Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty YP 150
Yamaha Majesty YP150

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


tamas2011. feb. 19. 22:20 | Válasz | #67 
Szia Pufy1!
Én ugyan nem vagyok a 150 szakértője, de az biztos nem az automata szivató az oka hogy melegszik a gép. Az alapjárat sem emiatt ingadozik, főleg, ha simán indul és már meleg a gép. Én a leírtak alapján inkább arra gyanakszom, hogy a hűtőfolyadék cseréjekor valami szennyeződés elzárt valami csövet és emiatt melegszik túl a motor. Az elektromos hűtőventillátor nem indul be?
A motort légteleníteni kell, van aki jártas a 125-ben, a 150 ugyan az, majd elmondja hogyan!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Pufy12011. feb. 19. 22:02 | Válasz | #66 
Mikor reggelbeinditóm szépen jár visszaesik kb 2-3 perc mulva gyönyörüen az alpjárat elindulok megyek vele és mikor megálok pörög ugy mind mikor hideg!
A viz mikor megvettem minimumon volt és semmit nem melegedett beált üzemire és szépen ment most maxra nyomtam és a motor kicsit jár egyhejbe és megy a pirosfelé! Énarra gondoltam mivel maximumon van ezért akadályozza a keringést?????

 © Pufy12011. feb. 19. 21:50 | Válasz | #65 
Esetleg az automata szivatójának a csatlakozóját lehuzhatom?

 © Pufy12011. feb. 19. 21:49 | Válasz | #64 
Sziasztok 2 kérdés! most vettem egy 150 es majesty-t az alapjárat ingadozik zerintem az automata szivató lehet!? mi a tehendő? Kicseréltem a fagyálót és melekszik a motor!
Az lehet neki az oka hogy a maximumon van vagy légteleniteni kella rendszert? uraim elöre is köszönöm!!!

meszizs2011. feb. 08. 19:51 | Válasz | #63 
Hajrá!
Valamint várjuk a tapasztalatokat, mert mi is ebből tanulunk!
1996-os Majesty 250

 © Fekete István2011. feb. 08. 17:49 | Válasz | #62 
Köszönöm a tanácsokat megpróbálom akkor a helyén kicserélni :)
Bízok benne, hogy autószerelőként sikerülni fog..
És örülök hogy a fórum tagja lehetek.
Köszönöm !

Feco2011. feb. 08. 17:45 | Válasz | #61 
Ha nagyon gyakorlott vagy a helyén is kicserélheted, de kint sokkal biztonságosabb és precízebb munkát lehet végezni.
Motor után,első a család legyen!

meszizs2011. feb. 08. 17:43 | Válasz | #60 
A dugó cseréhez mindenképp le kell venned a hengert is. Szerintem nem feltétlenül kell kivenni az egész blokkot, bár akkor férsz mindenhez kényelmesen hozzá!
De várjad meg azok hozzászólását is akik már túl vannak ezen műveleten!
Egyébként meg üdv a csapatban!
1996-os Majesty 250

 © Fekete István2011. feb. 08. 17:01 | Válasz | #59 
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni, hogy van egy majesty 150-esem és azon dugattyút meg komplett hengerfejet cserélek. És ehhez ki kell-e szednem a blokkot a helyéről vagy nem?
Válaszotokat előre is köszönöm.

tamas2010. okt. 17. 21:26 | Válasz | #58 
Ez nem kéne hogy gond legyen, mindenesetre nézz be a hajtóműházba, milyen állapotban leledzik a szíjad. Az ördög nem alszik...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © zsozso2010. okt. 17. 21:09 | Válasz | #57 
Sziasztok. Azt hiszem hogy ezt hallom akkor. Akkor ez tipushiba lehet? Mindegy. Reggel megyek dolgozni, akkor jobban megfigyelem. Azért aggódjak vagy ez normális?

Feco2010. okt. 17. 17:51 | Válasz | #56 
Igen az én 25-ösöm is hasonló "suhanást" hallat motorféknél.Igen valszeg a szíj hangja.
Motor után,első a család legyen!

tamas2010. okt. 17. 10:22 | Válasz | #55 
Nehéz területre tévedtünk. Megtippelni egy zajt amit Te hallasz, leírsz én meg elgondolom. Nem állítom hogy nincs fantáziám, de nem fog menni.
Mindenesetre. Nekem az YP-250-es produkál (nagyobb sebességről, mondjuk 55-70km/h) egy nem kifejezetten kellemetlen hangot, amit a szíj hallat, mikor hajtásból gázelvételkor átmegy motorfékbe a terhelése. Nem tudom leírni, do kicsit surrogó, kicsit fütyülő, de inkább kellemes mint zavaró. Olyan leszálló Orion úrhajós hang... Onnan tudom hogy a szíj, hogy kipróbáltam varióház nélkül és 5x jobban hallottam mint az öszerakott motornál.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © zsozso2010. okt. 16. 19:27 | Válasz | #54 
Még egy kérdésem van. Menet közben sípoló hangot hallok. Illetve mikor elengedem a gázt. Olyan mintha valami hozzáérne a variátor ventilátorához, vagy mihez.

 © zsozso2010. okt. 16. 19:21 | Válasz | #53 
Szia. Ez csak a szimeringnek az ára. Köszönöm a tanácsot

tamas2010. okt. 14. 21:04 | Válasz | #52 
Ha csak a szimering árát írtad, akkor az reális. Ha a telószár, az gyanúsan óccsó...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © zsozso2010. okt. 14. 19:47 | Válasz | #51 
Szia. Nagyon köszönöm a felvilágosítást. Azt szeretném még kérdezni, hogy a netről akarok rendelni, és ott az ára 1700.-. Ez lehetséges-e vagy valami gagyi lehet. Előre is köszönöm.

tamas2010. okt. 12. 21:28 | Válasz | #50 
Szia Zsozsó!
Ha kicseréled a teleszkópszár szimeringet és továbbra is ereszt, akkor a telószár el va görbülve. Ha a kátyú előtt nem eresztett, valószínű kapott a szár.
Lehet hogy előtte is eresztett csak nem nézted, ill. nem vetted észre?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © zsozso2010. okt. 12. 21:17 | Válasz | #49 
Egyébként egy 2000-res évjárat. Van rajta Givi plexi, Persze már volt javítva. Újra megkelett javítani. Vettem Plexi ragasztót, újra megragasztottam, majd tettem rá két merevítést. Most már bírja a strapáp

 © zsozso2010. okt. 12. 21:10 | Válasz | #48 
Sziasztok. Vettem egy hónapja, egy 150-es Majesty-t. 2 hét után telibe kaptam egy mély kátyút. Ez a rohadt város még mindig fel van túrva.( Szeged) A villa nem görbült, nem estem, csak ezt vettem észre, hogy eresztett az első telóm. Kérdés a következő. Elég csak a szimeringet cserélni, újra feltölteni vagy a rosszabb megoldás marad. A csere.

 © Peti2010. szept. 05. 13:25 | Válasz | #47 
Sziasztok!
Életem első robogójával lettem gazdagabb e hét csütörtökétől! A szépség egy Yamaha Majesty 150. Ma megitattam egy kis Castrollal, remélem hálás lesz.
Üdv Mindenkinek!
Ez egy hirtelen bejelentkezés, de szeretnék állandó jelleggel beköszönni :-)

SomTom2010. jún. 10. 18:58 | Válasz | #46 
Nincs benne katalizátor.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © Nagyapó2010. jún. 10. 18:12 | Válasz | #45 
Tisztelt Szakértők!
Az lenne a kérdésem, hogy a 2000. évi Yamaha 150 katalizátoros e.

 © SPOJLERES2010. máj. 07. 00:14 | Válasz | #44 
Ez azért van mert legtöbb hejen a blokkon 5ds van
Henger vario 5kd

tamas2010. máj. 06. 22:18 | Válasz | #43 
Ezért rövid az olajcsere intervallumm, csak 3'000km.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

SomTom2010. máj. 06. 22:08 | Válasz | #42 
Igen!
Csak az YP400-nak és az XP500-nak szürője.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © Nagyapó2010. máj. 06. 21:59 | Válasz | #41 
Szeretném megkérdezni, hogy létezik e, hogy a 150-es Benelliben, ami Yamaha motoros nincs olajszűrő?

 © Nagyapó2010. máj. 06. 21:53 | Válasz | #40 
Az én motorom Benelli Velvet 150-es. Yamaha motorral szerelt és a törzskönyvben is 5DS szerepel.

 © satyapapa2010. márc. 18. 15:57 | Válasz | #39 
Zozo--A letöltésben van a jegyzet,kép a teló munkákról
06304373303-vagyok elérhetö

Sanci2010. márc. 18. 14:37 | Válasz | #38 
http://www.easyparts.nl/choosesubmodel/2/1209/0-968-1-m426-m1209/Majesty.html
Ha egység van, nincs kétség!

 © Zozo2010. márc. 18. 14:35 | Válasz | #37 
Üdv. minden kedves fórumozónak!
Köszönöm az infókat,sajna csak a hét végén lesz időm megnézni ezeket a dolgokat.
A szét szedés után mindent meghúztam,viszont a telóknak neki ugrok(mert amikor finoman fékezek kissé nyöszörög.)Csak utána kellene néznem,hogy milyen szimmeringek,ill.milyen olaj való bele.
Nem tudtok esetleg olyan oldalt ahol motorok robbantot ábrái vannak,mert a havernak Fzr-ének is kellene teló felújítás.
üdv.mindenkinek Zozo

 © SPOILERES2010. márc. 17. 19:34 | Válasz | #36 
én pl mikor gumit cseréltem a yamahától vettem deestone néven egyfajtát többet se veszek ojat na akkor ojat csinált hogy mintha be esne a kanyarba a motor, amugy menet stabilitása jo csak a gumi kicsit keskenyebb és domborúbb mint a másik ugyhogy hamarosan lecserélem az első gumit pont ma vettem meg HEIDENAU K62 nagyon jo lnéz ki
kérj meg valakit aki neked megfodja a motort mert ketten könnyebb
és ahogy tamás irta rángasd meg oldalirányba én is erre tippelek
és amugy mi részét szedted szét mint irtad mert
hogy meghuztál e minden csavart jol és nézd meg hogy egynyomvonalon fut a a két kerék lehet csak az első telók kicsit ferdén állnak ?

 © Zsolt2010. márc. 17. 19:05 | Válasz | #35 
És ha már ezeket végignézted a kormánycsapágyakat is meg kell nézni, valamint a kerékcsapágyakat is. (lógás)
Zsolt

tamas2010. márc. 17. 17:18 | Válasz | #34 
Ha a teleszkópokat rendben találod, nézd meg az egész motor felfüggesztését, mert a robogóknál a hátsó lengővilla maga a motorblokk. A szilentek kopása is vezethet a menetsrtabilitás hiányához. Húzd fel sztenderre és nézd meg keresztirányban lóg-e a hátsó kerék. A gumiabroncsok hibája is lehet ludas menet stabilitásban.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2010. márc. 17. 17:15 | Válasz | #33 
Zozo-bizony a telo az csinálhat ilyet is,nekem volt már a telóval gondom és a Misitöl vettem 2 felujjitottat ,utána már jó lett.
Ha nincs módod magad megcsinálni a Misire számithatsz,vagy itt a klubban is volt aki már felujjitott telót.
Az anyag ár kb 3ezer pénz,
06304373303-vagyok elérhetö

 © Zozo2010. márc. 17. 17:07 | Válasz | #32 
Sziasztok!
Szétszedtem a motort átnéztem,viszont amikor megyek vele olyan furcsa érzés fog el mintha kibicsaklana a kerék és szinte imbolyog a motor .Mi okozhatja ezt a jelenséget?
Az első telóim ki vannak létezik ettől?
Üdv.Zozo

 © SPOILERES2010. márc. 07. 19:56 | Válasz | #31 
mondjuk ha terepre mész akkor akár 1000km enként de a tiszta országuton elég olajcserénként 1x meg ha akarod nézegesd mert volt itt már ojan akinek beleköltözött az egér:)

 © Zozo2010. márc. 07. 19:36 | Válasz | #30 
Köszönöm,szerintetek milyen sűrűn cseréljem a szűrőt a két olaj csere között?
Vagy csak egyszerűen nézegessem a szűrő állapotát?Elvileg minden olaj cserénél cserélem a szűrőt.

 © Zozo2010. márc. 07. 19:33 | Válasz | #29 
Köszönöm a szépen az infókat.

Feco2010. márc. 07. 06:48 | Válasz | #28 
A sportlégszűrőhöz a karbit is hozzá kell hangolni!Több levegőhöz több benya is kell.
Motor után,első a család legyen!

SomTom2010. márc. 06. 18:40 | Válasz | #27 
A sport légszürő tényleg több levegőt enged át, bár ha nincs fent légszürő, akkor még több jut be.
Szóval a bejutó levegő mennyiségével fordított arányban csökken a szűrés hatékonysága.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © SPOILERES2010. márc. 06. 17:24 | Válasz | #26 
BELSŐ ÁTMÉRŐ 45MM KÜLSŐ ÁTMÉRŐ 100MM MAGASSÁGA 88MM PLUSZ MINUSZ 0.5MM a lvegő szürőnek de most veszek bele sport levegőszürőt mert az sztem több szemetet szed össze és több levegőt enged át tapasztalat majd meglátjuk mi sül ki belőle

 © Zozo2010. márc. 04. 09:35 | Válasz | #25 
Köszönöm az infókat,ha még megtennéd a légszűrő méret vagy esetleg számát beírnád.
Még egyszer köszönöm a infókat.

 © SPOILERES2010. márc. 03. 21:09 | Válasz | #24 
az enyém 167 kg és én 72kg vagyok de olvastam valahol a 3-4 ezret de én is ugytom több hejen 3000 és amugy a higabbat az autoimból kiindulva gondoltam mert sok kocsim volt már és rendszerint a higabbol jobban fogyasztottak
a motor 152 ccm az is lehet hogy egy bizonyos teljesitmény alatt már erőlködik a gép és azért fogyaszt többet nektek az enyém aszem 10kw aza 14le vagy max16 le nem tom most hirtelen
aszem minden gyári rajta motorikusan

SomTom2010. márc. 03. 20:21 | Válasz | #23 
Csere 3.000 km, és nem 3.000-4.000 km!
Én 5w-40-et használok, semmi gond nincs a higabbal! (31.000 km, olaj fogyasztás nincs)
Nagyon jó a fogyasztásod. Malaguti hány kiló?
Maja kb. 140 kg.
Nekünk a 125-ös 3,3 körül eszik.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © SPOILERES2010. márc. 03. 20:15 | Válasz | #22 
remélem egyértelmü volt az 5ds az 125 ccm
az 5kd pedig az 152ccm amit a hengeren is találtál
hamár szétszedtétek nézd meg a variot a görgöket mijen álapotba vannak meg a szij mijen vastag 19.8mm-22mm ig lehet 22mm az uj de ha kiveszed a vario tárcsa alatti csőtengej nél az szélső kb 1.5 mm es távtartót akkor lehet megközeliteni a 19.8 mm ert különben csuszhat az ékszij most hirtelen ennyi jutott eszembe

 © SPOILERES2010. márc. 03. 20:03 | Válasz | #21 
szia zozo üdv a csapatban ,a motorod yamaha blokkos motorkodja 5kd ez a motor kod alapján tudsz rendelni a motorhoz alkatrészeket pl a yamahátol is
nekem is ijen motorom van ill malaguti madison de ez a blokk van benne
a többi szám az a motorszám a 2bs-xxxxxx
de találsz rajta 5ds motor kodot is mert a 125 és a 150 es nek vannak közös alkatrészei
egyedül a henger és a vario nem egyezik a többi majdnem ugyanaz

van fenn itt a klubb oldalán letölthető dokumentum ill service manual de ha googléba beirod ott is jön rá pár link
motor olaj 1.3 liter kell bele
az olajat 10w-40 es félszintetikust annál higabbat ne tegyél bele de csak 4t scooter olajat kb 2400-3400ft literje én castrol actevot használok annak a nagykerára kb 2000ft lit
a levegő szürő tipusfüggő mert a levegőszürőház azok nem a yamaha termékei de holnap lemérem neked az enyém mekkora
ha van egyébb kérdés kérdezz nyugodtan
jo kis motor mint minden yamaha nekem 90 nél kb 2.3-2,6 liter fogyaszt, városban igaz hajtom néha 3 liter
ja és az olajat nézd meg hetente ill 500km ént
olajcsere 3-4000km betartandó szigoruan

SomTom2010. márc. 03. 19:37 | Válasz | #20 
Olaszoknál semmi sem elképzelhetetlen, az 50ccm-es Piaggio Zip-emnek is csak váz száma volt, motor nem.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

meszizs2010. márc. 03. 18:57 | Válasz | #19 
Sok olyat láttam, hogy a váz és motorszám megegyezik.
Sőt azt is hallottam, hogy az unióban megszűnt a motorszám, -természetesen hazánk, mint mindenben kivétel- mert a motor is fődarabnak számít, legfeljebb a motorkódra van szükség.
1996-os Majesty 250

 © Zozo2010. márc. 03. 16:25 | Válasz | #18 
Bocs javitanaám a #17 hozzászolásomat,hogy csak a váz szám van rajta. :)

 © Zozo2010. márc. 03. 16:19 | Válasz | #17 
Jaj és elfelejtetem még azt hogy olasz papírján csak a váz van rajta.Létezik?

 © Zozo2010. márc. 03. 16:17 | Válasz | #16 
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat,fényképet a hétvége fele tudok küldeni,mert a havernál van szét szedv mert az idomokat festjük.De ezeket számokat találtuk rajta.YAMAHA 5KD,152 Cm3,és egy szám ami így kezdődik,hogy 2BS-XXXXXX(értelem szerüen számok vannak az X helyet.)
Létezik hogy ez lenne a motor szám.A http://www.oemmotorparts.com/ on néztem a Yamaha YP150-es Blokkja nagyon-nagyon hasonlít rá.

meszizs2010. márc. 02. 21:13 | Válasz | #15 
Fecó!
Olvasd el légyszi a 250-es fórum hozzászólásaimat.
Köszi
1996-os Majesty 250

Feco2010. márc. 02. 21:10 | Válasz | #14 
Látni kéne, hogy egyáltalán milyen a blokk!Valahova dobj egy fotót, és linkeld ide!!
Motor után,első a család legyen!

 © satyapapa2010. márc. 02. 15:58 | Válasz | #13 
Zozo-- rázos kérdés,mert a Benelli jó pár éve a Kymco tulajdona. Kérdés hogy a te géped vajon tulajdonváltás elötti e.Különben meg bármi lehet benne.
Olajban 10w-40 2T vagy 4t attol függ hány ütemü.+
Nem hiszem hogy a motorszám hiánya természetes lenne .
06304373303-vagyok elérhetö

 © Zsolt2010. márc. 02. 15:56 | Válasz | #12 
Üdv Zozo. Hamarosan belépnek majd a 150-es tulajok és leírják azt, amit tudni szeretnél. Türelem.
Zsolt

 © Zozo2010. márc. 02. 15:44 | Válasz | #11 
OFF
Sziasztok!
Lenne egy pár kérdésem hozzátok.
Van egy Benelli Velvet 150 ccm robogóm.
-Létezik,hogy Majesty motor van benne?
-Ha igen akor mennyi olaj kellene bele,és milyen fajtát szeret?
-Mi a mérete a levegő szűrője?
_Ja és a motorszámot egészen pontosan hol található?
_Létezik az hogy az olaszból behozott olasz motoron nincs motor szám?
-És az olasz számlám csak a váz számát tüntetik fel?Előre is köszönöm a válaszokat.És bocs hogy ide irtam be de azt mondják itt kérdezem meg.

 © Dávid András2009. okt. 15. 08:18 | Válasz | #10 
Bocs a késői reagálásért!Sajna nekem sincs magyar nyelvű leírás.Asszem én is csak ezeket találtam a neten amit te.

 © satyapapa2009. okt. 13. 20:38 | Válasz | #9 
Zsoltnak igaza van.Amikor a 250 majámat vettem nem a gyárilag elöirt méretü gumi volt.Igaz a motor kifogástalan volt és gyors ,de amint a gyári méretü gumit felltettem,8-10km/h val kevesebbet mutatott az óra.Ezt a GPS-igazolta is.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Zsolt2009. okt. 13. 20:12 | Válasz | #8 
Szerencsés vagy, sok esetben a 250-es gépek sem mennek ennyit. (az első keréken a gumi nem kisebb mint a gyári? - 120/70-12 51L)
Zsolt

 © balasjoci2009. okt. 13. 20:05 | Válasz | #7 
Nekem van egy 150-esem két hete vettem 2001-es 13000km van benne 130-at mentem vele hátszél nélkül pedig nyomom a mázsát

 © Zsolt2009. okt. 13. 19:50 | Válasz | #6 
balasjoci:
Kezelési ügyben nem vagyunk túl jól eleresztve. A 125-150-180 típusok anyagai sok esetben közösek, ill. bizonyos részek azonosak. A főoldalon a letöltések alatt van két PDF, ezeket nézd meg:
U5XLE3_yp_125E-180E.pdf
5D8-F8199-E0_yp125E.pdf
Sajnos csak angol nyelvű van,remélem boldogulsz. Ebben le van írva az óra beállítása is.
Ha vannak további kérdéseid, akkor a követhetőség miatt ebben topicban folytasd kérlek.
Zsolt

 © Hegyi822009. júl. 27. 15:57 | Válasz | #5 
üdv!
telószimeringeket kell cserélnem, megtudja-e mondani vki h mi a mérete, vagy benne van-e a service manualba? (ez az olasz nyelv nem az erősségem:), h ne kelljen szétszedni a méret miatt, hanem csak akkor amikor cserélnénk.

 © Hegyi822009. júl. 17. 11:54 | Válasz | #4 
nos akkor újabb 150es tulajt üdvözölhettek személyemben. én a lábán mentem haza vele 50km-t, 90es utazót szereti úgy éreztem, a vége 120 volt. nem tudom ez normális-e.

 © Dávid András2009. jún. 27. 01:21 | Válasz | #3 
Hello! Nekem 150-es van és mentem már vele jó úton szélcsendben 130-al.Igaz nem huzamosan.
Félelmetes volt.

Feco2009. ápr. 25. 06:03 | Válasz | #2 
90-95-öt szoktam utazónak azt nagyon szereti, és bírja hosszútávon is!
Motor után,első a család legyen!

SomTom2009. ápr. 24. 22:03 | Válasz | #1 
Szia Pál!
Tudtommal nincs senkinek sem 150-ese, 125-ös ellenben igen.
Szerintem 105-110 között számolhatsz, a 150-es sem tudhat többet mint a 125-ös. Nekem legalábbis ennyit megy. Na jó, hátszéllel többet is.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!


1 [2]

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől