Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Yamaha Majesty tunning
ki az aki tunningolt már majesty 150-et

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


 © adam00102008. márc. 13. 04:32 | Válasz | #1 
az lenne a kérdésem vki tunningolt már majesty 150 vagy 125 mert a polini és a malossi árul hozzá dolgokat csak elég horibilis össszegért,a kérdés az lenne ki az aki vett bele bérmilyen cuccot fentiek közül és ha igen mit változott?

TopJoe2008. márc. 13. 11:48 | Válasz | #2 
Üdv ! Mi az amivel nem vagy megelégedve vagy amiből több kellene?
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2008. márc. 13. 12:13 | Válasz | #3 
Hello Adam! Maját ugyan még nem tuningoltam, de azt kapásból megmondom mi fog válltozni.
1. Fogyasztás. Gondolom ez érdekel a legkevésbé, mert Neked a teljesítmény kell, annak meg ez az ára.
2. Élettartam. Kb 40%-al csökken, rosszabb esetben a 40%-ára csökken.
3. Jobb gyorsulás, alapból más a légszűrő, kisebb tuningolásnál csak a variátorban válltoztatják meg a görgősúlyokkal a sebességválltás ütemét. Nagypbb fordulatszámon vállt el. Ehhez mindent cserélni kell, görgők, kuplungrugó, és hátsó tárcsatolórugó. Így kapod szettben.
4. Komlyabb tuning esetén, cserélhetsz hengert, dugót, hengerűrtartalomnövekedést érsz el, ezálltal is jobb menetteljesítményeket érhetsz el.
Határ a csillagos ég, ill. a józan ész. Egy dologra had hívjam fel a figyelmedet, ha a kerékméretet nem pumpálod fel 15 colra, ne próbálj meg vagesz módon bevágódni a kanyarokba!
Különben szerintem a Polini is, és a Malossi is nagyon jó.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. márc. 13. 12:37 | Válasz | #4 
Hali! Szerény véleményem szerint négyütemű egydugós blokkot nem éri meg feltuningolni. (én nem is fogom) Az említett cuccok horror árakon mennek és ahogy Tamás írta a motor élettartama hamar eléri a végét és jöhet a full generál, vagy kuka. Én csak kétütemű blookot tuningolnék, olcsóbbak a cuccok hozzá és kevesebb dolgot is kell cseréni.(nincs pl. szelep és vezérlés). Igaz 2 ütemű maja nincs. Szóval szerintem ne tuningolj.
Zsolt

 © jasa2008. márc. 13. 14:51 | Válasz | #5 
A legolcsóbb tuningjavaslat: vegyél egy 250-est Komolyan pedig: ahogy a többiek előttem leírták.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Maxx2008. ápr. 01. 19:28 | Válasz | #6 
Sziasztok 2 napja vettem egy 125-öst kicsit féltem hogy jó lessz-e... egy runner 125 ösön agyaltam. Megláttam meghallottam..... mentem vele... ha valaki kinötte a gyerek robogokat ez a következő lépés. TUNING... ameddig ilyen hibátlan minden rajta hozzá se nyulnék!!!

Asszem 250 és a 400 ast is magamévá teszem... :) Maxx

tamas2008. ápr. 01. 19:42 | Válasz | #7 
Szevasz Maxx! Te nem vagy MAD ugye?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. ápr. 02. 09:58 | Válasz | #8 
A tuniggal kapcsolatban igazad van. Amíg hibátlan ne nyúlj hozzá!
Zsolt

 Krisz2008. máj. 23. 19:00 | Válasz | #9 
csá!
én csak fehér indexeken gondolkodok csak nem találol hozzá:(

Majaman2008. nov. 05. 19:38 | Válasz | #10 
Sziasztok

Egy-két érdekesség akit érdekel!!!

Malossi cikkszámok köbcentire bontva:

125 cm3:

3111248 : Henger 63mm átmérő
5911854 : Modositott vezérműtengely
6712071 : Áttételi fogaskerekek Z 14/43
5113134 : Multivar 2000 Variátor
6111056 : Kevlár szíj /Régi típusú /
6611095 : Multivar 2000-be való görgök
6611156 : Eredeti varioba való görgök
6111703 : Ventilvar 2000 /Ventilátor ékszíjtár
6111660 : Hátsó kuplungtárcsa /Kerék felöli/
5212544 : Nem állitható kuplung kpl.Harang nk!
29 9605 : Nem állitható kuplung-bakisrúgó 3klt
5212450 : Állitható kuplung /kopásra-nyitásra/
29 9605 : Állitható kuplung-ba kisrúgó 3 klt
2911325 : Eredeti kuplung-ba kisrúgó 3 klt

Majesty 150-es és 180-as típúshoz külön kérésre segitek a lehetséges alkatrészek kiválasztásában kérlek hívj telefonon!

Majesty 250 cm3 1999-ig és 2000-től:
31 9578 : Henger 298 cm3-es 74mm átmérő
5911517 : Modositott vezérműtengely
2711824 : Modositott szelep
67 9974 : Modositott végáttétel Z 17/37
5111225 : Multivar 2000 varióváltó
61 9582 : Kevlárszíj /x kevlár:6112744/ ÚJ!!
66 9919.GO : Multivar 2000-be való görgök
66 9919 :Eredeti varióba való görgök/lásd lejeb
29 9976.RO:Kontraszt rúgó a kuplungba/nagy rugó
6111102B: Ventillátor ékszíjtárcsa
6111763 : Hátsókuplungtárcsa /kerék felöli/
5211835(*):Állitható kuplung (*) lásd lejebb!!
2911848(*):Állitható kuplung-ba kisrúgó 3 klt
2911848(*):eredeti kuplung-ba való kisrúgó 3klt
(*) 2000 előtti régi kasznis motorokba más a cikkszám!!! /kivéve Én :-( Motorcsere:-( /
1411417 : Sport légszürő szivacs /Nagyon jóó!!/

Majesty 400cm3 /motorkód:H317E/

5112623 : Multivar 2000 variátor
6112960 : X kevlárszíj
6611760 : Multivar 2000 variátor-ba görgö
6611760 : Eredeti variátor-ba görgö
5212819 : Állitható kuplung
2913137 : Állitható kuplung-ba kisrúgó 3 klt
2911848 : Eredeti kuplungba kisrúgó 3 klt
0313380 : Olajszürő

Akinek kérdései vannak szívessen állok rendelkezésre!

Majesty 250cm3-hez nemsokára prezentálom az árakat is!!!

Üdvözletem:Majaman

talicskas2008. nov. 05. 21:31 | Válasz | #11 
Tibi!! Tuning index relé van? és mennyi:))
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

Feco2008. nov. 06. 21:21 | Válasz | #12 
Vannak tuning műanyagok, csak karos ollóval kettévagdostam őket!Jó lesz?
Motor után,első a család legyen!

talicskas2008. nov. 06. 21:42 | Válasz | #13 
Fecóóóóóóóóó..Ne tedd
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

tamas2008. nov. 06. 23:06 | Válasz | #14 
TIBI! Ezt az anyagot ZSoltak is el lehetne küldeni, és feltenni a Dokutárba. Bár az oldal célja nem a tuning, még mindig jobb, ha tisztában van az illető vele hogy mibe fog. Úgysem az a hülye aki adja a tanácsokat, mindig az, aki megfogadja!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Balázs2009. feb. 24. 21:50 | Válasz | #15 
Karcsi,ezt írják a pöffögöröl.Az igazság a kettő között van. Egyes modellek a más áramlástani viszonyú kipufogó után tudnak menni, illetve a karburátor még ebben az áramlástani tartományban is közel optimális benzin levegő keveréket szállít, más modellek pedig igényelnek egy szoftveres beavatkozást, karbis testvéreik átfúvókázást. Ez annak a függvénye, hogy a motorkerékpár tüzelőanyag ellátó rendszere mennyire rugalmas és milyen ki nem használt tartalékokkal rendelkezik. Általánosságban elmondható, hogy a korszerű, lambda szondával vezérelt befecskendezős modellek – ha nem is a legmagasabb teljesítményen üzemelve – de után tudnak menni a keverékképzéssel olyan módon a megváltozott áramlástani tulajdonságú kipufogónak, hogy ez a motor nem fogja károsítani. A karburátorosoknak már általában valami külső segítség kell, egy nagyobb főfúvóka vagy emelt porlasztótű.
A legmegnyugtatóbb az, ha egy kompetens, terheléses fékpaddal rendelkező műhely felteszi görgőre a motort és mér a teljes üzemi tartományban lambda értéket és ebből következtetni tudnak, hogy van-e olyan résztartomány, ahol a motor bedúsul vagy elszegényedik. A méréseknek megfelelően megteszik a beállítás megfelelő lépéseit. Így elkerülhető a szegény keverékkel járó melegebb üzem, vagy a túl dús üzemmel járó környezetszennyezés, túlfogyasztás, teljesítménycsökkenés.
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

 © sp1szacsa2009. feb. 24. 22:04 | Válasz | #16 
tyűha ez a venes book ból van úgy látom vagy a motortuning almanachjából :P
vicceltem de amit írtál szín igaz.

Csak gondoljunk bele van egy gép amit terveznek az egyszerűség kedvéért 100 lóra s ezzel kb. terveznek 100 e KM et ebben a szerkezetben van 5% tartalék amit elbír a szerkezet. Viszont mi tunigunk 20 % ra sikeredik az nem 20% csökkenti az élettartamot hanem hatványozottabban terhel egyes alkatrészeket.

Ergó a tuning nem arról szól, hogy élettartamot növelünk...
Aki nem tudja melyik kikötőbe tart, annak semmilyen szél sem kedvez!

Balázs2009. feb. 24. 22:11 | Válasz | #17 
Csabi,örülök hogy olvasod.
Karcsival együtt spori dobot szeretnénk.
Az a kérdésem mennyiben változtatja meg a motort és kell-e állítani valamin (injektor,karbi,szelep)
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

Balázs2009. feb. 24. 22:13 | Válasz | #18 
totál bike-on olvasok érdekes kérdések vannak.
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

 © sp1szacsa2009. feb. 24. 22:18 | Válasz | #19 
Az injektoros elbírja mert a lambda szonda annyit korrigál, ha nincs mint az én 400 asomon gyertyaszínt nézek és az információs műszerfalon felveszem az adható üzemanyag mennyiségét max ra :p

Ha karbis akkor fúvóka mese nincsen....
Aki nem tudja melyik kikötőbe tart, annak semmilyen szél sem kedvez!

Balázs2009. feb. 24. 22:18 | Válasz | #20 
Csabi,neked sportdobod van?
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

Balázs2009. feb. 24. 22:20 | Válasz | #21 
köszi a választ,oda figyelek mikor csinálják majd
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

 © sp1szacsa2009. feb. 24. 22:20 | Válasz | #22 
Uppsz majd elfelejtettem a karbis-hoz dukál még egy nagyobb légáteresztésű szűrő is de az injektorosnak sem árt mondjuk egy K&N vagy BMC stb
Aki nem tudja melyik kikötőbe tart, annak semmilyen szél sem kedvez!

 © sp1szacsa2009. feb. 24. 22:21 | Válasz | #23 
igen egy leo vince 4road
Aki nem tudja melyik kikötőbe tart, annak semmilyen szél sem kedvez!

Balázs2009. feb. 24. 22:23 | Válasz | #24 
Neked mennyiben van ez a dörentö,szűrővel?
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

 © sp1szacsa2009. feb. 24. 23:07 | Válasz | #25 
a szűrőt én készítettem egy kiszolgált 87 gixxerből( ha gondoljátok egy sör mellett elmesélem) mentvén 2000 pézért a cső 275 erjó volt anno dazu 2005 ben
Aki nem tudja melyik kikötőbe tart, annak semmilyen szél sem kedvez!

 © Karcsi2009. feb. 25. 07:04 | Válasz | #26 
Balázs!
A kistestvér karbis, ezért gondolom mint ahogy írtátok majd valamivel utánna kell mennem a beállításhoz, ez mind rendben is van. Raptor Fredy szerint a kipufogot a motor teljesítményéhez fogja majd elkészíteni, megkérdezte a motor teljesítményét, és Ő azt mondta ennek a függvényében fogja majd elkészíteni(számítás). Amikor beszéltem vele, Én nem a teljesítmény növelést akartam megemelni a motornál, hanem a kinézetét a dobnak.
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

Balázs2009. feb. 25. 09:10 | Válasz | #27 
Karcsi,valahogy ezt tarsd szem előtt.A legmegnyugtatóbb az, ha egy kompetens, terheléses fékpaddal rendelkező műhely felteszi görgőre a motort és mér a teljes üzemi tartományban lambda értéket és ebből következtetni tudnak, hogy van-e olyan résztartomány, ahol a motor bedúsul vagy elszegényedik. A méréseknek megfelelően megteszik a beállítás megfelelő lépéseit. Így elkerülhető a szegény keverékkel járó melegebb üzem, vagy a túl dús üzemmel járó környezetszennyezés, túlfogyasztás, teljesítménycsökkenés.
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

Balázs2009. feb. 25. 09:11 | Válasz | #28 
Ok Csabi,viszem a karton sört,biztos ami ziher alapon.
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

 © SPOILERES2010. márc. 07. 12:14 | Válasz | #29 
ÉN amugy nem tuningolási céllal rakom majd bele a sport levegőszürőt hanem mert nálam bevált (és hosszab távon olcsóbb is) több autónál is észre vettem 1.8 jetta 100ekm/2év
1.5tdi opel 260ekm/5év
1.8nissan stanza 60ekm/1év
1.3kadett 160ekm/2év
renault scenic 90ekm/5évalatt
és azt vettem észre hogy ha kb 4-5000 km ént kitakaritod akkor sokkal több szemét van benne mint egy hasonlo sima légszürőben persze alap feltétel hogy rendesen mindenütt be kell olajozni
na és akkor most jön a motor teszt ha nem válik be akkor majd szolok nektek
de ha jobb ...........:) :)

egyébként az én motoromban a levegőszürő alig piszkolodik de azért cserélem és most majd meglátjuk ez mennyire lesz piszkos
egyébként a motorban lévő levegőszüröm felülete sztem nagyobb mint a scenic 1.6 16v 107 lovas szgkban

 © SPOJLERES2010. márc. 14. 22:11 | Válasz | #30 
EMBEREK MA kiprobáltam a sport levegőszürőt háát sok változást nem vettem észre legfeljebb 6000f/min fölött nagyobb a hang de lehet csak én beszélem be magamnak
holnap viszateszem a régit és mérek egy gyorsulást igy is ugy is :-(

Feco2010. márc. 15. 08:39 | Válasz | #31 
A sportlégszűrőhöz kellene sportfúvóka sőt sport vezérműtengely is.Így egyesével csak fogyasztásnövelésre jók ezek a holmik.Talán a hang és a külső változik, már akinek ez tetszik.
Motor után,első a család legyen!

 © SPOILERES2010. márc. 15. 08:59 | Válasz | #32 
deee ez nem direkt szürő hanem betét és nem az ami ugynézki mintha sürü damilból szőtték volna hanem valami finomabb szövet ből van és ezen nem lehet átlátni ellenbena többi sportlégszürő amit láttam azokon majdnem átlehet látni a pici lukakon a drotháló között tegyek fel egy makrót róla

Feco2010. márc. 15. 09:03 | Válasz | #33 
Nem láttam még ilyent.
Motor után,első a család legyen!

tamas2010. márc. 15. 09:25 | Válasz | #34 
Ezekhez a szűrőkhöz szerintem kell a légszűrőolaj. Már amin át lehet látni. Mikor a levegő megkerüli a "rácsokat" amin át lehet látni, a porszemcsék megtapadnak a rajta lévő olajon. A por nem fordul olyan hirtelen. Szárazon veszélyt jelentenek a motor belső épségére! Csak a nagyobb darabok akadnak fel.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © SPOILERES2010. márc. 15. 10:19 | Válasz | #35 
be van olajozva monden olajozottan megy még én is ja csak én sörrel és sztem 3000 ként mosom takaritom de kb ezrenként meg megnézem az állpotát már csak kiváncsiságból is

 © satyapapa2010. márc. 15. 20:37 | Válasz | #36 
Azért a sportlégszüröt használók között nemmindig számit az hogy esetlegesen bejuthat a rendszerbe pór.Ez vele járhat.Egyébként a normál alkatrészek használata mellet a sport szürönek annyi a szerepe hogy intenziv gázadáskor a légszürö házban lévölevegö elöbb potlódik,könnyebbé válik a szivo hatékonyság.Sportos vezetésnél, hosszab távon elöny,valamint erös páratartalom esetén is.
Gyakran kell tisztitani,és kerülni ajánlatos a nagyon koszos helyeket.Mi is árultunk ilyet és sokan esküsznek rá.Szerintem elöny de ismerni kell a használatát.Városba ,dugóba nem sok értelme van,szerintem.
06304373303-vagyok elérhetö

 © satya012010. ápr. 03. 14:06 | Válasz | #37 
Sziasztok! Van egy 2001-es Majesty 250-em. Sokat használom városban de a hosszabb túrákat sem vetem meg. Gondom a következő: 90-100-as tempót szeretnék tartani de úgy érzem itt már sokat pörög a moci, és nem biztos hogy egy egyhengeres ezt hosszú távon szereti. Arra gondoltam végáttételt módosítanék, hogy a fordulat lejjebb essen ,persze így a motor dinamikályából veszítenék de hátha ez belefér. Van-e valakinek ilyen téren tapasztalata? Illetve tudja-e valaki mit kóstálhat egy ilyen átalakító szett és hol kapható(Malossi,Políni)? Köszönöm!

TopJoe2010. ápr. 03. 17:19 | Válasz | #38 
Szia satya01.ugyanilyen motorom volt,palyan 2 szemellyel csomaggal 100-120 kozott vigan mentem vele.Vegattetel malossi van, 2 db alkatreszbol all,tavaly ha jol emlekszem 28 korul volt.Pl.a gyori city bike webaruhaz egy het alatt megszerzi.De ezt tavaly kiveseztuk,valoszinu gyenge lesz a motor vele.Ha kell holnap elo tudom ásni az árat es a cikkszamat,ha haza mentem.Ha gyari a vario es kuplung,biztos nem porog sokat.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Zsolt2010. ápr. 03. 21:10 | Válasz | #39 
Végül is Topi leírta a lényeget. Hosszú végáttételt lehet kapni, de ahhoz kevés a 20 paci. Amúgy 90-es tempónál nem kopott hajtásláncnál ha jól emlékszem 5500-at főtengely.
Zsolt

 © bikerlacee2010. máj. 07. 18:59 | Válasz | #40 




Japánban nagy divat lett a robogó pimpelés.
Valaki belekezd???

 © bikerlacee2010. máj. 07. 19:01 | Válasz | #41 
Na jó-csemegézzetek;lehet ötleteket meríteni...RobogóPIMP

 © SPOJLERES2010. máj. 07. 19:13 | Válasz | #42 
Ezen hogy kell ülni vagy fexenek rajta
Sztem nem ér le a lábuk azért ültetik le a gépet:-)

 © Zsolt2010. máj. 07. 20:38 | Válasz | #43 
Ez az izé itt lentebb..., szóval ez a valami ami korábban robogó volt egy tudathasadás feltételezhető terméke. Vagy az alkotó túl sok füves cigit szívott. Itthon teljesen elképzelhetetlen, hogy valaki ilyet alkosson. Nincs az a vizsgabiztos, aki kiengedné forgalomba. Maximum kerti dísztárgynak jó. Borzalom...
Zsolt

mecsusz2010. máj. 07. 23:19 | Válasz | #44 
Én nem mondanám hogy "borzalom" inkább fantasztikus gyönyörű mocik!
De hát ízlések és pofonok.....
Egy ilyen vasért lehet hogy letenném a choppert!
Sajnálatos dolog hogy ezeket a mocikat Magyarországon nem lehetne levizsgáztatni. Minden más országban ez nem jelentene problémát! Pedig biztos vagyok benne hogy maximálisan biztonságosan vannak megépítve!
Egy szó mint száz... nekem nagyon tetszenek ezek a robogók!
A föld az univerzum elmegyógyintézete.

 © SPOJLERES2010. máj. 08. 00:08 | Válasz | #45 
Minél alacsonyabban ülsz két keréken annál nehezebb egyensujozni
Ellenben a
''3méteres ''
tengejtáv stabilabb egyenes futást eredményez

Feco2010. máj. 08. 06:29 | Válasz | #46 
Nem közlekedésre való...Pénzkidobás mert sok van...
Motor után,első a család legyen!

tamas2010. máj. 09. 17:26 | Válasz | #47 
Megvan az a réteg és megvan rá a pénze. Csak mi nem találkozunk velük. Szerencsénkre...
De próbálna csak felmenni vele Galyatetőte. Olyan kátyúk vannak az úton, hogy maximálisra emelt futóművel is felakadna. Színpadra való gépek, de van köztük ami szépre sikeredett.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © SPOILERES2010. máj. 10. 18:08 | Válasz | #48 
tamás itt vannak a neked valo trike kok illetve itt

 © SPOILERES2010. máj. 10. 18:37 | Válasz | #49 

tamas2010. máj. 10. 20:35 | Válasz | #50 
Huhhh... Majestyből nem csinálnak...? Nem szertnék pofátlannak látszani, de mégis...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © M. Zoltán2010. máj. 11. 08:13 | Válasz | #51 
Nos, ezek négykerekűek (ál trike), de jól néznek ki.

Itt egy Maja:

Maja...

Maja2...

 © SPOJLERES2010. máj. 11. 09:09 | Válasz | #52 
Előtted a lehetőség
Neked van két majád
Dobj össze a kettőből egyet;-);-);-)
Segitek;-)

 © M. Zoltán2010. máj. 11. 13:03 | Válasz | #53 
Ne az összerakásban, hanem a forgalomba helyezésben segíts, sokkal nagyobb feladat. Egyébként érdekes megoldás ez a négykerekű trike, mert, ha a mankókerék rugózása nagyon erős, akkor teknősre taposott úton kritikusra csökkenhet a középső (meghajtott, fékezett) kerék tapadása. Ha meg túl puha, akkor nem tartja meg a motort az utassal. Ki kellene próbálni, csak olyan messzire kellene úszni érte.

Bertalan Tibor2010. jún. 03. 21:16 | Válasz | #54 
Az a 3kerekü maja nagyon király, nekem kell olyaaaaan

tamas2010. jún. 04. 09:08 | Válasz | #55 
Nekem a 400-as tetszi nagyon... Feltelepedni, oszt jól elpöffeszkedni...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Flow2010. jún. 16. 00:36 | Válasz | #56 
Már jó ideje halogattam egy LED tuning élménybeszámoló, ötletadó, ésatöbbi fotós összeállítás elkészítését, ma este végre vettem a fáradságot és összeraktam. Olvassátok, használjátok, terjesszétek kedvetekre! Ha sikerül, PDF-et is csinálok belőle és bekerülhet a dokumentum tárba! Elérhető itt:
Majesty 250 LED tuning

Ha esetleg valaki valamelyik képet teljes méretben szeretné megkaparintani, akkor klikkeljen a fullsize verzióra!

 © Forrest2010. jún. 16. 06:21 | Válasz | #57 
Flow, átnéztem, hasznos ám az anyag! Tegnap láttam Orpi motorját és őszinte tisztelettel adóztam a munkája előtt. Csodás lett szerintem. Természetesen fellelkesedtem és hűdetetszik, így perpill én is nagy kedvet érzek valami egyedi ledes dekorációra, amit a tél folyamán meg is ejthetnék. Mondjuk ismerve magam, ez a lelkesedés vagy elül addig, vagy pedig gigantikus méreteket ölt majd :-) Villanyszerelő ismerősöm is van (talán a népi hímzéshez értek még úgy, mint az áramhoz... hiába több tárgyból is vizsga és szigorlat), de a szöszölős munkát azt meg tudnám csinálni.

 © Forrest2010. jún. 16. 06:23 | Válasz | #58 
Bocsánat, még annyit, hogy természetesen - ha nem zavarom majd - Orpihoz fordulok majd elsőként szakmai jótanácsokért e tekintetben. Mire érdemes figyelni, milyen ellenállások, hogyan legyen. Józan paraszti ésszel végiggondolva, talán a különálló elemeknél a vezetékek kicsit ráhagyva, csatlakozók formájában egyesülnek, így bontásnál sem okoz problémát. Na mindegy, erről majd még később.

orpi552010. jún. 16. 06:32 | Válasz | #59 
Természetesen bármikor bármiben segítek.
Az karosszériaelemek nálam is csatlakozók formájában bonthatók.Én vízmentes led foglalatokat alkalmaztam,és ahol csak tudtam a villanyszerelésben alkalmazott un."kábelcsatornában"szereltem a ledeket,ezzel is biztosítva a vizmentességet.

 © Forrest2010. jún. 16. 06:36 | Válasz | #60 
Áramot honnan kaptál? Ledek teljesítményével kapcsolatban mire figyeltél? Ellenállás vagy bármi ilyesmi kellett, gondolom. Vagy ez a téma már nem fér be ide, alaposabb átbeszélést igényelne?

 © Forrest2010. jún. 16. 06:46 | Válasz | #61 
Mondjuk az is igaz, hogy ezt vagy olyan igényes módon érdemes csinálni, ahogy Te bánsz a motoroddal, vagy sehogy.

orpi552010. jún. 16. 07:33 | Válasz | #62 
Akksiról van lekötésem egy kapcsolón keresztül,amin az egész "díszkivilágítást"le tudom kapcsolni.
A ledek minősége,fényereje az elhelyezéstől(kontúrfény,pótféklámpa,úszófény..)változik,és az előtétellenállások nagysága is,attól függően,hogy milyen fényerőt akartam adni a ledeknek.Pl.a kontúrfénynél,ami a karosszérián végig fut,alaposan levettem a fényerőt,épp hogy csak kiadja a sötétben a motor vonalait,mert szerintem nem szép,ha túlzottan világitanak.Ezeknek baromi fényerejük van,főleg egy jó foglalatban,ami még fel is erősíti azt,de a teljes fényerőt én csak a pótféklámpákban alkalmaztam.
A féklámpában is érdemes a viztiszta burkolatú erős fényű piros ledeket felhasználni,még akkor is ha piros a lámpa műanyag burkolata,mert sokkal szebb,mélyebb vörös színt eredményez.
A kontúrfényhez én anyagában színezett sárga ledeket használtam,mert azoknak nem olyan erős szúró (reflektorszerű)fényeik vannak,inkább szórt fényt bocsájtanak ki.

tamas2010. jún. 16. 09:52 | Válasz | #63 
Nagyon jó anyag, elküldhetnéd Admin Zsoltnak hogy feltegye a 250-es letölthető anyagai közé, érdemes rá!

Az összhatás is nagyon jó lett, gratulálok! Nekem tetszik!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2010. jún. 16. 10:03 | Válasz | #64 
Őszinte leszek: én nagyon NEM vagyok led-mániás (az ilyen díszkivilágításokat inkább karácsonyfára illőnek gondolom) de tisztelettel adózom
- a befektetett nagy és aprólékos munka
- a gondos megvalósítás
- az alapos leírás és a jó képek után
- és végül is az eredmény szép lett.



Ja, és az üléskárpitozás tipp jól jött, mert én meg ülésmagasításon és behúzáson agyalok
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

meszizs2010. jún. 16. 10:06 | Válasz | #65 
Pirospont érte!
1996-os Majesty 250

meszizs2010. jún. 16. 10:09 | Válasz | #66 
Az ülés áthúzása időben meddig tartott?
Vagy esetleg a Tiédről megvan neki a minta és pl. előre megrendelem, elgurulok hozzá és kicseréli aznap?
Mert már én is levettem egyszer az enyémet és varrógéppel végig lett futtatva, a hegesztéseknél, mert már repedésnek indult. Lassan új huzatot kell rá varázsoltatnom.
1996-os Majesty 250

Flow2010. jún. 16. 10:54 | Válasz | #67 
1 hét alatt csinálta meg, volt ideje februárban, szétszerelve állt a gép. Majd otthon (Győrben) előkeresem az ember elérhetőségét és közkinccsé teszem. Ha eltette a szabásmintát, akkor lehet, hogy le tudja látatlanban gyártani, és 10-20 perc alatt áthúzza, meg kell kérdeznem. Szerintem lenne megrendelése...

tamas2010. jún. 16. 10:57 | Válasz | #68 
Biztosan, mert az enyém 12'500ft volt +anyag!
A Tied szinte ingyé lett...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Flow2010. jún. 16. 11:04 | Válasz | #69 
A tápellátásnál fontos, hogy biztosítva legyen. Az akksinál van biztosíték, én azért a kapcsolók elé tettem egy külön 5A biztosítékot, ha kikopna, nyíródna a vezeték, vagy bármi más miatt zárlatos lenne, akkor...
A LED-eknél az átmérő, szín, stb. mellett fontos még a kibocsátott fény szöge, és a fényintenzitás. Előre pl. szűk szögben világító (30 fok) LED-eket raktam, de a jármű alatti világításnál a szórt fény célravezetőbb (90-120 fok) A fényintenzitás ugyanolyan kivitelű LED-nél értelemszerűen szűk világítószögnél nagyobb (jobban fókuszált), tágnál kisebb. És valóban, az ellenállások méretezésével lehet a fényerőt finomhangolni.

 © Forrest2010. jún. 16. 13:34 | Válasz | #70 
Köszi, máris sokkal előrébb vagyok. Amit Flow írt, hogy milyen szögben szórja a fényt, az is érdekes. Orpi, még egy, hol vetted a ledeket? Ajánlasz valakit, hogy kinél vásároljam őket? Amúgy most nézegettem Flow által kirakott képeket is, engem két dolog érdekel: az első lámpa fölé néhány led majd, illetve hátra, pótféklámpa gyanánt a doboztartóra erős piros ledek. Az előzőek helyzetjelzővel, míg az utóbbiak értelem szerűen féklámpával együtt gyulladnának ki.

Flow, ha meglenne a figurának a szabásminta, engem is érdekelne a dolog. Nekem is az ülés jobb oldalánál az egyik varrás már enged, pontosabban az anyag hasad el. Milyen összegre kell számolni anyaggal és munkával? Valamint nem emlékszem, hogy olvastam-e: merre van földrajzilag a figura?

Feco2010. jún. 16. 18:09 | Válasz | #71 
Csatlakozom Jasához nagyon szép munka, és szép lett a moci is, bár én nem tennék a sajátomra.
Motor után,első a család legyen!

Feco2010. jún. 16. 18:11 | Válasz | #72 
Zsolt, Kanizsán a Flórián téri fagyis mellett a kárpitost is kérdezd meg.
Motor után,első a család legyen!

 © SPOJLERES2010. jún. 17. 06:15 | Válasz | #73 
Szia egyeni.hu oldalon a legjobb az ár
Korrekt pesti gyerek van telszáma is az oldalon
De Ha belebotlasz neten 1szegedi tbencenevűre azt hagyd ki szélhámos
De van sok elektronikai oldal ahol árulnak persze attol függ mijen kell neked
Pl soselektronic.hu
tme.eu hqelektronic.hu

Ahestore.hu aszem nagyon kinait árul mindenben és nem olcsób sőt.

 © Forrest2010. jún. 18. 16:04 | Válasz | #74 
Szuper, köszönöm! Elmentettem a böngésző kedvencei közé az oldalt (egyeni), amint aktuális lesz, keresni fogom és elbeszélgetek vele.

Felraktam a kameratartót a műszerfal tetejére. Készíttettem hozzá esztergályossal alu tartót, így a rozsdásodás kizárva. Ha ma este hazafele nem ázok sz..rá, akkor ki is próbálom... ha netán bárkit érdekel az eredmény.

Kárpitos elérhetőségét én is várom!

 © Wiking2011. feb. 13. 18:09 | Válasz | #75 
Üdv!
50ccm-es robogónál nekem bevált az a fajta tuning, hogy 1mm le lett esztergálva a variotengejböl. Majáknál próbálta már ezt valaki?

meszizs2011. feb. 13. 18:21 | Válasz | #76 
Biztos, hogy jól értelmeztem, amit írtál?
A tengelyből szedtetek le? A varió tengely az a főtengely!
Nem inkább a két tárcsából és a arról a hüvelyről, amin a variótárcsák csúszkálnak?

Én ezekből szedettem le, de még számomra nem volt barátságos az idő a kipróbáláshoz.
Itt most is esik a majdnem HÓ !
1996-os Majesty 250

 © Wiking2011. feb. 13. 18:31 | Válasz | #77 
A vario tengely szerintem az a kis csőtengely amin csúszkál a variátor.az egész variátor pedig a főtengelyre van rögzítve. Természetesen nem a főtengelyböl lett leszedve :) Ezzel a módosítással az 50-es robogó +10-15km/h-t tudott menni :)

 © Zsolt2011. feb. 13. 18:38 | Válasz | #78 
A 250-es típusnál igazi küzdelem a névleges végsebesség elérése, így Turingra még csak gondolni sem érdemes. Amúgy vagyunk egy páran, akik felszabályoztatták a variátort, és ehhez mérten a csőtengelyt is rövidebbre kell szabni.
Zsolt

 © Wiking2011. feb. 13. 19:00 | Válasz | #79 
Az az érdekes, hogy a 125-ös is megy ennyit mint a 250-es...
Persze dombnak felfelé jobban jön a nagyobb, de végre simán akaszthatná az órát is...

 © Zsolt2011. feb. 13. 19:06 | Válasz | #80 
Sőt többet is. De nem a végsebesség a lényeg, hanem a nyomaték és a lóerő. A Bükkön átjönni utassal, na ott érezni a különbséget. Ha majd egyszer a klubbosok szerveznek hasonlót, menj el!
Zsolt

meszizs2011. feb. 13. 19:07 | Válasz | #81 
Nem kívánok okoskodni, mert lehet, hogy hülyeséget írok, de.
Megfelelő áttétel esetén akár az 50ccm-es is tud ennyit, csak le tudja küzdeni a fellépő ellenállásokat.
Én a Fecóval gurigázok és szerintem közel egyformán megy mindkettőnk motorja, csak enyém dombon felfelé jobban megy és két személlyel is tartja Fecó 125-ös tempóját.
A végsebességünk szerintem közel egyforma, de ezt nem szoktuk tesztelni, mert nem kívánjuk szétpörgetni a vasakat. 110-ig mindketten jók vagyunk, de inkább a 80-90 a nyerő!
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2011. feb. 13. 19:08 | Válasz | #82 
a 125-ös majdnem 2ezerrel többet pörög.Sulyra is jóval könnyeb.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Zsolt2011. feb. 13. 19:10 | Válasz | #83 
A kulcs a hajtáslánc kopottságában van. Szíj, variátor tárcsák, görgők, kuplung tárcsák - ha ezeket lecseréled a gép akkor sem fog többet menni 125-130-nál. Ha kopottak, jó a 110-is.
Zsolt

 © Wiking2011. feb. 13. 19:29 | Válasz | #84 
Nekem elméletileg új görgők, szíj, és kuplung van a gépezetben...Jól gyorsul, hamar eléri a 100-110km/órát, de utánna lassan gyorsul, és max 120 ami t ki tudtam belőle hozni. Persze benne van ebben az is, hogy a 125-ös műszakihibája után nem szivesen élném át még1szer a 250-essel is azt. Szóval nem akarom túlpörgetni a gépet én sem, viszont a 100-ig való gyorsulásbol szivesen feláldoznék pár másodpercet a végsebesség növelésére. Hisz erőtartalék van bőven a gépezetben.Ezért nem értem, hogy miért csinálták meg úgy, hogy csak 120 a névleges vége is... Az óra 140.ig van skálázva, de a 125-ösön 160-ig. A sujtöbblet meg nem annyira számottevő, hisz 30kg körüli sújrol van szó... Viszont majdnem dupla akkora az ereje a motornak!a 125-ös 12 paci, a 250-es meg 20-21. Légellenállásban nincs túl nagy külömbség a 2 motor között.

orpi552011. feb. 14. 04:44 | Válasz | #85 
Gondolj arra,hogy pl.140.-ről vészhelyzet esetén meg is kell tudni állni!És ez a legfontosabb.
A 400.-as elmegy 160.-at,jónak mondható fékrendszerrel,elöl dupla,hátul szimpla tárcsafékkel,elöl 120.-as,hátul 150.-es gumikkal,komoly önsúllyal (210.-kg.),és én mégsem közlekedem vele ilyen sebességgel,mert az már életveszélyes.
A mérnökök biztosan meg tudták volna oldani a nagyobb végsebességet,de a karosszéria,az önsúly,a tapadás a fékrendszer miatt biztonsági okok miatt ez nem lehetséges.
Szerintem ennyi a magyarázat.

 © Zsolt2011. feb. 14. 09:49 | Válasz | #86 
A végsebesség eléréséhez szerintem kellenek a tökéletes tárcák is. Amikor én felszabályoztattam a variátor és a kuplung tárcsákat a vége autópályán 130 volt. 110-ig dinamikus, azután lomha.Ez van.
Zsolt

 © Wiking2011. feb. 14. 16:06 | Válasz | #87 
Helyesbítek! Állítottam a karbin valamikor a mult héten, és azóta nem nagyon teszteltem a gépezetet végsebesség terén. Ma viszont kénytelen voltam motorozni reggel melóba, mert lekéstem megint a buszt :P
Szóval hazafele jövet kicsit meghúztam a gázt, 110 fölé ment simnán a gépezet, 120 ig nem mentem fel, de valószinűsítem, hogy ment volna tovább is :) Szóval érdemes megnézni a karbit annak aki szeretne jobban és tovább gyorsulni. A variátor módosításán még gondolkodom...Még eldöntöm, hogy belevágok e vagy sem.

gábor2011. feb. 14. 16:35 | Válasz | #88 
Szerintem a variátor modositásának nincs értelme .
Az én tapasztalatom szerint ha növelni akarod a végsebességet akkor csökken a gyorsulás.Én is probálkoztam még a 125-ös ön az alátét kivételével alcsonyabb fordulaton járt de már arra nem volt ereje hogy gyorsabban menjen.Én például most vettem az enyémbe uj szíjjat bö 1mmm-el szélesebb a réginél mégse nött a végsebesség ,csak a hozzátartozó fordulat csökkent.Valószínü mivel vastagabb a szíj a rugó is elöbb feszíti meg és nem megy ki annyira a szíj mint a véknyabbal.Ezek a tárcsák kompenzálják egymást egy bizonyos határig.Inkább az áttételen lehetne változtatni azt finomabban lehet hangolni. Akinek meg 125km/h mutat az Órája és 125-ös a gépe az nézesse meg mert sokat csal. Az enyim ha százat mutatott még nem ment 90-et se.Ez a pszihologia a robogoknál!
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © satyapapa2011. feb. 14. 18:19 | Válasz | #89 
Hát valahogy igyvan.Ha a hajtás rész jó avval sokmindent nemnagyon lehet csinálni.
A tuning lényege,? növelni kell a hengerek töltését,csökkenteni kell a motorban (és egyéb) surlodást,minden felesleges sulyt elkell hagyni,csökkenteni kell a légellenállást stb.nagyvonalakba ennyi.
Viszont, a mi gépünk sajátosságai nemnagyon engednek tul sok mindent.nyilván egy kicsit jobb gyorsulást,vagy valamivel nagyobb végsebességet ellehet érni,de megéri?Aki ugy érzi hogy szükséges, annak igen (talán nekem is)Sok meló apró sikerekkel,,
Ha választani kell akkor inkább jóbb gyorsulást.Én is mindig variálok a gépen,de lehet hogy csak a lelkemnek tuning.
06304373303-vagyok elérhetö

gábor2011. feb. 14. 18:35 | Válasz | #90 
Ezekbe a robogokba az az érdekes hogy van amikor nem akarnak menni máskor meg fogják magukat és akár 10-15-tel is többet mennek,anélkül hogy hozzányúlnál.én végig játszottam 50-töl 400-ig és rájöttem hogy gurulni kell nem az órát figyelni.aki meg sebességet akar az ne ilyet vegyen.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © adamfzr2011. feb. 14. 19:46 | Válasz | #91 
vagy megvenni szaros 60ezerér szállítással, a fullos bigbore hengerszettet :)

meszizs2011. feb. 14. 20:13 | Válasz | #92 
Még nincs mért tapasztalatom, de!
Amikor a varió és a kuplung tárcsákat felszabályoztuk, akkor ráraktam a szíjat/szinte újat/ és semmi látványos változást nem észleltem.
Akkor elkezdtem mérni és a varitárcsák között 24-25mm volt a távolság. Tehát hiába teszek fel új szíjat, ha kiakadt állapotban sem tud felmenni a szíj. Ekkor elkezdtük a csúszóhüvelyt és a variótárcsák "közepét addig faragni, amíg el nem értük a 22-23mm-t.
Aztán az összerakás után amikor sztenderen pörgettem, akkor simán felment a szíj a variótárcsa tetejéig.

Ezen tapasztalataim alapján én azt mondom, hogy látványos javulást csak egy komplett felújítás tud okozni, mert amikor csak a görgőket, majd a szíjat cseréltem nem volt látványos javulás. Gondolom a "hullámosra" kopott variótárcsák miatt.

Hangsúlyoznám, hogy még nem volt tesztelve a munkánk, de ha olyan lesz az idő, akkor mindenképp jelezni fogok!
1996-os Majesty 250

meszizs2011. feb. 14. 20:18 | Válasz | #93 
Látod ezzel én is így vagyok!
Nem tudom megindokolni, de valóban én is ezt érzékeltem hol ment hol meg nem.
Erre mondták, hogy lehetséges az, hogy át tud "ugrani" a szíj azon a körömmel is alig érezhető "vállacskán" ami a variótárcsán van.

Akinek meg több kell, az valóban üljön át egy másik paripára! Ezért is volt és van több vasam.

De ez a TUNING rész, ezért osszunk meg a sebesség és erőbeli tapasztalatainkat továbbra is!
1996-os Majesty 250

Bertalan Tibor2011. feb. 14. 20:23 | Válasz | #94 
Szerintem egy jó állapotu szépen karbantartott bármilyen koru 250-s maja bőven tud mosolyt varázsolni menet közben az ember arcára akoi tényleg a gurulást tudja és akarja évezni mert annyi erő és dinamika azért van benne. Aki többet vár vegyen váltóst. / szerintem /

gábor2011. feb. 14. 20:32 | Válasz | #95 
Én nekem burgmanom van és beszéltem szerelövel, hát terhelt állapotban sose fog kimenni teljesen a szij
nem véletlenül válasodik ki a tárcsa mert általában ott fut.És szerintem már 6000-es fordulaton kipörgeti a tárcsát a görgö onnan már csak a fordulat emelkedésével változik a sebesség.Persze más motornál mint pl:nexus ott 7000ez a fordulat.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © passat522011. feb. 14. 20:35 | Válasz | #96 
Nem baj hogy lassan haladunk, mert nem biztos, hogy jó irányba megyünk...
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

meszizs2011. feb. 14. 20:35 | Válasz | #97 
Látjátok miért jó Fecóval motoroznom?!

Két dolog miatt: 1. Fecó nem hajt
2. Motorja meg 125-ös

Így amíg Fecó nem fog motort váltani, addig nekem igencsak megfelel az én motorom/250/ teljesítménye
1996-os Majesty 250

gábor2011. feb. 14. 20:38 | Válasz | #98 
Egyetértek
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © satyapapa2011. feb. 14. 20:38 | Válasz | #99 
Jó meglátás.
Az legyen jó állapotu amink van.
06304373303-vagyok elérhetö

 © passat522011. feb. 14. 20:44 | Válasz | #100 
Majd a májusi talin megint kölcsönadom az enyémet és fájdíthatod a szivedet!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában


[1] 2 3

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől