|
|
|
2015. jún. 04. 12:53 | Válasz | #1300 | |||
| |||
2015. jún. 04. 13:53 | Válasz | #1301 | |||
Sokakat "szivatott" már az inditórelé csatlakozója is. Nézd végig és takaritsd meg a fesszab-akku közötti rész és a gyújtáskulcs-inditórelé közötti részt. Amúgy egy oxidált csati,átmeneti ellenállás csodákra képes :)
| |||
| |||
2015. jún. 04. 13:56 | Válasz | #1302 | |||
Ha van rajta oxidréteg akkor igen. | |||
| |||
© Carlos | 2015. jún. 08. 15:09 | Válasz | #1303 |
Az akku terheléses teszt után is jónak bizonyult! Mindent becsiszolva szereltem össze, a csatlakozókat is megmozgattam még egyszer...csináltam 3 szimulációt, olyat, ami után nem indult el. Az akksi a motorban 12,95 voltra töltődik fel, reggel az első indításkor 12,75 voltot mérek. Jelen pillanatban hibátlannak tűnik, az oxid réteg lehetett a hibás.
|
© Csíkos Nándor | 2015. jún. 14. 04:57 | Válasz | #1304 |
Üdvözőllek titeket,örülök hogy végre itt lehetek!Én is boldog tulajdonosa vagyok egy Majesty 150ccm robesznak.Rögtön egy kérdésem is lenne,mégpedig az hogy találkozott-e már olyan jelenséggel valaki,hogy menet közben hepehupás,vagy csak kisebb egyenetlenség hatására mintha a kerekek megdőlnének,vagy mintha valaki oldalról lökdösne? Mert az enyém ezt csinálja.
|
© Csíkos Nándor | 2015. jún. 14. 04:59 | Válasz | #1305 |
Szia a gyorsító membránod lehet kiszakadt,vagy csak eldugult.Vagy az alapjárati fűvókád dugult el.
| |
© Csíkos Nándor | 2015. jún. 14. 05:03 | Válasz | #1306 |
Valószínű csapágyas a nagy fogaskoszorú,vegyél bele 6003-as csapágyat,bárhol kapsz.De ha leállítod a motort akkor csattania kell,akkor jó a szabadonfutód.
| |
© Csíkos Nándor | 2015. jún. 14. 05:07 | Válasz | #1307 |
Szia,azt a dübörgő hangot a szíjad adja,ez meg van szinte minden majesty-nél.Enyhíteni tudod azzal ha nehezebb görgőket raksz bele,vagy a hézagolo alátétet kiteszed kivülre.Nálam meg is szünt teljesen.
| |
2015. jún. 14. 05:12 | Válasz | #1308 | |||
Szia! Nézd meg a blokkot tartó szilenteket.A robeszok (bár ezt biztos tudod, mert az előz válaszaid alapján tudsz dolgokat) eleve instabilabbak a hagyományos motorkerékpároknál. | |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2015. jún. 14. 05:49 | Válasz | #1309 |
Szia,átnéztem már Á-Z-ig nem lóg,de már arra gyanítok hogy ellehet görbülve a blokktartó,mert a úgy néz ki mintha oldalról kapott volna egy ütést a kipufogó felől mert hegesztve van a kipuf.fül,meg a bal oldalidom belemar a légszűrőházba,ráadásul balra kanyarodásnál rögtön kicsúszik a hátulja ha gázt adok.Nagyon para így közlekedni vele.Kormánycsapágyam se százas,kis lógása volt neki,de most hogy meghúztam a kormány visszaáll középre,ez sem jó mert nehéz egyensúlyt tartani.Kormánycsapágy + blokktartó kompletten ez lesz a következő csere.Ez az első rendszámos motorom,nem is kis pénz volt,de már annyi munkám van benne hogy őrület.
| |
© Csíkos Nándor | 2015. jún. 14. 05:56 | Válasz | #1310 |
Na még egy kérdés.A hengerfej tőcsavarjánál van egy 6-os csavar,ott lehet ellenőrizni hogy van e olajnyomás.Mi volna ha beszerelnék oda egy olajnyomás mérőt,amit kivinnék kivülre?Van 6-os csatlakozású nyomásmérő?Egyáltalán van ott akkora nyomás hogy mutasson is valamit?
|
2015. jún. 14. 06:16 | Válasz | #1311 | |||
Ha törött volt, nem lehetetlen semmi. Nézed meg, jó-e az egyenes futása, egy nyomon fut-e. Nem tudom mekkora az olajnyomás, erre Juhász Béla talán tud Neked válaszolni. | |||
| |||
© KrenAtesz | 2015. jún. 14. 20:27 | Válasz | #1312 | ||
Sziasztok! Bélabá helyre tette még annó a gépem, viszont mostanában, több állás után azt vettem észre, ingadozik a végsebessége. Most voltunk egy túrán vele, volt, hogy 85 körül vánszorgott, és volt, hogy 100 körül ment vígan. Arra gondolnék, a görgők körül kéne a hibát keresni, talán nem nyit ki rendesen a varió? Most gyári görgő van benne, egy magam 140 kg felett vagyok, érdemes lehet 12gramm alatti görgőket belerakni? Most a gyári 12 grammos van benne, és 3 liter alatt eszik, egy kis benzint feláldoznék az erő oltárán :) | |||
|
2015. jún. 14. 21:26 | Válasz | #1313 | |||
Atesz! Ha Te 140 kg vagy, oda nem görgő és benzin kell, hanem köbcenti! Vagy 500! | |||
| |||
2015. jún. 15. 05:29 | Válasz | #1314 | |||
ÓÓÓ Mester! Hogy mennyire igazad van!
| |||
| |||
2015. jún. 15. 11:00 | Válasz | #1315 | |||
Te már csak tudod, Neked 50-es robogód is van a ~130 kilódhoz... Na meg én se azért ültem nagyobbra mert gigantomániám van... | |||
| |||
2015. jún. 15. 11:18 | Válasz | #1316 | |||
Már nincs. Kifeküdt. Mondjuk szerencsére nem alattam. Én csak a kezdő rugást adtam meg neki. Amikor vettem az XJR-t el is adtam.
| |||
|
2015. jún. 15. 14:11 | Válasz | #1317 | |||
Ne hallgass ám rájuk, az irigység beszél belőlük. Az én Ellikém (Igaz az váltós) 4 indiaival, és egy fél disznóval simán megy dombnak felfele. | |||
| |||
2015. jún. 15. 14:45 | Válasz | #1318 | |||
Könnyebb görgő jobb gyorsulás nagyobb fordulat,kisebb végsebesség.
| |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2015. jún. 15. 15:50 | Válasz | #1319 |
Az enyémbe malossi sekundert raktam 13/43 elég jó végsebessége lett ha a 135km jónak számít
|
© ata89 | 2015. jún. 19. 19:20 | Válasz | #1320 | ||
Nekem is volt hasonló problémám, néha indult pár óra állás után nem, gyújtás álló rész csere nem oldotta meg a problémát, aksi új volt, a végén rendeltem egy fesz. szabályzót és lám megoldódott a probléma! 4db Rms márkájú 5000ftos fesszabályzót használtam el egy szezon alatt, abból 3 zárlatos lett egyik pillanatról a másikra, a negyedik pedig nem töltött rendesen vissza. 20 ezerér vettem egy ducati márkájút azzal tökéletes. | |||
| |||
© ata89 | 2015. jún. 19. 19:21 | Válasz | #1321 | ||
jelenleg olyan problémám van,
| |||
|
© ata89 | 2015. jún. 19. 19:23 | Válasz | #1322 | ||
jelenleg olyan problémám van, valami zavaró ciripelést hallok a blokk környékéről, gyújtás felöl hallom talán. szívócsonkot cserélnem kell mert a gumi része kivan repedve, ott szív egy kis fals levegőt, de nem vagyok benne biztos hogy megoldja a problémámat, valami ötlet? | |||
| |||
2015. jún. 19. 23:54 | Válasz | #1323 | |||
Az RMS dolgai nekem nem jöttek be soha... Hangokról nyilatkozni interneten úgy hogy Te hallod én meg nem, elég nehéz. Én nem is merek... | |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2015. jún. 20. 16:28 | Válasz | #1324 |
Alapjáraton vagy állandóan hallod?A torokra meg húzz egy bicikli belsőt,rá a bilincset,másik végét meg gyorskötözővel fixáld.Beszéltem olyannal akinek beállt a hajtókara,neki ciripelt állandóan.Az olajpumpa felől két szimering van a főtengelyen,a belső felel érte hogy az olaj biztos eljusson a hajtókarig.Annak ellenőrzését elszokták hanyagolni,én pl.raktam bele kisebb rugót hogy biztosan zárjon.Meg levegővel megfúvattam a furatot a tengelyen.
|
© Csíkos Nándor | 2015. jún. 20. 16:30 | Válasz | #1325 |
Sajnos ez a rotax féle blokk ilyen.10 éves kor felett időzített bomba
|
© ata89 | 2015. jún. 20. 20:53 | Válasz | #1326 | ||
alapjáraton is hallani, kb. egy hete kezdte. 2éve van nálam a motor a blokkba csak olaj csere volt semmi más, tette a dolgát szépen. Utánanézek ennek a olajpumpás dolognak | |||
| |||
© Imre | 2015. jún. 21. 21:16 | Válasz | #1327 | ||
Üdv! Barátom, aki szintén 125-ös majestyvel közlekedik (motorja 1999-es évjáratú és nem digitális a műszerfala), ma azt tapasztalta, hogy a hőfokmérőóra felsőrészében 90 km/h sebességnél egy led pirosan kezd világítani, ez a led alapesetben fehér. Eleinte csak úgy "parázslik", nagyobb sebességnél pedig világít. Kisebb sebességnél pedig nem világít, nem jelez. Gondoltunk olajcsere jelzőre is, de akkor 80 km/h-nál miért nem világít? Mi lehet ez a led?
| |||
|
© ata89 | 2015. jún. 21. 21:26 | Válasz | #1328 | ||
Üdv! kellett már műszerfalat cserélnem, nálam az a led nem volt bekötve sehova, vezetékek jönnek belőle de nem találtam semmi csatlakozási lehetőséget. Hátha valaki tud valami okosat mondani | |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2015. jún. 23. 14:19 | Válasz | #1329 |
Üdv ki tudja milyen sportdobot szoktak rátenni majesty-re?
|
2015. jún. 23. 19:37 | Válasz | #1330 | |||
Valószínű az olajcsereintervallum ledje de valahonnan feszültséget kap és tévesen világít.Nem szoktuk bekötni.Nekem háromszínű led volt a helyén és fezsültség-visszajelzőként működtettem.Sárga -alacsony zöld-ok piros túltölt!Hasznosabb mert típushiba a feszszabályzóbetegség... Talán válasz ata89-nek is. Csíkos Nándor...: Szerintem semmilyent!!! | |||
| |||
2015. jún. 23. 20:08 | Válasz | #1331 | |||
Robogón a sportdob olyan, mint kv darálón a sportkormány... Nekem is van ugyan egy újonnan ~170'000 ftos Remus revolution sportdob a T-MAX-ra, (a motorral kaptam...) de évente 2 alkalommal teszem csak fel. Tavasszal mikor már az ember nem bír magával és ősszel, mikor jön a Kék-túra és a Pető gyermekmotoroztatás. | |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2015. jún. 23. 20:17 | Válasz | #1332 |
Nem teljesítmény növelése miatt hanem hogy legyen neki hallható hangja.
|
2015. jún. 23. 20:20 | Válasz | #1333 | |||
Pont a hang az ami roppant viccessé tud tenni egy ilyen motort. De mindenki ahogy érzi. Kókány shufney tuning dobot semmiképp, csak ami az adott blokkhoz megfelelő. Millió van, az olaszok vagonszámra gyártják. | |||
| |||
© Dunai Krisztián | 2015. jún. 23. 21:23 | Válasz | #1334 | ||
Pedig vasárnap azt mondtad h felteszed :) de én nem mondok inkább semmit mert a hang az kényes téma :) :)
| |||
| |||
2015. jún. 23. 21:42 | Válasz | #1335 | |||
Nem tettem fel, pedig mindössze 3' a művelet. De olyan vicces mikor felpörög 4500-5000-ra és csak zúg, csak zúg, csak zúg... Azért az Intruder "kicsit" máshogy dörög... | |||
| |||
2015. jún. 23. 21:54 | Válasz | #1336 | |||
Azért a dB killer nélkül, hosszútávon Remus bácsi is roppant idegesítő a T-Maxon.
| |||
| |||
2015. jún. 23. 22:44 | Válasz | #1337 | |||
Mellesleg. Eger - Budapest - Eger és tök süket voltam... | |||
| |||
2015. jún. 24. 06:45 | Válasz | #1338 | |||
Tegnap visszatettem Ellikére a gyári dobot én is. A másiktól hazafelé már fájt a fejem. | |||
|
© Csíkos Nándor | 2015. jún. 24. 08:08 | Válasz | #1339 |
Elli?
|
© jasa | 2015. jún. 24. 11:19 | Válasz | #1340 | ||
Ellike = Kawa Eliminátor 125.... így jár az, aki nincs ott az egri-talin Egyébként én kifejezetten hangosdob-ellenes vagyok Ha azt akarod, hogy jobban észrevegyenek, akkor inkább a fény, azt ki lehet adott esetben kapcsolni.... | |||
|
2015. jún. 24. 13:03 | Válasz | #1341 | |||
Nekem a nagyon a 2 gyári dörrentö nagyon szépen dorombol.
| |||
|
2015. jún. 24. 21:10 | Válasz | #1342 | |||
Na jo, de az ugyi 1300 ccm... Hengerenként majd háromszorosa mint a 125-ös... | |||
| |||
© ata89 | 2015. jún. 28. 12:40 | Válasz | #1343 | ||
Üdv! Írtam múltkor hogy valami ciripelést hallani a motor felől. A vízpumpa a fő gyanúsított, hidegen nem hallani, melegen néha felerősödik majd elhalkul. vizemen nem veszem nagyon észre hogy baj lenne vele. Mi a hibajelensége egy vízpumpának, hogy mennek tönkre? | |||
|
2015. jún. 28. 13:03 | Válasz | #1344 | |||
Többnyire szivárog. Ha külső szivárgást nem tapasztalsz, akkor szerencsétlen esetben bejuthat a hűtőfolyadék a blokkba. Ekkor a motorolaj tejes jellegűvé válik, az már komoly baj mert a kenésnek is betehet. Ha a nívó tiszta, akkor oké. Szerezz be egy felújitó készletet aztán hajrá! Ha a szimering kezd behalni, annak lehet ilyen hangja, bár mint már irtam, más által hallott hangokról nyitatkozni interneten, dőreség... | |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2015. jún. 28. 13:38 | Válasz | #1345 |
Nekem 2 madzsóm engedte be a vizet,az első után minden indulás előtt ellenőriztem az olajat.legtöbb esetben állásában engedi be a vizet.ha megtörténik habos krém jellegű trutyi/emulzió/ lesz az olajból,szinte kenni is lehet.az elsőnél teljes káosz lett a blokkban, a másodiknál észrevettem.nekem a tengelyemből hiányzott egy darabka,mintha a rozsda megevett volna belőle egy darabot.Egyszersem folyt kivülre,de szerintem nem is tudna.
|
© Csíkos Nándor | 2015. jún. 28. 13:41 | Válasz | #1346 |
A múlthéten tanultam ismét.1-Ne vegyél 10000ft-os tolattyút,2-Ne vegyél utángyártott levegőszűrőt.Igen bosszantó hibákat tudnak produkálni.
|
2015. jún. 28. 13:57 | Válasz | #1347 | |||
Minek a szakszerű neve a "tolattyú"...?
| |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2015. jún. 28. 14:29 | Válasz | #1348 |
súber+ membrán
|
2015. jún. 28. 17:37 | Válasz | #1349 | |||
Ja, azt hittem az suber és membrán... Fogalmam sem volt róla hogy ezt csapatosan is elnevezték... | |||
| |||
© zsoltxc | 2015. júl. 16. 14:52 | Válasz | #1350 |
Sziasztok! Nem tudjátok véletlenül, hogy gyárilag milyen festékkel fújják le a blokkokat? Valami ezüst festék, de szerintem nem cink spré...
|
© Csíkos Nándor | 2015. júl. 17. 08:09 | Válasz | #1351 |
Szerintem azt nem fújják le aluminiumöntvény nem korrodál.De ha lekened sósavval kicsit állni hagyod leslagolod és olyan lesz mint az új
|
© zsoltxc | 2015. júl. 17. 09:18 | Válasz | #1352 |
Ahogy elnézem, valami festék az van rajta, és most, hoogy lehomokfújtam szeretném az állagát megőrizni. Korrodálni, valóban nem korrodál, de egy idő után fehér réteg képződik rajta.
| |
2015. júl. 17. 17:52 | Válasz | #1353 | |||
Very Well spray a neve...lehet,hogy nem így írják pontosan ...van ahol még le is lakkozzák az ezüstfestés után a blokkot... szintén ezzel a márkával.
| |||
| |||
© zsoltxc | 2015. júl. 18. 18:59 | Válasz | #1354 |
Kössz a tippet :-)
| |
© zsoltxc | 2015. júl. 18. 19:01 | Válasz | #1355 |
Ez lesz az. Annó a majestym blokkját autófestékkel festettem, de kibasz körülményes volt alkatrészről alkatrészre kimaszkolni és a több réteget ráfújni. Mondjuk megérte, mármint nekem, mert amúgy nem sok látható a blokkból, de engem zavar, ha oxidáció van rajta.
| |
© KrenAtesz | 2015. júl. 31. 14:02 | Válasz | #1356 | ||
Sziasztok! A napokban úgy gondoltam, le kéne cserélni végre a gumikat a Maján, és vacilálok, melyik legyen: METZELER ME 7-Teen link PIRELLI SL 26 link CONTINENTAL ContiTwist url=http://www.kekhold.hu/?page=webshop/shop_detail&id=2456&actmenu=31_40_18134]link PIRELLI EVO 21 Front és PIRELLI EVO 22 Rear link és link DUNLOP ScootSmart Front link METZELER Feel Free link MICHELIN City Grip Páros akció link MICHELIN Power Pure SC Páros akció link Kérdés, méretben maradjak a gyárinál (120 és 130), vagy érdemes eltérni fel-le? Köszi! | |||
|
© KrenAtesz | 2015. júl. 31. 14:04 | Válasz | #1357 | ||
| |||
2015. júl. 31. 14:19 | Válasz | #1358 | |||
Contit csak virágágyásnak! Metzeller, Pirelli, és Dunlop is volt, mind jók. De Contit ne! | |||
| |||
© KrenAtesz | 2015. aug. 03. 15:16 | Válasz | #1359 | ||
:) Köszi! Szerintem akkor valamelyik Michelin lesz, páros akcióban.. :) | |||
| |||
© bundás | 2015. aug. 05. 13:20 | Válasz | #1360 |
Tegnap rakattam fel előre egy Heidenau K61-est.Kissé borsos az ára. Gurultam vele kicsit,nagyon jónak tűnik,nagyon jó az iránytartása is.Egy tesztet olvastam robogó gumikról és ez jött ki nyerőnek. Tamásnak:meg is szűnt a kormány szitálása,tehát a gumi volt a ludas. |
2015. aug. 05. 14:34 | Válasz | #1361 | |||
Akinek volt, dícséri. A téli, mostoha útviszonyokra is gyártanak gumikat. Örülök, hogy rendben van a gép! | |||
| |||
© Imre | 2015. aug. 05. 21:35 | Válasz | #1362 | ||
A mai nap dél környékén szűk 10 km-ről toltam haza a motort (közben többször eszembe jutott megboldogult nagyapám aki gyalog jött haza a frontról). Lényeg: a bontás után láttam, hogy a bordás ékszíj ami a variátornál van tropára ment. Az ékszíj olcsóbb fajta volt, tavaly azt rakta bele a szerelő nagyon max. kb. 1000 km-t mehetett, a forgás irány jó volt. Az ékszíj egyharmada hosszában kettészakadt, ill. a keresztirányú fogak 90%-a eltűnt. Abban kérnék segítséget, hogy a variátorszíj visszarakásánál mire kell ügyelnem, igazából a tárcsa hézagolása érdekelne! Arra gondoltam, hogy nagyon kiment az ékszíj a v.tárcsán és azért szedhette le a fogakat. Próbálok feltenni képet is. A kép alapján esetleg van valakinek ötlete, hogy mi lehetett a baj? /Ja eddig ékszíjból Dayco márkájút találtam, ami nekem kell méretben./ http://kepfeltoltes.hu/150805/_ksz_j_www.kepfeltoltes.hu_.jpg | |||
|
2015. aug. 05. 22:07 | Válasz | #1363 | |||
Minden tiszteletem nagyapádé! De az, hogy Ő fél Európát átgyalogolta, rajtad maximum lelkierő tekintetében segít. Az sem kevés, elismerem! Szíjról: Vagy gyári, Yamaha vagy Mitsuboshi. A többiről a véleményedet már megformáltad ma, a déli órákban... A vario összeraknásánál vedd figyelembe, hogy a görgők szétrepültek, elébb szedd szét, ha, már úgyis ott jársz, nézd meg a görgőket, takarítsd ki a variót. Aztán mehet össze. Légkulcsod, vagy elektromos kulcsod van hozzá? | |||
| |||
© Imre | 2015. aug. 05. 22:15 | Válasz | #1364 | ||
Elektromos kulcs van. Takarítás is ok, görgőket is átnézem. Gondoltam a variócsúszkát is kicserélem. Az buta gondolat tőlem, hogy nagyon kiment a szíj a variátortárcsán és azért szedhette le a fogakat? Kb. 85 km/h-nál szűnt meg a hajtás a kerék felé.
| |||
|
2015. aug. 05. 22:49 | Válasz | #1365 | |||
Azt majd látod ha felteszed az új szíjat, hogy meddig jár. Ha elmarad a tárcsa peremétől 1-2mm, az jó. Szerintem nem járt túl a szíj, simán x@r volt... A Gates is produkált már hasonló problémát. Egyszerűen annyi, hogy vannak dolgok, amin nem érdemes spórolni. Gumi, fék, olaj, hajtómű. A képet sajnos nem tudtam megnyitni, ha e.mailban átküldöd, akkor megsasolom... | |||
| |||
© bundás | 2015. aug. 06. 01:31 | Válasz | #1366 |
http://www.rababelt.hu/tech/reklamacio.html Hátha segít. |
© Imre | 2015. aug. 06. 06:13 | Válasz | #1367 | ||
http://www.kepfeltoltes.hu]ékszíj
| |||
|
© Imre | 2015. aug. 06. 06:14 | Válasz | #1368 | ||
Na ez a képfeltöltés nem akar összejönni.
| |||
|
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 06. 09:53 | Válasz | #1369 |
Üdv mindenkinek!Találkozott-e már valaki olyan jelenséggel,hogy hidegen mikor lelöki a talpára a gépet hirtelen leesik az alapjárat tán még le is áll.?
|
© jasa | 2015. aug. 06. 10:22 | Válasz | #1370 | ||
Együttérzésem . Én 2007-ben jártam így egy 150-es kymco Dink-kel (erősen kezdő voltam). A hátsó külső tárcsában kb 5 mm-es oldalirányú ütés volt, szétszedte a szíjat, a variátorházban nagy rombolás történt, drága tanulópénz....) Nagyon egyetértek Tamással: szíjat csak minőségit, gyárit. | |||
| |||
2015. aug. 06. 13:10 | Válasz | #1371 | |||
Nekem akkor csinál ilyet, ha sztenderre húzom. De nem áll le, csak majdnem. Szerintem a benzinszint inog meg és a fúvóka falsot szív. | |||
| |||
2015. aug. 06. 13:11 | Válasz | #1372 | |||
Szerintem gyári hibás volt...
| |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 06. 14:47 | Válasz | #1373 |
Köszi Tamás.
| |
© Szomjas | 2015. aug. 06. 16:40 | Válasz | #1374 | ||
| |||
© Imre | 2015. aug. 06. 19:10 | Válasz | #1375 | ||
Köszönöm a segítő írásokat! Ma már rendeltem ékszíjat is (mitsuboshi-t, kb. 1100.-ft-al volt drágább mint a dayco). Mivel a dekni nincs fent, így napjában többször nézem a variátort, kuplungot, de nem találok hibát. Méricskéltem is pl. ha a variátor tárcsákat kézzel összehúzom akkor 20mm közte a távolság, míg egy új szíj szélessége 22mm /22,2/. Ez vajon jó? Utolsó írás "éxíj" linkje nekem nem csinál semmit, pedig rettentő kíváncsi lennék rá!
| |||
|
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 06. 20:08 | Válasz | #1376 |
Nincs fent a dekni akkor nem sok hűtése van így az sem bírja sokáig
|
2015. aug. 06. 20:41 | Válasz | #1377 | |||
De szíj sincs rajta, Imre csak sasolja, hogy mi okozhatta a problémát. De különben bírná, mert a menetszél csak hűtené. Nagyobb baj lenne a por, a piszok ami kapásból bejut, illetve az esővíz, ami mindenhová bejutna. Imre, jó lenne ha meg tudná valaki mérni a saját, jó varióját. De ha rajta az új szíj, meglátod meddig jár fel a tárcsán, illetve azt is látni fogod, hogy feszül-e szépen. Ha kézzel meg tudod hajtani majd a kuplung felőli tárcsát és az elsőn elcsúszik, akkor laza. De várjuk ki, míg ráteszed! | |||
| |||
2015. aug. 06. 20:42 | Válasz | #1378 | |||
Én sem látom...
| |||
| |||
© Imre | 2015. aug. 06. 21:26 | Válasz | #1379 | ||
Igen nincs rajta ékszíj, mert így néz ki amit levettem: http://www.kephost.com/image/SaA3 | |||
|
© Szomjas | 2015. aug. 06. 21:51 | Válasz | #1380 | ||
Próbáltam belinkelni a tönkrement ékszíjat,de nem jött össze. Pedig előtte telefonon betöltötte a képet. Megpróbálom ide feltölteni...
| |||
|
© Szomjas | 2015. aug. 06. 22:06 | Válasz | #1381 | ||
|
2015. aug. 06. 22:10 | Válasz | #1382 | |||
Gyári hibásnak néz ki...
| |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 07. 02:12 | Válasz | #1383 |
22x832 a szíj.A hézagoló 2mm.
|
2015. aug. 07. 05:58 | Válasz | #1384 | |||
Mármint 2 mm vastag hézagoló alátét van a variátorba berakva a külső tárcsa elé??? Mert ha igen, akkor az baromi sok. És ott az ok. Nekem annó a 400-as Majába a Malossi varionál kb 0,5-ös volt berakva és már az nagyon sokat számított. Szerintem 2 mm az brutálisan sok.
| |||
| |||
2015. aug. 07. 08:35 | Válasz | #1385 | |||
Elképzelésem sincs, mekkora szorítása van (mondjuk Newtonban) egy kuplung kontrasztrugónak ami a szíjon visszahat a varió görgőire. Arról sem, hogy hány mm a tárcsatávolság zárt, ill. nyitott állapotban mind a primer, mind a szekunder hajtásnál. Ha fent lesz a szíj és beindul a gép, minden megmutkozik. Ha túlfut a tárcsán elől, az baj. Ha több marad el a szíj és a perem közt mint 2-3 mm, az is baj. Ha megcsúszik bármelyik tárcsa ha kézzel mozgatom (persze csak miután be lett indítva a motor), az is baj. Szóval a gyári méreteket nem tudjuk, azt meg, hogy hol mekkora hézagoló van, akkor derül ki, mikor összeáll a hajtómű. Azt nézd már meg Imre, hogy a tárcsák fix oldala egyvonalban legyen. Roppant egészségtelen ha a szíj ketesztbe fut... | |||
|
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 07. 14:19 | Válasz | #1386 |
Ha azt nézzük hogy nem állandóan 100 fölött járkál vele,jelenlegi 35 fokos melegben,hozzátesszük a súrlódó alkatrészekből adódó hőt,a blokk hőjét,a motor szélcsatornáját,abszolút semmi hűtése nincs neki a szíj úgy elfog szállni mint a győzelmi zászló.Ráadásul még a kuplungpofák is beégnek aztán induláskor mintha traktor rántgatná a motort.A variátort meg a kuplungot nemtudja olyan mértékben eltolni hogy ilyen fajta jelenségeket produkáljon,ahoz cm-es eltéréseknek kellene lenni, ami teljesen kizárt.A hiba forrása a szíj minőségéből adódó felmelegedés,képlékennyé vált,ha nem volt hézagoló az új szíj feltételekor,ráadásul 0,2mm-errel szélesebb is a gyáritól,akkor a variátor olyan nyomást gyakorolt a szíjra hogy hosszában kettévált.Dayco szíjam volt már egy ciak 100-on 2 hétig volt rajta,büdös gumi szaga volt,meg rátapadt foltokra a fém alkatrészekre.piaggio typhoon-on is volt,ott bordákra szedte szét a szíjat.
| |
2015. aug. 07. 15:47 | Válasz | #1387 | |||
Némileg ellentmond gumiszerelő ismerősöm tapasztalata, aki hangolta a 200-as Gilera robogóját és nem volt kedve állandóan szétszedegetni, míg összeállt a kép. Közel 2 hétig használta minden takaróelem nélkül, a második héten már a végleges felállásban. Az eredmény sportmotorokat megszégyenítő gyorsulás 65-70-ig és 17l/100 km-es fogyasztás. Se nem olvadt, se nem folyt le semmi. Esőben nem ment vele, végig száraz (és meleg) idő volt. Pedig gyilkolta rendesen, Neki a gyorsulás és a rendőrök elől való meglépés volt a cél. Bejött. Hosszú távon dekni nélkül tuti behalnak, de Imre nem is gondolkodik abban, hogy így használja. Lehet félreértettem valamit... | |||
| |||
© Imre | 2015. aug. 07. 16:35 | Válasz | #1388 | ||
Ismét köszönöm a közös "hangos" gondolkozást! Ékszíjról fél órája kaptam sms-t, hogy a következő munkanap hozzák. Most, hogy olvastam a sorokat még beugrik, hogy miután elszakadt a szíj volt enyhe gumi szag. A variátor hűtőlapátjánál lévő légszűrő tiszta volt, levegőt kapott szerintem, igaz az aszfaltról csak forrót. (Amikor toltam haza a motort éreztem a cipő talpán.) A tárcsák fix oldalait még nem néztem, hogy síkban futnak-e, de pótolom! A hézagolót megnéztem a manuálban, ott van a külső tárcsa és a csapszeg között. Mivel hétfőn tudok szerelni (remélem addig lesz új szíj) a tapasztaltakat leírom. Csak még egy gondolat: ha a hézagolóval a variátor tárcsák között 22 mm lesz a táv, akkor a 22 mm-es szíj kimegy-e optimálisan a tárcsán...
| |||
|
© Imre | 2015. aug. 07. 17:08 | Válasz | #1389 | ||
Tárcsák (ékszíj) egysíkú futás ellenőrzésében nehézség, hogy a variátornál a külső tárcsa a fix, míg a kuplungnál a belső. Ahogy totál kihúztam a kuplung külső tárcsát és oldalról belenéztem, úgy szemre jónak tűnik. | |||
|
2015. aug. 08. 08:42 | Válasz | #1390 | |||
Ha melegszik a szíj akkor csúszik.A 30 fokos meleg nem melegítheti fel annyira hogy tönkremenjen.A saját súrlódásának hőjét lehűtik a lapátok, még ilyen melegben is! Meg kell keresni a csúszás okát!!!
| |||
|
© jasa | 2015. aug. 08. 11:31 | Válasz | #1391 | ||
17 l/100 km fogyi ?!?!? nincs valami elírás ? Ennyit egy terepjáró fogyaszt szakadéknak felfelé, nem egy 200-as robesz....
| |||
| |||
© satyapapa | 2015. aug. 08. 12:30 | Válasz | #1392 | ||
Annyit tudok mondani hogy a fehér,sárga, piros kontrasztrugó a gyárihoz képest 40-60-80% kal erösebb. Tehát ennyivel nagyobb erő kell az összenyomáshoz....Malossi adat. Nagyon erős rugó jelentős végsebesség csökkenést okozhat. | |||
| |||
2015. aug. 08. 20:52 | Válasz | #1393 | |||
Mondom, az ezres sportmotorokat 65-70-ig veri!
| |||
| |||
© ata89 | 2015. aug. 10. 21:44 | Válasz | #1394 | ||
Segítséég!!! Mozgolódott a víz hőfokom egyszer meleg egyszer hideg, valami nem oké... Vásároltam vízpumpa felújító készletet, a mai beszerelésre került, olajat nem engedtük le, csak a vizet Összerakás után az elmenő csőbe meleg a víz a visszajövőbe pedig hideg, venti nem kapcsol be, és valami furcsa hang is társul mellé gázadáskor. a termosztáton át jut a meleg víz, légtelenítve elvileg le lett a csavarral Mondjatok valami okosat ÜDv! | |||
|
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 12. 09:24 | Válasz | #1395 |
Vízkőlerakódás,dugulás?slaggal nyomasd meg visszafelé.Légtelenítést próbáld úgy hogy az elsőkereket alátámasztod,csurig öntöd.először a termosztátnál légtelenítesz,feltéve ha nincs eldugulva az áthidalás,aztán a vízpumpát légteleníted.
| |
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 12. 09:28 | Válasz | #1396 |
A termosztát kb 90 foknál nyit.Nálam a pirostól kb 0.5cm-re van a mutató akkor nyit.
|
© ata89 | 2015. aug. 16. 12:15 | Válasz | #1397 | ||
hengerfej tömítést kellett cserélni, most jónak tűnik, bár a víz kicsit feljebb van mint eddig, most tesztelés van, remélem nem lesz vele gond Üdv | |||
|
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 20. 04:35 | Válasz | #1398 |
Miből jöttél rá hogy rossz a hengerfejtömítés?
| |
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 20. 11:44 | Válasz | #1399 |
Kíváncsi lennék rá hogy kinek mennyi idő múlva éri el az üzemi hőmérsékletet a kb 90 fokot,mert az enyém hűvösebb időben kb 5 km után.Nemtudom miért ilyen sokára melegszik fel.Próbáltam termosztát nélkül,akkor nem ment fentebb 40-50foknál,vagyis Elméletileg működik a termosztát.
|
|
|
|