|
|
|
2016. júl. 16. 17:57 | Válasz | #6730 | |||
Milyen évjáratú a motorod? Most szeretne cserélni a barátom, neki 2005-ös a Majája és úgy emléxem, hogy neki 12grammos a gyári, nekem meg 1996-os abba meg talán a gyári érték 14 gramm. | |||
| |||
© Pazo | 2016. júl. 17. 11:44 | Válasz | #6731 | ||
Sziasztok! Van egy olyan gondom, hogy 3 hetes akksi van a motorban( Banner), egész héten indul szépen, hétvégén meg 2 nap alatt lemerül! Mi lehet a gond? Hány voltnak kell lenni a töltésnek?
| |||
|
© Karcsi | 2016. júl. 17. 11:57 | Válasz | #6732 | ||
Ha jól emlékszem akkor 14,4V a töltő fesz.....nem vagyok benne biztos...a fesszabályzód nem szívat...anno nekem az nyírta ki az aksit....
| |||
| |||
2016. júl. 17. 12:20 | Válasz | #6733 | |||
14V a minimum, bár nekem 13,5V ha tompítottal megyek fordulaton. Pont elég. Méresd meg, de jó lenne rátenni egy depréz lengőtekercses voltmérőt, amivel az esetleges csúcsokat is láthatod. Van hogy 18V-ig felszalad és az is kinyírja, megfőzi az akkut. | |||
| |||
© Pazo | 2016. júl. 17. 12:26 | Válasz | #6734 | ||
Nem tudom, visszamentem az akkumulátoroshoz, azt mondták, hogy jó az akksi, és a töltés is. Ha jól emlékszem , 14voltot mutatott a műszer. Lehet, hogy az kevés? Hogy tudom kideríteni, hogy rossz a feszszabályzó? | |||
| |||
© Pazo | 2016. júl. 17. 12:28 | Válasz | #6735 | ||
Köszi Tamás! Esetleg a közelben van valakinek ez irányú műszerezettsége? Mert nekem semmi ilyenem nincs, meg tudásom sem!
| |||
|
© Karcsi | 2016. júl. 17. 12:30 | Válasz | #6736 | ||
Nyugalmi állapotban, mikor nem megy semmid a motoron akkor meglehet mérni, hogy folyik-e áram visszafele. nekem volt és a fesszabályzó szívogatta.
| |||
| |||
© Karcsi | 2016. júl. 17. 12:31 | Válasz | #6737 | ||
a fesszabályzóban lévő dióda sor képes ampereket felvenni, ha beszarik valamelyik.
| |||
|
© Pazo | 2016. júl. 17. 12:36 | Válasz | #6738 | ||
Köszi Karcsi!
| |||
| |||
© Karcsi | 2016. júl. 17. 12:45 | Válasz | #6739 | ||
Remélem nem az lesz a gondod, nézzétek, meg hogy van-e áramfelvétel...ha van akkor lehet kutakodni, mi szívhatja az aksiból a feszt. kezd a fesszabályozóval, ha széthúzod a csatit, ha megszűnik az áram felvétel akkor ő a hunyó....
| |||
|
© Pazo | 2016. júl. 17. 12:46 | Válasz | #6740 | ||
Ez jó lehet az enyémbe? http://redracing.eu/cikk.php?id=2802&lang=hu | |||
|
2016. júl. 17. 13:59 | Válasz | #6741 | |||
Sima Lada voltmérő. Autóbontókba párszáz forintért kapni. Rá a szivargyujtó dugóját, szigszalaggal (vagy festő szalaggal) rögzíted és menned kell vele! | |||
| |||
© Pazo | 2016. júl. 17. 14:30 | Válasz | #6742 | ||
Ok!
| |||
| |||
2016. júl. 17. 14:41 | Válasz | #6743 | |||
Nekem ilyen lett beépítve a 250-es Majestybe. Illett is a műszerfalra. | |||
| |||
© Karcsi | 2016. júl. 21. 06:14 | Válasz | #6744 | ||
Zoli! Mi van az aksiddal??? Probléma megoldva?
| |||
|
2016. júl. 21. 13:19 | Válasz | #6745 | |||
Üdv! Az akku gondokkal küzdő fórumtársammal osztanám meg a tapasztalataim. Úgy indult az egész, hogy teljesen véletlenszerűen leállt néha a moci. Valamikor a dugóba állva de volt olyan is suhantam egyik falutól a másikig. Valamikor egy nap kétszer, valamikor hónapokig nem. Ezt kb 2 évig csinálta. Aztán egyik őszi indításkor nem akarta az igazat (hu-tyu-tyu). Akksi kiszed, szép púpos (zselés Banner 20.000.-) Elektro műszerész cimbimmel kimértük még az atya úr isten is. Arra jutottunk, hogy "feszszabi" kuka. Új szabályzó, új akksi. Vettem bele Vatrát, jó olcsón azt is. Szerencsémre A garancia lejárta előtt szétment. Aztán megismertem egy zseniális szerelőt Tahin aki nem ismer lehetetlent. -Ön mindenhez ért? -Igen ahhoz is! Odavittem a vasat. Előszedte az oszcilloszkópot a multimétert és a lézeres hőmérőt meg mindet és nekiállt. Egy óra után a diagnózis a következő: Hűteni kell a feszültség szabályzót, mert el van dugva az idom alá és nem hűl rendesen. Tettem rá egy pici ventilátort és azóta azaz két éve semmi gond. | |||
|
2016. júl. 21. 13:50 | Válasz | #6746 | |||
Ha már akkú! 2009 óta van Majám, most 2016-ot írunk, tehát 7 éve!!! A motort amikor megvettem már benne volt ez az akkú, tehát előlegezzük meg a bizalmat és fogjuk rá, hogy 8 éves az akkum!! Egyszer kb. 4 éve rajtfelejtettem kb. 4-5 napira a garázsban a parkolófényt! Úgy leszívta, hogy szó szerint 2 volt volt benne. Normál töltők el sem indították! Egy sima védelem nélküli 12 voltos trafóval erőlködtem addig, amire elérte a kapocsfeszt, na akkor már el tudott indulni vele az autómmata töltő is! Őszintén megmondom én a téli leállításkor leállítom a motort, általában havonta fel szoktam rakni tölteni egy fél napra és most már a második éve várom azt, hogy mikor nem fog indítani! De még mindig indít, pedig mint írtam 8 éves! Át kell vennem Fecó ötletét, hogy legyen bika kábel a csomi tartóban, mert ha egyszer makacs lesz, akkor ennek hiányában hazáig tolhatom! Ennyi! | |||
|
2016. júl. 21. 14:22 | Válasz | #6747 | |||
A 125-ös topicban Smafu.w126 nicknevű felhasználó is erre az eredményre jutott. Mondjuk mivel a fölös töltőáramot "elmelegíti" így a ventillátor kifejezetten jó ötlet. Túlhűteni úgyse tudod... | |||
| |||
© Pazo | 2016. júl. 21. 17:16 | Válasz | #6748 | ||
Vettem egy digitális voltmérőt, szombaton fogom beépíteni, akkor majd többet fogok tudni mondani. Egyébként az akkumulátoros emberke azt mondta, hogy kifejezetten ártalmas a zárt akksiknál a folyamatos téli csepptöltés. Kétszer kell feltölteni, karácsonykor, meg tavasszal!
| |||
| |||
2016. júl. 21. 17:20 | Válasz | #6749 | |||
Ha már akku!!! Megosztom hátha tanulságos!Tavaly úgy tettem el a szezon végén, hogy minden rendben volt.Elsőre indított. meg minden ami szem-szájnak ingere...Úgy ahogy a nagykönyv írja novemberben kivettem az aksit, száraz fagymentes hely kéthavonta töltve szigorúan...stb. Az akku április 10-én lett volna egy éves.Április elején rossz idők voltak és a a hónap végén vettem elő.Feltölt, próbaút és műszaki vizsga.Megyek érte, műszaki van aksi lemerülve.Nagy nehezen hazakerültem de rövid leszek még kétszeri erőlködés után rá kellett jönnöm az akku kuka.A boltban állították ez az akku 1 éves és jó!!! Hát nem jó...Megnéztem a gyári adattábláját:YUASA 160 AMPER indítóárammal...Ez való bele...Mély levegő megvettem és jó...A biztonság kedvéért egy-két izzót kicseréltem ledesre, és most rajt-felejthetem a kereszteződésben az indexet, az aksi nem is veszi észre.
| |||
|
© Pazo | 2016. aug. 03. 15:53 | Válasz | #6750 | ||
Na gyerekek! Megvan, hogy mi szívta le az akksimat! Persze, csak akkor derült ki, amikor megvettem az új feszszabályzót.Kicseréltem, de nem kötöttem be az ülésvilágítást. Négy napig ugyanannyí volt a feszültség az akksiban.Vasárnap elmentem gurulni egyet, bekötöttem. Utána egy nap alatt ment le a feszültség12.6-ról 12.1-re. tegnap reggel valahogy benéztem az ülésnél egy kis résen, és nini! világít a lámpa. kikötöttem, azóta a műszer meg sem mozdul 12,9-ről. Persze kidobtam a valószínűleg jó fesz. szabályzót! Így jártam!
| |||
|
2016. aug. 03. 17:53 | Válasz | #6751 | |||
Az ember minidig tanul valamit...
| |||
| |||
2016. aug. 03. 18:09 | Válasz | #6752 | |||
Na erre mondom mindig illik áramot mérni mielőtt költekezünk. Ilyenkor szoktak új aksit is venni... Ezt megúsztad...
| |||
| |||
© Pazo | 2016. aug. 03. 19:21 | Válasz | #6753 | ||
Tőrténetesen vettem akksit, de azért, mert a másik meghalt.
| |||
| |||
2016. aug. 03. 19:38 | Válasz | #6754 | |||
Nem konkrétan erre gondoltam...
| |||
| |||
|
|
|