Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Általános javítással kapcsolatos kérdések, karbantartás
Javítás, karbantartás típustól függetlenül

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Zsolt2008. ápr. 06. 18:15 | Válasz | #133 
Igen, a megoldás csak ideiglenes. Ki tudja, mennyire van berágódva. Amúgy meg van tán vagy 500 Ft!
Zsolt

gelilackó2008. ápr. 06. 18:06 | Válasz | #132 
Érdekes cicergő hangra lettem figyelmes lassú haladáskor,aztán nem hagyott nyugodni a dolog, hallásra a hátsó kerék nem hajtőmú felöli kerékcsapágy irányából hallatszott.levétel után igazam lett a csapágy porszáraz volt és eléggé fémesen siklott, kis zsirral megkenve visstaéve a zaj megszünt. Kérdésem,hogy ettöl függetlenül illik e a csapágyat cserélni mert már rossz vagy a zsirpótlás megoldást jelent a problémára?
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2008. ápr. 06. 17:03 | Válasz | #131 
Teleszkóp ügyben:
Alkatrész=>>www.italmondo.hu
és
Alkatrészlink 2
Ez utóbbinál nem látok árat, egy e-mail-t dobjál feléjük.
Amúgy egy sima ETZ hátsó telo pár ~ 30 ezer környékén mozog.
Zsolt

 © Gellért2008. ápr. 06. 13:41 | Válasz | #130 
Üdv mindenkinek!
Az lenne a kérdésem, hogy a gyári yamaha majesty 250 (1998 kiadás) hátsó teleszkopját milyen tipuséval lehet helyesíteni, ugyanis a gyári retentő sokba kerül.

tamas2008. ápr. 06. 10:34 | Válasz | #129 
Heeló Földi!
Debrecenből 10'000ft előlegért 29'200ft-os áron tudsz szíjat (gyári) venni. Kell az ülés alatti kódszám. Az én ajánlatom, a GORDINI M3 http://www.gordinim3.hu/
Büdipest m3-as kivezető szakaszán van, az első felüljáróról jól tátszik. A Szerencs utcánál meg tudsz fordulni, Neked motorral v. kocsival kb. 40 perc.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. ápr. 06. 09:33 | Válasz | #128 
Valmit nem hoz a gépem? Kinek volt defektje, vagy gondja a gumival? Nekem hiányzik valamiért a 121 és 122-es bejegyzés.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. ápr. 06. 08:31 | Válasz | #127 
A lényeg az, hogy szakműhelyben is ilyennel javítanak. Csak az drágább. Egy ilyen cucc, némi kézügyesség és gyakorlás után az út szélén is lehet véglegesre javítani. Mindezt úgy, hogy nem veszed le a kereket!!!
Zsolt

 © jasa2008. ápr. 04. 00:34 | Válasz | #126 
Boltban nem láttam, de a Dinka hátsó gumiját ilyennel gyógyítgatták a szervízben. (1 lyuk 1 ezer, ebben meg talán 5 db tömítőkanóc van ?) Rövid távra, pár ezer km-re biztosan jó, de persze függ a lyuk méretétől is. Én spórolni akartam,folt hátán folt, aztán csak csere lett a vége, emlékeztek....?
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Zsolt2008. ápr. 03. 21:35 | Válasz | #125 
Defektjavító szett: Link Szerintem kínai ez is, mint szinte minden. Valaki látta már ezt valahol boltban, piacon, stb?
Zsolt

 © Zsolt2008. ápr. 03. 20:58 | Válasz | #123 
Defektjavításhoz itt egy link (elmagyarázza mindkét módszert): Link
Zsolt

tamas2008. ápr. 02. 19:37 | Válasz | #120 
Szia Dumber! Én most nézte utánna az új ferrodó tárcs itt Egerben 8500 ft, én ezt fogom megvenni.

Béla! Töltsd föl rendesen, és mérj rá mésnap villamossági szerelőnél hogy tölt-e rendesen a generátorod, mert normál esetben a Majestyk töltése alul van méretezve, max 2 hónapot bír normál használat mellett is. Egyébbként ha teljesen kisült az akksid télen, ez 1,8 V cellánként, ill. 6x1,2V az 10,8V. Ha ez alatt van két nap után, sikerült kinyírni. Már én is túl vagyok rajta, csak én túltöltöttem...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 madaraszbela2008. ápr. 02. 17:44 | Válasz | #119 
Sziasztok!
Most derült ki hogy nem működik rendesen a töltésem. Kb két naponta újra kell töltenem az akksit, pedig fél éves. Valaki szedte már szét a generárort? Hol kezdjem?
Köszi előre is a segítséget.
Üdv. MB

 dumber2008. ápr. 02. 13:16 | Válasz | #118 
Váúúúúúúúú, ez gyors válasz volt, nagyon köszönöm! Megyek is vásárolni, szerelni, motorozni! :-)

 © Zsolt2008. ápr. 02. 13:08 | Válasz | #117 
Dumber! Üdv a fedélzeten!
Első tárcsát bontva vegyél,újonnan nagyon drága.
------------------------
Lakihegyi motorbontó
2315 Lakihegy, Rádió utca 51/b Tel./fax 06/24/475-383
www.racsidepo.com 06/20/9-352-002
racsidepo@invitel.hu skype:racsko laszlo
msn racsidepo@invitel.hu
------------------------
Leonardohoz és 125-150-200-as Scarabeohoz bármilyen bontott alkatrész legolcsóbban az országban, magyarországi és olaszországi raktárról, postai utánvétellel is max. 2 napos határidővel.Teleszkópok, karosszériaelemek, lámpák, indexbúrák, olajszűrők újjonnan is. Főtengelyek, hengerszettek, hengerfej, kuplungok, Rotax 125-150-és 200-as hoz, karbik, gyújtások, stb minden.250-es blokkk bontva Leonardohoz és majestyhez.180-200VXR blokkokból minden(Runner125-180-200, Atlantic, X9 200). megye/város: Pest megye
telefon: 06306084361
-----------------------------
Betét meg ez kell: Betét link
A fővárosban bármelyik robogós boltban valószínűleg tudnak belőle adni. 2,5-3 rúgó.
Zsolt

 dumber2008. ápr. 02. 12:49 | Válasz | #116 
Sziasztok!
Pár napja én is boldog Maja (250) tulajdonos lettem, nagyon tetszik a moci! :-) Ellenben sajna már egyből első fékbetéteket, ill. féktárcsát kéne cserélnem. Tudnátok segíteni, hogy Budapesten hol tudnám ezeket jó áron beszerezni? Köszi előre is!

 © me.istvan2008. ápr. 01. 23:00 | Válasz | #115 
Hahó!Most épp P.bányán lakom,micsoda véletlen.A légszürö kérdést már megoldottam,egyébként olyan piszkos volt hogy azt már hiába fújattam.A szerelö dolog érdekel,ha aktuális lesz kereslek.

tamas2008. ápr. 01. 21:00 | Válasz | #114 
Megnézefettem, de nekem olybá tűnik a dolog, mintha ki lehetne fúvatni levegővel. Vagy talaán megsérült a papírszűrő?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. ápr. 01. 20:50 | Válasz | #113 
Hát elég érdekes. De nekem úgy tünik, azt írja hogy levegővel ki kell fújni a port belőle. Kiszakítottad, vagy más okból akarod kicserélni?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. ápr. 01. 20:38 | Válasz | #112 
Hahó szomszéd! Itt vagyok! Nem vagy tán apci? Mert én igen...
Szóval ha szerelő kell, van. De belenézni maszek úton is érdemes, sokmindent lehet látni ha a variátorházat le tudod venni. Odahaza is megoldható. Maga a szíjcsere lehet hogy km függő, de ami nekem 20e az Neked lehet hogy 30. Érted nem? A légszűrő igen bosszantó. Mé van ennek kétoldali légszűrője?! Annyira sok levegő nem kellhet bele hogy egy oldalról ne tudja kiszolgálni! Érdekes. Meglesem a manualját...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. ápr. 01. 20:37 | Válasz | #111 
Hahó szomszéd! Itt vagyok! Nem vagy tán apci? Mert én igen...
Szóval ha szerelő kell, van. De belenézni maszek úton is érdemes, sokmindent lehet látni ha a variátorházat le tudod venni. Odahaza is megoldható. Maga a szíjcsere lehet hogy km függő, de ami nekem 20e az Neked lehet hogy 30. Érted nem? A légszűrő igen bosszantó. Mé van ennek kétoldali légszűrője?! Annyira sok levegő nem kellhet bele hogy egy oldalról ne tudja kiszolgálni! Érdekes. Meglesem a manualját...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. ápr. 01. 19:40 | Válasz | #110 
Helló szomszéd! Végre itt is valaki!
Keserves lehet ez az alkatrész kérdés. Magánvéleményem az, hogy ne bántsd addig, amíg kifogástalanul megy. Lehet hogy Neked az a 20'000 30 lesz. Ez nem jelenti azt, hogy ne nézd át az egészet. Konkrétan azt ajánlom, hogy amit lehet, és bizonyosan többet kap, azt szerezd be. Ezek a szíj, és a görgők. Ha nem kapol, baj van. Belenézni akkor is érdemes. Több lehetőséged is van 1: megnézed magad. 2: motorozz le Egerbe ha jobb idő van, (eggyezteteünk egy időpontot Korózs Peti barátommal, az én motromat is Ő hozta Olaszországból, ha nagyobb gondom van. hozzá fordulok, egyébbként autószerelő a szakmája) és levesszük a variátorházat, kitakarítjuk, és átnézzük. Rögtön látszik a szíj kopása, mérhető is, valamint be lehet kukkantani a variátorba, hogy a gergők mennyire kokkák. Ha szép gőmbölűek, no problem, hajts tovább. Van Debrecenbe egy motorosbolt, Yamahások, a sógor szombaton megy le, külj egy cikkszámot, megkérdezi a szíjat. Nem kis lóvé lesz. A 250-es re is 15'500 a gyári... Az ATHENA nem gyárt erre a tipusra? Egyébbként terem itt jó szerelő is...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © me.istvan2008. ápr. 01. 16:15 | Válasz | #109 
Sajnos nics a pinkmotors-nál a 400-as Majesty-hez szij.(Egyébként ez a problémám a 400-sal.Volt egy 250-sem ahoz mindent lehetett kapni,ráadásul egy burgman 400-hoz feleárban megvan minden szervizalkatrész mint a Majesty-hez.

 © me.istvan2008. ápr. 01. 11:16 | Válasz | #108 
Üdv jasa!Sajna nem szivacsos,ráadásul mind a két oldalon van levegöszürö+a hajtómüházban mégegy(amit elég csak tisztitani).Az vele a baj hogy a szürök egy müanyag házba vannak belesütve.Utángyártott sajnos nincs,de rajta vagyok a probléma megoldásán.Egyébként köszönöm a segitséget,ha aktuális lesz keresem Tamást!

 © me.istvan2008. ápr. 01. 11:00 | Válasz | #107 
Köszönöm Zsolt!Érdeklödök a pinkmotorsnál!

 © Zsolt2008. ápr. 01. 10:57 | Válasz | #106 
Alkatrészügyben ők a jók: www.pinkmotors.hu
Zsolt

 © jasa2008. ápr. 01. 10:52 | Válasz | #105 
Hoppá, míg írtam befutottak a levelek: Hozzád legközelebb Tamás van (Eger) biztosan tud segíteni és úgy tudom szerelője is van. Az alkatrészárak tényleg húzósak, a 400-as meg nem kispályás gépezet....Bocs, de a légszűrő nem szivacsos ? miért kellene azt évente kétszer cserélni ? egy jó alapos, gondos kimosás és utána enyhe beolajozás is megteszi.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2008. ápr. 01. 10:41 | Válasz | #104 
Üdv! Ne haragudj, de hogy vársz konkrét segítséget, szerelőcímet, ha nem írod meg hol laksz?(zala-bp-szabolcs, vagy talán mindegy ?)
Magánvélemény: a szíj érzékeny dolog, fontos hogy jó legyen mert ha szakad..... azért a km-en kívül a használat módjátől is függ a szíj állapota, tehát célszerű, ha szakértő szem nézi meg. A szíjcserével nem jár együtt kötelezően beavatkozás a variátorgörgők illetve, a kuplung(rugók, pofák) esetében, de ha már egyszer le van bontva, célszerű megnézni az állapotukat. Majd a többiek is elmondják a magukét !
A szerelőválasztás meg nagyon bizalmi kérdés (majdnem mint az orvos ) nehéz általános szabályt mondani,illetve konkrét segítséget adni: a névjegy rovatban láthatod, ki hol lakik....
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © me.istvan2008. ápr. 01. 10:26 | Válasz | #103 
Heves megyében,Hatvan környékén lakom!Azt nemtudod véletlenül hogy ezek az alkatrészek hozzávetölegesen mennyibe kerülhetnek,és hol lehetne megrendelni öket,mert én már a márkaszervizet föl sem merem hivni,mert 3db gyári lev.szüröre 30000ft mondtak,amit nekem 2x kell cserélnem egy szezonban.Elöre is köszönöm!

 © Zsolt2008. ápr. 01. 10:10 | Válasz | #102 
Üdv me.istvan! Szíjcserénél persze érdemes a görgőket is cserélni, mást nem kell. Szervízbe vinni nem létfontosságú, átlagos robogós szervizek is elboldogulnak vele. Azt, hogy hová vidd, az határozza meg, hogy hol laksz. A csapatunk elég rendesen szét van szóródva az országban,én pl. Nyíregyházán tudok szerelőt ajánlani.
Zsolt

 © me.istvan2008. ápr. 01. 00:01 | Válasz | #101 
Üdv.Mindenkinek!400-AS Majestyt használok már 2.szezont kezdem vele a legnagyobb megelégedésemre.Mostanában föllapoztam a karbantartási könyvet,és láttam 20000km-nél ékszijcserét ir elö,abban kérném a segitségeteket hogy hová lenne érdemes szerelőhöz vinni(nem fontos márkaszerviz),aki lekiismeretesen dolgozik és érti is a dolgát,valamint szijcserénél még mit kell általában cserélni(görkök,stb)?

 © XS2008. márc. 19. 22:39 | Válasz | #100 
Köszi mindenkinek a válaszokat!

A közeljövőben megoldom a problémát, csak a jó sok hely hiányzik még a szétszedéshez. :-) A szín nálam nem lilás, hanem pirosas-bordós, de majd küldök képet, az a biztos. Hogy milyen gazdája volt korábban a gépnek nem tudom, de sajna eddig én is csak tankoltam a vasba, meg olajat cseréltem, és persze fékbetéteket, gumit meg már féktárcsát is. Kicsit elhanyagoltam, de mostanság majd rendbe rakom. Szóval nagy eséllyel én tehetek a csapágy berágódásáról. :-(

TopJoe2008. márc. 19. 22:18 | Válasz | #99 
Akkor Tamás a te szemed EGA de az enyém már VGA módban működik.Egyébként tényleg lilás a motor.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2008. márc. 19. 21:43 | Válasz | #98 
TopJoe! Te nem tudtad hogy ilyen szín nem létezik, hogy metálbíborlila?! A férfi 16 színt lát, mint a windovs alapbeállításban. Sajnos én is így vagyok ezzel.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gelilackó2008. márc. 19. 20:23 | Válasz | #97 
Valamilyen szintem buheráló típus vagyok csak most jelen pillanatban sem időm sem energiám rá.max a szemrevételezésre lenne időm de megpróbálok valamelyik 7végén sort keríteni rá.végül is összegben nem annyira nagyon vészes.Mondjuk a kuplung rugó cserét inkább szerelőre bíznám.A többivel talán megbírkozom én is némi szerelési rutint összezsdtem én is a jó kis ladás korszakomból:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

tamas2008. márc. 19. 15:14 | Válasz | #96 
Szia XS-Peti! Már meg is van a kért infó, a szétszedett kormányfejről meg van 3 kép a teleszkópjavítás rovatban a dokutárban, mert alulról nem jött ki a teló és fentről kellett szétszedni. Én is akkor zsiroztam le, de az enyém nem volt berágódva. Viszont száraz volt mint a puskapor. Neked viszont szét kell szedned, bár a motoros múltadat elnézve nem fog gondot okozni! Jó munkát!
Ja, ha szétszeded, nem engedd fejre a kormányt, mert én leengedtem, és a fékem lelevegősödött. Kis kellemetlenségtől megkíméled magad!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. márc. 19. 15:06 | Válasz | #95 
XS! Üdv a fedélzeten! Neked ez kell:Link1
Mivel pesti vagy nem lesz nehéz keríteni, hiszen ez egy vidéki üzlet és itt is lehet kapni. Mellesleg én is ajánlom a Pinkmotors-t Tatabányán.
Itt egy budaörsi üzlet: Link2 És egy másik (itt van olcsón kuplung és k.harang): Link3
Máskülönben elég szuper kis társaság csapódott itt össze, ha gondod van dobd ide fel, talán tudjuk a megoldást!
Zsolt

TopJoe2008. márc. 19. 08:34 | Válasz | #94 
HA MEG KELL NÉZNI VALAKINEK VALAMIT A PINK MOTORSBAN AZ SZÓLJON NYUGODTAN ITT VAN A SZOMSZÉDSÉGOMBAN.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

TopJoe2008. márc. 19. 08:29 | Válasz | #93 
Korrekció korrekciója: nem 2000-es hanem 2001-es és mint a forgalmiból megtudtam nem metálbordó hanem metálbíborlila.Apropó, tudod miből készül a cavinton? Hát NEFELEJTSBŐL.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © jasa2008. márc. 19. 00:07 | Válasz | #92 
Korrekció: nem a javítás , hanem az "adok-veszek" rovat 15 hsz, és nem 200-es hanem 2000-es, és szintén metálbordó..
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2008. márc. 19. 00:00 | Válasz | #91 
XS : Üdv a fórumon ! Hogy fogjuk megkülönböztetni a gépeiteket ? ToppJoe-nak is 200-es Majája van, a galériában megnézheted (ha akarsz Te is küldhetsz képeket, (Admin)Zsolt felteszi. Milyen gazdája lehetett a gépezetnek korábban, ha így berágódott. Egy friss alkatrészcímet épp most találhatsz a javítás rovatban.

Béla: köszönöm és bocsi, valami dereng, hogy akkoriban írtál párszor....(tudod mindig elfelejtem bevenni a Cavingtont...ezért aztán néha jó ha belekukkanthatok a Névjegy rovatba.
NKG-t (Nagy Közös Gurulást) már télen tervezgettünk, ha igazán jó idő lesz, és találunk időpontok ami minél többünknek megfelel. A helyszin meg talán Eger környéke lenne, bár erről nem én vagyok illetékes szólani....
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © XS2008. márc. 18. 22:46 | Válasz | #90 
Halihó!

Segítségeteket kérném. 250-es 2000-es új kasznis gépem kormánycsapágya halott, lassan már csak egyenesen lehet menni vele, annyira be van rágódva. Ötlet valakinek, hogy honnan milyet lehet beszerezni? Nem néztem még utána, így a gyári új árát sem tudom, de hátha valakinek valami ötlete. Köszi.
XS

tamas2008. márc. 18. 21:36 | Válasz | #89 
Lackó! Nem tudom mennyire vagy buheráló tipusú ember, de ha van kellő műszaki érzéked tényleg sokmindent megcsinálhatsz. Az user manuálban pedig van olyan célszerszám, amivel le lehet venni az álltalunk légkulccsal kalapált alkatrészeket. Mellesleg jegyzem meg, hogy szintén az user manual 125. oldalán mind a variátor, mind a kuplungharang lehúzásához 60 Nm-es nyomatékot ajánl. Ezt pedig légkulccsal ugyan ki lenne képes produkálni? Hozzávetőlegesen még csak-csak, de hogy pontosan?! Persze én is légkalapáccsal tettem fel...
Egyébbként jobb gumiszerelőműhelyek alu könnyűfémfelniket nem is tesznek fel, csak nyomatékkulccsal. Ez van.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. márc. 18. 15:41 | Válasz | #88 
Gelilackó: igen. Plusz fel kell szabályoztatni a harangot is. Árak kb: görgő-3 ezer, szíj-4 ezer, rúgók-3 ezer, esztergálás-1 ezer.Ennyi. Ha magad csinálod nincs mukadíj.
Jasa: nem mindíg kell légkulcs, van ennek elektromos változata is, kisgép kölcsönzőkben lehet kibérelni
madaraszbela: a hátsó keréktengely és alátétei sorrendjét a service manualban nézd meg. Az a tuti.
Alkatrészben csak a tatabányai Pinkmotors-t ajánlom.
Zsolt

 madaraszbela2008. márc. 18. 10:48 | Válasz | #87 
Hol szoktatok alkatrészt vásárolni? Pesten tudtok valami normális helyet?

 madaraszbela2008. márc. 18. 10:21 | Válasz | #86 
A rúgó erejét talán onnan lehetne lemérni, hogy mikor csak a motorfék lassítja a gépet, akkor nektek milyen sebességnél engedi el a motor forgatását a kuplung(remélem érthető voltam). Írjátok meg légyszi, hogy mennyit mutat a kilóméter órátok. Nekem ha jól emlékszem olyan 20-25-öt mutatott. Ezért csinálja, hogy induláskor még nincs a motornak ereje, olyan alacsony fordulatnál kapcsol a kuplung.

 madaraszbela2008. márc. 18. 10:14 | Válasz | #85 
Jasának.
Már bemutatkoztam valamikor november tájékán. Egyébként maya 250-em van és Olaszból lett hozva. Nekem nem volt meg a számla. És 97-es évjárat.
Pesten lakom és mindennapi munkába járáshoz kell a moci.
Majd ha jó idő lesz esetleg szervezhetnénk egy Mayás találkozót ha van kedvetek, valami olyan helyszínen ami nagyából mindenkinek elérhető közelségben van.

 madaraszbela2008. márc. 18. 10:09 | Válasz | #84 
Én is a kuplung rúgóra gondoltam. Nehéz kicserélni?
Kb mennyi idő és kell e hozzá célszerszám?
Mikor a hátsó kereket leszedtem találtam benne egy nagy méretű alátétet, ami sehogy se passzolt bele. Akkora méretű mint a csapágyban levő porvédő gyűrű, de nem az, és nem is illik bele. A csapágyat egyébként nem kéne hogy védje ilyen porvédő gyűrű? Kell zsírozni ezt a csapágyat(ami a bordás tengelyt tartja)? Lehet, hogy ez okozta a morgó hangot???

 © jasa2008. márc. 18. 09:51 | Válasz | #83 
MINDET KELLENI éppen nem kell, csak ha bőven van zsetonod.....csak azt cseréld ami szükséges. A görgő és szíj állapota szemre is látható, a rugóé (talán) kevésbé. Többek egybehangzó véleménye alapján a vibrációban inkább a görgő, illetve a kuplung (rugó, harang, betét) lehet a ludas. A görgőcsere egyszerűbb, csak LÉGKULCS kell hozzá (az a bizonyos emlegetett gumis.....) a kuplung téma már inkább szerelőt, szakértelmet kíván (szerintem).
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

gelilackó2008. márc. 18. 08:49 | Válasz | #82 
Akkor tehát ha jól értelmezem a görgőket a szíjat és a kuplung rugót kellene kicserélnem?
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2008. márc. 17. 21:54 | Válasz | #81 
Itt a kulcs:" Valószinűleg túl alacsony motorfordulatnál már fixre zár a kuplung.."
Nekem is ez a bajom, kis fordulatnál már fix, ill, nekem a sztenderre húzva alapjáraton időnként forgatja a hátsókereket, pedig mindannyian tudjuk, hogy nem kellene. A kuplung rúgót is cserélni kell tehát, nem nagy költség. Viszont addig is induláskor ne húzd tövig a gázt, mert a morgás -biztosan Te is hallod ilyenkor- kinyírja a főtengelyt, hiszen küszködik a motor. A kuplungnak 2100-2700 f/perc között van a kapcsolási és oldási pontja, amit persze nehéz megállapítani, hiszen nincs a gépen fordulatszámmérő. Apropó! Nem tud valaki olcsón utólag beépíthető, kijelzős (vagyis digites) fordulatszámmérőt valamerre?
Zsolt

 © Luki2008. márc. 17. 19:55 | Válasz | #80 
Nekem gorgo es ekszij csere utan teljesen megszunt a vibracio.Szerintem ez nalad is segitene.

gelilackó2008. márc. 17. 19:23 | Válasz | #79 
Ezek közül csak a vibráció az egyetlen tünet amit tapasztaltam simán megy 120-125 öt lámpánál 60-ig nem fognak meg megy mint a rakéta:)Lehet idén me foglakozom már vele most eléggé besűrűsödött a munkám a 7 végéket meg nem akarom ezzel tölteni amig csak ennyi a baja inkább lehet ezta szezont végig csinálom vele aztán a jövöre a leálláskor kicserélek felszabákyoztatok megjavítok mindent:) idén csak benyát meg olajat szeretnék bele tölteni :)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

tamas2008. márc. 17. 19:11 | Válasz | #78 
Tapasztalataim, melyek egybeestek Zsolt előzetes "jóslataival":
-Alacsony végsebesség. Ok: Kopott szíj.
-Vibráció induláskor Ok: Kopott variátorgörgők, ill. oválra kopott, v. elnyúlt kuplungharang. Luki csak a variogörgőket cserélte, és megszünt a vibráció.
-Lassú indulás Ok: A kuplung ferodolbetétei nem érnek hozzá teljes felületen a haranghoz, ezálltal nem képesek átadni a hatjást, ill. ha ezek kopottak, a jelenség ua. Nekem a harang felszabályozása után szabályszerűen hozzá kellett csoszolni a haranghoz őket. 3X szedtem le a harangot, de megérte. Rakéta.
Ezeket szemügyre is tudod venni, mert a variátorházat le lehet szedni a garázsban is, csak összerakáskor szigetelni kell hogy a víz ne jusson be. Ha meg van gumis haverod, náluk le lehet kapni a variátort, nem kell szerelőnek lenni hozzá, ha elég óvatosan szeded szét, és odafigyelsz, biztos hogy össze fogod tudni rakni. BÁTORSÁG!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gelilackó2008. márc. 17. 18:26 | Válasz | #77 
Én is azt mondiom nem véletelenül van a gumiknak forgás iránya.
Ma sor került nekem is a plexi levágására és gyakorlatilag a változás turbulenciában nem de zajban mérhető bár ez sem lett jeletősen nagyobb ráadásul a nyitott sisakomban,viszontm ivel két helyen el volt törve most ott hagytam a pleximet a srácnál ragasztásra,és pleko nélkül jöttem haza :) a gép külseje nagyon vagány lett.) mint a honda forza a kis plexijével :) de hadd ne mondjam 80 nál tolta mellkasomat a szél:)
Honnan lehet észre venni ha a hajtáslánc estelegesen felújításra szorul?/szíj,görgők kuplung/vannak speciális tünetek ?
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2008. márc. 17. 17:19 | Válasz | #76 
Akkor sorban:
A gumi nem jó ha fordítva van ( az okot már a többiek leírták)
A véglehajtásban nics nivópálca, beöntéskor kell a megfelelő mennyiséget beönteni és oké 10e. kilométerig
A hűtőbe fagyálló kell, ha cseréled vagy utántöltöd érdemes erre figyelni
A hőfokmérő nekem se mozdul meg, ez típushiba, de ha a folyadék szintek rendben vannak nyugodtan menj vele. (én 2 éve így járok, máskülöben a karburátornál kell légteleníteni a rendszert, ezért nem érdemes szétszedni)
Kuplung: harang finom felszabályzása és rúgócsere (2800 Huf yamaha boltban)
Én most ez utóbbit csinálom!
Zsolt

tamas2008. márc. 17. 15:20 | Válasz | #75 
Hali Béla!
A forgásirány nem mindegy. Ha egy tócsából kitolod a motort, látni fogod hogy a minta feladata a gumiköpeny alól kiszorítani a vizet. Ld: F1 Nagy tempó. száraz út, tükörsima gumi. Minél simább, annál jobb a tapadás. Viszont ha csak pár csepp is esik, rohannak a boxba intermediat, v. komolyabb esőgumikért.Most ott tartassz, hogy vízre szaladva pont begyüjti a csúszásért felelős anyagokat. Már csak azért is fordísd meg hamar, mert 2-300km alatt a Jasa álltal említett szálak "beálnak" és azután a megfordított menetirányból következő fordított terhelés miatt elpattamhatnak, ettől lesz a gumi oldalán kis duci dombocska, ami igen veszélyes. Ha gumis tette fel a gumit, és sokat mentél vele, ragaszkodj hozzá, hogy adjon egy újat.
Autók esetén sem szabad a gumikat akárhogy forgatni, az egyszer beállt forgásirányt nem szabad variálni. Ha ráteszed a kezed a gumi felületére, és megsimítod, és az nem sima, hanem már vannak a forgásirányoddal szemben "kis tarajak" akkor késő. Sokat futott autók kerekén nézd meg, hogy mit kell keresni. Nem tréfadolog, az életed múlhat egy kicsúszáson!
A lassan elért 40-es tempó valóban a kopott, vagy nem fogó kuplungra utal, a variátorjavításnál van róla kép, érdemes belenézni. Nekem 0,38mm ütése volt a harangomnak, utánna meg be kellett szabályozni a ferodolbetéteket a felesztergált haranghoz. Azóta megy mint a mérgezett egér, és kilő.
A hajtóműben valóban az olajcsere a megoldás, az tuti. Legalább tisztába jössz a dolgokkal. A motorolajat is cseréld le, ha még nem tetted meg. Úgy van ahogy Jasa is írta, nyitogatjuk a fekete dobozt, de én 8 hónapja csak a pofonládát találom.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. márc. 17. 13:02 | Válasz | #74 
Béla, ha már "megérkeztél" örömmel vennénk egy kis bemutatkozást, az aktuális helyen. Természetesen nem kötelező, még csak nem is ajánlott, de azért jólesne.....
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2008. márc. 17. 12:50 | Válasz | #73 
"ékszik" = ékszíj, egész pontosan meghajtószíj
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2008. márc. 17. 12:46 | Válasz | #72 
Folytatás: én úgy tudom a hajtóműolajnak nem szokott szintjelzője lenni. "Új" gépnél az a legtisztább (ha cseréled az egészet. A minőségről éppen mostanában sok szó esett (én is kicseréltem 80w90-re).
A "40-ig lassú gyorsulás" témáját én másképp látom, éppenhogy arra utal hogy nem fog a kuplung (pl. mert kopott, vagy egyenetlen ? )vagy esetleg kopott ékszik vagy görgő is okozhatja, hogy alacsony fordulaton rosszabb az erőátvitel. A Te géped sem "mai gyerek" ki tudja a taljánok mikor szervizelték utoljára, mennyi km lehet benne stb. ....egy használt gép vétele mindig valamennyire "fekete doboz" . Ezzel a témával mindegyikünk élesben találkozott már, a fél fórum erről szól fél éve.... Ez csak az én véleményem, majd a többiek is megmondják az őszintét.....
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2008. márc. 17. 11:40 | Válasz | #71 
Üdv: örülök hogy révbe értél a "papírmunka" terén. (melyik évjáratúa gép, 96-97 ?)
Eléggé pancser dolog egy gumistól, fordítva szerelni !!!Szerintem sajnos nem mindegy - mégha a mintázatból nem is látszik - a kordszálak a gumiban úgy vannak szőve, hogy célszerű tartani a forgásirányt. De majd a többiek is leteszik a garast....(egyébként nekem is Heidenau gumim van, ez az NDK-s Pneumant "utóda" de már igazi NÉMET, és elég mérsékelt árú. Jónak mondják.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 madaraszbela2008. márc. 17. 07:45 | Válasz | #70 
Egyébként jó a gép, bár 40-ig nagyon lassan gyorsul. Valószinűleg túl alacsony motorfordulatnál már fixre zár a kuplung, és 40 környékén érkezik meg az erő. Legalább keveset fog fogyasztani, bár így piros lámpánál kevésbé tudok kilőni. Ja a hőfok mérőm nem mutatott, lehet, hogy rossz a termosztátom, vagy nem hajtja a vízpumpa rendesen a vizet. Megnéztem fel van töltve vízzel. Ezt még vizsgálgatni kell.

 madaraszbela2008. márc. 17. 07:25 | Válasz | #69 
Sziasztok!
Megvan a rendszám végre. Pont egy hónap alatt sikerült elintézni 106000-be került, és nem is volt annyira brutál, mint amire készültem. Sajnos most vettem észre hogy a gumis rossz menetirányba rakta fel a gumit. Kérdésem, hogy lesz e baja a guminak attól, hogy így használom? Teljesen szimmetrikus a gumi mintázata, (heidenau) Az olaj mennyiségét hogy tudom megnézni a hajtóműben? Csak ha leengedem?
Üdv. MB

 © Luki2008. márc. 12. 13:54 | Válasz | #68 
Jasa!En is 10W40-est tettem a hajtomube,de nem celszeru motorblokkba valo olajat hasznalni.Letezik ugyanis ilyen viszkozitasu,kimondottan hajtomuolaj is.Az megiscsak erre lett kifejlesztve.Ilyen pl.a Motul Transoil Expert,ami egy nagyon jo minosegu,eszter-bazisu szintetikus olaj.

 © jasa2008. márc. 12. 10:10 | Válasz | #67 
Tamás + Zsolt : köszi, rendben.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Zsolt2008. márc. 12. 09:12 | Válasz | #66 
Jasa: a Béla problémája a hajtómű morgása. A gyári motorolaj biztos, hogy optimális választás, de az ő gondjára nem jó megoldás. Mindenképpen "vastagabb" olajat kell használni, hogy a kopottság miatti morgás elmúljon. Ha nagyon morog csak ilyen mehet bele, ha egy kicsit akkor lehet keverni őket fele/fele arányban. A legjobb megoldás a véglehajtás cseréje lenne, de a csillagászati ár miatt nem ajánlom. Mindenesetre az általam javasolt megoldással még simán le fog futni a gép 40-50 ezret!
Zsolt

tamas2008. márc. 11. 22:06 | Válasz | #65 
Gaz-69-es múltam idézi a fent /lent/ leírt értekezés. Eset: terepválltó, csapágycsere, olajcsere. Madárfütty 50-től, visítás 70-től, süketülés 80-tól. Sűrűbb olaj, tök csend odabent, és minden OK. Komoly dolog amit a gyártók írnak, de számomra a tapasztalat néha sokkal célravezetőbb eredményeket produkál. Nem szabad elfelejteni, hogy ezek nem új gépek, és bizony olyan gazdik is lehettek előttünk, akik elnagyolták a gondoskodást. Jobb ha mindenki kitapasztalgatja a saját verdáját, és akként önti az olajat. Ld:TopJoe mocija. A gyártó álltal ajánlott olajak lehetnek a kiindulási pontok, a többi meg jön. Uff!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. márc. 11. 14:31 | Válasz | #64 
bocs az első szó felesleges volt.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2008. márc. 11. 14:29 | Válasz | #63 
kontroller Hát ez a hajtóműolaj-ügy kócos egy kicsit. Én a korábbi gépekbe (Peugeuot, Dink) mind ilyen 80w/90-es hajtóműolajat tettem hátra, mert azt tanácsolták, és a kezelési füzetükben is az volt. Ez a fajta a számozásból is láthatóan jóval sűrűbb. A burgi "service manual"-ja meg 10w/40-t ír, egyezően a motorolajjal!!! (szót fogadtam neki) Több burgmanus is hasonlóképpen teszi a fórumon. A Yamaha is közel motorolaj szintűt ajánl (10w/30)ha jól gondolom. Zsolt szerinted meg jobb a sűrűbb. Nem tudják a gyárak, mi a jó a gépükbe ? A kopottabb szerkezet ennyivel másabb olajat igényelne, vagy ennyire mindegy a viszkozitás, nem hinném ? (Az világos hogy ne vegyünk "gagyi" olajat, a minőség ára megtérül) Mi az optimális megoldás ?
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Zsolt2008. márc. 11. 08:59 | Válasz | #62 
Elvileg a gyári ajánlás a 10W30 motorolaj. Nekem az a tapasztalatom, hogy mivel hamar felmelegszik, ajánlott a sűrűbb olaj alkalmazása. A hajtás akkor nem károsul, ha spec. olajat használunk helyette. ilyen pl: Link Mivel a majába 2,5 dl kell, így 2 tubust szükséges venni. Nekem az összes 50ccm-es robogómban ez van. A majámban én meg nyáron fogom átcserélni ilyenra. Elvileg ennek az olajnak a specifikációja ua. mint a MOL Hykomol K80w90-nek. Az olcsóbb és több van benne, de inkább vegyél márkásat. 10 e. km-enként kell csak cserélni.
Zsolt

 © Luki2008. márc. 10. 16:32 | Válasz | #61 
Hat akkor van olyan hogy Motul Scooter Gear 80W90,1.5 decis tubusban aruljak,az ugy tudom hogy surubb mint amit ajanlottam,de szerintem kerjuk ki Zsolt velemenyet.

 madaraszbela2008. márc. 10. 12:15 | Válasz | #60 
Sziasztok!
Zsolt azt írta hogy sűrűbb olaj kellene bele, hogy ne morogjon. Az milyen lenne szerinted?

 © Luki2008. márc. 10. 12:11 | Válasz | #59 
Szia Bela!En evek ota Motul olajakat hasznalok a motorjaimhoz,mivel eleg nagy kinalatuk van kimondottan motorkerekparokhoz kifejlesztett olajokbol.A magyar honlapjukon van egy tanacsado is ahova beirod a motorod tipusat es kiad neked 2-3 lehetoseget.Hajtomube a legjobb minosegu Motul-olaj a Motul Transoil Expert es 2.5 deci kell a gepedbe.Sajnos csak 1 literes kiszereles van belole de nem olyan veszes az ara(kb.3000 ft)

tamas2008. márc. 10. 10:50 | Válasz | #58 
Szia! Gratulálok, örülök hogy minden összejött, jó hallani hogy bővül a tábor. A hátsófékedről annyit, hogy mivel dobfékes a géped, azt bizony fel kell szabályozni, mert a folyamatos használattól nem lesz jobb, csak romlik a helyzet. Vannak akkora esztergapadok, ahova a Te hátsókerekedet be lehet fogni, a gumi leszerelése nélkül is, ilyenek a kamionszervizek is pl. ahol a féktárcsákat húzzák fel. Az majd kisimitja Neked, de a fékbetét az nem fogja.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 madaraszbela2008. márc. 10. 10:03 | Válasz | #57 
Az előbb hajtóműt írtam, természetesen a véglehajtásra gondoltam. egyébként ez az olaj mit ken?(fogaskerekek?)
Üdv. MB

 madaraszbela2008. márc. 10. 10:00 | Válasz | #56 
Sziasztok! A moci átment a vizsgán, bár háromszor mértek rá a hátsó fékre. olyan hullám vonalat rajzolt a műszer, hogy ha megbukott volna hát nem csodálkoztam volna. (egész nyáron hátsó fékkel lassítok majd, hogy helyre álljon.) A hajtóműbe milyen olajat rakjak, mit javasolsz? Mennyi kell bele?
Üdv. MB

 madaraszbela2008. márc. 04. 13:12 | Válasz | #55 
Köszi a segítséget kipróbálom.
Üdv. MB

 © Zsolt2008. márc. 03. 13:37 | Válasz | #54 
Akkor sorban: az akkut ennél a típusnál normál használat mellett is fel kell tölteni kb. két havonta. A generátor elvileg bírná tölteni, de mivel folyamatosan ég a világítás a töltésre kevés energy jut. Az akkura jó lenne rámérni alapállapotban valamint kb. fél gáznál. A hátsó keréknél nézd meg, hogy az anya meg van-e húzva rendesen. Valószínűleg nem fut központosan a kerék, a bordástengelyen lóghat . Ha meghúzás után is ezt csinálja vedd le a kereket, 180 fokkal fordítsd el és újra húzd meg. Kíváncsi vagyok, hogy így csinálja-e. A hátsó keréknél a morgás a véglehajtásból jön. Gond itt nincs, használj sűrűbb olajat.
Zsolt

 madaraszbela2008. márc. 03. 11:16 | Válasz | #53 
Szia!
Az akkumulátor feltöltése után ment rendesen. Viszont a kérdés az, hogy a generátor nem termel annyi energiát, hogy elég legyen a folyamatos szikráztatáshoz? Lehet, hogy a generátorral valami probléma van? Másik kérdés, hogy a hátsó dobfék nem egyenletesen fog. A kerék fordulat felénél gyengébben a másik felénél erősebben. Elég durva csiszoló papírral végigcsiszolni, vagy mindenképpen föl kell szabályoztatni esztergán. A harmadik kérdés, hogy egy kicsi morgás jön a hátsókerék felől. Ez mennyire normális? Lényegében most mentem először hosszabb utat a géppel.(jönnek a hibák)
Előre is köszi a választ.
Üdv. MB

 © Zsolt2008. feb. 27. 19:09 | Válasz | #52 
Azt mondanám, hogy felülről kell bontani. Ülés, burkolatok, tank. Alulról nem fog menni.
Zsolt

 madaraszbela2008. feb. 27. 17:02 | Válasz | #51 
Szia!
A porlasztó leszereléséhez az ülés felől kell nekiállni, és le kell szerelni az egész hátulját a motornak, vagy alulról is hozzá férni?

 © Zsolt2008. feb. 27. 16:34 | Válasz | #50 
Első körben: gyertya és gyertyapipa csere. (én mindkettőböl tartok 1-et a motorban is. NGK DR8EA) Ha nem változik akkor jön a második kör: karburátor és üzemanyagkör tisztítás. Ez melós.
Ha az első körön túlvagy nem árt ha járatod a gépet helyben 10-15 percet (percenként egy gázfröccs). A régi benzint a tankból szívd le, újjal kell feltölteni. Ha gumicsővel szívod le a benyát sok érdekes dolgot fogsz látni átsuhanni a csövön. Nekem így volt. Átszűrtem majd vissza, és újra és újra. Egy idő után minden kijön a tankból. Szóval friss benzin min. 3/4 tank és feltöltött akksi. Ha eddig eljutottál és nem változott írj!
Zsolt

 madaraszbela2008. feb. 27. 07:41 | Válasz | #49 
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Tavaly november óta nem volt beindítva a paripa, majd tegnap meg akartam járatni egy picit. Legnagyobb megdöbbenésemre a motor nem akart felpörögni. Alap járaton tökéletes szép hangon ketyegett, de amint gázt húztam neki abban a pillanatban fulladt. Kb 15 percet melegítettem, hátha csak ez a baj, de utána azt csinálta, hogy a fordulat nem emelkedett max. 2000-en pörgött(fülre) és ta-dam ta-dam ta-dam hangot adott és nem bírt egyszerűen felpörögni. Ha a hátsó féket egy picit húztam, hogy a kereket még ne nagyon fékezze, akkor nagy nehezen felgyorsult a moci, de akkor is időnként kihagyott. Kb. fél kilóméter kellett hogy fölgyorsuljon 80-ra és akkor már nem kellett húzni a féket. Ha lassabban mentem és nem húztam a féket, akkor egyszerűen fulladt vagy lassúlt és megint csak a ta-dam ta-dam előjött, időnként(ritkán) egy egy Pfff hang is előjött. A gyertya fekete kormos volt, de tisztítás után sem volt jobb a helyzet. Szerintetek mi a hiba? Gyújtás vagy porlasztó vagy más? Kérlek segítsetek.
Üdv. MB

 © Zsolt2008. feb. 13. 18:28 | Válasz | #48 
Friss anyagok Tamás jóvoltából:
Szerelési segédlet:
.....Variátor javítás (pdf)
.....Teleszkóp javítás (pdf)
Letölthetők a dokumentumtárból.
Köszönjuk TAMÁS!
Zsolt

 © Zsolt2008. jan. 26. 17:10 | Válasz | #47 
Majesty típuskódok (YP250):
250 YP250
.....1996 4UC1 4UD1
.....1997 4UC2 4UD2
.....1998 4UC3 4UD3
.....2000 5GM2 5GM3
.....2001 5GM9 5GMA
.....2002 5SJ2 5SJ6
250 YP250A
.....1999 5DF3 5DF4
.....2001 5GM5 5GM6
.....2003 5SJ5
250 YP250D
.....1998 5DF1 5DF2
.....1999 5DF5 5DF6
250 YP250R XMAX
.....2005 1C01
Zsolt

 © Zsolt2008. jan. 19. 19:48 | Válasz | #46 
Mivel privátban sokan kerestek, ill. kértek tőlem anyagot, itt jelzem, hogy a Dokumentumtárba több 50ccm-es robogó, konkrétan AEROX, JOG és BWS szervízkönyvét töltöttem fel. Természetesen marad a weblap MAJESTY, csupán segíteni szeretnék azoknak , akik ezeket a nehezen elérhető Yamaha anyagokat keresik.
Zsolt

 © Zsolt2007. dec. 13. 13:44 | Válasz | #45 
A képet elküldtem az e-mail címedre!
Zsolt

 madaraszbela2007. dec. 13. 12:35 | Válasz | #44 
Szia!
Ezt a szétfűrészelt majesty háttérképet be tudnád rakni a galériába?
Köszi MB

 tamas2007. dec. 06. 10:05 | Válasz | #43 
Válasz a MOTORVÁSÁRLÁS rovatban!

 madaraszbela2007. dec. 06. 07:17 | Válasz | #42 
Sziasztok!
A kereskedő december közepére ígérte a számlát. Ha az meglenne meg az Olasz forgalmi meg az Olasz forgalomból kivonási papír akkor kérhetnek még valamilyen papírt a vizsgán?

 tamas2007. nov. 27. 21:39 | Válasz | #41 
Az én mocim is Taljánföldről való, és bizony én is akkor fizettem ki a gépet, mikor minden papír készen volt. Igaz, ebben az is szerepet játszott, hogy hitelt vettünk föl a párommal (garázs+moci+gyerekszobafelszerelés2főre), és nem akart elintéződni a dolog. Ettől függetlenül én kifizettem volna, mert az én emberem megtudott minden papírt mutatni. A regadó, eredetvizsg. és a műszakivizsga rendszámtábla+forgali, és törzskönyv stb. nekem 130'000 ft-ba került. Így lett a végár 400'000 ft. Különben elvileg itthon kérik majd az okmányirodában az eredeti forgalmi engedély hiteles másolatát is. Ezt nekem úgy oldják meg, hogy az eladónál lemásolják vagy 6 példányba és a tulaj mindet aláírja. Az olasznak ugyanis kell a forgalmi a forgalomból való kivonáshoz, azért nem adják ide szívesen. Neked meg azért kell, mert ellenőrizni fogja a BM, hogy nem lopott a gép. Patthelyzet. Nem irigyellek. Szóval, Neked kellene a számla, ez esetedben lehet ugye az adásvételi, és kellene az olasz forgalmi engedély, vagy a hiteles másolata. Jól tennéd, ha utánnajárnál a helyi okmányirodában a dolgoknak, nehogy meglepetés érjen, és ha valamit nem tudsz beszerezni, vagy beszereztetni, vidd vissza a gépet rendőri kisérettel.
A behozatalról meg annyit, hogy nekem mindent az én nevemre írtunk, és kellett kérnem a vámosoktól egy VPID számot, amivel magánszemély behozhat dolgokat. Ha ezt a kereskedő intézte, neki kellene levizsgáztatni a motort a saját nevére, hiszen Ő vette meg, Te pedig megveszed Tőle, és a nevedre iratod. Itt viszont nagy a kavar, mert Ő behozta, Te megvetted, számla nincs. Hogyan vizsgáztatsz? Nagy gáz ez barátom, és szerintem még nem is látod át hogy mennyire!

 jasa2007. nov. 27. 13:34 | Válasz | #40 
Zsolt: normál menetben egyenes mint a nyíl, OKÉ.
Béla: drukkolunk....a kereskedőn múlik a dolog, ha van benne betyárbecsület talán kihajtja a számlát, ha nincs akkor lőttek... Fenyegetni az én véleményem szerint nem célszerű, a "pozitív hozzáállás" talán célravezetőbb (persze ez pénzbe kerül, de még mindig kisebb a bukta.)

 madaraszbela2007. nov. 27. 10:50 | Válasz | #39 
Igen, most már én is tudom. Hát a kereskedő azzal biztat, hogy december 10.-én megy ki majd hoz számlát, hát azt még megvárom, hátha vannak még csodák.

 © Zsolt2007. nov. 27. 10:33 | Válasz | #38 
Jasa! Szitálás majdnem minden robogónál előfordul motorfék üzemmódban. Haladás közben ne szitáljon, ez a lényeg. Máskülönben vagy a felni vagy a gumi szerintem a hunyó.
Béla! Akkor Neked tényleg Metzellert vagy Michelin kell. Kimotorozni tényleg nem fogod! A gép farnehéz ezt jól látod. Mindegyik nagyrobogó ilyen. A motor és a robogó között ez az első, ami észrevesz az ember. Majd megszokod! A fékút az Aprilia SR-nél biztosan rövidebb pár méterrel, de az a gép nem 168kg! Ez a számlaügy tényleg gond. Én ismerem a kereskedőket, ha azt mondják, hogy elveszett a számla, akkor NEM IS VOLT! Enélkül nem fogod tudni forgalomba állítani a gépet. Máskülönben ezek a gépek azért ilyen drágák, mert a regadó 135 ezre és a forgalombaállítás cca. 40-50 ezre jelentősen megdobja a végső árat. Nekem is kínáltak így maját 200 rúgóért, persze nem vettem meg. Nyugatról behozott motort csak rendszámmal szabad megvenni, vagy kikötni az eladóval, hogy akkor fizetem ki a gépet ha forgalomba van helyezve. Ez a gép 50-esként nem használható. Ha nem jön össze a rendszám csak alkatrészként fogod tudni eladni jelentős veszteséggel!
Zsolt

 madaraszbela2007. nov. 27. 09:50 | Válasz | #37 
Sajnos most áll az ügy, mert hiányzik az olaszok által kiállított számla. Azonkívül minden papír meg van(olasz forgalmi, forgalomból kivonási ), de ez is kevés. Lehet hogy egyszerűen kéne keresni egy ismerőst a Mozaik utcában(ha tud valaki szóljon). Tényleg nagy tortúra, újra nem vágnék bele.

 jasa2007. nov. 27. 08:23 | Válasz | #36 
Ja kérem, ha az SR-hez hasonlítod a fékezését, mindig alul fog maradni: az egy könnyű, dinamikus, kifejezetten sportrobogó, elöl-hátul tárcsafékkel. De hát a többiek majd megmondják az "őszintét".....
Én jövőre szeretnék Maját venni( ha eladom a Dinket) ezért kíváncsiskodom: olaszból behozott gépet vettél, Te intézed a papírozást ? Megy rendben ? Nekem azt mondták eléggé nagy tortúra.

 madaraszbela2007. nov. 27. 08:05 | Válasz | #35 
Sajnos motorozni nem tudok még a géppel, mert még nincs meg a rendszáma, de sajnos úgy tűnik hogy borzasztóan farnehéz a motor. Előre a világ legjobb gumija kéne, hogy ne csússzon meg hirtelen fékezénél. Aprilia SR-rel hasonlítva a fékútja 80-ról biztosan rövidebb vagy 5-6 méterrrel az Apriliának.

 jasa2007. nov. 26. 23:02 | Válasz | #34 
Én sem szoktam döntögetni a gépet (nehogy dőlve maradjon ) bár ezt a körforgalmi tesztelést lehet hogy egyszer kipróbálom ?

Kérdés: mostanában tapasztaltam, hogy motorfék üzemben (kigurul a gép), ha elengedem a kormányt (max 1 cm-re van a kezem)a kerék és a kormány egy 2-3 sec után szitálni kezd ! Tükörsíma uton alig, de ha egy kicsit is egyenetlen, akkor már jócskán érezhető. Baj van a kormánnyal, kerékkel, villával, vagy természetes a jelenség ?

 tamas2007. nov. 26. 17:18 | Válasz | #33 
Lehet hogy még tapastalatlan vagyok!

 tamas2007. nov. 26. 17:16 | Válasz | #32 
Én szívem szerint Metzellert vennék, de a Continental mellett fogok maradni. A Conti 20'000/pár, a Metzeller pedig 32/pár. Az a helyzet, hogy a tapadási tényezőket jelentősen befolyásolja a kis kerékméret. Nem érdemes ezzel a tipussal olyan szinten támadni a kanyarokat, mint amit a gumi pereme engedne. Majd látni fogod, hogy a fara már indul, indulna kifelé, pedig még döntenéd a gépet. Van Egerben egy frankó körforgalom, ott próbálgattam éjszaka, hát egy milcsi még elmaradt a "majrécsíktól" pedig már néha úgy éreztem leér a könyököm. Nem erre való a tipus, elég rá a Conti. Kár a legdrágább gumit megvenni szerintem, mert nem lehet biztonságosan kimotorozni. Ráadásul könnyen megcsúszik pl. gyalogátkelőhely fehér felfestésén. Nagyobb motornál nem tapastaltam ugyanezt.
Uff!

 madaraszbela2007. nov. 26. 13:48 | Válasz | #31 
Elég jól tapad?


Első ... 53 54 55 [56] 57

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől