|
|
|
© Pazo | 2013. dec. 12. 18:26 | Válasz | #5855 | ||
Nekem a jobb oldali hasonlít jobban arra, ami az enyémben van. Lehet, hogy amit kivettél, azok nem is gyári rugók. Mi az, hogy alig akar megmozdulni?
| |||
| |||
© Kinál László | 2013. dec. 12. 16:27 | Válasz | #5854 | ||
Valakiiiii! Ma beszereltem a kuplungot az új rugókkal,de alig akar megmozdulni a szerencsétlen Maja!Már eleve fura volt , hogy a kiszedett rugók jóval nagyobbak az újaknál.RUGÓK A dobozon az áll, hogy a gyárihoz képest mind erősebb,ezért a leggyengébbet tetettem bele. Felhívtam a boltot,azt mondták,hogy a termékkód és a katalógus szerint is ez kell bele. Lehetséges lenne ekkora méretbeli különbség?
| |||
|
© juhász béla | 2013. dec. 10. 17:08 | Válasz | #5853 | ||
Mi a problem?
| |||
| |||
© Pazo | 2013. dec. 10. 15:27 | Válasz | #5852 | ||
Féknyereg felújításban tud valaki segíteni?
| |||
|
2013. dec. 05. 18:52 | Válasz | #5851 | |||
Ne nekem, én a barbár módszert írtam! | |||
| |||
© Kinál László | 2013. dec. 05. 15:50 | Válasz | #5850 | ||
S végül lejöve az kuplungnak harangja ama csapágynak lehúzó szerszámja segedelmével,mit Laci papa szerzett volt! Köszönöm!
| |||
| |||
2013. dec. 03. 19:04 | Válasz | #5849 | |||
Próbáld meg kicsit megkocogtatni a csavar felől. Mivel csak két lapolás van, így csak rá van sülve. Lejön az!
| |||
| |||
© passat52 | 2013. dec. 03. 18:17 | Válasz | #5848 | ||
Az a kis mozgás gondolom a csapágy lógását jelenti. Ne verd laposra! Ahogy Zsolti is írta csapágylehúzóval próbáld. Azt verheted laposra csak óvatosan a lehúzó végét miután rászorítottad. Le fog az jönni!
| |||
| |||
2013. dec. 03. 17:52 | Válasz | #5847 | |||
Ne legyél olyan mint én, ne verjél szét semmit! Nyugodtság és meg fog oldódni a probléma! Inkább fuss egy két kört az ismerőseid körében és fogsz kapni megfelelő segítséget vagy célszerszámot! | |||
| |||
© Kinál László | 2013. dec. 03. 17:23 | Válasz | #5846 | ||
És ha úgy sem megy, "verjem laposra"? Köszi!
| |||
| |||
2013. dec. 03. 16:31 | Válasz | #5845 | |||
Egy kis melegség! Aztán jó nagy csapágylehúzató! | |||
| |||
© Kinál László | 2013. dec. 03. 15:52 | Válasz | #5844 | ||
Segíííítséééég!Már a tökömön folyik a víz, de nem tudom leszedni a kuplung harangot.A csavar szépen lejött, de a harangnak csak egy kis mozgása van,de nem akar lejönni. Van valami ötlet urak?
| |||
|
2013. nov. 30. 12:32 | Válasz | #5843 | |||
Ha megveszed a gumit, azonnal vidd a szerelőhöz!Én ráérősködtem és pár hónap elteltével tettem fel az új Dunlop gumikat! Aztán a használatkor derült ki, hogy a zsír új gumi futófelületén van egy hupli!Mist Micheline van rajta, mert a talán 200km-t futott gumi használata mellett nem lehet normálisan motorozni! Garancia lejárt, reklamációra meg a késői felszerelés miatt nem volt lehetőségem! | |||
| |||
© Tamas_81 | 2013. nov. 30. 10:29 | Válasz | #5842 |
Köszönöm mindenkinek a segítséget. Télen nem tervezem a motorozást, mert van autóm, csak olyan nehéz visszaülni és ácsorogni a dugókban meg 20 percig nap mint nap parkolót keresni a városban. :( A gumis topicot átolvasom. |
2013. nov. 30. 09:05 | Válasz | #5841 | |||
Amit semmiképpen ne vegyél: Continental, Vee Rubber. Jó még az IRC, a Bridgestone a Pirelli is. A kis kerékméret miatt feltétlenül jobb márka mellett maradj, de ha télen is motorozni fogsz, gondolkodj el a Heidenaun. Kiss Robi majd referál erről, komoly tapasztalatai vannak jégen motorozást illetően. Nem mellesleg ajánlom a gumis topicot, ez a kérdés van kivesézve... | |||
| |||
© satyapapa | 2013. nov. 30. 07:53 | Válasz | #5840 | ||
Ujj gumik kb 10ezer-töl .Miskánál használt ,de jó 5-6ezer.De csak márkás gumit vegyél.
| |||
|
© Pazo | 2013. nov. 30. 04:51 | Válasz | #5839 | ||
Nem nagy dolog, leveszed a kipufogót, utána a tartókonzolt, középen van egy anya, azt leveszed és màr le tudod venni a kereket. Metzeler, Michelin- ezek a jobb fajták.
| |||
| |||
© Tamas_81 | 2013. nov. 30. 00:22 | Válasz | #5838 |
Sziasztok Kaptam ma egy hátsó defektet sajnos és el kéne mennem a gumishoz, viszont ahhoz ki kéne szedni a hátsó kereket. Nehéz művelet, csinált már ilyet valaki? Ha azt mondja hogy menthetetlen akkor hol és milyen típusú gumit érdemes venni rá? Köszönöm! |
2013. nov. 22. 22:20 | Válasz | #5837 | |||
Egész pontosan kinek melyik a megfelelő. A gyári rugóknál (fehér, sárga, piros) rugók mindegyike erősebb. Gondolom Te a sárga rugóra gondolsz, mert ha arra érted a közepes erősségűt, akkor igazad van, mert a többség a sárgát használja. De valakinek már a fehér is megfelelő, érdemes először azzal próbálni. | |||
| |||
© Pazo | 2013. nov. 22. 20:34 | Válasz | #5836 | ||
De a közepes erősségű jó?
| |||
| |||
© Pazo | 2013. nov. 22. 20:31 | Válasz | #5835 | ||
Bocs,igazad van!
| |||
| |||
2013. nov. 22. 18:45 | Válasz | #5834 | |||
Pazo! Pont fordítva írtad. Gyengébb rugó előbb nyit, és minnél erősebb annál később. | |||
| |||
© Pazo | 2013. nov. 22. 17:51 | Válasz | #5833 | ||
Hát,ha méret jó,akkor ennyiér egy próbát megér. | |||
| |||
© Kinál László | 2013. nov. 22. 17:32 | Válasz | #5832 | ||
Köszönöm Zoli,nagyon "jól fogalmaztad meg magadat"! Ezt néztem ki.Szerinted? rugók | |||
| |||
© Pazo | 2013. nov. 22. 16:52 | Válasz | #5831 | ||
Szia Laci!Én a közepes erősségűt választanám, mert a gyengébbbel magasabb fordulaton indul el, az erősebbel pedig szinte álló alapjáraton is menne a moci. Remélem, jól fogalmaztam meg magamamat!
| |||
| |||
© Kinál László | 2013. nov. 22. 10:35 | Válasz | #5830 | ||
Uraim! Segítség kéne!Kuplung felújításban vagyok,éppen rugókat keresek a neten. A rugók mellett fel van tüntetve,hogy 1000 F/P, 1500 F/P, 2000 F/P. Gondolom,hogy az erősséget jelzik ezzel. Melyiket vegyem?!Köszönöm!
| |||
|
© Kiss Róbert | 2013. nov. 19. 21:38 | Válasz | #5829 |
Örülök hogy bevált a touchano !!!
| |
© Tamas_81 | 2013. nov. 19. 15:32 | Válasz | #5828 |
Sziasztok Tegnap Robi segítségével felkerült a tucano a gépre, ma már azzal mentem, hát meg kell mondjam nagyon jó dolog, egyáltalán nem fázott a lábam. Megvolt a második tankolás is, kb. 3.1 litert evett meg, egészen pontos mérés majd a következő teli tanknál lesz.Érdekes mód az alapadatoknál 11 litert ír a tanknak, de épp hogy bele tudtam 7.5-t tenni pedig már a mutató az E felé közeledett elég erősen. Pazo: azért nem hívtalak tükör ügyben,mert elértem ebben a hónapban a robogóra tervezett költség tetejét, átteszem decemberre a vásárlást. Szintén dec-ben vennem kell valami kesztyű védő bigyót is,mert a sport motoros bőrkesztyű kezd hideg lenni... |
2013. nov. 17. 17:32 | Válasz | #5827 | |||
Szabályoztasd fel nyugodtan. Egy jó esztergályos gyönyörűen megfogja oldani a problémádat. Szabályozni sokan szabályoztattunk, ha valaki vett is újat, én arról nem tudok... | |||
| |||
© satyapapa | 2013. nov. 17. 17:02 | Válasz | #5826 | ||
A szabályzás attól is függ hogy mennyi a hántolandó réteg. A kuplungharang anyagábol azért rázos leszedni mert a fellépö höterhelés súlyos deformáciot okozhat ha nincs meg a vastagság. | |||
| |||
© Tamas_81 | 2013. nov. 17. 16:46 | Válasz | #5825 |
Bocsánat annyi lemaradt, hogy kaptam tegnap vagy tegnapelött választ az egyik helyi motorszervízből a kuplungharang felszabályozására. Azt írták hogy azt nem lehet szabályozni, újat kell venni. Nekem a leírások alapján úgy rémlik, hogy több embernek is elvégezték ezt a műveletet és onnantól már nem remegett a robogó induláskor. Én emlékszem rosszul vagy a szervíz akarna lehúzni egy új harangra?
|
© Tamas_81 | 2013. nov. 17. 16:41 | Válasz | #5824 |
Sziasztok Szuper,holnap délelőtt felhívlak Titeket, és akár holnap el is tudok menni a cuccokért ha minden igaz. Ha meglenne a takaró is akkor már csak valami meleg cordura kabát kéne és tudnám használni még a robogót amíg le nem esik a hó. :) |
© Kiss Róbert | 2013. nov. 17. 15:21 | Válasz | #5823 |
Biztos meg1ezünk,a számom 06204553039. Pakonyon lakom megkeresem reggel a tucanot neked!
| |
© Pazo | 2013. nov. 17. 15:18 | Válasz | #5822 | ||
Nekem itt van a telszámom, ha érdekel, vedd fel velem a kapcsolatot!
| |||
| |||
2013. nov. 17. 14:27 | Válasz | #5821 | |||
Szerintem kezd Zoliéval, ha kevés az egy pár és szeretnél még egyet, itt az enyém is. Majd küldök róluk képet. Szépek ... Próbáltad megragasztózni a Tiedet? | |||
| |||
© Tamas_81 | 2013. nov. 17. 13:58 | Válasz | #5820 |
Sziasztok Öröm feljönni a fórumra :) Tamás,Pazo: Érdekelne a tükör, mert elengedhetetlen a közlekedéshez. Kiss Róbert: Érdekelne a Tucano is, volt most egy a vaterán de sajnos lekéstem róla.. :( Hátha meg tudunk alkudni rá :) |
2013. nov. 17. 13:11 | Válasz | #5819 | |||
Na kérem! Összejön itt minden! | |||
|
© Kiss Róbert | 2013. nov. 17. 11:34 | Válasz | #5818 |
Nekem van 1 használaton kívüli tuchano lábmelegitőm ha érdekel megkeresem? Megalkudunk rá!
| |
2013. nov. 16. 19:30 | Válasz | #5817 | |||
Legalább megnézed Tamás motorját!
| |||
| |||
© Pazo | 2013. nov. 16. 14:39 | Válasz | #5816 | ||
Nekem is van egy pár tükröm elfekvőben!
| |||
| |||
2013. nov. 16. 09:13 | Válasz | #5815 | |||
Sajnos az kikopott. Bepróbálkozhatsz olyannal hogy leszereled, befogod satuba a végét fejjel lefelé, csöpögtetsz bele pillanatragasztót és folyamatosan tekergeted hogy jól belejáródjon. De azt ne várd meg hogy beleszáradjon, csak hogy megszáradjon! Ha nem jön be (amin nem csodálkoznék,) nekem van egy pár YP-250-es tükröm, mert DX-essel adtam el.
| |||
| |||
2013. nov. 16. 09:07 | Válasz | #5814 | |||
Úgy értettem (csak rosszul fogalmaztam már biztos nagyon bamba voltam) hogy lágyabbra, puhábbra volt állitva a fékkar. Az újabb motorokon egy frankó kis tárcsa van a karok tövében, a vezető a saját stilusához hangolhatja a fék ill. kuplung karokat. Lehet emberünk félt hogy megcsúszik az eleje, ezért óvatosra vette a figurát. Ki hogy szereti...
| |||
| |||
© Tamas_81 | 2013. nov. 16. 08:23 | Válasz | #5813 |
Nincs semmi problémám a végsebességgel, 110-el úgysem fogok száguldozni, csak ki akartam próbálni mennyi az annyi. Találtam ma a vaterán ezt a lábvédő takarót, licitálok rá hátha megnyerem, mert feltett szándékom , hogy amíg nincs hó meg jég addig robogóval járok dolgozni. Tegnap elfelejtettem írni, hogy arra nincs ötletetek, hogy az egyik visszapillantó tükör egy idő után elmozdul a rezgésektől hiába állítom be. Úgy látom felül az üveg tövénél lévő golyó szerűség lehet elkopva,mert egy idő után lehajlik. Ezt lehet házilag újítani vagy vegyek másik visszapillantót? |
© Szomjas | 2013. nov. 16. 07:19 | Válasz | #5812 | ||
Tamás a tárcsaféket nem kell utána állítani. A dugattyú elvégzi ezt helyettünk.
| |||
| |||
2013. nov. 16. 00:05 | Válasz | #5811 | |||
Satya jól irta, sajnos ez ilyen... Az úthibákat sajnos nagyon érz. Kicsit lehet hangolni a futóművön, de a 12-es kerék nagyon érzékeny mindenre. Megtanul az ember úgy motorozni hogy szinte minden apró kavicsot kikerül. A fékkar állítócsavarja lehet azért volt ott, mert a betétekhez volt hangolva és nem lett utána állítva. Nézd át. Annak örülök hogy rendben hazaértél. Lehet ezt dönteni, jó gumi kell rá na meg a megszokás... Csak óvatosan, mert hamar elszalad a háta. A vége ezeknek a motoroknak újkorukban 125km/h. Nem szabad elfelejteni, hogy ez egy elővárosi robogónak lett kifejlesztve! Vadi új hajtással szerintem Neked is többet fog tudni, de nem rossz ez így elsőre. Az én Majám utassal, csomagokkal, oldaltáskával laposon elment utazóval 110-et 4l-es fogyasztással. Ellenszélben 70... | |||
| |||
© Tamas_81 | 2013. nov. 15. 21:54 | Válasz | #5810 |
Köszönöm, akkor megnyugodtam.
| |
© satyapapa | 2013. nov. 15. 21:41 | Válasz | #5809 | ||
Beremegés? A hátsó dobfék miatt van a beremegés,,,,,nem gond.(.A tárcsafékesek nemcsinálják.) | |||
|
© Tamas_81 | 2013. nov. 15. 21:27 | Válasz | #5808 |
Sziasztok Egy kis mai beszámoló. Reggel rájöttem mi a baja az első féknek, van egy kis állító csavar a karon, az volt kicsire állítva és hiába húztam meg teljesen a kart, nem nyomta be rendesen a tövénél. Most átállítottam és egész jól megáll a robogó. Persze azért szét lesz szedve az egész rendszer és át lesz nézve, illetve a betéteket is kicserélem. A városba nagyon élvezetes volt haladni, sokkal jobb volt mint normális motorral. Ami furcsa, hogy nem lehet annyira dönteni a gépet, illetve kicsit nagynak tartom a forduló körét ahhoz képest, hogy egy robogó. Ami viszont kellemetlen volt az hogyha valami úthibára rámentem vagy kereszt borda volt az úton. Volt hogy azt hittem szétesik alattam, gondolom ez a 12-es kerék átka. A lámpánál mindig előre tudtam menni és nem tapostak meg a kocsik, mégha 20km/h-ig nem is indul meg igazán. A városból kiérve megnéztem a pályán mennyi a max sebessége, 110-et viszonylag könnyen eléri, aztán onnan mire 115-re felmegy azért már bőven kell idő és ott meg is áll. Csavarhattam teljesen, 115 felé nem ment max lejtőn. Ami furcsaságot tapasztaltam, az az hogy ha áll a motor és behúzom a hátsó féket akkor hátul valami nagyon erősen berezeg, erre nincs ötletetek miért lehet? Csak álló helyzetben alapjáratnál és csak a hátsó fékre produkálja. |
2013. nov. 14. 21:32 | Válasz | #5807 | |||
Na akkor végképp maradj vele portán belül! Motorra az első fék nélkülözhetetlen, de ezt nem kell mondanom azt hiszem. Keress valakit akinek van megfelelő szerszám a bontáshoz, nézz bele a fékmunkahengerbe feltétlenül. | |||
|
© Tamas_81 | 2013. nov. 14. 20:12 | Válasz | #5806 |
Nem tudtam sajnos az első fékkel mit kezdeni,mert olyan szinten meg van húzva vagy össze van szorulva az csavar vagyis imbusz hogy nem bírtam kilazítani. így sajnos a fékbetétekig se jutottam, viszont eltört egy crova fejem.
| |
2013. nov. 14. 19:01 | Válasz | #5805 | |||
Első alkalommal ne indulj el se időre, se a városba. Szerelgetted, nincs ta tapasztalatod a tipussal, ráadásul időre akarsz menni. Nem javaslom! A kuplungnál a kihajtás holtjátéka normális. A vibrációt nem ez okozza, hanem a ferrodol egyenetlen kopása, vagy a harang ovalitása. Remeghet elinduláskor a varió hibájából, de azt majd később... A harangot le tudod venni egy sima crovával, Zsolt feltett egy roppant elmés megoldást arra az esetre ha nincs légkulcs a közelben. Első fékkel mi a helyzet? Kitakarítottad? Anélkül hogy nem dolgozik az eleje kifogástalanul, végképp nem javaslom a városi forgalmat!!! | |||
| |||
© Tamas_81 | 2013. nov. 14. 16:51 | Válasz | #5804 |
Ma eredményes napot zártam ami a robogó szerelgetést illeti.Ráadásul megérkeztek a bontóból rendelt cuccok is, úgyhogy azokból is volt amit felhasználtam. Sajnos az oldalidom amit kaptam használhatatlan, mert hiányzik 1-2 szorító füle pont a végénél és így teljesen eláll,ráadásul a csavarnál alul ahol az első idommal kell őket összefogni el van törve. A sárvédő az jónak tűnik, a benzintank feletti kis ajtó is okés,azt már ki is cseréltem. A kormányburkolat necces, majd akkor derül ki ha összeállt az egész,mert így első ránézésre nem fog pontosan illeszkedni. A pozitív dolog, hogy megkaptam egy kivételével az összes csavart hozzá, azt majd pótolom valami nem gyári csavarral. Összességében az a tanulság nekem belőle, hogy jó a bontó,mert olcsó, de innentől kezdve csak úgy veszek bármit is,ha azt előtte a kezembe megnézem. Megnéztem a szíjat, dayco típus és 20mm felett van,tehát az elképzelhető, hogy valóban cserélték. A variot és a kuplungot nem is próbáltam levenni,mert nincs hozzá célszerszámom. Viszont amit a kuplungnál észrevettem az az hogy ha megfogom a harangot és tekerek rajta akkor nem azonnal mozdul meg a kerék,hanem van egy pici holtjáték. Ez normális? Lehet ez okozza a vibrációt amikor alapjáraton van a motor és meghúzom kicsit a gázt. Ugyanakkor olvastam, hogy ha alapjáraton pörög a hátsó kerék magától akkor az sem jó. Nekem szerencsére áll egy helyben, ha gáz adok akkor természetesen pörög, de utána megint megáll ha visszatér az alapjárat. Holnap reggel még az elejét kell összeraknom gyorsan,mert robogóval szeretnék menni dolgozni és ez lesz vele az első utam a városba. |
2013. nov. 14. 16:36 | Válasz | #5803 | |
Hu már majd 1 éve cseréltem le az olajat, de azt hiszem fel kellene 1x villanni 1-2 másodpercre |
© Tamas_81 | 2013. nov. 14. 09:56 | Válasz | #5802 |
Jó reggelt! Lecseréltem az olajat, viszont ez a reset dolog nem tiszta. Ráadom a gyújtást, benyomom a gombot 10mp-ig majd elengedem,de nem történik semmi. Nem kéne valami visszajelzésnek történnie hogy sikeres volt a reset-elés? Modnjuk annyira nem gáz, mert felírom a km óra állást, csak érdekelne. |
2013. nov. 13. 19:42 | Válasz | #5801 | |||
Nekem is azzal jött le, célszerszám nélkül nem is érdemes hozzákezdeni mert kinyírhatod a főtengelyt...
| |||
| |||
© Tamas_81 | 2013. nov. 13. 18:09 | Válasz | #5800 |
Köszi, akkor első körben a kuplungot nem viszem szabályoztatni, hanem megcsiszolom.Illetve pont előbb olvastam Zsolt kuplung javítás pdf-ét, lecserélem a rugókat is,feltéve ha találok hozzávalót a neten. A variot is leveszem megnézem a görgőket,de csak akkor ha meg tudom lazítani,mert olvastam hogy volt akinek légkulccsal jött le.
| |
2013. nov. 13. 17:46 | Válasz | #5799 | |||
Ha leveszitek (leveszed) a hajtás deknijét (hajtás alatt mi a variátort mint primer hajtást, a szíjat, és a kuplungot mint szekunder hajtást értjük, egybe. De ide tartozik még a végáttétel, aminek külön olajzása van) sok minden kiderül. A szíj egyből mérhető, a kuplungnak pedig a pofák finom csiszolása legyen az első lépés. Robi és PaZo nagyon otthon vannak ezekben a kérdésekben. A varióba is bele lehet nézni, de nem érdemes addig piszkàlni (szerintem) mig nincs némi tapasztalat. Nem mindenki vágja fejből mi lett csinálva a motorján, de van olyan is aki szigorúan irja, vezeti. Majd szép lassan kialakul. | |||
| |||
© Pazo | 2013. nov. 13. 17:08 | Válasz | #5798 | ||
Ne lgyél biztos benne. Ilyen hideg időben elég lassan mozdul meg a hőfok mutató.
| |||
| |||
© Tamas_81 | 2013. nov. 13. 16:57 | Válasz | #5797 |
Köszi Sajnos rám sötétedett, úgyhogy nem lett semmi az olajcseréből, viszont a műszerfalat szétszedtem,mert az óraállító gombok be voltak szorulva és úgy érzékelte, mintha folyamatosan nyomva lenne. Most már ez is rendben, csak azt sajnálom, hogy nem vettem új égőket,mert egyúttal kicserélhettem volna a háttérvilágítást, na nem baj majd holnap. Ja egyébként az olajcsere miatt járattam kb. 15-20 percet álló helyzetben a gépet,viszont a hőfok mutató alig indult el felfelé,épphogy a kék fölé állt be. Itt sincs minden rendben az tuti. |
2013. nov. 13. 16:46 | Válasz | #5796 | |||
Üdv Tamás_81! Resetelni úgy kell, hogy ráadod a gyujtást és kb 10 másodpercig benyomva tartod a a gombot. Van olyan, hogy néha többször is meg kell ismételni -legalábbis az enyémnél így van. Ha resetelted akkor elvileg 3000 kilométer után fog ismét kigyulladni a lámpa - olajcsere periódus - és folyamatosan fog világítani az ismételt nullázásig. Ha minden oké, akkor minden gyújtás bekapcsoláskor világit egy darabig a visszajelző, majd elalszik. | |||
| |||
2013. nov. 13. 16:41 | Válasz | #5795 | |
Ez normális, ha eléred a periodust akkor nem alszik el a visszajelző. Cserénél majd figyelj oda, hogy nem becsavart nivoval kell megnézni az olajszintet csak beledugva |
© Tamas_81 | 2013. nov. 13. 14:42 | Válasz | #5794 |
Sziasztok Most értem haza,mindjárt állok neki az olajcserének, ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem.A service manual-ban le van írva, hogy hogyan lehet resetelni az olaj visszajelzőt ami az esedékessé vált olajcserét mutatja. Azt nem igazán értem a leírásból, hogy ez miként működik, ha elérem a 3000km-et akkor hogy jelez, elkezd villogni vagy folyamatosan ég? Nekem most ha ráadom a gyújtást akkor kivilágít,de utána egyből el is alszik. Ez így normális? Köszönöm |
© Tamas_81 | 2013. nov. 13. 12:24 | Válasz | #5792 |
Köszönöm, így már világos. A lényeg hogy én szarvasról rendeltem Miska-tól.
| |
© Tamas_81 | 2013. nov. 13. 12:23 | Válasz | #5791 |
Igen, az vagyok :) Részben ezért is lett Majesty mert többen ajánlották mint megbízható gépet. Meglátjuk mennyire lesz híg a leve, így hogy szétkaptam és a burkolat alá látok, szerencsére nincs gond, a burkolat meg nagyon olcsó és csak az oldalsót kell cserélnem. Motorikusan hogy milyen meg mik fognak előjönni az majd a jövő titka, bizom a japán technikában. Az az igazság, hogy megtehettem volna hogy egy drágább, hibátlan gépet veszek, de nagyon szeretek szerelgetni ez az ami a munka után/mellett kikapcsol. | |
© satyapapa | 2013. nov. 13. 10:22 | Válasz | #5790 | ||
Szarvason a Mravik Misi van akitöl alkatrészeket tudsz beszerezni,jó áron.Halásztelken pedig szerelö van,aki a yamahánál dolgozott évekig és most saját mühelye van.
| |||
| |||
© jasa | 2013. nov. 13. 09:53 | Válasz | #5789 | ||
Tamás_81 : jól sejtem, hogy Te érdeklődtél a burgman fórumon az elmúlt hetekben motorvásárlás ügyben ?....olvastalak Gondolom azzal azért tisztában voltál, hogy "olcsó húsnak híg a leve". Legalább is statisztikailag elég nagy valószínűséggel, és ezt itt jópáran megtapasztalhattuk az évek során. De persze kívánom, hogy sikerrel járj ! (kitartás, türelem, alaposság ajánlott....és persze egy jó szerszámkészlet is szükséges - ahogy Alapító Atyánk /Zsolt/ írta annak idején) | |||
|
© Tamas_81 | 2013. nov. 13. 08:42 | Válasz | #5788 |
Nahát,kicsi a világ, ha minden igaz tőled rendeltem tegnap pár bontott cuccot az új szerzeményemhez. (kormány,oldalidom,stb) Ha nem így van akkor sorry. Bár mintha Szarvas lett volna megadva nem Halásztelek,fene tudja. :) | |
© Tamas_81 | 2013. nov. 13. 08:12 | Válasz | #5787 |
Szia Érdekes módon nekem a dobfékkel fogja meg úgy rendesen a robogót, a tárcsával olyan mintha nem is akarná megállítani. Biztos vagyok benne, hogy nálam lesz valami gond, az is lehet hogy nem jól légtelenítették amikor kicserélték a fémfékcsövet. Ha behúzom az első féket akkor nem tudom eltolni a motort, ugyanakkor menet közben ha hirtelen ráhúzok erősen akkor alig lassul, pedig szerintem akár csúszásig kéne hogy megfogja a kereket. Olajat akkor 10W-40-et fog kapni,ezt gyakorlatilag mindenki javasolja. Van még itthon egy kis fekete Stp, ami karburátortisztító, ebből teszek majd bele egy keveset, elméletileg ez is jó. | |
© Tamas_81 | 2013. nov. 13. 08:05 | Válasz | #5786 |
Jó reggelt! Most elbizonytalanítottál, lehet akkor hagyom a hajtóművet, bár a kuplungharangot valahol fel kellene szabályoztatnom. Sikerült elérnem e-mailen az előző tulajt, a szíjat cserélték, viszont a görgőkben nem biztos... Ez is érdekes, hogy elviszem szervizbe és nem tudom mit cserélnek ki rajta,na mindegy. Nem szeretnék azon az 5-6 ezer forinton spórolni, mert ha jól láttam olyan árban mozog a görgő készlet. Fém fékcső: Ezt muszáj lesz lecserélnem,mert a hossza a mostani kormánytól pont passzol a féknyereghez,viszont ha felteszem a gyárit akkor már nem ér el odáig. Lecserélem a fék karokat is, a fékbetétet meg megmérem ma,azt hiszem be kell szereznem egy tolómérőt,mert sokszor jól jönne a méricskéléshez. | |
© satyapapa | 2013. nov. 13. 06:50 | Válasz | #5785 | ||
Szia ,,Halásztelken lakom ,,ha segitség kell szólj bátran.Egyébként ha súlyos,bizonytalan dolgot találsz akkor itt nálunk van kifejezetten Yamahás motorszerelö.Prima munkát végez, - Nekem is volt dobfékes majám,,és azt is nagyon hatékonnyá lehet tenni,bár nem olyan igénytelen mint a tárcsafék,,jobban kell ügyelni rá. Azt hogy milyen görgöt teszel a varióba az az igényektöl függ,,egyenlöre Én nem piszkálnám.Majd ha már pár ezer km bele lett tolva,ráérsz kisérletezni.A kuplung harangot nembiztos hogy szabályozni kell,elöbb mindent ki kell tisztitani,,és a pofákat ellenörizni. Olajat 10W-40 castrol,Mobil 1,Repsol. A benyába töltenék egy kis égéstér tisztitót,,az biztos jót tesz a rendszernek. A fékolajat lecserélném mert lehet hogy nagyon régi,2évente ajánlatos ujjat tenni bele.Sokat tud javulni igy. | |||
| |||
2013. nov. 13. 00:00 | Válasz | #5784 | |||
Szia Drusza! Alapszabály: Ami működik, ne piszkáld! Hagyd a hajtóművet békén, amíg valaki meg nem hallgatja, ki nem próbálja. Vízhőfokmérő jeladója: a hegerfej (vagy hengertömb) tetején találod, kis pöcök, lepattintod a csatlakozót, megpucolod, fogóval szorosabbra nyomod és visszateszed. Minden stekkert érdemes kitakarítani (ld:#5783). Fém fékcső: Ha jó, ne bántsd. Vedd ki a fékbetéteket, mosd le őket, sík felületen (üveglap) csiszold meg, féktisztóval szárítsd ki, fém kunkahengeteket járasd meg, fékolajat cseréld le. DOT-4-esre. Jónak kell lennie. Tárcsa 3,5mm kell hogy legyen minimum. Olajat olyat tegyél bele, ami a külső hőmérsékleti viszonyoknak megfelel. +5 foktól mehet a 20W, 0-foktól a 15W, -5 fok alatt minimum 10W40. Szervezz egy randit Robival és PaZoval, hasznos lesz számodra (és egyben elkeserítő is kicsit...). | |||
|
2013. nov. 12. 22:53 | Válasz | #5783 | |||
Szia! Ilyen problémával még (szerencsére) nem találkoztam, szerintem a többiek sem. Ezt látni fogod a hozzászólásokból. Mindenesetre én az összes stekkert széthúznám, kontakt tisztítóval kifujkálnám, majd sűrített levegővel kiszárítanám, mielőtt kigyullad. Ha nincs változás, a vezérlő elektronoka lehet esetleg a ludas... | |||
| |||
© Tamas_81 | 2013. nov. 12. 22:39 | Válasz | #5782 |
Maradok akkor a gyári súlynál, nincs különosebb kedvem kísérletezni. Igazán különös oka nincs is a cserének, mert jól megy a robogó, bár a végsebességét nem próbáltam még. Abból indulok ki, hogy az előző tulaj hanyag volt és inkább lecserélek mindent biztos ami biztos alapon. A km óra szerint így is majd 51 ezer van benne, ártani nem ártok neki. :)
|
© Kiss Róbert | 2013. nov. 12. 22:14 | Válasz | #5781 |
Helo: Szerintem 12 grammosak vannak az ujjabbik 250be! Én itt lakom a szomszédodba Felsöpakonyon csak kevés a szabadidöm !
| |
© Herold | 2013. nov. 12. 21:07 | Válasz | #5780 | ||
A görgők szintén tapasztalat kérdése. Én pont azon elmélet mentén, mint ahogy most te is, tettem bele kissebbet. teljes terhelés mellett pont az ellenkezőjét váltotta ki, mint vártam. Vagyis próbáld ki, tapasztald meg és utána tudsz dönteni. Nekem a gyári konfiguráció van mindenből és így a legjobb. | |||
| |||
© Tamas_81 | 2013. nov. 12. 20:13 | Válasz | #5779 |
Szia Köszönöm az infókat, az oldalról már letöltöttem minden segédletet, ezeket bújom folyamatosan, így tudtam szétszedni a robogót is.A hajtás nem nálam merül fel mint kérdés, hanem az előző tulaj mondta, de hogy mire gondolt pontosan az félek nem fog kiderülni. Ami biztos, hogy én is tapasztalom az elinduláskor keletkező vibrációt, úgyhogy holnap ha lesz időm leszedem a kuplungharangot és elviszem valahova felszabályoztatni. Tényleg, tudtok dél-Pest környékén műhelyt ahol normálisan megcsinálják? Szíjat rendelek akkor hozzá az általad ajánlott típust, meg görgőket is. Ez ügyben nem tudom mi legyen,mert ha jól olvastam 20x12-es 14grammos görgő való hozzá,de állítólag a 11grammos (ami a későbbi Majesty-kben gyárilag van) jobb választás. Nem tartom kizártnak hogy az enyém csak papíron 98-as,mert mindenhol 97-re utaló nyomokat találtam az idomokon, mondjuk csak ennyit tudtam elolvasni,mert a többi felirat Japán volt. :) Rendeltem ma bontóból kormány csövet burkolatokkal,mert sajnos nem a gyári kormány van rajta,hanem valami más. Az első fékcső is normál helyett fém, még sincs az a nagy fékhatás.Lehet csak légteleníteni kéne,fene tudja. Majd ha vissza alakítottam a gyárira a kormányt akkor átnézem az első féket is. Köszönöm az infókat! | |
© Tamas_81 | 2013. nov. 12. 20:00 | Válasz | #5778 |
Köszönöm szépen, akkor holnap veszek Act Evo 10W-40 et.
| |
© Herold | 2013. nov. 12. 19:53 | Válasz | #5777 | ||
Szervusz Tomi! Mielőtt bármibe is belefognál, célszerű alaposan átnézni az oldalon található segédleteket. Van ahol fényképes segítség áll rendelkezésre, igen alapos magyarázattal kiegészítve. Aztán ott vannak a manuálok, amit, ha jól olvasom, már megtaláltál. Amíg kérdésként merül fel, hogy mi is a hajtás, addig -szerintem- önnállóan ne kezd szétszedni! Ha valóban lelakott gépet vettél, úgy biztosan nem lesz tökéletes néhány alkatrész cseréjét követöen, hanem alapos, az adott rendszert átfogó vizsgálat utáni karbantartás, javítás kell. -Az olaj hit kérdése, én eddig castrol actevo 10w-40-et használtam, de a típusnál sokkal fontosabb a rendszeres csere! -Szij tipusa mitsuboshi. Nem a legolcsóbb, de még nem panaszkodott rá senki (ha jól emlékszem), ellentétben a többi márkával. -Fékbetétet én hátul cseréltem, goldfren vagy valami ilyesmi neve van. Bár az enyém is 98-as, de hátul is tárcsa van rajta. Az első féknek is fognia illene.... Mielőtt bármit cserélsz, mérj!!! Sok nsikert! | |||
| |||
© Pazo | 2013. nov. 12. 19:49 | Válasz | #5776 | ||
Nincs olajszűrő, az olaj kérdés mindig vitatéma, eddig én is 10w-40-est használtam,de most áttérek a 20w-50-esre,a lényeg a 3000 km-kénti olajcsere!Természetesen 4t -s kell bele. Én castrol actevot használok.Egyébként, ha felhívsz, szívesen segítek, szóban jobban megy.
| |||
| |||
© Iles777 | 2013. nov. 12. 19:27 | Válasz | #5775 |
Üdv!Lenne egy Yamaha Majesty 250-esem!Könnyen indul,szépen jár alapjáraton,akár 1 óráig is,de ha adnék neki egy kis gázt,felvillan a check lámpa és azonnal leáll!Valami ötlet esetleg?Köszönöm
|
© Tamas_81 | 2013. nov. 12. 19:22 | Válasz | #5774 |
Bocsánat még annyit, hogy jól látom nincs olajszűrő a robogóba? Illetve az alapadatok pdf-ben azt látom hogy 10W-40 kell bele, nem lenne jobb ha olyat vennék? Holnap be is szerezném és kicserélném ha reggelig kiderül milyet tegyek bele. |
© Tamas_81 | 2013. nov. 12. 18:52 | Válasz | #5773 |
Szia Gyálon lakok. Castrol-ból melyik típust? Gondolom speciális motorhoz való kell bele,mint a normális motoroknál,ugye? A hajtáson nem tudom mit értek,mert csak ennyit mondott az eladó, de sajnos nem érem el telefonon hogy megkérdezzem. Szerintem a szíjra gondolt,mert azt mondta hogy az elszakadt. Egyébként az normális, hogy az első fék az olyan mintha ott sem lenne? Lehet ez is robogó specialitás, de már megszoktam hogy az elsővel fékezek. Itt azonban olyan mintha a hátsó lenne az amivel hamar tudok lassítani. Persze az is lehet az én készülékemben van a hiba.. | |
© Pazo | 2013. nov. 12. 16:46 | Válasz | #5772 | ||
Szia Tamás! Nekem is dobfékes majám van, 97-es.A csatlakozót speciel nen tudom, hol van, de a többi kérdésedre megpróbálok válaszolni. Olajat én 20ww-50-est használok, (castrol)Első fékbetét nekem valami nevenincs van benne, de jó.Ajánlani nemnagyon tudok, nézz szét a neten.Elég sok félét találsz. A hajtáson mit értesz? Egyébként hol laksz?
| |||
| |||
© Tamas_81 | 2013. nov. 12. 15:28 | Válasz | #5771 |
Sziasztok Szombaton vásároltam egy 250-es Majesty-t, és vele kapcsolatban lenne pár kérdésem. Elkezdtem az elejétől olvasni a topicot,de mivel több mint 5000 hozzászólás van, még messze tartok a végétől, úgyhogy elnézést ha olyat kérdezek amire a válasz már megtalálható itt. A gépem egy 98-as(??) 4HC alvázszámú gép (gondolom nem európai), hátul dobfékkel.Az egész gép nagyon le van lakva, szegény kapott már az élettől rendesen. Ma szétszedtem amennyire tudtam és szépen összeírtam mik fognak kelleni a javításhoz. Amit kérdezni szeretnék, hogy a fórum elején írtátok hogy ha nem jó a vízhőmérséklet mutató akkor a henger oldalán van valami csatlakozó amit érdemes megpucolni és elméletileg meggyógyul. Kerestem ezt a csatlakozót de nem találtam, kicsit közelebbit tudtok mondani, vagy a service manualban hogy van angolul feltüntetve? Milyen olajat tegyek bele? Milyen fékbetét ajánlotok előre? Az eladó szerint 5000km-el ezelőtt volt a hajtás cserélve, ezt még nem néztem meg ,de a biztonság kedvéért ezeket is cserélném, ezekből milyen márkát vegyek? Köszönöm! |
2013. okt. 16. 14:41 | Válasz | #5770 | |||
Ez jó! Soká tartson!!!
| |||
| |||
© Major József | 2013. okt. 16. 11:05 | Válasz | #5769 | ||
Ismét szevasztok. Először is a szárazon berakott görgők zajosak voltak, valamint valamiért a kuplung sem engedte szabadon futni a kereket, igy irány Mravik Misi Szarvason.Tőle tudtam meg, hogy a görgőket grafitos zsirral kell visszarakni. Kaptam tőle 3.db. kuplungrugót is a jótanácsok mellé. KÖSZÖNÖM Misi!!!!! Mindegyiket. Haza Sarkadra, szétszedi a szerelő barátom,csodálkozik a zsirzáson,de megcsinálja, szétszedi a kuplungot is egy pompás takaritás és sárgaszinű rugók behelyezése után a moci csendes, szépen gyorsul és van kb 20 km/ó-nál szabadonfutása is.A görgők és a szíj cseréje után a fogyasztása az én 100 kg-al 3,2 liter volt 100 km-n ugy hogy kb 80-100 km/ó között mentem vele. Igazán meg vagyok elégedve most mindennel Ahogy régi nagy Ferencz Jóskánk mondta minten natyon szep,minten natyon jo, mindennel mekvatyok elegedve. Köszi Misi a segitséget . Széles utat mindenkinek. | |||
|
© Major József | 2013. okt. 03. 09:59 | Válasz | #5768 | ||
Szevasztok fiuk! Megjártam Romániát és épségben hazajöttünk a túráról. Jól birta a Majestym a 2 személlyel való szerpentinezést.Az ut csodálatos volt. A szilentek birták, nem vettem észre, hogy az első és hátsó kerék külön utakon járna, ugy hogy egyenlőre még meguszták a cserét. Azonban itthon észrevettem, hogy a hátsó hajtásnál csöpög az olaj. Szétszedtük,el volt üöregedva a lehajtás felőli szimering. Kicseréltük, de ha már szét volt szedve a hátulja,és hazaérkezés után egy két nappal éreztem,illetve hallottam, hogy megcsuszik két személy alatt a hajtásszíj elinduláskor, igy kicseréltük a szíjat mitsuboshi szijra, és kapott uj 14. gr-os görgőket is. Összerakás után további olajcseppek, ugy hogy ismét szét és a főtengelynél lévő szimeringet is kicseréltük.Megszünt az olajcsöpögés.A motorom 2000-es évjáratu, 75.000 km. van benne, én az elmult egy évben 15.000 km-t mentem vele,nem csoda hogy megöregedtek a szimeringek. Az uj görgőkkel és az uj hajtásszijjal csodálatos lett a motor teljesitménye. Most várom az első tankolást a beszerelés után,és kiváncsi leszek, hogy a 3,6-3,7-es üa. fogyasztás mennyit fog csökkenni,mivel jóval kisebb gázzal, kisebb fordulattal eléri a 80-90 km/ó. sebességet.Hihetetlen de egyszer az összeszerelés után kipróbáltam a végsebességét, az én 100 kilómmal 135 km/h-*t tud, két személlyel lazán megy 120-al. Mondom csak próba volt, nem igy akarok vele járni,de elcsodálkoztam a végsebességen.Csak a szij és a görgők cseréje mit tudott művelni vele. Igaz hogy induláskor nem olyan fürge mint volt, de egyenletesen,simán, szépen gyorsul, olyan nagyrobogósan.Valóban igaz hogy a teljesitmény romlásának észlelésekor ellenőrizni kell a görgőket és a szíjat,mert elsődlegesen azok lehetnek a hibásak. A kivett görgők csak egy oldalon voltak megkopva és a szij is csak 1,5 mm-el volt keskenyebb mint az uj, de még is sokat számitott,mert a csere előtt 115 km/h volt a max, igaz ezt 2 személlyel is tudta. A romániai turáról: A Boga völgye csodálatos és igazán meghökkentő szerpentinen motorozni,esőben, ködben meg különösen.De csodálatos a táj és mindezt az uniónak köszönhetően ismét magunkénak mondhatjuk,mert akkor megyünk oda kirándulni, amikor akarunk. Érdemes mindenkinek egyszer a turázós naptárába bejegyezni turautvonalnak.Nagyszalonta-Belényes-Boga völgye utvonalat.Gyönyörű. Széles utat,teli tankot egészen az első fagyos utakig,aztán szép tavaszt mindenkinek.Üdv. | |||
|
2013. szept. 21. 20:27 | Válasz | #5767 | |||
Csak legyen igazam. Mondjuk, az nem feltétlenül baj ha szaga van a szíjnak. Az Athena nálam rendszeresen produkálta a gumiszagot ha ,,mentünk" kicsit... | |||
| |||
2013. szept. 21. 14:09 | Válasz | #5766 | |||
Pedig hidd el, én ár mindenre gondoltam, még a kutyacsontra is, de hát az meg miért tudna égett gumiszagot adni? De a variószíj az meg sem fordult abban a hatalmas nagy tök fejemben! Mindenképp köszönöm Tamásnak a villany felkapcsolását!!! | |||
| |||
© Szomjas | 2013. szept. 21. 09:39 | Válasz | #5765 | ||
Mészizs ezt nem vesszük be.
| |||
|
© satyapapa | 2013. szept. 20. 20:23 | Válasz | #5764 | ||
JÉÉÉÉ
| |||
| |||
2013. szept. 20. 20:12 | Válasz | #5763 | |||
hogy Te mekkora király vagy!!!! Hidd el, hogy nekem nem jutott eszembe, hogy itt ékszíj is van, ami adhat gumi szagot! Nagyon köszönöm! Nem is tudom, hogy ez nekem miért nem jutott asz eszembe??? Köszi!!! A csapágyat meg mindenképp cserélni fogom! | |||
| |||
© Kiss Róbert | 2013. szept. 19. 22:52 | Válasz | #5762 |
Nem Biztos hogy a kutyacsont a ludas ! A motor ahol össze van kötve a vázzal 2 db persely van ,azon megy keresztül a hosszú csavar,a persely szokott elkopni és lógás keletkezik a motor és váz között.Ezek a perselyek zégerrel vannak rögzive,nem kell teljesen szétrobbantani a motort a szereléshez! A légszűrőházat és a 2 hátsó óldalidomot kell levenni ha jól emléxem !!!! | |
2013. szept. 19. 22:31 | Válasz | #5761 | |||
Nagyon jól futott, ez biztos. A két első ketékcsapács nem komoly összeg, cseréld ki egyből. A gumiszag ékszíj lesz, nézz bele a hajtásba... | |||
| |||
2013. szept. 19. 21:45 | Válasz | #5760 | |||
Mindenképp a télen szét fogom dönteni, mert nekem valami kerek a motoromban! Amikor mentél vele, akkor azt mondtad, hogy igen csak jó minden tekintetben! Sőt még azt is megkockáztattad, hogy jobb, mint a Tiéd, bár a fényezése a Tiédnek volt a nyerő, meg a plexije is! Viszont azóta kicseréltem a gumikat és elkezdődött a lejtőmenet!! A fogyasztásom az kifogástalan! Olajat nem eszik! Tehát megkockáztatom, hogy motorikusan oké a vas! Viszont a zsír új első Dunlop gumimat már lecseréltem használt Michelinre, mert ovális volt és rázta az elejét! Azóta meg a kormányon érzem az út minden egyenletlenségét, valamint valami darálást, morgást 60km/h-ig, mintha kerékcsapágy lenne, de 60 felett megszűnik. Lehet, hogy kormánycsapágy? De semmi lógás! Aztán a jobb hátsó résztől meg néha semmi sebességhez vagy útviszonyhoz nem köthetően előjön valami érdekes zörgés, mintha porcelán tányérban csapágygolyókat ráznák vagy amikor anyóséknál a szobánkban fel-le hajtom a franciaágyat és annak a rugóját hallanám! De a legérdekesebb amit az utóbbi időben érzek az az égett gumiszag a motor irányából. De nem meleg a kerék/fék/, tehát ez is rejtély, emiatt gondoltam már a kutyacsontra is, mert hol van még gumi, ami esetleg szagot tudna adni?? Tehát lesz dolgom a télen! De tanácsokat szívesen elfogadok! Köszi | |||
| |||
2013. szept. 19. 21:22 | Válasz | #5759 | |||
Meg kell próbálni. Neked van 250-esed...
| |||
| |||
2013. szept. 19. 20:53 | Válasz | #5758 | |||
Egy kis kutyacsontos agyalás a részemről! Véleményezzétek!! Cső-rúd-cső! A csőbe meg pl. valami szgk. szilentet bepréselni. Aztán máris nem kell sütni, olyan lenni mint a Trabi lengőkarja, ott is lehet cserélni a szilentet! Persze mindezt nem valami nyalóka bádogból kellene legyártani! Vélemény?! | |||
|
2013. szept. 19. 20:50 | Válasz | #5757 | |||
Jó utat!!!
| |||
| |||
© Major József | 2013. szept. 19. 20:47 | Válasz | #5756 | ||
ok. köszönöm a tanácsod. Holnap de. indulunk egy hétvégi turára Romániába. Ott lesz módon az általad leirtak kipróbálására.Legközelebb vasárnap este leszek internet közelben.Majd irom a tapasztaltakat. Addig is köszi a segítséget.
| |||
|
2013. szept. 19. 20:41 | Válasz | #5755 | |||
Próbáld ki a következőt: Egyenesen haladva, rézsutosan hajts fel egy olyan meredekre, mint a kapubejárók, vagy a parkolók úttest felőli padkája, majd le. Miyen a motor futása? Kígyózik-e alattad, vagy simán felmegy, lejön? A legjobb erre egy olyan parkoló, ami magasabban van az út felületétől 3-5 cm-rel. Kíváncsi lennék mit mutat igy. Nézd meg azt is, hogy (pocsolyán áthaladva látod majd) tutira egy nyomon fut-e a motor? | |||
|
|
|
|