Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty villamosság
nincs töltése a mocinak mit tegyek??

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


Feco2008. okt. 27. 21:02 | Válasz | #65 
Ennyiért??Már azt is adhatnának!
620-ért találtam 35/35 -öst csak nam ilyen foglalattal.Megpróbálom megvariálni a foglalatot a Tunsrammnál a haverokkal.
Motor után,első a család legyen!

Balázs2008. okt. 27. 20:59 | Válasz | #64 
Igen és belehet állitani állandóra
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

tamas2008. okt. 27. 20:58 | Válasz | #63 
Nehogy má azt higgye a rendőr hogy stroboszkóp...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

SomTom2008. okt. 27. 20:57 | Válasz | #62 
Tényleg jó ára van.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

Feco2008. okt. 27. 20:56 | Válasz | #61 
A villogós ?!
Motor után,első a család legyen!

Balázs2008. okt. 27. 20:53 | Válasz | #60 
Olcsobb ha két db ledes bringa lámpa!!!
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

Feco2008. okt. 27. 20:43 | Válasz | #59 
Na ne kiabáljuk el még nincs meg! De rajta vagyok!
A halogénra megvan a lámpa csak be kell tenni. Itt a link:
https://bolt.egumotors.hu/index.php?p=shop&act=ser&searchtext=Izz%F3&searchtype=all&pageID=4
A lap közepén "SuperWhite" néven. Méregdrága majd megpróbálom beszerezni valahol közelebb.A postaköltség majdnem annyi mint a lámpa.
Motor után,első a család legyen!

SomTom2008. okt. 27. 20:29 | Válasz | #58 
Ha valahogy sikerül megoldanod a halogénra átalakitást az engem is érdekelne.
Kerestem halogén izzót, de nincs.
Csak erősebb biluxot találtam, azt bele is tettem.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

talicskas2008. okt. 27. 20:19 | Válasz | #57 
Na! akkor ezek szerint beindult a folyamat a forgalomba helyezés terén...az dicseretes...hamarossan meglessz a rendszam vegre...
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

Feco2008. okt. 27. 20:12 | Válasz | #56 
Ma tettem be, és a halogénen gondolkodok!Addíg nem akarok kisérletezni míg a pénteki műszaki meg nem lesz.Fél nyolcra viszem Zalaegerszegre!
Motor után,első a család legyen!

talicskas2008. okt. 27. 15:37 | Válasz | #55 
Feco! mizuka az uj lampaddal? jol vilagit? remelem annak a foncsorat nem bantod:))
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

Feco2008. okt. 10. 23:22 | Válasz | #54 
Így van, vasárnapra ragyogjona vas!
Motor után,első a család legyen!

 © jasa2008. okt. 10. 21:31 | Válasz | #53 
Hát ilyen hozzáállással én azért szégyellném magam a helyedben.....ha majd találkozol velünk láthatod hogy a Csapatban nem ez jellemző ...... ( vagy csak lódítottál ???!!!)
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. okt. 10. 21:03 | Válasz | #52 
Hát legyetek mán szépek és szobatiszták...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © passat522008. okt. 10. 20:34 | Válasz | #51 
Párszor már gurultam sötétben de én nem panaszkodok!Nem tudom milyen izzók vannak benne mert a nivópálcán kivül még mást nem tudok,hogy mi hol van rajta! Lehet holnap azért lemosom mert tavasz óta még az sem volt!:)
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

Feco2008. okt. 10. 19:59 | Válasz | #50 
Na ma sikerült sötétben kipróbálni a moci világítását! Hát egyszerűen xar. Nem néztem meg milyen égők vannak bent, de kell vele valamit csinálni, mert úgy kell az utat kitapogatni!Ha minden kötél szakad ledest kell bele tennem hátra, és erősebbet előre! Kinek van tapasztalata?
Motor után,első a család legyen!

talicskas2008. okt. 08. 21:53 | Válasz | #49 
bocsi az ismétlésért"tudok"
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

talicskas2008. okt. 08. 21:14 | Válasz | #48 
ádibá: a szerelő és bontó alatt futnak.tel.szám:30/6355500 helyileg kerepesen vannak.amennyiben tudsz vele üzletet kötni vagy neked tavol van akkor ha tudok szivessen segítek ha tudok.kiváncsian várom a fejleményeket...
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 ádibá2008. okt. 08. 20:35 | Válasz | #47 
Halihó!Találtam egy oldalt ahol LED-es autó-motor izzókat árulnak.Egy kicsit drága de megoldás lehet a "töltésgondokra"
http://www.xenonlampa.hu/xenonlampa.hu/leirasok/ledes_leiras.htm

 ádibá2008. okt. 08. 20:30 | Válasz | #46 
talicskás: ha elküldenéd az elérhetőségét azt köszönném!

tamas2008. okt. 08. 13:23 | Válasz | #45 
Emlékszel még Lóczi Bécire? Májusban gurult velünk, a Botax-tól Verpelétig. No Ő cserélte a gépében, nekem megvan a címe, rákérdezek!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. okt. 08. 12:48 | Válasz | #44 
Egy kicsit sok a 18 rúgó! Nem tud valaki olcsóbbat?
Zsolt

talicskas2008. okt. 07. 20:27 | Válasz | #43 
adiba:voltam a motorosnal es volt egy 250-es maja bontasra viszont a fesszabalyzot mar elvittek belole.azt mondta az ember 18e ert tud hozatni.ha bovebb info eseten szivessen elkuldom az ember elerhetoseget.
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

talicskas2008. okt. 07. 13:35 | Válasz | #42 
adiba! nem tudom. hogy aktualis-e a fesszabalyzo de kb. masfel ora mulva oda erek a kerepesi motorbontoba es megkerdezem van-e neki. es megirom a tenyalast.szep napot
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 ádibá2008. okt. 04. 20:24 | Válasz | #41 
Köszi mindenkinek!Sokat segítettetek!!Mit isztok?

 © Zsolt2008. okt. 04. 14:26 | Válasz | #40 
Egy szó mint száz csak kell vennünk egy gépet bontásra. A hátsó kereket és a teljes hátsó féket is cserélni fogom.
Zsolt

tamas2008. okt. 04. 10:40 | Válasz | #39 
Ádibá! Én a lakihegyi motorbontósoktól rendeltem komplett karbit 250-esre, 15'000ft volt. Az új membrán meg, (ami kellett volna) magában 28'900!
A címük:
2315 Lakihegy Rádió utca 51/b Tel/fax : 06/24/475-383
Kipróbáltathatod a cuccot, hogy ne legyen zsákbamacska! Fesszabályzóra is rá lehet kérdezni, bár lehet hogy a Tied el sem szállt...?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © baranyai.imre2008. okt. 04. 10:21 | Válasz | #38 
Sajnos nem sokra jutottam,de tudok egy blokkot,kérdezd meg nem veszi e le neked a cuccot.A komplett blokkot 50.000.- re mondta Tel.:30/229-0736 Bani Miklós.
Mond hogy én adtam meg a számot.
Amúgy van egy csomó bontó cime a :www.keletimotorosok.hu,itt, vagy más motoros lapokon is nézz körül.

 ádibá2008. okt. 03. 21:09 | Válasz | #37 
Köszi!

 © baranyai.imre2008. okt. 03. 20:35 | Válasz | #36 
Rákérdezek holnap,este szólok mire jutottam

 ádibá2008. okt. 03. 20:18 | Válasz | #35 
Sajnos nem tudtam szerezni bontott generátort.Tudsz benne segíteni?

 © baranyai.imre2008. okt. 03. 13:17 | Válasz | #34 
Reméltem hogy nem a legrosszabbdolog van a mocidnál,de sajnos... Nagyon sajnálom.A gyárinál kisebb feszszabályzót én nem tennék bele,mert valószinüleg nem birná a generátor által termelt áram erősséget.Nem gondolkodtál egy bontott gyári generátor beszerzésén? (Én inkább azt tennék bele)
Sok sikert a szerélshez,
Üdv:B.Imre

 ádibá2008. okt. 03. 09:33 | Válasz | #33 
Sziasztok!
Köszi a sok jótanácsot!A fesszabályzó csatlakozóján nem tudtam mérni semmilyen feszültséget!Az akksi új!A generátort leszedtem és az egyik vezeték le volt égve és egy két tekercs is elég csúnyán nézett ki!!!Elvittem egy tekercselőhöz aki meg fogja csinálni (baráti áron)(az új 120.000FT!!!!!!),de sajnos a fesszabályzót is magával vitte a mocsok!A gyári Majesty fesszabályzó 34.200Ft de van utángyártott is ami 21.000Ft.Kérdés: lehet-e beletenni egy kisebb teljesítményű fesszabályzót is (ami 4-8.000Ft.)??Nem teszi ez taccsra a generátort vagy az akksit ismét?
Imi:igen két izzós az első lámpám.
Ha készen lessz a moci akkor majd felteszem a képeket is.

 © Zsolt2008. okt. 02. 20:27 | Válasz | #32 
Hát igen,neked ez bejött.
Zsolt

tamas2008. okt. 02. 19:57 | Válasz | #31 
Nekem március óta van benne a riasztó akksi, 4500ft-ba került, eddig no problem. Az egyetlen gondom vele az volt, hogy a fasstonsarus rögzítés lecsúszott...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. okt. 02. 01:23 | Válasz | #30 
A riasztó akkukat tényleg nem erre találták ki. Amit nekünk kell a 250-es gépbe tenni, annak szabvány szerint 85 Amper indítóáramot tudnia kell.
A kérdéses alapproblémánál a fesszabályzó újboli cseréje szükséges (70%), ha ez nem jön be akkor kontakthiba (5%) vagy legvégül a tekercszárlat sem zárható ki (25%).
Zsolt

ZsViktor2008. szept. 30. 11:34 | Válasz | #29 
1 valamire kell figyelni: amikor beteszed a zselés aksit, előtte totttálisan FULL-ra fel kell tölteni, mert ha sikerül minél tovább a tartani a teljes töltöttségi szintet, igen csak meg lehet növelni az élettartamát! Az ellenkezőjével meg ki lehet nyírni 1 hónap alatt!
Adminisztrátor, fórum moderátor

ZsViktor2008. szept. 30. 10:39 | Válasz | #28 
Ez így van, ahogy Topi mondta! Én is használtam (foglalkozásomból adódóan éppen akadt a környéken úgy 10 db ) riasztós aksit, de hamar kicseréltem, mert nekem nem tekerte meg rendesen indításkor a motort! Nem volt vészes, de érezhetően gyengébb volt! Ill. sokkal hamarabb tönkre fog menni, mert a zselés akksit nem arra találták ki, hogy állandóan töltve legyen! De egy próbát tényleg mindenképpen megér.
Adminisztrátor, fórum moderátor

TopJoe2008. szept. 30. 09:26 | Válasz | #27 
Üdv ! Némi kis hozzászólás a részemről is.Mikor vettem a motort ( 2001-es ) nekem sem volt töltés de mint kiderült hiányzott a fesszabályozó. Igy végigmértünk mindent. A generátorból kijön 3 vezeték ( ha jól emlékszem ) A csatit húzd ki a fesszabályozóból.Az egyik egy közös 0, a másik kettőn vált. fesz jön ki. Ez elég magas érték olyan 50-60 volt körül kell lennie. A közös vezetékre ráteszed a mérő egyik tapogatóját és mérsz jobbra-balra mindkét vezetékre. Ha megvannak a feszültségek az jó. Ha nincs vagy jóval kevesebb ill eléggé eltérő a két érték akkor menetzárlatos a tekercs. Ez ne legyen mert drága játék. A fesszabályzó után az akkun közepes fordulaton világitások nélkül a legjobb ha van 14-14,4 volt. Terhelést ráadva ez lecsökken, ezért ha csak 13 volt körüli a töltésed eleve az kevés. A maradék már nem tölti az akksit. Nézd meg a kábeleket, főkábelt,oxidációt,főbiztit. Átmeneti ellenállás miatt a legjobb töltés sem tölti az akkut. Ha minden jó akkor nagy valószinűség szerint az akku halt be. Az, hogy felveszi a töltést csak egy dolog, meg is kell tartania. Hideg időben amúgy is lecsökken a kapacitása vagy 20-50 %-al. Ezt kimérni akkuteszterrel lehet, vagy házi műterheléssel. Ismert töltőárammal feltöltöd az akksit tele. pl.700 mA-el vagy tiz órát töltöd aztán rákötsz egy fogyasztót. Egy féklámpaizzó 21w 12 volt, majdnem 2A terhelés. Egy órát legalább jól kellene világitania, utána csökkenhet a fény. Motor akkura viszont a boltos is csak fél év garanciát ( egy szezont )ad mert gyengék, nagy terhelésnek és szélsőséges műkodésnek vannak kitéve. Nézd meg az akkut általában rajta van a gyárt év, vagy a beütött sorozatszámba lehet még beépitve. Ha már van vagy 2 éves akkor könnyen lehet rossz. Ha cserélni kell nagyon jó megoldás az amit azt hiszem a Tamás is tett, egy riasztó kültéri szirénába való zselés akkut tett a motorba. Micsoda véletlen, pont van egy db. a kezemben 12V , 7,2 Ah a kapacitása. Az ára 3500 Ft körül van. A sarura forrasztassz csatlakozót és fektetve befér az eredeti helyére ( kis barkács azért kell )A gyárihoz képest negyedannyiba sem kerül.Ha egy szezont használod is megéri.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Karcsi2008. szept. 30. 07:42 | Válasz | #26 
Ádi!
Saját tapasztalatom: Nekem is gondjaim voltak a feszültség szabályzó körül, nekem teljessen szétégett. Vettem egy másikat, az is dióda hibás lett, ez mind azért következett be mert az aksim nem volt jó, az amper értéke kevés volt, így nem tudta a töltést felvenni. Aksicsere után a problémám megoldodott, az aksi min 7Ah legyen...és a töltés is rendbe lesz. azota nem kell az aksit sem tölteni, pöc-röfff és indul a gép...
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © baranyai.imre2008. szept. 29. 20:37 | Válasz | #25 
Zárd ki a töltés hibát! Mérd meg egy digit müszerrel DC 20 Volton (egyen áram fesz mérés)Az akkud feszültségét,12 Volt környékén kell lennie az értéknek. Inditsd be, és kb 2500-3500 as fordulaton már 13-14 Volt között kell lennie a feszültségnek. Ha nem emelkedik a feszültség akkor a töltési rendszerben kell keresni a hibát:először is a fesz szabályzó utána a generátorra lehet gondolni.Ha a töltési értéked jó akkor jó az esély arra hogy az akksi a ludas a dologban. Természetesen lehet más is ami le szívja az akkut,de azt meg keresni már egy picit nyűgösebb dolog.Amit Tamás leirt az sajnos mind igaz,gyárilag gyenge a maják töltő rendszere. Valahol olvastam hogy egy majánál fesz szabályzót cseréltek és már az uj fesz szabályzóval sem volt töltés.Azt is kicserélve tökéletes lett.
Amúgy én megnézném az első fényszóró izzót is hogy nem nagyobb e az elő irtnál.Apropó neked már nem 2 izzó van elől? Az is jó sokat le vesz már ha mind a kettő egyszerre megy.
No én ezekre gondolok első neki futásra.
U.I.:Az enyém 13,1-13,4 között tölt,és nincs vele gond.
Üdv: Imre

tamas2008. szept. 29. 20:02 | Válasz | #24 
Helló Ádibá!
A Majáinknak gyárilag kevés a töltése, amit az állandó tompított fény használata is csak tetéz. Ezt sajnos bele kell ütemezni a motorral való bánásmódba, rendszeresíteni kell egy töltőt mellé. A tapasztalatok azt mutatják hogy használt akksik esetén általában kéthavonta rá kell tölteni. Jó lenne kimérned az akkut, hogy egyáltalán képes-e felvenni a töltést, (bár ha forgat és indul akkor ez a kérdés kizárva) mert ha nagyon lefeküdt mint anno az enyém, akkor bajban vagy. A használt fesszabályzó is ludas lehet, őt is ki kéne zárnod így elsőre. Belekerülhetett egy másik rossz, és akkor csak körbe jársz.
Ha ezek rendben, akkor tovább kell kutakodni.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 ádibá2008. szept. 29. 19:40 | Válasz | #23 
Sziasztok!
Vettem egy 250-es Majestyt (2000-es évjárat).
Tegnapelött elmentem vele egy hosszab útra és az akksi lefeküdt.Nincsen töltésem!A feszszabályzót kicseréltem (igaz egy használtat tettem bele) de még mindig nem jó! HELP! Mi lehet a baj?

 © Józsi2008. szept. 06. 08:22 | Válasz | #22 
Szia Zsolt! Most indulok javítani. Viszek magammal egy kis saját főzésű körtepárlatot, tehát pozitívan kezdem. Délre ketyegnie kell.
Köszi.

 © Zsolt2008. szept. 05. 21:05 | Válasz | #21 
Üdv Józsi!
A féklámpa kapcsolót kell megnézni, ill. a vezetékeit. Kontakt hiba lesz.
Zsolt

 © Józsi2008. szept. 05. 20:38 | Válasz | #20 
Szia mindenkinek. SOS segítséget kérek. 2001-es 125-öm van. Eddig minden problémamentes volt idáig. Ma egy délutáni dugóban leállítottam a mocit, hogy ne pöfögjön feleslegesen, majd indulásnál megmakacsolta magát. A hibajelenség: gyújtásráadásnál karattyol egy kicsit, mint amikor a akksisarut visszarakjuk. Majd az első fék behúzásánál megszűnik minden. A kulcs elfordításával minden kezdődik elölről. A műszerfalnál kutakodjak, vagy lent az elektronikánál???

 © Zsolt2008. júl. 04. 17:20 | Válasz | #19 
Jasa: én a motoron több ponton gumicsövet húztam a vezetékekre, ill. ahol nem lehetett, ott fekete rag. szalaggal betekertem még pluszba. A mi motorjainknál már igenis lehetnek kontakthibák, letestelések. Egyszerűen oda kell figyelni és áldozni kell a motorra időt.
Zsolt

tamas2008. júl. 04. 08:44 | Válasz | #18 
Szintén zenész történet, haverom villanyászkodik a településtisztaségiaknál. Ott meg az irányjelzők szállnak el rendszeresen a panelről. Betesz egy bimetált, oszt szeva! A panelok javítása valóban igen költséges, és gyakran csak a csere lehetősége áll fenn.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2008. júl. 03. 22:06 | Válasz | #17 
Megmondom őszintén, hogy nyugodt vagyok, mert már jártam hasonló helyzetben több teherautónál, ahol olyan panelos elektronika volt, mit amilyen a jelenlegi mociban. Lényegében több funkciós elektronikát képzelj el, ami egymástól független dolgokat lát el. Ami persze technológiájától különböző képen tud elromlani. Vagy az egész kapút, vagy csak részben defektes. Ezek a dolgok a villanyászok zsákutcája. Ezt már mondta nekem autóvilanyász.. mert ha tudja is, hogy rossz a panel, azt nem műti, hanem csere (az iveco digitklímás volt, és a vezérlő panel csere 130 guriga)
Az vigasztal, hogy maga a hűtő ventilátor vezérlése, ami eddig kiderült, hogy rossz és semmi más nem jelentkezett.
Persze ha lesz rá módom és lehetőségem egy komplett elektronikához hozzájussak, akkor egy próbára megnézném, hogy ha rádugom a másikat akkor mit muzsikál.
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

tamas2008. júl. 03. 09:11 | Válasz | #16 
Úgy tűnik briliása a megoldás!
Egy kérdés marad, maga a vezérlőelektronika mennyire, és miért sérült? A későbbiek során nehogy más jellegű, komolyabb gondot is okozhasson. Azért ha tudsz járj utánna a dolognak, a saját megnyugvásod érdekében!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2008. júl. 02. 22:50 | Válasz | #15 
Tamás! tényleg nem egyszerű a maja elektronikája…ugyanis ma nekiálltam megkeresni a hibát a ventilátoromnál. A végeredmény egy kicsit átalakítottam a rendszert és működik frankón. Szerelés után, hogy bejöttem néztem a bibliát és valóban az rossz nekem amire gondoltam.
Először is amit megnéztem, és ami az autónál fordított, hogy a motor feketén kapja az állandó negatívot, és a kék szál a hűtőben lévő (alsó) hő kapcsoló által vezérelt +12V. Viszont ami nekem nem működik az a barna vezetéken a hő kapcsolónak a tápja ,mely egy kombinált motor elektronikából indul (a felső hő kapcsoló is innen indul de azzal nem foglalkoztam) tehát ami rossz, az a bibliában részben látható „8/47 oldalon lévő egység” ami valószínű több relét helyettesit. És nekem bizonyos része bedöglött….
Amit csináltam: az aksi előtt van a fő biztosíték, annak a foglalatjában volt egy üres tápom (+12), amit szintén a fő bizti véd. Felsaruztam egy 5-6 cm es vezetéknek mid két végét, és az alsó hő kapcsoló barna betáp szálát kivettem a csatlakozóból, és behelyeztem a biztiről kötött új betápot.
Motor beindít, alapjáraton bemelegít…..és mikor a mutató kb. 3mm-er feljebb ér a felénél a ventilátor beindul, ha visszamegy a felére pont, akkor kikapcsol. Mindezt elismételtem háromszor és tökéletesen működik.
A moci járt vagy 40-50 percet folyamatosan és közben csöpögés egy szem se…de ez más téma.
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

tamas2008. júl. 02. 08:17 | Válasz | #14 
No én pontosan ezektől a rejtett hibáktól félek nagyon. A villamossági problémának igazából nincs előjele, pedig az elektromos vezetékek is ugyan úgy kopnak, növekszik az ellenálásuk. A szigetelések sérülései pedig igazi rémálomba illő helyzeteket képesek teremteni, mint a Te esetedben is láttuk. Hasonló volt nekem a Gaz-69-es terepjárómnál, ugyan így dörzsölte ki a szigetelést egy fém elem, ráadásul nem látható helyen. Örülök hogy lezárhattad a probléma ezen részét, és "csak" a pénztárcádat súlytó dolog maradt.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. júl. 01. 23:40 | Válasz | #13 
Nem maja, de villamosság: jelentem , megcsíptük az "ördögöt" !!! Az első lámpa mellett két kábel kikopott, összeért, az adta a zárlatot ! Emlékszel Tamás , a hotel előtt kanyarodtam, tolatgattam , és utána nem indult. A munkahelyemen is ilyen kormánymozdulatot követően blokkolt le. Szóval ez lett gyanús, én adtam a tippet a szerelőnek miután telefonált, hogy nem talált semmit. (lebontottam minden borítást a motorblokk körül, hogy kisebb legyen rezsidíj) de végül is elöl kellett volna, bontani, 2 óra munkadíj, 10 rugó !!! Ha bátrabb lettem volna, én is megcsinálom , de hát ez van.
Ja és úgy néz ki hogy szelepállításra van szükség, (a hangból itélve) mondta a szerelő, de már csak a jövő hétre vállalják. Újabb futam, időkiesés,le-felszerelés, és plusz 7-8 rugó. Bocs, a 2. fele már itt OFF volt.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. jún. 18. 23:18 | Válasz | #12 
Hol vetted?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © adam00102008. jún. 18. 21:31 | Válasz | #11 
hali mindenkinek tanulság ként nekem a yp 150-es majában csak a fesz szabályzót kellett cserélni ami 7000e forint volt,és most teljesen jó a feszültség 13,43.

tamas2008. jún. 05. 08:39 | Válasz | #10 
Szia Flow!
Szóval, van bizony. Nem kevés. Álltalános jelenség, hogy a Majesty töltése nem elégséges. Jó lenne, ha a KRESZ nem írná elő a tompítottfény használatát lakott területen, és jó látási viszonyok között is (bár még így sem vesznek észre minket motorosokat sokan). Fontos, mivel jó a töltésed, hogy milyen fogyasztókat használsz, egyik se legyen nagyobb a gyár álltal előírtnál. Nekem a tompi-refi egy xenonutánzat 60/55W-os kékfényű H4-es halogen. Teljesen jó. A másik spórolási lehetőség (már árammal) ha valami komoly fényforrást építessz a gépedbe előre, de sajnos, ez nagy összeg. Lényeges hogy az indításhoz, (mivel húzod a féket is) veszi fel a legnagyobb feszültséget, veriálni kellen a féklámpával. Filóztunk, hogy kéne bele tenni LED-se hátsólámpát. Nos, én vettem egyet a KeloMotortól, de a fényereje nem kielégítő, mivel fehér búrához tervezték. Ezzel ki is lőttem a lehetőségeket, marad a klasszikus megoldás : Töltő. Kb két-három havonta, vagy ahogy az indítómotor hangján hallod, tölts rá az akksira. Persze ne úgy mint én tettem, mert nekem úgy felfúvódott az akksim mint a lufi. Utánna vettem egy motorhoz való autómata töltőt, és egy új akksit. Utóbbit muszáj volt, mert miután dugóhúzós módszerekkel kibányásztam, nem lehetett visszapréselni a helyére. Az akksim egy riasztókba való fastonsarus szerelésű, de azonos kapacitású, és méretű zselés gondozásmentes szerkezet. Made is USA. Nem sokat jósoltak neki, de már hónapok óta benne van, azóta rendszeresen próbára teszem (tompi, refi mellett indítok) és tuti. Ha kibir 2 idényt, nagyon jó lesz. Az ára mindössze 4'500ft volt, bár ismerős is az akksis, de gyárit, ill. belevalót 10'000 körül hozott volna. Tölteni még nem kellett, bár időszerű lesz a dolog. Ha rátettem is a töltőt, kb 2-3 perc után töltött állapotot jelzett. Ennyi...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Flow2008. jún. 04. 12:52 | Válasz | #9 
Sziasztok! 250-es Majyesty-t hajtok kicsit több, mint 1 éve, de tegnap megvettem bele a 3. akkummulátort :)
Az eredeti + az első cellazárlatos lett (egyre nehezebben indult, aztán már nem bírta forgatni), a második felfújódott és megszakadt (egyszer csak hirtelen még az óra is elsötétült :) ).
Az eredeti lehet, hogy öreg volt. Az utána lévő legyen mondjuk gyári hibás. A második... hát, a télre nem vettem ki, nem is húztam le a sarut, talán elfagyott. De ha a mostani sem bírja fél évnél tovább, akkor nem tudom, hogy mi lesz... a töltést többször, hosszú ideig, menet közben, mindenhogy mértem, mintaszerűen 13.7 és 14.0 között mozog a feszültség.
Valakinek van efféle tapasztalata?

Üdv - Flow

 © Zsolt2008. máj. 03. 15:47 | Válasz | #8 
Ma szétkaptam az indítómotort. Semmi extra sincs benne, a forgórész motor felöli része tűgörgős (olajat a motor felöl kap időnként szóróolajzással), a másik sima önkenő bronzperselyes kivitel. A bronzkefék szétszedéskor nem ugranak ki a fészekből (némelyik motornál igazi szívás a visszarakása). Szóval rohadt egyszerű. Sajnos nem találtam meg a hiba okozóját.(időnként nehezen indít, mintha egy harckocsimotort kellene indítania, úgy küszködik) A kommutátort felcsiszoltam, majd összeraktam az egészet. Az indítómotor ki és berakásához "kiskezű emberke" keze kell ( jav: gyerek vagy eredeti japán kéz -szerk.)
Összerakáskor megfigyeltem, hogy az indítóvezeték itt-ott ki van horzsolódva, ezért húztam rá a kanyarokban meg a rögzítéseknél fekete gumicsövet. Most nem csinálja. Lehet hogy testelt indításkor valahol csak én nem vettem észre? No most jön a tartósteszt (munkábajárás meg Eger) és meglátjuk mi a pálya.
Zsolt

 © Zsolt2008. ápr. 29. 19:10 | Válasz | #7 
Itt egy üzlet, ami bontott alkatrészeket is árul: www.italiamotor.hu
Klikk az új és használt alkatrészek linkre (lent, jobb oldalt)
Zsolt

tamas2008. ápr. 28. 21:29 | Válasz | #6 
Lila gőzöm sincs, honnan vettem, hogy beépített fesszabályzója van a motornak.. Azóta is ezen töröm a fejem, de nem tisztul a kép, bocs a téves infóért. Hülyeséget írtam..
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. ápr. 28. 16:45 | Válasz | #5 
Egy kicsit utána néztem a problémának. A Maja Biblia 219-222 oldalakon foglakozik a kérdéssel. Egy multiméterrel mérj egy akkumulátor kapocsfeszültséget. Ez feltöltött akkunál 12,8 volt. Indítsd be a gépet, pörgesd fel 5000 fordulatra. Ekkor 0,2-2,5V-al kell emelkednie az akkumulátor kapcsain mérhető feszültségnek, vagyis 13,0-14,3V közötti érték a jó. Ha nincs feszültség-emelkedés akkor a generátor ellenállását kellene kimérni, én ezt kihagynám, de végignézném a kapocs kontaktjait. A legvégére már csak egy dolog marad ha eddig nem jártál sikerrel: Replace the rectifier/regulator, vagyis cseréld ki e feszültség-szabályzót. (209 oldalon/képen az 5-ös lesz.). Az ára változó, 5-8 rúgó között megy. Az esetek 90%-ában ez a gond, én is gondolkodok egy tartalék beszerzésén. Szervizt nem tudok Pesten ajánlani, mert Nyíregyházán lakom.
Zsolt

 © Zsolt2008. ápr. 27. 18:26 | Válasz | #4 
Egy kicsit utána olvasok és majd jelentkezem. 1-2 nap
Zsolt

TopJoe2008. ápr. 26. 13:54 | Válasz | #3 
Az enyémen külön fesszabályozó van a motor jobb oldalán az ülés alatt a kerék felett található.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2008. ápr. 26. 08:51 | Válasz | #2 
Szia adam0010!
A Maják töltése gyárilag gyengus. Ha meg eggyáltalán nincs, hát... Keresned kell egy villamossági szerelőt, vagy egy motorszerelőt. Mivel automata, vagyis beépített feszültségszabályzós a generátora, elképzelhető hogy a diódák valamelyike szállt el. Ki lehet mérni. Ehhez azonban bontani kell. Itt jön a képbe a motorszerelő, mert az autóvillamosságis nem fog Neked örülni. Zsolt véleményét kéne kikérni, hogy miként lehet a generátorhoz hozzáférni. Arról van sejtésem, hogy valahol a jobb oldalán kel keresni a blokknak, de hogy hol? Végülis nagy valószínűség szerint a főtengelyen lesz.
Szakit meg végképp nem tudok ajánlani, mivel én egri vagyok... Sok sikert!
Mindenesetre ha sikerül hozzáférni, és megjavítani, írhatnát egy pofás kis beszámolót a javításról, +fényképek. Ld: dokutár, szerelési segédletek.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © adam00102008. ápr. 25. 09:34 | Válasz | #1 
HAli kénenekem egy kis seggitsg nincs töltése a mcimnak ésnnem tudomhová kéne vinni a mocit ahol értenénekhozzá??aki tud vmi hasznaosat az kérem jelezzen!Bp környékén vagy pesten vmi szakit akiismer.


Első ... 13 14 15 [16] 17

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől