Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Motorblokk és CVT hajtómű
Motor és CVT

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


 © jasa2008. nov. 04. 15:51 | Válasz | #1 
Nos először is: meglepő hogy a motor és CVT (=hajtás) témában nulla hozzászólás volt eddig !!! Ami persze nem igaz, de azt jelzi hogy gyakran nem tartuk be a topic-ok tematizálását, és össze-vissza írunk.
De ez mellék megjegyzés volt, hajtásügyben kérdem a kupaktanács véleményét, bár lehet hogy nagy marhaságot kérdezek.
Helyzet:
A napi útvonalamon oda vissza is van 1-1 hosszabb lejtős szakasz, 800 m illetve 2000 m hosszban. Mivel én is "Zénós-stílusban " (márkavédjegy ) vezetek, a lejtő kezdetéig kigurultam , majd piros gomb (motorleáll) és szépen lecsorogtam, ha esetleg , ha kellett enyhén fékeztem. h a hosszabb lejtőnél max kb. 55-ig vitt fel a lendület aztán kigurulás.
Kétely:
egyszer csak bevillant a gondolat ! mivel ekkor a hajtás a tengely felöl "jönne vissza" ilyenkor forog-e a kuplungtárcsa, és ha igen hozzáér, pontosabban surlódik-e az ékszíjjal ??? Mert ha igen, akkor koptatja az ékszíj oldalát, és a benzinmegtakarítás többszörösét vesztem a hamarabb elkopó éjszíj árában ( a vételkor vett vadiúj gyári ékszíjjal eddig 15 ezret mentem, pofára jól néz ki, de szélességét nem mértem ) A "bevillanás" óta még nem bontottam le hátul, így nem tudom kísérletileg hogy mi a helyzet.
Kérdés:
Szerintetek "lendületben" súrlódik-e az ékszíj a hátsó tárcsapofákhoz ? vagy ha ott nem surlódik mert együttforog vele, akkor az első variátor tárcsával kell surlódnia ! Bár ez utóbbi esetet nem tartom valószínűnek. Az biztos hogy a főtengely és vele a belső variátortárcsa (benne a görgőkkel) áll.
NOS ??? (röstellem a móricka-kérdést, de talán okulunk belőle, ha ezt tisztázzuk)
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

Feco2008. nov. 04. 20:49 | Válasz | #2 
Szerintem a kuplungnál csúszik!Ha nem megy a főtengely ( meghallanád, és rángatna is gyújtás nélkül) akkor nem tud máshol csúszni, csak a kuplungnál.Érdekes, egyszer kipróbáltam addíg visszafelé nem szűnt meg a hajtás ameddig meg nem álltam és a kuplungok vissza nem mentek a helyükre.Utánna gáz nélkül bármennyit mehettem a lejtőn alapjáraton, de ha egyszer picit ráhúztam már nem ment vissza.Tudom, hogy ezzel ellentmondok az előző állításomnak de máshol akkor sem csúszhat.Ha az ékszíjnál csúszna menni sem tudnál.Mindenesetre érdekes lekapcsolt mocival még nem próbáltam.
Motor után,első a család legyen!

tamas2008. nov. 04. 22:41 | Válasz | #3 
Tehát: Egy egységet alkot (mozgás szempontjából) a főtengely, a variátor tárcsák, az ékszíj, és a hátsó tárcsák a kuplung mechanikájával. Ha a főtengely forog, ezek is (már ha minden rendben van). A másik egység a kuplungharang, a hátsó áttételek, és a fékdob ill. maga a kerék. Vagyis, nyugodtan gurulj ameddig a lendület visz, egyre figyelj, hagyd a motort lelassulni arra a sebességre (nekem ez 25km/h) ahol a kuplnungod fog, mert nagyobb sebességnél elég nagyot ránt visszafelé. Olyan, mintha nagy sebességnél 5-ből 2-be rakod a Ventót, és lekapod a lábad a kuplungról. Gyakorlatilag gurulásnál pörög az ékszíjtárcsád, a kuplung meg figyel mint a vettmalac. Egyszerű teszt: Tedd a motort közép sztenderre, indítsd be alapjáratra, és forgasd meg a hátsó kereket menetiránynak ellentétesen. Érdekes, de sikerülni fog mindaddig, amíg a fordulatszám nem éri el azt a szintet, ahol a pofák betapadnak.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. nov. 04. 23:16 | Válasz | #4 
Oké Tamás, minden világos , leesett a tantusz nekem is kb 20-25 re lassulva old el a kuplung, és ez alatt szoktam "megnyomni a pirosat", így nem ránt vissza. az ajánlott tsztet megcsinálom, teljesen logikus.
Hozzáteszem azért is támadt az aggodalmam , mert a motorhang hiányában jobban hallani lehetett (főleg már 40-50 felé) hátulról egy surlódó hangot. Ez valszeg a hajtómű lehet (hátsó kerék, fogaskerekek stb) KÖSSZ.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

Balázs2008. nov. 06. 08:37 | Válasz | #5 
Pár dolog nem tiszta-dombon lefelé le állítod a motort és lendületből gurulsz?szerintem ez a legrosszabb,óriásit lehet repülni mind 2 értelemben.
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

tamas2008. nov. 06. 09:45 | Válasz | #6 
Én is szoktam, a lényeg a mögöttes forgalmon van.

Ha van nincs, ha nincs van...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. nov. 06. 15:40 | Válasz | #7 
Na akkor részletesen: 2 lejtő van, mindkét esetben a lejtő kezdete előtt leveszem a gázt éppen a lejtő elejére kigurul (kb 20-nál kiold a kuplung)ekkor piros gomb ( motor leáll). Hozzáteszem, nagyon jó a motorfékem !
- rövid lejtő (800 m) ritka forgalmú mellékúton, lejtő közepén kanyargós, enyhe fékezés, második fele meredekebb, végén elsőségtábla, na itt fékezni kell (ez kevésbé éri meg, de nem a fékezésre értem :=)))))
- hosszú lejtő (2000 m) B.akarattyánál széles felújított főúton, szinte a szélső fehér vonalon haladok, a forgalmat nem zavarom. A lejtő aljáig 50-55ig felmegy, aztán hagyom még kigurulni, fékezni sehol nem kell (ez a nyerő)
Balázs, így már tiszta ?
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

Balázs2008. nov. 06. 19:17 | Válasz | #8 
Én nem merem megtenni,láttam pár mutatványt.
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

Feco2008. nov. 06. 21:15 | Válasz | #9 
Részemről a mocit menetben soha nem állítanám le, biztonságosabb ha bármikor gázt tudok adni!
Motor után,első a család legyen!

tamas2008. nov. 06. 22:58 | Válasz | #10 
Tulajdonképpen nem is muszáj leállítani, ez csak az üzemagyag takarékossági szempontból számít. De járhatna alapjáraton, Fecó ezt jól látja, hiszen egy kis gáz, és már a motorfék is jelen van lassításhoz, ha szükség volna rá. Ráadásul én is szeretem ha ott a motor fékhatása hátul. Bár én nem vagyok nagyon türelmes ember motoron, ha lehet haladok. Csak belassulok egyszer én is... Kocsival jobban tudok Zénózni... (ez jó, új fogalom Zénózás!)
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2008. nov. 07. 06:10 | Válasz | #11 
Ezt az új fogalmat nem árt megtanulnunk, mindenféle szempontból! Ha nem is üzemanyag és motorkopás, de ha másért nem is a gyorshajtás egyre többe kerül.
Motor után,első a család legyen!

talicskas2008. nov. 07. 08:24 | Válasz | #12 
azert szerintem nem csak a fogyasztast kell nezni..marmint a motor szemszogebol azert azzal vegyes hasznalatban kell vagy jo uzemeltetni.
viszont a maga modjan a 'Zenozas' mint tamas irja hosszu tavon a motor szempontjabol nem egeszseges..abban egyetertek,hogy ne mindig csontozni kell a gepet...de a motor rugalmas dinamikus hasznalatat ki kell hasznalni...nem csak a fogyasztas..es abban is a decik meghatarozasa a hosszu elet titka.
ez az En velemenyem....
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

Balázs2008. nov. 07. 08:47 | Válasz | #13 
a vezetési,és fogyasztási technikánk merőben más.
én soha nem a törekedtem a megtakarításra ,inkább
a dinamikus vezetésre.még akkor is ha nincs mögöttem senki.a motor annyi üzemanyagot iszik
amennyire szüksége van és amennyi időt áldozunk a karban tartásra.minden típushoz meghatároznak 1 normát,ami a dinamikáját tükrözi,én mikor
bevállaltam a gépet tudtam mit tudd és mennyit iszik,soha nem gondoltam hogy bekerüljek a Guiness rekordok könyvébe a fogyasztással.
szerintem minél jóban spórolunk annál többet fizetünk.mert lustul,tunyul a gép.

"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

tamas2008. nov. 07. 08:49 | Válasz | #14 
Ez megint a "ki mire használja" kategória. Sokan állítják, ha egy jármű néha nincs a csúcsra járatva, ellustul. Szerintem ha egy mechanikai alkatrészekből álló szerkezetet megkímélünk, az nem lesz lassú. Inkább halk, finom. Az ember hajlamos az ellustulásra. Példa: Volt az Egri Nyomdának egy Zuk kisteherautója. Alacsony fordulat nagy löket. Sanyi bácsi a sofőrünk akkor ment vele 70-et, ha nagy volt a lejtő. Nem lehetett mérni sem az olajfogyasztást, sem a vízfogyasztást. Történt, hogy Sanyi bácsi nyugdíjba ment, és fiatal sofőr került a Zuk-ra. Az első napokban el volt ájulva hogy milyen frankó autó, mintha új lenne, aztán elkezdett a kocsi túlfogyasztani a normán. Fogyott az olaj, a víz. Egy alkalommal a személyzetis utána ment a Lacinak, és mondta ahogy sztrádán 110-el tekert a Zuk! Nem volt az ellustulva, sőt. Nagyon tuti állapotban volt, kb 6 hónapig. Aztán szét lett hajtva. Megmagyarázta a srác, hogy ez azért van mert az Öreg kikímélte az autót, mert egyszer a kocsi fiatal korában meghajtotta, és utána ezért nem ment vele gyorsan. Vettek egy újat, HÁROM! hónapig bírta a kocsi! Mivel az elsőt egy profi járatta be, bírta a f*szkalapot 6 hónapig. A másodikra egyből ez került...
Szóval kímélni kell, és a gyár által ajánlott dolgokat meg kell tőle követelni. Ha nem tudja, javítani kell.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Balázs2008. nov. 07. 08:55 | Válasz | #15 
Ez így is van,én leverném a körmöt a lábáról az tutti.Szerintem a YP400-as 1 majdnem pörgös,dinamikus gép.4 litert megisza és jól érzi magát.3000km én karbantartom,
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

talicskas2008. nov. 07. 14:12 | Válasz | #16 
Tamas amit Te leirtal az pontosan a trehany lesz..om emberallat peldaja aki addig es mindig nyomja neki ameddig szet nem esik...
pelda:a kamionoknal is azert van felezo,hogy a motort kinelje a 0-90 kozott.(ez csak pelda) mert ha szepen az adott tartomanyban tudod tartani a vasat akkor van szived es nem hajtod szet a gepet..
egyszonik szaz a vege egy autoval,motorral..sem lehet ugy kozlekedni hogy pl.70km felett sosem..a motort ki kell szelloztetni..a membranok..rugok..szijak..mozognak minden tartomanyban es ezek a hosszu elet titkai...
az embernel is hasonlo keppen latszanak a dolgok..miert van izomlaz...ha valaki allandoan megszokott mozgast vegez....stb.
egy jarmu az hangszer es aki zenel az minden hangot ismer es hasznal...
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

Balázs2008. nov. 07. 14:23 | Válasz | #17 
Próbáld ki hogy a lejtőn kivágod üresbe.
kiványcsi vagyok mennyi jót teszel az autónak.
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

Balázs2008. nov. 07. 14:26 | Válasz | #18 
Tomi,osztom a véleményed a leírtakban.
de a spórolás,leállítás-gurulás a dombról-ezt magyarázd meg légyszi hogy miért jó
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

talicskas2008. nov. 07. 15:25 | Válasz | #19 
En azt javaslom, hogy mar a Zsolt is irta mennyire sokan olvasak a forumot, hogy olyanokat ami elter a biztonsagos uzemeltetestol a kozlekedesben azokkal vigyazzunk, mert ha egy friss jogsis srac elkezdi probalgatni az olvasottakat akkor lehet veszelyezteti sajat es mas kozlekedo testi epseget...
Balazs...nem lokom ki uresbe a vasat, mert NEM...
Balazs! ez olyan mint ha a kuplongon tartanam a labamat hogy ne sarozzam ossze a labammal a szonyeget...es amikor kontraznom kell majd es azert nem tudtam megalni mert fekezes kozben osztonossen oldottam a motorfeket...veguli hiteles...
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

Feco2008. nov. 07. 17:50 | Válasz | #20 
Érdekes a diskurzus!!
Tudtommal az aranyszabály a max fordulat 75-80%ára állítják be a gyári mérnökök a összes üzemeltetési optimumot!Ide valószínüsíthető a leghosszabb élettartam a fogyasztás és a karbantartási ciklusok is erre vannak valószínüsítve.Ha valamit csutkán hajtanak akkor szétmegy ez is ebből adódik. De! Olvastam egy laboratóriumi kisérletről, a forgó kopó alkatrészek minden fordulaton másképp kopnak! A Maja példáján-- Ha a vasat csak 60-ig járatod az e fölötti kopások nem jönnek létre!Plusz az egyéb dolgok, mint a koxlerakódás és az olajszennyeződés is másképp rakódik alacsony fordulaton mint magason.Ráadásul még az egész kipufogó, a szeleptől kezdve, másképp rakja minden fordulaton Ebből adódik a lustulás legendája!A jelenség gépfüggő: a Ladán jobban észrevenni mint az Audin.
Motor után,első a család legyen!

tamas2008. nov. 07. 22:18 | Válasz | #21 
Balázs, nem tudom megmagyarázni, én nem csinálom. Feltételeztem hogy miként történik, a #10-ben írtam is: nem vagyok nagyon türelmes ember. Kocsival jobban kigurulok lámpáig, ill. útkeresztződésekig. Jobban kikímélem a motort, óvatosabban váltok el, jobban figyelem a partnak megfelelő sebességfokozat megválasztását.
Valahol már írtam, nem az a hülye aki adja a tanácsot, hanem aki megfogadja. Érdekes, de így van. Ráadásul a tanácsokban az még a jó, hogy nem kell őket megfogadni. Természetes, aki nem ért hozzá, ne is adjon, én ezért vagyok némely esetben óvatos, vagy nem is reagálok. Olvasom a dolgot, de nem tudok mit hozzáfűzni. A friss jogsisoknak viszont lenne egy jó tanácsom, ha megfogadják jó, ha nem, nem. Addig amíg valaki nem rendelkezik kellő vezetési tapasztalattal ne a tuningon és a gázmarkolat lecsavarásán törje a fejét, hanem azon, hogy hogyan lehet megfelelő tapasztalatra szert tenni! Sajnos a tények nem ezt igazolják a közúton.
Amit írsz Fecó igaz lehet, bizonyos típusoknál fontosabb a jó bejáratás. A pontosabban illesztett dolgokat kevésbé lehet szétküldeni mint a régi technikát, tényleg volt olyan ismerősön aki ment egy másik azonos típusú 1200s Ladával, és azt nyilatkozta, az övé sokkal gyengébb... Pedig jobban kímélte.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2008. nov. 08. 06:27 | Válasz | #22 
Nem lefikázni akartam a Ladát, véletlen kattant be a típus!
Motor után,első a család legyen!

tamas2008. nov. 08. 14:23 | Válasz | #23 
Nekem ha akarnád se tudnád, de a hasonlat helytálló, mivel az egyik leggyakoribb típus volt az útjainkon. Mindenesetre aki már ment vele (vagy mellette) az meglepődött, igaz hogy a globoid csigás kormánymű kemény munkát követel meg parkolásor, de ha gurul tűrhető. Persze a saját kategóriájában kell összehasonlítani, ez végül is 1967 óta nem nagyon lett fejlesztve, kicsit ki van kozmetikázva a kasztni, ennyi. Ami mindenképpen mellette szól az a tuningolhatósága, félelmetes mit ki lehet belőle hozni, és a tartós karosszéria. Az enyémen egy rohadás nincs, az előző gazdija 15 éves koráig csak nyáron ment vele, ha sárban ért ki a telekről kimosta a dobokat slaggal. Könnyű egy utcai autót felhozni a mai autók teljesítményszintjére, csak a fogyasztása nem lesz olyan kedvező. Én városban ha elérem a 8-9 litert (10 körül járok), már tapsolok, lakotton kívül meg a 7-et. Sógornak egy 1,3-eas VW Pólója van, 14 éves, de városban a 6-ot sokkalja. Egy hétig nála volt a régi (1200-es) Ladám, a haját lezabálta. No ezzel kell csak igazán "zénózni"!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2008. nov. 08. 14:58 | Válasz | #24 
120-as Skodám van, zabálósnak tartom!Meg sem mérem, csak látom üres!A szocik között pedig nem volt nagyétkű!Lejárt az idejük több mint 30 éves konstrukciók!( Utálom a négykereküzést a céges Wolsvagennel mindennap sokat megyek!)
Motor után,első a család legyen!

 © passat522008. nov. 08. 15:44 | Válasz | #25 
Tamás! Ha még jó a Ladád kasznija ajánlok egy jó dolgot amivel én is sok évig jártam! 1,6os ladám volt és tetettem bele egy 1,6os ww diesel motort! Eredetileg keresztbe van a kaszniba de a Ladába hosszában elfér! A váltohoz passzitani lehet egy közbetéttel! Jelen esetben egy darab 5-ös lemez! Igaz én késöbb Fiat 5 sebességes váltora cseréltem/még egy közbetét/! 6 literes fogyasztással közlekedtem vele sok éven át! Ja és mondanom sem kell gondolom a benzinkutakon a reakciókat mikor a diesel töltőcsövet a kezembe vettem!:)
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © jasa2008. nov. 08. 20:54 | Válasz | #26 
Látom, reakciókat keltett az üzemeltetés, de hát ez örökzöld téma , nem meglepő. Azért tisztázzunk néhány dolgot. Zénótól indult az ügy , hogyan lehet hosszútávon , takarékosan üzemeltetni. Én ehhez fűztem hozzá a konkrét (és lényegében egyetértő) tapasztalataimat. De STOP, semmi tanácsadás jellege , főképp "kedzőket nem biztonságos közlekedésre rábeszélő" jellege nem volt. Olvassátok vissza !!! Azt pedig továbbra is állítom, ha pl. piros lámpa előtt hagyom szépen kigurulni, azzal biztos nem ártok a motornak ( akár autó, akár robogó) sőt !!! A lejtőn gurulást is részletesen leírtam, éppen a félreértés elkerülése miatt, de úgy látszik még így sem sikerült elkerülni.... Akkor és ott alkalmazom ahol biztonságos. És tudom hogy megtakarítást hoz. Más eset, ha valaki hétvégi hobbimotorozást csinál, nyilván az élmény miatt nem 50-60nal fog csigázni. De nekem évi 15-ezres munkábajárásnál figyelnem kell a fogyira is: 9 FT/km-t térítenek és slusszzz. Tehát ahol tudok ,takarékoskodom. Azzal együtt én is szeretek menni (nem csak 60-80nal) Egyébként pedig mindenki tegyen belátása szerint.
Végezetül hogy egészen konkrét legyek:
egyetértek Tamás , és kevésbé Balázs, és Talicskás véleményével. DE ebből még semmi gond nincs. Jó utat !
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

talicskas2008. nov. 08. 23:34 | Válasz | #27 
Jasa! Semmi gond, mindenki úgy közlekedik ahogy akar.Viszont nem minden publikus.
Azért a fórumokban olvasottak igen is példa jellegűek tudnak lenni ha valakinek bármi is felkelti az érdeklődését.legyen az szerelési segédlet vagy üzemeltetési tapasztalat..
És csak a publikálás céljából jeleztem véleményemet.
Mertem remélni, hogy véleményem kinyilvánítása nem sértett meg.
Hidd el nem kötekedésből írtam, de az emberek a fuvarozásban is a megtakarítás és a szorítót fogyasztási normák miatt számos balesetet és károkat követtek és követnek el.Mert a gk. vezetők hallomásokból terjesztik egymásnak mint megoldást. És a végeredmény a saját bőrükön tapasztalják.
Szép napot!!
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

tamas2008. nov. 09. 11:12 | Válasz | #28 
Ez bizony így van Attis, amit alább írtál. Nem használtam én sem a teherautót soha üresben, csak ha álltam, lámpánál. Mindegy. A másik ötleted már megfordult a fejemben, de az a helyzet, hogy én ebbe a zsugormotorba most tettem bele egy valag pénzt, és szeretném ki is használni. Most van benne 5'000km, majd most teszek bele nagyobb fúvókákat. Fúúúúúú! Meg senki nem venné, és így mégis gyári az autó (valamelyest). Biztos vagyok benne, hogy ha egyszer eladom, megkapom azt az árat amit ér nekem. Nem a ráfordított költségről beszélek, mert azt senki nem fogja megfizetni mint valaki már írta. Pl: a Majára ráköltöttem annyit, hogy most pontosan 600'000ft-ban van. Ki adna érte ennyit? Senki! De nekem nem is az eladás volt a célom, hanem a megbízható hosszútávú biztonságos üzem. Mint a kocsinál.
Fecó! Van egy vadi új Skoda karbim, kéttorkú mechanikus. Még a Kereklámpásra vettem, de nem került rá. Szerintem nem volt még soha autón egy percet sem. Ha érdekel...

Annyit azért még hagy tegyek hozzá a "zénózáshoz" hogy ez bizony nem veszélytelen dolog bizonyos helyzetekben. Beszéltünk is Vele erről pár szót, de Őt személyesen kell ahhoz ismerni hogy megértse valaki a szemléletét. Igazat adok Neki feltétlenül, de az első helyzetben nem azt csinálom, mert nincs bennem a dolog. Tudatosan próbálok meg arra figyelni, hogyan "zénózzak". A dolog veszélye abban rejlik, hogy a minket körülvevő többi közlekedő nincs felkészülve ilyen jellegű magatartásra. Senki nem dobja ki az autót üresbe 800 méterrel a körforgalom előtt, mert addigra pont annyira fog lelassulni, hogy fékezés nélkül áthaladhat rajta. És bizony ez Kelet Magyarországon nem is nagyon van tolerálva. Mindenki hajt, siet, és nem értik meg azt, hogy Nekik órájuk van, Zénónak meg ideje! Ha mindenki elindulna megfelelő időt szánva az útjára, sokkal kevesebb konfliktus lenne az utakon. De ha az otthonomtól 50 km-el jut eszembe hogy bizony nyitva hagytam egy csapot, vagy otthon hagytam két kereket a gyerek bringájába, már nem leszek elég nyugodt. És tegyük a szívünkre a kezünket, melyikünk nem járt már így? Itt már lőttek a "zénózásnak" és ha véletlenül pont Ő lesz aki eléd kerül, szépen gurulva a körforgalom felé szemből meg jön a MAN Balázzsal, hát ez nagy veszélyhelyzetet szülhet... Tehát, mindig a helyzetnek megfelelően kell közlekedni, és nem akkor a tükörbe nézni, mikor beugrott a csaj a sávba, hogy: -E! Te meg itt voltál?! Az is biztos, ha a tükör kopna ha belenézek, én elég gyakran cserélgetném, más meg az összes autójára egyet ha venne. Azt is magára állítaná... Aki meg tapasztalatlan, az tapasztaljon, De a közút nem versenypálya, és ez a szülők, az oktatók, a vizsgabiztosok feladati lennének. Meg a rendőré, hogy szétrúghassa a seggét kis hülye csibészeknek a robogókon!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2008. nov. 09. 12:44 | Válasz | #29 
Köszi az ajánlatot, de a Skodára egy vasat sem szeretnék költeni . Nyárig van műszakija és előfordulhat ,hogy rendszáma is mert kivonatom.Egy műszaki árát sem nagyon érdemes rákölteni.Majd meglátom.
A "Zénózásban" egyetértek Veled, bár üresbe nem teszem ki, motort soha nem állítom le,de hogy nyugodtabban kéne csinálni az bizti!
Motor után,első a család legyen!

 © jasa2008. nov. 10. 13:10 | Válasz | #30 
sértődés ? ugyan már, szent a bék(a)e még össze se vesztünk.
Van aki "kigurul", van aki nem, van aki meg még gyorsít a piros előtt (még vasúti átjárónál is) aztán satufék.....saját szememmel láttam ilyen madarat.
Na, szóval OKÉ !!!
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

talicskas2008. nov. 10. 13:50 | Válasz | #31 
ugy van....ahogy megirtad es legyen minden ugy ahogy eltervezted...jut eszembe a napokban gondolkodtam,hogy a tel nem is annyira hosszu mert ahoz,hogy kesz legyek a motor tatarozasaval azert csinalgatni kell hetvegeken szorgalmassan..mondjuk teljen is el hamar a zima...
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

Balázs2008. nov. 10. 17:45 | Válasz | #32 
A Videán sok madár van.Csukot sorompot legyalázák
Én fetrengek a rútin mókusoktól
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

Balázs2008. dec. 20. 12:43 | Válasz | #33 
mit jelent hogy CVT?
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

 © Zsolt2008. dec. 20. 20:29 | Válasz | #34 
continuously variable transmission
Zsolt

Balázs2008. dec. 20. 20:33 | Válasz | #35 
Nem értem
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

 © Zsolt2008. dec. 20. 21:39 | Válasz | #36 
A kifejezés eredetileg a hajtáslánc variátor részére vonatkozik, de gyakorlatilag a főtengely lehajtásától a kerékmaghajtó tengelyig minden beleértendő.
Zsolt

 © jasa2008. dec. 20. 21:59 | Válasz | #37 
Szó szerint folyamatosan (fokozatmentesen) változó hajtást (áttételt jelent. Magyarul : automata váltó. OKÉ ? Ez a robogók egyik fő jellemzője.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

Balázs2008. dec. 20. 22:46 | Válasz | #38 
Köszi a lényegre törést.
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

Feco2008. dec. 21. 07:32 | Válasz | #39 
Balázs én is nagyon szeretem az angol rövidítéseket!(Angliában)
Motor után,első a család legyen!

tamas2008. dec. 21. 10:36 | Válasz | #40 
Én nyomdagépen láttam először, egy láncos hajtómű volt, ami a két tárcsa kerületére és szélességére gyakorolt hatást a nálunk ismert módon. Az volt a lényeges különbség, hogy a lánc szélein is görgők voltak, ez jelentősen megnölvelte az élettartamár, és a teherbírását. A fordulatszám nagyon alacsony volt, és nagyon precízen állítható. Svéd Solna Commercial tip. gép volt, és ők PIV hajtóműnek nevezték. A jelentését nem tudom...
Volt egy haverunk, 1,6-os bogara volt, abban volt valami hasonló. Rálépett a gárzra, a fordularszámmérő beállt 3'600-ra, és gyorsult egyenletesen 80-ig, onnan emelkedni kezdett a fordulatszám. Patent volt!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. dec. 21. 17:18 | Válasz | #41 
A világban általánosan elfogadott műszaki nyelv az angol. Ha jártál már a doksitárban, akkor rájöhettél, hogy az anyagok igen nagy %-ban angol nyelven vannak, és nem azért én Angliában élek. Nem értem, hogy miért probléma, ha egy topic elnevezésében idegen szó szerepel! Ha mégis, ne használd!
Zsolt

Feco2008. dec. 21. 17:37 | Válasz | #42 
Részemről semmire nem céloztam a megjegyzésemmel csak tényleg nem szeretem az idegenszavakat!Mi van Passat mindenkit megfertőzött?? A nehézipar nyelve a DIN-ben legalább annyira a német is!Az informatika nyelve egyértelműen az angol.Nem kritikának szántam, ha félreérthető volt elnézést!
Motor után,első a család legyen!

 © Zsolt2008. dec. 21. 17:47 | Válasz | #43 
Én annak éreztem, rendben, hogy megmagyaráztad. Véleményem szerint ha a földgolyón valaki alkot valamilyen gépezetet, akkor a kezelési és üzemeltetési kézikönyvet a saját nyelvén és angolul is el fogja készíteni. Én dolgoztam már francia, japán és német gépekkel is, és valamennyi kezelését elsajátítottam, mindannak ellenére, hogy csak az angolt beszélem. Az informatikában ez egyértelmű.
Zsolt

tamas2008. dec. 21. 20:56 | Válasz | #44 
Ez az én szakmámban is így van, ott a német dominál. Én ugyan egy büdös szót sem beszélek németül, de mikor hoztak egy profi tolmácsot anno a nyomdánkba gépjavításhoz az csak nézett mint a kuka, mi meg viccet is meséltünk egymásnak igaz, kézzel-lábbal is. Arra képes volt a hölgy hogy ecsetelje a lemenő nap szépségét a dombok mögött, de a műszaki nyelv nem ment Neki. Fel is adta, mondta Ő nem ezt tanulta, ide műszaki tolmácsot kellett volna hívni. De így van ez minden területen, én pl. elvárom a japán túristától, hogy magyarul kérdezze meg amit tudni szeretne, és ne angolul. Úgy majd Londonban, vagy New Yorkban. Volt rá példa, hogy rögtönzött nyelvtanfolyan után elég érthetően mondta az eltévedtem, és segíts szavakat. Ráadásul élvezte is. Tegyük mi is ezt! Ráadásul olyan szép a mi nyelvünk...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Kollár Ákos2009. jún. 06. 20:32 | Válasz | #45 
Tanácsot szeretnék kérni, milyen olajat, szűrőket,stb... használtok, BP-en vagy a net-en hol lehet olcsón beszerezni, mit érdemes.
Esetleg a 400-hoz való típusszámokat is megköszönném. Előre is köszönöm nektek.

 © satyapapa2009. jún. 06. 20:47 | Válasz | #46 
Én 3 évig szervizben dolgoztam (autó) és szerintem az olajon nemszabad sporolni.Ez a legfontosabb.Az én opel zafirám 240 ezer km-et ment már, mindig supi olajat kapott és most is kifogástalan 1800 as motor van benne átlagban 7,5 a fogyasztás,és nagyon bika a motor ,meghálálja a jó olajat. A 250-es majám is mindig castról olajat kapott 42000-km van benne és prima.
06304373303-vagyok elérhetö

Balázs2009. jún. 06. 20:53 | Válasz | #47 
Ákos.Én Motul 4T scooter motorolajat használok,ezt rakom a hajtóműbe is.olaj szűrőt a yamaha szakboltban vettem.A levegőszűrőt én féktisztítóval takarítom 3000km-ként,10000km újat veszek 2db,és 1 hajtóműház szűrőt.Banánhéjban ennyi.
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

 © Bajban2009. aug. 09. 10:01 | Válasz | #48 
sziasztok van egy problémám amire megoldást keresek. 150 es majámon hirtelen gázadáskor megcsúszik a szíj
mérete 22x834
a teljes varió és kuplungszerkezetem új
milyen görgőt kell használnom
gyári méret érdekelne

meszizs2009. aug. 09. 11:22 | Válasz | #49 
Én szívesen segítenék, de amikor megnéztem a citybike honlapját, akkor megakadtam.
Ami általuk biztos, az az, hogy 6 db görgő kell bele, de érdekes módon két méretet ír az egyik a 20*12 és a 20*17.Aztán a súly?
Várj majd írnak olyanok is akik már ezen túl vannak és értenek is hozzá.
Fognak segíteni.
Illetve, ha a fórum tetején levő "Yamaha Majesty Fan Site"-re ráklikkelsz, akkor ott lesz a letöltések, abban bent van a motorod is ott biztosan megtalálod a gyári értékeket.
1996-os Majesty 250

SomTom2009. aug. 09. 12:38 | Válasz | #50 
A görgő 20x12 9,1 gr.
A x834-es szíj a 180-ashoz való. Szerintem ezért csúszik.
A 150-es Majához ugyanaz a szíj kell mint a 125-öshöz.
Hányas évjáratú a tied?
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © Bajban2009. aug. 09. 13:06 | Válasz | #51 
a 9,1 nem kicsi??
2000 es évjárat.elírtam 22x832

 © Bajban2009. aug. 09. 13:12 | Válasz | #52 
másik problémám a hőfokmérő
nem mutat semmit
már próbáltam lelégteleníteni is de akkor sem jó.
vagy nem jól csinálom vagy nem jó helyen.
az egyvezetékes gomba a blokk tetején lenne a hőfokmérő?
jelenleg 10,5 ös görgőim vannak 20x12 es
gondolom nincs 21x12es
mert a varióban elől még lenne de csutkánál sem megy ki teljesen a szíj vagy van benne az az alátét amit ki kellene vennem??

SomTom2009. aug. 09. 13:44 | Válasz | #53 
A gyári szíjának a száma: 5ds-17641-00, 21 mm széles, a hosszát nem tudom.
Nekem még hál'Istennek gyári szíjam van.
A görgő szerintem kicsit nehéz, ha csak nem valamilyen tuning variátorod van, a gyárihoz képest 1,4 gr-mal nehezebb, kicsit így lomhábban indul, előbb vált fel.
A gombával még nem kinlódtam, de a műszerfálnál a csati már jött le.
A légtelenítésnek és a nem mutatásnak nincs köze egymáshoz.
Nekem is benne van az alátét.
Nem tudom, hogy a 22 mm-es szíj hogy viselkedik a 21 mm-essel szemben. Nem értem, hogy az utángyártott miért nem ugyanolyan széles mint a gyári.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © Bajban2009. aug. 09. 13:58 | Válasz | #54 
nekem is megvan a gyári szíj de 9770 kilométert ment a motor és a szíj már csak 19,4 mm széles volt nem ment csak 70 et. a görgő még gyári, de már kockul. nem vált hamar, 2 személlyel is megvan a gyorsulása. az uj szíjjíl csak a csúszás a baj. két személy normális gázadagolás varió teljes nyitás csutka gáz 145km/h
gps sel mérve

meszizs2009. aug. 09. 14:02 | Válasz | #55 
Beszarás, hogy milyen jó géped van!
Ezen hibák ellenére is.
Az enyém 250-es, de 110 felett még soha nem tudtam vele menni, igaz nem is ez a cél, de a tudatomnak jót tenne!
1996-os Majesty 250

TopJoe2009. aug. 09. 14:20 | Válasz | #56 
A 145 az nem semmi. 2 személlyel? Még nagyobb hűha. Nekem a 250 legjobb állapotában plexi mögé hajolva, gondolom szélcsendben 132 km/h-volt.Bár igy megöli az ember.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Bajban2009. aug. 09. 14:35 | Válasz | #57 
nem tudom az előző majám 98 as 125 ös volt de én azzal is mentem 130at egyedül.
a szíj csak olyan 40-60 között csúszik. utána nem tudom mert akkor már nem merek csutkát húzni mert ledob.

 © Bajban2009. aug. 09. 14:38 | Válasz | #58 
én 85 kilo vagyok a barátnőm meg 55, így nem is olyan sok az a 145. szerintem ti mindannyian nagy pakkal indultok únak én meg egy üveg ásványvízzel elindulok miskolcról pestre.

tamas2009. aug. 09. 15:36 | Válasz | #59 
Szia Bajban!
Az a 145km/h kicsit nekem soknak tűnik két személlyel. Ha ez valóban pontosan mért adat, hozzá ne nyúlj semmihez mert csak bajt fogsz csinálni! A motorod fordulatszámát szabadította fel valaki szerintem, mert ha jó a gyorsulásod is, nincs hozzányúlva a végáttételhez. Ráadásul mint írtad, a szíj nem is megy fel a tárcsák felső pereméig. Rá kéne tenni egy fordulatszámmérőt, kizártnak tartom hogy 8'250-nél ez megáll... A 250-es csak 6'500-at forog. Érdekelne a dolog, hogy a Tied mit mutat! Én ásványvíz nélkül sem tudtam többet menni 110-nél, bár a testsúlyom is ennyi csak kg-ban!
A szíjcsúszást orvosolhatod féktisztítóval vagy orvosi alkohollal. Szépen le kell mosni a tárcsákat és a szíjat. A féktisztítót elég alapjáraton ráfújni, és a centri-peti-fugi erők ledolgozzák, meg el is párolog mielőtt a szítjat oldhatná...

Jövőhéten vasárnap megyünk Nagykálóba egy motorostalira. Nem érdekel a dolog? Neked közel is van. A Clubtalálkozók eseménynaptárában olvashatod a részleteket, a Talik rovatban meg a jelentkezőket is megtalálod! Nézz ré légyszives!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

SomTom2009. aug. 09. 15:59 | Válasz | #60 
Ezt a sebesség elképzelhetetlennek tűnik nekem is.
135 kg-mal 145 km/h?
És a szíj nem megy ki? Mennyi lenen a vége? 160?
Ennyit a 250-esek sem tudnak, a 125-ösök meg 105-110-nél megállnak.
Még a 400-as sem dobja le az embert ha csutkát húz. És 160-at GPS-sel mérve nem is igen mennek tudtommal.
Ez akkor csoda 150-es.

Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © Bajban2009. aug. 09. 21:07 | Válasz | #61 
ez akkor volt amikor kiment a szíj. a motor 9500 nál szabályoz a végáttétel 125 ösé gyári
mert az eredetiben szétugrott a tűgörgő és megette a tengelyt.

 © Bajban2009. aug. 09. 21:09 | Válasz | #62 
ja egyébként minden alkatrészem gyári nincs semmi tuning alkatrészem.az egész elektronika gyári

 © Bajban2009. aug. 09. 21:11 | Válasz | #63 
mint már írtam nekem a gyári 125ös is ment 130 at nem állandóan csak rövid ideig előzéskor.

tamas2009. aug. 09. 21:59 | Válasz | #64 
Ebben az esetben érthetőbb a dolog, a fordulatszámod magasabb (8'250 helyett 9'500) és ez azért nem kevés ám! A végáttételed sem a gyári (vagyis gyári, csak a 125-ösbe gyártották) Egy szó mint száz nem tuning cuccok vanna benne hanem jól összeválogatott gyári alkatrészek. Megfelelő dolgok, a megfelelő helyre. A fordulatszám emelésén már én is filóztam, néha jól jönne egy kicsivel nagyobb végsebesség, még ha nem is hosszú távra. De sajna nincs.
Hol lehet belenyúlni ebbe a "leszabályzásba" fiúk?!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2009. aug. 09. 22:13 | Válasz | #65 
Szerintem a variátornál. Tegnap mentem a géppel autópályán 130-at, eddig a 4 év alatt ez egyszer sem sikerült. Sőt a 120 se sokszor. Jó lehet az a kis maja...
Zsolt

 © Bajban2009. aug. 09. 22:14 | Válasz | #66 
Az 100 hogy én így vettem a motort csak a végáttételt cseréltem meg a szíjat.
a görgőt cseréld 1-1,5 grammal nehezebbre nagyobb lesz a vége, igaz kicsivel lomhább lesz induláskor. megfelelő lehet akár egy 0,5 grammal nehezebb szett is az átmeneti megoldás érdekében.
annakidején a 125 ösben én 9,1 es helyett 9,8 asokat használtam. 40 ig lomha utána nem. a leszabályzás nem bonyolult meg kell keresni a fordulatszám jeladót és beletenni sorba egy potit, amivel a jeladó tekercs ellenállása változtatható, igy behülyíted az elektonikát és engedi a magasabb fordulatot. ha felteszed a kormányra menetközben is állíthatod.

 © Bajban2009. aug. 09. 22:22 | Válasz | #67 
A variónál csak a súlyokkal játszhatsz ami a könnyü görgő gyorsan kimegy, a nehéz meg lassan, tehát a nehezebb görgökkel később nyit a varió nagyobb erő nagyobb kaja. bizerálhatod a kuplungrúgót erősebbre lassabban nyit magasabb fordulaton, a gyengébb meg hamar szinte alapjáraton. a torzióst is cserélheted a kuplungban, egy keményebb rúgót nehezebben tol szét a szíj ha túl puha csúszni fog a szíj mert a húzott ág ereje elég a széttoláshoz és még a kuplungod is kereszbe állhat.

tamas2009. aug. 09. 22:23 | Válasz | #68 
A görgők súlya végsebességbe nem szól bele, csak a válltás ütemébe. Minél nehezebbek a görgők, annál hamarabb, alacsonyabb fordulatszámon vállt a sebválltó. Ha egyszer kitolta a tárcsákat, onnan már mindegy hogy az a görgő hány grammos volt. Csak a motor fordulatszáma, a szíj állapota, és a végáttétel számít.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2009. aug. 09. 22:25 | Válasz | #69 
Különben fordítva van, a nehéz görgő megy ki hamarabb, a könnyű később, a magasabb fordulatszámnál!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Bajban2009. aug. 09. 22:54 | Válasz | #70 
gondolj bele ebbe egy kicsit jobban
a nagyobb súly elmozdításához nagyobb erő kell az azt pedig csak magasabb fordulaton kapod

SomTom2009. aug. 09. 23:06 | Válasz | #71 
De a görgőktöl még nem lesz gyorsabb.
Csak az a lényeg, hogy teljesen kimenjen a szíj.
Hiába van nagyobb súly, csak a pálya végéig tudnak menni a görgők.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

talicskas2009. aug. 09. 23:14 | Válasz | #72 
Bocsika!

de nincs itt szó erőről...csak égszerűen vedd alapul a tehetetlenség fizikális példáját...

vagyis az adott fordulatszámon forgó variátorban a nehezebb görgők előbb kényszerülnek kitörni mint a kisebb súlyúak..

bocsika de nem okoskodni akartam...de a tények azok tények..

amit te írtál, az az, hogy bizonyos nagyobb teljesítményű motorokhoz kalibrált /grammú görgők egy gyengébb teljesítményű motorban katasztrofálisan muzsikál... és erre igaz az, hogy nagyobb erő kéne ahhoz, hogy kitudjon kényszerülni a görgő a pályájáról..

végül is azonos fordulatszámú forgás esetén szerinted melyik görgő indul meg kifele, a könnyeb, vagy a nehezebb.

Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © Bajban2009. aug. 09. 23:57 | Válasz | #73 
neked van igazad. én kevertem össze.varió működése
itt részletesen leírják a nehezebb görgő hamarabb indul meg. a teljes variótuning lépéseit is itt találjátok

tamas2009. aug. 10. 22:45 | Válasz | #74 
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © viktor916mc2009. nov. 21. 18:33 | Válasz | #75 
Keresek(vennék) egy xv1100-as használt jol müködö öninditot (viktor916mc@citromail.hu)

tamas2009. nov. 21. 20:33 | Válasz | #76 
Szia Viktor! Az egy Virago ugye?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2009. nov. 21. 20:49 | Válasz | #77 
www.ebay.de
Az önindító/ANLASSER/ a következő típusokra jó.
YAMAHA XV700, XV750, XV1000, XV1100 & TR1
Mészi
1996-os Majesty 250

meszizs2009. nov. 21. 20:54 | Válasz | #78 
Ezek meg idehaza:
Jánoshalma: 6440 Kápolna utca 75. Tel.: 77/402-539 Mobilszám: 30/9643-532

Lakihegy Motorbontó: 2310 Lakihegy, Rádió u 51/ b Tel: 06/24/475-383

Motorkerékpárbontó Majosháza: Tel: 06-24-486129

REAL- MOTORCENTRUM: Celldömölk, Akác utca 44. Mobil: 06 70 / 334 88 79

Habi és Habi Motorkerékpárbontó: Bp., Védgát u.43. Tel: (06-1) 425-7426

Moto Parts motorbontó: 5600 Békéscsaba, Bartók Béla u. 66. Tel: 30/943-1360

Polgárdi Motorbontó: 8154Balatoni u. 17. Tel: 20/945-0610

Motorbontó: 1142 Bp., Tengerszem u. 15. Tel: 20/976-0763

Twin Motor motorbontó: 7122 Kakasd, Ifjúság útja 538. Tel: 74/431-269

JAPÁN MOTORBONTÓ: Bp, XX. Ker. Jókai Mór u.45. Tel: 06 20 425 63 33 06 20 923 80 57

Tarjáni Motorbontó: Tel: 34/572-032

Vértestolna Motorbontó: 1211 Budapest Védgát u.43. Tel: 20/910-4524

Alsónémedi motorbontó: Tel: 0620-317-1262

Burmi Motor, használt alkatrész raktára: Tel: 30/ 9510644

Remélem, hogy tudtam valamiben segíteni.
Nekem XV400 volt hajdanában, de igen hálás és kezes jószág volt.
Mészi
1996-os Majesty 250

 © arpo52010. jún. 30. 12:00 | Válasz | #79 
Sziasztok vki tudna nekem egy részletes képet vagy leirást adni hogy a blokk bal oldala hogyan áll össze 150 es majestyn Tehát a variátort egészen a szabadonfutóig. Úgy érzem az enyém hiányos és szeretném visszapotolni. Nekem egy hézagolo van össz vissz illetve a szabadonfutó és a mögötte lévő fogaskerék között volt vmi műanyag ami elkopott arról is ha van infó hogy mi is az szivesen fogadom.

TopJoe2010. jún. 30. 12:42 | Válasz | #80 
Itt mindent megtalálsz az utolsó csavarig,alátétig az összes évjáratú 125-400-as majáig.Easy Parts
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © SPOILERES2010. jún. 30. 13:08 | Válasz | #81 
EZT akartad inkább belinkelni nem illetve ezen van a szabadonfutó két hézagolo alátétje

 © jasa2010. júl. 05. 12:43 | Válasz | #82 
- sajnos múlt péntek óta elment az alapjáratom. A szívócsonk és karbi közti gumiközdarab megrepedt, fals levegőt szív. Próbáltam ragasztani, de eddig nem vált be, valszeg csere lesz

- (amíg volt alapjáratom) sztenderre állítva, meleg motornál is forgott a hátsó kerék (kb. 3-4 sec alatt 1 fordulat) Egyre inkább jelentkezik. Görgők , szíj rendben, nemrégen ellenőriztem. A kuplung visszahúzó rugó lehet a ludas ? Mennyire bonyolult a cseréje ?
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © SPOILERES2010. júl. 05. 12:48 | Válasz | #83 
sztem tök eccerű vágj neki nyugodtan de jó ha van egy satu is meg pár szerszám
de ha forog a hátsó kerék nem magas az alapjárat
én szélvédő ragasztóval ragasztottam meg a szivocsonk gumi részét és azóta is jó csak jol lekell mosni előtte

 © jasa2010. júl. 05. 12:58 | Válasz | #84 
"de ha forog a hátsó kerék nem magas az alapjárat " ezt nem értem
ha pl. rosszul, túl nagyra van beállítva az alapjárat, éppen akkor lehet a kerékforgás. De nálam az alapjárat jó, ezért gyanakszok a rugóra.
- köszi
akkor leveszek a polcról egy "szélvédőragasztót" ....honnan, milyet ?
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © SPOILERES2010. júl. 05. 13:47 | Válasz | #85 
jol van, na nekem van a polcon szélvédő ragasztó ha eljössz megragasztom :)
a magas alapjárat meg nekem is volt
hidegen nem de melegen igen és forgott kicsit a kerék
oké akkor a következő a rugócsere
nem nagy dolog és csak pár ezer be kerül meg kicsi meló
hajrá

 © ansa2010. júl. 05. 14:42 | Válasz | #86 
Üdv!
Nekem meg ha meleg van kinn,ilyen 25-30 fok,akkor ha leállitom a vasat,utána van neki benzin szaga,valahol kipárologhat...és mizony másnap már nem indul el,sokat kell köszöürülni,mire elkapja...ez normál időjárásnál 2nap után következik be,de ebben a hőpségben már másnap eltünik a benya...Nem tudom mi lehet,arra gondolok,hogy az úszóból eltünik a benya,és azért nem indul...de hol párolog ki?Az uszóháztömítés uj,meg a nagymembrán is,a gyorsítómembránt néztem nemrég,ki nem spriccelt...

 © ansa2010. júl. 05. 14:44 | Válasz | #87 
Valamint továbbra is fennáll,hogy az uj Athena szíjammal nem frankó a gép,aszittem,ez is olyan,hogy "be kell kopni",de 200km alatt már bekophatott volna..egyszerűen nem huz egyenletesen,sőt,indulásnál se olyan hirtelen tapadós,mint a régi..olyan,mintha megcsúszna néha,viszont egy tartományban meg hamar kiszalad a szij,és nincs nyomaték...egyszerüen nem egyenletes vele a gép.Ja,és végre se lett jobb,max 5 km/h-val...

 © SPOJLERES2010. júl. 05. 15:11 | Válasz | #88 
Ha indulásnál nem huz, akkor a kuplung lehet nem fog, csiszold+ a pofákat és a harangot is
Hátha

 © ansa2010. júl. 05. 16:45 | Válasz | #89 
uj a ferrodol.frissen szabályozva a harang,nincs benn 1500 km.Ez csak a szijcsere óta van!
Előtte tökéletesen indult,huzott,szép egyenletes volt....

gábor2010. júl. 05. 16:53 | Válasz | #90 
Hosszabb a szij!!!
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © Zsolt2010. júl. 05. 17:54 | Válasz | #91 
Ha a szíj új, a görgők is, kuplung OK, valamint a kúpfelületek is szép egyenletesek, nos akkor már csak egy dolog maradt: kontrasztrúgó.
Zsolt

 © ansa2010. júl. 06. 09:19 | Válasz | #92 
Nem lehet hosszabb a szíj,mert ugyanaz a méret van ráírva,mint a gyári Mitsuboshira...ráadásul a gyári már nyulhatott,az uj meg nem...

 © ansa2010. júl. 06. 09:24 | Válasz | #93 
Igazából csak a szíj uj,a görgők nem voltak kopottak,eddig minden jó volt,csak a végsebesség növelése érdekében cseréltem le a szíjat.Ezért is lepődtem meg,hogy egy szimpla szijcserével ennyit változik a viselkedése...ráadásul negatív irányban..
A kontrasztrugó sztem jó lehet,mert a régi szijjal 0-ról végig szép egyenletesen huzott,nem bőgette túl a motort,de mindig emelt annyit a fordulaton,hogy legyen nyomaték,szóval azzal jó volt....
Mindegy,holnap megjönnek a Keeway-es 120ft-os görgők,még azokkal megpróbálom,mi változik,és ha nem jó,megy vissza a régi szij,régi görgő,az uj szij meg megy tartalékba...

 © passat522010. júl. 06. 09:25 | Válasz | #94 
A variátornál a két tárcsa között van egy hézagoló! Ha azt kiveszed talán megoldást jelent!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © ansa2010. júl. 06. 09:34 | Válasz | #95 
Én ott nem találtam hézagolót,sztem nekem az már nincs benn...gondolom ha lehuzom a kölső tárcsát,akkor ott kéne lenni valahol...nekem teljesen összeér a két tárcsa.de holnap megint megnézem ha szétszedem.

talicskas2010. júl. 06. 10:46 | Válasz | #96 
a kuplung ferodolozva lett???

csak azért, mert az egyenletlen indulást a kuplung okozhatja....
a pofákon a csiszulás után látszik a felulet, hogy milyen mértékben tapad be...

valamint ha kicsi a hézag a harank es ferrodol között, akkor az alacsony fordulatnal mar elkezd fogni a kuplung...de mivel nem a nyomatékhoz rendelt fordulatszámnal dolgozik....ezért lehet doglott az alsó...indulo karasztikálya a motornak....

Én javaslom a kis kuplung rugokat az új hézag miatt cseréld ki pl. sárga szinüre....és az késöbb fogja elengedni a pofákat....
vagyis más fordulanál fogsz megindulni...és persze dinamikusabban...
ami a lényeg..csak a gyosulást fcogod ezel szabályozni....


az a hézagoló lemez amit edmlitenek az nem gyári....az már a kopasok kompenzálására használják... új szijnál alárakják...kopott szíjnál kiveszik alóla...(tized mm beszélünk)
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © ansa2010. júl. 06. 11:19 | Válasz | #97 
Amikor ferrodolozva lett,akkor hozzá lett szabályozva a forgórész is a pofákkal együtt,ráadásul nyitott állapotban,pont a legnagyobb felfekvési felület érdekében.Az jó is lett,a kuplung jól befog,nem is rángat egyáltalán,hanem inkább az elindulás után nem egyenletes a gyorsulás.Nehéz ezt leírni,de a lényege az,hogy a szij cseréje óta nem egyenletes a gyorsulás és a fordulatszám.Tehát azt gondolom,hogy valahogy másképp tapad ez a szij,és ugyanazon sulyu görgök könnyebben kikényszeritik a szijat,azaz hamarabb "felvált".És ezért nem gyorsul sztem ugy.Amugy a kuplungrugók jók,mert régen kopott pofákkal nagyon nagy fordulaton indult,az nem tetszett,de generálozás után,uj ferrodolokkal most egyből megindul,sztem igy jobb a gép.

talicskas2010. júl. 06. 13:37 | Válasz | #98 
vagom...ahogy leírtad...elötte is ere gondoltam!

Pedig szerintem kicsi a hézag a kuplungodnál...
kicsit úgy képzelem el, hogy pl. szgk.-val kettesben indulsz el...

vagyis nincs meg a kellő fordulatszám (nyomaték)az indulasodhoz....mert koran kapcsol a kuplungod....

majd jó sokára ha kicsit kopik a ferodolod....az indulasod jobb lesz...

amúgy jó motorozast!!!!
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © ansa2010. júl. 06. 14:20 | Válasz | #99 
Köszi,viszont!

Az az igazság,hogy generál előtt elég magas fordulaton indult meg a gép a nagy kuplunghézag miatt,most kimondottan tetszik,hogy viszonylag hamar elindul.Nem is azzal van gondom,hanem ezzel a fránya szijjal.De mindegy,a héten még kisérletezek vele egy kicsit,és utána feladom,jön a kedvenc autószerelői kinyilvánítás:EZ ILYEN

 © baranyai.imre2010. júl. 06. 15:08 | Válasz | #100 
Talicskással egyet értek. Mennyi hézagot hagytatok oldalanként a pofa és a harang között?


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől