Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Általános javítással kapcsolatos kérdések, karbantartás
Javítás, karbantartás típustól függetlenül

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


 © gabor7682008. szept. 05. 22:10 | Válasz | #606 
Jozsi szerintem nézd meg elöbb az akkusarut,nekem is volt ilyen problémám, és a csavar ki lazult.

 © baranyai.imre2008. szept. 05. 22:34 | Válasz | #607 
Azt nem akartam hogy előre ki vegyem a csapágyat,mivel a Hondám táppénzen van,a Maja szét lesz szedve,és így autóval kell mennem.No nem baj.

 © Zsolt2008. szept. 05. 22:35 | Válasz | #608 
Hát igen, akkusaru! Elektromos problémánál ez az első!
Zsolt

 © baranyai.imre2008. szept. 06. 08:33 | Válasz | #609 
Majesty yp250 97-es első kerék csapágy mérete: 6302 2RS 2db, Szimering 42X7X28 1db.

Feco2008. szept. 06. 15:02 | Válasz | #610 
[img]http://C:\Documents and Settings\K-G F\Asztal\P[/img]
Motor után,első a család legyen!

Feco2008. szept. 06. 15:04 | Válasz | #611 
Bocs ez véletlen volt!
Motor után,első a család legyen!

Feco2008. szept. 06. 20:35 | Válasz | #612 
125-ös segítségét kérném!Két műanyagcsőnek nem találom a helyét a karburátoron! Lefotóztam, kinek küldhetném el?
Motor után,első a család legyen!

 © Sz. Krisz2008. szept. 06. 23:16 | Válasz | #613 
sziasztok

125majestybe mennyi a lég szűrő?????

 © gabor7682008. szept. 07. 08:12 | Válasz | #614 
Sziasztok
tavasszal vettem légszüröt 6 ezer forint és csak a márkakereskedébe kapni.utángyártott sehol nincs.A képet nekem el küldöd megnézem az enyimén hova valo a csö.

 © Józsi2008. szept. 07. 10:47 | Válasz | #615 
Meglett a kontakt hiba. A vékony testkábel csatlakozója volt a hibás, ami az akksi doboz alatt megy a műszerfal felé. Köszönöm a segítséget.

SomTom2008. szept. 07. 20:38 | Válasz | #616 
Én Szombathelyen vettem a Yamaha kereskedésben légszűrőt, 3000 valahányszáz volt.
A 6000 Ft-tal szerintem átvágtak.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 ansa2008. szept. 10. 13:10 | Válasz | #617 
Sziasztok!

Két dolgban kérnék segítséget.
1.Szétszedtem a variátort,már csak a miheztartás-végett.---olyan motorral nem is jó menni,amit még nem látott az emberfia "kifordítva"------és az lenne a kérdésem ,hogy kell-e zsir vagy valami massza a görgőkhöz,mert ez bizony tele volt grafitos zsírral,öröm volt kimosni,viszont a régi 50-es robogóm kimondottan száraz volt...tehát kell-e zsír?mondjuk már összeraktam,szárazon,de ha kell,visszaszedem,bár eddig jól müxik....

2.a karburátoron van 2 rugós csavar,az egyik nagyobb,gondolom az az alapjárati magasság állitó.a másik meg gondolom a levegő csavar lehet....a levegőcsavarra van valami szisztéma,hogy mennyit kell kitekerni?jól tapasztaltam,hogy kitekerve dusul a keverék?

előre is köszi!

tamas2008. szept. 10. 13:15 | Válasz | #618 
A Majesty variátora zsíros, szedd szét, zsírozd be, oszt jó lesz. Gyakorlat teszi a mestert. A bent talált grafitos zsír frankón megfelel. A karbin lévő 2-es számú csavar funkcióját eltaláltad, ha megtekerted jól kitoltál magaddal, mert csak műszerrel lehet igazán jól beállítani, vagy pedig ha próbálgatod. Nem tudod a gépet tuningolni vele, csak a káros anyag kibocsájtását megsokszorozni, és a fogyasztását elrontani. Ha elveszel a keverékből, akkor meg nem fog menni! Finom játék. Ajánlott a szakember megkeresése.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. szept. 10. 13:16 | Válasz | #619 
Srácok! Megvan a motorom, tettem bele 195 km-t a hegyekben, nagyon finom!!!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. szept. 10. 13:30 | Válasz | #620 
Nagyon frankó! Gondolom máris érzel különbséget a motor erejében.

Ansa! Minden úgy van, ahogy Tamás leírta. Ez a varió 'zsíros' típusú, ezért kell bele. A karbin levő két csavar pedig u.a. mint egy mezei MZ karburátoránál. Csak akkor nyúlj hozzá, ha magas a fogyasztás. Ezen a gépen a karburátor állításával nem tudsz plusz erőt kicsiholni, viszont a 3-4 literes fogyasztást el lehet úgy rontani, hogy 8-at egyen.
Zsolt

 ansa2008. szept. 10. 13:46 | Válasz | #621 
köszönöm a válaszokat.És mi baja lesz,ha igy zsir nélkül megyek vele?mért kell bele a zsir?teljesen jól müxik,ha nem káros neki,nem trutymóznám össze....
végülis azért állitottam a levegőcsavaron,mert véleményem szerint dus volt a keverék...sztem most pont jó,nem jár olyan keményen,de azért visszamegy alapjáratra gyorsan,meg nem is torpanik,majd megnézem a fogyasztás alakulását.....a gyertyám se volt eddig olyan szép világos,csak középen volt középbarna,kifele haladva egyre feketébb....ami ugye vagy a minimális olajfogyasztás,vagy a dus keverék következménye....ugyis ma kell tankolnom,megnézem,mennyit megy el vele az eddigihez képest....
ja,azsirzásra visszatérve mindent le kell zsírozni?görgök,pályák,mindent?azt nem értem,hogy szerencsétlen görgők hogy nem ragadnak le a zsirban?mert ha zsíros,akkor nem kipördülni fognak,hanem nagynehezen kicsúszni..vagy nem?
előre is köszi!

 ansa2008. szept. 10. 14:02 | Válasz | #622 
ja,mégegy dolog jutott eszembe!Mennyi a megengedett olajfogyasztása ezeknek a motoroknak?Mert ma sztenderen(persze melegen)jól megforgattam,és bizony nagy fordulaton megjön a kék füst....ez normális,vagy gyűrűs lesz a gép?

 © gabor7682008. szept. 10. 20:46 | Válasz | #623 
Hogy hozzászoljak a zsirzáshoz, én még télen szedtem szét elöször,és bizony egy deka zsir nem volt benne,pedig még sose volt szétszedve.Tehát gyárilag nem raktak bele.Nem is hiszem hogy kéne bele hogy szétcsapja a házban az a pár ezres fordulat.

 © Zsolt2008. szept. 10. 21:09 | Válasz | #624 
A Maja Bibliát megnéztétek?
A majestynek zsíros variója van. A zsír nem csapódik szét, mert a görgőház félig zárt. Ha úgy gondoljátok, akkor ne tegyetek bele.
Különben ezt a témát már lerágtuk csontig majd egy éve. Lásd: 11# hozzászólás
Zsolt

Feco2008. szept. 10. 21:12 | Válasz | #625 
A múltkor nem lett eldöntve becsavarva olajnívózunk vagy csak bedugjuk!?
Tudja valaki hol vannak a 25-ösön a doboztartó felcsavarozási helyei?
Motor után,első a család legyen!

 © baranyai.imre2008. szept. 10. 21:17 | Válasz | #626 
Tamás! Sok sikert a mocidhoz! Örülök hogy összejött a nagy generál.Majd irj hogy milyen lett az olaj és benzin fogyasztásod. Én lassan beleteszem az enyémbe a 2000-ik kilómétert (250-es Maja) mióta megvettem, az átlagfogyasztásom 3,1L , az olajból (10W50 Orlen platinum SJ besorolású) nem látszik fogyás (kimélő üzemmód mellett).Nagyon elégedett vagyok vele.

tamas2008. szept. 10. 22:52 | Válasz | #627 
Vigyázok ám rá nagyon! Erőben még nem érzek semmit, mert nagyon fínoman bánok vele. Egyszer mentem 90-et, mert a lejtőn elszaladt, egyébbként 70-80. A fogyasztás tuti hegyi terepen olajból 0, benzinből 3,3l/100km.
Feco! El lett döntve, a Japcsik döntötték el, a 250-esen csak érintve kell mérni az olajszintet. Nézd meg a manualt, tuti benne van.
A variátorhoz annyit, hogy bizony itt a zsír kell. Szükséges. A ház zárt, persze nem mindegy hogy milyet teszünk bele, a grafitos kell, mert nem nyúlik szét nagyobb hő hatására sem, és maga a grafit is ken. Persze elmegy szárazon is, nagyon valószinű hogy mielőtt a motor hozám került, az én főtengelyem is így futott, remekül látszik is rajta. Meg is lett az eredménye.
Ansa, ha Neked lennék elmennék egy autószerelőműhelybe, és beállítanám a legszegényebb keverékre, és onnan elkezdeném visszanyitogatni amíg azt nem érzed, hogy tisztességesen megy. No ekkor tankold tele, és nézgesd a gyertyát. Biztosan lesz eredménye a dolognak!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2008. szept. 11. 04:30 | Válasz | #628 
Sok szerencsét a mocihoz!
Ha a 250-esen érintve akkor a 25-ösön is biztos!
Motor után,első a család legyen!

 © baranyai.imre2008. szept. 11. 07:09 | Válasz | #629 
A legtöbb 4T motoron érintve kell nézni az olaj szintet.A 25-ös nél is.

 © gabor7682008. szept. 11. 17:22 | Válasz | #630 
Úgy látszik a gyárban nem olvassák a maya bibliát hogy nem raknak bele zsirt.Amugy meg egy éve még nem csatlakoztam hogy tudjam hogy már csontig lelett rágva ez a téma.Csak hozzá szoltam egy kérdéshez.

 © gabor7682008. szept. 11. 17:39 | Válasz | #631 
A doboztartó a hátsó kis szárny aljára van négy csavarral felfogatva.Üdv.

 © baranyai.imre2008. szept. 11. 18:02 | Válasz | #632 
Nem tudja valaki hogy a 250-es Majában hogyan lehet kivenni az első helyzet jelző izzót?Hogy van bele rakva? (1997-es YP250)1szerüen nem tudom hogy trükközték bele."gondoltam rá hogy talán üvegfejű lenne és belülről csipesszel van bele rakva".

 © Zsolt2008. szept. 11. 18:27 | Válasz | #633 
"Úgy látszik a gyárban nem olvassák a maya bibliát hogy nem raknak bele zsirt.." ???
Gábor! A 2003-as 125-ös majának (ami Neked van) száraz a variátora. Ebben a típusban már önkenő görgők vannak. Ansának 250-es gépe van, az viszont zsíros.
A doksitárban a service manuálok szabadon letölthetők mindenkinek. Ezekben az anyagokban minden le van írva, igaz némi jártasság az angolban nem árt. A majestyket 5 féle kivitelben gyártották, sőt még egy kivitelen belül is vannak eltérések.
Zsolt

Feco2008. szept. 11. 19:44 | Válasz | #634 
Akkor amit láttam a 25-öshöz az nem jó mert annak lefelé is megy két pálca.
A hátsó kapaszkodó csavarjai tartják? Azzal van lefogatva?
Motor után,első a család legyen!

 © gabor7682008. szept. 11. 23:10 | Válasz | #635 
Ami nekem van az a kapaszkodoba van alullrol négy csavarral felfogatva.A furatok eleve benne voltak.csavart adták a konzolhoz.Lekelszerelni a kapaszkodot akkor könnyeben lehet a csavart bele tekerni.Fekete és kromozott kivitelben lehet kapni.

 © gabor7682008. szept. 11. 23:15 | Válasz | #636 
Bocsi nem szoltam semmit,azt is halkan.

Feco2008. szept. 12. 06:23 | Válasz | #637 
Köszi a választ!? És nem terheli túl a műanyagkapaszkodót, nem akarja letörni?Én valami sokkal erőebbre gondoltam.
Motor után,első a család legyen!

 © gabor7682008. szept. 12. 07:45 | Válasz | #638 
Neked müanyagbol van?Az valami aluminium ötvözet:

 Madarász Béla2008. szept. 12. 11:34 | Válasz | #639 
Sziasztok!
Tudna valaki megbízható főtengely felújítót ajánlani? Kb mennyibe kerül?
Lehet hogy nekem is szükségem lenne rá Budapesten vagy környékén.
Üdv. MB

tamas2008. szept. 12. 12:05 | Válasz | #640 
Az én motoromat Egerben csinálták meg, ha le tudod küldeni a blokkot és az alkatrészeket, lehet egyezkedni a szerelővel. 18'000ft volt a munkadíj.
BP számomra ismeretlen terület e téren.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2008. szept. 12. 19:31 | Válasz | #641 
Tamás!!!!!!!!!!!!!!!!!! Frankón Gyorsan megcsinál(tad)ták a mocidat………
Nagyon kíváncsi vagyok majd, ha jól összekopott a technika, hogy milyen lesz egy „ÚJ” majesty!!!!!!!

Sok sok kilométert hozzá……
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

tamas2008. szept. 12. 21:29 | Válasz | #642 
Ha tudsz vasárnap jönni, meghallod a hangját. Szerintem lehetne a blokk halkabb is, némi surrogást kihallok belőle. De ez lehet nálam már némi paranoia is... Valószínű a gyűrűk, és a csapágyak hangját hallom ki, de nem veszélyes. Hallgattam egy 12'000km-es nagyon megkíméltet, csendesebb mitagadás, de hát mégis eredeti Japán nem? Mindenesetre a 2. olajcsere után lesz az igazi, addig csak pianóban!

Ja, a szerelő srác mondta, hogy kb. 5 óra egy ilyen blokkot megcsinálni, ha nem kapkod. A többi a szépítgetés. Mitagadás, én többre számítottam... Péntek este odaadtam az utolsó alkatrészt is, kedden délelőtt hozta.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2008. szept. 13. 08:37 | Válasz | #643 
12 ropit fizettem az alsó csapért és a hajtókar alsó perselyezéséért!Nagyon megváratott mert Zalaegerszegen hőkezelték az anyagokat!
Motor után,első a család legyen!

Feco2008. szept. 13. 08:44 | Válasz | #644 
Saját tapasztalat, hogy minden szétszedett mocinak más lesz a hangja mint a zsír gyárinak! Attól még lehet nagyon jó!
Megcsináltam a karbin a "sehova nem vezető cső" tesztjét!Az 1m-es átlátszó csövet vízbe tettem! A moci azonnal leállt!Még nagy gázon is.Berántott a cső végébe a vízből kb egy centit és kész.Igazán nem jöttem rá mit csinál!
Nyugott bejáratást és esőmentes utat!
Motor után,első a család legyen!

 © baranyai.imre2008. szept. 24. 09:57 | Válasz | #645 
Valaki nem tudja mi a különbség a 250-es sima és a DX Maja motorblokkja között?

 © Zsolt2008. szept. 24. 10:54 | Válasz | #646 
Semmi. Pár változás volt ugyan, de ezek csak a 2000-től ,az új karosszériától kezdve szembetűnőek. A sima és a Dx között lényeges eltérés a hátsó fékrendszer kialakítása.
Zsolt

 © baranyai.imre2008. szept. 24. 11:09 | Válasz | #647 
Köszönöm az infót!
(csak azért kérdeztem,mert van itt 1 kereskedő aki még a nyáron igérte hogy hoz nekem 1 Maját,és most hívott ez ügyben.Amikor megtudta hogy már vettem 1et nem győzte sza.ni,mondván ez a régi tipus gyenge nem bevált,és nem egyezik meg motorikusan a DX-es változattal semmilyen téren.Nem tudtam megygőzni az ellenkezőjéről,miszerint én úgy tudom motorikusan egyforma,csak kaszniban változtattak egy picit.No ez csak arról szólt hogy nem tőle vettem.Mint utólag kiderült most sem hozott Maját,csak egy Malaguti Madisont.)Amúgy ajánlott egy 250-es Maja blokkot 50.000.-Ha valakit érdekel.

 © Zsolt2008. szept. 24. 11:13 | Válasz | #648 
Ha van hozzá magyar papír, akkor megéri az 50 rúgót. Ha nincs, akkor 30-35-öt.
Zsolt

 © baranyai.imre2008. szept. 24. 11:32 | Válasz | #649 
Szerintem nincs hozzá semmi,de ha valakit érdekel megkérdezem a részleteket.

 © passat522008. szept. 24. 19:05 | Válasz | #650 
Csak egy kérdés!
Van motorszám a kissebb Majákon? /Ide értem a 250est is/ Az enyémen nem találok ilyent! Az eredeti tipisenben sincs feltüntetve csak az alvázszám! Igaz,hogy én azt sem tudom hol van!:)
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © gabor7682008. szept. 24. 19:08 | Válasz | #651 
Szerintem van mert a forgalmiban is szerepel

SomTom2008. szept. 24. 19:26 | Válasz | #652 
Ha jól tudom, akkor a hajtóművön találod, a légszürő környékén felül.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

Feco2008. szept. 24. 19:56 | Válasz | #653 
Egy furcsa jelenségre lettem figyelmes!Hirtelen fékezésnél, fékpróbálásnál leesik az alapjárat vagy néha le is áll!? Inkább akkor mikor blokkol a kerék.Találkozott már valaki hasonlóval?
Motor után,első a család legyen!

SomTom2008. szept. 24. 20:14 | Válasz | #654 
Meleg motornál is?
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © gabor7682008. szept. 24. 22:35 | Válasz | #655 
Talán azért mert vészfékezésnél még nem engedi el a motort a hajtás és lefogja.

Feco2008. szept. 25. 05:52 | Válasz | #656 
Pontosan ez a sejtésem, a hajtás!Csinálja hidegen melegen.Mostmár a kuplungot is szétszedtem, és kap új feradorozást,de semmi különöset nem láttam rajtuk.Hacsak az nem, hogy egy picit a gumigyürűkön szorulnak a röpsúlyok!Tamás Neked teljesen könnyedén a helyérement vagy egy picit szorulnia kell?A doksikban nincs erről szó!
Motor után,első a család legyen!

 © gabor7682008. szept. 25. 07:44 | Válasz | #657 
Szerintem ez természetes jelenség bár a sajátomon még nem probáltam.Talán fizika hogy nem reagál olyan gyorsan a kuplung mint a vészfék.

tamas2008. szept. 25. 11:09 | Válasz | #658 
Az eredeti kérdésedet nézve, szerintem Gábornak igaza van, mert ha vászfékezünk (bármilyen járművel) akkor ha nem old a kuplung, annak lefulladás a vége. Az általad leírt kérdés is erre vonatkozik :
!Hirtelen fékezésnél, fékpróbálásnál leesik az alapjárat vagy néha le is áll!? Inkább akkor mikor blokkol a kerék.
Szerintem a kérdésedben benne van a válasz, amikor leblokkol a kerék, a röpsúlynak nincs elegendő ideje arra, hogy oldja a kapcsolatot. Vagyis, fizika, ahogy Gábor írta.
A másik kérdésedre nem tudok választ adni, mert én nem szedtem szét a kulpungot, Zsolt írta a kérdéses dokumentumot, de ha idevetítjük Gábor "fizika" megállapítását, akkor a szorulás bizony gondokat okozhat. Szerintem ott minden alkatrésznek simán kell mozdulnia, ezek visszatérítésére vannak a helyrehúzórugók.
Összegezve az egészet, ha Neked szorulnak a kuplung "ujjak" , és vészfékezel, bekövetkezhet az, hogy az alkatrészek szoros illesztése miatt a rúgók nem tudják időben visszahúzni őket. Erre természetesen van idő, ha szépen lassítasz. Nézd már meg, hogy ha elveszed a gázt, mondjuk 10 esetből 10x ugyan ott old-e a kuplung? Ideális esetben ez kb 25km/h. Mert ha nem, ez lehet a baj forrása, vagy a rugók fáradása. Esetleg a kettő együtt.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. szept. 25. 15:55 | Válasz | #659 
Nos, a lényeget leírtátok. Ha lejtőn simán legurulsz, úgy hogy alapjáraton pötyög a motor és vészfékezel, biztosan nem fog leállni. Érdemes kipróbálnod.
A kuplung rúgókat kell cserélned, el vannak fáradva. A kuplung "ujjak" nem szorulhatnak, egy pici kenőanyag ide kell majd.
Zsolt

Feco2008. szept. 25. 20:44 | Válasz | #660 
A lejtőn legurulást nem próbáltam de nagyon jó ötlet!Nemtom mit neveztek kuplung újaknak de nem a röpsúlyok hanem a kis gumiütközők mikor a helyükremennek akkor olyan húzósak.Egyszerűen szorulnak a kuplungröpsúlyok bevágásaiban.Csak azt nem értem mitől nőttek meg ha nem ilyenek voltak.Szerintem a gumiknak csak ütközéscsillapító szerepük van.Most raktam össze, de rámsötétedett és csak kb100méteren próbáltam...3x nem állt meg 1x igen.Holnap még fárasztom valahol itt lehet a bibi!!!
Köszi a tippeket!
Motor után,első a család legyen!

 © gabor7682008. szept. 25. 23:06 | Válasz | #661 
Ugy gondolom hogy éppen szorulni kell egy kicsit mert a menettöl inkább kikopik és féloldalassá válik.Ha te is arra a három szögletü müanyagra gondolsz.Szerintem ne is foglalkozz vele még a végén egy vészfékezésnél el nem borulsz.Akor aztán nagyobb lesz a kár.
Üdv.

Feco2008. szept. 26. 05:58 | Válasz | #662 
Nem háromszögletű műanyag hanem, kb 5-6 mm-es gumigyűrű, aminek nekiütköznek a röpsúlyok!Talán a hétvégén több időm lesz kisérletezni!
Motor után,első a család legyen!

 © gabor7682008. szept. 26. 07:29 | Válasz | #663 
Érdekes az enyimében nem is láttam ilyen gumit.A röpsuly csak simán van benne.Ugyan ugy mint az 50-es mocimba(yamaha neos)volt.Csak minden nagyobb,

Feco2008. szept. 26. 21:41 | Válasz | #664 
Na kész!Az agyondicsért főtengelyjavítóm most alaposan mellényúlt, Valamelyik sonka megmozdult üt a tengelyvégem! Szedhetem szét újra!Pont a kuplungokat nézegettem mikor gyanús lett!Lehet, új lesz a vége?
Motor után,első a család legyen!

Feco2008. szept. 27. 06:04 | Válasz | #665 
Mindjárt a legrosszabbra gondolok,ha így lett volna megszorul az egész! A tény a regulátornál valaminem szalad rendesen. A hétvégén szétkapom az egészet, és megnézem.Péntek nem az én napom! Csőtörésre értem haza, aztán frankón észrevettem, hogy valami nem ok a regulátornál!Az udvar felásva a moci szétszedve! Ások ahelyett, hogy motoroznék.
Motor után,első a család legyen!

 © jasa2008. szept. 27. 11:00 | Válasz | #666 
Csőtörés ( károk mindenfele) az nálunk is volt, van (és lesz....) OFF. UFF.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

Feco2008. szept. 27. 19:09 | Válasz | #667 
A regulátort levettem és szétszedés után visszaraktam. Most jó lett . Nem szeretem az olyan hibákat amit " magától" javul!
Kipróbáltam Zsolt ötletét a lejtőn!Hát megállt a piszok!Aztán az egyenesen meg vagy ötször nem!
Motor után,első a család legyen!

 © Csokáv2008. szept. 28. 19:43 | Válasz | #668 
Sziasztok!
Most először hajtottam meg a 125-öst, és megállás után láttam, hogy a kerék olajos, és valami túlfolyó csőből csöpög is. Siettem, nem néztem uána, hogy honnan jön, úgyhogy titeket kérdezlek: ezmiez és miért? :)

 © Csokáv2008. szept. 28. 19:44 | Válasz | #669 
Bocsánat a nagy képért.

 © Zsolt2008. szept. 28. 19:55 | Válasz | #670 
Mennyi olajat öntöttél a véglehajtásba?
Zsolt

Feco2008. szept. 28. 21:29 | Válasz | #671 
Nincs olaj máshol csak a hajtóműben! Meg lett küldve és a felesleget kiküldte!Gondolom!
Informatikából ok, a képfeltöltés sikerült ha nagy is!!!
Motor után,első a család legyen!

 © Csokáv2008. szept. 29. 08:41 | Válasz | #672 
Köszi a válaszokat. Az olajat nem én töltöttem, nálam még csak 2 hetes a motor. Kicsit fura a túlfolyó helye, mert a kereket is összeolajozta, szerencse, hogy nem vagyok kanyarvadász.

(Informatikából remélem is, hogy ok, elvégre programozó vagyok. :) Az átméretezést még gyakorolni kell :P )

 © Zsolt2008. szept. 29. 16:55 | Válasz | #673 
Javaslom a véglehajtás olaját engedd le.
A problémát az okozhatja (ha tényleg a csövön jön az anyag), hogy vagy sok olaj van benne,vagy nem olyan, amilyen kellene (pl: felhabzott).
Leengedés után tölts bele normális minőséget és mennyiséget.
Zsolt

Feco2008. szept. 29. 20:56 | Válasz | #674 
Nem cikiből írtam hanem mert nekem nem ment!Zsolttól kértem segítséget!
Motor után,első a család legyen!

 Csongor2008. szept. 30. 08:54 | Válasz | #675 
Sziasztok! Szuksegem lenne egy kuplungra meg egy kuplung harangra 180-as skylinerhez(2003-as), sajnos nem talalok sehol. Valaki tudna segiteni, hogy honnan rendelhetnek... Indulaskor nagyon rangat es ez az oka.

Feco2008. szept. 30. 17:54 | Válasz | #676 
Biztos,ez a baja? Újraferadoroztatni nem lehet?
Motor után,első a család legyen!

tamas2008. szept. 30. 20:45 | Válasz | #677 
Csongor! Ha elinduláskor rángat a moci, nagy a valószínűsége hogy a harang lett kicsit ovál. Kell egy ügyes esztergályos, Te lekapod, Ő csinál egy tengelyt amire felhúzza feszesen, és szépen felszabályozza. Az enyém, majdnem 0,4mm-t ütött, úgy rángatott mikta kalapáccsal ütöttek volna hátulról. A lényeg az, hogy nehogy kívülről fogja be a tokmányba! Bár ha jó szakember, tudni fogja. Ha meg utána csúszik, jöhet a Feco által említett ferrodoloztatás. Ott meg arra kell ügyelni, hogy a kuplung "ujjak" mind azonos súlyúak legyenek.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Csongor2008. szept. 30. 21:01 | Válasz | #678 
A ferodok rendben vannak, csak gondoltam cserelem egyutt a kuplunggal... amugy a harang valoban ovalis es azert rangat. Akkor keresek egy esztergalyost. Koszi

 © baranyai.imre2008. szept. 30. 22:01 | Válasz | #679 
Ahogy Tamás irta ugy kell csinálni!

 © jasa2008. okt. 01. 11:06 | Válasz | #680 
Én megfogadtam Top Joe javaslatát (TALIK #734). Igaz nem garázst takarítottam (bár arra is ráférne...) hanem karbantartás volt:
- olajcsere 6 ekm után (Castrol GP 20w50 ásványolaj) nekem bevált, két csere közt 1 litert kellett utánatölteni apránként !! 44 ekm futásteljesítménynél már inkább ez való a gépbe mint a híg full-szinti olajok...az előző szállítmány 1700-as áron jött, most meg 1500-ért kaptam !!! be is táraztam belőle , jövő év végéig elég lesz (nem vagyok "Castrol-ügynök", de ha valakit érdekel van cím telefonszám)
- a leeresztőcsavarral én is megjártam ( ha jól emlékszem többen is írtátok régebben hogy elnyaltátok a menetet...) nos hát szintén zenész.... meg se moccant. Ezer szerencse hogy a burginál kb a leeresztőcsavar magasságában (vagy inkább mélységében) vagy egy kis fedél, ami mögött egy rézszita lemez van, ez is szűri az esetleges nagyobb forgácsot. Na ezen át eresztettem le a naftát.....
- olajszűrőcsere 12 ekm után
- légszűrő és variátorszűrő tisztitás
-gyertyatisztítás (a fene essék a japók kis kezébe.....alig fértem be még az előző tulaj cserélt benne (kétpólusú NGK) már kb. 13ekm lehet benne de szépen nézett ki. Alig volt csak kokszos, tisztítás után visszaraktam, bár a szervízkönyv 12 ezres cserét ír. Szerintetek mennyit bír átlagban egy gyertya, mikor kell cserélni ?
- biztonságképpen kapott egy kis áramot is a LIDL-is automata töltőből, most 13 V "hidegen".
- ég a pofám de azért leírom okulásul: már az egri talin dünnyögtem róla hogy surlódik a hátsó keréknél valami, de igazából nem foglalkoztam vele Nos hát kiderült, a külső oldali fékbetét teljesen elfogyott, már a vassal fékeztem, meg is karcolta a tárcsát Talán a hétvégére lesz új betét, viszem a szerelőhöz. Addig meg óvatosan, és csak az elsővel fékezek.
- még egy téma HELP ! hűl az időjárás és egyre jobban látom hogy a vízhőfok jelző a hosszabb helyközi szakaszokon szinte visszaáll az alapszintre, az 1/4-es szintet se éri el. Egyébként sem szokott magasan lenni, kánikulában, városi csúcsban sem volt soha félállás fölött, de most nagyon visszamegy, illetve alig mozdul el az alapról. A termosztátra gyanakszom, hogy mindig bekapcsolja a hűtőkört, akkor mikor nem volna szükséges. Mi a véleményetek ? (tudom hogy más a típus, de az elveknek azonosnak illenék lenniük).
-végezetül: úgy emlékszem többen irtatok a fogyiról , nekem hoszzú időszak átlagában, nagyrész sík helyközi úton (75-85 tempóval), kevés városi forgalommal, nyugis vezetéssel 3,3-3,5 jön ki. Úgy vélem a normál tartomány a 250-es robogókra 3-4 között reális. 3 alatt Andersen.... 4 fölött meg gond van: vagy a motorral, vagy a kézzel, vagy pizzafutár az illető. Hosszú voltam, bocs...
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. okt. 01. 19:50 | Válasz | #681 
Nekem a garázsmenet ilyen szét-össze után sajnos még odébb van, nincs benne csak 500km, az Üvegtigrises guri távja. Te Sanyi! Én még mondtam is Neked ha jól emlékszem a fékbetét problémát nem? Azt hiszem pont ezt beszélgettük, hogy vagy fel van akadva, vagy valami... Szerencse hogy a tárcsád megúszta!
A hűtővel kapcsolatban próbáld meg azt, (az én vizem sem melegszik megfelelően, Pestről hazafalé kevesebbet mért kb 20%-al mint szokott. Javaslatom: fogj egy kemény műanyag lapot, és vágjál bele ujjnyi csíkokat. Srégan. Így az egész hűtőd előtt keresztbe lesz helyenként takarás, és levegőt is kap. Ügyesen rögzíted, és már mehet is. Úgy kell megoldani, hogy ha az idő enged, könnyen ki tudd venni. Nem biztos hogy a termosztátod a ludas, Tudod az a Matyi. Eleve kicsi a blokk is, kevés benne a víz is, és az olaj is rendesen hideg ilyenkor már. Nem tud felmelegedni. Lehet érdemesebb lenne a hidegebb napokon mégis megpróbálni valami finomabb olajat nem? Jobb lenne a kenésed, és ha belegondolsz az átsuhanó hideg levegő hűti ám a motorblokk alját. És Te ráadásul nem kis távot mész vele nap mint nap!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. okt. 02. 01:04 | Válasz | #682 
Tamás, amit leírtál, a hűtővel kapcsolatban az végül is a hűtő maszkolás. Közel 7 évig volt 120-as Skodám, ott használtam ezt télen. Ki lehet próbálni. Az olajkérdésben és is amellett vagyok, hogy érdemes váltani. Ezért használok nyáron 20W50-et, tavasszal-összel 10W40-et. Nekem ez jött be a 3 év alatt. Ilyenkor a hideg időben a reggeli induláskor érdemes a motort a bakon járatni alapjáraton 2-3 percet, míg az olaj átken mindent.
Zsolt

 © Zsolt2008. okt. 02. 01:08 | Válasz | #683 
Csokáv! Olajfolyás ügyben hogy állunk?
Csongor! A fiúk leírták a megoldást. Ha mégis venned kell alkatrészt jelezz vissza, kerítünk, de arra számíts, hogy kuplung + harang ~20-22 rúgó környékén van!
Zsolt

 © Csokáv2008. okt. 02. 10:16 | Válasz | #684 
Köszi az érdeklődést, ma jött meg az olaj, maholnap lecserélem. Azóta nem hajtottam meg, mert 90%-ban városban használom, úgyhogy még nem tudok nyilatkozni. Az előző tulaj mondta, hogy egyszerre szokta cserélni a hajtómű olajat meg a motorolajat, mert ugyanaz kell bele. A táblázat szerint nem ugyanaz kell, úgyhogy lehet, hogy az volt a baja. De most rendes olaj kerül bele.

 © jasa2008. okt. 02. 14:16 | Válasz | #685 
- A 2-3 perc bemelegítés nekem mindig megvan, mert a pincegarázsból nem bírom feltolni a 179 kg "krumplit" A motor jár, míg a garázst zárom, meg kesztyűt húzok, és a kisutcákban is igen lassan poroszkálok csak (30-40).
- Ha technikailag megoldható, megpróbálom a maszkolást. Olajváltogatáson egyenlőre nem gondolkodom, részben a procedura, részben a hosszabb 6000-es periódus miatt. Nagy fordulaton nem hajtom a gépet, a 80-90-es (óra szerinti) utazó bőven elég, a 100 fölötti tempó már kifejezetten kínos az utak ( pálya kivételével) nagy részének ismert állapota miatt
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

gelilackó2008. okt. 03. 17:52 | Válasz | #686 
Kb két három hete fura hangra lettem figyelmes eddig nemnagyon folalkoztam vele gondoltam majd megszűnik volt már ilyen:)
Amikor a kuplung megállás előtt 20-25 környékén pontosan mielött oldana olyan hangot hallat mintha megcsuszna a szíj ilyen lehetséges? és ha igen akkor mitől lehet?A variátor görgö,stb stb koszossága esteleg okozhatja?
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2008. okt. 03. 18:25 | Válasz | #687 
Igen lehet, a szíjra rá kellene mérni. Mármint a szélességére.
Zsolt

gelilackó2008. okt. 03. 18:54 | Válasz | #688 
ok mennyi a refrencia érték? nem tudod véletlnül fejből?
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2008. okt. 03. 19:01 | Válasz | #689 
De! Szélességi limit 21 mm. A Kuplung harangot vedd majd le és nézd meg a betéteket is. Ha a kuplung oldalról bontod meg az egészet, akkor a variót nem kell leszedned a szíjcseréhez.
Zsolt

Feco2008. okt. 03. 20:05 | Válasz | #690 
Kipróbáltam újból a lejtős tesztet az alapjárattal, többször is. Zsolt talán emlékszel még Te ajánlottad.Hát bizony mindíg megállt vagy leesett annira, hogy megért "észheztérni"!Biztos a karbi lesz a bibi, de elképzelésem sincs mi lehet! Valami előrelöttyen?
Motor után,első a család legyen!

 © Zsolt2008. okt. 03. 20:08 | Válasz | #691 
Lehet, de szerintem nagyon alacsonyan van az alapjárat. Egy kicsit emelj rajta és próba újra.
Zsolt

 © baranyai.imre2008. okt. 03. 20:21 | Válasz | #692 
Bizony bizony ez a hibajelenség váltós motornál is előfordul (Hirtelen fékezéskor leáll)Karburátor úszószint.

Feco2008. okt. 03. 20:49 | Válasz | #693 
Az alapjáratot már állítgattam de a magas idegesít, és nem használ. Ha "nagyot" fékezek, biztosra leáll!Mit tudsz róla Imre!?Magas vagy alacsony a szint!Veszélyes ezt állítgatni. ha elment a szint rá kell jönni mitől!
Motor után,első a család legyen!

 © Zsolt2008. okt. 03. 20:57 | Válasz | #694 
Az úszószint állítgatása a fogyasztásra jelentős hatással van!
Eszembe jutott még valami. Nem lehet, hogy olyan kevés alapjáraton a gyújtásnak jutó áram, hogyha fékezel és kigyullad a féklámpa leáll a motor is?
Zsolt

 © baranyai.imre2008. okt. 03. 21:10 | Válasz | #695 
Egy minimálisan magasabb a kelleténél.Ha a tüszelep kopott,az is meg emeli egy picit a benzin szintet,valamint beállitási problémák is lehetnek.
Valóban veszélyes vizeken evezel ha hozzá nyulsz, nem is javasolom senkinek akinek nincs ezzel kapcsolatban komoly tapasztalata.Tudni kéne a pontos beállitási paramétereket az úszóházban,és utána elkezdeni az ellenörzést.

Feco2008. okt. 04. 06:50 | Válasz | #696 
Komoly esély van rá,hogy a féklámpa is bekavarhat.Ez eszembe sem jutott! Fogok csinálni egy féklámpa nélküli tesztet is.
A karbihoz ha hozzányúlok akkor is csak szétszedem és megvizsgálom az összes alkatrészt, nem piszkálok el rajt semmit.Ezt is majd csak a hideg beálltával.Addig is járatom, már kb: 300 km-em van.Most kezd egy picit sötétedni az olaj, eddig megértem a nívón meglátni.Átnézem az összes karbira vonatkozó doksikat.
Köszi a tipptket!
Motor után,első a család legyen!

tamas2008. okt. 04. 11:10 | Válasz | #697 
A leállás lehet az üzemanyagszint következménye. A Féklámpa miért kavarhat be? Az indításkor nem tilt, hanem enged nem? Viszont mivel a karbi olyan, hogy nem a subert vezéreljük ill. a tűszelepet hanem egy levegőszelepet, amit ha a gázmarkolattal kinyitunk, a henger-dugó szívóhatása által generált torlónyomás felemeli a membránt, amit egy rúgó nyom vissza a helyére. Mi van akkor, ha a hirtelen fékezés hatására az alacsony alapjárat következtében a pillangószelep teljesen elzár, és a motor nem kap egy kumma levegőt sem? Nem így működik? Van az alapjáratnak egy megkerülő furata? Mert ha nincs, akkor először ezt kell rendbe tenni! Az alapjárat meg amúgy is számít, mert az olajnyomás alacsonyabb fordulaton nem megfelelő! A manual az én motoromra 1450-1550 közé teszi az alapjárati fordulatszámot, ez azért van hogy soknak tűnik, de oka van!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. okt. 04. 11:12 | Válasz | #698 
Ja, vette 500ft-ért egy akkora paplanszivacsot, amiből kijött két db. levegőszűrő betét. Úgy raktam bele, hogy az egyiket beolajoztam, és a másikat eléraktam. Valamivel olcsóbb mint amit régebben taglaltatok...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Csokáv2008. okt. 04. 11:56 | Válasz | #699 
Szerintem a féklámpa bekavar alatt arra gondoltak, hogy az már annyira megnöveli az elektromos fogyasztást, hogy a gyújtásnak már nincs elég áram. Lekapcsolt világítással is érdemes lenne megnézni, mert ha ugyanazt csinálja, mint felkapcsolttal, akkor nem az a baj, lévén az első izzók a legnagyobb fogyasztók.
A hidegre én is fentebb vettem az alapjáratot. Még néznék egy gyertyaképet is a iztonság kedvéért.

 © Zsolt2008. okt. 04. 14:23 | Válasz | #700 
Úgy gondoltam, ahogy leírtad. A lejtős gurulást úgy kell újra kipróbálni, hogy nem ég majd egy izzó sem. Lehet,hogy csak az akkut kell újra feltölteni?
Zsolt

 © baranyai.imre2008. okt. 04. 14:39 | Válasz | #701 
A féklámpa nem vesz le annyi ampert hogy az be tudna kavarni.Csak gondoljatok bele! Inditáskor is ég a féklámpa,valamint az inditó motor is megy aminek az amper felvétele többszöröse a féklámpa felvételének,mégis beindul.Benzinszintre gyanakszom igy látatlanul továbbra is.Elektromosan semmi gond nincs vele 100%.

 © baranyai.imre2008. okt. 04. 14:45 | Válasz | #702 
Bocs Tamás! nem a te hozzászólásodra akartam reagálni.Azt hiszem te jól látod a dolgokat.Ha majd átgondolja mindenki amit irtam, meglátja hogy nem mondok hülyeséget.

 © Zsolt2008. okt. 04. 15:05 | Válasz | #703 
Imre! TEljesen igazatok van, ez nem vitás. Der mielőtt a karbihoz nyúlnánk, zárjunk ki minden elektromos problémát. Az is lehet, hogy erős fékezéskor az akku megmozdul és kontaktot veszít, amiért is elmegy a gyújtás és leállhat a motor is.
Zsolt

Feco2008. okt. 04. 18:41 | Válasz | #704 
A karbira gyanakszom én is, de egyetértek Veled ki kell zárni mindent, mielőtt szétkapná az ember!Az akku 1 hónapos úgy indítóz, hogy elvinné a mocit is. Fülre nem alacsony az alapom de nincs mérő a mocin pontosan műszerrel kéne mérni!
A pillangó semmiképp nem tud elzárni kitámaszja a beállítócsavar.Legfeljebb a membrános siber zárhatna... de miért, ha külömben meg semmi más tünet!Ma egész nap esett igazán nem tudtam kimenni!
Motor után,első a család legyen!

 © jasa2008. okt. 04. 22:08 | Válasz | #705 
Itt 11-re elállt az eső, elgurultam a szerelőhöz, kicseréltük a hátsó fékbetétet (én voltam a kisinas ) most már legalább ilyet is láttam. Az egyik betét teljesen elfogyott, már a vason karistoltam igaz egy hete nem használtam a bal kezem, csak az elsővel fékeztem..... most frankó lett. (9000 pénz, fele anyag, fele munkadíj) Remélem sokáig jó lesz ( egy kicsit én is "zénó stilusban" vezetek - kevés fékezés és gumiradírozás, nyugis tempó).
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)


Első ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől