Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty YP 250
Yamaha Majesty YP250

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


meszizs2016. júl. 16. 17:57 | Válasz | #6730 
Milyen évjáratú a motorod?
Most szeretne cserélni a barátom, neki 2005-ös a Majája és úgy emléxem, hogy neki 12grammos a gyári, nekem meg 1996-os abba meg talán a gyári érték 14 gramm.

1996-os Majesty 250

 © Pazo2016. júl. 17. 11:44 | Válasz | #6731 
Sziasztok! Van egy olyan gondom, hogy 3 hetes akksi van a motorban( Banner), egész héten indul szépen, hétvégén meg 2 nap alatt lemerül! Mi lehet a gond? Hány voltnak kell lenni a töltésnek?
tel.sz: 06 30 445 85 96

 © Karcsi2016. júl. 17. 11:57 | Válasz | #6732 
Ha jól emlékszem akkor 14,4V a töltő fesz.....nem vagyok benne biztos...a fesszabályzód nem szívat...anno nekem az nyírta ki az aksit....
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

tamas2016. júl. 17. 12:20 | Válasz | #6733 
14V a minimum, bár nekem 13,5V ha tompítottal megyek fordulaton. Pont elég.
Méresd meg, de jó lenne rátenni egy depréz lengőtekercses voltmérőt, amivel az esetleges csúcsokat is láthatod. Van hogy 18V-ig felszalad és az is kinyírja, megfőzi az akkut.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Pazo2016. júl. 17. 12:26 | Válasz | #6734 
Nem tudom, visszamentem az akkumulátoroshoz, azt mondták, hogy jó az akksi, és a töltés is. Ha jól emlékszem , 14voltot mutatott a műszer. Lehet, hogy az kevés? Hogy tudom kideríteni, hogy rossz a feszszabályzó?
tel.sz: 06 30 445 85 96

 © Pazo2016. júl. 17. 12:28 | Válasz | #6735 
Köszi Tamás! Esetleg a közelben van valakinek ez irányú műszerezettsége? Mert nekem semmi ilyenem nincs, meg tudásom sem!
tel.sz: 06 30 445 85 96

 © Karcsi2016. júl. 17. 12:30 | Válasz | #6736 
Nyugalmi állapotban, mikor nem megy semmid a motoron akkor meglehet mérni, hogy folyik-e áram visszafele. nekem volt és a fesszabályzó szívogatta.
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © Karcsi2016. júl. 17. 12:31 | Válasz | #6737 
a fesszabályzóban lévő dióda sor képes ampereket felvenni, ha beszarik valamelyik.
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © Pazo2016. júl. 17. 12:36 | Válasz | #6738 
Köszi Karcsi!
tel.sz: 06 30 445 85 96

 © Karcsi2016. júl. 17. 12:45 | Válasz | #6739 
Remélem nem az lesz a gondod, nézzétek, meg hogy van-e áramfelvétel...ha van akkor lehet kutakodni, mi szívhatja az aksiból a feszt. kezd a fesszabályozóval, ha széthúzod a csatit, ha megszűnik az áram felvétel akkor ő a hunyó....
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © Pazo2016. júl. 17. 12:46 | Válasz | #6740 
Ez jó lehet az enyémbe?
http://redracing.eu/cikk.php?id=2802&lang=hu
tel.sz: 06 30 445 85 96

tamas2016. júl. 17. 13:59 | Válasz | #6741 
Sima Lada voltmérő.
Autóbontókba párszáz forintért kapni. Rá a szivargyujtó dugóját, szigszalaggal (vagy festő szalaggal) rögzíted és menned kell vele!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Pazo2016. júl. 17. 14:30 | Válasz | #6742 
Ok!
tel.sz: 06 30 445 85 96

tamas2016. júl. 17. 14:41 | Válasz | #6743 
Nekem ilyen lett beépítve a 250-es Majestybe.
Illett is a műszerfalra.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Karcsi2016. júl. 21. 06:14 | Válasz | #6744 
Zoli! Mi van az aksiddal??? Probléma megoldva?
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

Hínár2016. júl. 21. 13:19 | Válasz | #6745 
Üdv!

Az akku gondokkal küzdő fórumtársammal osztanám meg a tapasztalataim.

Úgy indult az egész, hogy teljesen véletlenszerűen leállt néha a moci. Valamikor a dugóba állva de volt olyan is suhantam egyik falutól a másikig. Valamikor egy nap kétszer, valamikor hónapokig nem.
Ezt kb 2 évig csinálta.

Aztán egyik őszi indításkor nem akarta az igazat (hu-tyu-tyu). Akksi kiszed, szép púpos (zselés Banner 20.000.-)

Elektro műszerész cimbimmel kimértük még az atya úr isten is. Arra jutottunk, hogy "feszszabi" kuka.

Új szabályzó, új akksi.
Vettem bele Vatrát, jó olcsón azt is. Szerencsémre A garancia lejárta előtt szétment.


Aztán megismertem egy zseniális szerelőt Tahin aki nem ismer lehetetlent.

-Ön mindenhez ért?
-Igen ahhoz is!

Odavittem a vasat. Előszedte az oszcilloszkópot a multimétert és a lézeres hőmérőt meg mindet és nekiállt.

Egy óra után a diagnózis a következő:

Hűteni kell a feszültség szabályzót, mert el van dugva az idom alá és nem hűl rendesen.

Tettem rá egy pici ventilátort és azóta azaz két éve semmi gond.
Ne vedd komolyan az életet, nem úszod meg élve.

meszizs2016. júl. 21. 13:50 | Válasz | #6746 
Ha már akkú!
2009 óta van Majám, most 2016-ot írunk, tehát 7 éve!!!
A motort amikor megvettem már benne volt ez az akkú, tehát előlegezzük meg a bizalmat és fogjuk rá, hogy 8 éves az akkum!!
Egyszer kb. 4 éve rajtfelejtettem kb. 4-5 napira a garázsban a parkolófényt!
Úgy leszívta, hogy szó szerint 2 volt volt benne. Normál töltők el sem indították! Egy sima védelem nélküli 12 voltos trafóval erőlködtem addig, amire elérte a kapocsfeszt, na akkor már el tudott indulni vele az autómmata töltő is!
Őszintén megmondom én a téli leállításkor leállítom a motort, általában havonta fel szoktam rakni tölteni egy fél napra és most már a második éve várom azt, hogy mikor nem fog indítani!
De még mindig indít, pedig mint írtam 8 éves!

Át kell vennem Fecó ötletét, hogy legyen bika kábel a csomi tartóban, mert ha egyszer makacs lesz, akkor ennek hiányában hazáig tolhatom!

Ennyi!
1996-os Majesty 250

tamas2016. júl. 21. 14:22 | Válasz | #6747 
A 125-ös topicban Smafu.w126 nicknevű felhasználó is erre az eredményre jutott.
Mondjuk mivel a fölös töltőáramot "elmelegíti" így a ventillátor kifejezetten jó ötlet.
Túlhűteni úgyse tudod...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Pazo2016. júl. 21. 17:16 | Válasz | #6748 
Vettem egy digitális voltmérőt, szombaton fogom beépíteni, akkor majd többet fogok tudni mondani. Egyébként az akkumulátoros emberke azt mondta, hogy kifejezetten ártalmas a zárt akksiknál a folyamatos téli csepptöltés. Kétszer kell feltölteni, karácsonykor, meg tavasszal!
tel.sz: 06 30 445 85 96

Feco2016. júl. 21. 17:20 | Válasz | #6749 
Ha már akku!!! Megosztom hátha tanulságos!Tavaly úgy tettem el a szezon végén, hogy minden rendben volt.Elsőre indított. meg minden ami szem-szájnak ingere...Úgy ahogy a nagykönyv írja novemberben kivettem az aksit, száraz fagymentes hely kéthavonta töltve szigorúan...stb. Az akku április 10-én lett volna egy éves.Április elején rossz idők voltak és a a hónap végén vettem elő.Feltölt, próbaút és műszaki vizsga.Megyek érte, műszaki van aksi lemerülve.Nagy nehezen hazakerültem de rövid leszek még kétszeri erőlködés után rá kellett jönnöm az akku kuka.A boltban állították ez az akku 1 éves és jó!!! Hát nem jó...Megnéztem a gyári adattábláját:YUASA 160 AMPER indítóárammal...Ez való bele...Mély levegő megvettem és jó...A biztonság kedvéért egy-két izzót kicseréltem ledesre, és most rajt-felejthetem a kereszteződésben az indexet, az aksi nem is veszi észre.
Motor után,első a család legyen!

 © Pazo2016. aug. 03. 15:53 | Válasz | #6750 
Na gyerekek! Megvan, hogy mi szívta le az akksimat! Persze, csak akkor derült ki, amikor megvettem az új feszszabályzót.Kicseréltem, de nem kötöttem be az ülésvilágítást. Négy napig ugyanannyí volt a feszültség az akksiban.Vasárnap elmentem gurulni egyet, bekötöttem. Utána egy nap alatt ment le a feszültség12.6-ról 12.1-re. tegnap reggel valahogy benéztem az ülésnél egy kis résen, és nini! világít a lámpa. kikötöttem, azóta a műszer meg sem mozdul 12,9-ről. Persze kidobtam a valószínűleg jó fesz. szabályzót! Így jártam!
tel.sz: 06 30 445 85 96

tamas2016. aug. 03. 17:53 | Válasz | #6751 
Az ember minidig tanul valamit...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2016. aug. 03. 18:09 | Válasz | #6752 
Na erre mondom mindig illik áramot mérni mielőtt költekezünk. Ilyenkor szoktak új aksit is venni... Ezt megúsztad...
Motor után,első a család legyen!

 © Pazo2016. aug. 03. 19:21 | Válasz | #6753 
Tőrténetesen vettem akksit, de azért, mert a másik meghalt.
tel.sz: 06 30 445 85 96

Feco2016. aug. 03. 19:38 | Válasz | #6754 
Nem konkrétan erre gondoltam...
Motor után,első a család legyen!


Első ... 65 66 67 [68]

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől