Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   MIX (itt mindenről beszélgetünk baráti stílusban)
Ismerkedés, bemutakozás, csevegés, stb

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Zsolt2008. feb. 12. 13:24 | Válasz | #422 
A hűtőrendszer nem légteleníti magát. Azokon túl, amiket leírtatok van még egy légtelenítő csavar a karburátoron. Szervízkönyv: 71-73 oldal. Szerinten nem kell megijedni. Ennek a gépnek a műszerfalába már más műszerek kerültek, ami nekünk fél, az neki háromnegyed.
Új teszt érkezett, ki is tettem a galériába. Köszönjük Luki!
Zsolt

tamas2008. feb. 11. 23:36 | Válasz | #421 
Ez a tükörszélesítés itt akad el nálam is, nagyon szeretném, csak kár lenne elbaltázni a géppel mind tárolási (bár nekem a garázsajtó elég széles) mind esztétikai szempontból.
End! Gratulálok, örülök a zökkenőmentes ügymenetnek, de van egy olyan sanda gyanúm, hogy ezek a dolgok jelentősrészben emberfüggőek is. Ahol pedig nincs megfelelő akarat, ott bizony akadoznak a dolgok. Nálunk sajnos sok olyan ember van, aki nem szívesen tesz egy tollvonást sem más helyett. Megfigyeltem már hogy vannak olyan országrészek, ahol sokkal jobban mennek a dolgok emberek között. Ez a szemléletváltás nem akar menni sokaknak.Amit én leírtam, az sajnos pontról pontra úgy zajlott le.
TopJoe! Az én gépem, és úgy tudom a többieké sem megy fel 50%-os állás fölé még kánikulában sem. Végülis ez lehet motorfüggő is. Termosztát és elektromos hűtőventillátor van már az én motoromban is, a Tiédnek is kell rendelkeznie vele. Nézd meg a hűtőfolyadék szintjét, és a kiegyenlítőtartályt. Azt viszont Zsolt tudja megmondani, hogy ez a rendszer légteleníti-e önmagát, mert én úgy gyanítom hogy, nem.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Gelencsér László2008. feb. 11. 21:15 | Válasz | #420 
Sok sok balesetmentes kilómétert Top joe és End
Gratula a gépedhez Top Joe tényleg nagyon szép
Jasa neked meg gyakorlatilag akkor bármelyik piilanatban lehet motorod,már csak a megfelelő jelölt kell :) ne kapokodd el:) Bár nagyon megfontolnak tűnsz a kérdésben:)

TopJoe2008. feb. 11. 20:52 | Válasz | #419 
Én ma próbarepüléseket végeztem. Kivártam a 11-órát lett kemény +7 fok és uzsgyi. mentem 30 km-t a városban. Utána motor+váltó olajcsere. Próbáltam megjavitani a csomagtartó világitását de nem boldogultam vele. Kapcsolónál még van fesz, lámpához már nem jut el.A kettő között viszont több kiló burkolat van és nem igazán akaródzott szétszerelni ez miatt az egész kasztnit. majd egyszer. Kellene egy kis segítség: nektek a hőfokmérő mennyit mutat? nekem ebben az időben is felmegy 3/4 állásba és ott megáll.nem tudom ez jó-e, de félek netán ez nem túl magas? Lehet, furcsát kérdezek, de van ebben termosztát vagy ventillátor? A suzukin nyáron sem ment fel még városban sem fél érték fölé. Ja és üdv end-nek.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 end2008. feb. 11. 20:20 | Válasz | #418 
Sziasztok! Ma végre megkaptam a rendszámot! Sokkal rosszabbra számítottam, (túl sok a rémhír)egyáltalán nem olyan bonyolult, egy kicsit túl van misztifikálva az egész ügyintézés. Lazán két és fél hét alatt meg van az egész. Mindenkinek ajánlom nem kell félni a rendszámozástól, ha anyagilag megéri.Nekem 80 ezer + regadó a végszámla. Más, mostantól eggyel többen vagyunk majások jó lesz ha figyelitek a tükröt, mert jövök!! Mindenkinek napsütéses száraz aszfaltot....!

 © Zsolt2008. feb. 11. 15:07 | Válasz | #417 
Jöhet minden, át lesz fordítva PDF-be és úgy fogom kitenni!
A gyári tükrök tényleg nem adnak teljes képet hátrafelé. Én próbáltam meghosszabbítani, akkor meg az ajtón nem tudtam bejönni.
Zsolt

tamas2008. feb. 11. 12:06 | Válasz | #416 
Zsolt! A gázbowdenemnek két baja van, a tolószál szorul, nem tudok vele mit csinálni ki kell szedni és átmosni. A nagyobb baj viszon az volt, hogy a húzószál finombeállító csavarjai ki voltak lazulva, és nem jött vissza a bowden. De ez még nem magyarázza azt a jelenséget amit fentebb leírtam, (#250) mert a két szál ugyanazon a pillangószeleptengelyen van. Ha nem akasztalak ki vele, küldenék még pár képet a tank kiszereléséről, ill. a gázrudazatról. Szombaton meg jön egy srác aki Egerben a Yamahánál dolgozott (azért múltidő, mert itt a Yamaha, az Aprilia, és a Honda motorkerékpárforgalmazás is megszünt) és állítunk szelepet is.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. feb. 10. 23:17 | Válasz | #415 
TopJoe : ráhibáztál valamire, a mi nekem is feltünt, igaz csak elméletben. A négygépes tesztfotón látni hogy nem lóg ki eléggé, a burgonyáé viszont példás, szombaton gyakorlatban is tapasztalhattam !!!Tökéletesen látni a hátsó világot, és semmit nem rezonál. A Dinkának ez gyenge pontja volt, alul a tükör és a felében én voltam
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. feb. 10. 21:29 | Válasz | #414 
Én is át fogom alakítani az enyémet, elég lesz beletoldani egy acélszárat, ősszeheggesztenei, megfelelő méretűre vágni, majd egy 8-es finommenet a végére, és ggya. Néztem én rá hosszabb szárú ovális tükröt, de 6-8 rúgo a pár, + postaköltség. Hát tudod kinek... Szerintem Neked is valami hasonló megoldást kéne választanod! Én csak a könyökömet látom a tükrökben. Nem túl impozáns látvány...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

TopJoe2008. feb. 10. 21:07 | Válasz | #413 
Köszönöm, viszont mindenkinek ! Egy dologgal nem vagyok kibékülve a gyári tükrökkel. A formája szép de semmit sem látni benne, mert nem lóg ki eléggé.Magamat meg inkább idehaza borotválkozás közben nézegetem.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2008. feb. 10. 20:54 | Válasz | #412 
TopJoe! Balesetmentes közlekedést, és sok sima kilómétert kívánok Nektek, és mielőbbi együttgurulást!
Zsolt! A gázmarkolat még nem volt szétszedve, egyszerűen nem jutott rá időm, és bevallom őszintén, meg is feledkeztem volna róla, ha most nem kérdezel rá, úgyhogy köszönöm az intést, megnézem. A gyorsulást sem, és az igazi próbákat sem tudtam még megvalósítani, mert a garázssor erre nem alkalmas, burkolat nélkül meg nem merek vele kimerészkedni mert ebben a mai közlekedési diktatúrában biztos hogy levenne a rendőr, ráadásul jogosan. Kb 50-es tempóig nagyon szépen, puhán megy, nincs rángatás és vibráció sem. Az elejét mindenképp rá szeretném tenni.
Jasa! Az enyém is rángatott fékezéskor mielőtt kicseréltük Petivel a kereket. A féktárcsámon (azon amivel jött a gép olaszból) nem lehetett semmit látni, és érezni. Ehhez mikrométer kell, az meg nincs a szemünkbe építve szerencsére. Tartok tőle, hogy valami kukucot csak veszel, lásd mindnyájunk megbukott valamivel. Kérdés, mennyire nagyot, avagy kicsit fogsz ki. Hát ehhez kell nagyon sok szerencse! Hajrá!!!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. feb. 10. 18:59 | Válasz | #411 
Helló !
1. Ezt a szgépes "tolvajnyelvet" nem értem de ha juttok valami eredményre, NAGYON MEGKÖSZÖNÖM ! Még összel regisztráltam a burgmannál, de elfelejtettem azóta a jelszót és most se té se tova, még más nicken se enged be mert a email cimemet beazonosította, nem tudtam átverni...Az ábrák pl. a akksi helye miatt kellene, a kesztyűtartó !! biztos hogy nagy baklövés, csak nem tudom milyen stiklit rejt a dolog. Balfácán dolog hogy járó motorral fogadott, ez fekete pont.(vagy nagyon nem ért hozzá, vagy leplezni akart valamit, de hát nem vagyok madár....)
Első kerék felöl éreztem a lengést, rázást, de nem vennék rá mérget hogy tényleg erős volt, inkább csak halvány érzés, sok mindenre figyeltem...Az első tárcsát és fékbetéteket cseréltette a manus, megforgattam, tapintottam ,nem volt hullámos. Valószínű hogy az olajos szárral lehet összefüggésben..
2. TopJoe, gratulálok, sok örömet !!! V Péterrel még én is üzletelhetek ha ez a mostani nem jön össze, Velence nincs messze és a bizalos is megvan. (nem azért írom mert esetleg olvashatja
)
3. Luki: az a kawás gépet m,ár lecsekkoltam, a görgözés, szijcsere után ujabb munka van rajta, a főtengelycsapágy lóg, gépműhely... ez azért elég gázos (20 ekm ??? után) !!!!! Majd értesítenek ha kész, de nekem szagos így a dolog, azt hiszem érthetően.
4. A nap eseménye, elbúcsúztam Dinkától (mindkettő őszinte), a tulaj rendben hazaért, Budapestre.
5. Vettem a "tetűpiacon" egy Caberg nyitható bukót, rongyos 2500-ért (nem tévedés), nagyon szép állapotban, de plexi nics rajta, majd szerzek rá, ha van tippetek , köszi.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

TopJoe2008. feb. 10. 17:51 | Válasz | #410 
Igen sikerült. Én a bitcomet nevű programmal az isohunt oldalon találtam. Burgman keresőszóra bejött 3 torrent és az egyikben van sok-sok más motoréval egyetemben.A helyzet az, hogy akinek megvan az most ki van kapcsolva, nekem 23%!-on áll a letöltés és most tőlem töltik éppen. Ez a címe:
http://www.torrentportal.com ] mc manualer
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Zsolt2008. feb. 10. 17:46 | Válasz | #409 
Gratula TopJoe! Sikerült fesz.szabályzót keríteni? A torrentet küld el nekem légyszi!
Tamás: a gázakadással mi a helyzet? Ezekkel a görgőkkel milyen a gyorsulás?
Jasa: alkatrészjegyzék már van, nagyon katány robbantott ábrák vannak benne!
Zsolt

TopJoe2008. feb. 10. 17:28 | Válasz | #408 
A sas leszállt !!!!!!!!!! Nos tisztelettel jelentem az Uraknak, hogy végre hazahoztam a motort. Megy mint a mérgezett egér, semmi rángatózás vagy furcsa zaj nem jön belőle. Enyhe hosszú emelkedőn 120-ig tudtam gyorsulni, úgyhogy jól üzemel. A Burgmanhoz annyit, hogy egy nem tudom melyik országban lévő torrent oldalról ( persze én nem szoktam ilyen helyekről ) szedem lefelé a burgman manualt. Annyit kivettem belőle, hogy a 250-es és a 400-as van benne. kb.80 MB. a terjedelme.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Zsolt2008. feb. 10. 14:50 | Válasz | #407 
Személy szerint én nagyon örülök, hogy a doksitárban mindenki talál kedvére valót, és az segíti a karbantartási munkákban. Amit ott láttok az 1,5 év kitartó keresésének az eredménye. Ráadásúl sokkal többen töltik le ezeket az anyagokat, mint ahányan itt vagyunk. Csak a YP250-es service manualját eddig ~130 alkalommal szedték le az oldalról!
A Burgman doksi nem egyszerű feladat, 400-as és 650-es itt-ott azért van, de 250-est egyenlőre nem találtam. Mindenesetre folytatom a keresést, ha lesz valami akkor jelzem és küldöm.
A "előre-hátra" probléma szerintem 4 problémából eredhet: kerék, kerékcsapágy, féktárcsa-féknyereg, keréktengely-anya lazasága. Először is szűrendő a probléma. Első, vagy hátsó keréknél jön elő?!
Az "előre-hátra" olyan mint a fog-enged és ez ütemesen tapasztalva valószínűleg (~80%) a féktárcsa hullámosságára utaló jel. Az is lehet, hogy a nyereg nem úszik, erről korábban már írtunk. Ha netán csapágygond, pár ezer Ft-ból orvosolható, ha kerék, akkorcsak csere, mivel az alu kerekek "nyolcasait" nem lehet javítani.
Zsolt

 © Luki2008. feb. 10. 10:53 | Válasz | #406 
Jasa!A motor.hu oldalon van egy 2000-es rendszamos maja,20.022km-el 440000 ft-ert.Egy erdi Kawa szalonban aruljak.Nem tudom mennyire friss a hirdetes de egy probat meger.

tamas2008. feb. 10. 08:30 | Válasz | #405 
Este elfelejtettem, de írtad hogy az egyik teleszkópszár olajos volt. Ha valamelyikben kevesebb az olaj mennyisége, az is okozhat a csillapítás miatt gondokat, hiszen a két szár nem egyformán tompít. Ezért mostam ki teljesen a teleszkópjaimat, és töltöttem fel 50ml-es fecskendővel teljes pontossággal őket. Az viszont ellenem szól, hogy az enyém nem csinált ilyet, bár a jobboldali telómban (ráadásul az a tehetetlenebb mert a féknyereg is azon van) alig volt egy kis olaj.
Úgyhogy meg is cáfoltam önmagam, kíváncsi vagyok, Zsolt és Feri mit mondanak?
Ja, a kerékpáros időszakomból merítve, ott is volt valami hasonló probléma, az a kozmánycsapágyból eredt, ill a kerékcsapágyakból. De ez koppant volna.

Az meg hogy milyen információs források állnak rendelkezésünkre, az tényleg minden tiszteletet megérdemel. Nekem személy szerint rengeteg segítséget nyújtott eddig is Zsolt munkája!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. feb. 10. 01:51 | Válasz | #404 
Még egy: arra határozottan emlékszem hogy NEM oldalirányú volt a rezgés-lengés, hanem "előre-hátra" és a plexi berezgésén mozgásán észleltem a dolgot. Azt külön megpróbáltam hogy 60-70 tempónál elengedett kormánnyal ( 1 centire tartva) motorfékkel mit csinál: nos egyáltalán nem rezonált be. ( a Dinknél volt ilyen jelenség enyhén, összel beszéltünk is erről a témáról, akkor az volt a konklózió emlékeim szerint hogy rosszabb úton előfordul a berezgés....
Na pá, megyek aludni....
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2008. feb. 10. 01:42 | Válasz | #403 
Köszönöm, de a 97-esnél frissebbet szeretnék, jól gondoltad.
A fékezési dologban nem vagyok egészen biztos. Egyrész a 8-as út (SAJNOS) eléggé huplis, és lehet hogy az úthibák is bezavartak, másrész nem csináltam "satufékezést" (végtére is nem saját gép volt, nem akartam vele perecelni) de azért intenzíven fékeztem 90-100-ról és hatásosan lassult. Elég béna dolog, de lehet hogy mégegyszer meg kéne próbálni , hogy pontosan "diagnosztizálhassam" a dolgot. Persze ha egyáltalán aktuális lesz ?!
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. feb. 10. 00:20 | Válasz | #402 
Kész a sebváltó, szíjcsere, kuplungharang. Fel lett gumizva, 2db Conti 18-ért. Elől 2db telószárszimeringcsere is megvolt. Az első sárvédő már nálam van, szép a színe. A többi elem keddre lesz kész, akkor kezdem összepakolni.
4. 5. pont szerintem súlyosabb probléma, a teleszkópszárszimering nem is annyira, de a fékezési probléma nem egyenes futásra utal első olvasatra. Lehet hogy nem egy nyomon ment a gép, és mikor fékeztél, automatikusan, észre sem vetted, korrigáltál?
Nem mondtad, hogy megnézzem-e az egri maját, vagy fiatalabbra hajtassz?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. feb. 09. 22:30 | Válasz | #401 
Tamás: végülis nem lényeges, csak egyfajta etalonként említettem, mint ami a legjobb állapotúnak tünt nekem (képen), fiatal , és persze a legdrágább egyben...
Hol tartasz a "gép-építésben" ?
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2008. feb. 09. 22:08 | Válasz | #400 
Zsolt: ezt a vaterás hírdetőt már lecsekkoltam ( a képesmotoron is ott van) a 180 ezres ár nem a 250-es majához tartozik ( sumák) a maja 440 rendszámosan, küldött több képet, látszatra jól néz ki, de nem "igazi maja" hanem a francia klón (MBK Skyliner) de úgy hasonlitanak mint 2 tojás....egyébként szarvasi (kb 500 km kirándulás lenne csak megnézni ....)

2. benéztem burgmanékhoz infókért, adatokért... hát..... nagy az élet de csak reklámképek, de felületes adatok , 250 ről meg végképp kevés, a derékhad 400 meg 650. (vagy csak én nem találtam meg az infókat ???) Szóval Zsolt Maximális elismerésem a Te infótárad Szuper, Van-e tipped honan lehetne burgi adatokhoz jutni (user manuál, szervízadatok, robbantott ábrák, szóval amikkel elkényeztetsz minket.) próbáltam keresgélni (gugli) de úgy látszik béna vagyok, nem találtam, de biztos van valahol, a Suzuki nem gagyi...köszi ha megtudnál valamit.

Várom a reakcióitokat..
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2008. feb. 09. 21:46 | Válasz | #399 
Nos hát:
1. Dinka vevő telefonált, holnap jön , viszi a gépet !!
2. Megnéztem a burgit:(kevésbé ismertem mint a maját, persze mindkettőt csak elméletben)
- szép és jó állapot, szerintem törve nem volt, karcok horzsolások persze vannak, de hát ez normális, 2 éve van nála, tavaly májusban vizsgáztatta, akkor volt az olajcsere, szíjcsere(gyári szuzuki) gumik elöl Pirelli, hátul Michelin, olyan 90 %osak. kb. 32000kmrel vette most 37500 van benne
- szakács a szakmája, néhány kérdésemre csak lesett...
- gurultam vele a 8-as úton, 80-tól még húzott rendesen !!! 120ig mentem de még lehetett benne egy kevés, hiába no: ez 23 paci !!!
- negatívumok:
1.sajnos már járó motorral fogadott, így nem láttam a hidegindítást, ill a aut szívató működését
2.jobb lábtartónál az idom egy kicsit eláll, 5-6 mm (talán a patentek problémája)
3. kézifék nem fog, pdig a bowden mozog a hátsó keréknél, lehet hogy csak beállítás...
4. bal első lengéscsill enyhén olajos volt
5. erős fékezéskor kicsit belengett, berázott hosszirányban a gép az okát nem tudom
6. az akksi a jobboldali kesztyűtartóban volt a kormány alatt, fektetve !!!( Varta zselés) szerintem nem ez a normális helye !
Egyik sem súlyos gond, de igyekeztem figyelni sasszemmel

Árban nem találkoztunk 450 ill 500 de a végére ügy tünt lehet megegyezés, keressük egymást. Mutattam neki a "versenyképes ajánlatokat", fényképekkel, nyomtam a szöveget, (összel 570-ért volt kitéve a gép az ismerős kereskedésben ahol 2 éve vette a gépet, nyilván nem vitték el )ha 450-ért megkapnám még akkor is +30 rugó mire a nevemre kerül
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Zsolt2008. feb. 09. 17:13 | Válasz | #398 
Jasa: a burgi szép, nekem tetszik. A vaterán találtam egy eladót, aki foglakozik robogó értékesítéssel is , nézd meg a gépeket: Link a vaterára
Zsolt

tamas2008. feb. 09. 16:59 | Válasz | #397 
hát...én így sem találom...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. feb. 09. 16:58 | Válasz | #396 
Hát,én igy sem találom...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Gelencsér László2008. feb. 09. 13:44 | Válasz | #395 
Sok sikert tényleg nagyon szép moci :):) Remélem juttok valamire:)

 © jasa2008. feb. 09. 13:02 | Válasz | #394 
Lehet hogy félreérthetöen írtam: az "ÁSZ" az nem pezsgőmetál, hanem aranysárga maja, 2002/7, 369 + 150 forghely, Törökbálint, hasznaltautó. Este írok mire jutottam......
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. feb. 09. 10:22 | Válasz | #393 
A Burgi megvan azt jellemeztem. A Maját nem látom.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. feb. 09. 09:08 | Válasz | #392 
Pedig itt van ma 9.00kor: 250-es burgi 2000/11 499eFt, e.metál szemből fényképezve, hasznaltauton.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. feb. 09. 08:52 | Válasz | #391 
Te Jasa! Én nem találtam a pezsgőmet. mocit, csak egy egri címen, de az 97/10 havi. Megnézem ha gondolod, de ebbe sok a kilcsi (45'000). Szerintem nem erről álmodsz. Különben meg ne alkudni menj, hanem tárgyalni. Elmondod a helyzetet, és meglátod mit reagál a kp-ra. Ha Ő is vásárolni akar, kelleni fog a pénz. Sok sikert!!!
Ma Ladás napom lesz, olajcsere, légyszűrő, miegymás. A legfontosabb meg a kislányom nevenapja, aki Dóra Rita!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Luki2008. feb. 08. 20:48 | Válasz | #390 
Bocs azt nem irtam hogy a Malagutit a Kepes Motor hu-n lattam.Megneztem a burgonyat,tenyleg szep!

 © jasa2008. feb. 08. 20:41 | Válasz | #389 
Igyekszem magam visszafogni, könnyen lehet hogy kinevet az alkuval.... meglátom. Ez is digit.km órás, bár van aki azt mondja mindent meg lehet buherálni. Hogy szóba állok-e.... inkább én kérdem hogy maradhatok-e ? Az ÁSZ nálam továbbra is a 2002-es maja (pl az aranysárga a hasznaltautón) de ez most itt van helyben, egy megnézést megér, aztán majd meglátom.
Tamás: frankó lesz a géped !!!
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Luki2008. feb. 08. 20:13 | Válasz | #388 
Ketlem hogy odaadna 450 ezerert de ha megis a jo ar(persze ha valoban jo allapotu).Ajanlok meg a figyelmedbe egy veszpremi Malaguti Madisont,2001-es 450 ezerert,25000 km-el.A Madisonnal nehezebb lecsalni a km-eket mert digitalis az ora.Igaz hogy nov. 7-kei a hirdetes es lehet hogy mar eladtak.Drukkolok neked!

tamas2008. feb. 08. 20:07 | Válasz | #387 
Jasa! Nekem nagyon tetszik a gép, a felszerelése + a szervize amit leírt a tulaj, komoly pénz. A Majestyre 8'000ft a Ferrodó tárcsa, és kb ennyi a Ferrodó fékbetét, ami tényleg jó.A legolcsóbb doboz amit eddig láttam és nem csuklik szét a saját súlyától, 12'500 ft + a tartókonzol. A háttámla külön zsé, ha dobozra szerelhető, megúszod 7-12'000ft-ból. A két gumi szintén egy 20-as, ha megnézed a motort, látni fogod a tüskékből hogy mennyit futott. Tárcsa dettó. Csak végighúzod rajta a kezed, és érzed a lényeget. A szíj szintén zenész, akkuról meg inkább nem is beszélek... Ez simán 60'000 ft, és ha nincs szerencséd, egy rossz vétellel többe is beleszaladhatsz. Kérdezz rá mire használta, de szerintem komoly az ipse, látszik a motoron is. 5'100 km évente meg nem durva. Szerintem nekem több is beleszalad, Rólad nem beszélve. Tehát, irány alkudni.Ha 450-ért megkapod, ne habozz, próbáld ki.
De! Ha megveszed szóba állsz még velünk...?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

TopJoe2008. feb. 08. 20:03 | Válasz | #386 
Hát Jasa ha ez három héttel előbb fenn lett volna a hirdetések között én is ugrottam volna. De én már maradok a majánál. Csak már lenne itthon. A suzukit eladtam, a maja nincs még itthon én meg azóta fél embernek érzem magam.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © jasa2008. feb. 08. 19:22 | Válasz | #385 
Srácok ! Helyzet van, de előre is bocsánat !! Ma láttam a használtauto.hun egy 250-es burgonyát, 2000/11 rendszámos ezüst, szép szervízelt, 36 ekm, 499ért. Nézzétek meg! Veszprémi az eladó , holnap du találkozunk. Ismerős szervízből vette, utánaérdeklődtem, azt mondják hiteles, jó gép. Ez az ár persze sok nekem, de ha sikerülne letornázni 450 körül akkor lehet hogy elcsábulok ?! Most egy kicsit bevagyok izgulva,lehet hogy holnapra lehiggadok....Minden véleményt előre is köszi.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Zsolt2008. feb. 08. 17:01 | Válasz | #384 
Tamás: A kuplung kopóréteg alsó limitje 2 mm. Ettől még messze van, ráadásul újonnan se valami nagyon vastag. Ha vibráció jelentősen csökkent, akkor az van, amit írtam, vagyis a kuplung-harang páros felelős az egészért. Amikor majd összekopnak a betétek kíváncsi leszek a viselkedésre, hiszen mindkét alkatrész most más-más köríven fut.
Az anyag megjött, kedd felé fogom kitenni PDF formátumban.
Zsolt

tamas2008. feb. 08. 14:44 | Válasz | #383 
Ja, elfejetettem egy fontos dolgot! Mikor levettük a kormánykereket, voltam olyan hülye, hogy szépen fejretettem. Ezálltal az elsőfékem (mivel a hátsóm dobos) olajtartálya alulra került, és bejutott a fékcsőbe egy levegőbuborék. Nem nagy gáz, mert fékolajat is akarok cserélni, csak kellemetlen.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. feb. 08. 14:40 | Válasz | #382 
Szóval mentem vagy 800 métert, csak a kuplung kedvéért. Az elindulás nem valami tüzes, hiába húztam tökig a gázt. De feltételezem még igazodni kell a cuccoknak. Viszont vibráció nincs, csak egészen kismértékben, ez pedig lehet a kissé kopott kuplungom miatt is. Nem lehetetlen, hogy nekiugrok, és felferodoloztatom. A vastagsága a tartólemeztől mindössze 2,5 mm, és szerintem ez már kevés. Egyszó mint száz, az a durva plexirázás eltünt, simán fut minden, és 38-40-nél szépen elvált.
Viszont a hátsófékemmel nem tudok mit kezdenei, mert olyan mintha hosszú lenne a bowden bele. Mikor hátul kiakasztom, és kézzel húzom, a fékkar csodálatosan szépen, simán fut. De csak abban az esetben, ha a motor alatti két tartót leszerelem. Ha ezek rajta vannak, erőből kell húzni a fékkart, és durván rágva mozdul. Egyszerűen feszül a hátsó bowdenem. Meg kell próbálnom elől úgy elrendezni, hogy az a tört s alak kisimuljon belőle. Pedig telecsurgattam sonaxal, meg olajjal.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. feb. 08. 08:59 | Válasz | #381 
Zsolt, elment az anyag, remélem jó lesz valamire!
TopJoe! Hát wazze, ekkora pechet, Reélem hamar megtudjátok oldani. Ma én is kihozom a terminátort pucéran, csak hogy lássam milyen lett a kuplung és a variátor. Küldtem egy képet Zsoltnak a pucér felnségesről is.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. feb. 07. 23:37 | Válasz | #380 
Nem figyelmesen olvastam, persze ha nincs fesszab akkor nem tud tölteni (nyissz). Ez viszonylag univerzális alkatrész, valószínűleg nem lesz nehéz pótolni.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. feb. 07. 22:33 | Válasz | #379 
Túl nagy file-okat csináltamés már nem látok. Régen volt reggel fél 5. Holnap újrakezdem.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. feb. 07. 22:12 | Válasz | #378 
Én is, ráadásul már össze is van rakva, csak nem mertem kimenni vele, mert félek ha meglátnak azt hiszik hogy valami terminátoron ülök olyan szarul néz ki szegénykém a ruhája nélkül. Különben az én harangom is tele volt porral mikor szétszedtem.
De kész van két mű, ma este elküldöm őket Zsolt!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. feb. 07. 21:12 | Válasz | #377 
Ez a probléma sajnos típushiba. A kuplung ill. a kuplungharang nem tökéletes tapadásából, megcsúszásából ered. A harang sajnos nem öntisztuló, ezért a röpsúly kopásakor keletkező por bentmarad és problémákat okoz. A vibrálást okozhatja még a harang ovalitása is. Én kíváncsian várom, hogy Tamás összerakott gépe fogja-e ezt a jelenséget produkálni, ő ugyanis felszabályoztatta a harangot.
Zsolt

 © Gelencsér László2008. feb. 07. 20:56 | Válasz | #376 
Az mitől lehet eddig még nem tapasztaltam de lehet most is csak én érzékelem rosszul de elindulásnál mintha nagyobb lenne a rezonancia a motoron mint eddig.? valakinek valami ötlete esetleg?

 © Zsolt2008. feb. 07. 17:30 | Válasz | #375 
Talicskas: A véglehajtás leeresztő csavarját és a metódust a szervízkönyv 68-69. oldala szemlélteti. A leeresztő csavar a fékbowden vége felett van. Olajminőség SAE 10W30-as motorolaj, 0,25 liter. Mivel nincs benne nívópálca a pontos mennyiséget ki kell mérni! Az olaj 10.000 kilométerenként cserélendő! TopJoe: ha csak ez hiányzik, akkor nincs nagy gond. Bontva olyan 5 rúgó környékén van. Újonnan lehet utángyártottat venni, kb. 15 rúgó lehet.
Zsolt

TopJoe2008. feb. 07. 13:36 | Válasz | #374 
A generátort kimértük abból brutál fesz jön. Viszont ha a generátor és akku között nincs egyenirányitó-és fesszabályozó akkor nincs töltés. Akkuról minden működik egy bizonyos határig.Itt nem rossz a fesszabályozó hanem fizikailag nincs.Megnéztük a robbantott ábrát ahol jelölte a szabályozót az ülés alatt jobbra ott nincs semmi csak egy csatlakozó.A motor amúgy nagyon szépen megy. Valakinek nagyobb szüksége volt az alkatrészre olaszhonban és leszerelte. Szerencsére a kábel és a csatlakozó megvan.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © jasa2008. feb. 07. 13:01 | Válasz | #373 
Megáll az ész ! akkor ez is olyan alma, melyik kívül szép, belül kukacos.... bár szerintem kívül nagyon szép, és a kukac pici, ha más nem lesz, akkor még vastagon nyerő vagy
A dolog műszaki részéhez hadd kotnyeleskedjek egy kicsit a 30 év előtti suli alapján:
1. a generátor a motor mechanikai energiájából tölti az akkut ill. a hálózatot.
2. a trafó a 12 voltot nyomja fel a szikrához szükséges több ezer ( ? azt hiszem) voltra
3. A fesszabályzó az akksi ill. a hálózat túltöltöttségét (túláram) akadályozza meg, tehát felülről korlátoz.
4. az akksi szerepe indításkor jelentős (mikor a generátortól "nem jön semmi") ill. még talán alacsony fordulaton, alapjáraton is kevés lehet amit kap, ha sok a vill. fogyasztó pl. világítás, kürt stb.
Mindezeket alátámasztja két tapasztalatom:
- a hetvenes években a Komáromon (nem a város, hanem a segédmotor-márka :=)))) gyenge volt a gyújtás (generátorként valami röpsúlyos lendkerék-ketyere szolgált), ha este bekapcsoltam a világítást, leállt a motor, csutkáig kellett húzni a gázt....szenvedés volt (ja persze és nem volt akkuja, pedáltekeréssel kellett beinditani) HŐSKOR !!!
- ami jobban idevág, hogy a "pözsómon" egyszer sorra égtek ki az izzók (lámpa, műszerfalvilágítás)magasabb fordulaton, és akkor a fesszabályzó volt a hibás, nem korlátozta le a generátortól jövő "túláramot". A Te problémád inkább a generátor hibájára utal, hiszen akkor álltál le, mikor már elfogyott az akksi ereje, nem kapott utánpótlást a generátortól.
Na ennyi az eszmefuttatás, de lehet hogy valahol hibás, majd a "gazdi" megmondja az öszintét....
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. feb. 07. 09:36 | Válasz | #372 
Már akart lenni. Akkor még Gaz-69.
Joe! Fel a fejjel! A tankönyveknek is van utolsó oldaluk!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2008. feb. 06. 22:49 | Válasz | #371 
Zsolt:had kérdezzem meg tőled, hogy a hátsó hajtásnál a menetirányszerinti baloldalon felűl van egy olyan olajbeöntő mint a jobb oldali ami a motorolajé és az nivópálcás....amit kérdezek azon nincs nivó pálca és tudom, hogy 250 ml kell beleöntenem olajból de megmondom öszintén csak felületessen néztem de nem leltem hirtelen a leeresztő csavarját.........abban tudnal segíteni, hogy hol engedem le......és itt hány kilóméternél kell cserélni a az olajat.......köszike!!!
Tamás: jó munkát neked....és mikor hazamész bisztos halgathatod a nejedtől, mikor irigykedve mondja....bezzeg ha én is egy motor lennék..........
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

TopJoe2008. feb. 06. 22:36 | Válasz | #370 
Üdv ! Hát az élet nem habostorta. Voltam érte csak nem tudtam hazahozni mert kiderült, hogy nincs töltés. Elindultam vele haza és úgy kellett visszatolni.Még jó, hogy közelről. Jelenleg úgy néz ki, hogy a piszok taljánok még odakint lelopták róla a feszültségszabályozót. Amig az akku bírta ment a motor.A Péter próbál szerezni rá. Akkor nagyon nem is voltam ideges de most 2 napja majd felrobbanok. na majd csak lesz valami.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © jasa2008. feb. 06. 22:21 | Válasz | #369 
TopJoe !!?? Nagyon hallgatsz, voltál a gépért hétfőn? Nagyon kíváncsi vagyok a fejleményekre, a tapasztalatodra, mert úgy tűnik, nekem is valami hasonló lenne a nyerő.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Gelencsér László2008. feb. 06. 22:01 | Válasz | #368 
Tamás rendesen szétkaptad vasat:)én még aprobb javításokat tervezek az enyimen ennyire nem óhajtok belmenni,nemrég nézettem át azzal aki cserélte a teleszkop szár szimeringet azt mondta minden oké a géppel:)
Viszont ma motroztam egy jo 80 km-rt:) nagyon jó volt már bizsregek rendesen :) azt nem mondom hogy melegem volt de teljesen kibirható volt:) hazaérkezésem után kb 20 percel pedig elkezdett esni az eső :) asszem ezt megúsztam:)
Az mitől lehet eddig még nem tapasztaltam de lehet most is csak én érzékelem rosszul de elindulásnál mintha nagyobb lenne a rezonancia mint eddig.

tamas2008. feb. 06. 18:36 | Válasz | #367 
NNa! Ma szétdőlt a két teleszkóp, szépen szétjöttek, holnap megy bele az olaj meg az új szimering. A kormányoszlopot egy az egyben kivettük, de érdemes is volt, mert a fölső csapágysor szárazon volt összerakva, vagy valami kimosta a zsírt.
Viszont a variátor csvarja megszívatott, 6,5-8bar nyomással kiröhögte a légkulcsot, pedig szeptemberben volt szétszedve. Holnap egy nagyobb kompresszor (10bar) segítségével ismét megtámadjuk.
A kuplungharangom olyan tojás volt, hogy szörnyű. 0.38-0.4 mm lejött belőle. Nem akartam hinni a szememnek, pedig végignéztem ahogy Lacibácsi központozza, és bizony nagyon patent munkát végzett az öreg. Ha belegondolok hogy nem is akartam bántani...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. feb. 06. 18:02 | Válasz | #366 
Üdv, jó a sonax, kétségtelen. A képek jöhetnek 2 Megapixelig.
Zsolt

tamas2008. feb. 05. 21:23 | Válasz | #365 
Mit mond a nőgyógyász, amikor belép a kocsmába? Arcok! Végre arcok!
Talis! Jobbulást! Izomfájdalmakra (tavalyi tapasztalat) nagyon hatásos a Flector Ep Rapid por. Szóval megvettem a festéket, nem met.fekete hanem TopJoeé felé hajlik. Nekem az nagyon tetszik, ráadásul nem nagy eltérés, a forgalmiba meg piros van írva. A festő srác meg a feleségem unokaöccse. Majd lemeózzátok hogy sikerült. Már a festés.
Megvettem az összes izzót a műszerfalba is, amúgy sem ment az egyik háttérfény. Legalább nem kell csuklózni. Holnap hajtómű, + teló + pucovatty.
Zsolt! VGA-ba, vagy 1 megapixelbe tudom küldeni a képeket. Melyik legyen? Milyen a Sonax? Tudtad hasznát venni, vagy csak fölösleges kiadásba kergettelek?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Luki2008. feb. 05. 18:35 | Válasz | #364 
Koszi.

 © Zsolt2008. feb. 05. 18:29 | Válasz | #363 
A különbség átmérőben 6 mm. Nyugodtan tedd fel, az első gumim nekem sem a gyári méret. Az óra csalni fog, mégpedig felfelé, mert ez kisebb gumi és többet fog forogni ugyanazon az úthosszon. A pontos sebességet én az autóm segítségével lőttem be. A nejemet beültettem az autóba és kértem hogy menjen folyamatosan stabil 60-al, majd dudaszóra 80-al. Egyszerüen csak rá kell tapadni a kocsira és elmenteni fejben az értékeket. Szerintem a gyári abronccsal sem mutat pontos értéket. Ez van! Ja még valami! A tömeg és sebességindex betartandó!
Zsolt

 © Luki2008. feb. 05. 18:13 | Válasz | #362 
Sracok!Le szeretnem cserelni az elso gumit a Madisonon.Namarmost!A gyari meret 120/70-13 es nekem van egy majdnem vadiuj 130/60-13-as gumim.Szerintetek ha felteszem fogja befolyasolni a km.ora pontossagat?A 70 ill.60 kulonbsegre gondolok.

 © Zsolt2008. feb. 05. 16:27 | Válasz | #361 
Talicskás: jobbulást! Tamás: előről, hátúlról, lehet egyszerre is, végül is két kezünk van! Máskülönben a motorszerelés kinek kikapcsolódás, kinek meg stressz! (sonax van)

A gép összerakásakor előzőleg mindig elmegyek új csavarokat venni. Nem nagy pénz, ráadásúl nem rozsdál majd így pár évig. Anyából ha lehet, mindenhová önzárót veszek, nincs szívás ezután az elhagyott, rázkódáskor meglazult csavarok miatt, pláne ha az szar helyen van.

Van a társaságban olyan fan, aki nincs tisztában a kilométer spirál és a piros olajvisszajelző (valójában olajcsere intervallum visszajelző) lámpa összefüggésével?
Zsolt

talicskas2008. feb. 05. 15:50 | Válasz | #360 
Mindenkinek minden szépet és jót....

életem első infulenzáján csörtetek kifele......

Tamás: ha a festő embered szépen dolgozik, és ha úgy gondolod mégis metál feketére fujnád az elejét akkor szoljjjjjjjjjjj:))))
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

TopJoe2008. feb. 05. 14:37 | Válasz | #359 
Na ezárt jó ha valaki nőgyógyászból lesz szerelő. Az még a kipuffogó nyilásán keresztül is megcsinálja a motorgenerált bontás nélkül.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2008. feb. 05. 14:08 | Válasz | #358 
Nem hagyott nyugodni a dolog, és addig addig piszkáltam az első búrát, mig csak kijött az izzó hátulról is, aljzatostul. Innen már csak mentalitás kérdése, ki merről szereti, előről, vagy háturúl.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. feb. 05. 13:56 | Válasz | #357 
"....csak azt a kézméretet kb. 7 éves koromban kinőttem." Hát JAPÁN a gép nemdebár: kicsi ember, kicsi kéz örülök hogy sikerrel haladsz a szerelésben.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. feb. 05. 12:18 | Válasz | #356 
Szoval.
Széjjelszedtem. Hogy lesz-e még belőle motor... hát nem is tudom.
Izzókról: A mi gépeinket, (Zsolt, Talis, Lackó és én) nem kell megbontani előlről izzócsere (index) esetén. A kis kereszfejes csavart kell leszedni, és a búrát ki kell operálni (ld.: Jasa#350) a tömítőanyag fogságából (használt bankkártyát választottam). Az első irányjelzők izzóit hátulról nem tudtam tudtam kivenni. TopJoe gépén más a helyzet szerintem, azon nem látok csavart kívülről, és Petién sem.
Háta: Levettem a rendszám feletti idomot, takar 2db. kis finom csavart. Azokat kicsavarva a féklámpa búrája felhajtható, DE CSAK FINOMAN! meg kell kicsit járatni előtte, mert ül benne a retek és ki lehet csúsztatni hátrafelé a két indexbúrát. A féklámpa plexijét egyébbként csak úgy lehet levenni,hogy szét kell szedni a kapaszkodóig a gépet, de nincs rá szükség. A hátsó izzókat ki lehet venni belülről is, csak azt a kézméretet kb. 7 éves koromban kinőttem. Amúgy szépen szétjött, semmi nem akadt rajta, bár a csavarok sok helyen nem gyáriak.

JA! Zsolt! Képzeld már! Kigyulladt a BESZARSZ lámpám. Rajtam. Mikor levettem az első sárvédőt, a km. spirált szépen kivettem a vezető gumikarimából. Mit ad Isten, kezembe maradt az egész. Hát nem le volt csavarodva a Km óráról a piszok?! Megörültem, maradt 6'000ft-om. Már megérte piszkálni a gépet. Ezért szeretem takarítgatni a masinákat, mindíg talál az ember valamit. Jut eszembe! Van már Sonax-od? Mert a héten küldök csomagot Nyíregyházára, ho gondolod teszek bele egy flakonnal, csak el kell menned érte a Halmai BMW szervizhez. Valami Kálói úton van. Remélem a postás tudja.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. feb. 05. 08:40 | Válasz | #355 
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. feb. 04. 22:59 | Válasz | #354 
Hát persze !, szinte minden elsőlámpa izzót "hátulról" kell cserélni, kocsinál is motornál is. Hogy elfelejtettem, pedig tavaly én is cseréltem....bocs-bocs. Szóval ahogy leírtam a leszedést, arra itt nincs szükség.
A töltő szerintem is jónak igérkezik, de én most még nem használom, nincs mire......
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Zsolt2008. feb. 04. 21:38 | Válasz | #353 
Nem jó úton jártok! Ha csak izzót kell szerelni, akkor nincs nagy gond és szét sem kell szedni a gépet. A hátsó cseréhez ha jól emlékszem elég az utasfogantyút leszedni ( az ülés zárjára figyelni kell majd visszarakáskor). A külső búra csak egyben jön le, tokkal-vonóval (éppen ezért ne bántsd!). Égőt különben a belső oldal felöl lehet cserélni (szinte mindenhol), kb. olyan mint a 120-as skodán volt régen. Az égő a komplett foglalattal jön ki ~30 fok elforgatásával hátrafelé!!! Az elsőnél úgyszinten, ott a plexit és a V alakú sötét színű takaróelemet szükséges levenni.( ha ide benyúlsz, figyelj, sok a madzag, és nem árt ha az ember alkarja vagy 8 ponton csuklik) Ez egy kb. 2 éves emlék abból az időből, amikor a risztót szereltem a gépbe. Remélem mindent jól írtam le. Jasa: szerintem elég jó ez a töltő. A töltés befejezése után rajta szoktam hagyni sokáig, magától átáll csepptöltésre. Szerintem nagyon frankó, veri az összes kínai konnektor-bedugós vackot!
Zsolt

 © jasa2008. feb. 04. 21:34 | Válasz | #352 
Ja igen, megvettem a "diliben" az akksitöltőt,Tronic TX4, német tanusítvánnyal, persze a sárgák csinálták....próbaképpen felraktam rá azt a régi elektromos kerékpár akksit amit multkor említettem,12-ről felnyomta 12,7-re. (vannak még ezeréves 4-5 voltos ketyerék is a műhely sarkában.....)
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2008. feb. 04. 21:04 | Válasz | #351 
Köszönöm a tippeket, megpróbálok "felkapaszkodni" az újabb változatokra (2000-től) A motománia bajai cég (170 km mikor hívtam Szerbiában síelt !!! és már semmi nincs abból amit a neted láthatsz, nagy a pörgés nála....az az érdi kawamotoros gép (2000-es ezüstös) amit azt hiszen TopJoe (?) emlitett: nos a görgő és szíjcsere már megvolt de mentek vele és kiderült hogy a "főtengely csapágy lóg, kopog" Most gépműhelyben van gyógyításon...gondolhatjátok mikor volt abban 20 ekm, vagy pedig megjárta a Dakart....440 helyett már 400-ért adnák (a madaraknak....) és még az eredetvizsga is beleférne. Szóval megint kilőttem egy nagyvadat !
Tamás : LE / KW csere ez széria dolog,120 kg önsúly, 4 cm3 ürtartalom, képcsere, 50 eFt-os forghelyezés,... soroljam még. Ha egyszer túl leszek rajta , lehet hogy kalandregényt írok a kereskedői dumákból meg hírdetési szövegekből. Az autóknál ismerjük: vidéki , nemdohányzó nyugdíjas orvos, meg szőke nő második kocsija....na abba is hagyom, bocsánat.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2008. feb. 04. 20:36 | Válasz | #350 
Szerintem 8-10 év bőven elég hogy " besüljön" oda egy gumi/szivacs tömítés. Próbáld meg óvatosan kifeszíteni a műag búrát pl. egx vékony késlappal (tegyél alátétként valami műanyagot+szövetet a burkolat felöli oldalra hogy ne sérüljön a friss festés...)Óvatos türelemjáték a dolog én is jártam már így. Ha sérül a tömítőszivacs pótolható pl. "egéralátét" hátlapjával, 2-3 mm vastag fekete szivacsszerü, ki kell vágni mintára. Mindez elmélet, de talán bejön. Egyszer én órákig szenvedtem a "Pözsóm" első burjolatának leszedésével, kiderült hogy az oroszlános márkajel alatt is volt még egy csavar !!! a fene a csigaevőkbe....
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. feb. 04. 19:27 | Válasz | #349 
Szóval néztem, és ezért kérdezem. Az 57.o. 3-7-es tábla: Remekül látom, hogy a fejidom komplett lejön, az elsőlámpával, ill az irányjelzőkkel együtt. A kesztyűtartó marad. Azt nem is akarom bántani, nincs vele semmi bajom. A 44.o. 2-22-es táblán pedig úgy látom, hogy az indexlámpák tokostul kijönnek a helyükből, egy csavar tartja őket, meg feltételezem egy műa. fül. De ez csak fényezéshez lesz megoldás, az izzócseréhez nem.
A kezdetekkor vettem két db. 21W-os sárga színű izzót, (ízirajder öcsém!) de nem tudtam beletenni, az említett okok miatt. De most már úgymond égetővé válik a probléma, mert ha izzót kell cserélnem, bizony bajban leszek. Elől is, meg hátul is. Attól tartok pontosan amit Luki is írt, hogy a gumiprofil odasült. És nem nagyon akarok feszegtni egy frissenfestett kasztnit. Node találok-e ilyen gumiszimeringet? Vagy nézzek valamit amivel be tudom helyettesíteni? Made in Hungary? Barkácsszakkör...

Ki cserélt már izzót az irányjelzőkben?!?!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. feb. 04. 17:31 | Válasz | #348 
A szervízkönyvben nézted?
Zsolt

 © Luki2008. feb. 04. 17:18 | Válasz | #347 
Lehet hogy van alatta egy gumitomites ami eloregedett es hozzaragadt a bura?

tamas2008. feb. 04. 15:00 | Válasz | #346 
Srácok! Ti jártatok már úgy valamelyiken, hogy az első irányjelzőbúrák a csavar eltávolítása után sem akarnak lejönni...? Nomeg a hátsó fények takarói is kötekednek!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Péter-V2008. feb. 03. 20:55 | Válasz | #345 
A majesty 250 önsúlya nálunk 168 kg lett. Őszintén ezt a dokumentációk között talált kezelési könyvből néztük ki. Amit írtam hogy megegyeztünk, az egy burgmann 250 volt. De nagyjából mindegy.
(Ha valakit érdekelne, tudok egy 2007 tavaszi 400 as maját kicsi jobbos csúszással kedvező áron) A mai motorozás nálam kimaradt,mert még a megfelelő ruházat nincs meg.
Pedig lett volna mivel menni. Inkább megnéztem a Vas című film néhány részletét, csakhogy fájdítsam a szívem.
Különben itt a Velencei tó partján láttam ma vagy 25-30 motorost.
Velence-tatabánya nem egy régió, mégha közel is van egymáshoz, mert más megye, és megyénként van területi KPM.
A forgalomba helyezéshez csak a műszaki területileg kötött. Minden mást ott csináltatsz ahol akarsz, még az okmány irodát is. (De a műszakira is van megoldás)

tamas2008. feb. 03. 19:27 | Válasz | #344 
Ki motorozott ma?
Naaaaaaaaaaagyonjólesett, kellemes idő volt errefelé, de csak napon. Az aszfalt hideg volt borzasztóan, de kárpótolt a gurulás mindenért. Holnap kezd vetkőzni a Maja, megnéztük ma a fényezővel alaposan, és kiszúrta, hogy az eleje és a háta más szín. Lefestem az egészet, úgy döntöttem, az lesz a szép. Túl sok rajta a mély karc, és még van rá idő is. Csütörtökön ill pénteken pedig széttúrjuk a hajtóművet is.
Zsolt! Igazad volt a teljesítményt illetően, az eladó motorok között találtam egy hirdetést, ahol a tulaj a Le helyett KW-ot írt. Nem mindegy! Innen vettem a hülyeségemet. Egyébbként én 400-assal mentem, az igen fürge. Nem véletlen, másfél milkó az ára is.
A tesztek nagyon tetszettek, jól jövünk ki belőle!
Luki! Ha van rá módod, tartsd meg a mocit, én rengeteget spóroltam volna, ha van egy motorom aminkor született a kisfiam. Persze ezt mindíg a körülmények, az anyagi lehetőségek határozzák meg. Szurkolok!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Luki2008. feb. 03. 13:07 | Válasz | #343 
Sajnos nem lesz meg sokaig mert gyerekvallas elott allunk es auto fog kelleni.De azert meg legalabb egy teljes szezon elottem all.Persze ha mar lesz auto akkor se mondok le a motorvasarlasrol,csak ido kerdese lesz.Almaim motorja a T-max vagy a 400-as Maja de ahhoz lotto 5_os kene!

 © Zsolt2008. feb. 03. 12:25 | Válasz | #342 
Igazad van, végül is az olaszoknál szinte mindent utángyártanak. Szerintem ,ha hosszú ideig szeretnéd megtartani érdemes egy olcsó donort beszerezni (kompletten).
Zsolt

 © Luki2008. feb. 03. 11:20 | Válasz | #341 
Ami a Madison alkatreszt illeti vasarlas elott erdeklodtem par helyen es allitolag minden beszerezheto noha nem olcso de a Majahoz sem az.A motrblokk es a variator-ekszij-kuplung resz egy az egyben a majae.Meg a kipuffogo is a majarol szarmazik.Egyeb kopoalkatreszek mint a fekbetet,fektarcsa,teleszkop stb. kaphatoak a kulonbozo utangyarto cegek palettajan.De ha minden kotel szakad gyari cucc is kaphato a malaguti importornel(arany aron).Bontokban is lehet talalkozni torott geppel.Most erdeklodtem meg par arat:ekszij:6000,gorgok:2500.Nem olyan veszes!

tamas2008. feb. 03. 11:18 | Válasz | #340 
Lehet hogy felületes voltam, én valahol műszaki adatlapon olvastam a teljesítményeket, de lehet hogy rosszul...? Megpróbálom visszakeresni, csak most sürgősen le KELL mennem motorozni, olyan szépen süt a napocska!
Ej TopJoe! De kár hogy ha nem tudod ma berepülni a gépet, szívből sajnálom, most tényleg jó lenne vele hazagurigázni!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. feb. 03. 10:21 | Válasz | #339 
Tamás: a 318-as beírásodnál, az hogy a kis krumpli megveri a 250-es maját, hát nem is tudom... .Van személyes tapasztalatod? Én láttam 125-ös burgit, nem valami erőbajnok. Nagy test, kis motor, nekem a "mákdaráló" kifejezés jut róla eszembe. Biztos jó motor, de szerintem a 150-es és 180-as maják is verik. Pepi: akkor most mennyi lett a moci önsúlya? A sima maja 158 kg, a dx-es 164 kg.
A madison tényleg szép gép, de az alkatrész beszerzéseknél gond lehet. Egyszer a haveromnak volt pár évig egy Alfa-Romeo-ja. 4 csavarért be kellett járni a fél országot. (mármint a bontókat).
A hengerfej javítása melós, komoly tudással bíró szerelő kell hozzá. Azt a gépet máris felejtsétek el. (donornak viszont érdemes megvenni ha 100 ezer alatt van az ára )
Köszönjuk Lukinak az anyagokat, kitettem a galériába. Ha lesz még több ilyen jellegű teszt, akkor nyitok neki külön oldalt.
Zsolt

tamas2008. feb. 03. 09:07 | Válasz | #338 
Jasa! A képesmotor tele van elég szimpatikus ajámlatokkal, nekem ez nagyon tetszik. http://www.kepesmotor.hu/yamaha/i?p=42913&c=3775
Szerintem az ár is jó, rendszámos, 20ezret futott. Ráadásul DX-es, ezt szeretnéd pont, + doboz, ami 17e-nél kezdődik. Akkor a moci olyan 20 ropival olcsóbb, mert a doboztartó tálca sem olcsó. Na, nézd meg jó?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. feb. 02. 23:25 | Válasz | #337 
Luki: köszi, az anyag megjött, természetesen ki fogom tenni holnap.
Zsolt

 © Luki2008. feb. 02. 23:11 | Válasz | #336 
Jasa!Nem tudom hogy meg ervenyesek-e a hirdetesek de a motomania2001.hu oldalon talalsz Burgit,Majat es Madisont is.

 © jasa2008. feb. 02. 22:57 | Válasz | #335 
Ezekre én is gondoltam. Ahogy a #323 ban írtam, ha tényleg úgy van ahogy mondta, és cserélt mindent, csak a szimmeringet "felejtette ki " akkor talán könnyebb a helyzet , olcsóbb a korrekció. de még akkor is ott van az 50 ezer km ami nem semmi !!!
De ha még van más rejtett gond is, akkor végképp megfontolandó. (egyébként a 310-ből adna 30 engedményt a fentiekre tekintettel !
Más: rendszámoztatás (papírmunka) régión belül egyszerübb : Velence - Tatabánya közös régió. De a bátaszéki express-es 2000-es piros gép (amit TopJoe ajánlott, és elég szép !) az már más régióba tartozik, nem tudja megcsinálni könnyen az ügyet. Nos ha mindez így van akkor már csak azt nem értem hogy csinálta meg a kalocsai pasi Lackó gépét tavaly, ami szintén nem közös régió ?ki a fene érti ezt ?
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. feb. 02. 22:22 | Válasz | #334 
Jasa! Ha a szelepszárszimering elért, elkopott, akkor a motor kenésére hivatott olaj a szimering mellett bejut az égéstérbe, és tökéletlen égést eredményez. A motor nem csak hogy hidegen füstöl (amíg ki nem tágulnak az alkatrészek amik kopottak), hanem értelemszerűen fogyasztja is az olajat. Emellett teljesítménycsökkenést is eredményez, majd később az égett olaj lerakódik a dugattyú tetejére, a szelepekre, a hengerfej belsejébe is. Szépen elkokszosodik minden. Ha leválik egy nagyobb darab, gázos is lehet, míg a kipufogószelepen ki nem repül. Jobb megcsinálni, hengerfej le, kitakarít, legrosszabb esetben két szelep is játszik. Ettől a moci többi része még lehet jó, bár érdemes lenne melegen mérni egy kompressziót is!
Főnök nagy meló ezt megbontani? Ladánál megmondom!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Luki2008. feb. 02. 22:06 | Válasz | #333 
Zsolt!Tevedesbol a nevjegyekhez kuldtem be egy hozzaszolast.Legyszi torold ki ha tudod.Koszi

 © jasa2008. feb. 02. 21:36 | Válasz | #332 
OKÉ, küldöm privátban, és KÖSZÖNÖM.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Luki2008. feb. 02. 21:22 | Válasz | #331 
Nem neked kuldtem hanem a dokumentumtarhoz megadott cimre de szivesen elkuldom neked is ha megadod a cimed

 © jasa2008. feb. 02. 19:52 | Válasz | #330 
Nekem küldted ? Még nem kaptam meg. (Ha félreértettem valamit, akkor bocs.)
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Luki2008. feb. 02. 18:09 | Válasz | #329 
Atkuldtem a tesztet az oldalon megadott e-mail cimre

 © Luki2008. feb. 02. 16:25 | Válasz | #328 
2000 majusi szam.Sajnos a motor revu honlapjan nincs archivum de nekem meg van.Jovo heten megoldom a szkennelest es elkuldom e-mailen.Esetleg ki lehet tenni a dokumentumtarba.

 © jasa2008. feb. 02. 15:41 | Válasz | #327 
Persze hogy érdekel, nanááááMelyik számban jelent meg ?
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Luki2008. feb. 02. 14:30 | Válasz | #326 
Zsolt!Van egy 2000-es motor-revus osszehasonlito tesztem:Y.Majesty 250,Piaggio X9,S.Burgman 250,M.Madison 250 negy A4-es oldalon.Ha meg nem lattatok es erdekel elkuldom.Szkennelve jo lesz?

TopJoe2008. feb. 02. 07:14 | Válasz | #325 
Remek hír. Sajnos hétfőn tudok csak menni mert ki kell venni a bankból a pénzt.Az meg vasárnap nincs sajnos nyitva. Hivlak majd telefonon.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © jasa2008. feb. 01. 23:49 | Válasz | #324 
- a Madison nekem is tetszett korábban, de azt modták hogy igen drága hozzáaz alkatrész (lehet hogy nem igaz ? ) és elég kevés van belőle, aritkaság pedig nem előny. (a Peugeout SV 100-as gépemnél már megtapasztaltam ezt
- 5-10 fok között már vállalható az 50 km, de jól beöltözve !!! az én bal térdem is érzi a 22000 km bringázást 12 év alatt.
- vasárnaptól lesz a "DILI" áruházban olyan töltő amit mondtatok, 4700-ért Ha megtetszik, lehet hogy elcsábulok.
na ennyit így hírtelen.

Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2008. feb. 01. 23:35 | Válasz | #323 
- van egy 2002-es világoskék (310+forghely), vagy hasznaltautó v kepesmotor. Gyáli a srác, visszahívott, 40 percet beszéltünk. Javított a gép, vezérműlánc csere, szelepcsere volt, de a szelepszárszimmering csere elmaradt, a gép hidegen füstöl (szakértők: ez mekkora probléma ?) 50-ekm van benne !! elég sok, de legalább nem sumákol. Egyébként korrekt a srác, de kicsit tartok a gép állapotától. Ajánl 250 -es és 400-as burgonyát, meg lesz majd majája is később. Viszont sokat kér a papírozásért 150-200 között !!!
- Peti-Velence Üdvözöllek itt is !- sajnálom hogy lemaradtam a bordóról, de ezt már olvashattad itt a fórumon. Bár lehet hogy itt a fórumon a CSAPAT megkövez ,de lehet szó burgonyáról is, ha jó az ajánlat: minőség- ár viszonya. N.O.1 maja N.O.2 burgi. A 400-as már nem jó mert drága, megvenni is meg fenntartani is. ( a biztosítás pl, háromszorosa a 250-esnek !!!)
Szóval: több vasat tartok a tüzben valami majd bejön... Tamás már megjövendölte
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)


Első ... 320 321 322 [323] 324 325 326 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől