Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Yamaha T-MAX 500
Yamaha T-MAX 500

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


tamas2013. máj. 16. 16:56 | Válasz | #201 
19 óra után hívj fel. Melózok, nincs időm mobilon bepötyögni...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © suszitibi2013. máj. 17. 09:12 | Válasz | #202 
Na kipróbáltam. Sajnos még mindig szitál. Úgy 40-től kezdi. 90-100 körül már nem olyan veszélyes, 50-60 körül nagyon.
Megcsináltam a karburátor szinkront. Nem sokat tévedtem, alig kellett módosítani. Jó dolog ez a benzincsöves olajos mérő.

Feco2013. máj. 17. 09:17 | Válasz | #203 
Ha leveszed az összes dobozt elmúlik a szitálás.
Motor után,első a család legyen!

 © satyapapa2013. máj. 17. 10:52 | Válasz | #204 
Az elsö sárvédöbe, sok levegö kerül menetközben,,ez is okozhat szitálást, cirkulálás miatt
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2013. máj. 17. 11:45 | Válasz | #205 
Tegnap este elmondtan telefonon Tibinek a tapasztalataimat. Ez már ugyan gumi és futómű topic, nem szeretnék ismét kikapni, de ha konkrétan T-MAX probléma, maradjunk itt.
Szóval nekem a 250-essel volt szitálási probléma. Sem a doboz, sem a csomag, sem az utas, sem a sárvédő alakja, sem út minősége nem befolyásolt semmit. Mikor vettem a motort, nem szitált. Tettem rá egy új abroncsot (Continental) onnan szitált. Tettem rá hosszas próbálkozások után (el lehet olvasni, ezzel indult a gumi és futómű topic...) egy Michelin Pilot Sport abroncsot és láss csodát, mintha kicserélték volna... Németh Zsolti elsőre ezt mondta és ki is tartott mellette, de én kis makacs végigküzdöttem a szezont...
Tavalyi év: Vettem a fehér T-MAXot. Volt rajta egy kopott első gumi, mit tudom én már milyen. De nem szitált vele, ellenben kissé bizonytalan volt a kanyarban. Valahogy nem feküdt rá a kanyarívre. Arra vettem egy Bridgestone HOOP-os gumit SomTomi ajánlására, azzal mintha sínen menne a motor.
Idei év: Vettem a jelenlegi motoromat, volt rajta egy elismert márka, Heidenau. Szerintem valahol, valamin hátul lehetett, mert a hajtott kerékre utaló jellegzetes kagylós (lengéscsillapítási hibákból adódó) kopás volt rajta. Betyárosan szitált vele a motor. Kapott egy fentebb említett HOPP-os gumit és tökéletes!

Szóval én elsőhelyre biz az abroncsot teszem, hiába Michelin, hiába új. Ajánlottam Tibinek hogy jöjjön el, kicseréljük az én első kerekemre az övét és meglátjuk. Ha a sárvédő, doboz beleszólna, akkor minden T-MAX szitálna. Tomié, Viktoré, az enyém.
Szitált is az enyém, xar gumival...
Szóval gumi...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © suszitibi2013. máj. 17. 14:35 | Válasz | #206 
Valamikor, ha lesz időm, talán a következő két héten belül, megpróbálok eljutni hozzád.
Megvettem az ülést, teljesen hibátlan, mondhatom, új. Sajnos a vario nem volt jobb állapotú, mint az enyém, így kihagytam. A csap jó volt, de a srác mondta, kedden bontanak egy újabb Tmaxot, szerdán hívjam ez ügyben. Azt mondta, talán 20 ezer van benne, mikor is összetörték. Igaz ez az újabb fajta, de komplett jó lesz az enyémhez. Az ülésnek örülök, mert sokkal kényelmesebb így hátul, meg finomabban záródik. A régi már javított volt. Kérdeztem a szitálást, azt mondta, ha nem gumi, akkor lehet kormánycsapágy, vagy teleszkópszár ferdeség. Mikor szimeringeztem, nem láttam rajta hibát, pedig párszor körbetekertem a hüvelyben. Addig nem is kísérletezem, amíg meg nem ejtettük a kerékcserét. Azt mondja a srác, ismeri a motorom előző tulaját, mert utána vett tőle egy 2003-as Tmaxot. Mondta, hogy rengeteget költöttek erre, mert nem volt jó a karburátor. Állítólag a Yamaha szervízben sem tudták megcsinálni. Mondta, hogy cseréltek benne membránt is, ezért is vannak jó állapotban. Csak azt a 40Ft-os gumigyűrűt nem tudták kicserélni, meg arra sem voltak képesek, hogy a szívató patronokat, egyformán beállítsák. Most szuper az üzemanyagellátás, nem megy állandóan a szivattyú. Ajánlott egy újabb, injektoros motort, amit megfektettek. Elmondta miket cseréltek rajta, teljesen kijavított, festett állapotban árulja, 800-ért. Szép lenne, de erre annyit költöttem, hogy a felét sem kapnám vissza, meg azt is forgalomba helyezni stb... Egy csomó költség lenne, aztán ki tudja, még mit kellene rá venni, amit nem látni elsőre. Ha meg ennyit költenék rá, akkor inkább az újabb típust választanám, vagy egy 400-as Maját, a legújabb formából.
A többieknek: gyári a sárvédő, a doboz nélkül is szitál, csak hátsó doboz van rajta.
Köszi mindenkinek, kiderül a kerékcsere után.
Tamás, Miklósra nem jössz 25-én? Mert akár a melóhelyemen is kicserélhetnénk, vannak szerszámok.

tamas2013. máj. 17. 14:45 | Válasz | #207 
Nem bizony, kőmíveskedek...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © suszitibi2013. máj. 17. 15:48 | Válasz | #208 
Neked melyik lenne jobb, hétvége, vagy hétköznap? Mert elvinném feleségem is, kicsit kiránduljon. Ha már ott vagyunk, megnéznénk a várat is.

tamas2013. máj. 17. 16:35 | Válasz | #209 
Mix!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2013. máj. 17. 17:10 | Válasz | #210 
Mikor nekem Majestim volt, levettem a hátsó dobozt és elmúlt a szitálás.
Motor után,első a család legyen!

 © suszitibi2013. máj. 23. 19:05 | Válasz | #211 
Sziasztok
Leírom a mai napon szerzett tapasztalatokat. Több dolog elhangzott a szitálással kapcsolatban. A motorom, 30-80 között eléggé szitált, mintha rángatnám a kormányt, jobbra balra. Persze, csak ha elengedtem a kormányt. Ma szétszedtem és leellenőriztem a teleszkópokat. Érdekes, hogy a szimering cserénél nem vettem észre, de sajnos, picit görbék. Nem sok, 2-3mm. Elkezdtem csavargatni, jelölgettem, beállítottam, hogy mindkettő "jól" álljon. Levettem a dobozt, a plexit pedig nem tettem föl, úgy is kíváncsi voltam, milyen a sportplexi. Érdekes dolog történt, ugyanis a szitálás megszűnt. Kipróbáltam 20-tól 100-ig, de semmi. Közben rájöttem, hogy van itthon egy tartalék plexi és kiderült, hogy hosszabb, mint ami rajta volt. Na akkor ez megy rá, nem is olyan karcos. Vissza tettem a dobozt is, tükröket is. Következett egy újabb próba. Itt kiderült, hogy 45-60 között megint szitál, de nem olyan durván, mint a teleszkóp állítás előtt. Lehet, hogy a plexi és a doboz felerősíti a rezgést. Plexi nélkül nagyon jó volt, jobb mint a közepessel, mert azzal pont a sisakra megy az összes szél és úgy süvít, hogy semmi mást nem hallani. Plexi nélkül, sokkal csendesebb lett a motorozás, mint vele. Most, a magasabbikkal, jó lett, mert elviszi a sisak fölött, szélvédelemben van az egész testem. Picit furcsa, hogy nem látok át fölötte, majd sűrűbben kell takarítani, mint a másikat.
Még plexi és doboz nélkül próbáltam a kanyarban, nagyon jól lehetett dönteni.
Egyenlőre marad a nagy plexi, tesztelem egy ideig, aztán lehet kerítek egy pici plexit, ami épp a műszerfal tetejéig ér, azzal is tesztelni, vagy átszabom a rövidebbet.

tamas2013. máj. 23. 20:30 | Válasz | #212 
Ez meglep. Mondjuk a futómű ilyen jellegű problémáját én nem vettem számításba.
Az a 2-3mm nagyon sok Tibi! Mikor én eldobtam a 250-est, annak a jobbos teleszkópszárába 0,2mm lett hirtelen, (el is kezdte engedni az olajat) de inkább kicseréltem, bár felajánlotta Stúrman Péter bácsi a fémek mestere, hogy megcsinálja. A Tiéd is javítható, szerintem érdemes lenne. Sok a 2-3mm.
Szóval ahogy megfogtad ezt a problémát, szerintem még nézd át, hátha (Isten ments) találsz még valamit.
Az viszont roppant biztató hogy alakul a dolog!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Ifj. Posta Sándor2013. máj. 23. 21:36 | Válasz | #213 
Vedd le a dobozt és megszűnik. A szitálást az esetek nagy részében a doboz okozza.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © suszitibi2013. máj. 23. 21:44 | Válasz | #214 
A 2-3mm az a játék, ami a keréktengelynél, vagyis a hüvely alsó végén van, amikor a szárat forgatom körbe. Tudom, semekkorának sem kellene lenni. Most úgy állítottam be, hogy a hajlás előre néz, így rugózás szempontjából, párhuzamos a két szár. Már néztem, hogy vannak erre szakosodott műhelyek, akik helyre hozzák, de már csak ősszel fogom megcsináltatni, használni is szeretném. Már arra is gondoltam, hogy lecserélem egy 400-as Majestyre, kicsit újabbra. Gondolom, a 250-es már nem túl izgalmas két személlyel. Na meg a két henger másképp muzsikál. A kipufogóra nem tudsz valami ötletet? Arra gondolok, hogy a gyárit átalakítani, egy éppen picit hangosabbra. Sajnos, nem tudom, hogy néz ki belülről. Ha tudnám, hogy elöl, vagy hátul vágjam meg, nekiállnék.

 © suszitibi2013. máj. 23. 21:46 | Válasz | #215 
OK, kipróbálom, mert doboz és plexi nélkül, nem csinálta. Persze dobozzal sem kellene, ha tökéletes lenne a futómű.

tamas2013. máj. 23. 22:03 | Válasz | #216 
Én nem nyúlnék a gyári dobhoz, volt egy Remus Revolution T-MAX-ra gyártott lipufogóm, de nem szerettem. Visszatettem a gyárit. Aki nem lát, az nem is hall...
Lehet kapni sokfélét, inkább nézz szét a gyárit meg tartsd meg.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

ZsViktor2013. máj. 23. 22:34 | Válasz | #217 
Volt...? :) (Jut eszembe, Neked még jövök egy e-mail-lel!)

Tegnap kipróbáltam én is, nekem se dobozzal, se anélkül, se oldaltatyóval+dobozzal, se oldaltatyó+doboz+utas kombinációval nem szitál, úgyhogy szerintem nem légáramlat keltette szitálás. A többi maxin gondolom azért számíthat ennyit a doboz hátul, mert eleve hátul van a súly nagy része, az eleje meg baromi könnyű, így mivel kisebb elől a tapadás, a menetszél sokkal könnyebben berázhatja az elejét... szerintem... ez a T-max-nál már más, sokkal előrébb van a súlypontja.

Tibi! Egyszer összeT-maxolod magad, kisebb már nem lesz elég, ez tuti! :)
Adminisztrátor, fórum moderátor

ZsViktor2013. máj. 23. 22:38 | Válasz | #218 
Egyébként a gyári dob átalakítása nekem is eszembe jutott, persze ahhoz nem árt venni egy donor dobot. Kár, hogy Hagyba Tomi nem írt jegyzetet, neki a 400-as maján nem volt rossz.
Adminisztrátor, fórum moderátor

 © suszitibi2013. máj. 24. 07:13 | Válasz | #219 
Ez a kipufogó nem olcsó mulatság, ezért is gondoltam, a gyárit átalakítani. Van itt egy srác, egyik barátom VFR750 mocijára csinált két dobot, 65-ért. Teljesen gyári kinézetű. Nekem viszont, a gyári tetszik, a burkolattal, ezért gondoltam az átalakításra. Már csináltam ilyet valamikor, az 50-es robogón, az szép lett. Csak körbe kell vágni, belülről alakítani a szükséges dolgokat, aztán összehegeszteni szépen, végül festeni. Kb. fél napos meló. A donor dobnak utána nézek.
Ezért is félek a kisebbtől, pedig a 400-as maják nagyon tetszenek. 600 körül, sokkal fiatalabbak vannak. Nagyon jó a Tmax, csak a fogyasztása aggaszt. Most 6 körül volt, igaz még szinkronizálás nélkül és túlfolyó karbival tesztelgetve. Na majd a következő tankolásnál kiderül.

tamas2013. máj. 24. 15:24 | Válasz | #220 
Volt. Már a Tiéd...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © suszitibi2013. jún. 02. 17:07 | Válasz | #221 
Sziasztok
Rászántam magam és szétvágtam a gyári kipufogót. Sajnos úgy össze van hegesztve, hogy nem sokat tudtam alakítani rajta. A végénél hiába vágtam körbe, nem tudtam széthúzni. Jött a másik fele, ott már sikerrel jártam. A két cső ott egyesül, egy kicsit vastagabb csőben, majd perforált csőben végződik, aminek a vége zárt. Innen megy a gáz tovább, ha minden igaz, a hátsó kamrába. Onnan vissza a középsőbe, majd onnan ki. Az első és középső kamra közé, fúrtam 3db 10-es furatot. A hangja nem lett nagyobb, viszont most nincs az a fojtott érzés, meg hörgő hang. Úgy érzem, könnyebben megy a motor, mintha eddig vissza lett volna fogva.

tamas2013. jún. 02. 22:38 | Válasz | #222 
Ügyes gyerek vagy Te, de az is lehet hogy maga a tudat hogy van benne +3 lik, már magában is elég.
Úgy a jó, ahogy Te szeretnéd!!!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © suszitibi2013. júl. 03. 08:45 | Válasz | #223 
Sziasztok
Elment szeretett motorom (a T-max), lett helyette egy Honda NC700s. Nagyon örülök neki, hogy sikerült az idén összehozni. Egyúttal szeretném felajánlani a fórumnak, az általam gyártott, variátor leszedő célkulcsot. Talán személyesen Tamást illetné meg. Remélem, valamikor összefutunk végre és átadhatom. Sajnos a fagyi túrán sem tudok ott lenni, mert aznap két helyen is zenélünk.
Egyébként az NC700 fogyasztási adatai, tényleg igazak. Nekem most 3,3-ra jött ki, fele táv kétszeméllyel.

tamas2013. júl. 03. 13:10 | Válasz | #224 
Mit is mondhatnék... :-)
Érdekel a szerszám!

A Hondához sok-sok balesetmentes kilométert, kívánom hogy találd meg vele a számításaidat!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2013. júl. 03. 13:51 | Válasz | #225 
Tudom, hogy túllépem az iletékességi körömet (magyarul: belep@fázok...) de arra nem gondoltál, hogy megkérj valakit az átadásra a közelben lakó, Kecskemétre készülők közül ?

Egyébként meg a Honda mostanában nagyon nyomatja az olcsó (árú és fenntartású) "tömegmotorokat"......nagy széria, standard tecnológia, lego-rendszer. Aztán hogy hosszútávon a minőséggel, tartóssággal mi a helyzet, majd kiderül 10 év múlva....igaz Béla ?
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © juhász béla2013. júl. 03. 16:55 | Válasz | #226 
Igen Jasa.Ma már egy gyártó sem beszél a tartósságról,szép és csecse legyen ,meg telerakva mindenféle bigyóval,kűtyűvel,de hogy ezekből soha nem lesz értéktartó veterán vas az biztos.A hetvenes években mikor a Japó megszerezte a motorkerékpárok piaci többségét,az nem véletlen,mert akkoriban minden tipust megbizhatósági tesztnek vetették alá,/min 24 óra csonton való hajtás/.Manapság ilyen nincs.Odaadják egy sport újságirónak,adnak neki hozzá szép kis summát,hogy tesztelje egy pár száz km-en a vasat,és irjon róla sok szépet és jót.Na de nem ragozom tovább,hogy hol és milyen minőséget gyártanak,mert mindenki ott gyártat ahol a legolcsóbb,,,,és ez hol is van ? aki nem tudja nézzen utánna.kinek a pap ,kinek a papné,én maradok a jó öreg vasaknál,amik már bizonyitottak az elmúlt több mint 30 év során.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

 © suszitibi2013. júl. 03. 18:23 | Válasz | #227 
De igen, gondoltam rá, csak eddig reménykedtem, hogy én is tudok menni. Délelőtt itthon vagyok. Mikorra mennétek Kecskemétre? Nekem 2-kor már zenélni kell, így délben vissza kellene indulnom. Ki tudnék szaladni az 51-es útra, Lacházára, de ha valaki bejön Makádra, szívesen látom egy kávéra.

 © suszitibi2013. júl. 03. 18:33 | Válasz | #228 
Talán még másfél éve sincs, hogy elkezdték árulni a típust. Van fent a Youtube-on 50 ezres szétszerelés utáni videó. Nem azért lett szétszedve, mert rossz volt. Ezen felül, a két év, km korlátozás nélküli garancia és a 12 ezres szervíz periódusok alapján, annyira nem lehet összecsapott szerkezet. Én nagyon bízom benne és nem csak 10 évig szeretném használni. Az viszont tény, hogy az 50-es Aprilia supermoto, többet fogyasztott, mint ez, pedig azt még kíméltem is. Sajnos a T-max nagy volt, hamar megfájdult a hátam. Ezen 150km után sem volt probléma, mintha ilyen kis embereknek készülne, mint én is.

 © suszitibi2013. júl. 03. 18:37 | Válasz | #229 
Köszönöm Tamás, remélem így lesz. Azért egy kevés hitel is van benne, de remélem két év alatt letudom. Ha sokat használom, a benzinen meglesz a törlesztő.

 © juhász béla2013. júl. 03. 21:17 | Válasz | #230 
Csak viszonyitás képpen,hogy merre,hova,és hogyan fejlődött a honda technika.1969-ben Amerikában bemutatták a Honda CB 750K modelt,amire akkor 100 ezer km garanciát adott a honda.Akkor most mit is vállal ahoz képest,az akkori technikával,és közben eltelt 34 év,akkor merre is megy a fejlödés,nem nehéz kitalálni.Az én öreg trágyapumpámba 287 ezer km van alapméretes motorral,ezt többen is tudják akik ismerik a vasam.Továbbá aki mélyen ismeri egy 4 űtemű motor működését,ami több ezres fordulaton dolgozik,és 12 ezr km után milyen lehet az az olaj mikor leengedik.Na de mint irtam is kinek mi,vitát ebből nem akarok csinálni.részemről ennyi,sok balesetmentes közlekedést kivánok hozzá,.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

tamas2013. júl. 03. 21:59 | Válasz | #231 
Majd letelik. Légy óvatos!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2013. júl. 03. 22:11 | Válasz | #232 
Bélus, az én Ladám még mindíg menni fog mikor a Te Suzukid már rég sz@rrároth@dt...
Nem az Örökkévalóságnak tervezik a mai dolgokat. Látod, már az emberek sem olyanok mint rég. A mai fiatalok nem bírnának felemelni egy 75kgos búzászsákot, amilyet a nagyapám reggeltől estig hordott mikor beröffent a cséplőgép. Te sem bírnád, én sem bírnám, és nem is ismerek olyat aki bírná. Reggel öttől este hatig, egy ebédszünettel. Elmúlnak ezek az idők. Amink van, megbecsüljük és mindezek közül legértékesebbek az emberi kapcsolatok...
Ja és ne felejtsük el azt sem, hogy aki meg tudja becsülni azt amije van, annak elmegy 275'000kmt! De azt is x@rrá lehet tenni 10'000km alatt. Ember és gép, gép és ember...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © suszitibi2013. júl. 04. 05:32 | Válasz | #233 
Úgy lesz, ezzel sem hajtok jobban, mint a Maxival. Ti mikortájt jártok felénk 13-án? Vagy egyáltalán erre jöttök? Az 51-es útra gondolok. Mikorra tervezitek a találkát Kecskeméten és meddig maradtok?

 © suszitibi2013. júl. 04. 05:47 | Válasz | #234 
Természetesen én sem vitatkoznék, sőt minden tiszteletem előtted.
Igen, teljesen igazad van, hogy a régi gépek, nagyon össze voltak rakva. Abban is igazad van, hogy nem lehet bíztató 12 ezer után az olaj. Na ezért is cserélem 10 ezrenként az autómban, nem pedig a gyár szerinti 15 ezernél. A motorban is így fogom. Ha van egy kis időd, nézz utána az NC-nek. Azt írja, a Honda Jazz (autó) motorját vették alapul. Mintha azt fűrészelték volna ketté. Persze nem teljesen, csak megközelítőleg. Ez a motor, semmivel nem pörög többet, mint egy autó. 6500-as fordulatnál nem enged tovább. Igaz én 4-nél tovább nem pörgetem, mert nincs értelme, úgy megy. Mielőtt megvettem a mocit, egy Yamaha XS400-at nézegettem, 31 éves volt. Ha nem jött volna össze ez, akkor az lenne. Ezt pont az alacsony fordulat, a nagy nyomaték, kis fogyasztás és tárolóhely miatt választottam. Vigyázok rá, remélem 30 év múlva, majd elmondhatom, hogy jó választás volt (ha megérem).

 © suszitibi2013. júl. 04. 05:48 | Válasz | #235 
Tamás, kettővel lejjebb Neked címeztem.

 © suszitibi2013. júl. 04. 05:50 | Válasz | #236 
Hű, most látom, hogy nem a Mix-ben vagyunk. Elnézést.

tamas2013. júl. 29. 19:50 | Válasz | #237 
Na kérem, ma széttúrtuk a motoromat. Az oka az volt, hogy mióta nálam van csak szíjat cseréletem ami az alsó határ fölött volt 0,2mm-el, ami miatt ment ugyan mint állat, de fogyasztott is mint állat és a vége viszonylag kevés volt, mindössze 140km/h. Az új görgőkkel és szíjjal kereken 150-ig gyorsultam vele dinamikusan, na innen már nem érdekelt a dolog tovább és elengedtem a gázt. A fogyasztása visszaesett, volt hogy 4,6l/100km jött ki. Szóval eddig jó.
De.
Mikor a fagyis partyn voltunk, éreztem hogy piros lámpánál állva el-el akar indulni. Olyan erővel forgatta a kereket sztenderen, hogy kézzel nem tudtam megfogni. Utána jártam a dolognak és megtudtam, hogy ennek a kuplungja 6 lamellából áll, amiből 4nek 2, 2nek egy oldalon van kopó rétege. Na ezeknek a kopórétege szokott egy idő után elkezdeni leválni és ez okozza hogy meg-meg rándul a motor, ha több is leválik, akár el is viszi alapjáraton a gépet utasokkal...
Ezek mellett sokat durrogott és sem a szelephézagokkal, sem a vezérműlánc állapotával nem voltam tisztába. Na gondoltam, akkor Béla.
Ma reggel béreltem egy trélert (gondoltam nem fogunk legalább megfázni a betonon) és a Ladával lecibáltam a járgányt Atkárra, mert sejtettem hogy nem fogok vele lábon hazajönni. Így is lett.
Nézzük sorba:
Moci pucérra (nagyon x@rul néz ki az Istenadta)
Ülés, tank, légszűrő, karbi, szelepdekni, bal oldali dekni le...
Gyertyák jók. Szelephézag tökéletes, vezérműlánc szintén kifogástalan, a feszítője hibátlan. Olajszivattyú lánca szintén.
Kompresszió hengerenként 10 BAR. Több mint jó...
De a kuplungnál beigazolódott amit a pesti szerelő ismerősöm előre megjósolt. Az egyik külső tárcsáról egy darab kopóréteg egyszerűen hiányzott, valószínű hogy mikor feldarálta a többi forgó alkatrész, na akkor cibálta a motort. Nyomát sem találtam, így lesz egy soron kívüli olajcserém is...
Így aztán nem maradt hátra más, mint szépen betolni a motor maradványait a sutba és hazagurigázni a trélerrel...
Leghamarabb péntekre érkezik meg az alkatrész, így aztán hiába is szeretnék, nem tudok motorozni. De sebaj, úgyis sok az építkezni való! Majd jelentek!
Fényképeket nem csináltam, de nincs is sok értelme, mert aki ebbe belenyúl úgy hogy nem ért hozzá, annak hiába vannak előtte a képek. Aki meg bele mer nyúlni, annak minek...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Fortuna 712013. aug. 02. 15:53 | Válasz | #238 
Sziasztok!
Kisapáti Levente vagyok forumon fortuna71 és én vettem meg Suszitibi motorját két dologban kérnék segítséget egyik:elment a kilométer órám nem mér semmit a körmök amit Tibi megcsinált a helyükön vannak mi lehet a gond?Másik Ebay-on találtam polini evo III variátort kérdés a fogyasztást menyire emeli meg normális használat mellet.


tamas2013. aug. 02. 18:58 | Válasz | #239 
Szia Levi!
A km óra jeladója is ketté lehet törve. Ezt nézted? Kiveszed a kereket, ki kell jönnie az agyból egy kis hordó kinézetű hengernek, ez kb. 2-3 cm.
A másik kérdésedre Te fogod megadni a választ. SomTomnak és Viktornak Malossik vannak, normális mindkettő. De ha nem akarod hajtani, akkor minek...?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Fortuna 712013. aug. 02. 19:20 | Válasz | #240 
Szia Tamås Néha kell egy kis plussz ha nem is használom ki adodhat olyan helyzet hogy az életemet mentheti meg az a pár másodperc a henger egyben van Tibi jol bezsirozta a majestim sokkal leharcoltabb állapotu de ilyen gondom nem volt vele.Már akartam veled felveni a kapcsolatot nekem is forgatja a hátso kereket lámpánál néha érzem hogy menne akkor ez kuplung csere?

tamas2013. aug. 02. 19:36 | Válasz | #241 
Ha nem is kuplung, de a két külső lamella biztos.
Az enyém gyári varioval 18-as görgőkkel vadállat...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Fortuna 712013. aug. 02. 20:07 | Válasz | #242 
A jeladora viszatérve arra gondolsz amin a körmök vannak? vagy valami elkerülte a figyelmemet

SomTom2013. aug. 02. 20:54 | Válasz | #243 
Malossi varióval 61.000 km után új szíjjal 18 gr-os görgökkel ismét tudok 4,6-os fogyastást produkálni 110-es utazóval.
Van gyári varióm is. Az biztos, hogy csendesebb lenne, de inkább zörögjön alapjáraton, de menjen.
Biztos, hogy jó lenne a Pollini. Hogy megéri-e? Az más kérdés. Nekem ez volt benne. Gyárit csak tartalékba vettem 15.000-ért.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

tamas2013. aug. 02. 21:13 | Válasz | #244 
Ha a "körmök" alatt a meghajtásra gondolsz, na annak egyben kell lennie a jeladó mágnesével. Most nem tudok képeket küldeni, majd az otthoni gépről. Szerintem Neked kettétört a jeladód...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2013. aug. 02. 23:50 | Válasz | #245 
Küldtem 2 képet a jeladóról.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Fortuna 712013. aug. 03. 07:43 | Válasz | #246 
Köszönöm este 7után végzek hazamegyek szétszedem megnézem.Más te kinél csináltatad a kuplung cserét merthogy a jo és megbizható szerelö ritkáb mint a fehér hollo olyan pedig ugyebá nincs.Szeretném rendbe tennia gépet és ez a kuplung csere nagyon bonyolultnak tünik.Hétfö ha minden igaz elviszik a maját megrendelem a polinit és megcsinálom a kuplung leszedöt olyan lesz mint a tiéd Tibi elküldte a képeket.A fogyasztásom most 5,4 városban remélem ennél nem lesz több

 © Fortuna 712013. aug. 03. 07:56 | Válasz | #247 
Szia Som Tom
Az a4,6 nekem is jo lenne de nekem cserélni kell a variot meg a szijat a szij 30000 a malosi vario 60000 enyiért poliniban az ebayn kapok variot, nyomolapot 2 garnitura görgöt vario szijtárcsát kontrasztrugot variocsapot szijat és ez mind uj.

 © Fortuna 712013. aug. 03. 08:09 | Válasz | #248 
Tamás
Nézem aképet amit küldtél a tiéd nincs bezsirozva? Lehet hogy hülyeséget kérdezek de sok zsirtol nem adhat fars jelet az elektomosság nem az eröségem a tanult szakmám lakatos-hegesztö.

tamas2013. aug. 03. 09:00 | Válasz | #249 
Azért száraz, mert ki van mosva. Sajnos a symering alatt bejut a trutyi, ugye első kerék, kap vizet sarat bőven. Ha nincs takarítva, sajnos beáll és eltörik. Jobb esetben maga a kis meghajtó karom, rosszabb esetben (jártam már így) maga a jeladó darálódik le. Nem olcsó érdemes takarítgatni évente legalább egyszer. Zsír feltétlen kell bele, siklócsapágy jellegő, a kerék tengelyén csúszik maga a jeladó. A zsír nem okoz semmi adatmódosítást, ez mágneses jeladó, nem fog csalni. De nem kell teletömni, csak módjával.
Amit a #246-ban írtál, az kétértelmű. Tibi varió leszedőt csinált, (még lehet meg sem köszöntem Neki, nagyon hasznos és jó kis szerszám, köszönöm Tibor!!!) a variátor a motor jobb oldalán van, a kuplung a motor bal oldalán. A kettő teljesen más. A kuplungba belenyúlni szakértelem, tapasztalat nélkül nem javaslom. A vario más, ha már van tapasztalatod kisebb robogókkal, akkor meg fogod tudni csinálni. Vannak apró trükkök, de erre majd kitérünk.
A városi 5,4-es fogyasztás nem ok panaszra, nekem már sikerült 7 litert is produkálni... Lakotton kívül hegyi terepen viszont a gyári varióval, új Yamaha szíjjal 18gr-os Malossi görgőkkel 4,6-ra ment le. Viszonyítás gyanánt, Sormásról Feco talijáról hazafelé kellő ellenszélben benyelte 2 személlyel oldaltáskákkal a 6,5 litert... Mikor elállt a szél, ugyan annál a tempónél lement 5,5-re... De ahogy SomTomi is írta, 110 fölött mind a tempó, mind a fogyasztás iszonyattá válik. Utóbbi csak akkor tűnik majd fel hogy a km számláló nem pörög, ellenben az üzemanyagszint mérő zuhan, szemmel láthatóan. Aztán tankolni kell és...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Fortuna 712013. aug. 03. 12:12 | Válasz | #250 
Bocs elirtam variora godoltam a jeladotol félek hogy más baja lesz de majd este kiderül nem irtål szerelöt vagy nem publikus? Pedig kellene valaki akinél nyugodtan ott merem hagyni nem barmolja szét.Tibi jo lenne ha értene hozzá jo utána dolgozni csavarok bezsirozva nincsenek agyonhuzva stb

tamas2013. aug. 03. 12:54 | Válasz | #251 
Nem irtad hogy hol laksz. Tudok ajánlani Budapesten, Atkáron. Hol jobb?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Fortuna 712013. aug. 03. 13:23 | Válasz | #252 
Szeged közelebröl Bordány de ha jo elmegyek Pestre is

tamas2013. aug. 03. 16:27 | Válasz | #253 
Akkor ha Béla elvállal Atkár, de ha csak variót akarsz szerelni, abban én is tudok segíteni.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © suszitibi2013. aug. 04. 17:45 | Válasz | #254 
Szaisztok
Tamás, küldtem mailt.
Levente, nekem a gumi cserénél törtek le a körmök. Akkor megcsináltam rendesen. Nekem sem előtte, sem utána nem volt gond a műszerrel. Egy javaslatom lenne. Az érzékelő kábele a burkolat alatt meg van toldva, (nem én csináltam) ott meg lehetne nézni, vagy még a csatlakozóknál. Sajnos azt nem tudom, hogy az érzékelő Reed, vagy induktív (tekercses). Ha Reed, azt egyszerű kideríteni, hogy jó-e. Ha induktív, azt is meg lehet, csak bonyolultabb. Ha 3 vezetékes, akkor Hall érzékelős.

 © Fortuna 712013. aug. 05. 23:29 | Válasz | #255 
Kilométer gondom megoldódott vezeték szakadásom volt az előző gazdája beletoldott egy darabot de úgy le zsugor csövezte hogy csak a szétvágás után derült ki.Köszönöm a segítséget Tamás neked hogy vetted a fáradtságot szétszedted lefényképezted Tibi neked a telefonos segítséget és a rajzot.De légfőképen a jó szándékot hogy nem küldtetek el a fenébe a hülye kérdéseimmel együtt.Ez egy jó csapat és remélem hamarosan tudunk együtt gurulni egy jót.Elment a majám úgy hogy rágódom egy kicsit rajta aztán megveszem a polini szettet a tapasztalatokról majd beszámolok.Tamás a kuplungra majd visszatérünk de most muszáj motoroznom egy kicsit.Széles utat és gumi fákat mindenkinek.

 © suszitibi2013. aug. 06. 05:56 | Válasz | #256 
Örülök, hogy sikerült megcsinálni. Na mégsem 50 akárhány ezer lett! Hogy miért toldották meg, nem tudom, talán cserélték már. Lényeg, hogy jó lett.

tamas2013. aug. 06. 07:10 | Válasz | #257 
Nem most szedtem szét, de nagyon szívesen.
Eleinte mi is mindannyian csak aggódni, kérdezni tudtunk. Most már van hogy sikerül segíteni is.
Jó motorozást!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Fortuna 712013. aug. 17. 20:55 | Válasz | #258 
Sziasztok forumozok!
Egy két tapasztalat a maxival.Indultunk volna turázni a középsö lányomal mikor is Kiskunmajsa magaságában megcsuszott a varioszijam levert a viz irány haza.Szétdurtam az egész hajtás rendszert (Tibi a vario anyát fix crovaszár plusz 80cm colos csö nem biztad a véletlenre barátom) a vario tényleg kuka már belebuzott a görgökbe de nem indokolta a csuszást.A ludas a hátso kuplung szétszedtem persze célszeryzámot kellet csinálni egyet a leszedéshez egyet a rugo kiszereléséhez.Olyan szinten megkeményedet benne a zsir hogy a rugo leszedése után alig tudtam széthuzni valoszinüleg ezért csuszott meg aszij.

 © Fortuna 712013. aug. 17. 21:15 | Válasz | #259 
Ösze már a polini evo 3 mal raktam.Körbe motoroztuk vele a balcsit 569km.A menet teljesitmények 0-140-ig kapaszkodni kell a kormányba.Sajnos a fogyasztás is 6l/100km átlagban az edigi városi 5,5 helyett ja nem örülten 100 110-zel egyszer egyszer persze meghuzattam.Ugyhogy a polini kontraszt rugot visszacseréltem a gyárira csak a rugo tányér és persze a vario maradt polini.Ráadásul én a nehezebb görgökel raktam ösze.

 © Fortuna 712013. aug. 17. 21:23 | Válasz | #260 
Két garnitura görgövel kaptam egy 7,5 és egy 8,3 gramos.Ez avario tényleg "tuning" 40 50röl fél pilanat alatt 100 van nincs váltási késedelem viszont mint ahogy a fogyasztáson látszik joval magasabb fordulaton üzemel a motor.Ezért ha agyári rugotol nem szelidül veszek hozzá nehezebb görgöket attol tartok ha igy hagyom egy év alatt szétforgatom

 © Fortuna 712013. aug. 17. 21:28 | Válasz | #261 
Tibi a vario leszedö tökéletes let csak aszárat hegesztettem fel utolag a fénykép alapján nem voltam biztos a szögben de mostmár tudom miért hegesztetted "ferdén" köszönöm még egyszer

tamas2013. aug. 17. 21:35 | Válasz | #262 
Bizony, a gyári görgő 20grammos, èn a gyári variòt használom 18-as görgőkkel. Nekem ideális.
Az a szerencse hogy haza tudtatok menni vele!
Nekem a fogyasztás 4'3 és 6'5 között mozog.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Mosquito2013. aug. 17. 22:34 | Válasz | #263 
OFF.
4.7-5.8 L fogyaszt a Hondám vegyes/túra,megpakolva full dobozokkal. Soknak tűnik az a 6.5L..nekem.

tamas2013. aug. 18. 00:01 | Válasz | #264 
A 6'5 ellenszélben megpakolva, két termetes oldaltáskával, utassal, 120-as tempónál autópályán. A 4'3 urasan, elegánsan szintén utassal, de hegyen sikerült.
Szóval de. Sajnos mások is azt tapasztalják, hogy ez a típus karbival (ellenben a Te lehető legkorszerűbb injektoros motoroddal) így fogyaszt. 110-ig még csak-csak, de fölötte...
Kíváncsi leszek az E.I.T-re menet mennyi lesz, nem megyek pályán, majd jegyzetelek...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2013. aug. 18. 00:03 | Válasz | #265 
Ja, városban (nem túl nagy nehézségek árán...) sikerült kicsikarnom a 7 litert... Na de akkor...!!! :-)))
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2013. aug. 18. 00:55 | Válasz | #266 
Az már szerintem nagyon sok
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

talicskas2013. aug. 18. 00:57 | Válasz | #267 
Viktor!

Neked az Egri giri-guri alkalmával hogy fogyasztott a benyábol??
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © satyapapa2013. aug. 18. 07:05 | Válasz | #268 
Kiváncsi lennék hogy a T-max mennyire utasérzékeny,,,mert nekem az elözö robogóim,még a 400-as burgi is olyan érzést kelt minzha huzná a hátulját..Motorikusan is érezhetö volt,de föleg a gép uttartása változott jelentösen,utassal,,,hiába állitottam a teló keménységén,nemsokat ért.A T-max biztosan jól birja motorikusan,de az utfekvése-uttartása,vagy pl elindulás,gyorsitás mennyire másabb utassal, mint az elözöek??Nemlesz tull könnyü az eleje??
Tudom hogy a maxi már jelentös méretü kerekekkel rendelkezik,de nemcsak ettöl lehet másabb.Az eddigi gépeimnél ezt nemtudtam megszokni.Bizonytalan,kissé imbolygós volt az eleje ha hátul volt utas és csomag.
Most a Kawán egyáltalán nincs ilyen problémám,épp ezért lett feltünö,a kérdés...
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2013. aug. 18. 07:53 | Válasz | #269 
Annyi a különbség utassal, hogy ha ereszdelahajamat! motorznék, akkor Kata üti a sisakomat. Már ha el meri engedni a kapaszkodót...
Viccet félretéve, nekem az első ami maximálisan megnyerte a tetszésemet az XP-500-ban, az a jó vezethetőség, könnyű manőverezés alacsony sebességnél is. Nagy sebességnél érdekes tapasztalt volt, hogy pl. az M-35-ön egyedül motorozva (utassal nem éreztem ugyanezt) szó szerint le kellett nyomni nagyívű kanyarokban 120-130-nál, vagyis "dolgozni" kell a motorral. Hegyen ez sokkal kevésbé érezhető, nagyon jól fordul, de pl. mikor cseréltünk Talicskással, meglepve tapasztlaltam, hogy nem érzem az SW súlyát. Ő viszont nagyon is érezte a T-MAXét...
Összegezve, Te azt érzed amit mindenkinek mondok, más dimenzió. Ki kell próbálni, menni kell vele. A vázban, középen elhelyezett motorblokk olyan szinten változtatja meg a menettulajdonságait a klasszikus robogókkal szemben, hogy azt zongorázni lehet. Gyakorlatilag a normális motorzás élményét adja vissza, a robogók komfortjával. Ezt érzed Te most. Végre motoron ülsz!
Az utas súlya természetesen ezzel is érezhető, de nem szól bele a menettulajdonságaiba. Az indulás, megállás könnyed, kiegyensúlyozott, jól irányítható.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

SomTom2013. aug. 18. 12:09 | Válasz | #270 
A fogyasztáshoz: (Malossi vario 18 gr-os görgők)
Szlovák-lengyel túra 1600 km utassal.
kb 1100 km oldaltáskával. Átlag 4,8 l.
110-es utazó autópályán is. Max előzéseknél 130-140 km/h.
Oldaltáskával 5-5.3.
Oldaltáska nélkül 4.6 körül

Hétköznap 4.6-5.2.

Pótuzassal is nagyon jól motorozható, nem sokat veszít a dinamikájából. Stabilitása is megmarad.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © satyapapa2013. aug. 18. 13:04 | Válasz | #271 
Na számomra ez döntö,,,mert a LE-nincs gondom más tipusnál se,,,a maxi pedig elég bika és a két henger miatt stabil a teljesitmény.
Tehát akkor az úttartás, útfekvés, kanyarodás, fékezés az nagymotor jellegü,,UTASSAL IS-????
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2013. aug. 18. 13:10 | Válasz | #272 
Ezt irtam. Utassal is kitünően motorozható, kitünő az úttartása, nagyon jó az egyenesfutása. Ugyan olyan jól lehet döntögetni, tart rendesen.
A fékek sem teljesítenek rosszabbul, hogy azt érezni lehetne.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © suszitibi2013. aug. 18. 17:16 | Válasz | #273 
Nagyon szívesen. Örülök, hogy tudtam segíteni. Amikor a bogarakat mosom a sisakról, hiányzik a T-max a nagy szélvédővel. Igaz, aztán a benzinkútnál kárpótol a 3,3-as fogyasztás.

 © Fortuna 712013. aug. 18. 19:45 | Válasz | #274 
Azt a 3,3 nagyon irigylem.Hiába raktam visza a gyári kontrasztot még mindig nagyon pörög.Számolgattam agörgök sulyát a malosi 18g x8 144 g nekem most 8,3x12 99,6 bár nem tudom ezt igy ösze lehet e hasonlitani.A futomü valoban nem robogos nincs rugozatlan tömeg a asulypont meg középen van én pontosan ezért akartam maxit.

tamas2013. aug. 18. 21:04 | Válasz | #275 
Az a 8,3 nagyon kevésnek tűnik a 20~as gyárihoz. Ne is csodálkozz ha forog mint a bolond...
Valaki egyszer azt irta nekem, ha telik majomra, teljen banánra is... :-))) Teljesen így van!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

ZsViktor2013. aug. 19. 11:10 | Válasz | #276 
Nekem 4,7-5,2 körül szokott enni, de tartós 140 körül már tényleg irtózatos méreteket ölt! Én még ezen is észreveszem az utas súlyát, de közel sem lesz annyira légies az eleje, mint a 250-nek! Nagyon stabil, jól eltalált kis gépezet ez! "A súly a megbízhatóság jele! Ha nem működik, ütni is lehet vele!" :)
Adminisztrátor, fórum moderátor

tamas2013. aug. 19. 19:09 | Válasz | #277 
Észrevenni észreveszem, az igaz, de ugyan olyan jól motorozható, nem romlik a menettulakdonsága.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Bertalan Tibor2013. aug. 24. 08:17 | Válasz | #278 

 © Szomjas2013. aug. 24. 20:42 | Válasz | #279 
Vajon egy teljes nagygenerál mennyibe kerül a Tmaxon? Szíj,görgő,szűrők,furatás,tömítések ...
A maja klub német nagykövete. ;)

SomTom2013. aug. 24. 21:43 | Válasz | #280 
Szíj, görgő, szűrők kb. 55.000-60.000 Ft.
A többit szerencsére nem tudom.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

tamas2013. aug. 25. 23:00 | Válasz | #281 
Bandi, ha a 250-es 120'000ft körül mozog, teljes lelki nyugalommal szorozd meg kettővel. Ez nem vonatkozik a Tomi álltal leírtakra, azt még ezen felül add hozzá...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Fortuna 712013. szept. 02. 07:21 | Válasz | #282 
Sziasztok
Nem tudja valaki véletlenül hogy a t max-nál hány kilométerenként kell szelephézagot ellenőrizni?
Csináltam hozzá 9,6 görgőket(nem volt egyszerű vettem hozzá fém ragasztót az eladó szerint úgy hozzáragad szét se lehet szedni.Ehhez képest kiöntöttem a belsejét ahogy megkötött kiesett belőle.Volt hosszú cifra káromkodás kedves Mama emlegetése aztán becsiszoltam a két oldalát és mivel alumínium a belseje mindkét oldalt négy helyen meg pontoztam úgy megszorult meg se mozdul)merthogy a Polinihez nem egyszerű alkatrészt rendelni.Érdekes módon az e-Bayn egy hét alatt meg jön hivatalos magyar kereskedő hálózat 1 hónap,viszont a görgő az e-bayn cirka 12000ft itthon rendelve 6500ft.Tesztelem a nehezebb görgőkel a legutóbbi gyári kontraszttal 8,3 görgővel csak város 5,86 l kezdek megbékélni ahogy Tamás mondta valamit valamiért.Most a 9,6 hoz visszaraktam a Polini rugót kíváncsi vagyok így menyi lesz

tamas2013. szept. 02. 08:19 | Válasz | #283 
30'000 amit en tudok. Lapkás.
Ha nem vagy biztos a motorban lévő km-ben tutira, akkor most!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2013. szept. 08. 20:42 | Válasz | #284 
Na kérem, a motorblokkomból jövő fura zörgő hangok eredete meg lett szüntetve, károsodás 0, tanulság maximális!
Megosztom:
Ugye az volt, hogy miután töviről hegyire átnéztük a motor, mert a hibás kuplung miatt úgyis bontani kellett, hát szelepeket, vezérműláncot, láncfeszítést, olajszivattyút is ellenőriztük. Viszont miután hazajöttem vele, kétnap állás után elkezdett zörögni valami a blokkban.
Levettük a variót, így a teljes hajtást kizártuk a szétszedett kuplungig bezárólag. Tehát a blokkban zörög valami alapjárati fordulat fölött, kb. 45-55 km/h sebességig, ott elhallgat és suhan mint a szél.
Komoly hallgatózás után úgy döntöttünk, nézzünk végig mindent amihez csak hozzányúltunk, mert ott lesz a bibi valahol. A legegyszerűbb helyen kezdtük, kiszedtük a láncfeszítőt, ehhez csak az ülést, a tanktakarót és a tankot kell kivenni. A lánfeszítő szépen dolgozott, Béla mégis gyanúsnak találta. Összehasonlítottuk a 250-es feszítőjével és észrevettük, az enyém sokkal kevesebbet, sokkal kisebb erővel nyom, min a másik. Kiderült, a T-MAX vezérműlánc feszítője úgy működik, hogy mint a kakukkos órát, fel kell húzni. A rúgó alatt van egy spéci menet, amit maga a rúgó állandó feszítés alatt tart és ahogy a lánc szép lassan nyúlik, az szép lassan, fokozatmentesen fordul el, feszítés alatt tartja a láncot. Ellenben a 250-es hagyományos racsnis feszítőjével, ami mindig kattan egyet és úgy marad lent. Ez meg tekeredik, de visszafelé nem tud jönni, mert a menet olyan hogy nem engedi.
Vagyis felhúztuk alaposan, visszatettük és láss csodát, frankón, halkan működik!

Bélus, köszönet!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2013. szept. 08. 20:45 | Válasz | #285 
Na ez egy jó hir,Hiába Bélus 1-ász.Nem is adunk belöle senkinek..
06304373303-vagyok elérhetö

Feco2013. szept. 09. 16:39 | Válasz | #286 
Na végre ez volt a lejobb hír mostanában...
Motor után,első a család legyen!

meszizs2013. okt. 01. 19:21 | Válasz | #287 
Láttátok??

T-MAX 500 eladó

1996-os Majesty 250

 © satyapapa2013. okt. 01. 19:38 | Válasz | #288 
Hát nemnagyon éri meg.
Nem indul,nincs okmány, öreg, hát és nem enyhén sérült,,alig használható valamire.A kép alapján nehéz sora volt.
A Merida bringámat többre tartom..
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2013. okt. 01. 19:46 | Válasz | #289 
Az hogy ,,enyhén sérült" azt jelenti hogy se eleje, se oldala, se háta...?
Alkatrésznek esetleg...
Na de ,,jelenleg nem indul"...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2013. okt. 01. 19:48 | Válasz | #290 
Ja,, de viszont szép a bal elsö index
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2013. okt. 02. 02:20 | Válasz | #291 
...na de oszt annyival annyi...

Hiába, aki ilyen motort vett, az majdnem mind azért vette, hogy húzza neki. Nagy szerencse kell hogy az ember kifogjon egy igazán jó, megkímélt állapotú T-MAX-ot az első sorozatból.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2013. okt. 02. 06:38 | Válasz | #292 
Hát tudod nekem is fröcskölt a nyálam egy jó T-maxra,,de a szerelö felvilágositotta agyamat..
-a régebbi tipusokat is azért vették mert ment mint az állat,és ki tudja milyen kézben voltak.Nem valószinü hogy nyugdijjas tempot ment,...Az alkatrész se szilvamagért adják hozzá.
Az ujjab tipusoknál is a helyzet hasonló,,tuti jó kis gép és pont ez miatt nagyobb a rizikó a használtnál.Igaz hogy kilehet fogni prima állapotut,de ahhoz szerencse is kell,no meg piszokul átkell vizsgálni vétel elött,,
A mostani 400as majám közel se olyan gyors gép,és aránylag jó kennelböl származik mégis vannak vele gondok,,pl kormánycsapágy (már cseréltem) most az injektor,ill alapjárati motor kostolgat,,azt mondták tipusgyengeség,,,,egy yamahánál?? na mindegy ettöl még szeretem,,( ha lány lenne ,már megdugtam volna)
Nem sirom vissza a burgit de az eddigiek szerint megbizhatóbb volt, motorikusan...
06304373303-vagyok elérhetö

 © jasa2013. okt. 04. 11:43 | Válasz | #293 
Papa, írtam korábban is: igazi véleményt egy adott motorról csak "tartósteszttel" lehet mondani.....10-20 ekm, és legalább 1-2 év. Addig csak impressziók vannak.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

talicskas2013. okt. 04. 12:09 | Válasz | #294 
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © satyapapa2013. okt. 04. 20:15 | Válasz | #295 
Nos Én pl 1hónap alatt annyit megyek mint más fél év alatt (2ezer km 4héten belül).
De ahhoz nem kell évekig menni hogy pl kezelhetöséget,szervizelést,fékhatást menetdinamikát megtudjam. Persze van amihez hónapok kellenek ,ez is igaz.
Ha módom lesz egy kedvezö T-Maxot beszereznem akkor nemnagyon fogom rágodni a kérdésen.
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2013. okt. 05. 00:14 | Válasz | #296 
20'000 km:
Gumi: Bridgestone egy garnitúra 40'000ft
Olaj: 5'000 km/2'8l, Castrol 15W50 4T 2'800ft/l=8'400, ez 4x=33'600ft.
Olajszűrő 10'000 km/db = 2x 1'500 ft (Champion) 3'000ft.
Szíj: Yamaha, gyári: 33'000ft 20'000km/db.
Görgők: 10'000 km/garnitúra, Malossi/18gr/ 11'000ft. Ez 2x.
És nem volt semmi baja...
Ha nem akarod, inkább ne add össze. De nem a T-MAX a legolcsób robesz...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2013. okt. 05. 09:42 | Válasz | #297 
Ezzel a saját költségvetéssel csak arra szerettem volna rámutatni, hogy a teljesítményt igencsak meg kell fizetni. Ha én nem 3,de inkább 4 év alatt futnám le azt a 20'000 kmt, azt hiszem nekem se kellene ilyen drágán üzemeltet robogó. A nagymotorokkal még mindíg nem vetekszik, de nem az a kimondottan városi használatára kitalált szerkentyű... Van ettől lényegesen olcsóbb. És az ikerkarbis motor fogyasztásról városban még nem is írtam...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Miska2013. okt. 07. 23:49 | Válasz | #298 
http://www.kepesmotor.hu/idomok_plexi/p1155392

SirMoon2013. okt. 09. 09:08 | Válasz | #299 
2 napja hoztak hozzám egy T-maxot forgalomba helyeztetni, 2007es volt azaz a 2. szériás..
Azon gondolkoztam én s vennék T-Maxot
2007est külföldi papírokkal beszerezte a srác 760ért és makulátlan állapotú a motor
Nekem ami nagyon tetszik az a 3. szériás 2008tól gyártott modell ami már borsósabb áron van 1,4 millió körül kapni külföldi papírokkal
Kérdésem az lenne, szerintetek megéri 1-2 évvel korábbit venni a 2. szériáshoz képest de dupla annyi árért ?
Mint tudjuk az új 3 milliós árától így is jóval olcsóbb már
szóval elképzelésem 2008-2009es lenne 1.4 körül külföldi papírokkal
várom a véleményeket
Tel:0670-6027678, Skype: sirm00n, Bp XXII ker.
2 féle motoros van, őrült és öreg.. együtt még nem működött, ezt próbálom megcáfolni

tamas2013. okt. 09. 12:22 | Válasz | #300 
1. Ha az már szíjjal hajt ki hátul, nekem nem kéne.
2. Az injektoros egyetlen előnye a kisebb fogyasztás szerintem.
3. A desinget fogod megfizetni. Ha az tetszik és megvan rá a gempa, vedd meg!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."


1 2 [3] 4 5 6

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől