|
|
|
2016. márc. 11. 21:30 | Válasz | #5564 | |||
Olyat kell venni, amit arra gyártottak, amit el szeretnél érni ezzel a motorral...
| |||
| |||
© zsoltxc | 2016. márc. 11. 16:37 | Válasz | #5563 |
Nem az a fő cél :) de tagadhatatlan, hogy szeretném a maximálisat kihozni ebből a robogóból... Tudod egyszerűen nem tartom ésszerűnek ezeket a kicsi és széles gumikat. Persze fő dolog a tapadás, és hogy stabil legyen a motor... de a majesymen vannak ilyen széles gumik, sőt ott az első gumi 120 as. Amivel járok robogó, az csak egy kis komolytalan mellette. Rövid a végáttételezése, gyárilag butított az egész...
| |
2016. márc. 11. 13:22 | Válasz | #5562 | |||
Látom te csak gyorsabban szeretnél menni.Ez is egyfajta áttétel változtatás,de nem fog sikerülni.
| |||
| |||
© zsoltxc | 2016. márc. 10. 19:48 | Válasz | #5561 |
Sziasztok! Igazatok van. Marad akkor az eredeti szélesség, mindössze a magasabb gumit teszek rá. a 60 as helyett 70 es magasságút. Köszönöm a segítségetek. |
© satyapapa | 2016. márc. 06. 07:07 | Válasz | #5560 | ||
130x60x13 helyet feltenni 110x90x13 ast hát ahhoz nagy bátorság, elszántság kell.. Hozzá értő gumis fel sem teszi!!. Nagyon megváltoztatja a menet stabilitást, a fék hatást a rugózást, erős kanyarodás eseten lefordulhat a ráfról stb..NE TEDD! INKÁBB ÉLJ, (szerintem) | |||
| |||
2016. márc. 05. 21:07 | Válasz | #5559 | |||
Azért egy 130-as gumi nagyobb tapadási felületet is biztosít ám. A 110-es méret mindenképpen visszalépés. Azt inkább megérteném ha egy mérettel feljebb mennél. Ráadásul a keskenyebb gumi ballonosabb lesz, ezért jobban fog "nyúlni". Rosszabb lesz a kanyarstabilitása a motornak. De van egy gumis topic, ott ez jobb helyen lenne... | |||
| |||
© zsoltxc | 2016. márc. 05. 16:20 | Válasz | #5558 |
Sziasztok! Még mindig gumis kérdésem lenne... Nekem mint már írtam gyárilag 130x60x13 as gumik vannak a robogómon. De mint már említettem új méreteket akarok felrakni mert véleményem szerint semmi se indokolja a dizájnon kívül ezeket a méreteket egy 50 ccm robogón. A gumi márkája már eldöntött, az Heidenau lesz. De a méret az még nyitott kérdés. Néztem a 120x70x13 as méretet, de most hogy jobban szétnéztem látom hogy van 110x90x13 as méretű is. A robogóba lazán belefér, a blokk is képes meghajtani, mert 70 ccm henger van rajta és egy Gianelli sportkipufogó. Ami szöget ütött a fejembe az maga a felninek a szélessége...hogy állna rajta a 110 szélességű gumi szerintetek? Jobban mondva inkább az érdekelne, hogy Ti csináltatok e már olyant, hogy eltértetek a gyári méretezéstől? Köszönöm a segítséget előre is :)
|
© juhász béla | 2016. feb. 28. 09:29 | Válasz | #5557 | ||
| |||
2016. feb. 27. 22:11 | Válasz | #5556 | |||
Köszönöm juhhé... | |||
|
© juhász béla | 2016. feb. 27. 21:14 | Válasz | #5555 | ||
Elég jól sikerűlt,csak a háttér homályos egy kicsit.
| |||
| |||
2016. feb. 27. 20:54 | Válasz | #5554 | |||
Teljesen jó.
| |||
| |||
2016. feb. 27. 20:37 | Válasz | #5553 | |||
Sziasztok, Ehhez a gyertyaképhez mit szóltok? Mindegy mit csak valamit... Gyertyakép: katt ide köszcsi, | |||
|
2016. feb. 22. 00:06 | Válasz | #5552 | |||
| |||
2016. feb. 21. 21:51 | Válasz | #5551 | |||
Jó úton jársz! 😃
| |||
| |||
© zsoltxc | 2016. feb. 21. 19:35 | Válasz | #5550 |
Személyesen tuti jobb erről beszélni Majd eljön az az idő is mikor már én is klubtag leszek
| |
© juhász béla | 2016. feb. 21. 19:31 | Válasz | #5549 | ||
| |||
2016. feb. 21. 19:18 | Válasz | #5548 | |||
Beszéljünk erről személyesen. De én oda jutottam, hogy a 250-est feltuningoltam 500-asra. Ez gyári... De tudok majd mesélni én is. | |||
| |||
© zsoltxc | 2016. feb. 21. 18:43 | Válasz | #5547 |
Igazad van maximálisan ... mert mindenkinek magának kell eldönteni, hogy egy egy elképzelésébe bele öl e nem kevés pénzt, ami aztán esetleg nem válik be... Én mindössze arra vagyok, voltam kíváncsi, hogy Ti tettetek e már olyant ami eltér a gyári paraméterektől. Annó a tuningba is beleöltem nem kevés pénzt és időt ami a végén nem jött be. Nem is ajánlanám senkinek se, hogy ezt vagy azt vegyen :) csak a személyes tapasztalataim tudom megosztani ha megkérnek rá :)
| |
© zsoltxc | 2016. feb. 21. 18:38 | Válasz | #5546 |
Igazad van... Szerintem ki kell próbálni ezt azt és aztán majd látja az ember... Sokat számít a dizájn, egy egy robogó megtervezésekor...
| |
© zsoltxc | 2016. feb. 21. 18:33 | Válasz | #5545 |
Én 110 kilóval teszem ugyanezt hozzáteszem, hogy egy ideje 70 ccm henger van rajta amivel izmosabb lett
| |
2016. feb. 21. 17:51 | Válasz | #5544 | |||
Próbálkoztam pár dologgal, volt ami bejött, volt ami nem. De. Senkinek sem fogok a gyári paraméterektől eltérő dolgot javasolni, mert annak könnyen egymásramutogatás lehet a vége. Ugyanis kevesen tudják hogy a tanácsokban két jó dolog van: a; nem kell őket megfogadni b; sose az a hülye aki adja, mindig aki megfogadja! ...jobb a békesség. | |||
| |||
© juhász béla | 2016. feb. 21. 17:16 | Válasz | #5543 | ||
A mérnökök csak megterveznek valamit,nem tudok egy mérnökről sem aki több ezer km -en tesztelt volna pl egy 70 es vagy egy 90 es magasságu gumit hogy melyik hogyan viselkedik.Egy 50 kg -os mérnök nem fogja magát felhizlalni 130 kg ra hogy ugy is letesztelje azt a gumit. .A legjobb ha az ember a saját tapasztalataira hagyatkozik,igaz ennek ára van ha ki akar próbálni több gumit,.Megaztán kinek milyen a vezetési stilusa,ugyanis ugy is fejbe dől el hogy mi lesz a végeredmény,csuszok vagy nem csuszok,sietek vagy ráérek,.Sietni kapkodni teljesen felesleges,,a "Nagyszellem" ugy is megvár mindenkit odafent.
| |||
| |||
2016. feb. 21. 16:18 | Válasz | #5542 | |||
Ugyan ilyen volt nekem is. Már a multé. Elment motorozni az örök motoros mezőkre szegény. Mondjuk én 135 Kg-al terheltem.
| |||
| |||
© zsoltxc | 2016. feb. 21. 16:05 | Válasz | #5541 |
Egy Motowell magnet sport motorról beszélek :-) ezt ugyan magyarnak mondják de véleményem szerint Kínai az...talán megbízhatóbb, mert bár évente több ezer kilométert megyek vele de elég jól bírja. Hozzáteszem max 55km/h val közlekedek vele. Szerintem a kinézet miatt tettek fel rá 130 as szélességű gumit... a 125 ös majestymen van ilyen vastagságú gumi...
| |
2016. feb. 21. 15:54 | Válasz | #5540 | |||
Én mindenkor (a lehetőségekhez képest) próbálok a gyár mernökkarának tapasztalataira, tudására hagyatkozni... De nem vagyunk egyformák! | |||
|
© zsoltxc | 2016. feb. 21. 15:39 | Válasz | #5539 |
vagy talán a HEIDENAU K58 Snowtex 120x70x13 gumi. Ez csak minimálisan tér el a gyári méretektől. |
© zsoltxc | 2016. feb. 21. 15:25 | Válasz | #5538 |
Ahogy elnézem keskenyebb is. Nekem130x60x13 as SAVA gumik vannak fent. Gyárilag is ezek a gumi méretek vannak, csak épp KENDA gumikkal. Én kinéztem a HEIDENAU K58 snowtex gumit 110x90x13 as a mérete. A robogóba lazán belefér. Szerintetek?
|
© zsoltxc | 2016. feb. 21. 15:18 | Válasz | #5537 |
Mi a véleményetek arról, hogy ha nem a gyári hanem annál magasabb gumit akar az ember feltenni? Nálam a gyári magasság 60 de én 90 magasságút szeretnék. |
© zsoltxc | 2016. feb. 20. 16:05 | Válasz | #5536 |
Sajna még nem a majestymmel motorozok...Most egy 50 ccm robogóval járok majd, ezzel nem vacakolnak velem a szervek... Köszönöm a segítséget | |
2016. feb. 19. 20:07 | Válasz | #5535 | |||
Az YP és DX sorozat IRC-vél jött ki. Síkos útviszonyokra jobb a Heidenau.
| |||
| |||
© zsoltxc | 2016. feb. 19. 19:31 | Válasz | #5534 |
Sziasztok! Köszönöm a sok ajánlást. Akkor a Heidenau gumit választom, ahogy így rákerestem tökéletesnek tűnik a profilja. Elsőre IRC gumira gondoltam én is de nem találtam 120x70x13 as méretűt sehol.
|
2016. feb. 18. 20:39 | Válasz | #5533 | |||
Esős időre Heidenau K-66... Hoban is nagyon jo eredményeket hoz. Osutom Satya véleményét, se VeeRubberre, se Continentalra ne essen a választásod! | |||
| |||
© satyapapa | 2016. feb. 18. 20:13 | Válasz | #5532 | ||
http://totalcar.hu/tanacsok/kutyudoktor/2016/02/18/hagyomanyos_vagy_ledes_izzo/
| |||
|
© satyapapa | 2016. feb. 18. 19:55 | Válasz | #5531 | ||
Pl Michelin, Pirelli, Heidenau (ez téliesebb gumi) IRC. Metzeler.. Általam nem javasolt-Pl Continentál, Vee Rubber (ez ugyan nagyon erős gumi, jól bírja a használatot azonban esőben nem a legjobb) | |||
| |||
© zsoltxc | 2016. feb. 18. 19:29 | Válasz | #5530 |
Sziasztok! Mi a véleményetek a gumikról? Ti milyen gumit ajánlanátok, ami esőben se csúszik meg tutira. Normál használat mellett. Köszi a választ előre is. Nekem most Sava gumi van fent ami esőben meg meg csúszik... és egy kicsit idegesít :-) |
2016. feb. 16. 19:03 | Válasz | #5529 | |||
Nem való a motor télire... A levegőszűrőn keresztül eleve nem kap csak hideg levegőt... Az meg nem egészséges, mikor a jéghideg levegő beáramlik a forró égéstérbe. Melegszik valamennyit, de az édeskevés a motor élettartamának megőrzéséhez. Különben, ugyan ez a trutyi keletkezik az autók hengerfejében télen, mikor egyfolytában rövidtávon használjuk. Én a kocsival is azt csinálom, hogy max 2 hetente fullra bemelegítem és megyek vele egy 10km-es kört. | |||
|
2016. feb. 16. 18:56 | Válasz | #5528 | |||
Már amikor Béla írta rájöttem, hogy igaza van. Hülyeséget írtam, nem olaj iszap, hanem páralecsapódás. Igen így jár aki nem bírja ki, hogy robogóval járjon télen. Ha minden igaz, tavasszal eltűnik. Majd a dekninél lefigyelem. Fecó válaszán elgondolkodva lehet, hogy létezik adalék ami télen megakadályozza a lecsapódást. Benzinhez van stabilizátor ami megakadályozza a megromlást télen és a páralecsapódást olyat használok a benzinbe. Köszi a válaszokat... :) | |||
|
2016. feb. 16. 18:21 | Válasz | #5527 | |||
Az olajiszap fekete, ez meg fehér!Én is valamiféle kicsapódásnak gondolom.Talán parafin vagy afféle, nem vagyok vegyész...De biztos nem olajiszap.Az koromfekete.Szerintem teljesen más olaj kéne bele ilyen rövid üzemű téli üzemmódhoz.
| |||
|
2016. feb. 16. 17:03 | Válasz | #5526 | |||
Szia .Ez nem iszap hanem hab a nedvességtől van. Ha nem fogyik a hütővízed akkor valószinű pára lecsapodástól kerül a motorba. | |||
| |||
2016. feb. 16. 14:38 | Válasz | #5525 | |||
Igen vettem... :) Csak én motorral járok dolgozni, és az idén még új a verda nem bírtam ki, hogy csak az ötvenessel menjek. Főleg idén tél sem nagyon volt. Mindenesetre köszönöm a választ, melegben cserélek olajt és jól megjáratom előtte. | |||
|
© juhász béla | 2016. feb. 16. 14:28 | Válasz | #5524 | ||
Át kellene öbliteni,de lehet hogy csak többszöri öblitéssel jön ki belőle,de mind akkorsem ,mert vannak olyan zugok sarkok,ficakok ahonnét nem fog kijönni.De az is lehet hogy egy pár olajcsere megoldja.Rutinos motoros ha nem fűtött helyen van a motorja akkor nem inditgatja télen .Ősszel letette ,tavasszal elöveszi,,,A jó pap is holtig tanul vaze. | |||
| |||
2016. feb. 16. 14:19 | Válasz | #5523 | |||
És ez gáz? Vagy tavasszal melegben lemegy magától? Kell vele foglalkozni? Vagy esetleg szét kell szedni... | |||
| |||
© juhász béla | 2016. feb. 16. 14:14 | Válasz | #5522 | ||
Ha hideg időben,és hideg helyen inditgatva van és nincs megfelelően bemelegitve akkor bizony a pára lecsapódik.De ha a szelepfedélen és az oldaldeknibe is van ,akkor van a motor belsejében is .
| |||
| |||
2016. feb. 16. 12:46 | Válasz | #5521 | |||
Lehet... Télen volt, csak ennyit még nem láttam egy rakáson. Olajcsere tavasszal melegben lesz, és előtte megyek egy nagyobb kört. | |||
| |||
2016. feb. 16. 12:36 | Válasz | #5520 | |||
Lehet, hogy nincs ideje bemelegedni?
| |||
| |||
2016. feb. 16. 10:36 | Válasz | #5519 | |||
Sziasztok, Most tényleg egy komoly kérdés. Az "olajiszappal" mennyire kell komolyan foglalkozni? Szelephézagot állítottam, és a szelepfedélen jócskán volt olajiszap. Onnan letisztítottam, de a kuplung oldali deknin is van. (látszik, ha belevilágítok az olaj töltő nyílásba) Szerintetek ezért érdemes levenni a deknit? Gondolom a gyújtás oldali deknin is van. Mitől van ennyi iszap?? Itt a kép is. szelepfedél kép: katt ide Kösz | |||
|
© juhász béla | 2016. feb. 04. 12:04 | Válasz | #5518 | ||
Az olaj az egy dolog hogy csilapit,,,de ahoz hogy jól végezze a dolgát ahoz a szárban levő dugattyuk,és azok tömitö gyűrűi,perselyei,jól illeszkedjenek,magyarul ne legyenek elkopva,mert ha kopottak akkor lehet abba aranyat is önteni akkor sem lesz tökéletes..Ezeket ki lehet mind mérni és összehasonlitani a gyári értékekkel,hogy megfelel vagy csere.Szervizbe ez csere.100%,mert ott erre se szakember sem kapacitás,,mert az a biznis ha beraknak egy újat aranyáron.
| |||
|
2016. feb. 03. 17:31 | Válasz | #5517 | |||
Előfordulhat, hogy elment az olaj...A szimeringnél szokta elköpködni.
| |||
| |||
2016. feb. 02. 22:13 | Válasz | #5516 | |||
Nem drága, inkább munkás...
| |||
|
© bundás | 2016. feb. 02. 21:23 | Válasz | #5515 |
Hű,akkor az drága mulatság lesz. A gumi,ha jól emlékszem michelin volt. Most heidenau van elöl.Holnap meg már hátul is. Sajnálnám,ha tönkre menne. |
2016. feb. 02. 20:54 | Válasz | #5514 | |||
Szia Bundás! Milyen gumi? Márkára értem... | |||
|
2016. feb. 02. 20:08 | Válasz | #5513 | |||
Szinte biztos, lengéscsillapító. | |||
|
2016. feb. 02. 19:50 | Válasz | #5512 | |
A lengéscsillapítód lehet a bűnbak!
| |
© bundás | 2016. feb. 02. 18:12 | Válasz | #5511 |
Sziasztok!Olyan kérdésem lenne,hogy mi okozhatja: Az előző,első gumi érdekesre kopott.A futófelület közepe,ahol a legtöbbet használódik,hullámosra kopott.Tavaly gumicserekor hívta fel a figyelmemet rá a gumis.Ránézésre nem volt látható,de kézzel érezhető volt,illetve kiszerelve,fény felé fordítva,oldalról már jól látszott.Nem szeretném,ha az új gumi is így járna. |
2016. jan. 29. 12:52 | Válasz | #5510 | |||
Kösz a tanácsot. Béla bátyámat majd ráveszem, hogy mérjük meg nála is. Az első henger 15 és fél körül volt. A hátsó henger kicsit kopottabb az 15 meg egy pici. Igazából a kettes henger többet dolgozott, mert ott gyárilag nagyobb a fuvóka, meg a karbi szinkron is el volt tolódva a kettes felé. Az első szinkron kísérletnél fel szippantotta a 2t-s olajat a hátsó henger. | |||
| |||
2016. jan. 29. 12:36 | Válasz | #5509 | |||
Mérd meg máshol is. Benzinesnek az a 16 Bár kicsit sok... | |||
| |||
2016. jan. 29. 12:34 | Válasz | #5508 | |||
Kompressziót üzemmeleg motoron merünk, Joci! De attól, tolhatja! | |||
| |||
2016. jan. 29. 11:08 | Válasz | #5507 | |||
Mert normális esetben a henger kopik ugye a használat során. De, hogy javul?? De hát a Honda az Honda... | |||
|
2016. jan. 29. 11:06 | Válasz | #5506 | |||
Kalibrált profi cuccal mértük. Egyéb esetekben teljesen jó értékeket szokott mutatni... Több száz kilométert mentem vele, nem eszi az olajat, nem szorul stb. Tényleg meg kell méretnem a henger űrtartalmat. Lehet, hogy valami IFA motor van benne. | |||
| |||
© kalo józsef | 2016. jan. 29. 11:05 | Válasz | #5505 |
Most eltolatod vele a gépet két másik helyre? Nem rossz ötlet,legalább nem fog fázni! | |
© kalo józsef | 2016. jan. 29. 11:03 | Válasz | #5504 |
Hol volt hideg és hol volt meleg?
| |
2016. jan. 29. 10:46 | Válasz | #5503 | |||
Azért mérd már meg vagy két másik helyen is! Nem diesel az a Vara! | |||
| |||
2016. jan. 29. 10:05 | Válasz | #5502 | |||
Sziasztok skacok, Csak egy kis kérdés így a szezon előtt. A varaderon mértünk kompressziót. A gyári érték 13,3 bar(service manual). Mi majdnem 16 bart mértünk mindkét hengerben hidegen, melegen. Ez most nekem jó?? | |||
|
2015. dec. 18. 20:59 | Válasz | #5501 | |||
Hát ez a motorka nem egyszerű eset.(nem nagyon tudom mit gondoljak róla) Nyáron találkozunk lesz mit beszélgetni róla. A féket most délután szétszedtük, és bezsiroztuk a csapokat.(első, hátsó fék) Megpucoltuk volna a munkahengereket, ha lett volna mit... Ugyanis a fék patent gyári állapotban volt az eredeti gyári nissin fékbetétekkel látszott tajta, hogy ehhez még ember nem nyúlt.A munkahenger szép sárgaréz színű, nem fékporos. Viszont a hátsó tengely úgy meg volt görbülve, hogy befogtuk esztergába legalább fél centit ütött. (kiegyenget, visszarak)Középen volt kb. elgörbülve azt biztos, hogy nem a motorba szerezte. Fék most nem szorul szépen egyenletesen megy a motor. Kicsit kattan ha bikából benyomom, de csak a fékbetét... A légszűrőház olyan mint ha új lenne, tehát nem használt benyomást kelt. A karbiból nyugodtan enni lehetne olyan tiszta. Olajat nem eszik egy cseppet sem(tudom, tudom), a hangja mint a doxa óra. Megnéztük a szelephézagokat gyári értéken voltak, asszem az első szívó volt kicsit szoros,de nem vészes. KB 90km/h-ról negyvenre lelassít szépen elengedett kézzel, nem szitál be. A kormánycsapágynál, és a vázon sehol egy rozsdafolt, tényleg mint az új. A motorblokkról volt lepattogva kicsit a festék. A kuplung oldali dekni biztosan új, azt cserélték. A kuplung oldali farokidom bontott azt kékről fényezték feketére, de profin nem sufnituning. Valamint a fipufogó védő lemez karcos kicsit, azt nem bántották. Szerintem a német csávó megborult vele, széjjel b@szta a deknit, beijedt és betolta a garázsba (ott aludta álmát, míg a leleményes magyar tesók rá nem találtak). Onnan gondolom, hogy állt mert mikor szétszedtük még az elején (légszűrő ellenőrzés miatt), az első burkolatból egy verébfészek esett ki egy döglött verébbel egyetemben. Erről képem is van. A magyar tesó egy pillanatot sem használta tavasszal lett honosítva, én meg valamikor nyáron vettem. Hát bocs fiúk ,hogy ez ilyen hosszúra sikeredett. Annyit kérdezek mindenfélét mostanában, gondoltam leírom a történetét a kis vasnak. Nem tudom, hogy eddig hogy bántak szegénykével, de nálam jó dolga lesz az biztos. A kis Varadero | |||
| |||
© juhász béla | 2015. dec. 18. 20:16 | Válasz | #5500 | ||
Kűldjél már egy képet róla ,hogy jobban képpbe legyek
| |||
| |||
2015. dec. 18. 06:30 | Válasz | #5499 | |||
Az a két rúd amin van a fék maga? | |||
| |||
© juhász béla | 2015. dec. 17. 21:40 | Válasz | #5498 | ||
Nézd meg a fék alaplap kitámasztó, rudnak az illesztéseit,az tud ilyet produkálni ha kivan szopósodva.
| |||
| |||
2015. dec. 17. 18:37 | Válasz | #5497 | |||
Módosult az észrevétel. Most délután volt időm kicsit próbálgatni. Erősen rátaposok menet közben, és akkor kattan, mikor felengedem. Valami fém a fémen szorul, talán a csapoknál. Holnap szétszedjük, és bezsírozom alaposan grafitos zsírral. Jobbat nem tudok.... | |||
|
2015. dec. 17. 09:13 | Válasz | #5496 | |||
Tudtam, hogy van rá hasonlat csak az előbb nem jutott eszembe... Olyan mint amikor a nyomatékkulcs lekattan. | |||
|
2015. dec. 17. 08:59 | Válasz | #5495 | |||
Sziasztok! Lassan végig izgulom az egész varaderot most a féknél tartok. Amikor a hátsófékre erőteljesen rátaposok, tehát blokkolom akkor kattan egyet, esetleg kettőt. Olyan mint az "abs" blokkolásgátlója, de hát ezen nincs. És akkor pillanatra elengedi a féket, de csak tényleg a másodperc töredékére. Lehet vele csúsztatni rendesen, de bikából nem lehet benyomni, mert lekattanik. Ez lehet normális?? Nissin egy nyerges fék van hátul, bazi erőteljes fém fékcsővel. Kösz a segítséget. | |||
|
2015. nov. 17. 20:59 | Válasz | #5494 | |||
Igen, ha az első után azonnal újra ráhúzom akkor azonnal jelez. Maga az indexelés nem észrevehetően lassú, csak a kapcsolás és az első villanás közti idő nő meg a hidegtől. És kattog elég hangosan :). Hát köszönöm, túlaggódom néha én ezt a motor témát. Megpucolom, Béla bátyám tanácsára. Úgy is most jött meg a lánc, lánckerék, fékolaj, stb. Még egyszer kössz, juhhé... | |||
|
2015. nov. 17. 20:38 | Válasz | #5493 | |||
Ha kattog, akkor bimetálos. Ahogy Béla írja, segíthet a dolgon a tisztítás, kontaktspré, csökkentve az átmeneti ellenállást. És az is igaz, amit Tamás mond, hidegben nehezebben melegszik fel a bimetál. Ha járatod, és észheztér egy idő után, akkor ne foglalkozz vele. Ez ilyen.
| |||
| |||
2015. nov. 17. 20:27 | Válasz | #5492 | |||
Ha bimetálos, akkor bizony lehet. Mivel hideg van, lassabban melegszik fel, így lassabban is villog. Ha sokáig járatod, fel fog gyorsulni. Próbáld ki! | |||
| |||
© juhász béla | 2015. nov. 17. 20:26 | Válasz | #5491 | ||
Huzd szét az összes csatlakozót aminek az irányjelzéshez,és annak áramellátásához köze van,reléről is, nézd át és ha kell tisztisd meg ,fujd le valami kontakt vacakkal és rakd össze őket ujból.Érdemes a kapcsolóba is belenézni ,és azt is megtisztitani lefujni.stb.Ha ez nem segit akkor a relé szarakodhat.Milyen fajta van rajta,bimetálos,vagy full elektromos?
| |||
| |||
2015. nov. 17. 20:12 | Válasz | #5490 | |||
Üdv mindenkinek, Elnézést, de teljesen más téma. Egy olyan jelenség ütötte fel a fejét, amit nem tudok hova tenni. Minél hidegebb van, az indexem annál későbben reagál. Kb. 6-8 fok alatt. Nem kell sokra gondolni, de a hideggel arányosan észrevehetően nő a reakcióidő. 15 fok azonnal, 6-8 fok 1~1,5 másodperc. Nem hiszem, hogy a relé lenne rossz, mert minkét oldal csinálja, és melegbe tökéletes. Bimetálos lenne?? Mondjuk kattog rendesen. | |||
|
2015. nov. 17. 16:50 | Válasz | #5489 | |||
Az Ő beismerő vallomása nélkül semmi eredmére nem lehet számítani. Azt meg csak okosba lehet megszerezni! | |||
|
2015. nov. 17. 13:57 | Válasz | #5488 | |||
Üdv. Druszám! Egy ismerősöm ugyan így járt csak más témában. Fogyasztóvédelem telefonon tájékoztatta őt, mit kellene tennie. Most leírom neked a javaslatot. Abban az esetben, ha van email címe, le kell neki írni a problémát és megkérni,X időn belül oldodjon meg, ez közös érdek. Így van nyoma és békésen el lehet(ne) intézni. Aztán jön a békéltető testület első kőrben,peren kívüli megegyezés céljából. Ez után jöhet a bíróság és-vagy a fogyasztóvédelem. Ha nincs email címe egy ismeretlen telóról fel kell hívni, hogy ne ismerje meg a számodat és el kell kérni valami ürügyel. Mondjuk, "árajánlatot" szeretnél kérni. Mindenről tájékoztatni kell a kóklert. Következmények, időpontok megadása, javaslatok. | |||
| |||
2015. nov. 17. 09:23 | Válasz | #5487 | |||
Igen, Sajnos a mai világban olyat nem lehet megtenni, hogy rossza motorom és simán beviszem egy random szervizbe. Nem tudod, hogy mit csinálnak, és hogyan. Érdemes megtanulni az alap dolgokat, és beszerezni alap eszközöket( kicsi, nagy nyomatékkulcs,légkulcs stb.) Nekem simán elkértek 5000ft-ot szelephézag állítás gyanánt úgy, hogy hozzá sem nyúltak. Meg volt jelölve a csavar. Azóta én állítom. :) | |||
|
© Mr. Majesty | 2015. nov. 16. 21:20 | Válasz | #5486 | ||
Üdv Lajos. Eseted nem egyedi sajnos. Én ugyanígy jártam, 120 000ft-ba fájt az első, dobfékes 250 majestymen a motorgenerál az 555robogónál, ráadásul szarul csinálták meg (Bélánk tanusíthatja, ő látta szétdöntve a blokkot). Sajnos tanulság, hogy éremes megtanulni a mocid javítását, különben átvernek a szerelök ( Juhász Béla a KIVÉTEL, NEKI ARANY KEZE VAN, KÍTŰNŐ MESTERE A SZERELÉSNEK)... Én is neki köszönhetem, hogy a Majám megy mint a szél... | |||
| |||
2015. nov. 15. 19:57 | Válasz | #5485 | |||
Fogyasztó védelem. A többit ök vizsgálják ki.
| |||
| |||
© Fastfox | 2015. nov. 15. 17:10 | Válasz | #5484 |
Hát ami azt illeti... Egy próbát megér ! Az ilyenek meg is érdemlik ! És itthon is ezt tanácsolták... Majd a fejleményekkel jelentkezem ! :D |
2015. nov. 15. 16:57 | Válasz | #5483 | |||
Szia Lajos! Drága tanulópénz... Amit szerintem megtehetsz, ha felveszed a kesztyűt: Szedd össze az összes alkatrészt és menj vissza a drága szakihoz egy olyan rejtett kamerával, (esetleg küldj előre egy haverodat aki szintén rögzítheti a dolgokat) amivel rögzíteni tudod a kettőtök beszélgetését. Vezesd rá, hogy elmondjon mindent, kérd szépen, kompenzálja a Veled szembeni cselekedeteit. Add elő a hattyú halálát, mishelyt nyeregbe érzi magát, megnyílik majd és szépen elhajt. Ha sikerül olyan beszélgetést kicsikarnod, ami ránézve terhelő, már jó. Kérj szakértői (a javító márkaszerviz ad) véleményt, ezekkel menj ügyvédhez és mutasd meg Neki. A videó és hanganyagot a bíróság is elfogadja. Ezzel menj egy ügyvédhez, mutasd meg Neki mid van, majd Ő a többit elmondja. Valószínűleg már az is elég lesz a szakinak, ha az ügyvéd kimegy hozzá, bemutatja a videót, és közli a várható eredményeket. Szerintem fizetni fog, mert a NAV, a kamara, a fogyasztóvédelem, mind harapnak az ilyenekre. Mellesleg, a beszélgetés közben utalj rá óvatosan, hogy Te kértél számlát is, csak elutasított. Csak elszólja magát... Én csak megpróbálnám... | |||
| |||
© Fastfox | 2015. nov. 15. 14:34 | Válasz | #5482 |
Na ez az ! Hogyan bizonyítsam be hogy ott volt a motor ? Mindössze a telefonszámla kivontot tudnám bemutatni ( kikérhetem ugyebár ), és ha oda kerülne a sor akkor megérné-e ? Savanyú a szölő.. :( Drága tanulópénz, de ha velem így csinált akkor mással is !!! Ti "merre mennétek", mit csinálnátok ? Amúgy a "szerelő" VIII kerület Bláthy Ottó utca. :( :( VÉLETLENÜL SE MENJETEK HOZZÁ! |
© satyapapa | 2015. nov. 15. 13:34 | Válasz | #5481 | ||
A számla adás a munka végző feladata, kötelessége. Az elvégzett munka minőségi kifogását a másik szerviz igazolhatja. Valamilyen formában igazolni kell , hogy a rossz munka elvégzése hol történt. Aki a rossz javítást végezte, annak nem kéne röhögni mert feljelentés esetén, kontárkodásér, adócsalásér felelősségre vonható. Kötelezhető a hibák kijavítására, esetenként kártérítésre. Én 16-évig voltam maszek asztalos és ezért néhány szabályt figyelembe kellet vennem. Ezek vonatkoznak a fusizókra, maszekokra. Persze azt el kell dönteni,hogy jogi utra terelik a vitás kérdést. | |||
| |||
2015. nov. 15. 13:19 | Válasz | #5480 | |||
Szia Lajos! Mivel nem kaptál számlát, sem munkalapot, sem semmilyen papírt, amivel bizonyíthatnád az igazad, szerintem ez a pénz, és a felmerült károk megtérülésének lehetősége elúszott. Ezért érdemes olyan szakembert keresni, akiben megbízol, akit több ismerősöd ajánl, vagy olyan műhelyt, ahol kapsz mindenféle számlát, papírt, garanciát az elvégzett munkára. Nem vagyok jogász, nem ismerem a kiskapukat, amik ebben a helyzetben kihasználhatóak lehetnének, ezért célszerű lenne megkérdezni egyet, hátha van ötlete. Nem kevés pénzt áldoztál a motorra, egy kérdést biztosan megérne. Meg azért száradjon le a f...a az ilyen szemét embernek, aki röhögve tönkreteszi mások tulajdonát, és nem vállalja érte felelősséget! | |||
| |||
© Fastfox | 2015. nov. 15. 12:33 | Válasz | #5479 |
Sziasztok ! Júniusban vettem egy Majesty 250-est. 200 km után vezérműlánc szakadás miatt betoltam a legközelebbi szervizbe. 2 (!) hónap után sikerült "készen" 130e-ért kitolnom, de éreztem hogy valami nem stimmel. Nem ment, párszor lefulladt, és valami iszonyú hangot adott ki 40 fölött a blokkból. A szaki szerint ez a zaj 2000 km után megszűnik, és ez normális. Betoltam egy Márkaszervizbe ahol a fejüket fogták. Sorolom: -Szabadonfutó fordítva volt beleerőltetve. -A szelephézag nem volt beállítva, és szétkalapálta a dugót. -Szívócsonk 3 darabra széttörve, és valami kókány módon felszerelve. -Kaptam új hengerfejet, de a régi tömítést rakta vissza ( persze kifizettette. ) -A csomagtartó világításom kapcsolója kitörve, és csokival pótolva ( folyamatos világítás ). Így most további 170e volt a javítás. Viszont a "szakitól" nem kaptam számlát se. De most legalább szépen megy, bár bejáratós. Kérdés: Ez egy olyan "béka" amit le kell nyelnem, vagy valahogy feljelenthetem a kontárt? Mert amikor felhívtam hogy mi a helyzet kiröhögött..... :( Teljesen tanácstalan vagyok ezen a téren. Lajos |
2015. nov. 09. 22:31 | Válasz | #5478 | |||
A többieknek írom, telefonon megbeszéltük Márkkal a dolgot!
| |||
| |||
© dr. Varga Márk | 2015. nov. 09. 15:45 | Válasz | #5477 |
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata, hogy a 125-ös hátsó dobfékes Maján a fékpofacsere mennyire bonyolult? Milyen lépései, buktatói vannak? A hátsó kerék kopása miatt mikor érdemes/kötelező azt is cserélni? És mekkora guminyomással érdemes közlekedni? Köszönöm a segítséget.
|
2015. aug. 24. 21:15 | Válasz | #5476 | |||
| |||
© Simon Sándor | 2015. aug. 24. 15:50 | Válasz | #5475 |
Tamás ! Adósod vagyok ! A kerék lent van, csupán az ősz hajszálaim szaporodtak, így közel az 50-hez. Nagyon köszönöm a segítséget. Széles utat !!! | |
2015. aug. 22. 11:56 | Válasz | #5474 | |||
Igen, ez itt így van. A hajtás magán a tengelyen keresztül jön, nem kintről, mint a klasszikus motorkerékpárokon. Betéteket, fékkulcsot szépen pucold meg és alaposan zsírozd le. | |||
| |||
© Simon Sándor | 2015. aug. 22. 08:55 | Válasz | #5473 |
Köszi ! Amúgy dobfékes és az lepett meg, hogy a kerékcsavar - tengely - kerék együtt forog.
| |
2015. aug. 22. 08:41 | Válasz | #5472 | |||
Szia! Középsztenderre fel, kipufogó le, jobb hátsó teleszkóp felhajt, ha tárcsafékes akkor féknyereg le, és kerékcsavar le, keréktartó le, majd kerék lehúz. Ha nem mozdul, gumikalapáccsal elkezded ütögetni a gumit balról, miközben forgatod a kereket. Előbb óvatosan, aztán idegből. Visszarakásnál kerék fel, keréktartó fel, teleszkóp beakaszt és mikor minden csavar a helyén van de még nem szoros, leteszed a motort a kerékre, hogy a keréktartó a helyére igazodjon és így húzod meg. A kerékanyából újat tegyél!!! Féket takarítsd ki, járas meg. A szimeringet a hajtás felől ellenőrízd! Óvatosan indulj, 10-20 km után minden csavarra húzz rá. | |||
| |||
© Simon Sándor | 2015. aug. 22. 07:29 | Válasz | #5471 |
Szia Mindenki ! Újdonsült tulaja lettem egy 250-es Majesty-nek. Hogy tudom kivarázsolni a hátsó kereket belőle egy gumicserére ? Ránézésre nem tűnik egyszerűnek. Köszi a segítséget. Széles utat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
© bundás | 2015. jún. 14. 13:32 | Válasz | #5470 |
Lehetséges,nem tudom.Egy biztos,hogy tömítö szerepe is van,mert mióta kivettem,azóta szivárog a fékolaj. Nem tudtam visszarakni,mert valószínű,hogy ki van nyúlva. Le kellett engednem az olajat,nagyon folyt. Olaj? Inkább valami trutymó volt benne.
|
© juhász béla | 2015. jún. 14. 10:40 | Válasz | #5469 | ||
Az egy olajtartály gumimembrán ha egyre gondolunk,ami megakadájozza hogy hogy vákum keletkezzen a tartályban,és könnyedén tudjon utánfolyni a fékolaj a rendszerbe.
| |||
| |||
© bundás | 2015. jún. 14. 10:03 | Válasz | #5468 |
Üdv! Kis segítséget kérnék! A fékolajtartályban lévő gumitömítésnek mi a hivatalos neve? |
2015. jún. 07. 19:10 | Válasz | #5467 | |||
Bizony, sokan vállalnak szerelést szakértelem nélkül! Jó lenne megtéríttetni az okozott kárt minden szakbarbárral!!! | |||
| |||
© satyapapa | 2015. jún. 07. 17:53 | Válasz | #5466 | ||
A légkulcs hozzáértő kézben jó szerszám. Én ritkán használom, mert a nyomaték kulcsban hiszek ha precízen kell dolgozni. Az autómon a kerékanyát is így húzom meg.
| |||
| |||
© satyapapa | 2015. jún. 07. 17:44 | Válasz | #5465 | ||
Hát tőlem is már nagyon sokan kaptak baráti segítséget..Azt gondolom,hogy ebben a klubban ez a természetes. Sajna sokan vállalnak szerelést,tudás és lelkiismeret hiányában. Az elmúlt időszakban erre nagyon sok példát láttam. | |||
| |||
|
|
|