|
|
|
© satyapapa | 2010. feb. 10. 19:10 | Válasz | #500 | ||
Az az igazság hogy megprobáltam a choppert pár honapig,de nem jött be ugy ahogy gondoltam ,ezért visszatérek 250es majához.Sajnos a 400-as maja nem fér be a költségvetésbe, és a 250-nel is nagyon elégedet voltam, Zsoltnak---Lehet hogy lesz pleko számodra,nemtudom hogy milyenre hajtasz . | |||
|
© satyapapa | 2010. feb. 18. 21:07 | Válasz | #501 | ||
fiuk- a 250-esbe a nitróbekötésnél a solanoid szelepnek menyi az inditó feszültsége? 4-6 mp? | |||
|
2010. feb. 18. 21:15 | Válasz | #502 | |||
Ehhez egy plusz átalakító kell, az enyémben 24 Voltos a szelep, mert nagy az erő aminek ellen kell állnia! Persze, ha egyre gondolunk! | |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 18. 21:16 | Válasz | #503 | ||
ok köszi.erröl még dumcsiznánk.
| |||
|
2010. feb. 18. 21:17 | Válasz | #504 | |||
Minek? Nitró? Solanoid? Vagy elírtad, vagy semmit nem tudok ezekről a dolgokról... | |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 18. 21:22 | Válasz | #505 | ||
hát ezzel némi gyorsulási plusz eröt lehet elérni,de a gépet szét s lehet ugrasztani,ha nemtudjuk a tökéletesen kezelni,beállitani.Ez a nitrogénoxid, ami rengeteg levegöt képes szállitani az égésnek,de nagyon gonosz is tud lenni.
| |||
|
2010. feb. 18. 21:22 | Válasz | #506 | |||
Szerintem csak szórakozunk, így lefekvés előtt! Én sem tudom, hogy mik ezek, de biztosan fejberúgná a motorom belét, ha be lenne szerelve. | |||
| |||
2010. feb. 18. 21:25 | Válasz | #507 | |||
Szóval a gombnyomás után talán marad időd egy gyors imára...
| |||
|
© satyapapa | 2010. feb. 18. 21:30 | Válasz | #508 | ||
Végülis igen de ha nincs turbód akkor nem annyira rázós.Beállitástól függöen pár másodpercre jónéhány lóerövel több lesz a gépbe,mert a kövér gázadáskor ami igazán fontos, az a levegö ,és ezt meg is kapja a gép. A nitró rengeteg levegöt képes megkötni,szállitani. | |||
|
2010. feb. 18. 21:39 | Válasz | #509 | |||
Nekem akkor sem kéne.
| |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 18. 21:44 | Válasz | #510 | ||
utcai célra alkalmatlan és hülyeség,de sportcélra használható.Van T-max amibe beszerelték ,láttam.Azt is hogy mit gyorsult a gép 100 fölött.Megdöbbentö.Hát itt nincs turbójuk.Egy palack gáz 10ezer kb, és nem egy hosszutávu anyag
| |||
|
2010. feb. 21. 17:21 | Válasz | #511 | |
Elfogyott a kuplungomról a kopóréteg... Tud valaki segíteni ezen? Még nem néztem utána, hogy mi az árfolyama az új betéteknek, de gyanítom, hogy egy felújítás olcsóbb és ha jól meg van csinálva van olyan jó minőségű. Ezt egy autós helyen is meg tudják csinálni? Mellesleg a kuplungról a csavart a szerelési útmutatóban leírt módszerrel sem bírom leszedni, ha újat veszek is szereznem kell valakit célszerszámmal :) A csavar odanőtt :) |
2010. feb. 21. 17:44 | Válasz | #512 | |||
A csavart a felpörgő akkus csavarleszedővel vagy légkulcsal.Majd ír róla akinek van.A kuplungra símán lehet ragasztatni ferodolt! Nekem is az van.
| |||
|
2010. feb. 21. 17:54 | Válasz | #513 | |
Azon a csavaron túljutottam, a harang lejött. Nekem is van olyan elektromos kerékkulcsom, mindig teszi a dolgát. A kb. negyvenötös gyűrűvel van gondom, ami a cilindereket meg a pofákat tartja össze... Csináltam összeszorító berendezést, megkínáltam csavarlazítóval, de semmi. Persze csak fogóval, franciakulccsal meg ilyenekkel tudtam támadni, ekkora kulcsa a traktoros szomszédnak sincs.
|
© Zsolt | 2010. feb. 21. 18:56 | Válasz | #514 | ||
Elképzelhető, hogy be van csavar-rögzítőzve az anya. Az a baj, hogy nem lehet ellenfogni, ezért is nehéz. Én két módszert ajánlanék: 1, Oxigén lánggal finoman átmelegíteni az anyát, ha van csavarrögzítő alatta, akkor az 300 fok felett oldódik. 2. Én minden anyát leszedés előtt tengelyirányban megkalapálom kissé, a nagyobb csavarokat erősebben. Mondjuk az első nem könnyen kivitelezhető, főleg ha nincs felszerelés (nekem propános készletem van) | |||
|
2010. feb. 21. 19:16 | Válasz | #515 | |||
A melegítéssel az a gondom, hogy lehetséges, hogy a közelben vannak szimeringek, amik talán nem örülnek a 300 foknak. Én az ilyen kilátástalan és szerszám nélküli helyzetekben a második tanácsot szoktam alkalmazni, annyi különbséggel, hogy a hatlapfej ellentétes oldalánál alátámasztok, már csak a tengelyirányú görbítés miatt is. Aztán az igazi és mindig bevált megoldás részemről a hidegvágó, vagy a flex, ha olyan helyen van. Persze utána jöhet a mehetek az esztergályoshoz. De akkor tuti lesz a dolog, ja és mindenképp szélesebb csavarfejet csináltatok, hogy legközelebb jobban bele tudjak csimpaszkodni. Hajrá! | |||
| |||
2010. feb. 21. 19:20 | Válasz | #516 | |||
flow,én anno franciakulcsot tettem rá, kb 2 kg-os kalapáccsal egy nagyot neki és már lazult is.Utána rátettem a fedelet,a lukon át szétcsavartam,mikozben ráléptem páros lábbal a fedélre.ez volt az összenyomó szerszám.:D szerencsére mondta valaki időben,hogy ha simán tekerem szét az fájni fog.
| |||
|
© Zsolt | 2010. feb. 21. 19:23 | Válasz | #517 | ||
Te szedted már szét a kuplungodat?
| |||
| |||
2010. feb. 21. 19:36 | Válasz | #518 | |||
Szerintem nem, de amikor megvettem, akkor szétszedtem a hajtást, a hátsó részen a ferrodó még bőségesen jó volt, a szíj is talán 22 mm széles volt a variátorgögőket cseréltem, mert azok kockásra voltak kopva, az kapott Malossit. Ja meg a főtengely és a kuplung csavaranyákat cseréltem le mert azt szétbarmoltam. Utána vettem az elektromos kulcsot, de hosszabb csavarokat tettem fel és megkentem csavarrögzítővel is. | |||
| |||
2010. feb. 21. 19:43 | Válasz | #519 | |||
Nem, nem. Fordítva. A csavart fogd be a satuba és valakit kérj meg hogy segítsen. Megfogjátok a szerkezetet 4 kézzel és lecsavarjátok. Illetve meglazítjátok. Ha a kopóréteg úgyis odavan, tekerj rá rongyot és fogd meg valami böszme negy vizeskulccsal. Ha meglazult, egyikőtök lefogja a felső részt, a másik lecsavarja a csavart kézzel. Jönnie kell. Visszatenni ugyan így. Egy ember lenyomja, a másik ráteszi a csavart majd a rögzítés. Ferrodolozás : Róna KFT Budapest. http://www.ronakft.hu/kezdhu.html | |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 21. 19:46 | Válasz | #520 | ||
Hát fiuk nagy nehezen lelket vertem az ""ujj"" majába és mentem vele egy nagy kört,Szenzácios volt,de az elsö fékem elég gyatra. Tárcsa,betét ok .A régi majám féke sokkal jobb volt,igaz ott fém fékcsö volt.Lehet hogy ez a baj??
| |||
|
© Zsolt | 2010. feb. 21. 19:51 | Válasz | #521 | ||
Nem,nem az a baj. Légtelenítetted? Fékolajcserével egybekötve érdemes lenne. Én a betéteket berakás előtt egy asztalra fektetett durva csiszolóvásznon párszor áthúzom.
| |||
| |||
2010. feb. 21. 19:52 | Válasz | #522 | |||
Én nem tudom, mert az XV-n annó lecseréltem fémfékcső, de szinte semmi különbséget nem vettem észre. Ha minden jó akkor esetleg a karmantyúknál lehet valami kopás. Ez az én véleményem! | |||
| |||
2010. feb. 21. 19:53 | Válasz | #523 | |||
Cserélni kell a fékcsöveket rendszeres időnként, mert a fékolaj megeszi és nyúlik, tágul. De lehet hogy levegős nem? Vagy a betétek olajosak. Ki van már takarítva?
| |||
| |||
© Zsolt | 2010. feb. 21. 19:54 | Válasz | #524 | ||
A probléma a kuplunggal az, hogy nem lehet ellenfogni. De ha van kéznél két pillanatszorító a tárcsákat le lehet szorítani egy lemezre vagy pank asztallapra. Az anyát bizony meg kell kalapálni vagy melegíteni. Le is lehet barmolni, de drága lesz egy olyat szerezni!
| |||
|
© satyapapa | 2010. feb. 21. 19:55 | Válasz | #525 | ||
Légtelenités ok,dugattyuk rendben,féknyomás jó és egyforma,enyit megnéztem aztán ujjaim elgémberedtek a hidegben. | |||
|
2010. feb. 21. 22:17 | Válasz | #526 | |||
Én a kuplungot egy nagy satu segítségével oldottam meg, amely satu pofája annyira szétnyit, hogy a szíjtárcsa átmérője ill. a két pofánál + beférjen puha fa (pl. cserépléc) megy pofák és lécek közé a szíjtárcsát vízszintesen befogtam a csavarral felfele...jó húzósan, majd a csavar sarkait tompa vágóval a letekerés irányában megkalapáltam finoman határozottan. ezután már könnyen levehető a csavar.. a felrakását hasonlóképpen csináltam, csak minimális csavarrögz | |||
|
2010. feb. 21. 22:18 | Válasz | #527 | |||
minimális csavarrögzítővel bekenve szintén finom kalapácsütésekkel húztam rá.
| |||
|
© rizsa | 2010. feb. 22. 22:05 | Válasz | #528 |
Kuplungszerelés légkulcslal/46mm/vigyázzatok,kevés hijján a legnemesebb testrészem bánta.Egy kisebb motornál a letaposás megoldhato,de itt ne kisérletezzetek.Meglazit majd menetesszár 3db anya,valami lemezdarab,kicsi emelés,ahogy le van irva a letöltésben.Ezek után könnyedén szétszerelhetö.Még egy dolog nekem a kalapálás melegités nem segitett,de a légkulcs igen.Szegedieknek ha kell szivesen tudok segiteni.
|
© satyapapa | 2010. feb. 23. 21:44 | Válasz | #529 | ||
Van kép a galériába a most vásárolt majámrol (ZsViktornak )köszönhetöen
| |||
|
2010. feb. 24. 05:49 | Válasz | #530 | |||
Király a színe, jól bírna 1-2 díszcsíkot!
| |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 24. 16:49 | Válasz | #531 | ||
Köszi---természetesen,mint örült motoroshoz mélton nap mint nap kicsit változik..Már egy kicsit másként néz ki mert néhány disz fellkerült rá.Remélem ezt hamarosan személyesen is meglátjátok.Rengeteget dolgozom a gépen,de ezek csak aproságok,de szépek. Ami a fontosabb az összes vezeték átnézése,az érintkezök tisztitása,persze a bowdenek is stb, | |||
|
© satyapapa | 2010. feb. 24. 17:04 | Válasz | #532 | ||
Fiuk-- kéne nekem egy nagyon közeli kép a sztender rugó rögzitése a vázhoz,sajna nekem ez a kis fém darab hiányzik igy csak az oldalsztendert tudom használni.Felhegeszteném a rugó tartó kis fémet de nemtudom hogy néz ki ,milyet csináljak.Ha tudtok segiteni akkor az emailra kéne a kép.Köszi
| |||
|
© Karcsi | 2010. feb. 24. 17:10 | Válasz | #533 | ||
készítem a képet és már küldöm is...
| |||
| |||
© Karcsi | 2010. feb. 24. 17:19 | Válasz | #534 | ||
képek postázva ... remélem tudtam vele segíteni... Jó szobrászkodást.. | |||
| |||
© Karcsi | 2010. feb. 24. 17:45 | Válasz | #535 | ||
küldtem egy találós kérdést is... remélem kapásból tudtad a választ | |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 24. 18:27 | Válasz | #536 | ||
Köszi super.holnap csinálom is-
| |||
|
2010. feb. 24. 20:05 | Válasz | #537 | |||
Satyapapa! Fél füles infóként Te tudsz olyan légterelőt, vagy szélesítőt, ami Gelilaci motorján van? Értékelné a térdem. Múltkor motort cseréltem, de ruhát nem és igencsak fáztam. | |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 24. 20:17 | Válasz | #538 | ||
Hasonló most készül
| |||
|
2010. feb. 24. 20:23 | Válasz | #539 | |||
Oszt mennyit kostál egy pár? A festés már az én dolgom. | |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 24. 20:29 | Válasz | #540 | ||
Küldtem emailodra.
| |||
|
2010. feb. 24. 20:32 | Válasz | #541 | |||
Köszi!
| |||
| |||
2010. feb. 25. 09:45 | Válasz | #542 | |||
SatyaPapa! Még tavaly én is beneveztem egyre, saját célra. Lehet hogy eljött az én időm is...?
| |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 25. 20:11 | Válasz | #543 | ||
TAMÁS-Na igen most készül a sablon ,ha az enyém fog tetszeni akkor GÓ.Remélem minden ujjitásom megtudom csinálni addig amig összefutunk.
| |||
|
2010. feb. 27. 19:43 | Válasz | #544 | |||
Elkészült a számtangépem is! A Majám is darabokban van. Hétfő délután újra kimegyek a garázsba és szétszedem a hengerfejet, valamint lepontosítom a gyűrűket. Az olajfogyasztást és a füstölést az olajáteresztő/ alsó/ gyűrű beragadása okozta. Valamint a szelepszárszimering hibája. Olajos a szívószelep. Ránézésre a henger jónak mondható. Válla nincs a hónólási nyomok végig kopásmentesen láthatók, de majd a mérés fogja eldönteni. Fecó már látta! | |||
|
2010. feb. 27. 20:12 | Válasz | #545 | |||
Zsolti fotózz amennyit csak bírsz! Főleg a célszerszámot jól jön még a 250-es tábornak!
| |||
| |||
2010. feb. 27. 20:34 | Válasz | #546 | |||
Sajnos a fényképezőm a hétvégét Pesten tölti és ezért csak a telefonnal tudtam fotózni. Gelilacinak elküldtem a célszerszának nevezett kütyüt, Ő tudja, hogy hogyan kell a dokutárba tenni, remélem, majd Ő csatolja az övéhez, vagy majd közzé teszi. Ha rakom össze akkor majd fotózok. | |||
| |||
2010. feb. 28. 15:02 | Válasz | #547 | |||
Úgy emlékszem Urak, hogy a doku tárban nincs arról írás, hogy a blokkot hogyan tettétek a helyére. Akkor aki már túl van rajta az ossza meg velem is! Igazából az érdekelne, hogy a felfüggesztéseket hogyan állítottátok be, hogy a szilentek ne feszüljenek. Motor be, csavarok a helyükre, sztenderről le és utána húztátok meg e csavarokat, esetleg még valaki rá is ült, hogy legyen rajta terhelés? Köszi | |||
|
2010. feb. 28. 15:25 | Válasz | #548 | |||
Olvastam a dokuban, hogy NGK DR8EA a hivatalos gyertya. Esetleg nem tudja valaki, hogy ugyanez 2-3-4 pólusúban milyen névre hallgat? | |||
|
© Zsolt | 2010. feb. 28. 16:28 | Válasz | #549 | ||
A dugattyút érdemes lenne gyűrű nélkül beletenni a hengerbe, és betolni középig.ha nagyon komoly lógás van, nem segít a gyűrűzés.
| |||
|
2010. feb. 28. 17:32 | Válasz | #550 | |||
Mindenképp a legfontosabb a mérés és csakis utána fogok dönteni. Elég nagyok a gyűrűk végei közé megadott tűréshatárok, főleg az alsónál. Holnap estére már okosabb leszek. 17 óra után megyek szervizelni. | |||
| |||
© SPOJLERES | 2010. feb. 28. 17:35 | Válasz | #551 |
ÉN mondjuk már 3x kivettem a motort de ugyan ugy raktam visza persze két embernek könnyeb lenne semmi ördöngösség nincs benne hacsak az nem hogy én felbakoltam a mocit az ülés alatt egy keresztbe tett gerendával ugy hogy a sztender se érte a födet
| |
2010. feb. 28. 17:39 | Válasz | #552 | |||
A szilentekkel meg nem is foglalkoztál? Ugyanabba a helyzetbe tetted vissza, ahogy kivetted? Hisz akkor lógott/feszült/ a blokk, viszont szerintem, ha úgy szereled vissza, akkor meg a terhelés hatására továbbra is feszült a gumiszilent. Ez az én elképzelésem és emiatt is érdeklődők. | |||
| |||
© SPOJLERES | 2010. feb. 28. 17:39 | Válasz | #553 |
MEG kéne mérni százados tolomérövel a dugot-hengert és a service manualba leirt adatok alapján meg a szakember véleménye alapján dönteni
| |
2010. feb. 28. 17:41 | Válasz | #554 | |||
Meg is van beszélve a szakival. Bár ahogy dumáltam vele látatlanban azt vettem ki a szavaiból, bár konkrétan nem mondta, hogy ha nincs érezhető váll és végig tisztán látható a hónolás nyoma, akkor lehet, hogy nincs szükség a fúrásra, hónolásra. De mindezt holnap este tudom majd meg. | |||
| |||
© SPOJLERES | 2010. feb. 28. 17:43 | Válasz | #555 |
NEM TELJESEN mert nekem madisonom van a motor ugyan az de a felfogatás nem valoszinü nekem adta magát 1xüen a szilenthez nem kellet nyulni az elöréb volt és sztem az enyén 1xüb:-(
|
© SPOJLERES | 2010. feb. 28. 17:45 | Válasz | #556 |
AKKOR valószinü türésen belül van
| |
2010. feb. 28. 17:49 | Válasz | #557 | |||
Így igazad van, hisz, ha nem szedted le a szilenteket, akkor minden a helyére ment vissza, de én leszedtem és emiatt kérdezem, meg van az a "kutyacsont" szerű szilent is az enyémben, nem csak a motortartó.
| |||
| |||
© SPOJLERES | 2010. feb. 28. 18:18 | Válasz | #558 |
AZT nem tom a kutyacsont ojanra nem emléxem
| |
2010. feb. 28. 18:49 | Válasz | #559 | |||
A blokk beépítését érdemes lesz megkérdezni GeliLackótól, Ő most csináltatta a hátsó tengely blokkban lévő csapágyát, ami miatt az egész blokkot szét kellett szedni. Szerintem nem teljesen mindegy hogy van ráengedve a súly a blokkra, illetve a hátsó kerékre. Könnyen ki lehet ütni egy csapágyat vagy szilentet. Illetve akár csavarodhat is ha a levegőben van meghúzva minden és feszül valahol mikor leengeded a földre.
| |||
| |||
2010. feb. 28. 18:56 | Válasz | #560 | |||
Erre gondoltam, ezért is kérdeztem! Köszi | |||
| |||
2010. feb. 28. 19:12 | Válasz | #561 | |||
Ezt reagáljátok le!!!! http://www.quadmotor.hu/?p=7&kat=93&termek=248 | |||
|
2010. feb. 28. 19:17 | Válasz | #562 | |||
Nem jó, mert az 66 mm-es szett!!! Ezt nézzétek meg, ez a 69-es! http://www.quadmotor.hu/?p=7&kat=93&termek=249 | |||
|
2010. feb. 28. 19:32 | Válasz | #563 | |||
MesziZs. Én vettem ki az enyémből a blokkot és egyedül raktam vissza.Raktam alá egy kis sámlit,arra egy deszkát és azon huztam ki ill.toltam vissza a helyére.Szerintem ha lóg is kisebb terhelést kap a szilent mint üzemközben.Igy a blokk súlyával lóg,menetközben meg,motor utas egyebek.Nem fog eltekeredni.Gyűrűzéshez annyit,hogy nekem is látszott a hónolás nyom,új gyűrűk szépen összezártak mégis 1000 km után újra zabálta az olajat. A henger oválisra kopik,az új és régi alkatrész nem jól kopik össze.Tehát ha mégegyszer tenném,fúratnám,max egy hangya fas.nyival nagyobbra.Olyan fél bejáratottra.Amúgy olvastam egyszer,hogy az egyhengeres tektetett robik tipushibája az olajfogyasztás.Sok új burginál el is ismerte a gyár.Kartelgáz elvezetési hibát hoztak ki,hogy egy része attól van.Szóval fúrass inkább,én is megbántam,hogy nem tettem. | |||
|
© Zsolt | 2010. feb. 28. 19:44 | Válasz | #564 | ||
Én is gyűrűztettem 4 éve. 21 ezret mentem vele, az olajfogyás 13 ezer után jelentkezett. Az enyémet még nem csinálom, előbb műszakira megy április közepén. Addig összeszedem az alkatrészeket. Ami biztos: Prox dugattyúszett megy bele, ahhoz sokkal könnyebben lehet venni gyűrűt. Egy készlet most 20 rúgó.
| |||
|
2010. feb. 28. 19:50 | Válasz | #565 | |||
Szóljatok a gyertyához is!
| |||
|
2010. feb. 28. 19:51 | Válasz | #566 | |||
Nekem emelő van alatta és az meg keréken gurul.
| |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 28. 19:58 | Válasz | #567 | ||
Azt hiszem van majába való 2-polusu palládium gyertya.Sajna nagyon drága,igy nem probáltam.Többet nemtudok.
| |||
|
2010. feb. 28. 20:07 | Válasz | #568 | |||
Ha oválra kopik azt is mérni lehet.A mérésnek mindent mutatni kell, és meg is mutat ha jól mérik.Szerintem csak akkor kell fúrni ha valamerre kopott.Ugyanazt a tűrést adja ha megfúrt hengerbe teszel túlméretes dugót és szettet, mint a nem kopott alapméretűbe új alapméretű dugót.Hangyaf..nyit fúrni nem lehet, mert megvannak a túlméretek fokozatai.Típusfüggő, a kisebbeknél 0,25mm a nagyobbnál 0,5 is lehet a túlméretlépcső.Az igaz, hogy az új gyűrűk nehezen kopnak be, mert egy teljesen símára kopott felületen szaladgálnak.A mérés szerintem nagyon fontos, és utána lehet dönteni.
| |||
|
2010. feb. 28. 21:49 | Válasz | #569 | |||
A 250-es Majesty túlméretei 0,5mm-emként lépnek fölfelé: 69mm az alap, - 69,5, - 70, - 70,5 - és 71mm a vége. 4 alkalommal lehet fúrni, hacsak valaki úgy nem jár mint én, hogy a dugó keresztbe fordult és megnyomta a hengerfalat. Szerencsémre a vízér felé nem repedt meg a hengerfal, de egyből a második lépcsőre kellett fúrni.. Ha valóban van benne minimális ovalitás is, érdemesebb az első lépcsőt választani. Fúrás után tud a hegerfalhoz hozzákopni szépen a gyűrűsor. | |||
|
© jasa | 2010. márc. 01. 17:10 | Válasz | #570 | ||
"...az egyhengeres fektetett robik tipushibája az olajfogyasztás.Sok új burginál el is ismerte a gyár.Kartelgáz elvezetési hibát hoztak ki,hogy egy része attól van...." Szerintem ez kicsit közhelyes általánosítás. Ami meg a burgik kartergáz elvezetési hibáját illeti, hát ilyet a burgman fórumon több ezer hozzászólást átolvasva sem találhatsz, pedig biztos előjött volna, főleg ha "típushiba". Konkrétan a kartergáz visszavezetés igen akkurátusan van megoldva pl a 250, 400- asoknál, én kizárnám az emiatti gyors motorkopást. Normál esetben 1-1,5 dl/1000 km az olajfogyi. Ha jól emlékszem Joe, a majád ennek többszörösét fogyasztotta ugye ? | |||
| |||
© Kiss Róbert | 2010. márc. 01. 18:35 | Válasz | #571 |
Sziasztok! Tamás! Nagyon köszi a mailt! Nagyon jo az instrukcio! |
© ansa | 2010. márc. 02. 14:02 | Válasz | #572 |
Sziasztok! Fúrás előtt áll a gép,és nem tom mien dugót vegyek bele.Mert ahogy néztem,Meteor lenne 30-35ér,proxot,vertexet nem találtam.,és a 30at is sokallom.Lehet Proxot 20-ért venni? Főtengelyfelújítás mennyibe kerülhet? | |
2010. márc. 02. 14:37 | Válasz | #573 | |||
Szia. Momentán mibe keresel dugattyút? Ha 250 es majesty akkor a prox dugó Győrben a City Bike webáruházban 19,845 Ft. | |||
| |||
© SPOJLERES | 2010. márc. 02. 14:37 | Válasz | #574 |
ANSA ÜDVÖZLÜNK a csapatban
| |
© ansa | 2010. márc. 02. 15:30 | Válasz | #575 |
Köszönöm az üdvözlést,régebben jártam már itt,csak aztán valami gond valt a regisztrációval,de most megint jó.
| |
© ansa | 2010. márc. 02. 15:32 | Válasz | #576 |
250-es majesty blokk van a leonardomba elvileg....aza fura,hogy tegnap voltam a city bike-ban,(mert győri vagyok),és 33000-ért mondtak Meteor dugót...márt nem tudnak,ami olcsóbb lenne,azt mondták.Elég fura,jó lenne,ha neked lenne igazad,mert elég nagy a különbség,ennyi árkülönbözetből a vezérlánc is meglenne,ami szintén totálkár....
| |
© Zsolt | 2010. márc. 02. 15:36 | Válasz | #577 | ||
|
© ansa | 2010. márc. 02. 15:45 | Válasz | #578 |
Hát nem olcsó,az tény,de még mindig jobb a 19ezer,mint a 33 ezer,köszi a linkeket,eddig én is kerestem,de nem találtam.Ráadásul ez is Győrben van,ezt a mákot....Esetleg egy helyet,ahol jól furnak?Télleg,az hogy műxik?Felfurja a szaki akkorára,amekkorára minimum tudja,és utána hajtsak hozzá dugót,vagy odaviszem a 70-es dugót,és nesze bökd meg 70-re,vagy belefér a karc,vagynem?Vagy leveszem a hengert,megméretem a szakival,és akkor megmondja,mekkorára lehet furni?Csak mer olyan szisztéma lenne jó,hogy minél kevesebb ideig legyek moci nélkül ugye....
| |
© Zsolt | 2010. márc. 02. 15:50 | Válasz | #579 | ||
A dolog a következőképpen működik: leveszed a hengert, majd rámérsz a szakival. Ő megmondja, hogy milyen dugót vegyél. (0,5mm-es lépcsők vannak) Ha megvan az infó megveszed, és a szaki a kezébe adott dugattyúhoz fúrja.
| |||
|
2010. márc. 02. 16:32 | Válasz | #580 | |||
Ez így van! Ma elmentem a Yamahába, hogy kérdezzék meg, hogy mennyi lenne az annyí? Közben elgurultam a fúrós bácsihoz is. Mért és véleményezett! Vétek lenne bántani a hengert és a dugót! Valamint Ő még a gyűrűket is visszarakná egy alapos áztatás és tisztítás után, mert a hézagok is beleférnek a határba. De, hogy nyugodtan tudjak aludni azt javasolta, hogy gyári Yamaha gyűrűket tegyek rá és ennyi! Közben csörögtek a Yamahától és szerintem barátságos áron 10.700ft-ért van gyári gyűrűszett. Aztán a többi már HORROR!! Hengerfejtömítés 7300ft Talptömítés: 3000ft. Most figyeljetek!!!!! Szelepszárszimering: 3300ft/db!!!!!!! A tömítéskészlet meg 24ezer pénz! Valószínűleg holnap megrendelem a gyűrűket és a tömítést meg valamelyik Net-es webárúházból. E-motorparts 6600ft, Natix 6700ft, meg még keresgélek a világhálón! Egyenlőre így áll a Maja! | |||
| |||
© ansa | 2010. márc. 02. 16:34 | Válasz | #581 |
Van ötletetek,hogy vajon mi okozza a hihetetlenül magas olajfogyasztást?Bár ugyis szét kell szedni,mert szinte biztos,hogy gyűrű gond,mert szelepszárnál ennyit nem lehet benyelni,lassan 100 km-en másfél liter....és ahogy fogy az olaj,ugy csökken a fogyasztás is,gondolom a pumpa nélküli,fröcskölős rendszernek köszönhetően...Szóval ez gyűrű lehet,vagy esetleg,szelepszárszimering,Ja,és meg is eszi természetesen,mer füstöl igen....Viszont ha megyek vele fix 100-as tempot huzamosan,akkor semmi füst...inkább ha megyek lassan,és ráhúzom a gázt,akkor boritja ködbe a hátteret
|
© ansa | 2010. márc. 02. 16:37 | Válasz | #582 |
Hát ezaz,hogy a komplett tömítésszett meg kb.6-8 ezer,amiben szintén benn van a szelepszár-szimmering is..szóval akkor most a 6-8ezres ratyi,vagy a 30ezres gazdija igen éhes? Ez azér szopó,mer ha már az ember szétszedi,összerakja,uj cuccokkal,hosszútávra tervezve,és egyszercsak egy tavaszi turánál megadja magát a talptömítés,akkor lesz ám olcsó húsnak hig a leve....de a 30 ezer dztemakkor is irreális | |
© ansa | 2010. márc. 02. 16:38 | Válasz | #583 |
Bocs,figyelmetlen voltam,nem 30ezer,"csak" 24ezer.... akkor is | |
2010. márc. 02. 16:41 | Válasz | #584 | |||
Az enyém nem túlzottan ette az olajat, de füstölt és büdös volt! Most, hogy szétszedtem és a szakik is megmerték egyértelműnek tűnik, hogy az olajgyűrű volt leragadva. Elég furfangos szerkezet, 2db 0,3mm-es gyűrű között van egy 0,9mm-es és 1,2mm vállú harmónikaszerű gyűrű, ez feszíti a két vékonyat. Na ez volt nálam megtelve lerakódással és emiatt feszült be és ezért nem tudott megfelelően dolgozni. Attól függetlenül a szelepszárszimering is tud meglepetést okozni, de a szelepvezető is. Most hogy szét van szedve, ha kell kép vagy valami, akkor nyugodtan írj és fényképezek, meg súgok, ha tudok! A letöltésekben profi dokumentációk vannak! Hála elődeinknek, akik már túl vannak azon amin mi csak innét vagyunk! | |||
|
© Zsolt | 2010. márc. 02. 16:44 | Válasz | #585 | ||
Az utángyártott tömítések nem olyan rosszak, nekem is az van a gépben és már 4 éve megy. Az olajfogyasztás az elkopott olajlehúzó gyűrű miatt van. A gyűrűzés jó megoldás, ha nem ovál a henger. Ha egy gyűrű készlet 10,5 rúgó, egy dugattyúkészlet (gyűrűvel, csapszeggel) meg 19,5, akkor inkább az utóbbi. A fúrás helyfüggő, olyan 3000 körül csinálják.
| |||
|
2010. márc. 02. 16:45 | Válasz | #586 | |||
Tudod itt az a gond és épp Fecóval ezt beszéltük, hogy rettenetessen gumicsere párti, és azon belűl is csak a minőség jöhet szóba nála /szimeringek, szilentek/. Csakhogy, ha bemegyek az autósboltba a legdrágább szelepszárszimering is szerinte 500 ft alatt van. Akkor ez miből van? Aranyból? Minden esetre én megrendelem az ócsó 6-7 ezres készlete, meg beugrok az autós bótba is mert ott 30% kedvezményem van aztán majd összehasonlítunk! | |||
| |||
2010. márc. 02. 16:52 | Válasz | #587 | |||
Most kaptam egy levelet Szombathelyről hengerfejfelújító mühelyben dolgozó barátomtól. Közzé teszem egy részét! FECÓ majd Te is olvassad el!! " Szóval visszatérve a Maya-ra, természetes, hogy jó rá az autó szelepszárszimmering....! Az a helyzet, hogy a Rentz, vagy a Götz szimmeringek bőven megfelelnek a célnak. Hatos a szelepszár, de mennyi a szimmeringhely? Ez a másik méret ami meghatározza a szimmeringet.... Amire rámegy. Általában 9/6-os szokott lenni, ez az általános a 16 szelepes autóknál, de előfordul, hogy 10/6. Ezek a szimmeringek kb 200 ft-ba kerülnek amúgy. Butaság lenne megvenni a nagy gyári Yamaha, stb szimmeringet.." | |||
|
© ansa | 2010. márc. 02. 16:53 | Válasz | #588 |
Oké,köszi előre is,mondjuk én kb két hét mulva állok neki,(most még van egy 5 literes olajam),és akkor majd lehet,hogy kérdezősködök. Egyébként nekem több gond is van vele.... Először is egy ideje iszonyatosan eszi az olajat.. Másodszor tavaly lefele egy felüljárón megállt a technika,kiderült,hogy annyira megnyúlt a lánc,hogy ledobta,mint a ruszkiverseny.... Túlélte,megpatkoltuk e feszítőt egy 11es krovafejjel,ippen jó lett,megfeszitette a nemkicsit megnyólt láncot,és azóta is jó...na persze cserélnem kell sos,mert megeszi a lánckerekeket,hs még nem ette meg.. Harmadszor mostanában hidegen nincs alapjárat,melegen meg nagyon magas,van,mikor visszaáll,de az ritka.. Tehát valami a karbival is van... Negyedszer a motor hangja is elég fémes,kattogós,jó esetben a nyúlt lánc miatt,rossz esetben főtengely?? És akkor még vannak olyan jelenségek,hogy pl annyira rázza a motor járás közben a "kasznit",mintha kb.fixre be lenne csavarozva szilent nélkül,az is idegesít.. Ugyhogy kiváncsi leszek,mennyibe fog ez összesen fájni... | |
© Zsolt | 2010. márc. 02. 17:19 | Válasz | #589 | ||
Így már sok lesz a vége. Javaslom vegyél egy olcsó donormotort és ültess át mindent. A D.I.D. vezérműlánc olyan 13 E körül van.
| |||
|
2010. márc. 02. 17:31 | Válasz | #590 | |||
Ez már sok! Zsolttal egyet értek! Bár én még ilyen mélységekben nem voltam a motoromban. Ezért is fordulok azokhoz, akik már túl vannak egy javításon. A vibráció az egy rettenetes ellenség. A nagy vasam csinálja ezt 1700-2200ford között és még egy szerelő sem tudta megadni rá a választ, hogy mi okozza. De van még egy reményem, aki tán okosabb mint a többiek, de sajnos 200ezer alatt nem nagyon fog megállni a buli. Drága motor-drága javítás! | |||
| |||
2010. márc. 02. 17:34 | Válasz | #591 | |||
Megkaptam a választ a kínai dugó-gyűrű garnitúráról! Maximálisan korrekt módon azt javasolta a cég alkalmazottja, hogy felejtsem el!! Kínait csak Kínaiba! | |||
|
2010. márc. 02. 20:12 | Válasz | #592 | |||
FECÓ! Szelepcsiszolásra válassz szakitól! " Szelepbecsiszolás: Akkor szükséges, ha nincs megfelelő kompresszió, vagyis nem megfelelően zárnak le a szelepek... Ezt házilag valóban benzinnel, vagy higítóval szokták ellenőrizni. Ha nem folyik le, akkor rendben(talán). Én ezt egy speciális ún. vákumteszttel nézem, ami másodpercek alatt pontos mérési eredményt ad. A szelepülést nem csiszolom, hanem egy 35000 euros SERDI ülékmaró gépen végzem, a Maya hengerfej kb 10 percet venne igénybe, beállítással együtt....:) Annyit tudok ajánlani, hogy ha esetleg nem vagy biztos a zárásban, akkor bátran hozd el hozzám, én pedig következő napon ingyen és bérmentve megcsinálnám Neked szelepköszörülés-ülékmarás, tokkal-vonóval, szimmeringgel..." | |||
|
© ansa | 2010. márc. 02. 20:48 | Válasz | #593 |
200 ezer?????az egész motor nem ér annyit!! Dugó,furás,+tömítés +lánc kb.50ezer,ha kell főtengelyfelújítás,az még +40 000 kb,az össz 90 ezer,akkor mi még a 110000? A donorral az abajom,hogy lutri,ugyanugy előjöhetnek ezek a dolgok,hiszen az enyémnél is mikor megvettem ,doxa volt,tetem bele castrol power racing olajat,és utána fokozatosan szaródott el...Ja,és 10 mayas/leos emberből 8 panaszkodik,hogy vagy eszi az olajat,vagy egyéb gond van...szóval sztem megcsinálom az olajfogyasztást,meg a karbit,láncot,és remélem,jó lesz ennyi javítástól..ha nem,akkor bizony gáz van... | |
2010. márc. 02. 21:05 | Válasz | #594 | |||
Nem jól olvastál!!! A Nagy vasamról írtam és nem a Majáról! Honda GoldWing GL1200 Aspencade | |||
| |||
2010. márc. 02. 21:13 | Válasz | #595 | |||
Mindent ingyen megcsinál??35 ezer Eurós gép??? Mi ez fokvárosi gyémántcsiszoló? Semmit nem értek.
| |||
| |||
2010. márc. 02. 21:15 | Válasz | #596 | |||
Az elmondottakból ítélve elég nagy csoda hogy elindul.Komplett felújítás!
| |||
| |||
2010. márc. 02. 21:16 | Válasz | #597 | |||
Gold-os barátom és hengerfejfelújítónál melózik. A gépnek ennyi az ára és a cziszolást csinálná meg valamint összerakná és ráakasztaná a szelepszárszimeringet. Csak el kellene mennem Szombathelyre. | |||
| |||
2010. márc. 02. 21:19 | Válasz | #598 | |||
Elolvastam az ALKATRÉSZBÁZIS rovatban írtakat. Mi a véleményetek??? Gyári Yamaha gyűrűk a motoromba,a dugó maradna a régi, amit a szaki jónak ítélt vagy a PROX dugó-Gyűrű szett? | |||
|
2010. márc. 02. 21:20 | Válasz | #599 | |||
A véleményem, ellenőrizd le és ha jó ne bántsd!
| |||
| |||
|
|
|