|
|
|
© satyapapa | 2012. máj. 27. 19:56 | Válasz | #658 | ||
A 70-60 azt jelenti hogy a gumi szélességének (130-150) hány százaléka a magasság,Tehát 150/70az 135mm magas a 130/60 pedig 78mm. EZÉRt a nagyobb átmérö miatt a /70es simában megy és nagyobb sebességet ad,A /60 picivel erösebbnek tünik ,minimálisan érzékenyebb,kevésbé tartós,Ezek nem jelentös eltérések, Viszont erös kanyarban érezhetö eltérésü lehet,A fékezést is befolyásolja | |||
|
© passat52 | 2012. máj. 27. 19:41 | Válasz | #657 | ||
Valami szakértő hozzászólását várnám a következő témában: 150/70X13.as és a 130/60x13.as gumi menetdinamikája között mi a különbség?
| |||
|
© satyapapa | 2012. máj. 10. 15:07 | Válasz | #656 | ||
Bridgestone!! Hát japánnak talán japán,de európában több gyár készit bridgestone gumit,,Tatabányai gyárnak ujj igazgatója van,,Karató Kenji a neve. Európai gyárak,--Lengyelországban 2üzem,-Olaszba 1,- Spanyolba 2, -Franciaország ,Magyarország 1-1 | |||
| |||
© CsabaB | 2012. máj. 10. 12:33 | Válasz | #655 |
Gyanúsan fogyott a levegő a hátsó kerekemből, megvizsgáltam, a csöcsnél ereszt. Remélem ki lehet cserélni bontás nélkül. Autón már sikerült, csak nincs ilyen hajlítottan kivezetett itthon, elmegyek vele gumishoz.
|
© nsdap.zoli | 2012. máj. 10. 00:01 | Válasz | #654 |
A mintázat szinte ugyanaz.
| |
© nsdap.zoli | 2012. máj. 10. 00:00 | Válasz | #653 |
A Bridgestone japán!
| |
© Kiss Róbert | 2012. máj. 09. 22:14 | Válasz | #652 |
Sziasztok, Nekem az IRC-n made in taiwan van irva ! Vagy valami ilyesmi ,de semmikép nem japán!!!
| |
© satyapapa | 2012. máj. 09. 20:41 | Válasz | #651 | ||
Nem rossz párositás.Jó gumik. De az a tökéletes ha elöl-hátul ugyanaz a márka és mintázat van,ujjkorában is igy készül a moci..Szerintem,legalábbis, ÉN is mindig igy teszek, | |||
| |||
© nsdap.zoli | 2012. máj. 09. 20:35 | Válasz | #650 |
Maja 400-om elől,Bridgestone HOOP B03, Hátul a gyári IRC.Szerintem tökéletes.
|
2012. máj. 09. 17:57 | Válasz | #649 | |||
Nem engedik gyártani sehol, Szigorúan japán.
| |||
| |||
© jasa | 2012. máj. 09. 11:07 | Válasz | #648 | ||
....és Bridgestone (burgik esetében - sokak szerint)
| |||
| |||
2012. máj. 08. 21:21 | Válasz | #647 | |||
Az sem mellékes hogy ki gyártja azt a gumit...
| |||
|
2012. máj. 08. 20:17 | Válasz | #646 | |||
Nem véletlen a ferde szemű japo eredetileg IRC-vel adja.Amikor én kicseréltem mintha nem is a saját motoromon ültem volna.
| |||
| |||
© satyapapa | 2012. máj. 08. 20:04 | Válasz | #645 | ||
Mindenképpen figyelembe kell venni,hogy a robogó másként viselkedik mint a többi motorkerékpár..Nagy a rugózatlan hátsó tömeg, általában kisseb méretü a felni átmérö,a motorrezgés,vibráció közvetlenül hat a lengökarra,és a hajtómüre stb. Erre ügyelni kell gumiválasztás esetén. A Pirelli végezte ez ügyben a legnagyobb fejlesztést és tesztelést.Hasonlóképpen a michelin is. Robogóra javasolt márkák. Michelin,Pirelli, IRC,Metzeller,Heidenau.--(PL) | |||
|
© passat52 | 2012. máj. 08. 19:57 | Válasz | #644 | ||
Ha már a guminál tartunk akkor jelzem, hogy most rendeltem a majámra első gumit Ausztriában a Forstingerben. 120/80-14 585 TL Pirelli. 72 euró az ára! Ez a típus van fenn jelenleg is és ezzel a gumival vettem, nem tudom előzőleg mennyit mentek vele, jómagam még 20 ezret belehajtottam! Még nem cserélném le ha csak idehaza használnám de odaát jobb az óvatosság! :) Bár az utak minősége ég és föld! :) | |||
|
© passat52 | 2012. máj. 08. 19:49 | Válasz | #643 | ||
Satyapapa írta: Másolt hozzászólás IRC -Roadwinner RX-1 motorgumiteszt/hozzászolások- - 250ccm nem egy erőgép,de elég sportosan lehet vele közlekedni.Már az elején feltünt,hogy a papucsok nem nagyon tolerálják a meredek döntögetést,hajlamosak a megúszásra még melegen is.(főleg a hátsó)Azt gondoltam a gumikat is be kell járatni,de ez később sem változott.Most 6000km-nél tartok.Mivel javarészt ingázásra használom és a megcsúszások miatt a döntögetést sem forszírozom erősen elkezdett kockakopni,így a kanyarstabilitása is jelentősen továbbromlott.Egyébként meglehetősen dekoratív gumi és elsőre elég puhának is tűnt,de mindezek ellenére nagyot csalódtam benne.Szerintem kimondottan a tatás motorozást kedvelőknek való! Most valószínűleg szidnám magam,ha én választottam volna. A következő gumim Pirelli Sport Demon lesz. Problémák Kanyarban megúszik,csúszkál,instabil A beküldő 23 éve motorozott, amikor kritikáját írta. Beküldte: Bundás -- Saját véleményem szerint ?? Mindezek ellenére az IRC-is jó gumi,sokan használják, szeretik. Ez is választható. Nekem a michelin,és a pirelli az ami robogóra nagyon bevált,ezeket is rengetegen használják,nagy megelégedéssel..Ezért maradtam ennél a tipusoknál. | |||
|
2012. máj. 08. 19:39 | Válasz | #642 | |||
|
© passat52 | 2012. máj. 08. 19:31 | Válasz | #641 | ||
Majalaci írta: Sziasztok.125-ös majára hátra szerintetek melyiket lenne érdemes rátenni?vagy egyiket sem:) 1:Dunlop 2:Michelin Satyapapa írta: Én a michelint javaslom,,nekem is az van elöl-hátul és még csuszós uton is jól tapad,,A dunlop is jó és az ára is kedvezöbb,,, Robogóra inkább a michelin,,,,szerintem, 06304373303-vagyok elérhetö Majalaci írta: Köszönöm Satyapapa.Igen,olvasva az előző kommentet ezek után azt hiszem megfogadom. Válasz 'satyapapa' üzenetére (#21901) fecó írta: Robogóra IRC.... Motor után,első a család legyen! Válasz 'Majalaci' üzenetére (#21902) Majalaci írta: Fecó.Indok?Esetleg url? Válasz 'Feco' üzenetére (#21904) | |||
|
© satyapapa | 2012. feb. 22. 20:26 | Válasz | #640 | ||
Jó választás,de a Pirellik is általában nagyon jók robogókra.A lényeg az hogyha megoldható akkor elöre,hátra ugyanaz a tipusu,márkáju gumi legyen.
| |||
| |||
2012. feb. 22. 20:18 | Válasz | #639 | |||
Akkor megkapja ezeket a Majácskám!
| |||
| |||
© satyapapa | 2012. feb. 22. 20:16 | Válasz | #638 | ||
Ezek a gumik a nagysebességet is jól birják,nemmagas a koromtartalma,de nemigazán szereti a port piszkot,az átlagosnál jobb a szilika tartalma ezért jól tapad,Jól bemelegedett állapotnál még nyirkos uton is jól vezethetö,átlagos a kopása.
| |||
| |||
2012. feb. 22. 20:09 | Válasz | #637 | |||
Uraságok! Mi a véleményetek a Dunlop GT301 gumiról? GT301 64J 110/90 R12 GT301 62P 130/70 R12 Ilyet szeretnék a Majámra /250/ | |||
|
© satyapapa | 2011. nov. 27. 12:21 | Válasz | #636 | ||
Már bocsi de a kétkörös fék, meg az integrált fék az nem ugyanaz. A kétköröst a föfékhenger(ek) külön olajcsövön látja ell folyadékkal az elsö ill a hátsó féket.Az integráltnál meg a hátsó fék üzembe helyezésekor az elsö is kap a fékeröböl.(ez a bal fékkar)Viszont ha az elsöt fékezzük akkor a hátsó még fesztelen marad.(jobb fékkar)De ezt Jasa pontosan leirta. | |||
| |||
© Wiking | 2011. nov. 27. 10:05 | Válasz | #635 |
nem rossz...Hallottam már a 2körös fékrendszerröl, és gondolom, hogy mennyire jó, csak így nem halllottam, hogy integrált fék. De mostmár ezt is tudom :)
|
© Koko | 2011. nov. 27. 08:46 | Válasz | #634 | ||
Az enyémen ilyen van(Honda Foresight),az első féket alig kell használni! Mielőtt megvettem a robogót,fórumokon olvastam,hogy ennek a típusnak gyorsan kopnak a hátsó gumijai,hát ezért,mert mindenki a csak hátsófékkel fékez,miközben az első is működik.Nagyon kényelmes! | |||
| |||
© satyapapa | 2011. nov. 27. 06:24 | Válasz | #633 | ||
Jasa doktor jol mondja. Az integrált fék robogonál nagyon hasznos,,Hiszen a robesznál nagy a rugozatlan tömeg a hátsó keréknél ,valamint elég alacsony a sulypont,Ezzel a fék megoldással jelentösen csökkenthetö a gép hátuljának elcsuszása,és nagyon hatékony..Kár hogy nincs mindegyik gépen, Persze a józan észt nem helyettesiti. | |||
| |||
© jasa | 2011. nov. 27. 01:53 | Válasz | #632 | ||
A baloldali fékkarral az első ÉS a hátsó kereket IS fékezed. (A jobboldalival csak az elsőt.)
| |||
| |||
© Wiking | 2011. nov. 26. 20:48 | Válasz | #631 |
Nekem pont az a bajom a wee rubbel-el hogy nagyon kopik... :D Nem is csúszott még hóban sem, de pár 1000km alatt eltünt róla a nem kicsi minta... Satyapapa! Mi ez az integrált fék dolog? Az integrálás beépítést vagy valamivel való egybeépítést jelent...Most ez egy féknél nemtudom ez mit akar mondani... |
2011. nov. 26. 18:58 | Válasz | #630 | |||
A Vee rubber nem melegszik már meg, csak májusban... Ilyen időjárási viszonyokhoz mikor gyakran ónos, nemsokára havas lesz az út, bizony speciális gumi kell. Az életed nem kérés fontos-e és a gumin bizony még ha nagy szónak tűnik is, bizony ez múlhat. Ha muszáj vagy ezzel közlekedni, vedd tudomásul hogy ez nem tapad és számíts a megcsúszásra! | |||
| |||
© satyapapa | 2011. nov. 26. 17:48 | Válasz | #629 | ||
Na igen a""" a kényszer az nagy úr""-bár nemvéd meg semmitöl.Mindenesetre a te gumiddal is megkell várni amig üzemközben valamelyest megmelegszik,akkor kissé jobb lesz.
| |||
| |||
2011. nov. 26. 17:37 | Válasz | #628 | |
Zsolt, sajnos akármilyen gumim van és bármilyenek is az útviszonyok nekem sajnos akkor is muszáj meglovagolnom a majám mert:1,másképp nem tudok elmenni még pl. dokihoz sem, nemhogy bevásárolni,2. mivel nincs senkim aki helyettem megtenné.
| |
© satyapapa | 2011. nov. 26. 17:36 | Válasz | #627 | ||
Az biztos hogy aki télen,hidegbe rosz körülmények közt gurul annak nagyon felkell készülni,Az egy dolog hogy ellehet perecelni,,de másra is veszélyes lehet a nemmegfelelö állapot.Bár én csak hobbyból motorzom vacak idöben,,(,mint ma)viszont a vadi ujj Michelin most mutatja meg hogy mi az amit tud...Egész jól viselkedik,bár zajos kissé,,,A pirelli azonban a egyenlöre jobbnak tünik,,Igaz az a maján van,és az is számithat hogy a gép milyen, tulajdonságu..Viszont az észrevehetö hogy az integrált fék milyen hasznos.
| |||
|
© Pazo | 2011. nov. 26. 17:08 | Válasz | #626 | ||
Igen, a legjobb ilyenkor már nem motorozni!
| |||
| |||
2011. nov. 26. 17:01 | Válasz | #625 | |||
Én nem a gumit bántottam! Csak a technika fejlődése lehetővé tette a hatalmas választékot. Lassan már a motorra is fel kell majd tenni a téli gumikat, de a legjobb, ha elrakjuk téli álmot aludni a motorjainkat,már aki el tudja rakni. Ha nem az útviszonynak megfelelő a gumi, meg úgy általában a jármű, akkor vagy ne vegyük elő, vagy mindenképp vegyük figyelembe a hiányosságait. Bár ezt egy baleset esetében nem fogja senki sem elfogadni védőbeszédként! Tibikém a Te esetben meg halmozódna is a bünti! | |||
| |||
2011. nov. 26. 14:10 | Válasz | #624 | |
Ajándékba kaptam a gumit egy kedves klubtársunktól, de legalább ha igy is megülöm a maját akkor valószinü tudok motorozni.
| |
2011. nov. 26. 13:52 | Válasz | #623 | |||
Kemény a gumi és a hideg idő fokozza azon tulajdonságát, hogy nem tapad! Kompromisszum! Jól tapadó gumi: biztonságos és gyorsan kopik, drága is és talán sűrűbben is kell cserélni. A Te gumid: az egy kemény keverék, rosszul tapad, lényegesen több km-t bír ki, talán a vízelvezetése jobb, de hidegben tutira nem biztonságos. Saját véleményem volt! | |||
| |||
2011. nov. 26. 12:35 | Válasz | #622 | |||
Sajnos létezik Berci. Nekem a kisrobeszon ugyan ez a helyzet. Forduláskor alig akar elfordulni, darabosan fordul olyan mindha kocka lenne. Ugy mentem vele mind aki most ül először motoron. Aki látott biztos sajnálkozva mondta, hogy szegény szerencsétlen mazsola.
| |||
| |||
2011. nov. 26. 11:34 | Válasz | #621 | |
Fiúk, kérdés: az első gumim vee rubber és eddig nyáron nem tünt fel de most hideg uton szinte alig akar elfordulni kanyarodásnál, szinte egyenesen akar tovább haladni. Létezik ilyesmi vagy csak nekem tünik úgy?
|
2011. szept. 30. 17:14 | Válasz | #620 | |||
Guszti válasza Wikingnek 2011.09.30. A......................... gagyi topicból a helyére téve: SPOJLERES .................................................................................... Nekem már 8700km van a citi gripben demég alig látszik kopás rajta és rettentően tapad ismét beigazolodik az ár érték arány és a minőség is mégha 3x annyiba is volt de ha leszámitom az a plusz 2 gumiszerelést is pénzben és idöben akkor beigazolódik hogy a drágább az olcsóbb. Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt, Csak más a fogása. .................................................................Válasz 'Wiking' üzenetére (#4) | |||
|
© Zolika | 2011. szept. 16. 21:06 | Válasz | #619 |
Sziasztok, Vettem a 400-asomra elöre uj Brignestone gumit és olyan nehéz kanyarodni vele, egyenesbe jol fut, kanyardontés is nehéz ,mindha mindig egyenesbe akarja hozni magát, nehez ez leirni, ez probálni, látni kell., Kormány nem szorúl, kerék se, mit tegyek?
|
2011. aug. 13. 21:32 | Válasz | #618 | |||
Lassan innen is törölgetnem kell a nem gumival és futóművel kapcsolatos dolgokat. Ezekre ott van a MIX!
| |||
|
© adamfzr | 2011. aug. 13. 19:08 | Válasz | #617 |
250es fzr-rel :) szal am árka, és a hengerűrtartalom is stimmel. :D
| |
2011. aug. 13. 09:01 | Válasz | #616 | |
Itt a 250.-es Majával mentél Conti gumikon?? Esőben azért megnéztem volna ugyan ezt a videót..
| |
© adamfzr | 2011. aug. 13. 08:30 | Válasz | #615 |
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/onboard/kakucs-pentek-132-72924
| |
© Zsolt | 2011. aug. 13. 08:14 | Válasz | #614 | ||
Azért olyan sokat nem bírt el. Ha jól emlékszem 8 ezernél már annyira elkopott, hogy műszakin nem ment volna át. Akkoriban azt is leírtam, hogy miután lekopott a futófelület és átment slickbe, megjött a tapadás.
| |||
|
© satyapapa | 2011. aug. 13. 06:27 | Válasz | #613 | ||
A continentál gumik elönye abban rejlik,hogy mivel magasabb a Pl koromtartalma nehezebben kopik mint más márkás gumi,.száraz,pormentes jóminöségü uton,kis kanyarvételi sebességnél nemnagy gond a használata.Sok országban vannak ilyen körülmények,délspanyol,délolasz,marokko stb.Tehát bizonyos körülmények közt jól használható,de szerintem az nem nálunk van. -a fékezéstöl a megállásig, a gumitol fügsz- | |||
|
© Zsolt | 2011. aug. 12. 20:43 | Válasz | #612 | ||
Ha a topicban visszalapozol, megtalálod leírva a tapasztalatainkat. A Continental nem rossz gumi száraz jó minőségű aszfalton. Ám nedves, eső áztatta úton rémálom. Nekem hátul volt, a körforgalmakban soha sem azon az íven ment, mint amilyenen szerettem volna. Most IRC van, bátran ajánlom mindenkinek.
| |||
| |||
© adamfzr | 2011. aug. 12. 19:09 | Válasz | #611 |
Majd linkelek be vidit, h a túra, betonkemény conti avenue-n milyeneket mentem :)
|
© SPOILERES | 2011. aug. 12. 11:14 | Válasz | #610 |
ha majd jól bedöntöd vagy nagyot kell fékezni netán esőben akkor megtudod , de persze azok közül is van ami jó ill megfelelő mi inkább a profibb gumikhoz hasonlitjuk és inkább adj 1-2-3 ezressel többet minthogy utána a motorfestése csak az drágább lesz mint a gumi lett volna | |
© zizu | 2011. aug. 12. 11:05 | Válasz | #609 |
Nekem most Continental van fent hátul, 800 km-t mentem vele eddig. Még nem értem miért írja mindenki, hogy Continentalt nem szabad venni.. |
2011. aug. 11. 21:06 | Válasz | #608 | |
© adamfzr | 2011. aug. 11. 20:12 | Válasz | #607 |
pesten hol vegyek gumit srácok?
|
2011. aug. 10. 09:47 | Válasz | #606 | |
Jó kemény és tapadós gumi lehet akkor!
| |
© jasa | 2011. aug. 09. 15:54 | Válasz | #605 | ||
2006-osak, én évente 15 kilót megyek, napi 90 km
| |||
| |||
2011. aug. 08. 22:25 | Válasz | #604 | |
Pirelli Gumit rendeltem, remélem nem lesz semmi gond vele. Ugye a Continental gumit nem ajánlotta nekem senki, eddig az volt, igazán csak egy gondom volt vele, az pedig hogy csak 6000km-ert bírt a futófelülete.
|
© satyapapa | 2011. aug. 08. 21:17 | Válasz | #603 | ||
Számora nagyon érdekes amit a gumis haverom mutatott .nagyitó alatt megnéztük a motorabroncs futófelületét,és a félköriv középsö része tulajdonképpen szennyezödés mentes volt,de a kanyarodáskor használt felület tele volt "kosszal",Ezért pl nyálkás uton,ezen a koszrétegen kezdünk dönteni.Ezt elkerülendö ,ha egyenes haladás közben enyhén jobbra-balra döntögetünk,,,,radirozunk,Az utobbi idöben ehhez szoktatom magam,,hogy a gumi kanyarfelülete tisztább legyen.Arrol nem is beszélve hogy ilyen vezetési módban (ritmusban) sokkal könnyeb,gyorsabb kitérni az uthibák hálojábol.Érdemes kiprobálni bár kissé szokatlan,
| |||
|
2011. aug. 08. 21:04 | Válasz | #602 | |
Így van! Nem 20-30eFt lesz ha eldobom a gépet egy vacak sza.. gumi miatt! Continental Twist. Brrr...
| |
© satyapapa | 2011. aug. 08. 20:58 | Válasz | #601 | ||
Igy biza ,a kopás engem sem zavar különösen. A heidenau (régen pneumant) is nagyon jól tapad, rosz utviszonyok közt is,ezért kophat kissé hamarabb mint a többi más márkás gumi.Persze sok függ a vezetési stilustol. Nekem a Pirelli vált be eddig a legjobban.Én nemvagyok gumikimélö,mert eröteljesebben fékezek,és bizony a kanyarvételem is lehetne enyhéb,,,ami erre alkalmatlan volt az a Continentál valamely tipusa | |||
| |||
2011. aug. 08. 20:46 | Válasz | #600 | |
Én most cseréltem elsőt a Burgin. 5hó 10eKm. Az új Michlein pilot sport első 8.5eKm bírt ki. Most Metzeler feel free van elől. Jó,de mégsem annyira mint a Michlein gumi. Én inkább megfizetem a jó gumit csak tapadjon/kopjon rendesen!
| |
© satyapapa | 2011. aug. 08. 20:31 | Válasz | #599 | ||
No igen ,,,lehet hogy nagyon sokat jár évente . Igazságszerint 5-6 évesnél idösebb gumival már nagyon ovatosan kell közlekedni..Én évente kb 4ezret motorozok csak, 7-8év kell 30-40ezer km lezavarásához,de ezalatt a köppeny elöregszik,,a koromtartalom és a bautilkaucsuk ,(mint alapanyagok)tulajdonsága jelentösen változhat,romolhat.Gumikereskedésben nem szabad árulni,ujj de öreg gumikat.
| |||
| |||
2011. aug. 08. 20:23 | Válasz | #598 | |
Jesszus. Mikori gyártású gumik ezek..
| |
© satyapapa | 2011. aug. 08. 20:03 | Válasz | #597 | ||
Nem saját véleményt hanem tesztanyagot, összehasonlitást irtam le!!! Kivéve a Pirelli hozzáfüzni valot.. | |||
| |||
© jasa | 2011. aug. 08. 11:07 | Válasz | #596 | ||
Heidenau gumi kopáshoz: Amikor vettem a burgit ez volt rajta elöl-hátul. Az elsőt kb. 40.000 km után ( nem tévedés !) cseréltem, még nem volt kopáshatáron, de "pikkelyesedett". Hátul még az van fenn, 50.000-nél járok vele. (Aki ismeri Zénót, tudja mire gondolok ) | |||
| |||
© Wiking | 2011. aug. 07. 09:06 | Válasz | #595 |
Pirelli gumirol én is csak jót tudok mondani! Viszont a kóreai meg hasonló származtatású gumikat nem ajánlom...ugyan nekem nem csúszik sem esőben, sem szárazon, sőt még hóban is egész jól tapadt tavaly, de rettenetes gyorsasággal kopik....talán 3-4000km alatt ledarálta ugy a 80%-át. ugyan olcsó, de ha azt nézzük, hogy egy normál kicsit drágább gumival akár 2-3szor ennyit elmegy az ember, vagy még többet... Ez amúgy egy wee rubel vagy mi a neve gumi :D a mintája meg a Heidenau K58 mintájára hasonlít leginkább... |
© satyapapa | 2011. aug. 07. 08:32 | Válasz | #594 | ||
,Még talán annyit hogy a legjobb megoldás szerint,, az elsö és hátsó gumi egyforma márka -és tulajdonságú legyen..ez föleg a robogók sulyelosztása ,a rugózatlan hátsó tömeg nagysága ,az alacsony elrendezésböl eredö fékezési hatások miatt lehet fontos..Másként müködik mint egy nagymotor,ez föleg az eröteljesebb fékezéskor,és kanyarokban jelentkezhet. | |||
|
© satyapapa | 2011. aug. 07. 08:22 | Válasz | #593 | ||
ÁLTALÁBAN 1-a heidenu vizes csuszos utra nagyon jó,magas a szilika tartalma,kissé jobban kopik. 2-Pirelli jól tapad. nagyon jó kanyarokban jó a fékátvitele,robogókra kiválló 3-Michelin jól tapad ,jó a fogyasztás csökkentö tulajdonsága.átl. kopás 4-IRC robogókra nagyon jó tulajdonsága miatt kedvelt,kissé drágáb talán mint a többi márka. 5-Metzeller prima jó ,átlagos kopásu. 6-Bridgestone jó,,bár elsösorban autókra lett fejlesztve, jó a sikfutása, Sokunknak van Pirelli ,,,szerintem ezt érdemes venni,mert a digók kifejezetten jó robogó gumikat készitenek az ár-érték arány kiválló | |||
|
2011. aug. 07. 08:00 | Válasz | #592 | |
De ezek mind vannak azon az oldalon amit belinkeltem. Nem gagyi minőséget akarok venni. Én cak a véleményeteket akarom hogy szerintetek melyik a jó. Mert itt a Michelin gumi már 8300-tól van. Mikor ezelött vettem 12 alatt nem volt. Majd ha ráértek azért csak nézzetek ré az oldalra. Szerintem érdemes. |
2011. aug. 07. 07:30 | Válasz | #591 | |||
Akkor vedd meg ha a motor csak arra kell hogy a garázsban mutogasd. Arra is jó, hogy ha felszerelteted, a felni nem csörög az aszfalton... Szép az oldalfalán a felirat, de itt a végére is értem a jó tulajdonságainak. Aki kanyarodni is szándékozik, az inkább ne ezt tegye fel! Michelin, Metzeller, Bridgestone. A Pirelli is nagyon jó meg a Heidenau. Van miből válogatni, ne pár ezer Ft. döntsön az életed felől... | |||
| |||
© satyapapa | 2011. aug. 07. 07:15 | Válasz | #590 | ||
Ez a gumi többünknek már nemvált be,,én nem javaslom,!!!!,A gumira nemszabad a sporolás stratégiáját alkalmazni,, Pirelli, heidenau metzeler, michlen,irc,ezek nagyon jók ,lehet hogy drágábbak de az életünk se olcsó | |||
| |||
2011. aug. 06. 23:55 | Válasz | #589 | |
Uj gumit kel vennem mert az enyém sajna szállszakadásos lett, találtam egy weboldalt http://www.motorgumishop.hu ahol furcsán olcsón adnak pl Continental 130/70-12-es gumit és ajánlják a 250-es majára is. Mi a véleményetek? Ti melyiket választanátok?
|
2011. júl. 24. 10:37 | Válasz | #588 | |||
Kis kutakodás után ezt találtam a neten a motorkerékpár gumiabroncsokról. Nem rövid, ellenben hosszú. De sok érdekes információt tartalmaz. Érdemes végigböngészni, kimenni a motorokhoz és megnézegetne nekünk mik vannak felírva az abroncsokra. Vörössel emeltem ki a megjegyzéseimet, hogy ne tűnjön okoskodásnak a bemásolt anyag. Jó böngészést! 1. Légnyomás A legtöbb károsodást a gumin a nem megfelelő légnyomás okozza. Emellett a légnyomás a motorkerékpár úttartását is nagyban befolyásolja. A légnyomás mértékét a jármű gyártója írja elő, és megtalálható a gépjármű kézikönyvében, a hátsó lengővillán vagy a láncvédőn. A légnyomást még indulás előtt a hideg gumiabroncson kell beállítani. A jármű üzemelése következtében megemelkedő (a felmelegedés miatt) légnyomást NEM szabad csökkenteni. A légnyomást hetente egyszer be kell állítani. Útitárs vagy súlyos csomag esetén a hátsó keréken a légnyomást 0,2 barral meg kell növelni. A túl alacsony légnyomás túlmelegedéssel és nagyobb igénybevétellel jár, ami károsíthatja a gumit. Túl magas légnyomás esetén romlanak a jármű menettulajdonságai, az utazás kényelme és a kopási kép. A légnyomás-ellenőrzés után ne felejtsük el a gumitömítéses szelepsapkát visszarakni. 2. Profilmélység A német KRESZ szerint a minimális profilmélység 1,6 mm. A profilmélység könnyen megvizsgálható a profilkopást jelző indikátor ellenőrzésével. Ezt a jelzést a gumi barázdájába dolgozták bele, és azon a részen található, ahol oldalt a „TWI“ megjelölés áll. 2 mm-es profilmélységnél ajánlatos a gumiabroncsok cseréje. 2/A ez tulajdonképpen a 34, de ide vág... TWI (Tread Wear Indicator, kopásjelző) Kis keresztirányú fekvőbordák a mintázatban, amelyek a megengedett kopás határát jelzik. Ezek a bordákat az amerikai piacra tervezték és kb. 0,8-1,0 mm-es maradék profilmélységet mutatnak. Németországban a TWI nem jelöli a maradék profilmélységet, mert itt ez 1,6 mm (ahogy Magyarországon is). 3. Mire kell figyelni új gumiabroncsoknál? Új tömlős abroncsok (TT) felszerelésénél mindig új belsőgumit kell felhelyezni. Mivel a régi tömlők kinyúlnak, ismételt felhasználás esetén fennáll a redősödés és az anyag elvékonyodásának veszélye, amely a motor üzemelése során a tömlők elszakadásához vezethet. Új, tömlő nélküli abroncsok felszerelésénél (TL) biztonsági okok miatt ajánlott új szelepeket is felhasználni. Az autópályás gyorsulás, fékezés során a centrifugális erők a szelepet akár 90°-kal is elgörbíthetik, ezért rövid szelepeket kell felszerelni. 200 km/h feletti sebességnél a szelepre ható centrifugális erő olyan nagy, hogy a rugóelőfeszítés és a belső nyomás nem elégségesek a szelep zárva tartására. A rövid szelepek rugóelőfeszítése kisebb, mint a hosszúaké. 4. Új gumik bejáratása Minden út alkalmával az első kilométereket mérsékelt tempóban kell megtenni (különösen hideg és nedves időben), amíg a gumik elérik a szükséges hőmérsékletet, amely optimális tapadást biztosít. Az új gumiknak sima a felületük, ezért ezeket kb. 200 km távközig visszafogott vezetési stílusban be kell járatni. Ennyi használatra van szüksége a guminak ahhoz, hogy tökéletesen illeszkedjen a felnire és a profil eldurvulása következtében optimálisan tapadjon. A motorkerékpár-gumik teljesítőképességüket csak egy bizonyos hőmérsékletre való felmelegedés után érik el, ezért a gumikat az út előtt be kell melegíteni. 5. A gumik szabad mozgására figyelni kell A motorkerékpáron a kerék burkolata, a villák, lengőkarok és a gumik között kielégítően tágas, szabad tér biztosítja, hogy mindenféle menetviszonyok között elegendő távolság maradjon.A centrifugális erő hatása miatt növekvő sebességnél a gumi átmérője megnövekszik (különösen a diagonális gumiknál). Ügyeljen ezért a a tengelytávon bekövetkező változásokra, pl. elkopott láncok esetén. Tartsa be az itt található jelöléseket. 6. Futási teljesítmény A nagy futásteljesítmény költségszempontból is nyomós érv, mivel a hosszú élettartam kevesebb kiadást jelent. A motorkerékpárok kilométerekben megtett teljesítményét, különösen a nagy teljesítőképességű motorok hátsó gumiabroncsai esetében nem lehet összehasonlítani a személygépkocsikéval vagy haszongépjárművekével. A gumi élettartama a vezetési stílustól és magától a motorkerékpártól is erősen függ. A motorkerékpár kis súlya nagy gyorsulást enged meg. A hátsó kerék ezért nagy csúszásnak van kitéve. A csúszás abroncselhasználódással jár! A leginkább a hátsó kerék terhelését növelő utast joggal nevezik „abroncskímélőnek“. A hátsó kerék nagyobb erővel nyomódik az aszfaltra és ezáltal sokkal kisebb a csúszás. A gumiabroncs ennek megfelelően tovább tart. Vagyis párjaink, feleségeink, utasaink nem egyszerűen „benzintyúkok,” hanem hasznos gumiabroncs kímélő pótelemek… 7. Motorkerékpár-felnik Motorkerékpár-gumik alapvetően csak motorfelnikre szerelhetők fel. Az új gumijelölési előírások az oldalfali M/C szimbólumot irányozzák elő. Így az olyan gumikat jelölik, amelyek kizárólag motorfelnire szerelhetők fel. A megfelelő felniszélességnek szintén szerepe van a kezelhetőségben és a stabilitásban. A túl széles vagy túl keskeny felnire való felszerelés módosítja a futófelület körvonalát és kedvezőtlenül hat az összes menettulajdonságra. A gumi- és felnitechnológia fejlődése különféle felniszerkezeteket eredményezett. Az elmélet és a gyakorlat végül két alapvető felnirendszert hozott létre: tömlős és tömlő nélküli gumikra való felniket. 8. Motorgumik teljesítményvizsgálaton A teljesítmény- és fékpróbák különösen nagy megterhelést rónak a gumikra. A vizsgálat során a gumi látható avagy rejtett károsodásokat szenvedhet, amelyek esetleg csak sokkal később vezetnek ahhoz, hogy a gumi hirtelen felmondja a szolgálatot. 9. Gumijavítások Nem lehet általánosan ajánlásokat megfogalmazni a gumijavításokkal kapcsolatban, hiszen az egyes országokban sajátos előírások érvényesek ezen a téren. Amennyiben megengedett a javítás, azt tanácsoljuk, hogy csak kis futófelületi lyukhoz használja az ún. gumijavító gombát. Légtömlő behelyezése a károsodott gumi betömése céljából nem megengedett. Alapvetően a gumi cseréjét javasoljuk, az Ön biztonságának érdekében. A javítást végző szerviz garanciát vállal a javításért és a javított termékért. Fülem hallatára vitatkozott gumis cimboráimmal egy speedes srác, hogy neki javítsák meg ezt az abroncsot. Mivel nemet mondtak a kellő és kimerítő magyarázat után, a srác felháborodott és a fogyasztóvédelmi felügyelőséggel fenyegetőzött. Lefényképezték a lyukat kívül-belül, hogy pontosan hol, a gumi melyik részén található és mondták neki a fogyasztóvédelem telefonszámát és címét. No itt állt meg a srác, majd elkezdett gondolkodni. De azért duzzogva elvonult... 10. Utánvágás A motorkerékpár-abroncs mintázatát nem szabad utánvágni, mert negatívan befolyásolja a biztonságot és a menettulajdonságot. Az utánvágás általában tiltott. 11. A gumi tárolása A gumi tárolására szolgáló helyiség legyen hűvös, száraz és mérsékelten szellőzött. A tároló hőmérséklete soha ne legyen több 25 °C-nál és ne ingadozzon szélsőségesen. A gumi nem érintkezhet közvetlen fűtőcsővel vagy fűtőtesttel. Az ózon kedvez a gumi öregedésének, ezért a gumikat soha ne helyezzük villamos motor vagy más készülék közelébe, amely elektromos kisülést okoz, mert ez magas ózonkoncentrációval jár. A tüzelő -és kenőanyagok szintén roncsolhatják és tönkretehetik a gumit. A gumira rácsöpögő olajat vagy benzint azonnal el kell távolítani tiszta törlőronggyal. 12. A gumi felszerelése Általában minden motorgumit csak hozzáértő szakember szerelhet fel! Menetirányú bordázatú guminál a forgásirányra figyelni kell. 13. Motorgumik kiegyensúlyozása Elasztikus anyagú tárgyak, mint amilyen egy gumi is, nem gyárthatóak abszolút körkörös és egyensúlyos formára. Ezért az új gumikat felszerelés után mindig ki kell egyensúlyozni. Kétféle módszert alkalmaznak ilyenkor, ennek alapján beszélünk statikus vagy dinamikus kiegyensúlyozásról. A statikus kiegyensúlyozás a kerék forgása nélkül történik. A dinamikus kiegyensúlyozást ellenben forgó kerék mellett végzik és ezzel egyidejűleg az anyag kerék közepéhez képest való elmozdulását is mérik. 2,5 colnál nagyobb felniszélességnél dinamikus kiegyensúlyozás ajánlott. Fontos: Az útközbeni légveszteség veszélyét megakadályozandó, a jármű gyártója által ajánlott kiegyensúlyozó súlyt kell használni (nipli, ólomhuzal vagy öntapadós felnisúly). A folyadéksúly és folyadéksúly- tömítőanyag használata nem ajánlott. A hátsó kerék leszerelése vagy a lánc után állítása után újra be kell állítani a kerekeket. A rosszul beállított kerék minden fordulattal egyre kopik, amely csökkenti az élettartamát, befolyásolja a kormányzási tulajdonságokat és a kanyartartást, ezzel pedig a stabilitást is. 14. Mintázat és barázdák A gumi futófelületén található barázdák a nedves úton való vízlevezetést szolgálják. Minél több barázdája van a guminak, annál nagyobb a negatív mintázat aránya. Az alacsony profilmélység az előrehaladott kopást jelzi. 15. Gumikeverékek Minőségük közvetlen befolyással van a gumi élettartamára és tapadási tulajdonságaira. A puha gumikeverék segíti a tapadást és a húzást. A kemény gumikeverék a kopás szempontjából jár előnyökkel. A szilikát tartalmazó gumikeverék különösen alkalmasnak bizonyul nedves utakon. 16. A gumiabroncs körvonala Közvetlen befolyásolja a motorkerékpár dinamikus menettulajdonságát. A sportgumik hegyesebb körvonala biztosítja a precizitást és a kormányzási tulajdonságot. A túragumikat ezzel szemben inkább a stabilitásra és a kezelhetőségre méretezték és ezért kerekebb a körvonaluk. 17. Futófelület Ezen keresztül érintkezik a motorkerékpár az úttesttel. Az egyes gumikeverékek futófelülete és oldala gyakran különbözik egymástól, mert mindegyik más-más speciális követelménynek felel meg. Bizonyos értelemben a futófelület alakváltozása kényelmesebbé teheti az utazást. 18. Váz Tartja a motorkerékpár súlyát, stabilizálja a járművet és a kényelmes utazásban is szerepet játszik. A váz bizonyos mértékig elformálódhat. Alapvetően a radiális építésű vázak hajlékonyabbak, mint a hagyományos, diagonális építésűek, ezért jobban tompítanak. 19. Kormányütés Nagy sebességnél jelentkezik, a gumi keresztirányú bordázata és a terephullám által továbbított lökések okozzák. A jó elnyelő képességű motorkerékpárok tompítják a kormányütéseket. 20. Teherbírási index A teherbírási LI (load index) olyan kódszám, amely a gumi legnagyobb teherbírását annál a sebességnél adja meg, amelyet a sebesség szimbólum jelez. A V és W szimbólumok teherbírási csökkenést vesznek figyelembe. A „PR“-szám a gumi igénybevételét jelöli, a német és az európai szabványban a motorkerékpár-gumiknál nincs PR-jelölés. Csak a japán szabvány ad meg még PR-számot. Az európai szabvánnyal az alábbiak szerint kell összehasonlítani: 4 PR = Normál kivitel 6 PR = Megerősített kivitel Az egymáshoz rendelt méretek és teherbírások mindkét szabványnál azonosak. A PR-számot semmi esetre sem szabad a tényleges „Ply,Plies“ rétegszámmal egyenlővé tenni. A két jelölésnek teljesen más a jelentése. Erősített kivitelű gumiabroncsok Azoknál a motorkerékpár-, kismotorkerékpár- és moped-gumiknál, amelyeken nincs PR-jelölés, de szintén nagy teherbírásúak, megkülönböztetésként „reinforced“ ill „reif.“ jelzéssel látják el. Pl. 3.00 - 16 48 P reinforced, 170/80 B 15 M/C H TL reinf. Teherbírási index kg pfund 20 80 176 21 82,5 182 22 85 187 23 87,5 193 24 90 198 25 92,5 207 26 95 209 27 97 214 28 100 220 29 103 227 30 106 234 31 109 240 32 112 247 33 115 254 34 118 260 35 121 267 36 125 276 37 128 282 38 132 291 39 136 300 40 140 309 41 145 320 42 150 331 43 155 342 44 160 353 45 165 364 46 170 375 47 175 386 48 180 397 49 185 408 50 190 414 51 195 430 52 200 441 53 206 454 54 212 467 55 218 481 56 224 494 57 230 507 58 236 520 59 243 536 60 250 551 61 257 567 62 265 584 63 272 600 64 280 617 65 290 639 66 300 661 67 307 677 68 315 694 69 325 716 70 335 739 71 345 761 72 355 783 73 365 805 74 375 827 75 387 853 76 400 882 77 412 908 78 425 937 79 437 963 80 450 992 81 462 1019 82 475 1047 83 487 1074 84 500 1102 85 515 1135 86 530 1168 87 545 1202 21. Gyorsasági index A gyorsasági kategóriát gyorsasági szimbólummal jelölik. Ez a szimbólum rendszerint egy betűből álló kód. Gyorsasági kategóriák (km/h) Gyorsasági szimbólumok (kód-betűk) Kód-betűk km/h B 50 C 60 D 65 E 70 F 80 G 90 J 100 K 110 L 120 M 130 N 140 P 150 Q 160 R 170 S 180 T 190 U 200 H 210 V/VB 240-ig (V) (VB) 240 felett W 270-ig (W) 270 felett ZR 240 felett 22. NHS A "Not for Highway Service" rövidítése. Az így jelölt gumiabroncsok versenygumik és az 1993.01.01-es előállítási időponttól kezdve nem használhatók németországi közutakon. 23. M+S jelölés a motorkerékpár-gumiknál Megtaláljuk az Enduro gumikon, amelyeket offroad használatra gyártanak. Amennyiben terep versenygumikat aszfaltúton vetnek be, csak rövid ideig ajánlatos a legnagyobb sebességgel menni, másképpen a gumi bütykök egyenlőtlen kopásával kell számolni, ami a terepezési alkalmasságot károsítja. Emlékeztetőül ezért M+S jelzésű matricát ragasztanak a vezetőülésre. Az M+S jelölésnek tehát itt nincs köze a személygépkocsi-gumikról ismert „mud + snow“ (négyévszakos) kifejezéshez. 24. Szelep, szeleptű, szelepsapka Mivel a gumiszelepek öregednek, biztonsági megfontoláson alapul a mondás: „ Új gumi, új szelep!“ Ajánljuk kizárólag a rövid szelepkészletek használatát. Nagy sebességnél a szeleptűre olyan nagy centrifugális erő hat, hogy a szeleprugó előfeszítése és a gumi belső nyomása már nem elegendő, hogy a szelepet 100 % -ig zárva tartsa. Kisebb tömege miatt a szelep nagyobb sebességnél is zárva marad. A centrifugális erő, amely például egy láncos körhintánál az üléseket kifelé perdíti, menet közben ugyanúgy hat a szeleptűre. Elégségesen nagy sebességnél ugyanaz történik, mint amikor körömheggyel benyomjuk a szeleptűt. Elszökik a levegő. A szelepsapka marad az egyetlen lehetőség a légnyomásveszteség hatékony megakadályozására.Ez a jelenség legtöbbször csak igen nagy sebességnél következik be. Egy hibásan gyártott szeleptű azonban már 200 km /h-nál kisebb sebességnél is kinyílhat. A szelepsapkát ezért mindig teljesen szorosan be kell csavarni. Ajánlatos fémből készült, légmentes, gumitömítéses szelepsapkát használni. 25. Perem Ez biztosítja a kerékabronccsal (felnivel) való kapcsolatot. A gumiba ágyazott acélhuzalok (peremmag) adják az állóképességet. A köpenyváz a peremmag köré tekeredik (peremburkolat). Így éri el a gumiabroncs a peremnél a megfelelő szilárdságot. A felni és a gumi között az optimális kapcsolatot mindig biztosítani kell, mert a peremen keresztül hat a meghajtó és a fékező erő a futóműre illetve a felnire. A perem ezenkívül a tömlő nélküli gumiknál a nyomásveszteség elleni tömörséget is biztosítja. 26. Motorkerékpárok jelölése az ECE R 75 EU-rendelet szerint Az Európai Unió a motorkerékpár-megjelölésekre is befolyással van. Az ECE R 75 rendelet érvénybe lépésével megváltoznak a gumiméret-jelölések. Főképp a vezetőknek kell hozzászokniuk a változásokhoz, a kereskedőknek és a vizsgáztatóknak kevésbé, hiszen hasonló jelölések, egészen a H gyorsasági indexű gumikig, korábbról is ismertek. A jelölési változások elsősorban a V-, VB-, VR- und ZR-gumikat érinti. A lényegi változást a korábbi és az új jelölések között a teherbírási mutató és a gyorsasági szimbólum bevezetése valamint a ZR gumiknál az új gyorsasági szimbólum, a W (= 270 km/h) feltüntetése jelenti. A V gyorsasági szimbólumot (eddig V = 210 km/h felett) V = 240 km/h-ként határozták újra. Amennyiben a V jelölésű gumi 240 km/h sebességnek felel meg, a méreten belül kiesik a gyorsaságot jelző betű és a méret után jelenik meg az üzemi jelzés (teherbírási mutató és gyorsasági szimbólum) (pl. 69 V). 270 km/h-s ZR-gumiknál a gumimegjelölés változatlan marad és bevezetik a gumimegjelölés üzemi jelzését (pl. 69 W). Amennyiben egy gumi megengedett legnagyobb sebessége V/VB/VR-nél 240 km /h feletti, illetve ZR-nél 270 km/h feletti, akkor az eddigi jelölés változatlan marad és üzemi jellel (teherbírási mutatószám / sebességi szimbólum)egészítik ki. Ilyenkor az üzemi jelet zárójelbe teszik, annak hangsúlyozására, hogy a megengedett legnagyobb sebesség V = 240 km /h illetve W = 270 km/h felett van, pl. (69), (69 W). 27. M/C Ez a jelzés utal arra, hogy olyan motorkerékpár-gumiról van szó, amely kizárólag motorfelnire szerelhető fel. M/C = motorcycle 28. Alacsony keresztmetszetű gumiabroncsok A modern motorkerékpár-gumik manapság általában alacsony keresztmetszetű konstrukciók: az oldalmagasság kisebb, mint a futófelület szélessége. Ezzel nagyobb felület gumi érinti az aszfaltot és nő a stabilitás. Egy 120/70 ZR 17 méretű gumi például 120 mm széles és 84 mm (a 120 mm 70 százaléka) magas. 29. Szilikagél A szilika (kovasavgél) a gumikeverék alkotórésze, amely segíti a motorkerékpár nedves úton való jobb tapadását. Pozitív hatással van az élettartamra és a gördülő ellenállásra. 30. Gyúródás Az ismétlődő berugózás során a gumi elformálódik. A gumiabroncs alapjának szövetrétegei súrlódnak, amelynek hatására hő keletkezik. Ez igénybe veszi és öregíti a gumit. 31. TT/ TL gumik Motorkerékpár-gumik tömlővel (TT) A Delticom tömlős gumik esetében alapvetően azt tanácsolja, hogy új gumik felszerelésénél új tömlőt is szereljenek be. A tömlők a használat során megnyúlnak és a hőhatásnak kitéve természetes öregedési folyamaton mennek keresztül. Amennyiben használt tömlőt ismét beszerelnek az új gumiba, veszélyesen meggyűrődhetnek. Javított tömlők újbóli alkalmazása sem tanácsos, különösen nagy sebességre tervezett gumik esetében nem. Tömlő nélküli motorkerékpár-gumik (TL) Tömlő nélküli kiszerelésű motorkerékpár-gumikat tömlővel, tömlős keréktárcsán is lehet használni. 32. Reinforced A megerősített vázú és teherbíróképességű gumikat a méret-megjelölésnél feltüntetett reinf megnevezésről lehet felismerni. Gyakran szükséges gumigyártási mód nehéz motorkerékpárok esetén. 33. Kiegyensúlyozási pont az oldalfalon A gyártás után a gumiabroncsokat gyakran kiegyensúlyozzák és színes ponttal jelölik (piros a Metzeler/Pirellinél, sárga a Bridgestone-nál és a Dunlopnál). Ezt a helyet kiegyensúlyozási pontnak nevezik. A felszerelésnél a kiegyensúlyozási pontot a szelephez – a keréktárcsa legnehezebb pontjához – kell helyezni. Nem esik szó viszont az elöregedésről, ami használat nélkül is bekövetkezik idővel... Egy biztos, egy 10 éves gyári abroncs számomra nem jelentené a legnagyobb biztonságot. | |||
|
2011. júl. 23. 11:41 | Válasz | #587 | |||
Az enyém M/C 64 P ami nem tudom mit jelent, de mint már írtam jók a tapasztalataim.
| |||
| |||
2011. júl. 22. 22:15 | Válasz | #586 | |||
Én Pirellivel vettem, az is jó volt!
| |||
|
2011. júl. 22. 21:30 | Válasz | #585 | |||
Pirelli a király nálam is.
| |||
| |||
2011. júl. 22. 21:13 | Válasz | #584 | |||
Nekem a Contis kiábrándulás után elől Michelin Pilot Sport, hátul Metzeller. Tuti a gép azóta.
| |||
|
2011. júl. 22. 17:24 | Válasz | #583 | |||
Nekem is Pirelli van elől hátul. Minden viszony között tökéletes.
| |||
|
© satyapapa | 2011. júl. 22. 15:58 | Válasz | #582 | ||
Pirelli elöl hátul....mitmondjak?? isteni!!! Vizesen,szárazon,gyorsan lassan,kanyarokba,stb stb tök jó.
| |||
| |||
2011. júl. 22. 07:29 | Válasz | #581 | |||
sziasztok! én most Michelin Pilot Sport-ot használok. nekem nagyon bevált, vizes úton még nem próbáltam, de szárazon nagyon jól tapad. | |||
|
2011. júl. 21. 20:16 | Válasz | #580 | |||
Satya neked milyen papucsaid vannak most a mocin ?
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. júl. 21. 18:50 | Válasz | #579 | ||
Szerintem is.Nekem a csopperen conti volt. Száraz betonon,egyenesen kissebességnél talán ok,,,,az igaz hogy nem kopik...ennnyi Én ezt tapasztaltam.. | |||
| |||
2011. júl. 21. 10:20 | Válasz | #578 | |||
Sokan sokféle gumit tettünk már a motorjainkra. A Continental márkanévre hallgatót én is megismertem, de kár volt. Nagyon keserű tapasztalataim vannak vele kapcsolatban ebben a méretben. Arra bizonyítottan tökéletes volt hogy a felni ne csörögjön az aszfalton. Régebbiekben valóban részletesen kifejtettem e téren a véleményemet, ha valakit érdekel nyugodtan keressen vissza. Én nem ajánlom senkinek nyugodt szívvel. | |||
|
2011. júl. 21. 10:07 | Válasz | #577 | |||
A súly és sebesség indexre figyelj! Kisebbet, alacsonyabbat véletlenül se vegyél! Sikerült bevásárolni egyszer egy alacsonyabb súly indexűt, sec-perc alatt elkopott... Nekem Metzeller FEEL FREE van elöl-hátul, nagyon bejött. Keresd meg Tytit. Ő most hozatott valamelyik klubtársunkkal Metzellert nagyon jó árban. | |||
| |||
2011. júl. 20. 21:05 | Válasz | #576 | |||
56P-s a te gumid is ?
| |||
| |||
© Szomjas | 2011. júl. 20. 20:40 | Válasz | #575 | ||
Én az első keréken continental twisttel már 12000 km-t mentem és még bírja. Szerintem nem is volt új mikor vettem,cserébe viszont szitál 40-50 között.
| |||
|
© SPOJLERES | 2011. júl. 20. 20:36 | Válasz | #574 |
valóban a michelin az a felső kategória és sztem nem is kopik annyira
| |
© SPOJLERES | 2011. júl. 20. 20:35 | Válasz | #573 |
a nagyobb kerület az azt jelenti hogy kb 3.5% al nagyobb a kerület és ugyanennyiuel gyengébb a motor és talán 100 hejett 103mal fog menni :-S
| |
2011. júl. 20. 20:15 | Válasz | #572 | |||
Eddig 10 ezer km-t mentem a Michelin Pilot Sport-al, csak dícsérni tudom. Szárazon és nedves úton is kiváló, szerintem ár-érték arányban nagyon jó, a gyári méretet használom.
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. júl. 20. 19:28 | Válasz | #571 | ||
A nagyobb kerület miatt inkább kisseb a fogyasztás,,,ha normál módon használjuk. Észrevehetö,,vagy jelentös fogyasztás változást én nem tapasztaltam.-Bár nemfigyeltem. Viszont a menettulajdonság szerintem jobb. | |||
| |||
2011. júl. 20. 19:16 | Válasz | #570 | |||
Találtam Michelin City Grip Gumit de csak 56P-s 8890 ftért.. 56P P (150 Km/h) 56 (224 Kg) Gyári ugye meg 62L 62L L (120 Km/h) 62 (265 Kg) | |||
| |||
© SPOJLERES | 2011. júl. 20. 18:57 | Válasz | #569 |
biztos is hogy jobb a széleseb az enyémen 150es van de sztem nem csak amiatt jobb hanem mert 14" az átmérője :-) :-) :-)
| |
© Wiking | 2011. júl. 20. 18:54 | Válasz | #568 |
Többlet fogyasztás nem volt vele?
|
© satyapapa | 2011. júl. 20. 18:46 | Válasz | #567 | ||
A 250-re hátra tettem fell 140-es gumit. Észrevételem -Kissé nagyobb sebességet ad,(nagyobb a kerülete a guminak) -érezhetöen más kanyarokban (jobb) -a széles gumin hátul hatásosabb a fék. -vizes uton talán jobb, Hátrány- -kicsit szerelni kell hogy fellehessen rakni, -drágáb Mást nem tapasztaltam. más gépeken (400-as) is szélesebb gumi van. | |||
|
2011. júl. 09. 18:11 | Válasz | #566 | |||
Köszi Passat,jövök egy sörrel!Megyek azt le is ellenörzöm.
| |||
|
© passat52 | 2011. júl. 09. 09:28 | Válasz | #565 | ||
Ha felnyitod az ülést ott az adattáblán megtalálod! Enyémen már le van ragasztva szervizmatricákkal és nem látszik de úgy tudom, hogy elől 2, hátul 2,5!
| |||
| |||
2011. júl. 09. 09:02 | Válasz | #564 | |||
A 400 majának a gumi nyomásnak kb.mennyinek kell lenni?Köszönöm!
| |||
|
2011. júl. 01. 16:38 | Válasz | #563 | |||
Nem.
| |||
| |||
© zizu | 2011. júl. 01. 16:34 | Válasz | #562 |
Sziasztok, műszakin ugye nem baj, hogy nem egyforma márkájú és intázatú gumi van elől-hátul? |
2011. jún. 16. 14:48 | Válasz | #561 | |
Hát én gumicsere közben tönkretettem egy "B" kategóriás satut, gyakorlatilag elfordult az egyik pofája. Személyi sérülés is történt, Wiking módszeréhez hasonló léces produkcióval próbálkoztam, de egyedül. Én álltam a pallón, és közben egy lécre próbáltam ráütni kalapáccsal, de a bal csuklómra ment. Akkor még nem fájt - az adrenalin meg a hajtás hevében - most viszont... :D Szóval tényleg megéri a gumis a pénzét, főleg, ha centíroz is! Amin lehet spórolni, az a kerék ki-be szerelés, a kipufogó bontás miatt! Ahol én eddig jártam ezért mindig legomboltak 2-3 ezer Ft-ot.
|
© Zsolt | 2011. jún. 16. 13:59 | Válasz | #560 | ||
A gumicserével nem érdemes szívni otthon. Én is csináltam párszor, de a gumis 2 perc alatt 500 Ft-ért megcsinálja. Igy kevesebbet is kell szentségelni. Az IRC jó választás. Közép árban van és jól tapad. | |||
|
© Wiking | 2011. jún. 16. 13:42 | Válasz | #559 |
Nah hát akkor a gumicseréröl írok nektek egy jó trükköt. Ugyebár én is csak egyszerű polgári személy vagyok, így nem rendelkezem sok szervíz szerszámmal. Gumifújáshoz még kompresszorom sincs rendes, de hogy ne kelljen pumpálni, meg mindíg benzinkútra rohangászni, így egy hétköznapi hűtőkompresszort használok. Ez ugye eredetileg a hűtőszekrény hűtését működteti. Aki esetleg nem tudná, egy picike dugattyús kompresszor van a belsejében, meg egy villanymotor. Nos a lényeg! Van ennek fújó és szívó oldala is. én gumiszerelésnél átteszem a tömlőt a szívó oldalra, kiveszem a szelepet a kerékböl, rácsatlakoztatom az eszközt a szelepre, és már szívja is kifele a levegőt. Mikor már kellőképp horpadtnak gondolom a gumit, egy jól irányzott ütés, vagy kellő erejű feszítés és már ugrik is össze a gumi a felnin. Ezzel a módszerrel csak az egyik oldala jön le könnyen, de szerintem ez is nagy segítség tud lenni egy jól rágyógyult guminál. A másik oldalt én segítséggel szoktam levenni, mert egyedül szinte lehetetlen. 1 ember egy hoszabb (60-70cm-es ) léccel meg a testsúja nagyrészével préseli lefelé a gumit. A másikunk pedigaz előzőleg említett léc mellé betámastva egy rövidebb lécre ráüt egy 2kg-os kalapáccsal erősebben. garantáltan lejön az az oldal is fél perc alatt :) Összerakásnál szappant vagy szilikonolajat szoktam használni meg a kompresszorocskám fúvó oldalát. Ha kívánja a társaság, szivesen csinálok egy képekkel ilusztrált dukumentásiót :) | |
|
|
|