Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty YP 400
Yamaha Majesty YP400

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


 Pintér2007. nov. 18. 18:17 | Válasz | #1 
Sziasztok!A következőben szeretném kérni a segitségeteket!Van egy 2006-os évj.Yamaha Majesty 400-as motorom és a variátorával van probléma,2-3000km után 20-50km/h sebesség között erölködik nehezen gyorsul!Szétszedés takaritás után megjavul de 2-3000km után ujra elromlik,mi okozhatja ezt?A szakszervizben többszöri javitás után sem tudták tökéletesen megcsinálni!(a variátorházban lévö csuszotengely takaritás után jol müködik de a zsir ráég és ujra rossz!zsir nélkül nem merjük összerakni!????? SEGITSÉG!!!!!!!!

 Illés2008. máj. 25. 10:58 | Válasz | #2 
Szia! Milyen zsírt használtok? Próbáljátok meg a Castrol specko grafitos zsírját, nekem a Burgimon bevállt.

 © Zsolt2008. máj. 27. 15:18 | Válasz | #3 
Amikor ez a probléma jelentkezett, mi is ezt ajánlottuk neki, de nem vált be. A szervíz gariba kicserélte a teljes variót, így lett neki jó.
Zsolt

 © Laci2008. jún. 02. 21:18 | Válasz | #4 
Sziasztok! Most készülök 400-as vagy 250-es nagy robogót vásárolni. A Yamaha Majesty 250-es és a 400-as modelje tetszik, illa Suzuki Burgman400-as jöhet még szóba. Tanácsot kérek tőletek hiszen ti már ilyen motorokkal jártok. A 400-assal a városban is jól lehet közlekedni, illetve a 250-es elég 2 személlyel, ha kiruccan az ember hét végén 150-200 km-t? Ránézésre a hosszú a tengelytáv és kicsit szélesnek is tűnik. A 250-es szinte alig kisebb külsőre, de árban szinte annyi mint a 400-as. Fogalmam sincs melyik mellett döntsek. Sajnos az anyagiak miatt csak használtban gondolkodom. Egy Suzuki GS500-ast adtam el, és abból szeretnék vásárolni.Nyugis kényelmes motoros vagyok, 120 utazó az autópályán bőven elég számomra, és a városban sem szoktam száguldozni. Köszönöm ha szántok rám néhány percet és segítetek a döntésben, persze ha eladó gépet is tudtok akkor annak is örülök. üdv mindenkinek:Laci

TopJoe2008. jún. 06. 21:59 | Válasz | #5 
Szia Laci ! Némi tapasztalat. Ha nem szeretsz gyorsan menni elég a 250-es. Ha 2 személlyel akarsz közlekedni és túrázni akkor kell a 400-as. Most, hogy túráztunk Tamás földjén elég volt a 250-es mert az egész környék csak kanyarból áll. De ez a túra olyan volt mint a " Faterok Motoron + c. film. Nyugodtan, kényelmesen, mindent látva, bztonságban. Bőven elég volt a 250, ráadásul én 2 személlyel mentem. Hazafelé autópályán viszont azért kellett volna némi plussz. Egertől Tatabányáig három esetben tudtam előzni. Szóval pályán kellene menni vagy 120-130-at. Ezt a 250.nem tudja.Ha van lehetőséged vegyél nagyobbat. Szerintem én is lenyomok még kb. 1-2 szezont és cserélek egy 400 Majestire, Burgmanra vagy egy Honda SilverWingre. Mindenképpen nagyrobogónál maradok mert kényelmes és alapból pakolható.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 Flow2008. jún. 24. 12:29 | Válasz | #6 
Sziasztok! TopJoe hozzászólása teljesen korrekt. 250-essel 2 személlyel és tele csomaggal már egyszerű főúton is ügyeskedni kell, hogy előzni tudj. Ilyenkor padlógázzal is 110-115 a végsebesség és én spec. nem szívesen motorozok padlógázzal. A 400-asnak egyébként mi a végsebessége?

 © Zsolt2008. jún. 24. 20:46 | Válasz | #7 
Ha lehet hinni a tulajoknak megy 160-at is. Szerintem az utazója olyan 120-130 környékén van.
Zsolt

 © jasa2008. jún. 25. 12:59 | Válasz | #8 
Kapcsolódnék Zsolthoz, bár nem vagyok tulaj. Ezekkel a gépekkel, de szerintem semmilyen járművel a maximális sebességen haladni, NEM BIZTONSÁGOS, NEM GAZDASÁGOS, NEM CÉLSZERŰ. A max. sebesség (gépállapottól függően) lehet 150-160, de csak ÓRA SZERINT, valósan ennél kb 8-10 %-kal kevesebb, ennyit csal az órák 9X százaléka (90-99 ig ). A biztonságos utazó TÉNYLEGESEN szerintem is olyan max. 120 körül lehet, ha hosszabb távra tervez a gazdi. Belföldön ezt is csak pályán lehet megcsinálni, de ez már más téma.....
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 sp1szacsa2008. aug. 21. 15:20 | Válasz | #9 
Hali Engedjétek meg hogy elmondjam én lassan 4 éve nyúzom, és szeretek haladni is, ha van egy malossi variátorod akkor sportosan is mész! 6000 körül van a nyomatéktető és ez azt jelenti, hogy ilyenkor 150 óra szerint /ez Gps-szel 142/ utána még 8000 a környékén mész malo variátor rendesen dolgozik. z olyan 175.
simán 120 130 körül motorozom ahol lehet.Hosszabb távra tervezek a motorral amiből már 4 év eltelt. A sisaktartó szemtelenül nagy 2 rendes sisak és egy laptop simán belefér.... mint egy bevásárlószatyor... Szép napfényes napokat és jó gurulást mindannyitoknak!
Sp1szacsa

 Zénóka2008. nov. 02. 00:27 | Válasz | #10 
Hali mindenkinek!
Van egy majdnem új Givi túraplexim 400-hoz. Kb 2 hétig volt fent, teljesen karcmentes, gyári csomagolásában tárolom. Nekem jobban bejött a gyári, aki ismer tudja miért. (2 deci az kétdeci )
Ha valakit érdekel féláron odaadom az 13. Sopron-balaton-bp-en átvehető.

 © Nagy Gusztáv2008. nov. 02. 08:07 | Válasz | #11 
Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, kinek volt tapasztalata a következő problémával. 400-asomat októberben vettem, 2007-es. Az indítás gátlóval van gondom. A működését ismeritek, villogó piros lámpa, 24 óra után elalszik a lámpa, hogy ne merítse az akkumulátort, itt következik be a gond oly nagyon elalszik, hogy nem tudom beindítani az imo blokkolja az üzemanyag szivattyút, tehát amikor gyújtásra teszem nem dolgozik. Bevitettem a Yamahához még garanciális, de nem találták meg az okot!? Találkoztatok ilyen jelenséggel.

Guszti

tamas2008. nov. 02. 10:13 | Válasz | #12 
Tudod Guszti, én nem vagyok a 400-as nagy ismerője, de tudom hogy nagyon szép motor. Az is köztudott rólam, hogy az elektronika nem a szívem csücske, de remekül tudom használni az általa nyújtott lehetőségeket.
Hát... én kinyitnám a pofámat hogy:-Ugyan már kinek kell ezt tudnia? Megértelek hogy ezek után nem akarod ezeknek az embereknek a kezére adni a motorodat, de nagyon vigyázz! Ha Te belenyúlsz, ugrik a gari. Ez pedig a vezérlő elektronika hibája. Ha meg is találod a hibát, nagyon drága lesz az alkatrész (a márkaszerviznek pedig prezentálnia kell!). Ha Te mutatsz rá a szerviznek, azt fogják mondani, azért van mert elbarmoltad. Nincs lehetőséged keresni egy másik Yamahást ha már ez ennyire tudatlan? Mondjuk nem Te vagy az első, akinek nem tudnak segíteni, Zsolttal ellentétben. A múltkoriban egy 400-as kollégádnak a szíjcsere intervallumot nem tudták resetelni, és nem tudták!!! Zsolt megmondta a frankót, és láss csodát, sikerült! Milyen márkaszervizek ezek? Felháborító!
A másik megoldás, hogy felhúzod a vekkert 23 órára, és beindítod a motort minden nap. De szerintem nem ez a megoldás!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Balázs2008. nov. 02. 10:50 | Válasz | #13 
szia Guszti.
Vedd ki az aksit és tölsd fel.
Lehet azt cserélni kell.
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

 Zénóka2008. nov. 02. 12:26 | Válasz | #14 
Ha a kulcsnál az érzékelőd lenne rossz, akkor mindig csinálná. Az immo-t a központi vezérlőegység irányítja, azt kell cserélni. ( A hiba okát nem hiszem, hogy van itthon olyan aki megállapítaná. Cserélni kell ami nem működik és kész. Ugyis jön a tél javaslom az alábbit: vidd be lehetőleg oda hol vetted. Mondd meg ez a hiba, oldják meg. Kérjél egyből másolatot a munkalapról, legyn rajta feltétlenül a hiba leirása, és pontos dátum. NE VEDD ÁT AMÉG NEM JÓ!!! Egy hét után írd meg nekik levélben, hogy amennyiben 15. napig nem oldják meg a problémát a megyei fogyasztóvédelmi felügyelőséghez fordulsz. ( Fontos írásban, ha gondolod segítek megírni.) Szerintem ezek után érdekes módon egyből meg fogják oldani :)

 Zénóka2008. nov. 02. 12:32 | Válasz | #15 
Nagyon fontos: mindenről legyen papirod! Ha azt mondják mikor viszed, hogy nem tudják még megírni a munkalapot, akkor ragaszkodj hozzá, írjanak egy papírt, melyben benne van, hogy átvették a motorodat JAVÍTÁSRA, rendszám, dátum, hiba leirása szerepeljen még, alul pecsétjük és ALÁÍRÁS. Ezek mindegyike KELL.
Keress meg msn: erenyiot@axelero.hu segítek.

Feco2008. nov. 02. 14:46 | Válasz | #16 
Nem értek hozzá de ne hagyd magad! Igaza van Zénónak!
Motor után,első a család legyen!

 © Zsolt2008. nov. 02. 17:22 | Válasz | #17 
Üdv Guszti!
Azt írtad, hogy 24 h után már nem indul. Mennyi az akku kapocsfeszültsége ilyenkor? ( arra gondolok, hogy az immobilizer a névleges feszültség alatt nem úgy dolgozik, ahogy kellene - igaz ez más robogótípusnál megtapasztalt jelenség volt)
Zsolt

 Zénóka2008. nov. 02. 17:32 | Válasz | #18 
Én úgy értem a hszásból, hogy teker rendesen, csak mivel nem megy az üz. szivattyú, nem indul. Ugye ezt hallani amikor gyújtásra tesszük.

 © Nagy Gusztáv2008. nov. 02. 18:01 | Válasz | #19 
Szia Tamás!

Ne félj, nem fogok csendben maradni, botrányt nagyon tudok csinálni. Nem áll szándékomban barkácsolni ehhez én nem értek, bár úgy néz ki a szerviz sem. Bár mint tudjuk nem egyszerű egy ilyen hibát megtalálni. Egyébként Budapest Soroksári útón levő Yamaha szervizbe vittem. Az 1000 km-es szerviz is most volt időszerű. Ők azt állították, hogy nekik csak egyszer produkálta a problémát, ezek után szétborították mértek vizsgáltak és semmi.
Múlt héten, szerdán hoztam el a motort a szervizből, nem akartam motor nélkül maradni a négy napos szünetre Valóban az órát figyeltem nehogy leteljen a 24 óra. Ahogy jön a rossz idő, viszem vissza.

 © Nagy Gusztáv2008. nov. 02. 18:17 | Válasz | #20 
Blade, lehet, hogy rátapintottál az akkumulátorra, képzeld, ahogy írtam Tamásnak valóban eddig 24 óránként rátettem a gyújtást, de péntek este egy kicsit beboroztam és elfelejtettem. Szombaton 6.30 kor kipattant a szemem, úristen nem tettem rá a gyújtást így hogy megyek motorozni. Rohanok ki a garázsba és természetesen az imo alszik, gyújtásra teszem vagy ötször és semmi, és ahogy Zénoka írja valóban az önindító teker rendesen, ezért nem gyanakszom az akksira. Na szóval, gondolkodom, mit csináljak, és arra jutottam, hogy leveszem az akksit hátha akkor indulni fog. Kivettem a burkolatot rögzítő patentokat, és mielőtt tovább léptem volna rányúltam az indító kulcsra és láss csodát, imo felgyullad és működik az üa. szivattyú. Lehet csak ijesztgetni kell.

 © Nagy Gusztáv2008. nov. 02. 18:26 | Válasz | #21 
Köszi Zénó, hogy felajánlottad a segítséget, ha nem boldogulok, szólok.
Köszi

 © Nagy Gusztáv2008. nov. 02. 18:40 | Válasz | #22 
Szia Zsolt!

Én még addig sem jutottam el, hogy hol az akkumulátor!Nemhogy kapocsfeszültséget mérjek. De nem úgy tűnik, hogy gyenge lenne az akksi mert rendületlenül tekeri az önindítót. Vagy ettől még lehet gyenge

 © Nagy Gusztáv2008. nov. 02. 18:42 | Válasz | #23 
Így igaz!

tamas2008. nov. 02. 18:48 | Válasz | #24 
Engem ez a 24 óra izgat kicsit. Miért pont 24, miért nem 16, vagy 48? Érdekes nem? Guszti ha van autód, keresd meg az akkut a motorodban, tedd rá a kocsi akkuját bika kábellel, és várd ki a kritikus idő elteltét. Ha indul, akksi. Ha nem, kutakodni kell tovább.
Különben ezek a modern paneles és fedélzeti komputer által vezérelt dolgok nagyon sok érdekességet tudnak produkálni... De amit Zénó leírt, szerintem nagyon hasznos. Jó elgondolás az ügymenet lebonyolítására!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Zénóka2008. nov. 02. 18:57 | Válasz | #25 
Nekem már merült le az akksim néhányszor. Meg olyan is volt, hogy éppen hogy beindult, nem kellett bikázni. Ha annyi van az akksiban hogy éppen 2-t tud tekerni még akkor beindul, emiatt gondolom, hogy nem akksi.
A 24 óra, az itt azt jelenti, hogy 24 óra nyugalom után lekapcsolja a piros ledet energia takarékosságból, akkukímélésből. Valószínű, hogy az immót is stand by-ba teszi. A gond, hogy a központi comp (ecu) ilyenkor nem élesíti normál állapotba az immo-t...ezért nem indul. Ezért írtam, hogy ha immo hiba lenne soha nem indulna.

 © Nagy Gusztáv2008. nov. 02. 19:02 | Válasz | #26 
Pontosan ahogy Zénó írja.

 © Zsolt2008. nov. 02. 19:10 | Válasz | #27 
Guszti. Mi itt a fórumon már túl vagyunk egy pár távjavításon. Alapszabály, hogy villamossági problémánál az akku állapota az első, utána jöhet a többi. Az akku mért feszültségének 12,8 Voltnak kell lennie. Ha motorozásra/robogózásra adod a fejed bizony pár dologgal fel kell majd magad szerszámoznod. Persze azt is lehet, hogy mindennel a szervizbe rohansz, de ahogy Tamás is írta, van olyan, amit már mi megoldottunk, de a szerviz nem.
Isten hozott a csapatban, remélem egy talin összefutunk majd!
Zsolt

 Zénóka2008. nov. 02. 19:43 | Válasz | #28 
Guszti: ha mindenképpen kiváncsi vagy az akku feszültségére szétszedés nélkül:
tedd be a kulcsot. lekapcsolt gyújtásnál tartsd benyomva egyszerre a select és reset gombokat. miközben nyomod, tedd rá a gyújtást. Pont 8 másodperc múlva engedd el egyszerre a 2 gombot. Ekkor a kijelzőn a "d01-31" vagy vmi hasonlót fogsz látni. Most a reset gombot nyomkodva lépkedj el a d09-es kódig. Azt fogod látni, hogy "d09-12.1" amelyből a 12.1 az akku feszültségét fogja mutatni. Amúgy a reset-select gombokkal oda-vissza tudsz lépkedni a kódok között, nem kell tőle félni. A feszültség alsó normál értéke 12.0 . Ha e felett vagy, az akksi oké. A 400 majestyk 12.1, hosszú menet után 12.2-es értéket szoktak mutatni.

 © Zsolt2008. nov. 02. 19:55 | Válasz | #29 
Zénókának igaza van. A tápfesznek 12V felett kell lennie. Ha csak 1 cella kiesik, már nem jön össze a 12 sem. Bár a mérési módszer számomra érdekes, egy 1000 Ft-os multiméterrel egyszerűbb mérni, ezért írtam, hogy pár dolog kellhet majd.
Zsolt

 Zénóka2008. nov. 02. 20:11 | Válasz | #30 
Elég xar leszedni a 400-ason az akksi burkolatot... 5-ik után már megy mint az ágyba.... de elsőre könnyű törni. Mondjuk visszapattintani már könnyű, ugyebár japán :), de a leírt módszerrel nem tart tovább fél percnél az ellenörzés. ELfelejtettem az előbb: a piros kapcsolónak indítható állapotban kell lennie, tehát mintha kulccsal állítottuk volna le. 2. Ha megnézted csak annyi dolgod van, hogy leveszed a gyujtást, majd mikor ráadod újra, minden olyan mint lesz mint volt.

tamas2008. nov. 02. 20:13 | Válasz | #31 
Tehát ha nem akksi, akkor a központi agy a hunyó. Köszi a magyarázatot Zénó! De azok a kódok amiket leírtál fogadjunk nem publikusok? Ezt nincs benne a szervizkönyve ugyi? Van valami jó ismerősöd?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. nov. 02. 20:15 | Válasz | #32 
Ahhhh! Én azt hittem, ezek a műanyag dolgok csak a mi 10-12 éves gépeinknél törnek. Nem értem, hogy 1,6 M-ért miért nem adnak normális, rugalmas anyagból készült idomokat.
Zsolt

 © Nagy Gusztáv2008. nov. 02. 20:41 | Válasz | #33 
Zénó megcsináltam amit javasoltál 8másodperc után megjelent d1Ag a g az nem igazán g, de olyasmi, de nem tudok a 9-es kódig lépkedni hiába nyomkodom. A select gombot megnyomom co mutat, de ott sem tudok lépkedni. Vagy béna vagyok.


 Zénóka2008. nov. 02. 23:35 | Válasz | #34 
Ne haragudj fejből mondtam és már öregszem, most értem haza megnéztem pontosan: tehát addig minden jó, hogy bejön a diag. Ezután ha select-et nyomsz akkor valóban co (modus) de most ez nem kell. Tehát amikor bejön a diag akkor elengeded mindkét gombot, majd ujra együtt egyszerre a kettőt lenyomva tartod 2 mp-ig.
Ezután bejön a "d01-16", a reset gombbbal lépkedsz felfelé (select visszafelé) a d09 -ig és innen már tudod.
Mindjárt belemerülök még az indításgátlóba hátha találok vmit.

 Zénóka2008. nov. 02. 23:38 | Válasz | #35 
Tamás: Nem igazán, én is csak úgy a neten hallottam róluk.:) De azért majd beszélünk még

 Zénóka2008. nov. 02. 23:43 | Válasz | #36 
Admin Zsolt: Nem olyan törős a műanyag, egész jó minőség, de rá kell jönni, hol kell meghúzni, különben nagyon nem akar lejönni. Nekem az első télen szép lassan behalt az akksim, kapott kezelést, utána jobb lett, de csak átmenetileg. Szerintem olyan 4-5-ik után már egész rááll az ember keze. Mivel betolni ugye lehetetlen, a 20-ik bikázás után már vak sötétben is 2mp alatt leszedi az ember...ugye gyakorlat teszi :)

 Zénóka2008. nov. 02. 23:48 | Válasz | #37 
Gusztáv: nézd meg még lécci, hogy a 61-es kód után 0 van-e?... ha 0 akkor nincs hibakód. ha van akkor azt látod, ha több hibakód is van, akkor 2mp-ként lépteti a kódokat. Ez esetben az összes kell. Köszi

 Zénóka2008. nov. 03. 00:35 | Válasz | #38 
Na végigrágtam. Ha van hibakód, akkor lehet, hogy elég a kulcs újraprogramozása, ehhez még nem kell szervíz. Ha nincs hibakód akkor ecu csere tehát szervíz. Az új ecuhoz majd hozzá kell programozni a két fekete kulcsot is, ehhez pedig kell a piros kulcs is.

orpi552008. nov. 03. 06:56 | Válasz | #39 
Zénóka!!
Konkrétan mi is a bajod a plexivel?

 © Nagy Gusztáv2008. nov. 03. 07:17 | Válasz | #40 
Jó reggelt!
Sikerült, 9 kód: 12,1; 12,2 mutat.
61 kód: 00


tamas2008. nov. 03. 09:16 | Válasz | #41 
Mi baja mi baja! Orpi Te nem emlékszel Zénóra? Hát az a plexinek a baja ugye, hogy túl sok szelet fog. Írja is Zénó, hogy aki ismer tudja, a 2 deci az 2 deci! És bizony sok esetben már én is "Zénósan" vezetek. Mondjuk itt Egerben ez nem egyszerű, mert szabályosan letolnak az útról, de gyakorlok. Csak még az ajtót kell kivágni, hogy kiférjen a kínai papucs fékezéskor!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Zénóka2008. nov. 03. 10:29 | Válasz | #42 
Orpi: így van ahogy Tamás írja. Eléggé fogyasztásmániás vagyok, képes vagyok 55-60-al lemenni a balatonig és vissza, csak hogy 3 alatti fogyit kicsikarjak a gépből. A normál tempóm sem több 70- max 80-nál és bizony a nagy plexi erős 2, gyenge 3 deci fogyasztásnövekedést okoz. Amúgy ami jó benne, hogy kb 8 centivel magasabb mint a gyári, ezen kívül a kéz elől is tökéletesen eltereli a szelet, de én már csak ilyen hülye vagyok, hogy inkább veszek vastagabb kesztyűt minthogy 2-3 deci. Egyébként a kormányfűtés is okoz 1-2 deci plusszt, így azt csak akkor használom, ha kékül a felkarom.

Gusztáv: Ha nincs hibakód, akkor sztem egyérrtelműen ecu csere lesz. Külön kódokkal jelzi, hogy ha pl a kulcs és a kormánykapcsolóban lévő jelvevő között szakadozik, vagy nem tökéletes a kapcsolat ( korábbit is eltárol, már 1 hibát is, nem úgy mint a vw pl, h csak az 5-ik hiba után jelzi ki). Vagy arra is külön kód van, ha a jelvevő és az ecu között szakadozik a kapcsolat, meg még vagy 3-4 esetre az immo-n belül. Ha nincs hibakód, akkor egyértelműen vezérlési hiba, mivel rosszul vezérli az ecu az indításgátlót ezért amúgy adatkapcsolati hiba nincs, ecu úgy érzi minden oké, nem tárol el hibát. ( Kb mikor a pszichiátrián "napoleon" papírcsákóval a fején úgy érzi mindenki más hülye, csak "én" nem

Tamás:

 © Nagy Gusztáv2008. nov. 03. 10:46 | Válasz | #43 
Zénó, nagyon köszönöm a fáradozásodat, ahogy beköszönt a tél, és nem tudok gurulni, viszem a szervizbe a mocit. Cseréljék ki az ecu-t.
Köszi


orpi552008. nov. 03. 20:15 | Válasz | #44 
Érdekelne a plexi,akkor mennyi is az ára?
Budapesten hogy lehetne átvenni?
Üdv:István

gelilackó2008. nov. 03. 20:23 | Válasz | #45 
Orpi :)!
Mint emlitettem ha kell szivesen elhozzuk neked a hétvégén:)hisz úgyis megyünk oda Zénókáék környékére:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

orpi552008. nov. 03. 21:14 | Válasz | #46 
Tudom Lacikám,és köszönöm hogy gondoltál rám,de még attól függ hogy Zénótól Pesten hol tudnám átvenni,mivel Pesten hetente kétszer is járok munkából kifolyólag céges autóval,mig Szigetszentmiklósra külön ki kellene menni.
Köszi mégegyszer.

orpi552008. nov. 03. 21:19 | Válasz | #47 
Ja és Zénóka! Csak akkor érdekel,ha tényleg karcmentes,tudod,kényes vagyok a mocimra.

gelilackó2008. nov. 03. 21:20 | Válasz | #48 
Én is pesten dolgozom :) össze futhatunk szinte bármikor:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

orpi552008. nov. 03. 21:20 | Válasz | #49 
Oké akkor ezt még pontosan egyeztetjük,ha Zénóval megállapodtam.Köszi előre is.

gelilackó2008. nov. 03. 21:36 | Válasz | #50 
Ne viccelj már ez csak természetes:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 Zénóka2008. nov. 03. 22:04 | Válasz | #51 
Szia István!

A gyárimon sincs még egy darab karc sem, pedig az nem gyenge két hétig volt fent, hanem majd 3 évig és 65000 km-ig :)
Ha neked úgy jó, felküldöm Bp-re, nézd meg és ha 1db karcot találsz rajta nem kell kifizetni és ajándékba kapsz még mellé 1 kormányfűtést is oks? (beszereléssel)
Az ár meg legyen baráti 12. :)
Amúgy én szintén a hétvégén tudnám felküldeni, és a barátom a váci úton dolgozik az árpád hídtól egy picit kijjebb (strabag székház), ott utána bármikor átvehető. Ha esetleg Gelilackó munkahelye közelebb esik neked, akkor vele küldöm és külön köszönöm neki a segítő felajánlást.

tamas2008. nov. 03. 22:44 | Válasz | #52 
Pitta báti! Ha talász rajt karc, én becsikarok magamnak karc!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. nov. 03. 23:55 | Válasz | #53 
Azért nem volt rajta karc, mert folpack fóliát tettél rá? Ha jól emlékszem Zsoké mutatta a módszert.
Zsolt

 Zénóka2008. nov. 04. 00:02 | Válasz | #54 
A folpack az zsoké találmánya, idén nyáron használtam már én is a bogarak ellen.
Igazából a lényeg, hogy a bogarakat minél hamarabb mossa le az ember, meg előtte lehetőleg 1-2 órát újságpapírral pl áztatni. És a lényeg, hogy a puha szivaccsal sem szabad dörzsölni, finom körkörös mozdulatokkal ami nem jön le, az had maradjon. Majd 2-3 havonta plexi le, fürdőkádba beáztat 1 napig, utána lejön minden karc nélkül.
A gyárin azért sajna volt egy baleset, egyetlen egyszer egy bemzinkutas amég bementem fizetni hozzáért kefével, le akarta mosni a bogakarakat ... de csak én látom. :)

Feco2008. nov. 04. 05:45 | Válasz | #55 
Puha vatta és fogrém!! Nem a drága Colgate hanem a sima magyar mentolos, dörzsölés és majd csodátláttok!
Motor után,első a család legyen!

orpi552008. nov. 04. 06:14 | Válasz | #56 
A dolog rendben,korrektnek tartom,vevő vagyok a plexire.
De gyanús vagy,csak nem szabadulni akarsz a kormányfűtéstől is?(cskhogy kevesebben igyon a mocid?)
A plexi elhozatalát Gelilackóra biznám,két okból is:Egyrészt nagyon önzetlenül felajánlotta a segítségét,másrészt szerintem veled is szívesen találkozna.
A részleteket,kettőtöknek kell megbeszélni,hogy hol és mikor tudtok találkozni.
Előre is köszönöm:István

orpi552008. nov. 04. 06:17 | Válasz | #57 
Lacikám,akkor igényt tartanák a segitségedre,Zénókával beszéljétek meg az átadás helyét,és ha nem okoz gondot,megkérlek fizesd ki neki a 12.000.-ft.-ot,amit én a jövő héten egyeztetés után a plexi átvételekor természetesen átadok neked.
Köszi:István

tamas2008. nov. 04. 08:58 | Válasz | #58 
Feltetted a kutasnak a kérdést hogy ugyan már mit csinálsz?!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Zénóka2008. nov. 04. 14:53 | Válasz | #59 
Elmagyaräztam neki nyugi. Ha nem lett volna ismerös, megint más, de jószándék vezérelte, ezér nem nyomtam fel a ......e a keféjét.

 M. Zoltán2008. nov. 04. 17:39 | Válasz | #60 
Zénóka!

Ha jól látom, a Te 400-asodban 65 eKm van. Tisztában vagyok a nyugodt vezetési stílusoddal, a Balcsi túrán tapasztaltam. Kérdés: Ez alatt a 65 eKm alatt mit kellett cserélni a mocin, mi romlott el és mi kopott? Köszönöm, ha időt szakítasz a válaszra, azt hiszem mindenkinek segítenél, aki esetleg ilyen mociban gondolkodik.

gelilackó2008. nov. 04. 19:12 | Válasz | #61 
Zénóka !
Irtam neked msn en kérlek jelezd, hogy megkaptad e.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 Zénóka2008. nov. 04. 23:42 | Válasz | #62 
Bocs csak most értem haza. Felvettelek msn. Hagyom éjjel menni, majd írj rám sokáig fogok aludni :)
Tartósteszt beszámoló holnap, ma hulla vagyok. Joccak mindenkinek.

tamas2008. nov. 05. 08:18 | Válasz | #63 
Zoli, én nem akarlak elkeseríteni, de mindazok a kopások amit a gyár normálisnak talál, Zénókánk esetében nyugodtan osztható hárommal. Esetleg kettővel, de attól semmiképpen nem rosszabb nála az arány! Elkeserítő nekünk abba belegondolni, de mintha az Ő motorja termelné a benzint, és ferrodolozná a betéteket. A gumit meg valahogy összeszedi az útról, és csak vastagodik, csak vastagodik...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 M. Zoltán2008. nov. 05. 10:54 | Válasz | #64 
Természetesen, ha megkapjuk a választ, akkor azt etalonként is vehetjük a saját vezetési stílusunk bírálatához.

tamas2008. nov. 05. 13:25 | Válasz | #65 
Így csak egy talpig úriember fogalmaz!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Zénóka2008. nov. 05. 13:46 | Válasz | #66 
Szóval: Akksi, még teljesn új korában gari. Utána volt a 2005-ösök típúshibája, az alacsony sebességről történő gyorsításnál rángatás. Mire rájöttünk, hogy mit kell cserélni 40 e volt a mociban, így cserélve lett 3 db variotárcsa a 4 ből, ezeken a gyár is modositott 2006-tól. Az enyém ugyan 2006-os. de még 5 ben gyártották. A fenti természetesen gariban. Ezen kívül 47-nél elfosarintotta magát az egyik első teleszkop szimering párban lett cserélve. Ezt nem írhatom le gariban volt-e vagy sem :). Amúgy valószínű anyaghibás volt, 70-80-at átlagban ki kéne bírnia. Ha már ki volt szedve emiatt az első kerék, így gumicsere. Még ment volna 3-5 ezret, de első kerék az első kerék. A hátsó még eredeti, de a közepén, most kb 63 óta semmi minta nincs, az sem fog 70-ig kitartani... Na majd talán a Heidenau tovább bírja :). Fékbetét, görgők, szíj még mindig gyári. Mondjuk a szíjból már megvan az új, de még egész jó a régi nem bántom. HOzzá tartozik, hogy max 10-ként ki volt mosva minden, és castrol szintetikus zsírral összerakva... valószínű ezért is bírja így a szíj. Az új szíj 30mm széles, a gyári minimum 27, most van 28.1-en, még talán 70 ig bent hagyom, utána csere. Szíjjal soat nem szabad játszani ha elszakad jó esetben semmi sincs azon kívül, hogy tolom hazáig, rossz esetben összetör 1-2 variotárcsát, legrosszabb esetben blokkolja a hátsó kereket. Minden egyéb okés. Olajfogyi nem mérhető, pedog 10w-30 van benne ( nehogy sokat fogyasszon ugye

 M. Zoltán2008. nov. 06. 16:12 | Válasz | #67 
Köszönöm-jük!

 M. Zoltán2008. nov. 06. 16:12 | Válasz | #68 
...és tanulságos is.(lemaradt az előzőről)

tamas2008. nov. 06. 22:52 | Válasz | #69 
Lehet hogy csak félreértem. Így írtad ugye :
Fékbetét, görgők, szíj még mindig gyári. Mondjuk a szíjból már megvan az új, de még egész jó a régi nem bántom. Hozzá tartozik, hogy max 10-ként ki volt mosva minden, és castrol szintetikus zsírral összerakva... valószínű ezért is bírja így a szíj.
Jól értelmezem hogy a szíjat is zsírozod? Vagy a 400-é zsíros és nem száraz mint a 250-é? Vagy csak a hajtómű kenésére utaltál...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Zénóka2008. nov. 07. 11:15 | Válasz | #70 
A szíjat nem kenem, az száraz. Esetleg lehellet finoman szilikon spray, de ezt felejtsétek el, csak az én tempomnál nem csúszik meg utána. A görgők, görgő mögötti tárcsa, tengelyeket kenem zsírral, de azt kell is, bár létezik cvt amin a görgők szárazak. Leghátra a fogaskerék hajtóműbe 10w-30-as MOTOROLAJ kerül, ezt írja bele a könyv. Bár itt igazából két kúpfogaskerék van csak, sztem ide tök mind1, hogy hajtóműolaj megy-e vagy sem ez bármilyen olajjal örökké tart.

orpi552008. nov. 08. 14:05 | Válasz | #71 
Zénóka! Légyszi írd meg a Castrol kenőzsír pontos tipusát,mivel az én gépemet is most a télen fogjuk karbantartani,és addigra meg szeretném a kenőzsírt vásárolni.
Köszi:István

Lacus2008. nov. 08. 15:44 | Válasz | #72 
Sziasztok!Ha valaki tud IRC tipusu gumit jo áron az szoljon az én járgányomhoz kellene elsö hátso!
Elöre is köszönöm!
Az élet olyan mint a hegy mászás csak a kilátás csodás!!!

 © Zsolt2008. nov. 08. 20:01 | Válasz | #73 
MÉRET?
Zsolt

Balázs2008. nov. 08. 20:35 | Válasz | #74 
IRC gumik 120/80/14 23000ft
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

Balázs2008. nov. 09. 08:41 | Válasz | #75 
Sziasztok.
A 400-ashoz annyit hozzá tennék hogy a levegő szűrők hamar lerakodnak olajos porral.
Én kereken 5000km-nél cseréltem 1-ször,a könyv 10000km írt!Másodjára a Balatoni túra előtt 8500km.nél néztem meg és dobtam 1 hátast,mert full tele volt olajos porral,a szűrőt kifújtam féktisztító sprayvel.
A hajtóműház szűrő finoman tekeredik,8500km-nél,levegővel átfújtam,de az már kidobós.
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

Balázs2008. nov. 09. 08:42 | Válasz | #76 
A gumik mérete:120/80-14 58s első
150/70-13 64s hátsó
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

tamas2008. nov. 09. 11:35 | Válasz | #77 
Nem lehet elhelyezni a légszűrőházban egy durva paplanszűrőt? Én tettem a 250-be. Sokat fog, és csak kirázom. Mondjuk elég. gyakran, max 500km. Azt elég könnyű megbontani, 9 csavar, két idom, és már jön is le a ház teteje.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Balázs2008. nov. 09. 14:01 | Válasz | #78 
nem tudom,olyat még nem láttam.
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

 Zénóka2008. nov. 10. 10:53 | Válasz | #79 
Orpi: a zsír tipusát este megnézem.

Blade: a szűrők nálam is koszolódnak rendesen, sajnos elég rossz helyről szívja a levegőt, viszont szerencsére nem hivatalosan ugyan, de kimosható. Én egy vödörbe szoktam tenni őket, 1 adag gépi mosópor rá, vödör tele forróvíz, kicsit meglötykölöm, hagyom állni 30 percet, majd ujra forgatás-lötykölés, utána jó erős folyó víz alatt kimosás. Fontos hogy nagyon jól ki kell öblíteni a végén jó erős sugárral, ne maradjon esetlegesen fel nem oldódott mosópor a hajtogatások között. Természetesen műanyag keretestől mosom őket, csak meleg műanyag forrasztással lenne szétszedhető.
Utána castrol vagy motul légszűrőolaj spray-vel vékonyan a külső feléről befújom. Nekem még mindegyik szűrőből az eredeti van benne.
Ha esetleg vki nem akarja mosogatni és eldobná, ha félrerakja nekem úgy koszosan ahogy van, azt megköszönném.

 Zénóka2008. nov. 10. 10:58 | Válasz | #80 
Ja nagyon fontos, hogy a mosás után, teljesen ki kell szárítani őket, majd úgy befújni olajspray-vel. Fútőtesten min 1 éjszaka kell neki, nyáron egy teljes napi napsütés, vagy ventillátorozás.

Balázs2008. nov. 10. 17:49 | Válasz | #81 
Ma tettem bele a 3 garnitúrát
Két gari levegőszűrőm van,1db hajtómű,de az kuka.
A levegőszűrőket kimostam féktisztítoval azok jók lesznek még.
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

Feco2008. nov. 10. 19:20 | Válasz | #82 
Ha papírszűrő, akkor azt mondták nekem megváltozik a papírrost a mosáskor és ezért nincs mosás! Ha víz éri kuka!Akkor mi az igaz??
Motor után,első a család legyen!

Balázs2008. nov. 10. 19:27 | Válasz | #83 
Igazad van,én nem áztatnám,mosnám.
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

 Zénóka2008. nov. 11. 15:36 | Válasz | #84 
Szerintem azért ez messze van a papírtól. Ha meg az alkohol nem bántja (féktiszt) akkor a víz biztos nem. Persze mindenkinek lelke rajta...én mosogatom tovább.

Feco2008. nov. 11. 19:45 | Válasz | #85 
Nem vettél észre semmi változást a papíron?
Motor után,első a család legyen!

tamas2008. nov. 11. 20:58 | Válasz | #86 
Szerintem nem sima papír az anyaga szűrőnek, legalábbis a modernebbeknek biztosan nem. Ha az lenne, a környezetből beszívott párás levegő is végezne vele rövid idő alatt. Tulajdonképpen esőben motorozva nagyon magas a levegő páratartalma, mégsem tesz kárt benne. Az általam nyomdaiparban használt papírok közül pedig egyik sem bírja a vizet kis mennyiségben sem!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Zénóka2008. nov. 12. 11:57 | Válasz | #87 
Esőben-ködben a magas páratartalom lecsadik a szúrőn, majd lecsorog a kis gyűjtőjébe abba a csőbe, amit ugye néha ki kell üríteni.
Szemre semmi változást nem észleltem. Amúgy 2 dolog történhet. 1. Átporzik, ami ugye pl a spoprtlégszűrők állandó betegsége, ezt azonban a szürő mögötti házban észre lehetne venni, ujjunkat végighúzva, vagy fehér zsepin látni kéne a port, ilyen viszont nem volt.
2. Nem engedne át elég levegőt. Ez ugye egyből kibukna a fogyasztáson, akkor meg már sipákoltam volna

Lacus2008. nov. 12. 16:55 | Válasz | #88 
Szia Balázs!Jól szét kaptad a géped,nem semmi!
Én meg majd most fogok szíjat meg görgöket cserélni!
Ha a pénztárcám engedi akkor e hónap végén meg is veszem az alkatrészeket!
holnap telefonálok az árral kapcsolatban!
Üdv!
Az élet olyan mint a hegy mászás csak a kilátás csodás!!!

Balázs2008. nov. 12. 18:23 | Válasz | #89 
Lacus,Majamannal beszélj.Segit az alkatrészekben.
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

Feco2008. nov. 12. 20:13 | Válasz | #90 
Akkor egyszer megpró én is mert eddíg csak levegővel mertem kifújni!
Motor után,első a család legyen!

Lacus2008. nov. 13. 10:39 | Válasz | #91 
Szia Balázs!Csak Szíj 28000-.ft,plusz a görgök pár ezer!
IRC Gumi pedig:Elsö 17000 ft,Hátso pedig 28000FT!
Vannak ám árak He!
Nem baj akkor szép lassan őssze szedjük télen a rávalot,hogy a tavaszi turára zsir legyen minden!
Üdv!
Az élet olyan mint a hegy mászás csak a kilátás csodás!!!

gelilackó2008. nov. 13. 11:05 | Válasz | #92 
Lacus Majamannal beszéltél már????
Ettől biztos jobb árat mond majd
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

Lacus2008. nov. 13. 11:19 | Válasz | #93 
Fel hivom akkor,csak nem tudom hogy itt van az országban!?
Dobok rá majd egy SMS-t!
Aki jo árat tud onnann veszem meg,minden képpen vásárolok,itt a tél idő mint a tenger!
Az élet olyan mint a hegy mászás csak a kilátás csodás!!!

talicskas2008. nov. 13. 11:24 | Válasz | #94 
Lacus! en ma veszek IRC gumit hatra 7500 ert ezt is a Tibi intezte...javaslom konzultalj a Tibi anyagbeszerzesi szaktarsal:))) jovoheten ugy is megy ki Lacko sorstarsunkhoz:)))
Lacko aztan verjetek laposra:))
Topjoe koszi hogy tegnap megkerdezted a fektarcsamat es bocsi hogy ledaraltam tegnap a telefonban a temat...csak eppen tolattam be egy boltba es nem akartam huuuuzni a szamladat...
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

Lacus2008. nov. 13. 11:48 | Válasz | #95 
Szét verjük laposra)))))))))))
Beszélek szaki bácsival!)))))
Az élet olyan mint a hegy mászás csak a kilátás csodás!!!

Lacus2008. nov. 13. 17:08 | Válasz | #96 
Szia Guszti!Neked sikerült megoldani az imobilajzeres problémát?
Üdv:
Az élet olyan mint a hegy mászás csak a kilátás csodás!!!

 Zénóka2008. nov. 13. 17:10 | Válasz | #97 
Orpi 55: Megnéztem a zsír ami bevált Castrol LMX. Louis: http://www.louis.de/_407f864dc02c342046ce55ef884c3f2277/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=345&wgr=433&list_total=18&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10038140

Remélem minden oké a plexiddel.

Árak: Gyári szíj 25000, Első+hátsó Heidenau K66-os gumi 24000. Más gumi is van, de azt kérdeznem kell. Eddig csak előre került fel a heidenau, de ott komfortban, tapadásban jelentősen jobb mint a gyári. Főleg vizen jobb.Mindez ausztriából számlásan. Ha vkinek kell vmi, csak szóljon.

Lacus2008. nov. 13. 17:30 | Válasz | #98 
Szia Zénó!Valoszinü hogy érdekelni fog a szíj,meg a gumi is ha a elsö meg a hátsó együtt 24000 mert az jo árban van,csak ezt a gumi fajtát nem ismerem!
Köszönöm a jo tanácsot lehet élek vele!
Üdv:Lacus!
Az élet olyan mint a hegy mászás csak a kilátás csodás!!!

orpi552008. nov. 13. 20:00 | Válasz | #99 
Köszi az infót,a plexi tuti,a hétvégén fel is rakom.

 Zénóka2008. nov. 13. 20:38 | Válasz | #100 
http://www.google.com/search?client=opera&rls=hu&q=heidenau+k66&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8
Ha ez vmit jelent, eddog próbáltam irc-t (Pantheon150), bridgestone-t ( AN 400 2002), michelin pilot sport-ot ( AN650 2005, jelenleg Zsoké gépe), a majestyn a dunlop után ezt. Nekem ezek után mindig heidenaum lesz :)


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől