![]() |
|
|
|
Madarász | 2008. nov. 07. 13:24 | Válasz | #1036 |
![]() | |
Sajnos nincs másik motor. A szikra egyébként brutál erős, ha nem érintem rendesen hozzá a testhez akkor lazán áthúz 1 centit is. De csak ha nincs benne a gyertya.(pedig alig nagyobb a főtengely fordulat.) |
© baranyai.imre | 2008. nov. 07. 12:54 | Válasz | #1035 |
![]() | |
Legtöbb ilyen esetben a gyujtás elektronika a hibás.A lendkereket szinte biztosan kizárnám.Látnom kéne a szikra intenzitását,hőfokát.Akkor többet tudnék mondani.Javaslom egy donor gépről az elektronika ideiglenes cseréjét.
| |
2008. nov. 07. 12:00 | Válasz | #1034 | |||
![]() | |||
Újat mondtál, én mikor a motoromat felújítottuk, a blokkban láttam a tekercseket. Ha szerelni, bontani kell, csinálnál képeket a dokumentumtárba? Ilyen jellegű problémánk még nem volt.
| |||
| |||
Madarász | 2008. nov. 07. 10:38 | Válasz | #1033 |
![]() | |
Két akksit párhuzamosan kötöttünk, nem valószinű az akku hiba. Nem kell széthúzni hozzá a blokkot, fél óra alatt kiszedhető.
|
2008. nov. 07. 09:19 | Válasz | #1032 | |||
![]() | |||
Babettánál volt olyan jelenség anno, hogy felment a fesz. 6-ról, akár 8-10 voltra is. Ott valóban csak a csere segített. Esetedben csinálj már egy olyan próbát, hogy töltsd föl az akksidat teljesen, és csavarj be egy gyertyát, és nézd meg hogy ad-e szikrát ebben az esetben. Ha igen, indulnia kell. Ha nem, tovább kell keresgélni. A lendkereket nem egyszerű cserélni, az egész generátor a motorblokk belsejében található, szét kéne húzni a motorblokkot. Más lesz szerintem a hiba. | |||
| |||
Madarász Béla | 2008. nov. 07. 09:06 | Válasz | #1031 |
![]() | |
Sziasztok! A következő rejtélyes hiba lépett fel nálam. Amikor indítózok nincs szikra(másik gyertyával próbálom). Ha kicsavarom a gyertyát és emiatt a kompresszió nem fogja vissza a főtengelyt(picit gyorsabban forgat az indító motor), akkor van szikra, de akkor is csak 1-2 másodperc után. Ha vissza csavarom megint nincs szikra. Én arra gondolok, hogy a lendkeréknek nem elég erős a mágnezettsége és ezért van, hogy picit nagyobb fordulaton már produkál szikrát. Létezhet olyan, hogy lemágneseződik? Sajnos nincsen másik próba lendkerekem. Esetleg valakinek van más ötlete? Üdv. MB |
© Zsolt | 2008. nov. 06. 01:13 | Válasz | #1030 | ||
![]() | |||
A vaterán felbukkant a 400-as típushoz több bontott alkatrész is. Akit érdekel nézze meg.
| |||
|
Tibi | 2008. nov. 05. 06:54 | Válasz | #1029 |
![]() | |
Köszi Tamás a segítséget!Így már teljesen érthető.
|
2008. nov. 04. 09:24 | Válasz | #1028 | |||
![]() | |||
Szia Tibi! Szóval a vízcsere szerintem legegyszerűbb megoldása, ha a hűtőről lejövő csöveket leveszed, és hagyod kifolyni a vizet kiürül a blokkból is. Erre azért van szükség, mert a blokkon sem fagydugó, sem vízleeresztő csap nincsen. Valahol meg kell bontani, keresd a legalsó, és jól szerelhető pontokat. Kicsit indítsd be a motort, hogy a szivattyú is kinyomja a még bent lévő mennyiséget. A hűtő tetejéről vedd le a sapkát, a kesztyűtartó jobb oldali rekeszében van, egy takaró alatt. Nem árt kivenned a benzintankot sem, mert a rendszer feltöltése után, a légtelenítést a karburátorod tetején lévő csavarral lehet megoldani. A víz leeresztése után szereld vissza a csöveket, és a -22fokra (nem lehet alacsonyabb -22-nél, mert megmarja az alumínium alkatrészeket!) bekevert fagyállót töltsd bele a hűtőbe. Ha megtelt, indítsd be, és folyamatosan töltögess utánna, amíg a karbi tetején nem jön folyamatosan a hűtőfolyadék. Ha a motor elérte azt a hőfokot hogy az elektromos ventillátor is beindult, ismét nyisd ki a légtelenítőcsavart, közben kísérd figyelemmel a hűtőben és a kiegyenlítőtartályban a vízmennyiséget. A kiegyenlítőtartály a motor jobb oldalán van, az akkumulátor doboza mögött. Én hasonló munkákra úgy készülök, hogy a típusnak megfelelő manuált letöltöm, és a kívánt oldalakat kinyomtatom és leviszem magammal. Jó munkát! ( ha valamit kihagytam, a többiek hozzáfűzik) Ha valami kérdéses, kérdezz! | |||
| |||
2008. nov. 03. 13:23 | Válasz | #1027 | |||
![]() | |||
Zsolt köszi az infót...10 percel ezelött jöttem el tőlük..nagyon korekt bólt..mutattam mit szeretnék és a gyerek vágta is!!pont volt raktáron 18800.- el is hoztam..és megrendeltem első külső tárcsát a varionál.az nincs az országban.
| |||
|
Tibi | 2008. nov. 03. 11:02 | Válasz | #1026 |
![]() | |
Sziasztok,egy olyan kérdés, hogy 250-es majáman 1999-esen ki szeretném cerélni a hűtővizet.Ha valaki megtudná mondani,hogy kell pontosan akkor azt megköszönném.
|
© Zsolt | 2008. nov. 03. 08:06 | Válasz | #1025 | ||
![]() | |||
Korrekt társaság, azt kapod, amit látsz a webáruházban. Ha a cucc van készleten, akkor 1-2 napon belül hozza a futár (neki kell majd fizetni). Amúgy a cég Győrben van, úgy tudom személyesen is el lehet érte menni.
| |||
| |||
2008. nov. 03. 05:48 | Válasz | #1024 | |||
![]() | |||
Így voltam a lámpával! A googl-kat kellene tuningolni Talicskás!
| |||
| |||
2008. nov. 02. 23:35 | Válasz | #1023 | |||
![]() | |||
Mert az én google-m malossi tuningos,azért talált ![]() | |||
| |||
2008. nov. 02. 23:11 | Válasz | #1022 | |||
![]() | |||
Zsolt! Írtad, hogy ismered azt webáruházat amit Top Joe írt.(neki még egyszer köszi a segítséget) Korrektek voltak rendesen leszállították az alkatrészt amit kértél tőlük? Mert valószínű fizu után tőlük megrendelem.. "mondván jövőre sem lesz olcsóbb mint idén!!!" | |||
| |||
2008. nov. 02. 22:57 | Válasz | #1021 | |||
![]() | |||
Nézdd meg ITT
| |||
| |||
2008. nov. 02. 22:41 | Válasz | #1020 | |||
![]() | |||
Joe... én már két este keresek a nett-en cuccot a karbimba de semmit sem találtam....pedig a google-is túlórázott a keresésbe.))) te meg még képet is leltél...hát király vagy ![]() ![]() | |||
|
2008. nov. 02. 22:39 | Válasz | #1019 | |||
![]() | |||
Joe!! én itt szoktam vásárolni a PDA hoz cuccokat az én masinám se magyar hanem német kiadás és kaptam náluk kb. 6-8e ért egy év garira aksit ...és jól bírja a gyűrődést.. nézd meg, ha kell be tudok menni és érdeklődők ha gondolod...http://www.speedshop.hu/ | |||
|
2008. nov. 02. 22:37 | Válasz | #1018 | |||
![]() | |||
Hehe marha jó vicc volt. Yakumo Omikron P300, vagy az ikertestvére Eten P300.akku is jó bele.
| |||
| |||
2008. nov. 02. 22:35 | Válasz | #1017 | |||
![]() | |||
Lehet vele telefonálni, fényképezni és még netezni is,mindezt egy maroknyi szerkezettel.Igazából kéziszámítógép. Csináltam bele egy akkut egymobil akkuból,most tesztelem,már egy napja megy vele és még olyan 80%-on áll. De a gyári 1050 vagy 1300 mA/h-s.Ez meg 700 as lett.
| |||
| |||
2008. nov. 02. 22:35 | Válasz | #1016 | |||
![]() | |||
De ha megmondod a pontos típusát a pda-nak körülnézek 1-2 helyen!
| |||
| |||
2008. nov. 02. 22:33 | Válasz | #1015 | |||
![]() | |||
Ha van hozzá szivargyújtós töltőd, hekkelj egy darab vezetékre a töltő szivargyújtós részének ellenpárját, a vezeték márik végére saru meg veszel hozzá egy 4Ah-s akksit! 5.000-ből megvan! ![]() ![]() | |||
| |||
© Zsolt | 2008. nov. 02. 22:28 | Válasz | #1014 | ||
![]() | |||
Olyanom sajna nincs. Talán a többieknek.
| |||
| |||
2008. nov. 02. 22:26 | Válasz | #1013 | |||
![]() | |||
Mi ez az izé amit kérdezel? Azt látom hogy elektromos kütyü, mert akksi van benne. De mire jó?
| |||
|
2008. nov. 02. 22:21 | Válasz | #1012 | |||
![]() | |||
16.000 akart lenni | |||
|
2008. nov. 02. 22:20 | Válasz | #1011 | |||
![]() | |||
Ha már beszerzéseknél tartunk, nincs véletlenül valakinek a német-osztrák e-bayre regisztrációja? Én most szerváltam egy régi pda-t, egész jó szerkezet de pocsék az akkuja. Itt egy helyen kapni 16.00 Ft. Ott meg 12 euró+posta.
| |||
|
2008. nov. 02. 22:18 | Válasz | #1010 | |||
![]() | |||
![]() ![]() | |||
| |||
2008. nov. 02. 22:17 | Válasz | #1009 | |||
![]() | |||
Ja kérem, nem Yamada, hanem Yamaha!
| |||
|
2008. nov. 02. 22:16 | Válasz | #1008 | |||
![]() | |||
Nem semmi összeg. ![]() | |||
|
© Zsolt | 2008. nov. 02. 22:12 | Válasz | #1007 | ||
![]() | |||
Köszi TopJoe a tippet. Őket ismerem, tőlük rendeltem az önindító szabadonfutót + fogaskereket 29 rúgóért. | |||
|
2008. nov. 02. 22:08 | Válasz | #1006 | |||
![]() | |||
19.ezer Ft-ért találtam újat. nevetséges mennyit kérnek érte. ![]() http://shop.unas.hu/shop_search.php?robotsec_control=7125584&shop_id=1192&search=membr%E1n | |||
|
© Zsolt | 2008. nov. 02. 22:04 | Válasz | #1005 | ||
![]() | |||
Az! ![]() Lássuk ki tud ennél olcsóbbat! Tessék csak tessék! ![]() | |||
|
2008. nov. 02. 21:54 | Válasz | #1004 | |||
![]() | |||
Ko.Peti cca 18'000ft-körüli összegért tudott szerezni E.Tibi motorjába. Anno Ő sem akarta elhinni hogy ez lehet a teljesítménycsökkenés egyik komoly oka. Szóval a gyári az 28'900ft. Ezektől még nem láttam olcsóbbat, pedig úgylehet én is megbontom a karbimat, és megnézem a jelenlegi milyen. Mindenesetre ha jó, beleteszem egy befőttesüveg benzinbe télire, hogy ki ne száradjon! Membránbefőtt! K*va jó!
| |||
|
© Zsolt | 2008. nov. 02. 21:50 | Válasz | #1003 | ||
![]() | |||
Ki tud olcsón membránt szerezni?
| |||
|
2008. nov. 02. 21:44 | Válasz | #1002 | |||
![]() | |||
Imre! megmondom őszintén az hogy fekete a mocid mint az enyém a korát nem tudtam kinyomozni (legalábbis én) mármint csak azért lettem kíváncsi és vészmadár hogy a Tamás után Nekem is romokban van a membránom a karburátoromban.Kérlek szépen hét helyen van kiszakadva 3-4 kisebb luk, és 3 igen tekintélyes nagyságú kráter van rajta.. Szerintem a korral járnak ezek a gumi dolgok, mert ugyebár elfáradt az anyag... Kérlek szépen a hibát nyugtázva és ezek után nyugodt lélekkel megnéztem a motor kompresszióját ami egy hangyaf...nyit volt a 10 bar alatt 3-4 napos állás után csont hideg motornál. szerintem az jó!! mert az olaj még tömít is. Igyekszek jövőre majd nem lassítani a társaságot és megfelelőn karbantartott majával részt venni a talikon. u.i.: ha már újra fújatom a kicsikét legközelebb majd én viszem vizsgáztatni:) ![]() ![]() | |||
|
2008. okt. 30. 05:48 | Válasz | #1001 | |||
![]() | |||
Ismerem a járgányt gyerekkoromban nekem is volt.Nyakonöntöttek egy vödör vízzel, mikor már 200 szor mentünk le az egyik lejtős utcában vasárnap délután.
| |||
| |||
2008. okt. 29. 21:44 | Válasz | #1000 | |||
![]() | |||
Tibi!! Azért annyira ne túrd meg a gépet....Majd ha én szétkapom az enyimet és lesz látnivaló meg feledat....tudod kicsi munka jó kacagás..... Vigyázz, mert a Balázs halgatózik és már érzi a vesztét... | |||
|
2008. okt. 29. 21:40 | Válasz | #999 | |||
![]() | |||
Fecó! ![]() ![]() ![]() | |||
|
2008. okt. 29. 21:01 | Válasz | #998 | |||
![]() | |||
Atti! Egy helyen van szűrő, nálam az lehet a hunyó. Javaslat! Srácok! Mivel Tibi apránként odaadogatja a vasat Talisnak, szerintem dobjunk már Neki össze egy csapágyasra valót. Én a két főtengelycsapágyamat valamiért eltettem, a hátsó tengely már meg is volna. Kap még kettőt előre, lejtőn verhetetlen lesz, laposon meg parton meg felhúzzuk! A hangja meg olyan lesz mint Marc Gilerra-jának! Igaz hogy fék az nuku, de Tibi imádja a sebességet! | |||
|
2008. okt. 29. 20:11 | Válasz | #997 | |||
![]() | |||
Ecce egy 250-esnek leőfordulhat hogy nekiugrok! Mond Majamannak ne apránként csreberéljétek a gépet, hanem egészben mert ő úgysem ér rá motorozni!A talikra meg majd adok neki egy jóképű bringát! | |||
| |||
2008. okt. 29. 19:50 | Válasz | #996 | |
![]() | |
Attila! Megvan a megoldás!!! ugy is leakarom engedni a hütövízem akkor a karbit is áttudjuk cserélni az enyémére ![]() ![]() |
2008. okt. 29. 19:42 | Válasz | #995 | |||
![]() | |||
Fecó! jut eszembe!! gondolkodtál már azon, hogy a hideg téli hétvégéken marhara fogsz unatkozni....mert ugye kenterbe vágtad a mocit és azt nem kell bütykölnöd... Lehet neked minden télen csinalnal egy maját és jön a jó idő és eladod....Kanizsán lennének majestyk... | |||
|
2008. okt. 29. 19:35 | Válasz | #994 | |||
![]() | |||
Tamás! amit montál és még anno olvastam a forumon a membránod történetét azt beékeltem a felyembe már hibalehetőségnek...mindenkép megfogom nézni a-z ig..igazsság szerint a karbira teszem a voksomat, de ne kiabáljam el... a motor ellenőrzést, pedig csak azér szeretném megnézni, hogy ne legyek felületes és szűkitsem a kört.valamint egyszerű érdeklődés is, hogy ugyanmár hogy álunk kalóriával... Tamás! a te mocidon is voltak ha jól emlékszem az ü.a rendszeren vagy két helyen láttam átfolyós műanyag szűrőt...ami gondolom a burkolatok védelme miatt nem igen voltak sűrűn cserélve... | |||
|
2008. okt. 29. 18:35 | Válasz | #993 | |||
![]() | |||
A műszerrel csinálj ami jólesik! Ne gondoljatok mindjárt a legrosszabbra. Lehet ez egy gyengén záró szelep is!Aztán ott van még a membrán is megnéztem a fotókon csoda, hogy tamásé még ment!Megfontoltan döntsetek!Az alátét az szívás volt az tény, de legalább megvan! Majaman! eredetiség megvan,ha a pénteki sikerül akkor remélem már minden ok!Nem akarom elkiabálni! | |||
|
© baranyai.imre | 2008. okt. 29. 18:22 | Válasz | #992 |
![]() | |
Szivesen Attila! Remélem tudtatok hasznositani a leirtakból valamit. További szép estét! | |
2008. okt. 29. 17:47 | Válasz | #991 | |||
![]() | |||
Imre idegen nyelv teren szamomra nem nyiltak dimenziok....ezert nekem a doksi egy jo reszletes kepregeny:))) Szeva Tibi! en meg melozok tekerek haza... Feco akkor szerzek egy nagyobb orat a muszeredre...mert nem akarom tonkretenni a ha kicsi...lehet kiakadna mint a te alkopcsod a rohogestol a balcsin.. Imikem koszi a sok hasznossat! | |||
|
2008. okt. 29. 16:41 | Válasz | #990 | |||
![]() | |||
Így már én is jártam, anyósoméktól simán elindultam, minden rendben volt. Mikor a garázsom előtt megfordultam, éreztem hogy a motor menni akar. Rögtön leállítottam, mert nekem is a kuplungrugó eltörése volt az első gondolatom. Szerencsém volt, mert csak az általad említett csavar szabadult el, és okozott galibát. Zsolt külön is felhívta erre a figyelmünket, hogy oldható menetrögzítővel rakjuk össze a kuplungot javítás után (dokumentumtár -kuplungfelújítás). Viszont az alátét behelyezése nagyon elgondolkodtató. Vajon miért tette bele aki utoljára összerakta? A hajtási lánc felajánlása részedről Attila felé nemes gesztus! Nem nagyon ismerek senkit, aki a saját jól működő motorját darabokra kapja csak azért, hogy megtudja a másiké ettől elindul-e? ![]() | |||
| |||
2008. okt. 29. 16:02 | Válasz | #989 | |
![]() | |
Tamás! Az a fránya 0.5mm-es alátét szúrt ki velünk a szíj már a vásárlás óta csuszott és a tárcsát is a csuszó szíj "ette meg"!A kopás nyomokból tisztán látszott hogy az alapjárati és indulási helyzetben és a felső tartományba volt a legnagyobb kopás a szíjtácsán!Végül is tanulságos volt a tegnap este számomra is!Elkővettem egy apró hibát és tegnap sikerült orvosolni is!A hiba jellege abból állt,hogy meleg motornál forgott a hátsó kerekem ha középállványra volt helyezve.Elöször a kuplungra gondoltam habár a csapágyakra is gondoltam mert a motort leállitva a kerék teljessen megszorult.Tegnap este Talicskásnál a hiba ismét elöjött!Érthetetlenül álltunk a hiba elött.A kuplungharangot levéve vettük észre.hogy a kuplungpofákat tartó és a kontrasztrúgót össszefogó ellenanya lecsavarodottés a kuplungharangot megszorítota. Tanulság:Csavarrögzitő mindig legyen otthon,habár nem is értem miért nem terveztek oda felhajtható szélű alátétet?Talán a fölösleges súly miatt ![]() |
2008. okt. 29. 15:38 | Válasz | #988 | |||
![]() | |||
Elszomorít hogy nem azt értétek el, amit mind szerettünk volna. Én csodálkozom rajta hogy kevés az erő, nekem nem tűnt a partokon túl lassúnak a gép. (lehet hogy a saját 110 kilómhoz mérten nem is vártam tőle többet?) Hogy a variátortárcsa kész van, hát szóval nem meglepő. Számítottam ilyenre az átbeszéltek alapján. Mindenesetre jöhet a kompressziómérés, ezt akár autószerelő műhelyekben is meg lehet csináltatni, lényeg a meleg motor. Azt nézd már majd meg Talis, hogy a tárcsák vonalban vannak-e, ki tudja miért hézagolták ezt a gépet. Innentől kezdve indulj a kályhától, és úgy számíts hogy amibe belenyúlsz, xar lesz. Így nem ér meglepetés, bár azt hiszem a nagyján már túl vagy. Remélem nem kell fúrni ha gyengus a kompresszió, és elég egy hónolás és gyűrűsor. Ami még érdekelne, hogy a karbiban a membrán milyen? Mert az enyém is ki volt szakadva 7 helyen, és mégis ment 90-et!
| |||
|
2008. okt. 29. 15:15 | Válasz | #987 | |
![]() | |
Fecóóóó Vizsga Zsííííír??????? ![]() |
2008. okt. 29. 15:14 | Válasz | #986 | |
![]() | |
Elnézést Urak! Szolgálati közlemény!: Nagyapóóóóó,Balázs megérkeztek a megrendelt alkatrészek!!! Talicskás szaktárs:Malossi ventillátor szíjtárcsa kódja:6111102B.Ára:11.600.- de sajnos nincs raktáron:-( szállitási idő:2-3 hét Olaszból:-( Moped 91 nagykerben sincs sajnos:-( De nem adtam még fel van még egy-két ötletem kinél lesz:-))) |
© baranyai.imre | 2008. okt. 29. 15:12 | Válasz | #985 |
![]() | |
Akkor határ értékű,mert azok is el szokták érni a 9-10-11 bárt. Az én műszerem 16-ig mér,de ez egy gyári ketyere (nektek ez sovány vigasz tudom). |
2008. okt. 29. 15:07 | Válasz | #984 | |
![]() | |
Nem baj Fecó! Majd megpontozuk és elverjűk a fejét jó laposra ugy jó lesz? |
2008. okt. 29. 15:06 | Válasz | #983 | |||
![]() | |||
Gáz van mert a cucc kishondához készült 10-Bar-os az óra, cserélni kell.
| |||
| |||
© baranyai.imre | 2008. okt. 29. 15:05 | Válasz | #982 |
![]() | |
Yp250 services manual PDF 2-1 oldal
|
© baranyai.imre | 2008. okt. 29. 15:02 | Válasz | #981 |
![]() | |
Igen,a sűritési arány kiszámolására van egy képlet,jol tudod, nem egyezik meg a végnyomással.
|
© baranyai.imre | 2008. okt. 29. 15:01 | Válasz | #980 |
![]() | |
500-as fordulaton 14 Bar.(ez a lényeg) A kompresszió mérővel nektek ezt kell mérni.Ha valamivel alatta van az még nem gond. |
2008. okt. 29. 14:49 | Válasz | #979 | |||
![]() | |||
Talicskás nem erre gondolt, mármint az átváltásra!Én mondtam neki, hogy ez a cucc Bar-ban mér, és ne keverje a sűrítési aránnyal ami általában a doksikban adva van.Énsem tudom mennyi a végsűrítés a 250-esnél Bar-ban. Ez kéne!
| |||
| |||
© baranyai.imre | 2008. okt. 29. 14:46 | Válasz | #978 |
![]() | |
Általában 10 Bár nyomás fölött már jónak számit a henger nyomása.
|
© baranyai.imre | 2008. okt. 29. 14:44 | Válasz | #977 |
![]() | |
Örülök hogy a kuplungod jó lett,a későbbiekben a kopásnak megfelelően tudsz majd variálni a rugókkal. A kérdésedre: 1 Bar = 100 KPa 1 Bar = 0,1 MPa 1 Bar = 14,5 PSI 1 Bar = kb 1 Atm.(0,98) A henger nyomását Általában Bar-ban szoktuk mérni/megadni. A kompresszió minimum és maximum érték különböző motoroknál más és más. Nem szabad össze téveszteni a sűritési aránnyal!!! A doksi tárban kéne utána nézni,de én olaszul nem,angolul csak minimum társalgási szinten tudok.De majd este megpróbálok utána nézni. |
2008. okt. 29. 13:57 | Válasz | #976 | |||
![]() | |||
A kuplung mar jo mert ugy csinaltattam ahogy irtad 0,5-0,75 kozott van amikor a Tamasekhoz mentunk akkor valoban nagyon lent indult mert a feher rugokat tette bele eloszor de utana kicsereltem sargara es igy jol indul.Viszont most jovok Fecotol beugrottam hozza es adott egy nagyon franko maganak gyartott kompresszio merot.ami BAR ba mer viszont valami atvaltast kell majd szamolnom.az atvaltasban volna otleted? egyebkent valaki a csapatban mert mar kompresziot a mocijan?? es mekkora az also ertek a mocinak?
| |||
|
© Csokáv | 2008. okt. 29. 12:44 | Válasz | #975 |
![]() | |
Köszi srácok a válaszokat. :) Hajtóműolajat is cseréltem, viszont a durvaszűrőt elfelejtettem kipucolni. :( Sebaj, majd legközelebb. |
© baranyai.imre | 2008. okt. 29. 08:51 | Válasz | #974 |
![]() | |
Már vártam az eredményt! Sajnálom hogy nem laksz közelebb,szivesen segitenék én is. A lényeg hogy pozitív irányban mozdult a dolog. A kuplung nem túl alacsony fordulaton kezd el fogni?Erősebb rugók kellenének.Mennyi illesztési hézagot hagytatok odalanként? (min:0,5mm max:0,75mm) Már csak abban reménykedjünk,hogy motorikus probléma nincs a gépednek. Ahogy Zsolt is írta nagyon nehéz segiteni látatlanban innen a billentyűzet mellől. Sok sikert! ![]() | |
2008. okt. 29. 08:24 | Válasz | #973 | |||
![]() | |||
Imre! hat kerlek erdekes es tanulsagos volt a Tibi teljes hajtasanak a tesztje.Ugyanis tegnap delutan atjott es hozta a portekat.az o motorja hozzateszem megy mint a raketa.ahogy leszedtuk az en cuccaimat minjart neztuk az ovehez...a variator nem is annyira kopott de a hutobordas kulso tarcsa brutalisan el van kopva. ami a lenyeg Tibi cucca felrak komletten malossi kevlar szijal...es beoltoz...proba.. a motor borzalmassan xarul indult es probalt gyorsitani...es vissza..kegyetlen szij szag ami forro mint allat.megcsuszott...szetszed osszerak tanakodunk...merunk...es nem hiszed el a variator mogott a fotengelyen volt kb.1 mm alatet???kivettuk osszerak...proba es megy nem csuszik meg...viszont gyenge a moci a vege 105 es emelkedon intenziven lassul...a hajtas most jo hiba tovabb keresese...kompressziot szeretnek merni majd annak fugvenyeben szelep allitas es karbi atnezese..a telen raerek majd.. De az a kocsog alatetet minek raktak oda...Mindenesetre tanulsagos... | |||
|
2008. okt. 28. 22:23 | Válasz | #972 | |||
![]() | |||
Peti! A dokumentumtárban megtalálod a motor elejének összerakása címszó alatt az YP 250-es lámpáját, kiszerelt állapotban. Nagy általánosságban hasonlóak ennek a típusoknak a fényszórói, ehhez képest keresd meg a saját motorod állítócsavarjaidat. A kormányon lévő cuccot szintén csavarok rögzítik, a dokutárból töltsd le a kívánt manualt, és keresd meg a rögzítési pontokat. Ha lötyögnek, ne nagyon motorozz vele! | |||
| |||
2008. okt. 28. 21:10 | Válasz | #971 | |||
![]() | |||
A hajtómüben is cserélted?
| |||
|
2008. okt. 28. 20:51 | Válasz | #970 | |||
![]() | |||
Csokáv ! Vigyázz az olajjal ne többet a kelleténél mert tényleg kiköpi!Állványon nem betekrve a nívót kb 1,1 l max 1,2 de az már full.A durva szűrőt a leeresztőcsavar feletti rugó nyomja a helyére!Finomszűrő nincs! Majdnem minden Maján kicsit csal az óra! a világítás szerintem gyárilag xar halogénnel variálok én is. | |||
| |||
2008. okt. 28. 20:43 | Válasz | #969 | |||
![]() | |||
csokáv.ezt olvasd el.söt csemegéz az edigiekböl
| |||
|
2008. okt. 28. 20:42 | Válasz | #968 | |||
![]() | |||
Olajszürő ügyben nem egyértelmü kijelenteni szerintem,hogy nincs benne! Én pár napja cseréltem olajat a 125-ös ben és ugy jártam,hogy kétszer kellett cserélnem! Feltöltöttem a szintre s utánna a régi olajban vettem észre,hogy a leeresztőcsavar fölött volt egy szürü melyet rugó tolt fel a kartellba! Na ez kimaradt mert beleesett az olajba és nem láttam! Igy aztán ujra leengedtem és uj olajjal töltöttem fel! Végül is az is egy olajszürő melynek a funkciója gondolom az,hogy az esetleges szennyeződéseket amik a blokkból hengerböl az olajba kerülhetnek felfogja és az olajszivattyut megvédje!
| |||
|
© baranyai.imre | 2008. okt. 28. 20:37 | Válasz | #967 |
![]() | |
Attila! Hogy van a mocid? Jutottatok valamire? Szivem szerint én vennék egy jó állapotú bontott gyári variátort,kontrasztrugóval együtt. Drukkolok! ![]() |
2008. okt. 28. 17:04 | Válasz | #966 | |||
![]() | |||
Szia! A világítást a két lámpa alatti állítócsavarral tudod állítani. Ha befelé tekered akkor emeled a magasságát. | |||
|
2008. okt. 28. 16:21 | Válasz | #965 | |||
![]() | |||
Szia. Sztenderen kell leengedni,és az előirtatt kell bele önteni.Ami a max-jelzésig töltödik. Ha többet raksz bele ,valahol kinyomja. | |||
|
© Csokáv | 2008. okt. 28. 12:11 | Válasz | #964 |
![]() | |
Jaigen, az kimaradt, hogy valamelyest oldalra dőltve folyasztottam ki a fáradt olajat, amennyire tudtam, mégis az előírt mennyiséget amikor beleraktam, az jóval a max szint fölött volt. 1,4L-t raktam bele (125-ös gép), és van, ahol 1,4-et, van, ahol 1,3-t láttam. Ezek szerint az 1,3 a valós? Nem baj, ha a max felett van?
|
© Csokáv | 2008. okt. 28. 12:09 | Válasz | #963 |
![]() | |
Sziasztok! Kicsit elvoltam nyaralni, de sajnos vissza kellett jönnöm. :) Először is: az olajtúlfolyón az olajcsöpögés megszűnt, mivel megfelelő minőségű és mennyiségű olajat kapott a gép. Pár kérdésem lett közben: mindkét tükörnél a kormányon lévő "cucc", amin a kapcsolók, tükrök vannak, előre-hátra mozognak. Még nem álltam neki, de könnyen orvosolható ez? Mitől lehet, hogy a sebességmérő kb 10km/h-val többet mutat, szinte bármekkora sebességnél? 60-nál 50 a valós, 90-nél 80. Az országúti világítást lehet valahogy feljebb állítani? Nagyon lefelé néz, jobban, mint az 50-es robogómé. :) Jó, ha 10 métert bevilágít. Köszi. |
2008. okt. 27. 21:01 | Válasz | #962 | |||
![]() | |||
Aha
| |||
| |||
2008. okt. 27. 20:57 | Válasz | #961 | |||
![]() | |||
A hullámok a zalai dombok miatt!
| |||
| |||
2008. okt. 27. 20:51 | Válasz | #960 | |||
![]() | |||
Fecó,nálatok a hullámok a dombok miatt vannak? Szűk volt a kipuffogó? Bizseregtél az aksinál? | |||
| |||
2008. okt. 27. 20:48 | Válasz | #959 | |||
![]() | |||
Az anyag nem gond hanem a hullámok nagysága!A hondán a kisesztergámon megcsináltam.
| |||
| |||
2008. okt. 27. 20:39 | Válasz | #958 | |||
![]() | |||
A felszabályozásra kíváncsi lennék! Nem vagyok meggyőződve róla hogy menni fog, a gyár szerintem olyan tűréssel készítette a tárcsákat, hogy ne lehessen felújítani. Vagyis, meg kell venned az újat. Nekik ez az üzlet. Ráadásul sok robinak legalább a hátsó tárcsák komolyabb anyagból vannak... Szerintem Zsolt is erre célzott...
| |||
| |||
2008. okt. 27. 20:05 | Válasz | #957 | |||
![]() | |||
Egy jó esztergályos helyrehozza tárcsákat, a hondán már csináltam ilyent és jó lett.Ha szabályozni kell messziről látszik mert hullámos.
| |||
| |||
2008. okt. 27. 20:05 | Válasz | #956 | |||
![]() | |||
Tamas kicselezzuk a hibat.Mert azzal inditunk,hogy a Tibi komplett hajtasat felrakjuk majd proba mit ad le a motor es az uzemanyag rendszer.esetleg nincs e valami egyenetlenseg a kigyorsulas alatt. pl. a membrant is tesytelni lehet...ha minden jo akkor a ezer es szaz.hogy a variator a rossz mert az egy honapos szijamat csak az tudja elkoptatni,mert mar vekonyan 22mm...de konkretan arra vagyok kivancsi amiben a Tibi nagyon korekt modon hozzajarul a jo hajtassal a motor hogy boldogul...es az eredmeny eldonti van e ertelme teljes tarcsa szett cserere avagy nem.majd meglatom...
| |||
|
2008. okt. 27. 20:02 | Válasz | #955 | |||
![]() | |||
Van Egerben egy DX-es Maja, csak 5 éves, de az összes tárcsát cserélni kellett benne +szíjat, görgőt. 14'000km volt benne amit bírt.
| |||
|
© Zsolt | 2008. okt. 27. 20:00 | Válasz | #954 | ||
![]() | |||
Ez így van. De most a végsebességgel van gond és ennél a problémánál kizárható a kuplung azon hibája, hogy nem a megfelelő fordulatszámon kapcsol. A varió csere jó ötlet. Különösen akkor, ha tényleg az a gond, amit sejtek, vagyis a varió tárcsái által bezárt szög nem egyezik meg a szíj V szögével. ![]() | |||
|
2008. okt. 27. 19:56 | Válasz | #953 | |||
![]() | |||
A szíj oldalán mindíg látni csúszásnyomokat a legördüléstől is!Azt nézd meg hullámos-e a tárcsák felülete!Ha hullámos akkor a csatlakozási szög ott ahol gödör van nem jó ettől is csúszhat.Ezt esztergályos meg tudja csinálni. Ha a szíj ég akkor nem fényes hanem kormos! Nem a kuplungod szaga jött?Lehet hogy a szíjkifutás jó is csak "dobálja" és ezért éri el a blokk oldalát!Ez is a tárcsáktól van. Dekni nélkül kell próbálgatni, akkor látszik minden.Én két hétig járkáltam így mikor variáltam a szíjjal.
| |||
| |||
2008. okt. 27. 19:46 | Válasz | #952 | |||
![]() | |||
Majamann ötlete nem rossz, de azon a téren nem jutsz majd előrébb, hogy a Te hajtásoddal mi lehet a baj. Viszont választ kapsz a motorerő kérdésére, bár szerintem azzal nincs baj. A variátor tárcsák kopása valóban gond lehet, főleg ha mindent kizártál amit Zsolt leírt! Zsolt! Az miért nem okoz gondot hogy ha a kuplung alacsonyabb fordulatszámon is betapad? Hiszen a motor nincs megfelelő fordulaton, és nem a megfelelő nyomatékot adja. Vagy rosszul gondolkodok? | |||
|
2008. okt. 27. 19:18 | Válasz | #951 | |||
![]() | |||
Talicskás,220 felett átértékeled magadban a világod http://www.youtube.com/watch?v=36Qdiku-htw | |||
|
2008. okt. 27. 08:08 | Válasz | #950 | |||
![]() | |||
semmi gond..Balazs koszike a felajanlast,de efektiv szeretek butykolni..csak a halalom mikor valamit osszehanynak es az eredeti cuccok nincsenek meg... Zsolt! szamomra az a furcsa,hogy a balatoni tura elott cserelte szijat es ami erdekes nekem hogy a merete 22mm volt viszont amit lattam rajta,hogy az oldalan a fenyes kopas a tetejetol 3mm en latszott.a mostani uj szij ami ket turas az is csuszik es a balatoni gurin csuszott mar!! es szetszedesnel szinten 3mm az uveges fenyes kopas Szerintem a fotongejen levo tarcsak es a szij nem teljes feluletben erintkezik..mert csak ott van akkora nyomatek ami miatt szaga is van a csuszasnak. Szerintem az elso tarcsak kukak... hivott Majaman hogy ma lefuzi a komplett hajtast szijal egyutt atrakjuk az enyemre es megnezzuk mit mutat. Es proba.. | |||
|
2008. okt. 27. 07:15 | Válasz | #949 | |||
![]() | |||
Ati.Menni fog a tied is.Ne add fel. A segítségem fenntartom. ![]() | |||
| |||
© Zsolt | 2008. okt. 27. 06:42 | Válasz | #948 | ||
![]() | |||
Ok, értem már miért vagy mérges. Nos ha a szíj túlfut a tárcsán, akkor ér bele a házba. Vissza kell tenni a hézagolót. Ha 70 a vége hideg motornál, az egyszerűen azért van, mert csúszik a szíj, viszont ha felmelegedik, akkor meg betapad rendesen. (sárga rúgó vissza) A szíj szélessége is mérvadó, mennyit mértél? A variátor alátétekkel játszani kell, de ha beruházol egy új szíjra, akkor valószínűsíthető, hogy vissza kell tenni mind. Amúgy az én gépem végsebessége most ~103 km/h. A görgő és szíj 15 ezret bírt, amikor beraktam újonnan, olyan ~124-et ment. Nekem is csere lesz tehát hamarosan. | |||
|
2008. okt. 27. 00:39 | Válasz | #947 | |||
![]() | |||
Amúgy olyan szett van a benne, amit a képen látható.. Viszont az első tárcsán teljesen fel megy a szíj, mert amit említettem 3db hézagoló alátétet ami pontosan a külső tárcsa alatt volt azt kivettem és úgy raktam össze…gondoltam így a két tárcsa összébb ér és a szíj ezáltal feljebb tud menni… úgy is volt az út után szét szedve látom a szíj tetején lévő csúszás nyomait amit a variátor ház belső része okozott….vagyis teljesen fent volt a szíj.. Viszont meleg motorral induláskór, azaz hideg hajtás mellett a motor lomha lassulásos végsebessége 70km/h majd ha bemelegedik valami vagy valamik akkor 105… Mindenesetre mindenkinek köszönöm a segítséget. Sziasztok! | |||
|
2008. okt. 27. 00:28 | Válasz | #946 | |||
![]() | |||
Zsolt!!! szerintem félre értettél...Vagy én értettem félre, hogy vissza tetted amit írtam az ismerősökről.. De pontosítók!! Nem a fórumon lévő ismerőseimre írtam ezt senki ne vegye magára….. Amire konkrétan írtam az a személy kitől vettem a motort…mert az jó ismerősöm.. És a beírásom előtt jeleztem felé sms-ben ha tud ill. nem zavarom csörrencsen meg és visszahívom.. szerinted csörgött???? Az hogy Ti a fórumon egyáltalán válaszoltok és maximális segítőkészséggel teszitek az nekem megtiszteltetés és olyan dolgokban amihez én is konyítok vagy tapasztalatom van szívesen segítek én is ha tudok… De egyenlőre a variátor számomra új…És annak ellenére hogy most láttam először ilyet azért kezdem át látni a működését. Egyébként mint az előző gazdája mint szerelő…azt mondja , hogy magának csinált motort frankón ősze rakott és tuti király városi ugrós masina…..Én mint ismerősnek adtam a szavára eszembe nem jutott kételkedni…. És mivel egyedül gurulgattam a fórumozás előtt és életemben nem mentem ilyen mocival…honnan tudtam volna hogy kéne mennie.. amint mentem a találkozón akkor derült ki ez egy pudva….. Konkrétan erre voltam mérges és indulatos ami kihozta belőlem a véleményemet, melyet szerintem félreértettél….. | |||
|
© Zsolt | 2008. okt. 26. 21:34 | Válasz | #945 | ||
![]() | |||
Az ATHENA SPEEDMATIC készlet eredetileg így néz ki: | |||
|
© Zsolt | 2008. okt. 26. 21:19 | Válasz | #944 | ||
![]() | |||
Hát Attila ez jó: "mindenesetre kiábrándultam az ismerösök szavahihtőségében"tisztelet a kivételnek" ". Tudod, nehéz úgy javítani a billentyűzet mellől, hogy az ember nem látja a saját szemével a problémákat. Ha már az elején kiderül, hogy az éget szag nem a szíjé, hanem a kuplungé, akkor fölösleges köröktől és idegbajtól kíméli meg magát az ember. A kuplunggal semmi baj, lényegtelen, hogy 1600-nál vagy 2500-nál tapad ki. A Te problémád az, hogy a CVT el lett hangolva) Ezért a kontrasztrúgót sajnos vissza kell cserélned, mert a Malossi csak a GYÁRI variátornál garantálja azt, hogy azonos vagy jobb mint a gyári. Ha a Te variátorod ATHENA SPEEDMATIC típusú, ehhez a variátorhoz csak az ő gyári kontrasztrúgója jó, vagyis a régit vissza kell tenned! (ha ezt a variátor eltérést korábban tudjuk, akkor megkíméled magad sok pénz kiadásától-bár szerintem a csapatban lesz olyan aki átveszi majd) Tuning variátorba csak olyan görgőt szabad tenni, amilyen súlyban az eredetivel megegyezik, ezért a súlyokkal való játszadozást felejtsd el! A 11 gr-os jó bele, ha ennyit mértél a régieknél (szélesség és átmérő ua.!). A végére hagytam a javát. A végsebesség azért romlott, mert magas fordulatnál a szíj nem fut ki a tárcsák széléig. Ugye így van? Nézd csak meg bakra állítva! Ennek több oka is lehet: - a variátorban a görgők kisebb átmérőjűek, mint 20 mm.(vagy amilyen gyárilag kell bele) - a görgők nem tudnak kimenni végpontig (kenőanyag hiánya, stb) - a szíj kopott (<21mm) - a féltárcsák közötti távolság nagy. Nos a legutolsó opciónál a beállítási eljárás a következő: Szíj le, motort beindít és kicsit meghajt, majd leállít. (ha szerencsénk van, a görgők nem esnek vissza alapállapotba) Ekkor bele kell próbálni a szíjat, ha beleesik ekkor gyűrű ki, és újrakezd az egész. Akkor jó, ha a tárcsák szélétől a szíj 2-3 milit beljebb van. | |||
|
2008. okt. 26. 12:10 | Válasz | #943 | |||
![]() | |||
Tamásnak igaza van! Próba 1:1 régi felállásban. A moci így nem száll el egy pillanat alatt! Valami szívat csak rá kell jönni!
| |||
|
2008. okt. 26. 09:02 | Válasz | #942 | |||
![]() | |||
Ki kéne próbálnod akkor a régi felállást 1:1-be, és apránként, egyszerre csak 1 dolgot cserélni. Valahol kibukik a disznóság. A motor erejével nincs szerintem gond, csak nem azon a fordulatszámon jön meg, ahol kéne. Mentem vele 50km-t, jó az. Olyan a helyzeted, mint amikor valaki manuális váltóval feszt fölékapcsol. Persze, egyszer utoléri magát, de amikor a végéhez érsz, akkor meg alatta van. Ha Eger felé jársz ugorj be, odaadom azt a 3 rugót ami nekem el van téve, próbáld ki azokkal is, azok gyári Yamahák. Mellesleg, bele lehetne nézned a karbiba is, ennél az évjáratnál mint a miénk már a nagy subert vezérlő membrán sincs valami patent állapotban. Mi van ha pont most szakadt ki valahol? Lehet hogy minden OK, csak az szívat! Különben sajnos úgy látom mindig lesz közöttünk valaki, akiben tartani kell a lelket, Te jöttél utánam. Nézd végig min mentem keresztül én is a motorommal mire ilyen lett mint most! Mikor mellesnadrágba megjelenek a garázsajtóban, szegény kapcsiból ledobálja magáról a burkolatokat! Tudja hogy így hamarabb szabadul... Jó lesz az,Zsolt példája, meg a enyém bizonyítja, hogy meg fogod tudni oldani. Így válsz a javítás rovatban oszlopos válaszadóvá! Keserves tapasztalatok ezek, de tanúságosak! | |||
| |||
2008. okt. 26. 07:03 | Válasz | #941 | |||
![]() | |||
Ami nem öl meg az erőssit. Ha nem akarsz 1 szerelni,hozd át hozzánk téténybe. Meg variáljuk a variátort. | |||
| |||
2008. okt. 26. 06:17 | Válasz | #940 | |||
![]() | |||
Ne keseregj Talicskás a moci ereje nem megy el így egy pillanat alatt!Az áttételen változhatott valami a szerelésed alatt azért más a vége is!
| |||
| |||
2008. okt. 25. 23:30 | Válasz | #939 | |||
![]() | |||
en azt hiszem feladom...Katasztrófa volt az új piros rugóval és a nehezebb görgökkel...en ezt nem értem...hosszu egyenes lejtön a 0-on csutka gazon 105...és mikor a balcsiról jöttűnk 115 öt jöttem egyenesen kopott kuplungal és azonos görgőkkel mint amit vettem csak amik voltak oválra voltak kopva...Egyszerüen nem ertem.most 10 perce jöttem meg, megint próbáltam burkolat nélkül és a kuplungot is megvasaltam most.első kerék fék behúz és eltolja a vasat ha kis patkahoz teszem még fel is tolja...valoszinű az nem csúszik viszont megint próbáltam a 0 on és ugyan az lejtőn semmi gyorsulás...szerintem ennyi a motorja...pedig másfél éve csinálták na majd holnap felhívom az embert!!érdekes de ezt a csókát is ismerem 6-8 éve kolégám volt egy cégnél... mindenesetre kiábrándultam az ismerösök szavahihtőségében"tisztelet a kivételnek" mindenesetre ugy erzem "c" vágányra dobom!! jövőre biciglivel tarthatok veletek:(( | |||
|
2008. okt. 25. 17:46 | Válasz | #938 | |||
![]() | |||
Szóval próbáld ki előbb az erősebb rúgókat, a régi görgőkkel. Így jól kell hogy induljon, viszont későn (nagyobb fordulaton) vált. Ezután cserélj ki 4db görgőt, de ne többet 14-gramossra, és így próba. No erre a felállásra vagyok kíváncsi! Így kb 35-nél kell hogy váltson, és jónak kell lennie az indulásnak. Az is lehet, hogy a variátorod teljesen kivan, szét is lehet kopva. | |||
| |||
2008. okt. 25. 17:31 | Válasz | #937 | |||
![]() | |||
Lehet az előző gazdája kiesztergáltatott belőle de, de sokra sikerült és kihézagolta.Próbáld ki egyel vagy kettővel.Ezért még nem kell újat venni!
| |||
| |||
|
|
|