|
|
|
© satyapapa | 2010. feb. 21. 19:55 | Válasz | #525 | ||
Légtelenités ok,dugattyuk rendben,féknyomás jó és egyforma,enyit megnéztem aztán ujjaim elgémberedtek a hidegben. | |||
|
© Zsolt | 2010. feb. 21. 19:54 | Válasz | #524 | ||
A probléma a kuplunggal az, hogy nem lehet ellenfogni. De ha van kéznél két pillanatszorító a tárcsákat le lehet szorítani egy lemezre vagy pank asztallapra. Az anyát bizony meg kell kalapálni vagy melegíteni. Le is lehet barmolni, de drága lesz egy olyat szerezni!
| |||
|
2010. feb. 21. 19:53 | Válasz | #523 | |||
Cserélni kell a fékcsöveket rendszeres időnként, mert a fékolaj megeszi és nyúlik, tágul. De lehet hogy levegős nem? Vagy a betétek olajosak. Ki van már takarítva?
| |||
| |||
2010. feb. 21. 19:52 | Válasz | #522 | |||
Én nem tudom, mert az XV-n annó lecseréltem fémfékcső, de szinte semmi különbséget nem vettem észre. Ha minden jó akkor esetleg a karmantyúknál lehet valami kopás. Ez az én véleményem! | |||
| |||
© Zsolt | 2010. feb. 21. 19:51 | Válasz | #521 | ||
Nem,nem az a baj. Légtelenítetted? Fékolajcserével egybekötve érdemes lenne. Én a betéteket berakás előtt egy asztalra fektetett durva csiszolóvásznon párszor áthúzom.
| |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 21. 19:46 | Válasz | #520 | ||
Hát fiuk nagy nehezen lelket vertem az ""ujj"" majába és mentem vele egy nagy kört,Szenzácios volt,de az elsö fékem elég gyatra. Tárcsa,betét ok .A régi majám féke sokkal jobb volt,igaz ott fém fékcsö volt.Lehet hogy ez a baj??
| |||
|
2010. feb. 21. 19:43 | Válasz | #519 | |||
Nem, nem. Fordítva. A csavart fogd be a satuba és valakit kérj meg hogy segítsen. Megfogjátok a szerkezetet 4 kézzel és lecsavarjátok. Illetve meglazítjátok. Ha a kopóréteg úgyis odavan, tekerj rá rongyot és fogd meg valami böszme negy vizeskulccsal. Ha meglazult, egyikőtök lefogja a felső részt, a másik lecsavarja a csavart kézzel. Jönnie kell. Visszatenni ugyan így. Egy ember lenyomja, a másik ráteszi a csavart majd a rögzítés. Ferrodolozás : Róna KFT Budapest. http://www.ronakft.hu/kezdhu.html | |||
| |||
2010. feb. 21. 19:36 | Válasz | #518 | |||
Szerintem nem, de amikor megvettem, akkor szétszedtem a hajtást, a hátsó részen a ferrodó még bőségesen jó volt, a szíj is talán 22 mm széles volt a variátorgögőket cseréltem, mert azok kockásra voltak kopva, az kapott Malossit. Ja meg a főtengely és a kuplung csavaranyákat cseréltem le mert azt szétbarmoltam. Utána vettem az elektromos kulcsot, de hosszabb csavarokat tettem fel és megkentem csavarrögzítővel is. | |||
| |||
© Zsolt | 2010. feb. 21. 19:23 | Válasz | #517 | ||
Te szedted már szét a kuplungodat?
| |||
| |||
2010. feb. 21. 19:20 | Válasz | #516 | |||
flow,én anno franciakulcsot tettem rá, kb 2 kg-os kalapáccsal egy nagyot neki és már lazult is.Utána rátettem a fedelet,a lukon át szétcsavartam,mikozben ráléptem páros lábbal a fedélre.ez volt az összenyomó szerszám.:D szerencsére mondta valaki időben,hogy ha simán tekerem szét az fájni fog.
| |||
|
2010. feb. 21. 19:16 | Válasz | #515 | |||
A melegítéssel az a gondom, hogy lehetséges, hogy a közelben vannak szimeringek, amik talán nem örülnek a 300 foknak. Én az ilyen kilátástalan és szerszám nélküli helyzetekben a második tanácsot szoktam alkalmazni, annyi különbséggel, hogy a hatlapfej ellentétes oldalánál alátámasztok, már csak a tengelyirányú görbítés miatt is. Aztán az igazi és mindig bevált megoldás részemről a hidegvágó, vagy a flex, ha olyan helyen van. Persze utána jöhet a mehetek az esztergályoshoz. De akkor tuti lesz a dolog, ja és mindenképp szélesebb csavarfejet csináltatok, hogy legközelebb jobban bele tudjak csimpaszkodni. Hajrá! | |||
| |||
© Zsolt | 2010. feb. 21. 18:56 | Válasz | #514 | ||
Elképzelhető, hogy be van csavar-rögzítőzve az anya. Az a baj, hogy nem lehet ellenfogni, ezért is nehéz. Én két módszert ajánlanék: 1, Oxigén lánggal finoman átmelegíteni az anyát, ha van csavarrögzítő alatta, akkor az 300 fok felett oldódik. 2. Én minden anyát leszedés előtt tengelyirányban megkalapálom kissé, a nagyobb csavarokat erősebben. Mondjuk az első nem könnyen kivitelezhető, főleg ha nincs felszerelés (nekem propános készletem van) | |||
|
2010. feb. 21. 17:54 | Válasz | #513 | |
Azon a csavaron túljutottam, a harang lejött. Nekem is van olyan elektromos kerékkulcsom, mindig teszi a dolgát. A kb. negyvenötös gyűrűvel van gondom, ami a cilindereket meg a pofákat tartja össze... Csináltam összeszorító berendezést, megkínáltam csavarlazítóval, de semmi. Persze csak fogóval, franciakulccsal meg ilyenekkel tudtam támadni, ekkora kulcsa a traktoros szomszédnak sincs.
|
2010. feb. 21. 17:44 | Válasz | #512 | |||
A csavart a felpörgő akkus csavarleszedővel vagy légkulcsal.Majd ír róla akinek van.A kuplungra símán lehet ragasztatni ferodolt! Nekem is az van.
| |||
|
2010. feb. 21. 17:21 | Válasz | #511 | |
Elfogyott a kuplungomról a kopóréteg... Tud valaki segíteni ezen? Még nem néztem utána, hogy mi az árfolyama az új betéteknek, de gyanítom, hogy egy felújítás olcsóbb és ha jól meg van csinálva van olyan jó minőségű. Ezt egy autós helyen is meg tudják csinálni? Mellesleg a kuplungról a csavart a szerelési útmutatóban leírt módszerrel sem bírom leszedni, ha újat veszek is szereznem kell valakit célszerszámmal :) A csavar odanőtt :) |
© satyapapa | 2010. feb. 18. 21:44 | Válasz | #510 | ||
utcai célra alkalmatlan és hülyeség,de sportcélra használható.Van T-max amibe beszerelték ,láttam.Azt is hogy mit gyorsult a gép 100 fölött.Megdöbbentö.Hát itt nincs turbójuk.Egy palack gáz 10ezer kb, és nem egy hosszutávu anyag
| |||
|
2010. feb. 18. 21:39 | Válasz | #509 | |||
Nekem akkor sem kéne.
| |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 18. 21:30 | Válasz | #508 | ||
Végülis igen de ha nincs turbód akkor nem annyira rázós.Beállitástól függöen pár másodpercre jónéhány lóerövel több lesz a gépbe,mert a kövér gázadáskor ami igazán fontos, az a levegö ,és ezt meg is kapja a gép. A nitró rengeteg levegöt képes megkötni,szállitani. | |||
|
2010. feb. 18. 21:25 | Válasz | #507 | |||
Szóval a gombnyomás után talán marad időd egy gyors imára...
| |||
|
2010. feb. 18. 21:22 | Válasz | #506 | |||
Szerintem csak szórakozunk, így lefekvés előtt! Én sem tudom, hogy mik ezek, de biztosan fejberúgná a motorom belét, ha be lenne szerelve. | |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 18. 21:22 | Válasz | #505 | ||
hát ezzel némi gyorsulási plusz eröt lehet elérni,de a gépet szét s lehet ugrasztani,ha nemtudjuk a tökéletesen kezelni,beállitani.Ez a nitrogénoxid, ami rengeteg levegöt képes szállitani az égésnek,de nagyon gonosz is tud lenni.
| |||
|
2010. feb. 18. 21:17 | Válasz | #504 | |||
Minek? Nitró? Solanoid? Vagy elírtad, vagy semmit nem tudok ezekről a dolgokról... | |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 18. 21:16 | Válasz | #503 | ||
ok köszi.erröl még dumcsiznánk.
| |||
|
2010. feb. 18. 21:15 | Válasz | #502 | |||
Ehhez egy plusz átalakító kell, az enyémben 24 Voltos a szelep, mert nagy az erő aminek ellen kell állnia! Persze, ha egyre gondolunk! | |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 18. 21:07 | Válasz | #501 | ||
fiuk- a 250-esbe a nitróbekötésnél a solanoid szelepnek menyi az inditó feszültsége? 4-6 mp? | |||
|
© satyapapa | 2010. feb. 10. 19:10 | Válasz | #500 | ||
Az az igazság hogy megprobáltam a choppert pár honapig,de nem jött be ugy ahogy gondoltam ,ezért visszatérek 250es majához.Sajnos a 400-as maja nem fér be a költségvetésbe, és a 250-nel is nagyon elégedet voltam, Zsoltnak---Lehet hogy lesz pleko számodra,nemtudom hogy milyenre hajtasz . | |||
|
© satyapapa | 2010. feb. 10. 19:05 | Válasz | #499 | ||
MEGLEPI,de nagyon
| |||
|
2010. feb. 10. 19:04 | Válasz | #498 | |||
Satyapapa! Gratula! Amint lehet,kérjük a képeket a mociról!!! Az hogy "spéci" egész pontosan mit is takar? | |||
| |||
© Zsolt | 2010. feb. 10. 19:02 | Válasz | #497 | ||
Értem.
| |||
|
© satyapapa | 2010. feb. 10. 19:01 | Válasz | #496 | ||
Mivel az enyémen amit veszek tuti a plekó,ezért a Gellilackó klubtársunknak ajánlottam odaadni mert az övé eléggé megvan törve.
| |||
|
© Zsolt | 2010. feb. 10. 18:56 | Válasz | #495 | ||
És most mi a terved a Mecsusz-féle plexivel?
| |||
|
© satyapapa | 2010. feb. 10. 18:51 | Válasz | #494 | ||
Nem ez egy másik gép,és egy "kicsit spéci" Teljesen korrekt a gép és nagyon HUUHAA | |||
|
© Zsolt | 2010. feb. 10. 18:48 | Válasz | #493 | ||
A törött géped jön meg?
| |||
|
2010. feb. 10. 18:47 | Válasz | #492 | |||
Nagyon örülök, hogy Te is a MI táborunkat bővíted! Esetleg részletek? | |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 10. 18:46 | Válasz | #491 | ||
Jelentem a szeretet társaságnak hogy pár napon belül megérkezik a megrendelt dx 250-es majám. Nembirom ki hogy ne közöljem.Bocsika | |||
|
2010. feb. 07. 20:37 | Válasz | #490 | |||
Thank You!!!
| |||
| |||
© Zsolt | 2010. feb. 07. 20:34 | Válasz | #489 | ||
Nos úgy látom, hogy a legközelebbi talira majd vinnem kell párat souvenirnek.
| |||
|
2010. feb. 07. 20:30 | Válasz | #488 | |||
Igen ezt már úgy emlékszem, hogy írtad. De sajnos én abban a helyzetben voltam, hogy amikor szedtem le a csavarokat, akkor még nem volt légkulcsom és egyéb rásegítést alkalmaztam, a eléggé elnyírbálta az amúgy sem hosszúra tervezett csavar fejét. Csavarboltba mentem én is első körön, szerintem igencsak jó a nálunk levő bolt, remélem Fecó igazolja, de sajnos nem volt ilyen csavar. Na ekkor jött a bicikli bolt. Tuti, hogy nem acél csavar, de legalább kétszer olyan hosszú, mint a gyári Yamaha csavar. Bekentem csavarrögzítővel és kétszer annyi menet rögzíti, mint az eredetin. Remélem, hogy nem fog elszállni. Ezért is szeretném a motorszerelést úgy csinálni, hogy a variátor felőli részt ne kelljen megbontanom. Bár most már van E-légkulcsom. | |||
| |||
2010. feb. 07. 20:22 | Válasz | #487 | |||
Nos év vittem azt a csavart spec csavarboltba,de nekem azt mondták nem igazán az elterjedt szabvány a menete,a keménysége meg biztos nem bicigli alkatrész.Láttam milyen mikor 6000 nél leugrik a rossz csavar miatt a külső varió tárcsa,szerintem élből lealáztam step táncban azt az ismert ír táncost.Utána meg a 10 m re lévő keritésnek úgy nekiment,hogy bárki lábszárát szilánkosra törte volna.Tehát ilyen helyre óvatosan a bicigli csavarral.
| |||
|
2010. feb. 07. 20:07 | Válasz | #486 | |||
Pontosan! Ez a normál csavar jele, az acélé valamivel magasabb, talán 7 vagy 8 9-el kezdődik, de max igazad van. | |||
| |||
© Zsolt | 2010. feb. 07. 19:50 | Válasz | #485 | ||
Igen. Azért a minőségre nem árt figyelni. Egy komoly csavarboltban nem csak a 5.6-os keménységet ismerik. Sőt. | |||
|
2010. feb. 07. 19:34 | Válasz | #484 | |||
Ezt még kiegészíteném azzal, hogy én a bicikli boltban kaptam ilyet a BMX tengelyanyája, de valóban párszázas ajánlat és nem ezrekben mérik.
| |||
| |||
© Zsolt | 2010. feb. 07. 19:33 | Válasz | #483 | ||
Majdnem elfelejtettem. A 250-es főtengely és a kuplung tengely végén levő anya SZABVÁNY, tehát nem alkatrész. Mérete: M14x1. Az átlagnál jobban ellátott csavarboltban kapni. Kemény 205Ft-ot fizettem érte. Tehát NE adjatok érte a Yamahánál 5x lóvét!
| |||
|
2010. feb. 06. 16:53 | Válasz | #482 | |||
Mire jó a jól működő club!!
| |||
| |||
2010. feb. 06. 16:52 | Válasz | #481 | |||
No igen! Ez kell nekem! Az igazsághoz hozzátartozik hogy nekem fogalmam sem volt róla hogy felül van csavar ami tartja a telószárat. Hiába na, első motor, tapasztalatlan tulajdonossal... | |||
| |||
© Zsolt | 2010. feb. 06. 16:08 | Válasz | #480 | ||
A letöltéseknél elérhető az első teleszkóp kiszereléséről készített rövid anyagom. A módszer egyszerű, nem kell hozzá kiszerelni a kormányoszlopot: YP250_elso_telo_jav_kieg.pdf
| |||
|
2010. feb. 05. 19:33 | Válasz | #479 | |||
Köszi! Én voltam a balfék, mert amikor festettem és szét volt szedve, akkor valami okból kifolyólag elfelejtettem. Akkor marad a "Jóga". | |||
|
2010. feb. 05. 19:28 | Válasz | #478 | |||
Elétérdepelsz és alul megtalálod a kicsikét. Ajánlom figyelmedbe a "Motor elejének összerakása" pdf dokumentumot, abban megnézheted hogy néz ki a lámpatest és konkrétan hol van az izzó. Ha elég ügyes vagy alulról kicseráled. Ha nem megy, le kell venned föntről a lámpa feletti idomot. A tompítottat is innen lehet könnyedén kicserélni. Nappal...
| |||
| |||
© Zsolt | 2010. feb. 05. 17:56 | Válasz | #477 | ||
Meg lehet csinálni, csak speciális testhelyzetben kivitelezhető. Előtte 2-3 óra jóga ajánlott...
| |||
|
2010. feb. 05. 16:28 | Válasz | #476 | |||
Urak cserélt már valaki /biztosan/ elől helyzetjelző égőt? Le kell bontani mindent, vagy "nőgyógyászként" is hozzá lehet férni?
| |||
|
2010. feb. 04. 23:46 | Válasz | #475 | |||
Ez a meló nálam is meglesz,szimeringet cserélni kell,olajat betölteni.De még várok +5 fok melegig.
| |||
|
© Zsolt | 2010. feb. 04. 17:43 | Válasz | #474 | ||
Sima olajcseréhez is le kell szedni a szárakat, mert az első csavar lazulás után elforgatja a belső ellendarabot.
| |||
|
2010. feb. 04. 17:32 | Válasz | #473 | |||
Igen. Az meg a másik, hogy igazából nem tud elkoszolódni, mert a porsakpa és a szimering megfogja a dolgokat. De ahol az olaj kijut, ott más be is juthat mint tudjuk. Szétszedni meg (főleg ha az ember nem ismeri a motor előéletét) már csak azért is érdemes, mert a szimeringet kivenni úgy hogy a teleszkópszárat meg ne sértsd, nem túl egyszerű. Azonkívül csak akkor tudod a rugó hosszúságát megmérni, ha a telót szétkaptad. Én nem boldogultam a szimering kivételével, de a 250-es letöltésekben ott van a pdf dokumentum amit a teleszkóp felújításról csináltam. Olvasd el, érdemes és tanulságos. Lehet okulni a hibáimból és egyszerű házi módszerekkel is meg lehet oldani a javítását. Nem kell feltétlenül szétszedni, de ezt mindenki döntse el maga! Vitatkozni, vitázni, érvelni meg a dolgok többségén érdemes. Soha nem az viszi a világot előrre ha teljes mértékben egyet értünk. Jobb ha több szempontot is figyelembe vesz az ember, és mint a Holt költők társasága c. filmből is láthattuk, az asztal tetejére állva teljesen más szemszögből látjuk a világot! Érdemes felállni az asztalra és a másik szempontjait is figyelembe venni... | |||
| |||
2010. feb. 04. 16:44 | Válasz | #472 | |||
Szó se róla, hogy vitatkozzak! Én csak azt írtam, hogy " Azzal egyet értek, hogy illene kitisztítani, de ha rendszeresen itt is le van cserélve az olaj, akkor talán nem olyan lényeges." Persze, ha a szimeringet is kell cserélni, akkor egyértelmű a tisztítás és a darabokra bontás. Mi a véleményed egy bőséges átmosás, öblítés, aztán kiszárítás és úgy az új olaj? | |||
| |||
2010. feb. 04. 16:38 | Válasz | #471 | |||
Én összekontráztam egy 12-es csavarra két anyát és beletettem a 17-es crovába. Annak meg van hosszabítója. A mennyiség kérdésén lehet vitatkozni, de én ebben nem leszek partner. Egyszerűen gyári adat és kész.. Az olaj minősége az már más kérdés, ki milyen keményen szereti a telót. Mikor még GAZ-69-em volt, rendszeresen levettem a kartelt max. évente. Ne kérdezd miért, imádtam szerelni azt a kocsit. Igaz, volt is rá ok és lehetőség | |||
| |||
2010. feb. 04. 16:11 | Válasz | #470 | |||
Amennyiben megegyezik az összes Yamaha, amit nem hiszek, akkor nekem is van célszerszámom. Az XV alsó csavarját szét kellett fúrnom, mert elforgott és én akkor még nem tudtam, hogy a telo belsejében van lehetőség az ellen tartásra. Ehhez hegesztettem egy célszerszámot. Egy acél hatlapfejű csavart kellő méretre hosszabbítottam és a végére egy T hajtást csináltam. Azzal egyet értek, hogy illene kitisztítani, de ha rendszeresen itt is le van cserélve az olaj, akkor talán nem olyan lényeges. Az autódról sem veszed le a kartert olajcserekor. A mennyiség meg adott amit bele kell tölteni. Ezek szerintem versenymotorok, hogy kényesek legyenek a milliliterekre. | |||
| |||
© SPOILERES | 2010. feb. 04. 15:38 | Válasz | #469 |
sztem meg ha valaki már szétszedte akkor feltöltés után megmérhetné pálcával mijen méj az olajszint és akkor tudná mindenki hogy utántölteni mennyire kell :) ha kell nem mondtam rosszat igaz |
2010. feb. 04. 15:31 | Válasz | #468 | |||
Akkor is ki kell venned MésziZs, mert az olajat csak fejre fordítva tudod kiönteni belőle... Én szét is szedném, kimosnám és úgy raknám össze. A betöltendő olaj mnennyiségét is csak így lehet garantálni. Már ha pontos akarsz lenni! Egész pontosan 0,142 l. olaj kell bele. Ezt a mennyiséget nem véletlenül találták ki szerintemés ha nincs kimosva szárazra, tuti több lesz benne. Lehet feleslegesen aggódok, de én így csináltam. Én is azért nem tudtam kivenni a telót a kormány leszerelése nélkül, mert a Zsolt álltal említett célszerszámot én sem tudtam elforgatni. GeliLackóéknak valahogy sikerült. A teló aljában lévő csavar meg azért forog el, mert az ellendarabja (szintén imbusz) benne van magában a telóban. Türelmetlenül várom Zsolt a tapasztalataidat, mert az egyik szimering nekem is ereszt picit. Csak szétszedem... Kérdés, mennyire! | |||
|
2010. feb. 04. 14:20 | Válasz | #467 | |||
Gratula és Hajrá! Képeket várom/juk/! Én arra lennék kíváncsi, hogy ha csak olajat szeretnék cserélni,akkor mennyire kell szétbontanom. Kerék ki, tengely felett levő csavar ki, olaj kifolyik. Csavar be kerék vissza. felül meg a szárból ki a csavar új olaj be csavar vissza. Teleszkóp bejáratás, csavarok végleges lehúzása. Ennyi vagy másképpen kell? | |||
| |||
© Zsolt | 2010. feb. 04. 12:10 | Válasz | #466 | ||
Belevágtam az első telo szimering cserébe. Ahogy ígértem, más formában csinálom, mint ahogy Tamás csinálta korábban. Nos 'félig' sikerült is, mert az első orr burkolatot csak le kell venni, ám a kormány T szárát viszont nem. Képeket majd dobok fel.
| |||
|
© SPOJLERES | 2010. jan. 24. 20:12 | Válasz | #465 |
Valo igaz ezek gyári adatok attól függetlenül hogy sokónk jármüve nem fogyaszt olajat szinte, de ha arányaiban nézzük, akkor 1000km ként a 2-3 dl sem sok vagyis gyári adat lehet vagyis ha letelik a 3000km es szakasz már majdcsak kicserélted az 1-1.5 liter olajat ujra :) | |
2010. jan. 24. 19:37 | Válasz | #464 | |||
Köszi, mindenképp meg fogom nézni. Van egy Gold-os motoros ismerősöm, aki Szombathelyen egy motor és hengerfej-felújítóban dolgozik és ráadásul a hengerfejek szervizelése az Ő feladata. Ha odaérek, hogy a tesztek alapján szerviz, akkor mindenképp fel fogom venni vele is a kapcsolatot ez ügyben. "Lány"koromban mi is cseréltünk Ladában szelepvezetőt, de annak ellenére, hogy a hűtőből vettük ki és enyhén megmelegítettük a hengerfejet, azért néha akadt olyan amit sikeresen eltörtünk, hiába a célszerszám hiánya megmutatta magát. | |||
| |||
2010. jan. 24. 19:32 | Válasz | #463 | |||
Nos, a szerelőm azt mondja hogy nem emlékszik rá, mert csak a szelepszárszimeringet cserélte, de csodálkozna ha nem lenne benne. A manual 4-15-ös oldalán van a robbantott ábra, azon a 8-as számú alkatrész a szimering, a 7-es a vezető. Szerintem... Nézd meg!
| |||
| |||
2010. jan. 24. 18:39 | Válasz | #462 | |||
Ezekre a számokra had reagáljak legfőképpen autósként! Bizonyos gk márkáknál a kezelési utasítás nem említi hibának az 1000km/0,8dl-1 liter olajfogyasztást. Egyébként, ha gyengélkedik a szelepszárszimering és még ráadásul a szelepvezető is oda van, akkor aztán bármilyen jó lehet az olajlehúzó gyűrű. A Maja hengerfejében a szelepvezető hüvelyeket lehet cserélni? Olyan mint a Ladáé? | |||
| |||
2010. jan. 24. 12:43 | Válasz | #461 | |||
Tapasztalataim szerint az egyhengeres négyütemű fekvőhengeresek mind eszik az olajat egy idő után. Van amelyik hamarabb, van amelyik később. De előbb-utóbb...
| |||
| |||
© SPOJLERES | 2010. jan. 24. 10:47 | Válasz | #460 |
A 200 km enként 2 deci már azért is sok mertaz 1000km re 1liter kb 3000ft , majdcsak a benzin ára ;-):-(:-(:-(
| |
© SPOJLERES | 2010. jan. 24. 10:42 | Válasz | #459 |
HY a 10-12 Bar nem ojan sok de épp elég, és mit értesz azon hogy megtartja a nyomást 3 percig mert az a nyomásmérőtől fűgg ja és hideg motornál szoktak kompresziot mérni és full gázon | |
© Zsolt | 2010. jan. 24. 09:33 | Válasz | #458 | ||
A kilométer futás nem különösebben számít. Az enyémben 27 ezer volt vételkor, mégis a henger már az első túlméretre volt furva. A motorkereskedők szeretik megbabrálni az órát, így az nem mérvadó. A mért kompresszió és az olajlehúzó állapota nincs összefüggésbe egymással, ugyanis igen jó kompresszió melett is eheti az olajat és füstölhet is. Meleg motornál ha odahúzod neki a gázt és beleszagolsz a füstbe érezni az elégett olajat. Az olajutántöltés kérdésköréhez. Először megtapasztalás végett minden tankolás után (250km) érdemes megnézni a szintet. Max-min között 3 dl van. A 3 ezres futás alatt ha elfogy fél liter olaj, az még nem gáz. Én évekig így jártam. Az enyémbe most 200 km után kell 2 deci kell bele. Ez már sok.
| |||
| |||
2010. jan. 24. 09:22 | Válasz | #457 | |
Hi Rizsa .Ez egy természetes jelenség milyen olajat használsz okoskodás nélkül mondom használj égy kicsit sürübbet ,ez tapasztalat!
|
2010. jan. 24. 08:01 | Válasz | #456 | |||
Attól hogy van kompresszió, az olajlehúzó még kopott lehet és ez inkább javít a tömítésen mert olajat hagy a falon.Aztán a szelepszárszimmeringnél is mehet el olaj.A javítás szükségessége a veszteség mennyiségétől függ.
| |||
| |||
© rizsa | 2010. jan. 24. 00:03 | Válasz | #455 |
Üdvözlet márkatársak! Megtörtént a kompressziomérés.24450 km van a motorba,állitólag bontatlan.10bár meg egy pici,ráhuzott gázon12bár.Ezeket az értékeket meg is tartja/kb3 percig figyeltük/De akkor miért csipegeti az olajat?A blokk teljesen tiszta,szivárgásnak nyoma sincs. |
2010. jan. 23. 21:44 | Válasz | #454 | |||
Szerintem olyan 3-4 deci, Zsolt talán tudja pontosan...
| |||
| |||
2010. jan. 23. 21:15 | Válasz | #453 | |||
A minimum és a maximum jelzés között mennyi olaj van?
| |||
|
2010. jan. 23. 20:47 | Válasz | #452 | |||
OK!
| |||
| |||
2010. jan. 23. 20:44 | Válasz | #451 | |||
Csináld a tesztet új olajjal, adalékok nélkül. Km. persze felírva, és nézegesd hogy miként fogyaszt városban és hosszútávokon.
| |||
| |||
2010. jan. 23. 20:42 | Válasz | #450 | |||
Mindenképp lesz még egy teszt. Azt sem tudom "Nagy Ökör Agyammal", hogy hány km volt a motorban amikor lecseréltem. Mindenképp, ha kijön a motoros idő, akkor feltöltöm az olajat és feljegyzek mindent és szigorúan ellenőrizni fogok. | |||
| |||
2010. jan. 23. 20:31 | Válasz | #449 | |||
Mészizs! csinálj újra egy 1000 km es tesztet és utána törpölj!!! szerintem amit publikáltál az sok | |||
|
© Zsolt | 2010. jan. 23. 20:25 | Válasz | #448 | ||
Ilyen olajfogyasztás nem származhat szelepszár szimmeringtől. Olajlehúzó gyűrű lesz...
| |||
|
2010. jan. 23. 20:20 | Válasz | #447 | |||
Melegebb időben egy újabb teszt !!!Ez nagyon sok ennyi olajtól már fekete csíkot kéne húzni.
| |||
|
2010. jan. 23. 20:18 | Válasz | #446 | |||
Hát... Így ahogy most mértél, ráfér!
| |||
| |||
2010. jan. 23. 20:09 | Válasz | #445 | |||
Szerintem Egerig meg fogom varázsolni.
| |||
| |||
2010. jan. 23. 20:06 | Válasz | #444 | |||
Csak meg kell tudnod mi az olajfogyasztás oka, azért 700km-re ez tényleg több mint a normális. Csinálj már egy cserét 15W50-re, nem veszítessz vele semmit, a főtengelycsapágyat, hajtókarcsapágyat remekül keni, de a gyűrűnél jobb eredményt mutat. A szelepszárszimering még komolyan belejátszik, végül is a hengerfejet leveheted és a hengert is büntetlenül. Ehhez nem kell megbontani a blokkot, a vezérműlánc cseréhez már igen, de Neked azzal nincs bajod Az erőbeli viszonyokból én azt mondom hogy a szelepszárszimering lesz a hunyó. Ott komoly olajmennyiség elmehet...
| |||
| |||
2010. jan. 23. 19:21 | Válasz | #443 | |||
Castrol 4T 10W-.... 700km alatt ette meg a max-tól, a min-ig. Mi a meglátásod csakis az olajfogyasztási adatból? | |||
| |||
2010. jan. 23. 19:19 | Válasz | #442 | |||
Tölteni érintőre töltöttem, fotózva meg betekerve volt. Érintő esetén a nívópálca nem érte el.
| |||
| |||
2010. jan. 23. 19:17 | Válasz | #441 | |||
A szintet érintőre kell nézni, és érintőre tölteni is!
| |||
|
2010. jan. 23. 19:16 | Válasz | #440 | |||
Érintésre kell tenni. Ha ez volt benne, az már nem sok! Én úgy csinálom hogy sztenderre teszem, várok vele öt percet és akkor mérem. Hagy csurogjon le. Milyen olaj van benne most? | |||
| |||
2010. jan. 23. 19:09 | Válasz | #439 | |||
Üdv mindenkinek! Újra gépközelbe tudtam kerülni/ hazajöttünk/. Elkészült a tologató protótípúsa is. Majások! Hogyan ellenőrzitek az olajszintet? Tudom, megnézitek a nívópálcát! Nem így, hanem amikor kitekeritek a pálcát és letörlitek róla az olajat, utána csak visszateszitek érintőre, vagy betekeritek és miután újra kivettétek az lesz a színt? Én kitekertem, megtöröltem és érintőre bedugtam. A pálca száraz maradt. Majd betekertem és kivette, na akkor a minimum és a fele között volt az olajszínt. Emiatt kérdeztem! Itt egy kép, hogy mennyi az olaj a motoromban, betekeréses ellenőrzéssel. Egyébként a felső nívóról indult és kb. 700km alatt ette le magát eddig. | |||
|
© M. Zoltán | 2010. jan. 22. 18:42 | Válasz | #438 |
Akkor nem kell a motort felújítani, csak folyamatosan fogyni.
|
2010. jan. 22. 18:18 | Válasz | #437 | |||
hát mondom én...
| |||
| |||
2010. jan. 22. 17:04 | Válasz | #436 | |
Bocs, h. belekotyogok én a 70kg-t sem érem el, igy az én majám is kényelmesen vitte a 120-t mikor kipróbáltam. Jóóóó volt.
|
2010. jan. 21. 21:16 | Válasz | #435 | |||
Meg a kanyarokat! | |||
| |||
2010. jan. 21. 21:11 | Válasz | #434 | |||
Marad az eredetben a motor. Gelilackó motorját én is irigylem, de ha zsebbe nyúlnánk akkor mi is utolérnénk. De mi nem vagyunk irigyek, csak örülünk a mások örömének. Ha a sebesség érdekel akkor Gold, aztán ha az igazi sebesség kellett volna, akkor nem cseréltem volna el a 600-as gyorsulót a Majára. Én már beérem ezzel a tempóval is. Fiatom utazóban 180-at tud, akkor még csak 4400-at pörög. A felszállási engedély a Fiatra van megadva és a 4 kerék meg a sok légzsák és biztonsági rendszer talán jobban véd. A motoron meg élvezzük a tájat! | |||
|
2010. jan. 21. 20:59 | Válasz | #433 | |||
No, tényleg ne babráld azt a paripát. Szerintem még igazodni fog hozzád, és Te is hozzá. Ráadásul ha az előző tulaj így teleöntötte, lehet hogy még van benne itt-ott némi maradék aminek ki kell égnie. Eger felé lesz rá alkalma! Az én motorom soha nem ment többet 110-nél, irigyelek is mindenkit aki elérte ezeket a magas segességhatárokat. Én egyszer mentem vele 125-öt, egy korrekt lejtő segítségével értem el, de jött a kanyar. De a 110 az megy neki 2 személlyel is simán. Nem érzem hogy erőlködne. Talicskás ment már vele 120-at, de Neki csak 80 kg a súly. Mindjárt 30 kiló minusz. De Zsoltunk is az én súlycsoportomban van, Neki is ment szíjcsere és görgőcsere után, csak én maradok szégyenbe... Arról már nem is beszélek mikor Balázs és Topi mentek a pályán és Topi "odaurott" a 250-es Majájával a 400-as Maja mellé és rászólt Bazsira, hogy nem akarja széthajtani a gépet... Blade majdnem leesett a motoról... Én meg kullogok. Még jó hogy hagytok elől menni. A fogyasztásod meg ténylegesen jobb mint az enyém, nekem 1 személlyel 3,8 3,9 városban. Lakottom kívül meg 3,7. Gelilaci az Isten ezen a téren mikor ősszel Egerből guroltunk egy nagyot a Bükkben és a Mátrában. 3 liter alatt volt jóval! | |||
| |||
2010. jan. 21. 20:32 | Válasz | #432 | |||
Ha visszaolvasod a Mix 5689-et, ott a fogyasztási adatom 3,5L/100km és amikor motoroztunk, akkor a legnagyobb Maja óra szerinti sebességem 125 volt.
| |||
| |||
2010. jan. 21. 20:20 | Válasz | #431 | |||
Jó idő és GPS tartó elkészülte után mindenképp mérek és majd nyilatkozok. Amikor megvettem és elkezdtelek Benneteket kóstolgatni, na akkor volt, hogy 90-95nél nem igazán akart többet menni. Ekkor írtátok, hogy közel van a "vég". Na eztán olajcsere, levegőszűrő tisztítás, normális OMV 95 Carrera, röpsúlygörgők cseréje, váltóolaj csere is, mert az előző tulaj nem tudott olvasni, nem látta a betöltési mennyiséget és a beöntőcsavarig töltötte olajjal. Hát talán ennyi, meg a variátor majdnem minden elemét megtisztítottam és ami igényelte azt megkentem. Ezek után úgymond elindult a motor is. A 120-130 közötti sebességet/amit mások mondtak/ azért nem tudtam eleinte elérni, mert felénk nem volt erre alkalmas hosszúságú minőségi út. Aztán amikor a barátokkal elmentünk és volt ideje kipörögnie magát, na akkor mutatta meg, hogy tud menni. Fogyasztás, Badacsonytördemic, két személlyel, most nem akarok hazudni, de a túra után már írtam, úgy emlékszem, hogy 3-3,5 liter között volt. Számomra barátságos. Majd Fecóval tesztelünk, de szerintem ebben a formában gurítunk Eger felé. | |||
| |||
2010. jan. 21. 20:10 | Válasz | #430 | |||
Ha a gumiméreted jó és a km. óra meghajtása eredeti, akkor pontosnak kellene lennie. A régi (mint a mi motorjaink) típusú Majestik órája még a pontosak közül való. Az enyém tuti pontosan 100-at megy 100.as óraállásnál, ezt Orpival év Viktorral mértük mikor Nyíregyre mentünk. Orpinak a 400-as Maja 110-et mutat mikor 100-at mér a GPS. Az enyém pontos volt, én vezettem fel és mikor megálltunk Orpi bemondta a frankót. MésziZs! Ha a motord tudja az álltalad leírt adatokat, címeres ökör leszel ha bármihez is hozzányúlsz! Inkább öntögesd az olajat ha fogyasztja eleinte, és csak abban az esetben bontsd meg ha valóban van rá ok. Legalább egy olajcsere periódust nyomjál le vele hogy tisztán láss. Közben figyeld az üzemanyagfogysztást is, az is belepofázhat az áhitatba... | |||
|
2010. jan. 21. 19:55 | Válasz | #429 | |||
Először akkor szembesültem a dologgal, amikor a balatoni túrára mentünk /Keszthely-Gyenes/ környékén volt sebességtájékoztató műszer. Aztán másodszor, amikor elmentem motorozni és határozottan kértem a többieket, hogy 100felett ne.Ekkor azt mondták, hogy menjek elöl. Aztán amikor megálltunk, akkor meg ők kiabáltak meg, hogy mit beszélek 100-at, amikor néha 120-130 között gurultam. Természetesen az Ő órájuk is csalhat, ezért fog jönni a GPS. | |||
| |||
© M. Zoltán | 2010. jan. 21. 19:30 | Válasz | #428 |
Ez ritkaság, általában többet mutatnak az órák, mint a GPS.
|
2010. jan. 21. 19:08 | Válasz | #427 | |||
Most ér majdnem össze az eszmefuttatásunk! Én is ezzel kezdtem amikor feltettem a kérdést a fórumban. Szelepszárszimering? Akkor már tömítés is, ha már tömítés, akkor nézzük meg a dugót és gyűrűt is, de ha már lent van a hengerfej, akkor már ugye csiszoljuk be a szelepeket is. Ne volt az elképzelésem. Aztán jött a főtengely téma. Ez már nekem anyagilag egy kicsit most sok lenne, így együtt. Az olajat meg még nem néztem meg. Amióta meg van, kb 1000km-t mentem vele. Majd a hét végén megnézem, hogy hol áll az olajszínt és szombat este majd jelzek. Úgy gondolom, hogy egyenlőre a kivárásra fogok játszani, illetve majd Fecó barátommal teszteljük, hogy mi legyen. Panaszra nincs okom. A balatoni túráról is két személlyel 90-et erőlködés nélkül gurulta, aztán amikor a másik csapattal mentem, akkor ők mondták, hogy mit panaszkodok 125-öt simán tudtam produkálni, na nem hosszú távon, mert nem akarom tönkretenni. Ami viszont biztos, hogy a km órám lefelé csal! Kevesebbet mutat mint amennyivel megyek. Ha kijön az elfogadható idő, akkor bemérem GPS-el. | |||
| |||
2010. jan. 21. 18:07 | Válasz | #426 | |||
Megmérem mind a motort, mind a Ladát. De a Ladának ne várjatok valami bődületes értéket, mert a nyomaték nem a kompresszióban rejlik, hanem a zsugormotorban. Sima 1,6-os motor, csak a főtengely más kerületen fordul körbe-körbe. Olyan 9-10 bar között lesz max, de a 8-on sem csodálkoznék. No meglátjuk! A maja meg számomra is érdekes!
| |||
|
|
|
|