Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty YP 250
Yamaha Majesty YP250

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © satyapapa2010. feb. 21. 19:55 | Válasz | #525 
Légtelenités ok,dugattyuk rendben,féknyomás jó és egyforma,enyit megnéztem aztán ujjaim elgémberedtek a hidegben.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Zsolt2010. feb. 21. 19:54 | Válasz | #524 
A probléma a kuplunggal az, hogy nem lehet ellenfogni. De ha van kéznél két pillanatszorító a tárcsákat le lehet szorítani egy lemezre vagy pank asztallapra. Az anyát bizony meg kell kalapálni vagy melegíteni. Le is lehet barmolni, de drága lesz egy olyat szerezni!
Zsolt

tamas2010. feb. 21. 19:53 | Válasz | #523 
Cserélni kell a fékcsöveket rendszeres időnként, mert a fékolaj megeszi és nyúlik, tágul. De lehet hogy levegős nem? Vagy a betétek olajosak. Ki van már takarítva?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2010. feb. 21. 19:52 | Válasz | #522 
Én nem tudom, mert az XV-n annó lecseréltem fémfékcső, de szinte semmi különbséget nem vettem észre.
Ha minden jó akkor esetleg a karmantyúknál lehet valami kopás.
Ez az én véleményem!
1996-os Majesty 250

 © Zsolt2010. feb. 21. 19:51 | Válasz | #521 
Nem,nem az a baj. Légtelenítetted? Fékolajcserével egybekötve érdemes lenne. Én a betéteket berakás előtt egy asztalra fektetett durva csiszolóvásznon párszor áthúzom.
Zsolt

 © satyapapa2010. feb. 21. 19:46 | Válasz | #520 
Hát fiuk nagy nehezen lelket vertem az ""ujj"" majába és mentem vele egy nagy kört,Szenzácios volt,de az elsö fékem elég gyatra. Tárcsa,betét ok .A régi majám féke sokkal jobb volt,igaz ott fém fékcsö volt.Lehet hogy ez a baj??
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2010. feb. 21. 19:43 | Válasz | #519 
Nem, nem. Fordítva. A csavart fogd be a satuba és valakit kérj meg hogy segítsen. Megfogjátok a szerkezetet 4 kézzel és lecsavarjátok. Illetve meglazítjátok. Ha a kopóréteg úgyis odavan, tekerj rá rongyot és fogd meg valami böszme negy vizeskulccsal.
Ha meglazult, egyikőtök lefogja a felső részt, a másik lecsavarja a csavart kézzel. Jönnie kell. Visszatenni ugyan így. Egy ember lenyomja, a másik ráteszi a csavart majd a rögzítés.
Ferrodolozás : Róna KFT Budapest.
http://www.ronakft.hu/kezdhu.html
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2010. feb. 21. 19:36 | Válasz | #518 
Szerintem nem, de amikor megvettem, akkor szétszedtem a hajtást, a hátsó részen a ferrodó még bőségesen jó volt, a szíj is talán 22 mm széles volt a variátorgögőket cseréltem, mert azok kockásra voltak kopva, az kapott Malossit.
Ja meg a főtengely és a kuplung csavaranyákat cseréltem le mert azt szétbarmoltam. Utána vettem az elektromos kulcsot, de hosszabb csavarokat tettem fel és megkentem csavarrögzítővel is.
1996-os Majesty 250

 © Zsolt2010. feb. 21. 19:23 | Válasz | #517 
Te szedted már szét a kuplungodat?
Zsolt

TopJoe2010. feb. 21. 19:20 | Válasz | #516 
flow,én anno franciakulcsot tettem rá, kb 2 kg-os kalapáccsal egy nagyot neki és már lazult is.Utána rátettem a fedelet,a lukon át szétcsavartam,mikozben ráléptem páros lábbal a fedélre.ez volt az összenyomó szerszám.:D szerencsére mondta valaki időben,hogy ha simán tekerem szét az fájni fog.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

meszizs2010. feb. 21. 19:16 | Válasz | #515 
A melegítéssel az a gondom, hogy lehetséges, hogy a közelben vannak szimeringek, amik talán nem örülnek a 300 foknak.
Én az ilyen kilátástalan és szerszám nélküli helyzetekben a második tanácsot szoktam alkalmazni, annyi különbséggel, hogy a hatlapfej ellentétes oldalánál alátámasztok, már csak a tengelyirányú görbítés miatt is. Aztán az igazi és mindig bevált megoldás részemről a hidegvágó, vagy a flex, ha olyan helyen van.
Persze utána jöhet a mehetek az esztergályoshoz.
De akkor tuti lesz a dolog, ja és mindenképp szélesebb csavarfejet csináltatok, hogy legközelebb jobban bele tudjak csimpaszkodni.
Hajrá!
1996-os Majesty 250

 © Zsolt2010. feb. 21. 18:56 | Válasz | #514 
Elképzelhető, hogy be van csavar-rögzítőzve az anya. Az a baj, hogy nem lehet ellenfogni, ezért is nehéz. Én két módszert ajánlanék:
1, Oxigén lánggal finoman átmelegíteni az anyát, ha van csavarrögzítő alatta, akkor az 300 fok felett oldódik.
2. Én minden anyát leszedés előtt tengelyirányban megkalapálom kissé, a nagyobb csavarokat erősebben.
Mondjuk az első nem könnyen kivitelezhető, főleg ha nincs felszerelés (nekem propános készletem van)
Zsolt

Flow2010. feb. 21. 17:54 | Válasz | #513 
Azon a csavaron túljutottam, a harang lejött. Nekem is van olyan elektromos kerékkulcsom, mindig teszi a dolgát. A kb. negyvenötös gyűrűvel van gondom, ami a cilindereket meg a pofákat tartja össze... Csináltam összeszorító berendezést, megkínáltam csavarlazítóval, de semmi. Persze csak fogóval, franciakulccsal meg ilyenekkel tudtam támadni, ekkora kulcsa a traktoros szomszédnak sincs.

Feco2010. feb. 21. 17:44 | Válasz | #512 
A csavart a felpörgő akkus csavarleszedővel vagy légkulcsal.Majd ír róla akinek van.A kuplungra símán lehet ragasztatni ferodolt! Nekem is az van.
Motor után,első a család legyen!

Flow2010. feb. 21. 17:21 | Válasz | #511 
Elfogyott a kuplungomról a kopóréteg... Tud valaki segíteni ezen? Még nem néztem utána, hogy mi az árfolyama az új betéteknek, de gyanítom, hogy egy felújítás olcsóbb és ha jól meg van csinálva van olyan jó minőségű. Ezt egy autós helyen is meg tudják csinálni?
Mellesleg a kuplungról a csavart a szerelési útmutatóban leírt módszerrel sem bírom leszedni, ha újat veszek is szereznem kell valakit célszerszámmal :) A csavar odanőtt :)

 © satyapapa2010. feb. 18. 21:44 | Válasz | #510 
utcai célra alkalmatlan és hülyeség,de sportcélra használható.Van T-max amibe beszerelték ,láttam.Azt is hogy mit gyorsult a gép 100 fölött.Megdöbbentö.Hát itt nincs turbójuk.Egy palack gáz 10ezer kb, és nem egy hosszutávu anyag
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2010. feb. 18. 21:39 | Válasz | #509 
Nekem akkor sem kéne.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2010. feb. 18. 21:30 | Válasz | #508 
Végülis igen de ha nincs turbód akkor nem annyira rázós.Beállitástól függöen pár másodpercre jónéhány lóerövel több lesz a gépbe,mert a kövér gázadáskor ami igazán fontos, az a levegö ,és ezt meg is kapja a gép.
A nitró rengeteg levegöt képes megkötni,szállitani.
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2010. feb. 18. 21:25 | Válasz | #507 
Szóval a gombnyomás után talán marad időd egy gyors imára...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2010. feb. 18. 21:22 | Válasz | #506 
Szerintem csak szórakozunk, így lefekvés előtt!
Én sem tudom, hogy mik ezek, de biztosan fejberúgná a motorom belét, ha be lenne szerelve.
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2010. feb. 18. 21:22 | Válasz | #505 
hát ezzel némi gyorsulási plusz eröt lehet elérni,de a gépet szét s lehet ugrasztani,ha nemtudjuk a tökéletesen kezelni,beállitani.Ez a nitrogénoxid, ami rengeteg levegöt képes szállitani az égésnek,de nagyon gonosz is tud lenni.
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2010. feb. 18. 21:17 | Válasz | #504 
Minek? Nitró? Solanoid?

Vagy elírtad, vagy semmit nem tudok ezekről a dolgokról...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2010. feb. 18. 21:16 | Válasz | #503 
ok köszi.erröl még dumcsiznánk.
06304373303-vagyok elérhetö

meszizs2010. feb. 18. 21:15 | Válasz | #502 
Ehhez egy plusz átalakító kell, az enyémben 24 Voltos a szelep, mert nagy az erő aminek ellen kell állnia!
Persze, ha egyre gondolunk!
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2010. feb. 18. 21:07 | Válasz | #501 
fiuk- a 250-esbe a nitróbekötésnél a solanoid szelepnek menyi az inditó feszültsége?
4-6 mp?
06304373303-vagyok elérhetö

 © satyapapa2010. feb. 10. 19:10 | Válasz | #500 
Az az igazság hogy megprobáltam a choppert pár honapig,de nem jött be ugy ahogy gondoltam ,ezért visszatérek 250es majához.Sajnos a 400-as maja nem fér be a költségvetésbe, és a 250-nel is nagyon elégedet voltam,

Zsoltnak---Lehet hogy lesz pleko számodra,nemtudom hogy milyenre hajtasz .
06304373303-vagyok elérhetö

 © satyapapa2010. feb. 10. 19:05 | Válasz | #499 
MEGLEPI,de nagyon
06304373303-vagyok elérhetö

mecsusz2010. feb. 10. 19:04 | Válasz | #498 
Satyapapa!
Gratula! Amint lehet,kérjük a képeket a mociról!!!
Az hogy "spéci" egész pontosan mit is takar?
A föld az univerzum elmegyógyintézete.

 © Zsolt2010. feb. 10. 19:02 | Válasz | #497 
Értem.
Zsolt

 © satyapapa2010. feb. 10. 19:01 | Válasz | #496 
Mivel az enyémen amit veszek tuti a plekó,ezért a Gellilackó klubtársunknak ajánlottam odaadni mert az övé eléggé megvan törve.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Zsolt2010. feb. 10. 18:56 | Válasz | #495 
És most mi a terved a Mecsusz-féle plexivel?
Zsolt

 © satyapapa2010. feb. 10. 18:51 | Válasz | #494 
Nem ez egy másik gép,és egy "kicsit spéci"
Teljesen korrekt a gép és nagyon HUUHAA
06304373303-vagyok elérhetö

 © Zsolt2010. feb. 10. 18:48 | Válasz | #493 
A törött géped jön meg?
Zsolt

meszizs2010. feb. 10. 18:47 | Válasz | #492 
Nagyon örülök, hogy Te is a MI táborunkat bővíted!
Esetleg részletek?
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2010. feb. 10. 18:46 | Válasz | #491 
Jelentem a szeretet társaságnak hogy pár napon belül megérkezik a megrendelt dx 250-es majám.
Nembirom ki hogy ne közöljem.Bocsika
06304373303-vagyok elérhetö

meszizs2010. feb. 07. 20:37 | Válasz | #490 
Thank You!!!
1996-os Majesty 250

 © Zsolt2010. feb. 07. 20:34 | Válasz | #489 
Nos úgy látom, hogy a legközelebbi talira majd vinnem kell párat souvenirnek.
Zsolt

meszizs2010. feb. 07. 20:30 | Válasz | #488 
Igen ezt már úgy emlékszem, hogy írtad.
De sajnos én abban a helyzetben voltam, hogy amikor szedtem le a csavarokat, akkor még nem volt légkulcsom és egyéb rásegítést alkalmaztam, a eléggé elnyírbálta az amúgy sem hosszúra tervezett csavar fejét. Csavarboltba mentem én is első körön, szerintem igencsak jó a nálunk levő bolt, remélem Fecó igazolja, de sajnos nem volt ilyen csavar. Na ekkor jött a bicikli bolt. Tuti, hogy nem acél csavar, de legalább kétszer olyan hosszú, mint a gyári Yamaha csavar. Bekentem csavarrögzítővel és kétszer annyi menet rögzíti, mint az eredetin.
Remélem, hogy nem fog elszállni.
Ezért is szeretném a motorszerelést úgy csinálni, hogy a variátor felőli részt ne kelljen megbontanom. Bár most már van E-légkulcsom.
1996-os Majesty 250

TopJoe2010. feb. 07. 20:22 | Válasz | #487 
Nos év vittem azt a csavart spec csavarboltba,de nekem azt mondták nem igazán az elterjedt szabvány a menete,a keménysége meg biztos nem bicigli alkatrész.Láttam milyen mikor 6000 nél leugrik a rossz csavar miatt a külső varió tárcsa,szerintem élből lealáztam step táncban azt az ismert ír táncost.Utána meg a 10 m re lévő keritésnek úgy nekiment,hogy bárki lábszárát szilánkosra törte volna.Tehát ilyen helyre óvatosan a bicigli csavarral.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

meszizs2010. feb. 07. 20:07 | Válasz | #486 
Pontosan!
Ez a normál csavar jele, az acélé valamivel magasabb, talán 7 vagy 8
9-el kezdődik, de max igazad van.
1996-os Majesty 250

 © Zsolt2010. feb. 07. 19:50 | Válasz | #485 
Igen. Azért a minőségre nem árt figyelni.
Egy komoly csavarboltban nem csak a 5.6-os keménységet ismerik. Sőt.
Zsolt

meszizs2010. feb. 07. 19:34 | Válasz | #484 
Ezt még kiegészíteném azzal, hogy én a bicikli boltban kaptam ilyet a BMX tengelyanyája, de valóban párszázas ajánlat és nem ezrekben mérik.
1996-os Majesty 250

 © Zsolt2010. feb. 07. 19:33 | Válasz | #483 
Majdnem elfelejtettem. A 250-es főtengely és a kuplung tengely végén levő anya SZABVÁNY, tehát nem alkatrész. Mérete: M14x1. Az átlagnál jobban ellátott csavarboltban kapni. Kemény 205Ft-ot fizettem érte. Tehát NE adjatok érte a Yamahánál 5x lóvét!
Zsolt

meszizs2010. feb. 06. 16:53 | Válasz | #482 
Mire jó a jól működő club!!
1996-os Majesty 250

tamas2010. feb. 06. 16:52 | Válasz | #481 
No igen! Ez kell nekem!
Az igazsághoz hozzátartozik hogy nekem fogalmam sem volt róla hogy felül van csavar ami tartja a telószárat. Hiába na, első motor, tapasztalatlan tulajdonossal...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2010. feb. 06. 16:08 | Válasz | #480 
A letöltéseknél elérhető az első teleszkóp kiszereléséről készített rövid anyagom. A módszer egyszerű, nem kell hozzá kiszerelni a kormányoszlopot: YP250_elso_telo_jav_kieg.pdf
Zsolt

meszizs2010. feb. 05. 19:33 | Válasz | #479 
Köszi!
Én voltam a balfék, mert amikor festettem és szét volt szedve, akkor valami okból kifolyólag elfelejtettem.
Akkor marad a "Jóga".
1996-os Majesty 250

tamas2010. feb. 05. 19:28 | Válasz | #478 
Elétérdepelsz és alul megtalálod a kicsikét. Ajánlom figyelmedbe a "Motor elejének összerakása" pdf dokumentumot, abban megnézheted hogy néz ki a lámpatest és konkrétan hol van az izzó. Ha elég ügyes vagy alulról kicseráled. Ha nem megy, le kell venned föntről a lámpa feletti idomot. A tompítottat is innen lehet könnyedén kicserélni. Nappal...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2010. feb. 05. 17:56 | Válasz | #477 
Meg lehet csinálni, csak speciális testhelyzetben kivitelezhető. Előtte 2-3 óra jóga ajánlott...
Zsolt

meszizs2010. feb. 05. 16:28 | Válasz | #476 
Urak cserélt már valaki /biztosan/ elől helyzetjelző égőt? Le kell bontani mindent, vagy "nőgyógyászként" is hozzá lehet férni?
1996-os Majesty 250

TopJoe2010. feb. 04. 23:46 | Válasz | #475 
Ez a meló nálam is meglesz,szimeringet cserélni kell,olajat betölteni.De még várok +5 fok melegig.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Zsolt2010. feb. 04. 17:43 | Válasz | #474 
Sima olajcseréhez is le kell szedni a szárakat, mert az első csavar lazulás után elforgatja a belső ellendarabot.
Zsolt

tamas2010. feb. 04. 17:32 | Válasz | #473 
Igen. Az meg a másik, hogy igazából nem tud elkoszolódni, mert a porsakpa és a szimering megfogja a dolgokat. De ahol az olaj kijut, ott más be is juthat mint tudjuk. Szétszedni meg (főleg ha az ember nem ismeri a motor előéletét) már csak azért is érdemes, mert a szimeringet kivenni úgy hogy a teleszkópszárat meg ne sértsd, nem túl egyszerű. Azonkívül csak akkor tudod a rugó hosszúságát megmérni, ha a telót szétkaptad. Én nem boldogultam a szimering kivételével, de a 250-es letöltésekben ott van a pdf dokumentum amit a teleszkóp felújításról csináltam. Olvasd el, érdemes és tanulságos. Lehet okulni a hibáimból és egyszerű házi módszerekkel is meg lehet oldani a javítását. Nem kell feltétlenül szétszedni, de ezt mindenki döntse el maga!

Vitatkozni, vitázni, érvelni meg a dolgok többségén érdemes. Soha nem az viszi a világot előrre ha teljes mértékben egyet értünk. Jobb ha több szempontot is figyelembe vesz az ember, és mint a Holt költők társasága c. filmből is láthattuk, az asztal tetejére állva teljesen más szemszögből látjuk a világot! Érdemes felállni az asztalra és a másik szempontjait is figyelembe venni...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2010. feb. 04. 16:44 | Válasz | #472 
Szó se róla, hogy vitatkozzak!
Én csak azt írtam, hogy " Azzal egyet értek, hogy illene kitisztítani, de ha rendszeresen itt is le van cserélve az olaj, akkor talán nem olyan lényeges." Persze, ha a szimeringet is kell cserélni, akkor egyértelmű a tisztítás és a darabokra bontás.
Mi a véleményed egy bőséges átmosás, öblítés, aztán kiszárítás és úgy az új olaj?
1996-os Majesty 250

tamas2010. feb. 04. 16:38 | Válasz | #471 
Én összekontráztam egy 12-es csavarra két anyát és beletettem a 17-es crovába. Annak meg van hosszabítója. A mennyiség kérdésén lehet vitatkozni, de én ebben nem leszek partner. Egyszerűen gyári adat és kész.. Az olaj minősége az már más kérdés, ki milyen keményen szereti a telót.

Mikor még GAZ-69-em volt, rendszeresen levettem a kartelt max. évente. Ne kérdezd miért, imádtam szerelni azt a kocsit. Igaz, volt is rá ok és lehetőség
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2010. feb. 04. 16:11 | Válasz | #470 
Amennyiben megegyezik az összes Yamaha, amit nem hiszek, akkor nekem is van célszerszámom.
Az XV alsó csavarját szét kellett fúrnom, mert elforgott és én akkor még nem tudtam, hogy a telo belsejében van lehetőség az ellen tartásra.
Ehhez hegesztettem egy célszerszámot.
Egy acél hatlapfejű csavart kellő méretre hosszabbítottam és a végére egy T hajtást csináltam.
Azzal egyet értek, hogy illene kitisztítani, de ha rendszeresen itt is le van cserélve az olaj, akkor talán nem olyan lényeges.
Az autódról sem veszed le a kartert olajcserekor.
A mennyiség meg adott amit bele kell tölteni.
Ezek szerintem versenymotorok, hogy kényesek legyenek a milliliterekre.
1996-os Majesty 250

 © SPOILERES2010. feb. 04. 15:38 | Válasz | #469 
sztem meg ha valaki már szétszedte akkor feltöltés után megmérhetné pálcával mijen méj az olajszint és akkor tudná mindenki hogy utántölteni mennyire kell :) ha kell
nem mondtam rosszat igaz

tamas2010. feb. 04. 15:31 | Válasz | #468 
Akkor is ki kell venned MésziZs, mert az olajat csak fejre fordítva tudod kiönteni belőle... Én szét is szedném, kimosnám és úgy raknám össze. A betöltendő olaj mnennyiségét is csak így lehet garantálni. Már ha pontos akarsz lenni! Egész pontosan 0,142 l. olaj kell bele. Ezt a mennyiséget nem véletlenül találták ki szerintemés ha nincs kimosva szárazra, tuti több lesz benne. Lehet feleslegesen aggódok, de én így csináltam.

Én is azért nem tudtam kivenni a telót a kormány leszerelése nélkül, mert a Zsolt álltal említett célszerszámot én sem tudtam elforgatni. GeliLackóéknak valahogy sikerült. A teló aljában lévő csavar meg azért forog el, mert az ellendarabja (szintén imbusz) benne van magában a telóban. Türelmetlenül várom Zsolt a tapasztalataidat, mert az egyik szimering nekem is ereszt picit. Csak szétszedem... Kérdés, mennyire!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2010. feb. 04. 14:20 | Válasz | #467 
Gratula és Hajrá!
Képeket várom/juk/!
Én arra lennék kíváncsi, hogy ha csak olajat szeretnék cserélni,akkor mennyire kell szétbontanom.
Kerék ki, tengely felett levő csavar ki, olaj kifolyik. Csavar be kerék vissza. felül meg a szárból ki a csavar új olaj be csavar vissza. Teleszkóp bejáratás, csavarok végleges lehúzása.
Ennyi vagy másképpen kell?
1996-os Majesty 250

 © Zsolt2010. feb. 04. 12:10 | Válasz | #466 
Belevágtam az első telo szimering cserébe. Ahogy ígértem, más formában csinálom, mint ahogy Tamás csinálta korábban. Nos 'félig' sikerült is, mert az első orr burkolatot csak le kell venni, ám a kormány T szárát viszont nem. Képeket majd dobok fel.
Zsolt

 © SPOJLERES2010. jan. 24. 20:12 | Válasz | #465 
Valo igaz ezek gyári adatok attól függetlenül hogy sokónk jármüve nem fogyaszt olajat szinte, de ha arányaiban nézzük,
akkor 1000km ként a 2-3 dl sem sok vagyis gyári adat lehet vagyis ha letelik a 3000km es szakasz már majdcsak kicserélted az 1-1.5 liter olajat ujra :)

meszizs2010. jan. 24. 19:37 | Válasz | #464 
Köszi, mindenképp meg fogom nézni.
Van egy Gold-os motoros ismerősöm, aki Szombathelyen egy motor és hengerfej-felújítóban dolgozik és ráadásul a hengerfejek szervizelése az Ő feladata. Ha odaérek, hogy a tesztek alapján szerviz, akkor mindenképp fel fogom venni vele is a kapcsolatot ez ügyben.
"Lány"koromban mi is cseréltünk Ladában szelepvezetőt, de annak ellenére, hogy a hűtőből vettük ki és enyhén megmelegítettük a hengerfejet, azért néha akadt olyan amit sikeresen eltörtünk, hiába a célszerszám hiánya megmutatta magát.
1996-os Majesty 250

tamas2010. jan. 24. 19:32 | Válasz | #463 
Nos, a szerelőm azt mondja hogy nem emlékszik rá, mert csak a szelepszárszimeringet cserélte, de csodálkozna ha nem lenne benne. A manual 4-15-ös oldalán van a robbantott ábra, azon a 8-as számú alkatrész a szimering, a 7-es a vezető. Szerintem... Nézd meg!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2010. jan. 24. 18:39 | Válasz | #462 
Ezekre a számokra had reagáljak legfőképpen autósként!
Bizonyos gk márkáknál a kezelési utasítás nem említi hibának az 1000km/0,8dl-1 liter olajfogyasztást.
Egyébként, ha gyengélkedik a szelepszárszimering és még ráadásul a szelepvezető is oda van, akkor aztán bármilyen jó lehet az olajlehúzó gyűrű.
A Maja hengerfejében a szelepvezető hüvelyeket lehet cserélni? Olyan mint a Ladáé?
1996-os Majesty 250

tamas2010. jan. 24. 12:43 | Válasz | #461 
Tapasztalataim szerint az egyhengeres négyütemű fekvőhengeresek mind eszik az olajat egy idő után. Van amelyik hamarabb, van amelyik később. De előbb-utóbb...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © SPOJLERES2010. jan. 24. 10:47 | Válasz | #460 
A 200 km enként 2 deci már azért is sok mertaz 1000km re 1liter kb 3000ft , majdcsak a benzin ára ;-):-(:-(:-(

 © SPOJLERES2010. jan. 24. 10:42 | Válasz | #459 
HY a 10-12 Bar nem ojan sok de épp elég, és mit értesz azon hogy megtartja a nyomást 3 percig mert az a nyomásmérőtől fűgg ja és hideg motornál szoktak kompresziot mérni
és full gázon

 © Zsolt2010. jan. 24. 09:33 | Válasz | #458 
A kilométer futás nem különösebben számít. Az enyémben 27 ezer volt vételkor, mégis a henger már az első túlméretre volt furva. A motorkereskedők szeretik megbabrálni az órát, így az nem mérvadó. A mért kompresszió és az olajlehúzó állapota nincs összefüggésbe egymással, ugyanis igen jó kompresszió melett is eheti az olajat és füstölhet is. Meleg motornál ha odahúzod neki a gázt és beleszagolsz a füstbe érezni az elégett olajat. Az olajutántöltés kérdésköréhez. Először megtapasztalás végett minden tankolás után (250km) érdemes megnézni a szintet. Max-min között 3 dl van. A 3 ezres futás alatt ha elfogy fél liter olaj, az még nem gáz. Én évekig így jártam. Az enyémbe most 200 km után kell 2 deci kell bele. Ez már sok.
Zsolt

dodi2010. jan. 24. 09:22 | Válasz | #457 
Hi Rizsa .Ez egy természetes jelenség milyen olajat használsz okoskodás nélkül mondom használj égy kicsit sürübbet ,ez tapasztalat!

Feco2010. jan. 24. 08:01 | Válasz | #456 
Attól hogy van kompresszió, az olajlehúzó még kopott lehet és ez inkább javít a tömítésen mert olajat hagy a falon.Aztán a szelepszárszimmeringnél is mehet el olaj.A javítás szükségessége a veszteség mennyiségétől függ.
Motor után,első a család legyen!

 © rizsa2010. jan. 24. 00:03 | Válasz | #455 
Üdvözlet márkatársak!
Megtörtént a kompressziomérés.24450 km van a motorba,állitólag bontatlan.10bár meg egy pici,ráhuzott gázon12bár.Ezeket az értékeket meg is tartja/kb3 percig figyeltük/De akkor miért csipegeti az olajat?A blokk teljesen tiszta,szivárgásnak nyoma sincs.

tamas2010. jan. 23. 21:44 | Válasz | #454 
Szerintem olyan 3-4 deci, Zsolt talán tudja pontosan...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2010. jan. 23. 21:15 | Válasz | #453 
A minimum és a maximum jelzés között mennyi olaj van?
1996-os Majesty 250

meszizs2010. jan. 23. 20:47 | Válasz | #452 
OK!
1996-os Majesty 250

tamas2010. jan. 23. 20:44 | Válasz | #451 
Csináld a tesztet új olajjal, adalékok nélkül. Km. persze felírva, és nézegesd hogy miként fogyaszt városban és hosszútávokon.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2010. jan. 23. 20:42 | Válasz | #450 
Mindenképp lesz még egy teszt.
Azt sem tudom "Nagy Ökör Agyammal", hogy hány km volt a motorban amikor lecseréltem.
Mindenképp, ha kijön a motoros idő, akkor feltöltöm az olajat és feljegyzek mindent és szigorúan ellenőrizni fogok.
1996-os Majesty 250

talicskas2010. jan. 23. 20:31 | Válasz | #449 
Mészizs!

csinálj újra egy 1000 km es tesztet és utána törpölj!!!

szerintem amit publikáltál az sok
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © Zsolt2010. jan. 23. 20:25 | Válasz | #448 
Ilyen olajfogyasztás nem származhat szelepszár szimmeringtől. Olajlehúzó gyűrű lesz...
Zsolt

Feco2010. jan. 23. 20:20 | Válasz | #447 
Melegebb időben egy újabb teszt !!!Ez nagyon sok ennyi olajtól már fekete csíkot kéne húzni.
Motor után,első a család legyen!

tamas2010. jan. 23. 20:18 | Válasz | #446 
Hát... Így ahogy most mértél, ráfér!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2010. jan. 23. 20:09 | Válasz | #445 
Szerintem Egerig meg fogom varázsolni.
1996-os Majesty 250

tamas2010. jan. 23. 20:06 | Válasz | #444 
Csak meg kell tudnod mi az olajfogyasztás oka, azért 700km-re ez tényleg több mint a normális. Csinálj már egy cserét 15W50-re, nem veszítessz vele semmit, a főtengelycsapágyat, hajtókarcsapágyat remekül keni, de a gyűrűnél jobb eredményt mutat. A szelepszárszimering még komolyan belejátszik, végül is a hengerfejet leveheted és a hengert is büntetlenül. Ehhez nem kell megbontani a blokkot, a vezérműlánc cseréhez már igen, de Neked azzal nincs bajod Az erőbeli viszonyokból én azt mondom hogy a szelepszárszimering lesz a hunyó. Ott komoly olajmennyiség elmehet...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2010. jan. 23. 19:21 | Válasz | #443 
Castrol 4T 10W-....
700km alatt ette meg a max-tól, a min-ig.
Mi a meglátásod csakis az olajfogyasztási adatból?
1996-os Majesty 250

meszizs2010. jan. 23. 19:19 | Válasz | #442 
Tölteni érintőre töltöttem, fotózva meg betekerve volt. Érintő esetén a nívópálca nem érte el.
1996-os Majesty 250

Feco2010. jan. 23. 19:17 | Válasz | #441 
A szintet érintőre kell nézni, és érintőre tölteni is!
Motor után,első a család legyen!

tamas2010. jan. 23. 19:16 | Válasz | #440 
Érintésre kell tenni. Ha ez volt benne, az már nem sok! Én úgy csinálom hogy sztenderre teszem, várok vele öt percet és akkor mérem. Hagy csurogjon le.
Milyen olaj van benne most?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2010. jan. 23. 19:09 | Válasz | #439 
Üdv mindenkinek!
Újra gépközelbe tudtam kerülni/ hazajöttünk/.
Elkészült a tologató protótípúsa is.

Majások!
Hogyan ellenőrzitek az olajszintet?
Tudom, megnézitek a nívópálcát!
Nem így, hanem amikor kitekeritek a pálcát és letörlitek róla az olajat, utána csak visszateszitek érintőre, vagy betekeritek és miután újra kivettétek az lesz a színt?

Én kitekertem, megtöröltem és érintőre bedugtam.
A pálca száraz maradt.
Majd betekertem és kivette, na akkor a minimum és a fele között volt az olajszínt.
Emiatt kérdeztem!
Itt egy kép, hogy mennyi az olaj a motoromban, betekeréses ellenőrzéssel.
Egyébként a felső nívóról indult és kb. 700km alatt ette le magát eddig.
1996-os Majesty 250

 © M. Zoltán2010. jan. 22. 18:42 | Válasz | #438 
Akkor nem kell a motort felújítani, csak folyamatosan fogyni.

tamas2010. jan. 22. 18:18 | Válasz | #437 
hát mondom én...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Bertalan Tibor2010. jan. 22. 17:04 | Válasz | #436 
Bocs, h. belekotyogok én a 70kg-t sem érem el, igy az én majám is kényelmesen vitte a 120-t mikor kipróbáltam. Jóóóó volt.

tamas2010. jan. 21. 21:16 | Válasz | #435 


Meg a kanyarokat!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2010. jan. 21. 21:11 | Válasz | #434 
Marad az eredetben a motor.
Gelilackó motorját én is irigylem, de ha zsebbe nyúlnánk akkor mi is utolérnénk.
De mi nem vagyunk irigyek, csak örülünk a mások örömének.
Ha a sebesség érdekel akkor Gold, aztán ha az igazi sebesség kellett volna, akkor nem cseréltem volna el a 600-as gyorsulót a Majára.
Én már beérem ezzel a tempóval is.
Fiatom utazóban 180-at tud, akkor még csak 4400-at pörög. A felszállási engedély a Fiatra van megadva és a 4 kerék meg a sok légzsák és biztonsági rendszer talán jobban véd.
A motoron meg élvezzük a tájat!
1996-os Majesty 250

tamas2010. jan. 21. 20:59 | Válasz | #433 
No, tényleg ne babráld azt a paripát. Szerintem még igazodni fog hozzád, és Te is hozzá. Ráadásul ha az előző tulaj így teleöntötte, lehet hogy még van benne itt-ott némi maradék aminek ki kell égnie. Eger felé lesz rá alkalma!

Az én motorom soha nem ment többet 110-nél, irigyelek is mindenkit aki elérte ezeket a magas segességhatárokat. Én egyszer mentem vele 125-öt, egy korrekt lejtő segítségével értem el, de jött a kanyar. De a 110 az megy neki 2 személlyel is simán. Nem érzem hogy erőlködne. Talicskás ment már vele 120-at, de Neki csak 80 kg a súly. Mindjárt 30 kiló minusz. De Zsoltunk is az én súlycsoportomban van, Neki is ment szíjcsere és görgőcsere után, csak én maradok szégyenbe...
Arról már nem is beszélek mikor Balázs és Topi mentek a pályán és Topi "odaurott" a 250-es Majájával a 400-as Maja mellé és rászólt Bazsira, hogy nem akarja széthajtani a gépet... Blade majdnem leesett a motoról... Én meg kullogok. Még jó hogy hagytok elől menni.
A fogyasztásod meg ténylegesen jobb mint az enyém, nekem 1 személlyel 3,8 3,9 városban. Lakottom kívül meg 3,7. Gelilaci az Isten ezen a téren mikor ősszel Egerből guroltunk egy nagyot a Bükkben és a Mátrában. 3 liter alatt volt jóval!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2010. jan. 21. 20:32 | Válasz | #432 
Ha visszaolvasod a Mix 5689-et, ott a fogyasztási adatom 3,5L/100km és amikor motoroztunk, akkor a legnagyobb Maja óra szerinti sebességem 125 volt.
1996-os Majesty 250

meszizs2010. jan. 21. 20:20 | Válasz | #431 
Jó idő és GPS tartó elkészülte után mindenképp mérek és majd nyilatkozok.

Amikor megvettem és elkezdtelek Benneteket kóstolgatni, na akkor volt, hogy 90-95nél nem igazán akart többet menni. Ekkor írtátok, hogy közel van a "vég".
Na eztán olajcsere, levegőszűrő tisztítás, normális OMV 95 Carrera, röpsúlygörgők cseréje, váltóolaj csere is, mert az előző tulaj nem tudott olvasni, nem látta a betöltési mennyiséget és a beöntőcsavarig töltötte olajjal. Hát talán ennyi, meg a variátor majdnem minden elemét megtisztítottam és ami igényelte azt megkentem.
Ezek után úgymond elindult a motor is.
A 120-130 közötti sebességet/amit mások mondtak/ azért nem tudtam eleinte elérni, mert felénk nem volt erre alkalmas hosszúságú minőségi út. Aztán amikor a barátokkal elmentünk és volt ideje kipörögnie magát, na akkor mutatta meg, hogy tud menni.

Fogyasztás, Badacsonytördemic, két személlyel, most nem akarok hazudni, de a túra után már írtam, úgy emlékszem, hogy 3-3,5 liter között volt. Számomra barátságos.

Majd Fecóval tesztelünk, de szerintem ebben a formában gurítunk Eger felé.
1996-os Majesty 250

tamas2010. jan. 21. 20:10 | Válasz | #430 
Ha a gumiméreted jó és a km. óra meghajtása eredeti, akkor pontosnak kellene lennie. A régi (mint a mi motorjaink) típusú Majestik órája még a pontosak közül való. Az enyém tuti pontosan 100-at megy 100.as óraállásnál, ezt Orpival év Viktorral mértük mikor Nyíregyre mentünk. Orpinak a 400-as Maja 110-et mutat mikor 100-at mér a GPS. Az enyém pontos volt, én vezettem fel és mikor megálltunk Orpi bemondta a frankót.

MésziZs! Ha a motord tudja az álltalad leírt adatokat, címeres ökör leszel ha bármihez is hozzányúlsz! Inkább öntögesd az olajat ha fogyasztja eleinte, és csak abban az esetben bontsd meg ha valóban van rá ok. Legalább egy olajcsere periódust nyomjál le vele hogy tisztán láss. Közben figyeld az üzemanyagfogysztást is, az is belepofázhat az áhitatba...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2010. jan. 21. 19:55 | Válasz | #429 
Először akkor szembesültem a dologgal, amikor a balatoni túrára mentünk /Keszthely-Gyenes/ környékén volt sebességtájékoztató műszer.
Aztán másodszor, amikor elmentem motorozni és határozottan kértem a többieket, hogy 100felett ne.Ekkor azt mondták, hogy menjek elöl. Aztán amikor megálltunk, akkor meg ők kiabáltak meg, hogy mit beszélek 100-at, amikor néha 120-130 között gurultam.
Természetesen az Ő órájuk is csalhat, ezért fog jönni a GPS.
1996-os Majesty 250

 © M. Zoltán2010. jan. 21. 19:30 | Válasz | #428 
Ez ritkaság, általában többet mutatnak az órák, mint a GPS.

meszizs2010. jan. 21. 19:08 | Válasz | #427 
Most ér majdnem össze az eszmefuttatásunk!
Én is ezzel kezdtem amikor feltettem a kérdést a fórumban.
Szelepszárszimering? Akkor már tömítés is, ha már tömítés, akkor nézzük meg a dugót és gyűrűt is, de ha már lent van a hengerfej, akkor már ugye csiszoljuk be a szelepeket is. Ne volt az elképzelésem.
Aztán jött a főtengely téma. Ez már nekem anyagilag egy kicsit most sok lenne, így együtt.
Az olajat meg még nem néztem meg.
Amióta meg van, kb 1000km-t mentem vele.
Majd a hét végén megnézem, hogy hol áll az olajszínt és szombat este majd jelzek.
Úgy gondolom, hogy egyenlőre a kivárásra fogok játszani, illetve majd Fecó barátommal teszteljük, hogy mi legyen.
Panaszra nincs okom.
A balatoni túráról is két személlyel 90-et erőlködés nélkül gurulta, aztán amikor a másik csapattal mentem, akkor ők mondták, hogy mit panaszkodok 125-öt simán tudtam produkálni, na nem hosszú távon, mert nem akarom tönkretenni.
Ami viszont biztos, hogy a km órám lefelé csal!
Kevesebbet mutat mint amennyivel megyek.
Ha kijön az elfogadható idő, akkor bemérem GPS-el.
1996-os Majesty 250

tamas2010. jan. 21. 18:07 | Válasz | #426 
Megmérem mind a motort, mind a Ladát. De a Ladának ne várjatok valami bődületes értéket, mert a nyomaték nem a kompresszióban rejlik, hanem a zsugormotorban. Sima 1,6-os motor, csak a főtengely más kerületen fordul körbe-körbe. Olyan 9-10 bar között lesz max, de a 8-on sem csodálkoznék. No meglátjuk! A maja meg számomra is érdekes!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."


Első ... 60 61 62 [63] 64 65 66 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől