Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty YP 400
Yamaha Majesty YP400

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © zoli2014. feb. 14. 16:10 | Válasz | #1633 
Hali. Nekem pont ilyen gondom volt, de nem akksi bajom volt, hanem beált az öninditom. Ki megtakaritás összerakás és indult. A relém nekem is katogott.

 © Mathias2014. feb. 14. 16:02 | Válasz | #1632 
Sziasztok!

S.O.S segítséget szeretnék kérni, olyan YP400-as tulajtól, aki pesti, esetleg szombaton jár Pesten a motorjával, és a gyári Yuasa aksi van a motorjában. Nem indul a motor, elméletileg a gyári aksija ment tönkre, pótoltam egy Banner aksival, de ugyanúgy nem forgatja meg a blokkot mint az előző ami cserélve lett. Gyanítom kevés az indítóáram, mert önindítózásnál kattan egyet valami, pont mint amikor az aksi le van merülve. Ezt úgy tudnám csak csekkolni, ha lenne egy másik jó Yuasa, és azt kötnénk rá. Az X9 180ccm kis robeszt simán indítja a Banner. Telefonszámom: 06-20-384-03-86 Előre is köszönöm aki tudna segíteni akár csak ötlettel is. Visszahívok mindenkit!
2008 Yamaha Majesty YP400

 © M. Zoltán2014. feb. 10. 10:05 | Válasz | #1631 
Sziasztok, régen nem jártam itt, egy kicsit korábbi témához szeretnék hozzászólni. Írtátok, hogy a légszűrőn belül finom port találtatok. Én évek óta úgy cserélek légszűrőt, hogy vízszerelő boltban kapható szilikonzsírral kikenem a légszűrő belső felületét (a szűrő utáni részen), valamint a nútot, amibe a légszűrő profil beleilleszkedik.

 © satyapapa2014. feb. 09. 11:05 | Válasz | #1630 
Bocs fiúk, 2x próbálkoztam, nem sikerült..a kepet beraknom.
06304373303-vagyok elérhetö

 © satyapapa2014. feb. 09. 11:04 | Válasz | #1629 
06304373303-vagyok elérhetö

 © satyapapa2014. feb. 09. 10:59 | Válasz | #1628 
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2014. feb. 06. 22:58 | Válasz | #1627 
Sajnos inkább az a baj, hogy nekünk ,, csak" ennyi jut a luxusból. Szerintem Satya is Inkább irónikusnak szánta ezt a jelzőt.
De már ne OFFoljunk tovább, mert Józsi jogosan szétrúgja a hátsónkat!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Mosquito2014. feb. 06. 22:51 | Válasz | #1626 
Lehet félreérthető voltam,én a felszereltségre gondoltam. Nem volt szándékomban megbántani senkit sem!

orpi552014. feb. 06. 18:28 | Válasz | #1625 
Csatlakozom...akármilyen off...nekem is a 400.-as Majám a luxus! Ez van...
De legalább ez VAN!A többi nem számít...
Mindenkinek szíve joga olyan típushoz márkához húzni amit szeret,de azért nem kellene másokat leszólni...bocsi.

 © passat522014. feb. 06. 16:45 | Válasz | #1624 
Urak!
Az egy dolog, hogy szétmixelitek a különböző topikokat, de mivel 400- as tulaj vagyok ezt nem hagyom szó nélkül!
Rend a lelke mindennek és tessék odafigyelni!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © jasa2014. feb. 06. 14:13 | Válasz | #1623 
Vagy inkább egy (varacskos) túraenduró....igaz Mosquito ?
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

gábor2014. feb. 06. 13:27 | Válasz | #1622 
Ezért jobb a szekér.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

gábor2014. feb. 06. 13:24 | Válasz | #1621 
Luxus robogónak luxus út minöséget!!!!
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

tamas2014. feb. 06. 13:05 | Válasz | #1620 
Ja.
Nekünk ez a Luxus. :-)
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Mosquito2014. feb. 06. 11:42 | Válasz | #1619 
Kis kerekektől ne várj csodát.. Luxus robogó..

tamas2014. feb. 06. 11:11 | Válasz | #1618 
A motorblokk olajteknőjében fürdik, 2mm vastag kopóréteggel. Bélával néztük, elvileg rá lehet ragasztani bármit, kérdés mi fog változni. Mert alapesetben, csak a két szélsö egyoldalas tárcsák rétegei kopnak, a közbülsők szinte semmit, 0.01mm kopást sem tudtunk rajtuk mérni, pedig alaposak voltunk. Innentől elgondolkodhatok, érdemes-e 30-40'000km biztos futásteljesítményt kockáztatni a bizonytalanért. Ha megváltoztatom a szélső tárcsák kopórétegeinek anyagát, a többit is illenék. Na de ha más anyagot teszek be, annak más a tapadási mutatója, tehát egyáltalán nem lehetek benne biztos hogy jót teszek vele.
Inkább készülök a várható üzemeltetési problémára és megfelelően kezelem. Két tárcsa 8'000ft + tömítés. Legalább ránézek az olajszivattyúra és a vezérműláncra is...

...de ez itt már OFF!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2014. feb. 06. 09:39 | Válasz | #1617 
Figyúúúú-ezt a réteget nemlehet másra át ferrodoloztatni? Én nem tom milyen,még nem láttam a T-Maxét
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2014. feb. 06. 09:15 | Válasz | #1616 
Miért is?
Ki gondolta volna, hogy a T-MAX kuplungtárcsáin a kopóréteg konkrétan papír... Szerinted...?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2014. feb. 06. 06:33 | Válasz | #1615 
Azért egy ilyen Luxus robogonál nem ezt várná az ember,..Néhány ezer km és korm.csapágy csere.
Nem ??
06304373303-vagyok elérhetö

 © zoli2014. feb. 05. 19:02 | Válasz | #1614 
Én ugy cserélem a kormánycsapágyat, ahogy más ember a kenyérkét veszi. Na féretéve a viccet én szinte évente cserélek kormánycsapágyat, néha magtalálom a kátyukat :-(

orpi552014. feb. 05. 18:15 | Válasz | #1613 
Köszi Attila,remélem minél később kerül rá sor...

talicskas2014. feb. 05. 11:25 | Válasz | #1612 
Én lezsíroztam, telókban is olajat cseréltem. De ha nincs vele gond, akkor ne foglalkozz vele. A jó utak gondoskodni fognak majd úgy is a csapágy életéről.
De megnyugtatlak, ha majd cserélned kell simán meg tudod csinálni otthon.
Ja és ha nem yamaháéknál rendeled meg a csapágyakat, akkor jóval olcsobban meg tudod vásárolni.
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © satyapapa2014. feb. 05. 07:14 | Válasz | #1611 
na Orpikám nekem nemrég lett cserélve a kormánycsapágy.Az pedig nem egy szerü feladat,ja és nem is olcsó.
06304373303-vagyok elérhetö

orpi552014. feb. 05. 07:04 | Válasz | #1610 
Nekem is volt a kuplungszerkezet belsejében régi zsír,de az inkább be volt száradva-öregedve,mint szennyezett lett volna.Olyan volt mint egy 10.-éves baracklekvár.Kiszedtem amennyire tudtam,és friss zsírt raktam a helyére.
A kormánycsapágyat miért szedted szét?Az is megkopott,vagy csak utánzsíroztad?
Lehet hogy nekem is szét kellene szednek egy jó friss zsírzásra?

Egyébként tényleg már csak a jó idő kell,és együtt gurulhatunk!

 © satyapapa2014. feb. 05. 06:59 | Válasz | #1609 
Hát az biztos hogy a finom pór mindenhova befészkeli magát,..Ezt segiti az is hogy a forgó alkatrészek miatt erősen cirkulál a levegö, mint valami kompresszol .Ez pedig megteszi azt amire nem vágyunk.
06304373303-vagyok elérhetö

talicskas2014. feb. 04. 23:24 | Válasz | #1608 
Orpi!
Az enyém kis mértékben szennyezett volt.
egyébként a kormánycsapágyam is full száraz volt, amikor megbontottam. Valaholy a váz belsejében volt egy hurkányi zsír kikenve, ami persze kosszal volt telle.
Akkor már csak a jó idő kell, és húzhatod a szarvát
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

orpi552014. feb. 04. 19:02 | Válasz | #1607 
Attila!
Részben igazad van abban amit leírsz,tavaly miután jóindulatúan figyelmeztettél,hogy ez a bizonyos csapágy lehet hogy már megadta magát,figyeljek rá,én rögtön meg is vettem az általad javasolt kétoldalt zárt csapágyat,mondván majd az idei karbantartás során kicserélem.
De ez ideig hál Istennek semmi baja,pedig 34.000 van a motoromban.Lehet hogy nemsokára tönkre megy,akkor ki is cserélem,mivel ott áll a polcon az új.
Egyébként nem tudom,honnan juthatna be a csapágy nyitott felületéhez szennyeződés,mert ugye a kuplungpofák felől zárt a vége,mig a hátsó tárcsák felől nyitott ugyan,de ott egy tűgörgős csapágy található az én motoromban,igy miután visszatolom a tengelyre a tárcsákkal egybe szerelt kuplungszerkezetet,ott egy teljesen zárt rendszert kapok.Ott szennyeződés nem juthat be hidd el.
Tehát annak a bizonyos csapágynak tényleg nyitott a belső oldala,ezt észrevettem már évekkel ezelőtt is,ezért is kenegettem a magam amatőr módján,de ott a zsír nem tud keveredni szennyeződéssel,mert fizikailag nem juthat be a tűgörgős csapágyon keresztül.Egyébként ez a tűgörgős csapágy is nyitott,és minden télen az évi karbantartás során bőven újrazsírozom.
Abban tökéletesen igazad van,hogy berakhattak volna oda egy gondozásmentes kétoldalt zárt csapágyat is...de...

talicskas2014. feb. 04. 09:17 | Válasz | #1606 
A nyitott csapágy kenegetése, olyan helyen, ahol intenzív kopási szennyeződés van jelen, nagy mértékben zárt helyen, azt nem tanácsolom.
amiért nem tanácsolom (de mindenki azt csinál, amit akar!)
gyerek koromban a bringás korszakomban megtapasztaltam, hogy olyan helyen ahol a kenőanyag jelenlétével megfogom, megkötöm a koszt, port az nagyobb mértékben rongálja az alkatrészt, mint állagát megóvja.
Ez a gördeszkáknál is bebizonyosodott...
Én továbbra is azt javaslom, hogy pár ezer Ft. Ért a nyitott csapágy helyett gondozásmentes zárt csapágyat kell betenni.
Elég akkor kicserélni, ha már az eredeti csapágy cserélye indokolt.
szerintem azért szerelték gyárilag nyitott csapágyal a mocit, hogy legyenek elhasználódási időszakos javítási költségei.
valamint egy jó tanács! Igaz nem értek hozzá, de ezt tapasztaltam már.
olyan helyen, ahol szárazon használt alkatrész öntisztulása a szennyeződéstől kis mértékben adott, akkor sűritett levegővel ennek tisztitására nagy mértékben rá lehet segíteni.
Ha ilyen egyébként eldugott, közvetlenűl nem tisztítható helyre kenőanyagot juttatunk be, akkor megkötjük a szilárd szennyeződéseket.

Javaslom, ha karbantartod majd a hajtásodat, akkor viszgáld meg azt a csapágyat, amiről beszélünk, mert ha már defektes, akkor úgyis cserélni kell. Ha pedig cserélni kell, akkor max. 1000.- Ft árkülömbséggel oda való csapágyal tudod orvosolni a javítást.
Nekem 6000 km volt a motorban és a csapágy "kockás" volt.
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © satyapapa2014. feb. 04. 07:16 | Válasz | #1605 
Ehhez a zsirzási problémához javaslat:
A patikákban kapható nagyméretü injekciós fecskendö, melynek a végére km 15-20cm mipolán csövet lehet rakni. Ezzel a megoldással mindenhova odalehet nyomni a zsit.A fecskendö tolóhengere kihuzható igy könnyü a zsirt belerakni.
Ez a fecskendö egyébként a fék légtelenitéséhez is kivállóan alkalmas.A megfelelö méretü mipoláncsö másik végét a légtelenitö csavarra teszük.A fecskendöt ilyenkor szivóhatással kell müködtetni.
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2014. feb. 03. 09:56 | Válasz | #1604 
Sebesség és motorfordulatszám nem függ össze. Bizonyos motorok (125-ös gyorsasági) többet pörög 35-nél, mint a mi rotyeszaink 140-nél.
Az tuti ha koszos, nagyobb a fojtás.
Nem véletlen, hogy egy motorgyártó sem javasolja sem a szívó, sem a kipufogó rendszerek módosítását.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Coller úr2014. feb. 03. 09:20 | Válasz | #1603 
Ezeket a sprayket utcai motorokba is ajánlják, csak nekem enduron (nem krossz motor volt, sima utcai változat) jött elő először.
A vákum beszívja az olajat légszűrő ház belsejébe is, és olajos állagú lesz a belseje.
Egy csepp por sem tud bejutni. Más olaj nem jó, mert az lefogja a levegőt, de ez nem mert direkt úgy lett kialakítva. Ez inkább a műszer olajhoz hasonlít.
Mezei autós boltokba is lehet kapni, kb. 1500 ft.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © satyapapa2014. feb. 03. 08:28 | Válasz | #1602 
Az már sokkal jobbmegoldás
06304373303-vagyok elérhetö

 © satyapapa2014. feb. 03. 08:27 | Válasz | #1601 
De azért egy enduró vagy crossmotor kicsit más tészta.
Szerintem minden ami a légszürö papir felszinére kerül az csökkenti az áteresztö képességet.Lehet az kosz vagy folyadék..Ez kiss sebességnél nemnagyon számit,de 100-120nál már igen. Kevesebb a levegő nem megfelő égés, többlet fogyasztás lehetséges.Már a légszürö közepes koszolódása is hatással van a teljesitményre.
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2014. feb. 03. 08:27 | Válasz | #1600 
Olyat is láttam, hogy a légszűrőház belsejét fújta be (szintén endúrós, cross motoros) légszűrő olajjal, szintén emiatt. Az végképp nem szól bele a légáramlásba és kitörölhető a porral együtt.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Coller úr2014. feb. 03. 08:17 | Válasz | #1599 
Én minden tisztítás után befújom a szivacsot létisztító sprayvel. Ez kicsit olajos állagú mutyi, a levegőt átereszti, de a port nem.
Tökéletesen megfogja az apró porocskákat.

Pl: http://bolthely.hu/generalspeed/id/00188_Castrol_Foam_Air_Filter_Spray_400ml_

Régebben enduroztam, az ottani srácok tanácsolták ezt a módszert.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © satyapapa2014. feb. 03. 08:10 | Válasz | #1598 
Nos ,mit gondoltok miért van a 400-as maján 2 légszűrő??? Nem azért mert igy szimetrikusabb.
06304373303-vagyok elérhetö

orpi552014. feb. 03. 06:55 | Válasz | #1597 
A jelenség az amit Satyapapa leírt,a légszűrőház belső oldalán leheletvékonyan láttam ezt a nagyon finom port (kis nanorészecskéket)szerintem sem nagy gond,csak kicsit csodálkoztam.
Hogy a rendszer mennyire érzékeny a szűrőn átmenő levegő mennyiségére,azt érzékelteti az,hogy megpróbáltam a gépet szűrő nélkül beindítani,de csak dadogott.Miután a szűrőt visszatettem,újból rendesen működött.

tamas2014. feb. 02. 18:24 | Válasz | #1596 
Nem ismerem a 400-as felépítését, mind a 250-esen, mind a T-MAXon gond nélkül megoldható. A légátetesztő képessége messze jobb a papírszűrőkétől, nem a sűrű rétegek szűrnek, hanem a levegő képes,, befordulni" a szűk kanyatokban, a porszemcsék meg felkenődnek a,, falra".
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2014. feb. 02. 17:15 | Válasz | #1595 
Ez egy kissé bonyolultab dolog.
-
ezt a szivacsot is valahogy rögziteni kellene,mert a nagy szivó hatás miatt képes rászorulni a szivótorokra.
A pluszként betett segédanyag leszükitheti a szivóház keresztmetszetét,esetleg igy kevesebb levegö jut a motornak.
Valószinü hogy a légszürőház müanyaga a rezgések miatt statikusan feltöltödik,és ez vonzhatja a port,Ha a por szerkezete puder jellegü az nagy károsodást nem okoz a motornak..Nano részek gond nélkül áttudnak menni a szűrön,és megtudnak tapadni a müanyagon,ez sem túl jó de szerintem nemtúl ártalmas..
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2014. feb. 02. 16:30 | Válasz | #1594 
Tegyél alájuk légszűrőolajjal átitatott nagylyukú légszűrőszivacsot. Ahogy a levegő kerülgeti a lyukakat, a porszemek felakadnak.
Próba, szerencse!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

orpi552014. feb. 02. 15:29 | Válasz | #1593 
Körbenéztem az illesztéseket,kizárt!Gumitömítés végig.Ilyen szarok a levegőszűrők...

TopJoe2014. feb. 02. 14:55 | Válasz | #1592 
lehet bejut mellette valamilyen illesztésnél.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

orpi552014. feb. 02. 14:44 | Válasz | #1591 
Amúgy egy negatívum,amit utólag említek meg,az hogy mindkét,évente cserélt levegőszűrőmön éreztem némi átszivárgást por alakban,ami a belső műanyag házban lerakódásként észlelhető.
Csak az a furcsa,hogy vadi új...igaz utángyártott..levegőszűrők hogyan ereszthetnek át ilyen mértékben port.

Innentől fogva én biztos nem mosnám a szűrőket...(bocsi Passat)

tamas2014. feb. 02. 09:34 | Válasz | #1590 
...má minnyá meglesz a húsvéti nyúl, osz't döglik is rögvest!
Mi meg megtuggyuk!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

orpi552014. feb. 02. 01:42 | Válasz | #1589 
Hajrá Laci!
Kíváncsian várom a tapasztalatokat!

Papp László2014. feb. 01. 19:12 | Válasz | #1588 
Ma én is összeraktam készre a motort, legalább is motorikusan. Bent a JCosta vario, Mitsuboshi új szíj, 5 pofás kuplung. Dorombol a vadmacska!!! Már alig várom a jó időt! Még az orridomot dizájnolom egy kicsit, ne legyen olyan hétköznapi.
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

 © satyapapa2014. feb. 01. 18:15 | Válasz | #1587 
Nos akkor neked is boldog majád van..
-
-Már az utolsó két majám Óta, én sem zsírzom a görgőket,,és prímák ..ja és a burgi is száraz volt.
06304373303-vagyok elérhetö

orpi552014. feb. 01. 17:03 | Válasz | #1586 
Ma elvégeztem a téli karbantartást,ami kisebb zsirzásokból,és a variátor-kuplungszerkezet takarításából,zsirzásából állt.
Nekem Malossi variátor,szíj,és ötpofás kuplungszerkezet van a gépben,kb.28.000 km.-t futott,ez idő alatt a görgőket,és a szíjat is egyszer cseréltem,a jelenlegi egy éve van benne,komolyabb károsodást nem láttam rajtuk.A görgőpályák és a nyomólap,valamint a csúszkák szabályos és a megtett km.-el arányos kopás nyomait mutatják,berágódás,hullámosodás nyomai nincsenek.Én a görgőket évek óta teljesen zsírmentesen szerelem,és meggyőződésem,hogy így működnek a legjobban.
Az első két évben miután meg lett a motorom a görgőket vékonyan zsírozva szereltük,de az éves karbantartások során porral keveredett zsíros lerakódásokat láttam a görgőpályákon,és a nyomólapon,de még a görgőkön is.Biztos hogy a lerakódások,még a legkisebb is...akadályozzák a görgőket a szabad futásban.
Mióta nem zsírozom még vékonyan sem,ez a jelenség eltűnt,csak a kopásból származó por nyomait láttam a görgők környékén.
A variátortárcsák felső holtpontján észlelek némi,alig kitapintható szintkülönbséget,ami a természetes elhasználódásból ered,egyébként a tárcsák szép simák,egyenletesen kopottak.
A hajtásház belső burkolatát képező alu öntvénybe lévő variátor és kuplung tengelyhez tartozó csapágyaknál sem éreztem problémát,de hozzáteszem,hogy én évente mindkettőt teletömöm zsírral,bármennyire nehéz is,mivel elég kicsi a belső átmérőjük,de mindkettő belső oldalán található két kicsi fúrat,ahol kellő türelemmel kisujjal elegendő friss zsírt lehet juttani a csapágynak,de megéri.
A Talicskás által korábban emlegetett kuplungpofák felőli csapágy is ép,ezt a legnehezebb zsírozni,mert a pofák felőli végén zárt,míg a hátsó variótárcsák felől nyitott,és csak itt lehet zsírt bejuttatni,kb 4.-cm mély helyre,amihez valamilyen "tunkoló "segédeszköz szükséges,de kellő türelemmel ez is megoldható.
Az olajfogyasztás mint már korábban leírtam nulla,igy teljesen elégetett vagyok Amálkával.
Miután összeraktam,kivittem az udvarra,beindítottam,ahol hálásan "dorombolt"



 © zoli2014. jan. 31. 19:12 | Válasz | #1585 
A 400-asomhoz kell, a "lexus lámpa pedig autos berkekben full átlátszó. Igen, egybe van az index meg a helyzetjelzö, tehát olyat keresek mint a hátsó indexbura.

orpi552014. jan. 31. 18:57 | Válasz | #1584 
A 400.-ashoz kell?Mi az hogy Lexus lámpás?
Bocsi biztos én vagyok lemaradva,de úgy tudom,hogy a 400.-asnak,mint az enyém,egyben van a lámpatest az indexel,és a helyzetjelzővel.

 © zoli2014. jan. 31. 18:34 | Válasz | #1583 
Sziasztok, keresek olyan elsö indexburát ami átlátszoburás(Lexus Lámpás)Sok oldalom néztem, de nem találok. Ötlet hol találhatok?

talicskas2014. jan. 16. 23:43 | Válasz | #1582 
Józsi!

csapágy kiszedő szerszámot, ha teheted kérj kölcsön, ha tudsz, mert megvenni nekünk mint alkalmi szerelőknek a ritka használat miatt nem éri meg.
Amit én vettem egy nev nincs olcsó eszköz, ami annyit is ér.
egyszerüen a google segedelmével lehet keresni csapágyszerelő szerszámokat, legalább is Én így szoktam szemezgetni, ha kell valami speckó motyó....
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © passat522014. jan. 16. 18:48 | Válasz | #1581 
Most ott vagyok elakadva, hogy a fészekben levő csapágyat kell valahogy kiszedni.A képet ezért kértem amin láttam a célszerszámot. Most ott tartok, hogy folyamatban van a célszerszám készítése. A tengelyen levő csapágyat már levettem gond nélkül. Rendeltem újat (10 ezer. kb )
A felrakást én is hűtéssel valamint csapágy felmelegítésével fogom csinálni!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

orpi552014. jan. 16. 06:15 | Válasz | #1580 
Oké félreértettük egymást.

talicskas2014. jan. 16. 00:27 | Válasz | #1579 
Szia!
képet nem tudtam telefonon megnézni, majd gépen holnap meglesem.
konkrétan én nem tudok róla, hogy valakinek kellett volna cserélni eddig hajtásban csapágyat...
eddig az a kis csapágyat cseréltük már anno többen, amit megírtam, az Orpi publikált.
Mint említettem a képet még nem láttam, de ha a csapágy fészekben van, akkor speciális kihúzó szerszámmal tudod kivenni. Ami pedig a tengelyen van, azt én úgy szoktam csinálni, hogy a régit okossan leütöm, majd a tengelyt beteszem a mélyhűtőbe éjszakára, majd majd reggel a felrakáskor hőlégfúvóval a csapágyat minimálisan megmelegítem, amit gyorsan felhúzok a lehűtőtt tengelyre. Ha gyorsan csinálod, akkor a csapágy könnyen felcsuszik a helyére, ahol rá is szorúl, ahogy csökken a hőmérséglet külömbség.
holnap meglesem......
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © passat522014. jan. 15. 17:50 | Válasz | #1578 
Atti, Orpi! Nekem nem az a csapágy zajos amiről írtatok. Már említettem a kettő csapágyat amit ki kell cserélnem és ezek a hajtásházban vannak.
Képek

A negyedik képen van az a tengely amin a kuplung van. Ezen a tengelyen van az már említett kettő csapágy.
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

Ifj. Posta Sándor2013. dec. 03. 17:23 | Válasz | #1577 
Nincs mit!
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © koko1402013. dec. 03. 10:15 | Válasz | #1576 
Kőszi!
Akkor úgy gondolom minden hozzáértő támogatásával,
23000-ért meg kell vennem a MALOSSIT.
Üdv Mindenkinek, Szia Sutyi Köszi mégegyszer.

Ifj. Posta Sándor2013. dec. 02. 15:46 | Válasz | #1575 
Hali. A malossi volt 30000. :)
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

tamas2013. dec. 01. 22:19 | Válasz | #1574 
Mert a T-MAXra is ,,csak'' 33'500ft a Yamaha gyári szíj a Yamaha Fehérnél előlegutalással...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © koko1402013. dec. 01. 20:31 | Válasz | #1573 
Szia Sutyi!
A 30000-at a gyárira vagy malossira értetted? Ha gyárira akkor árúld el a lelő helyet légyszi, ha malira akkor viszont kintről meghozatom.

Ifj. Posta Sándor2013. dec. 01. 16:11 | Válasz | #1572 
Az nagyon sok. Én itt vettem és 30000 Ft volt. A 40000 az brutálisan sok.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

Ifj. Posta Sándor2013. dec. 01. 16:08 | Válasz | #1571 
Nincs egyben az sem. Az 5 pofás kuplung is csak önnmagábab van. Természetesen a kisrugók benne vannak. A kontrasztrugót is már külön kell megvenni a malossiból. Hátsó tárcsapár és első külső nem is létezik malossiból. Csak gyári.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

tamas2013. dec. 01. 15:06 | Válasz | #1570 
Ez a szíj ára?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © koko1402013. dec. 01. 12:31 | Válasz | #1569 
Sziasztok!
Nagyon örülök, hogy így sikerült kiugrasztani a nyuszit a bokorból, ilyesmire számítottam.
Ha jól értelmezem a dolgokat akkor nyugodtan megvehetem olaszból 25000-ért a malossit a 42000-es gyári helyett.
Köszi mindenkinek aki hozzászólt.

tamas2013. nov. 26. 09:05 | Válasz | #1568 
Na még az a jó, hogy nem én vagyok a toppon...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2013. nov. 26. 06:34 | Válasz | #1567 
Ugyan ugyan semmi gond, nem TEvagy az elsö de az utolsó sem.
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2013. nov. 25. 23:13 | Válasz | #1566 
Akkor bocsánat, butaságot irtam!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2013. nov. 25. 22:41 | Válasz | #1565 
Tehát a yamaha szerelö elmondta hogy a szij paraméterei pontosan egyezik a gyári szijjal,,csak az alapanyagban van eltérés.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Kiss Róbert2013. nov. 25. 21:44 | Válasz | #1564 
Én is úgy tudom hogy a szög ugyan az !!

tamas2013. nov. 25. 13:26 | Válasz | #1563 
Nem én találtam ki, okosok mondták. Nekem is volt a 250-esben Malossi szij, gyári varioval, de úgy tudom valami eltérés van...
Lehet hogy rosszul tudom...?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gelilackó2013. nov. 25. 13:20 | Válasz | #1562 
Ne akarok belefolyni komolyabban ,de úgy emlékszem a malossinak is van az 5 pofás kuplungja elvileg az egyben van tárcsával rugokkal mindennel együtt.
De az mondjuk nekem is furcsa ,hogy a szíj szöge nem kompatibilis a gyári tárcsával ......
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

Ifj. Posta Sándor2013. nov. 25. 12:12 | Válasz | #1561 
Őőő bocsika. de nem.

Akkor a hátsó tárcsával mi a helyzet a kuplung alatt? :)
Mert hogy abból nincs malossi csak a gyári. A másik meg a varionál a külső tárcsa. Abból is csak gyári van. A szög ua. Csak a malossi 'elvileg' erősebb. Bár ez már volt téma.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © satyapapa2013. nov. 23. 18:56 | Válasz | #1560 
Ez a Malossi szij szög ez érdekelne kissé jobban. Ezek szerint akkor elsö hátsó szijtárcsapárt cserélni kéne???
06304373303-vagyok elérhetö

 © zoli2013. nov. 23. 07:33 | Válasz | #1559 
Én Brignestont használok elöl hátul nekem bevált. Hajtásnál gyári szijat használok. Üdv

 © koko1402013. nov. 23. 00:27 | Válasz | #1558 
Nagyon köszönöm a hasznos infókat..

 © satyapapa2013. nov. 22. 14:37 | Válasz | #1557 
Nekem pirelli van,de a michlein talán jobb rá..
Ezen kivül ,,irc,metzeller,dunlop .Ezek álltalában jól beváltak,Jó még a heidenau is bár az inkább esös latyakos,vizes,utra való,,ez miatt kissé jobban kophat az elözöekhez képest.Persze sok függ a vezetési stilustól is.
-
Nem javaslom: continentál,Wee ruber, firestone.
Ezeknek elsödlegesen olyan tulajdonsága van hogy PL mivel magasabb a koromtartalma , nehezebben kopik,de kisseb a tapadása.Vizes uton némelyik elég rosszul fékezhetö.
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2013. nov. 22. 13:27 | Válasz | #1556 
Én minden tipusba a gyárit, vagy a Mitsubishit javaslom. Malossi szíjhoz Malossi varió kell, más a szöge.
Gumi mi volt rajta, mennyit futott, elégedett voltál-e vele? Ha jó volt, ne változtass. Akkor variáld, ha valamilyen szempontból jobbat, más jellegűt szeretnél. Ami jól működik, bevált, azt ne piszkáld!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © koko1402013. nov. 22. 13:11 | Válasz | #1555 
Sziasztok Kedves clubtársak!
A véleményeteket szeretném kérni, hogy ki milyen meghajtó szíjat javasolna ( gyári, malossi, stb )
400-as Majába, illetve ki milyen GUMIT részesít előnyben ( és miért ) ????
Előre is nagyon köszönöm a segítségeteket.
Üdv mindenkinek: KOKÓ

 © passat522013. nov. 19. 17:38 | Válasz | #1554 
A lepkesúly előnye, hogy a tartalékokat nem kell keresni!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © satyapapa2013. nov. 19. 16:29 | Válasz | #1553 
Az szép,,,de ne feledjük hogy TE kedves Passat igencsak lepkesúllyu versenyzö vagy,,rajtam van plusz kb 40kiló teljesen felesleges súly.(Igaz hogy hidegben jól szigetel,és védi az izmokat is)
Mint mondtam nekem elsösorban a jobb gyorsulás a lényeg,,,
A srác mondta hogy a gyári gépekben elég sok tartalék van,amit elö lehet hozni könnyedén,,minden külöseb befektetés nélkül.
06304373303-vagyok elérhetö

 © passat522013. nov. 19. 16:23 | Válasz | #1552 
A gyári varióval, gyári plexivel enyém is ment 170.-et amikor 30 ezer volt benne. Most malossi varió, nagy plexi és elkerültem az 50 ezret. Az óra szerint még mindig elmegy 160.-ig. :)
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © satyapapa2013. nov. 19. 16:12 | Válasz | #1551 
Eddig kb 220km-t mentem az injekor tisztitóval,és érezhetöen javult a menetdinamika...(35ezer km van Emilkébe.)
Mostmár megnézzük a légszürö rendszer hatékonyságát,lehetöségeit,hogy kis fordulat,illetve elindulás esetén van e légtorpanás.Ha ez is rendbe lesz téve,akkor jöhet a varió.
Ittvolt az egyik osztálytársam németböl, kb 1hónapja a 400as majájával.A gépe tisztán megy 150-160at,óra szerint 170,,Ja és bitang jól gyorsul.
Persze az enyémnek nemkell ez a végsebesség,de a sokkal jobb gyorsulás az igen.
Ök 4hónapot dolgoztak a gépen,mert sokat kellet kisérletezni.
Sajna nem igazán mondott konkrét dolgot,csak ezt azt,,-irigy kutya--
06304373303-vagyok elérhetö

 © zoli2013. nov. 17. 20:45 | Válasz | #1550 
Okés :-)

 © satyapapa2013. nov. 17. 19:43 | Válasz | #1549 
Nemsokára tájékoztatom a 400as kollégákat a valóban tuning eredményeimröl,lehetöségekröl.
06304373303-vagyok elérhetö

 © zoli2013. nov. 06. 21:41 | Válasz | #1548 
Hali, nem nyultam hozzá, igy volt. A moci teljesen jo igy.

 © satyapapa2013. nov. 06. 06:08 | Válasz | #1547 
Ok köszi-
Milyen változást értél ell vele,,?? Gondolom a +10 en , igy egy kicsit több benyát kap.Talán fürgéb lett??
06304373303-vagyok elérhetö

 © zoli2013. nov. 05. 20:29 | Válasz | #1546 
Mégegyszer nyomd a reset és select gombot egyszerre, és a select lesz a minusz, tehát lefele, reset pedig a plusz. Nekem + 10-en áll.

 © satyapapa2013. nov. 05. 19:11 | Válasz | #1545 
Érdekelne egy kezelési funkció. A hibakód menüben a Co,,O állitható plusz és minusz értékben,de nem találtam a kezelö gombját,,,Igazábol nem nagyon akarok más értéket csak a kiváncsiságom hajt.
06304373303-vagyok elérhetö

Ga-Bika2013. okt. 26. 22:32 | Válasz | #1544 
Szuper, köszi. működött. A hibakód megmaradt ugyan, de majd kihajtom belőle.

 © zoli2013. okt. 26. 09:09 | Válasz | #1543 
Gyorskikapcsolo kikapcs, select es a reset gombot egyszerre nyomd, es tartsd nyomva, utanna gyujtasra tenni.megjelenik egy felirat, utanna nyomd ujra mind a 2-ketto gombot elvileg kodszamok jelennek meg 61-62- ben vannak a hibakodok. Pl 62. 4. Tehat 4 hibakod. Nullazas ugye mivel most gyujtason van a gyorlekapcsolot kapcsold be, es elvileg nullaz.

 © satyapapa2013. okt. 26. 08:58 | Válasz | #1542 
Ha a hiba fennál ,hiába törlöd,,egyébként a pillanat leállitó nyomógombal törölhetö a hibakód.
Van olyan hiba (és kód) amivel a gép még jól müködik,PL középsztenderen a járó motort nagy gázzal üzemeltették,,ez is hibakódos ,természetesen ez nem befolyásolja a menettulajdonságot.
-
06304373303-vagyok elérhetö

Ga-Bika2013. okt. 26. 08:42 | Válasz | #1541 
Hogy kell törölni a hibákat? Ki csinálta már? Hátha az is elég neki.

Andris2013. okt. 24. 21:53 | Válasz | #1540 
Lehet, hogy baromság, nem néztem utána, nem tudom, hogy van-e a majában ilyesmi, ezt a nálam szakavatottabbak megmondják, de nekem a G Astrán az EGR szelep produkált hasonlót. Az egyik megoldás az volt, hogy üzemmeleg motornál irgalmatlanul, azaz magas fordulaton meg kellett küldeni, hogy az EGR által bejuttatott korom, koksz leégjen. A másik pedig a szelep kiiktatása egy fém lemezzel. Amióta az utóbbit megtettem, ez a jelenség nem jött elő. Az EGR jelenséget jellemzően a sok városi és alacsony fordulatszámú közlekedés idézte elő. A különböző tisztító adalékok - szerintem - "tűzoltásra" alkalmasak, de hosszútávú megoldást nem jelentenek. (Ezek javarészt petróleum és etanol összetevőjű cuccok)
Elnézést, ha hülyeséget írtam!
A dzsungelben minden ehető. Te is.

 © satyapapa2013. okt. 24. 20:35 | Válasz | #1539 
Tankolj tele önts bele adalékot és kint föúton menni kellene 70-80km -t.Belvárosi poroszkálásban nem igazán hatékony az adalék.
06304373303-vagyok elérhetö

Ga-Bika2013. okt. 24. 20:22 | Válasz | #1538 
Erre gondoltam én is. Tescoba is fellelhetők ezek a márkák. 1000-1500 között mozog egy flakonnal. Néha még akcióban is nyomják, olyankor 7-800 ft. Kipróbálom.

 © satyapapa2013. okt. 24. 20:13 | Válasz | #1537 
Jó az STP,,,jó a Wynn's (ez a cég már 1939 óta gyárt adalékokat),,,én az utóbbit használom,persze lehet még más termék is ami jó.
06304373303-vagyok elérhetö

Ga-Bika2013. okt. 24. 20:05 | Válasz | #1536 
Köszönöm. Normál benzineshez injektor tisztító.Kipróbálom. Van valami bevált márka, vagy amilyet találok? STP vagy ilyesmi?

 © satyapapa2013. okt. 24. 19:39 | Válasz | #1535 
Javaslom a 400-as kollegáknak,hogy használjanak injektor tisztitó folyadékot,mert néhány kisseb hiba megelözhetö,,korrigálható.
Az egész ellátó rendszerre jó hatással van,,föleg az idösebb,sokat futót gépekre van érezhetöen jó hatása.Nem olcsó de megéri.1flakon 3-4tankolásra elég.De inkább csak alkalmilag használjátok.
Én 2egymást követö tankolásnál használtam,,és érezhetö a változás.Legközelebb majd 4-5 sima tankolás után teszek be ismét adalékot.
06304373303-vagyok elérhetö

 © passat522013. okt. 24. 19:36 | Válasz | #1534 
A nyáron cseréltem ki a vákum membránt és az óta még nem jött elő nekem ez a jelenség. Előtte gyakran de a következő indítás után kialudt a sárga lámpa és az alapjárat sem ingadozott.
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában


Első ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől