Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Futóművel és gumival kapcsolatos kérdések
Futómű és Gumi

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © satyapapa2012. máj. 27. 19:56 | Válasz | #658 
A 70-60 azt jelenti hogy a gumi szélességének (130-150) hány százaléka a magasság,Tehát 150/70az 135mm magas a 130/60 pedig 78mm.
EZÉRt a nagyobb átmérö miatt a /70es simában megy és nagyobb sebességet ad,A /60 picivel erösebbnek tünik ,minimálisan érzékenyebb,kevésbé tartós,Ezek nem jelentös eltérések, Viszont erös kanyarban érezhetö eltérésü lehet,A fékezést is befolyásolja
06304373303-vagyok elérhetö

 © passat522012. máj. 27. 19:41 | Válasz | #657 
Valami szakértő hozzászólását várnám a következő témában: 150/70X13.as és a 130/60x13.as gumi menetdinamikája között mi a különbség?
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © satyapapa2012. máj. 10. 15:07 | Válasz | #656 
Bridgestone!!
Hát japánnak talán japán,de európában több gyár készit bridgestone gumit,,Tatabányai gyárnak ujj igazgatója van,,Karató Kenji a neve.
Európai gyárak,--Lengyelországban 2üzem,-Olaszba 1,- Spanyolba 2, -Franciaország ,Magyarország 1-1
06304373303-vagyok elérhetö

 © CsabaB2012. máj. 10. 12:33 | Válasz | #655 
Gyanúsan fogyott a levegő a hátsó kerekemből, megvizsgáltam, a csöcsnél ereszt. Remélem ki lehet cserélni bontás nélkül. Autón már sikerült, csak nincs ilyen hajlítottan kivezetett itthon, elmegyek vele gumishoz.

 © nsdap.zoli2012. máj. 10. 00:01 | Válasz | #654 
A mintázat szinte ugyanaz.

 © nsdap.zoli2012. máj. 10. 00:00 | Válasz | #653 
A Bridgestone japán!

 © Kiss Róbert2012. máj. 09. 22:14 | Válasz | #652 
Sziasztok, Nekem az IRC-n made in taiwan van irva ! Vagy valami ilyesmi ,de semmikép nem japán!!!

 © satyapapa2012. máj. 09. 20:41 | Válasz | #651 
Nem rossz párositás.Jó gumik.
De az a tökéletes ha elöl-hátul ugyanaz a márka és mintázat van,ujjkorában is igy készül a moci..Szerintem,legalábbis,
ÉN is mindig igy teszek,
06304373303-vagyok elérhetö

 © nsdap.zoli2012. máj. 09. 20:35 | Válasz | #650 
Maja 400-om elől,Bridgestone HOOP B03, Hátul a gyári IRC.Szerintem tökéletes.

Feco2012. máj. 09. 17:57 | Válasz | #649 
Nem engedik gyártani sehol, Szigorúan japán.
Motor után,első a család legyen!

 © jasa2012. máj. 09. 11:07 | Válasz | #648 
....és Bridgestone (burgik esetében - sokak szerint)
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2012. máj. 08. 21:21 | Válasz | #647 
Az sem mellékes hogy ki gyártja azt a gumit...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2012. máj. 08. 20:17 | Válasz | #646 
Nem véletlen a ferde szemű japo eredetileg IRC-vel adja.Amikor én kicseréltem mintha nem is a saját motoromon ültem volna.
Motor után,első a család legyen!

 © satyapapa2012. máj. 08. 20:04 | Válasz | #645 
Mindenképpen figyelembe kell venni,hogy a robogó másként viselkedik mint a többi motorkerékpár..Nagy a rugózatlan hátsó tömeg, általában kisseb méretü a felni átmérö,a motorrezgés,vibráció közvetlenül hat a lengökarra,és a hajtómüre stb.
Erre ügyelni kell gumiválasztás esetén.
A Pirelli végezte ez ügyben a legnagyobb fejlesztést és tesztelést.Hasonlóképpen a michelin is.
Robogóra javasolt márkák.
Michelin,Pirelli, IRC,Metzeller,Heidenau.--(PL)
06304373303-vagyok elérhetö

 © passat522012. máj. 08. 19:57 | Válasz | #644 
Ha már a guminál tartunk akkor jelzem, hogy most rendeltem a majámra első gumit Ausztriában a Forstingerben.
120/80-14 585 TL Pirelli. 72 euró az ára!
Ez a típus van fenn jelenleg is és ezzel a gumival vettem, nem tudom előzőleg mennyit mentek vele, jómagam még 20 ezret belehajtottam! Még nem cserélném le ha csak idehaza használnám de odaát jobb az óvatosság! :)
Bár az utak minősége ég és föld! :)
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © passat522012. máj. 08. 19:49 | Válasz | #643 
Satyapapa írta:
Másolt hozzászólás
IRC -Roadwinner RX-1 motorgumiteszt/hozzászolások-
-
250ccm nem egy erőgép,de elég sportosan lehet vele közlekedni.Már az elején feltünt,hogy a papucsok nem nagyon tolerálják a meredek döntögetést,hajlamosak a megúszásra még melegen is.(főleg a hátsó)Azt gondoltam a gumikat is be kell járatni,de ez később sem változott.Most 6000km-nél tartok.Mivel javarészt ingázásra használom és a megcsúszások miatt a döntögetést sem forszírozom erősen elkezdett kockakopni,így a kanyarstabilitása is jelentősen továbbromlott.Egyébként meglehetősen dekoratív gumi és elsőre elég puhának is tűnt,de mindezek ellenére nagyot csalódtam benne.Szerintem kimondottan a tatás motorozást kedvelőknek való!
Most valószínűleg szidnám magam,ha én választottam volna.
A következő gumim Pirelli Sport Demon lesz.

Problémák
Kanyarban megúszik,csúszkál,instabil

A beküldő 23 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Bundás
--
Saját véleményem szerint ?? Mindezek ellenére az IRC-is jó gumi,sokan használják, szeretik.
Ez is választható.
Nekem a michelin,és a pirelli az ami robogóra nagyon bevált,ezeket is rengetegen használják,nagy megelégedéssel..Ezért maradtam ennél a tipusoknál.
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

tamas2012. máj. 08. 19:39 | Válasz | #642 
Igen, ez az!

Mellesleg: I R C
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © passat522012. máj. 08. 19:31 | Válasz | #641 
Majalaci írta:
Sziasztok.125-ös majára hátra szerintetek melyiket lenne érdemes rátenni?vagy egyiket sem:)
1:Dunlop
2:Michelin

Satyapapa írta:

Én a michelint javaslom,,nekem is az van elöl-hátul és még csuszós uton is jól tapad,,A dunlop is jó és az ára is kedvezöbb,,,
Robogóra inkább a michelin,,,,szerintem,
06304373303-vagyok elérhetö

Majalaci írta:
Köszönöm Satyapapa.Igen,olvasva az előző kommentet ezek után azt hiszem megfogadom.
Válasz 'satyapapa' üzenetére (#21901)

fecó írta:
Robogóra IRC....
Motor után,első a család legyen!
Válasz 'Majalaci' üzenetére (#21902)

Majalaci írta:
Fecó.Indok?Esetleg url?
Válasz 'Feco' üzenetére (#21904)
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © satyapapa2012. feb. 22. 20:26 | Válasz | #640 
Jó választás,de a Pirellik is általában nagyon jók robogókra.A lényeg az hogyha megoldható akkor elöre,hátra ugyanaz a tipusu,márkáju gumi legyen.
06304373303-vagyok elérhetö

meszizs2012. feb. 22. 20:18 | Válasz | #639 
Akkor megkapja ezeket a Majácskám!
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2012. feb. 22. 20:16 | Válasz | #638 
Ezek a gumik a nagysebességet is jól birják,nemmagas a koromtartalma,de nemigazán szereti a port piszkot,az átlagosnál jobb a szilika tartalma ezért jól tapad,Jól bemelegedett állapotnál még nyirkos uton is jól vezethetö,átlagos a kopása.
06304373303-vagyok elérhetö

meszizs2012. feb. 22. 20:09 | Válasz | #637 
Uraságok!
Mi a véleményetek a Dunlop GT301 gumiról?
GT301 64J 110/90 R12
GT301 62P 130/70 R12

Ilyet szeretnék a Majámra /250/
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2011. nov. 27. 12:21 | Válasz | #636 
Már bocsi de a kétkörös fék, meg az integrált fék az nem ugyanaz.
A kétköröst a föfékhenger(ek) külön olajcsövön látja ell folyadékkal az elsö ill a hátsó féket.Az integráltnál meg a hátsó fék üzembe helyezésekor az elsö is kap a fékeröböl.(ez a bal fékkar)Viszont ha az elsöt fékezzük akkor a hátsó még fesztelen marad.(jobb fékkar)De ezt Jasa pontosan leirta.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Wiking2011. nov. 27. 10:05 | Válasz | #635 
nem rossz...Hallottam már a 2körös fékrendszerröl, és gondolom, hogy mennyire jó, csak így nem halllottam, hogy integrált fék. De mostmár ezt is tudom :)

 © Koko2011. nov. 27. 08:46 | Válasz | #634 
Az enyémen ilyen van(Honda Foresight),az első féket alig kell használni!
Mielőtt megvettem a robogót,fórumokon olvastam,hogy ennek a típusnak gyorsan kopnak a hátsó gumijai,hát ezért,mert mindenki a csak hátsófékkel fékez,miközben az első is működik.Nagyon kényelmes!
Adj Istenem türelmet,de azonnal!

 © satyapapa2011. nov. 27. 06:24 | Válasz | #633 
Jasa doktor jol mondja.
Az integrált fék robogonál nagyon hasznos,,Hiszen a robesznál nagy a rugozatlan tömeg a hátsó keréknél ,valamint elég alacsony a sulypont,Ezzel a fék megoldással jelentösen csökkenthetö a gép hátuljának elcsuszása,és nagyon hatékony..Kár hogy nincs mindegyik gépen,
Persze a józan észt nem helyettesiti.
06304373303-vagyok elérhetö

 © jasa2011. nov. 27. 01:53 | Válasz | #632 
A baloldali fékkarral az első ÉS a hátsó kereket IS fékezed. (A jobboldalival csak az elsőt.)
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Wiking2011. nov. 26. 20:48 | Válasz | #631 
Nekem pont az a bajom a wee rubbel-el hogy nagyon kopik... :D Nem is csúszott még hóban sem, de pár 1000km alatt eltünt róla a nem kicsi minta...
Satyapapa! Mi ez az integrált fék dolog? Az integrálás beépítést vagy valamivel való egybeépítést jelent...Most ez egy féknél nemtudom ez mit akar mondani...

tamas2011. nov. 26. 18:58 | Válasz | #630 
A Vee rubber nem melegszik már meg, csak májusban...
Ilyen időjárási viszonyokhoz mikor gyakran ónos, nemsokára havas lesz az út, bizony speciális gumi kell. Az életed nem kérés fontos-e és a gumin bizony még ha nagy szónak tűnik is, bizony ez múlhat. Ha muszáj vagy ezzel közlekedni, vedd tudomásul hogy ez nem tapad és számíts a megcsúszásra!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2011. nov. 26. 17:48 | Válasz | #629 
Na igen a""" a kényszer az nagy úr""-bár nemvéd meg semmitöl.Mindenesetre a te gumiddal is megkell várni amig üzemközben valamelyest megmelegszik,akkor kissé jobb lesz.
06304373303-vagyok elérhetö

Bertalan Tibor2011. nov. 26. 17:37 | Válasz | #628 
Zsolt, sajnos akármilyen gumim van és bármilyenek is az útviszonyok nekem sajnos akkor is muszáj meglovagolnom a majám mert:1,másképp nem tudok elmenni még pl. dokihoz sem, nemhogy bevásárolni,2. mivel nincs senkim aki helyettem megtenné.

 © satyapapa2011. nov. 26. 17:36 | Válasz | #627 
Az biztos hogy aki télen,hidegbe rosz körülmények közt gurul annak nagyon felkell készülni,Az egy dolog hogy ellehet perecelni,,de másra is veszélyes lehet a nemmegfelelö állapot.Bár én csak hobbyból motorzom vacak idöben,,(,mint ma)viszont a vadi ujj Michelin most mutatja meg hogy mi az amit tud...Egész jól viselkedik,bár zajos kissé,,,A pirelli azonban a egyenlöre jobbnak tünik,,Igaz az a maján van,és az is számithat hogy a gép milyen, tulajdonságu..Viszont az észrevehetö hogy az integrált fék milyen hasznos.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Pazo2011. nov. 26. 17:08 | Válasz | #626 
Igen, a legjobb ilyenkor már nem motorozni!
tel.sz: 06 30 445 85 96

meszizs2011. nov. 26. 17:01 | Válasz | #625 
Én nem a gumit bántottam!
Csak a technika fejlődése lehetővé tette a hatalmas választékot.
Lassan már a motorra is fel kell majd tenni a téli gumikat, de a legjobb, ha elrakjuk téli álmot aludni a motorjainkat,már aki el tudja rakni.
Ha nem az útviszonynak megfelelő a gumi, meg úgy általában a jármű, akkor vagy ne vegyük elő, vagy mindenképp vegyük figyelembe a hiányosságait. Bár ezt egy baleset esetében nem fogja senki sem elfogadni védőbeszédként!
Tibikém a Te esetben meg halmozódna is a bünti!
1996-os Majesty 250

Bertalan Tibor2011. nov. 26. 14:10 | Válasz | #624 
Ajándékba kaptam a gumit egy kedves klubtársunktól, de legalább ha igy is megülöm a maját akkor valószinü tudok motorozni.

meszizs2011. nov. 26. 13:52 | Válasz | #623 
Kemény a gumi és a hideg idő fokozza azon tulajdonságát, hogy nem tapad!
Kompromisszum!
Jól tapadó gumi: biztonságos és gyorsan kopik, drága is és talán sűrűbben is kell cserélni.
A Te gumid: az egy kemény keverék, rosszul tapad, lényegesen több km-t bír ki, talán a vízelvezetése jobb, de hidegben tutira nem biztonságos.
Saját véleményem volt!
1996-os Majesty 250

Ifj. Posta Sándor2011. nov. 26. 12:35 | Válasz | #622 
Sajnos létezik Berci. Nekem a kisrobeszon ugyan ez a helyzet. Forduláskor alig akar elfordulni, darabosan fordul olyan mindha kocka lenne. Ugy mentem vele mind aki most ül először motoron. Aki látott biztos sajnálkozva mondta, hogy szegény szerencsétlen mazsola.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

Bertalan Tibor2011. nov. 26. 11:34 | Válasz | #621 
Fiúk, kérdés: az első gumim vee rubber és eddig nyáron nem tünt fel de most hideg uton szinte alig akar elfordulni kanyarodásnál, szinte egyenesen akar tovább haladni. Létezik ilyesmi vagy csak nekem tünik úgy?

tamas2011. szept. 30. 17:14 | Válasz | #620 
Guszti válasza Wikingnek 2011.09.30. A......................... gagyi topicból a helyére téve:

SPOJLERES ....................................................................................

Nekem már 8700km van a citi gripben demég alig látszik kopás rajta és rettentően tapad ismét beigazolodik az ár érték arány és a minőség is mégha 3x annyiba is volt de ha leszámitom az a plusz 2 gumiszerelést is pénzben és idöben akkor beigazolódik hogy a drágább az olcsóbb.


Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt, Csak más a fogása.

.................................................................Válasz 'Wiking' üzenetére (#4)
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zolika2011. szept. 16. 21:06 | Válasz | #619 
Sziasztok, Vettem a 400-asomra elöre uj Brignestone gumit és olyan nehéz kanyarodni vele, egyenesbe jol fut, kanyardontés is nehéz ,mindha mindig egyenesbe akarja hozni magát, nehez ez leirni, ez probálni, látni kell., Kormány nem szorúl, kerék se, mit tegyek?

tamas2011. aug. 13. 21:32 | Válasz | #618 
Lassan innen is törölgetnem kell a nem gumival és futóművel kapcsolatos dolgokat. Ezekre ott van a MIX!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © adamfzr2011. aug. 13. 19:08 | Válasz | #617 
250es fzr-rel :) szal am árka, és a hengerűrtartalom is stimmel. :D

Mosquito2011. aug. 13. 09:01 | Válasz | #616 
Itt a 250.-es Majával mentél Conti gumikon?? Esőben azért megnéztem volna ugyan ezt a videót..

 © adamfzr2011. aug. 13. 08:30 | Válasz | #615 
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/onboard/kakucs-pentek-132-72924

 © Zsolt2011. aug. 13. 08:14 | Válasz | #614 
Azért olyan sokat nem bírt el. Ha jól emlékszem 8 ezernél már annyira elkopott, hogy műszakin nem ment volna át. Akkoriban azt is leírtam, hogy miután lekopott a futófelület és átment slickbe, megjött a tapadás.
Zsolt

 © satyapapa2011. aug. 13. 06:27 | Válasz | #613 
A continentál gumik elönye abban rejlik,hogy mivel magasabb a Pl koromtartalma nehezebben kopik mint más márkás gumi,.száraz,pormentes jóminöségü uton,kis kanyarvételi sebességnél nemnagy gond a használata.Sok országban vannak ilyen körülmények,délspanyol,délolasz,marokko stb.Tehát bizonyos körülmények közt jól használható,de szerintem az nem nálunk van.
-a fékezéstöl a megállásig, a gumitol fügsz-
06304373303-vagyok elérhetö

 © Zsolt2011. aug. 12. 20:43 | Válasz | #612 
Ha a topicban visszalapozol, megtalálod leírva a tapasztalatainkat. A Continental nem rossz gumi száraz jó minőségű aszfalton. Ám nedves, eső áztatta úton rémálom. Nekem hátul volt, a körforgalmakban soha sem azon az íven ment, mint amilyenen szerettem volna. Most IRC van, bátran ajánlom mindenkinek.
Zsolt

 © adamfzr2011. aug. 12. 19:09 | Válasz | #611 
Majd linkelek be vidit, h a túra, betonkemény conti avenue-n milyeneket mentem :)

 © SPOILERES2011. aug. 12. 11:14 | Válasz | #610 
ha majd jól bedöntöd vagy nagyot kell fékezni netán esőben akkor megtudod , de persze azok közül is van ami jó ill megfelelő
mi inkább a profibb gumikhoz hasonlitjuk
és inkább adj 1-2-3 ezressel többet minthogy utána a motorfestése csak az drágább lesz mint a gumi lett volna

 © zizu2011. aug. 12. 11:05 | Válasz | #609 
Nekem most Continental van fent hátul, 800 km-t mentem vele eddig. Még nem értem miért írja mindenki, hogy Continentalt nem szabad venni..


Mosquito2011. aug. 11. 21:06 | Válasz | #608 
A gumisnál!
Viccet félre téve. Itt próbáld meg.
KÉK HOLD
MOTOR GUMI SHOP

 © adamfzr2011. aug. 11. 20:12 | Válasz | #607 
pesten hol vegyek gumit srácok?

Mosquito2011. aug. 10. 09:47 | Válasz | #606 
Jó kemény és tapadós gumi lehet akkor!

 © jasa2011. aug. 09. 15:54 | Válasz | #605 
2006-osak, én évente 15 kilót megyek, napi 90 km
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

trans852011. aug. 08. 22:25 | Válasz | #604 
Pirelli Gumit rendeltem, remélem nem lesz semmi gond vele. Ugye a Continental gumit nem ajánlotta nekem senki, eddig az volt, igazán csak egy gondom volt vele, az pedig hogy csak 6000km-ert bírt a futófelülete.

 © satyapapa2011. aug. 08. 21:17 | Válasz | #603 
Számora nagyon érdekes amit a gumis haverom mutatott .nagyitó alatt megnéztük a motorabroncs futófelületét,és a félköriv középsö része tulajdonképpen szennyezödés mentes volt,de a kanyarodáskor használt felület tele volt "kosszal",Ezért pl nyálkás uton,ezen a koszrétegen kezdünk dönteni.Ezt elkerülendö ,ha egyenes haladás közben enyhén jobbra-balra döntögetünk,,,,radirozunk,Az utobbi idöben ehhez szoktatom magam,,hogy a gumi kanyarfelülete tisztább legyen.Arrol nem is beszélve hogy ilyen vezetési módban (ritmusban) sokkal könnyeb,gyorsabb kitérni az uthibák hálojábol.Érdemes kiprobálni bár kissé szokatlan,
06304373303-vagyok elérhetö

Mosquito2011. aug. 08. 21:04 | Válasz | #602 
Így van! Nem 20-30eFt lesz ha eldobom a gépet egy vacak sza.. gumi miatt! Continental Twist. Brrr...

 © satyapapa2011. aug. 08. 20:58 | Válasz | #601 
Igy biza ,a kopás engem sem zavar különösen.
A heidenau (régen pneumant) is nagyon jól tapad, rosz utviszonyok közt is,ezért kophat kissé hamarabb mint a többi más márkás gumi.Persze sok függ a vezetési stilustol.
Nekem a Pirelli vált be eddig a legjobban.Én nemvagyok gumikimélö,mert eröteljesebben fékezek,és bizony a kanyarvételem is lehetne enyhéb,,,ami erre alkalmatlan volt az a Continentál valamely tipusa
06304373303-vagyok elérhetö

Mosquito2011. aug. 08. 20:46 | Válasz | #600 
Én most cseréltem elsőt a Burgin. 5hó 10eKm. Az új Michlein pilot sport első 8.5eKm bírt ki. Most Metzeler feel free van elől. Jó,de mégsem annyira mint a Michlein gumi. Én inkább megfizetem a jó gumit csak tapadjon/kopjon rendesen!

 © satyapapa2011. aug. 08. 20:31 | Válasz | #599 
No igen ,,,lehet hogy nagyon sokat jár évente . Igazságszerint 5-6 évesnél idösebb gumival már nagyon ovatosan kell közlekedni..Én évente kb 4ezret motorozok csak, 7-8év kell 30-40ezer km lezavarásához,de ezalatt a köppeny elöregszik,,a koromtartalom és a bautilkaucsuk ,(mint alapanyagok)tulajdonsága jelentösen változhat,romolhat.Gumikereskedésben nem szabad árulni,ujj de öreg gumikat.
06304373303-vagyok elérhetö

Mosquito2011. aug. 08. 20:23 | Válasz | #598 
Jesszus. Mikori gyártású gumik ezek..

 © satyapapa2011. aug. 08. 20:03 | Válasz | #597 
Nem saját véleményt hanem tesztanyagot, összehasonlitást irtam le!!!
Kivéve a Pirelli hozzáfüzni valot..
06304373303-vagyok elérhetö

 © jasa2011. aug. 08. 11:07 | Válasz | #596 
Heidenau gumi kopáshoz:
Amikor vettem a burgit ez volt rajta elöl-hátul. Az elsőt kb. 40.000 km után ( nem tévedés !) cseréltem, még nem volt kopáshatáron, de "pikkelyesedett". Hátul még az van fenn, 50.000-nél járok vele. (Aki ismeri Zénót, tudja mire gondolok )
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Wiking2011. aug. 07. 09:06 | Válasz | #595 
Pirelli gumirol én is csak jót tudok mondani!
Viszont a kóreai meg hasonló származtatású gumikat nem ajánlom...ugyan nekem nem csúszik sem esőben, sem szárazon, sőt még hóban is egész jól tapadt tavaly, de rettenetes gyorsasággal kopik....talán 3-4000km alatt ledarálta ugy a 80%-át. ugyan olcsó, de ha azt nézzük, hogy egy normál kicsit drágább gumival akár 2-3szor ennyit elmegy az ember, vagy még többet...
Ez amúgy egy wee rubel vagy mi a neve gumi :D
a mintája meg a Heidenau K58 mintájára hasonlít leginkább...

 © satyapapa2011. aug. 07. 08:32 | Válasz | #594 

,Még talán annyit hogy a legjobb megoldás szerint,, az elsö és hátsó gumi egyforma márka -és tulajdonságú legyen..ez föleg a robogók sulyelosztása ,a rugózatlan hátsó tömeg nagysága ,az alacsony elrendezésböl eredö fékezési hatások miatt lehet fontos..Másként müködik mint egy nagymotor,ez föleg az eröteljesebb fékezéskor,és kanyarokban jelentkezhet.
06304373303-vagyok elérhetö

 © satyapapa2011. aug. 07. 08:22 | Válasz | #593 
ÁLTALÁBAN
1-a heidenu vizes csuszos utra nagyon jó,magas a szilika tartalma,kissé jobban kopik.
2-Pirelli jól tapad. nagyon jó kanyarokban jó a fékátvitele,robogókra kiválló
3-Michelin jól tapad ,jó a fogyasztás csökkentö tulajdonsága.átl. kopás
4-IRC robogókra nagyon jó tulajdonsága miatt kedvelt,kissé drágáb talán mint a többi márka.
5-Metzeller prima jó ,átlagos kopásu.
6-Bridgestone jó,,bár elsösorban autókra lett fejlesztve, jó a sikfutása,
Sokunknak van Pirelli ,,,szerintem ezt érdemes venni,mert a digók kifejezetten jó robogó gumikat készitenek az ár-érték arány kiválló
06304373303-vagyok elérhetö

trans852011. aug. 07. 08:00 | Válasz | #592 
De ezek mind vannak azon az oldalon amit belinkeltem. Nem gagyi minőséget akarok venni.
Én cak a véleményeteket akarom hogy szerintetek melyik a jó. Mert itt a Michelin gumi már 8300-tól van. Mikor ezelött vettem 12 alatt nem volt. Majd ha ráértek azért csak nézzetek ré az oldalra. Szerintem érdemes.

tamas2011. aug. 07. 07:30 | Válasz | #591 
Akkor vedd meg ha a motor csak arra kell hogy a garázsban mutogasd. Arra is jó, hogy ha felszerelteted, a felni nem csörög az aszfalton... Szép az oldalfalán a felirat, de itt a végére is értem a jó tulajdonságainak. Aki kanyarodni is szándékozik, az inkább ne ezt tegye fel!

Michelin, Metzeller, Bridgestone. A Pirelli is nagyon jó meg a Heidenau. Van miből válogatni, ne pár ezer Ft. döntsön az életed felől...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2011. aug. 07. 07:15 | Válasz | #590 
Ez a gumi többünknek már nemvált be,,én nem javaslom,!!!!,A gumira nemszabad a sporolás stratégiáját alkalmazni,,
Pirelli, heidenau metzeler, michlen,irc,ezek nagyon jók ,lehet hogy drágábbak de az életünk se olcsó
06304373303-vagyok elérhetö

trans852011. aug. 06. 23:55 | Válasz | #589 
Uj gumit kel vennem mert az enyém sajna szállszakadásos lett, találtam egy weboldalt http://www.motorgumishop.hu ahol furcsán olcsón adnak pl Continental 130/70-12-es gumit és ajánlják a 250-es majára is. Mi a véleményetek? Ti melyiket választanátok?

tamas2011. júl. 24. 10:37 | Válasz | #588 
Kis kutakodás után ezt találtam a neten a motorkerékpár gumiabroncsokról. Nem rövid, ellenben hosszú. De sok érdekes információt tartalmaz. Érdemes végigböngészni, kimenni a motorokhoz és megnézegetne nekünk mik vannak felírva az abroncsokra. Vörössel emeltem ki a megjegyzéseimet, hogy ne tűnjön okoskodásnak a bemásolt anyag.
Jó böngészést!


1. Légnyomás
A legtöbb károsodást a gumin a nem megfelelő légnyomás okozza. Emellett a légnyomás a motorkerékpár úttartását is nagyban befolyásolja. A légnyomás mértékét a jármű gyártója írja elő, és megtalálható a gépjármű kézikönyvében, a hátsó lengővillán vagy a láncvédőn. A légnyomást még indulás előtt a hideg gumiabroncson kell beállítani. A jármű üzemelése következtében megemelkedő (a felmelegedés miatt) légnyomást NEM szabad csökkenteni. A légnyomást hetente egyszer be kell állítani. Útitárs vagy súlyos csomag esetén a hátsó keréken a légnyomást 0,2 barral meg kell növelni. A túl alacsony légnyomás túlmelegedéssel és nagyobb igénybevétellel jár, ami károsíthatja a gumit. Túl magas légnyomás esetén romlanak a jármű menettulajdonságai, az utazás kényelme és a kopási kép. A légnyomás-ellenőrzés után ne felejtsük el a gumitömítéses szelepsapkát visszarakni.

2. Profilmélység
A német KRESZ szerint a minimális profilmélység 1,6 mm. A profilmélység könnyen megvizsgálható a profilkopást jelző indikátor ellenőrzésével. Ezt a jelzést a gumi barázdájába dolgozták bele, és azon a részen található, ahol oldalt a „TWI“ megjelölés áll. 2 mm-es profilmélységnél ajánlatos a gumiabroncsok cseréje.

2/A ez tulajdonképpen a 34, de ide vág...
TWI (Tread Wear Indicator, kopásjelző)
Kis keresztirányú fekvőbordák a mintázatban, amelyek a megengedett kopás határát jelzik. Ezek a bordákat az amerikai piacra tervezték és kb. 0,8-1,0 mm-es maradék profilmélységet mutatnak. Németországban a TWI nem jelöli a maradék profilmélységet, mert itt ez 1,6 mm (ahogy Magyarországon is).

3. Mire kell figyelni új gumiabroncsoknál?
Új tömlős abroncsok (TT) felszerelésénél mindig új belsőgumit kell felhelyezni. Mivel a régi tömlők kinyúlnak, ismételt felhasználás esetén fennáll a redősödés és az anyag elvékonyodásának veszélye, amely a motor üzemelése során a tömlők elszakadásához vezethet. Új, tömlő nélküli abroncsok felszerelésénél (TL) biztonsági okok miatt ajánlott új szelepeket is felhasználni. Az autópályás gyorsulás, fékezés során a centrifugális erők a szelepet akár 90°-kal is elgörbíthetik, ezért rövid szelepeket kell felszerelni. 200 km/h feletti sebességnél a szelepre ható centrifugális erő olyan nagy, hogy a rugóelőfeszítés és a belső nyomás nem elégségesek a szelep zárva tartására. A rövid szelepek rugóelőfeszítése kisebb, mint a hosszúaké.


4. Új gumik bejáratása
Minden út alkalmával az első kilométereket mérsékelt tempóban kell megtenni (különösen hideg és nedves időben), amíg a gumik elérik a szükséges hőmérsékletet, amely optimális tapadást biztosít. Az új gumiknak sima a felületük, ezért ezeket kb. 200 km távközig visszafogott vezetési stílusban be kell járatni. Ennyi használatra van szüksége a guminak ahhoz, hogy tökéletesen illeszkedjen a felnire és a profil eldurvulása következtében optimálisan tapadjon. A motorkerékpár-gumik teljesítőképességüket csak egy bizonyos hőmérsékletre való felmelegedés után érik el, ezért a gumikat az út előtt be kell melegíteni.

5. A gumik szabad mozgására figyelni kell
A motorkerékpáron a kerék burkolata, a villák, lengőkarok és a gumik között kielégítően tágas, szabad tér biztosítja, hogy mindenféle menetviszonyok között elegendő távolság maradjon.A centrifugális erő hatása miatt növekvő sebességnél a gumi átmérője megnövekszik (különösen a diagonális gumiknál). Ügyeljen ezért a a tengelytávon bekövetkező változásokra, pl. elkopott láncok esetén. Tartsa be az itt található jelöléseket.

6. Futási teljesítmény
A nagy futásteljesítmény költségszempontból is nyomós érv, mivel a hosszú élettartam kevesebb kiadást jelent. A motorkerékpárok kilométerekben megtett teljesítményét, különösen a nagy teljesítőképességű motorok hátsó gumiabroncsai esetében nem lehet összehasonlítani a személygépkocsikéval vagy haszongépjárművekével. A gumi élettartama a vezetési stílustól és magától a motorkerékpártól is erősen függ.
A motorkerékpár kis súlya nagy gyorsulást enged meg. A hátsó kerék ezért nagy csúszásnak van kitéve.
A csúszás abroncselhasználódással jár! A leginkább a hátsó kerék terhelését növelő utast joggal nevezik „abroncskímélőnek“. A hátsó kerék nagyobb erővel nyomódik az aszfaltra és ezáltal sokkal kisebb a csúszás. A gumiabroncs ennek megfelelően tovább tart.
Vagyis párjaink, feleségeink, utasaink nem egyszerűen „benzintyúkok,” hanem hasznos gumiabroncs kímélő pótelemek…

7. Motorkerékpár-felnik
Motorkerékpár-gumik alapvetően csak motorfelnikre szerelhetők fel. Az új gumijelölési előírások az oldalfali M/C szimbólumot irányozzák elő. Így az olyan gumikat jelölik, amelyek kizárólag motorfelnire szerelhetők fel. A megfelelő felniszélességnek szintén szerepe van a kezelhetőségben és a stabilitásban. A túl széles vagy túl keskeny felnire való felszerelés módosítja a futófelület körvonalát és kedvezőtlenül hat az összes menettulajdonságra.

A gumi- és felnitechnológia fejlődése különféle felniszerkezeteket eredményezett. Az elmélet és a gyakorlat végül két alapvető felnirendszert hozott létre: tömlős és tömlő nélküli gumikra való felniket.

8. Motorgumik teljesítményvizsgálaton
A teljesítmény- és fékpróbák különösen nagy megterhelést rónak a gumikra. A vizsgálat során a gumi látható avagy rejtett károsodásokat szenvedhet, amelyek esetleg csak sokkal később vezetnek ahhoz, hogy a gumi hirtelen felmondja a szolgálatot.

9. Gumijavítások
Nem lehet általánosan ajánlásokat megfogalmazni a gumijavításokkal kapcsolatban, hiszen az egyes országokban sajátos előírások érvényesek ezen a téren. Amennyiben megengedett a javítás, azt tanácsoljuk, hogy csak kis futófelületi lyukhoz használja az ún. gumijavító gombát. Légtömlő behelyezése a károsodott gumi betömése céljából nem megengedett. Alapvetően a gumi cseréjét javasoljuk, az Ön biztonságának érdekében. A javítást végző szerviz garanciát vállal a javításért és a javított termékért.
Fülem hallatára vitatkozott gumis cimboráimmal egy speedes srác, hogy neki javítsák meg ezt az abroncsot. Mivel nemet mondtak a kellő és kimerítő magyarázat után, a srác felháborodott és a fogyasztóvédelmi felügyelőséggel fenyegetőzött. Lefényképezték a lyukat kívül-belül, hogy pontosan hol, a gumi melyik részén található és mondták neki a fogyasztóvédelem telefonszámát és címét. No itt állt meg a srác, majd elkezdett gondolkodni. De azért duzzogva elvonult...

10. Utánvágás
A motorkerékpár-abroncs mintázatát nem szabad utánvágni, mert negatívan befolyásolja a biztonságot és a menettulajdonságot. Az utánvágás általában tiltott.

11. A gumi tárolása
A gumi tárolására szolgáló helyiség legyen hűvös, száraz és mérsékelten szellőzött. A tároló hőmérséklete soha ne legyen több 25 °C-nál és ne ingadozzon szélsőségesen. A gumi nem érintkezhet közvetlen fűtőcsővel vagy fűtőtesttel. Az ózon kedvez a gumi öregedésének, ezért a gumikat soha ne helyezzük villamos motor vagy más készülék közelébe, amely elektromos kisülést okoz, mert ez magas ózonkoncentrációval jár. A tüzelő -és kenőanyagok szintén roncsolhatják és tönkretehetik a gumit. A gumira rácsöpögő olajat vagy benzint azonnal el kell távolítani tiszta törlőronggyal.

12. A gumi felszerelése
Általában minden motorgumit csak hozzáértő szakember szerelhet fel!
Menetirányú bordázatú guminál a forgásirányra figyelni kell.

13. Motorgumik kiegyensúlyozása
Elasztikus anyagú tárgyak, mint amilyen egy gumi is, nem gyárthatóak abszolút körkörös és egyensúlyos formára. Ezért az új gumikat felszerelés után mindig ki kell egyensúlyozni. Kétféle módszert alkalmaznak ilyenkor, ennek alapján beszélünk statikus vagy dinamikus kiegyensúlyozásról. A statikus kiegyensúlyozás a kerék forgása nélkül történik. A dinamikus kiegyensúlyozást ellenben forgó kerék mellett végzik és ezzel egyidejűleg az anyag kerék közepéhez képest való elmozdulását is mérik. 2,5 colnál nagyobb felniszélességnél dinamikus kiegyensúlyozás ajánlott.

Fontos: Az útközbeni légveszteség veszélyét megakadályozandó, a jármű gyártója által ajánlott kiegyensúlyozó súlyt kell használni (nipli, ólomhuzal vagy öntapadós felnisúly).
A folyadéksúly és folyadéksúly- tömítőanyag használata nem ajánlott.

A hátsó kerék leszerelése vagy a lánc után állítása után újra be kell állítani a kerekeket. A rosszul beállított kerék minden fordulattal egyre kopik, amely csökkenti az élettartamát, befolyásolja a kormányzási tulajdonságokat és a kanyartartást, ezzel pedig a stabilitást is.

14. Mintázat és barázdák
A gumi futófelületén található barázdák a nedves úton való vízlevezetést szolgálják. Minél több barázdája van a guminak, annál nagyobb a negatív mintázat aránya. Az alacsony profilmélység az előrehaladott kopást jelzi.

15. Gumikeverékek
Minőségük közvetlen befolyással van a gumi élettartamára és tapadási tulajdonságaira. A puha gumikeverék segíti a tapadást és a húzást. A kemény gumikeverék a kopás szempontjából jár előnyökkel. A szilikát tartalmazó gumikeverék különösen alkalmasnak bizonyul nedves utakon.

16. A gumiabroncs körvonala
Közvetlen befolyásolja a motorkerékpár dinamikus menettulajdonságát. A sportgumik hegyesebb körvonala biztosítja a precizitást és a kormányzási tulajdonságot. A túragumikat ezzel szemben inkább a stabilitásra és a kezelhetőségre méretezték és ezért kerekebb a körvonaluk.

17. Futófelület
Ezen keresztül érintkezik a motorkerékpár az úttesttel. Az egyes gumikeverékek futófelülete és oldala gyakran különbözik egymástól, mert mindegyik más-más speciális követelménynek felel meg. Bizonyos értelemben a futófelület alakváltozása kényelmesebbé teheti az utazást.

18. Váz
Tartja a motorkerékpár súlyát, stabilizálja a járművet és a kényelmes utazásban is szerepet játszik. A váz bizonyos mértékig elformálódhat. Alapvetően a radiális építésű vázak hajlékonyabbak, mint a hagyományos, diagonális építésűek, ezért jobban tompítanak.

19. Kormányütés
Nagy sebességnél jelentkezik, a gumi keresztirányú bordázata és a terephullám által továbbított lökések okozzák. A jó elnyelő képességű motorkerékpárok tompítják a kormányütéseket.

20. Teherbírási index
A teherbírási LI (load index) olyan kódszám, amely a gumi legnagyobb teherbírását annál a sebességnél adja meg, amelyet a sebesség szimbólum jelez. A V és W szimbólumok teherbírási csökkenést vesznek figyelembe. A „PR“-szám a gumi igénybevételét jelöli, a német és az európai szabványban a motorkerékpár-gumiknál nincs PR-jelölés. Csak a japán szabvány ad meg még PR-számot. Az európai szabvánnyal az alábbiak szerint kell összehasonlítani:

4 PR = Normál kivitel
6 PR = Megerősített kivitel

Az egymáshoz rendelt méretek és teherbírások mindkét szabványnál azonosak. A PR-számot semmi esetre sem szabad a tényleges „Ply,Plies“ rétegszámmal egyenlővé tenni. A két jelölésnek teljesen más a jelentése.

Erősített kivitelű gumiabroncsok
Azoknál a motorkerékpár-, kismotorkerékpár- és moped-gumiknál, amelyeken nincs PR-jelölés, de szintén nagy teherbírásúak, megkülönböztetésként „reinforced“ ill „reif.“ jelzéssel látják el.

Pl. 3.00 - 16 48 P reinforced,
170/80 B 15 M/C H TL reinf.

Teherbírási index kg pfund
20 80 176
21 82,5 182
22 85 187
23 87,5 193
24 90 198
25 92,5 207
26 95 209
27 97 214
28 100 220
29 103 227
30 106 234
31 109 240
32 112 247
33 115 254
34 118 260
35 121 267
36 125 276
37 128 282
38 132 291
39 136 300
40 140 309
41 145 320
42 150 331
43 155 342
44 160 353
45 165 364
46 170 375
47 175 386
48 180 397
49 185 408
50 190 414
51 195 430
52 200 441
53 206 454
54 212 467
55 218 481
56 224 494
57 230 507
58 236 520
59 243 536
60 250 551
61 257 567
62 265 584
63 272 600
64 280 617
65 290 639
66 300 661
67 307 677
68 315 694
69 325 716
70 335 739
71 345 761
72 355 783
73 365 805
74 375 827
75 387 853
76 400 882
77 412 908
78 425 937
79 437 963
80 450 992
81 462 1019
82 475 1047
83 487 1074
84 500 1102
85 515 1135
86 530 1168
87 545 1202

21. Gyorsasági index
A gyorsasági kategóriát gyorsasági szimbólummal jelölik. Ez a szimbólum rendszerint egy betűből álló kód.

Gyorsasági kategóriák (km/h) Gyorsasági szimbólumok (kód-betűk)

Kód-betűk km/h
B 50
C 60
D 65
E 70
F 80
G 90
J 100
K 110
L 120
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V/VB 240-ig
(V) (VB) 240 felett
W 270-ig
(W) 270 felett
ZR 240 felett

22. NHS
A "Not for Highway Service" rövidítése. Az így jelölt gumiabroncsok versenygumik és az 1993.01.01-es előállítási időponttól kezdve nem használhatók németországi közutakon.

23. M+S jelölés a motorkerékpár-gumiknál
Megtaláljuk az Enduro gumikon, amelyeket offroad használatra gyártanak. Amennyiben terep versenygumikat aszfaltúton vetnek be, csak rövid ideig ajánlatos a legnagyobb sebességgel menni, másképpen a gumi bütykök egyenlőtlen kopásával kell számolni, ami a terepezési alkalmasságot károsítja. Emlékeztetőül ezért M+S jelzésű matricát ragasztanak a vezetőülésre. Az M+S jelölésnek tehát itt nincs köze a személygépkocsi-gumikról ismert „mud + snow“ (négyévszakos) kifejezéshez.

24. Szelep, szeleptű, szelepsapka
Mivel a gumiszelepek öregednek, biztonsági megfontoláson alapul a mondás: „ Új gumi, új szelep!“ Ajánljuk kizárólag a rövid szelepkészletek használatát. Nagy sebességnél a szeleptűre olyan nagy centrifugális erő hat, hogy a szeleprugó előfeszítése és a gumi belső nyomása már nem elegendő, hogy a szelepet 100 % -ig zárva tartsa. Kisebb tömege miatt a szelep nagyobb sebességnél is zárva marad. A centrifugális erő, amely például egy láncos körhintánál az üléseket kifelé perdíti, menet közben ugyanúgy hat a szeleptűre. Elégségesen nagy sebességnél ugyanaz történik, mint amikor körömheggyel benyomjuk a szeleptűt. Elszökik a levegő. A szelepsapka marad az egyetlen lehetőség a légnyomásveszteség hatékony megakadályozására.Ez a jelenség legtöbbször csak igen nagy sebességnél következik be. Egy hibásan gyártott szeleptű azonban már 200 km /h-nál kisebb sebességnél is kinyílhat. A szelepsapkát ezért mindig teljesen szorosan be kell csavarni. Ajánlatos fémből készült, légmentes, gumitömítéses szelepsapkát használni.

25. Perem
Ez biztosítja a kerékabronccsal (felnivel) való kapcsolatot. A gumiba ágyazott acélhuzalok (peremmag) adják az állóképességet. A köpenyváz a peremmag köré tekeredik (peremburkolat). Így éri el a gumiabroncs a peremnél a megfelelő szilárdságot. A felni és a gumi között az optimális kapcsolatot mindig biztosítani kell, mert a peremen keresztül hat a meghajtó és a fékező erő a futóműre illetve a felnire. A perem ezenkívül a tömlő nélküli gumiknál a nyomásveszteség elleni tömörséget is biztosítja.

26. Motorkerékpárok jelölése az ECE R 75 EU-rendelet szerint
Az Európai Unió a motorkerékpár-megjelölésekre is befolyással van. Az ECE R 75 rendelet érvénybe lépésével megváltoznak a gumiméret-jelölések. Főképp a vezetőknek kell hozzászokniuk a változásokhoz, a kereskedőknek és a vizsgáztatóknak kevésbé, hiszen hasonló jelölések, egészen a H gyorsasági indexű gumikig, korábbról is ismertek. A jelölési változások elsősorban a V-, VB-, VR- und ZR-gumikat érinti.
A lényegi változást a korábbi és az új jelölések között a teherbírási mutató és a gyorsasági szimbólum bevezetése valamint a ZR gumiknál az új gyorsasági szimbólum, a W (= 270 km/h) feltüntetése jelenti. A V gyorsasági szimbólumot (eddig V = 210 km/h felett) V = 240 km/h-ként határozták újra.
Amennyiben a V jelölésű gumi 240 km/h sebességnek felel meg, a méreten belül kiesik a gyorsaságot jelző betű és a méret után jelenik meg az üzemi jelzés (teherbírási mutató és gyorsasági szimbólum) (pl. 69 V).
270 km/h-s ZR-gumiknál a gumimegjelölés változatlan marad és bevezetik a gumimegjelölés üzemi jelzését (pl. 69 W).
Amennyiben egy gumi megengedett legnagyobb sebessége V/VB/VR-nél 240 km /h feletti, illetve ZR-nél 270 km/h feletti, akkor az eddigi jelölés változatlan marad és üzemi jellel (teherbírási mutatószám / sebességi szimbólum)egészítik ki. Ilyenkor az üzemi jelet zárójelbe teszik, annak hangsúlyozására, hogy a megengedett legnagyobb sebesség V = 240 km /h illetve W = 270 km/h felett van, pl. (69), (69 W).

27. M/C
Ez a jelzés utal arra, hogy olyan motorkerékpár-gumiról van szó, amely kizárólag motorfelnire szerelhető fel. M/C = motorcycle

28. Alacsony keresztmetszetű gumiabroncsok
A modern motorkerékpár-gumik manapság általában alacsony keresztmetszetű konstrukciók: az oldalmagasság kisebb, mint a futófelület szélessége. Ezzel nagyobb felület gumi érinti az aszfaltot és nő a stabilitás. Egy 120/70 ZR 17 méretű gumi például 120 mm széles és 84 mm (a 120 mm 70 százaléka) magas.

29. Szilikagél
A szilika (kovasavgél) a gumikeverék alkotórésze, amely segíti a motorkerékpár nedves úton való jobb tapadását. Pozitív hatással van az élettartamra és a gördülő ellenállásra.

30. Gyúródás
Az ismétlődő berugózás során a gumi elformálódik. A gumiabroncs alapjának szövetrétegei súrlódnak, amelynek hatására hő keletkezik. Ez igénybe veszi és öregíti a gumit.

31. TT/ TL gumik
Motorkerékpár-gumik tömlővel (TT)
A Delticom tömlős gumik esetében alapvetően azt tanácsolja, hogy új gumik felszerelésénél új tömlőt is szereljenek be. A tömlők a használat során megnyúlnak és a hőhatásnak kitéve természetes öregedési folyamaton mennek keresztül. Amennyiben használt tömlőt ismét beszerelnek az új gumiba, veszélyesen meggyűrődhetnek. Javított tömlők újbóli alkalmazása sem tanácsos, különösen nagy sebességre tervezett gumik esetében nem.

Tömlő nélküli motorkerékpár-gumik (TL)
Tömlő nélküli kiszerelésű motorkerékpár-gumikat tömlővel, tömlős keréktárcsán is lehet használni.

32. Reinforced
A megerősített vázú és teherbíróképességű gumikat a méret-megjelölésnél feltüntetett reinf megnevezésről lehet felismerni. Gyakran szükséges gumigyártási mód nehéz motorkerékpárok esetén.

33. Kiegyensúlyozási pont az oldalfalon
A gyártás után a gumiabroncsokat gyakran kiegyensúlyozzák és színes ponttal jelölik (piros a Metzeler/Pirellinél, sárga a Bridgestone-nál és a Dunlopnál). Ezt a helyet kiegyensúlyozási pontnak nevezik. A felszerelésnél a kiegyensúlyozási pontot a szelephez – a keréktárcsa legnehezebb pontjához – kell helyezni.

Nem esik szó viszont az elöregedésről, ami használat nélkül is bekövetkezik idővel... Egy biztos, egy 10 éves gyári abroncs számomra nem jelentené a legnagyobb biztonságot.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

acsaba2011. júl. 23. 11:41 | Válasz | #587 
Az enyém M/C 64 P ami nem tudom mit jelent, de mint már írtam jók a tapasztalataim.
Tiszta szavam sose kormozza be a barna füsttel égő félelem ! /Radnóti Miklós/

tamas2011. júl. 22. 22:15 | Válasz | #586 
Én Pirellivel vettem, az is jó volt!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gábor2011. júl. 22. 21:30 | Válasz | #585 
Pirelli a király nálam is.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

tamas2011. júl. 22. 21:13 | Válasz | #584 
Nekem a Contis kiábrándulás után elől Michelin Pilot Sport, hátul Metzeller. Tuti a gép azóta.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Ifj. Posta Sándor2011. júl. 22. 17:24 | Válasz | #583 
Nekem is Pirelli van elől hátul. Minden viszony között tökéletes.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © satyapapa2011. júl. 22. 15:58 | Válasz | #582 
Pirelli elöl hátul....mitmondjak?? isteni!!! Vizesen,szárazon,gyorsan lassan,kanyarokba,stb stb tök jó.
06304373303-vagyok elérhetö

szepi2011. júl. 22. 07:29 | Válasz | #581 
sziasztok!
én most Michelin Pilot Sport-ot használok. nekem nagyon bevált, vizes úton még nem próbáltam, de szárazon nagyon jól tapad.
--Széles Utat--

SirMoon2011. júl. 21. 20:16 | Válasz | #580 
Satya neked milyen papucsaid vannak most a mocin ?
Tel:0670-6027678, Skype: sirm00n, Bp XXII ker.
2 féle motoros van, őrült és öreg.. együtt még nem működött, ezt próbálom megcáfolni

 © satyapapa2011. júl. 21. 18:50 | Válasz | #579 
Szerintem is.Nekem a csopperen conti volt.
Száraz betonon,egyenesen kissebességnél talán ok,,,,az igaz hogy nem kopik...ennnyi
Én ezt tapasztaltam..
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2011. júl. 21. 10:20 | Válasz | #578 
Sokan sokféle gumit tettünk már a motorjainkra. A Continental márkanévre hallgatót én is megismertem, de kár volt. Nagyon keserű tapasztalataim vannak vele kapcsolatban ebben a méretben. Arra bizonyítottan tökéletes volt hogy a felni ne csörögjön az aszfalton. Régebbiekben valóban részletesen kifejtettem e téren a véleményemet, ha valakit érdekel nyugodtan keressen vissza.
Én nem ajánlom senkinek nyugodt szívvel.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

csiGABIga2011. júl. 21. 10:07 | Válasz | #577 
A súly és sebesség indexre figyelj! Kisebbet, alacsonyabbat véletlenül se vegyél!
Sikerült bevásárolni egyszer egy alacsonyabb súly indexűt, sec-perc alatt elkopott...
Nekem Metzeller FEEL FREE van elöl-hátul, nagyon bejött.
Keresd meg Tytit. Ő most hozatott valamelyik klubtársunkkal Metzellert nagyon jó árban.
"Ne felejtsük el, hogy amikor seggbe rúgnak, egy lépéssel előbbre jutunk!"

SirMoon2011. júl. 20. 21:05 | Válasz | #576 
56P-s a te gumid is ?
Tel:0670-6027678, Skype: sirm00n, Bp XXII ker.
2 féle motoros van, őrült és öreg.. együtt még nem működött, ezt próbálom megcáfolni

 © Szomjas2011. júl. 20. 20:40 | Válasz | #575 
Én az első keréken continental twisttel már 12000 km-t mentem és még bírja. Szerintem nem is volt új mikor vettem,cserébe viszont szitál 40-50 között.
A maja klub német nagykövete. ;)

 © SPOJLERES2011. júl. 20. 20:36 | Válasz | #574 
valóban a michelin az a felső kategória és sztem nem is kopik annyira

 © SPOJLERES2011. júl. 20. 20:35 | Válasz | #573 
a nagyobb kerület az azt jelenti hogy kb 3.5% al nagyobb a kerület és ugyanennyiuel gyengébb a motor és talán 100 hejett 103mal fog menni :-S

acsaba2011. júl. 20. 20:15 | Válasz | #572 
Eddig 10 ezer km-t mentem a Michelin Pilot Sport-al, csak dícsérni tudom. Szárazon és nedves úton is kiváló, szerintem ár-érték arányban nagyon jó, a gyári méretet használom.
Tiszta szavam sose kormozza be a barna füsttel égő félelem ! /Radnóti Miklós/

 © satyapapa2011. júl. 20. 19:28 | Válasz | #571 
A nagyobb kerület miatt inkább kisseb a fogyasztás,,,ha normál módon használjuk.
Észrevehetö,,vagy jelentös fogyasztás változást én nem tapasztaltam.-Bár nemfigyeltem.
Viszont a menettulajdonság szerintem jobb.
06304373303-vagyok elérhetö

SirMoon2011. júl. 20. 19:16 | Válasz | #570 
Találtam Michelin City Grip Gumit de csak 56P-s 8890 ftért..

56P
P (150 Km/h)
56 (224 Kg)

Gyári ugye meg 62L

62L
L (120 Km/h)
62 (265 Kg)
Tel:0670-6027678, Skype: sirm00n, Bp XXII ker.
2 féle motoros van, őrült és öreg.. együtt még nem működött, ezt próbálom megcáfolni

 © SPOJLERES2011. júl. 20. 18:57 | Válasz | #569 
biztos is hogy jobb a széleseb az enyémen 150es van de sztem nem csak amiatt jobb hanem mert 14" az átmérője :-) :-) :-)

 © Wiking2011. júl. 20. 18:54 | Válasz | #568 
Többlet fogyasztás nem volt vele?

 © satyapapa2011. júl. 20. 18:46 | Válasz | #567 
A 250-re hátra tettem fell 140-es gumit.
Észrevételem
-Kissé nagyobb sebességet ad,(nagyobb a kerülete a guminak)
-érezhetöen más kanyarokban (jobb)
-a széles gumin hátul hatásosabb a fék.
-vizes uton talán jobb,
Hátrány-
-kicsit szerelni kell hogy fellehessen rakni,
-drágáb
Mást nem tapasztaltam.
más gépeken (400-as) is szélesebb gumi van.
06304373303-vagyok elérhetö

Lacus2011. júl. 09. 18:11 | Válasz | #566 
Köszi Passat,jövök egy sörrel!Megyek azt le is ellenörzöm.
Az élet olyan mint a hegy mászás csak a kilátás csodás!!!

 © passat522011. júl. 09. 09:28 | Válasz | #565 
Ha felnyitod az ülést ott az adattáblán megtalálod! Enyémen már le van ragasztva szervizmatricákkal és nem látszik de úgy tudom, hogy elől 2, hátul 2,5!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

Lacus2011. júl. 09. 09:02 | Válasz | #564 
A 400 majának a gumi nyomásnak kb.mennyinek kell lenni?Köszönöm!
Az élet olyan mint a hegy mászás csak a kilátás csodás!!!

tamas2011. júl. 01. 16:38 | Válasz | #563 
Nem.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © zizu2011. júl. 01. 16:34 | Válasz | #562 
Sziasztok,

műszakin ugye nem baj, hogy nem egyforma márkájú és intázatú gumi van elől-hátul?

Flow2011. jún. 16. 14:48 | Válasz | #561 
Hát én gumicsere közben tönkretettem egy "B" kategóriás satut, gyakorlatilag elfordult az egyik pofája. Személyi sérülés is történt, Wiking módszeréhez hasonló léces produkcióval próbálkoztam, de egyedül. Én álltam a pallón, és közben egy lécre próbáltam ráütni kalapáccsal, de a bal csuklómra ment. Akkor még nem fájt - az adrenalin meg a hajtás hevében - most viszont... :D Szóval tényleg megéri a gumis a pénzét, főleg, ha centíroz is! Amin lehet spórolni, az a kerék ki-be szerelés, a kipufogó bontás miatt! Ahol én eddig jártam ezért mindig legomboltak 2-3 ezer Ft-ot.

 © Zsolt2011. jún. 16. 13:59 | Válasz | #560 
A gumicserével nem érdemes szívni otthon. Én is csináltam párszor, de a gumis 2 perc alatt 500 Ft-ért megcsinálja. Igy kevesebbet is kell szentségelni.

Az IRC jó választás. Közép árban van és jól tapad.
Zsolt

 © Wiking2011. jún. 16. 13:42 | Válasz | #559 
Nah hát akkor a gumicseréröl írok nektek egy jó trükköt.
Ugyebár én is csak egyszerű polgári személy vagyok, így nem rendelkezem sok szervíz szerszámmal. Gumifújáshoz még kompresszorom sincs rendes, de hogy ne kelljen pumpálni, meg mindíg benzinkútra rohangászni, így egy hétköznapi hűtőkompresszort használok.
Ez ugye eredetileg a hűtőszekrény hűtését működteti. Aki esetleg nem tudná, egy picike dugattyús kompresszor van a belsejében, meg egy villanymotor. Nos a lényeg!
Van ennek fújó és szívó oldala is. én gumiszerelésnél átteszem a tömlőt a szívó oldalra, kiveszem a szelepet a kerékböl, rácsatlakoztatom az eszközt a szelepre, és már szívja is kifele a levegőt. Mikor már kellőképp horpadtnak gondolom a gumit, egy jól irányzott ütés, vagy kellő erejű feszítés és már ugrik is össze a gumi a felnin. Ezzel a módszerrel csak az egyik oldala jön le könnyen, de szerintem ez is nagy segítség tud lenni egy jól rágyógyult guminál. A másik oldalt én segítséggel szoktam levenni, mert egyedül szinte lehetetlen. 1 ember egy hoszabb (60-70cm-es ) léccel meg a testsúja nagyrészével préseli lefelé a gumit. A másikunk pedigaz előzőleg említett léc mellé betámastva egy rövidebb lécre ráüt egy 2kg-os kalapáccsal erősebben. garantáltan lejön az az oldal is fél perc alatt :)
Összerakásnál szappant vagy szilikonolajat szoktam használni meg a kompresszorocskám fúvó oldalát.
Ha kívánja a társaság, szivesen csinálok egy képekkel ilusztrált dukumentásiót :)


Első ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől