|
|
|
© XS | 2008. márc. 19. 22:39 | Válasz | #100 |
Köszi mindenkinek a válaszokat! A közeljövőben megoldom a problémát, csak a jó sok hely hiányzik még a szétszedéshez. :-) A szín nálam nem lilás, hanem pirosas-bordós, de majd küldök képet, az a biztos. Hogy milyen gazdája volt korábban a gépnek nem tudom, de sajna eddig én is csak tankoltam a vasba, meg olajat cseréltem, és persze fékbetéteket, gumit meg már féktárcsát is. Kicsit elhanyagoltam, de mostanság majd rendbe rakom. Szóval nagy eséllyel én tehetek a csapágy berágódásáról. :-( | |
© me.istvan | 2008. ápr. 01. 00:01 | Válasz | #101 |
Üdv.Mindenkinek!400-AS Majestyt használok már 2.szezont kezdem vele a legnagyobb megelégedésemre.Mostanában föllapoztam a karbantartási könyvet,és láttam 20000km-nél ékszijcserét ir elö,abban kérném a segitségeteket hogy hová lenne érdemes szerelőhöz vinni(nem fontos márkaszerviz),aki lekiismeretesen dolgozik és érti is a dolgát,valamint szijcserénél még mit kell általában cserélni(görkök,stb)?
|
© Zsolt | 2008. ápr. 01. 10:10 | Válasz | #102 | ||
Üdv me.istvan! Szíjcserénél persze érdemes a görgőket is cserélni, mást nem kell. Szervízbe vinni nem létfontosságú, átlagos robogós szervizek is elboldogulnak vele. Azt, hogy hová vidd, az határozza meg, hogy hol laksz. A csapatunk elég rendesen szét van szóródva az országban,én pl. Nyíregyházán tudok szerelőt ajánlani.
| |||
|
© me.istvan | 2008. ápr. 01. 10:26 | Válasz | #103 |
Heves megyében,Hatvan környékén lakom!Azt nemtudod véletlenül hogy ezek az alkatrészek hozzávetölegesen mennyibe kerülhetnek,és hol lehetne megrendelni öket,mert én már a márkaszervizet föl sem merem hivni,mert 3db gyári lev.szüröre 30000ft mondtak,amit nekem 2x kell cserélnem egy szezonban.Elöre is köszönöm!
|
© jasa | 2008. ápr. 01. 10:41 | Válasz | #104 | ||
Üdv! Ne haragudj, de hogy vársz konkrét segítséget, szerelőcímet, ha nem írod meg hol laksz?(zala-bp-szabolcs, vagy talán mindegy ?) Magánvélemény: a szíj érzékeny dolog, fontos hogy jó legyen mert ha szakad..... azért a km-en kívül a használat módjátől is függ a szíj állapota, tehát célszerű, ha szakértő szem nézi meg. A szíjcserével nem jár együtt kötelezően beavatkozás a variátorgörgők illetve, a kuplung(rugók, pofák) esetében, de ha már egyszer le van bontva, célszerű megnézni az állapotukat. Majd a többiek is elmondják a magukét ! A szerelőválasztás meg nagyon bizalmi kérdés (majdnem mint az orvos ) nehéz általános szabályt mondani,illetve konkrét segítséget adni: a névjegy rovatban láthatod, ki hol lakik.... | |||
| |||
© jasa | 2008. ápr. 01. 10:52 | Válasz | #105 | ||
Hoppá, míg írtam befutottak a levelek: Hozzád legközelebb Tamás van (Eger) biztosan tud segíteni és úgy tudom szerelője is van. Az alkatrészárak tényleg húzósak, a 400-as meg nem kispályás gépezet....Bocs, de a légszűrő nem szivacsos ? miért kellene azt évente kétszer cserélni ? egy jó alapos, gondos kimosás és utána enyhe beolajozás is megteszi.
| |||
|
© Zsolt | 2008. ápr. 01. 10:57 | Válasz | #106 | ||
Alkatrészügyben ők a jók: www.pinkmotors.hu
| |||
|
© me.istvan | 2008. ápr. 01. 11:00 | Válasz | #107 |
Köszönöm Zsolt!Érdeklödök a pinkmotorsnál!
|
© me.istvan | 2008. ápr. 01. 11:16 | Válasz | #108 |
Üdv jasa!Sajna nem szivacsos,ráadásul mind a két oldalon van levegöszürö+a hajtómüházban mégegy(amit elég csak tisztitani).Az vele a baj hogy a szürök egy müanyag házba vannak belesütve.Utángyártott sajnos nincs,de rajta vagyok a probléma megoldásán.Egyébként köszönöm a segitséget,ha aktuális lesz keresem Tamást!
|
© me.istvan | 2008. ápr. 01. 16:15 | Válasz | #109 |
Sajnos nics a pinkmotors-nál a 400-as Majesty-hez szij.(Egyébként ez a problémám a 400-sal.Volt egy 250-sem ahoz mindent lehetett kapni,ráadásul egy burgman 400-hoz feleárban megvan minden szervizalkatrész mint a Majesty-hez.
| |
2008. ápr. 01. 19:40 | Válasz | #110 | |||
Helló szomszéd! Végre itt is valaki! Keserves lehet ez az alkatrész kérdés. Magánvéleményem az, hogy ne bántsd addig, amíg kifogástalanul megy. Lehet hogy Neked az a 20'000 30 lesz. Ez nem jelenti azt, hogy ne nézd át az egészet. Konkrétan azt ajánlom, hogy amit lehet, és bizonyosan többet kap, azt szerezd be. Ezek a szíj, és a görgők. Ha nem kapol, baj van. Belenézni akkor is érdemes. Több lehetőséged is van 1: megnézed magad. 2: motorozz le Egerbe ha jobb idő van, (eggyezteteünk egy időpontot Korózs Peti barátommal, az én motromat is Ő hozta Olaszországból, ha nagyobb gondom van. hozzá fordulok, egyébbként autószerelő a szakmája) és levesszük a variátorházat, kitakarítjuk, és átnézzük. Rögtön látszik a szíj kopása, mérhető is, valamint be lehet kukkantani a variátorba, hogy a gergők mennyire kokkák. Ha szép gőmbölűek, no problem, hajts tovább. Van Debrecenbe egy motorosbolt, Yamahások, a sógor szombaton megy le, külj egy cikkszámot, megkérdezi a szíjat. Nem kis lóvé lesz. A 250-es re is 15'500 a gyári... Az ATHENA nem gyárt erre a tipusra? Egyébbként terem itt jó szerelő is... | |||
| |||
2008. ápr. 01. 20:37 | Válasz | #111 | |||
Hahó szomszéd! Itt vagyok! Nem vagy tán apci? Mert én igen... Szóval ha szerelő kell, van. De belenézni maszek úton is érdemes, sokmindent lehet látni ha a variátorházat le tudod venni. Odahaza is megoldható. Maga a szíjcsere lehet hogy km függő, de ami nekem 20e az Neked lehet hogy 30. Érted nem? A légszűrő igen bosszantó. Mé van ennek kétoldali légszűrője?! Annyira sok levegő nem kellhet bele hogy egy oldalról ne tudja kiszolgálni! Érdekes. Meglesem a manualját... | |||
| |||
2008. ápr. 01. 20:38 | Válasz | #112 | |||
Hahó szomszéd! Itt vagyok! Nem vagy tán apci? Mert én igen... Szóval ha szerelő kell, van. De belenézni maszek úton is érdemes, sokmindent lehet látni ha a variátorházat le tudod venni. Odahaza is megoldható. Maga a szíjcsere lehet hogy km függő, de ami nekem 20e az Neked lehet hogy 30. Érted nem? A légszűrő igen bosszantó. Mé van ennek kétoldali légszűrője?! Annyira sok levegő nem kellhet bele hogy egy oldalról ne tudja kiszolgálni! Érdekes. Meglesem a manualját... | |||
|
2008. ápr. 01. 20:50 | Válasz | #113 | |||
Hát elég érdekes. De nekem úgy tünik, azt írja hogy levegővel ki kell fújni a port belőle. Kiszakítottad, vagy más okból akarod kicserélni?
| |||
|
2008. ápr. 01. 21:00 | Válasz | #114 | |||
Megnézefettem, de nekem olybá tűnik a dolog, mintha ki lehetne fúvatni levegővel. Vagy talaán megsérült a papírszűrő?
| |||
|
© me.istvan | 2008. ápr. 01. 23:00 | Válasz | #115 |
Hahó!Most épp P.bányán lakom,micsoda véletlen.A légszürö kérdést már megoldottam,egyébként olyan piszkos volt hogy azt már hiába fújattam.A szerelö dolog érdekel,ha aktuális lesz kereslek.
| |
dumber | 2008. ápr. 02. 12:49 | Válasz | #116 |
Sziasztok! Pár napja én is boldog Maja (250) tulajdonos lettem, nagyon tetszik a moci! :-) Ellenben sajna már egyből első fékbetéteket, ill. féktárcsát kéne cserélnem. Tudnátok segíteni, hogy Budapesten hol tudnám ezeket jó áron beszerezni? Köszi előre is! |
© Zsolt | 2008. ápr. 02. 13:08 | Válasz | #117 | ||
Dumber! Üdv a fedélzeten! Első tárcsát bontva vegyél,újonnan nagyon drága. ------------------------ Lakihegyi motorbontó 2315 Lakihegy, Rádió utca 51/b Tel./fax 06/24/475-383 www.racsidepo.com 06/20/9-352-002 racsidepo@invitel.hu skype:racsko laszlo msn racsidepo@invitel.hu ------------------------ Leonardohoz és 125-150-200-as Scarabeohoz bármilyen bontott alkatrész legolcsóbban az országban, magyarországi és olaszországi raktárról, postai utánvétellel is max. 2 napos határidővel.Teleszkópok, karosszériaelemek, lámpák, indexbúrák, olajszűrők újjonnan is. Főtengelyek, hengerszettek, hengerfej, kuplungok, Rotax 125-150-és 200-as hoz, karbik, gyújtások, stb minden.250-es blokkk bontva Leonardohoz és majestyhez.180-200VXR blokkokból minden(Runner125-180-200, Atlantic, X9 200). megye/város: Pest megye telefon: 06306084361 ----------------------------- Betét meg ez kell: Betét link A fővárosban bármelyik robogós boltban valószínűleg tudnak belőle adni. 2,5-3 rúgó. | |||
|
dumber | 2008. ápr. 02. 13:16 | Válasz | #118 |
Váúúúúúúúú, ez gyors válasz volt, nagyon köszönöm! Megyek is vásárolni, szerelni, motorozni! :-)
|
madaraszbela | 2008. ápr. 02. 17:44 | Válasz | #119 |
Sziasztok! Most derült ki hogy nem működik rendesen a töltésem. Kb két naponta újra kell töltenem az akksit, pedig fél éves. Valaki szedte már szét a generárort? Hol kezdjem? Köszi előre is a segítséget. Üdv. MB |
2008. ápr. 02. 19:37 | Válasz | #120 | |||
Szia Dumber! Én most nézte utánna az új ferrodó tárcs itt Egerben 8500 ft, én ezt fogom megvenni. Béla! Töltsd föl rendesen, és mérj rá mésnap villamossági szerelőnél hogy tölt-e rendesen a generátorod, mert normál esetben a Majestyk töltése alul van méretezve, max 2 hónapot bír normál használat mellett is. Egyébbként ha teljesen kisült az akksid télen, ez 1,8 V cellánként, ill. 6x1,2V az 10,8V. Ha ez alatt van két nap után, sikerült kinyírni. Már én is túl vagyok rajta, csak én túltöltöttem... | |||
|
© Zsolt | 2008. ápr. 03. 20:58 | Válasz | #123 | ||
Defektjavításhoz itt egy link (elmagyarázza mindkét módszert): Link
| |||
|
© Zsolt | 2008. ápr. 03. 21:35 | Válasz | #125 | ||
Defektjavító szett: Link Szerintem kínai ez is, mint szinte minden. Valaki látta már ezt valahol boltban, piacon, stb?
| |||
|
© jasa | 2008. ápr. 04. 00:34 | Válasz | #126 | ||
Boltban nem láttam, de a Dinka hátsó gumiját ilyennel gyógyítgatták a szervízben. (1 lyuk 1 ezer, ebben meg talán 5 db tömítőkanóc van ?) Rövid távra, pár ezer km-re biztosan jó, de persze függ a lyuk méretétől is. Én spórolni akartam,folt hátán folt, aztán csak csere lett a vége, emlékeztek....?
| |||
|
© Zsolt | 2008. ápr. 06. 08:31 | Válasz | #127 | ||
A lényeg az, hogy szakműhelyben is ilyennel javítanak. Csak az drágább. Egy ilyen cucc, némi kézügyesség és gyakorlás után az út szélén is lehet véglegesre javítani. Mindezt úgy, hogy nem veszed le a kereket!!!
| |||
|
2008. ápr. 06. 09:33 | Válasz | #128 | |||
Valmit nem hoz a gépem? Kinek volt defektje, vagy gondja a gumival? Nekem hiányzik valamiért a 121 és 122-es bejegyzés.
| |||
|
2008. ápr. 06. 10:34 | Válasz | #129 | |||
Heeló Földi! Debrecenből 10'000ft előlegért 29'200ft-os áron tudsz szíjat (gyári) venni. Kell az ülés alatti kódszám. Az én ajánlatom, a GORDINI M3 http://www.gordinim3.hu/ Büdipest m3-as kivezető szakaszán van, az első felüljáróról jól tátszik. A Szerencs utcánál meg tudsz fordulni, Neked motorral v. kocsival kb. 40 perc. | |||
| |||
© Gellért | 2008. ápr. 06. 13:41 | Válasz | #130 |
Üdv mindenkinek! Az lenne a kérdésem, hogy a gyári yamaha majesty 250 (1998 kiadás) hátsó teleszkopját milyen tipuséval lehet helyesíteni, ugyanis a gyári retentő sokba kerül. |
© Zsolt | 2008. ápr. 06. 17:03 | Válasz | #131 | ||
Teleszkóp ügyben: Alkatrész=>>www.italmondo.hu és Alkatrészlink 2 Ez utóbbinál nem látok árat, egy e-mail-t dobjál feléjük. Amúgy egy sima ETZ hátsó telo pár ~ 30 ezer környékén mozog. | |||
|
2008. ápr. 06. 18:06 | Válasz | #132 | |||
Érdekes cicergő hangra lettem figyelmes lassú haladáskor,aztán nem hagyott nyugodni a dolog, hallásra a hátsó kerék nem hajtőmú felöli kerékcsapágy irányából hallatszott.levétel után igazam lett a csapágy porszáraz volt és eléggé fémesen siklott, kis zsirral megkenve visstaéve a zaj megszünt. Kérdésem,hogy ettöl függetlenül illik e a csapágyat cserélni mert már rossz vagy a zsirpótlás megoldást jelent a problémára?
| |||
|
© Zsolt | 2008. ápr. 06. 18:15 | Válasz | #133 | ||
Igen, a megoldás csak ideiglenes. Ki tudja, mennyire van berágódva. Amúgy meg van tán vagy 500 Ft!
| |||
|
2008. ápr. 06. 18:23 | Válasz | #134 | |||
Amuyg valami spec csapágy na már csal azért kérdezem mert hogy csapágy boltban kapható e vagy csak robogó kellékesnél?a számát hogy milyen csapágy való bele hol találom meg? vagy vegyem ki és mérjem meg? Ja meg lassan ujra kell olajat cserélni mert letelik a 3000 km megnéztem a olajszintet és kb 1- 1,2 decit után kellet öntenem az még az elfogadható normán belül van ? | |||
|
2008. ápr. 06. 18:25 | Válasz | #135 | |||
Ja és az olaj majdhogynem még arany szinű na jó sötét artany de nagyon messze van még a feketétól :)
| |||
|
© Zsolt | 2008. ápr. 06. 18:40 | Válasz | #136 | ||
A csapágyat kapd ki, nem tudom a számát. Normál csapágy, sima csapágyboltban lehet kapni, mindkét oldalról porzárós. Az olaj ok, ami volt benne, azt öntsd bele most is. Akkor lenne fekete, ha ásványi volna. Olajfogyasztás normális. | |||
|
2008. ápr. 06. 18:59 | Válasz | #137 | |||
Én is szereltem ma egy jót úgy unatkozósdiból.Kiváncsi voltam a légszűrőre, aztán ha már úgyis ott térdeltem tovább haladtam és levettem a vario fedelét. Nos a varió belül nagyon tiszta volt, a szij brutál erősnek és jó állapotúnak tűnt, megmértem, még 22 mm. Valami mitsuboshi ( nem elirás ) felirat volt rajta, re rühesedés, sem repedések nem láthatóak. A vario ház fedele alatt egy klassz profilgumi tömités van igy nem kell külön tömiteni. No meg megnéztem működés közben, hát nem semmi találmány. Egyszersmint egyszerű is. Ami jó játék volt az a gumiharang karbulátorra való visszahelyezése volt, valamint a bilincs meghúzása.Végül csak meg kellett vékonyan kennem a gumit egy lehelletnyi zsirral,hogy a helyére ugorjon. És ekkor jött a zűr, jól megnyomtam a motort hátulról ( semmi sex )erre leugrott a közép állványról. Hát mit ne mondjak meghűlt bennem a vér. A hátsó keréknél fogva tartottam térdelve egyensúlyozva és centiket araszoltam a felállásig közben mindenhol kapaszkodtam bele. Nem dőlt el ! Megúsztam. Nem részletezem miket mondtam közben. Zsolt a csapágy nem olcsó játék. Tavaly vettem egy kisméretű csapágyat ( talán 6203,vagy kisebbet )a lengyel 2000 volt as sks vagy mifene meg 3500 Ft. A lengyelt vettem meg, közben azon gondolkodtam de jó lenne az a jópár csapágy amit kölyökkorban szétvertünk vagy csapágyasban elhasználtunk.Mondjuk akkor még lehetett pár üzemből " szocializálni ". | |||
|
© Zsolt | 2008. ápr. 06. 19:58 | Válasz | #138 | ||
Az ár persze nagyban függ attól, hogy hol veszed. Én kicserélném, ha beáll egy meleg nyári napon, távol a garázstól (2-300km-re) és mondjuk vasárnap, akkor nincs mit tenni. Azért nem semmi, hogy megtartottad a motort, elég nehéz 170 kilót egyensúlyozni. | |||
|
2008. ápr. 06. 20:24 | Válasz | #139 | |||
Felléphetnél a cirkuszban is:) Télleg nem semmi lélekjelenlétre utal:)Ja és természetesen cserélem a csapágyat a Zsolt által felvázolt lehetséges eset elkerülése akár még 3500 ft is megér:)
| |||
|
2008. ápr. 06. 21:14 | Válasz | #140 | |||
Szerintem az volt a piszok mázlim, hogy egyenesben volt a kormány és nem lejtett a talaj.No meg alacsony a súlypont
| |||
|
2008. ápr. 06. 21:18 | Válasz | #141 | |||
Lackó! A csapágyszámnak rajta kellene lennie a peremén. Én nem egy alkalommal csináltam azt, hogy kellő óvatossággal kivettem a műanyag porvédőt, és teletömtem kézzel jó minőségű zsírral. Ezután szépen vissza a porvédő, és mehet. Mikor berakod Lackó, vigyázz, a golyósor meg ne nyomja a futófelületét. A legoptimálisabb megoldás, egy másik csapágyat ráhelyezni, és kalapács nyelével a helyére kocogtatni. Ne sajnáld rá a pénzt, irtó ciki tud lenni amit Zsolt leírt. Hát még ha menet közben adja meg magát! TopJoe! A légszűrőházat helyére tenni tényleg tényleg jó kis játék! Az meg hogy a variátorod rendben találtad, abszolút megnyugtató. Most meg, hogy a motor is függőlegesben van, már Te is megnyugodhatsz. Nekem tavaly volt egy olyan hülye húzásom, hogy jobbra szálltam, le a gépről (pedig az oktató elmondta, ilyet ne tegyek!). Mivel a sztendert sarokkal nyitottam ki (azóta csak kézzel nyúlok le) nem éreztem hogy nem koppant végálláson, és amikor leléptem jobbra, a motor szépen előreindult, majd balra dőlt. Ezért is festettem le. Csúnya lett szegény nagyon, az egész oldala meg lett csikargatva. Úgyhogy Te büszke lehetsz magadra, és tégy úgy, mint én, ékeld ki az elejét ha szerelsz! Kocsit is ha felemelem, teszek alá bakot, ne az emelő tartsa. A másik jó megoldás, megkötöm a megfelelő fékkart. No meg az is szerepet játszik, hogy nem vagy összeszakadva. B.hatnád Ta a súlypontot... | |||
|
2008. ápr. 06. 21:19 | Válasz | #142 | |||
Lackó! A csapágyszámnak rajta kellene lennie a peremén. Én nem egy alkalommal csináltam azt, hogy kellő óvatossággal kivettem a műanyag porvédőt, és teletömtem kézzel jó minőségű zsírral. Ezután szépen vissza a porvédő, és mehet. Mikor berakod Lackó, vigyázz, a golyósor meg ne nyomja a futófelületét. A legoptimálisabb megoldás, egy másik csapágyat ráhelyezni, és kalapács nyelével a helyére kocogtatni. Ne sajnáld rá a pénzt, irtó ciki tud lenni amit Zsolt leírt. Hát még ha menet közben adja meg magát! TopJoe! A légszűrőházat helyére tenni tényleg tényleg jó kis játék! Az meg hogy a variátorod rendben találtad, abszolút megnyugtató. Most meg, hogy a motor is függőlegesben van, már Te is megnyugodhatsz. Nekem tavaly volt egy olyan hülye húzásom, hogy jobbra szálltam, le a gépről (pedig az oktató elmondta, ilyet ne tegyek!). Mivel a sztendert sarokkal nyitottam ki (azóta csak kézzel nyúlok le) nem éreztem hogy nem koppant végálláson, és amikor leléptem jobbra, a motor szépen előreindult, majd balra dőlt. Ezért is festettem le. Csúnya lett szegény nagyon, az egész oldala meg lett csikargatva. Úgyhogy Te büszke lehetsz magadra, és tégy úgy, mint én, ékeld ki az elejét ha szerelsz! Kocsit is ha felemelem, teszek alá bakot, ne az emelő tartsa. A másik jó megoldás, megkötöm a megfelelő fékkart. No meg az is szerepet játszik, hogy nem vagy összeszakadva. B.hatnád Ta a súlypontot... | |||
|
2008. ápr. 06. 21:21 | Válasz | #143 | |||
Zsolt! Miért van az, hogy csak pár szavas beírásokat tudok elküldeni? A "webhely nem azonosítható"
| |||
|
© Zsolt | 2008. ápr. 06. 21:29 | Válasz | #145 | ||
A szerver nem frankó. Én mindegyik hozzászólásomat szövegszerkesztőben írom meg, majd a frissen megnyitott hozzászólás ablakba egyszerűen bemásolom és MEHET. Vasárnap és esténként lassú a rendszer. Ez van. Nekem már írt ki olyat, hogy nincs ilyen FÓRUM.
| |||
|
Laci2 | 2008. ápr. 07. 07:33 | Válasz | #146 |
Egy olyan kérdés,hogy cserélni akarom az áttételben az olajat,nem tudom melyik jobb.Én a Motul Scootergear 80W 90 1,5dl csomagolásban van.-én erre gondoltam.Gondolom a mégyüteműhöz is ez kell.
|
2008. ápr. 07. 09:48 | Válasz | #147 | |||
Gyári adat a 10W30-as hajtóműolaj, ezt tedd bele, ha minden rendben van a géppel (márpedig ránézésre is nagyon szép motor). Ha már régebben nálad van, akkor ismered annyira hogy van-e morgás, vagy rágás a hajtóműben. Ha nincs, tedd a gyár álltal ajánlottat. A dokutárban is megtalálod az idevágó adatokat, érdemes nézelődni benne!
| |||
| |||
2008. ápr. 07. 09:50 | Válasz | #148 | |||
Bocsi! Motorolajat írtam!!! A hajtómű stimmel!
| |||
| |||
© jasa | 2008. ápr. 07. 11:17 | Válasz | #149 | ||
A 80w90-es való hátra a hajtóműbe, nyugodtan teheted bele.
| |||
| |||
© jasa | 2008. ápr. 07. 11:21 | Válasz | #150 | ||
A "Mitsuboshi" japán gyári beszállító, elsőrangú márka, a Burgmanban is az van "gyárilag". Horror ára van, de ha vigyázol rá sóóóóóóóóóóóókáig jó lesz !
| |||
| |||
© jasa | 2008. ápr. 07. 11:41 | Válasz | #151 | ||
Ja igen: gratulálok "erőművész Úr", tisztacsere volt-e utána ? Egyébként a témához illik: pénteken megjött a gyári rögzítőfék bowden, újból szétkaptam a gépet, beraktam :OKÉ !!! (Sokba került, de a környéken rengeteg a lejtő és nem akarom hogy eldőljön a vas... szerelés közben meg kell a kiékelés, mint ahogy Tamás is írta.)Ha már szétkaptam, felszereltem rá a "BBB" kerékpárórát is. Nekem már a Dinkánál is bevált: jól látható nagy méretű kijelző, pontos sebességmérés, napi számláló, menetidő, összes menetidő, átlagsebesség, óra, stb... és van egy SCAN funkció is ami automatikusan lépteti az egyes funkciókat, nem kell pl. menet közben kesztyűs kézzel nyomogatni. Ha esetleg érdekel valakit, tudok képet küldeni a jeladó illetve az óra elhelyezéséről. | |||
| |||
2008. ápr. 07. 11:43 | Válasz | #152 | |||
jasa van egy 250-es burgihoz való szerelési manualom. ha érdekel elküldöm emailben.AN250-es 1998-2002-ig. 138 oldalas.
| |||
| |||
2008. ápr. 07. 11:47 | Válasz | #153 | |||
csak kicsiben írom, de betojni sem volt időm, meg a zabszem sem ment volna fel sem ki.Szerintem az volt a mázlim, hogy egyenesben állt a kormány és nem lejtett a talaj. A lehuppanás meg lassitott film szerűen ment, a többi meg gyorsan.
| |||
| |||
Laci2 | 2008. ápr. 07. 12:04 | Válasz | #154 |
Az a Mitsuboshi milyen,arról még az életben nem hallottam.
|
Laci2 | 2008. ápr. 07. 12:05 | Válasz | #155 |
Tamás!-ezt most valahogy nem értem:Motorolajat írtam!!! A hajtómű stimmel.
|
© jasa | 2008. ápr. 07. 12:34 | Válasz | #156 | ||
Tisztázzuk: 1. a mitsuboshi, mint írtam egy japán márkanév (google-ba beírva láthatod) és pl. hajtószíjakat gyárt. 2. Nem vagyok Tamás "fogadatlan prókátora" de: "....Gyári adat a 10W30-as hajtóműolaj, ezt tedd bele,....." lásd 147 hsz. Nos a 10w30 inkább motorolaj, a 80w90 pedig hajtómúolaj, véletlen elírás lehetett. Így már rendben, Laci? | |||
| |||
2008. ápr. 07. 12:48 | Válasz | #157 | |||
Ja ja! Hajtóműre gondolván, bevéstem a motorolajat. Jasa jól látja a helyzetet...
| |||
|
© jasa | 2008. ápr. 07. 12:54 | Válasz | #158 | ||
IGEN, és KÖSZÖNÖM előre is.
| |||
| |||
Laci2 | 2008. ápr. 07. 12:58 | Válasz | #159 |
Így már redben van.Köszi!
|
2008. ápr. 08. 22:31 | Válasz | #160 | |||
e.mail elment!
| |||
| |||
2008. ápr. 11. 09:35 | Válasz | #161 | |||
Srácok! A pleximről (mivel le is volt töredezve) leszedtem a polírozás miatt a peremvédő gumicsík(darabokat). Segítsetek, mivel lehetne pótolni, mert így nagyon kopasz szegényke.
| |||
|
2008. ápr. 11. 12:58 | Válasz | #162 | |||
csak egy ötlet: elmész egy villanyász boltba, veszel valami fekete szinű megfelelő vastagságú kábelt és pengével hosszában elvágod, majd felteszed a plexi szélére. Vagy autósboltban valamilyen peremezett gumi csikot keresel. Hirtelen nincs jobb ötlet. | |||
| |||
2008. ápr. 11. 13:07 | Válasz | #163 | |||
Autósboltosok csak néznek. Mosógépeseknek van hasonló profilgumijuk, de az meg túl kemény, nem veszi fel a sarkain az ívet, meg a plexi is elég vastag bele. A vezetékre gondoltam, de azok meg álltalában öntöttek, és nem lehet kihúzni a belső kábelt, hanem le kellene fejteni. A sarkokon az is merev sajnos. Lehet hogy gyári lesz belőle?
| |||
| |||
madaraszbela | 2008. ápr. 15. 11:48 | Válasz | #164 |
Sziasztok! Valami folydogál a légszűrőmből. Ez csak valami páralecsapódás, vagy valami nagyobb probléma lehet? olyan vizes olajos valami.Nálatok is van hasonló? Üdv. MB |
© Zsolt | 2008. ápr. 15. 11:57 | Válasz | #165 | ||
Tamás: bontóban nézd meg, újonnan is 18 euro. Madaraszbela: természetes jelenség, indításnál néha visszapüfög a légszűrőbe a motor. Nekem is látni időnként, egy légszűrőház takarítás + szivacs átmosás nem ártana. | |||
|
© jasa | 2008. ápr. 15. 13:47 | Válasz | #166 | ||
Nekem is pontosan ugyanez van a burginál: a légszűrűház (közvetlen az ülés alatt van)aljából vezet le egy gumicső a középsztenderd mellé és minden reggel egy csöpp fogad (olyan olajos-vizes mint ahogy Béla mondja) Már aggódtam hogy mi a gond. A gyári szivacs légszűrőt mindjárt vételkor kitisztítottam és kapott egy kis olajat + kinyomogatást. Ahogy írtad , valószínűleg ez a szivacsban lévő olaj csöpög le apránként alulra. Van a szivacsot tartalmazó doboz és a karbi között mégegy doboz. Azt nem néztem meg belülről, a robbantott ábra szerint üres. Azért utánanézek milyen, köszi a tippet !
| |||
| |||
2008. ápr. 17. 21:09 | Válasz | #167 | |||
Jasa! Ajámlottad egy fenti beírásodban, hogy ha kéri valaki, elküldöd a kerós km számlálód felszerelését, meg miegymás.. Légyszi légyszi légyszi... | |||
|
© jasa | 2008. ápr. 18. 09:15 | Válasz | #168 | ||
Igen valóban, csak előbb le kell fényképezni. Igyekszem a hétvégén elküldeni, de elég sűrű a menetrend, mert holnap bringatúrára megyek ( lásd: balatonkor.hu) Hétfő hajnalban meg indulunk Düsseldorfba 1 hétre, meglátogatjuk a fiamat, fél évre kontroller gyakornok a Henkelnél Most elviekben néhány dolog: - ez egy BBB kerékpárcomputer 11 funkciós, vezetékes (vezetéknélkülit motorra nem célszerű) - nekem fúrni kellett az alu felnit a jeladó mágnes rögzítésére, közel az agyhoz találtam rejtett helyet, nem nagyon látszik - a jelfogadót a teleszkópszárra rögzítettem, műanyag bandázzsal, hasonlóképpen a vezetéket több ponton - a vezeték alig látható, igyekeztem a burkolat alatt vinni - a kijelzőt a kormányszarv közepére, a "völgybe" rögzítettem, rejtett csavazozással, a műanyag elemet itt is fúrni kellett. - beállítod a kerékkerület hosszát (le kell mérni) és halál pontosan mér (tesztelve az útmenti sebességellenőrökkel ) nekem praktikus, bevált. | |||
| |||
2008. ápr. 18. 22:32 | Válasz | #169 | |||
Vezeték nélkülit vettem egyszer, többet sem fogok, mert ha megcsörren a mobiltelefonom, máris 99-et mér. Szétnézek kerós boltban, mert izgatja a fantáziámat a dolog. Nem rázza a jeladó mágnese a kormányt, v. ellensúlyoztad?
| |||
|
2008. ápr. 30. 22:29 | Válasz | #170 | |||
Napok óta egyre nehezebben indult a mocim, és benzinszag is terjengett a garázsban. Betudtam a rotikapa jelenlétének (már a benzinszagot) de ma már pont annyitr kellett köszörülnöm, mintha az üzemanyagellátórendszer teljesen üres lett volna. Valahol elengedett egy benzincső (jobb esetben) mert délután mentem egy kis kört és utánna benzintócsát találtam a motor alatt középen. Kíváncsi vagyok mi lesz az ok!
| |||
|
© Zsolt | 2008. máj. 01. 16:45 | Válasz | #171 | ||
Szerintem az AC pumpa környékén, vagy a karburátornál lesz a gond. Én sem értem még az indítómotor gondom végére, most hétvégén fogom szétbontani és meglátjuk mi a helyzet. | |||
|
end | 2008. máj. 01. 19:26 | Válasz | #172 |
Van valakinek valami ötlete a hiba orvoslására.Pár napja huzamosabb tempó után ledadog kigyorsításnál, nehezen veszi fel a fordulatot.Már végig probáltam mindent de a hiba marad. Hab a tortán mostmár be sem tudom inditani, ráteszem a gyujtást de semmi.Nincs áram a müszerfalon, semmi nem müködik.... biztósíték aksi jó. Valami jó ötlet ha van valakinek előre is köszönöm.További jó gurulást a hosszúhétvége hátralévő napjain.
|
© Zsolt | 2008. máj. 01. 19:57 | Válasz | #173 | ||
Nehéz menet lesz… Kezdjük a legegyszerűbbel: kontakthiba, csatlakozó lazulás. A Maja Biblia 209. oldalán találod azokat az elektromos lomokat, amik a gépben vannak. Szereld ki az alsó-középső szerszámboxot, valamint kapd le a szélvédőt. Gyújtást add rá. Szépen tapogasd végig és mozgasd meg a vezetékeket, csatlakozókat lépésről-lépésre. Egy ember folyamatosan figyelje a műszerfalat. Ha a műszerfal hirtelen életre kell, akkor a célegyenesben vagy. Ha mégse akkor írj, folytatjuk. | |||
|
end | 2008. máj. 01. 20:29 | Válasz | #174 |
Köszönöm... de már mindent végigcsináltam. Egy ötletem van csak de nem tudom megoldani, nálam ha oldal sztenderen van a motor nincs áram, arra gondoltam, hogy az ottani kapcsoló romlott el és úgy érzékeli mintha... Már kiiktattam, rövidre zártam mindent (gondolom én)de nem ismerem a müködési elvét, igy csak tapogatozom.Sajana több ötletem nincs.... |
© Zsolt | 2008. máj. 01. 20:39 | Válasz | #175 | ||
Az oldalsztender kihajtott állapotban nem blokkolja a műszerfalat, csak a gyújtást veszi el. No jó, gondolkozom tovább...
| |||
|
2008. máj. 01. 22:08 | Válasz | #176 | |||
Nem szeretnék beleavatkozni villamossági dolgokba, mert a minap is hülyeséget írtam a generátorról, csak elmesélném a saját élményemet. Nem említettem, mert szégyelltem a trehányságomat, de most ezzel hátha segítek valamit. A hibaleírás nálam is stimmelt, de rögtön megtudtam oldani a problémát. Nekem durrogott menet közben, meg persze elment az erő. Utánna meg nem indult, majd ha bekapott, alapjáraton ment, de a fordulatot csak durrogva vette. Nekiláttam tolni, de csak kísérletezgettem, és láss csodát beindult, húzott mint állllat. Vérszemet kaptam, és leállítottam, erre nem indult. Se kép, se hang, vaksi műszerfal. Nyomogattam mindent, de semmi nem ment. Berágtam, és joblábbal dühömben dobbantottam a taposógumin miközben húztam a féket és nyomtam az indítót, mire beindult. Ebben a pillanatban jött a szikra, hogy az akksi fölött toporzékolok, és biztos kontaktos. A hiba oka az volt, (aki emlékszik a sztorira tudja hogy kidurrantottam az akksimat) hogy én nem kapcsos, hanem fasstonsarus riasztóba való akksit tettem bele, óccsóé. Lecsúszott a saru, és hol volt kontakt, hol meg nem. Visszaoperáltam, azóta semmi gond (az üzemanyagfolyástól eltekintve). Azt furcsálom nagyon, hogy nem azzal kezdődött nekem sem a probléma hogy nem indult, hanem fordulaton voltak gondok, és kigyorsításkor. Mindez napokig eltartott, és nem tudtamn rájönni a probléma okára, míg meg nem állt. Ötletem : Mi lenne ha a főkábeleket behelyettesítenéd egy másik párhuzamos kábelpárral, amivel kizárhatnád az esetleges vezetékszakadás lehetőségét. Hátha csak ennyi...? Valahol kábelszakadásod van esetleg, és amikor volt kontakt ment, aztán akadozott, majd teljesen megatda magát. | |||
|
© Zsolt | 2008. máj. 01. 22:39 | Válasz | #177 | ||
Végül is ezt ki lehet egyszerűen mérni, a műszerfal alatt van egy a többitől eltérő vastagságú piros vezeték (ez lehet a gerinc), erre kellene rámérni. (én a riasztót ide kötöttem)
| |||
|
end | 2008. máj. 02. 15:29 | Válasz | #178 |
A "tamas"-nak lett igaza! A bitósíték és a gyújtáskapcsoló közözz tünt el az áram, behuztam egy új kábelt és pöccenésre indult.Azt nem tudom, hogy a rángatás ezzel volt e összefüggésben mert kiprobálni sajnos nincs idöm./azért reménykedem/ Nekem nem durrogott csak egyszerüen nem vette a fordulatot, csak melegen és huzamosabb nagyobb tempó után, mint mikor a karbiból elfogy a benzin, v.gyertyapipa, v. trafó.A karbi jó a többin kellene végimenni....Köszönöm a segítséget, további szép gurulást!!!
|
2008. máj. 02. 23:01 | Válasz | #179 | |||
Ez a vak tyúk is talál szemet efektus. A durrogásom meg összefügghet azzal, hogy én cseréltem karbit a membrán miatt, és ez nem lett beszabályozva csak rátettem. Örülök hogy működik.
| |||
|
© Zsolt | 2008. máj. 03. 12:41 | Válasz | #180 | ||
És nekem miért nem lett igazam? "Kezdjük a legegyszerűbbel: kontakthiba, csatlakozó lazulás. " | |||
|
2008. máj. 03. 21:45 | Válasz | #181 | |||
Igen, megint Te fogtad meg az "Isten lábát", csak az a különbség hogy én (a trehányságomnak köszönhetően) a pontos hibát írtam le. Gyakorlatilag én csináltam magamnak egy műhibát, amit sikerült megoldanom. Erre is van egy jó mondat: -Fasza gyerek aki a vállam veregeti!- vagyis end is kellő trehánysággal van megáldva a problémakeresést illetően. Ez van. Önindítóügyben is lehet hogy megoldottad a problémát, hiszen a kontakthiba is eredményezthet ilyen jelenségeket. Más. Benzinfolyásom. Képzeld el, nem a benzinszivattyúm adta meg magát, és nem is a csövek. Levettem a tankot, majd letettem a motor alá, és a szívótorokról jövő vákumcsövet visszatettem a helyére és indította. Az úszóházban levő üzemanyaggal simán járt 2 percet alapjáraton, és a szivattyúnál semmi nem eresztett. Húzgáltam a gázt miközben balkézzel befogtam a szivattyú kifolyócsövét, és akkor láttam, hogy magából a karbiból folyik a benzin rá a henger tövére. Valahol a porlasztó a jobb oldalán ereszt. Levettem a karbit, és az eredetire rátettem az "új" membránt és szivatót, és itt elfogyott a nap. Vasárnap ébredés után összerakom, és megjelentem mi történt. Sajnálom ezt a kerbit, mert ennek a vizcsövei átjárhatóak, az én eredetimnek meg sajnos nem. Hiába fújkálom és furkálom (az 1,5-ös fúró simán belemegy) nem jut át a levegő. Pedig a fúrószárat ahogy beledugom a nyillásokba, a vízcső furataiban össze kéne hogy érjenek. Még megpróbálom átpucolni. Jó lenne ha átjárhatóak lennének. | |||
| |||
© Zsolt | 2008. máj. 04. 08:46 | Válasz | #182 | ||
A karburátor csésze tömítése nem megfelelő? A karbiból akkor is kifolyik a benzin, ha nagyon magas a benzinszint, vagy túltelítődik a csésze. (úszó-zárószelep probléma) Á, nem fogtam én meg semmit. Örülök, hogy egyre többen vagyunk tapasztalatokkal megáldva, így tudunk segíteni a többieknek. | |||
|
2008. máj. 04. 10:43 | Válasz | #183 | |||
A tömítés nézett ki furcsán. Ha a benzinszintem szállt volna el, akkor a túlfolyón távozik a felesleg a megfelelő gumicsövön át, ill. a motorba jut be. Nem ez történt, a henger és a blokk illesztésénél van egy mélyedés, ott állt meg a nafta, és amikor megtelt, onnan folyt le, meg amikor oldalsztenderre tettem a motort, a blokk oldalán. Látszik is a folyásnyom. Remélem az eredeti karbival nem lesz gondom.Ki van takarítva, bár nem igazán volt benne se szemét, se üledék. Jó kis szűró van a szivattyún. Ennek a cseréjét nem írja a Bibliánk valahol? Vagy ez örökös amíg be nem dugul? Az enyém tuti, mert amkikor elengedtem a befogott csonkot, lőtt vagy 60 cm-re, de folyamatosan! Hát a tapasztalatok meg szépen jönnek, csak velem az a baj, ha nem írom le őket, hajlamos vagyok elfelejteni. Lehet szenilisedek...? | |||
|
end | 2008. máj. 04. 17:38 | Válasz | #184 |
Zsolt természetesen Neked is igazad van, de ezt úgy gondoltam,hogy nem kell külön kiemelni.Most pótolom mulasztásomat:Neked is Köszönöm! Azért nem minden kerek, most van áram, pöcre indul, megszünt a ledadogás, de elment a töltés. Nyanvat 0,1 voltot sem tölt max. fordulaton. Biztosan az én hozzáállásommal van a baj, mert én csak motorozni szeretnék és nem a motorszerelő szakmát Á-Z-ig megtenulni./a hasznát motor elönye ???/ úgy,hogy megprobálom a következő problémát is megoldani, hátha án birom tovább.
|
2008. máj. 04. 18:31 | Válasz | #185 | |||
Nem szabad feladni! Mindenikünknek voltak komoly problémái is, és én is úgy érzem nem értem még a végére. De nem baj, emberek csinálák (még ha oly kicsik is) tehát mi is meg tudjuk találni a problémákat, és meg is oldjuk őket! Töltésügyben tényleg Zsolt lesz aki tud segíteni, bár az esetek nagytöbbségében is Ő húz ki minket a szarból. | |||
|
© Zsolt | 2008. máj. 04. 19:05 | Válasz | #186 | ||
Azért ez nem igaz fiúk! A Maja Biblia 210. oldalán van a a gép kapcsolási rajza. 1. generátor, 2. fesz szabályzó. Multiméterrel meg kellene nézni, hogy a fesz. szabályzó kapcsain van-e mérhető töltő áram. (piros vezeték) Majd ezután megnézni, hogy a piros vezeték kontaktba van-e az 5. biztosítékon keresztül a 4. akkumulátorral. Méréskor vigyázz a véletlen testelésre, lehet kárt csinálni rendesen. A biztosíték az akku előtt van, az indítómotor relé oldalán.(5.Main fuse-bizti, 6. Starter relay-relé) | |||
|
© jasa | 2008. máj. 04. 21:48 | Válasz | #187 | ||
Kicsit aggódom: megy a gép símán (igaz mostanában kevesebbet használtam) hol lesz ennek a böjtje... Azt azért tapasztaltam hogy csipegeni az olajat, 6-800 km alatt lefogy a nivópálca aljáig (kb 2 dl) Még a német út előtt a szerelő rádumált, tegyek a Ventóba Metabondot (olajadalék - méregdrága) egy kicsit kapott belőle a burgi is, kíváncsi vagyok lesz-e hatása ?
| |||
|
2008. máj. 04. 22:08 | Válasz | #189 | |||
Az én motorom is fogyaszt olajat, 3'000km alatt kb 6 6,5dl. Több szerelő is azt állítja, ez normális ennyi km esetén. Remélem. Most a 20W50-es van benne. A METABOND egyébbként biztos hogy jó, van egy autóversenyző barátom, Ő is elismeréssel szól róla. Olajat meg hozzál magaddal, nálam is szokott lenni ha kimegyek a hegyek közé. Lassan felszerelem magam, mint Zsolt. Kis műhelymotor, saját magam mentése céljából... | |||
|
© Zsolt | 2008. máj. 05. 07:26 | Válasz | #190 | ||
Nekem a Metabondról nincs tapasztalatom, de biztos, hogy úgy fejti ki rendesen a hatását, ha egy teljes olajcsereciklust a motorban van. A következő olajcserénél próbálkozzál márka váltással, a típus maradjon ugyanaz.
| |||
|
2008. máj. 05. 08:39 | Válasz | #191 | |||
Megnézegettem a karbit közelről, mert nem hagyott nyugodni a dolog, hiszen az úszóházból az utolsó csepp benya is eltűnt, nem győztem köszörülni. Hát a gyorsítószelep alján adta meg magát valahol a tömítás, és ott ürült ki teljesen. Az olajadalékokról meg annyit, hogy a fémet csak fémmel lehet pótolni, bárki bármit mond! Vagyis, ezek akkor fejtik ki jótékonyan a hatásukat, ha jó állapotú a motor, és kopások még nincsennek. A bratyóm vett anno egy 206-os pezsót, nagyon tuti állapontban, valami 40'000km-el. SLICK-50 volt akkor a menő, a szervizben is ajánlották neki, tett is bele. Ez teflonbevonatot képez a fémfelületeken, csökkentve a súrlódást. Igaz, valamivel kisebb lett a motorfék, de a futása sokkal kiegyensúlyozottabbá vált. 140'000 körül adta el, a srác aki megvette, azt mondja nem tudja agyonütni a motort. Betartja a rendszeres olajcsereciklust, de se nem fogyasztja az olajat, se nem kokszosodik. Tehát alapfeltétel a jó állapotú motor is! Azok állítólag az igaziak, amik beépülnek a forgó-kopó alkatrészekre(-be). A METABOND nem ilyen, olajcsere esetén kiűrül, de érdemes pótolni egy új felöntéssel, ha bevállt. Jó teszt lesz az egri kirándulás. Az is hozzátartozik, hogy csk "kezelt" olajat szabad utánnaönteni, tehát abban se ártana ha lenne adalék. Jól belemásztam a zsebede nem Jasa? | |||
|
© Zsolt | 2008. máj. 06. 16:41 | Válasz | #192 | ||
Ma tettem egy érdekes felfedezést. A majáknál eddig azt hittük, hogy a vízhőfokmérő azért van folyamatosan mozdulatlanul, mert levegős a karbi környéke. Hát nem! Az indítómotor gondom miatt rendesen szétkaptam én is a gépet és mivel villamos jellegű gondom volt, átnéztem a vezetékeket és a csatlakozókat máshol is. Szóval a hőmérő gomba a blokk felső részén van az akku felöli oldalon. Kicsit megmozgattam a csatlakozót és végül is rajta volt, jelegénél fogva kicsit forgott is. Tanakodtam, mi van ha a nagy felületi ellenállás és a kis óhmos mérési tartomány miatt nem mér a műszer. Felcsiszoltam ezért a csatlakozó felületeket + kontakt spray és jól összenyomtam a villát, hogy ne forogjon, ne mozogjon. És láss csodát, jó lett! Most mér frankón a hőmérő.
| |||
|
© Tutula | 2008. máj. 08. 15:22 | Válasz | #193 |
Kedves Xs! Tutkó a géped !Az enyém is ez a modell,éjjel mentem vele,és a tompított fényszórón kellene állítanom ,mert közelre szór egy kicsit.Nem nagyon mozdul az elején a panel,amit le kellene szednem,esetleg tudnál segíteni,oldalrol feszítsek alá vagy mit csináljak?Hiába húzom magam felé amit ír a kezelési könyv ,ami amúgy nagyon tetszik A két csavart ami rögzíti,kiszedtem természetesen.Természetesen mindenkitől elfogadok segítséget
|
2008. máj. 08. 22:25 | Válasz | #194 | |||
Vízhőfokmérő : Ne tudd meg Zsolt, amikor olvastam amit írtál, a hajam majd kitéptem. Pont aznap du. állítottam be az ülésemet, előző nap tettem fel a karbit. Az ülés olyan jól sikerült, hogy ma alámentem a mocinak aknából, de sajnos nem tudom megfelelő módon elérni az érintett szondát. Úgyhogy jól csukódó ülés ide-(vagy)oda, leszedem és kipucolom, mert nagyon izgat a dolog. Tutula, a mi gépeinken simán lehet állítani a fényszórót, ha alányúlsz előlről a lámpatestnek mind horizontálisan, mind vertikálisan. (a szerelési segégletekben van fénykép a mi lámpánkról, az első idom felrakásánál) Azért nem értem a leszerelendő alkatrészt, mert ha felveszel egy utast, eleve állítani kell a tompin. No ugye ez szerelgetve érdekes. Szóval elgondolkodtat a dolog, de nincs más ötletem, mint a tapis alsómajomfogás. Vagy esetleg két utas esetén a hátsó teleszkóp keménységén állítva lehet kiküszöbölni a magasan hordó tompítottfényt? Nem tudom... A magad felé húzandó panellről meg annyit, én azt tapasztaltam a magam gépén, hogy a megfelelő szögből érkező erőhatásoknak nagyon könnyen engednek az idomok. Ha rosszul nyomorgatom, szenvedés. Légy óvatos, de határozott. Tudom hülyén hangzik, de nem tudom máshogy megfogalmazni. Ez a nesze semmi fogd meg jól jótanács. | |||
|
© XS | 2008. máj. 09. 12:08 | Válasz | #195 |
Hétvégén megnézem. Még nem kellett állítanom rajta.
| |
© XS | 2008. máj. 09. 12:09 | Válasz | #196 |
Hétvégén megnézem. Még nem kellett állítanom, ezért nem tudom.
|
© XS | 2008. máj. 09. 12:10 | Válasz | #197 |
A manóba, bocsánat, az előbb nem látszott semmi, ezért beírtam újra. Kár volt.
|
© Tutula | 2008. máj. 09. 13:25 | Válasz | #198 |
Szia,Neked ,ha jól látom az egylámpás motorod van,nagyon szép állapotú,látszik van gazdája,aki szereti.Az enyém dupla lámpás,és a lámpabúra felett van egy idom melyet 2 csavar tart,ezen van egy kerek Yamaha embléma,nos ezt kellene valahogy leszednem ,mert az én értelmezésem szerint emögött vannak valami állítócsavarok.A gépkönyv is ezt mutatja.Csak nem akarom összetörni meg feszegetni.A rugóállításon én is gondolkodtam.
| |
© Tutula | 2008. máj. 09. 13:26 | Válasz | #199 |
Köszi
| |
2008. máj. 09. 20:40 | Válasz | #200 | |||
Most már kíváncsi vagyok a megoldásra, mert (ha jó manualt nyitottam meg: Yp-250 SMsuppl 2000) az 50. oldalon látható a felső képen a vertikális, az alsó képen a horizontális állítócsavarok helyzete. Ezek arra utalnak (számomra) hogy alulró felnyúlva a sárvédő fölött lehet tekergetni a csvarokat igény szerint. Szóval érdekel a dolog! A felső idomot szerintem az izzók cseréjéhez kell csak leszerelni... | |||
|
2008. máj. 09. 21:16 | Válasz | #201 | |||
Tutula! a két csavart kiszeded és a fedelet le kell pattintani. A fedélen van 2-4 kis műanyag fülecs ami illeszkedik a kasztnihoz. Ha a csavarokat kivetted már csak ezek fogják.Én sem birtam elsőre levenni, másodjára bátrabb voltam és egyből lejött. Nem törik el. ( remélem)
| |||
| |||
2008. máj. 09. 21:58 | Válasz | #202 | |||
És az állítócsavarokat csak onnan lehet elérni, vagy lentről is?
| |||
|
2008. máj. 09. 22:01 | Válasz | #203 | |||
Joe! És az állítócsavarokat csk felülről lehet megfogni? Alulról nem?
| |||
|
2008. máj. 09. 22:06 | Válasz | #204 | |||
Ezt nem tudom. Én az állitócsavarokat nem babráltam mert jól világit a lámpa, csak a riasztót kötöttem be és helyeztem el,ezért vettem le a fedelet.
| |||
| |||
|
|
|