|
|
|
2008. jún. 19. 20:01 | Válasz | #305 | |||
Ja! Bocs! Neked a 150-es van! Ott teljesen máshogy vannak az árak... Minden kb a fele, mint a 250-hez. Ennyiből mondjuk jobban jártál...
| |||
|
2008. jún. 19. 23:32 | Válasz | #306 | |||
Viktor, én az olajat 4T/10W40-re cserélném a felújított blokkban, és 250-350 km után leengedném mint a sicc. Ezt a távot is csak pianoban, és lehetőleg laposon, nagyobb terhelés nélkül, mindféleképpen egyszeméllyel, és fogyókúra után tenném meg. Ha van rámód, egy hosszabb kiruccanással, 50-80 kmes távokkal, pihentetéssel. Ezután tenném bele ismét a 4T/10W40-t, és hagynám futni, 3'000 km-ig ami az olajcsere intervalluma, (180-as nál is Tom!) de szigorúan figyelemmel kísérném az olajfogyasztását (ha van). Amennyiben elmegy maximum jelzéstől minimum jelzésig 3'000km-t, minden ok. Ha viszont hamarabb elkezdi fogyasztani, azonnal lecserélném az olajat, de akkor már a 4T/20W50-re. Tom, bizony ezek a blokkok akár tetszik akár nem, nagyon nagyon érzékenyek az olajra. Mivel NINCS olajszűrőjük, nagyon szorosan be kell tartani az olajcserére vonatkozó utasításokat. Vagyis, szigorúan cseréli kell az olajat 3'000km után, Ha valaki erősebb igénybevételnek teszi ki a gépet, ne pont az olajon spóroljon. Ott úgysem lehet. Inkább hamarabb cserélni, ezért írtam azt, ha elkezdi csipegetni... | |||
|
2008. jún. 20. 07:57 | Válasz | #307 | |||
Nem teszem bele. Kicseréltem 15W50-re. Elvileg a héten össze is rakja az ember a gépet, aztán kímélő járatás, ahogy mondod Tamás. Remélem végre jó lesz... Már nagyon hiányzik a szélzúgás
| |||
|
© jasa | 2008. jún. 20. 11:02 | Válasz | #308 | ||
Olajügyben teljesen egyetértek Tamással !!! Ez nem hercehurca, hanem józan célszerűség a hosszú távúérdekében. Új (viszony új) vagy felújított motornál 10w40, használtabb , kopottabb szívűnél 20w50. Sokat számít az igénybevétel is (sebesség, terhelés, városi üzem, hőmérséklet stb.) pl. gondoljatok a postás motorokra. Tegnap este megvolt az olajcsere. A burgi kicsit más: olajszűrős, 1,9 liter, 6000km-es periódus, most 38 ezer van benne. A leeresztőcsavarral én is becsődöltem. Aztán jött a mentő ötlet: a variátor alatt a blokk alsó síkjában van egy kis fedél, mögötte egy kis fémszita az olajnak (!), na itt engedtem le a naftát, plusz a túloldalon a rendes olaszszűrőt is leszedtem a beöntőnyílás mellett. Takarítás aztán zutty bele a 20w50-es Castrol. Nagyon kíváncsi leszek hogy mennyire fogyasztja. (az előző tulaj Valvoline 10w40-t tett bele, ebből a 6000 km alatt 1,5 litert kellett utánatölteni) Más: néha hallok olyan, hogy gyorsításkor, vagy lassításkor (tehát ford.szám változáskor) egyet-egyet durran , visszapöffen a kipufogó, mi lehet az oka ? lehet hogy szelephézag beállítást kíván ? | |||
| |||
© Zsolt | 2008. jún. 20. 12:52 | Válasz | #309 | ||
Az YP 125-150-180-nál az olajcsere periódus 3000 km. Mindegy ki mit mond, ez van leírva a gyári kezelésiébe. Az olajjal érdemes odafigyelni, mint ahogy Tamás is írta. A gagyi olajok a forgattyús mechanikát nem megfelelően kenik, és az idő előtt elkopik. Ráadásul a legtöbb nálunk futó motor kopott, a gyűrűk sem húzzák le mindig az olajat a hengerfalról (füstölés), ezért használunk "vastagabb" olajat. A nyáron 20w50, tavasszal-ősszel 10w40 a tapasztalatok alapján jött össze, de végül is mindenki azt tölt bele, amit akar. A 15w50 4T-s olaj?
| |||
|
© Zsolt | 2008. jún. 20. 12:53 | Válasz | #310 | ||
Jasa: a gyújtásnál van szerintem a gond.
| |||
|
2008. jún. 20. 19:51 | Válasz | #311 | |||
Én Valvoline SynPower Scooter 4T SAE 5W-40 olajat használok. Amikor beletettem elvileg 13000 km volt benne (feltéve ha nem pörgették vissza az órát) 1700 km-t mentem vele, az olaj színt még mindig a maximumon van, tehát még nem eszi. Ma vettem meg a következő adagot, 3500 Ft/l-ért. Nem olcsó, de egyet értek azzal, hogy az olajon nem érdemes spórolni. | |||
|
2008. jún. 20. 19:55 | Válasz | #312 | |||
Amikor megvettem a Majámat nekem is durrant lassításkor. Egyszer csak elhagyta. Előtte gyertya csere volt, illetve a leszűkitettem a kipufogó végét. Nem tudom, hogy ezekkel összefüggésben lehetett-e, hogy elmaradt. Most már egyáltalán nem csinálja. Holnap megy egyébként szelephézag állításra, kiváncsi leszek az értékekre. | |||
|
2008. jún. 20. 22:30 | Válasz | #313 | |||
Végül is elvileg akkor durran, ha a kipu szelep már nyit picit, tehát :gyujtás. Viszont a kipfogó szűkítésével lehet a gázok kiáramlását késleltetni, amit fojtásnak hívunk, és ha helyesen használjuk, teljesítményt is lehet vele növelni. Pl: NDK-sok terveztek anno Ladára kipufogórendszert, ami +7, a másik pedig +14 lóerőt adott. Nem semmi, ha figyelembe vesszük, hogy a motorhoz hozzá sem nyúltak, és 64 helyett 78Le. termett a gépbe. Aki ment már kis teljesítményű autóval, tudja mit jelent 14 Le. Szóval oda akarok kilyukadni, hogy lehet kipufogóprobléma is, márpedig JaSa, a Te kipud sem a legujjabb. Ja, tudjátok hogy mivel lehet megfogni a Kiput? Hát Kipu fogóval! | |||
|
2008. jún. 21. 06:52 | Válasz | #314 | |||
Persze, a 15W50-es 4T-s! Majd meglátjuk mit mutat vele a moci. Elvileg ez az arany középút
| |||
| |||
2008. jún. 21. 08:50 | Válasz | #315 | |||
Szóval Viktor, én egyértelműen a 4T/10W40-et tenném bele, mert a Te blokkod ugye fel let újítva. Akkor tenném a 15-et, ha csipegeti picit. Tudni kell, hogy az olajfogyasztás velejárója a motorok üzemeltetésénak. A gyűrűk mellett lejutnak a benzin levegő keverékkel az olajat valamelyest kihigító anyagok, ha jó a motorunk, ha nem. Tökéletes zárás nem létezik a gyűrűk és a hengerfal között, csak optimális. Ha valaki csak városban jár, örömmel tapasztalhatja, hogy jottányit sem fogy az olaja. Viszont, ha kimegy egy 250-300km-es megszakítás nélküli útra, megböbbenéssel veszi észre, hogy akár 2 deciliter is eltünt. (1hengeresnél kevesebb!) Ez amiatt van, hogy a kartelszellőztetőjén keresztül, a felforrósodott olajból van ideje kijutni a higabb, benzinből származó anyagoknak, amik addig a kenést rontották. Bárki észrevehette már, hogy sok városozás után a motorok jobban, fürbébben gyorsulnak, ha van egy hosszú lakotton kívüli szakasz, amikor van ideje "kiégni" a blokk belsejéből az oda nem való anyagoknak. Szóval én nem középutaznék, amíg nincs bizonyíték rá hogy szükséges. Amennyiben arra van szükség, akár a 20w-s is kellhet bele, de járd végig az utadat, mert akkor leszel igazán biztos benne hogy jól cselekedtél. Az én motoromban jelenleg 4T20W50-es olaj van, és bizony 10% Finish motorolajadalékot is kénytelen vagyok hozzátenni, mert így is elfogyaszt 3'000km-en 1liter olajat. a Finish nélkül 2-t. Ez derült ki a hosszú utunk alatt. Felújításesélyes, tavaly télen a kasztni, hajtómű, telószárszimerind, fékbetétek, fékolaj miegymás, most a blokk jön... Csak bírja ki a szezont! | |||
|
© Zsolt | 2008. jún. 21. 22:14 | Válasz | #316 | ||
Tamás! Mi a helyzet az elsö kerékkel?
| |||
|
2008. jún. 21. 23:10 | Válasz | #317 | |||
Hogy a többiek is értsék, ma több probléma is előjött a motoromon. Az egyik a "klasszikus" elveszem a gázt és durrog, amit eleddig soha nem csinált. Kicserélem a komplett kipu.rendszert, és meglátjuk mi lesz. A másik dolog, ami miatt Zsoltot délután fel is hívtam telefonon, egy teljesen új, nekem abszolút szokatlan jelenség, beszitált tegnap du. a kormányom. Azért sem értettem a jelenséget, mert vadi újjonan lett összerakva az egész futómű, új szimeringek, új telóolaj, lezsírozott kormánycsapágyak, új ContiTwist gumik elől hátul, és eddig minden tuti volt. Nos, mindettől függetlenül a kormányom gyakorlatilag 25 km/h sebesség fölött (ez a határ ahol fog a kuplungom) bármilyen sebességtartományban beszitál. Ha lassan megyek lassan kezd, ha 80-al akkor váratlanul, és intenzíven. Zsolt azt a tippet adta (és van is rá lehetőség) hogy cseréljem ki a komplett első kereket, ezzel kizárok kapásból 3 hibalehetőséget : Felni, gumi, és csapágyak. Zsolt azt mondta még, hogy Neki is volt ilyen jelensége már, a gumiabroncs rossz kopása miatt következett be. Hát ha igaza lesz, visszamegyek ezzel a két gumival a gumis srácokhoz, és a fejükbe húzom az abroncsokat, mert a lemotorozott kb 1'000km alatt én egy cseppet sem voltam elégedett a gumijaimmal. Be kellett melegíteni őket, egyébként olybá tűnt a dolog, mintha jégen motoroznék. Taknyos út érzetét keltette. Erre rájátszik az is, hogy a motor súlypontja is roppant alacsony, és farnehéz is. Az első 100km-t egy kihalt körforgalomban tettem meg, jobbra-balra, koptattam a gumit majréperemig. Sógorom mikor látta, azt montda nem vagyok normális, fekszik a motor, mint Talmáé a MotoGP-n. Lényeg az, hogy felkoptattam peremig a gumit, (csak a hátsót sikerült, már tényleg fostam tovább borigatni, sok az 50 egy körforgalomban) hogy a hegyekben ne érjen meglepetés. Ettől függetlenül azt kell mondjam, hogy nem egy esetben húzom a farát magam után, mint Pistike a teherautót spárgán... Szóval, ha Zsoltnak igaza lesz, veszek egy Metzeller garnitúrát a motorra. Még egy próbát teszek, keresek egy partot ill. lejtőt, (van bőven) ahol be tudok gurulni legalább 50-re, hogy a hajtóművet is kizárjam, nehogy mán az rángasson he! Kinek volt hasonló élménye, és mi volt a megoldás? | |||
|
2008. jún. 22. 01:29 | Válasz | #318 | |||
Tamás: már bocsika, hogy ide is irkálok neked, de az én mocim is rázza az elejét mikor úgy kb. harmincal megyek...mert egyszer elengedtem a kormányt és nagyon meglepődtem, hogy majdnem elestem....szitálni kezdett a moci eleje....de megmondom őszintén, hogy 80-100 nál is ha egy kézzel is de fogom a kormányt nem mondom meg, hogy szitálja az elejét...vagyis nem zavar és nem is rakoncátlankodik.... tudom, hogy nem centiroznak ilyen kerekeket, de én arra gondoltam, hogy a centirgépen megézném milyeneket ütne és milyen mértékű ellensúlyt igényelne...... | |||
|
© Zsolt | 2008. jún. 22. 08:23 | Válasz | #319 | ||
Srácok! Ez nem centírozási probléma lesz, de valószínűleg gumiprobléma. Tamás! Próbáld meg úgy, hogy leengeded az abroncsban a nyomást 1 bar-ra, és úgy nézd meg a futást. Ja és üdvözlet mindenkinek Salzburgból, a héten itt üdülünk a családdal. Figyelni fogom innen is a fórumot, hála a WIFI istenének. | |||
|
2008. jún. 22. 09:07 | Válasz | #320 | |||
Valahogy én is a gumira vetek, és az is hozzátartozik a dologhoz, hogy én sem szoktam a kormányt elengedni, csak valahogy hirtelen olyan nagyfiús volt hogy gurultam a lámpa felé, és rátettem a két kezem a tanksapka ajtóra. És lőn a döbbenet... A légnyomásos próbát megejtem, hátha mutat valamit. Centíroztatni tudnám, mert Egerben a Suzuki szalonnak van ekkora méretre is gépe, de tényleg nem éreztem szükségét a dolognak, amikor 120-ra belendült, akkor is nagyon jól feküdt kanyarban is. Bár kétkezes volt a dolog... Még az is elgondolkodtató, hogy a motorok többségének a villaszár alatt van a tengely, nekünk meg mögötte! Körkérdés : Majestys testvéreink, tessék próbát tenni, Nektek rázza-e az motor az elejét? Csak óvafosan, nehogy néééééénóóóóóó legyen a vége! | |||
|
2008. jún. 22. 12:47 | Válasz | #321 | |||
Szia Tamás! Röviden és tömören: az enyém is rázza, de csak a városban próbáltam ki, kint nem mertem. | |||
|
2008. jún. 22. 13:36 | Válasz | #322 | |||
Teszteredményeim: Guminyomás 1 bar : olyan érzés mintha vizes szivacsot vezetnék. Nyúlt, mált szamaszét a motor maga. Nem tudtam íven motorozni, a szitálás pedig ugyanúgy jelentkezett, csak nagyon lomhán kezdődött, és a kormánymarkolatok jobban kitértek mint normál légnyomásnál. 30 fölött kezdődött, és 80-nál is elkezdte volna ha hagyom. Guminyomás 2,2 bar : olyan fürgén kezdte el rázni, hogy amennyiben nem számítok rá, tuti perec. Ebben az esetben már nem mertem 80-nál megpróbálni a dolgot. Ha a légnyomás ilyen mértékben szerepet játszik a kormány kilengésében, nagyon valószinű hogy a gumi a bűnös. Visszaállítottam a nekem bevállt 2,00 bar-os keréklégnyomást. Ennél a nyomásértéknél nekem nem tolja el az elejét kanyarban, nagyon jól vezethető és fékezhető. Nálam a háta 2,15-re van fújva, hosszas kísérletezés következéseképpen. Lejtőteszt: 60-ra tudtam begurítani, és berázta, de nem olyan intenzíven. Lehet belejátszik valami a hajtóműből is, de csak úgy tudom kizárni a dolgokat, hogy beleteszek egy másik kereket, ahogy Zsolt javasolta a legelején. Tom, köszi az infót, tényleg lehet tipushiba is a dolog... Neked milyen gumikáid vannak? Zsolté ugyan az mint az enyém, Continental Twist. | |||
|
2008. jún. 22. 15:16 | Válasz | #323 | |||
Nekem is rendetlenkedik a motor. Tegnap voltunk a balatonon, kb 300 km-t mentünk, erre itthon fél liter olajat kellett utánaöntenem. Megette, de nem füstöl.Csak nem menekülök meg a téli szereléstől és gyűrűzéstől.
| |||
|
2008. jún. 22. 17:41 | Válasz | #324 | |||
Azért mérjél már egy kompressziót, mert ahogy én láttam nagyon jól ment az a gép. És ha nem füstöl, bizony az olaj máshol is megkajálódhat mint a gyűrűk mellett. A gyűrűről árulkodna a kormos kipufogó. De a Tied szép szürkére ég nem?
| |||
| |||
2008. jún. 22. 19:04 | Válasz | #325 | |||
Elől Michelin, hátul IRC. Elől én is 2 bar nyomással használom. Lehet, hogy a szitálás tipus hiba, kormányt fogva egyáltalán nem lehet érezni. Estleg ha a gázkar elengedés után úgy maradna kiderülne, hogy nem a hajtóműtől szitál-e be. | |||
|
2008. jún. 22. 21:07 | Válasz | #326 | |||
Sziasztok!! szerintem biztos, hogy nem a hajtóműtől szitál be...mert én a bukómat szoktam kétkézzel kezelni, mármint ha lehet de csak 30 alatt, mert akkor nem ráz...de tamás ha visszatérsz a gumisokhoz kiváncsi vagyok milyen fogattatásban részesítenek, biztos azt mondják amit mondani szoktak....ezzel a gumival még senkinek sem volt hasonló gondja...és biztos.......... | |||
|
2008. jún. 22. 21:30 | Válasz | #327 | |||
Ha a kormányt csak egy kézzel fogpom, a motor akkor is nagyon simán fut, akármekkora a sebesség. Megkötöttem a gázt, úgyis beszitál. Szóval nekem az utánfutás is gyanús. A gumis gyererekek nagyon jó haverok, nem lesz a reklamációmmal gond, ha erre sor kerülne. Nagyon régen ismerem őket, és komolyan veszik amit mondok. Fölöslegesen nem szoktam cicózni velük, és ezt ők is tudják. Mindenesetre ezt a lehetőséget sem szabad számításon kívül hagynom. Beszélétem ma du. Ko.Petivel, kapok tőle egy komplett kereket, az Ő első gyanúja a kerékcsapágyak valamejikére esett. Azt mondta jártak már úgy, hogy a csapágy tök simán futott, ennek ellenére kicserélték, és láss csodát! Jó lett!!! | |||
|
© jasa | 2008. jún. 23. 10:11 | Válasz | #328 | ||
1. Érdeklődve és együttérzéssel figyelem a szitálás-ügyet: nekem mázlim van, ha 70nél elengedem a kormányt, simán kigurul megállásig (a végén azért megfogom nehogy elboruljak) 2. kipu durrogás mintha abbamaradt volna, úgy tűnik 95-100 felett jelentkezik, ebben a tartományban meg ritkán járok. (azért megnézetem majd a szelephézagokat) 3. azért nekem is van "ördögöm": leállás után mindig van pici olajfolt a gép alatt (Tamás garázsában is otthagytam a nyomomat - bocsi). Nem a blokkból jön, és nem a légszűrőből levezető müanyag csőből, mint korábban hittem. Ez a cső a benzintank környékéről vezet le a sztender lába mellé, de pontosan honnan, nem tudom, le kellene bontani a borítást pedig valszeg nem úszom meg. Hallottam olyan tippet hogy a kartergáz visszavezetőcső lehet (?) (A Dinknél a kartergáz visszament a légszűrőbe és újra beszívta a motor.) Zavar a dolog: mint a neveletlen kiskutya, mindenhol foltot hagy maga után | |||
|
2008. jún. 23. 12:08 | Válasz | #329 | |||
Tamás: egy röpke fél órát nézelődtem a netten az on-line vásárlási kínálatok között......és láss csodát "Pénz beszél, kutya ugat" van minden mint a búcsúban.. Végül is nem tudom, hogy mit takar a vízpumpa felújító szett a tömítéseken kívül.. de csekély 22e ért meg lehet vásárolni…a termosztát úgy 8e ért valamint csak információként a hűtőben lévő 2db hő gomba ami persze nem egyforma (mondjuk ezt gondoltam is) 10e és 12e.. Mindenesetre nem vásárolok ész nélkül. Betérek majd egy yamaha márkakereskedésbe, kinyomozom ugyan mit tartalmaz egy vízpumpa javító szett?? Attól függetlenül is érdekel mit tartalmazhat ha meg sem venném csak mégis kíváncsi lettem… a termosztátot tutira meg akarom rendelni. Mondjuk nem a nett-en, hanem kereskedésben… Egyébként reggel mikor mentem a vizem végig negyeden volt…folyamos gurulás mellett egy két lámpa azért volt… Majd délután hazafele a melegben és a dugóban megnézem mit muzsikál… Mindenkinek hűs fuvallatot a bukója alá !! | |||
|
2008. jún. 23. 15:23 | Válasz | #330 | |||
Azért szürkének nem nvezném a kipuffogó színét. Tény, hogy nem olajos, de azért inkább fekete a cső mint szürke. Amúgy alapjárat és olyan 50 % gázadásig nem látok belőle jönni semmit de az fölött azért jön belőle füst és elég büdös, olajszagú. Szerintem itt megy el az olaj. Vasárnap Visegrádon voltunk egyet, lányomat vittem meg a szomszéd az ő lányát ( el is zsibbadtak,de ők akarták) ez jóval kisebb tempó volt, kb 200 km a nézelődésekkel együtt és ekkor csak olyan 1 dl-t evett meg. Lassan kezdem sajnálni bele a castrolt.
| |||
| |||
2008. jún. 23. 22:20 | Válasz | #331 | |||
Jasa! Van dohányos ismerősöd? Kérd meg, hogy egy toldott gumicsőbe lassan engedjen bele egy HATALMAS slukkot, ami rá van dogva a csöpögőre. Előbb utóbb valahol ki kell jönnie a füstnek... Ha nem jön ki semmi, vedd te a tanksapkát, ill. az olajbeöntőnyillás csavarját. Valahol csak látni a füstöt. "Smook on the Burgmaaaan" (Deep Purple) Attis, mielőtt vásárolsz, támaszd ki a termosztátodat, vagy vedd ki, és hagyd bemelegedni. Utánna motorozz kicsit, de a ventillátor saruját vedd le. Mindjárt meglátod, hogy a hűtő rendben van-é? Igaz hogy kétszer szerelsz, de lagalább nem vételezel felesleges (és drága) alkatrészeket. No meg ismerkedsz a hűtőkörrel. Bár gondolom nem erre vágysz... Ja, én is kipróbáltam a hűtőventillátoromat. Hát nekem gyanús, hogy az én termosztátom jó-e, ugyanis a vízmérőóra (még nagy melegben is) csak a fél jelzés vagyis üzemi hőfok, és a hideg közé áll be. Kb 20 percembe telt, amíg sztenderen annyira felmelegedett a víz,(30fok volt árnyékban!) hogy felment a mutató 3/4-ig, és bekapcsolt a ventillátor. Viszont ekkor gyorsan lehűtötte a vizemet láss csodát, pont a középvonalig. Felpattantam rá, mentünk egy kört, és lement a mutató 1/4-es állásra. Vagyis olyan a dolog, mintha hideg motorral járnék, vagy a másik lehetőség amit Zsolt régebben írt, hogy a vízmérő jeladója esetleg kontaktos, és nem ad át rendesen. De akkor sztenderen miért melegedett be?!?!?! Joe, próbáld meg Te is a Mol kutakon kapható Finish motorolaj adalékot, az előírt arányban. Ne sajnáld a Castrolt, mert a blokk többi része viszont jó állapotú. Lehet hogy elég lenne csak meggyűrűzni a motorodat, viszont azt minél előbb. Úgy lehet a gyűrű hibáját kiszűrni, hogy mérsz egy kompressziót megeg motornál. Ezután öntessz bele műszerolajat, önindítóval megforgatod (gyertya nélkül) és az olaj eltömi a kisebb likakat a gyűrű és a hengerfal között. Ha a kompresszió megnő, gyűrűs. Ha nem, akkor szelepes, valószínűleg kipus. Nem mindegy mit bontassz meg rajta. Ja, és szelepszárszimering is lehet, azt meg akkor látni, ha leveszed a szeleptakaró dekniket, és kokszos a cuccos, ahelyett hogy fényes lenne. | |||
|
2008. jún. 23. 22:39 | Válasz | #332 | |||
Nálam fél állásig ki sem nyit a termosztát, ezt az értéket elég gyorsan eléri (500-600 m), alapvetőleg az üzemi hőmérsékletnek 80 fok körül kell hogy legyen. Beszéltem egy motor szerelővel, ő is azt mondta, hogy normális érték a 1/2 állásig nem nyít a termosztát. Ha nagy meleg van akkor rendszeresen a 1/2 állás fölött van a mutató, lassú tempó mellett inkább 3/4, de nem éri el a piros mezőt. A ventinek szerintem nem is kell a piros előtt bekapcsolni. | |||
|
dumber | 2008. jún. 24. 09:41 | Válasz | #333 |
Sziasztok! Tudtok Pesten megbízható, nem túl drága szerelőt? |
Flow | 2008. jún. 24. 12:59 | Válasz | #334 |
Újabb hibajelenséget dobnék fel az asztalra... motorfékkel lassítva (jah, máshogy nem is lehet :) ) negyventől harmincig érdekes sípoló, fütyülő hangot hallat valami a hajtóműből (yp250) Én arra gyanakszom, hogy kopott és csúszik a hajtószíj. Tervezem mérni a hétvégén, de ha van tapasztalat szívesen meghallgatnám, mielőtt szétborítom... Más, egy kis "kedvcsináló": a Kipufogóklinikára megyek délután, mert a dob belseje teljesen széthullott. Már harmadszor. Sajnos dedőke barátom heggesztése mindig csak néhány hónapig bírja... a fejleményekről beszámolok. |
© Zsolt | 2008. jún. 24. 21:06 | Válasz | #335 | ||
Tamás: erre a gumiproblémára kiváncsi vagyok, hogy mi jön majd ki... Flow: nyert! TopJoe: a vízben nem jelent meg az olaj? | |||
|
2008. jún. 24. 21:28 | Válasz | #336 | |||
Nem a hűtővíz tiszta. Nagyobb terhelésen, nagyobb súllyal és gyorsabban hajtva zabálja az olajat, nyugodt tempó mellett egyedül vagy kis súllyal jóval kevesebbet.
| |||
| |||
© Zsolt | 2008. jún. 24. 21:48 | Válasz | #337 | ||
A szezon végéig csak kihúzod valahogy, úgy látom, hogy amit tavasszal jósoltunk, az bejön. Egy gyűrűkészlet nem nagy pénz, kb. 8 rúgó környékén van.
| |||
|
2008. jún. 24. 22:04 | Válasz | #338 | |||
A gumihoz csak annyit, hogy egyre labilkisabb a motor, felélltam a múlkor az ocsmányiroda (értsd:okmányiroda) előtt a parkolóba, ferde szegélykő van. Rendesen megingott a kormány a kezemben, mintha a kerék megbillent volna jobbra-balra. Kézzel hiába rángatom, stabil. Ha ráülök, DeákBill...
| |||
| |||
2008. jún. 24. 22:12 | Válasz | #339 | |||
Érzem én is, hogy ez lesz a vége.Remélem motor kiszerelés nélkül is hozzá lehet férni némi lecsupaszitás után. Nem szivesen vinném szerelőhöz. lesz más meló is rajta.Pár napja mikor először indulok el vele, szaggatva indul pár másodpercig. Szerintem a görgő+rugó környékén kell szétnéznem és cserélni, no meg a szij is épp középértéken volt tavasszal.Már majdnem 3000 km beleugrott a motorba.
| |||
| |||
Flow | 2008. jún. 24. 22:41 | Válasz | #340 |
Kipróbáltam a kormánybelengést, 90-től "nulláig" meg sem rezzen a kormány. Dunlop gumik vannak fenn, tavaly szezon végén cseréltem; 10e/db volt a Gumidiszkontban. Egyébként mindkét kereket centíroztattam, mert furcsán rezgett az első kerék 110-nél, a hátsó meg középsztenderen látványosan ugrabugrált, berángatta az egész villát ahogy pörgettem a kereket. Mindkét jelenség megszűnt...
|
2008. jún. 24. 23:15 | Válasz | #341 | |||
Flow: Véletlenül nem pesten centíroztál??? Mert nekem is sztenderen rázza valagát a mocim ha kiemelem a fordulatot. És kiváncsi lennék a első kerék mit változna. Jó szelet!! | |||
|
Flow | 2008. jún. 25. 09:47 | Válasz | #342 |
A gumit a Top-Tyre Gumidiszkontban vettem (www.gumiakcio.hu), ott adott a motorgumis srác egy kontaktot. Direkt kértem, hogy olyat mondjon, aki centírozni is tudja. Hát egy cetlire rajzolt térképpel mentem, nem volt messze, de nem emlékszem rá pontosan. Nem is ajánlanám egyébként... valami kis családi műhely volt, és háromezer/kerékért csinálták meg! Igaz, hogy baromi precízen dolgozott a szaki, nem hagyta abba amíg 0 nem lett a szitálás, de ugyanezt a dunaszentpáli (Szigetköz) gumis ismerősöm ezerért műveli. Aztán persze lehet, hogy én szoktam csak hozzá a vidéki árakhoz...
|
2008. jún. 25. 10:59 | Válasz | #343 | |||
Vee Rubber gumival kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Egész jó áron lehet kapni. Milyen mintázatút érdemes venni? Keresztbe mintásat vagy amelyiken van egy hosszanti eső csik is? Hátulra.
| |||
|
© jasa | 2008. jún. 25. 13:22 | Válasz | #344 | ||
Nem vagyok "szagértő" nekem ilyen gumim volt a kisebb robogómon (100-as)Már rajta volt mikor vettem, 12 ezret letekertem vele, elviselhető volt, ha jól emlékszem akkor távol keleti.... Az "egész jó ár" relatív, mennyiért kínálják? Pl. 12"-os IRC-t vettem tavaly a 150-es Kymcora hátulra 7900-ért. Taiwani márka, nekem megbízhatónak tűnt. Kb. 10e-től már márkásat kapni. A burgit Heidenau gumival vettem (NDK-s Pneumant utód)nem egy Bridgeston, de egészen jó ! 6500 km után alig látszik kopás, és jól tapad, igaz nem a határértéken közlekedek. A "hosszanti eső csik" nekem az első keréken van, hátul csak kereszbe mintás van. | |||
| |||
2008. jún. 25. 14:48 | Válasz | #345 | |||
Egy Győri boltban 6900 Ft. Nálunk semmi sincs a városban, vagy Győr vagy SZFehérvár v Budapest ahol kapni gumit. Ill. lehetne kapni csak jó felárasan.
| |||
|
tas | 2008. jún. 25. 18:55 | Válasz | #346 |
Sziasztok nna atestem a keresztsegen marami az automata valtot illeti.vissza terve a variator problemamra (amire nem vagyok tul buszke)Az elso osszerakasnal addig benasztam a bordasszijjal mig kiestek a(vari.) gorgok a helyukrol, 2.-ra bordasszij nelkul raktam fol a variator testett,hogy megnezzem mért csattog hat persze,hogy osszekocolodtak a gorgok es ujra csattogott :)na de minden esetre a valaszaitokbol megbizonyosodtam a problema gócpontjarol(mar megint nem a tervezok voltak a hulyek).koszonom a segitseget.Egy kerdes Okos dolog ferodoloztattni a kuplungot?
|
2008. jún. 25. 21:41 | Válasz | #347 | |||
A Piaggio Zipemen volt elöször Vee Rubber gumi. Nem értettem, hogy az ismerősöm egy másik Zippel miért tud kisebb íven kanyarodni mint én. Aztán egyszer cseréltünk motort, és akkor meg ő bénázott az én mocimmal. Na akkor dobattam le róla a Rubber gumikat. Egyből tapadt a kanyarokban. A Majámat is Rubber gumival vettem meg, azon sem tapadt. Enyhe kifejezéssel nem tanácsolnám a Rubber gumit. Az IRC szerintem nem rossz, az ár érték aránya meg kifejezetten jó. Hátul most IRC van a Majámon, előre is azt tervezek. | |||
|
© Zsolt | 2008. jún. 25. 22:12 | Válasz | #348 | ||
Nekem most elöl IRC, hátul Continental van. Jó mind a kettő, bár szerintem a Conti kicsit gyorsan kopik (10 ezernél nem fog többet menni). Én Michelin-el vettem, ha lesz rá cash, azt fogok majd venni. Párban ~32-34 rúgó. tas: figyelni kell, ez a lényeg. A röpsúly újraragasztása már nekem is felmerült korábban. Mivel három van belőle tökéletesen egyforma súlyúnak kell lennie. Nehéz lesz ilyen szakit találni... | |||
|
2008. jún. 25. 22:36 | Válasz | #349 | |||
Nekem most is Vee van elöl, hátul most cseréltem egy Metzeler-re, de gondolkodok rajta, hogy az elsőt is lecserélem, mert érezhetően sokkal jobb a tapadása. Szóval én sem ajánlanám a Vee-t! 10-ért már lehet Metzit is kapni.
| |||
|
Flow | 2008. jún. 26. 08:03 | Válasz | #350 |
Ezekkel a Dunlop gumikkal nagyon meg vagyok elégedve. 1500Km van bennük, de a futófelületen is van még néhány szőr! Aztán az is meggyőzött, amikor tavaly novemberben szakadó hóban jöttem vissza Veszprémből BP-re az M7-esen! Na ilyet soha többé nem csinálok! Csak szálingózott a hó Veszprémnél, de Székesfehérvár után frankó 20 centis hó volt a pályán! Olyan sűrűn esett, hogy a plexit teljesen eltakarta, a bukósisak pontosan 5 másodpercenként vált átláthatatlanná és törölni kellett kívül a hó belül a pára miatt. Na így mentem stabil 70-es tempót tartva az autókkal. Ilyenkor a kamion a király, be is álltam mögéjük, de ha sávot váltottak, akarva-akaratlanul vitt magukkal a nyomuk Ha meg én akartam sávot váltani, gondolhatjátok... 40 centis hófalat kellett áttörni hozzá. Nagy állatság volt a részemről, de igazából csak annyit akartam kihozni, hogy mindezek ellenére a gép meglepően stabilan viselkedett, sokkal-sokkal rosszabbra számítottam.
|
2008. jún. 26. 11:12 | Válasz | #351 | |||
Köszönöm a válaszokat. Gondoltam, hogy ilyesmi lesz. Túl szép lett volnaNa akkor vadászat gumi után.
| |||
|
2008. jún. 26. 21:22 | Válasz | #352 | |||
Gumiügyhöz még egy adalék Joe! Me beszéltem motorszerelővel, kint volt éppen Ko.Petinél. Az ő meglátásai közé tertozik a teleszkóprugó is. Ha valamelyik eltört, okozhat ilyen jelenséget (szitálás), de szerinte elsődleges a gumi mintázata. Vagyis a véleményem az, hogy 1x veszed meg, és lehet hogy 1x sem lesz rá szükség hogy megmentsen, de az ördög nem alszik. Olyat vennék (magamnak) aminek a közepén van egy vezetőnút, vagy sima. Ez szerintem a tuti. Az én régi gumim is ilyen volt (a galériában láthatod), a mostani meg hasonló mint a Zsolt motorján lévő. A középen vágott az igazi szerintem, mert ott hirtelen fékezés esetén (egyenesben) két tapadó felületed van, nem egy. Ezt a hatást alkalmazzák a gumigyártók a nagyobb gumik esetén autóknál, a gumiabroncs belsejére teljesen más mintát tesznek, hogy jobban el tudjon oszlani a tapadófelületre jutó erő, és jobban kijusson a víz az abroncs alól. Nem tudom elég érthető-e amit írtam, de ne a gumisokat kérdezd meg (mert ők kereskedők), hanem a robogós gyerekeket (ha utól tudod érni őket) hogy mit tennének a gépeikre, mert ők aztán borigatnak ész nélkül! Ott az igazi tapasztalat!!! Menekülés a járőr elől! /bocs Vilmi!/ | |||
| |||
2008. jún. 28. 14:22 | Válasz | #353 | |||
Srácok valami fura hangot hallok a motoromból amivel összakapcsolható a jelenség megléte az az olajcsere. ha emlékeztek rá a a hajtóműbe javasoltatok másik olajat mert lehet attól van az a fura hang ki is cseréltem de nem szünt meg sajna.A motor ugyanúgy megy ugyanúgy húz ugyanannyit eszik tehát effektive menet tulajdonságokban nincsen semmi változás Most mnegpróbálom leírni honnan és milyen hangot hallok. hátha esetleg lesz valami ötletetek.: A hang akkor hallható csak ha a véglehajtás oldalán állok és a légszűrőház elöl-alól de ha alátérdelek akkor olyan mintha valahonnan alulrol jönne a hang. Maga hang pedig olyan mintha két fém alkatrész koccanna egymásnak.Elöször igy hang alapján azt gondoltam a kerékdobban a fékpofák kocognának a dobhoz tehát valami olyasmi hang de aztán mégsem az volt.Mondom és mindez olaj csere óta az olaj szint az rendben van. nem eszi az olajat. Viszont félek nehogy valami nagyobb baja legyen.Szétszedni egyenlöre nincsen még időm meg hátha valaki esetleg saját tapasztalat alapján találkozott már hasonlóval. Még gondoltam a szelephézegra is eseteleg. | |||
|
2008. jún. 28. 15:04 | Válasz | #354 | |||
érdekes
| |||
| |||
2008. jún. 29. 00:22 | Válasz | #355 | |||
Laci: hidegen és melegen is egyformán adja a hangot?? mármint a szelepek miatt kérdezem...nem mint ha sejtenék valamit, de tapogatózók a sötétben hátha megtaláljuk a kapcsolót | |||
|
2008. jún. 29. 07:32 | Válasz | #356 | |||
Én is kipróbáltam a kormány berezgős játékot és nem semmi volt az eredmény. 80-ról lefelé semmi rezgés, el lehet engedni a kormányt. DE pont hatvannál olyan táncba kezd, mint a fene. Gyorsan el kell kapni mielőtt perec lenne. Aztán 50-55-nél abbahagyja és onnan lefelé egyáltalán nem csinálja.
| |||
|
2008. jún. 29. 07:32 | Válasz | #357 | |||
Igen ! hidegen és melegen is egyearánt adja hangot, viszont tegnap nem nyugodtam és volt egy kis idöm leszedtem a légszüröt meg ami alatta van a variátor ház müanyag burkolatait, és igy egy kicsit már fül alapján tudtam szükiteni a zaj forrást és amikor hallgatoztam igya müannyag elemek nélkül akkor a variátor lapátjátol hallottam ezt a hangot és pont olyan hang mint mikot egy generátor lapát bele ér a generátor házba kicsitfémesen csilingelös csörgös periodikus hang a lapát mögött milyen kütyük vannak amik esetleg ilyen hangot adhatnak ki ?
| |||
|
2008. jún. 29. 10:41 | Válasz | #358 | |||
Ha már ennyire megbontottad, érdemes lenne levenni a szíjat, ezzel a variátort is kizárhatod, mert ha külső állásban rögzíted, nem szabad csörögnie. Esetleg okozhat még egy jobban kopott görgő is csörgő hangokat. Le tudod venni a variátorodat? (akár újra is lehet zsírozni) Ez lenne a legtisztább megoldás, mert akkor csak a főtengely marad. Onnan pedig egyenes út vezet a motorzajokhoz. Nekem van egy orvos ismerősöm, és kaptam tőle egy fonendoszkópot. Páran már hülyének néztek, de nagyon jó vele tapogatni. Ugyanezt a hatást (hallást) éred el, ha agy hosszú csvarhúzót, lehetőleg laposat, nekitámasztassz a blokknak, a másik végére pedig ráhajolsz az egyik füleddel, úgy, hogy a hallójáratot bezárja a fülkagylódban levő kis dudor. Érdekes handok jönnek elsőre, viszont ha sokáig hallgatózol, kihallod a különbségeket. Próbáld ki.
| |||
|
2008. jún. 29. 10:52 | Válasz | #359 | |||
magát a variátor házat nem bontottam meg csak az elötte lévő müanyag elemeket vettem le le kelle engedni ahhoz az olajat gondolom,de nem nagyon van jobban időm neki állni szétkapni talán jövö hét végén. Hogy érted a külsö állásban rögzítést?
| |||
|
2008. jún. 29. 14:22 | Válasz | #360 | |||
A variátorházban nincsen olaj, a szíj szárazon fut, és a kuplung is száraz. Van egy valag csavar (ld:Variárorjavítási segéglet) amit leveszel, és utánna lejön az aluház is. Ez valószinűleg le van kicsit tömítve (pl:sziloplaszt jellegű anyaggal), ami olcsóbb mint a gyári idevaló tömítés. Azért tömítik, hogy a víz ne jusson be a kerék felől. Szóval ház le, és a szíjat is leveheted. Ehhez le kell venni a kuplungot. Szóval a legegyszerűbb az, ha elmész a gumis ismerősödhöz, és nála veszitek le a hajtóművet. Vigyél oldószert a mosáshoz, +rongyot, zsírt, és tisztítsd ki az egész variátort, legalább meglátod milyen állapotban vannak a görgők. Mikor pucér a főtengely, lehet hallgatózni. Több fül, többet hall. Nem nagy feladat, szerintem menni fog. Utánna szépen vissza mindent, és lehet írni a tapasztalatokat... | |||
| |||
bezsa | 2008. jún. 30. 13:55 | Válasz | #361 |
Hello Mindenkinek!Most találtam meg az oldalt,nagyon tetszik a szakértés,és a jó hangulat, tanácsaitokat kérném néhány dologban. Egy hónapja vettem YP250-et 2004-es 16000km szervizkönyv szerint. Mentem vele kb1000km-t minden ok. csak pár észrevétel 1.Hidegen rángatva kapcsolódik a kuplung, melegen jó,ez normális? 2.Hidegen induláskor a hajtómü felől,fogaskerék hang féle hallható,de csak kis gáznál.Nagyobb gázon,ill melegen nem 3.A hátsó féknyereg,fékpofa zörög,kis féket húzva megszűnik,(hidegen hangossab,melegen haklkabb) 4.Actevo10W-40 olajat vettem,most cserélném le.Eőbbre olvastam,hogy nyáron jobb a 10w-50 üdv.Bezsa |
© Zsolt | 2008. jún. 30. 16:10 | Válasz | #362 | ||
Végignéztem ennek a topicnak az utolsó oldalát és pár gondolat megfogalmazódott bennem is: Gumi - ha jól emlékszem, olyan 60 környékén nekem is szitált. Megoldás lehet a gumi és a felni egymáshoz 180 fokkal történő elfordítása. Hang a Variátor felől - a pontos hibafelderítéshez sajnos le kell szedni a CVT fedelét is. Ezt minél előbb ajánlom, mert ha elszabadul valami és elkapja a szíj, sok-sok lóvédba lesz a javítás! Üdv a fedélzeten minden új FAN-nak! kuplungrángatás - normális fogaskerék-féle hang - a kuplungpofák csattogását hallani (ha pörög a kerék a hang megszűnik ugye?) fékzaj - tárcsafékes a gép? olaj - nagyjából kialakult egy trend. A 10W40-es általánosan elfogadott olaj. Van aki csak ezt használja, én viszont nyáron átállok a 20W50-re (Castrol Actevo GP 4T), mert ez sűrűbb. Tapasztalatok alapján elmondható, hogy az 5W-vel kezdődő olajok nyáron nagyon elvékonyodnak, ezért használatuk nem ajánlott. A maja bibliában van egy grafikonos olaj táblázat, ott mindent látni. Nem olvastam vissza minden beírást, van még valakinek kérdése? | |||
|
2008. jún. 30. 21:03 | Válasz | #363 | |||
Holnap szétkapom és leveszem a cvt fedelet is. Ha le van véve a fedél akkor be lehet indítani a gépet?
| |||
|
© Zsolt | 2008. jún. 30. 21:08 | Válasz | #364 | ||
Igen! Sőt lehet menni is vele ilyenkor pár kört.
| |||
|
2008. jún. 30. 21:51 | Válasz | #365 | |||
Csak a pocsolyákat kerüld! Különben mindenki aki még nem látta hogyan is működik a variátor, így megnézhet. Nagyon elmés találmány! Ezt a gumielfordítást megpróbálom! Bezsának bizti tárcsafékes a motorja, szerintem 2004-ben már nem adtak ki dobfékeset. Vagy igen...? Szerintem a fékbetét lesz a hunyó, régebben azt csináltuk vele, hogy kivettük, és kalapáccsal megütögettük a szélét (de csak nagyon fínoman hogy mozogni tudjon) és visszatettük a helyére. Nem tud billegni, megszünik a zaj. Tulajdonképp kis féket húzva azért szűnik meg a zaj, mert a munkahenger kitámasztja a fékbetétet a féktárcsához. Nem kopott nagyon valamelyik vagy mindkettő? | |||
|
bezsa | 2008. júl. 01. 08:33 | Válasz | #366 |
Köszönöm a gyors reagálást. Pontosítva. Fogaskerékhang, hidegen elindulás után 20-40km-nél hallható a hajtómű felöl,érdekes,hogy hidegen amikor az olaj hideg,sűrübb akkor van karattyoló hangja, melegen,(hígabb olaj) csendben megy. Tárcsafék van hátul,a betét kivülröl 50-60%-os de a féknyereg oldalirányban mozog 3-5mm-t, ma szétszedem,megnézem mennyire billeg.-kalapálás,betétcsere. |
2008. júl. 01. 11:56 | Válasz | #367 | |||
Nekem a hajtóműben valami rózsaszín folyadék volt, és tükörtiszta. Ostoba fejjel a fáradt motorolajra engedtem rá, már nagyon sajnálom. Azóta hallok kicsi hangot belőle, akkor ha kézzel forgatom. Menet közben a többi üzemi zaj elnyomja. Szóval nagyon nem mindegy hogy mi van benne. Az hogy melegen néma, annak is lehet az oka, hogy eléri az üzemi hőmérsékletet. Ez az olajakra is vonatkozik, azok sem fejtik ki a megfelelő kenőhatást hidegen. Vagyis, melegíteni kell a hajtóművet is, kímélő üzemmódban. Ha valakinek mond valamit az hogy Csepl 344D, az tudja hogy ott pl. a sebváltó téli hidegben gyakorlatilag nem is létezett csak fizikailag. Egyszerűen kezelhetetlen volt, amíg be nem melegedett. | |||
|
2008. júl. 01. 11:57 | Válasz | #368 | |||
Ja, mivel ezeken úszóféknyereg van, valamit mozognia kell. De az a 3-5mm nekem soknak tűnik... Zsolt, szerinted? Neked is tárcsafékes hátul.
| |||
|
© Zsolt | 2008. júl. 01. 16:34 | Válasz | #369 | ||
Nem az lesz a baj. A hátsó fékbetéteket két furcsán meghajtogatott krómszínű lemezke tartja a helyén. Ha ez megkopik akkor hosszirányban egy kis holtjáték adódik, ami miatt menet közben a fékbetét egyfajta kerepelő hangot ad. A lemezen lehet kicsit hajlítani, akkor jó, ha a betéteket a két végénél megfogja.
| |||
|
tas | 2008. júl. 01. 19:58 | Válasz | #370 |
koszonom zsolt
|
2008. júl. 01. 21:44 | Válasz | #371 | |||
Meg találtam csörgés okát amit néhény napja irtam nektek le kellett vennem a variátor fedelet és a kuplungot is hozzá de meglett a kuplung tárcsa felöli oldalán. van egy a három kuplungpofát összefogó lemez na és az lötyög a zéger gyürük alatt annak van ilyen idegesítő csörgö hangja- Zsolt mi volt az a ragacs amit te használtál annak a bizonyos lemeznek a rögzítésére?vagy milyeneket lehet használni ? ma találtam otthon egy nem két komponensü szilo szerü ragacsot ami elvileg jó a fémre is de mentem 120 km ert és már megint hallom ennél tartósabb ragacs kellene :) És még egyzser köszi a telefonos segítséget Tamásnak különösen !!:):) Zsolt esetleg berakhatod valahova a csörgő lemezkéröl a képeket hátha valakinek elöjön ugyan ez a jelenség. | |||
|
2008. júl. 01. 22:26 | Válasz | #372 | |||
Nem kommentálom ezt a részt, mert ugyi nekem hátul dobfék van, de valóban láttam már ilyen támasztólemezt, tehát nagy valószinűséggel Neked lesz ismét igazad!
| |||
| |||
© Zsolt | 2008. júl. 01. 22:30 | Válasz | #373 | ||
Lackó! Neked ez kell: Link
| |||
|
bezsa | 2008. júl. 03. 22:31 | Válasz | #374 |
Hello, Ahogy írtátok,Hátsó fékbetéteken alig 1mm,+fékbetét támasztó lemez,rugó,eltörve,ezért a betét lötyög a helyén. Betétet vettem a Pink motorsnál,de lemezt,rugót, nem kaptam.Yamaha ker.en kíül kapok valahol? üdv. |
2008. júl. 04. 12:15 | Válasz | #375 | |||
Hát a lemezke nem tartozéka a fékbetétnek? Ez meglepő! Mindenesetre ha cseréled a betétet, a dugattyút(-kat) jól járasd meg, pucold át. Én mikor cserélet, kb 1,5 mm-t ment vissza a dugattyú, és a válla alatt elég retkes volt. Ezt kell szépen kijáratni, kitakarítani. Aprólékos türelemjáték. Érdemes rá sok gondot fordítani! | |||
| |||
© Zsolt | 2008. júl. 04. 17:16 | Válasz | #376 | ||
Ezt csak a Yamahánál lehet megvenni. Nekem a pár lemezt ~1 hétre és kb. 2800 Ft-ért hozták.
| |||
|
Feco | 2008. júl. 08. 21:04 | Válasz | #377 |
Teljesen szétszedtem egy 125-öst, érdekel valakit fotózzam, és később beküldjem?
|
2008. júl. 08. 21:37 | Válasz | #378 | |||
IGEN!IGEN!IGEN! Feco! Ez a kérdés nem kérdés! Mindenkit érdekelni fog a dolog, úgyhogy küld Zsoltnak (a honlap főoldalán ott a cím). Akinek nem ez a tip. van az csak csemegézik, a tipusazonos emberkék viszont rengeteget profitálhatnak a tapasztalataidból! Névjegy rovat és a (még egészben lévő motorról) galéria lehetőségei nem érdekelnének? | |||
| |||
Feco | 2008. júl. 09. 06:12 | Válasz | #379 |
Sajnos már egyben, mármint a javítás előtt nem tudom fotózni mert darabokban van. Későn jutott eszembe, de az összerakást fotózom és küldeni fogom. Hajtókarcsapágy betegsége van szegénynek.
|
Feco | 2008. júl. 09. 06:17 | Válasz | #380 |
Írni és küldeni fogok a rovatokba is!
|
2008. júl. 09. 09:26 | Válasz | #381 | |||
Mondomén... Új vírus van a levegőben! Hajtókar vírus!!! Rendddddkívüli pénztárcafogyasztó mellékhatással rendelkezik!
| |||
|
2008. júl. 09. 21:46 | Válasz | #382 | |||
Szerintem az enyén is betegeskedik mer kopogós, csörgős.
| |||
|
© Zsolt | 2008. júl. 10. 12:28 | Válasz | #383 | ||
Hm... Úgy látom a téma a hajtókar. Nekem volt hozzá szerencsém és nagyon javaslom mindenkinek, hogy csak akkor kezdjen a cseréjébe ha: 1. talál igen jó szakembert a javításra 2. nélkülözni tudja a gépet több hétre 3. van 80-100 rúgó fölösleges pénze. A napokban én is túlestem az önindító-szabadonfutó javításán.Képek készültek, majd ha lesz időm felteszem mind. A szabadonfut- fogaskerék újonnan 29 ezer volt (bontva 15 rúgó lett volna), szét és összerakás ~4 óra. | |||
|
Feco | 2008. júl. 10. 17:48 | Válasz | #384 |
Akkor nagyon lekarcoltak ugyanis 50-körül már új főtengelyt lehet venni! A hajtókarjavítás nem kerülhet többe mint az új!Legalábbis a 125-öshöz.Ami erre még rájön az a hengerfejtömítés ugyanis a régit nem lehet visszatenni, az 3950.Most rendeltem.A többi munkadíj?
| |
Peter Andor | 2008. júl. 10. 19:24 | Válasz | #385 |
Sziasztok.En is ujjonc vagyok es szukzegem lenne rajzokra, semara, hogy jobban megertsem a 125-os majesty mukodeset.Par dolgot kerdeznek:-indulas utan,amikor no a fordulatszam, egy kis zorges hallatszik. Nem eross a zaj ,sot alig hallatszik. Jarhatok igy a motorral? -az elso feknel ,valahol, megallas utan egy-ket csepp fekolajat latok.-milyen fekolajjal potoljam a hianyt?Koszonom a valaszotokat.
|
Feco | 2008. júl. 10. 19:36 | Válasz | #386 |
A zörgés bármi lehet azt nagyon nehéz így megmondani de a féknél az rossz előjel ha fékolajcseppeket találsz alatta.Az utántöltés csak tüneti kezelés sanos meg kell csináltatni mert a fék nem játék.Valószínü a munkahengered átereszt.
|
2008. júl. 10. 20:16 | Válasz | #387 | |||
Sztem Zsolt a 250-esre értette a 100-at.
| |||
|
© Zsolt | 2008. júl. 10. 20:33 | Válasz | #388 | ||
Bizony srácok, az árkalkuláció a 250-esre van értve. Éppen ezért 50-ért nem lehet új főtengelyt venni (hanem 125-ért). Egy új hajtókar is 40 környékén mozog.
| |||
|
2008. júl. 10. 21:48 | Válasz | #389 | |||
Andor, csak olyan a fékolajat használj, ami már eleve benne van. Ha nem tudod a márkáját, cseréld le. Amúgy is van valami gixer, mert nem szabad csöpögnie. Mosd le alaposan a motort brigivel és gőzborotvával, majd hagyd megszáradni. Ezután intenzíven fékezgess, majd mejn egy poros de jól motorozható földútra, ahol alaposan verdesd rá a motorra a port. No ezután tuti látni fogod hol eresztí a fékolajat, mert ráül a por. Keresd meg a hiba okát, javíttasd meg, mert a motosnak az élete múlhat a megfelelő fékhatáson. A menetszél pedig ráverheti a féktárcsádra az olajat, és ebbe nem is jó belegondolni. Mindenképpen Dot4-es fékolajat használj. A számok (3, 4) a forráspontot jelölik. Ezekbe a tipusokba ez a követelmény. Mellesleg jegyzem meg, hogy amúgy is le kell cserélni a fékolajat 2 évente, mert magába veszi a vizet. A zörgésed eredete a hajómű lesz. Hány Km van a gépben? Lehet hogy a variátorgörgők vannak elkopva, és ők adják a hangot. Induláskor nincs vibráció? A dokumentumtárban /a főoldalon/ találsz tipusleírásokat Zsolt jóvoltából. Böngészd végig, remélem megtalálod amire szükséged van. | |||
| |||
Feco | 2008. júl. 11. 06:08 | Válasz | #390 |
A sok hátrány közül ez az egyik előnye a 125-ösnek!
| |
Mészáros | 2008. júl. 11. 08:30 | Válasz | #391 |
Nekm is van egy kis gondom, induláskor rángat,remeg a motor,leheta variátorgörgő kopás? 125-ös majába milyiket ajánlanátok? 8-8,5-9 grammost?
|
Árpi | 2008. júl. 11. 12:03 | Válasz | #392 |
Mészáros, a variátorgörgők kopása nálam az 50-es Axison pörgősebb indulást (néha felemelkedett az elsőkerék) és kisebb végsebességet okozott. A 180-as majámnál először pár hónapos használat után jelentkezett a rángatás, egyszer nagyon durván berezonált a következő tankolásig. Hónapokik miden jó, utána egy rövid ideig megint szivat. Általában a következő tankolásnál megszűnik. Hideg, meleg, tök mindegy, ez az időjárásra és motorra is vonatkozik. Már többször váltottam benzinkutat, semmi eredmény. Ventillátor: melegben ha pár percig lassan megyek nekem elejétől fogva bekapcsol. |
© Zsolt | 2008. júl. 11. 12:55 | Válasz | #393 | ||
A maja robogók induláskori remegése három hibaokra vezethető vissza: 1, induláskor, a kuplung kitapadásakor keletkező remegés, vibráció (a kuplungharang felszabályozásával orvosolható) 2, dugulás az üzemanyagrendszerben (tisztítás, átfúvatás, karbi is!) 3, az akkumulátor nem kellő feltöltöttsége (alacsony fordulaton még nincs töltés, viszont az alacsony töltöttségi szinten levő akku nem ad elég áramot a gyújtórendszernek az intenzív szikrához) tipp: töltésmérés, ill. a világítás későbbi felkapcsolása. | |||
| |||
Árpi | 2008. júl. 11. 13:21 | Válasz | #394 |
Zsolt az akkumulátorral valószínűleg igazad van, mert az első időben bekapcsolt riasztóval mertem csak a panelházunk pincéjében hagyni a motort. Legszívesebb vele aludtam volna. Télen alá is merült az akku. Tudom hogy cserélni kellene, de mindig van fontosabb. Általában pöcre indul, de ősztől tavaszig, amikor csak helyben használom, meg ugye hideg is van, néha bikáznom kell. De ez nagyon ritkán van. A biztonság kedvéért egy zselés akku + kábel mindig van nálam. Viszont ha jobban belegondolok, jóval több nyögdécselős indításom volt 3 év alatt mint remegés. Mostantól figyelem az összefüggést. Köszi a tanácsot. |
Csongor | 2008. júl. 11. 15:41 | Válasz | #395 |
A mult heten vasaroltam egy 180-as skylinert (2003-as), eszrevettem, hogy rangat kisebb sebessegnel, nem tudom mi az oka... nem tudom hogy mennyire normalis ez, nem igazan van tapasztalatom a robogok teren. Ha valaki tudna bovebb infokat adni megkoszonem :) a karbantartassal kapcsolatosan is. Elore is koszonom.
|
Mészáros Károly | 2008. júl. 12. 15:38 | Válasz | #396 |
Köszönöm a jó tanácsokat, Tegnap nekem is bikázni kellett az aksi nem tudom miért, de meghalt. Reggel még inditott délután amikor indultam volna akkor már semmi...Kecskeméten a Natix-nál vettem új aksit zselést 7A 8800Ft... |
Karcsi | 2008. júl. 13. 16:30 | Válasz | #397 |
Zsolt köszönöm az ötleteket. Beraktam az aksit, láss csodát megszünt a rángarás...de még mindig nem értem miért purcant ki.
|
Karcsi | 2008. júl. 14. 07:00 | Válasz | #398 |
Sziasztok. Ma megint szívok, az új aksi is lemerült, fogalmam sincs miért. Reggelre megint nem inditott, olyan mintha valami leszívná. Most meg Én szívok. Van valami jó ötletetek mit tegyek?
|
2008. júl. 14. 08:18 | Válasz | #399 | |||
Szia Karcsi! Megtudnád mérni kivett gyujtáskulccsal, feltöltött akksinál a negatív pólus, és az akkusaru között átfolyó áram erősségét? Ha valami szívja az akksidat, jelentkeznie kell.
| |||
|
Karcsi | 2008. júl. 14. 18:10 | Válasz | #400 |
Szia Tamás! csak reggel tudom megmérni addig is töltöm az aksit. Milyen értéket kell mutatnia az ampemérőnek? Gondolom 0-át, ha van áramfelvétel akkor kell csak jeleznie a műszernek...és akkor bogarászhatok....már levetköztettem a maját és nem találtam semmi rendelleneséget...
| |
2008. júl. 15. 11:29 | Válasz | #401 | |||
Szerintem nem is fogsz látni "szemre" semmit, mert ez a fránya villamosság nem igazán jól látható. Ide vág az a bizonyos kérdés : -Miben különbözik az a két alkatrész amelyikben van áram, és amelyikben nincs? : hát más a fogása! Viccet félretévve, neked szerintem valahol van egy olyan áramkör, aminek nyugalmi helyzetben nem lenne szabad áramot felvennie. Ami gyujtáskucs elfordítása nélkül is kap áramot ugyan, de nem szabadna felvennie : Pl blendixre rá van kötve a + kör, és ha ott van egy gyenge áthúzás, már meg is van a kiválltó ok. Nem állítom hogy ez a problémád, de ilyet már én láttam autónál. Ott szinték kap pl. a generátor egy állandó gerjesztést, és nekem bizony ha egy bizonyos pozicióban állt meg a generátor, akkor szívta az akksit. Ha elforgattam az ékszíjnál fogva, megszűnt az áramfelvétel, no problem. De ki fog minden megállásnál "A" mérőt kötögetni a "-" sarura? A nyugalmi helyzet különben szerintem több min "0", mert valamit föl kell vennie a rendszernek, de csak minimális, max 0,2A-t. Nem vagyok villamossági szerelő, és még abban sem vagyok biztos hogy Zsolt tud-e erre vonatkozó értéket, azt mindenesetre megtehetjük, hogy a saját motorjainkon megmárjük ugyanezt a nyugalmi pziciót, és már kész is. Arra sem árt gondolnod, mi van akkor, ha az akksid amit ugyan ujjonan vettél, gyártási hibás. Szóval tedd csk ki a motorból egy éjszakára, és úgy is teszteld a járgányt. | |||
| |||
Karcsi | 2008. júl. 15. 11:31 | Válasz | #402 |
Szia Tamás:megmértem az átfolyó áram erősséget sajna a műszer 85mA mutatott. Elkezdtem keresni a hibát, egymás után szétszedtem az összes csatlakozót...a nem rég cserélt (3 héte)feszültségszabályozó a roszz....lehúzott csatlakozó után megszünik az áramfolyás...nem tudom miért ment tönkre, most vehetek egy másikat...
|
2008. júl. 15. 11:33 | Válasz | #403 | |||
Na, egymásra írtunk, megvan a bibi. Tudsz fesszabályzót szerezni?
| |||
| |||
2008. júl. 15. 11:37 | Válasz | #404 | |||
Már úgyértem normálisat, ami többet bír mit 3 hét. Bár ezt is visszavihetnéd, mondván ez nyírta ki az akksidat is!
| |||
| |||
|
|
|