|
|
|
2011. dec. 08. 20:25 | Válasz | #300 | |
Én autót/motort így használok /alapjárat pár perc ketyeg majd indul/. Még nem volt motor generál semmin sem! Rajtam már igen.. Ezen is lehetne több oldalt beszélgetni,hogy használjuk/induljunk a motorral. | |
2011. dec. 08. 20:29 | Válasz | #301 | |||
Ahogy téged ismerlek nem tartod évtizedekig a gépedet hogy meg tud hogy jót tettél e vele.
| |||
| |||
© Mathias | 2011. dec. 08. 20:30 | Válasz | #302 | ||
Burgman 400: Akkor ennyit a csodaszerekről... :-) Igazából senkivel se tudok érdemben vitatkozni a Prolongról mert mindenki azt mondja amit hallott, és nem azt amit tapasztalt. Max. magammal tudnék vitázni, de én magammal teljes mértékben egyetértek. :-)) | |||
|
2011. dec. 08. 20:39 | Válasz | #303 | |||
Na meg is van kire fogsz hallgatni! Az egyéni tapasztalatok a mérvadóak azt hiszem. | |||
| |||
2011. dec. 08. 20:40 | Válasz | #304 | |
Ha otthon ülős lennék akkor megtudnám.. De ha viszket a senekem és menni kell akkor menni kell. Viszont 1év alatt megteszek annyi km-t amit más lehet több év alatt.. | |
2011. dec. 08. 21:02 | Válasz | #305 | |||
Én is használom és nem ócska olaj mellé.Nekem nem emelkedett az alapjáratom és a sebességem.Esetleg kicsit csendesebb lett.Nekem elég ha a mostani állapotot sokáig megtartja.
| |||
| |||
© Mathias | 2011. dec. 08. 21:18 | Válasz | #306 | ||
Hány % tettél hozzá? Mert én mindig 10% környékét teszem hozzá. Nálam GSXR-nél nagyon érezhető volt a változás. X9-nél is 1-2p után érezhető volt. Lehet a Majánál nem lesz ennyire érezhető. Passz. Majd ha benne lesz leírom milyen lett. | |||
| |||
© Herold | 2011. dec. 09. 06:38 | Válasz | #307 | ||
A maja kuplung nem fog csúszni, bármit tegyél a motorba!! Legalábbis nem attól... Bocsi! | |||
| |||
© Herold | 2011. dec. 09. 06:39 | Válasz | #308 | ||
Ott a nagy igazság!!!
| |||
| |||
© Herold | 2011. dec. 09. 06:47 | Válasz | #309 | ||
A slick a rendszerváltós csodaszer volt. Csodát ígért és valljuk be az akkori áfor olajok (és járműtípusok)körében volt is alapja. Bár hosszú távon nem merném jónak mondani. | |||
| |||
2011. dec. 09. 06:54 | Válasz | #310 | |||
Ismertem a slick adalékot,de ez nem az volt. Azt hiszem milyen amcsi gyártmány,amit nálunk csak ők forgalmaztak.
| |||
| |||
2011. dec. 09. 08:39 | Válasz | #311 | |||
Az már biztos hogy ha ugy elkopot a motorod hogy meg se találod a gépbe ne akarj beleönteni csoda adalékot.
| |||
| |||
© Herold | 2011. dec. 09. 09:35 | Válasz | #312 | ||
Csak akkor, ha én vagyok a forgalmazó!!
| |||
| |||
© jasa | 2011. dec. 09. 11:25 | Válasz | #313 | ||
Móricka meg síma 20/50-es Castrolt tesz a jó öreg burgijába, rendszeresen cseréli, közben utántölt mikor kell, induláskor 1 percet járatja, és nyugisan közlekedik......eddig (84 ezer km) bevált
| |||
|
© satyapapa | 2011. dec. 09. 14:24 | Válasz | #314 | ||
A slick eésösorban tehergépjármüvekhez, és munkagépekhez erögépekhez stb lett kitalálva,de használták autóba is, bár nem abba való,Ugyanis ha jól emlékszem!! 80mikron volt a szemcsenagyság.A személyautóhoz a Swedol volt forgalomba,az csak 20mikron volt és tényleg jót tett de csak használt,kopottab motoroknál.de pl a régi Audi 80-hoz kimondottan káros volt mert megette a vez tengelyházat, A Swedol most is létezö anyag,bár drága,és a modern motorokhoz már nemigazán szükséges. | |||
|
2011. dec. 09. 14:55 | Válasz | #315 | |||
Látom te se olvasod a gépkönyvet az ugyanis 10/40-est ir elö!!!!!! amit te használsz talán traktorba való
| |||
| |||
© Herold | 2011. dec. 09. 14:55 | Válasz | #316 | ||
Na ez a fajta adalék az, amit boltban nem érdemes keresni!
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. dec. 09. 15:02 | Válasz | #317 | ||
Azért muris hogy ez az olajtéma hányszor teritékre kerül bizonyos idö elmultával.Akkor sokan irnak mindenféle vélt és valós tapasztalatokat.Ez lehet jó is meg rossz is.De nagyon kevesen olvassák vissza az elözö bejegyzéseket,és még kevesebben olvasnak ell tényleges szakanyagot ,pedig a GOOGle tele van vele.Sokszor régi ""szakik"" véleménye, tapasztalata alapján vesznek kenöanyagot,de nem biztos hogy az mindig jó megoldos.Én is ismerek olyan szerelöt akinek fogalma sincs a valós olaj szakismerethez.A megszokás rabja.2009-es Ford fokuszba amibe nemvolt még 30ezer km se, olyan olajat rakot ami egy régi 105-ös skodába való,vagy pl Ford Galaxi audi motoros változat ezmiatt ment galyra az egész szelepsor.
| |||
|
© satyapapa | 2011. dec. 09. 15:05 | Válasz | #318 | ||
Igen én is most rágtam át a könyvet és 10w-30 illetve 10w-40et ir,,, Én 30ast tettem bele,,mert még nincs sok km -benne -és szép simán megy. | |||
| |||
2011. dec. 09. 20:01 | Válasz | #319 | |||
Én meg azon mosolygok, hogy mindig ugyanazt írjátok akik hozzászóltok. Én is...
| |||
| |||
2011. dec. 09. 20:15 | Válasz | #320 | |||
Én mindig mást írok hogy ne legyek unalmas
| |||
|
2011. dec. 09. 21:19 | Válasz | #321 | |||
Nem unalmas, no meg az a helyzet hogy ahogy múlik az idő, a tapasztalatok is gyűlnek. Én elgondolkodtam azon, hogy miután felújítottam a motoromat, teszek bele valami okosságot, amiket emlegettek itt. De nem tettem, ellenben nem gyilkolom és megkapja amit kell. Mind a kocsi, mind a motor tökéletesen teljesít, majd az idő megmutatja jól döntöttem-e. | |||
|
2011. dec. 09. 21:26 | Válasz | #322 | |
Móricka már lassan vénjány.. És amint olvasom elég vastagon kell kenegetni drágát nehogy klimaxoljon..
| |
© jasa | 2011. dec. 10. 22:51 | Válasz | #323 | ||
Gábor, ne ítélj elhamarkodottan Gép könyv, manuál, minden megvan és nagyon jól ismerem ! Mint ahogy azt is, hogy 84 ezer van benne. Télen, hidegben , bemelegítetlenül stb nem járok vele. Ez a motor nem sportgép, hanem egy 13 éves (és megbízható) konstrukció.... A "traktorolaj" poénkodást meg azért nem veszem komolyan, mert ott van mögötte a kacsintás. Úgy hogy szent a béka. | |||
| |||
© jasa | 2011. dec. 10. 23:00 | Válasz | #324 | ||
Oké szaktárs De a Mórickát magamra értettem, nem a burgira, olvasd el mégegyszer a beírásomban a ragozást Egyébként meg ez az "ideális motorolaj" téma, ez örökös GUMICSONT, elrágódhatunk rajta, (ha nincs ízletesebb falat......) | |||
| |||
2011. dec. 11. 11:11 | Válasz | #325 | |
Jól van "Móricka" Akkor jövőre ugyan itt.. Üdv. A Farkas.. | |
2011. dec. 11. 11:14 | Válasz | #326 | |||
Reméltem is hogy mi nem fogunk egymásnak esni!Mivel egyforma traktorral rendelkezünk
| |||
| |||
2011. dec. 11. 14:08 | Válasz | #327 | |
Imádom ahogy a burgonyások "kóstolgatják"egymást...
| |
2011. dec. 11. 14:37 | Válasz | #328 | |||
OFF!!
| |||
| |||
2011. dec. 11. 16:04 | Válasz | #329 | |||
Áhhhh ez csak a kölcsönös szeretet jele...
| |||
| |||
© jasa | 2011. dec. 11. 18:57 | Válasz | #330 | ||
Mi van Orpikám, kukkolunk-kukkolunk ? De ez tényleg OFF úgyhogy töröljétek gyorsan. (Botos Gyuszi hiányolja az ugratásokat: hát itt van, tessék....) | |||
| |||
© Zsolt | 2012. feb. 13. 20:45 | Válasz | #331 | ||
|
© Botos Attila | 2012. ápr. 01. 12:01 | Válasz | #332 |
Hy. Nekem egy olyan kérdésem lenne,h autóba való olajat bele lehet önteni egy 250-es majába? |
2012. ápr. 01. 12:07 | Válasz | #333 | |||
Lehetni lehet, de a magasabb fordulatszám miatt nem ajánlott. Én inkább a gyári ajánlásokkal értek egyet. Persze lehet eltérni, ha visszaolvasol találsz sok érdekes tapasztalatot. | |||
| |||
© Botos Attila | 2012. ápr. 01. 12:15 | Válasz | #334 |
Csak azért érdekel ez a kérdés mert SAE 15w 40-es olajat akarok beletenni de 4t-ből nem találok sehol.
|
2012. ápr. 01. 12:26 | Válasz | #335 | |||
Pedig van, de nem autós boltokban (bár ott is láttam már, hiszem ez is csak Otto motor) hanem motoros boltokban. Elviekben mindegy lenne, de mint írtam, a sokkal magasabb üzemi fordulat az ami jelentős különbség. De van aki soha nem tett bele 4T olajat, mégis remekül működik a gépe. A lényeg az, hogy legyen olaj. Annak a hiányát soha nem lehet helyrehozni... Írtam neked a MIX-be egy kérdést... | |||
| |||
2012. ápr. 01. 13:06 | Válasz | #336 | |||
Én azt mondom, hogy mindig megfelelő mennyiség és minőség legyen benne valamint a megfelelő időben/3000km/ cseréljed le! Valóban itt magasabb a fordulat, de talán az olasz és a jappán szgk is elég jól tudnak pörögni, azon felül itt még szerintem az sincs érvényben, hogy egyben van a váltó, kuplung és a motor, emiatt kellene az az úgynevezett kuplungot kímélő 4T adalék! Én most úgy döntöttem, hogy a következő olajcserémnél lefelejtem a 4T jelet az olajosflakonokról! | |||
| |||
© Botos Attila | 2012. ápr. 01. 13:26 | Válasz | #337 |
Szerinted akkor a mi esetünkben lényegtelen a 4t jelző mert az olaj nem keni a váltót? Akkor,h ha veszek egy SAE 15w 40 olajat nyugodtan belerakhatom a majába. Mert nekem a szerelő akihez járok ő azt mondta, h nem ajánlja mert nem véletlenül van motorba való olaj meg autóba való. Megkérdeztem a soroksári Yamaha word be és ott meg azt mondták,h nyugodtan bele lehet tenni az autó olajat.
|
2012. ápr. 01. 14:03 | Válasz | #338 | |||
Így van ez. Mind a tapasztalatok azt mutatják, mind a szakemberek azt mondják hogy ki így, ki úgy. Van aki ragaszkodik a gyári értékekhez, van aki eltér tőlük. Mindkettőnek megy a motorja. A lényeg mint írtam, legyen benne!
| |||
| |||
2012. ápr. 01. 17:31 | Válasz | #339 | |||
Tamásnak van maximálisan igaza, amikor azt írta, hogy ki így,ki pedig úgy. Az olajos cég miért mondaná azt, hogy ne a drágábbat rakd bele! A szerelőnek meg majdnem mindegy, mert az olajcsere munkadíja ugyanaz 4T vagy normál olaj esetén, legfeljebb, ha károsodik valami, akkor majd Ő nagyot tud szakítani! De szerintem a kenőképesség tekintetében, ha az előírt számok megegyeznek és szinten van az olaj, valamint a csereperiódus oké, akkor már csak Tőled függ, hogy 4T vagy normál, meg az is hogy mi a márkaneve az olajnak! | |||
| |||
© Koko | 2012. júl. 03. 15:52 | Válasz | #340 | ||
Sziasztok!A Hondámban szeretném lecserélni a hatóműolajat,mert mióta nálam van még nem cseréltem le,fogalmam sincs,hogy utoljára mikor nézte valaki. Nem tudom,hogy milyen olaj kell bele,a gépkönyv szerint (ami angolul van),ilyen: Recommended oil Hypoid gear oil SAE #90 or Honda 4-stroke oil or equivalent motor oil certified to meet API service classification:SE Viscosity:SAE 10W-30 Most akkor mi kell bele? Biztosan van valaki köztetek,aki jobban tud angolul,mint gugli fordító,és ért hozzá,hogy mit tegyek bele. A Suzuki Swiftemben nemrég volt váltóolaj csere,ebből bőven maradt annyi,ami elég lenne a robogóba.A dobozán ez van: 75W90 API GL5 MIL-L2105D Semi-Synthetic Gear Oil Ez jó lehet? Válaszotok előre is köszönöm:Koko | |||
|
© jasa | 2012. júl. 03. 16:32 | Válasz | #341 | ||
Sztem, normál hajtómű olaj, ez általában 80w90 szokott lenni, de a 75w90 is teljesen megfelel. Van ahol, (pl. a burgmanokba) ugyanolyan 10w40-es olajat ír a gépkönyv, mint ami a motorblokkba való, tehát láthatod, hogy igazából az a lényeg hogy legyen benne elég, és ne ősrégi legyen. A hajtóműben nincsenek kicsi rések, a hőterhelés is sokkal kisebb, simán fogaskereket ken az olaj. Uff.
| |||
| |||
© Wiking | 2012. júl. 03. 17:19 | Válasz | #342 |
Én is amondó vagyok, hogy nyugodtan töltsd bele a váltóhoz vett olajadat...teljesen megfelelő... Sok robinál is a sima motorolaj való bele, de a hajtómű olajat is szereti...ez utóbbinak jobb a kenése.
| |
© Koko | 2012. júl. 03. 17:28 | Válasz | #343 | ||
Köszönöm a segítséget mindenkinek!Bele fogom önteni a váltóolajat. Közben találtam a neten olyan infót,mely szerint az egyik legjobb olaj a váltókba az API GL5 jelzésű,csak azt nem értem,hogy jó bele akkor a "sima" motorolaj is?
| |||
|
© Kiss Róbert | 2012. júl. 03. 18:16 | Válasz | #344 |
Szerintem azért jó bele szinte minden olaj,mert ez csak fogaskerék áttétel,nincsenek szinkron gyürük,léptetővillák meg miegymás! Itt szimpla kenés kell csak nem kell bele semmi extra! |
2012. júl. 03. 19:31 | Válasz | #345 | |||
Bocsi fiúk!Csak annyit fűznék hozzá, hogy én Shell Helix hajtóműolajat használok kezdettől fogva.10000 kilóméterenként cserélem.Nagyobb nyomást és hőmérsékletet bír mint a motorolaj.Nemrég cseréltem hátsó szimmeringet és szinte semmi kopást nem láttam a hajtáson,Ez a tapasztalatom.Uff!
| |||
|
© satyapapa | 2012. júl. 03. 21:17 | Válasz | #346 | ||
Hajtómübe a hajtómüolaj a legjobb,,,csendesebb is vele mint más olajjal.
| |||
|
© yoyo | 2012. júl. 04. 21:26 | Válasz | #347 |
Üdv.mindenkinek! Ujj vagyok itt,nemrég vettem egy 400-ast,sok mindent elolvastam itt nálatok,nagyon hasznosnak találom.Lehet elkerülte a figyelmemet,van v.milyen olajszűrő a 400-as maján? |
© passat52 | 2012. júl. 04. 21:39 | Válasz | #348 | ||
Van benne olaj szűrő! A manuál szerint minden második alkalommal kell cserélni. 990 ft. ért megkapod a Yamaha kereskedésekben de szerintem más motoros áruházakban is! A motorblokk oldalán keresd. 3 db 10-es csavarral van felfogatva a decnije! A szűrő Ilyen
| |||
| |||
2012. júl. 04. 23:29 | Válasz | #349 | |||
Van amelyik 400-ba HF132-es kell (mint a burgiba )célszerű az évjáratnál megnézni.
| |||
| |||
© yoyo | 2012. júl. 05. 20:40 | Válasz | #350 |
Köszi a segítséget.
|
2012. júl. 06. 06:23 | Válasz | #351 | |||
Üdv! YP 250-be ki milyen olajat tesz a hajtóműbe? | |||
|
2012. júl. 06. 09:36 | Válasz | #352 | |||
Van aki motorokat, van aki hajtóműolajat. Mindkettő megfelelő. Legyen benne. | |||
|
2012. júl. 06. 12:03 | Válasz | #353 | |||
lassan cserés lesz és nem emlékszem hogy a szerelő mit tett bele legutoljára. nincs valami jól bevált típus?
| |||
|
© Pazo | 2012. júl. 06. 12:28 | Válasz | #354 | ||
Én 80w90-es hajtóműolajat
| |||
| |||
© jasa | 2012. júl. 06. 13:10 | Válasz | #355 | ||
Szepi ! Azért ez durva. Éppen 3 napja hogy ezt kitárgyaltuk Csak egy kicsit kellett volna visszagörgetnek ugyanebben a topikban, mielőtt zsigerből beírsz ! Egy új fórumostól még hagyján ez, aki nem ismer még senkit, semmit, bár annak is célszerűbb először olvasgatni, ismerkedni a dolgokkal, mintsem hebehurgyán beírni.....de Te nem most regisztráltál ide ! Úgyhogy nem értem Nem személyeskedni akarok Veled (főleg így ismeretlenül), de azt hiszem bizonyos normák, "íratlan szabályok" hozzátartoznak egy fórum kultúrájához....amit mi szeretnénk megtartani, őrizni. Köszönettel. | |||
| |||
2012. júl. 06. 13:48 | Válasz | #356 | |||
Jasa! Bocsánatot kérek tényleg, nem olvastam visszafele. | |||
| |||
© jasa | 2012. júl. 07. 10:00 | Válasz | #357 | ||
OK.
| |||
|
2013. feb. 02. 07:57 | Válasz | #358 | |||
Egy jó kis oldal a kenőanyagokkal kapcsolatban :OLAJINFO
| |||
|
© symbi | 2013. feb. 17. 12:56 | Válasz | #359 |
Castrol Szerintetek ez az olaj jó a 250-es Majestybe? Jó árban van szerintem.
|
© symbi | 2013. feb. 17. 12:58 | Válasz | #360 |
http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu/?cikkkod=CA+10W-40+ACT%3EEVO+X-tra+4T+1L
|
2013. feb. 17. 14:49 | Válasz | #361 | |||
Nekem a Ladába is és a T-MAX-ba is Castrol van. A lényeg az, hogy hiába a jó olaj, ha a vas nem megfelelő. Ha jó a motor, szinte mindegy milyen olajat teszel bele csak ott legyen. Természetesen az ember törekszik a jobb minőségű dolgokra, tehát tedd csak bele nyugodtan ha meg tudod venni. Én is ezt veszek következő körben is... | |||
| |||
© symbi | 2013. feb. 17. 15:04 | Válasz | #362 |
Köszi szépen!
| |
2013. feb. 17. 15:37 | Válasz | #363 | |||
Én most nagy valószínűséggel át fogok állni a Q8-ra! Helyben van a magyarországi egyik közvetlen forgalmazó és még jó ismerős is! Aztán elmondása szerint a kedvezmény is jónak tűnik! Megjegyzem elmondása szerint, még nem láttam az árlistát! Eddig én is mindenben a Castrolt részesítettem előnyben, de mostanára a környékünkön jó árban forgalmazottról egyre jobban megoszlanak a vélemények! Lehet, hogy megy a pancsolás! Nekem is sajnos most mindenben olajat kell, hogy cseréljek! | |||
| |||
2013. feb. 17. 17:43 | Válasz | #364 | |||
A Ladába azért van Castrol, mert ha a TG boltban akciós, akkor 6'500-ért megkapom a 4 litert. Ha "úgy" hozzák, akkor 5'500... Ennyit megér. A mocihoz meg az eladó mellékelte szűrővel együtt. De abszolút meg vagyok vele elégedve. Jó olaj. Amivel meg meg vagyok elégedve, azt nem variálom. A véletlen hozta hogy így alakult, egyáltalán nem volt tudatos, de nem bántam meg. Én maradok a Castrol mellett. Mondjuk a hagyományos robogóba ahol nincs az olajban a kuplung, oda nem feltétlenül kell a 4-T. De erről mint annyi minden másról is, erősen megoszlanak a vélemények. | |||
|
© juhász béla | 2013. feb. 17. 18:13 | Válasz | #365 | ||
Nekem már évekóta,a 20w50 turbó diesel,7500ft 10 l./Jelenleg 285000km van a vasban,alapméretes/Mert ugyanis a turbó diesel motorok sokkal nagyobb terhelésnek vannak kitéve mint egy benzines,mert ott 20 bar feletti kompressiok uralkodnak.A lényeg hogy időben lecserélni,inább előbb mint később.Amiket irnak egy egy bizonyos olajokról ,nem kell ott mindent elhinni,mert a laikus hogyan tuná azt leellenőrizni hogy az ugyis van e, vagy sem.Ez épp olyan mint mikor egy autogyár azt mondja egy tipusra hogy 5l fogyaszt,és a teszteken soha nem sikerűl hozni ezt az értéket.De leirta ,mert jó reklámfogás.Erről szól a világ.Na de mindenki azt hisz amit akar,olyan létyót tesz e vasába amilyet akar,de azt tudni kell hogy két egyforma motor nincs,még tipuson belűl is. http://hardtoil.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=154:multi/agri-turbo-sae-20w50&Itemid=190 | |||
|
2013. feb. 17. 18:31 | Válasz | #366 | |||
Ezt a csontot lerágtuk annak idején. A MOL-os kenőanyagmérnök nem tudta megindokolni miért nem beleönteni a robogókba a nagy teherautók olaját.A végén már csak annyi indoka maradt valamivel gyorsabban forog a robesz főtengelye...Ezért kell külön robogóra fejlesztett kétszer olyan drága bele. A lényeg: Ne Tesco gazdaságos legyen.
| |||
| |||
© satyapapa | 2013. feb. 17. 19:32 | Válasz | #367 | ||
Lehet hogy jobb lenne visszaolvasni a régi beirásokat ,mert abban levan irva sok minden.- - Viszont....Azt figyelembe kell venni,hogy a mai és a régi motorok anyagai és müködési körülményei teljesen mások mint 20-30stb éve. Az olaj minöségi követelményei is nagyban változtak,,,de tény hogy aki huzamosan akarja használni szeretett jármüvét annak mindenképpen jó minöségü,és megfelelö viszkozitásu olajat kell használni. Amit én használok az szintén castról,,5w-40 autóba motorba..A zafirám 13éves és 280ezret futott a 400as burgim 12éves és 43ezret. | |||
|
2013. feb. 17. 21:10 | Válasz | #368 | |||
A 20W40 jól hangzik, de egy hidrótőkés 27 éves boxer motorban is megfelelő tudna ez lenni? | |||
| |||
2013. feb. 17. 21:54 | Válasz | #369 | |||
Kicsit lejjebb, -358- Olajinfo-forgalomtár-viszkozitási osztályok. Sok felmerülő kérdésre találtam én is megfelelő választ. Most cseréltem olajat, Motul scooter expert 10w40-et használtam. | |||
| |||
© juhász béla | 2013. feb. 18. 10:22 | Válasz | #370 | ||
27 éve még a fasorban sem voltak a szintetikus lötyik,ugy hogy nyugudtan tedd bele az ásványit,de szerintem a nyári idöszakra is a vastagabbat irja elő.
| |||
| |||
© Carlos | 2013. feb. 24. 11:16 | Válasz | #371 |
Juhász Béla! Én is a te véleményeden vagyok,miszerint a tizen-huszonéves technika más gondoskodást igényel. Milyen olajat javasolsz 99-es 125-ös Majestymhez??? Nyugodtan írhatsz márkát is, amiben nem csalódtál! Egy biztos: ez előtt 6 évig használtam mindennapi rendszerességgel 50-es kínai robogót, egy alkalommal az előírástól eltérően nem ásványi, hanem fél szintetikus olajat tettem a motorba, és mintha a hangja is fémesebb lett volna....azt hiszem, az ásványi olaj kell az én kincsembe, de erősítsenek meg a szakértők!!! Köszönöm! |
© juhász béla | 2013. feb. 24. 12:00 | Válasz | #372 | ||
Ha minuszokban is használod akkor 10w40.de az ember álltalában tavasztól öszig használja,és erre 20w50 es olaj a jó.Mert ugyanis a 20w50 es olajat már +5-10 C-tól már használható.Az hogy milyen márka,? szerintem mindegy,mert ugyanis ha valamelyik márka nem felel meg az EU előirásnak akkor azt nem is engednék forgalomba hozni.Itt csak az adalékolással tudnak trűkközni a gyártók.Kérdés hogy az jó e minden otortipusnak az az adalék amit belekutyulnak.Az biztos hogy a diesel motorba valo olajok több terhelést birnak,mint a benzinesé,mert azért ott tőbb mint a duplája a kompressio,és ott nagyobb erők hatnak a dogóra,hajtókarra ,csapágyakr.stb.Én speciel 20w50 es diesel olajat használok,és a futásteljesitmény magáért beszél/285000km/Igaz ezzel nem ért egyet sok ember,de én csak a évek hosszu tapasztalataimra hagyatkozom,van aki meg az internetre,mert azt hiszik hogy amit ott leirtak az mind ugy van.A pénz körűl forog a világ.A lényeg hogy az olaj ott legyen ahol annak lenni kell,és végezze a feladatát.
| |||
| |||
© Carlos | 2013. feb. 25. 19:52 | Válasz | #373 |
Köszönöm az infót!
|
2013. feb. 25. 20:45 | Válasz | #374 | |||
Én is megköszönöm az értékes infókat! DE! Azt azért megkérdezném itt a nyilvánosság előtt, hogy a disel olaj ugyanúgy bírja a fordulatot? Mivel tudomásom szerint a hagyományos diesel motorok azok általában nem igazán forognak 5000 felett! Viszont egy Maja vagy egy sikító azért inkább bőven 5000 felett forognak! A CX-be és a Gold-ba vita nélkül elfogadom a TD olajakat! Köszi! | |||
| |||
© juhász béla | 2013. feb. 25. 21:05 | Válasz | #375 | ||
Melyik olajon van feltűntetve szerinted hogy csak 5000/ ford használhatod?Nem fordulatra tervezik hanem kenésre ,és ha az olajszivattyud jó a szűrő és az olajcsatornák tiszták akkor ott nem lehet gond a kenéssel.
| |||
| |||
2013. feb. 25. 21:08 | Válasz | #376 | |
Én Castrol Actevot használok, valószínűleg én is olcsóbbra váltok, 3000Km-enként úgyis kuka, ennyi idő alatt nemigazán fáradhat el az olaj.
|
2013. feb. 26. 08:19 | Válasz | #377 | |||
Köszönöm! Úgy szeretem amikor megerősíted az elképzelésemet! | |||
| |||
2013. feb. 26. 08:21 | Válasz | #378 | |||
Én most a Q8-ra fogok átállni! A forgalmazóval barátkoztam össze! Lassan rákérdezek, hogy miket és mennyiért tud hozni! Mert minden vasamban olajat kell cserélnem! | |||
| |||
© symbi | 2013. márc. 07. 21:36 | Válasz | #379 |
Kérdésem az volna hozzátok hogy az olajcsere után a tömítőgyűrűt ki kell mindig cserélni a leeresztő csavarnál?
|
© Wiking | 2013. márc. 07. 22:07 | Válasz | #380 |
Pepírforma szerint ingen, én viszont a 2 év alatt amióta nálam van a motor, nem cseréltem ki még azt a tömítést. Érdemes alaposan átvizsgálni az ógyűrűt és ha hibás akkor cserélni, ellenkező esetben viszont nem feltétlen kell.
| |
© symbi | 2013. márc. 07. 22:17 | Válasz | #381 |
Ok köszi szépen! |
2013. márc. 07. 22:50 | Válasz | #382 | |||
Nagy valószínűség szerint komoly szerelvényboltokban kapsz megfelelő méretben. Ugyan a 250-est én majd öt évig használtam és nem kellett cserélni benne, de az nem árt ha van tartalék. Polcon elfér, enni nem kér...!
| |||
| |||
© R.Gábor | 2013. máj. 18. 21:31 | Válasz | #383 |
Ha már zsírokról is lehet itt kérdést intézni. Az olajokról nagyon sokat tanultam és sok hasznosat olvastam. A variátort mivel kell zsírozni? Mivel őrzi meg legtovább az állapotát?mi |
© Herold | 2013. máj. 18. 21:36 | Válasz | #384 | ||
Én fékzsírt teszek bele. Nem igazán zsír, de nem pörög ki és nem olvad, ezért ajánlják fékekhez is. Ha érdekel megnézem a típusát.
| |||
| |||
© R.Gábor | 2013. máj. 18. 22:27 | Válasz | #385 |
Nekem is valami hőálló grafitos zsír van benne... Csak arra gondoltam hogy van-e valami olyan kence pl. szilikon tartalmú vagy teflon tartalmú kenőanyag ami jobban véd és évekig. | |
2013. máj. 19. 09:19 | Válasz | #386 | |||
Sajnos igazán jó megoldás a rendszetes karbantartáson és a jó minőségű alkatrészeken kívül nincs. Folyamatosan takarítani és zsírozni kell. Ki ezt, ki azt ajánlja. Majd próbálgatod és eldöntöd Neked amelyik a legszimpatikusabb. En jelenleg a Putoline idevaló zsírját használom. | |||
| |||
2013. máj. 19. 18:39 | Válasz | #387 | |||
Én mostanában rézsprayt használok.Nagyon bevált.Nem csinál nagy koszt,vékony bevonatot képez a felületeken.Sokkal kevésbé kopik a görgő meg a csúszka.Több motoron kipróbáltam hasonló eredménnyel.
| |||
|
© satyapapa | 2013. máj. 19. 18:51 | Válasz | #388 | ||
Nos megint témánál vagyunk-sokadszorra... A lényeg,,, ahogy Tyti irta ,,,,vékonyan,, - ((bár én nem használok semmi zsiradékot,,és érdekes módon.soha nincs gondom a görgövel,csuszkával,semmivel)de ez magán vélemény, tapasztalat | |||
|
2013. máj. 19. 18:52 | Válasz | #389 | |||
Mindettől függetlenül Tamásnak igaza van, a rendszeres karbantartás a legjobb megoldás.Próbálj ki több kenceficét és kiderül neked melyik a legjobb.Vagyis nem neked, hanem a motorodnak.Nehogy magadra kend!Véleményem ill.tapasztalatom szerint számít a vezetési stílus is.Kíméletesebb vagy csutka gáz használat.
| |||
|
2013. máj. 20. 06:56 | Válasz | #390 | |
Csatlakozom Satyához,görgőt csúszkát én sem kenek,csak takarítom évente egyszer télen,és ragyogóan mükszik...
| |
© R.Gábor | 2013. máj. 20. 07:58 | Válasz | #391 |
Igazából ha jól olvastam ezeket kell zsírozni és mivel egy kisebb vagyon egy variátor szeretném mindenképpen megfelelően karban tartani. mindenkáppen kiprbálom.... Köszió | |
© R.Gábor | 2013. máj. 20. 08:01 | Válasz | #392 |
Ez gyárilag ide kitalált zsír? | |
2013. máj. 20. 09:43 | Válasz | #393 | |||
Igen, Putoline állítólag ezt pont ilyen helyekre találta ki. Próbáltam belinkelni, de nem tudtam... De Tyti találmánya sem rosszabb, Feco egy speciális kamionok nyeregszerkezetére való kemény zsirt szerzett régebben, csak az nekem elfogyott. Sok jó megoldás lehet. Én egyetlen eggyel vitatkozok, a gyári javaslatok ellen tenni. De nem kizárt hogy én tévedek. Mindenki a saját járművét ápolja, a biztonsága, az élete múlhat rajta hogy megbízható legyen. Kizártnak tartom hogy bárki is aki itt tanácsot ad, rossz szándékkal tenné. Mindannyian a saját tapasztalatainkra alapozunk, Te meg majd jól eldöntöd a Te motorodnak mi lesz hosszútávon a legjobb! | |||
| |||
© R.Gábor | 2013. máj. 20. 13:29 | Válasz | #394 |
Én annyiból látom a rézsprayben a fantáziát hogy ezt talán nem dolgozza ki maga alol a görgő és hosszabb távon fog kenni. A zsirral ha hagyományos akkor talán ez elkerülhetetlen hisz beszárad kitaposódik ragaszt és a görgő féloldalasan kopik agyon.... De igazából szerintem ennek az igazi titka valahol ott lehet hogy olajcserénél rápillantani. Ha van lehúzószerszám akkor pár perc szétszedni másik pár perc magasnyomásúval a nagyját kimosatni majd tisztára mosni benzinnel és újrakenni. |
2013. máj. 20. 14:01 | Válasz | #395 | |||
Így van. De el kell keserítselek, a görgők mindent kidolgoznak maguk alól. Részben gördülnek, részben csúsznak. Szacsa mondta, Ő híg zsírt tesz a varióba, leállítás után fél perccel (míg elpakol) kicsit ráindít ezáltal a lent lévő zsír fentre kerül és lecsorog az egész varióra. Ez is egy módszer. A száraz variónak is van előnye. Ki kell próbálni. De a takarításnak nincs párja! | |||
| |||
© R.Gábor | 2013. máj. 20. 18:49 | Válasz | #396 |
Vagy ami még a megoldás az a versenygörgő ami olyan műanyag bevonattal van ellátva ami védi a variót és a görgőt is. Az a baj csak hogy ezek a görgők már már varióárban vannak. Vagy betekerem havanna barnával...:D De igazából egy jó megoldásra voltam kíváncsi és azt szerintem meg is kaptam. Kopni így is úgy is kopik csak ezekkel a "modernebb kencékkel" talán tartósabb lesz. Elvégre ahogy írtam ezeket a motorokat évekre veszik a felhasználók hisz egyrészt amit megcsinál azt nem adja el másrészt meg az átíratási költség európai szabású.... Így csak megköszönni tudom a hozzászólásotokat és nem csalódtam.. Sokat segítettetek:D |
2013. máj. 20. 19:27 | Válasz | #397 | |||
Olyan a versenygörgő mint a J-Costa varió. Ezek mint a nevében is benne van, versenycélokra vannak tervezve ahol tétek vannak és pénzek mozognak. De azt se feledd ám el, hogy ott egy verseny, egy görgősor! Mint a F-1... Egy versenyhétvége, 6 gumiszett és iszonyat mennyiségű benya... Valamit valamiért! | |||
| |||
© satyapapa | 2013. máj. 20. 19:50 | Válasz | #398 | ||
mielött bármilyen célra zsiradékot,pasztát használunk megkell nézni a zsiradék fizikai,és vegyi tulajdonságait.Ha meggondolatlanul használjuk sokkal többet árthat mint ami haszna lehet. A fizikai hatások közül kikell emelni pl, a höterhelést .A zsiradékok sokkal lassabban adják le a höt mint pl a viz.Ez néhány esetben nagyobb üzemi höfokot idézhet elö. Vegyi tulajdonság esetében megváltozhat a zsiradék alkoto elemeinek hatása ,erös igénybevétel esetén fellépö höterhelés miatt. | |||
|
© jasa | 2013. aug. 09. 19:45 | Válasz | #399 | ||
Mivelhogy folyamatosan OFF-oljátok a MIX-et , ide írom: általában a normál állapotú, fiatalabb motoroknál 10w40, sőt a mostani moderneknél 10w30 a jó. Az idősebb, 10enix éves, kopottabb gépek inkább a 20w50 ásványival járnak. Egyébként pedig minden alól van kivétel.............de én inkább a bevétel híve vagyok | |||
|
|
|
|