|
|
|
2014. jan. 17. 17:06 | Válasz | #5364 | |||
A féknyergek eleve úgy vannak tervezve, hogy felhajthatóak legyenek a betétek cseréjéhez. De jobb levenni a nyerget, mert a dugattyút vissza is kell majd nyomni, és nem árt megjáratni. Ki is takaríthatod kicsit.
| |||
| |||
© passat52 | 2014. jan. 17. 16:24 | Válasz | #5363 | ||
Ha dobfékes akkor A változat, ha tárcsafékes akkor B változat!
| |||
| |||
© jasa | 2014. jan. 17. 14:29 | Válasz | #5362 | ||
Külön rovat hiányában itt kérdezi "móricka": első illetve hátsó fékbetét cseréhez mi a célszerű, illetve lehetséges módszer ? A. kerekek kiszerelése és betétcsere..... B. a kerekek fennhagyásával a féktest szétszerelése és betétcsere...... | |||
|
2014. jan. 12. 09:31 | Válasz | #5361 | |||
En az obi- ban vettem, ott lehet kapni darabonkent. De ha elobb kerdezed odaadtam volna meg az elektromos kerekkulcsot is es 2 perc alatt lejon a vario.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. jan. 11. 17:40 | Válasz | #5360 | ||
Na neked ez könnyü kérdés volt mert te is árusitással foglalkozol,,DE- mi akik képzetlenek vagyunk??
| |||
| |||
2014. jan. 11. 17:24 | Válasz | #5359 | |
Én tudom tudom.. ABC | |
© satyapapa | 2014. jan. 11. 17:05 | Válasz | #5358 | ||
Huha-fogas kérdés.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. jan. 11. 17:04 | Válasz | #5357 | ||
Pl Bauhaus, vagy szerszám szaküzlet,de láttam már bolhapiacon is Én ott vettem 1200-ft ér.
| |||
| |||
2014. jan. 11. 17:02 | Válasz | #5356 | |||
a- kenyérbolt, b- cipőbolt, c- szerszámbolt. Szerinted...? :-) | |||
| |||
2014. jan. 11. 16:33 | Válasz | #5355 | |
Köszönöm.Hol lehet kapni?
|
© satyapapa | 2014. jan. 11. 14:23 | Válasz | #5354 | ||
Van egész vékonyfalu, hosszúpalástu crova fej azzal lejön.
| |||
|
2014. jan. 11. 11:54 | Válasz | #5353 | |||
Lehet kapni olyan crovafejeket, (amit a gumisok is használnak) amik hosszabbak. Laprafogót vegyél!
| |||
|
2014. jan. 11. 10:31 | Válasz | #5352 | |
Satyapapa!Egy ismerősömnek olyan burgmanja van mint neked volt.nem tudom leszedni a variátort mert a tengelyvég miatt nem megy rá a crova.vagy hosszabb crova kéne vagy valami spéci szerszám te hogy vetted le a tiednél?
|
2013. dec. 25. 11:16 | Válasz | #5351 | |||
Jó vagy Satya!!!
| |||
| |||
© orbán árpád | 2013. dec. 25. 08:44 | Válasz | #5350 |
Köszönöm szépen az in fót !!
|
2013. dec. 24. 17:16 | Válasz | #5349 | |||
Bal oldalt a vízpumpunál vegyed le a "vastag" vízcsövet! Természetesen a víz betöltő sapkát is vegyed le! Légteleníteni, meg én fúrtam egy lyukat a jobb oldali utaslábtartó mellé és így egy hosszú csavarhúzóval hozzá lehet férni a légtelenítő csavarhoz, amit pedig a karburátoron találsz meg! Jó munkát! | |||
| |||
© satyapapa | 2013. dec. 24. 16:52 | Válasz | #5348 | ||
Az udvaron...,,,,,,,.(bocsi-muszáj volt)
| |||
| |||
© orbán árpád | 2013. dec. 24. 16:49 | Válasz | #5347 |
Siasztok kérek egy kis segítséget!! Yamaha yp 250 hol kell le engedni a vizet?
|
© satyapapa | 2013. okt. 24. 20:00 | Válasz | #5346 | ||
Ha az alapjárati motort kiszerelve féktisztitó spray befujása után barnás,szürke lé folyik ki belöle,az hasznos tevékenységnek minösül.A lerakodások kifolyása jelzi hogy szenyezett a rendszer,.Ha nem tisztitjuk ki akkor egy idö után alapjárati problémák jelentkeznek, föleg meleg motorok esetén.Olyan is lehet hogy hirtelen gázelvétel esetén leáll a motor, és ujjra kell inditani.
| |||
|
© Mr. Majesty | 2013. szept. 11. 15:03 | Válasz | #5345 | ||
Gyári beállításoknak nézz utánna!
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2013. szept. 11. 15:02 | Válasz | #5344 | ||
Merre lakik kedves klubtárs?
| |||
| |||
2013. szept. 01. 16:33 | Válasz | #5343 | |||
Még hozzá sem lett szagolva...
| |||
| |||
© orbán árpád | 2013. szept. 01. 10:26 | Válasz | #5342 |
Szia Tamás!! Meg van hogy mi csörög a motorban??
|
© orbán árpád | 2013. aug. 02. 16:18 | Válasz | #5341 |
Yamaha ez egy jó cég szétvan buritva a gáp ide küldenek 7 db görgöt nem tudnak számolni lehet várni mér egy hetet 1 db ért!!
|
2013. júl. 29. 19:18 | Válasz | #5340 | |||
Miért ne csikoroghatna a variátor? Ha fém a fémen mozdul, esetleg rosszul van összerakva...
| |||
| |||
2013. júl. 29. 14:35 | Válasz | #5339 | |
Csak azért irtam a kuplungot, mert véleményem szerint a varió nemigazán csikoroghat, inkább zakatol vagy zörög, morog. Bár abban igazad van Tamás, hogy a kuplunghoz nem kellett nyúlni ahoz, hogy ki legyenek cserélve ezek az alkatrészek. Tehát a csere véget az nem adhat ki más hangot.
|
2013. júl. 29. 12:29 | Válasz | #5338 | |||
Nem volt szó kuplungról... Variátorról kérdezett Árpád. | |||
| |||
2013. júl. 29. 09:56 | Válasz | #5337 | |
Szerintem is 20-25km/h-nál zár a kuplung, ott enged el a motorfék. Sztenderen is csinálja, mert akkor meg tudod hallgatni, hogy honnan jön a hang, kuplung vagy vario.
|
2013. júl. 29. 09:52 | Válasz | #5336 | |||
Nem a kuplung, a vario Robi!
| |||
| |||
© Kiss Róbert | 2013. júl. 29. 08:20 | Válasz | #5335 |
Nem 25km/h akartál irni? Szerintem 25 körül nyit zár a 250-es kuplung!
| |
2013. júl. 28. 10:17 | Válasz | #5334 | |||
Igen gyári alkatrészekkel ennél a sebességnél nyit és zár a vario alapesetben. Bezsíroztad alaposan a csúszkák sikló pontjait?
| |||
| |||
© orbán árpád | 2013. júl. 28. 10:13 | Válasz | #5333 |
Szét szedtem a maját Yp 250-est.Cseréltem szíjat,görgőket és csúszkákat nem tudtam cserélni mert nem volt.Lehetséges,hogy ettől csikorog ha 40-ről 35-re csökken a sebesség?Ha valaki tud segíteni kérem írjon!Köszi!
|
© satyapapa | 2013. júl. 28. 09:32 | Válasz | #5332 | ||
Hát az is lehet hiba ha nemjó a szeephézag,pl nincs.
| |||
|
© Carlos | 2013. júl. 28. 07:36 | Válasz | #5331 |
Sziasztok! Nem régen költöttem egy kicsit a motorra, történt többek közt szelephézag állítás. Az a problémám, hogy az óta, ha a motorfék lassítja a járgányt, olyan hangot hallok,mint amikor a kipufogó valahol kifúj, a kipufogó ütemeknek, olyan "Pöfögő-pufogó" mellékhangja is van. Először a kipufogó tömítésre gyanakodtam,közvetlenül a hengernél, de levettem a kipufogót, a pakolást megfordítottam,de ugyanaz a helyzet. Elképzelhető, hogy a szelephézag állítás nem jó??? |
2013. júl. 26. 22:27 | Válasz | #5330 | |||
Na még jó hogy nem komolyabb a baj. Ez sem olcsó mulatság, de 17'000km után elvárható egy görgőcsere! Mondjuk a nyomlapnak illene kibírni akár 60'000 kmt is... Ügyes légy! | |||
| |||
© orbán árpád | 2013. júl. 26. 19:13 | Válasz | #5329 |
A görgök elvannnak kopva egy oldalra müanyg csuszkában a fém elvan kopva a nyomo lap is elvan kopva Szij csere is kell bevan repedezve Talán a hétvégét kíbirja!! |
2013. júl. 26. 17:31 | Válasz | #5328 | |||
Árpád! Józsi azt kérdezte (és én is roppant kiváncsi vagyok) hogy találtál valami rendellenességet a hajtóműben? | |||
|
© orbán árpád | 2013. júl. 26. 16:46 | Válasz | #5327 |
Köszömöm a tanácsokat sziaztok!!
|
2013. júl. 26. 15:31 | Válasz | #5326 | |
Árpi, ott lesz a gond? Levetted utána nincs hang?
|
2013. júl. 26. 14:47 | Válasz | #5325 | |||
Sokat kipróbáltunk, a legsűrűbb, legtapadósabbat válaszd, hőálloban.
| |||
|
© orbán árpád | 2013. júl. 26. 14:31 | Válasz | #5324 |
Sziasztok érdeklődnék milyen zsír kel a görgökhöz és mennyi köszönöm előre is ! |
2013. júl. 26. 12:02 | Válasz | #5323 | |
Nekem is (ritkán) motorféknél puffog
|
© Carlos | 2013. júl. 26. 11:26 | Válasz | #5322 |
Sziasztok! Nem régen költöttem egy kicsit a motorra, történt többek közt szelephézag állítás. Az a problémám, hogy az óta, ha a motorfék lassítja a járgányt, olyan hangot hallok,mint amikor a kipufogó valahol kifúj, a kipufogó ütemeknek, olyan "Pöfögő" mellékhangja is van. Először a kipufogó tömítésre gyanakodtam,közvetlenűl a hengernél, de levettem a kipufogót, a pakolást megfordítottam,de ugyanaz a helyzet. Elképzelhető, hogy a szelephézag állítás nem jó??? |
2013. júl. 26. 08:38 | Válasz | #5321 | |
http://hu.myvideo.de/watch/8684886/Majesty_250_szaggatott_alapj_rat_hiba Én ezt töltöttem fel, mikor abban a helyzetben voltam mint te, nem tudtam mi a gond, nézd meg hátha segít. Nekem vezérműláncos volt. |
2013. júl. 26. 07:15 | Válasz | #5320 | |||
Nézd meg a szelephézagot.
| |||
| |||
2013. júl. 25. 14:00 | Válasz | #5319 | |
Bocs a szelephézag állítónyíláson nézz be és a szelephimbákat kell figyelni, a vezérműláncodat úgy ellenőrizheted (ez csak viszonylagos), hogy kicsavarod a feszítőjét és ha nem kattan mikor húzod ki akkor cserés a lánc, ha lehet itt már ne indíts rá
|
2013. júl. 25. 13:52 | Válasz | #5318 | |
Nekem is ugyanez volt, sajna vezérműlánc csere lett a vége, de vedd le a variátort úgy hallgatsd meg, hogy kizárd a hajtást. Szelepállítón nézz be mennyire olajos a szeleped, (én rá is indítottam) nekem verte ki az olajat, akkor legalább tudod, hogy működik az olajszivattyú, persze ez nem zárja ki a kattogását. Zárd ki amit ki lehet.
|
© orbán árpád | 2013. júl. 24. 20:37 | Válasz | #5317 |
17000km van benne nem hiszem hogy fötenglyes Ennyit bir ki egy olaj szivattyú??? |
© orbán árpád | 2013. júl. 24. 20:36 | Válasz | #5316 |
17000km van benne nem hiszem hogy fötenglyes Ennyit bir ki egy olaj szivattyú??? |
2013. júl. 24. 19:08 | Válasz | #5315 | |||
Kis info: Lehet főtengelyes... Olajszivattyú nem nyom olajat... Vario görgők kopottak... | |||
| |||
© orbán árpád | 2013. júl. 24. 17:48 | Válasz | #5314 |
Kis info kellene alpjáraton kopog fordulaton meg nem??? |
© aa4ever | 2013. júl. 15. 21:09 | Válasz | #5313 |
Köszönöm a válaszotokat. Akkor hétvégén neki is esünk. További szép estét.
|
2013. júl. 15. 18:45 | Válasz | #5312 | |||
Nincs mit ez természetes.
| |||
| |||
2013. júl. 15. 16:34 | Válasz | #5311 | |||
Köszönöm szépen!
| |||
|
2013. júl. 15. 16:17 | Válasz | #5310 | |||
A Tamás által leírtakat javasolnám én is.
| |||
|
2013. júl. 15. 16:15 | Válasz | #5309 | |||
(Véletlen elment nemtom miért) szóval lehet hogy megúszta volna kisebb költséggel ha alaposabb. DE Ha a vezérlánc ha lóg akkor csörömpölni fog, (észreveszed) akkor bontsd.Automata feszítése van. | |||
|
2013. júl. 15. 16:12 | Válasz | #5308 | |||
Ne bontsd meg a blokkot amíg nem muszáj.(ezt aranyszabálynak tartom,de ha már bontod a félig használt alkatrészeket is ellenőrizni esetleg cserélni)Példa rá Motoregérke Majája.Ha átnéz mindent,esetleg egy gyűrűsorral vagy szelepvezetőkkel simeringekkel
| |||
| |||
2013. júl. 15. 15:58 | Válasz | #5307 | |||
Ezt a kérdést nem csak a Fecónak szántam, csak tudom, hogy őneki sokáig volt 125-ös majája. Gondolom a nagyobbakban is hasonló a helyzet. Ha nem muszáj nem bontanám meg, mert nagyon patent kis motor. | |||
| |||
2013. júl. 15. 15:41 | Válasz | #5306 | |||
Ha valóban 30e van benne, akkor görgőt, szíjat feltétlen. Megnézni a kuplungot, ferrodol vastagságát, harang ovalitását. Fékfolyadékot elvileg 2 évente illik. Hűtőfolyadékot is. Ott csak széthúzzuk a csövet a hűtő felé és jól kimossuk. De, szokták mondani: Ami működik, ne babráld! | |||
|
2013. júl. 15. 14:38 | Válasz | #5305 | |||
Sziasztok! Lenne egy kérdésem. 125-ös majáról van szó. Mi a helyzet a vezérműláncal? Azt kell cserélni? Ha kell milyen időközönként? 18500 km van bent. Jövőre megy műszakira, féktárcsát mindenhogy kell cseréltetni. Olvasok 50-60-70 ezres bontatlan blokkokról is. Előre is köszönöm..... Fecó! Esetleg? | |||
|
© aa4ever | 2013. júl. 13. 07:17 | Válasz | #5304 |
Sziasztok! Ismét szeretném a segítségeteket kérni. Az újfent vásárolt 125.-ös Mayámona következők lettek kicserélve(30000km van benne, és az elmúlt 3 év alatt csak az olaj és a levegőszűrő csere lett megcsinálva rajta.): -motorolaj -hajtóműolaj -légszűrő -gyertya -akksi (sajna gyenge volt már) Az első fékpofák rendben (itt olajat nem cseréltünk, milyen időközönként kellene?), hátsófékhez sajnos nem nyúltunk. A hűtőfolyadékszint alacsony, de sajnos nem találtuk meg a leengedő csapot, így még nem cseréltük azt. A világítás rendben mindenhol. Légy szíves segítsetek, hogy még mit hagytunk ki ami fontos lehet. Illetve tudnátok ajánlani, valamilyen webshopot ahol jó áron, megbízható alkatrészeket lehet vásárolni? Válaszotokat előre is köszönöm: Jankó |
© Baga | 2013. júl. 07. 10:13 | Válasz | #5303 |
Szia Róbert! Köszönöm a választ,alapjáraton zörög, illetve ha már húzom neki nem hallom.Én is hasonló problémára gondoltam mert a motor teljesen jól megy, 150- es létére 110 kilómmal megy 120-at. A jövő héten szétszedem a variátort, görgőt és csúszkát mindenképpen cseréni akartam. Még egy kérdésem lenne. Görgőből érdemes a Malossit megvenni, vagy nincs akkora különbség a többi típushoz képest? Illetve csúszkából milyet érdemes venni? Köszönöm előre is a választ(okat)! |
© aa4ever | 2013. júl. 07. 08:10 | Válasz | #5302 |
Szia! Köszönöm szépen, megpróbálom felvenni a kapcsolatot a srácokkal. | |
2013. júl. 07. 05:30 | Válasz | #5301 | |||
Szia! Sok örömöt a motorhoz és üdv a fedélzeten! Jasa, Kokó és Koko140 laknak a közeledben. Vedd fel velük a kapcsolatot. Ami nagyon fontos, az olajszint. Minden indítás előtt ellenőrízni kell! Egyszer megeszi, vége. Az apraját személyesen kéne, van info bőven. Keresd a srácokat. | |||
|
© Kiss Róbert | 2013. júl. 06. 23:45 | Válasz | #5300 |
Heló.Csak alapjáraton zörög? Ha igen,valószínü csuszka kopás lesz!
| |
© Baga | 2013. júl. 06. 23:05 | Válasz | #5299 |
Sziasztok! Új tag vagyok, és a segítségeteket szeretném kérni. Kb. 1 hónapja van egy Malaguti Madison t150- em ( yamaha blokkos ). A variátor felől zörgő hang jön. Mi okozhatja ezt? Esetleg kopott görgő vagy variátor csúszka okozhat zörgést? Nem tudom igazából merre kellene elindulnom a megszüntetéssel kapcsolatban. Előre is köszönöm! Baga |
© aa4ever | 2013. júl. 06. 07:59 | Válasz | #5298 |
Sziasztok! Először is üdvözlök minden kedves felhasználót!Másodszor a segítségeteket szeretném kérni. Semmilyen motoros múlttal nem rendelkezem, ezért elég sok mindent kell még tanulnom/megtapasztalnom. A múlt héten sikerült vennem egy 125.-ös Mayát és szeretném teljesen átnézetni, kicserélni rajta amit ki kell. Ha van olyan kedves felhasználó Fejér, esetleg Veszprém megyében aki ebben segíteni tud azt nagyon megköszönném.Válaszotokat előre is köszönöm: Jankó |
© Oltósi László | 2013. júl. 03. 19:46 | Válasz | #5297 | ||
Ha valakinek van egy 250-es majához való schuber membrán gumija,és jön Kecskemétre,és hozna nekem egyet azt nagyon megköszönném.Persze nem ingyen! Üdv Laci papa. | |||
|
© satyapapa | 2013. jún. 15. 17:48 | Válasz | #5296 | ||
Hát vegyes sullyu (12-14) grammos görgö használata, fizikailag is hibás megoldás,Hiszen 1 bizonyos fordulaton csak 4 egyforma suly dolgozik,mig a másik 4 csak "lebeg". Szerintem kis terheléshez 12,erösebb igénybevételhez 14 gr görgö a megfelelö.Nálam ez vált be,,a 250es majánál.Fogyasztásban minimális eltérés lehet,de ez megéri. Nekem a 12gr görgö 2személynél vagy emelkedön alig ment.Végsebességnél is némileg kevesebbet ment mert az áttétel a hátsó meghajtás miatt visszafeszitett. A hétköznapokban,ingázásra szerintem bármelyik (12-14) görgö használható- | |||
|
© suszitibi | 2013. jún. 15. 17:05 | Válasz | #5295 |
Ezt kimásoltam: Ha a görgők túl nehezek, vagy túl könnyűek (itt már fél gramm is számít) akkor a motor teljesítményét nem optimálisan használjuk ki. Nehezebb görgök gyorsabban hamarabb mozdulnak el ezáltal hamarabb váltanak, és hamarabb érnek el egy hosszú áttételt, a könnyebb görgök lassabb mozgás által rövidebb áttételt érünk el. (az áttétel itt az ékszíj áttételére vonatkozik) Egy túl könnyű görgőkkel ellátott variátort a motor maximális teljesítményhez tartozó fordulatszám felett dolgozik, a gyorsulás romlik. Képzeljétek el, hogy mindig az első, legkönnyebb sebességben mennétek biciklivel, agyon tekeritek magatokat viszont távolságot nem igazán tesztek meg! Túl nehéz görgőzésnél a motor sosem éri el a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszámot, folyamatosan váltja a fordulatokat és lassan felküzdi magát. Itt is jó példa a biciklis. ( túl nehéz sebességgel hegynek felfelé). |
© suszitibi | 2013. jún. 15. 16:58 | Válasz | #5294 |
Már bocs, de ezt a vegyes görgő témát jól elrontottad. A 14 grammos, már kisebb fordulaton elkezd nyitni. Itt nincs centrifugális erő, ami a görgőt tolja, legalábbis, a leírásodból ez jön le. Tamás szépen leírta, mi hogyan működik. Volt már néhány robogóm, mindben cseréltem görgőket. Ha emeled a súlyt, kisebb fordulaton fog járni, ha csökkented, nagyobb fordulaton, adott sebességnél. A centrifugális erő, a görgőre hat, ez nyitja a variátort. Nálad, a 14 grammos görgők, elkezdik nyitni adott fordulaton, ahol a 11 grammosok, még nem szeretnének elindulni. Ezért a súrlódás (nyomás), a 14 grammosokra nehezedik, így azok sokkal jobban fognak kopni, mint a 11 grammosak. Egy idő után, lesz 4db 14 grammos lapos görgőd, meg 4db alig kopott 11 grammos, mert azért annak sincs súlytalanság. Pici motornál előfordul, hogy kisebb görgővel, jobb lesz a fogyasztás, mert a motor nem csak erőlködik, hanem olyan fordulaton gyorsul, amin már van elég erő, nem pedig erőtlenség. Nem letolni szeretnélek, csak segíteni. Lehet kapni tuning görgő szetteket, van benne 4-6 méret (súlyra), meg lehet találni az ideálisat. Asszonynak gyárilag 8 grammos volt, eléggé erőlködott a moci. Betettem a 7 grammosokat és csodálatosan szépen gyorsul, de nem fogyaszt többet. Aki nem hiszi, hogy ez így van, kössön egy gumira két különböző súlyt és próbálja meg körbe forgatni, egyből kiderül, melyik nyújtja hosszabbra a gumit (nem a könnyebb, megsúgom). Aki ennek a fordítottját állítja, szerezzen be egy digitális mérleget és mérje meg a görgőket, mert rossz görgőt vásárolt. | |
© Herold | 2013. jún. 15. 16:37 | Válasz | #5293 | ||
Picit összefoglalva, mielött parttalan lenne a téma. Amit leírtatok, igaz. Sőt ezt már asztal mellet és itt is átbeszéltük nem is egyszer. Ezen tények ismeretében változtattam a motoromon én is. Vagyis KÖNNYEBB görgőket tettem bele. Ezután fogyasztott kevesebbet, nagyobb terhelésnél induláskor gyenge volt. Ez a tapasztalat, mégha teljesen hülyeség amit leírtam, akkor is. Le lehet vezetni még sokszor a CVT váltó működését, akkor sem értem, hogy amivel elvileg dinamizmust(nagyobb fordulatot) kaptam volna, hogy lehet kevesebb fogyasztás?? Egyedül a TYTI féle verzió a logikus. Azt még hozzá kell tennem, hogy senkivel nem szándékoztam vitába szállni, meggyőzni. Az 5279 hsz-ben benne van a lényeg! Mindenkivel béke és barátság részemről ámen!! | |||
| |||
© R.Gábor | 2013. jún. 15. 13:55 | Válasz | #5292 |
Ezt azzal tudnám magyarázni hogy ami benne volt görgő az terhelte a motort. Több benzint kellett locsolnia bele a karbinak hogy lendületes legyen... a könyebb görgővel könyebben vett lendületet a motor... csak hogy értsd és ez nem szájba rágás. A fábiából van 1.6 os és 1.2 es is. És melyik eszik azonos hajtásnál többet?? Az 1.2 es mert szerencsétlen kis motor nem győzi a nagy kasznit másképpen lendületbe hozni... Az 1.6 nem erölködik annyira és kevesebb a fogyasztás... De nem okoskodok.. Bocs a beleugatásért... | |
2013. jún. 15. 10:14 | Válasz | #5291 | |||
Nehezebb görgőkkel alacsonyabb fordulaton valt. Ezért fogyaszt kevesebbet. Ki kell próbálni. Kinek mi jó, azt rakja bele.
| |||
| |||
2013. jún. 15. 10:03 | Válasz | #5290 | |||
na akkor egy kis forrás lehet olvasgatni :) :) Röpsúly , kuplung Variátor működése és hangolása Variátor és kuplung összhangja | |||
|
© Herold | 2013. jún. 15. 09:55 | Válasz | #5289 | ||
Magyarázkodni azért nem kell!! Pont ezen míves -és roppant logikus-, okfejtés hatására tettem könnyebb görgőket a motorba. A tapasztalatokat lásd lentebb... Azt azért megkérdezném, hogy mitől volt kevesebb a fogyasztás, ha pörgősebb lett a motor? A kuplungot most hagyjuk, mert azon nem történt változtatás. | |||
| |||
© R.Gábor | 2013. jún. 15. 09:37 | Válasz | #5288 |
Na ugye.....???:) Kb ezt akartam én is elmondani csak nem sikerült.... Nem vita ként és nem akarok ezen senkivel összehajtani de ha jól tudom a majáknál volt is egy ilyen váltás valahol 2000 környékén... Kicsivel könyebb görgőket kaptak gyárilag. Hogy most a többi részén is lett-e változtatva azt nem tudom... (volt babettám...... Kemény két hét volt....:D amikor már egy bringás is leleőzött akkor kezdett veszett cikis lenni... Kevesebb haverom is volt mert volt olyan motoros ugye aki szembe jött integetni lezdett majd meglátta a babszit és még integetni is ciki vot neki....) | |
2013. jún. 15. 09:32 | Válasz | #5287 | |||
Nekem pont a 12 grammos görgő vált be a Majestynél a súlyom miatt. Kicsit pörgősebb lett a motor, de dinamikusan ment hegyen is.
| |||
| |||
© R.Gábor | 2013. jún. 15. 09:27 | Válasz | #5286 |
A rugó is sokban meghatározza hogy milyen a motor viselkedése... Csupán az én logikám és az a pár 50 es motor amit hajtottam ..... Ugye a két ütemnek a lényege hogy gyakorlatlag az erő és a nyomaték a fordulattal szinte arányosan nő... Nincs olyan éles meghatározott tól ig fordulat ahol a nyomatékot leadja mert ez valahol a maximális fordulatnál van... Ott ugye érzi az ember hogy a görgők elérték a végáttétet és onnan már a motor fordulata adja a gyorsulást... 40-50 közt egy pici megtorpanás majd meglódulás... Nehezebb görgővel mivel a centrifugális erő jobban hat rá hamarabb eléri a végáttétet. Tehát mondjuk 1800 as fordulatnál már a tárcsát teljesen kinyomja. Könnyebb görgő 2200 as fordulatnál tehát jobban inkább a motor nyomatékában van kint a helyén. Tehát magasabb fordulaton startol el a motor... Magyarán spotrosabb... Persze ez elmélet csupán és a gyakorlatban rengeteg szereplöje van ennek mint a rugó az initópofa állapota az indító pofa rugója a motor kopottsága a szelepek pontos beállítása és talán az első lámpában található izzó kivételével mindennek fontos szerepe van.... |
2013. jún. 15. 09:26 | Válasz | #5285 | |||
Káprázott a szemem, spórolósabbat szerettem volna pötyögni... Prediktív bevitel, kicsit néha megtréfál aztán magyarázkodhatok. Íme: Szóval az van, hogy a görgők súlya egy dolog. A másik komoly tényező a kuplung alatt levő kontrasztrúgó. Tehát: Beindítod. Forog a főtengely, rajta a varióval, hajtja a szíjat, az a hátsó tárcsákat rajta a kuplunggal. A harang áll. Gázt adsz. Megemelkedik a fordulat, de a görgők még nem mozdulhatnak, mert a hátsó tárcsákat a kontrasztrúgó visszatartja. Ellenben, a kuplung rúgói már nem birnak a pofák súlyával és betapadnak a harangba, megforgatva a hajtott kereket. Elindultál a motorral. Innen a kuplung van, teszi a dolgát, jobb esetben tapad, ha xar, meg-meg csúszik, de nem csak gázelvételkor. Emeled a fordulatot: A görgők a fordulatszám függvényében fognak megmozdulni és most tessék kicsit gondolkodni! Melyik fogja előbb kitolni a szíjat, ami hátul ugyan akkor összenyomja a kontrasztrúgót? Ugye hogy nem a könnyű? Nem tudja, mert kicsi a súlya. Ő majd magasabb fordulatszámnál lesz képes megtolni ugyan azt a rúgót megmozdítani. Herold. Dőljünk neki ugyan annak a rúdnak. Te fogod hamarabb megmozdítani a 60 kilóddal, vagy én a mazsámmal? Tehát: elindulásnál akár le is heggesztheted a variót. Ki olyan hülye, hogy mikor autóval el akar indulni, egyből ötödiket kapcsol?! Elinduláshoz a kuplung rúgóit kell variálni. Régen rossz, ha olyan görgőt tett bele valaki, ami hamarabb mozdul mint a kuplung betapad. De biztos van ilyan, csak az minek tesz a motorba variátort? Ez volt a Babetta. Elhúztad neki, oszt ment amit birt. Váltási ütem: Nem véletlen, hogy a tuning cégek a tuning variókhoz nem a gyári görgőkkel szerelnek és adnak különböző színű (és erejű) kontrasztrúgókat. Ezek, a varió, a görgők és a kontrasztrúgó együttes de komoly szinkronban lévő módosítás adja a motor menetteljesítmémyének megváltozását. Mi csak tanyasi tyúningot hajtunk azzal végre a shufneyban, hogy kiszedjük a gyári mérnökök által kiszámolt súlyú görgőket és beteszünk könnyebbeket. Persze, dinamikusabb lesz, de ha a végén nem módosítunk, csak félmunkát végeztünk. Ha valaki nem hiszi amit leírtam, vegye ki a motorjából a benne lévő görgőket és tegyen bele előbb dupla, majd fele súlyúakat. Lesz nagy csodálkozás! | |||
|
© Herold | 2013. jún. 15. 06:51 | Válasz | #5284 | ||
Bocsi a nem szakszerű hozzászólásért,én a tapasztalataimat írtam le. Pont itt kaptam a tanácsot a könnyebb görgőkkel kapcsolatban és épp fordított erdményt értem el. Nagyon sokat agyaltam rajta, hogy mi lehet a baj, de az alacsonyabb fogyasztás egyértelművé tette. Ha az alap fizikát végigjárjuk, akkor Tytinek van igaza. Az tény, hogy a könnyebb görgő hamarabb(kisebb fordulaton) változtatja az átételt. Én semmi máson nem változtattam, csak a görgők súlyán. Vagyis biztos van az a konfiguráció, amikor igazad van. Arról nem is beszélve, hogy a várt dinamizmus növekedést sem éreztem, pont a kissebb fordulaton való elváltás miatt. Tomi! Ezt hogy is érted? "Könnyű görgőkkel dinamikusabb, nehezebbel sportosabb" De itt is leírom, egy személlyel tökéletes volt a rendszer, csak teljes terhelés közelében voltak olyan helyzetek, amikor kevés volt az erő. Kint van mindkét garnitúra görgő, ha valaki kísérletezni szeretne, szívesen odaadom! De ezt az egészet nem vitindításnak szántam, mindenki úgy javít-karbantart-alakít, ahogy a saját hite diktálja. | |||
| |||
2013. jún. 15. 00:22 | Válasz | #5283 | |||
Elindulási főtengely fordulat meghatározója: kuplungban lévő rúgók ereje. Gyenge alacsony fordulat (nagypapás) Erős magasabb fordulat (sportos). Tárcsák kitolását egyrészt a kontrasztrúgó, másrészt a görgők sulya határozza meg. Könnyű görgőkkel dinamikusabb, nehezebbel sportosabb. Könnyű görgőkkel többet forog a főtengely, jobban megy, többet fogyaszt. UFF. Ez tuti Tyti! | |||
|
2013. jún. 15. 00:03 | Válasz | #5282 | |||
Hát nem tudom, hogy meg merjek e hozzászólni.A nagyobb súly (tömeg) elmozdításához nagyobb erő kell.Szerintem a nehezebb görgő nagyobb centrifugáis erő hatására mozdul ki,ami a fordulatszám (kerületi sebesség)függvénye.Véleményem szerint a könnyebb görgővel kisebb gázra,a nehezebb görgővel dinamikusabban indul a szerkezet. Én egyébként kipróbáltam a vegyes súlyú görgővariációt is. Szimmetrikus elhelyezéssel minden igény kielégít.Négy 11 és négy 14 grammos görgőt tettem be. Érdemes kipróbálni a kisérletező kedvűeknek.Uff!Off?
| |||
|
© Kiss Róbert | 2013. jún. 14. 23:02 | Válasz | #5281 |
Szerintem a könnyeb görgökkel nagyobb fordulaton indul el a motor! Jobban kell forgatni!
| |
© gyurinar | 2013. jún. 14. 21:17 | Válasz | #5280 |
Köszönöm fiuk a tanácsokat. Kedvesek vagytok .Az én versitimet a pesti yamahánál vette az első tulaja ( úgyhogy magyar nyelvű kezelési utasítással rendelkezem hozzá - ami nem sok francot ér ) , szervizkönyves és 16 ezer km volt az órájában amikor megvettem 53 éves első tulajától . Két yamahás szervízzel is megnézettem a motort és mindenhol azt mondták hogy valószínűleg valós km -el vettem . Közben úgy tűnik a problémám megoldódott. A kuplung tárcsa csupa por volt , más egyéb baja nem volt a kuplung szerkezetnek ( rugók , ferodol : ok )A variátor görgök voltak kopottak , úgyhogy azokat a csúszkákkal együtt gyáriakra cseréltetem . Falubeli szerelő végzi a munkát . Azt mondják jó szaki. Kb. jövő szerdára lesz kész . Remélem újra nem csalódok . |
© Herold | 2013. jún. 14. 21:10 | Válasz | #5279 | ||
Bocsánat, hogy belekotyogok, de a saját tapasztalat az, hogy amit a görgőkről írtál súly-menetteljesítmény viszonylatban, az pont fordítva van. Nehezebb görgő=nagyobb fordulaton(később)való elváltás, több fogyasztás. Én többnyire nagyobb terheléssel(utas, csomag)járok és a tanácsok alapján, a nagyobb dinamizmus reményében a gyári 14-es görgőt 12-esre cseréltem. Ezután emelkedőre való indulásnaál úgy viselkedett a motor, mintha "2.-ból indulna". Közben a fogyasztás is visszaesett jó fél litert. Eleinte hibára gondoltam, de logikusan végigjátszva, kijön, hogy a könnyebb görgő kissebb fordulaton kezd megmozdulni. Legalábbis a 250-es gyári kuplungrugóhoz szerintem kevés a 12g. Utas nélkül mindezt nem érezni, csak a fogyasztás lesz kedvezőbb... Ja! a JIUCE nevezetű görgő is kerülendő, 4e km alatt kuka. | |||
| |||
© jasa | 2013. jún. 14. 10:44 | Válasz | #5278 | ||
Ez van Gábor, emlékszel miket írtam (írtunk) az elején, mikor beregeltél ide ? Én magam is átesetem anno ezeken a dolgokon. A lényeg, hogy tanuljon az ember saját (jobb esetben mások) hibáiból....hogy mindig újabbakat tudjon elkövetni....
| |||
| |||
© R.Gábor | 2013. jún. 14. 09:01 | Válasz | #5277 |
Hát már én is bánom hogy megvettem.. Egyrészt mert most görcsölhetek vele mire rendben lesz(ha lesz valaha is) másrészt mert az olasz... És mert csak a belét nem taposták ki még olaszban.. | |
© R.Gábor | 2013. jún. 14. 08:53 | Válasz | #5276 |
Réz sprayvel akarom összerakni hamarosan.(és normális görgővel!!) Az olajban még van egy pár százas és ha azt csinálom akkor már ezt is rendbe szedem.. Megnézem és csere. | |
© jasa | 2013. jún. 14. 01:16 | Válasz | #5275 | ||
RMS görgőt NE ! Olcsó, de gyenge minőség, a régi 250-es burgimban kb. 5 ekm után nagyon elkopott, pedig "nagypapásan" közlekedek. Szerelő...hmmm nehéz kérdés. Veszprémit nagyon nem tudnék ajánlani, meg aztán Fonyódról messze is van. B. földváron van egy Honda szervíz, csak egyszer voltam náluk, most tavasszal (mert egy H-t nem kell sokat szerelgetni ) a gyári beragadt variátor csavart szedték le, eszméletlenül rá volt gyógyulva a tengelyre. Megküzdöttek vele, de sikerült, és korrektek voltak. Egyébként megbontás után kiderült, hogy a görgők még az eredeti gyáriak voltak, és 33 ekm után alig volt kopás ! De nem tudtam előtte, hogy mire számíthatok, és rendeltem gyári újakat 6 ezerért, azo kerültek bele, a régi meg tartalék lett. Örök élet elég lesz. Továbbá a szíj és a kuplung pofák is majdnem újszerűek voltak még.....Ráadásul olyan finnyás ez a SuHanó: a benzint csak csipegeti, az olajat meg egyenest utálja, két csere közt (6 ekm) sem változik a szintjelző. De mert kapok | |||
|
2013. jún. 13. 21:23 | Válasz | #5274 | |||
Nekem volt RMS görgő a 250-esben komplett csúszkaszettel. 650 km után a 8 görgőből 6 kocka volt, minden csúszka elkopott, 2 tartólemez át is volt rágógva. Szóval kísérd figyelemmel a hajtómű hangját, én nem bíznék meg benne feltétel nélkül... Inkább nézz bele kis idő múltán. | |||
| |||
© R.Gábor | 2013. jún. 13. 20:53 | Válasz | #5273 |
Igazából szerintem felesleges a nagyon drága nagyon mittudomén milyen görgő. Nekem RMS görgő van benne. A súlyát meg tapasztald ki. Ez nem két ütem és 50 ccm... Nehezebb görgő papás tempó visszafogott motor. Könnyebb görgő dinamikusabb indulás picit talán nagyobb étvágy... Végsebességre igazából nem mérvadó... Nyomaték kulcsom van de elő sem vettem... lehúzót csináltam hogy ne tördeljem le a hűtőlapátokat... Meghúztam a csavart normálisan majd másnap utána húztam illetve ellenőriztem... De ahogy olvasom az vár rád is mint rám....:D Hamar meg fogod tanulni akár sötétben is atomjaira szedni és összerakni...:D Figyi.... Kiírom a számom az adatlapomra és ha valami kérdésed van csörögj rám.... Ha tudok segítek... | |
2013. jún. 13. 09:33 | Válasz | #5272 | |||
JaSával vedd fel a kapcsolatot, Ő veszprémi és Siófokon dolgozik. Szerintem tud tippet adni szerviz ügyben, a későbbiekben pedig majd jobban megbarátkozol a gép belsejével. De nem csak nyomatékkulcs kell, nem árt a hozzáértés és a tapasztalat sem. Ne saját károdon tanuld meg... | |||
| |||
© gyurinar | 2013. jún. 13. 09:12 | Válasz | #5271 |
Gábor, a 12 .az nem a görgő szélessége ? Amúgy honnan, milyen típusú görgőket és mennyiért vettél ? Csinálnám magam is a motort,de nagyon gyengén vagyok eleresztve szerszámokkal . Kezdődik azzal hogy kéne vennem egy nyomatékkulcsot..... Amúgy örülök hogy segítesz, kösz a válaszokat. |
© R.Gábor | 2013. jún. 12. 22:27 | Válasz | #5270 |
Bocs... Hülyeséget írtam. 12 grammos van benne... most néztem meg a csomagolást... | |
© R.Gábor | 2013. jún. 12. 22:20 | Válasz | #5269 |
Ha jól emlékszem akkor az enyémben 15 grammos van. Felesleges ettől könyebbet tenni bele mert így is elég dinamikus... Ha jól emlékszem gyárilag nehezebb van benne de ez inkább azért hogy ha valami rendes hülye veszi meg a mocit az ne essen hanyatt az első pár méteren... A kenésével meg ha visszaolvasod a fórumot akkor sok érvet és javaslatot láthatsz....én most vettem réz sprayt... Csuszkát nem cseréltem mert rendbe voltak... ha lógnak meg kopottak azt látod rajta szerintem... | |
© gyurinar | 2013. jún. 12. 15:00 | Válasz | #5268 |
sehol nem találom hogy yamaha versity 300.ba (2004 -es kiadás ) milyen görgő kell . Az átmérőre ( 20mm) és a szélességre ( 12mmm) egységesen ezt a méretet adják meg a forgalmazók a típus neve mellett . Ami a súlyt illeti azonban nagy a káosz , van amelyik 15,5 , van amelyik 15 , de pl a malossí 11 grammos görgőket ajánl ehhez a típushoz .Melyik a helyes , vagy mindegy a súly ? Ha görgőt cserélek ajánlott csuszkát is cserélni ?
|
© R.Gábor | 2013. jún. 12. 06:28 | Válasz | #5267 |
Szia.... Ugyanez a motorom van nekem is.... Ezzel nem biztos hogy szerelőhöz kellene rohannod.... Nem vagyok egy nagy motortudor de ezeket én magamnak csináltam meg. A szerelő ezért egy kisebb vagyon pofátlankodik ki a zsebedből és pár szerszámmal magadnak is meg tudod oldani.... Visszaolvasva sok fontos információt találsz és ha magadnak megtanulod szerelni a mocit akkor ha lerohad valahol akkor legalább van sanszod az út szélén néhány szerszámmal megbütykölöd.... | |
2013. jún. 10. 07:55 | Válasz | #5266 | |
Sziasztok! Nekem is hasonló kérésem lenne mint az előttem szólónak Győr közelében keresek keresek szerelőt aki vágja a villamosságot is.. köszönöm. |
© gyurinar | 2013. jún. 09. 19:28 | Válasz | #5265 |
Szevasztok. "2004 -es évjáratú jamaha versity motorom javításához keresek szerelőt akihez rendszeresen szervizekre átvizsgálásokra a motorom elvihetném . Fonyód 100 km -es körzetében ( Kaposvár , Nagykanizsa , Veszprém körben gondolkodom . Megnéztem az idevonatkozó fórumoldalt de 150-200km alatt senkit nem találtam . Az elvégzendő javítások a következők lennének : 1. Kuplung javítás (ezt csak én tippelem, mert hidegen első induláskor erősen remeg a hátulja )2. Variátor ellenőrzés , felújítás , .3. karburátor , gyújtás ellenőrzés. Ha tudtok megbízható elfogadható áron dolgozó jó szakit kérlek ajánljátok nekem Előre is köszönöm . Robi. |
|
|
|