|
|
|
© Zsolt | 2011. aug. 13. 08:15 | Válasz | #376 | ||
A Keevay-es olcsó, azt hiszem Tamás vett ilyet.
| |||
|
© satyapapa | 2011. aug. 13. 06:29 | Válasz | #375 | ||
Misit probáltad???? vagy Mercit szigethalmon?
| |||
| |||
© hurican68 | 2011. aug. 13. 05:03 | Válasz | #374 |
Sziasztok!Tudna nekem valaki abban segiteni,hogy vario nyomólapot /tárcsát/ hol tudnék vásárolni,akár bontottat is? Problémám az,hogy csak kompletten árulnak,horror összegért.A görgőt állandóan figyeljétek még a gyári újat is hogy nem e repedt,mert én nekem görgő törésem volt.Sajnos a nyomólapot és a csúszkákat is szét verte. Köszönöm előre is a válaszokat.
|
© SPOILERES | 2011. jún. 30. 14:35 | Válasz | #373 |
valóban ritka a karbi tisztitás legtöbbet a variátorgörgö vagy szij esetleg komplett variátor oldotta meg a problémát sőt ahol a varió tárcsa szélénél bentebb 8mm rel megy ki a szij ahoz a karbinak semmi köze még a gyertyának se de nem vagyok ellene a gyertya cserének próbálkozz ahogy a lehetőséged engedi meg az anyagiak is engedik és ha mind megvan és tényleg nem jobb akkor gurulj el bélához és meglátod az javit e valamit a karbi tisztitás | |
© baranyai.imre | 2011. jún. 30. 09:40 | Válasz | #372 |
Vagy vegyél bele egy új komplett variátort.20-22e Ft (persze csak ha nagyon hullámos a felulet, és nem akarsz a szabályoztatással kinlódni)
| |
© Zsolt | 2011. jún. 28. 21:11 | Válasz | #371 | ||
A görgő vásárlásnál arra figyelj, hogy pont olyat tegyél bele, mint a mostani. A kopott görgőket tisztítsd meg, aztán mérd le valahol grammos mérleggel mind a 8-at. Némi visszaosztás után meg lesz az, ami Neked kell. Ja és csak Malossit vegyél. 3x annyi ideig tart!
| |||
|
© zizu | 2011. jún. 28. 21:06 | Válasz | #370 |
köszi a válaszokat mindenkinek. Én is a varió súlyokra tippelek, valószínűleg azért nem tér ki teljesen a szíj a végállásig. Meg végül is nem olyan nagy probléma, hogy hogy nem megy 120-at, csak erősen meglep, hogy a korábbi fórumhozzászóásokat olvasva, a 125-ös gépek vígan viszik a 110-t, az én 250-esem meg alig bír 100-zal menni. Meg aztán a maradék pénzt elvitte az átírás sarc, úgyhogy épp egy görgőszettre való van még :-) | |
© baranyai.imre | 2011. jún. 28. 20:08 | Válasz | #369 |
Ez is igaz, de ha már a szíj annyira nem megy föl ahogy írta, annak ellenére hogy a szíj jó állapotú,akkor a variónál is lehet valami disznóság. Na mind 1
| |
© Zsolt | 2011. jún. 28. 20:07 | Válasz | #368 | ||
Ez igaz. Ha viszont visszagondolok az elmúlt évekre a fórumba fellépő új tulajok nagy százalékánál a hajtáslánc részbeni felújítása megoldotta a problémát. Aki most vesz motort és hosszabb távra gondol, az minimum olajat, légszűrőt és gyertyát cserél. Ezután karbitisztítás, szelephézag állítás, hajtáslánc szemrevételezés. Gondolom én. De lehet hogy tévedek. Nekem logikus.
| |||
| |||
© juhász béla | 2011. jún. 28. 19:58 | Válasz | #367 | ||
Ne mindig a varióban keressétek a gyorsulás,és a végsebesség hiányát.Egy uj gyertya ,és egy jól kitisztitott,és behangolt karbulátor csodákra képes.Bárkinek állok rendelkezésére,bármilyen motorról is van szó.Vállalok komplett karbi felujitást,1-4 hengerig.Ultrahangos tisztitás műszeres beállitást.ŰDV,mindenkinek 30/9689828
| |||
|
© baranyai.imre | 2011. jún. 28. 13:38 | Válasz | #366 |
Persze! A te súlyoddal is 120 fölé kéne mennie. A vario tárcsák szabályozása nem nagy ördöngősség, csak tudni kell hogy miből hol mennyit kell leesztergálni. A végtelenségig nem lehet szabályozni sem. Az is lehet hogy már szabályozták a tárcsákat, csak a csapot,és a vario homlokát nem hangolták össze.Én 2 db-ot szabályoztam néhány hónapja ehhez a típushoz,hibátlanul működnek. Ha csináltatod mindenképpen olyan esztergályossal csináltasd akinek robogóhoz is komoly szakértelme van. Ja, vegyél majd bele görgőket is.Az enyém 14,5g-os görgőkkel muzsikál.De nézd meg a manualban s dönts milyet teszel bele. | |
© Zsolt | 2011. jún. 28. 13:12 | Válasz | #365 | ||
Ez igaz Guszti. De mennyi a valószínűsége szerinted 10-ből? Én a gépemet 5 évesen vettem 28 ezerrel, szerintem simán volt benne 60-65! A kevés kilométer ritka mint a fehér holló. Pláne olasz gépeknél.
| |||
|
© SPOJLERES | 2011. jún. 28. 12:58 | Válasz | #364 |
ezek a kilóméterek nagyon szélsőségesek nem lehet sztem általánopitani mert van ojan ismerősöm akinek az ujonan 4éve vásárolt gépébe 4000km van én meg egy év alatt mentem már 13ekm et és hibátlan a gép | |
© Zsolt | 2011. jún. 28. 11:36 | Válasz | #363 | ||
íA 8-10 éves gépekben mind 26-28 ezer van, a 12-16 évesekben meg 34-38. A valós futást nehéz megítélni, de ha a jármű korát megszorzod 5 ezerrel, akkor kb. kapsz egy valós számot. A variátor felújítás lehetséges, de nagyon jó gép és szaki kell hozzá. | |||
| |||
© zizu | 2011. jún. 28. 10:25 | Válasz | #362 |
Köszi a válaszokat. Akkor az órában levő 25000 km nagy valószínűséggel erősen tájékoztató jellegű adat lehet. A variátor tárcsákat lehet szabályoztatni? |
© Zsolt | 2011. jún. 28. 10:08 | Válasz | #361 | ||
A szíjnak illene kimenni majdnem peremig. Ha nem akarsz sokat barkácsolni, akkor új dolgok kellenek a gépbe: szíj, variátor, görgők, külső szíjtárcsa. Lóvéban kb 40-50 ezer között lesz összesen. Ha minden okés, akkor megy 130-at is úgy mint nekem. (autópályán, kb 5 perc után behúzódva a plexi mögé ) | |||
|
© Kiss Róbert | 2011. jún. 28. 10:02 | Válasz | #360 |
Helo zizu. A végsebesség vszinü a szijtárcsák hullámosra kopása miatt kevesebb! Szerintem. A tárcsa tetejétöl kb 2mm ig megy fel a szij! A fogyasztás nekem is ennyi, tudtommal ez átlagos! | |
© zizu | 2011. jún. 28. 09:06 | Válasz | #359 |
plusz infó az előbbi kérdéseimhez, hogy az órája szerint elvileg 25000 km van a gépben és az első fogyasztási adat 4,2 l/100 km vegyes használatban, egy személlyel.
| |
© zizu | 2011. jún. 28. 08:59 | Válasz | #358 |
Sziasztok, egy hete van egy YP 250-esem, minden szép és jó, kivéve, hogy nem tudja a gyári végsebességet. Egészen konkrétan óra szerint 104 km/h a vége, sík úton. (én 100 kg vagyok). Megnéztem a variátorszíjat, a vastagsága kicsivel 22 mm felett van, a variátor tárcsa látható kopása a tárcsa szélétől 8 mm-re véget ér, azaz a szíj nem tér ki szerintem teljesen végállásba, bár nem tudom meddig kell kitérnie. Mi a tapasztalatotok, ilyen súllyal tudnia kellene a gyárilag megadott 123 km/h végsebességet? A variátor tárcsán kb meddig kell kitérnie a szíjnak? köszi a válaszokat előre is. |
© Szomjas | 2011. jún. 17. 22:22 | Válasz | #357 | ||
Szia Róbert! Mit vettél észre a beázásból? Volt valami maradandó károsodása a motornak? | |||
| |||
© Kiss Róbert | 2011. jún. 17. 21:21 | Válasz | #356 |
Sziasztok! Nekem idén már vagy 2 szer beázott!!! Tul mély volt a víz az úttesten ! Szerencsére kivitt a moci a vízből! |
© Wiking | 2011. jún. 17. 19:56 | Válasz | #355 |
Nekem sincs ott tömítés, és fölösleges is... max pár csepp víz juthat be ha nagyon megeröltetik magukat, de azok is gyorsan elpárolognak ha megy valaki a motorral. amúgymeg van több szellőzőnyillás is kialakítva ezen a deknin.
|
2011. jún. 17. 09:26 | Válasz | #354 | |||
...hát Gusztim ott már a vízhűtés sem ért volna el semmi eredményt... OFF | |||
| |||
© SPOJLERES | 2011. jún. 17. 00:45 | Válasz | #353 |
meghát a forro olvadt szijadnak nem árt egy kis viz hűtés ;-) ;-)
| |
2011. jún. 16. 22:41 | Válasz | #352 | |||
Én meg nem is teszek semmit, tisztán összerakom. Nem igazán jut be a víz, legalábbis soha nem láttam jelét pedig rendszeresen gőzborotvával mosom a blokkot.
| |||
| |||
© Zsolt | 2011. jún. 16. 19:29 | Válasz | #351 | ||
Ááá, dehogy. Nekem már bent sincs. A tiszta felületre tömítőpaszta kerül, olyan ami 200 fokig jó. Aztán ha leveszem újra a fedelet simán lejön, mivel az anyaga olyan gumiszerű valami. Szóval én ezt ajánlom, gyártanak és forgalmaznak sokfélét, biztos Te is találsz majd.
| |||
| |||
2011. jún. 16. 15:11 | Válasz | #350 | |
11g-s görgőket beraktam, és minden probléma megoldódott. Hol lehet tömítést szerezni a vario/szíj/kuplung fedél peremére? Immár két darabban van, komoly puzzle-s kézügyességet igényel a visszarakása. Vagy rajzoljam körbe és vágjak ki linóleumból? |
© Zsolt | 2011. jún. 07. 20:22 | Válasz | #349 | ||
Tudod Flow, ezeket a dolgokat az évek alatt már leírtuk, igaz nem így egyben. Néha tényleg szenvedés az egész. Nem véletlenül írogattam én olyat, hogy aki 250-est vesz, Karácsonyra Crova készletet kérjen a Jézuskától!
| |||
|
2011. jún. 07. 09:00 | Válasz | #348 | |
Röviden megosztom veletek a szenvedésemet, mert gondoltam ez a fórum arra (is) való, hogy okos ember más kárán tanuljon. Erre itt lehetőség lesz :) Elkopott a kuplungom, újra ferodoloztattam. Igen ám, de a gyári 3mm-t nem a röpsúly vájatának fenekétől kértem, hanem a fém felülettől. Így kb 1 mm-rel lett nagyobb a kelleténél :( bele sem fért a harangba! A kuplungot napokig reszeltem, hogy egyenletes felülettel elérjem a jó méretet. És itt jön a balsors: a vario görgőket ezzel egyidőben újakra cseréltem, gyári 14g-sre. A kuplung baromi alacsony fordulaton kezdett el zárni, szinte alapjáraton, ezért rángatott és rezgett. Én meg hetente szétszedtem, reszeltem a kuplungból, és raktam fel sorban az egyre erősebb kuplungrugókat, mindhiába! És vasárnap jött a borzasztó felismerés, mikor szétszedtem, és a szíj alaphelyzetben nem a kuplungtárcsák külső peremén helyezkedett el, hanem 2 cm-rel mélyebben! Elindítottam, és azt tapasztaltam, hogy jóformán már alapjáraton is elkezd zárni a vario! Azaz mire zár a kuplung, már bőven nem a legnagyobb áttételen dolgozik a hajtás, emiatt ugye a kuplung fordulatszáma is jóval magasabb! De mi ennek az oka? A szíj vastagsága határértéken belül. A kontrasztrugó nem is a gyári, hanem eggyel erősebb! Előkerestem az előző görgőket, amiket a tavaly beépített zsírúj Malossi varioval együtt adtak (csakúgy, mint a kontrasztrugót), és egyébként nem voltak elkopva nagyon. Volt benne teljesen ép is, és a konyhamérlegen jött a koppanás: 11g. Én meg szegény csóró kuplungot tönkrereszeltem, és napokban mérhető, hogy mennyi időt b@tam el az utóbbi 2 hónapban... mert meg sem fordult a fejemben, hogy erősebb kontrasztrugó mellé még ráadásul könnyebb görgők kellenek! De ha belegondolunk logikailag simán lehet, mert a gyártó a varioban a görgő felfutását (azaz a vario karakterisztikáját) ezerféle módon méretezheti. És ez valamilyen tuning vario - amit nem a tuning miatt vettem, hanem ár-érték arányban ez tűnt a legjobbnak. Tanulságok: - új varionál a gyári paramétereit (kontrasztrugó és görgők) jól megnézni, lemérni, megjegyezni! - több alkatrész egyidőben történő cseréjénél mindenre gyanakodni! Még arra is, ami praktikusan nem okozhatna hibát! Most rendeltem a citybike-tól új kuplungot és megfelelő görgőket, ~25e Ft lesz a hülyeségem. |
© adamfzr | 2011. jún. 02. 18:45 | Válasz | #347 |
aszondja, mielőtt elküldi megnézi nem-e repedt vagy valami, de kipróbálta a motort szétszedés előtt, biztos jó. 3 ropiér vegyem meg, azt ha nem sokkal szélesebb mint a mostani, félreteszem tartaléknak? hm.
| |
© SPOJLERES | 2011. jún. 02. 12:46 | Válasz | #346 |
nekem az kícsi lenne mert az enyémbe nagyob van és nem majestym van hanem más ugyhogy én nekem nem is kellett volna. amugy meg pont 3000ért vettem az enyémbe tartalékba szijat alig kopott igaz nem uj de nem is volt17000. ja ép gyári mitsu tartalékba jó lesz
|
© adamfzr | 2011. jún. 01. 22:12 | Válasz | #345 |
nem vetted meg, majd megkérem a csajom, h kérdezze meg, hány mm..
| |
© Wiking | 2011. jún. 01. 22:11 | Válasz | #344 |
Tesztelésre, próbálni ajánlottam, egyébként tartaléknak félre van téve :)
| |
© SPOILERES | 2011. jún. 01. 21:44 | Válasz | #343 |
akko az meg dezsőnek kéne, vagy nem vetted meg ádám a vaterás 3000ft osat annyit megér
| |
© Wiking | 2011. jún. 01. 21:38 | Válasz | #342 |
Nem atlantic-hoz van hanem majához....:D de akkor mindegy is... sok sikert! :) | |
© SPOJLERES | 2011. jún. 01. 21:13 | Válasz | #341 |
bocsi nem 1.5 hanem 2.5mm ert akartam irni na az már tényleg sok. de ezt egy jó mérnök vagy az esztergányolo megmondja majd. mellesleg az enyémbe 23mm es van:-) most cseréltem vissza a 23gramost a gyjári 20gramosra mert nem sokat változott de a 2000ftos görgö 1500km alatt már lapkás volt:-S |
© adamfzr | 2011. jún. 01. 21:05 | Válasz | #340 |
mennyire kpott szíj, meg görgő? :) a költözés miatt szarul állok kicsit, de a mostani szíjat le akarom dobni mindenképpen. :( és ha valami közepesebb állapotút jóárasítva kaphatnék, az csudálatos lenne! :D
| |
2011. jún. 01. 18:05 | Válasz | #339 | |||
Aprilia atlantic 500hoz van szijad? :D rutinbol negyedora alatt mar szetkapom.egy probat meg kap aztan vegleg marad a regi szij. ugyis elado a motor lehet viszik is v van cserepartner. koszi.
| |||
| |||
© Wiking | 2011. jún. 01. 16:43 | Válasz | #338 |
Topi! Ha gondolod, valmeik délután, vagy hétvégén szivesen látlak, van jókis emelőpadom...megleshetjük a kavicsokat a variodban..van itthon kopott szíjam is, meg egy szett használható görgő is.. |
2011. jún. 01. 09:42 | Válasz | #337 | |
Lehet, hogy hülye ötlet... nem gyári hibás az új szíj, és el van b@va a vastagsága? Tehát nem azonos vastagságú végig, hanem valahol vékonyabb? Emiatt pulzálna... bár ha két új szíjjal is próbálkoztál...
|
2011. máj. 31. 23:37 | Válasz | #336 | |||
Jó jó. De a régi szíjjal miért nem csinálja? Ez a nagy kérdés...? Nekem meg a régi szíjjal is ugyan olyan a hangja... Feltettem hármat... | |||
| |||
© Kiss Róbert | 2011. máj. 31. 23:26 | Válasz | #335 |
Sziasztok. Topi a csuszka miat nekem rendszeres a kopogás alapjáraton!!! | |
2011. máj. 31. 23:12 | Válasz | #334 | |||
Ahogy ZSolt is írta, én jártam úgy hogy a túlzott hengerfal és gyűrű-dugattyúkopás miatt keresztbe fordult a dugó és úgy megnyomta a víztér felé a hengerfalat hogy egyből a 2. lépcsőre kellett fúrni a hengert. Így már tökéletes, amúgy megúsztam volna egy alapméretes gyűrű-dugó szettel és megfelelő hónolással mert egyáltalán nem volt ovál a hengerem. Ráadásul szerencsésnek is mondhatom magam mert nem ragadt meg menet közben... Előztem egy kisteherautót 90-el lejtőn lefelé Orpival a nyomomban a Bükkben... | |||
| |||
2011. máj. 31. 22:27 | Válasz | #333 | |||
Szedtem szét persze. leellenőriztem a rajzon is, minden a helyén van,semmi sem kopott. nekem nincs a csúszkán lemez, nem majestym van.Ha a gyári szij van fenn ( ami talán fél mm kopott) akkor csendes minden.
| |||
| |||
© Wiking | 2011. máj. 31. 22:01 | Válasz | #332 |
Varioban a csúszkák rendbenvannak? Esetleg arrol nem eshetett le valamien darabka, vagy az a kicsike fémkeret ami rá van húzva?
|
© Wiking | 2011. máj. 31. 21:59 | Válasz | #331 |
Szedted szét a variót? Elméletileg nem szabadna kopognia sehogy sem, hisz a nyomólemez és a variótárcsa beszorítja agörgőket.max talán akkor tud kopogni, ha nem egyformán koptak meg a dolgok, és 1-2 görgő nincs leszorítva. Ez a hézagolás dolog hogyan van? Nem értem teljesen.... | |
2011. máj. 31. 21:17 | Válasz | #330 | |||
2 görgőszettel próbáltam, egy gyárival és egy malossival. A régi görgőn sem volt 10.ezer km alatt minimális kopás sem.Én is erre tudok gondolni,de minden alkatrész a helyén van.
| |||
| |||
2011. máj. 31. 20:31 | Válasz | #329 | |
Zsolt, köszönöm. Már most nyitok egy borítékot "motorfelújítás 2011" felirattal a házi kasszában :)
|
2011. máj. 31. 20:30 | Válasz | #328 | |
A görgők újak, vagy kopottak? Esetleg az új szíj teljesen szétnyitja a variot, alacsony alapjáraton a kopott, könnyebb görgők tudnak izegni-mozogni... hm?
|
2011. máj. 31. 20:21 | Válasz | #327 | |||
Nem a szijnak van hangja, hanem zörögnek a görgők.Olyan a hangja alapjáraton mintha kavics lenne benne.Fordulaton abbahagyja. Még egy próbát teszek pénteken. Lehet hézagolni kellene?
| |||
| |||
© Zsolt | 2011. máj. 31. 18:13 | Válasz | #326 | ||
AHA . Ugyanazt írnám Neked is, mint Wiking magának. A tied is elmegy a szezon végéig, majd generál. Ami elkopott, az elkopott. Viszont ne nagyon hajtsd, mert a kopott dugattyú a dugattyúbólintás miatt igyekszik keresztbe állni. Tamás járt így. | |||
| |||
2011. máj. 31. 17:32 | Válasz | #325 | |
Zsolt, nem dobtam, csak mindig elfelejtettem megnézni... mer' a zember mindig csak siet és kapkod. Szóval reggel hidegen bőséges és kékes színű volt, most hazaérve melegen inkább fekete színű, és nem olyan intenzív. |
© Wiking | 2011. máj. 31. 17:24 | Válasz | #324 |
Jah még annyit, hogy halványan kékes a kipufogó füstöm...télen valószinűleg generál lessz :)
|
© Wiking | 2011. máj. 31. 17:23 | Válasz | #323 |
Üdv mindenkinek! Topi! Kopog vagy ropog a dolog? Mert az új szíjak álltalában ropognak mivel még nagyon tapad a külseje, a használt ( kopotabb ) szíjak már kevésbé ragadnak rá a tárcsákra és így nem ropog már. Szerintem menj pár km-t az új szíjal, és utánna nézd meg mit mutat a dolog. Hétvégén belenéztem én is a hajtásláncomba, azaz szétszedtem az egészet :D 1500km-t raktam már bele mióta nálam van, így gondoltam esedékes egy ellenörzés. a kuplung felülete kicsit meg volt égve, azon kívűl semmi komoly...még annyi, hogy a variátor tele volt olajos kosszal, de a görgők bezzeg szárazok voltak. Kimostam az egészet, bezsíroztam a görgőket,megreszeltem a kuplungot és csodásan meg minden :) Alapjáraton a fedél nélkül még nekem is hallani kicsit, hogy ropog a szíj, de semmi komoly hangja nincs. Görgők nem kopottak, szíjból kb 0,2mm kopott. Viszont amit még észrevettem, hogy csöpög az olajam :( Lemosom majd a blokkot, aztán megkeresem honnan. Vagy a vízpumpátol, vagy pedig a két blokkfél közül szivárog... nem vészesen mert olajfogyasztással együtt kb 2 dl olajat kellett utánnatöltenem. Mindent összevéve azthiszem, hogy egy nagyon jó gép került a birtokomba.... | |
2011. máj. 31. 09:48 | Válasz | #322 | |||
Nem lett csendesebb, olyan olyan a vario hangja.
| |||
| |||
© Zsolt | 2011. máj. 31. 09:17 | Válasz | #321 | ||
Flow: most akkor megszünt az olajfogyi van nem? Sötét a füst túráztatáskor? Gondolom dobtad a támát, tehát eltünt a probléma. No akkor jó. | |||
|
2011. máj. 30. 22:47 | Válasz | #320 | |||
ZSoltnak igaza lehet, ugyanis én teljesen új görgőket csináltattam ill. csináltam fölöslegesen. A hézagolással tettem be a kaput, nem a görgőkkel. Meg lehet próbálni!
| |||
|
© SPOJLERES | 2011. máj. 30. 19:53 | Válasz | #319 |
hacsak ugy nem :-)
| |
© Zsolt | 2011. máj. 30. 17:53 | Válasz | #318 | ||
Elhasznált variátorokhoz lehet ez orvosság. Sőt a görgőket be lehetne szerezni a 400-as tulajoktól. Biztos van sokuknak 'kockára kopott' görgő.
| |||
|
© SPOJLERES | 2011. máj. 30. 17:34 | Válasz | #317 |
Hát én nem mernék a görgő kopofelületéből 1.5mm ert leszedni de egy próbát biztos megér inkább maradok a gyárinál. Tamásunknak már égett el szija valószinüleg hozzá ért a varióházhoz. mert kijjebb ment a szij
|
© Zsolt | 2011. máj. 30. 16:44 | Válasz | #316 | ||
Korábban beszéltünk nagyobb görgő gyártásáról a 250-hez. Nos a 400-as görgője átalakítható erre a méretre szerintem: 400- 25x15 250- 20x12 | |||
|
2011. máj. 27. 22:52 | Válasz | #315 | |||
A kérdésedre a választ nem tudom, de felteszem az eredeti Yamaha szíjamat )már csak éppen 21mm) és kitróbálom azzal hogy az enyém csendesebb-e...?
| |||
| |||
2011. máj. 27. 22:36 | Válasz | #314 | |||
No egy kérdésem nekem is lenne. Miért van az, hogy 2 régi varioszijat kipróbálok, minden Ok. vario csendes. Amint felteszek egy új szijat ( ebből is 2-őt próbáltam, gates aramid+ és athena ) azonnal úgy zörög a vario mintha kavics lenne benne görgő helyett. Alapjárat felett elcsendesül. kemény a szij, " be kell kopnia" ? Minden alkatrész a helyén van, hézagoló, alátét stb.Az ój szijak ebbe a tipusba valók. ( aprilia atlantic ) | |||
|
© Zsolt | 2011. máj. 26. 20:24 | Válasz | #313 | ||
Az olaj eltünésére immár van némi magyarázat, ugyanis valószínűleg elég. A gyertyát tedd vissza,indítsd el a gépet és nézd kipufogó füstjét (hidegen/melegen). A jobb látóság miatt tegyél a füst vonala mögé fehér kartonlapot, így jobban lehet látni a gáz szinét. A próbát nem alapjáraton kell végezni, hanem jó kövér gázt kell adni, majd rögtön visszaengedni a markolatot. Majd ismét gáz és ismét visszaenged. Csináld meg 4-5x és nézd a kipu füst színét. A tapasztalatokat ide dobd majd fel! | |||
|
2011. máj. 26. 18:13 | Válasz | #312 | |
2011. máj. 26. 13:25 | Válasz | #311 | |
Azért utána kellett néznem, hogy mire gondolsz :) Délután szétkapom, és képbe jövök :)
|
© Zsolt | 2011. máj. 25. 23:49 | Válasz | #310 | ||
A gyertyakép milyen?
| |||
| |||
2011. máj. 25. 22:57 | Válasz | #309 | |
Tanácsot kérek, hogy mihez kezdjek a géppel: 250, '96, 66 ezer Km (békés túrakilométer, nem streetfight) Fogy az olajam. Füst nincs, teljesítmény hibátlan, rendesen húz, síkon 125 km/h vég, 3.6L fogyasztás vegyes, 4L két személlyel csomagokkal autópályán 110-es tempóval. A főtengely mellett szivárog, ott szimeringet cserélek - ez nem magyarázza a 0,5 dl/100 km-t olajfogyasztást. |
© SPOILERES | 2011. máj. 13. 18:03 | Válasz | #308 |
Na ma kicseréltem a variátor görgöimet nagyobb súlyúra az eredeti 23x18 és 20gr amit beleraktam végül is drágább lett mint rendeltem igy 2000ft ba állt meg a 23x18 és 23gr-os észrevétel és tapasztalat az hogy semmi változás se gyorsulásban se fordulatszám változásban ugyanazon fordulatszámon váltott a gép mint előtte kb 6500 nál de van róla video is majd belinkelem mint a multkor mind a két suju görgöről készitettem videót és a végsebesség sem változott sokat ill max 5-7km/h de arról nincs videó de ha kell vkinek csinálok csak még nem huzattam ki igy már majdnem eléri a sujommal a 136-138km/h sebességetaz óra ami viszont kb 10-11el több, mert a gps szerint többet mutat az órám . talán a végsebesség azért lehetett nagyobb mert a régi kicsit kopott görgők 22.82mm esek voltak átlagba és majd fele kicsit lapkásra kopottak az uj meg 23.02mm es es voltak aszem benne hagyom pár kilóméter erejéig aztán majd meglátom mi legyen |
2011. máj. 07. 07:12 | Válasz | #307 | |||
A harisnyás trükkköt nemtom, de még anno a szociban csepptankos Jawa-mal a hátsó defektet úgy oldottam meg, hogyhosszúszálú fűvel kitömtem a hátsó köpenyt.16 Km után el kellett dobni de odaértem.Csak egy csavarhúzó volt nálam.
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. máj. 07. 07:11 | Válasz | #306 | ||
lehet kapni autós boltba szerelhetö szijat,,,,vész esetére.Ennek lehet a hosszát vágni,és összetoldható ,minmális szerszám igényü ideiglenes javitáshoz....Nekem is van. Probálok képet tenni majd róla. | |||
|
© SPOILERES | 2011. máj. 06. 21:29 | Válasz | #305 |
gondolom a 15 rugóért vettél szerszámokat és szijat tartalékba :) ja és a magas labdát direkt dobtad fel :) sztem a harizsnyás dolog hüjeség | |
© jasa | 2011. máj. 06. 15:08 | Válasz | #304 | ||
Tudtam hogy ez lesz a reagálás, magas labda volt.... Persze lehet poénkodni, de én már álltam országút szélén, este, minden lakott helytől tizen km-re szíjszakadás miatt , de akkor még a harisnya sem segített volna, nem volt se tapasztalat, se szerszámok.... 15 rugóba került a tréleres szállítás Szóval ha igazán bajba kerül az ember, nem finnyáskodik, hanem megpróbál mindent, hogy valahogy kikecmeregjen.... | |||
|
© SPOJLERES | 2011. máj. 06. 07:34 | Válasz | #303 |
bocsi nemtudtam kihagyni töröld ki majd | |
2011. máj. 06. 07:13 | Válasz | #302 | |||
OFF! | |||
|
2011. máj. 05. 22:54 | Válasz | #301 | |
De a fejére is húzhatja. ..és ön kinél bankól.. | |
© SPOILERES | 2011. máj. 05. 19:28 | Válasz | #300 |
Krisztina ha legközelebb megyünk motorozni légyszives hozzál harizsnyát :) (zsebben)jó lesz :) | |
2011. máj. 05. 08:42 | Válasz | #299 | |||
Szerintem ne is próbáld ki!
| |||
| |||
© Laller | 2011. máj. 04. 23:04 | Válasz | #298 | ||
Autó generátor szíj szakadást már orvosolt így egy ismerősöm és NŐ volt
| |||
|
© jasa | 2011. máj. 04. 22:47 | Válasz | #297 | ||
Ide írom , jó helyre. egy nagy szerelési tapasztalatú robogós ismerősöm mondta: útmenti szíjszakadás esetén ÁTMENETILEG (míg célba ér az ember) óvatos tempóval, használható egy jól megkötött nylonharisnya is. Nem tudom, még nem próbáltam, de közreadom..... | |||
|
2011. márc. 20. 19:43 | Válasz | #296 | |||
Nem akarok hülyeséget beszélni, de mintha Mosquitónak az Atlanticban az lett volna. Vagy csak szerette volna...? Mindezek mellett az hogy drágább, csak egy dolog. A nagyobbik baj az, hogy az élettartama alacsonyabb a hagyományos variókénál.
| |||
| |||
2011. márc. 20. 19:30 | Válasz | #295 | |||
Kiváncsi lennék menet tapasztalatokra, mennyivel másabb mint a mi görgős variónk. Nem akar valaki venni ? Szerintem a 200 € nem is durva ár, ha tényleg annyira jó. | |||
|
2011. márc. 20. 17:27 | Válasz | #294 | |||
Itt vannak az árak euróban. JCosta | |||
| |||
© Wiking | 2011. márc. 20. 14:51 | Válasz | #293 |
Ez a JCosta varió nem lehet rossz...de gondolom nem 30000 az ára sem :P |
© Szomjas | 2011. márc. 20. 14:36 | Válasz | #292 | ||
|
2011. márc. 20. 13:11 | Válasz | #291 | |||
Nem is az a cél hogy szerelési tanácsot adjunk. A dugó valóban könnyen beszakadhat, így megfogni a főtengelyt felelőtlenség. Nem véletlenül használunk mi is minden esetben célszerszámot vagy elektromos illetve levegős ütve csavarozó szerszámokat. Ez a negatív példa hogy miként nem szabad! köszi az észrevételt!
| |||
| |||
2011. márc. 20. 13:09 | Válasz | #290 | |||
http://www.youtube.com/watch?v=0wD-RRym500 Ez egy nagyon jól szemléltető bemutató: http://www.youtube.com/watch?v=pyYNvwKPAKA&feature=fvwrel A JCosta versenycélokra kifejlesztett variátor: http://www.youtube.com/watch?v=EfI2Kxhevj4 és ugyen ez történetesen egy T-MAX-ban. Remekül hallani mikor elveszi a gázt és visszaesik a motor fordulata, hogy a szíjnak milyen jellegzetes hangja van! http://www.youtube.com/watch?v=HIhLfQKKd6k&feature=related t pedig egy Burgmann 400-asba beszerelt Costa varió. Lehet látni a gyári varió és e közötti különbséget mind felépítésben, mind teljesítményben: http://www.youtube.com/watch?v=W8BMGsW1IuU&feature=related | |||
|
© passat52 | 2011. márc. 20. 13:03 | Válasz | #289 | ||
Ezzel a módszerrel én nem javasolnám a varíó szerelését! A dugattyú könnyen gallyra mehet. Egyszer motorfűrészről vettem le így a kuplungot és beszakadt a dugattyú teteje! | |||
| |||
2011. márc. 20. 12:53 | Válasz | #288 | |||
Kár hogy mikor leveszi a variót, nem nézhetünk bele! http://www.youtube.com/watch?v=b-75Ft0NE60 | |||
|
2011. márc. 20. 12:26 | Válasz | #287 | |||
Nagyon jók ezek a videók, teljesen érthetővé válik a variátor működése még annak is aki sose látott ilyet. Mostantól már én is érteni fogom amiről a CVT-s topikban írtok.
| |||
| |||
2011. márc. 20. 11:07 | Válasz | #286 | |||
http://www.youtube.com/watch?v=sfDH0SesLP8 http://www.youtube.com/watch?v=3yRskb0BYwE&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=9TnkUIecRE4&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=2XDqgGFfCso&feature=related | |||
| |||
© satyapapa | 2011. márc. 20. 09:18 | Válasz | #285 | ||
Egyik barátom kérdezi hollehet videót találni a 250maja cvt-váltojárol müködés közben.. Köszi. Mondtam szedje le a burkolatot de nem akarja. | |||
|
2011. feb. 23. 20:22 | Válasz | #284 | |||
Elfogadom a jó tanácsot! Tamás írta a MIX 15403-ban, hogy olvastuk-e az általa belinkelt cikket? Na ebben olvastam, hogy nehezebb súlyal gurigázott, hogy a nagyobb tömeg nagyobb lendülettel/centrifugális erővel/ tolja a variót. | |||
| |||
© Zsolt | 2011. feb. 23. 18:36 | Válasz | #283 | ||
Az itt leírtak mind igazak és valósak. A súly nem határoz a végsebességben, csak a gyorsulási dinamikában. Amúgy a végsebességben még egy dolog beleszámíthat: a lejtő szöge és hossza. | |||
|
2011. feb. 23. 13:02 | Válasz | #282 | |||
Köszi! Megfogadom! | |||
| |||
2011. feb. 23. 12:55 | Válasz | #281 | |||
ZSolt ezért tett bele 12 gr-os görgőket, városban sokkal dinamikusabb. Én variáltam, 4db 12-es, 4db 14-es. Középérték. | |||
| |||
2011. feb. 23. 12:50 | Válasz | #280 | |||
a görgök sulya a vegsebességet nem befojásolja egyáltalan... a végsebeséget a szíj, valamint a tárcsák, ill. a görgők átméröjének a méretei hatarozzak meg! a görgök suly szerintem csak a sebesség/ fordulatszám arányával a pillanatnyi motorteljesítményt lehet egyénileg hangolni... ki milyen sulyal, utviszonyok szerint hangolja a mocit.... Meszizs! a nehéz görgő egy személyre egyenes autopályára valo.... ha igy akarod belöni a mocidat, akkor a városi forgalmakra a motornak kinlodás lesz pl. a kétszemélyes motorozás, mert az optimális fordulatszámok alatt dolgozik majd a motor...ott pedig lesz rezonancia....stb. | |||
|
© Wiking | 2011. feb. 22. 04:31 | Válasz | #279 |
Látom izgalmas témát találtam ki :D Ha 1 150-es etz dugót át tudtsm itthon slskítani 1 125-ös ktm-be, 1db álványos fúró, flex, reszelő, és csiszolópspír segítségével, akkor ipari körülmények között meglepődnék, ha nem tudnánk megcsinálni egy egyszerű méretcsökkentést, ami kb 0.09mm. Persze reménykedem benne, hogy pont jó lessz a dugó, de ha nem akkor tudunk marni, esztergálni, furatköszörülni, palástköszörülni, síkköszörülni. Valamire ezenkívül szükségünk lehet? |
© Zsolt | 2011. feb. 21. 21:30 | Válasz | #278 | ||
A dugó és a gyűrű is teljesen kör alakú, ovál formát kopás után vesz fel a folyamatos vízszintes járás során. A gyűrű felfekvése a hengerfalra kulcskérdés, hiszen a dugó olajfilmen fut a hengeren, míg a gyűrű alakhűen hozzáfekszik a hengerfalhoz. Ha ez utóbbi NOK, akkor nincs kompresszió és megszűnik az olajlehúzó hatás. Wiking esetében az 53,75 valószínűleg jó lesz, tapasztalataim szerint a valódi méret alatta van a névlegesnek. | |||
|
© adamfzr | 2011. feb. 21. 21:24 | Válasz | #277 |
de hogy simítja bele a hőtágulás miatt megkívánt formát? a gyűrű az más, ott lehet kicsit csalni, az egyszerűsége miatt
| |
|
|
|