Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Futóművel és gumival kapcsolatos kérdések
Futómű és Gumi

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


gelilackó2008. szept. 08. 18:11 | Válasz | #58 
Hát ez télleg jó kis titok :)
a megcsuszást azt mindjárt gondoltam de egyéb menettulajdonságokban milyen váltizást eredményezett?pl kanyarodás irányithatóság nem lette nehezebb stabilitás maradt e,a nyomvályu nem viszi el jobban a kormányt, komfort mivel alacsonyabb oldalfalu gumi van fent stb stb .nagyon kiváncsi lnnék rámert akkor nem szarozok én sem hanem igy oldom meg.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2008. szept. 08. 16:37 | Válasz | #57 
Elárulom a titkot. Nekem elöl is 130/70-es van. Az óra egy kicsit csal, viszont az eleje még egyszer sem csúszott meg vele.
A Michelin jó árban van.
Zsolt

TopJoe2008. szept. 08. 14:42 | Válasz | #56 
Én úgy emlékszem 6900 Ft volt. MB99-tip.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

gelilackó2008. szept. 08. 14:13 | Válasz | #55 
Mármint az Irc-t mert mindketten azt vettetek.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

gelilackó2008. szept. 08. 14:12 | Válasz | #54 
7500ért sikerült vennem irc az jóárban volt de érdekes az első gumi gondolom a méret miatt drágább. na mindegy most 9000 körül találtam michelin pilot sport tl tipust bár erröl nincsenk tapasztaltok.

Zsolt és Joe nálatok mennyiért vesztegetik ?
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

tamas2008. szept. 08. 11:08 | Válasz | #53 
Nekem az első Conti Twist, a hátsó Conti Zippi(y?)
De lehet különböző márka, csak nem érdemes. De az a 11'000 soknak tűnik. ZSolt, olcsóbban vette!
Nekem különben 18'000 ft volt szereléssel a két gumi. De haverok!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gelilackó2008. szept. 08. 10:59 | Válasz | #52 
Elsö gumit milyen márkát vettetek és mennyiért?met nekem irc elsö gumira 11-et mondtak.
Lehet különböző márkáju az első és a hátsó gumi?
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

gelilackó2008. szept. 06. 19:54 | Válasz | #51 
Köszi Zsolt!:)Akkor lehet én is utra kelek és körbe járom a gumiboltokat.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2008. szept. 06. 16:40 | Válasz | #50 
A Maja Biblia is ezt a típust nevezi meg a már ismert méretekkel, tehát nem lehet véletlen. Az IRC gumik robogós boltokban kaphatók, és itt Nyíregyházán egy sima autógumi kereskedésben vettem 7200 Ft-ért. A tömeg és sebesség indexre figyeljél! (IRC MB99 130/70-12 62L)
Zsolt

gelilackó2008. szept. 06. 10:23 | Válasz | #49 
Lassan ériak gumicserenek is és a tapasztalatok alapján a egyértelműen Irc a helyes választás hol lehet beszerezni ilyen típusu gumit?
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2008. szept. 05. 22:30 | Válasz | #48 
Szerintem az IRC igen jó választás, eddig kb. 1000 km-et mentem vele. Nem csúszik, nem mászik, a körforgalomban sem akar kitörni vele a motor. Ha tehetem, legközelebb is ezt fogom rátenni.
A széles gumikat én személy szerint nem szeretem, ugyanis csábítanak a tempós kanyarvadászatra. A magyar utak nem alkalmasak erre, elég egy nyomvályú és a bedöntött gép máris elszáll.
Zsolt

 © gabor7682008. szept. 05. 22:21 | Válasz | #47 
Szasztok
Én is Irc gumit vettem hátra nem rossz ,de a pirelli ami fent volt rajta szemre is szélesebbnek látszott pedig ugyan az a méret.
ELÖLL 120-as pirelli van de még az is szélesebnek tünik.

 © Zsolt2008. aug. 16. 19:21 | Válasz | #46 
Ahogy telnek a napok, úgy van egyre több tapasztalat az IRC márkáról. Eddig nagyon jó, bár vízes úton még nem próbáltam. A körforgalmat nagyon szereti, nem tapasztaltam vele olyan farkitörést, mint a másiknál. Folyt. köv.
Zsolt

ZsViktor2008. aug. 12. 21:29 | Válasz | #45 
Nekem a Metzeler 7-teen nagyon bejött! 10 pénzért sztem nem rossz! Már beleraktam egy ezrest, de kopás semmi!És kapaszkodik a kanyarban, mint száraz fik@!
Adminisztrátor, fórum moderátor

tamas2008. aug. 12. 09:14 | Válasz | #44 
Nem pont így gondoltam, tegnap este több dolgot is féreérthetően (vagy inkább rosszul) fogalmaztam meg, szóval a "kis" V-re gondoltam, mert az én gumimon is többször fut keresztbe a vízelvezető minta, mint az IRC-n. Ha megnézed a Conti Twist mintáját, ugyan az a minta ami átmegy, vissza is jön. Nem tudom ez mekkora vibrációt okozhat, én mindenesetre határozottan érzem és hallom is, hogy kanyarokban zúg a gumi. Erre gondoltam, mert az IRC-nek megáll középen, és nem fordul a túloldalon vissza csak a nagyobb. A Conti hagy egy kis "szigetet" ami esetleg kanyarterhelésre torzulna? Nem tudom, de nekem nem vállt be ez a gumi.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. aug. 12. 00:06 | Válasz | #43 
Zsolt: az IRC nekem is bevált bár csak kb. 3000-et mentem vele a Dinkán (hátul)
Tamás: a V két szára kifut a széléig, csak az nem látszik a képen, árnyékban van.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. aug. 11. 22:53 | Válasz | #42 
Érdekes az, hogy az IRC mintája nem fut kereszteb az abroncson, megáll a közepénél. Mármint a "V" alakú bemetszés!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. aug. 11. 19:35 | Válasz | #41 
Ma lecseréltem a motor hátsó gumiját erről: erre:
Az első egy ContiTwist volt, és igen rossz tapasztalataim voltak vele. Csúszott-mászott, 9 ezer kilométer alatt slick abroncs lett belőle. Érdekes, hogy ekkor már volt tapadása, de az biztos, hogy 9900 Ft-ot nem ért meg. A másik IRC, a Maja Biblia is ezt írja. Az első tengelyen már rég ez a márka forog, jók a tapasztalatok,és csak 7200 volt. (IRC 130/70-12 62L MB99)
Zsolt

tamas2008. júl. 17. 17:43 | Válasz | #40 
A kormánysúlyt már nekem is ajánlották, csak az piszkálja a csőrömet, hogy van akinek tutira egyenesen megy a gépe, és van akinek meg nem. Lehet hogy közös a probléma, esetleg egy tipushibával állunk szembe? Eza futóműgeometria meg nagyon érdekes dolog. Mellesleg nekem eredetileg nem ez az elsőkerék volt a motoromba, azt áttettük egy másikba, mert dobolt a fék. Ott viszont tökéletesen fut. Ki érti ezt?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Karcsi2008. júl. 17. 06:44 | Válasz | #39 
Tamás!Tegnap motoroztam, és meglepő dolgot tapasztaltaltam a maján, a kormányrángatással kapcsolatban. Nekem is rángat a kormányom 60-nál, de valami brutálissan, alatta, felette viszont nem. Most volt szétszedve a mocim, nem láttam rajta semmi koccra utaló hibát. Elmentem a futóműves cimborámhoz kérdeztem mi lehet szerinte a hiba, és a következő dolgokat mondta. 1tipp a gumi.. centirozási probléma, most kiszedem az első kereket, és centírozás...szemmel láthatóan egy picike ütése van a guminak, ezért is lehet a rángatás....2 titpp az volt, hogy a kormány nincs kiegyensullyozva..ajánlotta a kormánysuly beszerelését, de az is lehet, hogy a maga a kormány egy kicsit ferdén áll és nem merőleges a vázra..ez mind apró beállítási probléma szerinte, amivel jól ellehet játszani...

 © jasa2008. júl. 16. 16:29 | Válasz | #38 
Az IRC gumi nekem bevált hátulra, 7900 pénz volt, kb. 2000 km-t mentem vele hasonlóan nyugis tempóban a dinkán (aztán eladtam, a géppel együtt)

Más : nézzétek meg Zsoké "gumiját" a maxis testvérlapon, BRUTÁLIS !!! Mázli hogy nem a német túrán történt vele. Heidenau gumi !!! nekem is az van most burgin, nagyon remélem hogy egyedi gyártási hiba volt!
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 Karcsi2008. júl. 16. 08:47 | Válasz | #37 
Tamás kiváncsi leszek megoldodik-e a problémád!

TopJoe2008. júl. 16. 08:44 | Válasz | #36 
Na kipróbálom új hátsó gumival a kormány remegést. Most tettük fel rá hátra, IRC olcsó gumi, de ezt az egyet kaptam a városban.Minden mást hozatni kellett volna. Viszont nekem ez nem csúszik. De szerintem amit ez a motor bír, mármint sebességet plusz az én nyugis tempómat majdnem mindegy milyen a gumi.Úgy se feszítem túl a határokat.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2008. júl. 16. 07:08 | Válasz | #35 
Nos én elgondolkodtam ezen a kérdésen is JaSa, de mivel az én motorom csontra le volt bontva, és nagyon simán, egyből a helyére pattant minden, kizártam a törés lehetőségét. A vázon sem láttam sehol utánfestést, márpedig ezen a gépen volna mit leszedni ha valaki újrafújná a vázat. Értelme meg nincs, mert úgysem látszik. Az Olasz meg nem foglalkozok törés javításával, simán elhajítja. Szóval szerintem valami más van, és mikor legelösször észrevettem a szitálást, telefonon felhívtam ZSoltot, Ő kapásból a gumit gyanúsította. Valahogy belémbújt a kisördög, hogy mindent kizárjak, de a végén csak ez marad, úgy látszik csalódnom kell a Continentalban. A tapadási tényezői amúgy is siralmasak, nagyon csúszik kanyarokban, jobban mint a nevenincs ami előtte rajta volt! Hát ez van, vaciláltam a Metzeller (16'000/db) és a Continental (9'000/db) között, de nagyon ráfázok úgy látom, mert eldobni nem fogom, le kell járnom.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. júl. 16. 00:20 | Válasz | #34 
Nagyon pancser és eretnek hozzászólás: a társulat többsége nem ismeri a gépe előéletét, hiszen használtan vette, és persze nagyrészt taljánhonból. Lehetett egy kis kocc, vagy bukás....stb, és egy kicsit elcsavarodott, elhajlott a váz, villanyak, stb. A következmény lehet szitálás, rezonálás ( frekvencia ill. sebességfüggő), kerékferdeség, egyenetlen gumikopás. Tudom hogy ez elég pesszimista sejtés, mert valószínűleg sem a hiba feltárása és főleg a javítása nem egyszerű. Bár ne lenne igazam....
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Zsolt2008. júl. 15. 22:19 | Válasz | #33 
Szerintem az új gumi a probléma okozója. Valószínűleg a használattal csökkenni fog a remegés,de megszűnni sohasem fog.
Érdekes, hogy nekem a hátsó ContiTwist nem jött be, nagyon hamar (8 ezer km) elkopott, lassan lehet cserélni.
Zsolt

tamas2008. júl. 15. 21:55 | Válasz | #32 
No lassan úgy érzem megérik az idő a ZSolt álltal elösször javasolt gumi, ill. kerékcserére. Nagyon nem szívesen teszem, mert valahogy rosszul esne csalódni az új gumiban...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gelilackó2008. júl. 15. 19:06 | Válasz | #31 
Nekem még mióta megvan nem tapasztaltam soha szitálást semmilyen sebesség tartományban.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

TopJoe2008. júl. 15. 17:48 | Válasz | #30 
Én is leellenőriztem a kereket és meglepődtem. Ránézésre a kerekem függőlegesen áll, viszont a két teleszkóp balra ferdén áll.Nem nagyon de észrevenni. A kormányrángás nekem csak lassulás közben 60-55 ig tart, azután megszűnik. Sem alatta sem felette nem ráz, el lehet engedni a kormányt. De ahogy eléri a lassulás a 60-at el kell kapni mert perec lenne.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2008. júl. 15. 17:01 | Válasz | #29 
A kerekem nem a sztenderhez képest dől balra, hanem a hátsó felfüggesztéshez. Vagyis a két teleszkóphoz képest. A kopás meg egyenletes, mert amikor beleviszem kanyarba, már régen oda a függőleges irány...
Ansa, keresnék egy olyan gumist, akinél van ilyen kis mocihoz "centírpad" ami nem más mint egy nagyon jól csapágyazott tengely. Az én hátsókerekem (maga a felni) nullás volt, de a gumi belevitt 75grammot. Ugyanitt meg lehet nézetni hogy maga a gumi mennyire fut egyenesen, mert bizony ez létkérdés. Ha meg össze-vissza van kopva, hát tudod az már baj.
Az én motoromnál az a helyzet, hogy szép egyenletesen van kopva elől hátul, mégis szitál az eleje. Lackó a tied sem szitál ugye?
Tahát a kérdés így szól : Ha szitál a kormányod, ferde a kerék? Mert ha igen, akkor ez 1 összefüggés. Ha egyenesen áll a kerék, és mégis szitál valakinek a kormánya, hát akkor megbuktam, kereshetek tovább...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Karcsi2008. júl. 15. 16:53 | Válasz | #28 
holnap kipróbálom..

 Karcsi2008. júl. 15. 16:49 | Válasz | #27 
Tamás a gumi futófelületén nem látszi, hogy valamelyik oldalt jobban koptatja, mert ha igan akkor tényleg ferdén áll a kerék. Az nem lehet,hogy a stendered kivan kopva?

gelilackó2008. júl. 15. 16:39 | Válasz | #26 
Tamás megnéztem Én is és nekem is függőben áll a hátsó kerék, de most már nagyon izgatottan várom , hogy mi lehet a te problémád oka.


A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

talicskas2008. júl. 15. 15:26 | Válasz | #25 
Tamás: nekem úgy kb. 25-30-ig nem rázza az elejét, viszont onnan felfele 90-100 ig folyamatosan rázza intenzíven.
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 ansa2008. júl. 15. 15:24 | Válasz | #24 
Nekem a következő jelenség tünt fel,illetve rémisztett meg:nedves uton nem merek gázzal gyorsulni kanyarodva,mert szaggatottan dobálja ki a fenekét,de nem tudom,hogy gumiprobléma-e,vagy pedig más...monsjuk a teló hátul nem csillapít megfelelelően,+a felnin a gumi is kicsit összevissza jár átmérő-síkban,mintha nem lenne centrikus.....
száraz uton nincs ilyen gond,ott bátor vagyok....

tamas2008. júl. 15. 13:16 | Válasz | #23 
Ez eddig OK. Köszi. És a kormányt rázza-e a motor 25-30 fölött ha elengeded? Ez lenne a lényeg, hogy az egyenesen álló kerék a jó, ill. akinek ferdén áll, mint nekem is, annak rázza-e a kormányt a moci.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Karcsi2008. júl. 15. 12:58 | Válasz | #22 
Tamás megnéztem Én is a hátsó kereket, nekem sincs a függölegestőlvaló eltérésem...

tamas2008. júl. 15. 12:05 | Válasz | #21 
Kíváncsi lennék, akiknek rázza a moci a kormányt, hogy áll a hátsókerék?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2008. júl. 15. 11:46 | Válasz | #20 
Sziasztok! Megvizsgáltam a motorom hátsókerekét ahogy Tamás írta, és különösebb lógást, vagy függőlegestől való eltérést nem tapasztaltam.
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

talicskas2008. júl. 13. 01:33 | Válasz | #19 
Tamás: Hétfőn megnézem az enyémet és megírom mi az eredmény...
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

tamas2008. júl. 11. 21:39 | Válasz | #18 
Feltettem a motrot középsztenderre, és a hátsó kerék nem áll függőlegesen. E.Tibi hívta fel rá a figyelmemet, legyetek kedvesek, nézzétek már meg a motorjaitokat, kinek hogy áll a hátsó kerék. Tibié nem szitál, az övé egyenesen áll. Az enyém szemmel láthatóan balra dől, min. 2-3 fokot. Nem kevés!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. júl. 08. 19:36 | Válasz | #17 
Igen, néhány hete nagyarccal elengedtem a kormányt egy lámpa előtt lassítás közben, és beszitált. Nagyon meglepődtem. A többit már olvastad...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2008. júl. 07. 18:51 | Válasz | #16 
Tamás: tehát rejtély az első kerék szitálása???
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

tamas2008. júl. 05. 17:15 | Válasz | #15 
Végy egy pocsolyát, és hajts rajta kersztül. Egy nyomon kell! futnia!!! De az hogy az elsőkerék kilóg, már gond. A kanyarba beesés szintén.
Az igazi kérdés az állítólag kifejezésben rejlik.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Bezsa2008. júl. 05. 08:54 | Válasz | #14 
Tegnap mentem egy barátom 98/Maja250Dx-ével,Neki is szitál 30-40 körül,igaz egy kicsit kagylós a gumi.Ami ennél kellemetlenebb volt,hogy kis kanyarsebességnél 15-20 egyszerüen beesik a kanyarba,jobbra balra ugyan úgy,ha nem tartok ellen, pofára esek.Olyan mintha a kormány nem lenne önbeálló,+ha megy előttem,egy kicsit kilátszik jobbról kb.1cm az első kereke.Állitólag nem volt sérült. lehet villaszög, gond?

ZsViktor2008. júl. 05. 00:09 | Válasz | #13 
Hát Vilmi... kívánom neked, hogy maradj munka nélkül az irodádban, vagy amid van! (remélem érted, hogy értem :)) Én innen az Alföldről tényleg irígylem a hegyen, vagy hegyközelben lakókat! Ha arra lennék, biztos sokkal többet motoroznék... Sajnos erre elég unalmas és (enyhén szólva) gyenge minőségű a terep!
Adminisztrátor, fórum moderátor

 © Vilmi2008. júl. 04. 23:21 | Válasz | #12 
Zsoltnak! Igen, adnak munkát bőven a motorosok (is). Tudod, itt a Mátra, Bükk, és ha valaki feljön az Alföldről, és nem tudja, hogy lefelé menetben sokkal hamarabb melegszik a fék, és gyengül a fékhatás, már várhatja is, hogy megérkezzek.
Kerék! Nekem elől, hátul Bridgestone van, mentem ma 80-tól 40-ig elengedett kézzel, nekem nem ráz! (azért ne utáljatok) Üdv mindenkinek. Derült hétvégét, száraz utat.

tamas2008. júl. 04. 23:15 | Válasz | #11 
Hát éppen ez az! A kopott gumival nem volt problémám! De szerintem nem is engedtem el a kormánykereket!!!
Mindenesetre Zsolt a vizsgálaton már túl vagyunk, gumis Tibcsivel széltében-hosszában húztuk vontuk, nem találtuk. Tibcsi ŐRÜLT nagy robogós (a Vilmiék többször vadásztak rá ám!!) és értetlenül áll a dolog előtt. Rendesen lelkiismeret furdalása volt, hogy nem tudott segíteni (ez a 75gramm súly a hátsókerékre rendesen megdöbbentette!). De Joe tudod ez a nyekés-dolog szerintem nem természetes. Itt kérném meg a többi kedves Fant, hogy végezze már el a következő tesztet:
Egy hosszabb (pl:parkoló) előtti ferde szegélykőre (mint a kocsifelhajtók) próbáljatok már meg felhajtani, különböző szögben. Nem kell hogy krétával felrajzoljátok hogy 15 fok vagy 25, de azért jó lenne a 20 fok körüli szöget tartani. Szóval srégan, és inkább hegyesszögben. (itt eszembe jut egy vicc, de ez nem az a rovat) Szóval nekem a 20 fok körüli szög az, ahol a motorom úgy viselkedik, mint az össze nem csavarozott camping kerékpár. Nyúlik középen. Azt az érzést kelti bennem, hogy az első kerekem kifordul.
Itt jegyezném meg, hogy ez nem is lehetetlen, hiszen az első teleszkóprugók állandó feszítés alatt vannak. Ha valamelyik fárad, akkor mi van? Zsolt? Szerinted ha az egyik rugó renyhébb mint a másik okozhat ilyen jelenséget? A kerékcserét ettől függetlenül megcsinálom, és kipróbálom. Illetve, kicserélem majd a két elsőkerékcsapágyamat is. Biztos ami biztos.
Vilmi, bizony jó ötlet volt nem bántani. Nem kellett ugyan belehúzni semmit, de belülröl ki lett javítva. Különben KO.Peti és GumisTibcsi is javasolták (egymástól függetlenül) a nagyobb kormánysúlyt...
Joe: nekem sincs home gomb, hát szorítom. Csak fosok kicsit, hogy el ne kapjak egy bukkanót, mert ott viszont már nincs kegyelem. Ha a motor is ráz, meg az út is, és a kettő összeadódik, jöhet Vilmi, oszt körberajzol!

Tudom Zsolt hogy Te rögtön elsőre a gumit okoltad, és biztos vagyok benne, hogy nem is alaptalanul. Lehet hogy felesleges köröket futok, de annyira rosszul esik egy vaci új gumit hibáztatni a szép motoromon...
Mindenesetre ha Nektek (SomTom is) lesz igazatok, a vendégeim vagytok egy ....... valamire.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

SomTom2008. júl. 04. 21:25 | Válasz | #10 
Egyetértek Zsolttal.
Szerintem is gumi hiba lesz, nálam megoldódott a gumi cserével.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © Zsolt2008. júl. 04. 17:28 | Válasz | #9 
Üdv minden új fannak!
Vilmi: gondolom most kevesebbet kell helyszínelni, mint télen. Felétek is 'törik' magukat a motorosok?
Gumiügy: ha bakon van, a hátsó kerék erőteljes keresztirányú mozgatásával kiszűrhető a szilent hiba. Szerintem nem az lesz, ill. az biztos nem rázza a kormányt. Nekem egyre inkább úgy tűnik, hogy a gumi hibás. A kopott gumival nem rázta úgye???
Zsolt

 © Vilmi2008. júl. 04. 13:29 | Válasz | #8 
Sziasztok! Nekünk az eddigi (Diversion és FJR) is rázott mint az állat. Még mondták is a motoros járőröknek, hogy ne kerekezzenek, mert a kerékcsapágyak nem bírják és utánna megy a szitálás. Megy az anélkül is. Ez két típus, de azonos gyártmány. Lehet, gyártási tecnológia ami okozza a problémát? Tamás! Ugye mondtam, ne húzzuk ki a yard előtt azt a kapcsot? Tolhattad volna a gépet! TopJoe. Egyetértek veled. Így az igazi.

TopJoe2008. júl. 04. 13:06 | Válasz | #7 
Ilyen nyiklás-csuklást én is éreztem már, pedig nem lötyög a futómű. Szerintem ez a motorfajta ilyen. A kormány beszitálást egy perc alatt orvosoltam, nem került semmibe: Fogom a kormányt és nem engedem el. Ha legalább egy kézzel fogom nem érezni semmit.Aludni meg úgysem alszom rajta menet közben, mert nincs a motoron home gomb.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2008. júl. 04. 12:10 | Válasz | #6 
1 lépéssel előrrébb kerültünk a megoldáshoz, de még mindig messze vagyunk a céltól.
Elsőkerék tuti nullás centírozásnál. Mivel a hátsó gumimban volt egy tűzőkapocs, kihúztuk. Eresztett. Kivettük a kereket, és a defektjavítás után spontán kíváncsiságból feltettük a centírpadra. Lerántotta a kereket, szembembe a szeleppel. Megforgattuk a gumit 180 fokkal, kisebb lett a húzás, de súlyozni kellett. 75gramm ment rá mire tuti lett, és mind egy helyre. Gyakorlatilag ez a gumiban volt, mert előtte a felnit is megnéztük, az nullás volt. Visszatettük a kereket, de ugyanúgy rázza az elejét.
Lehetőségek : Gumiminta. Nem tartom valószinűnek, mert másoknak is van ilyen mintázatú gumija, és ott OK. Pl Zsolt a Te mocid csak 55-60-nál szitál.
Szilentek, ahol a hátsó futómű rögzítve van. No ez itt most a kérdés, Zsolt, Te erről mit tudsz? Azt láttam, hogy elég összetett a futómű rögzítlése, ill. az egész motorblokk fogatása a vázhoz. Érdekes jelenség még az is, hogy amikor kis sebességnél manőverezek, és oldalirányú útpadkára, kocsifelhajtóra megyek fel olyan 15-20 fokos szögben, olyan érzésem van, mintha megcsuklana a motos alattam, vagy mintha az elsőkerék billenne keresztbe. Ez kizárt, mert az első futóművem tuti.
Itt tarunk most. Ötletek?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. júl. 04. 08:41 | Válasz | #5 
Tegnap meghozta az eztergályos a centírozáshoz szükséges tengelyt, ma megnézetetm!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

TopJoe2008. júl. 03. 21:29 | Válasz | #4 
Nekem viszont csak 60-nál kezdi olyan 55-ig.De sem felette sem alatta nem szitál.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

SomTom2008. júl. 03. 20:43 | Válasz | #3 
Az én Majámnak is szitált kezdettől fogva az eleje.
Az eredeti Michelin gumi volt elől.
Ma lecseréltettem, és láss csodát, megszünt a szitálás, nyugodtan elengedhetem a kormányt akár 90-nél is.
Tamás lehet, hogy Neked is gumi problémád lesz.
Centirozásra az enyémet nem tudták feltenni (mint kiderült nem is volt rá szükség), de lehet, hogy a Te problémádat megoldaná.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

talicskas2008. júl. 02. 23:10 | Válasz | #2 
Engem továbbra is a centir izgatja a fantáziámat!!!!!!!!!!!!!!! Már várom az eredményedet, hogy próba után mi a különbség……
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

tamas2008. jún. 30. 21:43 | Válasz | #1 
Bonyolódik a helyzet. Hogy érthető legyen a dolog összeszedtem az eddigieket: Szitálni kezdett a motorom kormánya. Elkezdtem próbálgatni több sebességtartományban, és változtatott guminyomások mellett (elől-hátul) de a jelenség megmaradt. Nem valószinű hogy tipushiba, mert többen is a kérésemre teszteltek, és van akinek rázza, van akinek nem. Ma voltam a gumisoknál, és Tibcsi aki nagy robogónyúzó, arcán a teljes döbbenettel jött vissza a próbaútról. Értetlenül áll a dolog előtt, sőt kiszúrta, hogy nem kizárt hogy a motor hátsó futóműve van kicsit elszálva,(lóg) és az hat ki az elejére, de nem meggyőződése. Centírozni nem tudtunk, mert az én kerekembe nem megy bele az Ő tengelyük, az enyém pedig még nem készült el. Az esztergályos dolgozik a problémán.
Szóval még hátravan a kerékcsere, (ezzel kizárhatjuk a gumi mintázatát, a felni ütését és a kerékcsapágyat, no meg ha már kijön a kerék, megér két db csapágyat) és a centírozási műveletek. Tibcsi különben nem tartja valószínűnek sem a centírhibát, sem a gumi mintázatát. Ilyenekkel még nem találkozott, csak azoknál a mintáknál, ami a quadokon is van. Viszont Vilmi mondta, hogy a rendőrségi 1,3-as Yamahák is hajlamosak erre a dologra. Ko.Peti is említett pár tipust, ahol ez sajnos álltalános jelenség. Ötleteket továbbra is köszönettel elfogadok!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."


Első ... 9 10 11 [12]

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől