|
|
|
© Kiss Róbert | 2011. ápr. 14. 19:55 | Válasz | #177 |
Haliho. Mi volt a baj a castrollal? | |
© juhász béla | 2011. ápr. 14. 17:58 | Válasz | #176 | ||
Ugy ahogy mondod Tamás.
| |||
| |||
2011. ápr. 14. 15:27 | Válasz | #175 | |
Motul scooter power 5w-40 a Burgiba szintén Motul 5100 10w-40 est használok. Nekem a Castrol nem jött be. Olajat meg mindenki olyat tesz bele ami a saját tapasztalatából és mások elmondása alapján jónak ítél meg ill. a pénztárcája megenged. |
2011. ápr. 14. 14:32 | Válasz | #174 | |||
Nagyon érdekes, rovatról rovatra figyelem hogy egy bizonyos kérdésre adott válaszoknak nem egy alkalommal vita a vége. Nem vitatkozni kéne a másik álláspontjával, azt majd személyesen. Mindenki írja le hogy neki mi a saját tapasztalata, mi nem kezelési útmutatóként szolgálunk, hanem segítünk. A saját tapasztalatainkat osztjuk meg. Ha bárki megfogadja, az már az Ő, meg az adott alkatrész, ill. olajgyártó felelőssége. a tanácsokban az a jó, hogy nem kell őket megfogadni. No meg soha nem az a hülye aki adja... Mindig az aki megfogadta. Úgyhogy ne vitázzatok, csak simán írjátok le a saját tapasztalatotokat, a többi a kérdező dolga. Majd Ő eldönti melyiket választja! | |||
|
2011. ápr. 14. 14:28 | Válasz | #173 | |||
Én Repsol robogó olajat használok, az hogy 5,10,15W-s, az legyen a blokk állapotának kérdése, illetve annak hogy milyen hidegben használod. Az egyéni tapasztalatok a döntőek, azoknak a motoroknak amiknek nincs olajszűrője ha jó minőségű olajat töltesz bele majdnem mindegy hogy melyik márkát választod, mind jó.
| |||
| |||
© SPOJLERES | 2011. ápr. 14. 10:42 | Válasz | #172 |
Bocsi akkor nem jót hanem jobbat irtak róla mint a többiről Amugy meg ha felfele megy az ára ellentétben az actevoval akkor valószinű az derül ki róla hogy rossz ugye :-( és ne vegyétek Bocs hogy beirtam, én amugy már 4x cseréltem le ezt az olajat és nem derült ki rola hogy rosz Tegyetek bele amit akartok |
2011. ápr. 14. 10:27 | Válasz | #171 | |||
Nem akarok akadékoskodni de én olyan olajról vagy adalékról még nem olvastam amiről ne írtak volna jót!!!!Mire kiderül hogy nem is olyan jó már annyi km-et beletettél hogy úgyis a saját zsebedből kell állni a javítást.
| |||
| |||
© SPOJLERES | 2011. ápr. 14. 10:21 | Válasz | #170 |
Én a liqui molly 10w40 4t motorkerékpár olaját javasolnám mert jókat irnak róla és nekem az előző motoromba mikor actevorol váltottam át erre akkor észre vettem a ledsoros olajnyomásmérön hogy nagyobb vele az olajnyomás legalább 2x ese Sztem nem mindegy Tavaj még nagyker áron az actevo volt drágább 300ft tal most meg az az olcsób annyival sztem realizálodtak az árak Én tuti mindig ezt fogok használni | |
2011. ápr. 14. 07:03 | Válasz | #169 | |||
Okosak ezek a szerlök talán vegyileg elemzik ezeket a szereket hogy ilyen jÓl tudják hogy mit tartalmaz? mert rá irva nincsen.Bár ugy tudom hogy a motorolajnak is van kén tartalma.
| |||
| |||
© Góbi | 2011. ápr. 13. 23:20 | Válasz | #168 |
Még 1000 km van vissza, utána kipróbálom a Castrol Actevo 4T-t. Prolongról azt mondja a szerelő cimbi hogy ként tartalmaz és hosszú távon megmarja a fémet, bár rövid távon látványos a javulás. Ebből mi igaz azt mindenki döntse el maga, minden esetre én nem használok ilyet.
|
2011. ápr. 13. 16:33 | Válasz | #167 | |||
| |||
© satyapapa | 2011. ápr. 13. 15:13 | Válasz | #166 | ||
hát arra a 3ezer km -re ez is jó.
| |||
| |||
© Góbi | 2011. ápr. 12. 22:51 | Válasz | #165 |
Aral 10W-40 4T-t használ valaki? Mi a véleményetek?
|
© Zsolt | 2011. feb. 07. 09:38 | Válasz | #164 | ||
Az évek alatt sok vélemény összejött az olajokkal kapcsolatban. Aki nem akar ennyire belemélyedni a témába annak javaslom a Castrol Actevo sorozat 4T 10W40-es olaját. Sok majás jár vele, tudja gyári ajánlásokat és nem is drága (2000 Ft +/- 10%).
| |||
|
© satyapapa | 2011. feb. 06. 20:36 | Válasz | #163 | ||
Hm :::ez is egy vélemény. Azért hála égnek nemmindig a pénztárca a döntö,bár az is fontos lehet..... | |||
| |||
© Gyurma | 2011. feb. 06. 20:28 | Válasz | #162 |
Szerintem amit a könyve ir attól jobbat fölösleges aki azt le irta valószínű látott már motort a márka az meg igazából csak faxnizás azt a 3000km-t minden kereskedelmi forgalomban kapható bele való olajnak tudni kell legyen az mol a vagy bármi. Beszélgetni lehet itt róla meg másolgatni a googlebol meg 5/40 10/40 meg sorolhatnám még. Pénztárca a döntő meg a használat én pl +10 fok alatt nem motorozom esőben nem indulok el ha közben elkap nem érdekel de nekem ez a hobbym élvezem mikor üzöm! esőben és 10 fok alatt nem élvezem! Olajat meg veszek amihez a legjobb áron hozzá jutok bele való legyen és kész. meg legyen benne a megfelelő szint, és biztos vagyok benne hogy 3000km alatt az olaj miatt nem fog ott hagyni a motor. Erdős Csabi a buel be valvoline-t tesz ő pedig igen használja a vasat az öregebb mociban a gyári motor van még vagyis tavaj az volt ha jol emlékszem 2005ös és nincs a kenésén semmi át alakítás prolong van neki benne az olajhoz. Persze lehet ő nem olvasta a szak anyagot.
|
© passat52 | 2011. feb. 06. 20:01 | Válasz | #161 | ||
http://www.olajsziget.hu/szemelyauto/5w40/206-castrol-edge-turbo-diesel-5w40 Tegnap rendeltem meg a neten a Sharanba ! A Chevroletbe Valvolinét használok! Épp ma cseréltem! A Yamahába Castrolt! Pár száz ft-on nem szabad spórolni! Én már a sok év tapasztalata alapján rájöttem, hogy mindig az olcsó a drága! | |||
|
© satyapapa | 2011. feb. 06. 19:52 | Válasz | #160 | ||
JÓ választás,,,Én is castrolt használok ,Prima
| |||
| |||
© passat52 | 2011. feb. 06. 19:44 | Válasz | #159 | ||
Helyesbítek! A 400-as közel 8 ezret!:) Én maradok a Castrolnál!:)
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. feb. 06. 19:41 | Válasz | #158 | ||
Azért nemmindegy hogy egy 4 hengeres motor pörög 6-8ezret vagy egy 1hengeres 4-5ezret. Egy és töbhengeres jármümotorok,fizikai összehasonlitása terheléses üzemmodban,Pl 1henger és 500ccm,vagy 4henger és 500ccm. A lényeg a lényeg,,,GOOgle:: olajtesztek..ezt javaslom elolvasni...ez szak anyag | |||
| |||
© Gyurma | 2011. feb. 06. 19:27 | Válasz | #157 |
Motoroknál a nagy fordulat szerintem 10000fölött értendő a maja meg nem valószínű hogy fog forogni annyit:))) 10/40 ásványi azt csá
|
© satyapapa | 2011. feb. 06. 19:24 | Válasz | #156 | ||
Miután egy 100 Celsius fok hőmérsékleten 10cSt viszkozitású olaj 150 fokon 3 cSt-re vékonyodik, az így hígfolyósabb olaj miatt javul az áramlás. Az adott fordulatszámhoz tartozó olajnyomás nyilván csökkenni fog, ami egészen addig nem probléma, amíg meg van az elegendő nyomás az olaj áramoltatásához. A hígabb olaj felgyorsult áramlása (magasabb fordulatszámokon) következtében viszont jelentősen erősödik az olaj hőelvezető szerepe. Ez egy kimondottan jó dolog. Versenyhelyzetben éppen erre van szükségünk, minél jobb hűtésre. A forróbb olaj vékonyabb és így javul az áramlás. Az erősebb áramlás jobban elszeparálja a egymástól az ilyenkor óriási terhelés alatt álló mozgó alkatrészeket a motorban. Ez együttesen így kedvezőbb. A nagy fordulatszámú motoroknak vékonyabb olajokra van szüksége. Nem kell sűrűbb olajat használnunk. Csak a gyakorlat igazolhatja be ennek igazságát. Motorolaj tesztek,,,böl | |||
|
2011. feb. 06. 14:14 | Válasz | #155 | |||
csak emlékeztetőnek irom! tavaj a balatoni talin, ahol tiszteletét tette "EGÜ" Sopronból! é az ebéd után átnyujtott egy névjegykártyát, miszerint a Majesty Club részére jelentős kedvezményt ad..(ha jól emlékszek közel nagyker ár) egyetln egy kkötése volt, hogy ne egyénileg adják le a rendelt mennyiségeket, hanem valaki Club szinten szervezze le egyszeri rendelési mennyiség alapján! csak Motoul olajra szól a felajánlás! (javaslom olyan ember szervezze az esetleges club szintü vásárlást, aki konkrétan ilyen tipusu motorolajat használ..../én konkrétan nem ugrok rá, mert nem használom ezt a tipusu olajat/) | |||
|
© jasa | 2011. feb. 06. 13:35 | Válasz | #154 | ||
kb. 4 éve, még a kymco-ba vettem egyszer ilyet, akkor is az olcsósága miatt, de aztán átálltam a Castrolra (20w50). Nekem tavaly eléggé ette az olajat a burgi, de annak megvolt az oka = szelepszár-szimmering. Még a szezon előtt kicseréltetem. | |||
| |||
© Zsolt | 2011. feb. 06. 07:14 | Válasz | #153 | ||
Igen, drágán. Mondjuk az máshol is drága, sok barátommal egyetemben én sem vásárolom. Ezt a céget kerékpár alkatrész apropóján kerestem meg. MTB-be kell hátsó kerék, itt a legolcsóbb. | |||
|
2011. feb. 05. 21:54 | Válasz | #152 | |
Nem ismerem ezt az olajat. Viszont a Motul olajakat áll@ti drágán adja! | |
© Zsolt | 2011. feb. 05. 20:18 | Válasz | #151 | ||
Uraim! Ismeri-e valaki ezt az olajat? LINK. A weblapon ásványinak írják, de szerintem félszintetikus. Jó az ára. | |||
|
2011. feb. 05. 17:06 | Válasz | #150 | |||
?
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. feb. 05. 14:56 | Válasz | #149 | ||
HÁt én kész vagyok !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
| |||
|
© lmisi74 | 2011. feb. 05. 14:27 | Válasz | #148 |
köszi!
|
2011. feb. 05. 14:24 | Válasz | #147 | |||
Szia! A letölthető 125-ös manuál 8-1-es tábláján megtalálod a kért adatokat. Ezek szerint 0,15l hajtóműolaj kell a 125-ös Majesty blokk véglehajtásába. A 6-11-es táblán megtalálod a szükséges karbantartási dokumentációkat is, szerintem érdemes letölteni és tanulmányozni. | |||
| |||
© lmisi74 | 2011. feb. 05. 14:13 | Válasz | #146 |
üdv!azt szertném tőletek megkérdezni hogy mbk skyliner 125-be (yamaha mayesty motoros)mennyi hajtómű olaj kell bele?
|
2011. feb. 05. 14:09 | Válasz | #145 | |||
Én is hasonlóan jártam az 5W-s olajjal, szinte itta a blokk, pedig frissem lett felújítva... Jelenleg 15W 50-es Repsolt használok, olajcserétől olajcseréig csap pár decit kell utánnatöltani. Ha sok a város és nem tud teljesen bemelegedni, akkor többet. Az erdélyi túránkon ahol nagyobb távolságokat tettünk meg egy indítással, az olajfogyasztás nem volt mérhető. 1'000km-en nem fogyasztott semmit, pedig sztrádán folyamatos 100-110 vot a tempó és 200 kg súly volt a motoron utassal, csomagokkal együtt. Szóval mindenki kitapasztalja Neki mi a legjobb és azt használja. Különben Juhász Béla is 20W50-es Botonddal járt az YP-250-es Majestyvel és 1000'000km-t ment el a blokk felújítás nélkül... | |||
|
© Zsolt | 2011. feb. 05. 13:39 | Válasz | #144 | ||
Nekem volt egy olyan szezonom, ami alatt a gép végig megevett 400 kilométerenként 1 liter olajat. Rendszeresen vittem magammal egy flakont, de volt hogy elfogyott és tettem bele azt, ami volt pl. egy vidéki benzinkúton: Mol Botond 20w50. A gép tökéletesen ment vele, sőt később már csak ezt a kategóriát használtam. A gépkocsi és a motorkerékpár olajok között elsődlegesen a súrlódás módosító adalékokban van különbség. Igaz hogy a motorkerékpár blokkok magasabb fordulaton járnak, de a mindennapi használatban nem járunk a Majánál 6000 ezres fordulat fölött.(nekem van ford.szám mérőm). Szóval -ahogy Tamás is írta- nekem vannak tapasztalataim, de fontos más véleménye is. Viszont: 5W kategóriás olajat soha a büdös eletbe nem teszek bele többet, mert keményebben jár vele a blokk és fogy is rendesen vele az olaj. Egy jó alternatíva lehet, olcsó 4T olaj--> Unix.hu webshop, Aral 4T 10w40 1750 Ft. Ha van kártyája az embernek, akkor még 10% kedvezmény, szóval 1600-ért verhetetlen. | |||
|
2011. feb. 05. 12:29 | Válasz | #143 | |||
Hogy hozzá szóljak az olaj témához, én úgy gondolom a mi robogoinkba simán megfelel a jobb autóba való olaj is a könyv nem ír semmi féle megkötést azon kivül hogy hogy sg minöségü legyen.Az autó olajok már ezen rég túlvannak,míg a motor olaj itt megrekedt max azt írják rá hogy az sg-nél jobb minőség. Azért mert nagyobb fordulaton üzemel mint egy autó és hamarabb használodna el,az lehet de hát 3000-6000km nél ugy is cserélni kell mig autoknál ma már 20000km-es futásokat irnak elö!!!! Tehát az olaj ennyi idö alatt nem hiszem hogy nagyon elhasználodna.Én például csak annyi különbséget vettem észre a két olaj között hogy a motorba való full.szin olajból több fogyot.Pedig mind a kettö 10W40-es volt.
| |||
|
2011. feb. 05. 11:22 | Válasz | #142 | |||
Ismét belebonyolódunk az olajkérdésbe, nem árt visszaolvasni ezt a topicot és akkor nem offoljuk tovább a 250-est!
| |||
|
© satyapapa | 2010. nov. 19. 18:07 | Válasz | #141 | ||
Én is mindig 5-ös olajat nyomok
| |||
|
2010. nov. 19. 17:36 | Válasz | #140 | |||
Én nyáron is 5w-40-nel megyek. Jut eszembe, Repsol 5w-40-es olaj most csak 2.200 Ft körü van. | |||
| |||
© satyapapa | 2010. nov. 19. 16:32 | Válasz | #139 | ||
Azoknak akik a hidegebb idöben is használják szemük fényét azaz a maját javaslom,hogy cseréljék le a motorolajat 5W-30ra .Hidegben sokkal kiméletesebben tud müködni a motor, a higabb olajjal, hatékonyabban müködik a kenés, Dermedt vastag olaj nem képes megfelelö olajzási feladatot ellátni,erölteti a motort,nagyobb lesz a kopás.
| |||
|
2010. júl. 02. 00:36 | Válasz | #138 | |||
SomiTomi! lefogadom az a hang el fog halkulni ezzel az olajjal!! majd referálj...(a hang miatt) | |||
|
2010. júl. 01. 16:21 | Válasz | #137 | |||
Ma vettem Repsol 5w-40-es Scooter olajat. 2.500 Ft/l, most akciós! Hátha valakit érdekel. Nekem eddig bejött.
| |||
|
2010. jún. 28. 15:20 | Válasz | #136 | |||
Ha valakinek kell akkor tudok Castrol Actevo 4T olajat 1700 ft /liter.
| |||
|
© Forrest | 2010. jún. 18. 17:01 | Válasz | #135 |
A szerelő ismerősöm belenézett, sőt, valami tisztítófolyadékba be is mártotta, 300 km-rel ezelőtt. Tehát akkor így semmi jóról nem maradok le. No, jövő hét elején megveszem az olajat (beszéltem velük, félrerakattam azt, amit Te ajánlottál; 2500 Ft/l a 2900 Ft helyett), majd jelzem, mire jutottam.
| |
2010. jún. 18. 16:26 | Válasz | #134 | |||
A többi ráér ősszel!! | |||
|
2010. jún. 18. 16:26 | Válasz | #133 | |||
Igen ! Jót tesz neki hidd el és elég ! Ha netán egyzser miklós felé jársz akkor keress meg és kb 5 perc alatt meg nézzük a légszürődet is milyen állapotban van és ha kell kitisztitjuk.!Ez tartozna még a olajcsere folyamatába.
| |||
|
© Forrest | 2010. jún. 18. 16:18 | Válasz | #132 |
Nem, a szétszedést végképp őszre időzítem. De jó, hajlok én a jó szóra, veszek motorolajat is és lecserélem azt is. Nem baj, hogy a többi ezzel járó cserét most nem ejtem meg, hanem ősszel? Mondjuk az, hogy legalább a motorolaj egységes lesz benne, már jót tesz neki.
| |
2010. jún. 18. 16:08 | Válasz | #131 | |||
Hát figyelj 3000 km ként kel cserélni nem tudom m,ennyit fogsz majd menni öszig de 2000 vagy annál többet akkor érdemes,meg mondjuk Én alapbol minden eddig vásásrolt jármüvömön lecseréltem az olajat abban a pillanarban ahogy megvettem függetlenül attól hogy az eladó mit mondott, jobb az amit Én látok és ráadásul kis energia megcsinálni és összegben sem nagy történet szerintem ennyit megér.A szétszedés enélkül is megejthető ha nem mész addig vele annyit:)
| |||
|
© Forrest | 2010. jún. 18. 15:59 | Válasz | #130 |
Ahm. Akkor most cseréljem le szerinted 4 hónapért? Ősszel úgyis valakivel be szeretnék nézni a belsejébe (motorig talán nem, de szíj, görgő (nehezebb kell ugyebár) mindenképp, akkor meg úgyis olaj- és ezzel járó egyéb dolgok cseréje lesz. Ennek ellenére szerinted most cseréljem?
| |
2010. jún. 18. 12:28 | Válasz | #129 | |||
De igazábol ha már veszel 2 litert akkor cseréld is le az olajat kb 1,2 liter megy bele és akkor nem lesz benne különböző fajta olaj mert az nem tul egézséges, éa marad után tölteni is kb annak is ilyen 2000 körül van litere.
| |||
|
2010. jún. 18. 12:26 | Válasz | #128 | |||
Igen az jó ! Én speciel Castrol actevo 4T-t 10W40- est,használok lassan 3 éve nagyon bevált ! | |||
|
© Forrest | 2010. jún. 18. 12:04 | Válasz | #127 |
Milyen olajat javasoltok a majába? Utántöltésre vennék most 1-2 literrel. Jövő héten hozom el hétfőn a hajtóműolajat, akkor hoznám el a motorolajat is. 10W40 Castrol? Vagy van valami jobb ötletetek? Nyakam rá, volt már erről többször is szó, de most visszakeresni... az időszűke...
|
© satyapapa | 2010. jún. 17. 20:50 | Válasz | #126 | ||
Válasz ment
| |||
| |||
© Forrest | 2010. jún. 17. 20:41 | Válasz | #125 |
Már megrendeltem a Gelilackó által ajánlott Catrol EPX 80W-90-es olajat, jövő héten fogom átvenni és lecserélni a hajtóműben. Lackó azt láttam, hogy hátul a feltöltő résznél a kupak alól szivárog az olaj és mondta, hogy kerítsek valami gumigyűrűt oda. Hát hirtelen ennyi. Satyapapa, írtam Neked levelet. | |
© satyapapa | 2010. jún. 17. 18:32 | Válasz | #124 | ||
A kifejezetten hajtómüolaj,80W,, speciális Maximum Pressure adalékanyagokat tartalmaz, amely az áttételben, különösen a gyorsításkor vagy fékezéskor gyakori, nagy igénybevételü ütődéseket, tompítja. A nagy ellenállású, képződött film megakadályozza a fém-fém érintkezését az áttételben. Nagy ereje révén kisebb lesz a súrlódás, kisebb mértékü a kopás és az elhasználódás, alacsonyabb a hömérséklet. Ez nagyobb hatékonyságúvá és hosszabb élettartamúvá teszi a meghajtást. Kevésbé hajlamos a lebomlásra,ami rendkivül fontos az átviteli rendszerben,mivel itt a fémalkatrészek kapcsolódása csuszása által okozot összetett mozgás,az adalék anyagok lebomlását okozhatják...Stb-stb -----hajtómüólaj teszt----- | |||
|
© Sama | 2010. jún. 16. 09:01 | Válasz | #123 |
Köszi Nektek. Megyek hajtóműolajat venni.
|
© Kiss Róbert | 2010. jún. 15. 23:23 | Válasz | #122 |
Na jó! Lehet hogy nem mentem vele 40000-et de 25-öt biztos!!! Asszem pénteken le cserélem!!!
| |
© satyapapa | 2010. jún. 15. 19:59 | Válasz | #121 | ||
mindenkép ,hasznosabb a hajtómübe ,hajtómüolajat tenni,de motorolajat is lehet. A hajtómüolaj azért megfelelöb,mert az más üzemi körülményhez lett kifejlesztve.Kisseb a höterhelési feladata,inkább a surlodó felületek nyomásterhelése a lényeg,halkabban üzemel.Motorolaj használata a hajtómüben nem káros,de jobban kell figyelni a csere periódusra. Röviden ennyi. | |||
|
© Zsolt | 2010. jún. 15. 16:37 | Válasz | #120 | ||
A motorolajoknál kicsit érződik a fogaskerekek moraja. Én 80w90-es hajtóműolajat tettem bele és nagyon frankó. A csereintervallum meg vagy 6 ezer vagy 10 ezer. Már nem emlékszem.
| |||
|
© Sama | 2010. jún. 15. 13:59 | Válasz | #119 |
Robi! Köszönöm. Közben a 2000-es magyar nyelvűjében utánna is olvastam. Ott ez van: "SAE 10W30 type SE motorolaj".
|
2010. jún. 15. 08:52 | Válasz | #118 | |||
40000??-el nem 4000 el??:) mert ott elvileg 6000 ként kellne cserélni | |||
|
© Kiss Róbert | 2010. jún. 15. 08:45 | Válasz | #117 |
Én szerintem oda bármilyen olaj jó csak kenjen! Nincs nyomás alatt az olaj! Én kb 40000 km-el ezelött cseréltem ott olajat és semmi hangja nincs!
| |
© Sama | 2010. jún. 15. 08:38 | Válasz | #116 |
A DX hátsó lehajtásához még nem találkoztam sehol, hogy hajtóműolajat írna elő, csupán azt, hogy 10W40 olaj kell bele. Kérdés: mehet bele motorolaj is? Konkrétan: otthon van "MOL Dynamic Max 10W40 részszintetikus motorolaj". Erre lecserélhetem a jelenlegit.
|
2010. máj. 28. 07:20 | Válasz | #115 | |||
Én a 400-ba Repsol Motofork 10W olajat tettem tavasszal, de abba az is való. Ha gyári szerelési utasítás azt írja, hogy 15W olaj kell bele, akkor szerintem olyat rakjál bele, mert valószinü hogy a teleszkóp szelepeit ilyen sűrüségü olajhoz tervezték, és a hígabb olajjal nem lessz normális csillapitás, esetleg felüt vagy beszitál.
| |||
| |||
2010. máj. 28. 06:59 | Válasz | #114 | |||
Nekem volt a teleszkópban sima hidraulika olaj is, semmi gondom nem volt vele. Ha hozzá tudsz jutni, merem ajánlani. A mennyiségre figyelj nagyon! | |||
| |||
© Szomjas | 2010. máj. 28. 05:53 | Válasz | #113 | ||
Tamás, a Service Manual is azt írja: fork oil 15 WT or equivalent. Aki másfélét tett bele,annak mijen lett a csillapítása,nem puha?
| |||
| |||
2010. máj. 27. 21:35 | Válasz | #112 | |||
A 10-es még jó csak egy kicsit keményebb.Azt mondják 10 fölött képes eltörni a dugó szárát. Az hogy motorolaj az nem gáz ha nem habzik.A hidraulikaolajban van habzásgátló.
| |||
| |||
© Zsolt | 2010. máj. 27. 20:48 | Válasz | #111 | ||
Vessetek meg: én 10w40-es motorolajat tettem bele, mivel két szocimotort is hajtok, azokhoz is ajánlották. Amúgy frankón müxik.
| |||
|
2010. máj. 27. 19:32 | Válasz | #110 | |||
A 15W-s tuti sűrű.Ha jól emlékszem az enyémbe is 5W-t tettem.
| |||
| |||
2010. máj. 27. 18:52 | Válasz | #109 | |||
Szomjas! Szerintem a manual-ban találsz választ a kérdésedre.
| |||
| |||
© satyapapa | 2010. máj. 27. 18:22 | Válasz | #108 | ||
Szomjas-- ha vissza olvasod a kenöanyagokat,abbol talán tájékozottab leszel.Izzig vérig kivan tárgyalva,pro-és kontra..(a motorolaj). A teloba speciális olaj kell,, azthiszem...... DEEEEEE-!!!minnél sürübb az olaj annál jobban megterheli a dugattyút,és a hütésed is romlik. A motor olaj egyik legfontosabb szerepe,az hogy a blokban a höterhelést csökkentse.!!!! Szak anyag:: GOOGle-motorolajtesztek.. | |||
|
© Szomjas | 2010. máj. 27. 12:30 | Válasz | #107 | ||
A teleszkópvillába milyen olaj kell? A motorboltos katalógusában 15W-s szerepel,de neki pont nem volt ilyen olaja csak hígabb. Szerinte elég sűrű az a 15W-s,más motorokba 5W-10W-t használnak. Vélemény,tapasztalat?
| |||
|
© SPOJLERES | 2010. máj. 24. 12:01 | Válasz | #106 |
Nekem 10w 40 es SL liqui molly van most és ezzel nagyobb az olajnyomásom mint a castrollal
|
2010. máj. 24. 10:12 | Válasz | #105 | |
Nem vágom ezt a témát de a kézi könyvbe nem ir 5-40-es olajat ,a kézikönyv alapján a legideálisabb a Motul Scooter Expert 10W-40 4T nemtudom az milyen ??
|
© satyapapa | 2010. máj. 24. 09:29 | Válasz | #104 | ||
az elf 4t 5w-40es prima olaj,vagy a castrol 5w-40 4t.igazi inyenc olaj.
| |||
|
2010. máj. 24. 09:20 | Válasz | #103 | |
vagy elf scooter 4t fortissimo 5w-40 ???
|
2010. máj. 24. 09:14 | Válasz | #102 | |
van 10-40-esbe is nem tudom melyik kiváncsi vagyok a véleményetekre ?? Motul Scooter Expert 10W-40 4T
|
2010. máj. 24. 09:11 | Válasz | #101 | |
Mi a véleményetek eről az olajrol Motul Scooter Power 5W-40 4T motorolaj ???
|
© SPOJLERES | 2010. máj. 07. 17:45 | Válasz | #100 |
Köszi de ''nagyapo'' érdeklödött utána én csak a Hallottakat osztottam meg de nemtom hol árulják köszi +1x | |
© Karcsi | 2010. máj. 07. 17:16 | Válasz | #99 | ||
Guszti! xado.hu ott találsz részletes leírást a termékről... | |||
| |||
© SPOJLERES | 2010. máj. 07. 16:21 | Válasz | #98 |
Igen valamilyen kerámia adalék van benne és aszem sl jelzésü Talán versenymotorokba használják:-) | |
© Nagyapó | 2010. máj. 07. 16:02 | Válasz | #97 |
Valaki ismeri a Xado olajat? Most cseréltettem a motoromban és azt mondta a szerelő, hogy ebben van valami adalék ami feljavítja a hengerfalon lévő kisebb karcokat.
|
© satyapapa | 2010. márc. 18. 15:52 | Válasz | #96 | ||
a robogokhoz van külön kis kiszerelésbn hajtómüolaj,azok elég speciálisak.Persze mást is bele lehet rakni.
| |||
|
2010. márc. 18. 14:45 | Válasz | #95 | |||
Na és a hajtómű olaj? 10W30 SE (250-es) Honnan, melyiket? | |||
|
© baranyai.imre | 2010. márc. 17. 09:55 | Válasz | #94 |
ja-ja. Én is bevállaltam volna egy zsugorral
| |
© Zsolt | 2010. márc. 16. 20:53 | Válasz | #93 | ||
Akartam többet venni, de raktárseprés volt és nem volt több. Egy zsugornyi elfért volna tartalékba...
| |||
|
© baranyai.imre | 2010. márc. 16. 20:51 | Válasz | #92 |
Az jó lesz a mocidba! Még az enyémbe is jó lenne.
| |
2010. márc. 16. 20:36 | Válasz | #91 | |||
Tehát elvileg van csúszásgátló adalék.
| |||
| |||
2010. márc. 16. 20:35 | Válasz | #90 | |||
Repsol Scooternél a váltó is meg van említve, meg a kuplung. A T-maxnál a kuplungot is a motor olaj keni. | |||
| |||
© Zsolt | 2010. márc. 16. 20:35 | Válasz | #89 | ||
Tehát nincs benne a csúszásgátló adalék. Értem.
| |||
|
© satyapapa | 2010. márc. 16. 20:32 | Válasz | #88 | ||
Van ugye 4T-olaj és van 4T scooter .a sima 4T -nél a válto is ebbe az olajba fut,mig az automata váltos nem,ezért kell a scooteres.
| |||
|
2010. márc. 16. 20:25 | Válasz | #87 | |||
Igen, megelőztél a válasszal. Bár, hogy én miért scootert használok, azt nem tudom, vagyis tudom, mert scooterem van. Csak hát nem városban használom. | |||
| |||
2010. márc. 16. 20:21 | Válasz | #86 | |||
Most tértem át a 4t scooter-re mert meggyőztek a hidegindítása sokkal jobb.Sok rövid útra találták ki.Kimondottan városba való, azt mondják az okosok.
| |||
| |||
© satyapapa | 2010. márc. 16. 20:18 | Válasz | #85 | ||
Az olaj miatt biztos nem szorul meg. Ma már minden ujj vagy felujitott motorba ilyen tipusu és viszkozitásu olajat ajál a valamire való autószerviz., föleg márkaszerviz. Bekéne látni hogy egy jó motornak, a sürü olaj, az csak árt. A Fosd márkaszervizben nincs is más. | |||
|
© Zsolt | 2010. márc. 16. 20:16 | Válasz | #84 | ||
Értem. Tehát nem a sima 4T-st, hanem 4T scooter-t. És miben különböznek?
| |||
|
2010. márc. 16. 20:15 | Válasz | #83 | |||
Kb 20.000 km-t mentem 5w-sel, igaz Repsol. Jobb kenés hidegen, de Satyapapa már leírt mindent, én meg egyetértek vele. Ez kevesebb munka. Egyébként mindig Scooter olajat veszek. | |||
| |||
© Zsolt | 2010. márc. 16. 20:07 | Válasz | #82 | ||
Én is remélem ! Mert ha a frissen fúrt gépemben megszorul a dugyattú az olaj miatt, akkor kihull a maradék hajam is! | |||
| |||
2010. márc. 16. 20:05 | Válasz | #81 | |||
Zsolt, tapasztalatom, hogy nem kopott gépbe tökéletes választás az 5w-40.
| |||
| |||
© satyapapa | 2010. márc. 16. 20:03 | Válasz | #80 | ||
Zsolt-az nagyon jó ár egy ilyen prima olajér.Én is ilyet használok a Zafirába is pedig abba már 240ezer km van,és már indokolt lenne talán az 5W-50,de sajna az nagyon sürü már,És az enyim most se eszi az olajat.
| |||
|
2010. márc. 16. 19:57 | Válasz | #79 | |||
Akkor nyomjuk a kísérletezést! Én most vettem Motul 4T 10W-50 olajat. | |||
|
© Zsolt | 2010. márc. 16. 19:54 | Válasz | #78 | ||
Nos Satyapapa, az én álláspontom sem merev, 5W40-es Castrol olajat vettem a gépbe (igaz csak ezres volt literje barátilag). Szóval meglátjuk.
| |||
|
|
|
|