Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Általános javítással kapcsolatos kérdések, karbantartás
Javítás, karbantartás típustól függetlenül

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © SPOLI2013. jún. 05. 17:43 | Válasz | #5264 
Köszönöm, még tamulgatom a fórumot!

 © passat522013. jún. 05. 17:33 | Válasz | #5263 
Üdv. Kicsit pörgess lejjebb a topikokban.
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © SPOLI2013. jún. 05. 17:24 | Válasz | #5262 
Az alkatrészbázist hol találom?

 © satyapapa2013. máj. 31. 21:22 | Válasz | #5261 
Hát csináltam a (burgi) elsö telojára egy sárfogo csészét,amely sok más tipuson már elterjedt.Carbonból készitettem és a simmeringeket védi a kosztól.Nagyon egyszerü ,de hatékony.A maja elsö teloja is hajlamos arra hogy a kosz megeszi a porvédöt meg a simmeringet,és folyni kezd.
Néhány fotót szétküldtem a fiuknak a cuccrol.
06304373303-vagyok elérhetö

Sanci2013. máj. 31. 12:29 | Válasz | #5260 
Szia Satyapapa!
Most ez mi? Lemaradtam valamiről? Milyen telszkóp "védőeszköz"? Előzmény? Fotó? Bővebben?
Köszi
Ha egység van, nincs kétség!

 © satyapapa2013. máj. 28. 21:52 | Válasz | #5259 
Igen..
06304373303-vagyok elérhetö

mazsó2013. máj. 28. 11:30 | Válasz | #5258 
Rá gondoltál ugye:
Autómüszer Haudek-speedometer kft.
Digitális és analog müszerek javitása, szabályozása,felujitása.

BP.XIII,ker Alig utca 12..Tel:0613294195.
A VW-nek, és a Yamaha-nak van múltja, jelene, és jövője ;-)

mazsó2013. máj. 28. 11:24 | Válasz | #5257 
Nagyon köszi!!
A VW-nek, és a Yamaha-nak van múltja, jelene, és jövője ;-)

 © satyapapa2013. máj. 27. 22:13 | Válasz | #5256 
Alkatrészbázisban megtalálod.
06304373303-vagyok elérhetö

mazsó2013. máj. 27. 12:26 | Válasz | #5255 
Kőszegen lakom. Pontos nevüket, mail címet, vagy Tel. számukat nem tudod véletlenül, mert elküldeném nekik postán...
Nagyon köszi!!
A VW-nek, és a Yamaha-nak van múltja, jelene, és jövője ;-)

 © satyapapa2013. máj. 21. 19:52 | Válasz | #5254 
A telók védelmére gyártott védöeszköz szuperül végzi a feladatát,,ez most az esös szutykos idöben nagyon jól látható.A telókon alig van szennyezödés,nem ugy mint ennek hiányában.
06304373303-vagyok elérhetö

 © satyapapa2013. máj. 15. 22:17 | Válasz | #5253 
Pesten a lehel piacnál az alig utcában olyanra csinálják amilyenre csak akarod
06304373303-vagyok elérhetö

mazsó2013. máj. 15. 13:00 | Válasz | #5252 
Üdvw

Érdeklődnék 2002-es 150-es Majához hol találhatnék esetleg letölthető óracsoport matricát. Fehéret szeretnék bele tenni... Köszi!!
A VW-nek, és a Yamaha-nak van múltja, jelene, és jövője ;-)

Coller úr2013. máj. 11. 18:51 | Válasz | #5251 
Igen, most egy pár bontottat fognak küldeni amit egyszerre szedtek ki, és elvileg egyformán koptak.
A harmadikat azért elteszem, szükség esetére.
Hát remélem nem csesznek ki velem, mondtam, hogy inkább számolja drágábban csak a legjobbat küldje.

Nagyon megígérte, de a netről vettem, így mindenképp zsákbamacska.
De legalább így 5000+postaköltség, mégsem 25000.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © satyapapa2013. máj. 11. 18:39 | Válasz | #5250 
Én azt tanácsolom hogy eggyüt cseréld a két hátsót.Autónál is egyszerre történik a csere.
Ha csak egyet cserélsz,- a menettulajdonságba nem éreznél nagy különbséget ,de a két különbözö idejü teló nem ugyanugy kopott.és nem is fog egyformán teljesiteni,,igy valamelyik ismét elromolhat,folyhat.
06304373303-vagyok elérhetö

Coller úr2013. máj. 11. 18:31 | Válasz | #5249 
Ha újat veszek, az egyik 8 éves lett volna ami bent van, a másik új.
Ezért is kérdeztelek meg benneteket, mert így nekem is gyanús volt a dolog.

Így meg bontottan lesz 3, kb egyforma cuccos.
Kösz a tanácsot.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Feco2013. máj. 11. 18:03 | Válasz | #5248 
Nem tudom az új árakat, de szerintem a kb egyformán használtakat egyesével is cserélheted.Természetesen ha kettőt veszel a bontóban akkor a régit tedd el tarcsiba.
Motor után,első a család legyen!

Coller úr2013. máj. 11. 11:29 | Válasz | #5247 
Köszönöm a tanácsot :).
Találtam egy bontót a neten, párban 5000 ft.
Postán küldik, mégse 25000 ft.
Így legalább 1 tartalék lesz, ha minden kötél szakad.

"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Coller úr2013. máj. 10. 22:10 | Válasz | #5246 
Igen, a 250-es teló jóval olcsóbb.(az italmondot néztem)
Én az italmondon szoktam rendelni, mert Sárváron van egy motorboltos, és postaköltség nélkül beszerez mindent.
Mavrik Miskát megkérdem.

kösz,

"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

meszizs2013. máj. 10. 22:00 | Válasz | #5245 
A párban történő csere az igazi, de szerintem anyagi megfontolásból simán próbáld ki csak a rossz cseréjét!
Biztos, hogy ilyen sok pénzbe kerül?
Megnézted több helyen is?
Én talán 12-13 ezerért vettem párban a 250-re az új állítható hátsó telokat!
Tudomásom szerint a 125-hoz lényegesen olcsóbbak az alkatrészek!
KÖzben rákerestem és elszaladtak az árak????
Szerintem vegyed fel a kapcsolatot Mavrik Miskával! Ő a Majesty bontós! Vagy a névjegyek vagy a bemutatkozásban meg van a telefonja! Korrekt eladónak ismertem meg!
De mindenképp hallgasd meg a többiek véleményét is főképpen Fecóét, mert Ő nagyon sokat tud ezen szériáról!
1996-os Majesty 250

Coller úr2013. máj. 10. 21:27 | Válasz | #5244 
Egy kis segítség kérés!

Tönkrement az egyik hátsó teleszkópom, elferdült+elfolyt az olaj, vagyis gatter.
Akkor ferdülhetett el, mikor a szél eldöntötte és agyonvágta a kipufogó.

A kérdésem a következő:
Megpróbálhatok egyet venni?
Mert a másik jónak tűnik, és semmi kedvem 25000 ft-ot fizetni a párért.

Attól lesz baja ha nem egyforma idősek a telók?
A hosszúság egyforma 335 mm.
Kösz a segítséget.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

tamas2013. máj. 10. 20:16 | Válasz | #5243 
Jó dolog a, T-MAXon is van.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2013. máj. 10. 20:09 | Válasz | #5242 
Ha érdekel valakit,küldök képet-- csináltam karbonból-üvegszálból-mügyantábol, az elsö teleszkópra simmering porvédö-légterelöt.
Az elsö teló nagyon sok szennyezödést kap,ami elöbb utóbb beledolgozza magát a porvédöbe, majd elkezd folyni a teló olaj,,Ennek az elöfordulását lehet csökkenteni-megelözni.Más motorokon, crossgépeken már látható hasonló..
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2013. ápr. 24. 11:33 | Válasz | #5241 
Válaszolok már a konkrét kérdésre is
Én úgy tapasztaltam, ha az elsőkeréken megfelelő méretű a gumi, akkor pontos!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2013. ápr. 24. 11:21 | Válasz | #5240 
Ilyen is lehet.
Még nem találkoztam ugyan ilyen hibával.
Lehet hogy csak a gomb van szétgyepálva. Olyat már többet is láttam. Kicsit meg kell próbálkozni erősen nyomni. De ha felírod az olajcserét, az a tuti!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © zsoltxc2013. ápr. 24. 10:02 | Válasz | #5239 
Szia ! Mennyire pontosak ezek a visszajelzők? Úgy értem az enyém folyamatosan jelezte hogy nem okés az olaj de akitől vettem az azt mondta hogy nála is folyamatos volt a jelzés s szerinte nem jól működik

tamas2013. ápr. 22. 13:55 | Válasz | #5238 
Dehogy lőttek. Most kezdted a 3'000-es intervallumot...
Biztos vagyok benne hogy felírtad mikor cseréltél utoljára olajat. Na majd akkor mikor eléred a 3'000-et, akkor ismét csere, ismét reset. Ha nem vagy benne biztos, cseréld le hamarabb. Abból nem szokott baj lenni...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © István2013. ápr. 22. 13:46 | Válasz | #5237 
Köszi a segítséget! A multkor próbáltm többször resetelni, de nem mult el, most reseteltem, és elmult! De gondolom akkor most az oljcere jelzésnek lőttek.... :)
YP 250 '97

 © zsoltxc2013. ápr. 19. 21:52 | Válasz | #5236 
Akkor én is ebbe szaladtam bele ...

tamas2013. ápr. 18. 22:43 | Válasz | #5235 
Ja, meg ilyen "apróságra" hogy az olajszintet nem becsavarva kell nézni, hanem a letörölt, tiszta nívópálcát csak érinteni kell a blokk furatához. Sokan (köztük én is) beleszaladtunk ebbe a hibába is.

Különben a km óra állást én is felírtam minden alkalommal. A T-MAXnál más a helyzet, az 5'000 az olyan szép kerek szám...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Kiss Róbert2013. ápr. 18. 21:37 | Válasz | #5234 
Nekem is volt ilyen töbször( olajcsere után változó km után kigyulladt) Látszolag minden jó volt! Ujra kinulláztam!!!

tamas2013. ápr. 18. 12:57 | Válasz | #5233 
Mindenre.
Pl, nincs benne olajnyomásmérőgomba, olajszintjelző sem, tehát minden indításnál ellenőrizni kell az olajszintet. Olajszűrő sincs, ezért a 3000 km és csere. De ezeket tudod ahogy a sorok között olvasok.
A lámpa csak akkor jelez, ha lefutottad a 3000 kmt, vagy nem kap jelet a kerék felől, de ilyenkor menet közben nem mér a kmóra. Tehát ha indításkor 3"-re felgyullad majd elalszik, addig jó. Ha elindulsz, mér a km óra és akkor kigyulladt, akkor az elektronikával lesz valami. Ha nem mér az óra, akkor a spirál kirázódott. Jártunk így páran...
Ha minden rendben akkor próbáld újra resetelni.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © István2013. ápr. 18. 12:11 | Válasz | #5232 
Szia! Kb. másfél éve van meg és úgy 6000 km-t mentem vele, óraszerint 38000 van benne. Én az olajat mindig korábban cserélem mint 3000km, légszűrőt is most cseréltem benne. mire gondolsz az üzemeltetési ism. alatt?
YP 250 '97

tamas2013. ápr. 17. 21:51 | Válasz | #5231 
Van itt Egerben egy szakember, Stúrman Péter. Béla jól ismeri. Ő mondta nekem, hogy eszembe ne jusson foglalkozni ezzel még gondolatban sem. A saját motorján bepróbálkozott vele ( Hajabusa) de nem jött össze pedig minden gép a rendelkezésére áll amit el lehet képzelni.
Csak pénzkidobás, semmi más!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Ga-Bika2013. ápr. 17. 21:27 | Válasz | #5230 
Annyit tennék hozzá, hogy megfelelő tudással, és technológiával a féktárcsa mint anyag, szépen szabályozható, nem kemény annyira, de a gyakori hőmérséklet változásoktól ami fékezéskor éri a tárcsát, valamint az anyag szerkezetében történő változások miatt a féktárcsát szabályozni NEM SZABAD !!! Az elkopott hullámossá vált tárcsát cserélni kell !!!

tamas2013. ápr. 17. 18:23 | Válasz | #5229 
Szia István!
Mióta van nálad a motor?
Milyen üzemeltetési ismeretid vannak?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © István2013. ápr. 17. 16:38 | Válasz | #5228 
Sziasztok! Abban szeretnék tanácsot kérni, hogy a '96-os 250-es Majában van-e olaj gomba, vagy vmi hasonló, mert világít az olajlámpa. Olajcsere megvolt, szint OK, intervallumszámláló nullázva, km-spirál működik... Van ötletetek, hogy hol kezdjek neki? Előre is köszi!!
YP 250 '97

 © Kiss Róbert2013. márc. 13. 21:00 | Válasz | #5227 
Egyet értek a szabályzással,Még annyit tennék hozzá hogy állítólag olyan kemény a tárcsa hogy esztergával nem is lehet szabályozni,csak sik köszörülni! Esztergás mondta, igaz e nem tudom!!!

tamas2013. márc. 13. 08:56 | Válasz | #5226 
Nem szívesen írom le, de a féktárcsához nem kéne hozzányúlni, szerintem... Megoszlanak a vélemények, mikor nekem hasonló problémám volt, betettük a komplett kereket egy csúcsesztetgába és intoval megmértük a tárcssát hogy mennyit üt. Szabályozni a mérete miatt nem javasolt, az autóké lényegesen vastagabb. Ha szabályozni kéne, lehet hogy el is éred a minimum méretet. Szóval inkább a cserét javaslom...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2013. márc. 13. 08:40 | Válasz | #5225 
Hol vetted? Magyarországi vagy Olasz import!
Az hogy Olasz import az lehet jó is, de ha már az igazi kereskedő aki behozta és persze eladásra.....????
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © Varga Balázs2013. márc. 13. 08:33 | Válasz | #5224 
Az tényleg rossz hír. Megénztem és 2004-es, :) rosszul tudtam. És van ötleted, hogy mi lehet a tárcsával?

Köszi.

talicskas2013. márc. 13. 08:31 | Válasz | #5223 
Üdv.
Van egy rossz hírem, hogy 2004 ig szerelték egy tárcsával! 2005 után már dupla tárcsásak a maják...
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © Varga Balázs2013. márc. 13. 08:13 | Válasz | #5222 
Szia Talicskas!

Köszi szépen, lehet, hogy ez az oka. Nem csak nyikkan eggyet, hanem rendesen nyiszog egy pár másodpercet aztán abbahagyja, néha megint rákezd. Jó ötlet, mert nem lengéscsillapítónak tűnik, és nem is fordulatszám függő. Nem tudom megállapítani a hang forrását, bárhonnan jöhet. 32.000 km. van benne.2006-os a motor, 1 tárcsa van rajta. Nincs nagy válla csak egyenetlen a fékezés, olyan mintha lenne benne egy nyolcas, de ez szemmel nem látszik, csak fékezésnél érződik. Vagy lehet, hogy csak a betéteket kellene cserélni? Azokon még van réteg.

Balázs

talicskas2013. márc. 12. 22:44 | Válasz | #5221 
A nyikorgó hang az nagy valószínűséggel a véghatásból van, ugyanis típushiba, hogy egy bizonyos hézagoló alátétet a mérnökök nem jól terveztek.
Ez csekély 6-8000.- Ft ért a yamahánál rendelt új típusú hézagoló alátéttel orvosolható.
Nekem egyszer kétszer már csinálta, inkább a gázelvétel után szokta csinálni, nyekken egyet és elhallgat.
Többen vannak már akik megvásárolták és kicserélték az alkatrészt.
de lehet más is a nyikorgó hang!!!!! Amit Én írtam azt vagy nem csinálja még, vagy már néha, néha csinálja.
(a féktárcsa sejteti azt, hogy valószínű van benne annyi km, hogy már csinálja azt a hangot....)
De ez csak vélemény és a típushiba tapasztalat!!
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

talicskas2013. márc. 12. 22:33 | Válasz | #5220 
Üdv!

csak érdeklődők? mennyi km. van a motorodban? Elől mi történt, hogy mind két féktárcsát kell szabályoztatni?
(csak azért kérdezem, mert anno nekem is 2006 os majám volt és minimálisan lehetett a tárcsán a kopást érzékelni.
A letölthető manuálban vannak min. értékek minden kopó alkatrésznél, amit ha elért a kopás mértéke, akkor kuka!
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © Varga Balázs2013. márc. 12. 22:17 | Válasz | #5219 
Szia Tamás!

Olajszűrő, légszűrő, olajcserét meg tudom csinálni.
Szerintem ami kéne:
- lengéscsillapító szimering csere,és a telókban olaj csere
- Az első féktárcsát kéne szabályozni
Aztán vannak misztikusabb dolgok, amik inkább igénylik a rutint:
-van egy furcsa remegés 3500 körüli fordulaton, az nem tudom mitől van, lehet, hogy kuplung csere...?
- Meg menet közben néha hallatszik valami furcsa nyikorgó hang, de nem találok benne rendszert, nem tudom mihez kötni.
Hát ezekhez kéne egy jó szerelő. Tudsz valakit?
A halásztelkivel beszélek.

köszi,
Balázs

Gyuresz2013. márc. 12. 20:20 | Válasz | #5218 
Nem teljesen ide passzoló téma. Több mint 15 éve kerékpár építéssel, és javítással is foglalkozom. Ha valakinek ilyen jellegű kérdése van, így a tavasz lassú közeledtével, szívesen segítek.
A tapasztalat olyasvalami, amihez csak közvetlenül azután jut az ember, hogy szüksége lett volna rá.

tamas2013. márc. 12. 18:47 | Válasz | #5217 
Ja, akkor a piszok...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2013. márc. 12. 17:23 | Válasz | #5216 
Halásztelken van egy srác saját mühellyel nemrégen még a Juhász-Yamaha képviseletnél volt motorkerékpár szerelö..Ügyes én nem drága szerelö.Én is dolgoztattam vele.
06304373303-vagyok elérhetö

 © CsabaB2013. márc. 12. 13:46 | Válasz | #5215 
AC-m nincs, csak egy automata benzincsapom (125-ös).

tamas2013. márc. 12. 13:21 | Válasz | #5214 
Ezek a minőségi benzinek hajlandóak eltaknyosdni...
Nem kizárt hogy ez lesz, vagy AC...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © CsabaB2013. márc. 12. 09:56 | Válasz | #5213 
Én is eljutottam végre a tavaszi indításig, de nem jött össze. :)
Két pár mp-es tekerés után beindult, alapjáraton pöfögött, de gázadásra leállt. Ezt játszottam egy darabig, de végleg megmakacsolta magát. Gyertyát megnéztem, megtakarítottam, elég száraz volt, szerintem porlasztó tisztítás lesz belőle. Az üzemanyag ellátó rendszer el szokott esetleg dugulni, vagy a porlasztó a bűnös mindenképp? Bár, ha leveszem a benzincsövet úgyis kiderül.

tamas2013. márc. 11. 22:04 | Válasz | #5212 
Szia Balázs!
Mik lennének a szerviz igények?
Olajcsere, légszűrőcsere, görgőcsere, szíjcsere?
Vagy valami komolyabb generál?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Varga Balázs2013. márc. 11. 21:58 | Válasz | #5211 
Sziasztok

Új vagyok a fórumon, szeretnék egy kis segítséget kérni.
2006-os 400-as Majestymet kellene szervizeltetnem. Tudtok ajánlani Budapesten vagy környékén, megbízható, tapasztalt szerelőt ajánlani?

Köszönöm,
Balázs

tamas2013. feb. 02. 20:25 | Válasz | #5210 
Multimilliméterrel...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Fáy Tibor2013. feb. 02. 20:09 | Válasz | #5209 
A kákán a csomót multiméterrel kell keresni?
Tyti

 © Wiking2013. feb. 02. 18:53 | Válasz | #5208 
Ebben egyet értünk! A lényeg a végeredmény!

Feco2013. feb. 02. 17:48 | Válasz | #5207 
Semmi esetre sem keresem, pontosítani akartam.Részemről kiigazításnak szántam maximális jóindulattal. A váltóáramú (Impedancia) és az egyenáramú ellenállás ég és föld.A lényeg a hőmérő legyen jó...
Motor után,első a család legyen!

 © Wiking2013. feb. 02. 17:32 | Válasz | #5206 
Írtam azt is, hogy ellenállást mér...de nemtudom miért kell csomót keresni a kákán....

Feco2013. feb. 02. 07:48 | Válasz | #5205 
Bocsánat. Impedancia (váltóáramú ellenállás). A motorban egyenfeszültség van.Én ezt tanultam
Motor után,első a család legyen!

 © Wiking2013. feb. 01. 22:54 | Válasz | #5204 
Ezek a műszerek működésüket tekintve ellenállást mérnek...azaz impedanciát. A 3 csatlakozáspont közül az egyik a +, a másik a -, a harmadikra pedig a "hőmérő gomba" vezetéke megy. a gomba külső házának testelve kell lennie aza a - pólust kell , hogy kapja ott. Holnap este rá tudok nézni arra ami itthon van, de nem feltétlen ugyan ezek a jelölések lesznek rajt... Nekem Skodáé van itthon :D

 © Nagy Csaba2013. feb. 01. 20:21 | Válasz | #5203 
Sziasztok! Valaki esetleg tudna abban segíteni hogy hogy kell bekötni egy 3sarus vízhófok merőt? 33 , 30 és M jelzések vannak a sarukon!
Nem értem miért mozdul ki pólustól függően a mutató.Ha még nincs jel csak áram!

meszizs2012. nov. 17. 16:53 | Válasz | #5202 
Most találtam alkatrészkeresgetés közben!

Szerelési videók
1996-os Majesty 250

Coller úr2012. nov. 06. 12:08 | Válasz | #5201 
Neem, bár az asszony tegnap óta menekül.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Ifj. Posta Sándor2012. nov. 05. 22:45 | Válasz | #5200 
Őőö. Lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam?
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

Mosquito2012. nov. 04. 21:49 | Válasz | #5199 

Ifj. Posta Sándor2012. nov. 04. 20:30 | Válasz | #5198 
Nekem Würthös van. Befújod vele a téma répát. Amikor fújod folyékony és bekúszik mindenhová aztán elpárolog és nagyon tapadós zsír marad csak ott. Nekem bevált.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © Major József2012. nov. 04. 20:04 | Válasz | #5197 
Sziasztok. Itt is lehet kapni zsirzó sprayt:http://webshop.keletagro.hu
majoroci@gmail.com

Coller úr2012. nov. 04. 18:59 | Válasz | #5196 
Kösz Sutyi !

Ilyen zsírozó sprayról még nem hallottam, de mindenképp beszerzek egyet.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © Major József2012. nov. 04. 18:00 | Válasz | #5195 
Nem találok sehol sem a féknyereghez porvédő gumit. Ha valakinek lenne ötlete,megköszönném.
majoroci@gmail.com

 © Major József2012. nov. 04. 17:46 | Válasz | #5194 
Sziasztok.2000,évi Maya Majesty 250-em van.A régebbi tipus,kocka lámpás.Szükségem lenne egy bontott hátsó féknyeregre,mert az egyik oldalon megszakadt a menet a felfogató csavarnál.Igy nem nagyon merek vele járni, hogy csak az egyik oldalon fogja normálisan a féknyerget a csavarja.Aki tud segítsen,kérlek benneteket sos-ben hivjon.30/2289767
majoroci@gmail.com

Ifj. Posta Sándor2012. nov. 03. 20:31 | Válasz | #5193 
Szia. Nálam is volt ilyen a 400-ason. A fékkarnál a munkahenger volt kiszáradva és rágott. Ezért volt olyan érzés mindha nehezebben lehetne huzni. Ne WD40-el csináld, hanem zsirozo sprayvel. Kell rá az a vékony hosszú fúvóka és azt be kell dugni a munkahenger és az azt körülvevő védő gumi közé majd befújni. Utána pár fékkar húzás és jó lesz. Remélem csak ennyi a gond.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

Coller úr2012. nov. 03. 19:18 | Válasz | #5192 
Tudom :(, teljesen igazad van.
Tavasszal szétszedem, úgyis kell bele kuplung, görgő, olaj, stb. Ehhez is le kell szedni a fejidomot.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

tamas2012. nov. 03. 17:28 | Válasz | #5191 
A WD40-el vigyázz, ha valamit kimosott, az okkal rakódott le. Vagyis ne bízz benne hosszútávon, mert megtréfálhat!
Csodaszerek (mint úgy általában csodák sem) sajnos nincsenek...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Coller úr2012. nov. 03. 11:56 | Válasz | #5190 
Hát valószínű csak annyi a bibi, hogy a hátsó fékem sokkal keményebb mint az első és egy kicsit erőteljesebben kell meghúznom.
Befújtam wd40-el(csodaszer), most jó a féklámpám is működik.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Coller úr2012. nov. 02. 18:40 | Válasz | #5189 
Akkor ez is olyasmi, mint az enduromon volt.
Kösz szépen, ezt megnézem.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

gábor2012. nov. 02. 18:23 | Válasz | #5188 
Valószinü a féklámpád se müködík a hátsó fékre!A fékkar alatt van egy mikró kapcsoló az szokott beégni.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

Coller úr2012. nov. 02. 16:40 | Válasz | #5187 
Sziasztok!

Lenne egy kis problémám, de inkább tapasztalatra lenne szükségem.
Úgy indul a motor, hogy behúzom valamelyik féket.
Ez idáig oké, első fékkel nincs is semmi gond, viszont előfordul, hogy a hátsó fék nem reagál.
Néha jól meg kell tépnem, hogy reagáljon.
Holtjáték jó, nem tudom hol a jeladója.
Tárcsa elől, hátul, 2004-es majesty 125.
Mennyire jellemző ez, vagy ne törődjek vele használjam az első féket.
Az az igazság, hogy elég maximalista vagyok, és idegesít.

Köszönöm a segítséget.

"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

trans852012. okt. 31. 22:21 | Válasz | #5186 
Én Győrből Citybike üzletben rendeltem mindent bátran ajánlom őket bárkinek nagyon segítőkész csapat, a gyári Yamaha szett 9200Ft volt, de vezérműláncot és tömítést is cseréltem. Bemérettem a hengerem 4század volt ez szinte a gyári méret. Megnéztük a Mészivel és Fecóval a gyári fúrás nyomai látszottak a henger falán pedig óra szerint 35000km van a gépbe. Ami nálam furcsaság volt, a két kompresszió gyűrű fel volt cserélve , nekem alul volt a cromozott felül pedig a matt, ez elvileg nem így van, már gyári adatok alapján raktam össze. Nekem minden alkatrész cseréjével, beleértve a vezérműláncot 27500ba került 3-4 hónappal ezelőtt. Én a hengert beméretni egy motorfúrással foglalkozó szakemberhez vittem, díjmentesen bemérte 2 perc alatt. De ha fúrni kellene, akkor 5000 a fúrásdíj 21500 volt a dugattyúszett mikor nézegettem, ez RMS vagy Meteor márka.

oborzilió2012. okt. 31. 19:07 | Válasz | #5185 
Természetesen elősször mérünk aztán tudni mi a teendő reménykedem hogy a 40000-km még nem koptatta így el de ha mégis,akkor nincs más kiút.Minden esetre az olajfogyasztást,szeretném az optimális szintre hozni.

 © satyapapa2012. okt. 31. 15:38 | Válasz | #5184 
Gyári gyürükészlet kb 12-14ezer ft A Keeway készlet 9800ft ((tavalyi ár)).
Hogy kell e furatni az kérdéses,,de ha ovális akkor muszáj.Házilag is lehet ellenörizni egy kis ügyességgel.
Nekem nem kellet furatni,és a gyürüzéssel no meg a szelepszár simmering cserével prima lett.
Yamaha szerelövel csináltattam,mindennel eggyüt nem került 35-be
06304373303-vagyok elérhetö

TopJoe2012. okt. 31. 14:54 | Válasz | #5183 
Ne csak gyuruzz. a hender ovalis abba uj gyuru meg rosszabb lenne. Ha meg akarod tartani pinkben van prox dugokeszlet, furatas, hengerfej szimeringezes csiszolas. Anno en is csak gyuruztem. 2 het utan rosszabb lett mint volt.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

oborzilió2012. okt. 31. 11:38 | Válasz | #5182 
Trans te hol vetted a gyűrüket?azt én is cserélni fogom valószínüleg.

 © Wiking2012. okt. 31. 08:54 | Válasz | #5181 
Nem is tudtam, hogy a Majesty-böl gyártottak 2üteműt is :D
Nekem tavaly télen fogyasztott elég erősen olajat a masina...a 3000km-es olajcsereperiódus alatt 3x töltöttem 2-3dl olajat utánna. Nyáron már sokkal kevésbé torkos a gép.

 © Szomjas2012. okt. 31. 04:07 | Válasz | #5180 
300-on fél liter,az 600-on egy liter. 4 liter benzin 100 km-enként,az 6*4=24. Tehát 1:24 (!) keverékkel mész. Az már nagyon durva.
A maja klub német nagykövete. ;)

 © Roby2012. okt. 30. 22:37 | Válasz | #5179 
Nekem 300km eszik 0.5 litert de jövőre rendbe rakatom

trans852012. okt. 30. 21:21 | Válasz | #5178 
Nekem felújítás előtt 1000km-en 3-4 decit evett, azóta 800km-ert mentem vele 0 az olajfogyim. Bár nekem a felújítás fő oka a vezérműláncom nyúlása volt, de raktam bele gyári gyűrűszettet, minden szimering és tömítést cseréltem, Javasolhatom mindenképp méresd be hengered és a dugattyúd ha már lebontod.

oborzilió2012. okt. 30. 17:52 | Válasz | #5177 
Nekem minden 200-on eszik 2 decit,de jövő héten szétszedem,és kiderítem az okát,tavaszra tipp-topra akarom vágni.

 © István2012. okt. 30. 14:00 | Válasz | #5176 
Nekem kb. 0.5 max 1 decit eszik ezren, mert kb 4 tankolásonként kell szintrehozni a nívót. Használattól függően elég fél deci. Nektek fogyaszt valamennyit?
YP 250 '97

 © jasa2012. okt. 29. 22:54 | Válasz | #5175 
Tudom én, nem is ezért írtam.....csak hogy mennyire nem egzakt a dolog. A lényeg hogy rendszeresen figyelni kell, és ha szükséges, utánatölteni.
Bár én mostanában már ritkítottam... ugyanis két olajcsere között (6000 km) nem csökkent a szint ...azért megszokásból néha megnézem.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2012. okt. 29. 18:10 | Válasz | #5174 
Vagy inkább maximumon...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © juhász béla2012. okt. 29. 16:24 | Válasz | #5173 
Az olajszint alsó és felső tartománya minden motornál centikben mérhető.A minimum 1 cm,az a 2-3 mm nem oszt nem szoroz.Lényeg hogy a megadott tartományban legyen az olajszint.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

 © jasa2012. okt. 29. 13:31 | Válasz | #5172 
Ehhez a nívópálca-témámához egy apróság: biztos másoknak is feltűnt hogy a pálca általában meglehetősen lapos szögben (kb 30-45 fok lehet) merül bele az olajba. Így aztán pl. egy téglalap keresztmetszetű pálca esetén akár 2-3 mm magasságeltérés is lehet a pálca különböző oldalain az "olajosság" tekintetében. (ilyenkor jön a klasszikus kérdés: félig üres a pohár vagy félig teli....? )
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2012. okt. 28. 16:14 | Válasz | #5171 
Minden esetben ugyan úgy, vízszintes nézd, indítás előtt. Azért elég jól látható ha van eltérés.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © István2012. okt. 28. 12:56 | Válasz | #5170 
Csak bedugom, nem csavarom rá. Amúgy elég pontatlannak tartom ezt a nívót, mert képes elég nagy eltéréseket mutatni apró mozdulatok között.
YP 250 '97

tamas2012. okt. 27. 20:13 | Válasz | #5169 
Ez jó hír!
Olajszintet hogy ellenőrzöd? Betekered a nívópálcát a helyére miután kivetted és letörölted, vagy csak érinted a blokkba és kiveszed?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © István2012. okt. 27. 16:23 | Válasz | #5168 
Pedig bizony így volt! :D Fekete takaróidom le, spirál visszateker, idom vissza. 5perc és minden tuti lett. De azért jól befostam, hogy olajpumpa, vagy hasonló finomság... :D
YP 250 '97

tamas2012. okt. 25. 11:34 | Válasz | #5167 
Első alkalommal én sem tudtam hogy a két dolog összefüggésben lehet egymással.
Jó pap is holtig tanul...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © István2012. okt. 25. 09:52 | Válasz | #5166 
Holnap lesz időm, átnézem/javítom a dolgokat, aztán nyilatkozok a történtekről! Köszi mégegyszer mindenkinek!!!
YP 250 '97

 © Wiking2012. okt. 25. 09:47 | Válasz | #5165 
Háát a legfontosabb jelenség akkor kimarad a leírásbol... a km óra nem megy... Nem ismétlem a többieket, javítsd vagy cseréld a spirált és meg fog szünni a gond.


Első ... 2 3 4 [5] 6 7 8 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől