|
|
|
2011. aug. 08. 20:46 | Válasz | #600 | |
Én most cseréltem elsőt a Burgin. 5hó 10eKm. Az új Michlein pilot sport első 8.5eKm bírt ki. Most Metzeler feel free van elől. Jó,de mégsem annyira mint a Michlein gumi. Én inkább megfizetem a jó gumit csak tapadjon/kopjon rendesen!
| |
© satyapapa | 2011. aug. 08. 20:58 | Válasz | #601 | ||
Igy biza ,a kopás engem sem zavar különösen. A heidenau (régen pneumant) is nagyon jól tapad, rosz utviszonyok közt is,ezért kophat kissé hamarabb mint a többi más márkás gumi.Persze sok függ a vezetési stilustol. Nekem a Pirelli vált be eddig a legjobban.Én nemvagyok gumikimélö,mert eröteljesebben fékezek,és bizony a kanyarvételem is lehetne enyhéb,,,ami erre alkalmatlan volt az a Continentál valamely tipusa | |||
| |||
2011. aug. 08. 21:04 | Válasz | #602 | |
Így van! Nem 20-30eFt lesz ha eldobom a gépet egy vacak sza.. gumi miatt! Continental Twist. Brrr...
| |
© satyapapa | 2011. aug. 08. 21:17 | Válasz | #603 | ||
Számora nagyon érdekes amit a gumis haverom mutatott .nagyitó alatt megnéztük a motorabroncs futófelületét,és a félköriv középsö része tulajdonképpen szennyezödés mentes volt,de a kanyarodáskor használt felület tele volt "kosszal",Ezért pl nyálkás uton,ezen a koszrétegen kezdünk dönteni.Ezt elkerülendö ,ha egyenes haladás közben enyhén jobbra-balra döntögetünk,,,,radirozunk,Az utobbi idöben ehhez szoktatom magam,,hogy a gumi kanyarfelülete tisztább legyen.Arrol nem is beszélve hogy ilyen vezetési módban (ritmusban) sokkal könnyeb,gyorsabb kitérni az uthibák hálojábol.Érdemes kiprobálni bár kissé szokatlan,
| |||
|
2011. aug. 08. 22:25 | Válasz | #604 | |
Pirelli Gumit rendeltem, remélem nem lesz semmi gond vele. Ugye a Continental gumit nem ajánlotta nekem senki, eddig az volt, igazán csak egy gondom volt vele, az pedig hogy csak 6000km-ert bírt a futófelülete.
|
© jasa | 2011. aug. 09. 15:54 | Válasz | #605 | ||
2006-osak, én évente 15 kilót megyek, napi 90 km
| |||
| |||
2011. aug. 10. 09:47 | Válasz | #606 | |
Jó kemény és tapadós gumi lehet akkor!
| |
© adamfzr | 2011. aug. 11. 20:12 | Válasz | #607 |
pesten hol vegyek gumit srácok?
|
2011. aug. 11. 21:06 | Válasz | #608 | |
© zizu | 2011. aug. 12. 11:05 | Válasz | #609 |
Nekem most Continental van fent hátul, 800 km-t mentem vele eddig. Még nem értem miért írja mindenki, hogy Continentalt nem szabad venni.. |
© SPOILERES | 2011. aug. 12. 11:14 | Válasz | #610 |
ha majd jól bedöntöd vagy nagyot kell fékezni netán esőben akkor megtudod , de persze azok közül is van ami jó ill megfelelő mi inkább a profibb gumikhoz hasonlitjuk és inkább adj 1-2-3 ezressel többet minthogy utána a motorfestése csak az drágább lesz mint a gumi lett volna | |
© adamfzr | 2011. aug. 12. 19:09 | Válasz | #611 |
Majd linkelek be vidit, h a túra, betonkemény conti avenue-n milyeneket mentem :)
|
© Zsolt | 2011. aug. 12. 20:43 | Válasz | #612 | ||
Ha a topicban visszalapozol, megtalálod leírva a tapasztalatainkat. A Continental nem rossz gumi száraz jó minőségű aszfalton. Ám nedves, eső áztatta úton rémálom. Nekem hátul volt, a körforgalmakban soha sem azon az íven ment, mint amilyenen szerettem volna. Most IRC van, bátran ajánlom mindenkinek.
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. aug. 13. 06:27 | Válasz | #613 | ||
A continentál gumik elönye abban rejlik,hogy mivel magasabb a Pl koromtartalma nehezebben kopik mint más márkás gumi,.száraz,pormentes jóminöségü uton,kis kanyarvételi sebességnél nemnagy gond a használata.Sok országban vannak ilyen körülmények,délspanyol,délolasz,marokko stb.Tehát bizonyos körülmények közt jól használható,de szerintem az nem nálunk van. -a fékezéstöl a megállásig, a gumitol fügsz- | |||
|
© Zsolt | 2011. aug. 13. 08:14 | Válasz | #614 | ||
Azért olyan sokat nem bírt el. Ha jól emlékszem 8 ezernél már annyira elkopott, hogy műszakin nem ment volna át. Akkoriban azt is leírtam, hogy miután lekopott a futófelület és átment slickbe, megjött a tapadás.
| |||
|
© adamfzr | 2011. aug. 13. 08:30 | Válasz | #615 |
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/onboard/kakucs-pentek-132-72924
| |
2011. aug. 13. 09:01 | Válasz | #616 | |
Itt a 250.-es Majával mentél Conti gumikon?? Esőben azért megnéztem volna ugyan ezt a videót..
| |
© adamfzr | 2011. aug. 13. 19:08 | Válasz | #617 |
250es fzr-rel :) szal am árka, és a hengerűrtartalom is stimmel. :D
| |
2011. aug. 13. 21:32 | Válasz | #618 | |||
Lassan innen is törölgetnem kell a nem gumival és futóművel kapcsolatos dolgokat. Ezekre ott van a MIX!
| |||
|
© Zolika | 2011. szept. 16. 21:06 | Válasz | #619 |
Sziasztok, Vettem a 400-asomra elöre uj Brignestone gumit és olyan nehéz kanyarodni vele, egyenesbe jol fut, kanyardontés is nehéz ,mindha mindig egyenesbe akarja hozni magát, nehez ez leirni, ez probálni, látni kell., Kormány nem szorúl, kerék se, mit tegyek?
|
2011. szept. 30. 17:14 | Válasz | #620 | |||
Guszti válasza Wikingnek 2011.09.30. A......................... gagyi topicból a helyére téve: SPOJLERES .................................................................................... Nekem már 8700km van a citi gripben demég alig látszik kopás rajta és rettentően tapad ismét beigazolodik az ár érték arány és a minőség is mégha 3x annyiba is volt de ha leszámitom az a plusz 2 gumiszerelést is pénzben és idöben akkor beigazolódik hogy a drágább az olcsóbb. Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt, Csak más a fogása. .................................................................Válasz 'Wiking' üzenetére (#4) | |||
|
2011. nov. 26. 11:34 | Válasz | #621 | |
Fiúk, kérdés: az első gumim vee rubber és eddig nyáron nem tünt fel de most hideg uton szinte alig akar elfordulni kanyarodásnál, szinte egyenesen akar tovább haladni. Létezik ilyesmi vagy csak nekem tünik úgy?
|
2011. nov. 26. 12:35 | Válasz | #622 | |||
Sajnos létezik Berci. Nekem a kisrobeszon ugyan ez a helyzet. Forduláskor alig akar elfordulni, darabosan fordul olyan mindha kocka lenne. Ugy mentem vele mind aki most ül először motoron. Aki látott biztos sajnálkozva mondta, hogy szegény szerencsétlen mazsola.
| |||
| |||
2011. nov. 26. 13:52 | Válasz | #623 | |||
Kemény a gumi és a hideg idő fokozza azon tulajdonságát, hogy nem tapad! Kompromisszum! Jól tapadó gumi: biztonságos és gyorsan kopik, drága is és talán sűrűbben is kell cserélni. A Te gumid: az egy kemény keverék, rosszul tapad, lényegesen több km-t bír ki, talán a vízelvezetése jobb, de hidegben tutira nem biztonságos. Saját véleményem volt! | |||
| |||
2011. nov. 26. 14:10 | Válasz | #624 | |
Ajándékba kaptam a gumit egy kedves klubtársunktól, de legalább ha igy is megülöm a maját akkor valószinü tudok motorozni.
| |
2011. nov. 26. 17:01 | Válasz | #625 | |||
Én nem a gumit bántottam! Csak a technika fejlődése lehetővé tette a hatalmas választékot. Lassan már a motorra is fel kell majd tenni a téli gumikat, de a legjobb, ha elrakjuk téli álmot aludni a motorjainkat,már aki el tudja rakni. Ha nem az útviszonynak megfelelő a gumi, meg úgy általában a jármű, akkor vagy ne vegyük elő, vagy mindenképp vegyük figyelembe a hiányosságait. Bár ezt egy baleset esetében nem fogja senki sem elfogadni védőbeszédként! Tibikém a Te esetben meg halmozódna is a bünti! | |||
| |||
© Pazo | 2011. nov. 26. 17:08 | Válasz | #626 | ||
Igen, a legjobb ilyenkor már nem motorozni!
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. nov. 26. 17:36 | Válasz | #627 | ||
Az biztos hogy aki télen,hidegbe rosz körülmények közt gurul annak nagyon felkell készülni,Az egy dolog hogy ellehet perecelni,,de másra is veszélyes lehet a nemmegfelelö állapot.Bár én csak hobbyból motorzom vacak idöben,,(,mint ma)viszont a vadi ujj Michelin most mutatja meg hogy mi az amit tud...Egész jól viselkedik,bár zajos kissé,,,A pirelli azonban a egyenlöre jobbnak tünik,,Igaz az a maján van,és az is számithat hogy a gép milyen, tulajdonságu..Viszont az észrevehetö hogy az integrált fék milyen hasznos.
| |||
|
2011. nov. 26. 17:37 | Válasz | #628 | |
Zsolt, sajnos akármilyen gumim van és bármilyenek is az útviszonyok nekem sajnos akkor is muszáj meglovagolnom a majám mert:1,másképp nem tudok elmenni még pl. dokihoz sem, nemhogy bevásárolni,2. mivel nincs senkim aki helyettem megtenné.
| |
© satyapapa | 2011. nov. 26. 17:48 | Válasz | #629 | ||
Na igen a""" a kényszer az nagy úr""-bár nemvéd meg semmitöl.Mindenesetre a te gumiddal is megkell várni amig üzemközben valamelyest megmelegszik,akkor kissé jobb lesz.
| |||
| |||
2011. nov. 26. 18:58 | Válasz | #630 | |||
A Vee rubber nem melegszik már meg, csak májusban... Ilyen időjárási viszonyokhoz mikor gyakran ónos, nemsokára havas lesz az út, bizony speciális gumi kell. Az életed nem kérés fontos-e és a gumin bizony még ha nagy szónak tűnik is, bizony ez múlhat. Ha muszáj vagy ezzel közlekedni, vedd tudomásul hogy ez nem tapad és számíts a megcsúszásra! | |||
| |||
© Wiking | 2011. nov. 26. 20:48 | Válasz | #631 |
Nekem pont az a bajom a wee rubbel-el hogy nagyon kopik... :D Nem is csúszott még hóban sem, de pár 1000km alatt eltünt róla a nem kicsi minta... Satyapapa! Mi ez az integrált fék dolog? Az integrálás beépítést vagy valamivel való egybeépítést jelent...Most ez egy féknél nemtudom ez mit akar mondani... |
© jasa | 2011. nov. 27. 01:53 | Válasz | #632 | ||
A baloldali fékkarral az első ÉS a hátsó kereket IS fékezed. (A jobboldalival csak az elsőt.)
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. nov. 27. 06:24 | Válasz | #633 | ||
Jasa doktor jol mondja. Az integrált fék robogonál nagyon hasznos,,Hiszen a robesznál nagy a rugozatlan tömeg a hátsó keréknél ,valamint elég alacsony a sulypont,Ezzel a fék megoldással jelentösen csökkenthetö a gép hátuljának elcsuszása,és nagyon hatékony..Kár hogy nincs mindegyik gépen, Persze a józan észt nem helyettesiti. | |||
| |||
© Koko | 2011. nov. 27. 08:46 | Válasz | #634 | ||
Az enyémen ilyen van(Honda Foresight),az első féket alig kell használni! Mielőtt megvettem a robogót,fórumokon olvastam,hogy ennek a típusnak gyorsan kopnak a hátsó gumijai,hát ezért,mert mindenki a csak hátsófékkel fékez,miközben az első is működik.Nagyon kényelmes! | |||
| |||
© Wiking | 2011. nov. 27. 10:05 | Válasz | #635 |
nem rossz...Hallottam már a 2körös fékrendszerröl, és gondolom, hogy mennyire jó, csak így nem halllottam, hogy integrált fék. De mostmár ezt is tudom :)
|
© satyapapa | 2011. nov. 27. 12:21 | Válasz | #636 | ||
Már bocsi de a kétkörös fék, meg az integrált fék az nem ugyanaz. A kétköröst a föfékhenger(ek) külön olajcsövön látja ell folyadékkal az elsö ill a hátsó féket.Az integráltnál meg a hátsó fék üzembe helyezésekor az elsö is kap a fékeröböl.(ez a bal fékkar)Viszont ha az elsöt fékezzük akkor a hátsó még fesztelen marad.(jobb fékkar)De ezt Jasa pontosan leirta. | |||
| |||
2012. feb. 22. 20:09 | Válasz | #637 | |||
Uraságok! Mi a véleményetek a Dunlop GT301 gumiról? GT301 64J 110/90 R12 GT301 62P 130/70 R12 Ilyet szeretnék a Majámra /250/ | |||
|
© satyapapa | 2012. feb. 22. 20:16 | Válasz | #638 | ||
Ezek a gumik a nagysebességet is jól birják,nemmagas a koromtartalma,de nemigazán szereti a port piszkot,az átlagosnál jobb a szilika tartalma ezért jól tapad,Jól bemelegedett állapotnál még nyirkos uton is jól vezethetö,átlagos a kopása.
| |||
| |||
2012. feb. 22. 20:18 | Válasz | #639 | |||
Akkor megkapja ezeket a Majácskám!
| |||
| |||
© satyapapa | 2012. feb. 22. 20:26 | Válasz | #640 | ||
Jó választás,de a Pirellik is általában nagyon jók robogókra.A lényeg az hogyha megoldható akkor elöre,hátra ugyanaz a tipusu,márkáju gumi legyen.
| |||
| |||
© passat52 | 2012. máj. 08. 19:31 | Válasz | #641 | ||
Majalaci írta: Sziasztok.125-ös majára hátra szerintetek melyiket lenne érdemes rátenni?vagy egyiket sem:) 1:Dunlop 2:Michelin Satyapapa írta: Én a michelint javaslom,,nekem is az van elöl-hátul és még csuszós uton is jól tapad,,A dunlop is jó és az ára is kedvezöbb,,, Robogóra inkább a michelin,,,,szerintem, 06304373303-vagyok elérhetö Majalaci írta: Köszönöm Satyapapa.Igen,olvasva az előző kommentet ezek után azt hiszem megfogadom. Válasz 'satyapapa' üzenetére (#21901) fecó írta: Robogóra IRC.... Motor után,első a család legyen! Válasz 'Majalaci' üzenetére (#21902) Majalaci írta: Fecó.Indok?Esetleg url? Válasz 'Feco' üzenetére (#21904) | |||
|
2012. máj. 08. 19:39 | Válasz | #642 | |||
|
© passat52 | 2012. máj. 08. 19:49 | Válasz | #643 | ||
Satyapapa írta: Másolt hozzászólás IRC -Roadwinner RX-1 motorgumiteszt/hozzászolások- - 250ccm nem egy erőgép,de elég sportosan lehet vele közlekedni.Már az elején feltünt,hogy a papucsok nem nagyon tolerálják a meredek döntögetést,hajlamosak a megúszásra még melegen is.(főleg a hátsó)Azt gondoltam a gumikat is be kell járatni,de ez később sem változott.Most 6000km-nél tartok.Mivel javarészt ingázásra használom és a megcsúszások miatt a döntögetést sem forszírozom erősen elkezdett kockakopni,így a kanyarstabilitása is jelentősen továbbromlott.Egyébként meglehetősen dekoratív gumi és elsőre elég puhának is tűnt,de mindezek ellenére nagyot csalódtam benne.Szerintem kimondottan a tatás motorozást kedvelőknek való! Most valószínűleg szidnám magam,ha én választottam volna. A következő gumim Pirelli Sport Demon lesz. Problémák Kanyarban megúszik,csúszkál,instabil A beküldő 23 éve motorozott, amikor kritikáját írta. Beküldte: Bundás -- Saját véleményem szerint ?? Mindezek ellenére az IRC-is jó gumi,sokan használják, szeretik. Ez is választható. Nekem a michelin,és a pirelli az ami robogóra nagyon bevált,ezeket is rengetegen használják,nagy megelégedéssel..Ezért maradtam ennél a tipusoknál. | |||
|
© passat52 | 2012. máj. 08. 19:57 | Válasz | #644 | ||
Ha már a guminál tartunk akkor jelzem, hogy most rendeltem a majámra első gumit Ausztriában a Forstingerben. 120/80-14 585 TL Pirelli. 72 euró az ára! Ez a típus van fenn jelenleg is és ezzel a gumival vettem, nem tudom előzőleg mennyit mentek vele, jómagam még 20 ezret belehajtottam! Még nem cserélném le ha csak idehaza használnám de odaát jobb az óvatosság! :) Bár az utak minősége ég és föld! :) | |||
|
© satyapapa | 2012. máj. 08. 20:04 | Válasz | #645 | ||
Mindenképpen figyelembe kell venni,hogy a robogó másként viselkedik mint a többi motorkerékpár..Nagy a rugózatlan hátsó tömeg, általában kisseb méretü a felni átmérö,a motorrezgés,vibráció közvetlenül hat a lengökarra,és a hajtómüre stb. Erre ügyelni kell gumiválasztás esetén. A Pirelli végezte ez ügyben a legnagyobb fejlesztést és tesztelést.Hasonlóképpen a michelin is. Robogóra javasolt márkák. Michelin,Pirelli, IRC,Metzeller,Heidenau.--(PL) | |||
|
2012. máj. 08. 20:17 | Válasz | #646 | |||
Nem véletlen a ferde szemű japo eredetileg IRC-vel adja.Amikor én kicseréltem mintha nem is a saját motoromon ültem volna.
| |||
| |||
2012. máj. 08. 21:21 | Válasz | #647 | |||
Az sem mellékes hogy ki gyártja azt a gumit...
| |||
|
© jasa | 2012. máj. 09. 11:07 | Válasz | #648 | ||
....és Bridgestone (burgik esetében - sokak szerint)
| |||
| |||
2012. máj. 09. 17:57 | Válasz | #649 | |||
Nem engedik gyártani sehol, Szigorúan japán.
| |||
| |||
© nsdap.zoli | 2012. máj. 09. 20:35 | Válasz | #650 |
Maja 400-om elől,Bridgestone HOOP B03, Hátul a gyári IRC.Szerintem tökéletes.
|
© satyapapa | 2012. máj. 09. 20:41 | Válasz | #651 | ||
Nem rossz párositás.Jó gumik. De az a tökéletes ha elöl-hátul ugyanaz a márka és mintázat van,ujjkorában is igy készül a moci..Szerintem,legalábbis, ÉN is mindig igy teszek, | |||
| |||
© Kiss Róbert | 2012. máj. 09. 22:14 | Válasz | #652 |
Sziasztok, Nekem az IRC-n made in taiwan van irva ! Vagy valami ilyesmi ,de semmikép nem japán!!!
| |
© nsdap.zoli | 2012. máj. 10. 00:00 | Válasz | #653 |
A Bridgestone japán!
| |
© nsdap.zoli | 2012. máj. 10. 00:01 | Válasz | #654 |
A mintázat szinte ugyanaz.
| |
© CsabaB | 2012. máj. 10. 12:33 | Válasz | #655 |
Gyanúsan fogyott a levegő a hátsó kerekemből, megvizsgáltam, a csöcsnél ereszt. Remélem ki lehet cserélni bontás nélkül. Autón már sikerült, csak nincs ilyen hajlítottan kivezetett itthon, elmegyek vele gumishoz.
|
© satyapapa | 2012. máj. 10. 15:07 | Válasz | #656 | ||
Bridgestone!! Hát japánnak talán japán,de európában több gyár készit bridgestone gumit,,Tatabányai gyárnak ujj igazgatója van,,Karató Kenji a neve. Európai gyárak,--Lengyelországban 2üzem,-Olaszba 1,- Spanyolba 2, -Franciaország ,Magyarország 1-1 | |||
| |||
© passat52 | 2012. máj. 27. 19:41 | Válasz | #657 | ||
Valami szakértő hozzászólását várnám a következő témában: 150/70X13.as és a 130/60x13.as gumi menetdinamikája között mi a különbség?
| |||
|
© satyapapa | 2012. máj. 27. 19:56 | Válasz | #658 | ||
A 70-60 azt jelenti hogy a gumi szélességének (130-150) hány százaléka a magasság,Tehát 150/70az 135mm magas a 130/60 pedig 78mm. EZÉRt a nagyobb átmérö miatt a /70es simában megy és nagyobb sebességet ad,A /60 picivel erösebbnek tünik ,minimálisan érzékenyebb,kevésbé tartós,Ezek nem jelentös eltérések, Viszont erös kanyarban érezhetö eltérésü lehet,A fékezést is befolyásolja | |||
|
© passat52 | 2012. máj. 27. 20:02 | Válasz | #659 | ||
Kösz! Az, hogy alacsonyabb lenne tőle a motor csak előnyömre válna. A sebesség csökkenés minimális lenne szerintem és ezt az erő pótolná. Viszont a kanyar stabilitást nem értem. Rosszabb vagy jobb mint a magasabb gumi?
| |||
| |||
© satyapapa | 2012. máj. 27. 20:13 | Válasz | #660 | ||
Én nem javaslom az alacsonyabb gumit.Több a hátránya mint az elönye,,,,(autónál is). Igazi elönye csak sztrádán van,nagysebességnél. A motor kanyarodás közben ugye bedöl,,a kisseb magasság miatt ,kevesebb a tapadó-fellfekvö felület,könnyebben kicsuszhat oldalra,,ezek ugyan csak miliméterek,de komolyan kell venni.Motoron mindenképpen. | |||
|
2012. máj. 29. 20:26 | Válasz | #661 | |||
No en eppen ma szereltettem fel hatra egy 140/60/13-as dunlop gt 301-es gumit. Eg es fold a ket gumi kozotti kulombseg a szelesebb-laposabb javara. Mint ha sinen menne es nagyon stabil kanyarban. + mindket kereket kicentiroztak 0-ra. A gumit szlovakiabol rendeltem. 5 ezerrel volt olcsobb mint itthon nemely kereskedonel. | |||
| |||
© passat52 | 2012. máj. 29. 20:48 | Válasz | #662 | ||
Én Ausztriában vettem Pirelli diabolot! Olcsóbban mint idehaza kaptam volna! Nem is értem hogyan van ez?? ))) Nálunk a kereskedők mindenkit csak le húznak! :)
| |||
| |||
2012. máj. 29. 21:32 | Válasz | #663 | |||
Nem vitázok, mert igazi összehasonlítási alapom nincs, de! Goldon a gyári gumik vannak és számomra furcsa volt, hogy kanyarokban mintha "kenődött, táncolt" volna a motor. Aztán a barátok felhívták a figyelmemet a megfelelő, illetve egy kicsivel magasabb guminyomásra. Most felnyomtam, had ne hazudjak 2,8-3 Bar-ra és tegnap szépen muzsikált még 160-nál is! Tehát összegezve én is az alacsonyabb gumi pártján vagyok, mert szerintem a nagy, ballonos gumi talán több tekeredést enged a kanyarban! Viszont talán jó ívelt, hogy minél nagyobb felületen tudjon tapadni a kanyarban! Balesetmenteset és tapadjon az aszfalt! | |||
| |||
2012. júl. 25. 14:07 | Válasz | #664 | |
Látom a gyári méret a 250 Majákon 110-es. Nekem 120-as van jelenleg rajt. De van elfekvőbe 130széles, nagyon durva lenne az elöl?
|
2012. júl. 25. 17:38 | Válasz | #665 | |||
Ja... De láttam már rajta, csak a km. órát meg kell szokni. De nagy az... A T-MAX is csak 140-essel van szerelve. Tolni is kell azt a gumit az úton valaminek... | |||
| |||
© xyzsolt | 2012. aug. 07. 12:48 | Válasz | #666 |
Sziasztok! '97-es, 250-es maja hátsó kerekét tárcsafékesre átszerelni?:) Felnicserével, természetesen....vélemény? Vagy ne kombináljak, üljek a motorra és motorozzak, minden jó, ahogy van:) XyZsolt
|
© Szomjas | 2012. aug. 07. 13:51 | Válasz | #667 | ||
Szia! Meglehet csinálni,de nem lesz olcsó. Ha olyanra akarod,mint a 2000-eseké,akkor kell szerezni pár alkatrészt:segédváz,kipufogó,hátsókerék tengelye,féknyereg, főfékhenger,fékcső...
| |||
|
2012. aug. 07. 13:55 | Válasz | #668 | |||
Az enyém 96-os. Ezen már én is agyaltam, sok munka és drága az alkatrész. Így maradok a dob mellett vagy egyszer veszek egy tárcsás donort. | |||
| |||
© xyzsolt | 2012. aug. 07. 15:38 | Válasz | #669 |
Van benne igazság. 250-s maja első kereke 1,7 bar-on "életveszély", a hátsó meg olyan 2,2-őn olyan szépen dönthető..:) (Bevallom, ha nics senki ahol megyek, vagy csak min 30-50 méterre, akkor útszéltől-felezőig, természetesen csak a kis szürke egereket kerülgetem...:D)
| |
© xyzsolt | 2012. aug. 07. 15:39 | Válasz | #670 |
Nem félünk a nagy melótól, a motorunk!:-)De gyűjtök...
| |
© Wiking | 2012. aug. 07. 22:17 | Válasz | #671 |
Én nemrég építettem át a masinám....Nem kis meló! Nekiindulásnak teljesen le kell bontani minden burkolatot a motorról. Ki kell cserélni a kormányt, és a burkolatát, tehát ebböl kell másik, kell hátsó főfékhenger, hátsófékcső, hátsó féknyereg, tárcsás felni tárcsával, merevítőkeret, kipufogódob, és vágül a kihajtótengely. nekem kb 1,5 nap munka ment rá... Ha mindenképpen neki akarsz állni akkor azt ajánlom, hogy vagy egy működő hátsófékrendszert bonts szét és rakd át, vagy ha csak bontottan tudsz venni( ami már hosszabb ideje szét van szedve) akkor a főfékhengerbe vegyél felújító szettet a fékcsövet meg alaposan fújd ki levegővel, ne maradjon benne semmien szennyeződés. | |
2012. aug. 10. 10:37 | Válasz | #672 | |||
A ma reggeli defekt után kaptam észbe a nagy csodálkozás (és kis mérgelődés) után. Tapasztalat: A hátsó IRC gumi, normál használat mellett 16000 km után elérte a kopás jelzőt, azaz cserélni kellene! A nagy csodálkozás annak szólt, hogy kicsit többet vártam futás teljesítményben(legalább 20000km-t) a gumitól. De hát ez ennyi! az első IRC gumin még van 3,5mm. (együtt cseréltem az első hátsót). Tapadásra nem volt panasz a 1,5év alatt esőben, hidegben, jó időben. Talán a hideget jobban tolerálja mint az esőt. | |||
|
2012. aug. 12. 14:20 | Válasz | #673 | |
Van a Majába a blokkot tartó, kutyacsont forma, mindkét oldalán gumi szilenttel rendelkező alkatrész, a pontos nevét nem tudom. Sajna tönkrementek a gumik. Hol tudok ilyet beszerezni?
|
2012. aug. 12. 17:15 | Válasz | #674 | |||
Nekem messze nem ment el annyit. Kb. 10'000km-t mentem vele.
| |||
|
© Szomjas | 2012. aug. 12. 18:57 | Válasz | #675 | ||
Trans85 valamelyik közeli városban biztos tudnak ilyent csinálni a gumisok. Nekem is kell majd csináltatnom,mert rossz lett a régi,de volt tartalékom. Esetleg a Keeway-eseket még meglehet kérdezni vagy a szarvasi Miskát!
| |||
| |||
2012. aug. 12. 19:21 | Válasz | #676 | |||
Szerintem ne csináltasd, nem kapod meg azt a rugalmasságot amit a gyári biztosít. Ez csillapít, merevít, minden ezen nyugszik a stabilitást illetően. Az egész motor úttartása meg fog változni. Miskát kérdezd meg mennyiért adna egy ilyet postára Neked.
| |||
| |||
© Kiss Róbert | 2012. aug. 12. 19:52 | Válasz | #677 |
Ha jóé emléxem nekem tavaj 10000 ft-ot mondott, pesten megcsinálják teli szilentesre 3-4e ft-ért! De jobban fog rázkódni a motor!!! Keményebb lessz a szilent!
| |
2012. aug. 13. 10:04 | Válasz | #678 | |
Megkérdeztem, szilentet külön nem lehet kapni, csak egybe az egész kutyacsontot, 25000 Ft az ára
|
2012. aug. 13. 10:19 | Válasz | #679 | |||
Keress ismerőst a Gépgyárban, ott állítólag van gumis/sütő/ műhely is! De jó múltkor amikor a Goldba kellett volna akkor kerestem rá a Google-n és Kaposváron talán a Füredi utcában is van ilyen cég akik szilenteket gyártanak és szerelnek/sütnek/ be! | |||
| |||
2012. aug. 13. 16:38 | Válasz | #680 | |
Elso kerek csapagyakat es szimmeringeket csereltem ma a motoron (2001 yp250). Bugott 40km/h folott az elso kerek de erezni nem lehetett semmit sem. Miutan kiutottem mindkettot a bal oldali olyan mintha szarazon futna. A szimmering atengedhette a vizet es a csapagy serult. Refenecianak irom le: csapagyak: 6302 RS szimmeringek: CR 22x42x7. |
2012. aug. 13. 18:04 | Válasz | #681 | |||
Köszi, mert az enyém is búg, főleg amióta megemeltem a plexit és nincs szélzaj, azóta idegesít is ez a zörej! Én is cserélek! | |||
| |||
2012. aug. 13. 18:07 | Válasz | #682 | |||
Ha már futómű! Nemrég vagy talán a plexi magasítás óta hallok olyan hangokat a motorom /1996-os YP250/ jobb hátsó része felől, mintha egy üvegbe beleraknának jó sok csavart, anyát és azt ráznák. Álló helyzetben megrázta mindent, de nincs hang. Csak menet közben és csak a jobb oldalról és akkor amikor Ő akarja! | |||
|
2012. aug. 13. 18:44 | Válasz | #683 | |||
Érdekes dolog ez amit írsz. A menetszél meggátolta hogy hallj olyan dolgokat amik egyébként ott vannak és ilyenkor ezek előjönnek. Garázssor mellett, szalagkorlátnál hallgatózz még.
| |||
| |||
2012. aug. 13. 21:41 | Válasz | #684 | |
Az még nem tárcsafékes , ugye? | |
2012. aug. 13. 22:06 | Válasz | #685 | |||
Dobfék!
| |||
| |||
2012. aug. 13. 22:07 | Válasz | #686 | |||
Ott is lehet hallani. Előbb utóbb kiderítem, vagy eladom és veszek egy nagyobbat, csak még azt nem tudom, hogy mit? | |||
| |||
© juhász béla | 2012. aug. 13. 22:12 | Válasz | #687 | ||
Tudnám ajánlani http://dayerses.com/heinkel-tourist.html
| |||
| |||
© juhász béla | 2012. aug. 13. 22:13 | Válasz | #688 | ||
Ez még vasból van Zsolti.
| |||
|
2012. aug. 13. 22:17 | Válasz | #689 | |||
Ez már MIX! Az oldalkocsis változata az jöhetne, mert máris az egész család tudna gurigázni! | |||
| |||
2012. aug. 14. 00:23 | Válasz | #690 | |
:) en is azota hallom a mocit amiota megtoldottam a plexit.
| |
© xyzsolt | 2012. aug. 14. 15:05 | Válasz | #691 |
Van Szarvason egy rác. Lehet jelezték már a fórumokon, ha igen,bocs. Képesmotoron is hirdet, postáz is. Miska a neve, namost még életünkben nem láttunk annyi cuccot - majához is... -, ami neki van...telefonszáma a srácnak: 0620-335-9125 (Ha már kaptad, bocs. Kicsit elfoglalt vagyk, most estem be a fórumra!) Üdv! XyZsolt
| |
© xyzsolt | 2012. aug. 14. 15:06 | Válasz | #692 |
..nem "rác"...SRÁC!:D:-)
| |
2012. aug. 20. 15:47 | Válasz | #693 | |
Ma megvolt a tesztutam, semmi gond nincs a frissen összerakott blokkal, de kicseréltem a hátsó fékbetéteket is sajnálattal vettem észre hogy csak a tárcsám felső felén fog, szétszedtem újra akkor látom hogy ami fékdugattyúval szemben van fékbetéttámasz, vagy meghajlott vagy nem tudom mi történt vele de szerintem nem így kellene állnia, megnéztem a kicserélt betéteket azok is ferdén koptak le, feltettem 3 képet erről hogy érthető legyen. Link: http://kepfeltoltes.hu/120820/20120820394_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/120820/20120820395_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/120820/20120820396_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Ezzel mit lehet kezdeni csere, vagy javítható? |
2012. aug. 20. 17:17 | Válasz | #694 | |||
Én leszerelném a féknyerget és marógépen síkba húzatnám. A dugattyúk járnak annyit hogy kompenzáljanak (szemre) 2-3 millimétert.
| |||
| |||
2012. aug. 20. 17:51 | Válasz | #695 | |||
Visszagörbíteni semmi esetre sem!Talán megvizsgálnám nincs-e repedés...
| |||
|
2012. aug. 20. 18:30 | Válasz | #696 | |||
Az el lenne görbülve? Nem kopás amit a képeken látunk? Szerintem oda fekszik fel a betét, de tényleg jó lenne ha megnéznéd! Én erre a képre gondolok:Itt ni! | |||
| |||
2012. aug. 21. 08:57 | Válasz | #697 | |
Nem kopás, mivel az elhajolt részen látom az eredeti aranyszínű festést. Repedést sem véltem felfedezni.
|
2012. aug. 21. 19:07 | Válasz | #698 | |||
Nézném én de a képen nem nagyon látom! talán egy jóképű reszelő és egy pontos derékszög is megteszi...
| |||
|
2012. aug. 21. 19:20 | Válasz | #699 | |||
Szerintem tedd vissza a feknyerget a helyere betetek nelkul, hogy jol lass aztan nezd meg, hogy a munkahenger dugattyuja es az ellenoldal parhuzamos-e a fektarcsaval. Egybol latod mi a gorbe.
| |||
| |||
|
|
|