Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Egyéb típusok
A Yamahától eltérő, egyéb típusokkal kapcsolatos műszaki kérdések

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


tamas2011. márc. 15. 21:01 | Válasz | #1 
A Yamaha Majesty típusától eltérő, bármilyen motorkerékpár és más járművel kapcsolatban felmerülő műszaki kérdéseket ide írhatjátok!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Wiking2011. márc. 15. 21:56 | Válasz | #2 
Szóval!

Van egy 250ccm-es Suzuki RM tipusó gyári cross motor.
A motor használat után lett leállítva, és az akkori használatkor nem lett észrevéve semmien probléma. A következő használatbavételnél ( Pár nappal később) viszont a motor nem indult be. Sem gurulásra sem pedig rugásra. Hosszas próbálkozások után kiderült, hogy a dugattyú eltört. A dugattyú szoknya részén van egy kb 10-15mm széles, és kb 30mm hosszú kitört rész.
Ez a rész a kipufogó nyílás felöli oldalon van. A dugó elméletileg Tavaly év vége felé lett kicserélve egy újra, és ennek megfelelően nincs összeégve a dugő és nincs is elkopva, szépen passzosan megy bele a hengerbe.
A törés környéke minimális mértékben kifele domborodik, és a kipufogó nyílás lenyomata is látszik halványan a dugó oldalán. Valamint a felső gyűrű be van szorulva valamitöl teljesen,a törött oldalon pdig kb 1-1,5mm a falvastagság. A motor keverékkel üzemelt 1:30-assal méghozzá. Ha minden igaz ez a gyári keverési arány.

A kérdés az lenne, hogy mitöl törhetett így ki a dugó?

tamas2011. márc. 15. 22:01 | Válasz | #3 
Esetleg csak simán gyártási hiba nem lehet? Ha az anyag valahol ne frankó, csúnya dolgok sülhetnek ki belőle...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Wiking2011. márc. 15. 22:08 | Válasz | #4 
Én is kapásbol azt vágtam rá, hogy gyártáshiba... Nem láttam még olyan dugót, hogy ne lenne szimetrikus az anyagvastagság mind 2 oldalt a szoknyán. A törött oldalon 1-1,5mm a másik oldalon meg 2,5-3mm. De ez még nem indokolja azt, hogy így kiszakadjon... Vagy a nagy hajtás miatt kirobbanhatott a nyomástol?

 © Szomjas2011. márc. 15. 22:24 | Válasz | #5 
Ezt a problémát nem szabad ilyen könnyen lezárni! Itt kell találni valami egetrengető felfedezést,amitől mindenki hanyatt vágódik!

A dugattyú szoknyája mikor a felső holtponton és a kipufogó nyílás alja között mennyi a szintkülönbség?
A maja klub német nagykövete. ;)

 © Wiking2011. márc. 15. 22:57 | Válasz | #6 
Ezt így nemtudom, mert nem néztük, de elméletileg annak zárnia kell a kipufogónyílást teljesen, nem?
Hiszen akkor vagy beszívna onnan is, vagy oda is nyomna benzin-levegő keveréket.

 © Zsolt2011. márc. 16. 16:03 | Válasz | #7 
A dugó kisipari wc kilincs öntvény, vagy valamelyik nevesebb gyártó terméke?
Zsolt

 © Wiking2011. márc. 16. 16:26 | Válasz | #8 
Elméletileg prox... A belsejében Made in Japan olvasható...
Szóval nem Wc kilincs öntvény :D
Azért érdekel amúgy a ti véleményetek, mert nekem ötletem is alig van rá, hogy mitöl lehetett. Meg szeretnénk előzni azt, hogy az új dugó is így járjon ha belekerül, mivel 30.000ft körül van az ára :P

tamas2011. márc. 16. 16:28 | Válasz | #9 
Azért lehet az gyártási hibás, akár japó, akár nem...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2011. márc. 16. 16:48 | Válasz | #10 
A gyűrűk sértetlenek?
Zsolt

 © Wiking2011. márc. 16. 16:51 | Válasz | #11 
Írtam, hogy be van ragadva a felső gyűrű... Eltörve nincs, de teljesen beszorult...

 © Zsolt2011. márc. 16. 16:55 | Válasz | #12 
Körkörösen beszorult, vagy csak a kitörés felett?
Zsolt

 © Wiking2011. márc. 16. 16:56 | Válasz | #13 
majdnem teljesen körbe megszorult

 © Zsolt2011. márc. 16. 17:09 | Válasz | #14 
Egy kép jól jönne...
Zsolt

 © Wiking2011. márc. 16. 17:16 | Válasz | #15 
Csinálunk róla aztán felteszem

 © Herold2011. márc. 17. 06:56 | Válasz | #16 
Sziasztok!
Annak idején sokatokat foglalkoztatott a honda px indíthatatlansága. Ezért gondoltam megírom, hogy amióta kijavult az idő, problémamentes a kis gonosz. Csak próba képpen végignéztem az összes gyertyával, a porlasztót is állítgattam, de etől független módon gyönyörűen indul hidegen és melegen is. Szóval lehet, hogy álmodtam az egészet??
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

 © Zsolt2011. márc. 17. 07:47 | Válasz | #17 
Okés, de mi volt a megoldás?
Zsolt

 © Herold2011. márc. 17. 07:52 | Válasz | #18 
Írtam akkor, hogy Satyapapa javasolta, hogy melegítsem fel. Így elé a hősugárzót és tényleg bevált. Azóta vagy indult, vagy nem. Teljesen kiszámithatatlanul.
Tamás mondta még az elején, hogy melegben majd jó lesz...
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

 © Zsolt2011. márc. 17. 17:55 | Válasz | #19 
Láttátok már ezt?
LINK

Nem is rossz, de szerintem nálunk lehetetlen lenne levizsgáztatni.
Zsolt

tamas2011. márc. 17. 18:28 | Válasz | #20 
Pfú! Apám! Ez aztán nagyon ott van és ahogy nézem a videót, jól motorozható! 2l/100km gázolaj! Nem semmi!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

csiGABIga2011. márc. 17. 19:10 | Válasz | #21 
Na akkor holnap szerelek egy ilyet a Majába én is.
2L/100km gázolajból?
Bár így ahogy belegondolok, hogy nálunk már drágább a gázolaj mint a benzin nem is biztos, hogy hosszabb távon jó buli ez...
Ettől függetlenül le a kalappal a készítője előtt.
Ja és még valami!
Az indiaiak kb 10 éve már szériába gyártottak egyhengeres dízel motorkerékpárokat...
"Ne felejtsük el, hogy amikor seggbe rúgnak, egy lépéssel előbbre jutunk!"

 © Zsolt2011. márc. 17. 19:15 | Válasz | #22 
Én nem dieselben gondolkodom, hanem gázban. Az lesz később is ha már elfogy a benzin a földgolyón.
Zsolt

tamas2011. márc. 17. 19:33 | Válasz | #23 
Miért nem engedélyezik motorkerékpárokba a gázreduktort?

Különben van egy magyar feltaláló, aki rájött hogy a "víz" nagyon komoly energiaforrás.
Láttátok már ezt? Felteszek a MIX-be egy linket!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2011. márc. 23. 12:20 | Válasz | #24 
Áthelyezve a "Javítás karbantartás" rovatból, 2011.03.23-án

ˆ Herold..................................................................................................................................................................................................Ma 10:44 | Válasz | #4496

Az agility szintén 4takt és a variátor hüvely volt az egyik, a főfúvóka meg a másik folytás.
A CDI viszont tényleg kapható, ne félj tőle, kicsit fickósabb a gyújtása. A légszűrő csövében lévő szűkitést ne szedd ki, mert nem tudsz utána menni a fúvóka mérettel. Az előző gazdi nem adta oda a folytatlan alkatrészeket?
Elvileg adják a motorhoz. Felénk úgy adták át, hogy kérésre rögtön be is szerelték...
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...
Válasz 'trans85' üzenetére (#4493)

sutyi.............................................................................................................................................................................................ma 10:21 | Válasz | #4495

Ez olyan 10-12e Ft körül szokott lenni.
Alszok, eszek, fát nevelek!
Meg néha motorozok is egy parányit.



Sutyi.............................................................................................................................................................................................ma 10:03 | Válasz | #4494

A variátorba nem hiszem hogy lehet.
Ami tuti, hogy a kipufogóban szokott lenni ahol a hengerhez csatlakozik.
Azin kívül elektromosan vannak folytva amit ki szoktak szedni és beraknak a helyére egy másik elektronikát amiben nincs folytás.
Alszok, eszek, fát nevelek!
Meg néha motorozok is egy parányit.
Válasz 'trans85' üzenetére (#4493)



trans85 .............................................................................................................................................................................................ma 09:42 | Válasz | #4493

Löttem egy 3000-kmes magyar szervízkönyves Rieju Toreo robit nagyon jó áron, de szerintem még minden gyári fojtás benne van mivel nem megy 50 fölé, ma neki akarok állni, gondolom lehet egy a variátorban, meg talán a kipufogóban. Még mit nézzek meg szerintetek? hol lehet még fojtás? A CDI-t nem akarom bántani.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

trans852011. márc. 24. 21:53 | Válasz | #25 
Ma álltam neki igazán,rájöttem nem a fojtásban van a hiba, azt hiszem megtaláltam a problémáját.
Sok benzint kap, kipucoltam a karbit, szivatót ellenőriztem, semmi.. , megnéztem a tankot a benzincsapból 2 cső jön le, gondoltam az egyik a tartalék, megnéztem hova mennek, és meghökkenve tapasztaltam hogy az első a karbiba mint ahogy kell a másik a karbi mögé közvetlen a henger elé, alapba nem pörög ki a motor meg nagyon erőtlen, de ha elszorítom a henger elé vezető benzincsövet akkor menne mint a golyó , nem mertem igy használni mert nem tudom mennyit árthatok ezzel a motornak, kérem ha valaki tudna infót adni erről az tegye meg köszi

Ja a van kép is róla zöldel bekarikáztam a hibásnak tartott csövet link: http://kepfeltoltes.hu/view/110324/heg_ts_g_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 © Herold2011. márc. 24. 22:12 | Válasz | #26 
Ahogy nézem, az egy vákumos benzincsap és a henger előtti csövön kapja a vákumot. Ha akkor szépen jár amikor elszorítod, arra utal, hogy falsot szív. nézd végig a csövet és a csatlakozásait! Elszorított csővel csak addig fog menni, amíg van a karbiban benzin. Ha csak nem a csappal van baj...
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

trans852011. márc. 24. 22:15 | Válasz | #27 
És hogy tudom leellenörizni a benzincsapot?

 © Herold2011. márc. 24. 22:39 | Válasz | #28 
Írtad, hogy sok benzint kap. Honnan tudod? A csapot úgy tudod megnézni, hogy a karbiról leveszed a benzincsövet, a "henger elől" meg a vákumcsövet. Ha mindkettő vége szabadon van. Nem szabad, hogy jöjjön a benzin. Ha a vákumcsövet megszívod, akkor viszont jönnie kell...
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

trans852011. márc. 24. 22:52 | Válasz | #29 
ok akkor majd megnézem remélem ott lesz a gond, vagy az nem lehetséges hogy az előző tulaj felcserélte a csöveket?

 © Wiking2011. márc. 25. 04:27 | Válasz | #30 
Helló!
Ha fel van cserélve a 2 cső, akkor el sem szabad, hogy induljon a motor, mivel nem kap vákumot a csap. Esetleg még a fals levegőn kívül az is lehet, hogy a csapban lévő membrán kilyukadt és azon át benzint kap a motor.
Nézd át a csapot, és meg lessz ott a hiba :)

trans852011. márc. 25. 12:34 | Válasz | #31 
Sajnos ez nem jött össze, a benzincsap jó, kipucoltam a karit , ami biztos hogy jó: szivató, légszűrő tiszta, karbi kipucolva, kipufogó kipucolva. 30ig elég jól megy utána megtorpan nagyon lassan gyorsul és ha erőteljesen odahúzom neki akkor meg minta le akarna hörögni üzemmeleg állapotban. Ha valakinek van ötlete ki lehet az oka az irja meg. Köszi.

trans852011. márc. 25. 12:37 | Válasz | #32 
Plusz elég sokat eszik kb annyit mit a 250es majám vagy talán még többet is, amúgy a motornak szép hangja van szelepeknek sincs semmi zakatolásuk 3000km vam a mociba

 © Herold2011. márc. 25. 14:22 | Válasz | #33 
Szia! Szerintem módszeresen járd végig az üza rendszert ától zéig! Ha minden jó, jó a motor is. Mekkora fúvóka van benne? Gyári? Nálad jött elő a hiba? Előző gazdi mit mondott?
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

trans852011. márc. 25. 17:41 | Válasz | #34 
Az előző gazdija azt mondta hogy elvitte fojtáskivételre elkérték tőle a lovét de semmi változást nem tapasztalt, magyarul lehúzták , mert mikor én vittem az Agilitymet fojtáskivételre egyből 15-el jobban ment.
Az a baj hogy nem tudom a kivétel utáni adatokat pl: fuvóka mérete, variátorstift hossza.
Ha valaki tudna pontosabb infoval szolgálni azt főleg megköszönném, amugy pöcröfre indul a gép csak sajna nem tudom miért nem megy igazán. Bármi ötletet szívesen fogadok

trans852011. márc. 29. 23:20 | Válasz | #35 
Még mindig a Toreoval szüttyögök:(.
Már menni megy, valami gáz a volt légszűrővel mert most sport van rajta, de azzal megy mint a golyó. Nekiálltam egy másik problémának, nem töltötte az akkut. Lebontottam a mocit feszűltség meg be a fesztszabályzóba de ki nem jön. Mondom lesz ami lesz, kiszedtem belőle a fesztszabályzót és beraktam az Agilitymbe, ott meg volt töltés, van valakinek ötlete hogy tudom leellenőrizni a fesztszabályzót, és hogy jól van-e bekötve?

 © satyapapa2011. ápr. 02. 20:26 | Válasz | #36 
Csak Érdekesség.
Délután itt nálunk egy srácnak a suzuki robogoján oldalra fordult az ujj 300km-es variószijja .Gyakorlatilag kinyirt mindent,Ugy fellforrosodot hogy a tárcsa eldeformálodott és a szij egyrésze felkenödöt rá,Menthetetlen volt minden,sajna csak szétszedni tudtam neki .Viszont amit nemértek???hogy a kuplung harang beleért a burkolat fedélbe valamiért.Belülröl majdnem teljesen megette a burkolatot.A harang lilára égett.Ilyet még nemláttam
06304373303-vagyok elérhetö

 © Wiking2011. ápr. 02. 21:23 | Válasz | #37 
Akkor ott valami nagyon nem volt jó... Valószinű azért égett össze minden :P

tamas2011. ápr. 02. 21:31 | Válasz | #38 
Ugyan így jártam, valami hihetetlen hő termelődik ha a szíj megcsúszik. Nekem a variban elolvadtak a csúszkák, kiolvadt a symering a közepéből és a varió oldalára úgy ráégett a szíj hogy levakarhatatlan...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2011. ápr. 02. 21:32 | Válasz | #39 
Hát igen ,A variátor tengelye is tönkre ment.A varó fedöburkolatán olvadt aluminium megfolyás is volt látható, tüz forro volt minden.Az ujj varió szij egyrésze szenesre éget. Hihetetlen.!!!Még egy pár méter és elszakadt volna,De a varó tárcsa elöbb feladta a harcot.A srác majd elbögte magát,,Aztmondta hogy soha többet nem vesz utángyártott, ruppotlan szijjat.
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2011. ápr. 02. 21:34 | Válasz | #40 
Nekem nem szakadt el a szíj, egyszerűen eltűnt. Elolvadt, azzal a maradékkal volt tele a ház, eszméletlen nehéz volt kivakarni. De ez nem a szíj hibája volt, én csesztem el...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2011. ápr. 02. 21:40 | Válasz | #41 
Szerintem se a szij hibája volt .Bár a Suzuki más tipus de az elmélete ,szerkezete hasonló a milyenkhez.Én arra gyanakodtam hogy a kuplung harang miatt történt minden ,Bár nem értem hogy érhetett bele a házba, a csavar megvolt húzva.De ez ellenterhelést adott és ez miatt forrosodott fell a szij,meg minden.Kár hogy nem fotóztam le mert más is elcsodálkozott volna.
06304373303-vagyok elérhetö

 © adamfzr2011. ápr. 03. 00:16 | Válasz | #42 
akkor biztos valami szerelési hiba volt...

tamas2011. ápr. 03. 09:55 | Válasz | #43 
Vagy nem megfelelő, nem odavaló alkatrész!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Mosquito2011. ápr. 03. 20:50 | Válasz | #44 
Hát Srácok ez lett..
Remélem maradhatok.
Suzuki Burgman 650 Executive

Botos Gyula2011. ápr. 03. 21:05 | Válasz | #45 
Gratula az új vashoz ! Már végképp leakarod alázni a 400-asokat :):):)
Honda FJS 600

tamas2011. ápr. 03. 21:13 | Válasz | #46 
Nagyon szép a moci Krisztián! Jól fogsz rajta mutatni köztünk!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2011. ápr. 03. 21:25 | Válasz | #47 
MésziZsolt kérdése áthelyezve a Majesty villamosság rovatból:


Nem Majásás a kérdés, de várom a hozzáértők válaszait!

Van olyan gyújtótrafó, melynek két gyújtókábel kivezetése van. Én először a kis Polskiban találkoztam ilyennel, aztán jött a fűnyírótrakim és most a Goldban is ilyen van.

A fűnyíróm rakoncátlankodott, abban az egy darab helyett beraktam 2 db-ot külön a hengereknek.

Most azon agyalok, ha véletlenül egyszer a Gold is megadná magát, akkor a hozzáértők szerint cserélhetem azt is minden hengerhez külön egy-egy darabosra, vagy betehetem a kispolskiét?
Vagy csak a gyári való oda?

Köszi: Mészizs
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2011. ápr. 03. 23:14 | Válasz | #48 
Krisztián!

Sok-sok probléma mentes km kívánok!! Miden legyen úgy, ahogy eltervezted!
--a bugyi pedig "nedves bugyi feeling" maradjon szárazon:)))
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

acsaba2011. ápr. 03. 23:42 | Válasz | #49 
Gratulálok, jól választottál. Alakul a Burgman frakció, de nem baj ! Sok balesetmentes km-t kívánok !
Tiszta szavam sose kormozza be a barna füsttel égő félelem ! /Radnóti Miklós/

Mosquito2011. ápr. 04. 19:58 | Válasz | #50 
Köszönöm szépen Mindenkinek a jókívánságokat!

Már egy hete szinte szárnyas betéttel közlekedem..

orpi552011. ápr. 04. 21:53 | Válasz | #51 
Én már láttam Őket szombaton!Szép páros...kell egy ekkora moci Krisztiánnak...jól mutat rajta!

Gál László2011. ápr. 05. 09:09 | Válasz | #52 
Balesetmentes kilómétereket kívánunk mi is!
Értem én hogy non-stop, de meddig van nyitva??? :)

Mosquito2011. ápr. 05. 10:24 | Válasz | #53 
Várj csak várj csak.. Legközelebb ledes kiszedővel megyek.

 © satyapapa2011. ápr. 05. 11:36 | Válasz | #54 
Mészizs---
A kispolák az nem elektromos gyujtású volt,de a Gold valoszinüleg az.Ha igen akkor szerintem nem lehet használni a kétkábeles trafót.
Bár a villanyászathoz én nem értek,de fityót sokat javitottam....
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2011. ápr. 05. 12:20 | Válasz | #55 
Ha jól tudom, a Kispolák gyújtott a kipufogó ütembe is ugye...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

GRISA2011. ápr. 05. 12:46 | Válasz | #56 
Krisz! Tényleg csodaszép az új paripád. Gratulálok hozzá. Viszont a rendszám ismerős. Vasárnap délután, nem jártál a régi 6 os bevezetőn Érdről Buda felé? Hmmm? Fogyasztásról van már kb, adatod?

Mosquito2011. ápr. 05. 14:29 | Válasz | #57 
Köszönöm!
Ha valami szükséges rosszis volt a hátsó ülésen akkor lebuktam én/mi voltunk.
5.5L vegyes használat. Ez város és vidék 50/50%-ban. 4-5L és bőven 6L felett is el tud gurulni ha az ember csuklója nyugodt vagy ideges.

 © Herold2011. ápr. 06. 06:33 | Válasz | #58 
Így van, a mechanikus alkatrészek csökkentése (minusz hibaforrás) miatt volt ilyen. De a megszakító maradt.
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

 © Herold2011. ápr. 06. 06:37 | Válasz | #59 
Mészi!
Én már láttam 750-es kawát kispolák trafóval működni. Hogy mennyire jó neki nem tudom, de megy az biztos. Mondjuk a kispók trafó "hatalmas" kivitelű egy motortrafóhoz képest.
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

 © jasa2011. ápr. 06. 14:08 | Válasz | #60 
Hűűűű, hogy csípjen meg a .......moszkító ! Egyébként meg gratulálok.

(a "burgman-frakció" meg már a kezdetektől fogva megvolt )
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

trans852011. ápr. 21. 11:18 | Válasz | #61 
miért lehet az a toreomon hogy nem enged fel az automata szivató? Az biztos hogy működik mert felmelegszik mikor adok neki 12v-ot, ha megütögetem a szivató házat akkor a helyreugrik és szépen beindul. Ha meg bemelegszik akkor nem kapcsol ki, csak ha ugyanígy megütögetem. Kontakt spray seíthet, vagy kimossa a benzin? mit csináljak vele?

meszizs2011. ápr. 21. 20:42 | Válasz | #62 
Én vandál módon nyúltam hozzá és eltörtem a műanyag házát a Quadon.
Óvatosan talán felmelegítve szét lehet csavarozni.
Biztosan segít a WD40, de mindenképp tisztítsad ki, mert van benne tömítőgumigyűrű és talán az okozhat szorulást, illetve nézzed meg a rugót is benne, hátha elöregedett!

Minden esetre én csináltam az esztergályos baráttal egy új házat és átalakítottam manuálisra a szivatót. Most mindig elindul a Quad!
1996-os Majesty 250

Mosquito2011. ápr. 28. 10:05 | Válasz | #63 
Aprilia Atlantic 500 Természetesen Yamaha matricával is kapható. Így nem csorbulna a márkahúség.

 © jasa2011. ápr. 28. 10:59 | Válasz | #64 
TopJoe: nem ismerős Neked ez a masina ?
Az első sárvédő orrán az a matrica...hmmmm Zsoké régi burgiján láttam ilyet.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

Mosquito2011. ápr. 28. 11:40 | Válasz | #65 
Az én gépem.
Ha kell olyan matrica szólj Zsokénak. De abban a korban már..

TopJoe2011. ápr. 28. 19:02 | Válasz | #66 
Nagyon szép az ülése.Amúgy sosem láttam,nem tetszik a tipus.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © passat522011. ápr. 28. 19:52 | Válasz | #67 
Azt a kort meg kell ám érni!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

Mosquito2011. ápr. 28. 20:31 | Válasz | #68 
Nah nem OFFolom a Moderátort.. Mert még szíjat hasít a hátamon.

Mosquito2011. ápr. 28. 20:32 | Válasz | #69 
Mint a jó..

 © jasa2011. ápr. 29. 23:54 | Válasz | #70 
most ezt higgyem el ! ? inkább a végén a szmájlinak hiszek.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2011. ápr. 30. 00:01 | Válasz | #71 
Ne neeeeee, és a burgi ?
Egyébként meg mi bajod a korommal ?
(nem kell a matrica, csak ismerős volt )
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

Mosquito2011. ápr. 30. 07:32 | Válasz | #72 
Tudod egy .ggem van de két motorom.
Az Orvos tudomány ezt még nem oldotta meg a két motoros verziót.

A biztonság kedvéért megkérdem Zsokét hátha van Almás~kukacos matrica is.

 © jasa2011. ápr. 30. 21:19 | Válasz | #73 
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

trans852011. máj. 29. 22:09 | Válasz | #74 
Most cseréltem variátor szíjat az agilitymen, mikor megyek vele és ha le kell fékeznem megállásig akkor leáll a moci, ha beindítom akkor van alapjárat akkosr nincs semmi gond csak megálláskor jelentkezik ez a probléma. Mintha lefogná a szíj. Ha kicsit bekopik akkor megszünhet ez a problémám? Illetve furcsán alacsony fordulaton nyit a kuplungom ezt is okozhatja a szíjcsere? Vagy ez lehet a problémám hogy megállásnál sokáig nyit a kuplung és lenyomja a fordulatot lefulladásig?

tamas2011. máj. 29. 22:19 | Válasz | #75 
A megfelelő szélességű szíjat tetted fel? Ha szélesebb, akkor előfordulhat hogy alapjáraton eleve nagyobb fordulaton forog a kuplung és ha vissza lassítasz akkor is később old, vagyis lefulladhat. Szóval a szélességét ellenőrizd elsősorban ha mást nem cseréltél.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

trans852011. máj. 30. 11:00 | Válasz | #76 
azt rendeltem ami benne volt. Gondoltam arra hogy valaki kicserélte más méretű szíjra de néztem a neten ez a gyári mérete. Talán ha kicsit bekopik akkor megjavul. Ellenőriztem a kuplungrugókat is ránézésből rendben vannak. Majd kiderül én sem tudtam másra gondolni

trans852011. jún. 01. 10:00 | Válasz | #77 
Az uj szíjnak a hátsó kuplung tárcsáknál ki kellene jönni s szélére? Mert nekem a szélétől kb 1,5 cmre megfeszül és nem jön ki tovább. Vajon ez lehet a hiba forrása?

tamas2011. jún. 01. 11:40 | Válasz | #78 
Ha áll a motorod, akkor a hátsó tárcsának a külső peremétől kell kb. 1-1,5mm-re lennie a szíjnak jó esetben. Ha full gázon járatod, akkor az elsőn kell ugyan így lennie.
Mikor szíjat cseréltél nem esett ki a helyéről a varióban valamelyik görgő? Az is okozhat galibát, mert eleve nagyobb fordulaton jár a kuplungod, ha a varió nem a legbelső helyzetben van. Volt már aki így járt...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

trans852011. jún. 01. 12:49 | Válasz | #79 
Gondoltam már a varióra, leellenőriztem de nem az a gond, álló helyzetben hátsó tárcsánál 1-1,5 centiméterre van a szélétől a szíj, valami ott nemoké pedig a paraméterek ugyanazok mint amit találtam a neten, na mindegy mégyeszer lebontom.

 © Szomjas2011. aug. 14. 17:31 | Válasz | #80 
Elektromos kerékpárja van valakinek?
A maja klub német nagykövete. ;)

acsaba2011. aug. 14. 21:52 | Válasz | #81 
Ez költői kérdés volt, ugye !
Nyilván van valakinek, hiszen már évek óta forgalmazzák. Valami konkrétabb kérdés, esetleg ?
Tiszta szavam sose kormozza be a barna füsttel égő félelem ! /Radnóti Miklós/

 © Szomjas2011. aug. 15. 17:52 | Válasz | #82 
Nem vagyok én költő! :-p Gondoltam érdekli az elektromos kerékpár tulajokat egy kis sebesség növelés (2 perces munkával) ...
A maja klub német nagykövete. ;)

acsaba2011. aug. 15. 21:52 | Válasz | #83 
Részletek jöhetnek privátba !
Tiszta szavam sose kormozza be a barna füsttel égő félelem ! /Radnóti Miklós/

 © SPOJLERES2011. aug. 15. 22:01 | Válasz | #84 
lökjél nekem is belöle hátha vmi tanáccsal tudok szolgálni stb nehogy vmit gajra tegyetek :-S

trans852011. aug. 17. 13:49 | Válasz | #85 
Elektronikus segítségre lenne szükségem, http://molnarmotor.hu/termek/kinai_robogo_4_utemu_-_onindito_rele_4t.html
ezen a linken található önindító relébe 4 vezeték csatlakozik, a két csavaros felére rámegy egyikre az akksi a másik meg megy az önindítóhoz. A gyorscsatlakozós vezetékek a gyujtáskapcsolóhoz a másik pedig az önindítógombhoz megy. Két relém van, sajna egyik sem hajtja meg az önindítót csak ha összeérintem a két csavaros részt, szal biztos a relével van a gond. A kérdésem az lenne ha ráadom a gyujtást szerintetek mindkét gyorscsatlakozós vezetékben kell lenni feszültségnek, vagy csak az egyikbe. az önindító gomb testet küld a vezetékbe. Gondolom zárlatnak kell lenni a relébe akkor indul be.

meszizs2011. szept. 01. 20:42 | Válasz | #86 
Barátom motorvásárlás előtt áll!
Ezen megfontolásból körülnéztünk pár kereskedésben.
Találtunk egy 400-as Maját, de 900ezret kértek érte és 2006-os, magyarországiként.
Aztán megnéztük a 400-as és a 650-es Burgmant is.
Sőt felkínáltak neki egy 400-sa és egy 600-es Silver Vinget is.
Egyenlőre még meg a keresés és az agyalás, hogy mi illetve milyen legyen.
Igazából nem túlzottan szeretne 700ezer fölé menni, de a motor viszont jó és megbízható legyen!

Akkor most az egyén típus!
Ma este még a zivatar előtt volt szerencsém "felpróbálni" egy Piaggio X9 500i-t.
Külsőleg tetszetős és talán ennyi!
Számomra kisebb volt a hely rajta, mint a 250-es Majámon.
Úttartása számomra a Majámhoz képest félelmetes.
Nekem hátul dobfék van, de talán még a fékjeim is jobbak!
Motorja rettenetesen keményen remegve vibrálva húz! Valószínűleg az egy henger és 500ccm miatt!
A Majámnak lágyabb a járása és a húzása. Természetesen azért érezhető a teljesítmény különbség a Piaggió javára.
Na ennyi!
Még jobban szeretem a MAJÁT!!

Esetleg, ha valakinek lenne eladó Maja400-a, 700ezer környékén az jelezzen!
Köszi
1996-os Majesty 250

meszizs2011. szept. 02. 20:23 | Válasz | #87 
Ma teljesen véletlenül összefutottam egy X9-el, ami ráadásul eladó is volt!
Aztán hívtam a potenciális vevőt, hogy tekintse meg. Még folyik az agyalás, hogy mi legyen, de ez legalább szebb volt, mint a tegnapi.

Tanács kérés!
Ez a motor alapjáraton csilingelt a variónál.
A tulaj elmondása szerint általam is ismert szerelő szervizelte és Malossi szíjat tettek rá.
Mi csilingel, zörög alapjáraton? Szárazon megy a varió? Adhat hangot? Hiba vagy sem?

Köszi!
1996-os Majesty 250

Mosquito2011. szept. 02. 20:42 | Válasz | #88 
Szia!

Első sorban le is beszélnélek az X9-ről!
Az egy dolog,hogy az Apriliának is voltak/vannak,hibái/bajai de az X9.nek még több van!
Motor,elektronika,nehezebb szerelni,csavarodik a váz a tanknál,beázik a műszerfal stb..
Van két fórum. Ott körbe nézhetsz.
MOTO ITALIA X9 KLUB
A kuplung csilingel! Kikopott a zégergyűrű ami a kuplung pofát tartó tengely végén van. Nem vészes a javítása. Szét kell szedni és egy alátétet kell tenni a gyűrű alá így megszűnik a csilingelés!

Ha javasolhatom akkor Honda SW 600-ast érdemes venni!! Abból is ha lehet 06-tól ABS-verziót.
Megbízhatóbb,komolyabb gép!

 © jasa2011. szept. 19. 11:18 | Válasz | #89 
Leginkább ide való, kíváncsi vagyok a véleményetekre (esetleg tapasztalatokra):

HONDA SH 300
- 2006-2007-es konstrukció, az egyik legmodernebb technikájú motor: 28 LE, (170 kg), injektor és motorelektronika mint a S.wing, igen dinamikus, végsebesség kb 135-140, fogyasztás nyugisan 80-90nél jóval 3 liter alatt, 16-os kerekek, szuper rugózás, brutál jó fékek, opciósan ABS,
- kevés karbantartásigény (pl. olajcsere 6 ezer, szűrőcsere 12 ezer)
- fürge, keskeny, kis helyen elfér
- negatívumok: kevés tárolóhely az ülés alatt, kicsi tank (9), plexi és doboz kell kozzá, kevés szélvédelem, nem maxirobis feeling
- itthon alig ismert, de olaszban az egyik leggyakoribb városi, elővárosi robogó, a japánok az olasz igényekre fejlesztették ki (ebay-en MINDEN ! tartozék, alkatrész kapható hozzá)

- volt burgis barátom szerint (aki műszaklag top-on van, sok robogós tapasztalattal) az egyik legjobb robogója volt az életben (de 1 szezon után eladta, mert 2 személlyel szerpentiten felfelé kigyorsításkor elemelte az elejét) de egyébként nagyon jókat mond róla.

Szóval ?
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2011. szept. 19. 11:32 | Válasz | #90 
Kipróbáltál már egy ilyet?
Mellesleg, én el tudlak képzelni rajta! Sokat motorozok egyedül, a szerpentinen csak nem repül ki alólad...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Mosquito2011. szept. 19. 12:16 | Válasz | #91 
Az addig ok hogy nagy kerék kevés fogyasztás jó technika.. De ha úgy ülsz rajta mint egy bilin/wc-n számomra nem jó!
Mellesleg kis tank és csomagtartó..
Ki kell próbálni és elválik beválik-e..

Ez olyan mint Nexus 500-as. Imádtam mindenét míg rá nem ültem. Kicsi keskeny és valami fenemód hülye helyre kell tenni a lábadat..

 © SPOJLERES2011. szept. 19. 12:56 | Válasz | #92 
jasa jók a hondák talán a legjobbak :-)
én meg a pcx-et néztem ki az asszonynak igaz ujba mert még alig gyártják egy éve,
már ki is próbáltuk :-)
a multhéten
van az itteni hondánál egy fehér sztem nagyon klasz női motor

 © jasa2011. szept. 19. 13:50 | Válasz | #93 
Az a helyzet, hogy az említett burgis barátom (mellesleg aki már egy Suzuki Gladiuson hasít) már többször beszélt róla, meg láttam is talikon vele, de mindeddig semmi. Aztán láttam a helyi kereskedésben egyet (Tamás: vele volt a Dinkes balhém anno...) A boltos nem engedett próbakört, rendszám sem volt rajta. Én meg nem sumákoltam hogy vevő vagyok, aztán meg mégse....
De ültem rajta, és megsasoltam tüzetesen. Hát szóval olyan "városi kis p..cs" kinézete van, abszolút nem maxirobis. De nagyon dinamikus, és a barátomnál 2 személlyel 110-120 utazót, tartósan símán tudott. (Az újonan vett motort 1 év használat, 10 ekm után tényleges szalonállapotban adta el, szóval nem egy favágó a srác)

Őszintén: én kakukktojás vagyok (nem csak itt, otthon is ) így csak egyedül megyek, ráadásul az éves 15-18 ezer km kb. 90 %-t a napi 90 km-es munkábajárás teszi ki (kellemest a hasznossal) Tehát fontos a megbízhatóság és a gazdaságosság minden értelemben. Csak 10 % a túrázás, meg minden egyéb. Vannak jó nagy cordura oldaltáskáim (bakonyi képeken láthattátok) meg egy hátsó doboz is mehetne rá.
Neten láttam teljesen jó plexiket hozzá, esetleg a lábnál is lehet szélesítés, olyan "Lackó-féle"...stb

Igen, az üléspoziciója az nagyon más.
DE: éppen most tettem a burgira egy valódi bőrhuzatú magasítást (ha megyek OKT-ra , akkor látható lesz) ami kb. plusz 8 cm, sokkal puhább, rugalmasabb, a leszabott Trabant-ülés laticele jól csillapítja rázkódásokat. Így már, ha kihúzom magam, átlátok a túralexi felett (esőben sötétben tragédia volt a fénytörés). És nem olyan görnyedt vele a testtartásom, de a lábam még simán leér oldalt. Szóval eddig pozitív a változás, jobb érzés így menni. Ez az téma látszólag OFF, de összefügg az előzőekkel.

De majd meglátjuk, lásd alul a mottót.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2011. szept. 19. 15:44 | Válasz | #94 
Megnéztem a neten ezt a pcx-et, és fel is találtam a tutit: külsőre pcx, egy mérettel nagyobban, belül és technikában meg sh 300.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Zsolt2011. szept. 27. 19:06 | Válasz | #95 
TopJoe: olvasom, hogy '( ha lesz még mivel menni :D )'.Mi van a masinával, eladod?
Zsolt

TopJoe2011. szept. 27. 19:55 | Válasz | #96 
Árulom, de nem minden áron.Ha nevetséges pénzeket igérnek érte akkor marad, majd akkor tavasszal elmegy. Egyébként szomszéd feltette eladni a deauvill-jét, ha el tudja adni megveszi az enyémet.nem kényelmes nekem sajnos, ( meg marha nehéz mozgatni,melóba járni,boltba menni stb. ezért most a 34 éves babettámat hajtom. :D)nagyon izületes vagyok és egy óra után fájdalmaim vannak és megszűnik a motorozás élvezete. Szóval visszaülök maxira. Atlantic 500, Burgman 400 és esetleg T-max vagy Honda sw 600 ami számitásba jöhet. Ez van.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Zsolt2011. szept. 27. 20:02 | Válasz | #97 
Értem. Csináltál egy kis kitérőt. Vissza maxira? Jól teszed. Én ugyanezt mondtam a nejemnek, mármint hogy egyszer én is visszatérek a robira.
Az én új gépem még frankó, élvezem vele a körözgetést. Igaz le kellett cserélnem a kormányt nagyobbra, mert nem szeretek hasalni, meg fájt is a csuklóm meg az alkarom. Szóval én még pár évig megtartom.
Maxiba a favoritom nekem is a 400-as burgi.
Zsolt

 © SPOJLERES2011. szept. 27. 20:03 | Válasz | #98 
és a xciting 500 amiről beszéltünk esetleg MYROAD 700 :-)

 © Zsolt2011. szept. 27. 20:04 | Válasz | #99 
Mi az a MYROAD 700?
Zsolt

tamas2011. szept. 27. 20:07 | Válasz | #100 
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől