Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty YP 400
Yamaha Majesty YP400

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


tamas2013. júl. 23. 20:10 | Válasz | #1433 
Te Joci!
Hol a csudiba van a 400-as benzindzivattyúja?
A T-MAXé a motor jobb oldalán van, könnyen elérhető. Úgy látom Neked betyárosan szét kellett szedni...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © passat522013. júl. 23. 19:55 | Válasz | #1432 
Így jártam!

Meghalt a benzinpumpa a motorban és szét kellet szedni szinte az egész motort mire hozzá lehetett férni. Pár kép a nagy munkáról.
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © Karcsi2013. júl. 08. 07:31 | Válasz | #1431 
Csaba!
Csak addig csattog ameddig a szívató is dolgozik? magasabb fordulatszámnál csinálja?
Az is lehet a hiba forrása, hogy a kuplung rúgod megnyúlt, ha kicseréled akkor elfog múlni. A fehér színűt próbáld meg belerakni.
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © csaba2013. júl. 07. 06:51 | Válasz | #1430 
Köszi! Megpróbálom! Remélem jó lesz!

orpi552013. júl. 07. 02:21 | Válasz | #1429 
Szinte biztos,hogy kuplung,a korai szériák még hárompofás kuplunggal lettek szerelve,manapság már ötpofással adja ki a gyár őket.
Az enyém is csinálta,kb.5.-éve kicseréltem a kuplungot,azóta hibátlan.
Megoldás még a cserén kívül,hogy félévente,vagy ha a hiba előjön,szétszeded,kitakarítod,a pofák éleit reszelővel letöröd,és csiszolóvászonnal feltisztítod a pofák felületét.Egy darabig biztos jó lesz.

 © zoli2013. júl. 06. 20:44 | Válasz | #1428 
Én pár hete cseréltem csapágyat, fránya kágyúk megint. :-(

Feco2013. júl. 06. 15:17 | Válasz | #1427 
Csapágycsere.A kormányban van két támcsapágy, valszeg azok közül az egyik KO.Mindkettőt cserélni kell akkor már, de ehhez az egész első villa ki.Csak akkor állj neki ha már van tapasztalatod.
Motor után,első a család legyen!

 © LaciD2013. júl. 06. 14:45 | Válasz | #1426 
Sziasztok!
Mostanában vettem észre, hogy kanyarban a kormány alá akarna fordulni, bedöntéskor többször korrigálnom kell. Középsztenderen, az első kerék a levegőben és a kormány fordításkor enyhén akadozik, mintha egy laza racsnin forgatnám. Van tapasztalatotok a ezzel kapcsolatban?

 © orbán tibor2013. júl. 06. 14:22 | Válasz | #1425 
Szivesen segitettem volna,de én meg Kőszegi vagyok.Egy kicsit messze lakom :)

 © csaba2013. júl. 06. 14:00 | Válasz | #1424 
Igen úgy reszketősen!De reggel nagyon csúnyán csattog! Ez jobban idegesít! Csongrád megye,mindszent!

 © orbán tibor2013. júl. 06. 13:36 | Válasz | #1423 
Szia! Üdv! Reszketösen gyorsul? kb 30-40 nél? az majdem mindegyik 400as csinálja,meg kell pucolni a kuplungrészt.Utána jobb lesz! Merre felé laksz?

 © csaba2013. júl. 06. 13:18 | Válasz | #1422 
Sziasztok!
Tulajdonosa lettem egy2004-es 400-as Majestynek!
Nagyon tetszik csak most hidegen nagyon csattog a szíj felől,meg egy kicsit reszketősen gyorsul! Valakinek valami hasonló baja volt már? Megoldás?

 © szabadhegy2013. jún. 29. 12:12 | Válasz | #1421 
Szia Zoli!
Igen. Ha jól emlékszem 3 dl tettem bele. Le van írva a szerelésiben, hogy pontosan mennyi kell. Nézd majd meg azért.
10w villalolaj ment bele. Ezt írja a manual is. De ez szabadon választott. Ha sűrűbbet teszel bele keményebb lesz. Ki hogy szereti.


 © zoli2013. jún. 27. 17:42 | Válasz | #1420 
Oldalanként 3dl? Milyen viszkozitásut raktál bele?

 © szabadhegy2013. jún. 27. 17:23 | Válasz | #1419 
Én nem rég cseréltem olajat az első telóban.
Úgy sikerült a szétszedés, hogy a teleszkópszár fogó két csavart kilazítottam, aztán mentem neki a felső csavarnak. Így valamiért könyebben ment. Kézzel tartottam a szárat, és azt csavartam, nem pedig a felső csavart. Mikor már majdnem kint volt, akkor tekergettem a kézzel felül. Benyomva, hogy ne tépje meg a menetindítást a rugó kilökő ereje.

Visszafele ráhúztam a szárak szorító csavarjait, és nem kis izommunkával valahogy ráindítottam a felső csavart. Ez volt a legnehezebb. De meg lehet csinálni.

Olajból, ha jól emléxek 3 dl kellett bele.
Utána próba. Ég és föld volt a különbség. És nem nyikorgott.

 © zoli2013. jún. 26. 20:58 | Válasz | #1418 
Köszönöm az infokat, ugy látom az also csapágy kuka, telloban olajcsere és kész!

tamas2013. jún. 26. 07:55 | Válasz | #1417 
Nekem is ott lóg még a garázsban a falon a tasak, benne az általad említett nyomatokkal...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2013. jún. 25. 23:31 | Válasz | #1416 
Én általában mindig kinyomtattam azokat az oldalakat, amik az adott munkafolyamathoz tartoztak, mert valljuk be, ha ki is jönnek a telószárak, nem ártana tudni, hogy mennyi olajat tegyünk bele!!! pl. a 400-as manuál írja mennyiségre is és levezeti ellenőrzésként,hogy a töltés szintje hány mm!
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

tamas2013. jún. 25. 23:25 | Válasz | #1415 
Akkor olyan mint a 250-es. Arról van a letöltésekben néhány sor...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2013. jún. 25. 23:22 | Válasz | #1414 
Üdv.
úgy van kialakítva a rögzítése, (de saját tapasztalat! a letölthető szerelési manualt érdemes az adott munkamenethez átolvasni)
hogy hiába lazítod fel az öntvényben a rögzítő csavarokat mert a tetején lévő záró csavar kivétele nélkül nem lehet lefele kihúzni a teló szárakat.
Először a lefixált telószárakból a felső zárócsavart ki kell venni, Vigyázat!!! a rugóerő ki fogja fejteni hatását ;-) majd ha kint vannak a csavarok, akkor kell a szár rögzítő csavarokat lazítani, majd a szárakat ki lehet húzni simán. visszafele természetesen fordítva!
Arra ügyelni kell, hogy a rögzítéskor a burkolat alatti kis hely miatt a nyomatékra húzás körülményes lesz.
Jó munkát, szerelést!
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © satyapapa2013. jún. 25. 20:39 | Válasz | #1413 
Azt nemtudom milyen a 400-as teló rögzitése,de a 250es teloját a kormánykifli szoritópofájának két szoritó csavarja is fogja ,azt is ki kell hajtani,,,
06304373303-vagyok elérhetö

 © zoli2013. jún. 25. 19:25 | Válasz | #1412 
Szasztok, mocimon az elsö teleszkopban olajat cserélnék, de fentröl a két-két csavart kihajtottam, de elakattam, nem tom kihuzni a t szárbol. Ötletet kérhetek?

 © M. Zoltán2013. jún. 13. 17:24 | Válasz | #1411 
Ha jól emlékszem, olyan mint a derékszögű háromszög sarkai, az egyik fixen fogva, a másik kettőt állítod és értelemszerűen kellene mennie a fényszórónak is.

tamas2013. jún. 13. 12:27 | Válasz | #1410 
Ha csak az egyik szabályoz, lehet hogy a másik ki van akadva az izzót tartó alapból. Bele kell nézni...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © szabadhegy2013. jún. 13. 12:23 | Válasz | #1409 
Csavar van itt is. A felső amivel elméletileg lehet állítani,logikus lenne. De mivel nem túl gyorsan csavargatható, ezért nem látszik látványos eredmény. Manualban nem találtam rá semmit. Alkatrész-katalógusból sem derül ki, hogy az a csavar merre húz, vagy tol a foncsoros részen.

tamas2013. jún. 13. 12:03 | Válasz | #1408 
Már az első YP-250-esnél is lehet mind horizontálisan, mind vertikálisan fényszórót állítani. Csodálkoznék ha a 400-asnál nem lenne adott ez a lehetőség. A 2001-es T-MAX is ilyen, de azon csak 10-es csavarkulccsal lehet tekergetni, míg régebben, a Majestynek volt rajta kis fogantyú.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2013. jún. 13. 11:37 | Válasz | #1407 
Lapozd végig a letolthető manualt, de ha jól emlékszem akkor csak a magasságot lehet állítani.
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © szabadhegy2013. jún. 13. 08:43 | Válasz | #1406 
Lenne itt egy kérdés. Nekem nem sikerült rájönnöm. Fényszóró beállítása.
Adott 2 fényszóró 2-2 beállító csavarral.
Ha az alsó csavarokat a motor kipufogó felőli oldalának irányába csavarom, akkor emelkedik a fénynyaláb magassága. Ez tiszta ügy.
Ha a felső csavarokat tekergetem, azt kicsit nehezebb, akkor nem láttam változást. Merre fele kell csavarni, hogy széjjel menjen a két fénynyaláb. Huh remélem érthető volt :/

talicskas2013. jún. 12. 01:18 | Válasz | #1405 
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © orbán tibor2013. jún. 11. 20:55 | Válasz | #1404 
Üdv mindenkinek!Sikerült rájönnöm a susogo hangra a kuplungnál amit már írtam párszor.A kuplung variátoron belül van 2 db csapágy ,a belső adta meg magát. Ma beraktam az újat,ugy néz ki attol volt a susogo hang.Most szuper!! Üdv: Tibi

 © szabadhegy2013. jún. 11. 10:48 | Válasz | #1403 
Nah remek! Részleteket e-mailben megbeszéljük. Erre a Gmail-es címre küldök levelet.
forum.majestyclub@gmail.com

Ifj. Posta Sándor2013. jún. 10. 17:22 | Válasz | #1402 
Szerencséd, hogy van a csapatban egy ilyen szép termetesre nőtt borókabogyóval ízesített, szájában citrommal tálcán fekvő kurta farkú vaddisznó mint én és még 400-as Majája is van ráadásul 5 pofás malossi kuplunggal ráadásul abban piros rugókkal ráadásul megvettem a rugókészletet ezért pont megmaradott a sárga garniturha. Szóval ha gondolod akkor a tiéd.

Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © szabadhegy2013. jún. 10. 15:34 | Válasz | #1401 
Azért hátha...
Különben lehet a pirosat is megpróbálnám kíváncsiságból.
Amit vettem kuplungot olyan kis finom rugókkal van szerelve, hogy szinte alapjáraton már mozdulni akar.

talicskas2013. jún. 10. 10:21 | Válasz | #1400 
Pont ezeket a színeket használja mindenki! (Ha pirossat keresnél, akkor egy tucattal vinne a postás)
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

tamas2013. jún. 10. 08:52 | Válasz | #1399 
Azért lehet ez, mert nincs otthon a polcon senkinek fölösleges...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © szabadhegy2013. jún. 10. 08:44 | Válasz | #1398 

Ide is beírom, mert nem nagyon pörögnek a dolgok az adok veszek rovatban.
5 pofás kuplunghoz keresek sárga, vagy fehér kis kuplung rugókat. Inkább a sárgát, mert fehéret lehet kapni külön. Kis borítékba belefér, természetesen nem ingyen kérem.

 © SPOLI2013. jún. 05. 16:53 | Válasz | #1397 
Sziasztok!
Tulajdonosa lettem egy2005-ös 400-as Majestynek!! Gatyába kell rázni és utána nagyobb lesz a boldogság!

 © orbán tibor2013. máj. 17. 20:49 | Válasz | #1396 
Köszi a válaszokat!Hajtómü olajat szoktatok cserélni,és mikor?

 © suszitibi2013. máj. 17. 20:18 | Válasz | #1395 
Az jó. Én mindenbe 10w-40-est teszek. A Tmax-ba, a fűnyíróba, feleségem robogójába, meg a Kubota kistraktorba is. Most épp TOTAL 10w40. Ja, az autót kihagytam.

 © satyapapa2013. máj. 17. 20:05 | Válasz | #1394 
pl Castrol 10W-40
06304373303-vagyok elérhetö

 © orbán tibor2013. máj. 17. 19:47 | Válasz | #1393 
Sziasztok! Majesty 400 ba milyen motorolaj a legjobb? És meg szeretném kérdezni hajtomüolajat kell cserélni,és mikor? Elöre is kösz!

 © szabadhegy2013. máj. 14. 13:33 | Válasz | #1392 
Ez jó hír! Mert sokkal olcsóbb a Malossinál.
Azok a kis rugók maradtak benne, amit hozzá adtak?

Papp László2013. máj. 14. 10:19 | Válasz | #1391 
Helló! Én szezon elött cseréltem ilyen kuplungra és mivel, gyári variátorban kicsit kockásak voltak a görgők Malossi 12g-os szettet is rendeltek mellé. A kuplung berakása előtt a pofák széleit kissé lereszeltem, nekem azóta perfekt a gép.
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

 © szabadhegy2013. máj. 14. 08:30 | Válasz | #1390 
Köszi Talicskás!
Erről az 5 pofás kuplungról van valakinek tapasztalata? itt

talicskas2013. máj. 13. 21:31 | Válasz | #1389 
Ha mindent levettél a főtengelyről, akkor igen. nem elég csak a szíjat levenni!!! Variátort, csavart le és próba....

Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © orbán tibor2013. máj. 13. 21:18 | Válasz | #1388 
Nyugottan megprobálhatom hajtás nélkül beinditani a motort?

talicskas2013. máj. 13. 21:14 | Válasz | #1387 
Bocs a vége:
egy bizonyos rezonancia hatására adott ki érdekes hangot a hátsó teleszkópom rugója
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

talicskas2013. máj. 13. 21:11 | Válasz | #1386 
Dekli nélkül járatva hangosabb a hang, mint amikor burkolattal lehet hallani? akkor mikor alapjáraton közép sztenderen jár a motor, akkor ha ráteszed a kezedet a kerékre(gumira) érzed, hogy néha néha megmozdul a kerék? pl. mikor a hangot hallod érzékelsz valamit a kezeddel? vagy semmi mozgás. nagyon kicsi gázadásra rángatva indul el a kerék forgása, vagy egyenletesen szépen simán indul.
Ha néztétek, próbáltátok leszedett hajtással járatni a motor?
Nekem egyszer a hátsó teleszkópom rugója adott rezonancia hatására adott ki rendellenes hangot hátulról.

Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © orbán tibor2013. máj. 13. 21:10 | Válasz | #1385 
Bocsi holnap majd kereslek,vagy itt vagy telefonon.Elöre is köszi a segitségedet!!Üdv: Tibi

 © orbán tibor2013. máj. 13. 20:50 | Válasz | #1384 
Hát tanácstalan vagyok tényleg! Minden rendben,már párszor szétszedtem.Nagyon köszi a tanácsokat,a kis gumi ütközö is ott van a helyén.Hát tényleg meg kellene elöször probálnom ,talán a tiéddel,nagyon megköszönném.

talicskas2013. máj. 13. 20:37 | Válasz | #1383 
Az fizikailag ki van zárva!!! ugyanis az alapjáraton való forgás következtében a mindenféle esetleges tengely irányú lógás megszűnik és a centripetális erő hatására csakis a forgási rányal párhuzamosan mozog! oldal irányba nincs mi mozgassa.
Darabokra kell szedni a kuplungot és át kell nézni mindent rendesen. Minden pofa alatt van egy speciális gumi ütköző! abban az esetbe, ha valamelyik kiesett, akkor előfordulhat, hogy a rugó ereje miatt el tud mozdulni, de akkor is csak nyugalmi állapotban, mert ha forogni kezd, akkor a tehetetlenség miatt a harang irányába kezd el mozogni.
A kuplung oldalához nem tud hozzá érni az ki van zárva.
Nem tized mm -es illesztések vannak ott és mm- es mozgásokra nem képes a kuplungpofa még akkor sem, ha kopott!

Egyébként próbára szívesen fel tudom ajánlani a megmaradt gyári kuplungomat, hogy ne keljen fölöslegesen vásárolni bármit is, ha indokolt!



Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

talicskas2013. máj. 13. 20:13 | Válasz | #1382 
Üdv.

Kérlek szépen a Malossi fehér kontrasztrugó és az 5 pofás kuplunghoz borzalmas a 15g gyári görgő! Én majdnem eret vágtam egy hegymenetes motorozás alkalmával! Egyszerűen a motor nem tud hatékonyan nyomatékon dogozni, mert mivel a kuplung már fog mint az "ügyvéd" ott már nem tud + fordulathoz jutni. a gyári görgő meg felülvált a súlya miatt. Kérlek szépen a nedves bugyi fíling: Fehér malossi kontrasztrugó, 5 pofás kuplung (nekem a fehér rugók kevesek voltak, ezért a sárga kuplung rugók) A malossi multivar variátor kidobott pénz!!! ez tapasztalat!!! az ára kidobott pénz!! viszont a gyári variátorba malossi 12g gorgők kellenek!!
És alapból megszűnik a rezonancia, emelkedőnek bárhol bármikor gyorsul, mint ha kötelező lenne.
(sörrel megvesztegethető vagyok)
/csak vicceltem/
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © orbán tibor2013. máj. 13. 20:13 | Válasz | #1381 
Sziasztok! Sajnos ugy néz ki a kuplungon a pofák oldalirányban is elmozognak.Satyapapa segitségével mondom ezt,és bár mit csinálok beleér a tárcsába.Ezért adja azt a susogo hangot.Úgy gondolom kupluncsere lesz ebböl.

 © szabadhegy2013. máj. 13. 10:52 | Válasz | #1380 
Talicskástól kérdezném, hogy az 5 pofás kuplung, a sárga kuplungrugók mellé milyen súlyú variátorgörgők voltak a motorodban?

 © orbán tibor2013. máj. 09. 19:59 | Válasz | #1379 
Szia! Nem nem forog a kerék alapjáraton. Csak alapjáraton surlodik valami,ha a kezemmel megforgatom a kereket egy picit már nem is csinálja.Leállitva könnyeg forog a kerék.Ahogy leállitom a motort megszünik.

 © orbán tibor2013. máj. 09. 19:49 | Válasz | #1378 
Szia! Köszi hogy beleszolsz,semmi gond .Igen tudom vann ott alátét vissza van rakva.De köszönöm! Üdv:Tibi

Flow2013. máj. 09. 15:10 | Válasz | #1377 
Középsztenderen alapjáraton forog a hátsó kerék? Ha csak szép lassan elindul (pl könnyen le tudod fogni kézzel) az nem gond, de ha egy kicsit erősebb, akkor biztos, hogy a kuplung zár, vagy valami súrlódik a haranghoz. Ugyanígy érdekes, hogy leállítva milyen könnyen fordul a hátsó kerék? Ha felpörgeted, és hirtelen leállítod a motort, akkor megszűnik a hang a főtengely leállásával, vagy csak akkor, amikor a kerék is leállt?

 © sp1szacsa2013. máj. 09. 12:10 | Válasz | #1376 
Bocsánat hogy bele szólok, de a probléma szerintem abból adódik hogy nincs visszatéve a kuplung harang és a kuplung közé egy cirka 1,5 milliméteres távtartó alátét ez könnyen fel szokott ragadni a kuplungharangra van aki észre sem veszi, hogy van rajta,de szerintem ez a hiba forrása! ;)
Aki nem tudja melyik kikötőbe tart, annak semmilyen szél sem kedvez!

 © orbán tibor2013. máj. 08. 20:21 | Válasz | #1375 
Hát nem jöttem még rá mi is lehet az a susogás,vagyis miért ér hozzá a pofa a tárcsához.Most szét van szedva,de minden jol mozog :(

 © orbán tibor2013. máj. 08. 18:35 | Válasz | #1374 
Sziasztok! Köszönöm a tanácsot! Én már megtettem ezeket a dolgokat,tényleg mindent kitakaritottam a pofák nagyon könnyen mozognak.Tegnap este szétszedtem,picit igen látni hogy hozzáér a pofa a tárcsához.Nem tudom még eldönteni miért is.De most megyek és tovább bontom.

 © sp1szacsa2013. máj. 08. 13:09 | Válasz | #1373 
Sziaszok!

Ma megint tapasztaltam egy hiányosságot a 400 as olajcsérjénél!
Figyeljetek oda, hogy az olajszűrő alatt bent a házban azon a kis csapon kell lenni egy O gyűrűnek ami tömít, az idén már a 3. motor aminél találkozom ezzel, vélem, hogy kifolyik az olajjal és nem raknak újat helyette!



Vigyázzatok magatokra minden jót kívánok!
Aki nem tudja melyik kikötőbe tart, annak semmilyen szél sem kedvez!

tamas2013. máj. 07. 19:59 | Válasz | #1372 
Maximálisan egyet értek Attis!
Csupán annyit fűzök hozzá, hogy abban az esetben ha konkrétan tudom mi a hiba (valószínű a kuplung nem zár 100%-ig ahogy írtad) akkor a többi takarítást, karbantartást már nyugodt lélekkel csinálja az ember mert tudja hogy a hang okozója megvan.
De valószínű meglesz abban a pillanatban, mikor Tibor leveszi a harangot, mert ennek nyomának kell lennie valahol. Ezek után nem kell azon aggódni hogy kitakarítottam mindent, jó lesz-e vajon...?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © suszitibi2013. máj. 07. 18:29 | Válasz | #1371 
Sziasztok
Nézegettem a Majesty képeket és találtam egy gyönyörű motort.
New Majesty 400
Annyira tetszik, jobban mint a Tmax. Egy ilyen kaszniba, egy 600-as 2 hengeres erőforrással, nagyon tudnám szeretni.

orpi552013. máj. 07. 08:45 | Válasz | #1370 
Igen,valóban ez lehet a másik ok,hogy a pofák nem tudnak teljesen alaphelyzetbe visszaállni.
Tisztításhoz kapható úgynevezett féktisztító spray,ajánlom,mert nagyon jó dolog,át lehet vele mosni az egész rendszert.

talicskas2013. máj. 07. 08:07 | Válasz | #1369 
Én alapban ha veszek valami járművet, akkor a karbanntartást elvégzem rajta, és egyben felmérem a kopó alkatrészek állapotát, esetleg mi meddig birhatja a jelenlegi kopott méretével, szíj esetében hiába tűrésen belüli a méret, de anyaga miatt eloregedhet, repedezhet.
A jelenlegi problémának Én az esetleges kuplundpofák szabad mozgásának a hibályát gondolom. Vagyis a pofák ha a tengelyükön nem tudnak könnyen mozogni, akkor a kis kuplungrugók nem tudják vissza húzni a pofákat.
Én nem tapasztaltam soha rugó megnyulási hibát. Valamint az előre vásárlást sem tanácsolom.
A hajtáson teljes karbantartást javaslok, amihez a kuplung- Kontrasztrugo- szíj tárcsa egységet szét kell bontani a kuplungot ez után lehet darabokra szedni, mindent takarítani pofák tengelyeit nagyon finoman zsírozni, összerakni, majd probálni.
Szerintem tökéletes lesz! Abban az esetben ha ezek után is van hangja, akkor lehet keresni a hang okát, okozoját.
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © orbán tibor2013. máj. 06. 21:04 | Válasz | #1368 
Igen nagyon jó az ötleted,be fogom kenni valamivel,holnap megnézem.Nem hiszem hogy a ferodol le lenne válva nem rég volt szétszedve nem vettem észre,deeee lehet jobban meg kéne néznem. Nagyon köszi! Holnap írom mi az eredmény.

tamas2013. máj. 06. 20:59 | Válasz | #1367 
Arra, hogy ha bele tudsz nyúlni, vedd le a harangot, a belsejét kend be valami olyan dologgal amit könnyen ki lehet takarítani és nem árt a ferrodnak (pl.krétázd be vastagon) és tedd vissza, majd indítsd be. Ha belehúz a harangba valami, akkor Orpi tippje igaznak bizonyul. De az is lehet, hogy le van válva egy darab a ferrodolból és az okozza a surrogó zajt. Mikor gázt adsz, már együtt forog minden, nincs zajforrás.
Várjuk az eredményt!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © orbán tibor2013. máj. 06. 20:46 | Válasz | #1366 
Tényleg köszönöm! Rugokat gondolom lehet venni,esetlen tanácsot tudsz adni ,hogy hol?

orpi552013. máj. 06. 20:43 | Válasz | #1365 
Nem hallani,mert kitapadnak a pofák a harang belső falára,és megszűnik a súrlódás...

 © orbán tibor2013. máj. 06. 20:43 | Válasz | #1364 
Szét fogom szedni! Tamás te mire gondolnál?

 © orbán tibor2013. máj. 06. 20:42 | Válasz | #1363 
Köszönöm a tanácsot,megfogadom ! És ha már gázt adok akkor tulajdonképpen már nem hallani?

 © orbán tibor2013. máj. 06. 20:39 | Válasz | #1362 
Szia! Az elképzelhető,igen hogy a rugok el vannak nyulva.

 © orbán tibor2013. máj. 06. 20:38 | Válasz | #1361 
Igen szét tudom szedni!

orpi552013. máj. 06. 20:30 | Válasz | #1360 
Nem találkoztam még hasonló problémával,nem tudok másra tippelni,minthogy a pofák alapjáraton vékonyan hozzáérnek a haranghoz,ez adhatja a sustorgó hangot.Lehet hogy a kisrugók meg vannak nyúlva,el vannak gyengülve.Más tippem nincs.

tamas2013. máj. 06. 20:27 | Válasz | #1359 
Most látom, hogy 2. alkalommal teszed fel a kérdést. Szerintem nincs rá tipp...
Belenéztél már? Szét tudod bontani?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © orbán tibor2013. máj. 06. 20:20 | Válasz | #1358 
Sziasztok! Segitségeteket kérném! Majesty 400 a kuplungnál valami susogo hangot ad,mintha valami valamihez hozzá érne.De csak alapjáraton,ha a kereket elforditom már abba igy hadja.Köszönöm!

 © porajp2013. máj. 03. 18:11 | Válasz | #1357 
Sziasztok!
Köszönöm a segítséget. Valóban elég ellentmondásos a jelenség, de sikerült rájönni a megoldásra. Bosszantóan egyszerű a dolog. A márkakereskedésben nem a megfelelő szíjat kaptam és ez okozta a leírt problémát. Visszatettem a régi szíjat és megy mint az álom. Remélem a kereskedésben segítenek a problémán és adnak egy megfelelő szíjat.

 © orbán tibor2013. máj. 01. 20:23 | Válasz | #1356 

¨Üdv amindenkinek! Segitségeteket szeretném kérni.Majesty 400 mocim alapjáraton mikor nem pörög a kerék valami sustorgó hang jön a kuplung részröl.Ha picit megforgatom a kereket már abba is hadja,de alapjáraton nagyon idegesitő a hangja.Köszönöm:Tibi

talicskas2013. ápr. 30. 19:32 | Válasz | #1355 
Üdv!

amit írtál az csak átmeneti! Ugyanis az új 5 pofás kuplung abban a tartományban is fog majd mint a beton, mint ahol a 3 pofás kuplung csúszott. rossz megfogalmazás, hogy csúszott, mert gyárilag úgy lett kitalálva, hogy fordulaton tudja tartani a motort, ezért fog is és csúszik is a 3 pofás kuplunk a harangba.
Az elején vigyázni kell arra, hogy ne üvegesedjen fel a pofa, ne égjen meg, mert még teljesen nem kopik be a haranghoz, addig nem tapad be teljesen.
Had kérdezzem meg, milyen márkát képvisel az újonnan vásárolt kuplung? mert a malossival van tapasztalatom, ami nagyon jól teljesít.
Az, hogy 5 pofás lett a kuplunk, akkor majd alacsonyabb fordulaton tud csak dolgozni minden tartományban a motorod és emelkedőn ezáltal nem tud hatékonyan dogozni.Az 5 pofás kuplungal a kontrasztrugót is és a görgőket is cserélni kell.A kontasztrugó (fehér malossi) a görgők pedig a gyári súlyban nem lesznek jók! abból is a könnyebb szintén malossi görgőket kell venni.
És itt már nincs megállás! a hajtásszíj is cserélhető.
A görgő könnyebb súlyát a gyári variátorhoz szükséges (ez tapasztalat, mert Én nem láttam értelmét malossi variátor cseréjének. abba sokalltam az árát)
Az is tapasztalat, hogy full malossi hajtásos motor teljesítményét ki tudtam görgőzni a gyári varhátorral. És ami a lényeg, hogy a végsebessége nem csökken a tuning variátorhoz képest.
Ahogy Sutyi is írta, ellentmondásos , hogy többet pörög a motor.
egy 5 pofás kuplung ha pe van kopva, kicsit csiszolópapírral rá van segítve... kigyorsításkor annyira nem fog kipörögni, mint a gyári kuplungjával!
Bocsi, hogy hosszúra sikeredett.
Ja nekem pl. a gyári fehér kuplungrugók is gyengék voltak, mert hamar fogott induláskor, ezért azokat is sárgára cseréltem.
Ahogy eladtam a motort akkor volt tökéletes!!!!
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

Ifj. Posta Sándor2013. ápr. 30. 16:10 | Válasz | #1354 
És ellentmondásos.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

Ifj. Posta Sándor2013. ápr. 30. 16:10 | Válasz | #1353 
Mostolvason hogy volt kuplung csere. Márpedig akkor a kontrasztrugó is ki lett véve. Nem lehet, hogy valami ott nem ok? Ha gyári van nincs alatta tuningnak alátét gyűrü? Attol pöröghet feljebb kicsit. Bár inkább ha nem annyira robbanékony akkor lehet meg van gyengülve a rugó és tul hamar engedi felszaladni a szijat a hátsó tárcsán.

Nem tudom. Látni kéne. Elég zavaros a dolog.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

Ifj. Posta Sándor2013. ápr. 30. 16:01 | Válasz | #1352 
Már csak azért is meglepő a dolog, mert ha magasabb fordulaton dolgozik, ami elvileg a könnyebb görgőktöl kéne legyen, a moci nyomatékosabb tartományban dolgozik. Tehát robbanékonyabb kéne legyen. Ami még erősen befolyásoló tényező az a kontraszt rugó.Ott nem történt semmi?
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

tamas2013. ápr. 30. 15:27 | Válasz | #1351 
Elég meglepő. Biztosan minden a helyén van?
Új szijjal és görgőkkel jobbnak illene lennie...
A kuplung cseréje itt nem befolyásolja a fordulatszámot. Betapad és megy...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © porajp2013. ápr. 30. 11:49 | Válasz | #1350 
Sziasztok!
A segítségeteket kérném az alábbi problémában.
Egy héttel ezelőtt otthoni nagyszervizen esett át a motor (szűrők,olaj,szíj,görgők,kuplung).A mociban 50000km van.Mindenből a gyárit vettem (azzal jól ment,jól is fog), talán egy változtatással, ami a 3 pofás kuplung 5 pofásra cserélését jelentette. A görgők is a megszokott 25*15*15-ősök. A megfelelően összeraktam,lezsíroztam, ahogy az kell, ennek ellenére nem jó. A problémám az, hogy a motor elvesztette a dinamizmusát(gyorsításnál többet pörög mint szokott) és a megszokott fordulatszám/sebesség is megváltozott(pl:régen 5000/p=100km/h;most 5300/p=100km/h).
A kérdés az lenne, hogy cserélnem kellene-e a kuplungharangot illetve a kinyomórészt. A kinyomórész nem tűnik viseltesnek, a kuplung sem vállas, de lehet hogy a felülete már nem megfelelő.
Előre is köszönöm a segítséget.

Feco2013. ápr. 17. 17:18 | Válasz | #1349 
Annyit kell beleönteni amennyit a manual ír.műanyag injekciós fecskendővel szoktam kimérni.Általában 5-ös vagy 10-es hidraulikaolaj kell bele, de minél kopottabb annál sűrűbbet kíván.
Motor után,első a család legyen!

 © szabadhegy2013. ápr. 17. 16:01 | Válasz | #1348 
Nah. Első teleszkóppal kapcsolatban. Nem a szimering rugó miatt nyikorog. Beljebb van a gond. A szerviz manual azt írja 0,298 L olaj kell bele. Tud valaki tanácsot adni,aki csinált már ilyet. Milyen olaj, milyen mennyiség, vagy légrés alapján kell a szintet belőni.

 © Mathias2013. ápr. 16. 21:05 | Válasz | #1347 
Köszönöm a válaszokat!

Arra a következtetésre jutottam, hogy egyelőre a komolyabb műveleteket meghagyom a szerviznek. Nem lesz lehetőségem nézni, mit és hogy csinálnak, e nélkül meg nem akarok kockáztatni. Túl sok lehet a buktató, ami akár több százezerbe is kerülhet rossz összeszerelés esetén. Marad az otthon végezhető olaj, olajszűrő csere, illetve a légszűrők tisztítása cseréje. Szakszervizbe meg évente 1x fogok menni a téli időszak után. A 2db légszűrő cseréjéhez tudom hogy elég egy hosszú nyelű csavarhúzó, de a 3. szűrőt még nem cseréltem, ami a bal oldali fedél alatt van. Ahhoz milyen szerszámok kellenek?
A másik kérdésem, hogy szelepállítás fog kelleni 26e km környékén? Vezérműláncot injektort is meg akarom nézetni, utóbbit esetleg tisztíttatni. Tehát az érdekelne, milyen költségekre számíthatok ha májusban beadom szervizbe.
2008 Yamaha Majesty YP400

Ifj. Posta Sándor2013. ápr. 16. 21:03 | Válasz | #1346 
Told neki. Baj nem lesz belőle. Csak abba hagyja valamelyik után. ;)
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © gyurinar2013. ápr. 16. 12:41 | Válasz | #1345 
kedves Sutyí

Az első keréktől jövő visító hang nekem is problémát okoz . Tavaly a szerviz bezsírozta a jeladó szimeringjét és így kb. fél évre el is maradt az általad leírt éles hang. Most tavasszal azonban minden kezdődött elölről . Leírásod alapján újra leszedtük az első kereket és azt láttuk hogy van zsír rendesen a jeladó forgó részének házában . Megtisztogattunk mindent és szilikon zsírral újra zsíroztunk mindent . Kérdésem : konkrétan a jeladón belül mit kell bezsírozni ? Azt a tengelyt amin a műanya forog , vagy a jeladó belső peremét , a szimeringet , esetleg mindhármat ?

tamas2013. ápr. 15. 22:31 | Válasz | #1344 
Nyikorog a teló...?
Vékonyan olajozd már meg az egyik szárat, mozgasd meg, majd a másikat is. Ha elhallgat, szimering.
Ha nem, lehet hogy nincs benne olaj...? Az érdekes lenne...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © szabadhegy2013. ápr. 15. 21:21 | Válasz | #1343 
Sziasztok!
Nekem is súg a kilométeróra jeladója. Szét fogom szedni. De van ott egy másik probléma, az első teleszkóp is nyikorog. ebben tud valaki segíteni? Gondolom másnál is előfordult már. Egy olajcsere után kiált? Használtan vettem a mocit, nem tudom volt-e benne cserélve valaha. Teljesen szét kell szedni, vagy megoldható kiszerelés nélkül is?
Simering jó, csak ez a nyikorgás zavaró.


orpi552013. ápr. 14. 16:43 | Válasz | #1342 
Sutyi igen precízen leírta a szétszedés menetét és a szerszámszükségletet is,első hallásra elég keménynek tűnik, én azt tanácsolom,hogy első alkalommal bízd szakemberre,nézd végig mit csinál,aztán ha már legalább egyszer láttad,akkor fogj neki önállóan.Én magam is így tettem két szezonon át,azóta magam csinálom,már ötödik alkalommal.
Ha otthon akarod csinálni,érdemes még beszerezni egy nyomatékkulcsot is,(kb:8e ft.),mert mint Sutyi elmondta,nagyon vigyázni kell a főtengely,és a kuplung végi anyákra,nem szabad túlhúzni azokat!Értékek a 1336.sz.hozzászólásban le vannak írva.
Az első keréktől jövő hang szerintem is a jeladó hangja,tisztítani zsírozni kell,ha hosszú életet akarsz neki,akkor évente tedd meg.
A sziszegő hangra konkrét diagnózisom nincs,de ha kitakarítod és rendbe teszed a variót,és a varióházat,az ott lévő porszűrőt,a kuplungot,annak csapágyait,megnézed a görgőket,és szíjat,ha kell cseréled azokat,és a 1336.-ban leírtak szerint megkened ahol kell,szerintem a hang nagy eséllyel meg fog szűnni.

tamas2013. ápr. 14. 08:33 | Válasz | #1341 
Régebben volt szó a jeladóról, komolyan kell venni!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Ifj. Posta Sándor2013. ápr. 14. 06:37 | Válasz | #1340 
Szia Mathias!

Az első keréktől érkező surrogó hang nekem is volt egyszer. Sőt nekem egy idő után bizonyos sebességtől iszonyat vékony hangon enyhe sipolást is adott. Mint amikor régen a rádióban 12 órakor adták a frekvencia próbát és a nagyon magas frekinél sipolt a hangfal. Nagyon idegesítő volt és hetekbe tellett mire rájöttem mi csinálja. A hangot a keréknél lévő kis jeladó csinálja ami a kilométerórának küldi a jelet, hogy mennyivel mész. Ki van száradva. Le kell venni az első kereket, szétszedni a jeladót és jól megkenni zsírral majd visszarak. Igazábol csak egy mágnses jeladó az egész ami ott forog a kerékkel, de ha nincs rendesen megzsirozva és mivel műanyag,hidegben kezdi el ilyenkor ezt produkálni. Zsirozás után nekem is megszűnt és azóta sem jelentkezett pedig ennek már 2 éve.

Ami a szerszámokat illeti. Nagyon sokminden nem kell hozzá ha csak a hajtás részt akarod rendberakni. Sorban befelé haladva a következők.
Kell 2db keresztélű csavarhúzó. 1 normál közepesnek mondható de hosszú szárú amivel a levegőszűrő ház fedelét veszed le. Ezek ha az eredeti csavarok vannak elvileg ilyenek. Azért kell hosszú mert van 2 gumisapka amit le kell venni és azok alatt elég mélyen is van 2db.
Ha ez lent van jöhet le a vario levegőszűrő haza meg nellette a Yamaha feliratos műanyag takaró elem. Szintén keresztcsavar, összesen 6db. Vigyázz, hogy el ne törd a variószűrőét mert kicsit feszegetni kell amikor kiveszed. Óvatosan mozgatva ki fog jönni. Jobban nem tudom leírni, de ha csinálod úgyis fogod látni mire gondolok. Amikor visszateszed is higyelj hogy a helyén legyen.
Ez után következik a teljes hajtásházat takaró műanyag burkolat eltávolítása. Ezt 6db nagyfejű gumi gumi àgyazású csavar fogja körbe. Na ehhez kell a másik, kicsit nagyobb fejű keresztcsavarhúzó. A nornál méret könnyen elugrik és idővel megeszi a kereszt hornyot. Na akkor szép ám szétszedni. Arról nem is beszélve, hogy sokan visszarakáskor agyon tépik. TILOS! Mert legközelebb nem fogod tudni szétszedni. Ezért van rajta a gumiágy. Épp csak koppanásig húzd finoman, mert a gumi nem engedi hogy letekeredjen. Ha ez is lent van, elérkeztünk a varioházhoz. Itt lesz körben azt hiszem 8db 8-as fejű csavar. Ezeket dugó kulccsal vagy racsnis kulccsal tudod leszedni. És lesz az alumínium burkolat közepén is egy nagyobb, talán 12-es ezt ugyan úgy.
És már el is érkeztünk a művelet legkényesebb részéhez. Látsz 2 db nagyobb anyát.Talán 24 és 20 a méret. A nagyobbik a főtengely végén van a varió fölött a másik pedig a végáttételnél a kuplung fölött. Ezek levételét sok misztikum és mendemonda övez. Mindenki másként és más módszerrel szedi le de egy tuti. Célszerszám kell! Nejen elektromos kerékkulcsom van. Nagyon bevállt és könnyű vele leszedni. Viszont a visszarakásnál nagyon óvatosnak kell lenni mert ezek jóval nagyobb erőt tudnak mint ami ezen anyák meghúzásához az előírt. Könnyen leszabhatod vele az anya menetét, ami mégroszabb a főtengelyét. Na az halál. Szóval csak okosan. Ha ezek is kint vannak jöhet le az aluház és már előtted is van a teljes hajtás.
Más szerszám nem kell. Hacsak nem akarod magát a kuplungot is szétszedni. Akkor ehez is kell a kerékkulcs + egy 48-as crowa fej és egy átalakíto a fej és a kerékkulcs közé. Kell továbbé egy cserősebb csőrös fogo és egy kisebb sima csavarhúzó a kuplungpofák zégergyűrűinek leszedéséhez és a kis kuplungrugók kiszedéséhez. Kb ennyi. Még annyi, hogy a kuplung kis rugóinak visszarakása elég nagy szopás első elkalommal. De majd rájössz a taktikájára azt án menni fog.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © Mathias2013. ápr. 14. 00:10 | Válasz | #1339 
Sziasztok!

Kicsit el voltam tűnve, hiába, a tél nem a motorozásról szól, és át kell vészelni. Motoroztam, de csak szigorúan A-ból B-be, persze hóban is, abból meg idén nem volt hiány. :)) Májusban viszem a Maját szervizbe, de lenne itt 1-2 felmerülő kérdésem előtte. Az első, a télen felmerülő problémák. 40km/h felett, hidegben az első keréktől ütemes magas frekvenciájú surlódó hangot hallottam, és nem tudom mi okozhatja. Ez 0 fok környékén még jelentkezett de 6-7 fokban már nem. A másik, amit mostanában kezdett el csinálni, hogy indításnál hidegen sziszegő hangot hallok a blokk felől egy pillanatra. Ezt sem tudom mi okozhatja. Ennyi gondom volt vele egész télen.
Az utolsó kérdésem, hogy szerszámoknak nagyon híján vagyok, és ez elengedhetetlen lenne, hogy a munkadíjat megspóroljam. Kedvem lenne megtanulni mit és hogy (Szíj, kuplung görgőcsere stb). Tudnátok ajánlani valami komplett szerszámkészletet normális áron amivel neki lehet fogni a szereléshez? Annyira nincs itthon semmim, hogy egy normális csavarhúzó sincs a lakásban. :)) Felesleges szerszámokat meg nem szívesen vennék.
2008 Yamaha Majesty YP400

orpi552013. feb. 14. 05:41 | Válasz | #1338 
Így igaz,de ha a hátsó variónál tengelyig behúzod a szíjat,akkor erre kicsi az esély.
Ha az első varió külső tárcsájának helyére tolásakor fémes koppanásig (azaz teljesen)fel tudod tolni a tárcsát,akkor kizárt,hogy a szíj eltartana.De tényleg oda kell figyelni!

 © passat522013. feb. 13. 19:50 | Válasz | #1337 
Nagyon részletes és hasznos volt az útmutatód!
Csupán annyival egészítenem ki, hogy a variátor külső részét ha felteszed ügyelj arra, hogy a variátor szíj nehogy kitámasztja mert ebben az esetben a csavar fel fog lazulni! (koppanásig a tárcsát!) :))
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

orpi552013. feb. 13. 16:36 | Válasz | #1336 
Görgőknél a kopottságot,"kockásodást" kell figyelni,ha már kockásra kopott akkor csere,mivel ekkor már nem gördül,hanem csak csúszik.A szíj alsó mérethatára a legszélesebb pontján 27.mm.,ne legyen repedezett,szemmel láthatóan öreg,figyelni kell a forgásirányra,ugyanúgy kell visszarakni,ahogy kivetted,ha újat teszel be,úgy kell berakni,hogy a szíjon lévő felíratok feléd olvashatóan legyenek.
Ha szétszedted,ajánlatos az egész varióházat féktisztító sprével kimosni,ugyanúgy a variátort,és a kuplungszerkezetet is.(A csapágyakat én nem szoktam,csak utánuk kenek.)Ki kell tisztítani az ott lévő szűrőbetétet,csere nem fontos,mert csak a durva portól védi a variátorházat.
A variátornál én csak a nagy fényes "csúszópereselyt"szoktam vékonyan zsírozni kívül és a tengely felől is,Castrol LMX kenőzsírral,a görgőket nem.Van aki megzsírozza azokat is leheletvékonyan,nem árt neki,de nem is használ tapasztalatom szerint,csak még jobban telerakódik porral,amitől szerintem jobban kopik.(Zsír lehet másfajta is,lényeg hogy magas olvadáspontú legyen.)
A kuplungnál ajánlatos a fékpofák felcsiszolása smirglivel,illetve az élek "letörése"reszelővel,mert így kevésbé kap bele a pofa induláskor a harangba.
Zsírozni itt is a tengelyt kell,illetve az összes csapágyat,amit találsz,alaposan benyomkodva a zsírt.
Figyelj,mert a variátor alumínium házában is vannak csapágyak.
Összeszereléskor úgy kell indítani,hogy az első tárcsa belső részét a persellyel és a görgőkkel együtt felhelyezed,a még kint lévő hátsó tárcsákat a nagyrugó ellenében két kézzel szétfeszíted,(a pofák felőli tárcsát kezded felhúzni a pofák irányába,úgy hogy két kézzel összeszorítod a pofákat a hozzájuk közelebb eső tárcsával,ami enyhe jobbra csavarodással kísérve a pofák felé fog tágulni),és ekkor kell betenni a szíjat egészen a tárcsák tövéhez.(Két emberes!)A szíjat a kuplungszerkezettel együtt ekkor már fel tudod tenni a tengelyre,majd innentől tudod visszatenni az első variátor külső ventilátoros tárcsáját.
Ha tényleg először csinálod,azt ajánlom lépésenként fotózd le a szétszedést,nehogy valamit rosszul rakj össze.
A variátoranya meghúzási nyomatéka 85.Nm.,a kuplunganyáé 63.Nm.(Hagyba Tomitól kapott adat).Ha akarsz használhatsz a Tamás által említett oldható menetrögzítőt,én soha nem alkalmaztam,eddig még nem volt gond.
Csak akkor fogj neki,ha bízol magadban,mert egy rosszul összerakott variátorral több százezer forintos kárt lehet csinálni,a felelősség a tiéd,mi csak segítünk amiben tudunk!
Én is csak azután mertem bevállalni,miután háromszor láttam,hogy szakember hogyan csinálja.
Sok sikert,a Józsi által ajánlott képeket tényleg érdemes megnézni,sok segítséget adnak.

 © passat522013. feb. 13. 13:39 | Válasz | #1335 
Főoldal, letöltések, variátor csere! Nézd meg a képeket és lépésről, lépésre úgy csináld! http://majestyscooter.uw.hu/Letoltes/400/Variator_csere.pdf
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © LaciD2013. feb. 13. 10:50 | Válasz | #1334 
Köszi a segítséget. Ezt a szerszámot én is megcsinálom. Nyomatékkulcsot tudok kérni, már csak egy kis jobb idő kellene, mert fűtetlen a garázsom. Ha már szétszedem a kuplungot, a variátorra is ránézek. Laikusként mire figyeljek? Görgők, szíj, vannak-e olyan méretei, amikor már cserélni kell? Mik azok a ránézéssel megállapítható jelek, amikor már cserélni kell?


Első ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől