Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty YP 125
Yamaha Majesty YP125

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © LakiMester2011. feb. 07. 20:47 | Válasz | #345 
Szétszedtem darabokra.
Minden elemet vihetek műanyaghegesztőhöz, itt egy repedés, ott egy patent hiány

hogy tudnak így elhanyagolni emberek egy ilyen klassz motort
komolyan mondom... nem értem

meszizs2011. feb. 07. 20:43 | Válasz | #344 
Hajrá!
Ezek már jó hírek!
1996-os Majesty 250

 © LakiMester2011. feb. 07. 20:33 | Válasz | #343 
szépnapot
jelentem hírek vannak
féklámpa problém-féklámpa kapcsoló a fékkarban
a hajtásnál.. na az már veszélyes a tárcsát nyomó rugó elfáradt kézzel simán lehet mozgatni + kuplung ferodorok nem az igaziak, úgyhogy csere minden
az irányjelzőrelét meg cserélem, és elvileg ok lesz minden

mindnekinek nagyon köszönöm

 © Wiking2011. feb. 07. 18:39 | Válasz | #342 
Én még annyit hozzáfűznék, hogy nekem a hátsó lámpáknál olyan gond volt, hogy el voltak oxidálódva az izzóhoz csatlakozó érintkezők...
Az akkugondnál lehet maga az akksi rossz, de lehet mondjuk a fesszabályozó is hibás. Az index gondot pedig valóban feszültség ingadozás okozza...minnél több fogyasztót kapcsolsz be annál lasabb...
Az állandóan forgó kereket okozhatja a többek álltal említett kuplung hiba is, de a variátor is beakadhatott, vagy beragadhatott úgy, hogy nem tud visszaállni alap állásba, így állandóan nagyobb áttátel van ami miatt a kuplung állandóan a nyitási fordulatszám fölött forog. Szét kell szedni és megnézni, de csak akkor nyúlj bele ha meg is tudod csinálni! ha nem értessz hozzá akkor inkább vidd el szerelőhöz, vagy kérj meg 1 hozzáértőt!

Feco2011. feb. 07. 12:36 | Válasz | #341 
Köszi igyekszem gyógyulni de most nagyon elért!!
Motor után,első a család legyen!

 © Karcsi2011. feb. 07. 09:36 | Válasz | #340 
Fecó jobbulást, ne feledd kefekúra az segíttudod a folyékony antibioticummm folyékony pálesz megteszi gyógyító hatását...
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

Feco2011. feb. 07. 08:45 | Válasz | #339 
Ezt a lejtő dolgot nem értem de az hogy alapjáraton hajt az biztos hogy kuplung.Csak akkor állj neki javítani ha van szerszámod és egy kis tapasztalatod.Ha leveszed a motor bal oldalán a deknit menetirányban a hátsó tengelyen van a kuplungharang.A tengelyen lévő anya tarja az egészet. Ha töröttek a rugók valszeg szét fognak esni a pofák.Vagy levált róla egy kis ferodol és beszorult itt megtalálod a hibát.Előtte a manuálból töltsd le a rajzát segítségedre lesz.
Az akkulesszívást ellenőrizd úgy hogy a kipufogó fölött nyúlj be a burkolat alá ott megtalálod a fezszabályzót, és mikor elteszed iccakára a vasat húzd le a stekkerét. 4 pólusú lapos fekete.
Az irányjelző gondod feszkoproblémára vezethető az akksidat töltsd fel és egy hét mulva indítózz akkor jó.
A féklámpakapcsolók a kormánykarokon vannak Az utángyártottak gyenge ninőségüek de valszeg ott a hiba. Bár egyszerre a kettő nem szokott elszállni, mindenesetre itt kezd a keresést.
Nem tudom mikor jövök újra ugyanis lázas betegen fekszem itthon, de azért majd felnézek.
Motor után,első a család legyen!

meszizs2011. feb. 07. 08:26 | Válasz | #338 
Szerintem nem kúpgörgőről van itt szó!
Hanem a variótárcsákról, amik alapból kúposak. Ezek lehetnek talán berágódva, elkopva. Ezen fut a szíj.

Mindenképp várjad meg a Fecó válaszát is!
1996-os Majesty 250

 © LakiMester2011. feb. 06. 20:46 | Válasz | #337 
köszönöm a gyors válaszokat
50esként fut a moci, rendszám nélkül ;)
valami kúpgörgőt mondogatnak nekem hogy ott lesz a probléma. Nem tudom mihez kezdjek hirtelen, kicsit sok a probléma így hirtelen...

meszizs2011. feb. 06. 20:27 | Válasz | #336 
Nekem 250-van, de az, hogy a sztenderen viszi a hátsó kereket jelenség nálam az volt, hogy az új kuplungpofák hozzáértek a haranghoz, nem lettek felszabályozva. Te azt írtad, hogy lelakott motorról van szó, nem tudom, hogy esetleg nem lehet-e kuplungpofa rugó törés, kilágyulás?

Ez egy automata motor, fokozatmentes!

Lejtőn mászik felfelé, ezt Te írtad! Lejtőn lefelé szoktam én menni!

Tamás motorján volt valami varióprobléma, ha jól emlékszem, mert neki is gyengélkedett a motorja /250-es/.

Fecó válaszát várjad meg, mert Neki is le szokta szívni valami/ ? fesszabályzó ? / az akkut.

Lesz válasz, nyugodtan legyél, mert elektromos szaki is van köztünk!

Egyébként örülök, hogy Te is Majás lettél!
Papíros, rendszámos a motorod?
1996-os Majesty 250

 © passat522011. feb. 06. 20:25 | Válasz | #335 
Mivel volt 125-ös mocim de hasonló gond nem volt vele igy csak tippelek!
1 Valószínű, hogy a kuplung rugó eltörött!
2 Az indesz relét kösd ki és ha akkor nem huzza le semmi az akksit akkor ő a ludas!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © LakiMester2011. feb. 06. 20:18 | Válasz | #334 
Sziasztok! Segítségetek szeretném kérni.
friss tulaja vagyok egy 125ös 2002es majesty-nek, nem kicsit van lelakva, úgyhogy nagy volt a kísértés hogy patika motort faragjunk belőle!
probléma a következő:1 Egyik pillanatról a másikra, használat közben elment a legkisebb fokozat, értem ezalatt hogy sztenderen forog a kerék úgy hogy csak a hátsó fékkel lehet megállítani, plusz enyhe lejtőn mászik felfelé, majdnem a fulladás határán van így az alapjárat, olyan érzés mintha elment volna az alsó fokozat.
2 elektromosság :D-az aksit valami mindig lehúzza álló helyben, töltés kimértve 14.15,
aksi is jó
irányjelző relé megbolondul mikor használni kezdem, 3féle intenzitással villog függően: lámpa nélkül, helyzetjelzőn, ill. tompítotton.
féklámpa nem működik, égők jók.
előre köszönöm a sgítséget :D

 © attila6332010. okt. 25. 19:12 | Válasz | #333 
Na megoldódott a dolog. Szóval az volt a baj, hogy nem vittem végig a folyamatot. Addig jó volt a dolog, hogy a gyújtás ráadásával lenyomtam a gombot kb. 30 másodpercig. Ekkor jelenik meg a "RE" felirat (illetve ha mégegyszer megnyomom akkor az, hogy "16", amiről fingom sincs, hogy mi). A "RE" feliratnál újra le kell nyomni vagy 10 másodpercre, és akkor egyszer csak minden mutató ütközésig végigfut a skáláján, majd minden beáll alaphelyzetbe. Most már jól működik a panel.

 © attila6332010. okt. 25. 18:59 | Válasz | #332 
Köszi! A gép előző tulaja is ezt mondta. Az "OIL CHANGE" felirat el is tűnt. Viszont kiírta, hogy "RE", aztán meg hogy "01", és azóta nem mutat semmit a kilóméteróra meg a napi számláló! Illetve a napi számláló kb 2 km-enként ugrik 1 tizedet.

meszizs2010. okt. 24. 19:43 | Válasz | #331 
Szia! A 250-en van a műszerfalon egy reset gomb. Álló helyzetben a gyújtást ráadva kb.10-30 mp-ig kell nyomni a gombot és oké a művelet.
De az igazi válasszal várjad meg a hozzáértőket.
1996-os Majesty 250

 © attila6332010. okt. 24. 18:59 | Válasz | #330 
Üdv mindenkinek!

Tudja valaki, hogy hogyan lehet eltüntetni a "műszerfalról" az olajcserére figyelmeztető feliratot? Elég lekötni hozzá az ukkut, vagy van valami egyéb trükk is?

 © satyapapa2010. okt. 23. 17:46 | Válasz | #329 
Jó mi ?? itt rohangálunk össze-vissza ha plekó kell,Az olaszoknál pedig a bontottat rögtön szemétbe dobják ha nincs azonnal vevö rá.
Náluk ugyanis a környezetre káros anyagnak minösül,tilos tárolni,,Legalábbis északon..
06304373303-vagyok elérhetö

dodi2010. okt. 23. 17:40 | Válasz | #328 
már megvolt, mármint a kérdés Miskánál !!

 © satyapapa2010. okt. 23. 16:53 | Válasz | #327 
A Misit kérdezzzétek,,,,alkatréstbázis
06304373303-vagyok elérhetö

dodi2010. okt. 23. 16:45 | Válasz | #326 
Hali kedves clubtársak , kedves szomszédom vett egy 125-ös maját ,erre keresnék plekszit mert el van törv ,ha valaki tud kérem jeleze ???

Bertalan Tibor2010. szept. 22. 22:22 | Válasz | #325 
Erre én is gondoltam csak az O.K.T.-ra már azzal szeretne jönni de így nem fog összejönni.

 © attila6332010. szept. 22. 19:27 | Válasz | #324 
2000 előttieket lehet találni olcsón, de nagyon figyelni kell hozzá a használtmotoros oldalakat. Jó ha van valaki, aki meg tudja szakérteni. Nehogy az olcsó legyen drága! Szerintem várjatok még vele. November vége és február közepe között mindig pang a piac, olyankor nagyokat lehet alkudni! :-)

Bertalan Tibor2010. szept. 21. 20:07 | Válasz | #323 
Köszi de sajna óccóóóbb kéne

 © attila6332010. szept. 21. 19:13 | Válasz | #322 
Pont ma láttam egy 2005-öst asszem 460e-ért regadóval, rendszámmal együtt, szemre egész jó állapotban, de az 180-as. Az M3-asnál a Praktiker melletti Honda kereskedésben. Talán még jobban is jártok a 180-assal. A 125-öst kicsit alulmotorizáltnak érzem a kb. 130 kilóhoz. Fogyasztásban, meg egyéb költségekben viszont nemigen van különbség.

Bertalan Tibor2010. szept. 21. 17:41 | Válasz | #321 
Üdv mindenki, vásárlási szándékomat szeretném ezuton jelezni egy 125-s maja tárgyában, ill. a b.nőm tervezi én csak a szándékot teszem közzé.Bármi segitséget előre is köszönünk.

Feco2010. szept. 06. 19:52 | Válasz | #320 
Ügyes, váljon be!
Motor után,első a család legyen!

 © attila6332010. szept. 06. 19:34 | Válasz | #319 
Üdv!
Megoldottam (átmenetileg) a gyorsító membrán problémát. Kiszedtem és levakartam róla a régi elöregedett, repedezett gumiréteget. Ezután két rétegben vékonyan bekenegettem az autószerelő haveromtól kapott beinzin-, hő-, és mineden-álló szilikongumival (Loctite) mindkét oldalát. Hagytam megkötni alaposan.Ugyanezt tettem a fölötte lévő hasonló membránszerű tömítéssel is.
Összeraktem a karbit és remekül működik. Semmi szivárgás és veszi a fordulatot rendesen.
Kíváncsi vagyok meddig bírja, de a haver szerint ez az anyag évekig megtartja a tulajdonságait.

 © attila6332010. aug. 23. 07:21 | Válasz | #318 
Na majd megnézem, hogy az enyémen be van-e kötve valahova.

 © attila6332010. aug. 23. 07:18 | Válasz | #317 
Ha pesti vagy, akkor a Nagy Lajos Király utján, a Motor Oázisban kapsz görgőt polcról. Legalábbis múlt szombaton volt nekik.

Feco2010. aug. 23. 06:53 | Válasz | #316 
Azt ajánlom görgőt csak újat,szelepből esetleg a bontott is jó. Nézz körül az alkatrészbázisban,sok linket találsz.Becsiszolás nélkül az újat sem lehet betenni.
Motor után,első a család legyen!

Feco2010. aug. 23. 06:49 | Válasz | #315 
Valszeg az olajcsereciklus visszajelzése a funkciója, de ahogy tapasztalt barátom Somi írta mindkettőnknél csak lógott a vezeték.Valószínűsítem azért mert így volt egyszerűbb eltüntetni a villogást.
Motor után,első a család legyen!

 © BERTA ISTVÁN2010. aug. 22. 21:45 | Válasz | #314 
SZIASZTOK,
125-ÖS MAJESTY-HEZ KERESEK KIPUFOGÓSZELEPET,ÉS VARIÁTÓR GÖRGÖKET.TUDNA VALAKI SEGITENI?.KÖSZÖNÖM.

 © attila6332010. aug. 22. 19:36 | Válasz | #313 
Biztos, hogy gyárilag van benne, mert rajta van a hasz. ut. rajzain is. Csak nem írják, hogy mire jó. Mondjuk nincs miatta álmatlan éjszakám...:-)
Viszont ma mentem a géppel vagy 50-60 km-t országúton és úgy néz ki, kezd észhez térni. Már olyan 90 körül van a vége és jobban is gyorsul. Úgy látszik nem tett jót neki a több mint egy éves állás.

 © SPOJLERES2010. aug. 22. 19:27 | Válasz | #312 
Müszerész vagy kitalálhatnád
Az enyémben nincs felesleges led

 © SPOJLERES2010. aug. 22. 19:23 | Válasz | #311 
Vaze senki nemirta eddig hogy gyárilag van benne
Bocs hogyha segitettem volna
Talán nem kellett volna

gábor2010. aug. 22. 13:04 | Válasz | #310 
Nekem se volt bekötve de biztos valamiért berakták!!Az ötveneseken ami japcsiból jött ott 35-nél elkezdet villogni,mert ott ennyi a sebb.határ.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

SomTom2010. aug. 22. 12:51 | Válasz | #309 
Se a Fecónak se nekem nem volt bekötve sehova sem.
Nem kell filózni rajta, bár ha van kedvetek, sok mindent ki lehet találni.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

gábor2010. aug. 22. 12:33 | Válasz | #308 
Talán valami inditás gátló vissza jelzöje, x-maxon is láttam ott villog is.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

gábor2010. aug. 22. 12:29 | Válasz | #307 
Ez a led gyárilag van benne,igaz ott elég tudatlanok vannak
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © SPOJLERES2010. aug. 22. 09:36 | Válasz | #306 
A legtöbb motorriasztokba nem tesznek ledet mert a motorriasztók a kiskapacitásu aksik miatt és a feltételezett nem mindennapi használat miatt a riasztok kb 3-8 mA-t maz 10mA-t fogyasztanak ha meg még led is van rajta az még+ 10mA
Ezt vegyétek ti is figyelembe majd
Szoval hacsaknem valami tudatlan rakta bele a ledet
Amugy lehetne ledet bele rakni de csak kisáramut ami ritka és csak 3mm es be létezik 1-3mA-es és azt is rövid felvillanással habár a ledet villogtato elektronika jóval többet fogyaszthat szóval inkább ne

gábor2010. aug. 21. 20:43 | Válasz | #305 
Valószinü a riasztó vissza jelzője,általában nincs benne,vagy kiveszik belőle.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © attila6332010. aug. 21. 19:15 | Válasz | #304 
Ja és még valami: a "műszerfalon" a km számláló/időbeállító gomb fölött van egy LED szerű izé.Az mi lehet? Egyik User Manual-ban sem találtam róla semmit.

 © attila6332010. aug. 21. 19:11 | Válasz | #303 
Szevasztok! Tudja valaki, hogy a 125-ösh karburátoráról hol találok valami részletes leírást? (Főleg a beállításokról!) Az a gondom, hogy egyszerűen nem akar menni a gép. 75-80 a vége szélcsendben, sík úton, akárhogy is húzom neki a gázt.Valahogy nem akarja kipörögni magát. Olyan , mintha egy idő után nem kapna elég benzint. Szerintem gyorsulnia is jobban kéne. Szétszedtem a karbit darabokra, kipucoltam belöle az elmúlt 6 év minden szutykát. Persze egyenlőre továbbra is repedezett a gyorsító membrán, de az azért nyomja felfelé a fúvókához a benzit rendesen. Bár lehet, hogy az terhelénél már kevés?
A fogyasztás egyébként 3,27 l volt az elmúlt 300 km-en átlagban.

 © attila6332010. aug. 15. 20:26 | Válasz | #302 
Belinkeltem!

 © attila6332010. aug. 15. 20:17 | Válasz | #301 
...és állitsd úgy a kormányt, hogy nagyjából vízszintesen álljon az aktuális olajtartáj!

tamas2010. aug. 15. 19:40 | Válasz | #300 
Gyakorlatilag csak azért, hogy a tartályba lévő fékolaj el ne fogyjon még véletlenül se. Így a biztos. Mikor meg végeztél, atuánna is tudsz tólteni hogy meglegyen a megfelelő fékolajszint.
Csak ugyan olyan fékolajjal töltsd utánna, ha nem tudod mi van benne, inkább cseréld le a teljes mennyiséget. Minimum DOT-4-est tegyél bele.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Rezner Zsolt2010. aug. 15. 19:09 | Válasz | #299 
OK. Löszöntem szépen. Már csak azt kérdezném, hogy mikor a féket légtelenítem, akkor leszedjem a fékolaj tartáj tetejét, és úgy álljak neki pumpálni a féket?

Feco2010. aug. 15. 18:36 | Válasz | #298 
Linkeld be az"ALKATRÉSZBÁZIS"-ba.
Motor után,első a család legyen!

 © attila6332010. aug. 15. 14:03 | Válasz | #297 
Üdv mindenkinek. Tegnap sikerült találnom egy jó alkatrészbeszerzési forrást (Motor Oázis). 2.500-ért kaptam hátsó fékbetétet. Ki is cseréltem, mert a benne lévő már szinte vason volt. Az első még elmegy egy darabig, de az sem drága (4.000.-). Meg tettem bele új hajtómű olajat is. A régi már erősen sötét volt. Gondolom még a gyári lehetett benne.

Feco2010. aug. 14. 22:37 | Válasz | #296 
Talán csak annyit, az olaj-leeresztőcsavart könnyű lesarkítani csak hatszögű dugókulccsal állj neki.Nem szabad agyonhúzni, inkább cserélj "O" gyűrűt!
Motor után,első a család legyen!

gábor2010. aug. 14. 20:07 | Válasz | #295 
Olaj szürö nincs csak egy háló rugóval a leeresztő csavar mögött úgy hogy vigyázz mikor kicsavarod könnyen elveszik!A féknél meg meg kell lazítani a légtelenitő csavart és lassan pumpálni kell a fékkart hogy folyjon a fékolaj.Figyeld hogy ne legyen buborék utána húzd meg és jónak kell lenni.Arra is figyelj hogy közben a féktartályba mindig legyen fékolaj, töltsd utána.A motorba 10w40-es olaj ajánlott.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © Rezner Zsolt2010. aug. 14. 19:20 | Válasz | #294 
Szép estét Mkinek. Két dologban kérnék segítséget, mert még nem csináltam. Légteleníteni kellene a hátsó féket, mert mikor lavettem a hátsó kereket, véletlenül meglazítottam a fékcsövet a féknyergen, és egy-két csepp fékolaj elcsöppent, viszont érezhetően puhább a fék, és mikor meghúzum a kart (üresben) hallom, hogy szuszog. Szóval, hogy álljak neki féketlégteleníteni.
A másik, hogy olajat kéne cserélnem a motorba, de nem tudom milyet érdemes, mennyi kell bele? Ja van olajszűrő? Előre is köszöntem!

 © attila6332010. aug. 12. 19:25 | Válasz | #293 
...hát én is inkább újban gondolkodom. Ha 4e körül van, akkor nem is érdemes bohóckodni vele.
Ma egyébként elvittem a Mozaik utcába. Simán átment.

 © Csokáv2010. aug. 12. 10:02 | Válasz | #292 
Én a futár motoros boltban vettem, valami 4000 ft volt asszem.

tamas2010. aug. 11. 22:21 | Válasz | #291 
csak újat... a fék nem játék!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © attila6332010. aug. 11. 20:51 | Válasz | #290 
Üdv mindenkinek.
Mint írtam hamarosan az enyém lesz egy 125-ös Mayajesty. Tudni kell róla, hogy egy éve állt a szabadban (ill. egy tető alatt). A karburátor teljesen beállt. Ami fúvóka csak van benne az mind berohadt. Szétszedtem és minden alkatrészt megpucoltam, összeraktam (egyenlőre a repedt membránnal. Gyakorlatilag az első pöccre beindult. Jó kis gép lesz ez! :-)
Fékbetétet hol érdemes venni, vagy esteleg ferrodoloztatni? Van valakinek tapasztalata?

 © attila6332010. aug. 10. 19:18 | Válasz | #289 
Itt a link, ahol találtam az alkatrészt: http://www.teile-katalog.com/?ALIAS=25301&CLIENT=NEUBERT2&LANGUAGE=DE&BRAND=YAMAHA&NAVGROUP=_2007%20Roller%20Yam&MACHINE=1121&AFFILIATE=ersatzteile.at&HEAD=018.YP125E%205D81%20010-07%20MB10

A cég neve: Neubert Racing Shop
Én úgy találtam meg, hogy a gugliba egyszerűen beírtam a gyári katalógusszámát a membránnak, az egyiknek ezt is kidobta.

 © Rezner Zsolt2010. aug. 10. 13:41 | Válasz | #288 
Azért a gyári "kuplungréteg" bizti más, nem csúszik meg! Meg lehet,hogy hülyeség de a színe is barna a gyárinak. Csak mert a kocsim kuplungtárcsáját is ott ferrodoloztattam 1.5 mm többet tett rá,harapott is a kocsi rendesen, a kipörgésgátló ellenére, de már azért érzem, hogy finomabb. Ezért gondolom, hogy azért más az anyagminőség. Jól jártál azért azzal a 3 ropival még így is ,hogy "simogatni" kellett.

 © SPOILERES2010. aug. 09. 21:34 | Válasz | #287 
HY nekem 3000 ért ráraktak vagy 3mm ferodolt a kuplungra jó hirü fékbetétes , de tényleg
jo is lett de valahogy hosszu távon és melegen kicsit rángatózott ezért fel kellett csiszolni néha csiszolo papirral kicsit és ujra jó lett

 © Rezner Zsolt2010. aug. 09. 21:29 | Válasz | #286 
Az a német oldal motoralkatrészekkel foglalkozik? Megadnád a nevét?
Én még a kuplungot is félreraktam, mert Győrben van egy fószer aki ferrodoloz, és majd alkalomattán 3mm tetetek rá egy 5-ért. Még így is megéri.

 © attila6332010. aug. 09. 15:46 | Válasz | #285 
Egy német oldalon találtam membránt 13,7 Euroért.Mai árfolyamon kb.3800 Ft. Szállítással együtt sincs 10e-ben.
De 27 euróért komlett szett van, o gyűrűkkel, meg mindennel együtt.

 © attila6332010. aug. 08. 08:24 | Válasz | #284 
"A gázreduktor gumija nem benzinálló!"
Ettől tartok én is! Azt tervezem, hogy összeszedek néhány alkalmasnak tűnő gumit és pár napra beáztatom őket benzinbe.

Feco2010. aug. 07. 20:14 | Válasz | #283 
A gázreduktor gumija nem benzinálló!Csak karbiból kiszedett gumit használj. Sokszor jobb a bontott használt mint az utángyártott új. Sok sikert!
Motor után,első a család legyen!

 © attila6332010. aug. 07. 20:11 | Válasz | #282 
Hát bizony tényleg elég kicsi (pláne a síberhez képest), de azért majd megpróbálom. Van némi műszerész múltam, úgyhogy nem idegen tőlem az apró alkatrészek készítése.
Természetesen a tapasztalatokat megosztom mindenkivel, akár sikerül akár nem.
Már van is ötletem a gumi beszerzéséhez. Némelyik régebbi autó AC pumpájában ilyesmi gumi van, meg gázreduktorokban is láttam hasonlót. Majd körülnézek a sufniban, meg a haverokéban is!

Feco2010. aug. 07. 19:06 | Válasz | #281 
Az a siber membránja volt, és megragasztotta!Ez olyan kicsi, hogy nem tartom valószínűnek a javítását.
Motor után,első a család legyen!

 © passat522010. aug. 07. 18:55 | Válasz | #280 
Sajna már nem ugrik be,hogy melyik motoros fórumon olvastam a memrán javitásárol! Keresgéltem is ma több helyen de nem bukkantam rá! A lényeg,hogy a motoros részletesen leirta a javitást és 1500 ft-bol kihozta! Az elmondása szerint egy éve müködik a dolog nála!
Próbáld ki a javitást te is és számolj be a sikerről had tanuljunk!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

Feco2010. aug. 07. 17:41 | Válasz | #279 
Hát a bontott cucchoz szerencse is kell az igaz de ha odafigyelsz talán sikerül.
Motor után,első a család legyen!

 © attila6332010. aug. 07. 17:10 | Válasz | #278 
..hát ez nem túl jó hír! Egy ilyen kis gumikütyüért 15-20 ezer! Pedig valószínűleg tömegcucc. Lehet, megpróbálom legyártani. Maga a szerkezet nem valami bonyolult dolog. Azthiszem a megfelelő szövetbetétes benzinálló gumi beszerzése a nehéz feladat. A cseréje a meglévő "tün" nem egy nagy kaland. Tulajdonképpen csak az a két kb 6 mm-es fémkorong tartja, amiböl az egyik alúlról rá van nittelve.
De a bontott karbi sem rossz ötlet. Kérdés, az milyen állapotú.

Feco2010. aug. 07. 14:51 | Válasz | #277 
Ha tényleg a gyorsítómembránod szakadt, próbálkozz egy bontott karbival. 10-15ért kis szerencsével, az automata szívató nélkül már kapsz. Akkor eredeti japcsi bent minden.Van bent minden, és a gumi cuccok jobbak mint az utángyártott,de oda kell rá figyelni A vételnél.
Motor után,első a család legyen!

SomTom2010. aug. 07. 13:12 | Válasz | #276 
Van utángyártott, de az is 20 körül fog fájni.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © Rezner Zsolt2010. aug. 07. 12:04 | Válasz | #275 
Ja ésegy prifi mociszerelő csinálta, mert az volt a tünet, hogy elment az erő a mociból. A helyi Honda - Suziki szalonba dolgozik, és elmondása szerint vannak olyan dolgok, amit csak eredeti japóból lehet beszerezni, és ez az.

 © Rezner Zsolt2010. aug. 07. 12:01 | Válasz | #274 
Az és Maxteromban is az volt elszarva. Az a membrános kütyü,gumuharmonika,gumitömítés,meg valai kicsi gumidugók kerültek 15.000,-

 © attila6332010. aug. 07. 09:42 | Válasz | #273 
Köszönöm a válaszokat!
Szétszedtem a karbit és el van repedve a gumimembrán. Úgy nézem ez nemigen javítható, ugyhogy csere.

tamas2010. aug. 06. 21:05 | Válasz | #272 
Szia! Légy üdvözölve!

Ajánlom figyelmedbe a motorvásárlás rovatot!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2010. aug. 06. 19:53 | Válasz | #271 
Igen az a gyorsítófúvóka része, de hogy mi csöpög azt nem tudom így látatlanba.Valszeg a szártömítés a harmonika alatt, nem nagy ügy. pontosan meg kell nézni.
Üdv a fórumon.
Motor után,első a család legyen!

 © attila6332010. aug. 06. 18:36 | Válasz | #270 
Üdv minden fórumozónak!
Úgy néz ki, hogy hamarosan (remélhetőleg) boldog gazdája leszek egy 2003-as évjáratú 125-ös Majesty-nek.
Ti már tapasztaltak vagytok, úgyhogy biztos jobban tudjátok mire kell odafigyelni a vásárlás előtt. Olyasmikre gondolok, amik később sokba fájhatnak. Egy hibát már felfedeztem én is: alul a karbin van egy tű szerű valami némi gumiharmónikával, amit a gázkar mozgat (gondolom ez a gyorsító fúvóka membránjának a része lehet) és ott egy kicsit szivárog a benzin ha nyélgázt húzok. Ez az alkatrész javítható, vagy csak a csere segít?
Előre is köszönöm a választ.

tamas2010. aug. 01. 19:21 | Válasz | #269 
Gratulálok, tiszta Robinson voltál de megálltad a helyed! Le a kalappal!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2010. aug. 01. 18:52 | Válasz | #268 
Úgy valahogy. Mondjuk nekem van egy örökölt kompresszorom, meg egy METRO-s légkulcsom. (10 rúgó volt). Enélkül küszködés.
Zsolt

Feco2010. aug. 01. 18:49 | Válasz | #267 
Ja és ha beruházol egy egy elektromos vagy légkulcsra akkor az egy naposból 10 mp lesz.
Motor után,első a család legyen!

Feco2010. aug. 01. 18:44 | Válasz | #266 
Ügyes vagy gratula!!Mindig van új a nap alatt, erre a hibára senki nem gondolt volna!
Motor után,első a család legyen!

 © Rezner Zsolt2010. aug. 01. 18:13 | Válasz | #265 
Meg ám, csak a méreg eszi ilyenkor az embert! Meg mire levettem a variátort aszittem leszakad a micsodám. Mire kitaláltam?! Fogtam egy régi 22 csőkolcsot, amin átmegy a 19 krovafej. A csőkulcsra heggesztettem két darab akárhányas betonvasat, ugy 5-5 cm, ami belemegy a variátor közepén lévő kis núttokba. rátettem, egy svédfogóval betámasztottam, hogy ne forogjon el, "átfűztem"rajta a 19 krovát és megengedtem. Ez volt egy nap! Ma meg nézegetem, forgatom a hátsó kereket, nézem a forgásirányt,tovább menve,merre forog az égszíj, a tárcsa, hát akkor az a nagy fogaskerék, miért pont ellenkezőleg forog, ha az önindító pólusait felcserélni nem lehet?! De megvilágosodtam, és rájöttem, hogy tudok motor szerelni!

 © Zsolt2010. aug. 01. 18:01 | Válasz | #264 
Ahh, ügyes vagy. Sokan ezt észre sem vették volna. Most legalább megismerkedtél kicsit a motorod belsejével.
Zsolt

 © Rezner Zsolt2010. aug. 01. 17:58 | Válasz | #263 
Hát el sem hiszem, de megy a moci. Sóher gyerek révén nézegette-nézegettem, hogy mit és hogyan lehet csinálni vele. Hozzá kell tennem, hogy a hiba teljes beállása előtt 15 percig próbálgattam indítani, mire elindult, és haza értem vele. Csak a teljesség kedvéért! Hihetetlen, de fordítva forgott az önindító , és persze, hogy a szabadonfutó nem fogta meg a főtengelyt. A hiba ott volt, hogy az önindító házban a mágnesek közül az egyiket elengedte a ragasztás, és összecsúsztak, és egy nagy mágnes lett belőle. Jó kipucoltam, kicsit felpolíroztam a belsejét, nyomtam oda kétkomponenses ragasztót, a mágnes magát odahúzta a helyére, összeraktam és pöc-röf. Mivel mindent kitakarítottam, wd-40 befújtam, most egy kicsit "új" hangja van, de 1 másodperc alatt berántja a motor. Hát érdemes volt segítséget kérni, nézegetni, morfondírozni. Köszönet mkinek a segítségért, három csomag pelenka árát meg spóroltuk!

 © Zsolt2010. aug. 01. 11:14 | Válasz | #262 
Futtatott acél.
Zsolt

 © SPOJLERES2010. aug. 01. 11:07 | Válasz | #261 
Tuti nem réz
Az kemény acél

 © Rezner Zsolt2010. aug. 01. 10:11 | Válasz | #260 
Lehet, hogy réz a szabadonfutó belseje ami elkophatott?

Feco2010. júl. 31. 21:32 | Válasz | #259 
A görgők kivehetők,és biztos megtalálod a hibáját!Valami nem ok, ha mindkét irányba elforog. Alaposan nézd meg!!
Motor után,első a család legyen!

 © SPOJLERES2010. júl. 31. 20:24 | Válasz | #258 
Az egyik irányba megkell szorulnia a másik irányba meg szabadon foroghat
De ha kivehető a görgő akkor én megnézném csapágy boltba nem e lehet kapni hozzá mert akkor meguszod 100ft ból

 © Rezner Zsolt2010. júl. 31. 19:18 | Válasz | #257 
Hát leszedtem a szabadonfutót, teljesen szétszedni nem lehet ugye, mert a csavarjai be vannak "húzva". A benne lévő kis görgőket, rugós micsodákat kiszedtem, féktisztítóval, meg kompresszorral megtisztítottam, kifújtam, hézagolók nem voltak benne. Nem tudom, hogy ennek van e jelentősége!? De sajna ugyanez a jelenség. Önindító teker, tekeri a nagy fogaskereket, de a szabadonfutó csak áll és áll, nem szorul meg és nem hajtja meg azt a hosszbordás tengelyt. Így akkor tuti, hogy az a szabadonfutó a rossz? Csak mert ugye ha nem muszáj nem vennék, elég drága mulatság. Amúgy meg köszöntem szépen a segítséget!

Feco2010. júl. 31. 13:50 | Válasz | #256 
Igen az a lényege, hogy visszafelé a főtengely meg ne tudja meghajtani.Szedd szét a szabadonfutót is mielőtt újat veszel.Kis görgők vannak benne és azok szoktak bekoszolódni, és beszorulni.Visszafelé a hézagolólemezekre is figyelj mert szerepük van.A variátoranyát rögzítsd ragasztóval mert le szokott tekeredni és akkor a menetnek annyi.Sok sikert!
Motor után,első a család legyen!

 © Rezner Zsolt2010. júl. 31. 13:27 | Válasz | #255 
Ja meg va ahol 19.000,- valahol meg 8.500,- Ft. Ez csak a márka lehet,nem, mert yamaha maja 125-nél vannak.

 © Rezner Zsolt2010. júl. 31. 13:22 | Válasz | #254 
Előre is köszönöm a segítséget mkinek. Szétkaptam a variátort, még célszerszámot is csináltam, hogy letudjam venni, de ez a legkevesebb. Levettem a tárcsákat, és ott a szabadonfutó, amibe ugye három görgő van. (megnéztem több webáruház képeit,bizti az) Na azok a görgők a kuplung szerepét játszák el ugye? Az önindító teker, tekeri azt a nagy fogaskereket, amin a szabadonfutó van, de az nem forog, ill. elforog az indítózás közben a nagy fogaskerék az szabadonmfuton. Annak nem kellene megszorulnia, és a fogaskerékkel együtt forogva a tengelyt meghajtania?

Feco2010. júl. 31. 06:59 | Válasz | #253 
Hát akkor az a szabadonfutó lesz.Sajna le kellene szedni a teljes variátort,és alatta asszem imbuszcsavarok tartják,szemből nézve balra fönt.Ha még nem szedtél hasonlót szét hívj segítséget inkább, mert ha valamit nem jól sikerül összerakni ott a főtengely sérül, de a variátor sem kis pénz.Előfordulhat, hogy csak tele van kosszal a szabadonfutó és nem "ugrik" be. A biblia 66. oldalán találsz róla rajzot, ha még mindig nem sikerült lebeszélni szétszedésről.
Merre laksz, mert talán van a közelben valaki a ki segít.
Motor után,első a család legyen!

 © Rezner Zsolt2010. júl. 30. 20:56 | Válasz | #252 
Csak az önindító forog mint állat, meg azt a fogaskereket, ami ott "bent" van! Olyan könnyen forog, nem úgy mint ha nem kapna benzint, vagy nem lenne gyújtás és nem indul el.

Feco2010. júl. 30. 20:30 | Válasz | #251 
Tényleg azt nem írtad forgat, vagy nem!
Motor után,első a család legyen!

 © SPOJLERES2010. júl. 30. 19:38 | Válasz | #250 
Talán szabadonfutó csere lesz
Motort forgatja az öninditó ?

 © Rezner Zsolt2010. júl. 30. 18:44 | Válasz | #249 
Szép Napot Mkinek! SEGÍTSÉG kellene! Nem indul a moci! 125 Maxter Sport, aminek a motorja egy az egyben egy 125-ös maja. Teker az önindító, de nem indul a vas.Lényeg az, hogy első körben az önindítóra gyanakodtam,hogy szorul, vagy valami. Szétkaptam, megpucoltam, stb, megy,teker mint állat. Felteszem, pörög-pörög-pörög, de nem indul a moci. újra leszedtem az önindítót, és újjal benyúlok a "motorba" ahová az önindító való és az ott lévő fogaskereket újammal megtudom pörgetni, de nekem gyanús, hogy ha megpörgetem ,akkor pörö-pörög. Valami nem akad be? Elkophatott valami? Mi a rák lehet vele, hogy az önindító pörgeti, de nem indul be? Előre is köszönöm a segítséget!

tamas2010. jún. 18. 14:13 | Válasz | #248 
Egyben van, kell egy kerék. Ajánlom Miskát, 20/335-91-25 bontója van Szarvason, postázi is a dogokat.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © homorodisz2010. jún. 18. 09:08 | Válasz | #247 
Szerbusztok!

Részben sikerült orvosolni a magas fogyasztást. Egy gyertya+pipa csere, most 3,8 körül van. Ám ezen még elvileg lehet faragni, ma kerül bele egy új szívató utána egy kis berhelés a karbin és erős imádkozás.

A gép átnézése közben derült fény arra hogy a hátsó fék azért nem fog olyan tutin mert a dob majdnem teljesen el van kopva. Valóban a dob egyben van a felnivel és csak egyben lehet cserélni, vagy esetleg van rá valami más megoldás is? (42000 km van benne)

 © homorodisz2010. jún. 09. 22:18 | Válasz | #246 
Köszönöm. Megfogadtam tanácsod holnap megyek hogy átnézzék a dolgokat.

Véletlenül Székesfehérvár környékén nem tudtok egy jó szerelőt. Mert holnap akihez megyek az már a 3. lesz mert eddig mindegyik nagyon kelletlenül állt a dolgokhoz. A szerelők fő mottója a mai napon az volt: Nem mindegy 1 liter ide vagy oda? :)Megy...megy...akkor jó..:)


Első ... 11 12 13 [14] 15 16 17

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől