|
|
|
2008. aug. 04. 20:24 | Válasz | #505 | |||
Nos, nekem is Ő bűvöéta a szelepeket, nagyon rendes volt, csinálta vagy két órát, és nem kért egy fillért sem! Már azóta többször is voltam nála tanácsot kérni, abszolút segítőkész. Rá akart beszélni egy Yamaha Fazer-ra, azt mondta,: -Ez pont Neked való, egy lebutított 150! lovas túragép, nagyon kezes. Nem mondom hogy nem tetszik a gép, de azért mégis kicsit drága is(2,3milla), meg szerintem a 21 ló után a 150 (még ha buta is), halál... | |||
| |||
Feco | 2008. aug. 04. 21:01 | Válasz | #506 |
Köszönöm karcsi, csak még a hossza és a magassága hiányzik!
| |
2008. aug. 06. 21:27 | Válasz | #507 | |||
Tegnap délután (mivel két kipufogós is elhajtott mint a legyet) nekiláttam, és sufnituning megoldásokkal (flex, fúrógép, reszelő) sima laposvasból és menetesszárból megoldottam a DX-es kipufogódob megfelelő rögzítését a motoromon. (nem hiszem hogy az Orange Choopers csapata alkalmazna, mert nem veszekedtem senkivel, még a szomszédokkal sem.) A Különbség a felfogatásban jelentős, ezért csinálok róla képeket, nem mintha roppant büszke lennék a teljesítményemre, csak ha valaki hasonló helyzetbe kerül, ne járjon hasonlóan mint én!
| |||
|
2008. aug. 06. 21:30 | Válasz | #508 | |||
Ja egy régebbi téma, durrogott a motorom ha elvettem a gázt lejtőn lefele nagyobb sebességnél. Ez a jelenség teljesen megszűnt mikor a rendesen tömített kipufogó felkerült, tehát a rendszer tömítettsége igenis beleszólhat abba hogy a kipufogó durrogjon hesonló helyzetekben ha falsot kap valahol! (Nekem egy nagy fals volt az egész dob)
| |||
|
Peter | 2008. aug. 06. 23:29 | Válasz | #509 |
Gondban vagyok , nem megy a sebesseg mero es a kilometer mutato.-vajon hol lehet a baj?-maja 125-osrol lenne szo...
|
Peter | 2008. aug. 06. 23:33 | Válasz | #510 |
igen, a felirat parameterei azonosak a Karcsi altal leirtakkal
|
Feco | 2008. aug. 07. 06:34 | Válasz | #511 |
Első a spirál ellenőrzése!Különösebb bontás nélkül az első keréken megtalálod.Menetirány szerint jobb oldalon van a meghajtás.Kicsavarod kézzel megpörgetve meg kell mozdulnia a mutatónak.Ha el lenne törve akkor az egyik fele könnyedén kiesik. Köszi a feliatról az infókat a hossza és a magassága kellene még. | |
2008. aug. 07. 17:49 | Válasz | #512 | |||
Amennyiben lent a meghajtás rendben van, érdemes megnézni a műszerfalba csatlakózó végét is s spirálnak. Én jártam úgy, hogy már majdnem megrendeltem a gyári spirált (a 250-eshez 6'800ft körül van), mikor kiderült egy rutinpucolgatás alkalmával, hogy a bowdenház jön lefelé a kormányoszlop felől. Kitekeredett az anya. Szépen lebontottam az elejét, csöpögtettem bele jofféle olajat, és visszatekertem. Azóta minden rendben!
| |||
|
Tibi | 2008. aug. 10. 10:12 | Válasz | #513 |
Sziasztok, Tibi vagyok és van egy 99-es 250-es Majám.Fiúk az a kérdésem, hogy a szíjat hogy veszem észre, hogy elkopott szétszedés, mérés nélkül.Lassabban fog menni?Másik pedig,hogy a variátorban a görgők a Malossi katalógus szerint vannak több féle súlyban és a kuplugban is van 3 fajta erősségű rugó.Nem tudom melyik lenne a legjobb.Ha nektek van már-e téren tapasztalotok akkor megköszönném ha velem is megosztanátok.Ja még olyan dolog,hogy ha középkonzolon van a motor akkor a hátsókereket megmozgatom mozdul jobbra balra kb 1-1,5cm-t.Persze a belfüggesztésen ami tartja az egész motrot és a hajtómúvet a kerékkel együtt.Valakinek ez még van így?,vagy ki kell cserélnem a tarókat amik a motrot fogják?Meg kanyarban nem tudom lenne-e vele valami gond.Köszőnom,hogy valahová leírhattam a gondjaimat.Bocs a sok kérdésért így egyszerre,remélem tudtok valamiben segíteni.Köszönöm!
|
2008. aug. 10. 11:19 | Válasz | #514 | |||
Helló Tibi! Nálam a szíjkopás lassú (nehézkes) indulással, ami az üzemi hőmérséklet elérésekor megszünt, jelentkezett. Ezt érezheted akkor is, ha a kuplungod szépen, egyenletesen kopik ugyan, csak már elkopott, és nem fog rendesen. Csak bele kéne nézni, a minimum szíjméret 19-21mm-ig terjed, a kuplungon a ferrodolnak minimum 2 mm-nek kellene lennie. Ezt nem látod kintről! Görgők. Tudod, Hofi mondta, hogy a lét és tudat összefügg.Ha megisszuk a lét, a tudat elmegy. Nos ez valahol igaz a görgők variálására, mert lehet ugyan úgy könnyebb variátorgörgőt berakni, hogy ne kelljen a kuplungszerkezet mögötti nagy rugót kicserélni, de csak bizonyos súlyhatárokon belül. Pl: gyárilag 14g-osak a görgők, elvált 2-ba a motor 30-30km/h sebességnél. ZSoltnak 12g-osak a görgői, Neki 38-40-nnél kapcsol 2.at a gép. Nekem nem tetszett a nagy fordulatszám 1-ben, ezér mivel 13g-os görgők nincsenek, (legalábbis én nem találtam, bár nem is kerestem) betettem 4db 12-es, és 4 db 14-es görgőt, mindegyiket szigorúan a saját súlycsoportjával szemben! Így most a motorom kb. 35-km/h sebességnél kapcsol 2-at, és ez nekem így elég. A végsebessége nem válltozik ilyenkor, arra kell ügyelni, hogy mivel a görgőket, ill. a szíjtárcsákat a hátsókeréken, a kuplung mögötti rugó tartja alaphelyzetben, ha nagyon lemész görgősúlyban, esetleg nem tud 2-at kapcsolni! Nem szabad félni tőle bátran szét kell szedni, nem kell hozzá profi motorszerelőnek lenni hogy ezt a részét a motorodnak tökéletesen karbantartsd! Biztosan meg fog lepni egy-két dolog ha még nem láttad szétszedve, de nem ördöngősség. A dokutárban találsz a tipusról pontos variátorszerelési, és kuplungjavítási képes beszámolót, nézegesd át, és ha betartod a leírtakat, meg tudod oldani a feladatot. Érdemes bogarászni a javítás rovatban, mert ott is sokat beszéltünk erről a problémáról, ill. írtak mások is a tapasztalatukról. Lógás. Bizony ez baj. Lapozd fel a szintén a dokumentumtárban található manuált (mi nemes egyszerűséggel csak "Maja Bibliának" nevezzük, és számunkra bizony az is) a 98-100-oldalakon nézegesd meg, hogy hol, és milyen felfüggesztések tartják a motorblokkot, ill. az egész hajtóművet. A szilentjeid vannak kikopva, ez nagyon sok gondot okozhat, éerdemes kicserélni. Gyakorlatilag nem fut a motrod egy nyomon, sőt alkalmanként akár három is lehet, mert gázadáskor, guruláskor, és fékezéskor mind mások az erőterhelések. Milyen gondokra utalsz a kanyarokkal kapcsolatban? Azt érzed, mintha a motorod egy szétnyitható camping kerékpár lenne, csak éppen nincs összecsavarozva, és azt az érzést ébreszti benned, hogy csúszik-mászik az úton az ívről? Írjál csak ha gondod van, úgyis csk abban segítünk amiben tudunk. Sok esetben a szakszerviz marad, de azt azért mindenki igyekszik elkerülni az árak miatt. Hali! | |||
| |||
Tibi | 2008. aug. 10. 13:19 | Válasz | #515 |
Egyenlőre még a kanyarokban nem vettem észre olyan különöset,csak azért írtam,hogy mi lehet ha ez nagyon lötyög.Ha lesz időm még ma megnézem azt a felfüggesztést,mert bosszant.Remélem otthon sem nagy dolog kicserélni,nem tudom mibe fáj az,főleg melyik részét kell cserélni,meg kell néznem,és mennyire kell a mocit szétkapni.Vissza a görgőkhöz:Talán a te verziód még a legjobb,ha jól értem akkor párban berakva 14g-osak és párban 12g-osak egymással szemben.Amúgy én nem nagyon érzem mikor vált átt másogikba,van neki valami más hangja vagy valami?Az enyém csak úgy simán megy.A hátsó kuplun rugóiról nincs semmi tapasztalatod?-aza három ami a kulunot fogja össze.Ebből is van 3 fajta erőséggel.Csá!
|
© Zsolt | 2008. aug. 10. 17:52 | Válasz | #516 | ||
Tibi! Az én véleményem az, hogy nagyjából nézd át, javítsd meg a legfontosabbakat, de ne többet. A gépedet jobban át kell nézni, pl. szezon után, fogsz találni még mást is!
| |||
|
2008. aug. 10. 20:13 | Válasz | #517 | |||
Van itt Egereben egy srác, az övé is lóg mint állat, de nincs vele semmi gondja. Azért jobb a békesség. A hátsó rugók (utóljára ZSolt cserélte őket a csapatból) azt hivatottak szabályozni, hogy milyen ford.szám.tartományban nyissanak a kuplungod karjai(?). 3db van belőle, minél erősebbek a rugók, annál nagyobb fordulatszámot igényelnek, annáljobban lő ki a motorod indulásnál. Azt hogy mikor vállt el, onnan érzed, hogy adsz egy kövér gázt álló helyzetben, és folyamatosan húzva a gázt, figyeled az órát. (nem a karodon, hanem a km!) Ahol az óra fölfeléfutása picit meglassul, ott válltott. Kb. 30-32km/h sebességnél kellene lennie a dolognak, ha gyári görgők vannak benne. Az meg hogy simán megy, természetes. Ez a feladata, és el is látja tökéletesen! Olajcserével, hogy állsz? Fékbetétek, fékolaj? Hűtővíz? Kiegyenlítőtartály? ZSolt tökéletesen rátapintott a lényegre, hajtsd (de ne üsd-vágd!) és a többi majd kijön. Ha tapasztalsz valamit, írj. Különben Te merre laksz? Pl:névjegyrovat nem hoz lázba? Vagy a Galéria? | |||
|
Tibi | 2008. aug. 10. 22:17 | Válasz | #518 |
Megnéztem ,hogy mi lehetne a baj.Meg volt lazulva egy picit a csavaron az anya amo a motrot tartja.Meghúztam szerintem nagy lett a változás.Nem löttyen akkorát.Persze még így sem a tőkéletes,de tök jó lett.A másik cuccokban pedig köszi a segítséget.Tisztább lett a kép.Amúgy az olaj,víz,fékfojadék lecserélve.Ezen a téren minden frankó.Na majd többet holnap!
|
ansa | 2008. aug. 12. 13:05 | Válasz | #519 |
Sziasztok! nekem olyan gondom van,hogy furcsán huz a motor,illetve pontosabban a végsebesség környékén a következőkre lettem figyelmes:(kakukktojásként jegyezném meg,-csak nem szóltok meg érte,-hogy Aprilia Leonardom van,250-es yamaha blokkos) Mikor megvettem a mocit,145-ig kiment az óra,ami valójában sztem 125-öt jelenthet,szóval mostanában kimegy max 130-ig,és onnan nem megy tovább,sőt,ha nem huzom padlón a gázt,akkor szinte könnyebben kigyorsul,de akkor is csak kb.130-135-ig.Nem mintha ez nekem nem lenne elég,csak bosszant,hogy eleinte 145-ig ment,most meg csak 130-ig...Mi lehet az oka?nem állítottam semmit rajta,csak a légszűröszivacsot mostam ki még akkoriban....Olyan mintha leszabályozna,mert addig végig huz simán...van valakinek ötlete? |
© baranyai.imre | 2008. aug. 12. 14:47 | Válasz | #520 |
ansa! Szíj csere mikor volt????Nézd meg a kopását! |
ansa | 2008. aug. 12. 15:57 | Válasz | #521 |
Ok,megnézem,bár szép egyenletesen húz,inkább a végén fogy el,pont ez a furcsa,hogy pillanatok alatt kipörög,és ott meg mintha szabályozna...ilyen lehet a szijtól is?
|
© baranyai.imre | 2008. aug. 12. 19:38 | Válasz | #522 |
Lehet attol is,és ha már szét szeded nézd meg a görgők kopását is,ha kopott,csere!A szíj minimális mérete 19mm körül van (emlékezetem szerint).
|
© baranyai.imre | 2008. aug. 12. 19:40 | Válasz | #523 |
Bár ha szép egyenletesen húz (nem remeg,nem vibrál),nem hiszem hogy a görgők kopottak lennének.
|
2008. aug. 12. 22:12 | Válasz | #524 | |||
Nézd már meg a karbi tetején van egy nagy sapka. Van alatta egy membrán. Nincs rajta egy pici lik esetleg? Ne legyen igazam! Két csavar tartja, a membrán egyben a tömítés szerepét is betölti, óvatosan le lehet venni. A membránt egy hosszú rugó tolja le a helyére. Ha kivetted a rugót, a membránt és a tüt is egyben ki lehet húzni. Amennyiben a membrán meg van repedve, ill. likas, akkor a teljesítmény picit (a lyuk mértékétől függően) romolhat.
| |||
| |||
ansa | 2008. aug. 13. 10:17 | Válasz | #525 |
ok,értem,köszi a tippeket,ha lesz egy kis időm,utánanézek....mondjuk ez már csak sztem szeptemberben lesz,ugyis a karbit át kell néznem.Ha megvan a vizit,megírom az észrevételeket!Köszi mégegyszer.
|
Fiona | 2008. aug. 13. 11:08 | Válasz | #526 |
Akit érdekel: Majesty 400 enyhe remegés a kormányban alacsony sebességnél. Hiba: a hajtásban clutch (kuplung) dob belseje beégett és berágódott. Javítás egyszerű csere. Javítási idő le és felszereléssel a burkolatoknak 1 óra. Fiona |
2008. aug. 13. 11:59 | Válasz | #527 | |||
Szia Fiona! Nekem vannak szitálási problémáim. (YP250) Neked a remegés sima vibráció formájában jelentkezik, vagy szitál is az eleje?
| |||
|
© baranyai.imre | 2008. aug. 13. 14:09 | Válasz | #528 |
Igaza van Tamásnak!A karbit is érdemes megnézni.Kb 1-1.5 éve egy XJ750-et javitottam,és az egyik karbijánál volt ilyen gond.Jó szerelést!
|
Fiona | 2008. aug. 13. 15:13 | Válasz | #529 |
A kormány remegett de csak akkor mikor a gázt huztam
| |
2008. aug. 13. 23:25 | Válasz | #530 | |||
Akkor más a problémánk Fiona, mindenesetre Téged is szeretettel üdvözlünk, mint új Fant a honlapon. Ajánlom Neked is figyelmedbe a Galériát, és a névjegy rovatot, had gyarapodjon a Majesty-sek tábora. A problémámat részletesen leírtam a futómű-gumi rovatban, ha van időd (időtök) elolvasni, érdekelne a véleményetek! A kerékcsere még hátravan, de nem sokáig halogatom.
| |||
|
2008. aug. 17. 22:50 | Válasz | #531 | |||
Behalt a Majám kuplungja. Állandóan menni akar a szegény, a megállni meg nem. :-( A szerelő azt mondta, hogy valószinűleg a kuplungrugó(k) fáradtak el. Majd csak csütörtökön vihetem. Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata? Ha igen, erősebb, vagy gyengébb rugót érdemes venni, vagy inkább vegyek egy rugó szettet (Malossi 4.900 Ft) | |||
|
Peti | 2008. aug. 18. 19:51 | Válasz | #532 |
20 ezer km után az ékszíj ki lett cserélve és a műszerfalon a hibajelzést ami(villog) a cserére figyelmeztet nem tudjuk kiütni. Valaki tudna segíteni?
|
2008. aug. 18. 21:55 | Válasz | #533 | |||
Jelentkezem! Jelentem én jártam hasonló módon, de nem volt kuplunghiba, mindössze a jelenség volt azonos. Kiderült a bontás után, hogy az a csavar, ami az egész szerkezetet tartja, lecsavarodott, és nekifeszült a kuplungharangnak. Visszacsavartuk, rögzítettük, és kész. Egyébbként a klasszikus történek az szokott lenni, hogy a 3 rugó valamelyike elszáll. Én nem akánlom a tuningrugót (Malossi) csak abban az esetben, ha mindent cserélsz ami idevág. Görgö, kuplungrugók, és hátsó helyretoló nagy rugó. Így az igazi. Egyébbként a gyárit tedd bele. Szerintem. | |||
| |||
2008. aug. 18. 21:58 | Válasz | #534 | |||
Peti! Milyen motorod van? És milyen a műszerfala? Innen nem látszik mi világít (villog) rajta! Esetleg van rajta valamilyen szimbólum? Megtalálható a Maja bibliák valamelyikén? Segíthetnél hogy segíthessünk... | |||
| |||
© Zsolt | 2008. aug. 19. 14:51 | Válasz | #535 | ||
SomTom! A dokumentumtárban van anyagunk is erről! ==> Kuplung_Javitas.pdf
| |||
|
2008. aug. 19. 19:59 | Válasz | #536 | |||
Hát tamas én is úgy jártam mint Te. Megbontottam, és amikor hátrafelé mozgattam a kereket észrevettem, hogy megmozdult az anya. Gyorsan legyártott keskeny hidegvágó + kalapács segítségével bontás nélkül ideiglenesen meghúztam, ha ráér a szerelő (1 napra azért nem akarom nála hagyni) légkulccsal majd rá lesz húzva. Most könnyebb tolni mint amikor megvettem, tehát már akkor is gond lehetett vele. | |||
|
2008. aug. 19. 22:29 | Válasz | #537 | |||
No, ennek örülök. De ha az anya megmozdul az a kuplungharangon kívüli nem? Mert ami a szerkezetet egybefogja az a harang alatt van, én arról beszéltem. De: ha már ott jársz, tegyél meg egy-két dogot. 1:kapd le e szíjat, vedd le az egész szerkezetet, takarítsd át a tengelyt, és a ZSolt álltal leírtak alapján rakd össze. Nem árt ha a már úgyis szét ven szerelve a kuplungod, a tiszta tengelyre frissen zsírozva teszed fel. és kicseréled a szimeringet is. 2.Ugyanilyen hasznos, a betétek megráspolyozása, ill. megreszelgetése. És nem fontos a légkulcs, ha teszel a csavarmenetre menetrögzítőt (persze oldhatót!) és a hátsókerék küllői közé beszúrsz keresztbe egy seprűnyelet, már meg is tudod crovával húzni a harangrögzítő csavart. Nem kell a szerelő légkulcsa, és Te is bármikor szét tudod ezzel a módszerrel szedni. Lackó találmánya, mert nem volt spajszere... Mit tesz a kényszer! (mind lehetünk Robinsonok!) A variátorház fedelét finoman tömítsd le körbe, hogy a víz ne juthasson be! Ha meg a variátort is meg akarod nézni belülről, ajánlom a dokutárban a variátorjavítás címszót, a kuplunggal együtt, Neked most erre van szükséged. Nézd át alaposan mind a két írást, és ne hagyj ki egy lépést sem! | |||
|
peti | 2008. aug. 20. 18:26 | Válasz | #538 |
Sziasztok. Nekem egy majesty 400-as motorom van és v-belt, ékszíj felírat villog. Hogyan tudnám ezt megszűntetni? Az ékszíjat kicserélték.
|
2008. aug. 20. 18:46 | Válasz | #539 | |||
Jó lenne a 400-as kollégág ismerete ez esetben. Szerintem Neked is kellene lenni egy "nullázó" gombocskának, ami törli a műszerfaladról ezt a hibajelet. Vagy, hiába lett cserélve az ékszíjad, ami méri a lehetséges hibáket (távolság, esetleg méret) még mindig érzékel valamit. Mit mond a szakszerviz aki a cserét elvégezte? A műszerfal sematikus képét elnézegetve, többlépéses az egész "agy" és biztosan van ott valami turpiság. Orpi55 Te mit tudsz ehhez hozzáfűzni? Neked biztposan van magyarnyelvű leírásod? | |||
|
peti | 2008. aug. 20. 19:20 | Válasz | #540 |
Szegeden még nem tudtak a szakszervízben választ adni, nagyon meglepődtem a "helyzeten". Aki tud segítsen! Köszönöm
|
peti | 2008. aug. 20. 19:22 | Válasz | #541 |
Csak olaj nullázó van...
|
2008. aug. 21. 15:03 | Válasz | #542 | |||
Megkérdem Egereben aki szakszervizelte a Yamahát, hogy találkozott-e hasonló problémával. Pár nap... Mellesleg, ha rendbenlévőnek találod a motort, szerintem tudod használni.
| |||
|
© Zsolt | 2008. aug. 22. 18:38 | Válasz | #543 | ||
Peti! A megoldás a következő. Töltsd le ezt a doksitárból: XP500 TMAX 5gj1 service manual. Igaz, hogy ez a TMAX-é, de szerintem az elektronika hasonló lehet. Ha letöltötted lépj a 329-es oldalra. Az ottani leírás alaján a csatlakozót szét kell húzni 2-5 másodpercre és resetteli a szíjcserére figyelmeztető lámpát. Ha sikerül légyszi jelezz vissza.
| |||
|
peti | 2008. aug. 24. 08:28 | Válasz | #544 |
KÖSZI AZ INFOT.SIKERÜLT.
|
peter | 2008. aug. 24. 17:40 | Válasz | #545 |
-miert indul nehezen a 125-os?-az elem eleg jo es a reggeli inditasnal harom -negy probalkozas utan akarozik indulni!?
|
peter | 2008. aug. 24. 17:41 | Válasz | #546 |
mit nezzek?-hol szaglasszak?
|
© Zsolt | 2008. aug. 24. 20:16 | Válasz | #547 | ||
Ezen van berúgókar?
| |||
|
© Zsolt | 2008. aug. 27. 19:56 | Válasz | #548 | ||
|
2008. aug. 28. 08:00 | Válasz | #549 | |||
Hatalmas problémám adódott! A majám olajszintje a max-tól kb 50-60 km megtétele után lement a nívó közepéig... Nem csöpög belőle az olaj, nem is kojtol. Nem betekerve néztem az olajszintet, ez nem tudom mennyire számít, úgy olvastam a bibliában, hogy így kell... Valami 5let?
| |||
|
ansa | 2008. aug. 28. 08:55 | Válasz | #550 |
Hát,ha először is kitekerve nézted a szintet,akkor bizony csipegeti.Ez elsősorban gyűrűproblémára utal,de ha pl.tul vékony olaj van benne ,attól is lehet.Nekem 500km alatt evett meg 2decit,ez se normális,de nekem 10w50-es fullszintetikus olaj van benne,és sztem vékony neki.Az előző tulaj 20w40-est Botond)tett bele,azzal nem ette ennyire,szóval lehet,hogy neked is kicsit vastagabb olaj kellene bele.
| |
2008. aug. 28. 09:02 | Válasz | #551 | |||
15W50-es van benne... Pont ezért aggaszt a dolog, mert ezt nem lenne szabad ennie... Főleg nem ennyire!
| |||
|
2008. aug. 28. 10:31 | Válasz | #552 | |||
Az én tapasztalatomból okulva jól tennéd ha meggyőződnél a valódi okokról, nem várnál ki, mint én. Viszonylag egyszerű lehúzni a hengert és a hengerfejet, és már látsz is mindent. Megmérheted az ovalitást (persze szakival) és láthatod a gyűrűk állapotát. Ellenőrizheted a főtengely lógását, és ha nincs nagy gond, kap egy gyűrűsort, és mehet tovább. Belekerül még két tömítésedbe a dolog, a henger, és a hengerfej alá. A többit szerintem vissza lehet tenni. Szar ügy ottmaradni a bögölyök között... Az egyre sűrűbb olaj használata végülis a probléma megoldásának elodázásoz vezet, amiből komolyabb bajok is lehetnek. Az más szitu, mikor valaki nyáron az egyik (15-20W50) hidegebb időben pedig a 10W40-es olajat használja. De az egyre sűrűbb olajak nem jelentenek sajnos megoldást, csak kokszosodást... A végén én 15W40, és 20W50-es Botondot tettem bele, fele-fele arányban. 300km ment el vele, és kilehelte a lekét. Bár amúgy is meghalt volna szerintem. | |||
| |||
2008. aug. 28. 10:48 | Válasz | #553 | |||
No és végül mitől történt ez a dolog? nem volt olajozás vagy valami más? A henger+hengerfej lehúzásáról készithetnél fotókat, ősszel engem is érinteni fog.
| |||
| |||
2008. aug. 28. 11:29 | Válasz | #554 | |||
A főtengely most lett felújítva, az ovalitás rendben és új gyűrűket is kapott! De visszaadom a szakinak sztem, hogy nézze meg!
| |||
|
2008. aug. 28. 19:20 | Válasz | #555 | |||
Akkor tulajdonképp már jelzett a géped, csak el akartad odázni a dolgot!Ilyenkor úgy szokott lenni, hogy a legrosszabbkor...Alkatrész ügyben sajnos nem tudok segíteni, nekem is gond, jótanácsra meg nem szorulsz, így fogadd együttérzésem!
| |||
| |||
ansa | 2008. aug. 28. 20:44 | Válasz | #556 |
Mondjuk ha ennyire fogyasztja,akkor annak már látványos jele is lenne,tehát azért egy erősebb huzatásnál sztem kéne kéket füstölnie...meg talán a gyertya is kokszos lenne,bár azt nehéz megállapítani,hogy tul dús-e a keverék,vagy olajkoksz.(meg ugye a hőérték is befolyásolja)de ha ennyire fogy az olaj,akkor talán olajos is lesz a gyertyád,a szélén inkább.... gondolkodva a dolgon, ha nemrég bontva volt a blokk a főtengely miatt,és uj gyűrű van a dugón,akkor ott lesz valami bibi... lehet,hogy maradt a dugón a gyűrűhoronyban valami lerakódás,és nem tömít a lehuzógyűrű,bár ha szaki csinálta,akkor ez nem valószínű,inkább csak okoskodás...valamennyit sztem fogyaszthat,de nézd meg sztem,nem füstöl-e kéken,ha igen,akkr tuti meg kell bontani.. | |
ansa | 2008. aug. 28. 20:46 | Válasz | #557 |
És volt valami előjele a haldoklásnak,az olajfogyasztáson kívül?Tehát gondolok itt zajokra,csörgés,kopogás,egyéb? Már csak jó tudni,nehogy az ember koppanjon,miközben azt hiszi,teljesen tuti moci..... | |
2008. aug. 28. 23:02 | Válasz | #558 | |||
Nos, hazudnék ha azt állítanám hogy nem voltak előjelek. Mikor megvettem, már kopogott, de Petinek is az első Maja volt amit hozott, és lövésünk sem volt, milyen hangja kéne hogy legyen. Szépen ment, nem fogyasztott sokat (3-3,2 városban 3,8) és nem is ette az olajat igazán. Szerintem az Olasz tett bele valami adalékot, amit én az első olajcsere alkalmával szépen kicsaltam belőle. Innen már nem volt visszaút, lassan behalt a dolog. Tudtam én hogy lesznek következmények, de a lelkem mélyén bíztam benne hogy a szeptemberi gurulást kibírja. Úgy terveztem, hogy télen mindenképpen szétszedem, de megelőzött a kis piszok. Az egyik előjel a hangja volt, ezeknek nem szabad bármi kopogást, csettegést, csilingelést produkálni. Az egyik "csilingelő" hang a dugó felől jöhetett, a másik csettegő a főtengelyről. Szerintem nem igaz az, hogy az olaj csak a gyűrűkön, és a szelepszárszimeringen keresztül mehet "el". Biztos vagyok benne, hogy a főtengely kopása is eredményezhet olyat, hogy a hatókarcsapágy szabályszerűen "szétveri" az olajat. Az olajak viszkozitása nem arra hivatott, hogy kalapácsütéseknek ellenáljon. Viszont mivel hallom hogy valami nincs rendben, teszek bele sűrűbb olajat. Pedig azokat a nagyobb illesztésű motorokhoz, erőgépekhez találták ki, ahol nem akkora a fordulat és a hőmérséklet. És ha ide betesszük, ott nem lesz megfelelő a kenés, ahol kéne. Ördögi kör. Különben a hangokat nehéz így leírni, de a lényeg az, ha a kipufogó morgásán kívül bármit hallotok, ott már gond van! És mivel ez Japán technika, nem is megy soká a megfelelő körülmények nélkül. A felelősségem vitathatatlan, tudtam hogy nincs teljesen rendben, most megfizetek érte. Fényképet csinálok, bár a szétszerelésnél nem voltam jelen, de Robi biztosan elmond mindent. Különben mikor jöttök szét lesz még szedve, akinek van hozzá gusztusa, belenézhet a gyomrába a kicsimnek! ez válasz mindenkinek! | |||
|
ansa | 2008. aug. 29. 09:20 | Válasz | #559 |
Érdekes,mintha nekem is lenne valami csettegó-kopogó hangja,főleg hidegen észlelem,nekem olyan,mintha a lánc csattogna,vagy talán a szelep,de mondjuk mélyebb hang,mint egy szelephézag-hang,meg a szívót a multkor néztem,jó volt a hézag,mondjuk a kipufogót nem néztem....de ez is mintha az olajcsere óta lenne,előtte botondot tett bele az előző tulaj,és lehet,hogy ez a fullszintetikus olaj nbem jó bele....(nesze nekem drága fullos olaj)szóval sztem hamarosan lecserélem 15w40-esre,és ha akkor is szól benne valami,akkor lehet,jobban belemerülök...nehogy ottmaradjak..... Ami a fogyasztást illeti,nekem bizony 4 alá még sose ment,sőt,ha kenem neki,sztem az 5-öt is bevágja....ráadásul ez leonardo,könnyebb a teste eleve,szóval picit sokallom.De azt is hozzá kell tennem,hogy mig a mayákon egy apró gázadásra fog a kuplunk,nekem eléggé felpörög,mire megindul...sztem olyan 1500-2000nél....és lehet,hogy ez okazza a többletfogyasztást...lehet,kéne új kuplungpofa bele...de akkor harang is,szóval nem olcsó a dolog... | |
2008. aug. 29. 10:09 | Válasz | #560 | |||
Ha hosszútávot teszel meg, a kuplung csak 1x fog. Ott jónak kellene lennie a fogyasztásnak. Inkább az számít, hol vállt el 2-be, mert a nagyobb fordulatszámnál bizony zabálja a benzint. Ha a hangok melegen "eltűnnek" nem nagy a baj, de a télen mindenképpen érdemes utánnajárni. Az biztos hogy kopás van, hiszen akkor lesz szép a gép hangja ha minden kitágul, és eléri az üzemi hőfokot. De hidegen is ilyennek kellene lennie. A gyári olajtól én mégyegyszer nem térek el, mert ezért is szívtam meg... | |||
| |||
ansa | 2008. aug. 29. 11:46 | Válasz | #561 |
Igazából elég sokat megyek vele városban,lámpától lámpáig,és ott azért gyakori a gázadás...hosszú távon olyan 90-100-as tempónál evett 4litert,szóval picit sokallom.250-es mayához képest kicsit magasabb fordulaton dolgozik végig,de ezeknél az 50-es kétütemű robogóknál viszont alacsonyabban.sokszor jól jönne a magasabb fordulat,gyorsításnál,mert akkor jobb lenne talán a nyomaték,vele együtt a gyorsulás.de akkor meg még többet enne...ugyhogy jó ez igy egyenlőre......az biztos,hogy a télen megnézem a variátort,a görgőket,a kuplungot,meg a karburátort is,hátha találok valamit. Apropó:milyen a gyári olaj ?10-w40-es? Miben más vajon a 10-w50-es szintetikus?elvileg hidegre ugyanaz,csak melegre még jobb? | |
Peter | 2008. aug. 29. 16:00 | Válasz | #562 |
hat, ujra jovok egy kerdessel:-2003-as majesty-rol van szo, tehat mi akar lenni az AUTOMATIKUS STARTER?
|
© Zsolt | 2008. aug. 29. 17:24 | Válasz | #563 | ||
Az indítómotort hívják így.
| |||
|
Peter | 2008. aug. 30. 06:40 | Válasz | #564 |
Zsolt, a karburatorra van szerelve valami(kivul szigetelt,ot-hat kobcentis) amibol kijon ket szal , az olasz rajzon ugy van feltuntetve , hogy ,,starter automatico''
|
2008. aug. 30. 07:12 | Válasz | #565 | |||
Az a szívató!
| |||
| |||
Peter | 2008. aug. 30. 17:33 | Válasz | #566 |
-szivato?-tehat az a valami ha nem kapja meg a megfelelo feszultseget nem idul jol a motor?-mert nalam az tortenik , hogy felnapi pihenes utan sokat kel probalkoznom az inditassal(harom -negy eleg hosszas gombnyomas),ami meleg motorral nem tortenik meg;-koszonom az infot
|
© passat52 | 2008. aug. 30. 19:20 | Válasz | #567 | ||
Bocs a vauért Péter. A szivató az ami a benzin levegő keverési arányát megváltoztatja! Szerintem ne nyulj a karburázorhoz,hacsak nem tisztitani akarod dugulás miatt! Először kezd a gyertyánál az áttvizsgálást. Ha az jó akkor az akksi feszültségét! Ha az inditómotor megfelelöen hajt s nem indul lehet kompresszióprobléma! Nézd + az olajszintet mert ha alacsony az is hozzájárul a gyenge kompresszióhoz! | |||
|
© Zsolt | 2008. aug. 30. 19:33 | Válasz | #568 | ||
Igazatok van, az a szivató.
| |||
|
2008. aug. 30. 19:57 | Válasz | #569 | |||
Valóban a karburátor "eltekergetése" az utolsó legyen mert azt jól visszaállítani már profi munka és általában máshol van a baj.
| |||
| |||
2008. aug. 30. 20:06 | Válasz | #570 | |||
Ez a szívató úgy működik, hogy fesz nélkül szívat és ahogy az indítás után megkapja a villanyt, ahogy a moci is melegszik, lassan lezár.Nem gomdolom, hogy meghalt volna lehet dugulás is.Ha kiszerelés után tudsz neki feszt adni 20- 30 másodperc múlva a tűnek lassan ki kell jönnie.Ha bizonytalan vagy javaslom a szerelőt
| |||
| |||
zoli | 2008. aug. 31. 14:01 | Válasz | #571 |
ha valaki tud segiteni yp250 felujitásban dobjon egy mail-t a pucu1@freemail cimemre,hogy felvegyük a kapcsolatot
|
2008. aug. 31. 17:06 | Válasz | #572 | |||
Mire gondoltál konkrétan?
| |||
| |||
Peter | 2008. aug. 31. 19:01 | Válasz | #573 |
kosz az infot,tesztelni fogom az elemet ,lehet a feszultseggel lessz a gond?
|
© Zsolt | 2008. szept. 02. 07:38 | Válasz | #574 | ||
Mit kellene javítani a gépen? Blokk generál kellene?
| |||
| |||
© baranyai.imre | 2008. szept. 02. 07:39 | Válasz | #575 |
Van valakinek doboztartó konzol 250-es maján?Honnan lehet beszerezni?
|
© Zsolt | 2008. szept. 02. 07:47 | Válasz | #576 | ||
Nekem van, az egri barátaink segítségével jutottam hozzá. Boltban is lehet kapni, olyan 16 rúgó környékén mérik darabját.
| |||
|
© baranyai.imre | 2008. szept. 02. 08:01 | Válasz | #577 |
Vasárnap ha tudok menni a talira beszélünk róla bővebben,addig rá kédezek még néhány cimbinél.Az irányár jó támpont.Köszi. |
© Karcsi | 2008. szept. 02. 09:09 | Válasz | #578 | ||
Imre. doboztartó konzolt Én is tudok, nekem a 125-ös höz olyat hoztak amikor megrendeltem, de az nem lett jó, igy amárkakereskedés polcán rohad!!! jól elbaltázták a rendelést, ráadásul még nagyon drágán adták volna 24000ft...azért mert gyári...szerintem Zsolt ajánlata nagyon jó. Megtudom adni a kereskedés telefon számát. Kecskeméten van az üzlet.
| |||
|
© baranyai.imre | 2008. szept. 02. 14:35 | Válasz | #579 |
Itt nálunk Debrecenben csak a Yamaha Máthé szakkereskedésben tudnának segiteni a konzol ügyben (csillagászati összegért).A ti ajánlataitok sokkal jobb.Köszönöm! Zsolt! Tudnál nekem 1 tel.számot adni ahol érdeklődhetnék az ügyben? |
© Zsolt | 2008. szept. 02. 15:23 | Válasz | #580 | ||
Tamás hamarosan belép a rendszerbe, majd ő ad további infókat. A konzol a Majesty Club tagjainak ha jól emlékszem 10 rúgó. (persze majd a club matricát is fel kell tenned és várunk a mostani talira is. Keletről csak én vagyok ezidáig) | |||
|
2008. szept. 02. 19:39 | Válasz | #581 | |||
Nos Imre, meg vagy fogva. Tudod mit? Szavamat adom (betűimet) hogy ha eljössz Egerebe a talira, 10'000ftért kapsz egy a gyárival megegyező, porfestett fekete csomagtartót. Szerintem baráti az ajánlat, pedig még meg sem szorítottuk egymás kezét csak képletesen. Ne mondd hogy zsarolásíze van a dolognak. Sőt, ha a motorodon a likak ki vannak fúrva, fel is tesszük! Nos? | |||
|
2008. szept. 02. 19:53 | Válasz | #582 | |||
Valaki le tudná méretezve rajzolni a 125-re való doboztartót?Most már kiváncsivá tettetek mit adnak 16 rugóért!Csak képen láttam messziről, de szerintem kapcsiból legyártható ha van egy jó rajz.
| |||
|
2008. szept. 02. 20:21 | Válasz | #583 | |||
Nos Feco, hogy a 125-re minő konzol való azt én nem tudom, de az biztos hogy a 250-esé nem egyszerű, és nem nagyon hajlítgatod ezt az agyagot kézzel. Hogy legyártható abban igazad van, nekünk is sikerült. Mi (nagyképű voltam, bocsánat, Korózs Peti intézte, én csak aszisztáltam amit tudtam) a gyári konzolt vettük alapul, Budapesten megcsinálták a méret alapján a másolatot, lézerrel van kivágva. A gyáritól annyiban jobb, de tényleg, hogy annak csak két kb. 8x40-es ovális furata volt a doboz rögzítéséhez, a miénken pedig ezen felül még 2-2db 8-as furat is rendelkezésünkre áll. Bizisten ha visszakapom a motoromat megcsinálom az idevágó képeket, hogy lehessen látni mi a lényeg. Különben annyira erős, hogy ennél fogva simán fel lehet emelni a motor hátulját a földről! Szóval ha van etalon, a címet elküldöm Neked hogy hol érdemes megcsináltatni, de előre jelzem, hogy Petinek a 6db is éppen anyagár. Azért csinálta, hogy van-e rá kellő kereslet. Mivel motorosboltja van.Hát ennyi, remélem valamit tudtam segíteni, nem csak elkeserítettelek...
| |||
| |||
© baranyai.imre | 2008. szept. 02. 20:45 | Válasz | #584 |
Nos Tamás!Az ajánlat nagyon csábitó.Tényleg megfogtál.Eddig úgy 80% hogy menni tudok.Sajnos nem rajtam múlik.kb még 1-2 nap és szinte már biztosat tudok mondani.Amúgy 14-én hol találkozna a csapat?Én debrecen felől a 33-as úton jönnék.
|
© Zsolt | 2008. szept. 02. 20:58 | Válasz | #585 | ||
Az biztos, hogy nagyon frankó, én nem bántam meg, hogy megvettem. 35 literes doboz van rajta, zsugor ásványvizet simán visz. Az egri találkapontot meg majd megbeszéljük. Én pályázom majd, Nyíregyházáról ez a legegyszerűbb, a pályadíj (~800 Ft) is elenyésző.
| |||
|
2008. szept. 02. 21:00 | Válasz | #586 | |||
ZSolték az M3-ason jönnek Nyíregyháza felől, ha sztrádáznál talizhatnátok hamarabb az M3,M35 találkozásánál valahol, és kezdhetnétek a bandázást. Neked sem egyszerű a 33-as, mert a Hortobágyon végig 60-as táblák vannak, nagyon gonosz, és hosszadalmas. És ráadásul a szerv is figyel nagyon, tapasztaltam ám! Jobb egy kamion hátszelében tuti 90-el. A találkozót mindenképpen a Motel Botax elé szervezem hajnali 09.00-ra. Nektek egyszerű lesz, mert elétek megyek különben ZSolt még leír nekem egy tiszteletkört a Bükkben is!
| |||
| |||
© Zsolt | 2008. szept. 02. 21:07 | Válasz | #587 | ||
Így van, ahogy Tamás írta. Egy kamion mögé biztonságos távolságra be kell állni, és az autók tulajdonképpen nem a motort előzik, hanem a kamiont. A sebességük is éppen megfelelő, tapasztalatom szerint 85-95 között mennek. A gépnek éppen jó. A főutakon mifelénk is rengeteg 60-as tábla van, igaz kell is, mert nyomvályúsak az utak. | |||
|
2008. szept. 03. 06:23 | Válasz | #588 | |||
Tamás köszi a választ, amit láttam képen 25-ösre elég primitívnek tűnt, a 250-est egyáltalán nem láttam.Talán jut idő az összerakásra akkor utánna dobozt szeretnék tenni rá én is. Átrakom a hondámról.Jó időt az úthoz mindenkinek!
| |||
| |||
M. Zoltán | 2008. szept. 03. 07:40 | Válasz | #589 |
Hagy dicsérjem én is a K. Peti féle doboztartó konzolt. Nálunk nagyon bevált, a 42 literes dobozt tele cuccal úgy tartja, hogy Anya még neki is szokott dőlni. A galériában meg tudod nézni kisebb és nagyobb dobozzal is, talán a 13. képen látszik legjobban.
|
Peter | 2008. szept. 03. 09:44 | Válasz | #590 |
nos, nekem 125-osom van es le fogom fotozni a csomagtartot es mericskelhetek;-most nem tehetem,holnapra meglessz
|
© baranyai.imre | 2008. szept. 03. 11:22 | Válasz | #591 |
A képekből sajnos nem sokat látok,de a leírtak alapján biztosan erős lehet.Ha minden jól megy nemsokára élőben is láthatom
|
2008. szept. 03. 19:13 | Válasz | #592 | |||
A 250-es biztos más mint 25-ös! Ami a 13-as képen van az erős stabil benyomást kelt én nem ilyent láttam.
| |||
| |||
2008. szept. 05. 18:05 | Válasz | #594 | |||
Ketyeg a 25-ös!Kis üröm az örömben alapjáratom össze vissza, gázadás után lassan megy vissza alapra, mintha levegőt szívna!Olyan mint egy szimmeringes kétütemű.Lehet, hogy elkötöttem valamelyik levegőzőcsövet, mert sajnos már szétszedve vettem.Lehet egyszerűen csak a toroknál szívogat össze-vissza! Lehet valami más is ? Kinek van tapasztalata ilyen ügyben?A karburátoron egyetlen állítócsavart találtam.!?
| |||
|
© baranyai.imre | 2008. szept. 05. 18:58 | Válasz | #595 |
Tamás vagy Zsolt!Meg kérnélek hogy nézd már meg a doksi tárban a 250-es majának az első kerék csapágy számát,vagy méretét.(valamiért nekem a gép nem nyitja meg,csak hibát ír ki az akrobat)97-es évj.Előre is köszönöm.
|
© Vilmi | 2008. szept. 05. 19:54 | Válasz | #596 |
Ha jól látom, 93306-30202. Ezt az alkatrész katalógus, 5GM2_2000-ből néztem ki, a 37.oldalon.Ha ott rosszul volt írva, akkor én is elrontottam! Mondjuk a 97-ben olaszul is ugyanez a szám!
|
© Józsi | 2008. szept. 05. 20:35 | Válasz | #597 |
Szia mindenkinek. SOS segítséget kérek. 2001-es 125-öm van. Eddig minden problémamentes volt idáig. Ma egy délutáni dugóban leállítottam a mocit, hogy ne pöfögjön feleslegesen, majd indulásnál megmakacsolta magát. A hibajelenség: gyújtásráadásnál karattyol egy kicsit, mint amikor a akksisarut visszarakjuk. Majd az első fék behúzásánál megszűnik minden. A kulcs elfordításával minden kezdődik elölről. A műszerfalnál kutakodjak, vagy lent az elektronikánál???
|
© baranyai.imre | 2008. szept. 05. 20:42 | Válasz | #598 |
Köszi Vilmi! Holnap d.e. csapágy beszerzés,hogy a vasárnapi túrára patent legyen
|
© Vilmi | 2008. szept. 05. 20:46 | Válasz | #599 |
Sok sikert! Remélem találkozunk. Üdv.
|
© Zsolt | 2008. szept. 05. 21:07 | Válasz | #600 | ||
Javaslom előbb szereld ki és csapágyboltban minta után vásároljál. A számok időnként becsapnak.
| |||
|
2008. szept. 05. 21:28 | Válasz | #601 | |||
Front wheel bearing (left-riht)6302RS első kormány csapágy (bal-jobb) 6302RS Én ezeket a számokat találtam a 2-11-es oldalon, az én manualomban. Szerintem ez más mint amit Vilmi nézett, javaslom fogadd meg amit ZSolt írt, és vidd a csapágyat, vagy legalább vedd ki, és nézd meg mi a száma! Ha megvan, légyszi tudasd, nekünk sem árt tisztába lenni az adattal hogy stimmel-e! | |||
|
2008. szept. 05. 21:29 | Válasz | #602 | |||
Ja, és elfelejtettem írni, hogy MINDEN szükséges alkatrész a szerelőnél van, most már rajta múlnak a dolgok, meg az időjáráson...
| |||
|
© Vilmi | 2008. szept. 05. 21:33 | Válasz | #603 |
Peti azt mondta, mind a ketten a piros Majával megyünk! Persze külön-külön!
|
2008. szept. 05. 21:39 | Válasz | #604 | |||
A Próféta beszéljen belőle!
| |||
|
© Zsolt | 2008. szept. 05. 21:49 | Válasz | #605 | ||
Hányan leszünk vasárnap?
| |||
|
|
|
|