|
|
|
© adamfzr | 2011. nov. 29. 13:08 | Válasz | #139 |
Nekem csak a dobféket kéne gatyába rázni, meg az üléspozíciót magamra szabni... Ez is runing (hangolás-magamra éppen) úgy fest, nem nagyon ugrálnak a robiért úgysem...
|
© juhász béla | 2011. nov. 29. 12:12 | Válasz | #138 | ||
Én ugy látom, hogy vannak akik találnak valami érdekeset a neten, bemásolják, és azt hiszik hogy az milyen jó. Vannak jók, de vannak rosszak is. Az hogy valamiről véleményt tudjunk mondani, ahhoz mindenféleképp agy tartós teszt szűkséges. Nem kell ott mindent elhinni amit egy üzletben, meg a neten írnak egy valamiről, mert az üzlet eladni akar, és csak jót fog mondai egy termékről, ettől függetlenül vannak kivételek. Az iridium gyertyát én még nem teszteltem, de vannak ismerőseim akik igen. A neten is meglehet találni hogy az iridium gyertyát úgy érdemes használni, hogy ha szerelhető a gyertyapipa akkor ki kell venni belőle az ellenállást és egy jól vezető fémdarabbal pótolni. Mert az iridium gyertyák teljesen más ellenállásúak, mint a hagyományos gyertyák és ha nem vesszük ki a pipából az ellenállást, akkor sokkal jobban terheli a trafót és az elektronikát. Bizonyos motorok elviselik ha nincs a pipa kiherélve, de a legtöbb motor előbb vagy utóbb trafó, vagy elektronika hibával fog küszködni. Hát ennyi. | |||
|
2011. nov. 29. 09:48 | Válasz | #137 | |||
Nekem volt (van) irridium gyertyám. 6000 km-t volt bent az idei szezonban de én (persze ez nem mérvadó) nem vettem észre semmi változást. Ezért kivettem (tartalékba pihen a polcon) és vissza raktam a régit. Béla. Mi van a pipa ellenállásával? Erről most hallok először. | |||
| |||
© juhász béla | 2011. nov. 28. 22:37 | Válasz | #136 | ||
Csak jótanácsként mondom hogy nézzetek utánna hogy az iridium gyertyákat milyen ellenállásu pipával érdemes használni,mert nem mindegy.
| |||
|
2011. nov. 28. 20:51 | Válasz | #135 | |||
Bizony ez igy van. nekem a B-be 2900 a pink-ben a sima gyertya de ugyanennyiért beszereztem egyet a neten iridiumosban. MésziZsnek: Az irídium, wolfram vagy platina elektródás gyertyák egyáltalán nem a szemfényvesztés kategóriába tartoznak, ezek elektródája magasabb hőmérsékletű lehet az öngyulladás veszélye nélkül, jobban tisztulnak, és az ív által okozott elektromos anyagvándorlásuk (eróziójuk) is sokkal kisebb, tehát hosszabb élettartamúak. Emellett nagyobb szikraintenzitásuk van sok kilométer futásteljesítmény után is, mint a hagyományos elektródás gyertyáknak. (motordoki) | |||
| |||
© satyapapa | 2011. nov. 28. 20:35 | Válasz | #134 | ||
Az iridium gyertya,föként a moderneb, teljesen elektromos rendszerü jármüvekhez javasolt.hagyományos jármüveknél elsösorban a csereidöszak kitolodása miatt javasolt.A tökéletes müködéséhez kifogástalan elektromos rendszer szükséges.ha ez a lehetöség adott,,akkor jelentösen javitani tudja a jármü üzembiztonságát,menettulajdonságát hatékonyságát.aránylag jó árban van kb 3500ft /db.
| |||
|
2011. nov. 28. 20:11 | Válasz | #133 | |||
Erről az iridiumról tudsz valami többet is írni, vagy keressek rá a google-ben? A kérdésem nem csak Neked szól, bárkitől elfogadom az értékes infókat! | |||
| |||
2011. nov. 28. 20:10 | Válasz | #132 | |||
Ez nagyon jó, csak az a kérdés, hogy a gyertya elfér-e a helyén? Mert nem a Ladába szeretnénk betekerni! Próbálja meg az elkészítő ezt egy Golf IV 1,4 16V-be belerakni. Ott még a gyertyakulcsot is le kellett esztergáltatnom, hogy beférjünk, de gondolom az FZR és a Gold is ugyanebben a helyzetben van! Mindettől függetlenül, ahová be lehet rakni és barkácsoló kedvű a tulaj, ott biztosan jó ez a szerkezet. | |||
| |||
2011. nov. 28. 16:36 | Válasz | #131 | |||
A fene tudja jók-e ezek a dolgok. De ha meg nem akarsz barkácsolni vegyél egy iridium gyertyát és 10 évre le van a gond.
| |||
| |||
© Szomjas | 2011. nov. 28. 14:36 | Válasz | #130 | ||
|
© jasa | 2011. ápr. 15. 10:21 | Válasz | #129 | ||
Azért Guszti, mert CSAPATBAN gurultunk, mint ahogy Veled is fogunk, ha eljössz pl. Gelsére.... Egyébként pedig tényleg nagyon hangos volt (és nem csak szerintem), de nem bántottuk a gazdit. | |||
| |||
© szabinyo | 2011. ápr. 14. 17:25 | Válasz | #128 |
Jó volt mig jo volt,csak az a baj a sufni tuning nem hosszú életű.És mivel nem szakműhelybe lett csinálva,hamar szétcsúszott az illesztésnél és nagyon csúf lett a hangja.Igyhát mehet a c' vágányra.
| |
2011. ápr. 14. 15:28 | Válasz | #127 | |
© SPOJLERES | 2011. ápr. 14. 15:14 | Válasz | #126 |
Vagy mért nem maradtál le 1km-t
| |
2011. ápr. 14. 14:57 | Válasz | #125 | |
Minek mentél mögötte..
| |
© SPOJLERES | 2011. ápr. 14. 14:56 | Válasz | #124 |
Azért ne dobd nagyon messzire +oldjuk
| |
2011. ápr. 14. 14:33 | Válasz | #123 | |||
| |||
© jasa | 2011. ápr. 14. 14:02 | Válasz | #122 | ||
Örülök, hogy rájöttél. Ez a stílus egyszerűen NEM maxirobira való (sztem). Emlékeztek (? ) 3 éve az egri talin egyszerűen nem lehetett megmaradni a tűzpiros Gilera Nexus mögött... | |||
| |||
© szabinyo | 2011. ápr. 14. 13:39 | Válasz | #121 |
Győzött az igazság,szemétbe a sportdobbal.
|
© SPOJLERES | 2011. ápr. 12. 08:03 | Válasz | #120 |
150 es nem 125 Nem baj majd bevárjuk | |
2011. ápr. 11. 21:30 | Válasz | #119 | |||
És megy úgy minden tartományban, mint az eredeti kipuff-al?? mert mondhatni IGEN nehéz olyan kipufogót feltenni, ami hozza azokat a paramétereket, amiket alapból kell neki.. kíváncsian várom a menet tulajdonságait! "csak ha zavaróan hangos esetleg, akkor a csapat végén 125-el kemény lesz tartani a tempót:)" | |||
| |||
© szabinyo | 2011. ápr. 11. 21:14 | Válasz | #118 |
Egy kis izelítő holnapig. http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/kipufogo/malaguti-madison-kipuf-csere-85991 | |
© SPOJLERES | 2011. ápr. 11. 20:05 | Válasz | #117 |
Ha nem esik holnap meghallgatom
| |
© szabinyo | 2011. ápr. 11. 18:50 | Válasz | #116 |
Sikerült a műtét!!!Miska által lett kipufogom amit kókányólhattam kedvemre.Szerencse hogy van 1 segítő édesapám.2en 2 óra alatt összeházasítottuk a rendszert.Szuper lett a hangja.
|
© satyapapa | 2011. ápr. 03. 16:42 | Válasz | #115 | ||
Bizvást vannak akik a tuningot a sebességnövekedés miatt szolják le.((Vegyé nagyobb motort))Holott a tuning nem elsösorban erröl szól. Ha a gyári alapmodeltöl eltéröt modositunk az is már az.Legyen az kaszni,futómü motor stb A mi robogónknál sem az a cél hogy a végére gyorsabb legyen hanem hogy a 90-100-körüli tempot miképpen éri ell.Könnyedén vagy kinlódva,ha ezt tuningot precizen végezzük az elönyös lehet, mindenkép.Ha például70-nél elkezdünk elözni nem mindegy hogy ezt jó gyorsulással megtudjuk oldani vagy sem. A japán mérnökök a mi 250es gépeinket nem arra tervezték hogy felül rá egy 95kg domináns him,és annak 60 kilós kedvese rápakolnak még 20-25kiló cuccos dobozt és irány a hegyek.Ezt azért lássuk be.De ha már igy teszünk vannak a majánál olyan lehetöségek amivel ezt a terhelést simábban,károsodás mentesen lehet mozgatni.Sok apró modositás és némi pénz befektetés árán jóval dinamikusabbá lehet tenni. A F-1 sem elsödlegesen a végsebességröl, hanem a kigyorsitásokról a rövid fékutakról, a kanyarodásrol,légellenállásról szól.Ott 1-2 tized másodpercér a ""mamájukat is eladnák"" Nálunk se mindegy hogy egy kamion elözéséhez 150 vagy csak 100méter kell.60km/h sebességnél 1mp alatt kb 15métert haladunk.Ha 60ról csutka gázzal elözünk 100-ra,döntö hogy ehhez hány méter kell..És itt segithet egy okos tuning.Ami megoldható.. | |||
|
© SPOJLERES | 2011. ápr. 03. 10:34 | Válasz | #114 |
Sztem jó hangja van ne baszd el
| |
© Wiking | 2011. ápr. 03. 10:27 | Válasz | #113 |
Ha nem kell az eredeti add nekem! :D Enyém úgy is rozsdásodik itt-ott :P | |
2011. ápr. 03. 10:01 | Válasz | #112 | |||
Igen és a csapatban is a sor végére kerülnek rendszeresen a hangos motorok, hogy ott élvezzék egymás társaságát és tudják értékelni a saját és társaik kipufogódobja adta örömöt... Rögzítésre a rugós módszert alkalmazzák legtöbben, ezzel egy két mozdulat és ki is lehet cserélni a gyári dobra a sportdobot. Az eredetit el ne dobd! | |||
| |||
2011. ápr. 03. 08:54 | Válasz | #111 | |||
Mindenképp olyan helyen, ahol legkisebb a roncsolás és a régi helyzet visszaállítása a legegyszerűbb, pl, a cső és a dob csatlakozásának környékén. Bár én tutira nem venném le az eredetit, ha nincs szétesve! Akkora teljesítmény növekedés nem lesz, mint amekkorát növekedni fog a vasad hangja. Ezzel meg csak a környékedet fogod idegesíteni vagy magatokat egy hosszú távú gurigázás keretei között. De ezt Te tudod! Milyen idegesítő, amikor a csendet megtöri egy agyonbarmolt kipufogó! Jó munkát! De szerintem az ésszerűség határain belül varázsolj! | |||
| |||
© szabinyo | 2011. ápr. 03. 07:54 | Válasz | #110 |
Sziasztok.Madisonon akarnék dobot cserélni.Kaptam tegnap egy futura sportdobot.Hogy csináljam hogy utánna vissza is lehessen csinálni,az eredetire?Hol vágjam szét?
|
© satyapapa | 2011. feb. 28. 18:08 | Válasz | #109 | ||
Szia JoCeta- Amint azt láthattad,tapasztalhattad a 140körüli sebesség elérhetö némi pénzel és rengeteg preciz munkával.Ugyanakkor tudnod kell hogy ezzel a sebességgel nemszabad visszaélni,rövid távú elözésekre azonban tuti.A 250-es maja jó,de nem erre készült. Amint jön a karbicsekes fickó megrendelem neked, kb 2hét alatt van kész.Utána eljösz a suhanóval és 2-3nap alatt kész a teljes tuning. Azthiszem mindent megdumáltunk,a telcsimet tudod,,De jó lenne ha bejelentkeznél a Klubunkba,van itt néhány jó szakember,föleg a villamosság amihez én gyatra vagyok.Szeretném ha a nyár elején bemutatnád itt a fiuknak a MÜALKOTÁST. | |||
|
© Wiking | 2011. feb. 26. 19:24 | Válasz | #108 |
Jó dolog ez a vinil cuccos...felkeltettétek vele a figyelmem :D
|
© satyapapa | 2011. feb. 26. 07:53 | Válasz | #107 | ||
Karbon (öntapadós)tapétát (jól nyulik) is lehet kapni,ez nem olyan sokoldalú,mint a vinil és a lakkozásra is nagyon kell figyelni. Egyszerübb dolgokra azonban fellrakható, könnyeb vele dolgozni, | |||
|
© Jin_Ke | 2011. feb. 25. 20:55 | Válasz | #106 |
köszönöm a tanácsokat a fóliázást nem én csinálom mert nem túl jó a kézügyességem ilyen téren, de bízom abban aki csinálni fogja :) amint kész van rakok képet :D | |
© satyapapa | 2011. feb. 25. 20:26 | Válasz | #105 | ||
A belinkelt részt látva szerintem szüken elég az a méretü folia,A foliázásnál természetesen körbe rákell hagyni a méretre 7-8cm,több keskeny felületet összelehet a negativ oldalakon ragaszto szalaggal(pl) egymás mellé fogatni és egyszerre,párhuzamosan meriteni Ez anyag takarékos de rutin kell hozzá.. Nehéz elsöre ,rutin nélkül jól meriteni.. Tanács,,,,,,?? egy müanyag lavorba töltsünk vizet,majd a tetejére öntsünk vákony rétegben (olaj,vagy lazur) festéket pl piros,kék,vagy más szint és ebbe probálhatunk csiszolt fenyö anyagokat meriteni Ez gyakorlásnak nem rossz és olcsob mint a foliás rutinszerzés. Ha a foliázás jól sikerül az oriási öröm és elégedetség mert magunk készitettünk egy nemes,és szép felületet amit sokan irigyelhetnek.. | |||
| |||
© Jin_Ke | 2011. feb. 25. 20:08 | Válasz | #104 |
köszöntem mester | |
© satyapapa | 2011. feb. 25. 20:00 | Válasz | #103 | ||
Karbonos foliázás készités A kiválasztott alkatrészt nagyon megtisztitjuk felcsiszoljau 400-as vizes papirral,szárazra töröljük utána matt fekete spray-vel egyenletesen lefujjuk,nemlehet narancsos a felület.Száradás után (minden folyamat gumikesztyüs) a meritö kádban ellenörizzük a viz höfokát (28?)fok,ovatosan ráhelyezzük a folia vizezhetö oldalát!!A másik oldala amely az aktivátoros lesz,nem érheti viz mert azonnal tönkremegy,rendkivül egyenletesen,gyorsan befujjuk az aktivátorral a megfelelö oldalt,majd kivárjuk a (30?)másodpercet és elkezdjük a foliába helyezni az alkatrészt,Ez a folyamat határozot nem gyors,nem lassu mozdulattal történjen. A felülettöl fuggöen kell a meritést végezni kissé domboru süllyesztéssel.A merités után rögtön kivesszük a kádbol az alkatrészt és 5-10mperc mulva simma vizzel alaposan leöblitjük,majd száradni hagyjuk,majd végül lakkozzuk.(karosszéria lakk) Ha a kezünkre kerül a folia nemnagyon ártalmas ,de kurva nehezen lehet lesikálni.Az aktivátor nagyon agressziv anyag,fémet müanyagot nemnagyon kimél.A kezet kissé csipheti,,ezért is gumikesztyüs munka Gyakorlatilag minden szilárd jellegü,zsirmentes tárgyat lehet foliázni,bármilyen formát..A nem kivánt részt ki kell maszkolni. A meritö kádban lévö vizet töb egymás utáni munkánál is használható,de ajánlatos 4-5 merités után tisztára kicserélni, Amilyen szinre lefujtuka felületet karbonozás elött olyan szinü lesz a karbon minta alapja.. KB ennyi, | |||
|
2011. feb. 14. 21:13 | Válasz | #102 | |||
Józsikám! Én meg felteszlek a Nagy Vasra és azzal fogom fájdítani a te szívedet! Bár még darabokban van a blokkja, de remélem, hogy a talira az is össze fog állni! | |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 14. 20:52 | Válasz | #101 |
Én a variátor módosítást az 50-es honda dio-m bol tapasztaltam. Ott sem ment fel a szíj teljesen a variátor tetejére módosítás előtt. 8-10mm-re a tetejétől szép fekete lerakódás volt, és csak üresen ment fel oda a szíj (terheletlenül) Viszont módosítás után a szíj a teljes felületén mozgott a variátornak! A végsebesség kb 10-15 km/h-val nőtt, persze valamivel lasabban gyorsult, és némileg gyengébben hozott fel a domboldalon, de a 35-40 km/h szerintem teljesen baráti emelkedőnek felfelé 50ccm-töl 110kg plussz sújjal. Most ha ez a módosítást a 250-esen is megcsinálom akkor kétlem, hogy nem fog hasonlóképpen változni a dolog. Az hogy már az eleve méret alá kopott variátornál méretre szedjük a tengelyt 1értelmű, hogy nem lessz plussz teljesítménye a motornak. A diónál pl a blokkház belsejét kidörzsölte a szíj 1 helyen, mert annyira ki tudott mennia variátoron! Jó ott eleve kicsi volt a hely... |
© passat52 | 2011. feb. 14. 20:44 | Válasz | #100 | ||
Majd a májusi talin megint kölcsönadom az enyémet és fájdíthatod a szivedet!
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. feb. 14. 20:38 | Válasz | #99 | ||
Jó meglátás. Az legyen jó állapotu amink van. | |||
| |||
2011. feb. 14. 20:38 | Válasz | #98 | |||
Egyetértek
| |||
| |||
2011. feb. 14. 20:35 | Válasz | #97 | |||
Látjátok miért jó Fecóval motoroznom?! Két dolog miatt: 1. Fecó nem hajt 2. Motorja meg 125-ös Így amíg Fecó nem fog motort váltani, addig nekem igencsak megfelel az én motorom/250/ teljesítménye | |||
|
© passat52 | 2011. feb. 14. 20:35 | Válasz | #96 | ||
Nem baj hogy lassan haladunk, mert nem biztos, hogy jó irányba megyünk...
| |||
|
2011. feb. 14. 20:32 | Válasz | #95 | |||
Én nekem burgmanom van és beszéltem szerelövel, hát terhelt állapotban sose fog kimenni teljesen a szij nem véletlenül válasodik ki a tárcsa mert általában ott fut.És szerintem már 6000-es fordulaton kipörgeti a tárcsát a görgö onnan már csak a fordulat emelkedésével változik a sebesség.Persze más motornál mint pl:nexus ott 7000ez a fordulat. | |||
|
2011. feb. 14. 20:23 | Válasz | #94 | |
Szerintem egy jó állapotu szépen karbantartott bármilyen koru 250-s maja bőven tud mosolyt varázsolni menet közben az ember arcára akoi tényleg a gurulást tudja és akarja évezni mert annyi erő és dinamika azért van benne. Aki többet vár vegyen váltóst. / szerintem /
|
2011. feb. 14. 20:18 | Válasz | #93 | |||
Látod ezzel én is így vagyok! Nem tudom megindokolni, de valóban én is ezt érzékeltem hol ment hol meg nem. Erre mondták, hogy lehetséges az, hogy át tud "ugrani" a szíj azon a körömmel is alig érezhető "vállacskán" ami a variótárcsán van. Akinek meg több kell, az valóban üljön át egy másik paripára! Ezért is volt és van több vasam. De ez a TUNING rész, ezért osszunk meg a sebesség és erőbeli tapasztalatainkat továbbra is! | |||
| |||
2011. feb. 14. 20:13 | Válasz | #92 | |||
Még nincs mért tapasztalatom, de! Amikor a varió és a kuplung tárcsákat felszabályoztuk, akkor ráraktam a szíjat/szinte újat/ és semmi látványos változást nem észleltem. Akkor elkezdtem mérni és a varitárcsák között 24-25mm volt a távolság. Tehát hiába teszek fel új szíjat, ha kiakadt állapotban sem tud felmenni a szíj. Ekkor elkezdtük a csúszóhüvelyt és a variótárcsák "közepét addig faragni, amíg el nem értük a 22-23mm-t. Aztán az összerakás után amikor sztenderen pörgettem, akkor simán felment a szíj a variótárcsa tetejéig. Ezen tapasztalataim alapján én azt mondom, hogy látványos javulást csak egy komplett felújítás tud okozni, mert amikor csak a görgőket, majd a szíjat cseréltem nem volt látványos javulás. Gondolom a "hullámosra" kopott variótárcsák miatt. Hangsúlyoznám, hogy még nem volt tesztelve a munkánk, de ha olyan lesz az idő, akkor mindenképp jelezni fogok! | |||
| |||
© adamfzr | 2011. feb. 14. 19:46 | Válasz | #91 |
vagy megvenni szaros 60ezerér szállítással, a fullos bigbore hengerszettet :)
| |
2011. feb. 14. 18:35 | Válasz | #90 | |||
Ezekbe a robogokba az az érdekes hogy van amikor nem akarnak menni máskor meg fogják magukat és akár 10-15-tel is többet mennek,anélkül hogy hozzányúlnál.én végig játszottam 50-töl 400-ig és rájöttem hogy gurulni kell nem az órát figyelni.aki meg sebességet akar az ne ilyet vegyen.
| |||
|
© satyapapa | 2011. feb. 14. 18:19 | Válasz | #89 | ||
Hát valahogy igyvan.Ha a hajtás rész jó avval sokmindent nemnagyon lehet csinálni. A tuning lényege,? növelni kell a hengerek töltését,csökkenteni kell a motorban (és egyéb) surlodást,minden felesleges sulyt elkell hagyni,csökkenteni kell a légellenállást stb.nagyvonalakba ennyi. Viszont, a mi gépünk sajátosságai nemnagyon engednek tul sok mindent.nyilván egy kicsit jobb gyorsulást,vagy valamivel nagyobb végsebességet ellehet érni,de megéri?Aki ugy érzi hogy szükséges, annak igen (talán nekem is)Sok meló apró sikerekkel,, Ha választani kell akkor inkább jóbb gyorsulást.Én is mindig variálok a gépen,de lehet hogy csak a lelkemnek tuning. | |||
| |||
2011. feb. 14. 16:35 | Válasz | #88 | |||
Szerintem a variátor modositásának nincs értelme . Az én tapasztalatom szerint ha növelni akarod a végsebességet akkor csökken a gyorsulás.Én is probálkoztam még a 125-ös ön az alátét kivételével alcsonyabb fordulaton járt de már arra nem volt ereje hogy gyorsabban menjen.Én például most vettem az enyémbe uj szíjjat bö 1mmm-el szélesebb a réginél mégse nött a végsebesség ,csak a hozzátartozó fordulat csökkent.Valószínü mivel vastagabb a szíj a rugó is elöbb feszíti meg és nem megy ki annyira a szíj mint a véknyabbal.Ezek a tárcsák kompenzálják egymást egy bizonyos határig.Inkább az áttételen lehetne változtatni azt finomabban lehet hangolni. Akinek meg 125km/h mutat az Órája és 125-ös a gépe az nézesse meg mert sokat csal. Az enyim ha százat mutatott még nem ment 90-et se.Ez a pszihologia a robogoknál! | |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 14. 16:06 | Válasz | #87 |
Helyesbítek! Állítottam a karbin valamikor a mult héten, és azóta nem nagyon teszteltem a gépezetet végsebesség terén. Ma viszont kénytelen voltam motorozni reggel melóba, mert lekéstem megint a buszt :P Szóval hazafele jövet kicsit meghúztam a gázt, 110 fölé ment simnán a gépezet, 120 ig nem mentem fel, de valószinűsítem, hogy ment volna tovább is :) Szóval érdemes megnézni a karbit annak aki szeretne jobban és tovább gyorsulni. A variátor módosításán még gondolkodom...Még eldöntöm, hogy belevágok e vagy sem. |
© Zsolt | 2011. feb. 14. 09:49 | Válasz | #86 | ||
A végsebesség eléréséhez szerintem kellenek a tökéletes tárcák is. Amikor én felszabályoztattam a variátor és a kuplung tárcsákat a vége autópályán 130 volt. 110-ig dinamikus, azután lomha.Ez van.
| |||
|
2011. feb. 14. 04:44 | Válasz | #85 | |
Gondolj arra,hogy pl.140.-ről vészhelyzet esetén meg is kell tudni állni!És ez a legfontosabb. A 400.-as elmegy 160.-at,jónak mondható fékrendszerrel,elöl dupla,hátul szimpla tárcsafékkel,elöl 120.-as,hátul 150.-es gumikkal,komoly önsúllyal (210.-kg.),és én mégsem közlekedem vele ilyen sebességgel,mert az már életveszélyes. A mérnökök biztosan meg tudták volna oldani a nagyobb végsebességet,de a karosszéria,az önsúly,a tapadás a fékrendszer miatt biztonsági okok miatt ez nem lehetséges. Szerintem ennyi a magyarázat. | |
© Wiking | 2011. feb. 13. 19:29 | Válasz | #84 |
Nekem elméletileg új görgők, szíj, és kuplung van a gépezetben...Jól gyorsul, hamar eléri a 100-110km/órát, de utánna lassan gyorsul, és max 120 ami t ki tudtam belőle hozni. Persze benne van ebben az is, hogy a 125-ös műszakihibája után nem szivesen élném át még1szer a 250-essel is azt. Szóval nem akarom túlpörgetni a gépet én sem, viszont a 100-ig való gyorsulásbol szivesen feláldoznék pár másodpercet a végsebesség növelésére. Hisz erőtartalék van bőven a gépezetben.Ezért nem értem, hogy miért csinálták meg úgy, hogy csak 120 a névleges vége is... Az óra 140.ig van skálázva, de a 125-ösön 160-ig. A sujtöbblet meg nem annyira számottevő, hisz 30kg körüli sújrol van szó... Viszont majdnem dupla akkora az ereje a motornak!a 125-ös 12 paci, a 250-es meg 20-21. Légellenállásban nincs túl nagy külömbség a 2 motor között.
|
© Zsolt | 2011. feb. 13. 19:10 | Válasz | #83 | ||
A kulcs a hajtáslánc kopottságában van. Szíj, variátor tárcsák, görgők, kuplung tárcsák - ha ezeket lecseréled a gép akkor sem fog többet menni 125-130-nál. Ha kopottak, jó a 110-is.
| |||
|
© satyapapa | 2011. feb. 13. 19:08 | Válasz | #82 | ||
a 125-ös majdnem 2ezerrel többet pörög.Sulyra is jóval könnyeb.
| |||
| |||
2011. feb. 13. 19:07 | Válasz | #81 | |||
Nem kívánok okoskodni, mert lehet, hogy hülyeséget írok, de. Megfelelő áttétel esetén akár az 50ccm-es is tud ennyit, csak le tudja küzdeni a fellépő ellenállásokat. Én a Fecóval gurigázok és szerintem közel egyformán megy mindkettőnk motorja, csak enyém dombon felfelé jobban megy és két személlyel is tartja Fecó 125-ös tempóját. A végsebességünk szerintem közel egyforma, de ezt nem szoktuk tesztelni, mert nem kívánjuk szétpörgetni a vasakat. 110-ig mindketten jók vagyunk, de inkább a 80-90 a nyerő! | |||
| |||
© Zsolt | 2011. feb. 13. 19:06 | Válasz | #80 | ||
Sőt többet is. De nem a végsebesség a lényeg, hanem a nyomaték és a lóerő. A Bükkön átjönni utassal, na ott érezni a különbséget. Ha majd egyszer a klubbosok szerveznek hasonlót, menj el!
| |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 13. 19:00 | Válasz | #79 |
Az az érdekes, hogy a 125-ös is megy ennyit mint a 250-es... Persze dombnak felfelé jobban jön a nagyobb, de végre simán akaszthatná az órát is... | |
© Zsolt | 2011. feb. 13. 18:38 | Válasz | #78 | ||
A 250-es típusnál igazi küzdelem a névleges végsebesség elérése, így Turingra még csak gondolni sem érdemes. Amúgy vagyunk egy páran, akik felszabályoztatták a variátort, és ehhez mérten a csőtengelyt is rövidebbre kell szabni.
| |||
|
© Wiking | 2011. feb. 13. 18:31 | Válasz | #77 |
A vario tengely szerintem az a kis csőtengely amin csúszkál a variátor.az egész variátor pedig a főtengelyre van rögzítve. Természetesen nem a főtengelyböl lett leszedve :) Ezzel a módosítással az 50-es robogó +10-15km/h-t tudott menni :)
|
2011. feb. 13. 18:21 | Válasz | #76 | |||
Biztos, hogy jól értelmeztem, amit írtál? A tengelyből szedtetek le? A varió tengely az a főtengely! Nem inkább a két tárcsából és a arról a hüvelyről, amin a variótárcsák csúszkálnak? Én ezekből szedettem le, de még számomra nem volt barátságos az idő a kipróbáláshoz. Itt most is esik a majdnem HÓ ! | |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 13. 18:09 | Válasz | #75 |
Üdv! 50ccm-es robogónál nekem bevált az a fajta tuning, hogy 1mm le lett esztergálva a variotengejböl. Majáknál próbálta már ezt valaki? |
© Forrest | 2010. jún. 18. 16:04 | Válasz | #74 |
Szuper, köszönöm! Elmentettem a böngésző kedvencei közé az oldalt (egyeni), amint aktuális lesz, keresni fogom és elbeszélgetek vele. Felraktam a kameratartót a műszerfal tetejére. Készíttettem hozzá esztergályossal alu tartót, így a rozsdásodás kizárva. Ha ma este hazafele nem ázok sz..rá, akkor ki is próbálom... ha netán bárkit érdekel az eredmény. Kárpitos elérhetőségét én is várom! | |
© SPOJLERES | 2010. jún. 17. 06:15 | Válasz | #73 |
Szia egyeni.hu oldalon a legjobb az ár Korrekt pesti gyerek van telszáma is az oldalon De Ha belebotlasz neten 1szegedi tbencenevűre azt hagyd ki szélhámos De van sok elektronikai oldal ahol árulnak persze attol függ mijen kell neked Pl soselektronic.hu tme.eu hqelektronic.hu Ahestore.hu aszem nagyon kinait árul mindenben és nem olcsób sőt. | |
2010. jún. 16. 18:11 | Válasz | #72 | |||
Zsolt, Kanizsán a Flórián téri fagyis mellett a kárpitost is kérdezd meg.
| |||
| |||
2010. jún. 16. 18:09 | Válasz | #71 | |||
Csatlakozom Jasához nagyon szép munka, és szép lett a moci is, bár én nem tennék a sajátomra.
| |||
| |||
© Forrest | 2010. jún. 16. 13:34 | Válasz | #70 |
Köszi, máris sokkal előrébb vagyok. Amit Flow írt, hogy milyen szögben szórja a fényt, az is érdekes. Orpi, még egy, hol vetted a ledeket? Ajánlasz valakit, hogy kinél vásároljam őket? Amúgy most nézegettem Flow által kirakott képeket is, engem két dolog érdekel: az első lámpa fölé néhány led majd, illetve hátra, pótféklámpa gyanánt a doboztartóra erős piros ledek. Az előzőek helyzetjelzővel, míg az utóbbiak értelem szerűen féklámpával együtt gyulladnának ki. Flow, ha meglenne a figurának a szabásminta, engem is érdekelne a dolog. Nekem is az ülés jobb oldalánál az egyik varrás már enged, pontosabban az anyag hasad el. Milyen összegre kell számolni anyaggal és munkával? Valamint nem emlékszem, hogy olvastam-e: merre van földrajzilag a figura? | |
2010. jún. 16. 11:04 | Válasz | #69 | |
A tápellátásnál fontos, hogy biztosítva legyen. Az akksinál van biztosíték, én azért a kapcsolók elé tettem egy külön 5A biztosítékot, ha kikopna, nyíródna a vezeték, vagy bármi más miatt zárlatos lenne, akkor... A LED-eknél az átmérő, szín, stb. mellett fontos még a kibocsátott fény szöge, és a fényintenzitás. Előre pl. szűk szögben világító (30 fok) LED-eket raktam, de a jármű alatti világításnál a szórt fény célravezetőbb (90-120 fok) A fényintenzitás ugyanolyan kivitelű LED-nél értelemszerűen szűk világítószögnél nagyobb (jobban fókuszált), tágnál kisebb. És valóban, az ellenállások méretezésével lehet a fényerőt finomhangolni. |
2010. jún. 16. 10:57 | Válasz | #68 | |||
Biztosan, mert az enyém 12'500ft volt +anyag! A Tied szinte ingyé lett... | |||
| |||
2010. jún. 16. 10:54 | Válasz | #67 | |
1 hét alatt csinálta meg, volt ideje februárban, szétszerelve állt a gép. Majd otthon (Győrben) előkeresem az ember elérhetőségét és közkinccsé teszem. Ha eltette a szabásmintát, akkor lehet, hogy le tudja látatlanban gyártani, és 10-20 perc alatt áthúzza, meg kell kérdeznem. Szerintem lenne megrendelése...
|
2010. jún. 16. 10:09 | Válasz | #66 | |||
Az ülés áthúzása időben meddig tartott? Vagy esetleg a Tiédről megvan neki a minta és pl. előre megrendelem, elgurulok hozzá és kicseréli aznap? Mert már én is levettem egyszer az enyémet és varrógéppel végig lett futtatva, a hegesztéseknél, mert már repedésnek indult. Lassan új huzatot kell rá varázsoltatnom. | |||
| |||
2010. jún. 16. 10:06 | Válasz | #65 | |||
Pirospont érte!
| |||
| |||
© jasa | 2010. jún. 16. 10:03 | Válasz | #64 | ||
Őszinte leszek: én nagyon NEM vagyok led-mániás (az ilyen díszkivilágításokat inkább karácsonyfára illőnek gondolom) de tisztelettel adózom - a befektetett nagy és aprólékos munka - a gondos megvalósítás - az alapos leírás és a jó képek után - és végül is az eredmény szép lett. Ja, és az üléskárpitozás tipp jól jött, mert én meg ülésmagasításon és behúzáson agyalok | |||
|
2010. jún. 16. 09:52 | Válasz | #63 | |||
Nagyon jó anyag, elküldhetnéd Admin Zsoltnak hogy feltegye a 250-es letölthető anyagai közé, érdemes rá! Az összhatás is nagyon jó lett, gratulálok! Nekem tetszik! | |||
| |||
2010. jún. 16. 07:33 | Válasz | #62 | |
Akksiról van lekötésem egy kapcsolón keresztül,amin az egész "díszkivilágítást"le tudom kapcsolni. A ledek minősége,fényereje az elhelyezéstől(kontúrfény,pótféklámpa,úszófény..)változik,és az előtétellenállások nagysága is,attól függően,hogy milyen fényerőt akartam adni a ledeknek.Pl.a kontúrfénynél,ami a karosszérián végig fut,alaposan levettem a fényerőt,épp hogy csak kiadja a sötétben a motor vonalait,mert szerintem nem szép,ha túlzottan világitanak.Ezeknek baromi fényerejük van,főleg egy jó foglalatban,ami még fel is erősíti azt,de a teljes fényerőt én csak a pótféklámpákban alkalmaztam. A féklámpában is érdemes a viztiszta burkolatú erős fényű piros ledeket felhasználni,még akkor is ha piros a lámpa műanyag burkolata,mert sokkal szebb,mélyebb vörös színt eredményez. A kontúrfényhez én anyagában színezett sárga ledeket használtam,mert azoknak nem olyan erős szúró (reflektorszerű)fényeik vannak,inkább szórt fényt bocsájtanak ki. | |
© Forrest | 2010. jún. 16. 06:46 | Válasz | #61 |
Mondjuk az is igaz, hogy ezt vagy olyan igényes módon érdemes csinálni, ahogy Te bánsz a motoroddal, vagy sehogy.
|
© Forrest | 2010. jún. 16. 06:36 | Válasz | #60 |
Áramot honnan kaptál? Ledek teljesítményével kapcsolatban mire figyeltél? Ellenállás vagy bármi ilyesmi kellett, gondolom. Vagy ez a téma már nem fér be ide, alaposabb átbeszélést igényelne?
| |
2010. jún. 16. 06:32 | Válasz | #59 | |
Természetesen bármikor bármiben segítek. Az karosszériaelemek nálam is csatlakozók formájában bonthatók.Én vízmentes led foglalatokat alkalmaztam,és ahol csak tudtam a villanyszerelésben alkalmazott un."kábelcsatornában"szereltem a ledeket,ezzel is biztosítva a vizmentességet. | |
© Forrest | 2010. jún. 16. 06:23 | Válasz | #58 |
Bocsánat, még annyit, hogy természetesen - ha nem zavarom majd - Orpihoz fordulok majd elsőként szakmai jótanácsokért e tekintetben. Mire érdemes figyelni, milyen ellenállások, hogyan legyen. Józan paraszti ésszel végiggondolva, talán a különálló elemeknél a vezetékek kicsit ráhagyva, csatlakozók formájában egyesülnek, így bontásnál sem okoz problémát. Na mindegy, erről majd még később.
|
© Forrest | 2010. jún. 16. 06:21 | Válasz | #57 |
Flow, átnéztem, hasznos ám az anyag! Tegnap láttam Orpi motorját és őszinte tisztelettel adóztam a munkája előtt. Csodás lett szerintem. Természetesen fellelkesedtem és hűdetetszik, így perpill én is nagy kedvet érzek valami egyedi ledes dekorációra, amit a tél folyamán meg is ejthetnék. Mondjuk ismerve magam, ez a lelkesedés vagy elül addig, vagy pedig gigantikus méreteket ölt majd :-) Villanyszerelő ismerősöm is van (talán a népi hímzéshez értek még úgy, mint az áramhoz... hiába több tárgyból is vizsga és szigorlat), de a szöszölős munkát azt meg tudnám csinálni.
| |
2010. jún. 16. 00:36 | Válasz | #56 | |
Már jó ideje halogattam egy LED tuning élménybeszámoló, ötletadó, ésatöbbi fotós összeállítás elkészítését, ma este végre vettem a fáradságot és összeraktam. Olvassátok, használjátok, terjesszétek kedvetekre! Ha sikerül, PDF-et is csinálok belőle és bekerülhet a dokumentum tárba! Elérhető itt: Majesty 250 LED tuning Ha esetleg valaki valamelyik képet teljes méretben szeretné megkaparintani, akkor klikkeljen a fullsize verzióra! |
2010. jún. 04. 09:08 | Válasz | #55 | |||
Nekem a 400-as tetszi nagyon... Feltelepedni, oszt jól elpöffeszkedni...
| |||
| |||
2010. jún. 03. 21:16 | Válasz | #54 | |
Az a 3kerekü maja nagyon király, nekem kell olyaaaaan |
© M. Zoltán | 2010. máj. 11. 13:03 | Válasz | #53 |
Ne az összerakásban, hanem a forgalomba helyezésben segíts, sokkal nagyobb feladat. Egyébként érdekes megoldás ez a négykerekű trike, mert, ha a mankókerék rugózása nagyon erős, akkor teknősre taposott úton kritikusra csökkenhet a középső (meghajtott, fékezett) kerék tapadása. Ha meg túl puha, akkor nem tartja meg a motort az utassal. Ki kellene próbálni, csak olyan messzire kellene úszni érte.
|
© SPOJLERES | 2010. máj. 11. 09:09 | Válasz | #52 |
Előtted a lehetőség Neked van két majád Dobj össze a kettőből egyet;-);-);-) Segitek;-) | |
© M. Zoltán | 2010. máj. 11. 08:13 | Válasz | #51 |
2010. máj. 10. 20:35 | Válasz | #50 | |||
Huhhh... Majestyből nem csinálnak...? Nem szertnék pofátlannak látszani, de mégis...
| |||
|
© SPOILERES | 2010. máj. 10. 18:37 | Válasz | #49 |
© SPOILERES | 2010. máj. 10. 18:08 | Válasz | #48 |
tamás itt vannak a neked valo trike kok illetve itt
|
2010. máj. 09. 17:26 | Válasz | #47 | |||
Megvan az a réteg és megvan rá a pénze. Csak mi nem találkozunk velük. Szerencsénkre... De próbálna csak felmenni vele Galyatetőte. Olyan kátyúk vannak az úton, hogy maximálisra emelt futóművel is felakadna. Színpadra való gépek, de van köztük ami szépre sikeredett. | |||
|
2010. máj. 08. 06:29 | Válasz | #46 | |||
Nem közlekedésre való...Pénzkidobás mert sok van...
| |||
|
© SPOJLERES | 2010. máj. 08. 00:08 | Válasz | #45 |
Minél alacsonyabban ülsz két keréken annál nehezebb egyensujozni Ellenben a ''3méteres '' tengejtáv stabilabb egyenes futást eredményez | |
2010. máj. 07. 23:19 | Válasz | #44 | |||
Én nem mondanám hogy "borzalom" inkább fantasztikus gyönyörű mocik! De hát ízlések és pofonok..... Egy ilyen vasért lehet hogy letenném a choppert! Sajnálatos dolog hogy ezeket a mocikat Magyarországon nem lehetne levizsgáztatni. Minden más országban ez nem jelentene problémát! Pedig biztos vagyok benne hogy maximálisan biztonságosan vannak megépítve! Egy szó mint száz... nekem nagyon tetszenek ezek a robogók! | |||
|
© Zsolt | 2010. máj. 07. 20:38 | Válasz | #43 | ||
Ez az izé itt lentebb..., szóval ez a valami ami korábban robogó volt egy tudathasadás feltételezhető terméke. Vagy az alkotó túl sok füves cigit szívott. Itthon teljesen elképzelhetetlen, hogy valaki ilyet alkosson. Nincs az a vizsgabiztos, aki kiengedné forgalomba. Maximum kerti dísztárgynak jó. Borzalom...
| |||
|
© SPOJLERES | 2010. máj. 07. 19:13 | Válasz | #42 |
Ezen hogy kell ülni vagy fexenek rajta Sztem nem ér le a lábuk azért ültetik le a gépet:-) | |
© bikerlacee | 2010. máj. 07. 19:01 | Válasz | #41 |
Na jó-csemegézzetek;lehet ötleteket meríteni...RobogóPIMP
|
© bikerlacee | 2010. máj. 07. 18:59 | Válasz | #40 |
Japánban nagy divat lett a robogó pimpelés. Valaki belekezd??? |
|
|
|