|
|
|
© Zsolt | 2010. jan. 17. 20:10 | Válasz | #400 | ||
Feco. Én úgy értettem, hogy egyszerre és nem egyformán. Mármint a kopás. Te az utóbbira gondoltál, nem?
| |||
|
2010. jan. 17. 20:12 | Válasz | #401 | |||
Én a Fecóval értek egyet, ha a henger megkopik, az nem jár azzal, hogy a főtengelynek is baja legyen. Normális használat mellett! Na jó, tudom, hogy az előző tulajukról nem sokat tudunk. Én mindig az én 125-ösömmmel példálózok, de akkor mondom, hogy az egri talira menet a székesfehérvári Shell kútnál beszélgettem egy sráccal, 40.000-50.000 között volt a 125-ösében amikor eladta, olajat nem evett. Fiatal srác, gondolom nem Zénosan közlekedett vele, mondjuk én sem. Rendszeres karbantartás mellett ezek a gépek sokat elmennek. Trabant, Lada? Anyagminőség? ... Ano még a fősulin mutattak egy Merci vezérműtengelyt, kb. 300.000 km volt benne, kopás szinte semmi, mellette volt egy Zsiga vezérműtengely, töredéke kilométerrel, az már kuka volt. | |||
|
2010. jan. 17. 20:24 | Válasz | #402 | |||
Igen Zsolt úgy értettem. De, volt példa a főtengely behalásra ishengerfelújítás után ezért a "szakik" jobban szeretik a komplett cserét mert akkor nem érheti szó a házelejét, ha pár ezer km után balhé van.Nagyon sok függ attól hogyan koptatják el a dugót. Kinyírják vagy természtetes a kopás.A saját tapasztalatomról írtam.
| |||
| |||
2010. jan. 17. 20:26 | Válasz | #403 | |||
A Jágerrel szoktam fúratni meg vagyok elégedve vele, bár a határidőket nem pontosan tartja.
| |||
| |||
2010. jan. 17. 20:30 | Válasz | #404 | |||
És főtengelyileg ki a nyerő? Brigs motorokban odahaza van! Valamint a furatuk is közelít a Majáéhoz. Gondolom a dugó azért már nem lenne jó a Brigs-ből, mert azért azok beérik a 3000-s fordulattal is, talán a gyűrűk azok jók tudnának lenni. | |||
| |||
2010. jan. 17. 21:12 | Válasz | #405 | |||
SomTomi! Anyagminőség? Miért álltak meg a németek Moszkva alatt? Mert befagytak a precíz Smeisser géppisztolyok! Voltak persze más tényezők is, de ezeket most hagyjuk. Anyagminőség: Nem a mundér becsületét védem, mert az biztos hogy azért van Ladám, mert erre telik. De ez alatt a 10 év alatt amióta Ladázok, bizony sok mindent láttam. És ha azt nézem, hogy az a bizonyos Lada jól volt karbantartva, bizony a 300'000 km-es motorja is bontatlan. Most is van ilyen eladó. Persze ritka, mint a 300'00km-es bontatlan Merci, de bizony van. Szóval csak ott tartunk ismét, hogy a karbantartás sokat nyom a latban. Nem mindegy az sem, kinek a Mercijéből jön ki az a vezérműtengely, onnan van-e ahol kötelező az embernek (magára nézve is!!!) hogy törődjön a technikával, vagy onnan ahol nem is hallottak még Agip, Castrol, vagy Shell olajokról, csak a Mol termékei voltak. Ráadásul azokat sem alkalmazták előírásszerűen. Mondták nekem, hogy onnan tudni hogy van a Ladában olaj, hogy folyik belőle. Nem szerettem soha az ilyen embereket, nem is álltam le velük vitatkozni, mert az én Ladámból nem folyik az olaj. Benne van és teszi a dolgát. Persze nem Mol, hanem Castrol... Illés mesélte, van Sopronban egy fickó, a vadi új 650-es Burgmant 3(!) hónap alatt hajtotta csapágyasra!!! Suzuki, gyári olajjal, de hülye kezében. Szerinted nem volt benne a megfelelő anyag? Dehogynem! De a hülyének, mindegy mit adsz a kezébe! Vitáztunk már ezen, és még lehet is, de csak azt mondom, gyere, nézd meg a versenybringámon a sachs sedis láncot, meg a hátsó shimano racsnit. Szokták kérdezni: - Mikor tetted rá? Két hete? - Nem öreg! 10 éve! Csak tisztogatom és ennyi! Szóval nem mindegy hogy karbantartana-e valamit vagy nem. joe 85 jut eszembe aki vett egy Yamahát, beregelt a fórumra a gondjai miatt, de nagyon sok baja volt vele és elkezdte mocskolni a vasat. Biztos vagyok benne, ha Te vagy az előző gazdi, máig is itt leveleznénk Vele is mert nem lett volna úgy elkeseredve. Szóval ember és gép, gép és ember. de inkább ember... A Trabi is elment 100’000km-t, a volt szomszédomnak volt egy, hihetetlen, de benne volt! MésziZs! - Hengerfúrás 2. lépcsőre, - Meteor Olasz sport dugattyú gyűrűvel csapszeggel, - Olympia hajtókar új tűgörgö kosárral és csappal, - Két új főtengelycsapágy, - Hengerfej felújítás, szelepszár szimering csere, szelep becsiszolás ill. szelepfészeké, - Teljes tömítéskészlet. - A vezérmű láncot megtartottam, mert teljesen hibátlan volt. - Munkadíj 18’000ft, anyagköltséggel caa. 120’000ft. | |||
|
2010. jan. 17. 21:25 | Válasz | #406 | |||
Köszi! Menjünk fordítva. Jelenleg ennyit biztosan nem fogok rászánni, de talán egyenlőre nem is kell. Szerintem nem az anyagminőséggel volt a gond, hanem a "precíz német" technikával. Illesztés! Szerinted miért a Kamaz a nyerő a Párizs-Dakaron, tudom, már nincs. Az orosz nem szarozott az illesztéssel! Te ezt igencsak tudhatod, mert egypár Ladát már elkoptattam én is, de, ha olaj, benzin és víz volt benne, akkor Ő ment. Jó ne menj utána, mert ködölt, de ment, a CO-ról meg ne is beszéljünk. Ha akarsz hallani igazi hajtókaros, vezérműláncos, szelephézagos hangokat, akkor hallgassuk a Ladákat! Ezt ne vedd sértésnek, inkább dicséretnek, mert ilyet semmi sem tud produkálni hosszabb távon, csak ez, és megy és elvisz mindenhova. Tudod, ha nem lenne ez a sok adó, meg biztosítás, meg benzinár, akkor tutira bent állna a garázsomban egy Volga és egy körlámpás 1500-ös. | |||
| |||
© SPOJLERES | 2010. jan. 17. 21:44 | Válasz | #407 |
Nekem is volt egy jol karbantartott opel kadett 1.5 TDI m 360.000 km el adtam el mert már öreg volt majdnem 15 éves és még a leghidegebb időbe is indult jol és cak turbot és izzitogyertyát cseréltem benne 160000km alatt ja meg persze olaj, szürő, levegőszürő stb csak már kicsit rohadt itt ott bocs off ért most vettem észre | |
2010. jan. 17. 21:44 | Válasz | #408 | |||
Páran már ültek benne, köztük Feco is, kérdezd őt. Dehogy veszem sértésnek, sőt tudom én mi az igazság, de az minden járműre igaz. Ha valami be van állítva, az nem zörög csörög csattog hanem muzsikál. Muzsikál a Lada is ha karmester van az élen, Ha meg nem, csak macskazene van a dologból... Persze hogy az illesztés. Befagyott vazze... Hát nem röhejes? A vilg legjobb techikája, a kor akkor hihg-tec hadserege és megveri a hideg meg a jég! De szaroztak az illesztéssel, csak nem számoltak, hanem teszteltek. Ha működött, jó volt, Ha nem, széthullott, beszorult, eldobták mert xar. Vett a NASA egy rakás Orosz hordozó rtakétát, emit miután hazavittek kielemeztek és a számítások alapján kijelentették hogy ez nem fog működni. Miután kipróbálták és valóban működött, az orosz mérnök csak annyi mondott, mi már kipróbáltunk 50-et. Miért pont ez ne működött volna? Hú de messze vagyunk a YP-250-től! | |||
| |||
2010. jan. 17. 21:55 | Válasz | #409 | |||
Tamás, egyetértünk, lényeg a karbantartás. Én mondjuk a verseny bicajomon max. 1 évig tudtam használni egy láncot, de havi 1.000-1.500 km-t bele is hajtottam. A Ladáknál túlméretezés volt, ezzel pótolták az anyagminőséget, ezért mennek még mindig, a Fiatok meg nem. A Te kocsid azért van olyan állapotban, mert jó gazdája van, és a mocidnak is. Kár, hogy nem mindenki ilyen. Nyugodtabban lehetne használt gépet venni. De egy henger felújítás miatt akkor sem biztos, hogy főtengelyt is fel kell újítani, de egyértelmű, ha ott is van már gond, akkor egyszerre érdemes csinálni, már ha van rá pénz, ezen nem is vitatkozok. De azzal nem értek egyet, hogy ha egy Majában 30-40.000 km-van, akkor főtengelyhez mindenképpen hozzá kell nyúlni. Még akkor sem, ha fekvő hengeres. BMW motorok mit bírnak? | |||
|
2010. jan. 17. 22:34 | Válasz | #410 | |||
Bocsesz fiuk, de két napja nem olvastam a forumot, de a 250 top...full off!!
| |||
|
2010. jan. 18. 05:52 | Válasz | #411 | |||
Az egész 250 topik of.... kéretik az áthelyezések...Külömben főtengelyt is a Jágerral szoktam!
| |||
| |||
2010. jan. 18. 12:11 | Válasz | #412 | |||
Annyiban szeretném még lereagálni a főtengely kérdést, hogy szerintem a tűgörgőseket illik kicserélni, de mivel már az autókról is beszélgetünk a siklócsapágyasokat elég csak ellenőrizni. A csapágycsésze mindent elárul!! Trabant, Wartburg, Maja stb főtengely felújításra, ha már szervizelünk! | |||
|
2010. jan. 18. 22:04 | Válasz | #413 | |||
Kicsit (nagyon) tényleg OFF-oltunk, velem az élen de hát ezt hozta az élet...
| |||
|
© rizsa | 2010. jan. 20. 21:21 | Válasz | #414 |
ADDIG BESZÉLTETEK A MOTOR ÁLLAPOTÁROL/DUGATTYU,HENGRER,FŐTENGELY/,HOGY LEBONTOTTAM A KASZNIT KOMPRESSZIO MÉRÉS CÉLJÁBOL/UGYANIS NEM FÉR BE A KEZÜNK A GYERTYÁHOZ/MONDJATOK SZÁMADATOKAT MERT SEHOGY NEM TALÁLOK.MENNYI AZ ELFOGADHATÓ.KÖSZÖNÖM.
|
2010. jan. 20. 21:37 | Válasz | #415 | |||
Én a itt a letöltésekről húztam le és ebben van a Maja YP 250 Service Man 1996. 23.oldalán, hogy 14 bar 500-as fordulaton, de a gázt teljesen húzzad rá, hogy legyen mit összesűrítenie. Egyébként én ezt sokallom. Szerintem a 10bar a reális és kb. 8bar a minimum. De lássuk a szerelő véleményét is. | |||
| |||
2010. jan. 20. 21:49 | Válasz | #416 | |||
Rizsa! ha valamit segít a mért érték.... 250 es 97'es majának a mért kompressziója: | |||
|
© Zsolt | 2010. jan. 20. 21:57 | Válasz | #417 | ||
Akkor pontosítok: (65.oldal) Compression pressure: (...) Standard (...) 14bar Minimum (...) 11,2bar Szerintem egy 3 gyűrűs dugattyúnál normális értékek. | |||
|
2010. jan. 21. 15:25 | Válasz | #418 | |||
A 10 és a 8 az csak az én véleményem volt. Fogjuk rá, hogy Ladás adat, nem a Tamás tuningolt adata. Talicskás mért adata is tetszik, illetve barátságos a számomra. A 90ezret futott Gold-ban nemrég mértem 10 van minden hengerben. Biztos, hogy a papírforma a nyerő, de ahhoz képest a Talicskásé kíméli a főtengelyt. Akkor legyen a felújítás? 11,2 alatt, vagy amikor rettenetes a füst és nem megy fel a dombon? Mert szerintem Talicskás adata alapján full szerviz, a valóság meg talán azt mutatja, hogy még most is müxik. Nem vedd kötekedésnek, csak okoskodok. Nem értek hozzá, de tudomásom szerint a benzinnek van kompresszió tűrő tulajdonsága. Na a gyári 14-hez HANGSÚLYOZNÁM, szerintem meg a 95-ös benzin kicsit sovány. Véleményezzétek, mert itt csak okoskodok. Köszi | |||
| |||
2010. jan. 21. 16:32 | Válasz | #419 | |||
szerintem a 10 bar azert nem keves, mert ha mar annyira az irott tartomany alatt lenne, akkor hidegen, melegen telen nyaron valamikor...nem indujlna mint az ora?? azert egy hengeres paripa kicsi kompreszioval nagyon csunyat kohogne.. de azert egy uj 250 es meresei erteket megneznem... de osszesegeben erdekes | |||
|
2010. jan. 21. 16:35 | Válasz | #420 | |||
Én is kíváncsi lennék egy újnak a mért adataira. Mi a véleményed az üzemanyag kompressziótűréséről. Tudomásom szerint a tuningolt motoroknak ilyesmi a végnyomásuk és nem a kompressziójuk. De beszéljünk, okosodjunk! Mészi | |||
| |||
2010. jan. 21. 16:49 | Válasz | #421 | |||
lehet igazad, mert meg jo reg a majanak az erteket kerdeztem egy szerelo ismerosomtol, hogy letezik, hogy a bibliaban emlitett ertektol en csak 10 et mertem es gyonyoruen indul es jar a motorom es ha odahuztal neki nem gondolkodott... a valasza tomoren roviden az volt, hogy a megirt ertek nagyon magas.... de tenyleg kivancsi lennek a mondjuk a Tamas bekoptatott uj motorjanak az ertekere.... csak mint szosszenet:))) | |||
|
2010. jan. 21. 17:03 | Válasz | #422 | |||
Én is kíváncsi lennék 250-es mért adatokra. Amit írtam, hogy Tamás, azon nem Tamás Majájára gondoltam, hanem a megpöckölt Ladájára. Mivel én nem tudom, hogy a jó motorkerékpárnak mennyit kell nyomni. Én az autókat ismerem egy kicsit. | |||
| |||
© Zsolt | 2010. jan. 21. 17:22 | Válasz | #423 | ||
A gép szerintem még 8 baros kompressziónál is be fog indulni. Sok vagy kevés, lényegtelen, két kompresszió gyűrűnél 10-12 között jó. Tapasztalat alapján mondom, hogy nem ezekkel van a gond, hanem az olajlehúzó gyűrűvel. | |||
|
2010. jan. 21. 17:36 | Válasz | #424 | |||
Azt ugye tudod, ha rossz az olajlehúzó gyűrű, vagy a szelepszárszimering, akkor a kompresszió is jobb értéket mutat. Mivel a fölösleges nem oda valósi olaj javítja a mért kompresszió értékét. Figyelembe kell venni a végnyomást és az olajfogyasztást és utánna kell dönteni! Ez az én véleményem! | |||
| |||
© Zsolt | 2010. jan. 21. 17:50 | Válasz | #425 | ||
Ez oké, de nekem nem is a kompresszióval van gondom. Én egy olajcsere ciklushoz 3 liter olajat veszek. 1,2 liter kell a karterba, a többi meg elfogy a végére. A szelepszár szimmering nem nagy pénz, ha már levesszük a hengerfejet úgy is kell tömítés is, és a készletben benne van. De ha már itt jár az ember, érdemes lehúzni a hengert is és átmérni a dugattyút. A Maja Bibliában benne van, hogy milyen eltérések mellett jó még. | |||
|
2010. jan. 21. 18:07 | Válasz | #426 | |||
Megmérem mind a motort, mind a Ladát. De a Ladának ne várjatok valami bődületes értéket, mert a nyomaték nem a kompresszióban rejlik, hanem a zsugormotorban. Sima 1,6-os motor, csak a főtengely más kerületen fordul körbe-körbe. Olyan 9-10 bar között lesz max, de a 8-on sem csodálkoznék. No meglátjuk! A maja meg számomra is érdekes!
| |||
|
2010. jan. 21. 19:08 | Válasz | #427 | |||
Most ér majdnem össze az eszmefuttatásunk! Én is ezzel kezdtem amikor feltettem a kérdést a fórumban. Szelepszárszimering? Akkor már tömítés is, ha már tömítés, akkor nézzük meg a dugót és gyűrűt is, de ha már lent van a hengerfej, akkor már ugye csiszoljuk be a szelepeket is. Ne volt az elképzelésem. Aztán jött a főtengely téma. Ez már nekem anyagilag egy kicsit most sok lenne, így együtt. Az olajat meg még nem néztem meg. Amióta meg van, kb 1000km-t mentem vele. Majd a hét végén megnézem, hogy hol áll az olajszínt és szombat este majd jelzek. Úgy gondolom, hogy egyenlőre a kivárásra fogok játszani, illetve majd Fecó barátommal teszteljük, hogy mi legyen. Panaszra nincs okom. A balatoni túráról is két személlyel 90-et erőlködés nélkül gurulta, aztán amikor a másik csapattal mentem, akkor ők mondták, hogy mit panaszkodok 125-öt simán tudtam produkálni, na nem hosszú távon, mert nem akarom tönkretenni. Ami viszont biztos, hogy a km órám lefelé csal! Kevesebbet mutat mint amennyivel megyek. Ha kijön az elfogadható idő, akkor bemérem GPS-el. | |||
| |||
© M. Zoltán | 2010. jan. 21. 19:30 | Válasz | #428 |
Ez ritkaság, általában többet mutatnak az órák, mint a GPS.
|
2010. jan. 21. 19:55 | Válasz | #429 | |||
Először akkor szembesültem a dologgal, amikor a balatoni túrára mentünk /Keszthely-Gyenes/ környékén volt sebességtájékoztató műszer. Aztán másodszor, amikor elmentem motorozni és határozottan kértem a többieket, hogy 100felett ne.Ekkor azt mondták, hogy menjek elöl. Aztán amikor megálltunk, akkor meg ők kiabáltak meg, hogy mit beszélek 100-at, amikor néha 120-130 között gurultam. Természetesen az Ő órájuk is csalhat, ezért fog jönni a GPS. | |||
| |||
2010. jan. 21. 20:10 | Válasz | #430 | |||
Ha a gumiméreted jó és a km. óra meghajtása eredeti, akkor pontosnak kellene lennie. A régi (mint a mi motorjaink) típusú Majestik órája még a pontosak közül való. Az enyém tuti pontosan 100-at megy 100.as óraállásnál, ezt Orpival év Viktorral mértük mikor Nyíregyre mentünk. Orpinak a 400-as Maja 110-et mutat mikor 100-at mér a GPS. Az enyém pontos volt, én vezettem fel és mikor megálltunk Orpi bemondta a frankót. MésziZs! Ha a motord tudja az álltalad leírt adatokat, címeres ökör leszel ha bármihez is hozzányúlsz! Inkább öntögesd az olajat ha fogyasztja eleinte, és csak abban az esetben bontsd meg ha valóban van rá ok. Legalább egy olajcsere periódust nyomjál le vele hogy tisztán láss. Közben figyeld az üzemanyagfogysztást is, az is belepofázhat az áhitatba... | |||
|
2010. jan. 21. 20:20 | Válasz | #431 | |||
Jó idő és GPS tartó elkészülte után mindenképp mérek és majd nyilatkozok. Amikor megvettem és elkezdtelek Benneteket kóstolgatni, na akkor volt, hogy 90-95nél nem igazán akart többet menni. Ekkor írtátok, hogy közel van a "vég". Na eztán olajcsere, levegőszűrő tisztítás, normális OMV 95 Carrera, röpsúlygörgők cseréje, váltóolaj csere is, mert az előző tulaj nem tudott olvasni, nem látta a betöltési mennyiséget és a beöntőcsavarig töltötte olajjal. Hát talán ennyi, meg a variátor majdnem minden elemét megtisztítottam és ami igényelte azt megkentem. Ezek után úgymond elindult a motor is. A 120-130 közötti sebességet/amit mások mondtak/ azért nem tudtam eleinte elérni, mert felénk nem volt erre alkalmas hosszúságú minőségi út. Aztán amikor a barátokkal elmentünk és volt ideje kipörögnie magát, na akkor mutatta meg, hogy tud menni. Fogyasztás, Badacsonytördemic, két személlyel, most nem akarok hazudni, de a túra után már írtam, úgy emlékszem, hogy 3-3,5 liter között volt. Számomra barátságos. Majd Fecóval tesztelünk, de szerintem ebben a formában gurítunk Eger felé. | |||
| |||
2010. jan. 21. 20:32 | Válasz | #432 | |||
Ha visszaolvasod a Mix 5689-et, ott a fogyasztási adatom 3,5L/100km és amikor motoroztunk, akkor a legnagyobb Maja óra szerinti sebességem 125 volt.
| |||
| |||
2010. jan. 21. 20:59 | Válasz | #433 | |||
No, tényleg ne babráld azt a paripát. Szerintem még igazodni fog hozzád, és Te is hozzá. Ráadásul ha az előző tulaj így teleöntötte, lehet hogy még van benne itt-ott némi maradék aminek ki kell égnie. Eger felé lesz rá alkalma! Az én motorom soha nem ment többet 110-nél, irigyelek is mindenkit aki elérte ezeket a magas segességhatárokat. Én egyszer mentem vele 125-öt, egy korrekt lejtő segítségével értem el, de jött a kanyar. De a 110 az megy neki 2 személlyel is simán. Nem érzem hogy erőlködne. Talicskás ment már vele 120-at, de Neki csak 80 kg a súly. Mindjárt 30 kiló minusz. De Zsoltunk is az én súlycsoportomban van, Neki is ment szíjcsere és görgőcsere után, csak én maradok szégyenbe... Arról már nem is beszélek mikor Balázs és Topi mentek a pályán és Topi "odaurott" a 250-es Majájával a 400-as Maja mellé és rászólt Bazsira, hogy nem akarja széthajtani a gépet... Blade majdnem leesett a motoról... Én meg kullogok. Még jó hogy hagytok elől menni. A fogyasztásod meg ténylegesen jobb mint az enyém, nekem 1 személlyel 3,8 3,9 városban. Lakottom kívül meg 3,7. Gelilaci az Isten ezen a téren mikor ősszel Egerből guroltunk egy nagyot a Bükkben és a Mátrában. 3 liter alatt volt jóval! | |||
| |||
2010. jan. 21. 21:11 | Válasz | #434 | |||
Marad az eredetben a motor. Gelilackó motorját én is irigylem, de ha zsebbe nyúlnánk akkor mi is utolérnénk. De mi nem vagyunk irigyek, csak örülünk a mások örömének. Ha a sebesség érdekel akkor Gold, aztán ha az igazi sebesség kellett volna, akkor nem cseréltem volna el a 600-as gyorsulót a Majára. Én már beérem ezzel a tempóval is. Fiatom utazóban 180-at tud, akkor még csak 4400-at pörög. A felszállási engedély a Fiatra van megadva és a 4 kerék meg a sok légzsák és biztonsági rendszer talán jobban véd. A motoron meg élvezzük a tájat! | |||
|
2010. jan. 21. 21:16 | Válasz | #435 | |||
Meg a kanyarokat! | |||
| |||
2010. jan. 22. 17:04 | Válasz | #436 | |
Bocs, h. belekotyogok én a 70kg-t sem érem el, igy az én majám is kényelmesen vitte a 120-t mikor kipróbáltam. Jóóóó volt.
|
2010. jan. 22. 18:18 | Válasz | #437 | |||
hát mondom én...
| |||
| |||
© M. Zoltán | 2010. jan. 22. 18:42 | Válasz | #438 |
Akkor nem kell a motort felújítani, csak folyamatosan fogyni.
|
2010. jan. 23. 19:09 | Válasz | #439 | |||
Üdv mindenkinek! Újra gépközelbe tudtam kerülni/ hazajöttünk/. Elkészült a tologató protótípúsa is. Majások! Hogyan ellenőrzitek az olajszintet? Tudom, megnézitek a nívópálcát! Nem így, hanem amikor kitekeritek a pálcát és letörlitek róla az olajat, utána csak visszateszitek érintőre, vagy betekeritek és miután újra kivettétek az lesz a színt? Én kitekertem, megtöröltem és érintőre bedugtam. A pálca száraz maradt. Majd betekertem és kivette, na akkor a minimum és a fele között volt az olajszínt. Emiatt kérdeztem! Itt egy kép, hogy mennyi az olaj a motoromban, betekeréses ellenőrzéssel. Egyébként a felső nívóról indult és kb. 700km alatt ette le magát eddig. | |||
|
2010. jan. 23. 19:16 | Válasz | #440 | |||
Érintésre kell tenni. Ha ez volt benne, az már nem sok! Én úgy csinálom hogy sztenderre teszem, várok vele öt percet és akkor mérem. Hagy csurogjon le. Milyen olaj van benne most? | |||
| |||
2010. jan. 23. 19:17 | Válasz | #441 | |||
A szintet érintőre kell nézni, és érintőre tölteni is!
| |||
|
2010. jan. 23. 19:19 | Válasz | #442 | |||
Tölteni érintőre töltöttem, fotózva meg betekerve volt. Érintő esetén a nívópálca nem érte el.
| |||
| |||
2010. jan. 23. 19:21 | Válasz | #443 | |||
Castrol 4T 10W-.... 700km alatt ette meg a max-tól, a min-ig. Mi a meglátásod csakis az olajfogyasztási adatból? | |||
| |||
2010. jan. 23. 20:06 | Válasz | #444 | |||
Csak meg kell tudnod mi az olajfogyasztás oka, azért 700km-re ez tényleg több mint a normális. Csinálj már egy cserét 15W50-re, nem veszítessz vele semmit, a főtengelycsapágyat, hajtókarcsapágyat remekül keni, de a gyűrűnél jobb eredményt mutat. A szelepszárszimering még komolyan belejátszik, végül is a hengerfejet leveheted és a hengert is büntetlenül. Ehhez nem kell megbontani a blokkot, a vezérműlánc cseréhez már igen, de Neked azzal nincs bajod Az erőbeli viszonyokból én azt mondom hogy a szelepszárszimering lesz a hunyó. Ott komoly olajmennyiség elmehet...
| |||
| |||
2010. jan. 23. 20:09 | Válasz | #445 | |||
Szerintem Egerig meg fogom varázsolni.
| |||
| |||
2010. jan. 23. 20:18 | Válasz | #446 | |||
Hát... Így ahogy most mértél, ráfér!
| |||
| |||
2010. jan. 23. 20:20 | Válasz | #447 | |||
Melegebb időben egy újabb teszt !!!Ez nagyon sok ennyi olajtól már fekete csíkot kéne húzni.
| |||
|
© Zsolt | 2010. jan. 23. 20:25 | Válasz | #448 | ||
Ilyen olajfogyasztás nem származhat szelepszár szimmeringtől. Olajlehúzó gyűrű lesz...
| |||
|
2010. jan. 23. 20:31 | Válasz | #449 | |||
Mészizs! csinálj újra egy 1000 km es tesztet és utána törpölj!!! szerintem amit publikáltál az sok | |||
|
2010. jan. 23. 20:42 | Válasz | #450 | |||
Mindenképp lesz még egy teszt. Azt sem tudom "Nagy Ökör Agyammal", hogy hány km volt a motorban amikor lecseréltem. Mindenképp, ha kijön a motoros idő, akkor feltöltöm az olajat és feljegyzek mindent és szigorúan ellenőrizni fogok. | |||
| |||
2010. jan. 23. 20:44 | Válasz | #451 | |||
Csináld a tesztet új olajjal, adalékok nélkül. Km. persze felírva, és nézegesd hogy miként fogyaszt városban és hosszútávokon.
| |||
| |||
2010. jan. 23. 20:47 | Válasz | #452 | |||
OK!
| |||
| |||
2010. jan. 23. 21:15 | Válasz | #453 | |||
A minimum és a maximum jelzés között mennyi olaj van?
| |||
|
2010. jan. 23. 21:44 | Válasz | #454 | |||
Szerintem olyan 3-4 deci, Zsolt talán tudja pontosan...
| |||
| |||
© rizsa | 2010. jan. 24. 00:03 | Válasz | #455 |
Üdvözlet márkatársak! Megtörtént a kompressziomérés.24450 km van a motorba,állitólag bontatlan.10bár meg egy pici,ráhuzott gázon12bár.Ezeket az értékeket meg is tartja/kb3 percig figyeltük/De akkor miért csipegeti az olajat?A blokk teljesen tiszta,szivárgásnak nyoma sincs. |
2010. jan. 24. 08:01 | Válasz | #456 | |||
Attól hogy van kompresszió, az olajlehúzó még kopott lehet és ez inkább javít a tömítésen mert olajat hagy a falon.Aztán a szelepszárszimmeringnél is mehet el olaj.A javítás szükségessége a veszteség mennyiségétől függ.
| |||
| |||
2010. jan. 24. 09:22 | Válasz | #457 | |
Hi Rizsa .Ez egy természetes jelenség milyen olajat használsz okoskodás nélkül mondom használj égy kicsit sürübbet ,ez tapasztalat!
|
© Zsolt | 2010. jan. 24. 09:33 | Válasz | #458 | ||
A kilométer futás nem különösebben számít. Az enyémben 27 ezer volt vételkor, mégis a henger már az első túlméretre volt furva. A motorkereskedők szeretik megbabrálni az órát, így az nem mérvadó. A mért kompresszió és az olajlehúzó állapota nincs összefüggésbe egymással, ugyanis igen jó kompresszió melett is eheti az olajat és füstölhet is. Meleg motornál ha odahúzod neki a gázt és beleszagolsz a füstbe érezni az elégett olajat. Az olajutántöltés kérdésköréhez. Először megtapasztalás végett minden tankolás után (250km) érdemes megnézni a szintet. Max-min között 3 dl van. A 3 ezres futás alatt ha elfogy fél liter olaj, az még nem gáz. Én évekig így jártam. Az enyémbe most 200 km után kell 2 deci kell bele. Ez már sok.
| |||
| |||
© SPOJLERES | 2010. jan. 24. 10:42 | Válasz | #459 |
HY a 10-12 Bar nem ojan sok de épp elég, és mit értesz azon hogy megtartja a nyomást 3 percig mert az a nyomásmérőtől fűgg ja és hideg motornál szoktak kompresziot mérni és full gázon | |
© SPOJLERES | 2010. jan. 24. 10:47 | Válasz | #460 |
A 200 km enként 2 deci már azért is sok mertaz 1000km re 1liter kb 3000ft , majdcsak a benzin ára ;-):-(:-(:-(
| |
2010. jan. 24. 12:43 | Válasz | #461 | |||
Tapasztalataim szerint az egyhengeres négyütemű fekvőhengeresek mind eszik az olajat egy idő után. Van amelyik hamarabb, van amelyik később. De előbb-utóbb...
| |||
| |||
2010. jan. 24. 18:39 | Válasz | #462 | |||
Ezekre a számokra had reagáljak legfőképpen autósként! Bizonyos gk márkáknál a kezelési utasítás nem említi hibának az 1000km/0,8dl-1 liter olajfogyasztást. Egyébként, ha gyengélkedik a szelepszárszimering és még ráadásul a szelepvezető is oda van, akkor aztán bármilyen jó lehet az olajlehúzó gyűrű. A Maja hengerfejében a szelepvezető hüvelyeket lehet cserélni? Olyan mint a Ladáé? | |||
| |||
2010. jan. 24. 19:32 | Válasz | #463 | |||
Nos, a szerelőm azt mondja hogy nem emlékszik rá, mert csak a szelepszárszimeringet cserélte, de csodálkozna ha nem lenne benne. A manual 4-15-ös oldalán van a robbantott ábra, azon a 8-as számú alkatrész a szimering, a 7-es a vezető. Szerintem... Nézd meg!
| |||
| |||
2010. jan. 24. 19:37 | Válasz | #464 | |||
Köszi, mindenképp meg fogom nézni. Van egy Gold-os motoros ismerősöm, aki Szombathelyen egy motor és hengerfej-felújítóban dolgozik és ráadásul a hengerfejek szervizelése az Ő feladata. Ha odaérek, hogy a tesztek alapján szerviz, akkor mindenképp fel fogom venni vele is a kapcsolatot ez ügyben. "Lány"koromban mi is cseréltünk Ladában szelepvezetőt, de annak ellenére, hogy a hűtőből vettük ki és enyhén megmelegítettük a hengerfejet, azért néha akadt olyan amit sikeresen eltörtünk, hiába a célszerszám hiánya megmutatta magát. | |||
| |||
© SPOJLERES | 2010. jan. 24. 20:12 | Válasz | #465 |
Valo igaz ezek gyári adatok attól függetlenül hogy sokónk jármüve nem fogyaszt olajat szinte, de ha arányaiban nézzük, akkor 1000km ként a 2-3 dl sem sok vagyis gyári adat lehet vagyis ha letelik a 3000km es szakasz már majdcsak kicserélted az 1-1.5 liter olajat ujra :) | |
© Zsolt | 2010. feb. 04. 12:10 | Válasz | #466 | ||
Belevágtam az első telo szimering cserébe. Ahogy ígértem, más formában csinálom, mint ahogy Tamás csinálta korábban. Nos 'félig' sikerült is, mert az első orr burkolatot csak le kell venni, ám a kormány T szárát viszont nem. Képeket majd dobok fel.
| |||
|
2010. feb. 04. 14:20 | Válasz | #467 | |||
Gratula és Hajrá! Képeket várom/juk/! Én arra lennék kíváncsi, hogy ha csak olajat szeretnék cserélni,akkor mennyire kell szétbontanom. Kerék ki, tengely felett levő csavar ki, olaj kifolyik. Csavar be kerék vissza. felül meg a szárból ki a csavar új olaj be csavar vissza. Teleszkóp bejáratás, csavarok végleges lehúzása. Ennyi vagy másképpen kell? | |||
| |||
2010. feb. 04. 15:31 | Válasz | #468 | |||
Akkor is ki kell venned MésziZs, mert az olajat csak fejre fordítva tudod kiönteni belőle... Én szét is szedném, kimosnám és úgy raknám össze. A betöltendő olaj mnennyiségét is csak így lehet garantálni. Már ha pontos akarsz lenni! Egész pontosan 0,142 l. olaj kell bele. Ezt a mennyiséget nem véletlenül találták ki szerintemés ha nincs kimosva szárazra, tuti több lesz benne. Lehet feleslegesen aggódok, de én így csináltam. Én is azért nem tudtam kivenni a telót a kormány leszerelése nélkül, mert a Zsolt álltal említett célszerszámot én sem tudtam elforgatni. GeliLackóéknak valahogy sikerült. A teló aljában lévő csavar meg azért forog el, mert az ellendarabja (szintén imbusz) benne van magában a telóban. Türelmetlenül várom Zsolt a tapasztalataidat, mert az egyik szimering nekem is ereszt picit. Csak szétszedem... Kérdés, mennyire! | |||
|
© SPOILERES | 2010. feb. 04. 15:38 | Válasz | #469 |
sztem meg ha valaki már szétszedte akkor feltöltés után megmérhetné pálcával mijen méj az olajszint és akkor tudná mindenki hogy utántölteni mennyire kell :) ha kell nem mondtam rosszat igaz |
2010. feb. 04. 16:11 | Válasz | #470 | |||
Amennyiben megegyezik az összes Yamaha, amit nem hiszek, akkor nekem is van célszerszámom. Az XV alsó csavarját szét kellett fúrnom, mert elforgott és én akkor még nem tudtam, hogy a telo belsejében van lehetőség az ellen tartásra. Ehhez hegesztettem egy célszerszámot. Egy acél hatlapfejű csavart kellő méretre hosszabbítottam és a végére egy T hajtást csináltam. Azzal egyet értek, hogy illene kitisztítani, de ha rendszeresen itt is le van cserélve az olaj, akkor talán nem olyan lényeges. Az autódról sem veszed le a kartert olajcserekor. A mennyiség meg adott amit bele kell tölteni. Ezek szerintem versenymotorok, hogy kényesek legyenek a milliliterekre. | |||
| |||
2010. feb. 04. 16:38 | Válasz | #471 | |||
Én összekontráztam egy 12-es csavarra két anyát és beletettem a 17-es crovába. Annak meg van hosszabítója. A mennyiség kérdésén lehet vitatkozni, de én ebben nem leszek partner. Egyszerűen gyári adat és kész.. Az olaj minősége az már más kérdés, ki milyen keményen szereti a telót. Mikor még GAZ-69-em volt, rendszeresen levettem a kartelt max. évente. Ne kérdezd miért, imádtam szerelni azt a kocsit. Igaz, volt is rá ok és lehetőség | |||
| |||
2010. feb. 04. 16:44 | Válasz | #472 | |||
Szó se róla, hogy vitatkozzak! Én csak azt írtam, hogy " Azzal egyet értek, hogy illene kitisztítani, de ha rendszeresen itt is le van cserélve az olaj, akkor talán nem olyan lényeges." Persze, ha a szimeringet is kell cserélni, akkor egyértelmű a tisztítás és a darabokra bontás. Mi a véleményed egy bőséges átmosás, öblítés, aztán kiszárítás és úgy az új olaj? | |||
| |||
2010. feb. 04. 17:32 | Válasz | #473 | |||
Igen. Az meg a másik, hogy igazából nem tud elkoszolódni, mert a porsakpa és a szimering megfogja a dolgokat. De ahol az olaj kijut, ott más be is juthat mint tudjuk. Szétszedni meg (főleg ha az ember nem ismeri a motor előéletét) már csak azért is érdemes, mert a szimeringet kivenni úgy hogy a teleszkópszárat meg ne sértsd, nem túl egyszerű. Azonkívül csak akkor tudod a rugó hosszúságát megmérni, ha a telót szétkaptad. Én nem boldogultam a szimering kivételével, de a 250-es letöltésekben ott van a pdf dokumentum amit a teleszkóp felújításról csináltam. Olvasd el, érdemes és tanulságos. Lehet okulni a hibáimból és egyszerű házi módszerekkel is meg lehet oldani a javítását. Nem kell feltétlenül szétszedni, de ezt mindenki döntse el maga! Vitatkozni, vitázni, érvelni meg a dolgok többségén érdemes. Soha nem az viszi a világot előrre ha teljes mértékben egyet értünk. Jobb ha több szempontot is figyelembe vesz az ember, és mint a Holt költők társasága c. filmből is láthattuk, az asztal tetejére állva teljesen más szemszögből látjuk a világot! Érdemes felállni az asztalra és a másik szempontjait is figyelembe venni... | |||
| |||
© Zsolt | 2010. feb. 04. 17:43 | Válasz | #474 | ||
Sima olajcseréhez is le kell szedni a szárakat, mert az első csavar lazulás után elforgatja a belső ellendarabot.
| |||
|
2010. feb. 04. 23:46 | Válasz | #475 | |||
Ez a meló nálam is meglesz,szimeringet cserélni kell,olajat betölteni.De még várok +5 fok melegig.
| |||
|
2010. feb. 05. 16:28 | Válasz | #476 | |||
Urak cserélt már valaki /biztosan/ elől helyzetjelző égőt? Le kell bontani mindent, vagy "nőgyógyászként" is hozzá lehet férni?
| |||
|
© Zsolt | 2010. feb. 05. 17:56 | Válasz | #477 | ||
Meg lehet csinálni, csak speciális testhelyzetben kivitelezhető. Előtte 2-3 óra jóga ajánlott...
| |||
|
2010. feb. 05. 19:28 | Válasz | #478 | |||
Elétérdepelsz és alul megtalálod a kicsikét. Ajánlom figyelmedbe a "Motor elejének összerakása" pdf dokumentumot, abban megnézheted hogy néz ki a lámpatest és konkrétan hol van az izzó. Ha elég ügyes vagy alulról kicseráled. Ha nem megy, le kell venned föntről a lámpa feletti idomot. A tompítottat is innen lehet könnyedén kicserélni. Nappal...
| |||
| |||
2010. feb. 05. 19:33 | Válasz | #479 | |||
Köszi! Én voltam a balfék, mert amikor festettem és szét volt szedve, akkor valami okból kifolyólag elfelejtettem. Akkor marad a "Jóga". | |||
|
© Zsolt | 2010. feb. 06. 16:08 | Válasz | #480 | ||
A letöltéseknél elérhető az első teleszkóp kiszereléséről készített rövid anyagom. A módszer egyszerű, nem kell hozzá kiszerelni a kormányoszlopot: YP250_elso_telo_jav_kieg.pdf
| |||
|
2010. feb. 06. 16:52 | Válasz | #481 | |||
No igen! Ez kell nekem! Az igazsághoz hozzátartozik hogy nekem fogalmam sem volt róla hogy felül van csavar ami tartja a telószárat. Hiába na, első motor, tapasztalatlan tulajdonossal... | |||
| |||
2010. feb. 06. 16:53 | Válasz | #482 | |||
Mire jó a jól működő club!!
| |||
| |||
© Zsolt | 2010. feb. 07. 19:33 | Válasz | #483 | ||
Majdnem elfelejtettem. A 250-es főtengely és a kuplung tengely végén levő anya SZABVÁNY, tehát nem alkatrész. Mérete: M14x1. Az átlagnál jobban ellátott csavarboltban kapni. Kemény 205Ft-ot fizettem érte. Tehát NE adjatok érte a Yamahánál 5x lóvét!
| |||
|
2010. feb. 07. 19:34 | Válasz | #484 | |||
Ezt még kiegészíteném azzal, hogy én a bicikli boltban kaptam ilyet a BMX tengelyanyája, de valóban párszázas ajánlat és nem ezrekben mérik.
| |||
| |||
© Zsolt | 2010. feb. 07. 19:50 | Válasz | #485 | ||
Igen. Azért a minőségre nem árt figyelni. Egy komoly csavarboltban nem csak a 5.6-os keménységet ismerik. Sőt. | |||
|
2010. feb. 07. 20:07 | Válasz | #486 | |||
Pontosan! Ez a normál csavar jele, az acélé valamivel magasabb, talán 7 vagy 8 9-el kezdődik, de max igazad van. | |||
| |||
2010. feb. 07. 20:22 | Válasz | #487 | |||
Nos év vittem azt a csavart spec csavarboltba,de nekem azt mondták nem igazán az elterjedt szabvány a menete,a keménysége meg biztos nem bicigli alkatrész.Láttam milyen mikor 6000 nél leugrik a rossz csavar miatt a külső varió tárcsa,szerintem élből lealáztam step táncban azt az ismert ír táncost.Utána meg a 10 m re lévő keritésnek úgy nekiment,hogy bárki lábszárát szilánkosra törte volna.Tehát ilyen helyre óvatosan a bicigli csavarral.
| |||
|
2010. feb. 07. 20:30 | Válasz | #488 | |||
Igen ezt már úgy emlékszem, hogy írtad. De sajnos én abban a helyzetben voltam, hogy amikor szedtem le a csavarokat, akkor még nem volt légkulcsom és egyéb rásegítést alkalmaztam, a eléggé elnyírbálta az amúgy sem hosszúra tervezett csavar fejét. Csavarboltba mentem én is első körön, szerintem igencsak jó a nálunk levő bolt, remélem Fecó igazolja, de sajnos nem volt ilyen csavar. Na ekkor jött a bicikli bolt. Tuti, hogy nem acél csavar, de legalább kétszer olyan hosszú, mint a gyári Yamaha csavar. Bekentem csavarrögzítővel és kétszer annyi menet rögzíti, mint az eredetin. Remélem, hogy nem fog elszállni. Ezért is szeretném a motorszerelést úgy csinálni, hogy a variátor felőli részt ne kelljen megbontanom. Bár most már van E-légkulcsom. | |||
| |||
© Zsolt | 2010. feb. 07. 20:34 | Válasz | #489 | ||
Nos úgy látom, hogy a legközelebbi talira majd vinnem kell párat souvenirnek.
| |||
|
2010. feb. 07. 20:37 | Válasz | #490 | |||
Thank You!!!
| |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 10. 18:46 | Válasz | #491 | ||
Jelentem a szeretet társaságnak hogy pár napon belül megérkezik a megrendelt dx 250-es majám. Nembirom ki hogy ne közöljem.Bocsika | |||
|
2010. feb. 10. 18:47 | Válasz | #492 | |||
Nagyon örülök, hogy Te is a MI táborunkat bővíted! Esetleg részletek? | |||
| |||
© Zsolt | 2010. feb. 10. 18:48 | Válasz | #493 | ||
A törött géped jön meg?
| |||
|
© satyapapa | 2010. feb. 10. 18:51 | Válasz | #494 | ||
Nem ez egy másik gép,és egy "kicsit spéci" Teljesen korrekt a gép és nagyon HUUHAA | |||
|
© Zsolt | 2010. feb. 10. 18:56 | Válasz | #495 | ||
És most mi a terved a Mecsusz-féle plexivel?
| |||
|
© satyapapa | 2010. feb. 10. 19:01 | Válasz | #496 | ||
Mivel az enyémen amit veszek tuti a plekó,ezért a Gellilackó klubtársunknak ajánlottam odaadni mert az övé eléggé megvan törve.
| |||
|
© Zsolt | 2010. feb. 10. 19:02 | Válasz | #497 | ||
Értem.
| |||
|
2010. feb. 10. 19:04 | Válasz | #498 | |||
Satyapapa! Gratula! Amint lehet,kérjük a képeket a mociról!!! Az hogy "spéci" egész pontosan mit is takar? | |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 10. 19:05 | Válasz | #499 | ||
MEGLEPI,de nagyon
| |||
|
|
|
|