|
|
|
© Wiking | 2011. okt. 31. 20:47 | Válasz | #400 |
Ez most a komplett variátor vagy mi? Link!!! |
2011. okt. 31. 21:26 | Válasz | #401 | |||
Igen!
| |||
| |||
© Wiking | 2011. okt. 31. 22:21 | Válasz | #402 |
Csak nem a majához való...gyanus volt, hogy túl olcsó... |
© satyapapa | 2011. nov. 01. 05:56 | Válasz | #403 | ||
A majához 8 görgös varió kell,nó ez meg csak 6
| |||
| |||
© Wiking | 2011. nov. 01. 11:02 | Válasz | #404 |
De a méretei sem egyformák valószinű... 12-ért találtam vaterán bontottat.. kértem több képet róluk a futó felülethez illesztett vonalzóval is, meg a görgőpályákrol is. Majd kiderül mien állapotú lessz...ahogy nézegettem 22000 körül vannak az újak leg olcsóbban és az is csak rms gyártmány... | |
© Fiola Gyula | 2011. nov. 01. 17:58 | Válasz | #405 |
Szia! Én most vettem 250-es 98-as majához variót(RMS) 22190Ft-t volt ami a variót a 8db görgőt a nyomólapot és hozza a 4d műanyag és fém a csúszkához. De amit nem adtak hozzáazt pótolni tudtam a régiből. És 9375 Ft-t egy Polini Racing külső varió tárcsát vettem. Összeraktam és tökéletesen műkődik, aztán meglátom, hogy meddig bírja, de szerintem jó lesz. | |
© Wiking | 2011. nov. 01. 19:23 | Válasz | #406 |
Abban nem kételkedem én sem, hogy nem működik, csak a tartóssága nem tudom mennyire jó.. Nah és persze amit leírtál már veri a 30000-et és az bőven nem az olcsó kategória nálam :D Találtam egy másikat is 10-ért vaterán. Amit viszont előzőleg írtam elég érdekes...legalábbis az eladója. Kértem tőle képeket ugye lentebb írtam... A következő választ kaptam rá! Képeket nemküldök, írtam már. hogy tökéletes az állapota! Nah most erre ti mit szolnátok? | |
2011. nov. 01. 19:52 | Válasz | #407 | |||
Az hogy mi az olcsó és mi nem, relatív... 30'000Ft nagyon sok pénz. De el kell dönteni hogy mit akarsz. Én először csináltam magam 8db görgőt, a művelet végére leégettem egy új szíjat, ráadásul a teljes művelet, alkatrészek, esztergályos simán verte a használt árát. Ezek után vettem egy bontott, de jó állapotú variót, ami belekerült 18'000Ft-ba. Na akkor mi az olcsó? Én sajnos rosszul döntöttem, de Te még átrághatod a dolgot. Még kérdezd meg MésziZsoltit is erről a dologról. Volt már akinek bejött a felújítás, volt akinek nem. Aki nem küld képet, azzal két dolog lehet: - vagy valóban jó, - vagy rád sózza a szart. Úgy hívják ezt hogy lutri. | |||
| |||
© Wiking | 2011. nov. 01. 20:31 | Válasz | #408 |
Én visszaírtam niki, hogy a képek alapján egyértelműen ellenőrizhető a kopás a variátoron, az alapján meg, hogy ki mit állít valamiröl nem veszek semmit...szóval képek nélkül nem érdekel az alkatrész... Ezután vagy tesz fel képet vagy nem foglalkozom vele. Jelenleg is tudom használni a motort és nincs vele semmi komoly gond annyi, hogy í gy nem olyan dinamikus a masina mint amiennek kéne legyen. | |
2011. nov. 01. 20:40 | Válasz | #409 | |||
Ne halogasd soká, mert eszi a szíjat! | |||
| |||
© Wiking | 2011. nov. 01. 22:16 | Válasz | #410 |
Amint lessz másik kicserélem, de most nem tudok újra beruházni sajnos :(
| |
2011. nov. 02. 18:10 | Válasz | #411 | |||
Mérd ki mekkora a "gödör", aztán ha kiveszed esztergán akkor mennyi fala marad.Ha szerencséd van kibírja.Kis 50-esen csináltam már jó lett.Nagyon vigyázz amennyivel távolabb kerül annyi vehetsz le a középső támasztóból!!
| |||
| |||
© Wiking | 2011. nov. 02. 20:44 | Válasz | #412 |
Magát a variátort nem is néztem, hogy őszinte legyek, csak a külső tárcsát...de ha az el van ennyire kopva mint ez, akkor a varió is el lehet már eléggé. Hétvégén lehet, hogy ránézek és ha szerencsém van akkor csak külső tárcsa kell új..Az 100% hogy nem szabályozható, mert az átmérőjéböl kb 10mm is lejönne már.( Akkor gondolhatjátok mennyire kagylós már ) Mindenesetre 120-at viszi a gép...ma hazafele meghúz tam előzésnél, csak nagyon lessan gyorsul már ki :( |
© Mr. Majesty | 2011. nov. 04. 09:20 | Válasz | #413 | ||
Kedves Klubtársaim. Segítségetekre lenne szükségem: Nekem egy 250es Majesty DX-em van. Az a bajom vele, hogy eddig simán ment-akár-110-zel, de most azt csinálja, hogy 100-nál mintha kifulladna (megszűnik a kompresszió?) Lelassul (ha a gázkart elengedem, és újra eltekerem, akkor ismét gyorsulni kezd). Szelep vagy karbi gond lehet? ( Most tavasszal teljes motorgenerál volt rajta, olajat, gyertyát, légszűrőt 3 hete cseréltem benne. Segítségeteket előre is köszönöm. Mr. Majesty (Tibi)
| |||
|
© adamfzr | 2011. nov. 04. 09:46 | Válasz | #414 |
légszűrő, gyertya? nem csúszitt le a szívócsonk a karbiról, nem csesződött el semmi a légszűrőnél, éps jó a gyertya?
|
© Wiking | 2011. nov. 04. 16:28 | Válasz | #415 |
A karburátorban a membránokrais vess egy pillantást majd...
|
© Mr. Majesty | 2011. nov. 04. 21:47 | Válasz | #416 | ||
üdv adam. új a légszűrőm, és a gyertyám is. Lehet, hogy nem DPR9EA-9est kéne használnom hozzá?
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2011. nov. 04. 21:48 | Válasz | #417 | ||
Üdv Wiking. Megnézetem a karbimembránokat...
| |||
| |||
© Wiking | 2011. nov. 06. 09:15 | Válasz | #418 |
DR8EA kell bele! Noha ami neked van az sem sokban külömbözik, de leginkább hőértékben ami számíthat. Az előrehúzott szigetelőcsúcs nemhinném, hogysokat befojásolna.. Ezt takarta a "P" jelölés. Én álltalában a gyárilag megadott gyertyát szeretem belerakni, mert azzal biztos, hogy működne kell rendesen. | |
© Mr. Majesty | 2011. nov. 06. 17:16 | Válasz | #419 | ||
Szia Wiking. Nem járnék jobban egy gyertyacserével?
| |||
| |||
© Wiking | 2011. nov. 06. 17:31 | Válasz | #420 |
érdemes rászán ni azt a kis pénzt mert 2000ft körül van a gyertya...de én iztos vagyok benne, hogy nem ez okozza elsődlegesen a hibát.Esetleg nézd át az üzemanyag rendszert, hogy aszűrő mien állapotban van ( esetleg csere is lehet) de mit Tamás is írta, nála is ugyan ez a jelenség volt, és neki a karbi tisztítása és beállítása orvosolta a gondot.
| |
© Mr. Majesty | 2011. nov. 06. 17:43 | Válasz | #421 | ||
Szi Wiking. Új üzemanyagszűrő van benne, de mondasz valamit. Van benne egy fém tányér az alján, lehet, amikor elkezdem hajtani a mocim, akkor a szivattyú nagyot szív a tankból, és az zárja el az üzemanyag útját... Lehet az lesz a gond. A gyári benzinszűrőben nincs fém tányér (a régiben nem volt)?
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2011. nov. 06. 17:47 | Válasz | #422 | ||
Mert amikor elengedem a gázkart, és újra elkezdem húzni neki, akkor ismét gyorsulni kezd...
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2011. nov. 06. 17:56 | Válasz | #423 | ||
kicserélem. kiváncsi leszek, milyen lesz utána...
| |||
|
2011. nov. 06. 18:13 | Válasz | #424 | |||
Nincs benne semmi amit a motor fordulatszáma befolyásolna. Ha gyorsabban mész, attól az üzemanyag még ugyan úgy el kell hogy jusson. Viszont ha a benzinszint alacsonyabb, akkor már nem lesz megfelelő az utánpótlás. Kipróbálhatod azt is, hogy ha megtorpan, nem engeded vissza a gázt. Ugyan az lesz a jelenség hogy kicsit lassul, majd nekiindul ismét mikor kap anyagot. Alattam 100110-nél torpant meg, Talicskás alatt meg 120-nál. Van köztünk 30 kg súlykülönbség... Gyertyából meg a DR8EA a gyári, ezt tedd bele. De itt már egy témát két topicban tárgyalunk, a végén nem lesz nyomon követhető. | |||
| |||
© Mr. Majesty | 2011. nov. 06. 18:17 | Válasz | #425 | ||
Heééó Tamás. Figyelemmel kísérem az ottani válaszokat is. | |||
| |||
2011. nov. 06. 18:18 | Válasz | #426 | |||
Nem csak Rólad van szó, hanem azokról akik majd később érdeklődnek hasonló problémával küzdve.
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2011. nov. 06. 18:18 | Válasz | #427 | ||
Teletanknál is jelentkezik. Esetleg egy szelepállítás?
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2011. nov. 06. 18:20 | Válasz | #428 | ||
mennyi a maximum amit egy 250es 98as Majesty bír? Nekem most volt márciusban egy teljes motorgenerálom.....
| |||
|
© Mr. Majesty | 2011. nov. 06. 18:20 | Válasz | #429 | ||
Értem..
| |||
| |||
2011. nov. 06. 18:21 | Válasz | #430 | |||
Nincs köze az üzemanyagtartályod telítettségéhez, ha a rajta lévő levegőző nyílás szabad és átjárható. Ha ki akarod hagyni ezt a hibalehetőséged, tégy rá egy ejtőtartályt és úgy hajtsd meg. Azzal biztos lesz megfelelő áramlás a karbiig. De Te már szét akarod szedni. Mennyire értesz hozzá? | |||
| |||
2011. nov. 06. 18:23 | Válasz | #431 | |||
Súlyra vagy végsebességre...? A sebessége ha eléri a 120-at, már jó. De ez nem helyből van, ehhez komoly kifutási idő kell, vagyis nyélgázon, legalább 3-4 km-es útszakasz, lapos persze és jó állapotú görgők, szíj, vagyis korrekt hajtómű. | |||
| |||
© Mr. Majesty | 2011. nov. 06. 18:24 | Válasz | #432 | ||
Már kezdem totál kiismerni a mocim rejtelmeit...
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2011. nov. 06. 18:25 | Válasz | #433 | ||
Mekkora súlyra gondolsz? Saját súly 105kg, de alattam is jelentkezik a hiba...
| |||
| |||
2011. nov. 06. 18:29 | Válasz | #434 | |||
Arra gondolok, amit kérdés gyanánt feltettél: Mr. Majesty Töröl...................................................................................................................................... | (Szerkeszt) | ma 18:20 | Válasz | #428 mennyi a maximum amit egy 250es 98as Majesty bír? Nekem most volt márciusban egy teljes motorgenerálom..... Mértékegység nélkül bajos jó választ adni. Súly, hőmérséklet, sebesség? Én nem gondoltam semmire a sebességre tippeltem. Rosszul? | |||
| |||
© Mr. Majesty | 2011. nov. 06. 18:45 | Válasz | #435 | ||
Értem, kedves Tamás. nekem az volt a benyomásom, hogy amikor a régi üzemanyagszűrö volt benne, simán ment 110km/h-val. Most 100nál kifullad.
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2011. nov. 06. 18:47 | Válasz | #436 | ||
Mikor jöttem fel a Balatonról, akkor is ment 110zel.. | |||
|
2011. nov. 06. 18:49 | Válasz | #437 | |||
Lehet hogy elfolytja az anyag útját, próbáld ki az ejtőtartályos módszert. Ha Te is ilyen szép súllyal bírsz mint jómagam, hidd el jó az a 110Km/h végsebesség... Ha mi ketten a nejemmel motorozunk, akkor bizony a 100 a vége, sikerül ugyan belenyúzni 110-be, de az már őrült hajsza. Inkább 90... Szóval ne nyúlj a karbiba ha nem muszáj, válaszd a legegyszerűbb megoldást, főleg ha a fogyasztásod nem veri a csillagos eget. Alattam 3,7-4L az átlag. | |||
| |||
© Mr. Majesty | 2011. nov. 06. 18:54 | Válasz | #438 | ||
Bk annyit kajál be az enyém is. Van neki egy kikötött szuszogója, csak elvan zárva. nyugodtan kinyithatom?
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2011. nov. 06. 18:55 | Válasz | #439 | ||
Általában én is csak 90-100ig szoktam neki húzni. Akkor dinamikusan megy, a 110már csak flancolásból problémázok rajta?
| |||
|
2011. nov. 06. 18:57 | Válasz | #440 | |||
A "szuszogóra" amin keresztül a tank kapja a lebegőt feltétlenül szükség van. Ha az el van zárva, le van vakítva, akkor egy idő után vákum keletkezik az üzemanyagtartályban.
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2011. nov. 06. 19:01 | Válasz | #441 | ||
Tehát kinyitni? A vákuum produkálhat ilyen hibát?
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2011. nov. 06. 19:04 | Válasz | #442 | ||
lehet, nekem is kellene egy orvoscsapat a hibafeltáráshoz....
| |||
|
© satyapapa | 2011. nov. 06. 19:15 | Válasz | #443 | ||
Vákumnál nincs megfelelö áramlás,,,,
| |||
| |||
2011. nov. 06. 19:59 | Válasz | #444 | |||
Ez már MIX, de engemet is úgy megszívatott a Goldom, amikor Fecóval elmentünk néhai barátunkhoz NAGYAPÓhoz, hogy Fecó a 125-tel simán le tudott gurítani, mert 80 felett nem volt hajlandó menni. Aztán már a motorgenerálban gondolkodtunk, csak a mért adatok nem igazolták. Így aztán amikor levettem a tanksapkát jó nagy szusszanás kíséretében akkor már kezdett körvonalazódni a hiba oka. Nem nyomot eleget a szivattyú! Más! Még aktív koromban a szerelőink mesélték, hogy a Lada Niva 1,7 tankja behorpadt a vákuumtól! | |||
| |||
© Wiking | 2011. nov. 06. 20:50 | Válasz | #445 |
Hejj...Maradjunk szerintem egy topikban, mert ez így nagyon zavaros és zavaró is... Szóval... A tanknakvan egy szuszogója( szellőzőcső) amibe gyárilag be van építve egy műanyag henger. gondolom én ez egyszűrő, hogy ne jusson be a por. Ezt nem szabad eltömíteni elzárni. A karbin szintén van egy szellőző amit szintén nemszabad elzárni. Ezt a karburátor menetirány szerinti jobb oldalán találod nem a légszűrőház gumicsövének csatlakozója alatt illetve mellett. ezeket ellnőrizd, hogy szabadon átjárhatóak legyenek. A végsebesség nálam 120km/óra és 115kg vagyok a fogyasztás pedig a nyáron 3-3.1l volt. A szűrő nem befolyásolja a benzin mennyiségét számottevően, az enyémben benne a gyári és raktam bele egy újat is utánna...niztos ami biztos, nah meg mikor beleraktam, még nem tudtam, hogy az a fehér henger szintén egy szűrő :) Ha ezeken a dolgokon flül még mindíg jelentkezik a hiba, akkor vidd el Juhász Bélához, és helyreteszi a karbidat. |
© Mr. Majesty | 2011. nov. 11. 17:38 | Válasz | #446 | ||
Szia Satyapapa. Kicseréltem a gyertyát, ahogy megbeszéltük. Most jól indul. Majd kipróbálom, hogy 100fölé is tud-e menni... Remélem sikerül. | |||
| |||
© satyapapa | 2011. nov. 11. 19:33 | Válasz | #447 | ||
Hát tuti jónak kell lenni..Szerintem most pár ezer km ig jó lesz..Azt figyelembe kell venni hogy nyirkos hideg idöben az égéstérbe kerülö pára miatt,szúró égés zajlik sok esetben, ami fokozottan terheli a gyetyát,és jóval kisseb a futási ideje,,A pára ugyanis sok levegöt képes megkötni,ezáltal intenzivebb égés megy végbe az üzemmeleg motornál.Régebben versenyautóknál alkalmazták a vizpára befecskendezést a teljesitmény növelésére.
| |||
|
2011. dec. 01. 14:59 | Válasz | #448 | |||
Azért ide írom ,mert szerintem ez nem tuning, hanem a széria meghajtás. Mindannyian tudjuk és tapasztaltuk, hogy az Athena szíjak ára nem olyan komoly mint a gyári, vagy a Malossi. De ezzel egyidejűleg a tartóssága sem az. Nekem a gépem eredeti Yamaha szíjjal jött, ma is megvan, vésztartalék, hozza a 105 km/h végsebességet. Az Athenaval olyan tapasztalatom volt, hogy egy idényt ment el mind a kettő amit vettem, többet nem. Közben 70 km/h sebességnél be is rezonált, a jelenlegi Malossi simán fut. Szóval ár érték arány bizony benne van. Nem állítom hogy nem lehet belőle jót kifogni mint nekem a riasztó akksit, de számolni kell a lehetséges hibalehetőséggel is. Többért többet. JaSa az élő példa, Ő a Burgijára Mitsuboshi szíjat vett, azóta is bírja. Majd Ő megírja a futott kilométert. | |||
|
2011. dec. 01. 15:15 | Válasz | #449 | |||
Köszi! Mindenképp kell szíj tartalékba! Nagy valószínűséggel veszek egy jó minőséget és a bent lévő Athena meg lesz a tartalék. | |||
| |||
2011. dec. 01. 20:55 | Válasz | #450 | |||
Ha 40-50 km/h-ig rezonál az egész gép gyorsulás közben, miközben olyan csattogó hangja van, mint egy rossz krossz motornak. Akkor ha jól sejtem az ékszíj rakoncátlankodik. Néha, mintha meg is csúszna.
| |||
|
2011. dec. 01. 20:55 | Válasz | #451 | |||
Vagy rosszul gondolom? | |||
|
2011. dec. 01. 21:46 | Válasz | #452 | |||
Valami biztos nem jó a hajtásrendszerben,nem biztos hogy a szij ,akár kuplung.kuplung rugó,vagy még egyebek is lehetnek.
| |||
| |||
© jasa | 2011. dec. 02. 00:42 | Válasz | #453 | ||
Tamás "megszólított": Igen, amikor vettem a gépet 2008 tavaszán, új gyári Mitsuboshi szíjjal kezdtem. Drága volt, 21 ezer, de több mint 40 ekm-t mentem vele (a nyugis tempómat, stílusomat ismeritek ) Nyáron cseréltem le, jó állapotú volt még, de már keskeny. (tartaléknak jó). Akkor vettem egy használt, de teljesen újszerű állapotú hajtásláncot (varió, görgőkkel, szíj, kuplung) 22 ért. Ez még sokáig jó lesz. Nálam, vagy valaki másnál..... | |||
| |||
2011. dec. 02. 06:18 | Válasz | #454 | |||
| |||
2011. dec. 02. 08:28 | Válasz | #455 | |||
Gyári szíjnál jobb nincs, a 125-ön 20.000 km alatt pár tized kopás volt. A T-maxba Malossi kevlár szíjat vettem, utoljára cca 13.000 km-nél néztem meg, 4-5 tized kopás volt, szerintem 30 000 km-t elmegy. Gyári 45.000 Ft lett volna, a Malossi 30.000 Ft volt. Ha a T-max nem szabja el akkor szerintem a 250-esben nem kell tartani tőle. | |||
|
© jasa | 2012. feb. 25. 01:12 | Válasz | #456 | ||
A "MAJESTY YP-250" rovatba írt hajtás-ügyhöz kapcsolódnék, de íde írom, mert tematikusan ide tartozik. Tehát a jelenség: hideg alapjáraton (fordulat 2000) a hátsó kerék igen gyorsan forog, bemelegedve (fordulat 1400) is forog még, kb 1 ford/sec. gázadáskor illetve gyorsítási szándék esetén kattogó-csattogó hang jön a hajtás felől, és mintha "meg-megcsúszna" valami,(és persze nem gyorsul) aztán 1-2 sec után "rákap" és aztán simán megy. Megnéztem a hajtásláncot: - a görgők (8 db) elég kopottak, és nem a gyári 21 gramm, hanem csak 19. (vigyázat B-400, nem Maja). Csere lesz, gyári 21-esre. - szíj még a gyári, jó állapotú, nincs semmi repedés, szélesség limit feletti. - kuplung külsőre rendben van, port kifújtam belőle, pofákon egyenletes vastag a ferodol, harang belső felülete okés. A kuplungot még nem szedtem szét, spéci szerszám nem lévén nem könnyű a kontraszt rugónak ellenttartani- a 250-nél már megtapasztaltam. Tippek ? | |||
|
2012. feb. 25. 06:39 | Válasz | #457 | |||
Én azt a megoldást hosználom, hogy lerakom a fölre. Sarkam a földön a cipőm orra meg a kuplung szélein hogy ne ugorjon szét amikor az anya lejön. Mindkettő láb. Aztán megfelelő méretű crova fej (nálam talán 46 de nem tuti) és elektromos kerékkulcs. Probáltam nagy crovával is de ugy kitekeri a lábfejem alol. A kerékkulcs meg nem. Teszi a dolgát.
| |||
| |||
2012. feb. 25. 06:49 | Válasz | #458 | |||
A másik dolognál meg valoszinü hogy kuplugrugokat kéne cserélj.Valoszinüleg gyengék már és azért kezd 2000 körül kinyitni és tekeri a kereket. Aztán ha vissza esik a fordulat 1400 nál már nem. De az is lehet hogy a szij alapjáraton mikor még hideg és magasabban pörög nem megy vissza teljesen alapra ezért a hátso tárcsán annyival nagyobb a fordulat hogy már nyit a kuplung. Görgő nem nyomhat előbb mivel nem hogy nagyobb van súlyra a gyárinál bent hanem kisebb. Inkább kuplungrugora tippelnék. Mivel gázadásra csattogo hangot ad ez is azt támassza alá. Gyanitom hogy nyitni sem egyszerre és egyformán nyitnak. A gyengébb rugónál a pofa már nyit, míg az erősebb még nem vagy holtponton van. Ezért csuszik meg és kattog aztán amikor mind befogott már ok. De addig ez van. Kisrugók cserélése megoldja a dolgot szerintem.
| |||
| |||
2012. feb. 25. 07:49 | Válasz | #459 | |||
Talán a kisrugók között törött is van. Ekkor szokott alapon is forogni.
| |||
| |||
© Wiking | 2012. márc. 12. 10:10 | Válasz | #460 |
Urak! Athena gyármányú szíjjakról mi a vélemény? |
© Kiss Róbert | 2012. márc. 12. 11:29 | Válasz | #461 |
Az én tapasztalataim, max 10e km futásteljesítmény,de 2× is elszakadt 4e km-nél! többször nem teszek fel ilyen szíjat! De valaki esküszik rá!
| |
© jasa | 2012. márc. 12. 11:40 | Válasz | #462 | ||
felejtős... A kis 50-esekre úgy-ahogy elmegy, de a maxirobi kategóriában nem ajánlott, bármennyire olcsó. (Saját tapasztalatom nincs, de ezt a véleményt több független forrásból is igazolták.) | |||
| |||
2012. márc. 12. 11:54 | Válasz | #463 | |||
Csak rosszat hallottam róla. Szakadás, szakadás, szakadás. Kis robogókon elmegy ahogy Jasa is írta, de nagyokon szóba sem jöhet. | |||
| |||
2012. márc. 12. 11:54 | Válasz | #464 | |||
Bocs Robi. Wikingnek akartam. | |||
|
2012. márc. 12. 12:01 | Válasz | #465 | |||
Hát akkor én leszek az ellen vélemény. Igaz, az első Athena szíj amit használok, de már 18e kilométer környékén járok vele. Igazándiból semmi gondom nincs vele. Most fogom majd a "Gastlandos tali" után szétkapni a hajtást és akkor tudok pontos futásteljesítményt, és szíj állapotot mondani. A lényeg, hogy nekem ár/érték arányban eddig nagyon bejött. A Tytivel együtt cseréltük a szíjat. Neki volt egyszer valami "eltépéses" gondja, de ha jól emlékszem a görgői elszálltak és az az miatt volt. Azóta is Athénával jár - én rendeltem neki - és biztos,hogy több kilométer ment már vele mint én, de erről Őt faggasd. | |||
| |||
© Kiss Róbert | 2012. márc. 12. 12:15 | Válasz | #466 |
Igaz én szinte csak városban használtam !
|
2012. márc. 12. 12:42 | Válasz | #467 | |||
Én meg inkább csak hosszabb távokon,túrákon. Biztos, hogy nálad teljesen más terhelést kap -sűrű megállások, gyorsítások...- mint nálam ahol több tíz kilométeren keresztül csak megyek elindulás után, ráadásul itt az alföldön ahol a legnagyobb dombot is 3 köbméter homoknak hívják...
| |||
| |||
© satyapapa | 2012. márc. 12. 14:27 | Válasz | #468 | ||
Az Athéna szijjat 2011 szeptembere óta nem gyártják a nagyrobogókhoz ,,de még lehet kapni,. Én nem ajánlom mert pl a Dayko szij sem sokkal drágáb és az jó is.Nekem az elsö YP 250maján 4ezer km után elszakadt az athéna,, szerencsémre inditozás után itthon purcant ki. | |||
|
2012. márc. 12. 15:10 | Válasz | #469 | |||
A szerelőm szerint az Athena-t, csak a Burgmanoknál vonták ki a forgalomból és vissza is hívták. Mert állítólag kicsi erőkifejtésnél is indokolatlanul szakadtak, még az újak is. A Yamahához készítettek állítólag jók. Nekem is az van benne. Igaz, hogy még csak 600 km-t hajtott. A tapasztalatokról később tudok beszámolni.
| |||
|
© Wiking | 2012. márc. 12. 15:54 | Válasz | #470 |
Köszönöm a sok választ! Az a helyzet, hogy ezt vettem most, és ha minden jól megy ma be is építem... A többi szíjhoz képest ez jelentősen olcsóbb... A Dayco szíjak is 12E körül vannak ez pedig futárral együtt kerül 5500ft ba. Eléggé megoszlanak a vélemények ahogy nézem..de erősen reménykedem benne, hogy Gábor mintáját fogom követni :) |
2012. márc. 12. 16:44 | Válasz | #471 | |||
Veszel Te is dobozokat oldalra???
| |||
| |||
2012. márc. 12. 18:55 | Válasz | #472 | |||
Nekem sem jött be hosszú távon az Athena szíj és 70-es tempónál egyenletesen rezonálni kezdett.
| |||
| |||
© Wiking | 2012. márc. 12. 18:59 | Válasz | #473 |
Az még odébb lessz...de szerintem kapni nem fogok olyat amiet szeretnák. Belekell merülnöm majd a dobozgyártás fortélyaiba... :D | |
© Wiking | 2012. márc. 12. 19:02 | Válasz | #474 |
Eggyenlőre gyönyörűen üzemel a masina...egy álom vele közlekedni :) Elejétől szinte a végéig egyenletesen dinamikus, nem rámgat, nem rezeg...majdnem tökéletes. Még kap egy kis variátor variálást, és tökéletes lessz...
|
2012. márc. 31. 07:51 | Válasz | #475 | |||
Sirmoon! Ha a 400-as Maja mellett döntesz nem fontos 100.000-eket rákölteni ha nem vagy elégedett a gyorsulással. Elég ha a gyári hajtásod marad és a varioban a 15g-os görgöket kicseréled 14g-osra. Iszonyatosan nagyot dob a gyorsuláson ugy hogy a végsebességet sem fogja nagyon befolyásolni. Sokáig jártam vele igy. Teljesen jo. És köztünk azért van pár kg különbség. | |||
|
2012. máj. 02. 20:59 | Válasz | #476 | |||
Na csak hogy nekem se legyen tökéletes a hétvégém: Már Kecskeméten gyanús hangokat véltem felfedezni a hajtásom felől, kaptam egy negyed órás sorompót, volt időm hallgatózni. Alapajáratról mikor egy kis gázt adtam (épp csak megmozdult a motor) szíjcsapkodás szerű hangokat hallottam és intenzívebb rajtolásnál is rázva indult a gépezet. Másnap csak nem hagyta nyugton a fantáziámat, leszedtem a variátor deklit, megvizuáltam a szíjat, alacsony fordulatszámon tényleg lazának látszik, a méretei bőven jók, kb 4000 km van benne max (Mitsuboshi). Viszont a variátor tárcsáim és belül a görgőpályák is eléggé kopottak + a 8ból 1db görgő kuka és belül tiszta trutyis, zsíros minden... Szóval ezt már tuti cserélnem kell, még megnézem a kontrasztrugót is valamelyik nap. Ami még furcsa nekem: A belső tárcsa legbelső részén látszik egy fekete "égett" sáv, lehet hogy ott csúszott a szíj és attól volt a tapsolás? Ha esetleg valaki tudna még így látatlanba tanácsot adni, hogy mit nézzek még meg, azt nagyon megköszönném! | |||
|
2012. máj. 03. 08:54 | Válasz | #477 | |||
Én pont a rángatózás miatt szedtem szét a hajtóművet a magyarszerdahelyi fogadónál. Csak meg kellett csiszolni a betéteket és már simán is indult. A kuplungharang is lehet deformálódott, de a sérült görgő komoly probléma eleve. Az meg hogy egy helyen rá van égve a szíj a tárcsára, nagyon elgondolkodtató. A Mitsuboshi nagyon jó márka, a gyári Yamaha után talán a legjobb szerintem. Alaposan takarítsd ki a hajtóművet és az összerakás után max. 1'000km futás után nézz bele újra. De Eger előtt mindenképpen! Ellenőrizd hogy a tárcsák nem hullámosak-e, mert az is plusz terhelés a szíjnak. Kár lenne érte ilyen fiatalon... | |||
| |||
© Varga Zoltan | 2012. máj. 03. 15:24 | Válasz | #478 |
Üdvözlök Mindenkit! Új vagyok itt a fórumon, a Névjegy rovatba írtam egy rövid bemutatkozást, amint tudok képet is töltök fel. Mint nem régi Majesty tulajdonos megosztom veletek a történetet és egyben némi tanácsot is szeretnék kérni. Rögtön az idei szezon kezdetén furcsa hangok jöttek a motoromból amit némi olajszivárgás is követett. Első adandó alkalommal hazaszállítottuk a gépet. Otthon édesapám segítségével kezdtük el széjjelszedni és felderíteni a baj okát. Több mint 40 év gépekkel eltöltött tapasztalat van a háta mögött, tehát nem essünk neki dobjuk szét módon fogtunk hozzá. Mielőtt elkezdtük a munkát áttanulmányoztuk az elérhető dokumentációkat is. A szétbontás lépésről lépésre szépen haladt. A generátor forgórész leszedése kicsikét feladta a leckét de miután sikerült hozzá eszközt készíteni megoldódott. A hiba pedig a menetirányt figyelembe véve a bal oldali (nagyobb méretű) főtengely csapágy törése. A külső futógyűrű is hosszában kettétört. A blokkban maradt félgyűrűt inerciás lehúzóval tudtuk kivenni. Szerencsére egyik futógyűrű sem fordult meg a helyén tehát mind a blokk mind a főtengely használható maradt. Ami gondot okoz az az hogy a törött csapágy lehúzása a főtengelyről csak a vezérmű fogaskerekével együtt lehetséges, viszont semmilyen jelölés nincs (illetve nem találtunk) a pozicionálására. Ha valaki járt már hasonló cipőben és tudna esetleg tanácsot adni azt megköszönném. Az a terv is felmerült, hogy bezserzek egy bontott főtengelyt és akkor lesz egy mintám valamint a csapágyazás után egy tartalék főtengelyem is. Az a döntés is megszületett, hogy ha már ennyire szét kellett szedni a gépet öszzerakás előtt A-tól Z-ig át nézzuk és ami gyanús azt megjavítjuk cseréljük stb. Így alakult, hogy a hengert meg fogom fúratni, mert lehet benne látni húzásokat, már meg is vizsgáltattam és megkaptam az ajánlatott valamint a szükséges dugattyú méretet. A műveletet csak akkor kezdik el ha a dugattyú már megvan és bevittem azt is a műhelybe. Itt jönne a második kérdésem, milyen gyártmányú alkatrészeket ( tömítések, dugattyú, stb) érdemes beszerezni (RMS, METEOR, Prox) és hol kellene körülnéznem ahol az árak sincsenek túlságosan elszállva. Találtunk még két gyanús csapágyat a kihajtásban is ezek is cserére kerülnek. Picit visszakanyarodva a főtengelyhez van egy ajánlat, az elmondás szerint kb 15000km-t futott (persze ezt fenntartással kezelem) 28 000Ft-ot kérnek érte. A róla készült képek szerint ebben nem a két műanyag csíkot tartalmazó csapágyak vannak. Ismét egy kérdés, mire kell figyelni egy ilyen bontott főtengelynél, illetve van-e változtatás a különböző évjáratú motorokban lévő főtengelyek között? Első nekifutásra ennyi a történet, biztosan lesznek még kérdéseim, ahogyan haladnak majd a dolgok. Előre is köszönöm a válaszokat, tanácsokat. |
2012. máj. 03. 18:06 | Válasz | #479 | |||
A tárcsa hullámos, ezért nem is igazán látom értelmét kísérletezni vele, azt mindenképp kicserélem, de megvizuálom a kuplungot is, ha már ott vagyok, köszi!
| |||
| |||
2012. máj. 03. 18:16 | Válasz | #480 | |||
Még 1 kérdés: vari márkák közül 250-be RMS-t (26.904Ft) és Top Performances-t (34.499Ft) találtam az Italmondo-ban elfogadható áron. Ezekkel esetleg van valakinek tapasztalata?
| |||
|
2012. máj. 03. 18:17 | Válasz | #481 | |||
Kedves Varga Zoltán! Amit te leírtál szerintem meghaladja kis társaságunk tudását.Sajnos mi amatőr szinten javítjuk a motorjainkat,ekkora gépmunkába nem igen nyúl bele a többségünk.Ehhez már egy motor szerelő tudása kell! Azért sokk sikert ! | |||
| |||
2012. máj. 03. 18:18 | Válasz | #482 | |||
A hullámos tárcsát 1x még biztosan szabályozni lehet!Mutasd meg szakembernek.
| |||
| |||
2012. máj. 03. 18:36 | Válasz | #483 | |||
Gábor van itt profi, csak Te esetleg nem tudsz róla. Fordulj Juhász Bélához bizalommal. Segíteni fog jobban mint a szakszerviz. Dobj neki mailt...
| |||
| |||
© satyapapa | 2012. máj. 03. 18:59 | Válasz | #484 | ||
Hivj fell telefonon alkatrész ügyben.....A fötengelyre nagyon nagy gondot forditsatok, ellenörizni kell,,NO meg az is kérdés,hogy mi miatt tört ell a csapágy. -Juhász Bélusal is beszélj.- -FECÓnk Gáborunk néha pesszimista a fellvetödött kérdésekben,, | |||
| |||
2012. máj. 03. 19:03 | Válasz | #485 | |||
A tárcsa az még oké, de a görgőpályákban is van 1-1 jókora teknő... De megmutatom valami okosnak mindenképp!
| |||
| |||
2012. máj. 03. 20:32 | Válasz | #486 | |||
Lehet pesszimista vagyok de ekkora munkához szakértelem kell!!
| |||
| |||
2012. máj. 03. 20:35 | Válasz | #487 | |||
Én is a szakszervizről beszéltem!van itt sok tudor , aztán ugy kell öket menteni hogy haza jussanak.
| |||
| |||
© satyapapa | 2012. máj. 03. 20:38 | Válasz | #488 | ||
MIX-
| |||
|
© Szomjas | 2012. máj. 03. 20:42 | Válasz | #489 | ||
Nem volna hüjeség összeállítani egy ilyen listát a blokkalkatrészek árairól és beszerzési forrásáról. Semmit sem kihagyva. Ahol lehet olcsóbbal hejettesíteni ott azzal,de a tartósságot szem előtt tartva.
| |||
|
© satyapapa | 2012. máj. 03. 20:47 | Válasz | #490 | ||
Mint leirtam régebben az ATV 250 quad blokjában 250maja cucc van,és csereszabatos sokminden.pl a fötengely,és egész jó árban adják,,minösége megfelelö.
| |||
| |||
© Varga Zoltan | 2012. máj. 03. 20:48 | Válasz | #491 |
Szia Satyapapa, holnap felhívlak alkatrészügyben. Köszi a lehetőséget.
| |
2012. máj. 05. 08:49 | Válasz | #492 | |||
Szia Zoli itt is! Szóval a használt főtengely nagy lutri. Az egyhengeres négyütemű nagyon kényes erre a dologra, talán a legérzékenyebb pontja a blokknak. Én erősen meggondolnám. A körültekintés nem minden esetben elegendő, a tapasztalat egy bizonyos típusnál legalább annyira fontos. Nem szeretném Édesapádat a legkevésbé sem megbántani, de biztos vagyok benne hogy Ő is látott már olyat hogy nem pont úgy sikerültek valakiknek a dolgok mint elképzelte az illető. Szóval nagyon finom kis szerkezet ez a blokk, persze meg lehet csinálni elsőre is, csak kell hozzá némi szerencse is. Nekem a teljes felújítás alkalmával Meteor sport dugattyú került bele, meg vagyok vele elégedve. Én megvenném a felújító készletet a főtengelyhez és ott, ahol megfelelő tapasztalat és referencia van, na ott összesajtoltatnám és kicentíroztatnám. De tudnod kell, aki ilyet vállal, az nem szívesen adja úgy hogy tessék itt a főtengely, csak be kell szerelni. Nem hiszem hogy bárki garanciát ad egy ilyen kényes művelet után arra a főtengelyre ami még a postán fog hánykódni, esetleg le is esik a csomag... Szóval ezek a dolgok egyben az igaziak. A blokk felújítására teljes lelki nyugalommal merem Neked ajánlani Juhász Bélát, aki több tucat alkalommal bizonyította hogy nem kispályás, bár nem Yamaha márkaszerviz. Bár javított már Yamaha márkaszerviz után... Ha levélben megkeresed, szerintem fog Neked segíteni. Én kínai dogokat ilyen kényes helyre nem tennék, bár többeknek már bizonyítottak ezek az alkatrészek. Nekem nem... A vélemények megoszlanak, a döntés a Tiéd! | |||
| |||
2012. máj. 08. 15:36 | Válasz | #493 | |||
Srácok! Csináltatott valaki mostanában 250-esre kuplungra ferrodolt, ha igen hol és hogy sikerült? Nekem kéne a saját motoromba. Megérett a cserére. | |||
|
© Pazo | 2012. máj. 08. 15:48 | Válasz | #494 | ||
Szia Tamás! Én úgy tudom ,hogy a Csigabigának lett csináltatva az én lakhelyemhez közel, tőle kéne többet megtudni
| |||
| |||
2012. máj. 08. 16:08 | Válasz | #495 | |||
Tamás! Én vittem a Gabi kuplungját ferrodoloztatni.Budai Fékcenter Kft.1106.Bp.Jászberényi út 55./a Ferroglobus háta mögött/Ha jól emlékszem úgy 4000,-ft környékén volt.Egy nap alatt kész.Csigabiga nem panaszkodott a minőségre.Ha tudok valahogy segíteni, szólj!
| |||
|
2012. máj. 08. 16:27 | Válasz | #496 | |||
Menten hívlak és kérem a segítséget!
| |||
|
2012. máj. 09. 09:26 | Válasz | #497 | |||
Na látom Tyti küldi már az infót. Az biztos,hogy jónak tűnik a kuplungom ferrodolozása, ugyanis azóta is vígan megyek vele, gond nélkül:) | |||
| |||
2012. máj. 09. 15:10 | Válasz | #498 | |||
Már megyek is és szerelek, aztán adom postára a dolgokat! Tyti mondta hogy a Te motorod azóta is remekül fut, a erre vágyom én is! Megvannak a vadi új görgők, csúszkák mindenestől, komplett rendbe teszem a hajtását. A szíjam tavalyi, olyan 3-4'000km lehet benne mióta feltettem, még sokáig bírni fogja. Ha ezeket megcsinálom, idén már csak tankolni kell, no meg olajat cserélni! Köszönöm az információt! | |||
| |||
2012. máj. 09. 16:25 | Válasz | #499 | |
Tamás hogy lehet levenni a variátor,anyáját?Nekem úgy rajta van hogy nem bírom le lazítani. Mivel fogod meg a tárcsát?
|
|
|
|