|
|
|
2014. okt. 03. 18:19 | Válasz | #2059 | |||
Szépnek szép. A leírásban nem szerepel, hogy magyarországi-e a motor, vagy külföldi. Ezt jó lenne tudni. Akinek jó motorja van, az kitartja az árát. Állítólag tavasszal drágábbak a motorok mint ősszel, én ezt sosem figyeltem. De az biztos, ha tudja az eladó hogy jó a portékája, az nem lesz alkuképes csak azért mert ősz van és jön a tél. Fel kell hívni, megnézni, kipróbálni. Jobb mint télen... | |||
| |||
© ghostboy | 2014. okt. 03. 09:38 | Válasz | #2058 |
Sziasztok, Segítsetek, kérlek! Sikerült eladnom a 250-es Majám. Habár nem sürgős a vétel, ráérne télen, de most mégis van egy, ami tetszik. 5-600e Ft a max, amit rá tudok szánni egy új 400-asra, és kritérium, hogy 2008 körüli legyen. Öregebbet nem akarok venni. Első kérdés, hogy mit szóltok ehhez, leírás alapján? Netán ismeri-e valaki a motort? Majesty 400 hirdetés Másik kérdésem, hogy mi a tapasztalatotok? Érdemes várni motorvásárlással a télre? Gondolok itt arra, hogy december-január környékén várható-e áresés? Mik a tapasztalataitok? Köszönöm előre is, Tamás |
2014. okt. 02. 14:40 | Válasz | #2057 | |||
Oké Papa, a Tiéd! Viszem magammal szombaton! | |||
| |||
© satyapapa | 2014. okt. 01. 21:26 | Válasz | #2056 | ||
Engem érdekelne,,,
| |||
| |||
2014. okt. 01. 21:17 | Válasz | #2055 | |||
Tisztelt 400-as kollégák! A tulajdonomban van egy vadi új, RMS üzemanyag szivattyú. A T-MAX-ba vettem, de ilyen, motoros csak az injektotosokban van, a karbisnak mint az enyém, még kattogós, membrános. Beszerzési áron elvihető! | |||
|
© satyapapa | 2014. okt. 01. 20:58 | Válasz | #2054 | ||
nekem az van bent,egyenlöre nincs panasz rá.Most volt 2.olajcserém és semmi szivárgás.Az elözö olajcserénél lett cserélve mert a gyári már folyt. Abban kb 40ezer volt.Hogy ez meddig tart nemtudom,de azt mondták nagyon jó minöségü.Volt ennél olcsób is. A gyárira várnom kellet volna jópár napot,a gép meg kellet, no meg elég drága is.Bár a pénz nem annyira fontos,érv. | |||
| |||
2014. okt. 01. 20:49 | Válasz | #2053 | |||
Nem akarlak nyilvánosan kóstólgatni, de szerintem az a 750 ft-os semleges irányú szimering a következő olajcserekor cserés lesz az olajjal együtt! Legalább is az én autószerelőm és a csapágyboltos ismerősöm véleménye szerint! Szerinted?? | |||
| |||
© satyapapa | 2014. okt. 01. 20:34 | Válasz | #2052 | ||
Bocs -rossz helyre irtam-
| |||
|
© satyapapa | 2014. okt. 01. 20:32 | Válasz | #2051 | ||
Nálam olajszürö 950ft. fötengely simmering 750ft. 60X40X7 semleges irányú | |||
|
© satyapapa | 2014. aug. 10. 20:38 | Válasz | #2050 | ||
Gazsi után mentem, Ő tudta az utat.
| |||
| |||
2014. aug. 10. 20:20 | Válasz | #2049 | |
Nadehát Papa akkor menjél csak 100-zal,még a végén megbüntet a rendőr.
| |
© satyapapa | 2014. aug. 10. 19:53 | Válasz | #2048 | ||
A majámba nem rég betett 12gr pollini görgökkel 100-120as tempónál (Tápioszele oda-vissza) nem emelkedett a fogyasztás.4L /100 km.Viszont a 130 as tempo már kissé mintha sok lenne.Bár addig nagyon jól gyorsul.
| |||
|
© passat52 | 2014. aug. 03. 16:36 | Válasz | #2047 | ||
Köszi! Anno nekem is elküldte de nem találtam meg az emailt! A tevepatát nézd meg. Ment email! | |||
| |||
2014. aug. 03. 15:11 | Válasz | #2046 | |
Szia Jocesz! Megtaláltam Talicskás e-mailjét,még tavaly februárból,ebből idézek: "Megtaláltam a csapágyat ami a motorban volt gyári az konkrétan 1 oldala nyitott, másik porvédős típusa: 6903RD KOYO (Japán márka) Amit Hagyba Tomi utánajárásával cseréltük a következő típusura: KOYO 6903 2Z „kétoldalt sajtolt acél porvédővel” --- Konkrétan az egyenletesebb hőelvezetés miatt lett az acél porvédős csapágy választva----- Az Én motoromban amikor cseréltem, ugyan nem volt hangja, de lassú finom forgatásnál érezhető volt apró kockás, akadozós mozgás…egyszerűen a szennyeződéstől a golyók akadoztak… hozzáteszem minimálisan, na de a motorban akkor volt kb. 6000-8000 km!" Én a 6903RS változatot vettem,amely kétoldalt műanyag porvédős,mert ez volt gödöllőn kapható.Még nem cseréltem ki mert az eredeti is jó. A mérete:17x30x7 és Koyo gyártmányú. | |
2014. aug. 03. 09:54 | Válasz | #2045 | |||
Ez is megoldás, de azon a fordulaton mennyivel hasítassz...?
| |||
| |||
© passat52 | 2014. aug. 03. 09:48 | Válasz | #2044 | ||
Nincs jó hírem. Kicseréltem a már említett alátétet. A farkasok továbbra is üvöltenek 4- 5 ezres fordulat körül. Tegnap újra szétszedtem. A rugós alátétet fordítva tettem vissza. Próba és a hangok kicsit csitultak. Nem akar összejönni. Néztem a csapágyat a kuplung szerkezetben. Kicsit kezd kockásodni. Azt még kicserélem és feladtam a játékot. Majd járok vele 6-7 ezres fordulaton és elhallgatnak a farkasok! | |||
| |||
2014. aug. 03. 09:34 | Válasz | #2043 | |||
Mi újság a motoroddal? Kiskutyák, vagy farkasok? Vagy inkább sikerült kiküszöbölni a visítást? Hol tartasz vele? | |||
| |||
© passat52 | 2014. aug. 03. 09:00 | Válasz | #2042 | ||
Orpi!!! Légyszíves írd meg annak a csapágynak a méretét ami ott porosodik a polcodon. Tudod a kuplung szerkezetbe való kicsi golyós csapágyét! | |||
|
© Major József | 2014. júl. 22. 12:43 | Válasz | #2041 | ||
Mravik Misi 06/20-9789326 Csöngesd hosszan mert nem mindig veszi fel elsőre. | |||
|
2014. júl. 22. 11:55 | Válasz | #2040 | |||
Találtam egy telefonszámot, de valahol meg Te írtad, hogy más száma van! Ha újra megosztanád azt megköszönném!
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. júl. 22. 08:47 | Válasz | #2039 | ||
Miska, Szarvason????
| |||
| |||
2014. júl. 21. 20:15 | Válasz | #2038 | |||
Sziasztok Uraságok! Barátom vett egy 400-as Maját! Csak még azt nem tudom, hogy miért nem reggelt be ide!!! Az lenne a kérdése, hogy két hét múlva menne a tengerre és úgy gondolja, hogy leteszteli a Maját és ehhez kellene neki doboztartó konzol! Nem tud valaki eladót vagy kölcsönadót?? Köszi | |||
|
© satyapapa | 2014. júl. 08. 20:56 | Válasz | #2037 | ||
Lecseréltem a hajtóműben a 10W-40 olajat valóban hajtómű olajra .És a ""csavarhúzós lehallgatásos"" módszer szerint halkabban üzemel a szerkezet. | |||
|
© M. Zoltán | 2014. júl. 08. 09:50 | Válasz | #2036 |
Ha jól tudom, Szacsa külföldön dolgozik, utoljára az év elején beszéltem vele, akkor itthon volt.
|
© satyapapa | 2014. júl. 05. 17:42 | Válasz | #2035 | ||
Lehet hogy rosszul gondolom!! De mi van akkor ha a hajtómüben nem motorolaj,hanem 80w-90es hajtomüolaj van,mert igazábol az való bele.Lehet hogy akkor nem jelentkezne a nyiszorgás.Hát én lecserélem a megfelelöre. Tudom hogy a használatiba 10W-40est ir, hogy az is jó.De hátha mégse az az igazi. | |||
|
© passat52 | 2014. júl. 04. 20:38 | Válasz | #2034 | ||
Menni megy! Többnyire csutka gázon járok vele és akkor nincsenek furcsa hangok csak a menetszél! | |||
| |||
2014. júl. 04. 17:30 | Válasz | #2033 | |
Egyértelmű...no para...a 400.-as jó és szép gép,előbb utóbb minden más márkának is lesz baja,manapság semmi sem tart örökké. Az első kiadások most 10.-évesek,persze hogy egy két apróbb dolog kezd tönkremenni bennük,de amit használunk az el is használódik.Én így is imádom Amálkát... | |
2014. júl. 04. 07:10 | Válasz | #2032 | |||
Mivel lelkiismeretesen foglalkoztok a motorokkal, így bízom benne hogy mennek még ezek. Nincsenek elhanyagolt állapotban, egyszerűen kijött egy hiba. Nem vehet mindenki 80 éves indiánt... | |||
| |||
© satyapapa | 2014. júl. 04. 05:07 | Válasz | #2031 | ||
Köszi,,,,lehet az enyémnél is ez kezd elöjönni. na akkor milyen gépet kéne venni???..Hiszen a tervezet avulás valószinüleg minden márkánál fennál. Már a 20-25 évs gépeknél is vannak tipus gyengeségek ...amit cserélni, javitani kell. Én eladtam a 400-as burgit hogy 400-as yamahám lehessen,mert igy érzem magam igazi maya klubtagnak,pedig a burgit megbizhatóbnak tartottam.(ami nem biztos hogy igaz). Ettöl függetlenül ,a hibáival együt sem bántam mg.Más motornál, más bajok lennének. | |||
| |||
© passat52 | 2014. júl. 03. 20:28 | Válasz | #2030 | ||
Ezen a képen látható az alátét. Még nem cseréltem ki. Ez februári felvétel amikor csapágyat cseréltem. Satyának üzenem, hogy nem ér az az ezres annyit, hogy csináltass. Itt századmilliméterekről van szó! Talicskás barátomnak meg azt üzenem, hogy kezdek kiábrándulni a Yamahából! Mióta elértem az 50 ezret csak a gongok jönnek elő a motoron. Valóban gyári visszahívásos gond ez a szar kis alátét, de a mérnökök úgy tervezték ezt is, hogy idővel elkopjon és vegyél másikat! | |||
|
2014. júl. 03. 10:53 | Válasz | #2029 | |||
Biztos hogy nem. Nalam is minde ok pedig azok vannak benne. Kiprobaltam malossi es gyari varioval is. Minden ok.
| |||
| |||
2014. júl. 03. 08:34 | Válasz | #2028 | |||
Józsikám! Akkor végül is a gondot nem a Dr. Pulley görgők okozták?
| |||
| |||
2014. júl. 03. 07:31 | Válasz | #2027 | |
Az aproómotor egy nagykátai cég volt az Ő cége,ne keressétek,már nem létezik,úgy tudom Csaba sem lakik már Nagykátán.Marad a teló,remélem az jó még.
|
2014. júl. 03. 07:24 | Válasz | #2026 | |
A hátsó kerék agynál a kuplung és a hátsó tárcsa levétele után van még egy burkolat,ebből jön ki a hátsó tengely a kuplung irányába és,ezen belül van az olaj. Na ezt a burkolatot kell levenni,előtte le kell ereszteni az olajat,és az mögött van a bibi,ide kell az alátét. Az enyémben még SzaCsa cserélte ki vagy hat éve,pontosan nem tudom hogy milyen méretei voltak,de a márkakereskedésekben kis csomagban lehetett kapni kb.6.000.-ft-ért. Ilyet csinálni csak akkor tudnál,ha a kezedben lenne egy gyári,a méretei miatt. Arra viszont emlékszem,hogy nem volt mindegy,hogy az alátét melyik oldala kerüljön a kerék felé,ezért azt tanácsolnám,hogy próbáljatok beszélni SzaCsával (Szalai Csaba)Ő konkrét tanácsot tud adni. Telószáma:70 450-2714. Volt egy honlapja:apromotor címen rá lehet keresni,én évekkel ezelőtt beszéltem vele utoljára,remélem a telószám jó még. | |
© satyapapa | 2014. júl. 03. 05:02 | Válasz | #2025 | ||
Bocsi de nemtudom ,nemértem még hogy pontosan hol találom ezt az alkatrészt.Mit kell leszedni hozzá.Mintha nekem is nyafogna valami.Lehet hogy tudok csináltatni hozzá alátétet kb 1-ezresér
| |||
| |||
2014. júl. 02. 22:42 | Válasz | #2024 | |||
Hál Istennek hogy megtaláltad a probléma okát!
| |||
| |||
2014. júl. 02. 22:13 | Válasz | #2023 | |||
Igen az az.... A Yamahánál meg tudod vásárolni kb. 6000-8000 Ft körűl. Az a lényeg, hogy a tipushibás egy hézagoló gyűrűt ( ami idővel belemar a deklibe is) 2 db hézagolóra váltották ki. Az egyik egy fix méretű vékonyabb gyűrű + egy rugalmas vékony feszítő alátétből áll, ami összerakáskor állandó feszités alatt tartja a csapágysort a deklitől..... Konkrétan a Yamaha annyiban nem fer, hogy ezt a hibát visszahívásként nem cseréli garanciában. | |||
| |||
© passat52 | 2014. júl. 02. 21:52 | Válasz | #2022 | ||
Az egri talin már néhányan hallhattátok a (kiskutya) nyüszítést a motoromban. Azóta eltelt idő alatt vagy 6 szor szedtem szét a hajtást. Mindent egyenként cserélgettem, hogy rájöjjek a hiba okára! Nem jött össze. Már a szimeringet is kicseréltem gyárira, mert az egri tali előtt raktam bele ujat, és gondolván az okozza a furcsa hangokat. Hát nem jött össze. Egy bizonyos fordulatnál, vagy épp gáz elvételnél mindig előjön. Beugrott, hogy a SzaCsa írt hasonló gondokról ezelőtt sok éve! Most frissítem az írását mert valószínű, hogy nekem is ez okozza a furcsa hangokat! Néhai fórumozó SzaCsától idézek! "Egy dolgot szeretnék közzé tenni Yp400 nál tapasztalható e hiba immáron a 5. motornál tapasztaltunk ilyet, a lehajtás egy hézagoló alátétje egy bizonyos sebességnél semleges gázon berezonál ez előszór néha néha utána folyamatosan is képes különleges hangot hallatni a legnagyobb baj az hogy szép lassan elkezdi enni a hajtóműházát. elméletileg létezik egy módosított cikkszámú hézagoló amit kiegészítettek egy tányéralátéttel ami nem engedi ezt a rezonanciát.Ennek az ára 6500 forint, de még mindig jobb mint a hajtásházat kikezdve ott machinálni vagy új hajtásházat venni hozzá. Maradok további tisztelettel irányotokban " SzaCsa | |||
|
2014. júl. 01. 23:59 | Válasz | #2021 | |
Itt lehet találni hozzá cuccokat: Katt_ide
|
2014. júl. 01. 22:55 | Válasz | #2020 | |
Azt csupán érdekességként írom le hogy a kuplungharang a használat során deformálódik ami precizebb körökben azt jelenti hogy nem elég az alapos munkához a harang belsejét felszabályozni hanem a külső palást is elszenvedhet max néhány tized átmérővesztést. Legjobb a furat és palástköszörű alkalmazása frissen szabályozott kővel és megfelelő hűtés-kenés alkalmazásával. (Persze egy eszterga is megteszi, jobb híján, csak a viszonylagosan vékony falvastagság miatt hajlamos a rezonálásra ami sem a megmunkált felületnek, sem pedig a szerszámnak nem túl egészséges). De egy szabályosan forgó kuplungharang, és a szabályzott átmérőhöz igazított kuplungpofa a motorozás egy új élményét nyújtja.
|
2014. júl. 01. 22:14 | Válasz | #2019 | |||
Csak azokat nem lehetett forgatni...
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. júl. 01. 20:46 | Válasz | #2018 | ||
Ezt nem mástól hallottam. Már 20éve is hasolóképpen szabályoztam a zsiga hátsó fékpofáit. | |||
| |||
2014. júl. 01. 20:43 | Válasz | #2017 | |||
Ez Hagyba Tomi féle módszer? Taligától hallottam hasonlót.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. júl. 01. 20:28 | Válasz | #2016 | ||
kb 1,5 órai meló és ujjra tökletes
| |||
| |||
2014. júl. 01. 20:23 | Válasz | #2015 | |||
Értem. Csak mert hiába van 5 pofás malossi kuplungom, egy idő után remegek mind állat. :)
| |||
|
© satyapapa | 2014. júl. 01. 20:09 | Válasz | #2014 | ||
Ment email.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. júl. 01. 19:25 | Válasz | #2013 | ||
Hát tulajdonképpen nem kézzel hanem egy segédeszközzel csiszolom,hogy mind egyforma legyen,Mint egy lassú fordulatú eszterga.Egy fogással több pofán fekszik fel. Arra is ügyelek hogy a pofák felülete és a harang palástja párhuzamos legyen.Kicsit tökölös ugyan de megéri .Hihetelenül finoman fog, és enged vissza.A pofák teljes felülete fog,igy sokkal jobb az erőátvitel . semmi remegés, rázkódás stb.
| |||
| |||
© juhász béla | 2014. júl. 01. 19:01 | Válasz | #2012 | ||
Ettől már csak egy van amivel precizebb lenne,ha mindezt esztergán szabályzod fel,nem pedig kézben.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. júl. 01. 18:56 | Válasz | #2011 | ||
A pofákat aláhézagolom addig amig finoman ellnem éri a harangot.Majd ebben a nyitott ivben csiszolom a haranghoz.A hézagoláshoz sima anyákat használtam,de bármi jó ami egyformán emeli a pofákat.Ez most már a sokadik illesztés volt.És hihetelen jó lesz a kuplung.Kb ennyi
| |||
| |||
2014. júl. 01. 17:20 | Válasz | #2010 | |||
Satyapapa. Hogyan tudod szabályozni a kuplungot?
| |||
|
© SPOLI | 2014. júl. 01. 15:22 | Válasz | #2009 |
Tegnap meglátogattam Satyapapát! Korábban beszéltem vele a kuplung és görgő problémámról. Kicserélte 12 grammos Malossi görgőke a benne talált 11 grammosakat. A kuplungot szabályozta mert csak kb 40%-ot ért a haranghoz. Hazafelé egy másik motorral gurultam , úgy éreztem!! Segítségét itt is szeretném megköszönni. A héten tesztelem. Sikerült egy pár napra elszabadulni a munkából és a kedvesemmel Celldömölk és környékét tervezzük bebarangolni. Styapapa! Mégyszer köszönöm!! |
© satyapapa | 2014. jún. 25. 06:50 | Válasz | #2008 | ||
A legközelebbi karbantartásnál alkoholos filcel rajzolj egy vonalat középen, körbe a görgő felületén.Rakd össze a hajtást zsir nélkül ,szárazon,( de a varió ház burkolatok nélkül). Inditsd be.Néhány percig járasd ugy hogy gázt adsz rá.,és a szij meginduljon kifelé. Utána ujjra szedd szét és meglátod a görgőkön a filc kopását.Ebböl sok minden kiderül. ((Én is csodálkoztam.)) | |||
| |||
2014. jún. 24. 23:40 | Válasz | #2007 | |
Köszi , pont ilyen :-)
| |
2014. jún. 24. 23:39 | Válasz | #2006 | |||
Kifejezetten teccik! Meg is mutatom a sógoromnak, Neki K8-asa van.
| |||
| |||
2014. jún. 24. 23:36 | Válasz | #2005 | |||
Ez tök jó! Ha ilyen 1szerűen meg lehet oldani, mire az ötpofás bonyolult szerkezet...? Csak hogy drága legyen?! Azok sem fognak nagyobb felületen mint ez! | |||
| |||
2014. jún. 24. 23:36 | Válasz | #2004 | |
Minden részét lefotóztam csak pont azt nem valahogy. De KATT_IDE
| |
2014. jún. 24. 23:33 | Válasz | #2003 | |||
| |||
2014. jún. 24. 23:32 | Válasz | #2002 | |||
| |||
2014. jún. 24. 23:11 | Válasz | #2001 | |||
Kétpofás kuplung...? Ilyet csak rotikapákban láttam! Fotó van róla? Megsasolnám! | |||
| |||
2014. jún. 24. 22:41 | Válasz | #2000 | |
Én is szétkaptam a hajtást. Nálam az egész polini, variátorház,görgők, kuplung, kuplung harang. A görgők 15g-osak,a kuplung 2pofás, a rugóerő állítható. A harangot esztergán szorosan illeszkedő csapra felhúzva, megtámasztva, felszabályoztam. Itt némi deformítás volt megfigyelhető. A kuplung ferodol része is után lett munkálva. Ez némi ügyességet igényel. Az egész kitakarítva, zsírtalanítva. Az eredmény? Qrva jó lett :-)
|
2014. jún. 24. 21:41 | Válasz | #1999 | |||
Ez igaz, már hogy csúsznak, én ezt soha nem vitattam, hanem bizonygattam. A neve ettől függetlenül görgő, a nyomlapot biztosítók pedig csúszkák. Olyan ez mint a háromkerekű "bi"cikli...? A magyar nyelv szépségei... Bocs, topic OFF! | |||
| |||
© passat52 | 2014. jún. 24. 21:36 | Válasz | #1998 | ||
Végöl is azok nem görögnek hanem csúszkálnak! Anno a Zsolt is figyelmeztetett bennünk, hogy amit görgőknek nevezünk azok valójában nem fordulnak el, hanem a pályájukon csúsznak felfelé! | |||
| |||
© satyapapa | 2014. jún. 24. 11:18 | Válasz | #1997 | ||
Kicsit tartok a nagy fordulatszámtól,bár a maja 6ezernél adja le a nyomatékot. Az eddigiekből azt szűrtem le hogy a legfontosabb a kuplung. Úgy tűnik az enyém most tökéletes,sok munka van benne.. | |||
|
2014. jún. 24. 08:49 | Válasz | #1996 | |||
Nem is a görgők súlya, hanem az egész hangolása. Sajnos mellényúltam picit, kár volt. Óvatos légy! | |||
| |||
© satyapapa | 2014. jún. 24. 06:59 | Válasz | #1995 | ||
Köszi a figyelmeztetéseket.Jól jöhet A mostani 12gr görgö sem a legjobb megoldás. Városba,előzéskor,és emelkedőkön ugyan gyors,de országúton-autópályán már nem tetszik. Azt azért nem értem hogy a 13,5gr görgö mér égetheti ell a szijjat.!!?? Ott más lehetett a bibi.A gyári görgö 15,a tuning 12 akkor az még sokkal rosszab mint a 13,5? Na a nagyobb átmérö az lehet probléma.Bár a görgöház emelkedési pályája a végén drasztikus,alapban viszont 1-2 tizedet engedhet ami még nem inditja a szijjat-ill a kuplungot.De utána mérek. | |||
|
2014. jún. 24. 04:59 | Válasz | #1994 | |||
De. Az van a vario és a nyomólap közt.
| |||
|
2014. jún. 23. 22:49 | Válasz | #1993 | |||
A csúszka az nem az a valami, ami a varió belsejében a nyomlapot támasztja? Tudtommal azok a "csúszkák"...
| |||
| |||
2014. jún. 23. 22:47 | Válasz | #1992 | |||
Én évekkel ezelőtt csináltam textilbakelitből (amit aztán olajban kifőztem) egy garnitúra 13,5gr-os gorgőt. Az eredmény: egy elégett szij, egy xarráégett variátor, egy elrontott remek hétvégi túra... Videó is van róla, akkor égett le a motorom a Mátrában. Úgyhogy csak óvatosan kísérletezz! | |||
| |||
© passat52 | 2014. jún. 23. 22:23 | Válasz | #1991 | ||
Véleményem szerint az átmérővel ne variálj. Maradj a gyári méretnél. Ha kicsivel nagyobb akkor megint előjön a probléma, hogy túl alacsony fordulaton fog be a kuplung. Gázadáskor mindig először a variátor görgők ( csúszkák) indulnak el és ha a végére futnak utána nyit a kuplung a rugók a színének függvényében. | |||
| |||
© satyapapa | 2014. jún. 23. 21:52 | Válasz | #1990 | ||
találtam gyártót aki esetleg!! csinálna a 400-as hoz speciális anyagból görgőt, 5-6ezer ft-ér/garnitura. Az anyagminösége, mint a gyári.A súlyt kivánság szerint,.Én 13-13,5-gr görgőt kértem. Még méricskélek hogy esetleg a külsö átmérö lehet 25,2-25,3?? Igy a végére nagyobbat emel,és nőhet a végsebesség,,,szerintem. Vélemény??? | |||
|
© LaciD | 2014. jún. 19. 09:41 | Válasz | #1989 |
Sziasztok! A hátsó telóm nyikorog. egy kis útmutató kellene a szereléshez. Köszi. |
© passat52 | 2014. jún. 17. 20:31 | Válasz | #1988 | ||
Megnyugtattam a lelkem és ma megtaláltam a kiskutyákat amik nyihogtak a motoromban. :) Szétszedtem és tüzetesen átnéztem mindent. A variátor tárcsa felett találtam a variátor házban némi súrlódási nyomot. Arra a megállapításra jutottam, hogy a frissen berakott Puly görgők okozták. A szíj a tárcsán teljesen kifut és talán pár millimétert túl is fut és elérte a variátor házat de csak kb: 4 ezres fordulatnál. Ez a hang miután a kuplung tárcsa is kezd nyitni megszűnik. Motorféknél ezen a fordulaton ujra hallható. Kiszedtem a Puly görgőket és visszaraktam a Malossi görgőket és minden a legnagyobb rendben! | |||
|
© satyapapa | 2014. jún. 09. 16:07 | Válasz | #1987 | ||
Én is kicseréltem a görgőket 12gr-ra Tapasztalat:városba nagyon jó ,mert nagyon rugalmas a gép. Országúton 90-nél már elég pörgősen jár.kb 100-ig jól húz,, Szerintem föleg városi használatra jó. Most 13,5 gr próbálok szerezni,,mert valószinüleg az az igazi,,,- nekem.- - beszabályoztam profi módon a kuplung pofákat,és a felújjitott harangal szenzácios a gép.Mindenféle remegés,és gyanus hang nélkül müködik,,nagyon finom araszolós haladás is lehetséges vel.((Egyenlöre,,)) - Az 5pofa közül 3 kb 80% a másik 2 pofa 60-százalékosan fogott, azt is ferdén.A pofák hátsó része érintettlen volt,,tehát nem fogott.A lecserélt harangon is pontosan látszot hogy a pofák hol tapadtak. | |||
|
© satyapapa | 2014. jún. 06. 19:36 | Válasz | #1986 | ||
Keresek 5 pofás kuplunghoz fehér rugókat.Ha valakinek, van de nem kell- Én átveszem.
| |||
|
2014. máj. 31. 21:25 | Válasz | #1985 | |
Szia. 1543, 1535,hozzászólás. Nekem segített.
| |
© passat52 | 2014. máj. 31. 19:06 | Válasz | #1984 | ||
Én úgy vagyok vele mint a szerelemmel! Majd el múlik! Nekem is néha előfordul de már 5 év alatt megszoktam. Nem foglalkozok vele mert nem okozott még eddig gondot. | |||
| |||
© TomcatR1 | 2014. máj. 31. 17:13 | Válasz | #1983 |
sziasztok! Egy kis problémám akadt a gépezettel.Kijelzett a sárga kontroll lámpám és 37-es hibakód jelent meg a műszerfalon. Mi lehet ez?Haza jöttem vele el most nem jelentkezik a hibakód de idegesít egy kicsit.Előre is köszi a segítséget. |
© koko140 | 2014. máj. 26. 23:23 | Válasz | #1982 |
Sziasztok! Gratula mindenkinek az új görgőkhöz. Kicsit megpiszkáltátok a fantáziámat, kedvet kaptam én is egy kis görgő cseréhez. SUTYI MESTERHEZ!! lenne kérdésem, ne ijedj meg nem neked kell kicserélni csak a tanácsodat kérném, hogy amit tavaly betettél görgőket az én majámba ahelyett mekkora súlyúra kellene cserélni???.... Előre is köszi. Üdv KOKÓ. |
2014. máj. 25. 22:30 | Válasz | #1981 | |||
Nagyon kellemes lett, tehát így marad!
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. máj. 25. 20:55 | Válasz | #1980 | ||
Hát akkor most már igy marad?? Ha jó lett,, Gratula hozzá. | |||
| |||
2014. máj. 25. 19:31 | Válasz | #1979 | |||
Kedves Barátaim! Ma én is Puliztam. A korábbi próbámnál maradt a régi varióm csörgése a Puli görgőkkel is, így visszament a pörgős Jcosta. Ma reggel szétkaptam újra, megkapta a Puli csúszkákat is, sőt az ötpofás Malossi kuplung is a fehér rugók helyett sárgát kapott. Egy 50 km-es próba után meg kell mondanom k...rva jó lett!!! A gyári és a Jcosta dinamikája közé került, de nőtt a végsebesség, nőtt a teherbírás, a fogyasztás pedig csökkent.... Hát így marad egyenlőre....
| |||
| |||
2014. máj. 24. 14:53 | Válasz | #1978 | |||
Akkor nekem is van esélyem arra, hogy a jelenlegi karakterisztika megmarad! Köszi! | |||
| |||
2014. máj. 24. 12:06 | Válasz | #1977 | |||
Ua. mint a malossi. 12g.
| |||
| |||
2014. máj. 24. 09:58 | Válasz | #1976 | |||
Te milyen súlyt vettél a benne lévőhöz képest Sutyi? Könnyebb, vagy azonos?
| |||
| |||
2014. máj. 24. 09:51 | Válasz | #1975 | |||
Jelentem miután ma reggel 5 órakor megébredtem, egy szűnni nem akaró gondolat gyötört könyörtelenül. Motort kell szerelnem! Így történt, hogy Dr. Pujli és csúszka barátja 7 órára beköltözött imádott 400-as Majámba. Tapasztalatok: K jó! A motor sokkal kiegyensúlyozottabban, simábban dolgozik. Ami fura volt, hogy alapból új gyári csúszkáim voltak de volt a nyomólapnak egy kis kotyogása a malossi varioban. Na ez most nincs. A csúszkák teljesen passzentosak a nyomólapban és a varioban is. Mozogni könnyen mozog a nyomolap fel le. Az nem szorul. Viszont kotyogás nyista. Az eddigi malossira jellemző kopogos fémes hang is eltűnt. Mivel a paripa eddig is elég jól fel volt paprikázva, ott nem vettem észre különbséget. Mondjuk a végét nem próbáltam. Mindenesetre megérte a beruházás. Ami még érdekes, amióta ez a cucc van a gépben, alapjárat körül van egy érdekes süvítős hangja a hajtásnak. De menni rendesen megy. Minden ok. Kiváncsi leszek mit szól majd hozzá aki még vett ilyent. Nekem bejött. Az egész motor finomabban dolgozik.
| |||
|
© somogyirobert | 2014. máj. 14. 20:59 | Válasz | #1973 |
ma délelőtt megjöttek a dr Pulley "görgők" és a csúszkák, be is építettem. az eredmény: megszűnt minden remegés induláskor, sokkal pörgősebb a motor. csak ajánlani tudom mindenkinek. hogy végsebességben is hoz-e valamit a leírásának megfelelően, azt nem tudom mert nagy szél van ma és 100 fölé nem mentem.
|
© LaciD | 2014. máj. 12. 11:41 | Válasz | #1972 |
Sziasztok! 400-as majára keresek hátsó kapaszkodót, olyat amit a gyári fölé lehet rászerelni, félkörívben fut a hátsó ülés köröl. Köszi. |
© satyapapa | 2014. máj. 11. 12:58 | Válasz | #1971 | ||
NA -tegnap du raktam össze ,,,,itt volt nálam a Mravik Misi is,vele babráltuk....
| |||
| |||
© szabadhegy | 2014. máj. 11. 12:46 | Válasz | #1970 |
Satyapapa! Vagy valaki más! Aki szétszedi mostanában a az 5 pofás malossi kuplungját rugócsere, vagy más miatt. Mérje már le az egyik kuplungpofa súlyát. Kis konyhai digitális mérleg jó erre. Köszi |
© satyapapa | 2014. máj. 10. 08:03 | Válasz | #1969 | ||
Jelentkezhetnél sűrűbben. Jól írod ,csak nem veszed figyelembe az emberi gyarlóságot.Szerintem az is a gép szeretetére utal hogy próbálkozunk vele. Nálam a kuplung rugót kell erősebbre cserélni mert 3 ezres fordulat környékén már betapad,de elöl a szíj még az alap pályán fut,.Tehát hiába tennék bele könnyebb görgőt ,annak csak később lenne szerepe . A kontraszt rugó az fehér malossi avval nincs is gond. Persze az a legjobb ha mind malossi lenne,de nem létszükség. Viszont amit még észrevettem ,hogy a kuplung pofák nem egységesen tapadnak be,ill nem egyforma a felület felfekvése,Ez valószinüleg bekopik vagy a pofák nem egyforma súlyúak (talán)no meg valami miatt kissé másként mozognak .Ez sem jó mert nem lesznek egyformák.Persze ez nem nagy súlykülönbség ,de számíthat, pl a berezonálásban.Még tökölök vele. | |||
| |||
© M. Zoltán | 2014. máj. 05. 12:34 | Válasz | #1968 |
Sziasztok! Hagy' ne értsek egyet a 1950-es hozzászólással, miszerint a gyári cuccal sokat nem lehet kihozni a 400-as Majából. Nálunk elég jól muzsikál két személlyel, oldaldobozokkal, teljes túrafelszereléssel megjártunk már néhány hegyet-völgyet (országot), gyári változatban. A nagytestű, nagyköbcentis robogó nem városi, hanem elővárosi közlekedésre való, túrázásra. Városba a szúnyog való, két személyre meg a 125-ös. Persze ettől még lehet olyan indok, amiért érdemes ekkora robogóval róni a város útjait, csak nem kell tőle ugyanazt várni, amit a szúnyogok nyolcadannyi köbcentiből is jobban tudnak. Nem szeretnék vitát generálni, ritkán vagyok köztetek, de azért nem olyan rossz ez a 400-as. | |
© satyapapa | 2014. máj. 04. 09:03 | Válasz | #1967 | ||
A #1966-os link kissé hosszú,de érdemes megnézni a kuplungot kissé tüzetesebben,(pl a rögzitö görgö?) hibája miatt.
| |||
|
© satyapapa | 2014. máj. 04. 08:53 | Válasz | #1966 | ||
http://www.youtube.com/watch?v=hZtGdWiqwUM
| |||
|
2014. ápr. 29. 20:29 | Válasz | #1965 | |||
Ez is OFF ugyan, de az is komoly tuning hogy Te kb fele annyit nyomsz mint én, állítom a 400-asod alattam kevesebbet megy mint alattad, cca 15%-al, míg az én T-MAX-om alattad simán 170-180 körül. Az viszont teljesen igaz, hogy a tuning holmik nem a végsebesség fokozására vannak kitalálva. | |||
| |||
2014. ápr. 29. 11:24 | Válasz | #1963 | |||
+ a dinamika, + a 110km/óra fölötti gyorsulás, + a parton fölfelé való tartós terhelhetőség, na meg az, hogy 30 másodperc alatt kicserélem a két első helyzetjelzőt... 15 perc alatt meg az AC-t is... Szóval valamit valamiért... Na topic OFF, ez nem 400-as téma! | |||
| |||
© somogyirobert | 2014. ápr. 29. 08:26 | Válasz | #1959 |
Nem értem mit számít a végsebesség... az összes tuning cucc a jobb gyorsulásra kitalálva és egy sincs ami a nagyobb végsebességre lenne. Nem véletlenül. Az előző motorom egy Ducati monster 750 volt, azzal sem mentem többet 130-140-nél, nem is tudtam a végsebességét, a Majesty végsebessége sem érdekel, viszont az egyik előnye egy ilyen robogónak épp a városi közlekedés lenne ahol a 0-70km/h-ig gyorsulás nagyon sokat számít. Ha itt szarul megy vagy szétrázza magát ha 30-nál adsz egy nagy gázt akkor meg lehet utálni...
|
2014. ápr. 29. 08:09 | Válasz | #1958 | |||
Szerintem senki! Ugyanis alapból megy annyit gyári alkatrészekkel. Ha már malossi a tuning, akkor csökken a végsebesség. ahogy ismerem a jelenlévő, fórumozók többségét, senkinek sem a végsebesség a lényeg! Mert azért tudja mindenki, ezekkel a kerékméretekkel a felső sebességtartomány eléggé rizikós (az itthoni útminőséghez) | |||
| |||
© satyapapa | 2014. ápr. 29. 07:02 | Válasz | #1957 | ||
És +100-ccm + 1-Liter fogyasztás??? - Ki tudja? a 400-as hátsó progressziv rugóját kicserélném állíthatóra.Érdemes vajon, és kb mennyi lenne az ára. A mostanival sincs különösebb gondom, a csere csak mint lehetőség érdekelne. | |||
| |||
© koko140 | 2014. ápr. 28. 22:57 | Válasz | #1956 |
Plusz egy henger, plusz egy utas.(azért ez nem elhanyagolható tény)
|
2014. ápr. 28. 22:34 | Válasz | #1955 | |||
Én 1x néztem meg hogy a T-MAX 2 személlyel tudja-e a 140-et. Könnyedén. Köszönöm, ennyi! | |||
| |||
|
|
|