Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Kenőanyagok
Olajokról, zsírokról bővebben, tapasztalatok alapján is

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Kiss Róbert2011. ápr. 14. 19:55 | Válasz | #177 
Haliho.
Mi volt a baj a castrollal?

 © juhász béla2011. ápr. 14. 17:58 | Válasz | #176 
Ugy ahogy mondod Tamás.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

Mosquito2011. ápr. 14. 15:27 | Válasz | #175 
Motul scooter power 5w-40 a Burgiba szintén Motul 5100 10w-40 est használok.
Nekem a Castrol nem jött be.

Olajat meg mindenki olyat tesz bele ami a saját tapasztalatából és mások elmondása alapján jónak ítél meg ill. a pénztárcája megenged.

tamas2011. ápr. 14. 14:32 | Válasz | #174 
Nagyon érdekes, rovatról rovatra figyelem hogy egy bizonyos kérdésre adott válaszoknak nem egy alkalommal vita a vége.

Nem vitatkozni kéne a másik álláspontjával, azt majd személyesen. Mindenki írja le hogy neki mi a saját tapasztalata, mi nem kezelési útmutatóként szolgálunk, hanem segítünk. A saját tapasztalatainkat osztjuk meg. Ha bárki megfogadja, az már az Ő, meg az adott alkatrész, ill. olajgyártó felelőssége. a tanácsokban az a jó, hogy nem kell őket megfogadni. No meg soha nem az a hülye aki adja... Mindig az aki megfogadta.

Úgyhogy ne vitázzatok, csak simán írjátok le a saját tapasztalatotokat, a többi a kérdező dolga. Majd Ő eldönti melyiket választja!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2011. ápr. 14. 14:28 | Válasz | #173 
Én Repsol robogó olajat használok, az hogy 5,10,15W-s, az legyen a blokk állapotának kérdése, illetve annak hogy milyen hidegben használod. Az egyéni tapasztalatok a döntőek, azoknak a motoroknak amiknek nincs olajszűrője ha jó minőségű olajat töltesz bele majdnem mindegy hogy melyik márkát választod, mind jó.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © SPOJLERES2011. ápr. 14. 10:42 | Válasz | #172 
Bocsi akkor nem jót hanem jobbat irtak róla mint a többiről
Amugy meg ha felfele megy az ára ellentétben az actevoval akkor valószinű az derül ki róla hogy rossz ugye :-( és ne vegyétek
Bocs hogy beirtam,
én amugy már 4x cseréltem le ezt az olajat és nem derült ki rola hogy rosz
Tegyetek bele amit akartok

gábor2011. ápr. 14. 10:27 | Válasz | #171 
Nem akarok akadékoskodni de én olyan olajról vagy adalékról még nem olvastam amiről ne írtak volna jót!!!!Mire kiderül hogy nem is olyan jó már annyi km-et beletettél hogy úgyis a saját zsebedből kell állni a javítást.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © SPOJLERES2011. ápr. 14. 10:21 | Válasz | #170 
Én a liqui molly 10w40 4t motorkerékpár olaját javasolnám mert jókat irnak róla és nekem az előző motoromba mikor actevorol váltottam át erre akkor észre vettem a ledsoros olajnyomásmérön hogy nagyobb vele az olajnyomás legalább 2x ese
Sztem nem mindegy
Tavaj még nagyker áron az actevo volt drágább 300ft tal most meg az az olcsób annyival sztem realizálodtak az árak
Én tuti mindig ezt fogok használni

gábor2011. ápr. 14. 07:03 | Válasz | #169 
Okosak ezek a szerlök talán vegyileg elemzik ezeket a szereket hogy ilyen jÓl tudják hogy mit tartalmaz? mert rá irva nincsen.Bár ugy tudom hogy a motorolajnak is van kén tartalma.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © Góbi2011. ápr. 13. 23:20 | Válasz | #168 
Még 1000 km van vissza, utána kipróbálom a Castrol Actevo 4T-t. Prolongról azt mondja a szerelő cimbi hogy ként tartalmaz és hosszú távon megmarja a fémet, bár rövid távon látványos a javulás. Ebből mi igaz azt mindenki döntse el maga, minden esetre én nem használok ilyet.

meszizs2011. ápr. 13. 16:33 | Válasz | #167 
Én ezt használom!

Motul
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2011. ápr. 13. 15:13 | Válasz | #166 
hát arra a 3ezer km -re ez is jó.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Góbi2011. ápr. 12. 22:51 | Válasz | #165 
Aral 10W-40 4T-t használ valaki? Mi a véleményetek?

 © Zsolt2011. feb. 07. 09:38 | Válasz | #164 
Az évek alatt sok vélemény összejött az olajokkal kapcsolatban. Aki nem akar ennyire belemélyedni a témába annak javaslom a Castrol Actevo sorozat 4T 10W40-es olaját. Sok majás jár vele, tudja gyári ajánlásokat és nem is drága (2000 Ft +/- 10%).
Zsolt

 © satyapapa2011. feb. 06. 20:36 | Válasz | #163 
Hm :::ez is egy vélemény.
Azért hála égnek nemmindig a pénztárca a döntö,bár az is fontos lehet.....
06304373303-vagyok elérhetö

 © Gyurma2011. feb. 06. 20:28 | Válasz | #162 
Szerintem amit a könyve ir attól jobbat fölösleges aki azt le irta valószínű látott már motort a márka az meg igazából csak faxnizás azt a 3000km-t minden kereskedelmi forgalomban kapható bele való olajnak tudni kell legyen az mol a vagy bármi. Beszélgetni lehet itt róla meg másolgatni a googlebol meg 5/40 10/40 meg sorolhatnám még. Pénztárca a döntő meg a használat én pl +10 fok alatt nem motorozom esőben nem indulok el ha közben elkap nem érdekel de nekem ez a hobbym élvezem mikor üzöm! esőben és 10 fok alatt nem élvezem! Olajat meg veszek amihez a legjobb áron hozzá jutok bele való legyen és kész. meg legyen benne a megfelelő szint, és biztos vagyok benne hogy 3000km alatt az olaj miatt nem fog ott hagyni a motor. Erdős Csabi a buel be valvoline-t tesz ő pedig igen használja a vasat az öregebb mociban a gyári motor van még vagyis tavaj az volt ha jol emlékszem 2005ös és nincs a kenésén semmi át alakítás prolong van neki benne az olajhoz. Persze lehet ő nem olvasta a szak anyagot.

 © passat522011. feb. 06. 20:01 | Válasz | #161 
http://www.olajsziget.hu/szemelyauto/5w40/206-castrol-edge-turbo-diesel-5w40
Tegnap rendeltem meg a neten a Sharanba ! A Chevroletbe Valvolinét használok! Épp ma cseréltem! A Yamahába Castrolt!
Pár száz ft-on nem szabad spórolni! Én már a sok év tapasztalata alapján rájöttem, hogy mindig az olcsó a drága!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © satyapapa2011. feb. 06. 19:52 | Válasz | #160 
JÓ választás,,,Én is castrolt használok ,Prima
06304373303-vagyok elérhetö

 © passat522011. feb. 06. 19:44 | Válasz | #159 
Helyesbítek! A 400-as közel 8 ezret!:) Én maradok a Castrolnál!:)
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © satyapapa2011. feb. 06. 19:41 | Válasz | #158 
Azért nemmindegy hogy egy 4 hengeres motor pörög 6-8ezret vagy egy 1hengeres 4-5ezret.
Egy és töbhengeres jármümotorok,fizikai összehasonlitása terheléses üzemmodban,Pl 1henger és 500ccm,vagy 4henger és 500ccm.
A lényeg a lényeg,,,GOOgle:: olajtesztek..ezt javaslom elolvasni...ez szak anyag
06304373303-vagyok elérhetö

 © Gyurma2011. feb. 06. 19:27 | Válasz | #157 
Motoroknál a nagy fordulat szerintem 10000fölött értendő a maja meg nem valószínű hogy fog forogni annyit:))) 10/40 ásványi azt csá

 © satyapapa2011. feb. 06. 19:24 | Válasz | #156 
Miután egy 100 Celsius fok hőmérsékleten 10cSt viszkozitású olaj 150 fokon 3 cSt-re vékonyodik, az így hígfolyósabb olaj miatt javul az áramlás. Az adott fordulatszámhoz tartozó olajnyomás nyilván csökkenni fog, ami egészen addig nem probléma, amíg meg van az elegendő nyomás az olaj áramoltatásához. A hígabb olaj felgyorsult áramlása (magasabb fordulatszámokon) következtében viszont jelentősen erősödik az olaj hőelvezető szerepe. Ez egy kimondottan jó dolog. Versenyhelyzetben éppen erre van szükségünk, minél jobb hűtésre. A forróbb olaj vékonyabb és így javul az áramlás. Az erősebb áramlás jobban elszeparálja a egymástól az ilyenkor óriási terhelés alatt álló mozgó alkatrészeket a motorban. Ez együttesen így kedvezőbb. A nagy fordulatszámú motoroknak vékonyabb olajokra van szüksége. Nem kell sűrűbb olajat használnunk. Csak a gyakorlat igazolhatja be ennek igazságát.
Motorolaj tesztek,,,böl
06304373303-vagyok elérhetö

talicskas2011. feb. 06. 14:14 | Válasz | #155 
csak emlékeztetőnek irom!

tavaj a balatoni talin, ahol tiszteletét tette "EGÜ" Sopronból!

é az ebéd után átnyujtott egy névjegykártyát, miszerint a Majesty Club részére jelentős kedvezményt ad..(ha jól emlékszek közel nagyker ár)

egyetln egy kkötése volt, hogy ne egyénileg adják le a rendelt mennyiségeket, hanem valaki Club szinten szervezze le egyszeri rendelési mennyiség alapján!

csak Motoul olajra szól a felajánlás!
(javaslom olyan ember szervezze az esetleges club szintü vásárlást, aki konkrétan ilyen tipusu motorolajat használ..../én konkrétan nem ugrok rá, mert nem használom ezt a tipusu olajat/)
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © jasa2011. feb. 06. 13:35 | Válasz | #154 
kb. 4 éve, még a kymco-ba vettem egyszer ilyet, akkor is az olcsósága miatt, de aztán átálltam a Castrolra (20w50).

Nekem tavaly eléggé ette az olajat a burgi, de annak megvolt az oka = szelepszár-szimmering. Még a szezon előtt kicseréltetem.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Zsolt2011. feb. 06. 07:14 | Válasz | #153 
Igen, drágán. Mondjuk az máshol is drága, sok barátommal egyetemben én sem vásárolom.
Ezt a céget kerékpár alkatrész apropóján kerestem meg. MTB-be kell hátsó kerék, itt a legolcsóbb.
Zsolt

Mosquito2011. feb. 05. 21:54 | Válasz | #152 
Nem ismerem ezt az olajat.
Viszont a Motul olajakat áll@ti drágán adja!

 © Zsolt2011. feb. 05. 20:18 | Válasz | #151 
Uraim! Ismeri-e valaki ezt az olajat? LINK.
A weblapon ásványinak írják, de szerintem félszintetikus. Jó az ára.
Zsolt

tamas2011. feb. 05. 17:06 | Válasz | #150 
?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2011. feb. 05. 14:56 | Válasz | #149 
HÁt én kész vagyok !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
06304373303-vagyok elérhetö

 © lmisi742011. feb. 05. 14:27 | Válasz | #148 
köszi!

tamas2011. feb. 05. 14:24 | Válasz | #147 
Szia!

A letölthető 125-ös manuál 8-1-es tábláján megtalálod a kért adatokat. Ezek szerint 0,15l hajtóműolaj kell a 125-ös Majesty blokk véglehajtásába.
A 6-11-es táblán megtalálod a szükséges karbantartási dokumentációkat is, szerintem érdemes letölteni és tanulmányozni.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © lmisi742011. feb. 05. 14:13 | Válasz | #146 
üdv!azt szertném tőletek megkérdezni hogy mbk skyliner 125-be (yamaha mayesty motoros)mennyi hajtómű olaj kell bele?

tamas2011. feb. 05. 14:09 | Válasz | #145 
Én is hasonlóan jártam az 5W-s olajjal, szinte itta a blokk, pedig frissem lett felújítva...

Jelenleg 15W 50-es Repsolt használok, olajcserétől olajcseréig csap pár decit kell utánnatöltani. Ha sok a város és nem tud teljesen bemelegedni, akkor többet. Az erdélyi túránkon ahol nagyobb távolságokat tettünk meg egy indítással, az olajfogyasztás nem volt mérhető. 1'000km-en nem fogyasztott semmit, pedig sztrádán folyamatos 100-110 vot a tempó és 200 kg súly volt a motoron utassal, csomagokkal együtt. Szóval mindenki kitapasztalja Neki mi a legjobb és azt használja.
Különben Juhász Béla is 20W50-es Botonddal járt az YP-250-es Majestyvel és 1000'000km-t ment el a blokk felújítás nélkül...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2011. feb. 05. 13:39 | Válasz | #144 
Nekem volt egy olyan szezonom, ami alatt a gép végig megevett 400 kilométerenként 1 liter olajat. Rendszeresen vittem magammal egy flakont, de volt hogy elfogyott és tettem bele azt, ami volt pl. egy vidéki benzinkúton: Mol Botond 20w50. A gép tökéletesen ment vele, sőt később már csak ezt a kategóriát használtam.
A gépkocsi és a motorkerékpár olajok között elsődlegesen a súrlódás módosító adalékokban van különbség. Igaz hogy a motorkerékpár blokkok magasabb fordulaton járnak, de a mindennapi használatban nem járunk a Majánál 6000 ezres fordulat fölött.(nekem van ford.szám mérőm).
Szóval -ahogy Tamás is írta- nekem vannak tapasztalataim, de fontos más véleménye is.
Viszont: 5W kategóriás olajat soha a büdös eletbe nem teszek bele többet, mert keményebben jár vele a blokk és fogy is rendesen vele az olaj.
Egy jó alternatíva lehet, olcsó 4T olaj--> Unix.hu webshop, Aral 4T 10w40 1750 Ft. Ha van kártyája az embernek, akkor még 10% kedvezmény, szóval 1600-ért verhetetlen.
Zsolt

gábor2011. feb. 05. 12:29 | Válasz | #143 
Hogy hozzá szóljak az olaj témához, én úgy gondolom a mi robogoinkba simán megfelel a jobb autóba való olaj is a könyv nem ír semmi féle megkötést azon kivül hogy hogy sg minöségü legyen.Az autó olajok már ezen rég túlvannak,míg a motor olaj itt megrekedt max azt írják rá hogy az sg-nél jobb minőség. Azért mert nagyobb fordulaton üzemel mint egy autó és hamarabb használodna el,az lehet de hát 3000-6000km nél ugy is cserélni kell mig autoknál ma már 20000km-es futásokat irnak elö!!!! Tehát az olaj ennyi idö alatt nem hiszem hogy nagyon elhasználodna.Én például csak annyi különbséget vettem észre a két olaj között hogy a motorba való full.szin olajból több fogyot.Pedig mind a kettö 10W40-es volt.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

tamas2011. feb. 05. 11:22 | Válasz | #142 
Ismét belebonyolódunk az olajkérdésbe, nem árt visszaolvasni ezt a topicot és akkor nem offoljuk tovább a 250-est!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2010. nov. 19. 18:07 | Válasz | #141 
Én is mindig 5-ös olajat nyomok
06304373303-vagyok elérhetö

SomTom2010. nov. 19. 17:36 | Válasz | #140 
Én nyáron is 5w-40-nel megyek.
Jut eszembe, Repsol 5w-40-es olaj most csak 2.200 Ft körü van.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © satyapapa2010. nov. 19. 16:32 | Válasz | #139 
Azoknak akik a hidegebb idöben is használják szemük fényét azaz a maját javaslom,hogy cseréljék le a motorolajat 5W-30ra .Hidegben sokkal kiméletesebben tud müködni a motor, a higabb olajjal, hatékonyabban müködik a kenés, Dermedt vastag olaj nem képes megfelelö olajzási feladatot ellátni,erölteti a motort,nagyobb lesz a kopás.
06304373303-vagyok elérhetö

talicskas2010. júl. 02. 00:36 | Válasz | #138 
SomiTomi!

lefogadom az a hang el fog halkulni ezzel az olajjal!!
majd referálj...(a hang miatt)
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

SomTom2010. júl. 01. 16:21 | Válasz | #137 
Ma vettem Repsol 5w-40-es Scooter olajat. 2.500 Ft/l, most akciós! Hátha valakit érdekel. Nekem eddig bejött.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

gelilackó2010. jún. 28. 15:20 | Válasz | #136 
Ha valakinek kell akkor tudok Castrol Actevo 4T olajat 1700 ft /liter.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Forrest2010. jún. 18. 17:01 | Válasz | #135 
A szerelő ismerősöm belenézett, sőt, valami tisztítófolyadékba be is mártotta, 300 km-rel ezelőtt. Tehát akkor így semmi jóról nem maradok le. No, jövő hét elején megveszem az olajat (beszéltem velük, félrerakattam azt, amit Te ajánlottál; 2500 Ft/l a 2900 Ft helyett), majd jelzem, mire jutottam.

gelilackó2010. jún. 18. 16:26 | Válasz | #134 
A többi ráér ősszel!!
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

gelilackó2010. jún. 18. 16:26 | Válasz | #133 
Igen ! Jót tesz neki hidd el és elég ! Ha netán egyzser miklós felé jársz akkor keress meg és kb 5 perc alatt meg nézzük a légszürődet is milyen állapotban van és ha kell kitisztitjuk.!Ez tartozna még a olajcsere folyamatába.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Forrest2010. jún. 18. 16:18 | Válasz | #132 
Nem, a szétszedést végképp őszre időzítem. De jó, hajlok én a jó szóra, veszek motorolajat is és lecserélem azt is. Nem baj, hogy a többi ezzel járó cserét most nem ejtem meg, hanem ősszel? Mondjuk az, hogy legalább a motorolaj egységes lesz benne, már jót tesz neki.

gelilackó2010. jún. 18. 16:08 | Válasz | #131 
Hát figyelj 3000 km ként kel cserélni nem tudom m,ennyit fogsz majd menni öszig de 2000 vagy annál többet akkor érdemes,meg mondjuk Én alapbol minden eddig vásásrolt jármüvömön lecseréltem az olajat abban a pillanarban ahogy megvettem függetlenül attól hogy az eladó mit mondott, jobb az amit Én látok és ráadásul kis energia megcsinálni és összegben sem nagy történet szerintem ennyit megér.A szétszedés enélkül is megejthető ha nem mész addig vele annyit:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Forrest2010. jún. 18. 15:59 | Válasz | #130 
Ahm. Akkor most cseréljem le szerinted 4 hónapért? Ősszel úgyis valakivel be szeretnék nézni a belsejébe (motorig talán nem, de szíj, görgő (nehezebb kell ugyebár) mindenképp, akkor meg úgyis olaj- és ezzel járó egyéb dolgok cseréje lesz. Ennek ellenére szerinted most cseréljem?

gelilackó2010. jún. 18. 12:28 | Válasz | #129 
De igazábol ha már veszel 2 litert akkor cseréld is le az olajat kb 1,2 liter megy bele és akkor nem lesz benne különböző fajta olaj mert az nem tul egézséges, éa marad után tölteni is kb annak is ilyen 2000 körül van litere.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

gelilackó2010. jún. 18. 12:26 | Válasz | #128 
Igen az jó !
Én speciel Castrol actevo 4T-t 10W40- est,használok lassan 3 éve nagyon bevált !
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Forrest2010. jún. 18. 12:04 | Válasz | #127 
Milyen olajat javasoltok a majába? Utántöltésre vennék most 1-2 literrel. Jövő héten hozom el hétfőn a hajtóműolajat, akkor hoznám el a motorolajat is. 10W40 Castrol? Vagy van valami jobb ötletetek? Nyakam rá, volt már erről többször is szó, de most visszakeresni... az időszűke...

 © satyapapa2010. jún. 17. 20:50 | Válasz | #126 
Válasz ment
06304373303-vagyok elérhetö

 © Forrest2010. jún. 17. 20:41 | Válasz | #125 
Már megrendeltem a Gelilackó által ajánlott Catrol EPX 80W-90-es olajat, jövő héten fogom átvenni és lecserélni a hajtóműben. Lackó azt láttam, hogy hátul a feltöltő résznél a kupak alól szivárog az olaj és mondta, hogy kerítsek valami gumigyűrűt oda. Hát hirtelen ennyi.

Satyapapa, írtam Neked levelet.

 © satyapapa2010. jún. 17. 18:32 | Válasz | #124 
A kifejezetten hajtómüolaj,80W,, speciális Maximum Pressure adalékanyagokat tartalmaz, amely az áttételben, különösen a gyorsításkor vagy fékezéskor gyakori, nagy igénybevételü ütődéseket, tompítja. A nagy ellenállású, képződött film megakadályozza a fém-fém érintkezését az áttételben. Nagy ereje révén kisebb lesz a súrlódás, kisebb mértékü a kopás és az elhasználódás, alacsonyabb a hömérséklet. Ez nagyobb hatékonyságúvá és hosszabb élettartamúvá teszi a meghajtást.
Kevésbé hajlamos a lebomlásra,ami rendkivül fontos az átviteli rendszerben,mivel itt a fémalkatrészek kapcsolódása csuszása által okozot összetett mozgás,az adalék anyagok lebomlását okozhatják...Stb-stb
-----hajtómüólaj teszt-----
06304373303-vagyok elérhetö

 © Sama2010. jún. 16. 09:01 | Válasz | #123 
Köszi Nektek. Megyek hajtóműolajat venni.

 © Kiss Róbert2010. jún. 15. 23:23 | Válasz | #122 
Na jó! Lehet hogy nem mentem vele 40000-et de 25-öt biztos!!! Asszem pénteken le cserélem!!!

 © satyapapa2010. jún. 15. 19:59 | Válasz | #121 
mindenkép ,hasznosabb a hajtómübe ,hajtómüolajat tenni,de motorolajat is lehet.
A hajtómüolaj azért megfelelöb,mert az más üzemi körülményhez lett kifejlesztve.Kisseb a höterhelési feladata,inkább a surlodó felületek
nyomásterhelése a lényeg,halkabban üzemel.Motorolaj használata a hajtómüben nem káros,de jobban kell figyelni a csere periódusra.
Röviden ennyi.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Zsolt2010. jún. 15. 16:37 | Válasz | #120 
A motorolajoknál kicsit érződik a fogaskerekek moraja. Én 80w90-es hajtóműolajat tettem bele és nagyon frankó. A csereintervallum meg vagy 6 ezer vagy 10 ezer. Már nem emlékszem.
Zsolt

 © Sama2010. jún. 15. 13:59 | Válasz | #119 
Robi! Köszönöm. Közben a 2000-es magyar nyelvűjében utánna is olvastam. Ott ez van: "SAE 10W30 type SE motorolaj".

gelilackó2010. jún. 15. 08:52 | Válasz | #118 
40000??-el
nem 4000 el??:)
mert ott elvileg 6000 ként kellne cserélni
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Kiss Róbert2010. jún. 15. 08:45 | Válasz | #117 
Én szerintem oda bármilyen olaj jó csak kenjen! Nincs nyomás alatt az olaj! Én kb 40000 km-el ezelött cseréltem ott olajat és semmi hangja nincs!

 © Sama2010. jún. 15. 08:38 | Válasz | #116 
A DX hátsó lehajtásához még nem találkoztam sehol, hogy hajtóműolajat írna elő, csupán azt, hogy 10W40 olaj kell bele. Kérdés: mehet bele motorolaj is? Konkrétan: otthon van "MOL Dynamic Max 10W40 részszintetikus motorolaj". Erre lecserélhetem a jelenlegit.

Hagyba Tamás2010. máj. 28. 07:20 | Válasz | #115 
Én a 400-ba Repsol Motofork 10W olajat tettem tavasszal, de abba az is való. Ha gyári szerelési utasítás azt írja, hogy 15W olaj kell bele, akkor szerintem olyat rakjál bele, mert valószinü hogy a teleszkóp szelepeit ilyen sűrüségü olajhoz tervezték, és a hígabb olajjal nem lessz normális csillapitás, esetleg felüt vagy beszitál.
Az élet olyan mint a motor, be kell rúgni, különben nem megy!

tamas2010. máj. 28. 06:59 | Válasz | #114 
Nekem volt a teleszkópban sima hidraulika olaj is, semmi gondom nem volt vele. Ha hozzá tudsz jutni, merem ajánlani.

A mennyiségre figyelj nagyon!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Szomjas2010. máj. 28. 05:53 | Válasz | #113 
Tamás, a Service Manual is azt írja: fork oil 15 WT or equivalent. Aki másfélét tett bele,annak mijen lett a csillapítása,nem puha?
A maja klub német nagykövete. ;)

Feco2010. máj. 27. 21:35 | Válasz | #112 
A 10-es még jó csak egy kicsit keményebb.Azt mondják 10 fölött képes eltörni a dugó szárát. Az hogy motorolaj az nem gáz ha nem habzik.A hidraulikaolajban van habzásgátló.
Motor után,első a család legyen!

 © Zsolt2010. máj. 27. 20:48 | Válasz | #111 
Vessetek meg: én 10w40-es motorolajat tettem bele, mivel két szocimotort is hajtok, azokhoz is ajánlották. Amúgy frankón müxik.
Zsolt

Feco2010. máj. 27. 19:32 | Válasz | #110 
A 15W-s tuti sűrű.Ha jól emlékszem az enyémbe is 5W-t tettem.
Motor után,első a család legyen!

Hagyba Tamás2010. máj. 27. 18:52 | Válasz | #109 
Szomjas! Szerintem a manual-ban találsz választ a kérdésedre.
Az élet olyan mint a motor, be kell rúgni, különben nem megy!

 © satyapapa2010. máj. 27. 18:22 | Válasz | #108 
Szomjas-- ha vissza olvasod a kenöanyagokat,abbol talán tájékozottab leszel.Izzig vérig kivan tárgyalva,pro-és kontra..(a motorolaj).
A teloba speciális olaj kell,, azthiszem......

DEEEEEE-!!!minnél sürübb az olaj annál jobban megterheli a dugattyút,és a hütésed is romlik.
A motor olaj egyik legfontosabb szerepe,az hogy a blokban a höterhelést csökkentse.!!!!

Szak anyag:: GOOGle-motorolajtesztek..
06304373303-vagyok elérhetö

 © Szomjas2010. máj. 27. 12:30 | Válasz | #107 
A teleszkópvillába milyen olaj kell? A motorboltos katalógusában 15W-s szerepel,de neki pont nem volt ilyen olaja csak hígabb. Szerinte elég sűrű az a 15W-s,más motorokba 5W-10W-t használnak. Vélemény,tapasztalat?
A maja klub német nagykövete. ;)

 © SPOJLERES2010. máj. 24. 12:01 | Válasz | #106 
Nekem 10w 40 es SL liqui molly van most és ezzel nagyobb az olajnyomásom mint a castrollal

dodi2010. máj. 24. 10:12 | Válasz | #105 
Nem vágom ezt a témát de a kézi könyvbe nem ir 5-40-es olajat ,a kézikönyv alapján a legideálisabb a Motul Scooter Expert 10W-40 4T nemtudom az milyen ??

 © satyapapa2010. máj. 24. 09:29 | Válasz | #104 
az elf 4t 5w-40es prima olaj,vagy a castrol 5w-40 4t.igazi inyenc olaj.
06304373303-vagyok elérhetö

dodi2010. máj. 24. 09:20 | Válasz | #103 
vagy elf scooter 4t fortissimo 5w-40 ???

dodi2010. máj. 24. 09:14 | Válasz | #102 
van 10-40-esbe is nem tudom melyik kiváncsi vagyok a véleményetekre ?? Motul Scooter Expert 10W-40 4T

dodi2010. máj. 24. 09:11 | Válasz | #101 
Mi a véleményetek eről az olajrol Motul Scooter Power 5W-40 4T motorolaj ???

 © SPOJLERES2010. máj. 07. 17:45 | Válasz | #100 
Köszi de ''nagyapo'' érdeklödött utána én csak a
Hallottakat osztottam meg de nemtom hol árulják köszi +1x

 © Karcsi2010. máj. 07. 17:16 | Válasz | #99 
Guszti!
xado.hu
ott találsz részletes leírást a termékről...
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © SPOJLERES2010. máj. 07. 16:21 | Válasz | #98 
Igen valamilyen kerámia adalék van benne és aszem sl jelzésü
Talán versenymotorokba használják:-)

 © Nagyapó2010. máj. 07. 16:02 | Válasz | #97 
Valaki ismeri a Xado olajat? Most cseréltettem a motoromban és azt mondta a szerelő, hogy ebben van valami adalék ami feljavítja a hengerfalon lévő kisebb karcokat.

 © satyapapa2010. márc. 18. 15:52 | Válasz | #96 
a robogokhoz van külön kis kiszerelésbn hajtómüolaj,azok elég speciálisak.Persze mást is bele lehet rakni.
06304373303-vagyok elérhetö

Sanci2010. márc. 18. 14:45 | Válasz | #95 
Na és a hajtómű olaj?
10W30 SE (250-es)
Honnan, melyiket?
Ha egység van, nincs kétség!

 © baranyai.imre2010. márc. 17. 09:55 | Válasz | #94 
ja-ja. Én is bevállaltam volna egy zsugorral

 © Zsolt2010. márc. 16. 20:53 | Válasz | #93 
Akartam többet venni, de raktárseprés volt és nem volt több. Egy zsugornyi elfért volna tartalékba...
Zsolt

 © baranyai.imre2010. márc. 16. 20:51 | Válasz | #92 
Az jó lesz a mocidba! Még az enyémbe is jó lenne.

SomTom2010. márc. 16. 20:36 | Válasz | #91 
Tehát elvileg van csúszásgátló adalék.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

SomTom2010. márc. 16. 20:35 | Válasz | #90 
Repsol Scooternél a váltó is meg van említve, meg a kuplung.
A T-maxnál a kuplungot is a motor olaj keni.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © Zsolt2010. márc. 16. 20:35 | Válasz | #89 
Tehát nincs benne a csúszásgátló adalék. Értem.
Zsolt

 © satyapapa2010. márc. 16. 20:32 | Válasz | #88 
Van ugye 4T-olaj és van 4T scooter .a sima 4T -nél a válto is ebbe az olajba fut,mig az automata váltos nem,ezért kell a scooteres.
06304373303-vagyok elérhetö

SomTom2010. márc. 16. 20:25 | Válasz | #87 
Igen, megelőztél a válasszal.
Bár, hogy én miért scootert használok, azt nem tudom, vagyis tudom, mert scooterem van.
Csak hát nem városban használom.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

Feco2010. márc. 16. 20:21 | Válasz | #86 
Most tértem át a 4t scooter-re mert meggyőztek a hidegindítása sokkal jobb.Sok rövid útra találták ki.Kimondottan városba való, azt mondják az okosok.
Motor után,első a család legyen!

 © satyapapa2010. márc. 16. 20:18 | Válasz | #85 
Az olaj miatt biztos nem szorul meg.
Ma már minden ujj vagy felujitott motorba ilyen tipusu és viszkozitásu olajat ajál a valamire való autószerviz., föleg márkaszerviz.
Bekéne látni hogy egy jó motornak, a sürü olaj, az csak árt.
A Fosd márkaszervizben nincs is más.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Zsolt2010. márc. 16. 20:16 | Válasz | #84 
Értem. Tehát nem a sima 4T-st, hanem 4T scooter-t. És miben különböznek?
Zsolt

SomTom2010. márc. 16. 20:15 | Válasz | #83 
Kb 20.000 km-t mentem 5w-sel, igaz Repsol.
Jobb kenés hidegen, de Satyapapa már leírt mindent, én meg egyetértek vele.
Ez kevesebb munka.
Egyébként mindig Scooter olajat veszek.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © Zsolt2010. márc. 16. 20:07 | Válasz | #82 
Én is remélem !
Mert ha a frissen fúrt gépemben megszorul a dugyattú az olaj miatt, akkor kihull a maradék hajam is!
Zsolt

SomTom2010. márc. 16. 20:05 | Válasz | #81 
Zsolt, tapasztalatom, hogy nem kopott gépbe tökéletes választás az 5w-40.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © satyapapa2010. márc. 16. 20:03 | Válasz | #80 
Zsolt-az nagyon jó ár egy ilyen prima olajér.Én is ilyet használok a Zafirába is pedig abba már 240ezer km van,és már indokolt lenne talán az 5W-50,de sajna az nagyon sürü már,És az enyim most se eszi az olajat.
06304373303-vagyok elérhetö

meszizs2010. márc. 16. 19:57 | Válasz | #79 
Akkor nyomjuk a kísérletezést!
Én most vettem Motul 4T 10W-50 olajat.
1996-os Majesty 250

 © Zsolt2010. márc. 16. 19:54 | Válasz | #78 
Nos Satyapapa, az én álláspontom sem merev, 5W40-es Castrol olajat vettem a gépbe (igaz csak ezres volt literje barátilag). Szóval meglátjuk.
Zsolt


1 2 3 [4] 5

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől