Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty YP 400
Yamaha Majesty YP400

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


tamas2014. okt. 03. 18:19 | Válasz | #2059 
Szépnek szép.
A leírásban nem szerepel, hogy magyarországi-e a motor, vagy külföldi. Ezt jó lenne tudni.
Akinek jó motorja van, az kitartja az árát. Állítólag tavasszal drágábbak a motorok mint ősszel, én ezt sosem figyeltem. De az biztos, ha tudja az eladó hogy jó a portékája, az nem lesz alkuképes csak azért mert ősz van és jön a tél. Fel kell hívni, megnézni, kipróbálni. Jobb mint télen...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © ghostboy2014. okt. 03. 09:38 | Válasz | #2058 
Sziasztok,

Segítsetek, kérlek! Sikerült eladnom a 250-es Majám. Habár nem sürgős a vétel, ráérne télen, de most mégis van egy, ami tetszik. 5-600e Ft a max, amit rá tudok szánni egy új 400-asra, és kritérium, hogy 2008 körüli legyen. Öregebbet nem akarok venni.

Első kérdés, hogy mit szóltok ehhez, leírás alapján? Netán ismeri-e valaki a motort?

Majesty 400 hirdetés

Másik kérdésem, hogy mi a tapasztalatotok? Érdemes várni motorvásárlással a télre? Gondolok itt arra, hogy december-január környékén várható-e áresés? Mik a tapasztalataitok?

Köszönöm előre is,

Tamás

tamas2014. okt. 02. 14:40 | Válasz | #2057 
Oké Papa, a Tiéd!
Viszem magammal szombaton!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2014. okt. 01. 21:26 | Válasz | #2056 
Engem érdekelne,,,
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2014. okt. 01. 21:17 | Válasz | #2055 
Tisztelt 400-as kollégák!
A tulajdonomban van egy vadi új, RMS üzemanyag szivattyú. A T-MAX-ba vettem, de ilyen, motoros csak az injektotosokban van, a karbisnak mint az enyém, még kattogós, membrános.
Beszerzési áron elvihető!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2014. okt. 01. 20:58 | Válasz | #2054 
nekem az van bent,egyenlöre nincs panasz rá.Most volt 2.olajcserém és semmi szivárgás.Az elözö olajcserénél lett cserélve mert a gyári már folyt.
Abban kb 40ezer volt.Hogy ez meddig tart nemtudom,de azt mondták nagyon jó minöségü.Volt ennél olcsób is.
A gyárira várnom kellet volna jópár napot,a gép meg kellet, no meg elég drága is.Bár a pénz nem annyira fontos,érv.
06304373303-vagyok elérhetö

meszizs2014. okt. 01. 20:49 | Válasz | #2053 
Nem akarlak nyilvánosan kóstólgatni, de szerintem az a 750 ft-os semleges irányú szimering a következő olajcserekor cserés lesz az olajjal együtt!
Legalább is az én autószerelőm és a csapágyboltos ismerősöm véleménye szerint!
Szerinted??
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2014. okt. 01. 20:34 | Válasz | #2052 
Bocs -rossz helyre irtam-
06304373303-vagyok elérhetö

 © satyapapa2014. okt. 01. 20:32 | Válasz | #2051 
Nálam
olajszürö 950ft.
fötengely simmering 750ft. 60X40X7 semleges irányú
06304373303-vagyok elérhetö

 © satyapapa2014. aug. 10. 20:38 | Válasz | #2050 
Gazsi után mentem, Ő tudta az utat.
06304373303-vagyok elérhetö

oborzilió2014. aug. 10. 20:20 | Válasz | #2049 
Nadehát Papa akkor menjél csak 100-zal,még a végén megbüntet a rendőr.

 © satyapapa2014. aug. 10. 19:53 | Válasz | #2048 
A majámba nem rég betett 12gr pollini görgökkel 100-120as tempónál (Tápioszele oda-vissza) nem emelkedett a fogyasztás.4L /100 km.Viszont a 130 as tempo már kissé mintha sok lenne.Bár addig nagyon jól gyorsul.
06304373303-vagyok elérhetö

 © passat522014. aug. 03. 16:36 | Válasz | #2047 
Köszi! Anno nekem is elküldte de nem találtam meg az emailt!
A tevepatát nézd meg. Ment email!

Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

orpi552014. aug. 03. 15:11 | Válasz | #2046 
Szia Jocesz!
Megtaláltam Talicskás e-mailjét,még tavaly februárból,ebből idézek:




"Megtaláltam a csapágyat ami a motorban volt gyári az konkrétan 1 oldala nyitott, másik porvédős típusa: 6903RD KOYO (Japán márka)



Amit Hagyba Tomi utánajárásával cseréltük a következő típusura:



KOYO 6903 2Z „kétoldalt sajtolt acél porvédővel”



--- Konkrétan az egyenletesebb hőelvezetés miatt lett az acél porvédős csapágy választva-----





Az Én motoromban amikor cseréltem, ugyan nem volt hangja, de lassú finom forgatásnál érezhető volt apró kockás, akadozós mozgás…egyszerűen a szennyeződéstől a golyók akadoztak… hozzáteszem minimálisan, na de a motorban akkor volt kb. 6000-8000 km!"

Én a 6903RS változatot vettem,amely kétoldalt műanyag porvédős,mert ez volt gödöllőn kapható.Még nem cseréltem ki mert az eredeti is jó.
A mérete:17x30x7 és Koyo gyártmányú.

tamas2014. aug. 03. 09:54 | Válasz | #2045 
Ez is megoldás, de azon a fordulaton mennyivel hasítassz...?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © passat522014. aug. 03. 09:48 | Válasz | #2044 
Nincs jó hírem. Kicseréltem a már említett alátétet. A farkasok továbbra is üvöltenek 4- 5 ezres fordulat körül. Tegnap újra szétszedtem. A rugós alátétet fordítva tettem vissza. Próba és a hangok kicsit csitultak. Nem akar összejönni.
Néztem a csapágyat a kuplung szerkezetben. Kicsit kezd kockásodni. Azt még kicserélem és feladtam a játékot. Majd járok vele 6-7 ezres fordulaton és elhallgatnak a farkasok!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

tamas2014. aug. 03. 09:34 | Válasz | #2043 
Mi újság a motoroddal?
Kiskutyák, vagy farkasok? Vagy inkább sikerült kiküszöbölni a visítást? Hol tartasz vele?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © passat522014. aug. 03. 09:00 | Válasz | #2042 
Orpi!!!
Légyszíves írd meg annak a csapágynak a méretét ami ott porosodik a polcodon. Tudod a kuplung szerkezetbe való kicsi golyós csapágyét!

Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © Major József2014. júl. 22. 12:43 | Válasz | #2041 
Mravik Misi
06/20-9789326
Csöngesd hosszan mert nem mindig veszi fel elsőre.
majoroci@gmail.com

meszizs2014. júl. 22. 11:55 | Válasz | #2040 
Találtam egy telefonszámot, de valahol meg Te írtad, hogy más száma van! Ha újra megosztanád azt megköszönném!
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2014. júl. 22. 08:47 | Válasz | #2039 
Miska, Szarvason????
06304373303-vagyok elérhetö

meszizs2014. júl. 21. 20:15 | Válasz | #2038 
Sziasztok Uraságok!
Barátom vett egy 400-as Maját!
Csak még azt nem tudom, hogy miért nem reggelt be ide!!!
Az lenne a kérdése, hogy két hét múlva menne a tengerre és úgy gondolja, hogy leteszteli a Maját és ehhez kellene neki doboztartó konzol!

Nem tud valaki eladót vagy kölcsönadót??

Köszi
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2014. júl. 08. 20:56 | Válasz | #2037 
Lecseréltem a hajtóműben a 10W-40 olajat valóban hajtómű olajra .És a ""csavarhúzós lehallgatásos"" módszer szerint halkabban üzemel a szerkezet.
06304373303-vagyok elérhetö

 © M. Zoltán2014. júl. 08. 09:50 | Válasz | #2036 
Ha jól tudom, Szacsa külföldön dolgozik, utoljára az év elején beszéltem vele, akkor itthon volt.

 © satyapapa2014. júl. 05. 17:42 | Válasz | #2035 
Lehet hogy rosszul gondolom!! De mi van akkor ha a hajtómüben nem motorolaj,hanem 80w-90es hajtomüolaj van,mert igazábol az való bele.Lehet hogy akkor nem jelentkezne a nyiszorgás.Hát én lecserélem a megfelelöre.
Tudom hogy a használatiba 10W-40est ir, hogy az is jó.De hátha mégse az az igazi.
06304373303-vagyok elérhetö

 © passat522014. júl. 04. 20:38 | Válasz | #2034 
Menni megy! Többnyire csutka gázon járok vele és akkor nincsenek furcsa hangok csak a menetszél!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

orpi552014. júl. 04. 17:30 | Válasz | #2033 
Egyértelmű...no para...a 400.-as jó és szép gép,előbb utóbb minden más márkának is lesz baja,manapság semmi sem tart örökké.
Az első kiadások most 10.-évesek,persze hogy egy két apróbb dolog kezd tönkremenni bennük,de amit használunk az el is használódik.Én így is imádom Amálkát...

tamas2014. júl. 04. 07:10 | Válasz | #2032 
Mivel lelkiismeretesen foglalkoztok a motorokkal, így bízom benne hogy mennek még ezek. Nincsenek elhanyagolt állapotban, egyszerűen kijött egy hiba.
Nem vehet mindenki 80 éves indiánt...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2014. júl. 04. 05:07 | Válasz | #2031 
Köszi,,,,lehet az enyémnél is ez kezd elöjönni.
na akkor milyen gépet kéne venni???..Hiszen a tervezet avulás valószinüleg minden márkánál fennál. Már a 20-25 évs gépeknél is vannak tipus gyengeségek ...amit cserélni, javitani kell.
Én eladtam a 400-as burgit hogy 400-as yamahám lehessen,mert igy érzem magam igazi maya klubtagnak,pedig a burgit megbizhatóbnak tartottam.(ami nem biztos hogy igaz).
Ettöl függetlenül ,a hibáival együt sem bántam mg.Más motornál, más bajok lennének.
06304373303-vagyok elérhetö

 © passat522014. júl. 03. 20:28 | Válasz | #2030 
Ezen a képen látható az alátét.
Még nem cseréltem ki. Ez februári felvétel amikor csapágyat cseréltem.
Satyának üzenem, hogy nem ér az az ezres annyit, hogy csináltass. Itt századmilliméterekről van szó!

Talicskás barátomnak meg azt üzenem, hogy kezdek kiábrándulni a Yamahából! Mióta elértem az 50 ezret csak a gongok jönnek elő a motoron.
Valóban gyári visszahívásos gond ez a szar kis alátét, de a mérnökök úgy tervezték ezt is, hogy idővel elkopjon és vegyél másikat!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

Ifj. Posta Sándor2014. júl. 03. 10:53 | Válasz | #2029 
Biztos hogy nem. Nalam is minde ok pedig azok vannak benne. Kiprobaltam malossi es gyari varioval is. Minden ok.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

Papp László2014. júl. 03. 08:34 | Válasz | #2028 
Józsikám! Akkor végül is a gondot nem a Dr. Pulley görgők okozták?
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

orpi552014. júl. 03. 07:31 | Válasz | #2027 
Az aproómotor egy nagykátai cég volt az Ő cége,ne keressétek,már nem létezik,úgy tudom Csaba sem lakik már Nagykátán.Marad a teló,remélem az jó még.

orpi552014. júl. 03. 07:24 | Válasz | #2026 
A hátsó kerék agynál a kuplung és a hátsó tárcsa levétele után van még egy burkolat,ebből jön ki a hátsó tengely a kuplung irányába és,ezen belül van az olaj.
Na ezt a burkolatot kell levenni,előtte le kell ereszteni az olajat,és az mögött van a bibi,ide kell az alátét.
Az enyémben még SzaCsa cserélte ki vagy hat éve,pontosan nem tudom hogy milyen méretei voltak,de a márkakereskedésekben kis csomagban lehetett kapni kb.6.000.-ft-ért.
Ilyet csinálni csak akkor tudnál,ha a kezedben lenne egy gyári,a méretei miatt.
Arra viszont emlékszem,hogy nem volt mindegy,hogy az alátét melyik oldala kerüljön a kerék felé,ezért azt tanácsolnám,hogy próbáljatok beszélni SzaCsával (Szalai Csaba)Ő konkrét tanácsot tud adni.
Telószáma:70 450-2714.
Volt egy honlapja:apromotor címen rá lehet keresni,én évekkel ezelőtt beszéltem vele utoljára,remélem a telószám jó még.

 © satyapapa2014. júl. 03. 05:02 | Válasz | #2025 
Bocsi de nemtudom ,nemértem még hogy pontosan hol találom ezt az alkatrészt.Mit kell leszedni hozzá.Mintha nekem is nyafogna valami.Lehet hogy tudok csináltatni hozzá alátétet kb 1-ezresér
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2014. júl. 02. 22:42 | Válasz | #2024 
Hál Istennek hogy megtaláltad a probléma okát!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2014. júl. 02. 22:13 | Válasz | #2023 
Igen az az....
A Yamahánál meg tudod vásárolni kb. 6000-8000 Ft körűl. Az a lényeg, hogy a tipushibás egy hézagoló gyűrűt ( ami idővel belemar a deklibe is) 2 db hézagolóra váltották ki. Az egyik egy fix méretű vékonyabb gyűrű + egy rugalmas vékony feszítő alátétből áll, ami összerakáskor állandó feszités alatt tartja a csapágysort a deklitől.....

Konkrétan a Yamaha annyiban nem fer, hogy ezt a hibát visszahívásként nem cseréli garanciában.
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © passat522014. júl. 02. 21:52 | Válasz | #2022 
Az egri talin már néhányan hallhattátok a (kiskutya) nyüszítést a motoromban.
Azóta eltelt idő alatt vagy 6 szor szedtem szét a hajtást. Mindent egyenként cserélgettem, hogy rájöjjek a hiba okára! Nem jött össze. Már a szimeringet is kicseréltem gyárira, mert az egri tali előtt raktam bele ujat, és gondolván az okozza a furcsa hangokat. Hát nem jött össze. Egy bizonyos fordulatnál, vagy épp gáz elvételnél mindig előjön.
Beugrott, hogy a SzaCsa írt hasonló gondokról ezelőtt sok éve!
Most frissítem az írását mert valószínű, hogy nekem is ez okozza a furcsa hangokat!

Néhai fórumozó SzaCsától idézek!
"Egy dolgot szeretnék közzé tenni
Yp400 nál tapasztalható e hiba immáron a 5. motornál tapasztaltunk ilyet, a lehajtás egy hézagoló alátétje egy bizonyos sebességnél semleges gázon berezonál ez előszór néha néha utána folyamatosan is képes különleges hangot hallatni a legnagyobb baj az hogy szép lassan elkezdi enni a hajtóműházát.
elméletileg létezik egy módosított cikkszámú hézagoló amit kiegészítettek egy tányéralátéttel ami nem engedi ezt a rezonanciát.Ennek az ára 6500 forint, de még mindig jobb mint a hajtásházat kikezdve ott machinálni vagy új hajtásházat venni hozzá.
Maradok további tisztelettel irányotokban " SzaCsa
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

Ga-Bika2014. júl. 01. 23:59 | Válasz | #2021 
Itt lehet találni hozzá cuccokat: Katt_ide

Ga-Bika2014. júl. 01. 22:55 | Válasz | #2020 
Azt csupán érdekességként írom le hogy a kuplungharang a használat során deformálódik ami precizebb körökben azt jelenti hogy nem elég az alapos munkához a harang belsejét felszabályozni hanem a külső palást is elszenvedhet max néhány tized átmérővesztést. Legjobb a furat és palástköszörű alkalmazása frissen szabályozott kővel és megfelelő hűtés-kenés alkalmazásával. (Persze egy eszterga is megteszi, jobb híján, csak a viszonylagosan vékony falvastagság miatt hajlamos a rezonálásra ami sem a megmunkált felületnek, sem pedig a szerszámnak nem túl egészséges). De egy szabályosan forgó kuplungharang, és a szabályzott átmérőhöz igazított kuplungpofa a motorozás egy új élményét nyújtja.

tamas2014. júl. 01. 22:14 | Válasz | #2019 
Csak azokat nem lehetett forgatni...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2014. júl. 01. 20:46 | Válasz | #2018 
Ezt nem mástól hallottam.
Már 20éve is hasolóképpen szabályoztam a zsiga hátsó fékpofáit.
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2014. júl. 01. 20:43 | Válasz | #2017 
Ez Hagyba Tomi féle módszer? Taligától hallottam hasonlót.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2014. júl. 01. 20:28 | Válasz | #2016 
kb 1,5 órai meló és ujjra tökletes
06304373303-vagyok elérhetö

Ifj. Posta Sándor2014. júl. 01. 20:23 | Válasz | #2015 
Értem. Csak mert hiába van 5 pofás malossi kuplungom, egy idő után remegek mind állat. :)
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © satyapapa2014. júl. 01. 20:09 | Válasz | #2014 
Ment email.
06304373303-vagyok elérhetö

 © satyapapa2014. júl. 01. 19:25 | Válasz | #2013 
Hát tulajdonképpen nem kézzel hanem egy segédeszközzel csiszolom,hogy mind egyforma legyen,Mint egy lassú fordulatú eszterga.Egy fogással több pofán fekszik fel. Arra is ügyelek hogy a pofák felülete és a harang palástja párhuzamos legyen.Kicsit tökölös ugyan de megéri .Hihetelenül finoman fog, és enged vissza.A pofák teljes felülete fog,igy sokkal jobb az erőátvitel . semmi remegés, rázkódás stb.
06304373303-vagyok elérhetö

 © juhász béla2014. júl. 01. 19:01 | Válasz | #2012 
Ettől már csak egy van amivel precizebb lenne,ha mindezt esztergán szabályzod fel,nem pedig kézben.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

 © satyapapa2014. júl. 01. 18:56 | Válasz | #2011 
A pofákat aláhézagolom addig amig finoman ellnem éri a harangot.Majd ebben a nyitott ivben csiszolom a haranghoz.A hézagoláshoz sima anyákat használtam,de bármi jó ami egyformán emeli a pofákat.Ez most már a sokadik illesztés volt.És hihetelen jó lesz a kuplung.Kb ennyi
06304373303-vagyok elérhetö

Ifj. Posta Sándor2014. júl. 01. 17:20 | Válasz | #2010 
Satyapapa. Hogyan tudod szabályozni a kuplungot?
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © SPOLI2014. júl. 01. 15:22 | Válasz | #2009 
Tegnap meglátogattam Satyapapát! Korábban beszéltem vele a kuplung és görgő problémámról. Kicserélte 12 grammos Malossi görgőke a benne talált 11 grammosakat. A kuplungot szabályozta mert csak kb 40%-ot ért a haranghoz. Hazafelé egy másik motorral gurultam , úgy éreztem!! Segítségét itt is szeretném megköszönni. A héten tesztelem. Sikerült egy pár napra elszabadulni a munkából és a kedvesemmel Celldömölk és környékét tervezzük bebarangolni. Styapapa! Mégyszer köszönöm!!


 © satyapapa2014. jún. 25. 06:50 | Válasz | #2008 
A legközelebbi karbantartásnál alkoholos filcel rajzolj egy vonalat középen, körbe a görgő felületén.Rakd össze a hajtást zsir nélkül ,szárazon,( de a varió ház burkolatok nélkül). Inditsd be.Néhány percig járasd ugy hogy gázt adsz rá.,és a szij meginduljon kifelé.
Utána ujjra szedd szét és meglátod a görgőkön a filc kopását.Ebböl sok minden kiderül.
((Én is csodálkoztam.))
06304373303-vagyok elérhetö

Ga-Bika2014. jún. 24. 23:40 | Válasz | #2007 
Köszi , pont ilyen :-)

tamas2014. jún. 24. 23:39 | Válasz | #2006 
Kifejezetten teccik! Meg is mutatom a sógoromnak, Neki K8-asa van.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2014. jún. 24. 23:36 | Válasz | #2005 
Ez tök jó!
Ha ilyen 1szerűen meg lehet oldani, mire az ötpofás bonyolult szerkezet...? Csak hogy drága legyen?!
Azok sem fognak nagyobb felületen mint ez!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Ga-Bika2014. jún. 24. 23:36 | Válasz | #2004 
Minden részét lefotóztam csak pont azt nem valahogy. De KATT_IDE

talicskas2014. jún. 24. 23:33 | Válasz | #2003 
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

talicskas2014. jún. 24. 23:32 | Válasz | #2002 
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

tamas2014. jún. 24. 23:11 | Válasz | #2001 
Kétpofás kuplung...?
Ilyet csak rotikapákban láttam! Fotó van róla? Megsasolnám!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Ga-Bika2014. jún. 24. 22:41 | Válasz | #2000 
Én is szétkaptam a hajtást. Nálam az egész polini, variátorház,görgők, kuplung, kuplung harang. A görgők 15g-osak,a kuplung 2pofás, a rugóerő állítható. A harangot esztergán szorosan illeszkedő csapra felhúzva, megtámasztva, felszabályoztam. Itt némi deformítás volt megfigyelhető. A kuplung ferodol része is után lett munkálva. Ez némi ügyességet igényel. Az egész kitakarítva, zsírtalanítva. Az eredmény? Qrva jó lett :-)

tamas2014. jún. 24. 21:41 | Válasz | #1999 
Ez igaz, már hogy csúsznak, én ezt soha nem vitattam, hanem bizonygattam.
A neve ettől függetlenül görgő, a nyomlapot biztosítók pedig csúszkák.
Olyan ez mint a háromkerekű "bi"cikli...? A magyar nyelv szépségei...
Bocs, topic OFF!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © passat522014. jún. 24. 21:36 | Válasz | #1998 
Végöl is azok nem görögnek hanem csúszkálnak! Anno a Zsolt is figyelmeztetett bennünk, hogy amit görgőknek nevezünk azok valójában nem fordulnak el, hanem a pályájukon csúsznak felfelé!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © satyapapa2014. jún. 24. 11:18 | Válasz | #1997 
Kicsit tartok a nagy fordulatszámtól,bár a maja 6ezernél adja le a nyomatékot.
Az eddigiekből azt szűrtem le hogy a legfontosabb a kuplung. Úgy tűnik az enyém most tökéletes,sok munka van benne..
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2014. jún. 24. 08:49 | Válasz | #1996 
Nem is a görgők súlya, hanem az egész hangolása.
Sajnos mellényúltam picit, kár volt.
Óvatos légy!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2014. jún. 24. 06:59 | Válasz | #1995 
Köszi a figyelmeztetéseket.Jól jöhet
A mostani 12gr görgö sem a legjobb megoldás.
Városba,előzéskor,és emelkedőkön ugyan gyors,de országúton-autópályán már nem tetszik.
Azt azért nem értem hogy a 13,5gr görgö mér égetheti ell a szijjat.!!?? Ott más lehetett a bibi.A gyári görgö 15,a tuning 12 akkor az még sokkal rosszab mint a 13,5?
Na a nagyobb átmérö az lehet probléma.Bár a görgöház emelkedési pályája a végén drasztikus,alapban viszont 1-2 tizedet engedhet ami még nem inditja a szijjat-ill a kuplungot.De utána mérek.
06304373303-vagyok elérhetö

Ifj. Posta Sándor2014. jún. 24. 04:59 | Válasz | #1994 
De. Az van a vario és a nyomólap közt.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

tamas2014. jún. 23. 22:49 | Válasz | #1993 
A csúszka az nem az a valami, ami a varió belsejében a nyomlapot támasztja? Tudtommal azok a "csúszkák"...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2014. jún. 23. 22:47 | Válasz | #1992 
Én évekkel ezelőtt csináltam textilbakelitből (amit aztán olajban kifőztem) egy garnitúra 13,5gr-os gorgőt.
Az eredmény: egy elégett szij,
egy xarráégett variátor,
egy elrontott remek hétvégi túra... Videó is van róla, akkor égett le a motorom a Mátrában.
Úgyhogy csak óvatosan kísérletezz!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © passat522014. jún. 23. 22:23 | Válasz | #1991 
Véleményem szerint az átmérővel ne variálj. Maradj a gyári méretnél. Ha kicsivel nagyobb akkor megint előjön a probléma, hogy túl alacsony fordulaton fog be a kuplung.
Gázadáskor mindig először a variátor görgők ( csúszkák) indulnak el és ha a végére futnak utána nyit a kuplung a rugók a színének függvényében.

Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © satyapapa2014. jún. 23. 21:52 | Válasz | #1990 
találtam gyártót aki esetleg!! csinálna a 400-as hoz speciális anyagból görgőt, 5-6ezer ft-ér/garnitura. Az anyagminösége, mint a gyári.A súlyt kivánság szerint,.Én 13-13,5-gr görgőt kértem.
Még méricskélek hogy esetleg a külsö átmérö lehet 25,2-25,3?? Igy a végére nagyobbat emel,és nőhet a végsebesség,,,szerintem. Vélemény???
06304373303-vagyok elérhetö

 © LaciD2014. jún. 19. 09:41 | Válasz | #1989 
Sziasztok!
A hátsó telóm nyikorog. egy kis útmutató kellene a szereléshez. Köszi.

 © passat522014. jún. 17. 20:31 | Válasz | #1988 
Megnyugtattam a lelkem és ma megtaláltam a kiskutyákat amik nyihogtak a motoromban. :)
Szétszedtem és tüzetesen átnéztem mindent. A variátor tárcsa felett találtam a variátor házban némi súrlódási nyomot. Arra a megállapításra jutottam, hogy a frissen berakott Puly görgők okozták. A szíj a tárcsán teljesen kifut és talán pár millimétert túl is fut és elérte a variátor házat de csak kb: 4 ezres fordulatnál. Ez a hang miután a kuplung tárcsa is kezd nyitni megszűnik. Motorféknél ezen a fordulaton ujra hallható.
Kiszedtem a Puly görgőket és visszaraktam a Malossi görgőket és minden a legnagyobb rendben!

Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © satyapapa2014. jún. 09. 16:07 | Válasz | #1987 
Én is kicseréltem a görgőket 12gr-ra
Tapasztalat:városba nagyon jó ,mert nagyon rugalmas a gép.
Országúton 90-nél már elég pörgősen jár.kb 100-ig jól húz,,
Szerintem föleg városi használatra jó.
Most 13,5 gr próbálok szerezni,,mert valószinüleg az az igazi,,,- nekem.-
-
beszabályoztam profi módon a kuplung pofákat,és a felújjitott harangal szenzácios a gép.Mindenféle remegés,és gyanus hang nélkül müködik,,nagyon finom araszolós haladás is lehetséges vel.((Egyenlöre,,))
-
Az 5pofa közül 3 kb 80% a másik 2 pofa 60-százalékosan fogott, azt is ferdén.A pofák hátsó része érintettlen volt,,tehát nem fogott.A lecserélt harangon is pontosan látszot hogy a pofák hol tapadtak.
06304373303-vagyok elérhetö

 © satyapapa2014. jún. 06. 19:36 | Válasz | #1986 
Keresek 5 pofás kuplunghoz fehér rugókat.Ha valakinek, van de nem kell- Én átveszem.
06304373303-vagyok elérhetö

Ga-Bika2014. máj. 31. 21:25 | Válasz | #1985 
Szia. 1543, 1535,hozzászólás. Nekem segített.

 © passat522014. máj. 31. 19:06 | Válasz | #1984 
Én úgy vagyok vele mint a szerelemmel! Majd el múlik!
Nekem is néha előfordul de már 5 év alatt megszoktam. Nem foglalkozok vele mert nem okozott még eddig gondot.
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © TomcatR12014. máj. 31. 17:13 | Válasz | #1983 
sziasztok!
Egy kis problémám akadt a gépezettel.Kijelzett a sárga kontroll lámpám és 37-es hibakód jelent meg a műszerfalon. Mi lehet ez?Haza jöttem vele el most nem jelentkezik a hibakód de idegesít egy kicsit.Előre is köszi a segítséget.

 © koko1402014. máj. 26. 23:23 | Válasz | #1982 
Sziasztok!
Gratula mindenkinek az új görgőkhöz.
Kicsit megpiszkáltátok a fantáziámat, kedvet kaptam én is egy kis görgő cseréhez.
SUTYI MESTERHEZ!! lenne kérdésem, ne ijedj meg nem neked kell kicserélni csak a tanácsodat kérném, hogy amit tavaly betettél görgőket az én majámba ahelyett mekkora súlyúra kellene cserélni???....
Előre is köszi. Üdv KOKÓ.

Papp László2014. máj. 25. 22:30 | Válasz | #1981 
Nagyon kellemes lett, tehát így marad!
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

 © satyapapa2014. máj. 25. 20:55 | Válasz | #1980 
Hát akkor most már igy marad??
Ha jó lett,, Gratula hozzá.
06304373303-vagyok elérhetö

Papp László2014. máj. 25. 19:31 | Válasz | #1979 
Kedves Barátaim! Ma én is Puliztam. A korábbi próbámnál maradt a régi varióm csörgése a Puli görgőkkel is, így visszament a pörgős Jcosta. Ma reggel szétkaptam újra, megkapta a Puli csúszkákat is, sőt az ötpofás Malossi kuplung is a fehér rugók helyett sárgát kapott. Egy 50 km-es próba után meg kell mondanom k...rva jó lett!!! A gyári és a Jcosta dinamikája közé került, de nőtt a végsebesség, nőtt a teherbírás, a fogyasztás pedig csökkent.... Hát így marad egyenlőre....
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

tamas2014. máj. 24. 14:53 | Válasz | #1978 
Akkor nekem is van esélyem arra, hogy a jelenlegi karakterisztika megmarad!
Köszi!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Ifj. Posta Sándor2014. máj. 24. 12:06 | Válasz | #1977 
Ua. mint a malossi. 12g.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

tamas2014. máj. 24. 09:58 | Válasz | #1976 
Te milyen súlyt vettél a benne lévőhöz képest Sutyi? Könnyebb, vagy azonos?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Ifj. Posta Sándor2014. máj. 24. 09:51 | Válasz | #1975 
Jelentem miután ma reggel 5 órakor megébredtem, egy szűnni nem akaró gondolat gyötört könyörtelenül. Motort kell szerelnem! Így történt, hogy Dr. Pujli és csúszka barátja 7 órára beköltözött imádott 400-as Majámba. Tapasztalatok: K jó! A motor sokkal kiegyensúlyozottabban, simábban dolgozik. Ami fura volt, hogy alapból új gyári csúszkáim voltak de volt a nyomólapnak egy kis kotyogása a malossi varioban. Na ez most nincs. A csúszkák teljesen passzentosak a nyomólapban és a varioban is. Mozogni könnyen mozog a nyomolap fel le. Az nem szorul. Viszont kotyogás nyista. Az eddigi malossira jellemző kopogos fémes hang is eltűnt. Mivel a paripa eddig is elég jól fel volt paprikázva, ott nem vettem észre különbséget. Mondjuk a végét nem próbáltam. Mindenesetre megérte a beruházás. Ami még érdekes, amióta ez a cucc van a gépben, alapjárat körül van egy érdekes süvítős hangja a hajtásnak. De menni rendesen megy. Minden ok. Kiváncsi leszek mit szól majd hozzá aki még vett ilyent. Nekem bejött. Az egész motor finomabban dolgozik.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © somogyirobert2014. máj. 14. 20:59 | Válasz | #1973 
ma délelőtt megjöttek a dr Pulley "görgők" és a csúszkák, be is építettem. az eredmény: megszűnt minden remegés induláskor, sokkal pörgősebb a motor. csak ajánlani tudom mindenkinek. hogy végsebességben is hoz-e valamit a leírásának megfelelően, azt nem tudom mert nagy szél van ma és 100 fölé nem mentem.

 © LaciD2014. máj. 12. 11:41 | Válasz | #1972 
Sziasztok!
400-as majára keresek hátsó kapaszkodót, olyat amit a gyári fölé lehet rászerelni, félkörívben fut a hátsó ülés köröl.
Köszi.

 © satyapapa2014. máj. 11. 12:58 | Válasz | #1971 
NA -tegnap du raktam össze ,,,,itt volt nálam a Mravik Misi is,vele babráltuk....
06304373303-vagyok elérhetö

 © szabadhegy2014. máj. 11. 12:46 | Válasz | #1970 
Satyapapa! Vagy valaki más! Aki szétszedi mostanában a az 5 pofás malossi kuplungját rugócsere, vagy más miatt. Mérje már le az egyik kuplungpofa súlyát.
Kis konyhai digitális mérleg jó erre.
Köszi

 © satyapapa2014. máj. 10. 08:03 | Válasz | #1969 
Jelentkezhetnél sűrűbben.
Jól írod ,csak nem veszed figyelembe az emberi gyarlóságot.Szerintem az is a gép szeretetére utal hogy próbálkozunk vele.
Nálam a kuplung rugót kell erősebbre cserélni mert 3 ezres fordulat környékén már betapad,de elöl a szíj még az alap pályán fut,.Tehát hiába tennék bele könnyebb görgőt ,annak csak később lenne szerepe . A kontraszt rugó az fehér malossi avval nincs is gond. Persze az a legjobb ha mind malossi lenne,de nem létszükség.
Viszont amit még észrevettem ,hogy a kuplung pofák nem egységesen tapadnak be,ill nem egyforma a felület felfekvése,Ez valószinüleg bekopik vagy a pofák nem egyforma súlyúak (talán)no meg valami miatt kissé másként mozognak .Ez sem jó mert nem lesznek egyformák.Persze ez nem nagy súlykülönbség ,de számíthat, pl a berezonálásban.Még tökölök vele.
06304373303-vagyok elérhetö

 © M. Zoltán2014. máj. 05. 12:34 | Válasz | #1968 
Sziasztok!
Hagy' ne értsek egyet a 1950-es hozzászólással, miszerint a gyári cuccal sokat nem lehet kihozni a 400-as Majából. Nálunk elég jól muzsikál két személlyel, oldaldobozokkal, teljes túrafelszereléssel megjártunk már néhány hegyet-völgyet (országot), gyári változatban. A nagytestű, nagyköbcentis robogó nem városi, hanem elővárosi közlekedésre való, túrázásra. Városba a szúnyog való, két személyre meg a 125-ös. Persze ettől még lehet olyan indok, amiért érdemes ekkora robogóval róni a város útjait, csak nem kell tőle ugyanazt várni, amit a szúnyogok nyolcadannyi köbcentiből is jobban tudnak. Nem szeretnék vitát generálni, ritkán vagyok köztetek, de azért nem olyan rossz ez a 400-as.

 © satyapapa2014. máj. 04. 09:03 | Válasz | #1967 
A #1966-os link kissé hosszú,de érdemes megnézni a kuplungot kissé tüzetesebben,(pl a rögzitö görgö?) hibája miatt.
06304373303-vagyok elérhetö

 © satyapapa2014. máj. 04. 08:53 | Válasz | #1966 
http://www.youtube.com/watch?v=hZtGdWiqwUM
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2014. ápr. 29. 20:29 | Válasz | #1965 
Ez is OFF ugyan, de az is komoly tuning hogy Te kb fele annyit nyomsz mint én, állítom a 400-asod alattam kevesebbet megy mint alattad, cca 15%-al, míg az én T-MAX-om alattad simán 170-180 körül.
Az viszont teljesen igaz, hogy a tuning holmik nem a végsebesség fokozására vannak kitalálva.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2014. ápr. 29. 11:24 | Válasz | #1963 
+ a dinamika,
+ a 110km/óra fölötti gyorsulás,
+ a parton fölfelé való tartós terhelhetőség,
na meg az, hogy 30 másodperc alatt kicserélem a két első helyzetjelzőt... 15 perc alatt meg az AC-t is...
Szóval valamit valamiért... Na topic OFF, ez nem 400-as téma!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © somogyirobert2014. ápr. 29. 08:26 | Válasz | #1959 
Nem értem mit számít a végsebesség... az összes tuning cucc a jobb gyorsulásra kitalálva és egy sincs ami a nagyobb végsebességre lenne. Nem véletlenül. Az előző motorom egy Ducati monster 750 volt, azzal sem mentem többet 130-140-nél, nem is tudtam a végsebességét, a Majesty végsebessége sem érdekel, viszont az egyik előnye egy ilyen robogónak épp a városi közlekedés lenne ahol a 0-70km/h-ig gyorsulás nagyon sokat számít. Ha itt szarul megy vagy szétrázza magát ha 30-nál adsz egy nagy gázt akkor meg lehet utálni...

talicskas2014. ápr. 29. 08:09 | Válasz | #1958 
Szerintem senki! Ugyanis alapból megy annyit gyári alkatrészekkel. Ha már malossi a tuning, akkor csökken a végsebesség.
ahogy ismerem a jelenlévő, fórumozók többségét, senkinek sem a végsebesség a lényeg!
Mert azért tudja mindenki, ezekkel a kerékméretekkel a felső sebességtartomány eléggé rizikós (az itthoni útminőséghez)
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © satyapapa2014. ápr. 29. 07:02 | Válasz | #1957 
És +100-ccm + 1-Liter fogyasztás???
-
Ki tudja? a 400-as hátsó progressziv rugóját kicserélném állíthatóra.Érdemes vajon, és kb mennyi lenne az ára.
A mostanival sincs különösebb gondom, a csere csak mint lehetőség érdekelne.
06304373303-vagyok elérhetö

 © koko1402014. ápr. 28. 22:57 | Válasz | #1956 
Plusz egy henger, plusz egy utas.(azért ez nem elhanyagolható tény)

tamas2014. ápr. 28. 22:34 | Válasz | #1955 
Én 1x néztem meg hogy a T-MAX 2 személlyel tudja-e a 140-et. Könnyedén.
Köszönöm, ennyi!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."


Első ... 2 3 4 [5] 6 7 8 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől