Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Általános javítással kapcsolatos kérdések, karbantartás
Javítás, karbantartás típustól függetlenül

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


meszizs2012. máj. 02. 21:13 | Válasz | #4964 
Neked a FECÓ az embered!
Vegyed fel vele a kapcsolatot!
1996-os Majesty 250

 © gyurinar2012. máj. 02. 20:59 | Válasz | #4963 
nem nem sérült meg , állítólag " egy bontós szerint ez típushiba.Yamaha szervizben a benzincsapot cserélték - mert én azt hittem hogy az üzemagyag túlfolyó csőből jön a max. 1/2 deci mennyiségű üzemanyag . Azt is mondták hogy a tankot már kelet javítani . A Dunántúlon bárhová elviszem , de persze az lenne igazán jó ha olyan lehetőséget találnék hogy egyeztetett időpontra odamotoroznék ,megvárnám a a javítást és vissza is tudnék jönni a motorral . Balaton parti vagyok. Esetleg megrendelnék szívesen olaszból( vagy máshonnan) egy bontott jó állapotú tankot is

 © satyapapa2012. máj. 02. 20:24 | Válasz | #4962 
A kérdés az hogy vajon mitöl repedt ell a tank.
Egyébként a müanyagok javitják,,elég jól..
ha megsérült és azért repedt ell akkor érdemes javitani,,
06304373303-vagyok elérhetö

 © passat522012. máj. 02. 20:24 | Válasz | #4961 
Ha középső stenderre teszed a motort akkor szerintem a stenderrel egy irányban felfele találod meg! 2 db 10.es csavarral van felfogatva a záró kupakja! kb 4 cm átmerőjű záró kupakot keress!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

Feco2012. máj. 02. 20:23 | Válasz | #4960 
Meg lehet csinálni ha eljuttatod hozzám.
Motor után,első a család legyen!

 © gyurinar2012. máj. 02. 20:14 | Válasz | #4959 
Vásároltam egy Yamaha Versiti 300 ast(2003-2004) évjárat. A motor üzemanyagtartálya repedt, újat horror áron kínál a szervíz . Használt tankot , vagy olyan szakembert keresek aki tartós javításban segíteni tud . Egyáltalán érdemes javítani egy 8-9 éves műanyag tankot?

 © tomisixty2012. máj. 01. 14:32 | Válasz | #4958 
@Miska: hűha... abban tudnál segíteni, hogy a bal oldalon pontosabban merre található az olajszűrője? köszi

 © Miska2012. ápr. 25. 22:48 | Válasz | #4957 
© nsdap.zoli 2012. ápr. 21. 20:28 | Válasz | #4943

Csak,mert nekem az van fent és nem tudom,miért visít a fékem folyamatosan
a T-max meg a 400 majesty egyforma féknyerget szerelt!! azért nyikorog mert nem tudsz elmotorozni hozzám:-))))))))

 © Miska2012. ápr. 25. 22:40 | Válasz | #4956 
VAN OLAJSZÜRŐ A MAJESTY 400ban!! bal oldalt találod!! HF132 a szürő száma és 10-40 4T olaj kell bele.... a térkőről meg hidegen zsiroldoval tudod felmosni...

tamas2012. ápr. 25. 22:36 | Válasz | #4955 
Nem jön ki, túl vagyok rajta...
Fúrtam bele egy tiplit és kínkeservvel kiemeltem, tettem helyette másikat...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2012. ápr. 25. 21:34 | Válasz | #4954 
Ha már szennyezzük a környezetet, akkor Brigéciol és víz! De valóban a féktisztító is tud segíteni!
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2012. ápr. 25. 21:09 | Válasz | #4953 
Bontókalapács...
Bocsi--De a féktisztitó spray az talán kiszedi,,
06304373303-vagyok elérhetö

 © tomisixty2012. ápr. 25. 21:03 | Válasz | #4952 
na meg is vagyok az olajleersztéssel, ami sikeresen ki is folyt a térkőre :-o)
Maya XP 400-asban (2005) esetén valóban nincsen olajszűrő filter (papír), hanem csupán egy mini fémszűrő a rugón??? (Vásároltam hozzá szűrőket és az üzletben az eladó a kezembe nyomott egy burgi 250-es papírfiltert, hogy ez jó lesz bele ...)
Tud valaki egy hatásos módszert, amivel az olaj a térkőről tisztítható?
köszi

 © tomisixty2012. ápr. 23. 08:16 | Válasz | #4951 
köszi a tippet!
a légszűrőkkel már majdnem megvagyok, már csak az olaj+szűrő csere hiányzik

 © satyapapa2012. ápr. 22. 21:09 | Válasz | #4950 
na ez jó hir...(((Mondtam hogy átmenetileg megemelkedhet a fogyasztás,,,,)))
06304373303-vagyok elérhetö

Gál László2012. ápr. 22. 20:54 | Válasz | #4949 
Siker a köbön! Mindent kipróbáltam. Mozgattam a csatikat,néztem a gyertyát, beletettem a tisztító szmötyit. Kijártam 1 tank benzint,lement 4,6-ra. Ma voltunk Sóstón,motoros véradáson. Újabb teletank felspécizve a tisztitóval és lőn csoda: 3,4-es fogyasztás két személlyel.Igaz,90-től nem mentünk többet. Megnyugodtam!!! Sportmotoros képeimitt meg lehet nézni!
Értem én hogy non-stop, de meddig van nyitva??? :)

 © satyapapa2012. ápr. 22. 18:10 | Válasz | #4948 
A fékbetét fémes felére jobb helyen kevés rézpasztát tesznek-teszünk és ezáltal néhány nemkivánatos hang megszünik...
No persze fontos a JÓ minöségü fékbetét is.
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2012. ápr. 22. 13:25 | Válasz | #4947 
Mielőtt valaki poénosan ráharapna a "folyadékra", nem műszerolaj!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2012. ápr. 22. 13:24 | Válasz | #4946 
Van olyan folyadék, (visítós fékbetétekre találták ki) amibe ha beáztadod, talán elmúlik a leírt panasz.
Autósboltokban érdeklődj, de ne csodálkozz, ha néznek mint a vett malac. Sokan nem is hallottak még róla.
Nekem is Ferrodo betétek vannak mind a Majestyben, mind a Ladába, soha nem nyikorogtak, semmi bánatom nem volt velük. Egy alapos tisztítást (féktisztító folyadékkal, majd üveglapon való csiszolás, de párhuzamosra!) és egy kis vasalást megér a dolog.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © nsdap.zoli2012. ápr. 21. 20:36 | Válasz | #4945 
Ferrodo fékbetétek vannak benne.Viszont a 2.gondolat jó lehet.Holnap megnézem.

 © satyapapa2012. ápr. 21. 20:34 | Válasz | #4944 
Hát annak más oka is lehet,pl betét minöége ,vagy megkell nézni a féknyereg nyomástengelyét hogy egybe esik a tárcsáéval??De nem ismerem a T-MAX fékét,csak talákgattam
06304373303-vagyok elérhetö

 © nsdap.zoli2012. ápr. 21. 20:28 | Válasz | #4943 
Csak,mert nekem az van fent és nem tudom,miért visít a fékem folyamatosan.

 © satyapapa2012. ápr. 21. 20:20 | Válasz | #4942 
Hát nemtudom de szerintem nem,
06304373303-vagyok elérhetö

 © nsdap.zoli2012. ápr. 21. 20:06 | Válasz | #4941 
2005-ös 400-as Majához jó a T-Max féknyerge?

 © Mathias2012. ápr. 21. 17:41 | Válasz | #4940 
Köszönöm a tippet a csöves szívós megoldásra, sikerült megoldanom a légtelenítést! Tökéletes lett. Fecskendőm nekem is van, de nekem se jutott eszembe.
Az egyedüli nehézséget a cső beszerzése okozta. Kb 30km motoroztam a városban mire kaptam egy használható tippet a sok autósbolt és Baumax-hoz hasonló áruházak látogatása után. Kisállat kereskedés akvárium levegőztető cső... Méterre kapható (120ft/m) és teljesen tökéletes légtelenítési célokra.
2008 Yamaha Majesty YP400

 © passat522012. ápr. 21. 12:27 | Válasz | #4939 
Ha még nem csináltad akkor ügyelj, hogy le ne sarkald az olajleeresztő csavart.
Olajszűrőt is kell cserélni minden második olajcserénél.
Levegő szűrő cseréjekor a légszűrő házon levő gumidugók mögött is van csavar!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © tomisixty2012. ápr. 21. 10:30 | Válasz | #4938 
Sziasztok! 2005-ös Maja YP 400-on hajtok végre légszűrő és olajcserét, otthon, házilag. Valami jó tipp, amire okvetlenül figyeljek?

meszizs2012. ápr. 20. 19:49 | Válasz | #4937 
Van 1dl fecskendőm, az tutira nyerő lesz!
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2012. ápr. 20. 19:38 | Válasz | #4936 
Folytatás- a fék légtelenités "trükjei "
Az injekcios nagyfecskendö azért is jo megoldás mert -ha hiszitek -ha nem, nagyobb szivohatást lehet vele elérni mintha a szánkal csinálnánk,és a müanyag csöböl is csak kb félméter kell.
06304373303-vagyok elérhetö

meszizs2012. ápr. 20. 19:31 | Válasz | #4935 
Én is rásegítek a fékkarral, más esetben a kuplungkarral, illetve a pedálokkal is, de koránt sem kell annyit pumpálni, mintha normál módon csinálnám!
Persze van olyan is, hogy az olajtartályra olyan zárókupakot tesznek, amibe bele vezetik a túlnyomást és az dolgozik a pumpálgatás helyett!
Ilyet inkább szervizekben láttam!
1996-os Majesty 250

 © jasa2012. ápr. 20. 12:26 | Válasz | #4934 
A fék légtelenítést én is Mészi műanyagcsöves módszerével csináltam a közelmúltban, de kombinálva a fékkal pumpálással.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2012. ápr. 19. 11:39 | Válasz | #4933 
Nincs mit, jó olvasgatást !
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

Gál László2012. ápr. 18. 20:59 | Válasz | #4932 
Megjött a postagalamb! Köszönöm szépen Jasa!
Értem én hogy non-stop, de meddig van nyitva??? :)

 © Narancs2012. ápr. 17. 10:16 | Válasz | #4931 
Megkérdeztem az eladot,csak egy fajtát nem ajánlott hozzá( mármint a Gold Feld tárcsához) De hülye fejemmel kitöröltem az üzenetet. Viszont egyetértett abban hogy puhább tárcsával jobban viselkedik.

Gál László2012. ápr. 16. 14:02 | Válasz | #4930 
Ha átküldöd a mano71@freemail.hu-ra nagyon megköszönném...
Értem én hogy non-stop, de meddig van nyitva??? :)

gábor2012. ápr. 16. 13:31 | Válasz | #4929 
Nekem is elküldhetnéd ha lehet.Előre is köszi
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © jasa2012. ápr. 16. 09:20 | Válasz | #4928 
Én is arra gyanakszom, amit Topi ír. Ebben az injektoros változatban már rengeteg szenzor van, mindenféle elektromos kütyű. (A service manuál vagy 50 oldalon át részletezi az elektromos rendszert). Sajnos a hibakeresés eléggé ördögi művelet legtöbbször nem "látszik" hol a hiba.
Ha Neked nincs, tudok küldeni mailben ilyen manualt a K3-K6-ra, angolul. (majd 400 oldal)
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

TopJoe2012. ápr. 16. 01:06 | Válasz | #4927 
Esetleg egy elektromos szenzor az injektor vezerleshez? Mozgass at a blokk kornyeken minden csatit. Nekem az aprilian egyszer az injektor halt be akkor evett egy literrel tobbet. Latszolag minden rendben volt.sajnos cserelni kellett aztan visszaallt a rend.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

Gál László2012. ápr. 15. 23:02 | Válasz | #4926 
A járàsa egyenletes,úgy megy mint régen. Csak sokat eszik. 13 lityihez kb.1 deci stp ment. Nem tudtam szétszedni,mert szakadt az eső. Talán holnap...
Értem én hogy non-stop, de meddig van nyitva??? :)

 © satyapapa2012. ápr. 15. 17:09 | Válasz | #4925 
Nézd meg az ujjonnan betet gyertyát hogy milyen.Én már jártam ugy ujj NGK gyertyával hogy vacakul ment a gép.Hiás volt,Ha injektor tisztitót használsz akkor átmenetileg megemelkedhet kissé a fogyasztás,mennyi benyához mennyi tisztitót öntöttél?Autóknál 40-50literhez kell 1 flakon.
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2012. ápr. 15. 16:33 | Válasz | #4924 
Menni jobban megy, vagy abban nincs változás?
Ha a légszűrőbe "ül" valaki, akkor nem megy normálisan
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Gál László2012. ápr. 15. 13:55 | Válasz | #4923 
Injektoros. A tavalyi benyát már kijártam. Most tettem bele inj.tisztító is. Megnézem a légszürőt, hátha van egerem nekem is... :)
Értem én hogy non-stop, de meddig van nyitva??? :)

tamas2012. ápr. 15. 13:16 | Válasz | #4922 
Elébb járd ki a tavalyi benzint (de ezt szerintem úgyis tudod) aztán mérj egy biztos távot nyugodt tempóban.
A Tied karbis ugye?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gábor2012. ápr. 15. 12:41 | Válasz | #4921 
Talán túl sokat járattad egy helyben.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

Gál László2012. ápr. 15. 07:01 | Válasz | #4920 
Sziasztok srácok! Segítséget kérek. Tavaly óta megnőtt a burgi fogyasztása. 4-ről 6.2-re ugrott. A légszűrőben 1000 km van. Új a gyertya is. Az is akkor került bele. Mikor befejeztem a szezont,még 4 l-t hozott.mi fáradt el benne a téli állásban?
Értem én hogy non-stop, de meddig van nyitva??? :)

 © nsdap.zoli2012. ápr. 14. 16:16 | Válasz | #4919 
Már megoldottam!

 © nsdap.zoli2012. ápr. 14. 12:40 | Válasz | #4918 
Valaki tudna segíteni abban,hogyan tudom kicserélni a 400-as Maján a fékbetétet?

csiGABIga2012. ápr. 14. 08:27 | Válasz | #4917 
Nem fékezés után, hanem közbe van az a surrogós/sivítós hang. De mondom, nem vészes. Sisakban oda kell figyelni, hogy meghalljam.
Amúgy ténylegesen a "nyúlosság" csak egy olyan érzés a régihez képest - az gyári volt. A régi tárcsánál -a betétek nem tudom milyen gyártmányúak voltak - akár egy ujjal is, szépen fokozatosan lehetett fékezni,de nagyon hamar blokkolta a kereket.Ennél pedig jóval nagyobb fékerő kell -itt már nem elég az egy ujj - és közben egy olyan érzést kelt mintha a bovdenes lenne a fék. Ahogy növelem a fékerőt, azt érzem mintha "nyúlna" a bovden. Viszont meg van az az előnye a régivel szemben, hogy amíg avval többször jártam úgy, hogy a vizes füvön kis sebességnél szinte rögtön blokkolta az első kerek ahogy hozzáértem a fékkarhoz és már csúszott is ki az eleje, addig evvel ez még nem fordult elő.Talán jobban érezhető a fékerő rajta?! Viszont nagyobb sebességnél -igaz nagyobb fékerővel - de ugyan úgy lassítható és "megblokkolható" vele a kerék mint a régivel.
Ha lesz egy kis költségvetési plusszom majd veszek egy másik betétet -tárcsát egy pár évig nem nagyon szeretnék - és majd elmesélem, hogy történt-e változás.
Ettől függetlenül én azt mondom, hogy biztos van jobb fék ennél a világon,de ezért a pénzért megérte. Ami viszont a legfontosabb, hogy - ugyan kis megszokás után -,de teljesíti azt a mi robogóinkon amit az ember elvár.
Egy speedmocin már viszont nem vagyok biztos benne!
"Ne felejtsük el, hogy amikor seggbe rúgnak, egy lépéssel előbbre jutunk!"

 © Wiking2012. ápr. 14. 07:25 | Válasz | #4916 
Narancs! Én úgy tudom, hogy a gold frane tárcsa csak a saját betétjével fog rendesen. De eztz én is csak hallomásbol tudom. Mindenesetre oszd majd meg tapasztalataidat....Én az első féktárcsát mikor lecseréltem 1.5mm vastagséga volt a kopófelületnek...és ezt tolómérővel mérve...azaz voltak olyan pontok ahol ettöl is vékonyabb volt.

Ifj. Posta Sándor2012. ápr. 14. 06:52 | Válasz | #4915 
Egy kis segitséget szeretnék kérni. Ha valaki már bombázta szét a 400-as Majáját.
Hogy lehet és hol kell bontani ahoz, hogy az ülést kompletten ki tudjam szedni?
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © vik2012. ápr. 13. 21:38 | Válasz | #4914 
Az utángyártott betét néha surlódik mert nem csúszik vissza a helyére fékezés után. flex és némi zsír segít,

 © vik2012. ápr. 13. 21:36 | Válasz | #4913 
Vigyázz nehogy túl vékony legyen és szétrobbanjon nekem wartburgon szabályozás után 3 felé tört fékezéskor!!!

 © Szomjas2012. ápr. 13. 11:30 | Válasz | #4912 
A féknél nincs fontosabb! És erre nem a héten jöttem rá mikor is éjjel talál
A maja klub német nagykövete. ;)

 © Narancs2012. ápr. 13. 10:37 | Válasz | #4911 
Az én tárcsáim már szarok nagyon,megmértem 1-1 helyen de inkább nem is folytattam,elkeseritő volt. szerintem már szabályozni sem lehet. Van egy haverom aki igazi esztergályos egy probát megér.

 © Narancs2012. ápr. 13. 10:33 | Válasz | #4910 
Az már fél siker. Az eredeti betéteket hozzá 5400 ft-tért adják hozzá,nemtom elgondolkodtato a felébe kerül mint a másik. 50 -60 ezret nem igazán akarok kiadni a fékekre.majd még alszokrá. Köszi Gabi

csiGABIga2012. ápr. 13. 08:00 | Válasz | #4909 
Nekem az van az első keréken (hátul dob). Tavaly vettem, angol - azt hiszem EBD nevű - fékbetétekkel párosítva. Hát mit mondjak. Végül is megállítja a mocit, de nagyobb sebességről történő fékezéskor "nyúlós" a fék, és olyan érdekes - nem túl hangos - súrlódó hangot ad. Én már megszoktam,lehet ha lecserélném másfajtára a fékbetéteket változna a tárcsáról alkotott véleményem csak kérdés, hogy milyen irányba? Azért három jó dolog, biztos van benne:
-új
-olcsó
-és azért biztonságosan meg lehet vele állni.
"Ne felejtsük el, hogy amikor seggbe rúgnak, egy lépéssel előbbre jutunk!"

 © Narancs2012. ápr. 13. 07:12 | Válasz | #4908 
Sziasztok Megint kérdeznék hallott már valaki a Gold Fern féktárcsákrol?????????????, A 250 Majához 9000ft darabja. Ha valaki tud róla valamit jelezzen,érdemes e megvenni? Köszi

tamas2012. ápr. 12. 21:25 | Válasz | #4907 
Satya Papa úgy értette (#4905) hogy ez a rovat a javításé, nem az általános MIX rovatba való témáké...
A "Mix" szóval arra utalt, hogy ott folytassátok a beszélgetést.
Köszi!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

oborzilió2012. ápr. 12. 19:50 | Válasz | #4906 
Az is jó.Én egy üveggyárban nyomom.

 © satyapapa2012. ápr. 12. 19:47 | Válasz | #4905 
Mix
06304373303-vagyok elérhetö

oborzilió2012. ápr. 12. 19:40 | Válasz | #4904 
Merre dolgozol?

 © satyapapa2012. ápr. 12. 19:39 | Válasz | #4903 
minden Ok ,,dolgozom, no meg szépitem a zafirámat,meg a burgimat tunningolom.Megy mint a veszedelem,
06304373303-vagyok elérhetö

oborzilió2012. ápr. 12. 19:35 | Válasz | #4902 
Köszönöm,amúgy hogy vagy ebben az esős időben?

 © satyapapa2012. ápr. 12. 19:16 | Válasz | #4901 
© satyapapa 2012. márc. 22. 18:51 | Válasz | #67

250-es majához
A Keeway-es termosztát 6400 ft, cikkszáma : 20617N03F000 .
A Yamahás cikkszáma : 4hc-12411-00 ,az ára kérdéses
-
250-es majához gyorsitó pumpa membrán 400ft!!!
cikszám. :-32718N03F000 (Keeway)
06304373303-vagyok elérhetö

oborzilió2012. ápr. 12. 15:42 | Válasz | #4900 
Satyapapa neked megvolt a250-es majesty termosztát,és a gyorsító membrán cikkszáma kiirod megint? köszi.

Macy2012. ápr. 06. 21:51 | Válasz | #4899 
Köszönöm a válaszokat. Az előgyújtást a neten olvastam valahol, onnan vettem. De ott valami 1000-es Hondákról volt szó, ha jól emlékszem. Elvileg vezetett szervizkönyves a gép, bár az nem mérvadó számomra.
Azért, mert valaki indexel, még nem biztos, hogy egyenesen megy tovább.

 © satyapapa2012. ápr. 06. 20:44 | Válasz | #4898 
Néhány dolgot a megfelelö szakember könnyen ellenörizni,tud.Pl henger nyomás, szelepek,, régi,ill hagyományos megszakitós motoroknál könnyü volt ellenörizni,vagy átállitani az elögyujtási szöget,de a "mostani" teljesen elektromos gyujtáshoz már komoly szakismeret és müszer kellhet.Esetleg chipptuning,de az rizikós,és drága
06304373303-vagyok elérhetö

Feco2012. ápr. 06. 20:42 | Válasz | #4897 
Átnézed , és rendbe lesz a vas.... sok sikert!!
Motor után,első a család legyen!

Macy2012. ápr. 06. 20:35 | Válasz | #4896 
Remélem másba se piszkáltak!
Azért, mert valaki indexel, még nem biztos, hogy egyenesen megy tovább.

Feco2012. ápr. 06. 20:34 | Válasz | #4895 
Az előgyújtásba nem tudnak belenyúlni fix.
Motor után,első a család legyen!

Macy2012. ápr. 06. 20:24 | Válasz | #4894 
Szerintem vissza fog kerülni rá a gyári dob az első adandó alkalommal. Na, meg akkor át is nézetem a szerelővel, mert állítólag ilyenkor az előgyújtáson szoktak módosítani. Remélhetőleg, más nem volt megpiszkálva benne.
Azért, mert valaki indexel, még nem biztos, hogy egyenesen megy tovább.

Feco2012. ápr. 06. 20:22 | Válasz | #4893 
Tedd vissza a régit ha tartós motort akarsz.Sok pénzt spórolhatsz vele. Nem írom le az indokokat, hosszú lenne.De ha valaki sportosat akar .... fizessen.
Motor után,első a család legyen!

 © satyapapa2012. ápr. 06. 20:08 | Válasz | #4892 
Ez elsösorban attol függ hogy a motor milyen állapotban van,Általában ha csak a kipufogó képezi a tuningot az nemigazán okoz oriási változást,bár a hangja erösen változik.
Ha a blokk is meglett piszkálva,igy nagyobb lett az áramló gázok mennyisége,hömérséklete sebessége stb akkor szoktak egy másik,ill nagyobb gázkamrás kipufogót feltenni.
Ha a kipufogódob nincs arányban a motorteljesitménnyel,az néha okozhat pl szelepkárosodást,törést föleg erös igénybevétel esetén,akár egy alkalom esetén is..Egy szép hang vagy látvány miatt nembiztos hogy megéri az ilyenfajta tuning..talán inkább csak divat jelentöségü lehet.
06304373303-vagyok elérhetö

TopJoe2012. ápr. 06. 18:40 | Válasz | #4891 
Elofordulhat szelepbeeges de szerintem ha nem allandoan 100%-on hasznalod a gepet semmi baj nem lesz. sport kipuffal picit tobbet eszik de klassz a hang. Viszont ha nem E betus es nagyon hangos esetleg muszakin gond lehet. akkor a gyari kell utana visszateszed a sportot. Jo az a sportdob .
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

Macy2012. ápr. 06. 16:32 | Válasz | #4890 
Hali!
Valaki árulja el nekem, hogy mi az igazság a sportkipufogók háza táján? A tegnap megvásárolt GS500E-n ez Finster sport dob van. Egyes állítások szerint, teljesítmény növekedéssel jár, mert könnyebb a gázoknak távozni. Más állítások szerint, viszont, csak magas fordulatszámnál jön ki a hatása, viszont szétégeti a kipufogó szelepet és a hozzátartozó alkatrészeket. A hangja nagyon "tiszteletet parancsoló" és szép is a gépnek, de nem vagyok biztos benne, hogy ez jót tesz neki. Én mindig arra hajlottam, hogy a gyári kipufogó a motorhoz van tervezve a lehető legjobb hatásfok és károsodások elkerülése érdekében. Elvileg nemsokára megkapom hozzá a gyári dobot is. Visszategyem, vagy ne?
Azért, mert valaki indexel, még nem biztos, hogy egyenesen megy tovább.

Ifj. Posta Sándor2012. márc. 25. 18:06 | Válasz | #4889 
Köszi az infókat srácok.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © jasa2012. márc. 25. 15:31 | Válasz | #4888 
(Félig) egyetértek Orpival. Motorblokkba dettó, de hátulra én hajtóműolajat teszek (80w90).
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

orpi552012. márc. 25. 07:35 | Válasz | #4887 
Egyértelműen 10W-40.
Gyárilag a Castrol Actevo X-tra 4T.10W-40.-olajjal töltötték,és a márkaszervízben is erre cserélték le.Ugyanez megy a végáttételbe is.
2.-liter pont elég.

 © vik2012. márc. 25. 07:34 | Válasz | #4886 
köszönöm a segítséget

 © satyapapa2012. márc. 25. 06:55 | Válasz | #4885 
10W-40 kell bele!!,de ha öreg ,kopott a motor vagy trópusi körülmények vannak, akkor lehet 10w-50 is,vagy 15w-50
Ugyanis az elsö szám a viszkozitást jelenti (hideg motornál,mennyire folyos az olaj),a második szám pedig az olaj "sürüségét" jelzi.Egy jó állapotu motorba egy sürüolaj .
A higabb olajnak jobb a lefutási ideje,kisseb ellenállást fejt ki a gyürükre,dugóra valamint jobb a höelvezetö képessége.. stb
Végátttételbe meg szintén jó a motorólaj,,,igaz hogy én és még sokan kimondottan hajtómüolajat használunk,,több elönyös tulajdonsága miatt.
Ha a kenöanyagok-topikot elolvasod ott több ilyen-olyan beirás van.
06304373303-vagyok elérhetö

Ifj. Posta Sándor2012. márc. 24. 22:05 | Válasz | #4884 
Dobjatok meg légyszi egy infoval. A szervizkönyvben megtaláltam, de azért biztos ami biztos irja meg nekem valaki aki jártasabb a 400-as maja javitásban hogy milyen motor és milyen végáttétel olaj kell bele.
A szervizkönyv 20W 40-et és 10W 30-at is ír. Most akkor melyik. A végáttételbe meg 10W 30-at. Akkor ez most ua mind a motorolaj vagy màsfajta kell???
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © Szomjas2012. márc. 24. 21:44 | Válasz | #4883 
vik az olaj 15 W-s a könyv szerint. A szimering 33*45*8/10,5 méretű.
A maja klub német nagykövete. ;)

 © vik2012. márc. 24. 21:34 | Válasz | #4882 
Köszönöm ez így elég infó.Esetleg a szimering méretét nem tudod?

csiGABIga2012. márc. 24. 21:22 | Válasz | #4881 
Ha előbb nem kapsz választ holnap megnézem a garázsba a régit, mi van rá írva.
Én tavaly cseréltem - szintén 96-os, 250-s. Sima hidraulika olajat vettem bele egy motoros boltba, 2200Ft/L, de ha érdekel megírom annak is nevét holnap.
"Ne felejtsük el, hogy amikor seggbe rúgnak, egy lépéssel előbbre jutunk!"

 © vik2012. márc. 24. 20:16 | Válasz | #4880 
Sziasztok valaki meg tudja mondani (maja 250 1996-os)első telojába illő szimering méreteit ,olaj tipusát? Köszönöm előre is.

 © juhász béla2012. márc. 22. 07:37 | Válasz | #4879 
Ugy van Feco!Egy kerékcsapágynál a fő szempont,hogy a ki és be szereléskor minél központosabban legyen kiűtve és beűtve.Mert ha ferdére sikerűl akkor sérűl a csapágyház.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

 © Szomjas2012. márc. 21. 22:45 | Válasz | #4878 
A Keeway-es termosztát 6400 ft, cikkszáma : 20617N03F000 . A Yamahás cikkszáma : 4hc-12411-00 , árát nem tudom. A fotója itt található : http://kepfeltoltes.hu/120321/maja_termoszt_t_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A maja klub német nagykövete. ;)

 © Hanzee2012. márc. 21. 20:57 | Válasz | #4877 
Köszönöm, akkor azt én is pótolni fogom.

Feco2012. márc. 21. 20:55 | Válasz | #4876 
Gyárilag nincs, de csőre szoktunk tenni!
Motor után,első a család legyen!

 © Hanzee2012. márc. 21. 20:51 | Válasz | #4875 
Sziasztok!

Van egy Majesty 150-es paripám, olyan kérdésem lenne, hogy van-e benne benzinszűrő valahol?

oborzilió2012. márc. 21. 20:42 | Válasz | #4874 
Nekem valamilyen támpont, fotó vagy ,tipus jelölés.

 © satyapapa2012. márc. 21. 20:41 | Válasz | #4873 
Talán a Keeway at250-es gép termosztátja jó hozzá, az lényegesen olcsób,Vagy hivd fell a Mravik Misit, ha van neki akkor postán utánvételbe elküldi neked.Telcsiszám az alkatrészbázisban
06304373303-vagyok elérhetö

 © Szomjas2012. márc. 21. 20:36 | Válasz | #4872 
Óbor pontosan mi kell neked? Egy fotó a termosztátról egy cikkszám vagy a méretei? Áruld el! Köszi
A maja klub német nagykövete. ;)

oborzilió2012. márc. 21. 20:30 | Válasz | #4871 
T.satyapapa yamaha majesty 250 dx.

 © satyapapa2012. márc. 21. 20:00 | Válasz | #4870 
Különbözö fémek höterheléses fizikai változásai,kettö vagy több fém eggyüttes használatánál,megmunkálásánál szerelésénél a höhatás megfelelö kiválasztása,Tekintettel arra hogy az eltérö anyagszerkezetü fémek ,különbözö képpen viselkednek ugyanolyan hömennyiség igénybevételénél.stb
Nemmuszáj,de javasolt.
06304373303-vagyok elérhetö

Feco2012. márc. 21. 19:51 | Válasz | #4869 
Kerékcsapágy ---hideg illesztés...Nem tudod úgy melegíteni az egyiket, hogy a másik ne melegedjen.
Motor után,első a család legyen!

 © satyapapa2012. márc. 21. 19:48 | Válasz | #4868 
Hát én mindig igy csinálom,-másét is ,,söt azt méginkább--a maján a féktárcsa cserénél is megmelegitettem az imbusz csavarokat..csoda dolgot müvel a hötágulás.talán még időt is lehet sporolni..Persze erösen használt gépeknél ez fokozottan igaz.Variátor rögzitö csavart is ha kb 80-100fokra melegitjük és ugy huzzuk meg 60NM -ell hát az nemfog letekeredni,stb-stb
06304373303-vagyok elérhetö

meszizs2012. márc. 21. 19:36 | Válasz | #4867 
Igazán nem akarok kukacoskodni, mert igazad van, de ezt csak leírod, vagy így is csinálod minden esetben?
Igazad van, de én általában nem szoktam ezzel az időt húzni!
Tehát mindig, vagy csak a Tiédet, vagy becsületesen mindig és mindenkiét?!
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2012. márc. 21. 19:33 | Válasz | #4866 
Kb igy..Viszont én hölégfuvoval megmelegiteném a csapágyfészket,a csapágyat nem..Az anyagtágulás miatt könnyebben megmozdul a csapágy.
06304373303-vagyok elérhetö

meszizs2012. márc. 21. 19:21 | Válasz | #4865 
SK véleményem!
Féknyereg le, km. spirál ki, kerék ki, szimering ki, seeger gyűrű ki, aztán az ellentétes oldalról egy hosszú dornival üssed ki a csapágyat!
1996-os Majesty 250


Első ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől