Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty YP 125
Yamaha Majesty YP125

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © ata892016. ápr. 01. 17:58 | Válasz | #1445 
Kezdetnek megnézem a légszűrőt, gyertyát, meg a karbit kipucolom
Köszönöm Üdv
Yamaha Majesty 125 1999

Feco2016. ápr. 01. 17:51 | Válasz | #1444 
Talán akkor igaz az állításod, ha alapon indítunk...DE!! Ha gázadásra indul akkor a BIZONYOS szinthez a gázzal több levegőt adunk.A "normál" indítás---szívató gáz nélkül---
Motor után,első a család legyen!

 © csaby22016. ápr. 01. 10:04 | Válasz | #1443 
Csak írok mint amatőr. Anno az én 150-es majám is ezt produkálta, nekem az az oldotta meg a bajt, hogy picit több benzint kapott. Pöcc röff hidegen melegen, tavasszal 5 hónap leállás után is:)

Coller úr2016. ápr. 01. 08:43 | Válasz | #1442 
Csak egy kis pitty putty...

Ha több naftát kap akkor hidegen inkább nem kéne jobban indulnia?
És akkor inkább melegen nem indulna nem?

A varangyot dúsra állítottam,(télen állítok karbit, miért is ne :))és Vasváron a benzinkútnál 20 fokos melegbe lefulladt.
Szegényítettem rajt és simán jó lett.

Egy gyertyaképet belinkelhetnél, az elég sok mindent elárul.
Akár azt is, ha télleg dús.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © ata892016. márc. 31. 19:16 | Válasz | #1441 
Köszönöm, utánanézek!
Yamaha Majesty 125 1999

Feco2016. márc. 31. 18:42 | Válasz | #1440 
Csak tippem van, --valamiért több benzint kap, vagy kevesebb levegőt.A szívató nem így romlik el.Első körben ellenőrizd a levegőszűrődet.Szűrő nélküli indítást is megpróbálhatsz.Ha ez nem jön be, akkor emelkedett a benzinszinted, ami a mai benzineknél nem is csoda.Egy kis lerakódás (zöld oxid...) és nem zár az úszó.Egyből magasabb a szinted.Ez is lehet.... Sok szerencsét!!
Motor után,első a család legyen!

 © ata892016. márc. 31. 14:18 | Válasz | #1439 
Üdv!
Felmerült egy apró probléma, tavaly ezt még nem csinálta, most kezdte.
Első indításkor (hidegen) gázadás nélkül csak teker az önindító nem akar elindúlni, ha húzok egy kis gázt egyből indul. melegen semmi gond.
Az autómata szivató szórakozik vagy mi lehet?
Köszönöm
Üdv!
Yamaha Majesty 125 1999

tamas2015. aug. 23. 22:12 | Válasz | #1438 
Annyi pénzért lehet is jó...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Ifj. Posta Sándor2015. aug. 23. 21:11 | Válasz | #1437 
JCosta!

Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

tamas2015. aug. 23. 20:24 | Válasz | #1436 
Mert jók is...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © KrenAtesz2015. aug. 23. 18:16 | Válasz | #1435 
Akkor nem zsírozom meg a variátort, így marad :) Holnap összerakom, meglátom, milyen lesz, aztán majd max kap egy Malossi Multivart vagy hasonlót, arról jókat olvastam.. :)
Yamaha Majesty 125ccm 2004

 © juhász béla2015. aug. 23. 12:53 | Válasz | #1434 
Nem teljesen zárt.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

tamas2015. aug. 23. 12:53 | Válasz | #1433 
A víz, mindenhová bejut.
Olyan mikro porózus repedések vannak mindenhol, hogy az ellen nincs más védekezési mód, mint a teljes olajcsere. A tartályok is hermetikusan zárnak, ennek ellenére évek alatt annak az alján is megáll a moszat...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gábor2015. aug. 23. 12:38 | Válasz | #1432 
Értem én,de ha a fékrendszer egy zárt rendszer hogy kerül bele víz??
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © bundás2015. aug. 23. 10:07 | Válasz | #1431 
Igen!

tamas2015. aug. 23. 09:52 | Válasz | #1430 
Végülis a lényegében egy hullámhosszon vagyunk, a teljes mennyiséget kell cserélni, max. 2 évente.
A legfőbb probléma a víz és a kosz.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © bundás2015. aug. 23. 09:23 | Válasz | #1429 
Ezt találtam:"A fékfolyadék tulajdonságai: kenési képesség, forráspont, vízzel való összeférhetőség, vegyi semlegesség, gumiduzzadás, egymással való keverhetőség. A fékfolyadékkal szembeni legfontosabb elvárás azonban, hogy minél magasabb legyen az úgynevezett száraz forráspontja (az a forráspont, amit akkor lehet mérni, mikor a folyadék még új, és nem kötött meg nedvességet). Amennyiben a fékfolyadék felforr, akkor a folyadék helyett részben gáz lesz az az anyag, amelynek a fékerőt továbbítani kellene, és mint az ismeretes, a gáz – szemben a folyadékkal – összenyomható, így nem képes az erő megfelelő továbbítására. A fékolaj forráspontja nem süllyedhet 180 Celsius fok alá".
Tehát részben igazad van!De csak a felforrás után puhulhat fel a fék,ha jól értelmezem a szöveget.
"felforr a vizes folyadék a kerékfék szerkezet közelében. Mivel a folyadékban ilyenkor keletkező gőzbuborékok összenyomhatóak, nem képesek a féknyomást, a pedálerőt továbbítani. A fékpedál „felpuhul”, teljesen benyomhatóvá válik"

tamas2015. aug. 23. 09:02 | Válasz | #1428 
Nem tudom!
Soha nem jártam így!
Kérdezd Juhász Bélát. Ő az akihez eljutnak az ilyen blokkok...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Csíkos Nándor2015. aug. 23. 08:56 | Válasz | #1427 
Valaki adjon már tippet hogy lehet kimosni az emulziót a blokkból?Brigéciól?

tamas2015. aug. 23. 08:54 | Válasz | #1426 
Mivel a víz hidrogén és oxigén molekulákból áll, ahogy megköti a fékfolyadék, úgy kezd puhulni is, sokat veszít a fékkar a keménységéből.
Szerintem...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © bundás2015. aug. 23. 08:47 | Válasz | #1425 
Lehet,hogy félreérthető voltam,bocsánat!Természetesen új folyadékot használtam.
A fékfolyadékot kipumpáltam,de csak addig,hogy ne levegősödjön le.Majd utánatöltöttem az újat.Ezt addig csináltam míg meg nem jelent az új.Aztán még kb. háromszor feltöltöttem,hogy át is öblítsem a rendszert.Sima leengedéssel(szerintem),csak egy része távozik a kosznak.Mindenképpen át kell öblíteni valahogy.Egy doboz bőven elég volt hozzá,még kicsi maradt is.Amúgy is hiába marad meg a fele dobozzal később már nem szabad felhasználni,mert nedvességet vesz magába.A víztartalomtól(szerintem) nem levegősödik,csak lecsökken a fékfolyadék forráspontja és ez nekünk nagyon nem jó.
Nekem valami nem volt okés a hátsó fék légtelenítésénél,mert nem akarta kitolni a levegőt,fél óra pumpálgatással sem.Fecskendővel kellett átszívni a rendszeren.Az elsőt csináltam először,ott nem volt semmi gond.A fecskendős megoldást utána olvastam a neten is,persze akkor már kész volt a művelet.
Jelentem,hogy mindkét fék tökéletesen működik azóta is!
Félreértések elkerülése végett:amit leírtam az nem tanács,csak elmeséltem,hogy én így csináltam.Biztos van jobb megoldás is,csak azt én nem ismerem.

 © Csíkos Nándor2015. aug. 23. 08:39 | Válasz | #1424 
Lenne egy nem igazán idevágó kérdésem.Havernak összefolyt a víz az olajjal,mindenhol habot okádott ki.Mivel lehetne a habot kimosatni?

tamas2015. aug. 23. 08:37 | Válasz | #1423 
Nem is a "kuplungot a ferrodolt" kell zsírozni, hanem a forgáspontokat, csapágyakat, csúszó felületeket. Azokat viszont lelkiismeretesen.

A variátorról annyit, én úgy tudom, hogy a Majesty 125, 150, 180 variója nyitott, száraz. A 250-es zárt, az zsiros, ezt irja is a manual. A 400-as megint száraz, de van aki finoman zsírozza, bár a manual ezt konkrétan nem írja. A T-MAX ugyan nem Majesty, de annak is zsírozni kell a varióját.
Aztán mindenki azt csinál a saját tulajdonában lévő dolgokkal, amit akar...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2015. aug. 23. 08:13 | Válasz | #1422 
Ha tudsz szerezni kicsapódásgátló-adalékolt zsírt az jó bele, ha nem molibdénszulfitos, vagy grafitos is jó. Nagyon keveset csak annyit amennyit az újjaddaql a felületre tudsz kenni, mert a többit tényleg lecsapja.
Motor után,első a család legyen!

 © Csíkos Nándor2015. aug. 23. 06:36 | Válasz | #1421 
erről a variátorról tud valaki valamit,mert elég olcsó.

 © Csíkos Nándor2015. aug. 23. 06:35 | Válasz | #1420 
http://robogoalkatreszek.com/id/03763_Variator_Benelli___Italjet___Malaguti_F12___MBK_Skyliner___Yamaha_Majesty_125-150ccm

 © Csíkos Nándor2015. aug. 23. 06:25 | Válasz | #1419 
Ha már szét van szedve megmérnéd hogy mekkora a szimering a varióban?A cső külső átmérője,meg a szimering külső mérete.Köszi

 © Csíkos Nándor2015. aug. 23. 05:56 | Válasz | #1418 
A görgőket hiába zsírozod,az első 5 km-en lecsapja a centrifugális erő,de amíg rajta van megszedi magát mindenféle jóval.A majesty száraz kuplungos,csak a szimeringen belül zsírozd meg,bár annak meg kicsi az esélye hogy az még zárjon úgy ahogy kellene neki.

 © Csíkos Nándor2015. aug. 23. 05:50 | Válasz | #1417 
A hátsóféket úgy tudtam légteleníteni hogy egy méteres benzincsővel megszívtam.

tamas2015. aug. 22. 23:22 | Válasz | #1416 
...ha rám hallgatsz, újat teszel fékfolyadékból.
Az utolsó cseppig...
Ha valami nem játék, az a fék!
Oda kell figyelni, az tény, de meg lehet csinálni! A régi és az új fékfolyadék nem szerencsés ha találkozik. A régi magába veszi a vizet és már levegősödik is, meg húzza befelé a retket a munkahengereken. Ki kell azt takarítani alaposan!
Inkább az irgalmatlan kínok, mint egy fékhiba...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © bundás2015. aug. 22. 22:21 | Válasz | #1415 
Az én varióm is sérült volt a régi rolleremben,de nem ette a szíjat(érdekes).
Azt olvastam akkoriban robogós oldalon,hogy ez anyaghibára vezethető vissza (jellegzetes kagylós kopás).Sajnos a róla készült képek azóta eltűntek.Bár a tiéden inkább beverődésnek tűnik,kopásnak elég mélyek.
A fékfolyadékot kb. 2 hónapja cseréltem a majámban.Ha rám hallgatsz a tiszta folyadékkal kitolod a régit.Nekem sikerült levegőt juttatni a hátsó fékbe.Irgalmatlan nagy kínok közepette tudtam légteleníteni.Még fecskendő is kellett hozzá.De ahogy Tamás írta:ki,hogy szereti...

 © KrenAtesz2015. aug. 22. 22:03 | Válasz | #1414 
A háta is zárt volt emlékeim szerint, de majd megnézem. Lehet, megkenem, ha nem jó, percek alatt szét lehet kapni. Meglássuk.. :)

Lehet ha már úgyis szétszedtem, veszek eggyel kisebb és nagyobb görgőket, megpróbálom, mit változik. Ahogy néztem, a Pulley görgők ~3e körül megállnak.
Yamaha Majesty 125ccm 2004

tamas2015. aug. 22. 21:42 | Válasz | #1413 
Ha van a varión szimering és zárt a háta, zsíros.
Ha nincs, akkor száraz. De ki hogy szereti...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © KrenAtesz2015. aug. 22. 21:07 | Válasz | #1412 
Nagyszerű :) Sose keresgéltem ott, de nagyon jó dolgok vannak ott, köszönöm!

A zsírzásnál eszembe jutott, hogy a gyári manual 125-höz azt írja, hogy zsírozni kell a görgőket. De azt is olvastam máshol, hogy nem kell, mert száraz görgők. Akkor ki ebben, ki abban hisz? :)

Amúgy a 180-asnál találtam frankó robbantott ábrákat, ott kiderült, az a kósza alátét valószínűleg rossz helyen van, azt a két tárcsa közé kell tenni. Fasza.. :(
Yamaha Majesty 125ccm 2004

tamas2015. aug. 22. 20:14 | Válasz | #1411 
A letöltésekben, a 250-ben, Németh Zsolt tollából remek fényképes leírásban megtalálod a 250-es kuplungjának a felújítását. A 125-ös szinte ugyan az. Mindent megtalálsz.
A 250-esnek nem volt alátét, csak a csavar alatt, ami a főtengelyre rögzíti a variót. Nem tudom ennek van-e...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © KrenAtesz2015. aug. 22. 20:10 | Válasz | #1410 
Basszus most nézem, szerintem nekem ott van a vékony alátét, de a variátor és a nyomólap között? Tehát belülről a sorrend: nyomólap - alátét - görgők - variátor belső tárcsája - variátor külső tárcsája - nagy alátét - kis alátét - anya..

ITT a 64. oldalon ahogy elnézem, az az alátét k.rvaszar helyen van.. Nem?

Viszont ha már karbantartás, a fékfolyadék-cserét ti hogy szoktátok csinálni? Kipumpáljátok belőle teljesen a régit, és úgy bele az újat, vagy az újjal átnyomjátok a régit?
Gondolom a menete ugyanaz, mint az autónál.. Teletölt, pumpál, nyomva tart, csavar lazít? A légtelenítő-csavar nagyon bele szokott rohadni, vagy nem vészes? (elöl-hátul tárcsás)
Yamaha Majesty 125ccm 2004

 © KrenAtesz2015. aug. 22. 19:59 | Válasz | #1409 
Köszönöm mindenkinek a választ!

Amikor megvettem, akkor a szíjat néztük csak meg, sajna a variátort nem vettük le. Azt tudtam, hogy a kuplung csavarja szét van b@szva, azt hidegvágóval ütötték le, elnyalva. Azt megmelegítettem, majd lejött szépen légkulccsal, még annak idején Miskától kaptam újat, azzal rakom majd össze.

Akkor ezzel rakjam össze? Kéne közé távtartó (gondolom), azt nem találtam, tudok venni vajh' valahol? "Sima" alátét jó lehet? Azt néztem, annak az az értelme, hogy ne tudjon túlságosan összezárni, és "túlcsúszni" a szíj?

Más: hol s hogy kell zsírozni a kuplungot? :)

(bocsi a sok hülye kérdésért, a CVT váltó kínai nekem.. :) )
Yamaha Majesty 125ccm 2004

Feco2015. aug. 22. 06:18 | Válasz | #1408 
Van a szíjhűtésnek egy ventilátora, és annak szivacs a szűrője... El szokták felejteni a visszarakást, vagy szétmállott és akkor beszív az útról minden xart... ezt ha odanyomja a szíj (mert odanyomja) akkor lesz ílyen!--Kitisztít visszarak, a szivaccsal együtt!!!
Motor után,első a család legyen!

tamas2015. aug. 21. 21:01 | Válasz | #1407 
Rakd össze és használd.
Ha eddig nem ette meg a szíjat, már nem is fogja. Valaki korábban elbarmolta a tárcsákat, de legalább nem eszi a szíjat.
Zsírozd le a kuplungot ahol kell, kicsit csiszold meg a pofákat és a harangot és hagy szóljon!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Csíkos Nándor2015. aug. 21. 17:52 | Válasz | #1406 
Olaszból behozott motor?Azoknál fordulhat elő ilyen,mert sokszor kint tárolják akár évekig is a szabadban, fémtiszta alkatrész könnyen korrodál.Gondolom az előző gazdája drótkoronggal megtisztította,és azért vannak a kráterek.Hézagolónak kell lennie.Bontott majestyt könnyen találni,de ne vegyél 10000-ért új variátorszettet amit lehet kapni,mert az szar utángyártott,kidobott pénz lesz.

 © jasa2015. aug. 21. 15:53 | Válasz | #1405 
Ilyet szíj acélba nem csinál, szerintem valami forgácsszerű fémhulladék kerülhetett bele tiszteltetem az előző gazdáját..... Te csak most vetted észre, mióta van meg ? Használt motornál az első, hogy az ember belenéz a hajtásláncba (ha nem akar magának rosszat), én megtanultam már régen.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © KrenAtesz2015. aug. 21. 15:32 | Válasz | #1404 
Nem, szép "sima" a kráter s tárcsám, a szíj 20,5 mm vastag, gyári (Mitsuboshi). Nem repedezett, simán szép állapotú.

Megnéztem, a kuplung is nagyon fasza állapotban van, annak azért örültem :)
Yamaha Majesty 125ccm 2004

tamas2015. aug. 21. 14:53 | Válasz | #1403 
Ette a szíj szélét?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © KrenAtesz2015. aug. 21. 10:07 | Válasz | #1402 
Asszem kicsit nagyra sikerültek a képek (de miért nem kattinthatóan tölti fel?), valaki leméretezné nekem? :)
Yamaha Majesty 125ccm 2004

 © KrenAtesz2015. aug. 21. 10:06 | Válasz | #1401 
Sziasztok!

Épp az aktuális karbantartást végzem a Maján, erre gondoltam (ha már vettem légkulcsot), leszedem a hajtást, megnézem..

Erre mit látok az első variátornál?









Ez így miért és hogy vagy de nemáááár???...

Azt jól sejtem, hogy kuka? Ha igen, szíjat is cseréljek, azt is eldarálhatta? Azt még nem mértem meg. Hol érdemes variátortárcsát beszerezni, bontó (Miska) vagy újat (Szentendre Keeway?), egyéb?

Más: Aldis légkulccsal kb. 4 bar nyomással (még töltött a kompresszor) erőlködés nélkül lejött a csavar? Az úgy meg volt húzva?

Más: itt kell(ene) lennie távtartó alátétnek a két tárcsa között? Mert nem nagyon volt..

Yamaha Majesty 125ccm 2004

tamas2015. aug. 20. 13:41 | Válasz | #1400 
Termosztát nélkül ne nagyon próbálgasd... 70fok alatt a motor hideg.
Nekem is változó, ha hideg van, sokkal lassabban melegszik, (a menetszél nem +30 fok, a flaszter is hideg) sőt, van hogy visszahül.
A termosztát lesz a hunyó, hamar nyit.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Csíkos Nándor2015. aug. 20. 11:44 | Válasz | #1399 
Kíváncsi lennék rá hogy kinek mennyi idő múlva éri el az üzemi hőmérsékletet a kb 90 fokot,mert az enyém hűvösebb időben kb 5 km után.Nemtudom miért ilyen sokára melegszik fel.Próbáltam termosztát nélkül,akkor nem ment fentebb 40-50foknál,vagyis Elméletileg működik a termosztát.

 © Csíkos Nándor2015. aug. 20. 04:35 | Válasz | #1398 
Miből jöttél rá hogy rossz a hengerfejtömítés?

 © ata892015. aug. 16. 12:15 | Válasz | #1397 
hengerfej tömítést kellett cserélni, most jónak tűnik, bár a víz kicsit feljebb van mint eddig,
most tesztelés van, remélem nem lesz vele gond
Üdv
Yamaha Majesty 125 1999

 © Csíkos Nándor2015. aug. 12. 09:28 | Válasz | #1396 
A termosztát kb 90 foknál nyit.Nálam a pirostól kb 0.5cm-re van a mutató akkor nyit.

 © Csíkos Nándor2015. aug. 12. 09:24 | Válasz | #1395 
Vízkőlerakódás,dugulás?slaggal nyomasd meg visszafelé.Légtelenítést próbáld úgy hogy az elsőkereket alátámasztod,csurig öntöd.először a termosztátnál légtelenítesz,feltéve ha nincs eldugulva az áthidalás,aztán a vízpumpát légteleníted.

 © ata892015. aug. 10. 21:44 | Válasz | #1394 
Segítséég!!!
Mozgolódott a víz hőfokom egyszer meleg egyszer hideg, valami nem oké...
Vásároltam vízpumpa felújító készletet, a mai beszerelésre került, olajat nem engedtük le, csak a vizet
Összerakás után az elmenő csőbe meleg a víz a visszajövőbe pedig hideg, venti nem kapcsol be, és valami furcsa hang is társul mellé gázadáskor.
a termosztáton át jut a meleg víz, légtelenítve elvileg le lett a csavarral
Mondjatok valami okosat
ÜDv!
Yamaha Majesty 125 1999

tamas2015. aug. 08. 20:52 | Válasz | #1393 
Mondom, az ezres sportmotorokat 65-70-ig veri!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2015. aug. 08. 12:30 | Válasz | #1392 
Annyit tudok mondani hogy a fehér,sárga, piros kontrasztrugó a gyárihoz képest 40-60-80% kal erösebb. Tehát ennyivel nagyobb erő kell az összenyomáshoz....Malossi adat.
Nagyon erős rugó jelentős végsebesség csökkenést okozhat.
06304373303-vagyok elérhetö

 © jasa2015. aug. 08. 11:31 | Válasz | #1391 
17 l/100 km fogyi ?!?!? nincs valami elírás ? Ennyit egy terepjáró fogyaszt szakadéknak felfelé, nem egy 200-as robesz....
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

Feco2015. aug. 08. 08:42 | Válasz | #1390 
Ha melegszik a szíj akkor csúszik.A 30 fokos meleg nem melegítheti fel annyira hogy tönkremenjen.A saját súrlódásának hőjét lehűtik a lapátok, még ilyen melegben is! Meg kell keresni a csúszás okát!!!
Motor után,első a család legyen!

 © Imre2015. aug. 07. 17:08 | Válasz | #1389 
Tárcsák (ékszíj) egysíkú futás ellenőrzésében nehézség, hogy a variátornál a külső tárcsa a fix, míg a kuplungnál a belső. Ahogy totál kihúztam a kuplung külső tárcsát és oldalról belenéztem, úgy szemre jónak tűnik.
BI.

 © Imre2015. aug. 07. 16:35 | Válasz | #1388 
Ismét köszönöm a közös "hangos" gondolkozást! Ékszíjról fél órája kaptam sms-t, hogy a következő munkanap hozzák. Most, hogy olvastam a sorokat még beugrik, hogy miután elszakadt a szíj volt enyhe gumi szag. A variátor hűtőlapátjánál lévő légszűrő tiszta volt, levegőt kapott szerintem, igaz az aszfaltról csak forrót. (Amikor toltam haza a motort éreztem a cipő talpán.) A tárcsák fix oldalait még nem néztem, hogy síkban futnak-e, de pótolom! A hézagolót megnéztem a manuálban, ott van a külső tárcsa és a csapszeg között. Mivel hétfőn tudok szerelni (remélem addig lesz új szíj) a tapasztaltakat leírom. Csak még egy gondolat: ha a hézagolóval a variátor tárcsák között 22 mm lesz a táv, akkor a 22 mm-es szíj kimegy-e optimálisan a tárcsán...
BI.

tamas2015. aug. 07. 15:47 | Válasz | #1387 
Némileg ellentmond gumiszerelő ismerősöm tapasztalata, aki hangolta a 200-as Gilera robogóját és nem volt kedve állandóan szétszedegetni, míg összeállt a kép. Közel 2 hétig használta minden takaróelem nélkül, a második héten már a végleges felállásban. Az eredmény sportmotorokat megszégyenítő gyorsulás 65-70-ig és 17l/100 km-es fogyasztás. Se nem olvadt, se nem folyt le semmi. Esőben nem ment vele, végig száraz (és meleg) idő volt. Pedig gyilkolta rendesen, Neki a gyorsulás és a rendőrök elől való meglépés volt a cél. Bejött.
Hosszú távon dekni nélkül tuti behalnak, de Imre nem is gondolkodik abban, hogy így használja.
Lehet félreértettem valamit...

Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Csíkos Nándor2015. aug. 07. 14:19 | Válasz | #1386 
Ha azt nézzük hogy nem állandóan 100 fölött járkál vele,jelenlegi 35 fokos melegben,hozzátesszük a súrlódó alkatrészekből adódó hőt,a blokk hőjét,a motor szélcsatornáját,abszolút semmi hűtése nincs neki a szíj úgy elfog szállni mint a győzelmi zászló.Ráadásul még a kuplungpofák is beégnek aztán induláskor mintha traktor rántgatná a motort.A variátort meg a kuplungot nemtudja olyan mértékben eltolni hogy ilyen fajta jelenségeket produkáljon,ahoz cm-es eltéréseknek kellene lenni, ami teljesen kizárt.A hiba forrása a szíj minőségéből adódó felmelegedés,képlékennyé vált,ha nem volt hézagoló az új szíj feltételekor,ráadásul 0,2mm-errel szélesebb is a gyáritól,akkor a variátor olyan nyomást gyakorolt a szíjra hogy hosszában kettévált.Dayco szíjam volt már egy ciak 100-on 2 hétig volt rajta,büdös gumi szaga volt,meg rátapadt foltokra a fém alkatrészekre.piaggio typhoon-on is volt,ott bordákra szedte szét a szíjat.

tamas2015. aug. 07. 08:35 | Válasz | #1385 
Elképzelésem sincs, mekkora szorítása van (mondjuk Newtonban) egy kuplung kontrasztrugónak ami a szíjon visszahat a varió görgőire. Arról sem, hogy hány mm a tárcsatávolság zárt, ill. nyitott állapotban mind a primer, mind a szekunder hajtásnál.
Ha fent lesz a szíj és beindul a gép, minden megmutkozik.
Ha túlfut a tárcsán elől, az baj.
Ha több marad el a szíj és a perem közt mint 2-3 mm, az is baj.
Ha megcsúszik bármelyik tárcsa ha kézzel mozgatom (persze csak miután be lett indítva a motor), az is baj.

Szóval a gyári méreteket nem tudjuk, azt meg, hogy hol mekkora hézagoló van, akkor derül ki, mikor összeáll a hajtómű. Azt nézd már meg Imre, hogy a tárcsák fix oldala egyvonalban legyen. Roppant egészségtelen ha a szíj ketesztbe fut...

Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Ifj. Posta Sándor2015. aug. 07. 05:58 | Válasz | #1384 
Mármint 2 mm vastag hézagoló alátét van a variátorba berakva a külső tárcsa elé??? Mert ha igen, akkor az baromi sok. És ott az ok. Nekem annó a 400-as Majába a Malossi varionál kb 0,5-ös volt berakva és már az nagyon sokat számított. Szerintem 2 mm az brutálisan sok.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © Csíkos Nándor2015. aug. 07. 02:12 | Válasz | #1383 
22x832 a szíj.A hézagoló 2mm.

tamas2015. aug. 06. 22:10 | Válasz | #1382 
Gyári hibásnak néz ki...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Szomjas2015. aug. 06. 22:06 | Válasz | #1381 
A maja klub német nagykövete. ;)

 © Szomjas2015. aug. 06. 21:51 | Válasz | #1380 
Próbáltam belinkelni a tönkrement ékszíjat,de nem jött össze. Pedig előtte telefonon betöltötte a képet. Megpróbálom ide feltölteni...
A maja klub német nagykövete. ;)

 © Imre2015. aug. 06. 21:26 | Válasz | #1379 
Igen nincs rajta ékszíj, mert így néz ki amit levettem:

http://www.kephost.com/image/SaA3

BI.

tamas2015. aug. 06. 20:42 | Válasz | #1378 
Én sem látom...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2015. aug. 06. 20:41 | Válasz | #1377 
De szíj sincs rajta, Imre csak sasolja, hogy mi okozhatta a problémát.
De különben bírná, mert a menetszél csak hűtené. Nagyobb baj lenne a por, a piszok ami kapásból bejut, illetve az esővíz, ami mindenhová bejutna.


Imre, jó lenne ha meg tudná valaki mérni a saját, jó varióját. De ha rajta az új szíj, meglátod meddig jár fel a tárcsán, illetve azt is látni fogod, hogy feszül-e szépen. Ha kézzel meg tudod hajtani majd a kuplung felőli tárcsát és az elsőn elcsúszik, akkor laza. De várjuk ki, míg ráteszed!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Csíkos Nándor2015. aug. 06. 20:08 | Válasz | #1376 
Nincs fent a dekni akkor nem sok hűtése van így az sem bírja sokáig

 © Imre2015. aug. 06. 19:10 | Válasz | #1375 
Köszönöm a segítő írásokat! Ma már rendeltem ékszíjat is (mitsuboshi-t, kb. 1100.-ft-al volt drágább mint a dayco). Mivel a dekni nincs fent, így napjában többször nézem a variátort, kuplungot, de nem találok hibát. Méricskéltem is pl. ha a variátor tárcsákat kézzel összehúzom akkor 20mm közte a távolság, míg egy új szíj szélessége 22mm /22,2/. Ez vajon jó? Utolsó írás "éxíj" linkje nekem nem csinál semmit, pedig rettentő kíváncsi lennék rá!
BI.

 © Szomjas2015. aug. 06. 16:40 | Válasz | #1374 
A maja klub német nagykövete. ;)

 © Csíkos Nándor2015. aug. 06. 14:47 | Válasz | #1373 
Köszi Tamás.

tamas2015. aug. 06. 13:11 | Válasz | #1372 
Szerintem gyári hibás volt...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2015. aug. 06. 13:10 | Válasz | #1371 
Nekem akkor csinál ilyet, ha sztenderre húzom. De nem áll le, csak majdnem.
Szerintem a benzinszint inog meg és a fúvóka falsot szív.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2015. aug. 06. 10:22 | Válasz | #1370 
Együttérzésem . Én 2007-ben jártam így egy 150-es kymco Dink-kel (erősen kezdő voltam). A hátsó külső tárcsában kb 5 mm-es oldalirányú ütés volt, szétszedte a szíjat, a variátorházban nagy rombolás történt, drága tanulópénz....)
Nagyon egyetértek Tamással: szíjat csak minőségit, gyárit.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Csíkos Nándor2015. aug. 06. 09:53 | Válasz | #1369 
Üdv mindenkinek!Találkozott-e már valaki olyan jelenséggel,hogy hidegen mikor lelöki a talpára a gépet hirtelen leesik az alapjárat tán még le is áll.?

 © Imre2015. aug. 06. 06:14 | Válasz | #1368 
Na ez a képfeltöltés nem akar összejönni.
BI.

 © Imre2015. aug. 06. 06:13 | Válasz | #1367 
BI.

 © bundás2015. aug. 06. 01:31 | Válasz | #1366 
http://www.rababelt.hu/tech/reklamacio.html

Hátha segít.

tamas2015. aug. 05. 22:49 | Válasz | #1365 
Azt majd látod ha felteszed az új szíjat, hogy meddig jár. Ha elmarad a tárcsa peremétől 1-2mm, az jó.
Szerintem nem járt túl a szíj, simán x@r volt... A Gates is produkált már hasonló problémát. Egyszerűen annyi, hogy vannak dolgok, amin nem érdemes spórolni. Gumi, fék, olaj, hajtómű.
A képet sajnos nem tudtam megnyitni, ha e.mailban átküldöd, akkor megsasolom...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Imre2015. aug. 05. 22:15 | Válasz | #1364 
Elektromos kulcs van. Takarítás is ok, görgőket is átnézem. Gondoltam a variócsúszkát is kicserélem. Az buta gondolat tőlem, hogy nagyon kiment a szíj a variátortárcsán és azért szedhette le a fogakat? Kb. 85 km/h-nál szűnt meg a hajtás a kerék felé.
BI.

tamas2015. aug. 05. 22:07 | Válasz | #1363 
Minden tiszteletem nagyapádé! De az, hogy Ő fél Európát átgyalogolta, rajtad maximum lelkierő tekintetében segít. Az sem kevés, elismerem!
Szíjról:
Vagy gyári, Yamaha vagy Mitsuboshi. A többiről a véleményedet már megformáltad ma, a déli órákban...
A vario összeraknásánál vedd figyelembe, hogy a görgők szétrepültek, elébb szedd szét, ha, már úgyis ott jársz, nézd meg a görgőket, takarítsd ki a variót.
Aztán mehet össze.
Légkulcsod, vagy elektromos kulcsod van hozzá?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Imre2015. aug. 05. 21:35 | Válasz | #1362 
A mai nap dél környékén szűk 10 km-ről toltam haza a motort (közben többször eszembe jutott megboldogult nagyapám aki gyalog jött haza a frontról). Lényeg: a bontás után láttam, hogy a bordás ékszíj ami a variátornál van tropára ment. Az ékszíj olcsóbb fajta volt, tavaly azt rakta bele a szerelő nagyon max. kb. 1000 km-t mehetett, a forgás irány jó volt. Az ékszíj egyharmada hosszában kettészakadt, ill. a keresztirányú fogak 90%-a eltűnt. Abban kérnék segítséget, hogy a variátorszíj visszarakásánál mire kell ügyelnem, igazából a tárcsa hézagolása érdekelne! Arra gondoltam, hogy nagyon kiment az ékszíj a v.tárcsán és azért szedhette le a fogakat. Próbálok feltenni képet is. A kép alapján esetleg van valakinek ötlete, hogy mi lehetett a baj? /Ja eddig ékszíjból Dayco márkájút találtam, ami nekem kell méretben./
http://kepfeltoltes.hu/150805/_ksz_j_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
BI.

tamas2015. aug. 05. 14:34 | Válasz | #1361 
Akinek volt, dícséri.
A téli, mostoha útviszonyokra is gyártanak gumikat.

Örülök, hogy rendben van a gép!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © bundás2015. aug. 05. 13:20 | Válasz | #1360 
Tegnap rakattam fel előre egy Heidenau K61-est.Kissé borsos az ára.
Gurultam vele kicsit,nagyon jónak tűnik,nagyon jó az iránytartása is.Egy tesztet olvastam robogó gumikról és ez jött ki nyerőnek.

Tamásnak:meg is szűnt a kormány szitálása,tehát a gumi volt a ludas.

 © KrenAtesz2015. aug. 03. 15:16 | Válasz | #1359 
:) Köszi!

Szerintem akkor valamelyik Michelin lesz, páros akcióban.. :)
Yamaha Majesty 125ccm 2004

tamas2015. júl. 31. 14:19 | Válasz | #1358 
Contit csak virágágyásnak!
Metzeller, Pirelli, és Dunlop is volt, mind jók.
De Contit ne!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © KrenAtesz2015. júl. 31. 14:04 | Válasz | #1357 
A Conti gumi helyesen:

CONTINENTAL ContiTwist link
Yamaha Majesty 125ccm 2004

 © KrenAtesz2015. júl. 31. 14:02 | Válasz | #1356 
Sziasztok!

A napokban úgy gondoltam, le kéne cserélni végre a gumikat a Maján, és vacilálok, melyik legyen:

METZELER ME 7-Teen link
PIRELLI SL 26 link
CONTINENTAL ContiTwist url=http://www.kekhold.hu/?page=webshop/shop_detail&id=2456&actmenu=31_40_18134]link
PIRELLI EVO 21 Front és PIRELLI EVO 22 Rear link és link
DUNLOP ScootSmart Front link
METZELER Feel Free link
MICHELIN City Grip Páros akció link
MICHELIN Power Pure SC Páros akció link

Kérdés, méretben maradjak a gyárinál (120 és 130), vagy érdemes eltérni fel-le?

Köszi!
Yamaha Majesty 125ccm 2004

 © zsoltxc2015. júl. 18. 19:01 | Válasz | #1355 
Ez lesz az. Annó a majestym blokkját autófestékkel festettem, de kibasz körülményes volt alkatrészről alkatrészre kimaszkolni és a több réteget ráfújni. Mondjuk megérte, mármint nekem, mert amúgy nem sok látható a blokkból, de engem zavar, ha oxidáció van rajta.

 © zsoltxc2015. júl. 18. 18:59 | Válasz | #1354 
Kössz a tippet :-)

Feco2015. júl. 17. 17:52 | Válasz | #1353 
Very Well spray a neve...lehet,hogy nem így írják pontosan ...van ahol még le is lakkozzák az ezüstfestés után a blokkot... szintén ezzel a márkával.
Motor után,első a család legyen!

 © zsoltxc2015. júl. 17. 09:18 | Válasz | #1352 
Ahogy elnézem, valami festék az van rajta, és most, hoogy lehomokfújtam szeretném az állagát megőrizni. Korrodálni, valóban nem korrodál, de egy idő után fehér réteg képződik rajta.

 © Csíkos Nándor2015. júl. 17. 08:09 | Válasz | #1351 
Szerintem azt nem fújják le aluminiumöntvény nem korrodál.De ha lekened sósavval kicsit állni hagyod leslagolod és olyan lesz mint az új

 © zsoltxc2015. júl. 16. 14:52 | Válasz | #1350 
Sziasztok! Nem tudjátok véletlenül, hogy gyárilag milyen festékkel fújják le a blokkokat? Valami ezüst festék, de szerintem nem cink spré...

tamas2015. jún. 28. 17:37 | Válasz | #1349 
Ja, azt hittem az suber és membrán...
Fogalmam sem volt róla hogy ezt csapatosan is elnevezték...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Csíkos Nándor2015. jún. 28. 14:29 | Válasz | #1348 
súber+ membrán

tamas2015. jún. 28. 13:57 | Válasz | #1347 
Minek a szakszerű neve a "tolattyú"...?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Csíkos Nándor2015. jún. 28. 13:41 | Válasz | #1346 
A múlthéten tanultam ismét.1-Ne vegyél 10000ft-os tolattyút,2-Ne vegyél utángyártott levegőszűrőt.Igen bosszantó hibákat tudnak produkálni.


1 2 [3] 4 5 6 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől