|
|
|
© Jin_Ke | 2011. ápr. 16. 09:53 | Válasz | #200 |
Sziasztok! Tudtok nekem mondani olyan hajtóműolajat amit valamelyik nagyobb multinál is meg tudok venni akár hétvégén is és nyugodtan belerakhatom a Majába? előre is köszi |
© passat52 | 2011. ápr. 16. 10:07 | Válasz | #201 | ||
A hajtóműbe ugyanazt a motorolajat beletöltheted amit a motorba használsz! úgy tudom a manuál is ezt írja! A többség szerintem ezt használja! | |||
| |||
© Jin_Ke | 2011. ápr. 16. 10:07 | Válasz | #202 |
végre az első jó hír mára :D köszönöm |
2011. ápr. 16. 20:23 | Válasz | #203 | |||
Így van! Tegnap elvégeztem én is az olajcsere-berét! Motul 10W-50 5100 olajjal. | |||
| |||
© satyapapa | 2011. ápr. 16. 20:34 | Válasz | #204 | ||
Ez elég jó olaj bár 10W-50 kicsit,Vagy talán nagyon öreg ,ill kopott a motor?
| |||
| |||
2011. ápr. 16. 20:36 | Válasz | #205 | |||
Mert? Ez az olaj kopottba való? 1996-os 42000km. Kopott? Korának megfelelő, alapméretes, csak gyűrűzve volt. | |||
| |||
© satyapapa | 2011. ápr. 16. 20:42 | Válasz | #206 | ||
Hát igazábol az 50-es jelölésü olaj már talán kicsit vastag (sürü).Tény hogy jó olaj ,de a vastag olaj a hideg motornál kissé lefog.Nagy melegbe, ok.
| |||
|
2011. ápr. 16. 23:16 | Válasz | #207 | |||
Ha vastag olajjal megy 130-at akkor higabbal mennyit menne?
| |||
| |||
2011. ápr. 17. 07:50 | Válasz | #208 | |||
Nem hiszem, hogy a "vastagság" üzemmeleg motor esetén akkora különbséget tudna okozni. Ha elolvasod az előző hozzászólást, akkor abból is ez derül ki, számomra. Nekem nem kell, hogy 130-at menjen, csak jó tudni, hogy meddig lehet feszegetni a határt. 80-100 az számomra kiváló tempó! De ez már MIX!! | |||
| |||
2011. ápr. 17. 11:07 | Válasz | #209 | |||
A 10W 50-es olaj alkalmasabb sport célokra. Semmivel nem "vastagabb". Csak jobban bírja a terhelést.
| |||
|
© Laller | 2011. ápr. 17. 13:25 | Válasz | #210 | ||
Nekm volt eyg 89es fzr 600am most van a majám.Én mind2őbe 20w50 olajat tettem/teszek.Szerintem nem befolyásolja a végsebességet és szeretik ezek az idösebb vasak,pláne hogy többnyire 30 fok melegben használja az ember.Az autóm 19 éves abba is vastagabb olajat teszek mert a vékonyat megeszi 3000km múlva
| |||
|
© jasa | 2011. ápr. 18. 15:26 | Válasz | #211 | ||
Nem láttátok Gábor hozzászólása végén a "kacsintást" ?
| |||
| |||
2011. ápr. 18. 17:06 | Válasz | #212 | |||
Te uraság! A Majások az FZR-ről nyergelnek át a robogóra? Ádámnak és nekem is Fzr volt. Az enyém is 89-es 600-as volt. | |||
| |||
2011. ápr. 18. 17:08 | Válasz | #213 | |||
Kérném átvezetni a MIX-be, mert ez már nem kenőanyag!
| |||
| |||
© Zolika | 2011. jún. 14. 22:00 | Válasz | #214 |
Haliho, most tettem a mocimba Repsol 15w50-es olajat, mert 10w40-est azért csipegette, de nem füstöl...
|
© Botos Attila | 2011. aug. 02. 16:18 | Válasz | #215 |
Megoldotta a problémát? Már nem csipegeti? Mert nekem is ez a bajom a mocival és erre gondoltam én is, h 10w 40-es helyett 15W 40 rakok bele. Szerintetek?
| |
© SPOJLERES | 2011. aug. 02. 17:35 | Válasz | #216 |
let s go :-)
| |
© Zsolt | 2011. aug. 02. 18:54 | Válasz | #217 | ||
Jó a 15w40-es is, nekem most 20w50-es van benne (ezt is ajánlja a gyártó). Ha 3 ezer km alatt elmegy 2-3 deci olaj nem kell vele foglakozni. (én már 40 ezret mentem a géppel a 6 év alatt)
| |||
|
© Botos Attila | 2011. aug. 02. 19:33 | Válasz | #218 |
Nekem 8decit kell rátöltenem 3e km alatt. Változott neked valami a sürübb olajtol (teljesitmény, fogyasztás' hasonlók) ?
| |
© SPOJLERES | 2011. aug. 02. 19:41 | Válasz | #219 |
sztem az se olyan vészes legalább frissül az olaj | |
© Zsolt | 2011. aug. 02. 21:13 | Válasz | #220 | ||
A teljesítmény és a fogyasztás sem változott. Az utolsó 3000km alatt rá kellett önteni a cserére úgy 1,5 decit. A 8dl nem sok- nem is kevés, viszont sűrűn kell nézni az olajszintet. A határ -tapasztalatom szerint - olyan 100km / 1dl-nél van, ekkor már kell a felújítás. | |||
| |||
© SPOJLERES | 2011. aug. 02. 21:30 | Válasz | #221 |
a 100km/1dl azért se jó mert már majcsak annyi forintba mint a benzin
| |
© Zolika | 2011. aug. 02. 21:39 | Válasz | #222 |
Sziasztok, 15w50 nekem ugyanugy bevágta mint a 10w 40, de nem füstölt.
|
© Zolika | 2011. aug. 02. 21:43 | Válasz | #223 |
Én kb 8ezret mentem a mocimmal, megvettem akkor lecseréltem az olajat utánna "csak" utánnaöntöttem, mintha kétütemüm lett volna....
|
© Zsolt | 2011. aug. 02. 21:46 | Válasz | #224 | ||
De az olajat 3 ezrenként kell cserélni!
| |||
|
© Zolika | 2011. aug. 02. 21:46 | Válasz | #225 |
Egyszer elmentünk turázni, max szintel kb 250km mentünk, hazaértem vártam egy kicsit, na megnézem a szintet, láss csodát neméri a nivó az olajat gáz....
|
© Zolika | 2011. aug. 02. 21:48 | Válasz | #226 |
Én fojamatosan cseréltem :-)
|
© Zolika | 2011. aug. 02. 21:49 | Válasz | #227 |
Én Folyamatosan cseréltem :-)
|
© Zsolt | 2011. aug. 02. 22:02 | Válasz | #228 | ||
A folyamatos utántöltés nem csere, ezt Te is tudod. A majánál azért 3000 a csereperiódus, mert nincs benne szűrő, így nem tud az olaj letisztulni. Persze azt is lehet, hogy nem cseréled, elmegy a gép még pár ezret így is. Azt tudnod kell, hogy a maja hajtókal alsó csapágy szokott a leghamarabb tönkremenni, ha soványan kap olajat, hamarabb lehet majd megfinanszírozni a főtengely javítás költségét. Az meg olyan 50-60 ezer között van most. Ennek tükrében szerintem csak érdemesebb rászánni azt az 1,2liter friss olyajat háromezrenként. | |||
| |||
© Zolika | 2011. aug. 02. 22:10 | Válasz | #229 |
De, ha szinte állandoan kifogyott, de azért néztem, hogy ne fogyjon ki,1L kelett bele mindig, az már egy olajcsere, nem? 3000- ezrenként kb 5-6 olajcsere lenne.... szerinem már egy felujitás ráfért volna már.
|
© Zsolt | 2011. aug. 03. 09:12 | Válasz | #230 | ||
Nem olajcsere az állandó folyamatos utántöltés. Az olaj a használat közben öregszik és telítődik. Egy idő után az olajszivattyú már csak 'vacak' olajat tud átküldeni a rendszeren, ami lerakódáshoz, duguláshoz vezet. Pl. az olajlehúzó gyűrű ha letapad az olajsártól nincs olyan vegyi anyag, ami rendbe tenné, így marad a szétszedés. A 3 ezrenkénti olajcsere gyári ajánlás. Nem kell berartani, de akkor magadra vess, ha a gépezet beáll alattad. Egy 250-es gép főtengely/henger rendbetétele ha magad csinálod akkor is anyagszinten kb. 95-100 ezer Ft. Sőt ha eladni szeretnéd így már csak bontóba veszik meg, tehát igen minuszos lehet a project a végére. Ismétlem, Te tudod mit akarsz. A maja megbosszulja a szervizelés hiányát.
| |||
| |||
© Zolika | 2011. aug. 03. 12:07 | Válasz | #231 |
Csak, ha 300-350km után újratöltöm, és mondjuk elérem a 3000-km és elötte öntöttem fel egészet uj olajjal, mert minimumon volt a szint, engedjem le az uj olajat?
|
2011. aug. 03. 12:55 | Válasz | #232 | |||
Vazze ne használd már így mert azt is kinyírod benne amit még meg lehetne menteni!Arról nem is beszélve, több olajat eszik mint benyát!!
| |||
| |||
© Zsolt | 2011. aug. 03. 13:49 | Válasz | #233 | ||
Ez így van. Az új, friss olaj nem fogy úgy, mint a használt. Amúgy ha nagyon nincs rá lóvéd alternatív megoldásként tehetsz bele autóba való olajat. Én egy évig így jártam vele.
| |||
| |||
© Zolika | 2011. aug. 03. 22:19 | Válasz | #234 |
Szerencsére már eladtam, 400-as már nincs nézegetés, öntögetés. Pazar...
|
2011. aug. 04. 07:37 | Válasz | #235 | |||
Akkor vkit átb...Jövő héten jön aztán, kérdezi aztán magyarázhatjuk előröl...
| |||
| |||
© Zsolt | 2011. aug. 04. 09:02 | Válasz | #236 | ||
Nem is az a baj, hogy beköszön hamrosan valaki ezzel aproblémásval, hanem az hogy 400-as! Valahogy ennek a típusnak volt egy 'mítosza', hogy nincs vele olyan gond (komoly olajfogyi ami valószínűleg csak dugócserével orvosolhatÓ), vagyis nem örökölte az előd bajait. Vagy mégis? Mennyi lehet egy 400-as dugó?
| |||
| |||
© M. Zoltán | 2011. aug. 04. 09:33 | Válasz | #237 |
Remélem úgy értette, hogy amit eladott az ette az olajat, de a 400-as már nem eszi, nincs nézegetés öntögetés...
|
© Zsolt | 2011. aug. 04. 11:52 | Válasz | #238 | ||
Most hogy mondod, hát igen, lehet az is... Amúgy a 250-es gépemen pont egy órája cseréltem olajat, Castrol Actevo 20w50 került bele. Ennyit megérdemel. | |||
| |||
2011. aug. 04. 13:26 | Válasz | #239 | |||
Könnyű belemenni egy olyan vételbe ami nem igazán korrekt.Az ilyen olajfogyi hibák kimondottan egy kis használat után realizálódnak.Talán ráutaló nyomok vannak de biztosra nem lehet menni!
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. aug. 04. 13:45 | Válasz | #240 | ||
Huha a 20W-50 azt mi a szervizbe szilvalekvárnak hivtuk.Az már alig folyik.Igaz nagyon kopott motorba rövid ideig jó,mert nem füstöl,csak az a baj vele hogy a gyürühornyokat megzabálhatja, kiverödhet.No meg hidegen a hajtokar csapágynak, dugocsapszegnek van vele dolga rendesen. Ha kopott vagy iszákos a motor a 10/15w-50 ajánlott ,rövid ideig. | |||
|
© juhász béla | 2011. aug. 04. 14:17 | Válasz | #241 | ||
Hali satya!Nem akarok vitába szállni veled ,de én a majámba 22000km-től 115 ezerig 20w50 es olajat használtam.Akkor lett ugyanis generálozva,de nem azért mert erő elfogyott hanem a hengerfej végett.De a főtengelyen és a csapszegnél sem volt mérhető kopás,de ugyvoltam vele akkor már kajon egy uj hengert dugót,meg egy hengerfej felujitást.Ja ésha időben levan cserélve az a 20w50-es olaj,amit normális körűlmények között használtunk,akkor nem érheti a motort károsodás.Egyébként az olajakat a motor illesztéshez igazitják.Mert egy olyan amelyet 2-3 századra illesztenek,meg 1mm körűli olajfuratok vannak benne ,ezekbe nemigazán jó a vastag olaj,de amejiket 4-6 századra illesztenek,meg 3-4mm es olajfuratok vannak benne oda bizony kell a vastagabb olaj.Mert a nagyobb illesztésű motoroknál az olajnak nem csak kenési feladata van hanem tömitési is.Pl ha egy valamilyen tengelyt kihézagol az ember 3-4 tizere,szárazon összerakva mozgatva lehet érezni azt a 3-4 tized elmozdulást,de ha felötöd olajjal megforgato,megmozgatod eltűnik a 3-4 tizedes hézag ,ez igy is van rendjén.Na de mort már a többit szóban mert zsibbad az ujjam.Űdv neked
| |||
| |||
© Zsolt | 2011. aug. 04. 14:59 | Válasz | #242 | ||
A 20W50 szerepel a gyári ajánlásban, így nyugodtan merem használni és ajánlani is bárkinek, aki normál vezetési stílusban hajt. Nem vitattom azt, hogy ha az ember folyamatosan magas fordulaton jár - vagyis szinte állandóan végsebesség közelében - annak ajánlott modernebb olaj. De már egyszer végigbeszéltük ezt, úgy emlékszem.
| |||
| |||
© jasa | 2011. aug. 05. 00:24 | Válasz | #243 | ||
Én is a Zsolt olaját (#238)használom már jópár tizezer km óta (!) (Egyébként most fordulta át az óra a 80-at) | |||
|
© satyapapa | 2011. aug. 05. 15:03 | Válasz | #244 | ||
Hát akkor csak használjátok. A gyári ajánlásban egyébként az szerepel,,hogy plusz15(20) és 50-fok höm között lehet használni,,,,, figyelmesen elolvasva. Ennyi részemröl.. | |||
|
© juhász béla | 2011. aug. 05. 15:18 | Válasz | #245 | ||
Részemről is mindenki olyat használjon amit jónak lát.Ezt láttad már satya! A legstrapásabb honda.A gyár azt irja neki hogy bármilyen motorolaj tehető bele.Na ezek a gyilkosok feltöltötték étolajjal,és láss csodát. http://www.youtube.com/watch?v=SLjnqkXNWJs | |||
| |||
© satyapapa | 2011. aug. 06. 18:52 | Válasz | #246 | ||
Ez a kis honda teljesen igénytelen,de megbizható gép.Az olaj csak az alkatrészek tulhevülése elleni védelem miatt kellet bele. Egy angól ficko több száz km.-et tett meg vele olaj nélkül. Egyébként A legnagyobb példányszámban eladot segédmotor-robogo? volt.oriási népszerüségnek örvendet | |||
|
2011. szept. 30. 20:31 | Válasz | #247 | |||
Üdv mindenkinek! Kérdésem: A gyári leírásában a 250-esnek az szerepel, hogy a motorolajba ne tegyünk semmiféle adalékot. Ez miért van így? Ha jól tudom a váltó külön olajozással megy. Eddig minden járgányomban használtam és használom is a Liqui Moly olaj adalékot használok. Még az Ignis fogyasztása is vegyes használatban lement 5,9-6 literre. A Majában használható, vagy nem? | |||
|
© satyapapa | 2011. szept. 30. 20:43 | Válasz | #248 | ||
1-Az adalék tiltása alsösorban arra vonatkozik,hogy a viszkozitása ne változzon.10w-40. 2-A majánál kevés a betöltött olaj mennyisége ezért nehéz az adalékot jól kezelni,, 3- feleslegesnek tarják,stb | |||
|
© Zsolt | 2011. szept. 30. 20:45 | Válasz | #249 | ||
Tulajdonképpen nincs tiltva az adalékolás, csupán nem vagyunk a teljesen meggyőzve a hasznosságáról.Pl. én magam is használtam Slick-et, mégis generálozni kellett a gépet. Ha betartod az olajcsere intervallumokat nagy baj nem lehet.A váltónál sokan áttértünk a 80w90-re (és társaira), ez mégiscsak hajtómű. Mit is tud az adalékod? | |||
|
© satyapapa | 2011. szept. 30. 20:55 | Válasz | #250 | ||
A slikket sokan használtuk, pl zsigulihoz is,Pedig személygépjármühöz a Swedol volt a megfelelö.Ez az anyag sokkal finomabb szemcseszerkezetü volt,és a benne lévö adalékok miatt nem rakodott le az olajjáratokra.A Slick eredetileg teherjármüvekhez,munkagépekhez lett kitalálva.
| |||
| |||
© Zsolt | 2011. szept. 30. 21:05 | Válasz | #251 | ||
Teljesen igaz!
| |||
| |||
2011. szept. 30. 21:14 | Válasz | #252 | |||
A Liqui Moly adalékokat a németek fejlesztették ki a forma 1-ben használják ugyan ezzel a márkájú olajjal. Az adalék MsO2 (asszem molibdén szulfid)-t tartalmaz, ami felrakódik a henger falára és mindenre. Így kisebb a súrlódás, jobb a kompresszió. Az indításnál sem indul szárazon a motor. = Alacsonyabb fogyasztás. Én eddig minden autómban használtam a hozzá való olajjal együtt. Nem drágább, mint az átlag olaj, csak jobb. PL: 19 éves Skoda 120L-em 5,75 L/100 km Bp, országút. Suzuki Swift városban 6,2L/100 km. A mostani Ignis-em 5,9-6-6,2 L/100 km vegyes használatban. A nyáron Görögországba fölpakolva csurig+ tető box, átlag fogyasztás 6,5-6,7L/100 km. Nekem bevált!
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. szept. 30. 21:23 | Válasz | #253 | ||
Érdekesség Fuchs Silkolene Pro R 0W-20 motorkerékpár olaj 32 800 Ft + ÁFA (41 000 Ft) -/liter Ez egy versenyolaj de ez még közel sem a legjobb | |||
|
2011. szept. 30. 21:26 | Válasz | #254 | |||
Ezt nevezem! Más ennyiért motort vesz! Én itt szoktam venni! http://hu.trost.com/
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. szept. 30. 21:28 | Válasz | #255 | ||
Az öregecske majestyhez ajánlott legjobb olajok egyike.- Silkolene Pro4 Plus Elektrosyntec 10W-50 motorkerékpár olaj kb 5ezrft /liter,nagyon jó tulajdonságu. | |||
|
2011. szept. 30. 21:33 | Válasz | #256 | |||
HA oda kerül a sor, ezt is meg fogom szakérteni. Most kb 150 km van az olajamban. Még a kereskedésben lecseréltettem. Na jóccakát!
| |||
| |||
© Zsotti | 2011. okt. 01. 19:05 | Válasz | #257 |
Sziasztok! Mivel az általános javítással kapcsolatos fórum zárva van ezért itt tenném fel a kérdésem. Első variátorban a röpsúlyokat szárazon rakjuk össze vagy a csúszópályát enyhén kenőanyaggal?? |
© satyapapa | 2011. okt. 01. 19:36 | Válasz | #258 | ||
Sokan használnak mindenféle anyagot. föleg zsiradékot..Én nemjavaslom,nagyon sok egyéb indok miatt,de ha teszel bele hát ne sokat. Ha ujj görgöt teszel be ,nézd meg milyen alapanyagu,és hogy javasolnak vajon hozzá kenöanyagot. Ha felhivsz telcsin elmondom a véleményem. | |||
|
2011. okt. 01. 23:49 | Válasz | #259 | |||
Ismét egy régi lerágott csont, bizony a manuál leírja a zsírzás szükségességét a 250-es variójában, Neked pedig az van. Hazudnék ha nem mondanám meg őszintén hogy vagyunk páran akik zsírozzuk, vannak páran akik nem. Vannak szerelők akik javasolják, vannak akik nem. A gyár mérnökei előírják. A döntés a Tiéd! | |||
| |||
© Mathias | 2011. dec. 07. 01:15 | Válasz | #260 | ||
Repsol Moto Racing 4T 10W-50 olajat próbálta már valaki? Érdemes? Az ára elég kecsegtető (2,2e). | |||
|
2011. dec. 07. 09:28 | Válasz | #261 | |
Szia! Nem rossz az az olaj! Bár én a Motult favorizálom. | |
© Mathias | 2011. dec. 07. 10:49 | Válasz | #262 | ||
Én is a Motult, de most télire nem szeretnék Motult beletenni. 2x annyiba kerül a 7100 Motul mint a Repsol, a 300V meg még +1000ft/l a 7100-hoz képest. Télen egyébként is kevesebbet fogok vele menni, május környékén pedig úgyis le fogom dobni, és idényre friss olajat rakok bele. Ezért gondoltam egy nem rossz, de átmeneti olaj márkára. Idényre úgyis 300V-t + Prolongot fogok beletenni ahogy magamat ismerem. Régóta használok Prolongot, és nagyon elégedett voltam vele a GSXR-ben is. Volt hogy a Prolong mentette meg, mert nem volt olajnyomásom, amit beröffentésnél nem vettem észre és 2 percet járt olajnyomás nélkül alapjáraton. A blokknak semmi baja nem lett, átnézettem, és a kompresszióm is olyan volt mintha új lenne a motor (ez még 3 éve volt kb). Ezen felül halkabb, takarékosabb, és kevésbé melegedett nagy melegben is, mivel a surlódást is csökkenti.
| |||
| |||
2011. dec. 07. 13:45 | Válasz | #263 | |||
Mathias! A Prolong is kenőanyag, remélem nem kell átmenni a Mix-be! Bennem is többször megfordult már akár a Prolong, de írhatnák bármi más "csodaszert" is! Írtad, hogy a GSXR-be is használtad! Ez egy ugyebár súrlódáscsökkentő adalék, melynek több más pozitív hatása is van. Amiatt nem merek ilyet használni az olajfürdős kuplunggal szerelt motorjaimnál, mert olyat olvastam, illetve hallottam, hogy nekünk azért kell a váltóval egybeépített motorokba 4T jelű olajat tenni, mert abban van egy speciális adalék, hogy ne csússzon meg a kuplung /talán tapadás növelő/, de motor kenését is megfelelően biztosítsa. Ezen vélemény alapján nem jó a motorba a normál szgk-hoz használt olaj. Ha ez igaz és beleküldöm a "csodaszert", ami ugyebár csökkenti a súrlódást, akkor ezzel a szerel kiiktatom a 4T adalékot? Én a Majába is beletettem volna a normál szgk olajat, de ott pedig azt mondták, hogy a 4T a nehezebb, keményebb igénybevételek miatt javasolt! Akkor most hogy is állunk? Mert én is használtam annó mindenféle csodaszereket, csak mostanra leálltam velük! Várom a véleményeket, ha kell akkor mehetünk a MIX-be is! Köszi | |||
| |||
© Mathias | 2011. dec. 07. 14:40 | Válasz | #264 | ||
A kuplungommal nem csinált semmit a Prolong. A GSXR-nél egyszer sem csúszott a kuplungom, pedig 40e km volt benne amikor eladtam. A Prolongos ember, amikor először megvettem garit vállalt, hogy a kuplung nem fog csúszni. Nem is csúszott, tehát igaza lett. Szerintem nem kell ettől félni, bár az tény, hogy a Maja más motor, más belsővel, de szerintem ez a kuplungcsúszásos gond csak tévhit és szóbeszéd. Ma sikeresen lepottyant menet közben a kipufogó hővédő műanyagja. Nagy baja nem lett a fényezésnek, viszont a csavarok helyénél ki van törve a műanyag. Tehát nem a csavar lazult meg hanem az idom anyaga tört ki MAGÁTÓL a csavar mellett. Tudja valaki mennyibe kerül újonnan, vagy van e esélyem bontva kapni? Yamaha minőség ide vagy oda, Suzukinál ilyen gondom sosem volt az idomzattal, hogy anyagában fárad el... :-( | |||
|
© Mathias | 2011. dec. 07. 14:42 | Válasz | #265 | ||
Ezt viszont rossz helyre írtam. :-( Átrakom a Maja 400-as topikba. | |||
|
2011. dec. 07. 15:14 | Válasz | #266 | |
A Motul 7100-est a Majába? Már bocsi.. De minek..? Ott van az 5100. Az is tökéletes bele. A másik az nem mindegy,hol és mennyiért is veszed a fekete aranyat! AUTÓTÉKA OLAJOK | |
© Mathias | 2011. dec. 07. 15:26 | Válasz | #267 | ||
Köszi, végülis 5100 lett, ma délelőtt vettem meg a szűrőkkel együtt. Sajnos árban majdnem annyi volt a 2L, mint az általad linkelt helyen 4L. Kicsit későn kaptam az infót. Mindegy. Majd legközelebb innen veszem.
| |||
| |||
2011. dec. 07. 17:27 | Válasz | #268 | |
Googli a barátod.. Sajnos nem tud mindenki készenlétben lenni,hogy azonnal segítsen az adott témában..
|
© satyapapa | 2011. dec. 08. 16:46 | Válasz | #269 | ||
A prolong tesztben olvasható::-sikamlós alcimen- a Bild magazin teszthez kapcsolódva. A legutolsó próbadarab azonban mindenre rácáfolt. Egy 1985-ös évjáratú 1,3-as Golf mindenféle kezelés nélkül 26 kilométert teljesített teljesen kenetlenül, és valószínűleg bírta volna tovább is, ha a tesztelők nem kapcsolnak vissza, és nem nyomják padlóra a gázpedált; így azonban nagy reccsenéssel hirtelen megszorult. A végeredmény egyértelműnek tűnik: a kenetlen motor szerencsés esetben, kis terheléssel járatva Prolong nélkül is túléli a cég által ígért és a tesztek eredményei alapján 25 kilométerre csökkentett távolságot. Az autómárkák és a nagy olajcégek kifejezetten tiltják a motorolajok házi adalékolását, főként mert az utólagos kotyvasztás sok esetben rontja a kenőképességet. A legtöbb gyártó a mechanikus alkatrészek garanciáját is megvonja, ha kiderül, hogy adalékolt olajjal használták az autót. Az autós és az olajoscégek nem beszélnek a levegőbe, látványos tesztekkel bizonyítják a Prolong és egyéb adalékgyártók által is előszeretettel használt köszörűs súrlódásvizsgálógép alkalmatlanságát. A BP már 1970-ben, a Shell pedig 1986-ban kísérletsorozatban bizonyította, hogy az erőmérős súrlódásvizsgálat a tejet és a sört is jobbnak mutatja az átlagos motorolajoknál. A környezetvédők is gyűlölik az olajadalékokat. A kipufogógáz-elemző vizsgálatok kimutatták, hogy a motorok olajfogyasztása miatt elégetett adalékanyagok többsége mérgező gázok formájában távozik. | |||
|
2011. dec. 08. 16:58 | Válasz | #270 | |||
És a benzint jó adalékolni?Annak a kipufogo gáza igazán büdös még is azt mondják hogy környezet kimélö.Az ilyen autos tesztek meg már a hülyeség határát surolják,mért nem egy uj autoval probálták?Egy ilyen régi golfba már a gyürük is eltévednek a hengerben nem hogy megszorulna.
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. dec. 08. 17:06 | Válasz | #271 | ||
Mint irják,, az adalék használt kopott motorhoz használható elsösorban..Ujj vagy ujjszerü gépekbe nem javasolt..a céges reklám filmeken sem ujj autók vannak ezzel a cuccal kezelve.A lényeg jó motorba elég a jó olaj ami úgyis adalékolt EZEKET nem én találom ki, - A benzin is tartalmaz legalább 8féle adalékot.pl injektor tisztitó,felsökenö,bioetanol 5% stb | |||
| |||
2011. dec. 08. 17:17 | Válasz | #272 | |||
A prolong nem csak régi motorhoz használható,bár a mieink ugy se ujjak.Én használom és semmi negativumot nem vesszek észre.Mellesleg a drága adalékolt és az olcsobb olajközt se igen vesszek észre semmi külömbséget.
| |||
|
2011. dec. 08. 17:20 | Válasz | #273 | |||
Satyapapa én elhiszem hogy nem te találod ki ezeket a dolgokat mi csak bevesszük.
| |||
|
© satyapapa | 2011. dec. 08. 17:27 | Válasz | #274 | ||
amig nem olvastam ell a rengeteg szakanyagot (muszájból) addig én is másként gondolkoztam a kenöanyagok,olajokról..A tények függetlenek attol,hogy elhisszük és megfogadjuk, vagy sem, Viszont mindenképp érdemes elolvasni. | |||
|
© Mathias | 2011. dec. 08. 17:31 | Válasz | #275 | ||
GSXR-be 5000km futásteljesítmény óta töltöttem. Tévedés, hogy csak kopott motorba lehet tenni. Úgy tudom, elsődleges funkciója között van az állapotmegörzés is. Tehát ha egy frissebb motorba teszed, akkor megörzi annak állapotát. Hozzáteszem, hogy 30-35e-nél mérettem kompressziót, és igen meg voltak lepődve a szerelők. Minden hengerben szinte a gyári értékeket mérték, pedig nem csak túrázásra használtam, volt benne jó pár Hungaroringes pályanap is, és ez már azután volt, hogy 2-3p járt olajnyomás nélkül az egyik olajcserém után. Lehet hogy nem a Prolongtól volt gyári a kompresszióm, de hogy nem ártott neki hogy beletöltöttem, az biztos. Volt hogy Prolong nélkül mentem olajcsere után kb. 500 km-t. Jóval nagyobb volt a surlódási erő mint Prolonggal. Kicsit nehézkesebb lett a blokk a Prolongos használathoz képest, és sokkal több volt a hőtermelésem is amit a lábamon éreztem. Ezeket én tapasztalatam, nem pedig ilyen-olyan forrásokból származó másod és harmadkézből származó információk. Nekem lényegében teljesen mindegy ki használja és ki nem, jutalékot nem kapok, ez csak egy opció ha valaki sokáig meg akarja őrizni a blokk sértetlenségét, esetleg feljavítani a jelenlegi állapotát. Volt a csajomnak Peugeot Elyseo is az X9 előtt, az is megkapta a Prolongot. Amikor hazajött ő is tapasztalta a változást és tetszett neki mennyit javult. Ezek családon belüli saját tapasztalatok. Mindenki vonja le a következtetést. :-) | |||
|
© satyapapa | 2011. dec. 08. 17:43 | Válasz | #276 | ||
HÁT OK,akkor nosza bele Amit akartam már leirtam. | |||
|
© Mathias | 2011. dec. 08. 17:59 | Válasz | #277 | ||
Félre ne érts. Nem akarlak meggyőzni. Biztos jobban értesz műszakilag a motorokhoz mint én. Tehát hogy mi mitől és miért van azt nem tudom. De mint "laikus" motor tulajdonos, meg tudom állapítani érzésre jobb e valami vagy rosszabb. Ehhez nem kell szerelőnek lennem. Aki bizonytalan, vegye meg a legkissebb 254ml kiszerelést (6e) és olajcsere után tegye bele. Ha szarabb lesz a motor tőle, még mindig le tudja cserélni az olajat, de a pozitív tapasztalataimat figyelembevéve ennek elég kicsi az esélye. | |||
| |||
© juhász béla | 2011. dec. 08. 18:07 | Válasz | #278 | ||
Adalékok ide vagy oda ,mindenki döncse el saját maga hogy használja vagy nem.Egy igazi kopott motornál,a fémet csak fémmel lehet pótolni.Tehát a végső megoldás a gépmunka,vagy a drága gyári cucc.Én csak a saját tapasztalatom tudom elmondani,hogy a jelenlegi motorom /cx 500 custom/óraszerint 272000km ment /Nem elirás!/minden adaléktól mentes legolcsóbb 20/50 es olajjal.A gyári kompressió 10:1 hez ,jelenleg 9 a mérhető kompressió hengerenként.A legjobban a motor élettartalmát nem csak a olaj határozza meg ,hanem a jó anyag összeválogatás.Mit mivel teszűnk össze ,hogyan viselkedik két kűlömböző anyag ,kopás szempontjából,kűlömbözö terhelési viszonyok között.Ma már ezt a mai mérnökök nagyon kitudják számolni,de nem ugy hogy az tul sokáig birja.Egy példa ,hogy mig a régebbi motorok szelepeit teljes keresztmetszetében hőkezelték,mamár ez nem divat,elég a felűlei hökezelés,mert ha egyszer megköszörűlöd akkor vége a kemény rétegnek,és vegyél ujat.Röviden ennyit,de hosszan nagyon sokat lehetne erről beszélni.Űdv mindenkinek
| |||
|
© Mathias | 2011. dec. 08. 18:09 | Válasz | #279 | ||
Azt is olvastam valahol, hogy a szervízeknek nem érdeke a Prolongot népszerűsíteni. Sőt egyenesen ellenpropaganda indult a Prolong ellen, mert ha az üzleti oldalát nézzük, nem érdeke egy márkaszervíznek ha egy blokk ép és sértetlen 2-300e km után is, mert akkor nem lenne munkájuk. Ráadásul sokan úgy alkotnak véleményt, hogy nem próbálták. Célszerű kipróbálni, és utána véleményt alkotni saját tapasztalatból kiindulva. Szóval az ellenpropaganda a Prolong ellen teljesen érthető, mert a szervízeknek és szervízeseknek annál kevesebb a bevételük, minnél többen használnak Prolongot. Persze ez szigorúan csak magánvélemény. | |||
|
© satyapapa | 2011. dec. 08. 18:27 | Válasz | #280 | ||
Én FORD márkaszervizben dolgoztam 3évet,és nálunk a motorjavitás-generál az nemvolt kedvelt bevélteli forrás,,mert tulsok idö és kellék kell hozzá.És még rizikós is A szerviznek elsösorban ami jó ,,kuplung javitás, féktárcsa és betétek cseréje, futomü, szijjak,izzok olajcsere szürők stb de egyszerübb dolgok,no meg a garanciális reviziók.Ebbe van a gyors bevétel. Viszont a szerelök közül senki nem használt semmiféle adalékot a saját jármühöz,kivéve az injektór tisztitót,pedig az is agressziv anyag,de néha muszáj,mértékletesen. Nem ellenpropaganda,csak tisztánlátás. Nemvagyunk ellene ,de mellette sem ,Csodaszerek hosszutávra, persze létezhetnek de ritkák.. Minnél tovább müködik egy jól motor a tulaj annál tovább használja,,,ezalatt pedig sok más alkatrészt kell cserélni ami igazán bevételi forrás.. | |||
| |||
2011. dec. 08. 18:55 | Válasz | #281 | |||
Nem ellened írom, de nekem van olyan autó versenyző cimborám aki csak az olajat (Castrol) önti a motorba, mást nem. De van olyan is, aki adalékol mindent mindennel és esküszik rá.Kinek a pap, kinek a papné. A szerelő ismerőseim meg pontosan az injektor tisztítót nem teszik bele a sajátjukba. Na tégy igazságot. Hogy írja JaSa? Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor) | |||
|
© Mathias | 2011. dec. 08. 19:08 | Válasz | #282 | ||
satyapapa: Na igen, de ha a kedves autótulajdonos nem megy olajcserére, mert a Prolong kitolja az olajcsere periódust, akkor az már mindjárt veszteség. Biztos nagy szopás a blokkhoz nyúlni, de azért egyik szervízt se sajnálom akinek esetleg meg kell bontani. GSXR-nél úgy működik hogy csak a blokk szét-össze 60e. Ezen felül pedig amit cserélni kell. Szóval rendesen megkérik az árát ha mélyebben kell belenyúlni a szokásosnál. Lehet nem ez a fő bevétele a műhelyeknek, de anyagilag ezen is éppen úgy megvan a haszon/óradíj, ahogy a többi munkamenetnél is. | |||
|
© passat52 | 2011. dec. 08. 19:28 | Válasz | #283 | ||
Idézek más fórum hasonló vitájából! "A témához csak két dolgot tennék hozzá,mégpedig: 1-a Pontiac motorokat már a hetvenes években is tesztelték úgy,hogy ott a soron amikor kész lett az autó, olaj víz le ,motortértető lecsuk és figyula meddíg megy el a motor fordulaton.Volt amelyik több mint egy napíg ketyegett.Jó nem maxigáz volt csak normál üzemi ford. 2-egyszer úgy adódott,hogy egy favorit motort tönkre kellett tennünk ,szitu hasonló víz olaj le,motor indít reggel fél kilenckor.Az autó délután négykor még vígan muzsikált és a hangja sem volt vészes.Meg kellett forgatni rendesen,hogy estére megálljon.Na ennyit a sokszor szídott skodáról de a prolong ezekután nem tudom mit keres egyáltalán bárhol a felperces reklámjával.Mindenki inkább vegyen drágább motorolajat mint egyszer egy jó olaj áráért valami csodát.Még az is aki egy évben csak keveset megy az autóval.Hosszú távon az olaj a jobb.És a másik, egy elkopott olajlehúzó gyűrűt,vagy szelepszárszimmeringet,vagy főtengelycsapágyat van ami "meggyógyít" a cserén kívül?Szegény motorfelújító gépműhelyesek éhen fognak halni fél éven belül!!!!!!!!(:-)" | |||
|
2011. dec. 08. 19:34 | Válasz | #284 | |||
Satyapapa én is voltam ford szervizbe a saját szememmel láttam hogyan csöpögtették össze a különbözö olajokat hogy keressenek az olaj cserén.Akkor nem számít a gyári elöirás??Még az elözö automba cseréltettem váltó olajat márka szervizbe hordoból ne is mondjam fél év mulva már zörgött is és egy fekete szar olaj volt benne.Persze a saját költségemre megcsinálták!
| |||
|
2011. dec. 08. 19:37 | Válasz | #285 | |||
Az adalékot az amcsik találták fel, és Vietnamban használták először, hogy a sérült gép, olaj nélkül bizton kihozza a katonákat a harci zónából.-Aztán kuka--.Amit tudnak bevezetnek a civil szférába, mert ha átmegy tömegtermelésbe, akkor a seregnek sokkal kevesebbe kerül.Ezt ott nagyon kitalálták. Béla megmondta a tutit: "Vasat csak vassal"!-- Különbem mindenki maga tudja, vagy a pénztárcája... | |||
| |||
2011. dec. 08. 19:40 | Válasz | #286 | |||
Ez akkor lenne érdekes ha a prolongal járatnák és mondjuk még egy hónap mulva is menne!Vagy nem!De az lenne egy összehasonlítás.Azt hogy olaj nélkül is megy azt én nem is akarom tudni.
| |||
| |||
2011. dec. 08. 19:53 | Válasz | #287 | |
Nagy mértékben attól is függ,hogy hogy használjuk a gépünket. Reggel/bármikor indít és egyből gáz vagy indít majd pár perc járatás és megy. Én 2.ik verziót favorizálom. A kötelező olajcserék nem véletlenül vannak kitalálva! Azt kitolni mert hozzá van keverve ez az badarság szerintem! Én személy szerint a Burgiba nem 6000km cserélek olajat hanem 5000km. Már ez is használ a motornak/váltónak. Vannak olyan dolgok amiken nem szabad spórolni vagy elfelejteni/kitolni azt! Ami el van kopva szét van hajtva azon nem sokat lehet varázsolni! Lehet bármilyen cucc meg csoda lötty. Azon már csak előbb utóbb a felújítás segít/het. |
© Mathias | 2011. dec. 08. 19:56 | Válasz | #288 | ||
passat52: Hát igen, elég gyenge érv azzal példálozni, hogy szárazon Prolong nélkül is elmegy a blokk egy fél napot...Mondjuk kételm hogy ez a nagy átlag. Az meg a másik hogy kompressziót gondolom nem mért beindítás előtt és szárazon járatás után néhány percel. Az hogy nem állt be, egy dolog, de lehet olyan méretű volt a kopás, hogy így is úgy is kuka lett volna a blokk attól függetlenül hogy nem állt be. Végezetül pedig, ez a nagyon bölcs fórumozó aki ennyi okosságot leírt másik fórumon, nem értem mire alapozza a véleményét ha a Prolongot még csak ki sem próbálta. Akkor tudok valamit összehasonlítani, ha kipróbáltam egyiket és a másikat is. Komoly szaktudás lehet a háttérben ha a Prolong reklámfilmjét veszi alapul összehasonlításképpen... Miért van az, hogy mindig az szidja a Prolongot és kampányol ellene, aki még csak ki sem próbálta? Az összes fórum ezekkel van tele. | |||
|
© satyapapa | 2011. dec. 08. 19:59 | Válasz | #289 | ||
Most a gazemberség hogy jön ide...csirkefogók vannak sajnos,de a gyári ajánlásokban ez nem szerepel... - Álltalában egy normál vezetö egy bizonyos stilusban vezet,,gyorsit fékez.A használat során az alkatrészek ezen terhelési mód szerint ,kopnak idomulnak egymáshoz.Ha mindig egy jólbevált márkás olajat használunk,akkor a jó stilus mellet több száz ezer km ig tuti a motor.Ha olajcsrék alkalmával,eltérünk a megszokot olajtól és egy más olaj tulajdonságaihoz kezdjük a motort üzemeltetni az nembiztos hogy nagyon káros,de nem is elönyös.A már összeszokot alkatrészek egy más tulajdonságu anyag hatására elkezdhetnek egy másodlagos kopási,illesztési formát.Ez pedig futásteljesitmény csökkenéséhez vezethet,még abban az esetben is ha a jobb minöségü anyagra térünk át.Ez csak többezer km megtétele után derülhet ki.Ezek miatt egy igazán jó szerelö,vagy szakember azt javasolja hogy lehetöleg ne változtassunk az olaj márkáján,hosszutávon ez a jó megoldás. A prolongot ha használjuk fiatal megkimélt gépbe akkor azt mindig használjuk mert ha nemhasználjuk vagy az olaj tipusán változtatunk akkor azzal hosszutávon ártunk.Hiszen létrejön a másodlagos kopási folyamat az eltérö kenési tulajdonság miatt.Ez pedig tény,no meg fizika.Ezt nem mindig vesszük figyelembe,de attol az még van. Én a márkás jó minöségü olajban hiszek,és elégségesnek tartom.PL castrol,és mindig ugyanazt használom,bár nem olcsó.. és most tényleg ennyi a részemröl | |||
| |||
2011. dec. 08. 20:00 | Válasz | #290 | |||
Ha jól emlékszem régebben azt mondták az okosok hogy egyböl induljuk persze kiméletesen hogy hamarabb melegedjen be a motor. Az alapjáraton való járatás nem jó mert a dús üzem anyag lemossa az olaj filmet.Na akkor erre varjatok gombot!
| |||
| |||
© Mathias | 2011. dec. 08. 20:04 | Válasz | #291 | ||
De egyébként nagyon egyszerű. kell keresni egy kopott gyengébb kompressziós Maját a fórumon, megmérni a kompressziót Prolong előtt, majd Prolong után 100-150km megtétele után. Gondolom így kiderülne kinek is van igaza. Lényegében 6e ft... Van telefonszáma a Prolongosoknak, tehát aki a mikéntjét akarja megtudni, mit és hogy csinál a Prolong, fel tudja hívni őket. Ha megnézitek itt a fórumon is mi volt. Biztos csúszni fog tőle a kuplung. Miután nem csúszik, mert bizonyság vagyok erre, gyorsan lesz más ellenérv a használat mellett. Mindezt úgy, hogy itt sem használta senki a kétkedők közül. | |||
|
2011. dec. 08. 20:05 | Válasz | #292 | |||
Ez már számomra olyan magas hogy el se érem!
| |||
| |||
© Szomjas | 2011. dec. 08. 20:07 | Válasz | #293 | ||
Keverékkel kell menni! Mondjuk 1:150-essel.
| |||
| |||
2011. dec. 08. 20:10 | Válasz | #294 | |||
Az tuti ken mindenütt.
| |||
| |||
© juhász béla | 2011. dec. 08. 20:12 | Válasz | #295 | ||
Igen ,régen a motorok illesztése lazább volt mint a mai motoroké.Az a 6-8 század az jónak számitott,ma meg már ennyi kopás után előirja a gyár a generált.De a kovácsolt dugattyuval szerelt motoroknál tizedek az illesztési hézagok,mert ott nagyobb a hőtágulás,és azért van az hogy ezek hidegen kopognak.Tehát mint ahogy irtam nagyon fontos egy motornál az anyag összeválogatás,amit mi nem tudunk,hogy milyen anyagok vannak összeházasitva ,csak ha bevizsgáltatnánk.Elkell higgyűk amit agyár mond.De a japán vasakhoz itt egy kiváló olaj.http://www.eneos-olaj.hu/index.php/eneos
| |||
| |||
2011. dec. 08. 20:13 | Válasz | #296 | |||
A gazemberség ugy jön ide hogy akik ezt csinálják magyarázzák a legjobban az olaj minöség fontosságát és betartását.És ezekre halgatunk!!!!
| |||
| |||
2011. dec. 08. 20:19 | Válasz | #297 | |||
Én egyszer próbáltam ki egy csodaszert,nem prolongot! A maruzsi team-nek volt egy kimondottan kétütemüekhez való adaléka,amit járó motornál kellett belecsorgatni a karbiba. Meg volt adva a ccm-mennyiség arány.Ki volt emelve,hogy csak kopott motorba alkalmazható! A wartburgomat mintha kicserélték volna! 160 fölé ment a mutató,előtte örültem,ha 110-ig felment. Nem volt olcsó...'92-ben elkértek érte 5000 forintot. Valamilye teflon tartalmu,két komponensü lötyi volt....
| |||
|
2011. dec. 08. 20:24 | Válasz | #298 | |||
Azt hivták SLICK50-nek
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. dec. 08. 20:25 | Válasz | #299 | ||
Ja-ja emlékszem.A wartburg résvezérlésü volt mint az a 2ütemüre jellemzö ,és ahhoz volt néhány tuti löty,nekem is volt...Az enyém csapágyas lett de nagyon ment.
| |||
| |||
|
|
|