjas, azonnal csere. 

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2024 febr. 05 21:09 #7161 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Ezt a csapágy részt milyen zsírral illik megkenni? Az a pici lyuk az mi célból van ott?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2024 febr. 05 21:07 #7160 Írta: Cbhires
Cbhires válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
    Sziasztok! Tettem fel képet a kuplung tengelyén lévő tám csapágyról,és a párjáról,amin fut. Az normális ,hogy olyan barázdált a csapágy belső gyűrűje,meg az ellendarabja is? Összerakva a helyén kézzel érezhető lógása nincs,de így kiszedve nem túl bizalomgerjesztő. A másik a szíj. A széle meg van edve,meg egy helyen mintha kezdett volna szakadni,vagy valami. Az gondolom cserés. A kuplungpofák vastagok,nem volt panasz rá,az utángyártott Rms varió is teszi a dolgát. A malossi görgők egy helyen vannak megkopva,de a használatban nem venni észre semmit. Azzal a csapággyal és ellendarabjával van tennivaló??? Lehet,hogy attól zajos egy picit a hajtás? A nyáron összefutottam egy Versitys emberrel,és az Ő motorja valahogy csendesebb hatást keltett a hajtás irányából.

Ez az üzenet csatolt képeket tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 nov. 01 18:26 #6690 Írta: trekkes
trekkes válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Köszi a választ, tegnap kijött a szerelő trélerrel   a biztonság kedvéért elvtte , meglátjuk mi lesz.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 okt. 31 10:26 #6688 Írta: Feco
Feco válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Mindeképp nézd meg a hűtőfolyadékszintet.Ha onnét került bele az gáz, de a szerelőig utántöltéssel akár de elindulhatsz.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Tamás
  • Tamás profilkép
  • Nem elérhető
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Ha bukót veszel, az eszed is a helyén legyen!
Több
2022 okt. 30 22:09 - 2022 okt. 30 22:11 #6687 Írta: Tamás
Tamás válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában

Sziasztok , Egy 2002-ES YP125 tulaja vagyok , hazautamoon arra lettem figyelmes hogy viz csöpög a légszűrő házból. 1 km-re voltam,m otthonról , hazamentem , lecsavartam a védőműanyagot kivettema légszűrőt: Az alja vizes, a légszűrőházban víz van. mögötte is van lecsapodás Mi okozhatja ? merjek ezzel még elmenni a szerelőmhöz? Kb 15 km-re van.

köszia segítséget


Szia!
Kérdés hogy hűtőfolyadék, vagy kondenzvíz. Ha hűtőfolyadék, az baj, de szerintem kondenzvíz lesz. Ha az, engedd le, töröld ki szárazra a légszűrőházat és hosszú távon (legalább 30 km) futtasd meg. Száraznak kéne lennyie, de nem véletlenül van leeresztő cső a légszűrőház alján. 
A kondenzvíz a kipufogóban is lecsapódik ebben a hideg, nyirkos időben, indításkor fehér lehet a kipufogóból kiáramló gáz. Mikor bemelegszik, kitisztul.

"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni, s felismered a rosszat, s a jót...!"
Last edit: 2022 okt. 30 22:11 by Tamás.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
2022 okt. 30 18:55 #6686 Írta: trekkes
trekkes válasza a(z) Motorblokk és CVT hajtómű témában
Sziasztok , Egy 2002-ES YP125 tulaja vagyok , hazautamoon arra lettem figyelmes hogy viz csöpög a légszűrő házból. 1 km-re voltam,m otthonról , hazamentem , lecsavartam a védőműanyagot kivettema légszűrőt: Az alja vizes, a légszűrőházban víz van. mögötte is van lecsapodás Mi okozhatja ? merjek ezzel még elmenni a szerelőmhöz? Kb 15 km-re van.

köszia segítséget

Ez az üzenet csatolt képet tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.207 másodperc