|
|
|
© Major József | 2013. szept. 07. 21:56 | Válasz | #900 | ||
Szevasztok Fiuk! Majesty 250-es DX-es, hátsó tengelyén csapágyat kell cserélnem,mert lötyög a kerék. Kérlek benneteket, aki tudja, irja már le a csapágyak méretét, hogy be tudjam szerezni szétszedés előtt.Olvastam korábbi beirást, de nem vagyok biztos, hogy az majesty hátsó csapágyméret volt. Nagyon köszönöm a segítséget. | |||
|
2013. szept. 07. 23:09 | Válasz | #901 | |||
Manual nem irja? Rég volt ilyen történet... Talán MésziZs...
| |||
| |||
© satyapapa | 2013. szept. 08. 07:26 | Válasz | #902 | ||
A Gelilackó is cserélt hátsó csapágyat...Csak nála a csapágyfészek is kivolt kopva.Ezt is ellenörizni kell..
| |||
|
© Kiss Róbert | 2013. szept. 08. 09:13 | Válasz | #903 |
Tytynek volt utoljára ha jól emléxem,bár az övé 2000-utáni!
|
© Major József | 2013. szept. 08. 15:35 | Válasz | #904 | ||
Köszi a segítséget.Beszéltem Tytivel is. Köszönöm neki is a segítséget. Holnap de. kiderül a turpisság, amikor szétszedem.Majd meglátjuk mi a baj. Üdv.
| |||
|
© Pazo | 2013. szept. 08. 17:23 | Válasz | #905 | ||
Nekem is lötyögött, csak meg kellet húzni a kerékanyát!
| |||
|
© Major József | 2013. szept. 09. 09:10 | Válasz | #906 | ||
Szevasztok FIUK!. Beleugrott a majom a vízbe!!Piszkos szerencsém volt. Csak meg kellett húzni a tengelyen lévő anyát és láss csodát minden OK. Köszönöm a jó tanácsokat. Széles utat, tele tankot mindannyiónknak.Szép hetet.Üdv.
| |||
|
2013. szept. 09. 11:13 | Válasz | #907 | |||
Ebben az esetben szánj rá 250 forintot és vegyél rá egy új önzáró anyát! Hidd el megéri! | |||
| |||
© Major József | 2013. szept. 09. 11:59 | Válasz | #908 | ||
Köszi Tamás. Üdv.
| |||
|
© Társi Attila | 2013. okt. 08. 08:28 | Válasz | #909 |
Sziasztok.A segítségeteket szeretném kérni.Új vagyok nálatok és lenne pár kérdésem.Tavasszal vettem egy 2000-es évjáratú 125-ös Majesty-t,rettentően meg vagyok vele elégedve,de lassan szezon vége és költenem kell rá.Folyik az első telóból az olaj.Az lenne a kérdésem hogy érdemes e nekiállni itthon szétszednem vagy inkább bízzam szakemberre? Autószerelő vagyok ebben annyira nem vagyok járatos és nem szívesen cseszném el.A másik kérdés hogy honnan tudnék szimeringet vagy felújító készletet beszerezni? Pluszban még hiányzik egy két burkolatom amit szeretnék pótolni. Tud ebben valaki segíteni honnan lehetne? Köszi. Attila
|
© satyapapa | 2013. okt. 08. 16:15 | Válasz | #910 | ||
Miska segit neked.
| |||
| |||
2013. okt. 08. 18:20 | Válasz | #911 | |||
Ha autószerelő vagy meg tudod csinálni, ha van otthon szerszámod hozzá.Töltsd le a manuálból a 125-öst, abban minden rajz szerepel.Talán még képes beszámoló is van,de az asszem az 250-es.
| |||
| |||
2013. okt. 08. 18:46 | Válasz | #912 | |||
Szia Attila ! A teleszkóppal kapcsolatban a 125-ös rovatban #719-es bejegyzésben Coller úr nagyon precíz szerelési útmutatót írt,kicsit olvasgass a beírás környékén, sok hasznos infót találsz. | |||
| |||
2013. okt. 08. 19:08 | Válasz | #913 | |||
Attila, ismeretlenül is kivívtad a tiszteletemet azzal a mondatoddal, hogy : ,, Autószerelő vagyok ebben annyira nem vagyok járatos és nem szívesen cseszném el. " Biztos vagyok benne hogy megoldod a feladatot a kellő instrukciók betartásával. Én nem vagyok sem autó, sem motorszerelő, mégis megtudtam csinálni. Talán annyit hagy tegyek hozzá, hogy nagyon alaposan mosd ki és ellenőrizd hogy a két tepeszkópszár tuti egyenes mert az a későbbiekben gondot okozhat. Volt olyan, akinek emiatt szitált a motor eleje... | |||
| |||
© Társi Attila | 2013. okt. 10. 13:07 | Válasz | #914 |
Sziasztok. Köszönöm a segítségeteket.Rendesek vagytok.Igyekszem utána járni mert nekem is szitál.Köszi Tamás. |
2013. okt. 10. 14:19 | Válasz | #915 | |||
Milyen gumi van rajta? Az is komoly tényező, Feconak meg a doboz okozta a szitálást...
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. jan. 15. 15:11 | Válasz | #916 | ||
Kedves klubtársaim. Tanácstalan vagyok gumiválasztásban (első, méret 110/90-12), légyszi, segítsetek: Michelin Power Pure, Michelin Motor City Grip vagy Metzeler Feel Free? Köszi, előre is. | |||
|
© satyapapa | 2014. jan. 15. 15:40 | Válasz | #917 | ||
Bármelyik jó,,minimális a különbség,a Michelinek minimálisan takarékosabbak,- de még lehet a pirelli,IRC, | |||
| |||
2014. jan. 15. 15:59 | Válasz | #918 | |||
Én jártam Michelinel, IRC-vel, Metzellerrel, Pirellivel. Mind a négy jó, a Metzeller tapad és kopik legjobban
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. jan. 15. 18:57 | Válasz | #919 | ||
Nekem hátul volt metzeler, tényleg hamar kopik, és elég drága. Michelin power pure 11260, a motor grip 11250. a Metzeler 12540be kerül. | |||
|
© satyapapa | 2014. jan. 15. 19:06 | Válasz | #920 | ||
Na ezért jó a kis maja, nekem a hátsó gumi 150X70X13-as minimum 15ezer. A T-MAX hoz talán még több is.
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. jan. 15. 19:19 | Válasz | #921 | ||
Akkor Michelin?
| |||
|
© Mr. Majesty | 2014. jan. 15. 19:20 | Válasz | #922 | ||
Metzeler? | |||
|
© zoli | 2014. jan. 15. 19:21 | Válasz | #923 |
Nekem elöl hátul Brignestone van. Jo kis gumik. Elsö 12 Hátso 15 ezer darabja.
| |
© passat52 | 2014. jan. 15. 19:37 | Válasz | #924 | ||
A Brignestone kemény gumi. Nekem az volt fenn hátul és örültem, hogy 24 ezer km után megszabadultam tőle. Hideg aszfalton,esőben nem tapad. Előnye, hogy tartós és nem kopik de inkább olyant választok ami biztonságos. Jelenleg Pirelli diabolo skooter van elől, hátul ami kopásállóság, valamint tapadás szempontjából is szerintem a legjobb márka! (ez nem a reklám helye) :) Pirelli | |||
| |||
© satyapapa | 2014. jan. 15. 19:41 | Válasz | #925 | ||
Nekem is pirelli van,és ugyanaz a véleményem. - Passatom,beszélnünk kell,a guri miatt...... | |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. jan. 15. 19:43 | Válasz | #926 | ||
hol lehet 12ért megvenni?
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. jan. 15. 19:46 | Válasz | #927 | ||
Kerékcsere.hu-n 16190
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. jan. 15. 19:48 | Válasz | #928 | ||
akkor michelin nemjó? | |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. jan. 15. 19:52 | Válasz | #929 | ||
mert nagyon szemezek a city grippel
| |||
|
© passat52 | 2014. jan. 15. 19:59 | Válasz | #930 | ||
Szívesen rendelek neked de el kell jönnöd érte! :) | |||
| |||
© Herold | 2014. jan. 15. 20:07 | Válasz | #931 | ||
Nekem két éve elöl, hátul michelin van, semmi panasz rá. Mondjuk pilot sport. De más motorjaimnál is igyekeztem a márkánál maradni.
| |||
| |||
2014. jan. 15. 20:09 | Válasz | #932 | |||
De az is jó. Mindenki a saját tapasztalatait írja le. Pl, nekem is Bridgestone van a HOOP-os szériából, és tökéletesen meg vagyok vele elégedve. De nem az a méret, mint amiben Passat csalódott! A 250-esre vettem Continentalt, valami katasztrófa volt. A T-MAXon is az volt, egy rakás x@r... De sportmotoros cimboráim nagyon meg vannak elégedve vele. Szóval a Misi jó, nyugodtan megveheted, szetetni fogod. | |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. jan. 15. 20:13 | Válasz | #933 | ||
City vagy power pure?
| |||
|
2014. jan. 15. 21:00 | Válasz | #934 | |||
...igen! Valamit dönts már el Te is, a jó Isten áldjon meg Tibi! | |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. jan. 15. 21:43 | Válasz | #935 | ||
nehéz ügy...
| |||
|
2014. jan. 15. 22:08 | Válasz | #936 | |||
Senki nem ígérte hogy könnyű lesz. Az azért jó, hogy akik irtak, mind első kézből tapasztalták meg ezeket a dolgokat. Nekem a Majestyn a Continental volt maga a katasztrófa, meg se vártam hogy lefusson, eldobtam. Veszélyes volt. Viktornak a Ve Rubber nevű kaucsukszármazék volt szörnyű élmény. Nem kopott ugyan, ellenben nem is tapadt de legalább jól csúszott. Majd ha,megveszed a Misit és jársz vele két - három szezont és v@l@mi mást veszel, akkor tudsz igazán véleményét alkotni. Sokat kell motorozni ahhoz, hogy ilyen kérdésekben ne legyen a döntés ,,nehéz ügy'', de a legjobb úton haladsz. Az egyiket megveszed, oszt örülsz NAGYON! :-) | |||
| |||
2014. jan. 15. 22:24 | Válasz | #937 | |
Nálunk az Apriliákra ezt ajánljuk,jó gumi. Legjobb a Pirelli Scooter,de az hamar el/kopik.
| |
2014. jan. 15. 23:32 | Válasz | #938 | |||
Üdv! Csak 1 kérdés: A Metzeler-ből melyiket használtad? Mert a 250-re van 7teen is, de az tényleg baromi gyorsan kopik (gondolom 50ccm-re van tervezve). Nekem a Feel Free nem kopott irreálisan gyorsan a 250-en, a Tmax-on meg nálam még csak 1 szezont ment (kb 5000km) és azon se látom, hogy látványosan kopna! Én biztos ezt fogom venni legközelebb is, de tényleg Tamásnak van igaza "Indulj el egy úton", aztán majd kiderül, mi lesz jó! Az se biztos, hogy neked ugyanaz a legjobb, ami másnak! Igen... a Vee... Nem véletlenül ez a neve szerintem! Olyan, mint amikor seggen csúszol lefele egy domboldalról és kiabálsz, hogy víííííííííííííííííííííííí... :) Az érzést tökéletesen visszaadja, főleg vízes úton! | |||
| |||
2014. jan. 16. 00:44 | Válasz | #939 | |||
:-))) Azt a f@sza gumit legalább eltetted emlékbe? A Metzeler az meg a tuti-tuti-tuti-tuti kategória. Egyébként gumi tesztelés ügyében ha lehetne választani, akkor Valentino Rossi-t halgatnám meg szívesen egy seeer mellett ;-) (ja és kikérném a véleményét, hogy kék motorhoz illik-e rózsaszín garázs? ;-) | |||
| |||
2014. jan. 16. 06:44 | Válasz | #940 | |
Vegyél Masculan-t...jóóó márka.
| |
2014. jan. 16. 07:31 | Válasz | #941 | |||
Akkor már inkább "járok felnin"!
| |||
| |||
2014. jan. 16. 07:40 | Válasz | #942 | |||
Hát, virágnak még jó lett volna, de inkább elhajítottam jó messzire!
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. jan. 16. 09:46 | Válasz | #943 | ||
Köszönöm a segítséget kedves klubtársak.
| |||
|
© Mr. Majesty | 2014. jan. 16. 09:56 | Válasz | #944 | ||
Michelin Motor City Grip nyert.
| |||
|
© Mr. Majesty | 2014. jan. 16. 10:04 | Válasz | #945 | ||
Szellemes Orpibácsi. Megemlítem asszonynak az ötleted, de ne csodálkozz az Egri találkozón, ha megmogyoróz! | |||
| |||
2014. jan. 16. 10:33 | Válasz | #946 | |||
Szerintem Te csodálkoznál, de nagyon ám! :-D
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. jan. 16. 13:16 | Válasz | #947 | ||
Az orpi meg visítana, mint a vet malac...
| |||
|
2014. jan. 16. 18:09 | Válasz | #948 | |
Mind a ketten megszakadnánk,én az erőlködéstől,Ő a röhögéstől...
| |
© Mr. Majesty | 2014. jan. 17. 09:38 | Válasz | #949 | ||
Áll az alku!
| |||
|
2014. jan. 17. 20:06 | Válasz | #950 | |||
Nekem is Pirelli Diablo Scooter van a Maján. Nagyon bejött. Tökéletes minden körülmény között. Olyannyira, hogy az XJR-en is ugyan ez a gumi van csak a 17-es méretben. Ott is tökéletesen megállja a helyét. Ha engem kérdezel csakis Pirelli.
| |||
|
© satyapapa | 2014. jan. 17. 20:11 | Válasz | #951 | ||
Szerintem is tuti. De hát ki tudjon jó robogó abroncsot gyártani,ha nem az olaszok.kb 19 millió motor van forgalomba | |||
| |||
2014. jan. 17. 20:13 | Válasz | #952 | |||
| |||
© juhász béla | 2014. jan. 17. 21:03 | Válasz | #953 | ||
Mihez képest gyárt jót az olasz ,ez itt a kérdés.Te is tudod hogy régen mennyi kilómétert,vagy évet ment el egy gumi,na ez nem mondható el a mai gimikra,igaz hogy jobban ott van az uton,a mai gumi,de hamarabb is pusztul el,ha nem használod akkor azért,ha használod akkor meg azért.Én tavaly adtam el egy vadonat új Cordatic gumit 250 es csepelre 1967 es gyártásu volt,repedésmentes,még a szőrök sem voltak letöredezve,és meg sem volt keményedve.Na erre már ráillett a jelző hogy JÓ gumi.Ebbe még belerakták a kaucsug nyersanyagot.De ma már csak a profi istálók tudják megfizetni a kaucsog-ot,mert drágább mint az arany,mert nagyon megcsappant a termelése.Ugy hogy nekűnk mezei motorosoknak jó a köolajipari hulladdék is,és hisszűk hogy milyen kurva jó.Ha még fel is tűntetné valamelyik gyártó hogy mennyi a kaucsug tartalma ,annak senki sem nézne utánna.Ugy van ez mint a tésztagyártás,azt irják rá hogy 8 tojásos,és még tojáshélyat sem látott nem még tojást.Épp a multkor olvastam hogy 10 gyártó tésztáit vizsgálták,és csak kettő felelt meg belőle.Gondoljátok hogy amit tömegével gyártanak azok nem igy működnek,,dehogy nem!!!
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. jan. 18. 11:18 | Válasz | #954 | ||
Ma ,már nem husz évre gyártanak gumit ezért abból kell választani ami van. Van jó és gyenge ,, Viszont ha veszek ÉN gumit az az elsödleges hogy jól tapadjon.A kopás csak másodlagos, A gumik fö anyaga :kaucsuk, bautilkaucsuk, korom,szilika,kevés kénsav a gyártásnál. Minden gyár ezekkel a fö összetevökkel dolgozik. A koromtartartalom a kopásban,a szilika és a kaucsuk a tapadásban játszik szerepet. a bautilkaucsuk inkább kötö anyag, - Pár éve ajándékoztam ell egy MZés pacáknak a régi motorom vadi ujj 1982-es Pneumant 3,25X16os hátsó gumit,gyakorlatilag kifogástalan állapotu de öreg volt. Mert nekem megmaradt. Használta is de azt mondta,hogy esöben félelmetes volt. | |||
| |||
2014. jan. 18. 12:31 | Válasz | #955 | |||
Hát..., a Cordatic sem egy kanyarvadász márka ugye Béla? Szerintem azok a gumik mind úgy lettek elhajítva, hogy peremig csak akkor döntötték ha feldőlt a motor...! :-D | |||
| |||
© juhász béla | 2014. jan. 18. 16:56 | Válasz | #956 | ||
Tamás!!!Azok a maga idejében tulteljesitettek,és pénztárca kimélöbbek voltak,és az akkori auto és motor technikákat hosszutávon kiszolgálták.Másodsorban nem késztették az embert arra mint a mai agyondicsért gumik hogy feszegesse vele a fizika határait,és ebből van a legtöbb baleset,mert ez jó a gyártóknak ,,kopnak a gumik ,kopnak a vasak,fogy minden olyan dolog ami kell egy motorozáshoz,mert agyon van minden dicsérve,és ez egy ha csak egy kicsit is de bátrabbá teszi a motorost,és a legtöbb esetben a gumit meg a motort hibáztatják,és ha netán volt akkor a másik felet,az már mellékes hogy meddig huzta tul a vasat pl egy kanyarban,,,,,,ááá szar volt a gumi azért szált el ,az tény és való,hogy ha valaki a fizika határán motorozik teljesen mindegy hogy szabályosan vagy nem ,annak esélye sincs reagálni hirtelen jött hejzetekre.Aztán mindeféle fórumokon próbálja magát sajnáltatni,tisztelet a kivételnek.
| |||
|
2014. jan. 18. 21:19 | Válasz | #957 | |||
Ami akkor drága volt, az mai viszonyok között is drága. Aki akkor hülye volt és feszegette a határokat, az ma is hülye. Én a gumi terhelhetőségét minősítettem. Hogy túlteljesítettek volna? Nem hiszem. Az a véleményem, hogy mivel akkoriban nem voltak akkora teljesítményű motorok, így az igénybevétel sem volt, nem lehetett akkora. Utak sem voltak persze hozzá. Tették a dolgukat, koptak középen, a maiak zöme is ott kopik, és valóban jobban, mint akkoriban. Hogy jobbak voltak? Inkább csak tartósabbak. Akkor meg nem spóroltak az anyaggal, és ez öli meg a karbijaidat, felnijeidet, izzóidat. De a gumik nem voltak jobbak, csak benne volt az a kaucsuk, ami ma nem nagyon. A kémia tette sovánnyá, karcsúbbá az anyagok összetételét, de ez konkrétan a gumik esetében szerintem nem úgy áll mint a fémeknél. Az akkori öntvények valóban jobbak voltak, de nem a gumiabroncsok. A szilentek, tanksapkák alatti tömítések ismételten megállták a helyüket, de szerintem ha megkérdezhetnéd Drapál Jánost hogy mit választana, az akkori tartós, vagy mai rövidebb élettartamú, de jobban tapadó gumit, vajon mit mondana? Persze, én sem vakarom le a gumit tarajosra közúton, erre a célra vannak a zárt pályák. Aki hülye, haljon meg! Épp elég veszély leselkedik ránk így is... | |||
|
© juhász béla | 2014. jan. 18. 21:30 | Válasz | #958 | ||
Jól beszélsz kopcsó.....oszt AMEN.
| |||
| |||
2014. jan. 18. 22:43 | Válasz | #959 | |||
Hiába na, jó a Mesterem! :-) | |||
| |||
2014. jan. 20. 21:32 | Válasz | #960 | |||
Sziasztok! Csak egy szösszenet, olyan, hogy kaucsuk a mai gumikban, talán 15 éve nincs, is talán szintetikus kaucsuk utánzatok, de leginkább elasztomerizált ( lágyított ) műanyagok alkotják a mai kor gumiait. Poliuretánok, poeszterek, stb.... Màr nem is vulkanizálás van, térhálósítás!!! A vegyészek jót kísérleteznek a járművezetők bőrén, leginkább a forma 1-ben, de az olcsóbb gyártók a közutakon is. Valami néha összejön és valami nem!
| |||
|
© satyapapa | 2014. jan. 21. 07:13 | Válasz | #961 | ||
A jelenleg elöirásoknak megfelelö abroncsgyártás: A felhasznált anyagok közül a kaucsuk típusai: NR (természetes kaucsuk) SBR (butadién-sztirol kaucsuk) BR (butadiénkaucsuk) IIR (butilkaucsuk) EPDM (etilén-propilén kaucsuk) A vulkanizálás hatóanyagai: Vulkanizálószerek (általában kén) Gyorsítók Aktiválószerek Késleltetők Öregedésgátlók: Fényelnyelő és -visszaverő viaszok Szabad gyököket hatástalanító inhibitorok Töltőanyagok: Korom (carbon black) Szilícium-dioxid (silica) Kaolin Lágyítók: Ásványi olajok (kőolaj- és kőszénszármazékok) Növényi olajok Gyanták Egyéb adalékok és segédanyagok: Lebontószerek Színezékek Égésgátlók Tapadásfokozók Ragadásgátlók Szilárdsághordozók: Viszkóz Poliamid (még mindig az alifás poliamidok az elterjedtek, mivel a kevlar nagyon drága) Poliészter Acél | |||
|
© juhász béla | 2014. jan. 21. 10:12 | Válasz | #962 | ||
Ha ez mind jelen lenne a megfelelő arányban a mai gumikban ,akkor ráérnénk 10 évente cserélni gumit.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. jan. 21. 10:22 | Válasz | #963 | ||
Ezek az anyogok,alapanyagok. A keverési arány a gyártól függ illetve hogy milyen gumit akar elöállitani,, Én emlékszem hogy a zsigámon a Y stomil gumi jó esetben 35 ezret ment ell,, Most a zafirámon a "modern" 7éves, Kléber gumiba 70ezer van és még tök jó állapotu. Azért most a mai világba is lehet jót és tartósat venni, Sok esetben a gumi összetételét leirja a gyártó igy a táblázat alapján sejthetö a tulajdonsága. | |||
| |||
2014. jan. 21. 17:03 | Válasz | #964 | |||
Legalább a Vegyésszel ne vitázz... Te elolvasod minek kéne benne lennie, Ő meg megmondta mi van benne. Jelentős különbség! | |||
| |||
2014. jan. 21. 17:09 | Válasz | #965 | |||
A KAUCSUK ÉS A GUMI A gyakorlati élet szempontjából legjelentősebb izoprénvázas szénhidrogén a kaucsuk. A kaucsuk óriásmolekulái az Amazonas vidékén vadon termő fa (Hevea Brasiliensis) és más növények (pl. kutyatej, gyermekláncfű) nedvében, a latexben fordulnak elő. (A kaucsuk elnevezés a kahucsu = „síró fa” indián szóból származik.) A latex 30–35% kaucsukot tartalmaz.. A kaucsuk* molekulái 8000–30000 izoprénegységből épülnek fel, így a természetben előforduló legnagyobb molekulák közé tartoznak. A hosszú szénlánc a kettős kötések mentén végig cisz-szerkezetű. A gyakorlatban csak a kaucsukfa nedvét alkalmazzák kaucsuk kinyerésére, mert egy közepes nagyságú fából (kb. 10 m magas) is csak napi 7 g latex nyerhető ki. A kaucsukfa kérgét több helyen bemetszik, és a kifolyó tejszerű latexet összegyűjtik. A latexet savval kezelik (megalvasztják), majd a vizet eltávolítva jutnak a nyers kaucsukhoz. A nyers kaucsuk sárga színű, nyúlós, képlékeny anyag, amely a hőmérsékleti hatásokra igen érzékeny. Benne az óriásmolekulák egymással összegubancolódva helyezkednek el, amelyek húzás hatására kinyúlnak, valamelyest elrendeződnek egymás mellett. Erősebb húzásra elválhatnak egymástól, mivel csak gyenge másodrendű (diszperziós) kölcsönhatás működik közöttük. A kaucsuk ilyen formában gyakorlati célokra (pl. autókerék-abroncsok készítésére) nem alkalmas, mivel könnyen szakítható, melegben nyúlóssá, hidegben pedig rideggé válik. A gumi depolimerizációja, és a keletkező gázok reakciója a brómos vízzel. Milyen gázok keletkezhetnek? A fenti ábrán bemutatott módon melegítsünk óvatosan gumicsődarabokat! A keletkező gőzöket vezessük brómos vízbe! A gumicsődarabkákat óvatosan melegítve, és a keletkező gőzöket brómos vízbe vezetve, a brómos víz elszíntelenedik. Hevítés hatására a kaucsuk depolimerizálódik, és a keletkező izoprénmolekulák addíciós reakcióba lépnek a brómmal. Az előző kísérlethez hasonlóan hevítsünk gumicsődarabkákat kémcsőben, majd tartsunk a kémcső nyílásához ólom-acetát-oldatba mártott szűrőpapírcsíkot! A gumicsődarabkák hevítésekor keletkező gőzök hatására az ólom-acetát-oldatba mártott papír megbarnul, illetve megfeketedik. Hevítés hatására a gumi kéntartalma (záptojás szagú) kén-hidrogén alakjában távozik, amely az ólom-acetáttal fekete színű ólom-szulfidot (PbS) képez. A természetes kaucsukból vulkanizálással rugalmas gumit* állítanak elő. A vulkanizálás úgy történik, hogy a nyers kaucsukot öszszegyúrják néhány százalék (3–5%) kénporral, majd 130–140 0C-ra hevítik. A vulkanizálás előtt a kénnel együtt egyéb anyagokat is kevernek a nyerskaucsukhoz: vulkanizálásgyorsítókat, töltőanyagokat (pl. korom, kréta), szerves színezékeket, öregedésgátlókat, konzerválószereket és szagjavítókat. Térhálós polimer Vulkanizáláskor a szomszédos poliizoprén láncok kettős kötései néhány helyen felszakadnak, és a szénatomok a kénatomokkal alakítanak ki kötéseket. Így a kénatomok (ún. kénhidak) összekapcsolják a szomszédos láncokat, és ezáltal egy térhálós szerkezetet alakítanak ki. A térhálós szerkezet teszi lehetővé a gumi rugalmasságát. Minél nagyobb a gumi kéntartalma, annál kevésbé nyújtható, annál keményebb. A 30%-nál magasabb kéntartalmú gumi az ebonit** (keménygumi). A gumi rugalmasságát szerkezete biztosítja A járműipar rohamosan növekedő nyersanyagigényét természetes kaucsukkal már nem tudják fedezni. Ma a gumitermékek nagy részét nem természetes kaucsukból készítik, hanem telítetlen szénhidrogénekből polimerizációval hozzák létre. Régebben az izoprén mesterséges előállítása túl költséges volt, ezért helyette az olcsóbban előállítható butadiént használták. A butadién polimerizációjakor nyert polibutadién a nyers kaucsukhoz hasonlóan vulkanizálható. Miután az izoprén olcsó szintézise is megoldódott, ma a mesterséges kaucsuk molekulái ugyanolyanok, mint a természetes kaucsuké. A mesterségesen előállított kaucsukot műkaucsuknak, a belőle vulkanizálással nyert gumit pedig műguminak nevezzük. Szóval 10 m-es fa 24 óra 7g kaucsuk, mennyi gumi is készül naponta! | |||
|
© juhász béla | 2014. jan. 21. 17:25 | Válasz | #966 | ||
Na erről van itten nagyba szó uraim,és ezek után remélem sok ember tisztábban látja ezt a guminak csufolt terméket......Szóval 10 m-es fa 24 óra 7g kaucsuk, mennyi gumi is készül naponta!.....Ne legyetek olyannyira hiszékenyek a gyártók adataival szemben,mert ha már a fele is igaz lenne már akkor nagyon jól járnánk,de ezek szerint a fele sem igaz amit állitanak.
| |||
| |||
2014. jan. 21. 18:40 | Válasz | #967 | |
Ámen...
| |
2014. jan. 21. 19:43 | Válasz | #968 | |||
Satya...?
| |||
|
2014. jan. 21. 20:30 | Válasz | #969 | |||
Ez itt a robogó klub???
| |||
|
© passat52 | 2014. jan. 21. 20:53 | Válasz | #970 | ||
Ez itt a Google a barátom!
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. jan. 21. 22:02 | Válasz | #971 | ||
Nem emlékszem hogy bárkivel is vitáztam volna itt a gumi ügyben!!!,,
| |||
| |||
2014. jan. 21. 22:24 | Válasz | #972 | |||
Jaj, bocsánat, valamit félreérthettem! :-)
| |||
| |||
2014. jan. 22. 11:50 | Válasz | #973 | |||
Kedves Barátaim! Dehogy szeretnék én vitázni, az adatokat csak az érdekesség kedvéért osztottam meg veletek! A google-ról meg csak annyit, hogy ha helyes adatokkal, már legépelve ott a szöveg, mért is ne Schmittelné az ember fia, végül is ez nem doktori!
| |||
|
2014. jan. 22. 17:20 | Válasz | #974 | |
Satyapapa!Megkérdeznéd a gumis szomszédodat hogy mennyibe kerül nála egy 100/90/18-as gumi? előre is köszi.
|
2014. jan. 22. 18:04 | Válasz | #975 | |
Szia Laci! Kis orpi vagyok! Elkezdtem az ELTÉ-n a vegyészszakot,elég jól megy szerencsére. Elsősorban is az alant publikált doktori disszertációd alapján beválasztanánk a haverokkal az ELTE Motorgumikkal foglalkozó újonnan alakult tanszékébe docensnek! Ha mi ketten konzultálnánk(Én mint gyakorló elsőéves kémiás hallgató) eljuthatnánk odáig,hogy kizárólag a Yamaha Majesty Club tagjainak megalkotnánk egy olyan gumit ami soha nem kopik el, tapadása első osztályú, sőt minden egyes fordulatnál 1 cl benzint pumpálna a tankba. Ezen felül kedves gazdáját ellátná minden földi jóval(sör,bor,pálinka,16 éves és még ami kell.) Akinek ennél is több kell az meg fizesse meg!! Én ezen dolgozom mer a Fater nem hagy békén...,ha van ötleted/javaslatod egyeztessünk! | |
2014. jan. 22. 19:43 | Válasz | #976 | |||
Kedves kis Orpi! Nagyon köszönöm felkérésedet! Én elsősorban korrózióvédelmi szakember vagyok, qjárok az országos tanácsba is, ahhoz, hogy annak idején bevegyenek, esküt kellett tennem, melyből egy részlet, hogy a korróvédelemért keményen dolgozom, de azt soha meg nem szüntetem, mert az állunk felkopik. Szóval szívesen segítek neked a féldecit fogyasztó motor sofőrön, jaj bocsánat Majestyn. De jelenleg némi birs alapú etanol előállítása a legfontosabb feladatom, ez fűtőanyagként és egyben inhibítorként is működni fog, jó néhány emberi egyeden.
| |||
| |||
2014. jan. 22. 21:18 | Válasz | #977 | |||
Ehez csak annyit fűznék hozzá, hogy mindenki verje laposra :-) | |||
| |||
2014. jan. 22. 21:24 | Válasz | #978 | |||
Bocsánat "Ehhez......" jav.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. jan. 22. 22:11 | Válasz | #979 | ||
Ja-
| |||
| |||
2014. jan. 22. 23:40 | Válasz | #980 | |||
Vagy ha nem veri laposra, legalább verjen be egy féldecit!
| |||
| |||
2014. jan. 23. 06:31 | Válasz | #981 | |||
Mindenki neee...! Először Orpi, aztán mindenki!!!!
| |||
| |||
2014. jan. 23. 06:45 | Válasz | #982 | |||
Majd ha mindenki a Tiédet...! :-D :-D :-D
| |||
| |||
2014. jan. 23. 12:03 | Válasz | #983 | |||
A Tiédet Te vagy a főnök...De rendesen ám...!!
| |||
| |||
2014. jan. 23. 16:19 | Válasz | #984 | |
Oké! Én laposra verem,de aztán jön Tamás ötlete...és vagyunk egy páran a klubban! Teee nagybajúszú kanizsai zsivány. | |
© diosi gábor | 2014. jan. 28. 23:42 | Válasz | #985 |
gyerekek. azt szeretném megkérdezni hová álitsam a hátsó rugót mert mi állandóan ketten megyünk . jelenleg a legmagasabb fokozatban van és nagyon keménynek találom? sziasztok..
|
2014. jan. 29. 07:45 | Válasz | #986 | |||
Ez az egész beállítósdi attól függ, milyen a vezetési stílusod (sportos ill. uras), mikor üt fel a teleszkóp -mikor koppan-, mekkora a terhelés (a robogók zöme eleve farnehéz). Nem mellékes mit bír az utas, nekem Kata a komfortos, lágyabb rúgóbeállítást tolerálta. Szűk határokon belül a keréklégnyomással is próbálkozhatsz, de a alacsonyabb a lègnyomás, nagyon hamar instabbillá válhat a háta, kemény gumival meg megcsúszik. A kopási problémákról nem is beszélve. Egyszóval, próbàld így is, úgy is, ami Nektek megfelel, azt vàlaszd. | |||
| |||
© Tamas_81 | 2014. márc. 02. 21:35 | Válasz | #987 |
Sziasztok A jövő hétre tervezem az új hátsó gumi vásárlást, olvasgatom lelkesen a topicot,nézem mi jó, mi nem jó, viszont az rmc motors-nál most akcióba van egy bizonyos kenda k453 4pr tl abroncs. Hallottatok már erről? Vagy valaki nem tud véletlenül olyan helyet ahol akciós a gumi, akár első-hátsó egyben,mert szerintem az is csere érett lesz. Köszi! |
© satyapapa | 2014. márc. 03. 06:13 | Válasz | #988 | ||
A szomszédomban a gumis azt mondja hogy a motorgumik még csak mostanában kezdenek bejönni, most alacsony a raktárkészlet..Ha tudsz várj kb egy hónapot,,nagyobb lesz a kinálat,,és talán kedvezőbb áru gumit is kapsz . | |||
| |||
© Tamas_81 | 2014. márc. 03. 08:51 | Válasz | #989 |
Szia Köszönöm a tippet,találtam egy kékhold nevű céget ahol elég jó árakon vannak a gumik ha webshopon keresztül veszem meg. 10 és 12 ezer között elég sok márkából lehet válogatni, szerintem innen rendelem meg. Ami még nem világos, hogy a Mayára 56-os vagy 62-es gumit érdemes venni. Találtam egy táblázatot ami szerint ezek az értékek a súlykódok és az 56-os 224kg-t a 62-es 265-t jelent.Ez most hülye kérdés,de abroncsonként kell érteni a terhelést? Úgy értem eloszlik a 224/224kg az első hátsó gumikra? A forgalmi szerint 155kg üresen a gép,a max terhelhetősége meg 335kg, úgyhogy biztos így lehet. Ja igen, robogónál van megkötés, hogy az első és hátsó guminak a típusának meg kell egyeznie? Megmondom őszintén nem emlékszem már a műszakira... :( | |
© satyapapa | 2014. márc. 03. 09:27 | Válasz | #990 | ||
Lehet használni eltérö márkáju gumit.. de jobb lenne ha egyforma lenne. Tudod te is hogy az eltérő tipusok más keverékü gumit készíthetnek.Ez vizes, úton hideg guminál, okozhat meglepetést,ezért is érdemes ebben az esetben óvatosabban haladni..A robogó farnehéz és nagy a rugózatlan tömege,ezért kényesebb a gumira mint a hagyományos motorok..Száraz nyári közlekedésben nem gond az eltérö gumi. Sportosabb vezetés esetén sokkal gondosabban kell gumit választani.viccesebben-((Városi nyári araszolós, tötymörgéses közlekedésre még a végtelenitett orosz slag is jó.)) | |||
| |||
© Tamas_81 | 2014. márc. 03. 09:31 | Válasz | #991 |
Köszönöm! Azért kérdeztem,mert akkor olyat kell vennem hátra amiből létezik első méretre való is, így azért szűkül a választás, ami egyáltalán nem baj. Én meg sima mezei városi felhasználó vagyok, Bp. táblát nem igazán fogom elhagyni, sportosságról meg főleg nem beszélnék, mert akkor nem 250-es robogót veszek :)
|
© satyapapa | 2014. márc. 03. 09:44 | Válasz | #992 | ||
Hát akkor talán még WeeRuber gumi is megfelelö,,az is nagyon olcsó és az igényeidnek megfelelö lehet.
| |||
| |||
2014. márc. 03. 09:51 | Válasz | #993 | |||
Eloszlik a súly, de nem arányosan. A robogóknál lényegesen nagyobb tömeg jut hátra.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. márc. 03. 09:53 | Válasz | #994 | ||
Azért talira-gurira csak eljössz velünk.??
| |||
| |||
© Tamas_81 | 2014. márc. 03. 10:29 | Válasz | #995 |
Ez a WeeRuber valóban sokkal olcsóbb, bár ebből meg van 5 fajta ugyanabból a méretből és nem igazodok ki közöttük,mert nincs a szokásos 56p vagy 62p feltüntetve. A gurulást még meglátjuk, mert én főleg mint munkába járó eszközt vettem a kis Mayát és ezért messze nincs olyan szép állapotban mint az itteni tulajoknak, kellemetlenül meg nem szeretném lrezni magam emiatt. |
© satyapapa | 2014. márc. 03. 10:38 | Válasz | #996 | ||
egy személy esetén (kis terhelés) nincs nagy szerepe hogy 56-62p (szerintem),,,, - A klubban nem az dönt hogy kinek milyen pöpec a gépe,,,szivesen látunk mindenkit.Más ily jött már erösen használt,kopottas géppel is. | |||
| |||
© Tamas_81 | 2014. márc. 03. 15:21 | Válasz | #997 |
Sikerült döntenem, a Michelin Power Pure Sc gumija lesz számomra a nyerő, ebből a fajtából van méret előre is.
|
2014. márc. 03. 15:34 | Válasz | #998 | |||
Jó döntés!
| |||
| |||
© Tamas_81 | 2014. márc. 05. 21:31 | Válasz | #999 |
Tegnap elmentem az új gumiért, jónak tűnik. Esetleg tudja valaki, hogy milyen szerszámok kellenek a hátsó kerék leszereléséhez? Szüleim garázsába tettem le és ott nincs semmi, én viszont nem szeretnék rengeteg kulcsot egyebet átvinni ha nem muszáj. |
|
|
|